• 62.

    לא נשכח ולא נסלח נפגעי תוכנית מירקם

    , 22/10/14 12:08

    אתה יושב על סיר בשר ושמנת במרומי המגדלים ו3000 מפוטרי מירקם משנת 1,990 יושבים עניים ונפגעים לאחר שנתנו את נפשם למען הצבא והמדינה. פגעת לנו בפרנסה פנסיה אין לנו ואנחנו מרווחים משכורות מהנמוכות במשק.
    לא נשכח ולא נסלח. השבע לא מבין את הרעב.

    IP: 212.199.97.194דווח על תגובה זו

  • 61.

    מאז שחזר ברק הוא משגע את התקשרת ואת מפלגתו.

    יורם., 14/03/06 09:39

    ברק יודע שאם הפעם לא יתברג הוא יעלם. לכן הוא אגרסיבי יחד עם תומכיו שהופכים את העבודה לקן צרעות.

    IP: 88.153.96.199דווח על תגובה זו

  • 60.

    ''צאלים ב' זה פצע, זו היתה תפנית. נעשה כאן עוול מאד גדול.''

    בתיה, 13/03/06 21:59

    ''צאלים ב' זה פצע, זו היתה תפנית. נעשה כאן עוול מאד גדול. המערכת הגנה על עצמה על הגב שלי מאד חזק. זה שינה את השקפת עולמי על חלק מהצמרת, ומה ניתן לצפות מהם. הייתי אומר שבצאלים נסדק אצלי האמון האישי בכמה אנשים, שבשעת משבר אמיתי היפנו עורף. אז לראשונה חדרה בי ההכרה שהמערכת, כשזה לא נוח לה, תזרוק אותך לכלבים. עמד מאחרי אז בצבא רק אלוף אחד שהיה לו אומץ, עמי איילון. כל היתר ברחו כמו מאש. תמיד כשאני אורמ לאשתי: 'אני רץ וכולם אחרי', היא אומרת לי: 'כן, אבל במרחק שני קילומטר מהגב שלך'. זה היה המצב בצאלים''. אלוף עמירם לוין בהתייחסו לצאלים ב'.


    IP: 88.154.146.183דווח על תגובה זו

  • 59.

    תמונה שווה אלף מילים. ברק היסטרי ופוגע על ימין ועל שמאל.

    יוסי., 13/03/06 18:02

    כולם אשמים. הקמפיין, חבריו, פרץ והוא צדיק תמים המסתתר מאחורי כשלונותיו הגדולים. מי שמשמיץ את מפלגתו שבועיים לפני בחירות צריך לסלק אותו.

    IP: 88.154.25.132דווח על תגובה זו

  • 58.

    תאוות שלטון בלי לברור באמצעים. זה ברק. ברדק.

    אוהד העבודה, 13/03/06 14:02

    מאז שחזר אחרי ארבע שנים שעשה לביתו אבל פרק אותו, ברק מנסה בכל האמצעים הכי גרועים לתפוס את השלטון.התומכים בו בעבודה הורסים יחד אתו את המפלגה. הוא ראוי לגינוי.הוא ותומכיו בעיקר שמחון.

    IP: 88.154.25.132דווח על תגובה זו

  • 57.

    ברק אסונה של העבודה. תאוות שלטון בלתי נלאית, בכל האמצעים. (ל''ת)

    מגיב, 13/03/06 11:02


    IP: 88.154.25.132דווח על תגובה זו

  • 56.

    אני מצביע עמיר פרץ (ל''ת)

    רפאל, 12/03/06 23:24


    IP: 88.153.145.194דווח על תגובה זו

  • 55.

    #7 תגיד, פרץ הוא רופא לגנטיקה,איך הוא הופך בני אדם לחתול, ולשפן???? (ל''ת)

    לתת לו פרס נובל, 28/02/06 12:50


    IP: 88.155.170.87דווח על תגובה זו

  • 54.

    ''תדע לה כל אם עבריה כי הפקידה את בנה בידי מפקדים הראויים לכך''

    דוד, 28/02/06 08:03

    ''תדע לה כל אם עבריה כי הפקידה את בנה בידי מפקדים הראויים לכך'' ציווה דוד בן-גוריון את צה''ל בראשית דרכו.

    IP: 88.155.179.97דווח על תגובה זו

    • מסע יסורים ארוך בדרך אל האמת

      אלישבע, 28/02/06 16:44

      ''על כן ראוי לכל אם עבריה השולחת את בנה לצה''ל, לתפור לו בשולי הבגד קופסא קטנה שחורה באמצעותה תתוודע אל האמת אם וכאשר תזדקק לה חס ושלום, ותחסוך מעצמה וממשפחתה מסע ייסורים ארוך בדרך אל האמת...'' רות מור-חיים, אמא של דביר מור-חיים זכרונו לברכה.

      IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

      • ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. ''

        אריאלה, 28/02/06 21:11

        ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.

        IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

        • ''קוצים ודרדרים בצבא''

          נפתלי, 28/02/06 22:45

          במערכת הצבאית יש קצינים מעוּלים שאני מכיר אישית... מוריד בפניהם את הכובע ושולח את ילדי אליהם בעיניים עצומות. אבל כמו בכל מערכת גדולה גדולה, ישנם לצערי גם קוצים ודרדרים שאיך שהוא משתלבים בתוך המערכת ומכוח האינרציה גם מתקדמים ומגיעים לתפקידים בכירים. ואז קורה מה שקורה שהם לא מסוגלים לקבל על עצמם אחריות. ישנם גם קצינים כאלה בצבא...''. צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל זכרונו לברכה אשר נהרג בתאונת אימונים בבית-גוברין.

          IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

          • ''המשפט נמרח במערכת. או שהפריץ ימות, או שהכלב ימות, או שהיהודי ימות''

            בנימין, 28/02/06 22:55

            ''מורחים את המשפט. המשפט נמרח במערכת. אצלי הוא נמשך שנה וחצי. או שהפריץ ימות, או שהכלב ימות, או שהיהודי ימות. או שההורים יישברו, או שזה יישכח. או שתהיה סלחנות. או שתהיה תאונה אחרת, גדולה יותר, וזה כבר יתגמד, התאונה האישית שלך... '' צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל זכרונו לברכה אשר נהרג בתאונת אימונים בית גוברין.

            IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

        • ''מרחו אותנו''

          אזרחית, 28/02/06 22:48

          ''הושיבו אותנו סביב שולחן מלא מומחים. מרחו אותנו. דיברו איתנו על חשיבות המסר החינוכי, שרואה הפרקליטות במשפט הזה. יש איזה אבסורד בכך, שעד שאתה לא נפגע אישית, אתה לא מוּדע לנושא הבטיחות. אבל כשאתה נפגע, המערכת מתייחסת אליך בפטרונות כאל מסכן, מסכנה, אלמנה. צריך להתייחס לטענות שלה בהבנה – וכך פוטרים את הטענות שלי כלא רציניות...'' איילה כץ, אלמנתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה שנהרג באסון צאלים הראשון.

          IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

          • המערכת המשפטית (הצבאית) מרבה להשתמש בתקדימים ונוטה לסלחנות.

            אזרחית, 28/02/06 23:00

            ''קיים פער בין המערכת הצבאית לבין מערכת המשפט הצבאי לרעת מערכת המשפט. המערכת המשפטית מרבה להשתמש בתקדימים ונוטה לסלחנות. מביאים כל מיני קצינים בכירים לעדות אופי על תרומתו של הנאשם לצבא. המשפט מתארך ומתרוקן מתוכן, בשעה שאתה יודע שבאותה שעה מתבשלת כבר הפאשלה הבאה. למעשה, עד היום אין לי מושג מי אחראי למה שקרה...'' איילה כץ, אלמנתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.

            IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

      • עלבון מוחלט !

        אזרחית, 28/02/06 21:13

        ''כשקיבלנו את תיק החקירה, הרגשנו עלבון נורא. שמתייחסים אלינו כמו אל ילד מפגר. זאת היתה התחושה. איך אפשר לכתוב תיק חקירה כזה ולחשוב שאנחנו נקבל את הדברים ? רמת החקירה. השפה שבה זה נכתב. השאלות שנשאלו ובעיקר אלו שלא נשאלו. התשובות שהתקבלו וכיצד הסתפקו בהם. זלזול. פשוט זלזול מוחלט. חושבים שאנו מטומטמים. הרי גמרנו פה בית ספר. שרתנו בצבא. פשוט עלבון לאינטיליגנציה'' אחותו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.

        IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

  • 53.

    שאלה לעמיר פרץ האם אתה מוכן לפרט מהי המשכורת שגיסך קיבל מההסתדרות

    יהודה ברזלי, 27/02/06 21:24

    האם עמיר פרץ מוכן לפרט מהי המשכורת שקיבל מההסתדרות



    עמיר שמדבר בלהט על העוני מחלק משכורות עתק למקורביו המשמשים חיילים ליום הבחירות.
    זהו פשע ועושק כספי הציבור . מדובר במשכורות של עשרות אלפי ש''ח למקורב לחודש ומיליוני שקלים בשנה על חשבון כספי הציבור.
    הוא ממנה מקורבים לתפקידי מפתח החולשים על עשרות תפקידים.
    איך התקשורת שותקת
    העתונאי היחידי שחושף את השחיתות הנוראית הוא קלמן ליבסקינד ממעריב כל הכבוד

    IP: 88.152.102.35דווח על תגובה זו

  • 52.

    ברק מכין את הקרקע להדחתו של פרץ

    מיXתפוזים, 27/02/06 19:43

    מה לא ברור פה?

    IP: 88.153.0.71דווח על תגובה זו

  • 51.

    45 אם היו עוד 100 אזרחים כמוך לא היה רשע נגד החלשים בישראל!!!!!!!!! (ל''ת)

    45 חזק ואמץ!!!!, 27/02/06 19:38


    IP: 88.153.112.114דווח על תגובה זו

  • 50.

    45 חזק ואמץ,כל הכבוד לך תמשיך להלחם על הכבוד שלך ואף פושע=מושחת (ל''ת)

    שלא יפחיד אותך!, 27/02/06 19:35


    IP: 88.153.112.114דווח על תגובה זו

  • 49.

    ''איך נותנים כבוד ואיך מזכירים הדרוזים לתת כבוד באתר הנצחה''

    תמיר, 27/02/06 18:54

    כשש שנים לאחר אסון צאלים ב', הגיע לראשונה אהוד הברק לאזכרה של ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. מה היית מצפה מרמטכ''ל לשעבר אשר מעורבותו בצאלים ב' היתה כה כבדת-משקל, כה חמורה, כה מבישה, כה מחפירה וכה שלילית ? מה היית מצפה מאדם ומרמטכ''ל לשעבר כאשר הוא מגיע לאזכרה ?
    טרם שאתחיל בתיאור התמונה שנחקקה (לא רק בלבי) אומר את הדברים הבאים: גם אחרי נסיכים ורוזנים, הולכים ברגל ולא מגיעים ברכב. כשהנשיא קנדי נרצח, ב-22 בנובמבר, 1963, הלכו אחרי ארונו, אשר הונח על כירכרה, ברגל. אותם דברים נכונים גם לגבי הנסיכה דיאנה. זמן ההליכה משער בית-הקברות הצבאי בקרית-שאול ועד לחלקת קברו של ערן ויכסלבאום זיכרונו לברכה הוא בערך 5 דקות. אלו המגיעים לאזכרה, לכל אזכרה, שואלים וודאי את עצמם, תוך כדי הליכתם, מה ארע ? מדוע הם שם ? למה הולכים הם ברגל ? למי באו לחלק כבוד ? למה הגיעו ? מה קרה ? למי באם הם לתת כבוד ?
    מה הקשר הסיבתי שלהם לנושא ומהי שייכותם שלהם לאירוע ?
    באותה אזכרה, הגיע האהוד הברק בנסיעה עם רכבו עד מרחק של מטרים ספורים בלבד מן הקבר. רכב גדול, ממנו יוצא איש קטן ופלאפון בידו. בית העלמין, כידוע, נקרא אף בשם בית-העולם או בית הדממה. האהוד הברק שוחח בחופשיות בטלפון הסלולרי שלו, משל הוא נמצא בקניון ומרכז מסחרי סואן, הומה ושוֹקֵק מאדם, כאילו אין זו אזכרה וכאילו אין מדובר בבית קברות צבאי . משל אין איש בעולם (ובבית הקברות) מלבדו. כל זאת כאשר רעייתו (אז) הנאה והמטופחת נאווה, צופה בו גם. חשבתי לתומי, להבדיל אלף אלפי הבדלות, כי כאשר אתה יוצא, למשל, לטיולים רגליים של החברה להגנת הטבע, מבקשים ממך לכבות רדיו טרנזיסטורים ולהתייחד עם הטבע ועם הדממה. לא כל שכן כאשר מדובר בבית קברות (לא כל שכן בית קברות צבאי, לא כל שכן כאשר מדובר גם ברמטכ''ל לשעבר). במהלך האזכרה עצמה, העמיד עצמו האהוד הברק סמוך מאד לקבר, ממש ליד המשפחה, גבוה-גבוה מעל האחרים אשר עמדו על המשטח המרוצף למטה, מתחתיו. עם תום האזכרה, ייתכן אולי על מנת למשוך תשומת-לב גם לעצמו, ''רדף'' אהוד הברק, תוך הפגנת חֲנוּפָּה יתרה, אחרי יוכי (אמא של שמרי ז''ל) תוך שהוא מושך לה כל העת בקוּקוּ שלה.
    אביו של אריק כהן זיכרונו לברכה, שלמה, מספר את הדברים הבאים בהתייחסו לנאמר (שלמה נכח באותה אזכרה ובתמונה המתוארת עצמה צפה אף הוא): לדרוזים בדליית אל כרמל, יש אתר הנצחה. הדרוזים השכילו לבנות אותה כך שגובה הכניסה נמוך מאד. בערך בגובה של ילד קטן. כאשר מגיע מישהו למקום וחפץ להיכנס לתוכו, חייב הוא להתכופף. הדרוזים חשבו, על מה שאנחנו כיהודים כנראה לא חשבנו, שצריך להזכיר למי שלא זוכר זאת, להתייחס בכבוד ולתת כבוד במקום כזה.


    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

  • 48.

    שאלה??האם זה נכון מה ש#7 אומר,מה פרץ כזה חזק לא מאמין!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    אני ארגז=מושחת, 27/02/06 18:54


    IP: 88.153.112.114דווח על תגובה זו

  • 47.

    עמיר פרץ איך אתה מסוגל להרוס משפחה בא לי להתאבד על מה שגרמתה לי

    יהודה ברזלי, 27/02/06 18:48

    עמיר פרץ תתבייש !!!

    איך אתה לא מתבייש במקום לעזור לחלשים אתה רומס אותם ודופק אותם.

    אני אב ל4 ילדים מקסימים ואישה מקסימה וילד סרן בסירת אגוז נכה צ.ה.ל ושאנחנו מנסים ללמד אותם דרך ארץ שלושת הילדים שלי סטודנטים .והילדה בבית ספר . הייתי עובד מסור ואהבתי את מקום עבודתי בקנטרי של ההסתדרות 18 שנה ודאגת לפטר אותי בגלל שחשפתי את השחיתות בעבודה. בושה לך עמיר פרץ. הייתי ופעיל שלך וגיסך עזרתי לכם בבחירות.ובסוף זרקת אותי ואת משפחתי לכלבים.

    אתה שלחת את חברך ושכנך מי ילדות בעל רישום פלילי ע.ב.נ. להיות מנהל של הקנטרי קלאב של ההסתדרות בנס-ציונה. ואחרי שחשפתי את השחיתות שלו ומול עיני לוקח שוחד . לאחר שדיווחתי לגיסך שהיה המנכ''ל החברה.לא עבר חודש ופוטרתי .עם תמיכתך.עמיר פרץ . למה שמדובר בחברך ושכנך שסועד מדי יום שישי על שולחנך עמיר.תתבייש לך עמיר פרץ מה שגרמת לי ולמשפחתי ולבני שנכה צ.ה.ל ...ביום רביעי בתאריך 21-12-05 בשעה 23.30 באו אלי הביתה שני שוטרים עם הזמנה דחופה להתלבות לתחנת ראשון לציון כל הלילה נחקרתי על ידי המשטרה .

    אבל על תחשוב שאני פריר .ידעתי על מה מדובר ולקחתי איתי את הקלטות ורק בשעה 2.00 שוחררתי עם הזמנה לבוא למחרת למשטרה בשעה 7.00 בבוקר ולאחר חקירה שוחררתי בשעה 8 בבוקר .

    בושה לך עמיר פרץ .אתה הגשת נגדי תלונה במשטרה על הטרדה ואיומים, אתה שקרן !!! לא היה ולא נברא !!!

    בושה לך עמיר פרץ .לא הטרדתי אותך ובטח לא איימתי עליך אבל אלה השיטות הפסולות שלך.

    אתה אמרת לי להתקשר אליך מספר פעמים וכאשר עשיתי זאת הפלת אותי בפח והגשת נגדי תלונה.

    אתה חושב שאתה חזק על חלשים, אבל אתה טועה טעות קשה

    כל השיחות שלי איתך מוקלטות, לא הטרדתי אותך, לא איימתי עליך !! כל מה שביקשתי שתבצע את עבודתך כמגן העובדים ותחזיר אותי לעבודה שלי.אמרתי לך אנה מימך עמיר פרץ בכול לשון של בקשה תחזיר אותי לעבודה שלי שהעבודה זה היה כל עולמי אני מוכן לבקש סליחה ומחילה עם פגעתי בחברך. .עם ערבים אפשר לעשות שלום אז בטח עם חברך. שלא יודע דרך ארץ ורק איומים וצעקות. ושיש לו את הגב שלך ומאפשר לעצמו מה שבה לו .עם תמיכתך .

    אתה חושב שאני מפחד ממך ושהתלונה שהגשת נגדי תמנע ממני לחשוף את פרצופך האמיתי, אבל אתה טועה טעות מרה, אני אדאג שכל המדינה תדע בדיוק מי אתה עמיר פרץ ..ומי זה חברך בעל רישום פלילי ששלכתה אותו להיות מנהללללל ...וגיסך ראש מועצת מצפה רמון הבריון שנתן לי מכות לאחר שצילמתי אותו מקבל טובות הונאה מההסתדרות. ולאחר שהיה כתבה על גיסך בעיתון הארץ זאת הנקמנות שלך המושחת והמסריחה .אני מתפלל כל יום עמיר פרץ שתיפלו ולא תקומו עוד לאולם.עמיר פרץ אתה יותר מתאים להיות ראש ממשלת של עזה. ולא בישראל לא צריכים אנשים כמוך פה סע חזרה לשדרות למפעל לעוף קור .

    ושאלוהים ישלם לך ולחברך ולגיסך בכול חומרת הדין על מה שגרמת לי ולמשפחתי אמן.אמן. אמן.

    מצורף קובץ של משטרת ראשון לציון .



    יהודה ברזלי

    נס-ציונה

    0502175699 0505729046

    barzili99@bezeqint.net

    IP: 88.154.100.154דווח על תגובה זו

  • 46.

    ''צאלים ב' זה פצע, זו היתה תפנית. נעשה כאן עוול מאד גדול.''

    בתיה, 27/02/06 18:47

    ''צאלים ב' זה פצע, זו היתה תפנית. נעשה כאן עוול מאד גדול. המערכת הגנה על עצמה על הגב שלי מאד חזק. זה שינה את השקפת עולמי על חלק מהצמרת, ומה ניתן לצפות מהם. הייתי אומר שבצאלים נסדק אצלי האמון האישי בכמה אנשים, שבשעת משבר אמיתי היפנו עורף. אז לראשונה חדרה בי ההכרה שהמערכת, כשזה לא נוח לה, תזרוק אותך לכלבים. עמד מאחרי אז בצבא רק אלוף אחד שהיה לו אומץ, עמי איילון. כל היתר ברחו כמו מאש. תמיד כשאני אורמ לאשתי: 'אני רץ וכולם אחרי', היא אומרת לי: 'כן, אבל במרחק שני קילומטר מהגב שלך'. זה היה המצב בצאלים''.

    עמירם לוין, 7 ימים 17.7.98


    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

    • ''הפיקוד הבכיר הזיק פה לשדרת פיקוד עצומה בצבא. ''

      כרמלה, 27/02/06 20:07

      ''אני בצער רב קובע, שאנחנו לא יכולים להתייצב (מול ההורים) ולומר ש(אנחנו) יודעים מה קרה שם באמת. אנחנו בצה''ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי. כשאני אעזוב את תפקידי אני אגיד: הפיקוד הבכיר הזיק פה לשדרת פיקוד עצומה בצבא. הנזק הגדול - שאנחנו לא יכולים להסתכל למפקדים ביחידה (סיירת מטכ''ל) בעיניים... לתחושתי, לעולם גם לא נברר מה היה באמת בהיבט המקצועי''.

      אלוף אורי שגיא בבית הדין


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ''היום, שנה וחצי לאחר האסון לא בוצע בצה''ל תחקיר מיבצעי-פיקודי''

        נחמיה, 27/02/06 21:36

        ''היום, שנה וחצי לאחר האסון,
        לא בוצע בצה''ל תחקיר מיבצעי-פיקודי''.
        מתוך פסק הדין בפרשת צאלים

        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''חמש משפחות איבדו את הבנים שלהן''

      איציק, 27/02/06 21:09

      ''חמש משפחות איבדו את הבנים שלהן, ואף אחד לא היה מסוגל בשם הצבא להגיד להן: אני אחראי, זה היה האסון, מפקד התרגיל היה זה וזה. צה''ל לא יודע עד היום להגיד מי היה המפקד של תרגיל מחלקה.
      זו בושה ! ועובדה שזה עדיין מבעבע. אני עוד לא החלטתי שהגיע הזמן לדבר על כל העניין. אני יכול הגיד רק דבר אחד בוודאות: אני היחידי שהגירסא שלו נתמכת במאת האחוזים לכל אורך הדרך במסמכים. אני היחידי שיכול לתמוך את הגירסא שלי פרט אחרי פרט. אני שגיתי שלא הלכתי לבג''ץ. הייתי זוכה שם בגדול''.
      אלוף עמירם לוין בהתייחסותו לאסון צאלים ב'


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה''

      יפית, 27/02/06 21:14

      ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה, אלא על ידי כיסוי ושמירה על אנשים שעשו מעשים שלא ייעשו. וכשאנו כבר שקועים עמוק באבלנו הכבד מנשוא, איש מהנוגעים בתרגיל לא היה מסוגל לקחת אחריות, שהיא מאבות חינוכנו כאזרחי ישראל וכאנשי צבא, האומרים: אחרי ! באמון שנתנו בצבא, עודדנו את ילדינו להתנדב לחיל קרבי ולצה''ל שנתנו בו אמון מלא. צה''ל היה בשביל בני-שמרי, בית שני, ובית הוא משפחה. והיום משפחה זו מתעלמת מלקיחת אחריות ובועטת במוסריות, כשמאחוריה גב חזק המגן על עצמו, דרך הגנה על קצינים שהורשעו בגרימת מוות בהתרשלות. עלבו בנו קשות. בית המשפט הצבאי, שעל מעשה כה ברור בחומרתו, נתן עונש כה פשוט בעליבותו. עלב בנו קשות התובע הצבאי הראשי, בנימוקיו הלא משכנעים, כדבר איש מבוגר לילדים קטנים וטיפשים, שאינם יודעים ואינם מבינים דבר. והרי כבר גדלנו והחכמנו וחקרנו ויודעים אנו, ההורים השכולים, כי התרגיל לא היה מהמורכבים והמסובכים (ציין זאת האלוף שחק בעדותו), כי סיירת מטכ''ל כחלק מרוטינה, עובדת בתקופות מסויימות תחת לחץ ועומס ולוחמיה יודעי עייפות בעיתות הכנה ולקראת ביצוע, כי אין שום התחשבות ברגשות ההורים ובאמירותיהם, ולפתע פתאום אנו צד בגזר הדין, ועוד שהתצ''ר אומר רק חצאי אמיתות, כי את בקשתנו להורדת הדרגות לא ציין - אין אנו דורשי נקם, ואנו תקווה, שגורמי-מות-בנינו לא ישובו לפקד בכל דרך שהיא, ויקחו אחריות, ואם לא יצליחו להעמיס על עצמם את הנ''ל כפי שנתן להם דוגמא מפקד היחידה לשעבר ע., יעניקו להם את האחריות מפקדי הצבא שזהו תפקידם ויערכו נגדם הליך פיקודי. בית המשפט הצבאי יצר מושג חדש של איפה ואיפה צה''ל כולו מחד וסיירת מטכ''ל מאידך''.
      יוכי שפרן, אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר נהרג בצאלים ב'.
      אב בית הדין במשפט צאלים ב' היה שכנו בכוכב יאיר וידידו הטוב של רב אלוף האהוד הברק, השופט ד''ר עודד מודריק (היום שופט מחוזי)

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 45.

    כנסו ותבינו למה לא כדאי לבחור בעמיר פרץ מגן החלשים.סליחה מגן החזקים

    יהודה ברזלי, 27/02/06 18:30

    עמיר פרץ תתבייש !!!

    איך אתה לא מתבייש במקום לעזור לחלשים אתה רומס אותם ודופק אותם.

    אני אב ל4 ילדים מקסימים ואישה מקסימה וילד סרן בסירת אגוז נכה צ.ה.ל ושאנחנו מנסים ללמד אותם דרך ארץ שלושת הילדים שלי סטודנטים .והילדה בבית ספר . הייתי עובד מסור ואהבתי את מקום עבודתי בקנטרי של ההסתדרות 18 שנה ודאגת לפטר אותי בגלל שחשפתי את השחיתות בעבודה. בושה לך עמיר פרץ. הייתי ופעיל שלך וגיסך עזרתי לכם בבחירות.ובסוף זרקת אותי ואת משפחתי לכלבים.

    אתה שלחת את חברך ושכנך מי ילדות בעל רישום פלילי ע.ב.נ. להיות מנהל של הקנטרי קלאב של ההסתדרות בנס-ציונה. ואחרי שחשפתי את השחיתות שלו ומול עיני לוקח שוחד . לאחר שדיווחתי לגיסך שהיה המנכ''ל החברה.לא עבר חודש ופוטרתי .עם תמיכתך.עמיר פרץ . למה שמדובר בחברך ושכנך שסועד מדי יום שישי על שולחנך עמיר.תתבייש לך עמיר פרץ מה שגרמת לי ולמשפחתי ולבני שנכה צ.ה.ל ...ביום רביעי בתאריך 21-12-05 בשעה 23.30 באו אלי הביתה שני שוטרים עם הזמנה דחופה להתלבות לתחנת ראשון לציון כל הלילה נחקרתי על ידי המשטרה .

    אבל על תחשוב שאני פריר .ידעתי על מה מדובר ולקחתי איתי את הקלטות ורק בשעה 2.00 שוחררתי עם הזמנה לבוא למחרת למשטרה בשעה 7.00 בבוקר ולאחר חקירה שוחררתי בשעה 8 בבוקר .

    בושה לך עמיר פרץ .אתה הגשת נגדי תלונה במשטרה על הטרדה ואיומים, אתה שקרן !!! לא היה ולא נברא !!!

    בושה לך עמיר פרץ .לא הטרדתי אותך ובטח לא איימתי עליך אבל אלה השיטות הפסולות שלך.

    אתה אמרת לי להתקשר אליך מספר פעמים וכאשר עשיתי זאת הפלת אותי בפח והגשת נגדי תלונה.

    אתה חושב שאתה חזק על חלשים, אבל אתה טועה טעות קשה

    כל השיחות שלי איתך מוקלטות, לא הטרדתי אותך, לא איימתי עליך !! כל מה שביקשתי שתבצע את עבודתך כמגן העובדים ותחזיר אותי לעבודה שלי.אמרתי לך אנה מימך עמיר פרץ בכול לשון של בקשה תחזיר אותי לעבודה שלי שהעבודה זה היה כל עולמי אני מוכן לבקש סליחה ומחילה עם פגעתי בחברך. .עם ערבים אפשר לעשות שלום אז בטח עם חברך. שלא יודע דרך ארץ ורק איומים וצעקות. ושיש לו את הגב שלך ומאפשר לעצמו מה שבה לו .עם תמיכתך .

    אתה חושב שאני מפחד ממך ושהתלונה שהגשת נגדי תמנע ממני לחשוף את פרצופך האמיתי, אבל אתה טועה טעות מרה, אני אדאג שכל המדינה תדע בדיוק מי אתה עמיר פרץ ..ומי זה חברך בעל רישום פלילי ששלכתה אותו להיות מנהללללל ...וגיסך ראש מועצת מצפה רמון הבריון שנתן לי מכות לאחר שצילמתי אותו מקבל טובות הונאה מההסתדרות. ולאחר שהיה כתבה על גיסך בעיתון הארץ זאת הנקמנות שלך המושחת והמסריחה .אני מתפלל כל יום עמיר פרץ שתיפלו ולא תקומו עוד לאולם.עמיר פרץ אתה יותר מתאים להיות ראש ממשלת של עזה. ולא בישראל לא צריכים אנשים כמוך פה סע חזרה לשדרות למפעל לעוף קור .

    ושאלוהים ישלם לך ולחברך ולגיסך בכול חומרת הדין על מה שגרמת לי ולמשפחתי אמן.אמן. אמן.

    מצורף קובץ של משטרת ראשון לציון .



    יהודה ברזלי

    נס-ציונה

    0502175699 0505729046

    barzili99@bezeqint.net

    IP: 88.154.100.154דווח על תגובה זו

  • 44.

    אהוד ברק איך אתה מסוגל ללכת עם הצבוע עמיר לאחר שארס משפחות שלמות

    יהודה ברזלי, 27/02/06 18:12

    עמיר פרץ תתבייש !!!

    איך אתה לא מתבייש במקום לעזור לחלשים אתה רומס אותם ודופק אותם.

    אני אב ל4 ילדים מקסימים ואישה מקסימה וילד סרן בסירת אגוז נכה צ.ה.ל ושאנחנו מנסים ללמד אותם דרך ארץ שלושת הילדים שלי סטודנטים .והילדה בבית ספר . הייתי עובד מסור ואהבתי את מקום עבודתי בקנטרי של ההסתדרות 18 שנה ודאגת לפטר אותי בגלל שחשפתי את השחיתות בעבודה. בושה לך עמיר פרץ. הייתי ופעיל שלך וגיסך עזרתי לכם בבחירות.ובסוף זרקת אותי ואת משפחתי לכלבים.

    אתה שלחת את חברך ושכנך מי ילדות בעל רישום פלילי ע.ב.נ. להיות מנהל של הקנטרי קלאב של ההסתדרות בנס-ציונה. ואחרי שחשפתי את השחיתות שלו ומול עיני לוקח שוחד . לאחר שדיווחתי לגיסך שהיה המנכ''ל החברה.לא עבר חודש ופוטרתי .עם תמיכתך.עמיר פרץ . למה שמדובר בחברך ושכנך שסועד מדי יום שישי על שולחנך עמיר.תתבייש לך עמיר פרץ מה שגרמת לי ולמשפחתי ולבני שנכה צ.ה.ל ...ביום רביעי בתאריך 21-12-05 בשעה 23.30 באו אלי הביתה שני שוטרים עם הזמנה דחופה להתלבות לתחנת ראשון לציון כל הלילה נחקרתי על ידי המשטרה .

    אבל על תחשוב שאני פריר .ידעתי על מה מדובר ולקחתי איתי את הקלטות ורק בשעה 2.00 שוחררתי עם הזמנה לבוא למחרת למשטרה בשעה 7.00 בבוקר ולאחר חקירה שוחררתי בשעה 8 בבוקר .

    בושה לך עמיר פרץ .אתה הגשת נגדי תלונה במשטרה על הטרדה ואיומים, אתה שקרן !!! לא היה ולא נברא !!!

    בושה לך עמיר פרץ .לא הטרדתי אותך ובטח לא איימתי עליך אבל אלה השיטות הפסולות שלך.

    אתה אמרת לי להתקשר אליך מספר פעמים וכאשר עשיתי זאת הפלת אותי בפח והגשת נגדי תלונה.

    אתה חושב שאתה חזק על חלשים, אבל אתה טועה טעות קשה

    כל השיחות שלי איתך מוקלטות, לא הטרדתי אותך, לא איימתי עליך !! כל מה שביקשתי שתבצע את עבודתך כמגן העובדים ותחזיר אותי לעבודה שלי.אמרתי לך אנה מימך עמיר פרץ בכול לשון של בקשה תחזיר אותי לעבודה שלי שהעבודה זה היה כל עולמי אני מוכן לבקש סליחה ומחילה עם פגעתי בחברך. .עם ערבים אפשר לעשות שלום אז בטח עם חברך. שלא יודע דרך ארץ ורק איומים וצעקות. ושיש לו את הגב שלך ומאפשר לעצמו מה שבה לו .עם תמיכתך .

    אתה חושב שאני מפחד ממך ושהתלונה שהגשת נגדי תמנע ממני לחשוף את פרצופך האמיתי, אבל אתה טועה טעות מרה, אני אדאג שכל המדינה תדע בדיוק מי אתה עמיר פרץ ..ומי זה חברך בעל רישום פלילי ששלכתה אותו להיות מנהללללל ...וגיסך ראש מועצת מצפה רמון הבריון שנתן לי מכות לאחר שצילמתי אותו מקבל טובות הונאה מההסתדרות. ולאחר שהיה כתבה על גיסך בעיתון הארץ זאת הנקמנות שלך המושחת והמסריחה .אני מתפלל כל יום עמיר פרץ שתיפלו ולא תקומו עוד לאולם.עמיר פרץ אתה יותר מתאים להיות ראש ממשלת של עזה. ולא בישראל לא צריכים אנשים כמוך פה סע חזרה לשדרות למפעל לעוף קור .

    ושאלוהים ישלם לך ולחברך ולגיסך בכול חומרת הדין על מה שגרמת לי ולמשפחתי אמן.אמן. אמן.

    מצורף קובץ של משטרת ראשון לציון .



    יהודה ברזלי

    נס-ציונה

    0502175699 0505729046

    barzili99@bezeqint.net

    IP: 88.154.100.154דווח על תגובה זו

  • 43.

    ברק איך אתה רץ לעזור לעמיר פרץ לאחר מה שגרם לי ולמשפחתי

    יהודה ברזלי, 27/02/06 18:04

    עמיר פרץ תתבייש !!!

    איך אתה לא מתבייש במקום לעזור לחלשים אתה רומס אותם ודופק אותם.

    אני אב ל4 ילדים מקסימים ואישה מקסימה וילד סרן בסירת אגוז נכה צ.ה.ל ושאנחנו מנסים ללמד אותם דרך ארץ שלושת הילדים שלי סטודנטים .והילדה בבית ספר . הייתי עובד מסור ואהבתי את מקום עבודתי בקנטרי של ההסתדרות 18 שנה ודאגת לפטר אותי בגלל שחשפתי את השחיתות בעבודה. בושה לך עמיר פרץ. הייתי ופעיל שלך וגיסך עזרתי לכם בבחירות.ובסוף זרקת אותי ואת משפחתי לכלבים.

    אתה שלחת את חברך ושכנך מי ילדות בעל רישום פלילי ע.ב.נ. להיות מנהל של הקנטרי קלאב של ההסתדרות בנס-ציונה. ואחרי שחשפתי את השחיתות שלו ומול עיני לוקח שוחד . לאחר שדיווחתי לגיסך שהיה המנכ''ל החברה.לא עבר חודש ופוטרתי .עם תמיכתך.עמיר פרץ . למה שמדובר בחברך ושכנך שסועד מדי יום שישי על שולחנך עמיר.תתבייש לך עמיר פרץ מה שגרמת לי ולמשפחתי ולבני שנכה צ.ה.ל ...ביום רביעי בתאריך 21-12-05 בשעה 23.30 באו אלי הביתה שני שוטרים עם הזמנה דחופה להתלבות לתחנת ראשון לציון כל הלילה נחקרתי על ידי המשטרה .

    אבל על תחשוב שאני פריר .ידעתי על מה מדובר ולקחתי איתי את הקלטות ורק בשעה 2.00 שוחררתי עם הזמנה לבוא למחרת למשטרה בשעה 7.00 בבוקר ולאחר חקירה שוחררתי בשעה 8 בבוקר .

    בושה לך עמיר פרץ .אתה הגשת נגדי תלונה במשטרה על הטרדה ואיומים, אתה שקרן !!! לא היה ולא נברא !!!

    בושה לך עמיר פרץ .לא הטרדתי אותך ובטח לא איימתי עליך אבל אלה השיטות הפסולות שלך.

    אתה אמרת לי להתקשר אליך מספר פעמים וכאשר עשיתי זאת הפלת אותי בפח והגשת נגדי תלונה.

    אתה חושב שאתה חזק על חלשים, אבל אתה טועה טעות קשה

    כל השיחות שלי איתך מוקלטות, לא הטרדתי אותך, לא איימתי עליך !! כל מה שביקשתי שתבצע את עבודתך כמגן העובדים ותחזיר אותי לעבודה שלי.אמרתי לך אנה מימך עמיר פרץ בכול לשון של בקשה תחזיר אותי לעבודה שלי שהעבודה זה היה כל עולמי אני מוכן לבקש סליחה ומחילה עם פגעתי בחברך. .עם ערבים אפשר לעשות שלום אז בטח עם חברך. שלא יודע דרך ארץ ורק איומים וצעקות. ושיש לו את הגב שלך ומאפשר לעצמו מה שבה לו .עם תמיכתך .

    אתה חושב שאני מפחד ממך ושהתלונה שהגשת נגדי תמנע ממני לחשוף את פרצופך האמיתי, אבל אתה טועה טעות מרה, אני אדאג שכל המדינה תדע בדיוק מי אתה עמיר פרץ ..ומי זה חברך בעל רישום פלילי ששלכתה אותו להיות מנהללללל ...וגיסך ראש מועצת מצפה רמון הבריון שנתן לי מכות לאחר שצילמתי אותו מקבל טובות הונאה מההסתדרות. ולאחר שהיה כתבה על גיסך בעיתון הארץ זאת הנקמנות שלך המושחת והמסריחה .אני מתפלל כל יום עמיר פרץ שתיפלו ולא תקומו עוד לאולם.עמיר פרץ אתה יותר מתאים להיות ראש ממשלת של עזה. ולא בישראל לא צריכים אנשים כמוך פה סע חזרה לשדרות למפעל לעוף קור .

    ושאלוהים ישלם לך ולחברך ולגיסך בכול חומרת הדין על מה שגרמת לי ולמשפחתי אמן.אמן. אמן.

    מצורף קובץ של משטרת ראשון לציון .



    יהודה ברזלי

    נס-ציונה

    0502175699 0505729046

    barzili99@bezeqint.net

    IP: 88.154.100.154דווח על תגובה זו

  • 42.

    את אורי שגיא ודורון תפשו במצ''ח בשקרים''

    איציק, 27/02/06 17:47

    ''מתוך עדות של עמירם לוין, בה הוא מספר על מסמך בן 70 עמודים שנמסר, בין השאר, לראש הממשלה המנוח מר יצחק רבין ז''ל והרמטכ''ל לשעבר אהוד ברק.
    ''הרמטכ''ל אמר בוועדת עינן שאני הייתי המפקד, ובמצ''ח אמר משהו אחר. את אורי ודורון תפסו במצ''ח בשקרים. אבל להם היה קלף: הנה הרמטכ''ל אמר בוועדת עינן כך וכך... אם אני משקר (שגיא ו/או דורון) אז גם הרמטכ''ל משקר... ופה הפצ''ר בבעייה. אורי נתן לו להבין שהוא בצרה גדולה מאד עם הרמטכ''ל - אם אני (שגיא) משקר, גם הרמטכ''ל משקר. הוא (הפצ''ר אילן שיף) פחד שפה יהיה סמאטוכה לא נורמלית... מלחמת עולם!''
    אלוף עמירם לוין בהתייחסותו לפרשת צאלים ב'.


    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

    • אתה מנוול שפוגע בנו למטרותיך האישיות

      אחד מהמשפחות, 27/02/06 19:08

      אלוהים ואנחנו לא נסלח לחלאות כמוך.

      IP: 84.228.17.120 דווח על תגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה

      שאול, 27/02/06 20:26

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

      חיים, 27/02/06 20:40

      ''דרושה עזות מצח והרבה גבהות לב לבוא ולספר להורים שכולים דברים שאינם אמת הרגשה איומה.
      תופעה זו היא אחד הביטויים לניוון שהשתלט על חיינו. כזב ושקר ועשיית עוול במשפט,
      בגוף כה מרכזי בחייה של החברה, כצה''ל - היא כתובת על הקיר המזהירה ומתריעה: אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה'' אריה אבי חיים בר-נתן אביו של חיים בר-נתן זיכרונו לברכה.

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''באו אלי עם המינוי, חשבו שהעסק גמור.''

      דפנה, 27/02/06 20:57

      ''...הם באו ואמרו לי על המינוי, וככה נתנו לי להבין ש''בזה אנחנו מבינים שהפרשה נגמרה''. באו אלי עם המינוי, חשבו שהעסק גמור.
      אמרתי להם שאני לא אוציא את זה החוצה, אבל אמרתי - חבר'ה,
      העסק לא גמור''.

      אלוף עמירם לוין

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • אם כל אחד שהעיד שקר אני אעמיד אותו לדין אז מה אני אעשה בסוף?

      יפתח, 27/02/06 21:21

      ''הפצ''ר (אילן שיף) אמר לי בארבע עיניים: אם כל אחד שהעיד שקר,
      אני אעמיד אותו לדין,
      אז מה אני אעשה בסוף?''

      אלוף עמירם לוין בהתייחסותו לפרשת צאלים ב'

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 41.

    ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות ?

    ישעיהו, 27/02/06 17:39

    ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות ולקחת אחריות ?
    תמיהה היא בעינינו ותשובה אַיִן''.
    משפחות שפרן, שילה, כהן ווייכסלבאום


    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

    • ''אין פה שום מימד של אחריות אישית''

      דביר, 27/02/06 20:30

      ''אין פה שום מימד של אחריות אישית''
      אמר הרמטכ''ל אהוד ברק בהתייחסות לתיפקודו
      בפרשת אסון צאלים ב'.


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ''לא עשה כלום''

        איציק, 27/02/06 21:40

        מצ''ב מכתב אשר נכתב לפני למעלה מעשור שנים ופורסם במדור ''מכתבים למערכת'' תחת הכותרת ''לא עשה כלום''

        הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
        אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
        ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
        אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
        לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
        בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
        תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
        העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

        חזי שלח
        תל-אביב


        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 40.

    אודי חמודי עוזר לאמיר כמו לצנחנים

    Yaya, 27/02/06 17:32

    אודי (אהוד) ברק ופיינוי הצנחנים ''מהחווה הסינית'' (מלחמת יום כיפור)

    סגן אלוף ברק מג'' גדוד 100
    מדבריו: ''בארבע לפנות בוקר העירו אותי. ממפקדת האוגדה דיווחו לי שיש בעיה עם הצנחנים 'בחווה הסינית' והגדוד חייב לצאת לדרך לחלץ נפגעים'' . ברק הזדהה באלחוט אל מול מרדכי ואמר לו כי הוא בדרכו אליו בכדי לעזור. מרדכי ביקש כי יגיע מהר אך ברק טען כי בחושך הוא אינו יכול להגיע ולכן יגיע אך עם אור ראשון
    1.א. כפיר, אחי גיבורי התעלה, ידיעות אחרונות, 2003, עמ' 241.

    השעה הייתה כבר 7:00 בבוקר וגדוד הטנקים לא הגיע. מרדכי החליט בשעה זו לפתוח רימון עשן בכדי לסמן את מקומו. פתיחת רימון עשן לאור היום פירושה זיהוי ודאי של הכוח על ידי המצרים ומשיכת אש רבה לאזור העשן. מרדכי תדרך את ברק לפני פתיחת הרימון כי לא יירה לאזור העשן כי שם מצויים חיילים רבים.

    ביום העשירי למלחמה
    אודי לא מכיר את הגזרה,
    לא נלחם בלילה.

    כמה היו יכולים להנצל במידה ואודי היה מופיע מיד?
    מה באמת היה בצאלים?

    לזכור ולא לשכוח.



    IP: 87.69.14.248דווח על תגובה זו

    • ''שעומד קצין... ואיננו שותף למה שחשוב באותו רגע, זה לטפל בנפגעים''

      טל, 27/02/06 17:56

      ''אני קראתי את החומר וכשעוסקים במין אסון שכזה אני לא מוכן אפילו להתייחס לאפשרות שזו פוליטיקה.
      שאלה: כלומר, אתה חושב שיש ממש בטענות.
      תשובה: אינני יודע. אינני פוסק. אבל פורסמו דברים שהם בלי הגזמה הם באמת איומים, אם הם נכונים. ואינני יודע ואינני פוסק אם הם נכונים או לא. לא עולה על דעתי שיש מישהו שמסוגל לעשות מזה פוליטיקה.
      שאלה: מהיכרותך את הדמויות הפועלות אתה חושב שזה מתאים לרקורד הצבאי שלהם לנהוג כפי שמתואר שהם נהגו ?
      תשובה: תשמע, אנשים שמוזכרים שמה הם אנשים שעשו מעשים בשרות הצבאי שלהם ואנשים מסוג זה אמורים לא להיקלע למין מצב כזה של קבלת החלטות שגויות, כל כך דרמטיות, כל כך כואבות, כל כך קיצוניות. ושוב אני אומר: אינני יודע אם זה נכון. אבל עצם הפרסום שפורסם כפי שהוא פורסם הוא לא יכול להישאר ככה. אסור לו שיישאר כך. זה מחייב חקירה פעם נוספת אם כך. אני חושב קודם כל התייחסות של הנוגעים בדבר. שעומד קצין, לא חשוב מה דרגתו ואני חוזר ומדגיש, אם זה נכון או לא, ואיננו שותף למה שחשוב באותו רגע, זה לטפל בנפגעים. זאת הנקודה.'' אלוף יוסי פלד


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • איך למד עודד תאומי את דמותו של אהוד ברק ?

      עודד, 27/02/06 17:59

      שאלה: איך למדת אותו ?
      תשובה: ''יש לי שלוש תוכניות מוקלטות של שיחת ועידה עם ברק.
      אני צופה בהן המון. לא כדי לחקות אותו, אלא כדי לקרוא
      בעיניים שלו איזו הארה לגבי המבנה הנפשי של הדמות.
      לא מעניינת אותי ההקבלה הממשית למציאות''.
      שאלה: והיתה הארה כזו ?
      תשובה: ''כשהוא מספר למשעל שהוא לא ברח ממקום התאונה, הוא מתאר את המצב, ובתיאור שלו יש תחושה שהוא היה בהלם. הוא מביא דוגמא בראיון ואומר: ''תאר לך שאלוף הפיקוד היה נקרא לצומת בית ליד לאחר הפיגוע, האם התפקיד שלו היה לגשת לפצועים, או לוודא שהכל עובד נכון?''. פחות או יותר. ופתאום אמרתי:
      מה פתאום הוא מביא את הדוגמא הזו ?
      הוא הרי לא הגיע למקום אחרי האסון,
      הוא היה שם
      כל הזמן.
      אני חושב שהוא היה בהלם בשעה שקרה האסון, כי האופציה השנייה - שהוא לא היה בהלם ובאינסטינקט לא ניגש לפצועים - היא לא אנושית. במחזה זה המצב, למרות שאני לא מודה בזה כלפי חוץ''

      ראיון עם עודד תאומי המגלם את רב-אלוף אבנר סלע במחזה ''ערפל''


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''חובתו של אב לדעת כיצד נקבר בנו ''

      שרה, 27/02/06 18:59

      ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''
      שאול שילה, אבא של סגן אלעד שילה זיכרונו לברכה מקיבוץ גבעת ברנר, אשר נהרג בצאלים ב'.



      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת''

        אזרחית, 27/02/06 21:42

        ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת'' יוכי, אמא של שמרי שפרן זכרונו לברכה.

        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 39.

    ''עמירם, הוא יקח את הרגליים וילך...''

    ברוריה, 27/02/06 17:06

    ''אהוד הימר עלי (שאתפטר) אחרי שכתבתי לו את המכתב* ואמרתי 'מה שעלי - עלי'. הוא חשב 'אני מכיר את עמירם, הוא ייקח את הרגליים ויילך. אבל אחרי שאני עליתי על השקרים של שגיא ודורון, הלכתי אליו ואמרתי לו - פה השקרים ייצאו החוצה! לא אוותר על זה! מאותו רגע הוא הבין שאין לו ברירה''. אלוף עמירם לוין בהתייחסותו לאהוד ברק בפרשת צאלים ב'.


    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

  • 38.

    צל''ש

    yos, 27/02/06 17:06

    למקטרגים
    לברק לא היה מה לחפש אחרי האסון בצאלים.
    הערכת מצב קצרה בשטח הבהירה לו שמשאית הצלשים לא תגיע לכן לא רץ לעמוד בראש התור ולהתבלט.

    IP: 88.152.207.98דווח על תגובה זו

  • 37.

    משה שחל -אהוד ברק -מצביעים קדימה ואולי גם קולט (ל''ת)

    לפרץ, 27/02/06 16:50


    IP: 81.218.141.57דווח על תגובה זו

  • 36.

    מספר 5 בעבודה הוא עמי איילון

    איתי, 27/02/06 16:26

    אדם בעל ניסיון בטחוני רב ונוסף לכך אדם ערכי.
    היא ממש לא זקוקה לניסיון הבטחוני של ברק.
    אבל למה לא, שיתמוך.

    IP: 132.72.45.187דווח על תגובה זו

  • 35.

    קיבלתי תשובה של הרמטכ''ל. קצרה. נוראית. ...היא נראתה לי פשוט כאיום''

    ידידיה, 27/02/06 15:58

    ''...קיבלתי תשובה של הרמטכ''ל (אהוד ברק) בכתב, מאד קצרה. נוראית. שבעצם 'תעזוב את העניין'. לא רק 'תעזוב את העניין' אלא גם מלאה השמצות... לא עניינית. היא נראתה לי פשוט כאיום''.
    אלוף עמירם לוין


    IP: 88.153.7.51

  • 34.

    ''הרמטכ''ל (אהוד ברק) מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה''ל''

    אבנר, 27/02/06 15:46

    ''הרמטכ''ל, בהתחמקותו ובהסתרת נוכחותו במקום האסון, באי-יישום מסקנות וועדת עינן שהוא עצמו מינה ובבחירת עיתוי פירסום המסקנות ביום ובשעה של חתימת הסכם ההכרה ההיסטורי עם אש''ף,
    מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה''ל''.
    משפחת וייכסלבאום, הוריו, אחיו ואחיותיו של ערן ויכסלבאום זיכרונו לברכה, אשר נהרג בחורבן צאלים ב'.


    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

  • 33.

    רב אלוף ההתחכמות

    גד, 27/02/06 15:39

    המשוררת דליה רביקוביץ זיכרונה לברכה, כתבה בעיצומה של פרשת צאלים ב' את הכתבה הבאה תחת הכותרת ''רב-אלוף ההתחכמוּת''

    לעניות דעתי, המשפט החשוב ביותר במדינה אינו משפט דרעי, שספק אם ייגמר וספק אם יתחיל. המשפט המהוּתי ביותר הנוגע לקיומנו ולקיום ילדינו הוא משפט צאלים ב', וכן גם המשפט שלא נערך עדיין, ואשר לגביו יפסוק בית הדין הגבוה לצדק, בעניין הריגתו בשגגה של רב''ט אלי אישה בידי חבריו.
    החיסיון הכבד המוטל על משפט צאלים ב' אינו אוסר על איש לנחש מהו אותו נושא ביטחוני כמוּס שאין לגלותו להורים השכולים, שנמצאו כשירים לגדל ילדים המתאימים לשרת בסיירת מטכ''ל אבל נפסלו מלקבל הסבר איך קרה שילדיהם נהרגו מפגיעת טיל ששוגר בידי כוחותינו.
    נציג המשפחות במשפט צאלים ב', האלוף יצחק חופי, הפסיד בבג''ץ כאשר תבע שהשאלות שיישאל הרמטכ''ל לא יימסרו לו מראש, דבר שיאפשר לראש צבאנו להתכונן ולהכין גירסה שתהפוך אותו לרמטכ''ל העומד מעל לכל חשד. אלא שדווקא אותה הכנה מוקדמת, חסוייה ככל שתהיה על פי חוק, אף היא מעוררת חשד.
    בית המשפט לא אסר על איש לנחֵש מה קרה בדיוק בתרגיל צאלים ב', וכדי לא לחטוא לביטחון המדינה היקר לי כביטחוני האישי, אני מנסה לנחש רק מה לא תורגל בתרגיל צאלים ב'. שחרורו של רון ארד לא תורגל שם, משום שאת שחרורו אין להשיג בידי טילים, ואולי גם ההיפך הוא הנכון.
    החיסיון הכבד השורה על כל הפאשלות שאירעו בצה''ל בתקופת כהונתו של הרמטכ''ל המבריק אהוד ברק רק מגביר את החשד שמשהו אינו בדיוק כפי שהוא נראה בצה''ל, ואולי גם הרמטכ''ל עצמו, האמוּר לתת דוגמא אישית, רק מתחזה לרזה, ולעניות דעתי רק מתחזה לחכם, מה שנקרא מתחכם.
    אחת מההתחכמויות הגדולות של הרמטכ''ל היתה השימוש ביחידות מסתערבים, שפעלו כיחידות חיסול נקודתיות וקיבלו הוראה לוודא חיסול מחבלים, מה שנקרא בלשון אחרת רצח פצועים, או בלשון מדוּברת פשע מלחמה.
    הרעיון להשתמש ביחידות מסתערבים היה נוֹאֵל במידה שהיה מרוּשע, והיה מרושע במידה שהיה נואל. הרישעות התבטאה בכך, שיחידות מסתערבים נועדו לזרוע פחד ובילבול באוכלוסייה הפלשתינית ולהטיל אותה למצב פרנואידי של הכל חושדים בכל.
    האיוולת היתה בכך שרעיון ההתחזות לעולם אינו נשאר נחלתו של צד אחד, ואמנם עד מהרה אוּמץ הרעיון על ידי חוליות חיסול ערביות שיטפו ורצחו את החיילים אילן סעדון ואבי סספורטס וכנראה גם וידאו הריגה, על פי הנהלים המקובלים בצה''ל ובכל מקום שבו רוצים לוודא שהקורבן יעבור בשלמות לעולם שכולו טוב.
    על פי הבנתי, מי שמבקש לדעת את מקום קבורתם של סספורטס וסעדון ייטיב לעשות אם יחקור בלא הכנה את הרמטכ''ל, אהוד ברק, שהוא המוח מאחורי כל הביצועים המבריקים בישראל בשטחים הכבושים וברצועת הביטחון.
    חבל על הזמן לתחקר את השייח הישיש והחולה אחמד יאסין, שאינו מיטיב לראות ואינו מיטיב לשמוע, ולעומת זאת הוא מיטיב להבין שלא כדאי לו לחתום על שום מסמכים שייתנו יתרון כלשהו לצד שכנגד, כלומר ממשלת ישראל. ואם ימוּת בכלא, הרי מקומו בגן-עדן מובטח לו מראש על פי אמונתו, ובכלל במצבו הרפואי החיים הם לא פיקניק.

    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

  • 32.

    ''והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם''

    רחל, 27/02/06 15:36

    ''שאהוד ברק שיבוא ויגיד את האמת סוף כל סוף כי אותנו הוא הוליך בעד האף. אמנם הוא קיבל אותנו בלשכתו בחביבות, בלחיצת יד חמה, אבל הוא סובב אותנו והוא לא אמר דבר והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם ולא מבינים מה קורה עם הצבא, אבל אנחנו למרות היותנו הורים שכולים, אנשים, באמת, שחיינו מאז האסון קשים מנשוא, אנחנו בעניינים. אנחנו נולדנו פה וגדלנו פה במדינה הזאת. אנחנו שרתנו בצבא ואנחנו יודעים טוב מאד מה קורה בצבא, מה קורה במדינה ולמרות כל מה שעבר עלינו וכל מה שעובר עלינו... אנחנו בעניינים''.

    יוכי שפרן, אמא של שמרי שפרן זיכרונו לברכה אשר נהרג בצאלים ב'


    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

  • 31.

    בשקט בשקט כמעט בסוד-אנחנו נזיז את פרץ -ונקבל את ברק (ל''ת)

    ירדן, 27/02/06 15:33


    IP: 81.218.141.57דווח על תגובה זו

  • 30.

    ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש''.

    עודד, 27/02/06 15:31

    'אני רצתי לפצועים.
    אהוד לא ניגש.
    היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
    אני לא הסתכלתי עליו. לא יודע מה הוא עשה. אולי דבר בפלאפון, אבל לא ניגש.
    אולי היה בהלם''.

    אלוף עמירם לוין

    IP: 88.153.7.51דווח על תגובה זו

    • בלדה לחובש

      אלמגור ואפי נצר, 27/02/06 17:02

      בלדה לחובש

      הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
      מנגד הנהר וגומא מרשרש.
      פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
      אני כבר בא – ענה לו החובש.
      עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
      אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

      ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
      מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
      השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
      עזוב שטויות – ענה אז החובש.
      תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
      אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

      והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
      והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
      אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
      אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
      נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
      עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

      האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
      רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
      אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
      רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
      שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
      היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

      פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
      וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
      ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
      אך לא שמע מלה מן החובש.
      אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
      מעבר לנהר הגומא מרשרש.
      אחי, אחי שלי,
      אחי, אחי שלי,
      אחי ! ! ! ....

      מילים: דן אלמגור
      לחן: אפי נצר


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ''...והוא פשוט הסתכל. הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים''

        דוד, 27/02/06 17:34

        ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון. הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל.
        הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי, הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע''.

        יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל


        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ''אהוד ברק עמד מן הצד''

        מנחם, 27/02/06 17:50

        ''אהוד ברק עמד מן הצד. אני ויעקב צעקנו לו, 'בן זונה, בוא תעזור' אחר-כך התנצלתי בפניו''.

        רחמים חורי נהג בסיירת מטכ''ל


        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''נניח שאיזה חייל צעק, אז מה ?''

      אלי, 27/02/06 17:08

      ''נניח שאיזה חייל צעק,
      אז מה ? נניח שחייל צעק משהו
      ברגע של תיסכול או חולשה. מצפים שהרמטכ''ל ישנה את מה שהוא עושה כי חייל צועק?''
      רב אלוף אהוד ברק


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • הסתכל איך שמטפלים. הסתכל על איך שמתרוצצים

      נחמיה, 27/02/06 17:12

      שאלה: ''אהוד ברק אמר בראיון לניסים משעל, כי הוא כלל לא שמע אותך צועק''
      יעקב: ''את זה שמעתי בדו-שיח אתו שהיה בטלויזיה, איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו. הוא עמד שם בודד, בעמידה המפורסמת שלו עם הידיים משולבות על הכרס, הסתכל, ולא היתה לו שום תגובה, שום כלום. הוא הסתכל עלי, וממש צעקתי די הרבה. באו חבר'ה מהצד והתחילו להרגיע אותי: 'יעקב יהיה בסדר, אל תדאג'. ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון. הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל. הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים.
      הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא
      בקשר. ממה שאני ראיתי הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע, וזה כשבעיקרון
      בעל הדרגה הבכירה באירועים
      כאלה הוא זה שצריך לפקד''.
      שאלה: ברק יצר אתך קשר אחרי האירוע ?
      יעקב: ''הוא לא יצר אתי קשר. עד כמה שאני יודע, גם כשאמרו לו לאחר מעשה שהיה חייל שצעק עליו, הוא לא עשה בירור. ביחידה עשיתי אצלו תחקירים למבצעים ודברים כאלה, והוא לא התייחס לעניין''.
      יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 29.

    בשקט בשקט כמעט בסוד המהפכה -ברק בפנים ואנחנו איתו (ל''ת)

    המהפכה, 27/02/06 15:27


    IP: 81.218.141.57דווח על תגובה זו

    • אנו נדאג להזיז את פרץ ולהביא לידי ביטוי את ברק החברים (ל''ת)

      תגובה 29החברים, 27/02/06 17:44


      IP: 81.218.141.57 דווח על תגובה זו

      • אהוד ברק מגלומן לשמו

        100 חברים, 27/02/06 19:11

        אנו נדאג להזיז ממרכזי ההשפעה את מי שהכוחנות, השררה והכוח עלו לראשו ובוערות בעצמותיו

        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • אנחנו בצה''ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי.

      עודד, 27/02/06 19:07

      ''אני בצער רב קובע, שאנחנו לא יכולים להתייצב (מול ההורים) ולומר ש(אנחנו) יודעים מה קרה שם באמת. אנחנו בצה''ל
      לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי. כשאני אעזוב את תפקידי אני אגיד: הפיקוד הבכיר הזיק פה לשדרת פיקוד עצומה בצבא.
      הנזק הגדול - שאנחנו לא יכולים להסתכל למפקדים ביחידה (סיירת מטכ''ל) בעיניים... לתחושתי, לעולם גם לא נברר מה היה באמת בהיבט המקצועי''.

      אלוף אורי שגיא בבית הדין הצבאי


      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 28.

    כמה קאמבקים הוא עוד יעשה עד שיבין שהעם לא רוצה אותו (ביחוד אחרי מה (ל''ת)

    שעשה לנאוה), 27/02/06 14:52


    IP: 61.73.73.67דווח על תגובה זו

  • 27.

    ברק, אתה תצביע לפרץ??

    דורון, 27/02/06 14:50

    גיבור גדול. אתה הרי לא תצביע לפרץ ולא תוכל להסתכל בלובן של העיניים של אף אחד ולומר ביושר'' הצביעו פרץ!
    על מי אתה עובד?

    IP: 217.132.201.130דווח על תגובה זו

  • 26.

    ברק הכי מתאים להנהיג את ''העבודה'' (ל''ת)

    רונן, 27/02/06 14:39


    IP: 147.236.238.14דווח על תגובה זו

  • 25.

    נו באמת... בדיחה עצובה

    אזרח-1, 27/02/06 14:32

    פרץ אמר על ברק שהוא יותר ביבי מביבי ושהוא יסלק אותו מהמפלגה.. עכשיו פתאום הוא שכח ?... ברק אמר על פרץ שהוא מסוכן ומושחת (מה שנכון).. ומה קרה פתאום ?

    מפלגת העבודה מתרסקת - לדעתי הם מקבלים בסקרי סוף השבוע 14 מנדטים מקסימום.. ובבחירות עוד פחות מכך.

    IP: 84.110.6.17דווח על תגובה זו

    • דווקא צחקתי

      צוחק, 27/02/06 15:36

      כי אם פרץ אמר שברק הוא יותר ביבי מביבי, אולי זה מסביר את העניין, כיוון שהתפרסם בימים האחרונים שפרץ וביבי שוקלים קואליציה עתידית (ואולי צריך לומר: חולמים על קואליציה עתידית, כי נראה שהם דווקא צריכים להתכונן לשבת באופוזיציה עתידית)..
      אבל... עם פרץ פתאום חובר לביבי, אז למה לא לברק ?... בקיצור... מה חדש ? הביבי אותו ביבי.. והברק אותו ברק........... רק קדימה..........

      IP: 84.110.6.17 דווח על תגובה זו

  • 24.

    ברק,פואד...חבל על הזמן...

    גדעון, 27/02/06 14:19

    ברק נכשל כבר פעם אחת ובגדול !
    ללאא צריך אותו! סתם שחצן , יהיר
    ומי שאיננו מסוגל לעבודת צוות. כל קשר אידיאולוגי עם מפלגת העבודה--מקרי בהחלט. חבל. הוא רק יבריח קולות!


    IP: 212.117.154.242דווח על תגובה זו

  • 23.

    חשבתי להצביע פרץ עכשיוו אין סיכוי (ל''ת)

    זאב, 27/02/06 14:10


    IP: 80.74.125.196דווח על תגובה זו

  • 22.

    ברק כישלון שמלא תאוות כסף ושעונים בולטים על היד

    ברק =מרצאנו, 27/02/06 14:07

    =14 מנדטים

    IP: 62.0.147.165דווח על תגובה זו

  • 21.

    מדוע

    פקק תנועה, 27/02/06 14:05

    ברק לא נחכר בפרשת העמותות?

    IP: 132.68.4.44דווח על תגובה זו

  • 20.

    נו באמת, ברק יתמוך בפרץ???

    איתן, 27/02/06 14:05

    אני רוצה לשמוע את ברק אומר בקולו, אבל בקולו, שעמיר פרץ ראוי להיות ראש ממשלה ולכן צריך להצביע למפלגה שברק עצמו יודע שהיא מושחתת מן המסד ועד הטפחות.
    בקשר למרציאנו, מי זה בכלל? זה לא זה שמשמיץ את פרס כל היום כדי למצוא חן בעיני המנהיג הדגול פרץ.

    IP: 217.132.201.130דווח על תגובה זו

    • כמה שאתה צודק, ושאלה לברק

      אורן, 27/02/06 14:19

      במקום פרץ הייתי מעמיד את ברק במבחן - תופיע בתשדיר בחירות המהלל את פרץ וקורא להצביע עהורו כי הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה.

      IP: 217.132.201.130 דווח על תגובה זו

  • 19.

    הוא רה''מ מצוין - אבל אני אצביע לאולמרט. כי רק הוא יעיף את המתנחלים

    בלונדי, 27/02/06 14:01

    אהוד ברק היה ראש ממשלה מצויין, שהוציא אותנו מלבנון והעלה את הכלכלה לשיא כמותו לא היה. רק הנאיביות שלו בתחום הפוליטי, שנתנה ליריביו לקבור אותו בגלל עראפת - היא שהפילה אותו בסופו של דבר.
    אבל עדיין, עדיף להצביע לקדימה. ברק, גם אם יהיה ראש ממשלה, לא יוכל להעביר את ההתנתקות הנוספת כיוון שהמתנחלים, חסרי כל הבנה בסיסית של ערך הדמוקרטיה, יעשו הרבה רעש וישר יהיו כל מיני ליצנים שיצטרפו כדי לעשות הון פוליטי, למרות שגם נתניהו, רחמנא ליצלן, יפנה אותם אם ייבחר (מה שכמובן לא יקרה).
    אולמט סבבה. הוא ימשיך במלאכת הקודש של חזרה לשפיות וקבלת התובנה שבשביל כמה מטורפים שמונעים מספרים שנכתבו לפני 3000 שנה לא מסכנים מדינה שלמה

    IP: 62.219.213.18דווח על תגובה זו

    • חביבי, כנס פנימה

      קירח, 27/02/06 14:11

      ברק יכול להיות כל שר בכל ממשלה חוץ מאשר להיות...ראש ממשלה (וזאת משום שרק ח''כ יכול להיות ר''מ)

      IP: 212.143.113.2 דווח על תגובה זו

  • 18.

    מצביעה לפרץ מבלי להניד עפעף! (ל''ת)

    למצנח: שתוק!, 27/02/06 13:53


    IP: 65.96.15.219דווח על תגובה זו

    • נשים דעתניות מצביעות אולמרט כל הסניף במושבה עבר לקדימה (ל''ת)

      תגובה למצביעה פ, 27/02/06 15:25


      IP: 81.218.141.57 דווח על תגובה זו

  • 17.

    לא. העם עדיין שונא את ברק

    חיים, 27/02/06 13:47

    הרבה יותר משהוא שונא את ביבי.

    עדיף אם ברק המתנשא ישוב לעסקיו בארה''ב. נראה שהוא מצליח בזה הרבה יותר מבפוליטיקה.

    האכזבה הגדולה ממנו התחילה ב99 כבר ביום הראשון לכהונתו: אלפי תומכים צעקו ''רק לא ש''ס, והוא התעלם, ולא התייחס לבוחריו, ולכן אלה עזבו אותו ועברו לשינוי.

    IP: 88.154.39.174דווח על תגובה זו

    • ברק-הטוב ברה''מ מאז בן-גוריון

      אביב, 27/02/06 13:55

      יצא מלבנון
      חשף את ערפאת
      הציל את ישראל מאינטיפאדה בתוך הקו הירוק (מהומות אוקטובר)
      הקפיץ את המשק לשיא

      IP: 212.143.113.2 דווח על תגובה זו

      • אבל מה לעזאזל הוא מחפש עם פרץ ? (ל''ת)

        קדימה, 27/02/06 14:53


        IP: 84.110.6.17 דווח על תגובה זו

      • אוי פחות גרוע מביבי, אבל בהחלט לא הטוב ביותר

        חיים, 27/02/06 15:13

        היציאה מלבנון היתה מבורכת, אבל הדרך בה היא נעשתה היתה נוראית.
        תראה את המצב היום ואיך הופקרו אנש''י צד''ל- לא לזה קיווינו.
        ומה בדבר דרך הטיפול (או יותר נכון, חוסר הטיפול) בשלושת החיילים שנחטפו? הוא פשוט הפקיר אותם שם. ומה בדבר הפקרת שוטר מג''ב מדחת יוסוף? הוא היה בשטח ועזב במסוקו עוד לפני שחילצו אותו, ואז היה מאוחר מדי. מנהיג אמיתי לא היה בורח ככה.

        הוא לא חשף את עראפת - עראפת חשף את עצמו. רק לשרון היה השכל לכלוא אותו במוקעטה (למרות שהצבעתי ב2001 לברק, אני שמח ששרון נבחר).
        אני לא מבין איך אתה לא מתבייש להגיד שהוא הציל את ישראל מאינטיפאדה. האינטיפאדה עוד נמשכת, ומי שהציל אותנו (לא שהיינו בסכנת הכחדה) היו השוטרים והחיילים.
        המשק קפץ לשיא? מאיפה אתה מביא את זה? קישקוש מוחלט. המשק קרס עם תחילת המאורעות ב2000, וחזר לעלות רק בתקופת כהונתו של שרון.

        ברק היה ראש ממשלה גרוע, ולכן הוא הפסיד בבחירות שלאחר כהונתו ברוב מוחץ (בדיוק כמו שביבי הפסיד לו). הבעיה הגדולה ביותר היא שהוא לא השתנה. הוא נשאר אותו סנוב מתנשא שיודע יותר טוב מכולם.
        ההבדל הוא שהפעם העם לא יילך אחריו כמו בפעם שעברה. תדמית הלוחם המחוספס נעלה וכל מה שנשאר זה עסקן מאוס שלא מצליח להמריא.

        IP: 88.154.39.174 דווח על תגובה זו

  • 16.

    להבטיח לברק את תיק הביטחון !

    ארנון, 27/02/06 13:44

    בכל קואליציה עתידית שמפלגת העבודה חברה בא (ללא קשר לזהות ראש הממשלה)

    IP: 212.143.113.2דווח על תגובה זו

    • בכל קואליציה שהעבודה חברה בה

      ארנון, 27/02/06 13:53

      תיקון טעות לפני שמתנפלים עליי

      IP: 212.143.113.2 דווח על תגובה זו

      • הטעות היא אחרת...

        אזרח-1, 27/02/06 14:52

        כתבת בא במקום בה.. ותיקנת את עצמך... טוב ויפה.. הבעיה היא שהטעות שלך היא לא זאת אלא טעות ברמה המהותית: לפרץ אין הרבה תומכים במפלגת העבודה.. יש לו את שלי יחימוביץ (שאף אחד לא סובל אותה חוץ ממנו).. ויש לו את אנשי ההסתדרות שהוא הכניס בארגזים... אבל כל הברוורמנים / פינסים / בוז'ים / וכו.. יפנו לו עורף שלוש דקות לאחר פרסום תוצאות הבחירות. והראשונה תהיה יולי תמיר אגב שכבר הספיקה ללקק לברק -- ואחר כך לבורג --- ואחר כך למיצנע -- ואחר כך לפרץ -- והיא תדלג בקלילות לבא בתור (אגב נראה שהיא פשוט מביאה להם את הנאחס.. אבל עם הם נהנים.. שיהיה להם לבריאות)

        אז איפה היינו ..?!

        כן לפרץ אין הרבה תומכים, ואם הוא יאבד כבר עכשיו את עמי איילון, סילוקו יהיה מהיר ממש במהירות הבזק. ולכן פרץ צריך להזהר מהבטחות כאלה (למנות את ברק לשר ביטחון).. אגב: עוד פרט שלא לקחת בחשבון: חוקי מפלגת העבודה קובעים שאם המפלגה הפסידה בבחירות מי שממנה את השרים היא הוועידה ולא היו''ר.. כך שממילא פרץ גם לא יכול להבטיח הבטחה כזאת.

        בקיצור.. ברק נכנס רק מסיבה אחת, הוא רוצה להיות שם כאשר פרץ מסולק לאחר הבחירות, וברור שהוא לא יכול לחזור יום לפני הבחירות.. גם לא יום אחרי הבחירות.. אז הוא חוזר עכשיו...

        ולא לשכוח את הדבר הכי חשוב: להצביע לקדימה !... מומלץ בחום.
        (בטח תוך דקה הבבונים יתחילו לצווח פה)

        IP: 84.110.6.17 דווח על תגובה זו

        • כתבת עם במקום אם

          מיXתפוזים, 27/02/06 19:59

          ''אבל עם הם נהנים.. שיהיה להם לבריאות''

          IP: 88.153.0.71 דווח על תגובה זו

    • ''חמש משפחות איבדו את הבנים שלהן''

      איציק, 27/02/06 19:04

      ''חמש משפחות איבדו את הבנים שלהן, ואף אחד לא היה מסוגל בשם הצבא להגיד להן: אני אחראי, זה היה האסון, מפקד התרגיל היה זה וזה. צה''ל לא יודע עד היום להגיד מי היה המפקד של תרגיל מחלקה.
      זו בושה ! ועובדה שזה עדיין מבעבע. אני עוד לא החלטתי שהגיע הזמן לדבר על כל העניין. אני יכול הגיד רק דבר אחד בוודאות: אני היחידי שהגירסא שלו נתמכת במאת האחוזים לכל אורך הדרך במסמכים. אני היחידי שיכול לתמוך את הגירסא שלי פרט אחרי פרט. אני שגיתי שלא הלכתי לבג''ץ. הייתי זוכה שם בגדול''.
      אלוף עמירם לוין בהתייחסותו לאסון צאלים ב'

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ''הרמטכ''ל אהוד ברק, עשה ככל יכולתו כדי להשכיח את האסון ''

        חיים, 27/02/06 20:24

        ''צה''ל,
        בניצוחו של הרמטכ''ל אהוד ברק, עשה ככל יכולתו
        כדי להשכיח את האסון
        מתודעת הציבור''.
        משפחת ויכסלבאום, הוריו, אחיו ואחיותיו של ערן וייכסלבאום זכרונו לברכה.

        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''הייתי בהלם... כל המסקנות הן בניגוד לעובדות''

      מתיתיהו, 27/02/06 21:03

      ''הייתי בהלם... כל המסקנות
      הן בניגוד לעובדות.
      אני הגשתי למעלה מ270- מסמכים.
      כולם סותרים את הגירסא של אמ''ן...
      אז הפצ''ר (אילן שיף) החליט פשוט
      לא לצרף את המיסמכים לדו''ח...
      דברים איומים''
      אלוף עמירם לוין לאחר קבלת דו''ח הפצ''ר אילן שיף בפרשת אסון צאלים ב'

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''הוא (ברק) סובב אותנו... והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה

      אזרחית, 27/02/06 21:26

      ''שאהוד ברק שיבוא ויגיד את האמת סוף כל סוף כי אותנו הוא הוליך בעד האף. אמנם הוא קיבל אותנו בלשכתו בחביבות, בלחיצת יד חמה, אבל הוא סובב אותנו והוא לא אמר דבר והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם ולא מבינים מה קורה עם הצבא, אבל אנחנו למרות היותנו הורים שכולים, אנשים, באמת, שחיינו מאז האסון קשים מנשוא, אנחנו בעניינים. אנחנו נולדנו פה וגדלנו פה במדינה הזאת. אנחנו שרתנו בצבא ואנחנו יודעים טוב מאד מה קורה בצבא, מה קורה במדינה ולמרות כל מה שעבר עלינו וכל מה שעובר עלינו... אנחנו בעניינים''.

      יוכי שפרן, אמא של שמרי זכרונו לברכה

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 15.

    7 צא לרחובות ותצעק שכל העם ישמעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע (ל''ת)

    אני ליצן=מושחת, 27/02/06 13:44


    IP: 88.154.46.30דווח על תגובה זו

  • 14.

    8 פחדן!! למה אתה לא מגיש תלונה במשטרה נגד כל פושעי ''האבודה'''''''''''''''''' (ל''ת)

    אני ארגז=מושחת, 27/02/06 13:38


    IP: 88.154.46.30דווח על תגובה זו

  • 13.

    רק בגלל ברק-לא אצביע עבודה (ל''ת)

    לא אצביע, 27/02/06 13:37


    IP: 81.218.141.57דווח על תגובה זו

    • למה למי אתה עושה טובה?

      אבי, 27/02/06 13:59

      תצביע ביבי או אולמרט ותמשיך לאכול עשב

      IP: 212.143.113.2 דווח על תגובה זו

    • ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש''.

      עודד, 27/02/06 19:30

      'אני רצתי לפצועים.
      אהוד לא ניגש.
      היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
      אני לא הסתכלתי עליו. לא יודע מה הוא עשה. אולי דבר בפלאפון, אבל לא ניגש.
      אולי היה בהלם''.
      אלוף עמירם לוין, אשר סייע לפצועים, בהתייחסותו לאסון צאלים ב'.

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 12.

    עמי איילון עולה על ברק בכל מובן

    דודי, 27/02/06 13:35

    יש לו ניסיון בטחוני, אבל אין לו את היהירות והקבעון המחשבתי האופייני לגנרלים.

    IP: 80.178.47.119דווח על תגובה זו

    • עוד אחד שלא היה בכנסת אפילו יום

      ארנון, 27/02/06 14:02

      לא לשכוח שגם רבין הי''ד הסתבך בקדנציה הראשונה ואיילון לא עולה על ברק ובוודאי שלא על רבין.
      ברק היה ר''מ מעולה שהוביל מדינה מסוממת (או משירי שלום או מהתנחלויות) להכרה במציאות

      IP: 212.143.113.2 דווח על תגובה זו

  • 11.

    יואב לא מאוחר תגיש תלונה במשטרה תציל את האבודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    אמת כואב לי הלב, 27/02/06 13:31


    IP: 88.154.46.30דווח על תגובה זו

  • 10.

    כנסו ותקראו פרשנות מדוייקת

    חנן ק., 27/02/06 13:28

    כבר לפני חודשיים כתבתי שאהוד ברק, מחושב ומתוכן לפרטי פרטים. ברק יודש כי חוקת המפלגה קובעת כי מנהיג שנכשל בבחירות לכנסת עוןמד לבחירה מחודשת, לאחר 14 חודש. ברק ידע כי אין לו סיכוי לנצח את הבחירות לכנסת, לכן מראש לא העמיד את עצמו לבחירה בבחירות הפנימיות, כדי לא ייחשב כמי שנכשל בבחירות. הוא ישב בחוץ, וגם כעת הוא שומר על קשרים באש קטנה. חכו לראות מה הוא מתכונן לעשות במפלגה לאחר הבחירות. הוא יוביל לבחירות חדשות במפלגה וינצח בהליכה.

    IP: 80.74.103.127דווח על תגובה זו

    • מגיע לו !

      יואש שמשי, 27/02/06 18:26

      אין לו תחליף כרגע כאדם מבריק עם השכלה וכישורים מעולים,חייל אמיץ,שמהלך חייו הוא דוגמא לכל הנוער במדינה.

      IP: 217.132.78.64 דווח על תגובה זו

      • 'אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש''.

        עודד, 28/02/06 20:41

        'אני רצתי לפצועים.
        אהוד לא ניגש.
        היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
        אני לא הסתכלתי עליו. לא יודע מה הוא עשה. אולי דבר בפלאפון, אבל לא ניגש.
        אולי היה בהלם''.

        אלוף עמירם לוין בהתייחסותו לאסון צאלים ב'.


        IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

    • 'צעקתי לו - מה אתה עושה ?... בוא תעזור... אבל אהוד לא זז.''

      מנחם, 28/02/06 20:50

      ''היה פיצוץ חזק, מפחיד נורא. פתחתי את האוזניים ורצתי חמישה מטר הצידה. היה ענן של עשן, ואז, כשהוא לאט-לאט זז עם הרוח, ראיתי את אחד החברה קופץ על רגל אחת, כל הלחי שלו היתה שסועה, והתחילו צעקות, 'זה אמיתי, זה אמיתי, תרוצו לקרוא לעזרה'. די מהר הגיעו לשטח שלושה תצפיתנים שהיו הכי קרובים, והקודקודים* - אלוף אורי שגיא, ראש אמ''ן, אלוף עמירם לוין, וסגן אלוף דורון, מפקד היחידה. כולם רצו לעזור לפצועים, כי לקח זמן לצוות הרפואי להגיע לאיזור האימונים. היה שם גם הרמטכ''ל, אהוד ברק, הוא עמד אולי חמישה מטר ממני, עם ידיים שלובות, בתנוחה אופינית לו, הביט מסביב ולא עשה כלום. המוח התפוצץ לי, לא שלטתי בעצמי. צעקתי לו - 'מה אתה עושה יא'מניאק, בוא תעזור, החברים שלי מתים פה'. אבל אהוד לא זז. תבינו, אהוד בשבילנו זה דמות, זה מיתוס, זה מנהיג - ועוד מישהו שגדל ביחידה... אני לא יכול לשכוח לו את זה''.
      יעקב לוחם בסיירת מטכ''ל


      IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

    • ''הרמטכ''ל אהוד ברק עשה ככל יכולתו כדי להשכיח את האסון מתודעת הציבור''

      חיים, 28/02/06 23:09

      ''צה''ל, בניצוחו של הרמטכ''ל אהוד ברק, עשה ככל יכולתו כדי להשכיח את האסון מתודעת הציבור''.
      משפחת ויכסלבאום, הוריו, אחיו ואחיותיו של ערן וייכסלבאום זכרונו לברכה.


      IP: 88.155.179.97 דווח על תגובה זו

  • 9.

    צל צאלים א+ב קוראים לברק לחזור !!!

    ברק הטיל צל, 27/02/06 13:28

    צריך אותו כמו כוסות רוח למת

    IP: 212.235.54.4דווח על תגובה זו

    • ''לא אלה נורמות ההתנהגות שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת''

      אזרחית, 27/02/06 15:54

      ''מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק''.
      משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ''לא עשה כלום''

        איציק, 27/02/06 17:41

        מצ''ב מכתב אשר נכתב לפני למעלה מעשור שנים ופורסם במדור ''מכתבים למערכת'' תחת הכותרת ''לא עשה כלום''

        הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
        אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
        ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
        אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
        לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
        בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
        תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
        העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

        חזי שלח
        תל-אביב


        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

    • ''צעקתי לו - מה אתה עושה ?... בוא תעזור... אבל אהוד לא זז.''

      מנחם, 27/02/06 16:04

      ''היה פיצוץ חזק, מפחיד נורא. פתחתי את האוזניים ורצתי חמישה מטר הצידה. היה ענן של עשן, ואז, כשהוא לאט-לאט זז עם הרוח, ראיתי את אחד החברה קופץ על רגל אחת, כל הלחי שלו היתה שסועה, והתחילו צעקות, 'זה אמיתי, זה אמיתי, תרוצו לקרוא לעזרה'. די מהר הגיעו לשטח שלושה תצפיתנים שהיו הכי קרובים, והקודקודים* - אלוף אורי שגיא, ראש אמ''ן, אלוף עמירם לוין, וסגן אלוף דורון, מפקד היחידה. כולם רצו לעזור לפצועים, כי לקח זמן לצוות הרפואי להגיע לאיזור האימונים. היה שם גם הרמטכ''ל, אהוד ברק, הוא עמד אולי חמישה מטר ממני, עם ידיים שלובות, בתנוחה אופינית לו, הביט מסביב ולא עשה כלום. המוח התפוצץ לי, לא שלטתי בעצמי. צעקתי לו - 'מה אתה עושה יא'מניאק, בוא תעזור, החברים שלי מתים פה'. אבל אהוד לא זז. תבינו, אהוד בשבילנו זה דמות, זה מיתוס, זה מנהיג - ועוד מישהו שגדל ביחידה... אני לא יכול לשכוח לו את זה''.
      יעקב לוחם בסיירת מטכ''ל



      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • בלדה לחובש

        אלמגור ואפי נצר, 27/02/06 17:44

        בלדה לחובש

        הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
        מנגד הנהר וגומא מרשרש.
        פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
        אני כבר בא – ענה לו החובש.
        עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
        אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

        ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
        מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
        השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
        עזוב שטויות – ענה אז החובש.
        תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
        אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

        והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
        והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
        אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
        אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
        נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
        עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

        האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
        רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
        אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
        רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
        שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
        היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

        פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
        וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
        ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
        אך לא שמע מלה מן החובש.
        אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
        מעבר לנהר הגומא מרשרש.
        אחי, אחי שלי,
        אחי, אחי שלי,
        אחי ! ! ! ....

        מילים: דן אלמגור
        לחן: אפי נצר

        IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מרצייאנו,אינו מכוחות אהוד ברק !!!

    יוסי בלוך, 27/02/06 13:21

    מרצייאנו,החסר כל השכלה פורמלית וכישורים אאחרים,שהיה אמור לתמוך בפרס אך בגד בו,רימה אותו והיה מרגלו של פרץ בעצם,הצליח להשפיע כך על כבל ופרץ להכליל את לוד במסגרת ישובי השכונות,(עיר במרכז הארץ,בניגוד לכוונה לתת מקום לשכונות בפריפריה )ולהכנס למקום 18 ברשימה בתמיכה מסיבית של אאנשי פרץ.

    מרצייאנו הוא בושה מהלכת על שנים,שלא עשה מאומה בחייו מלבד להיות עסקן שקרן במפלגת העבודה כל חייו !!!

    מי שמנסה לשדך את הטיפוס הזה לאהוד ברק,עושה עוול לכל מה שמייצג אהוד ברק.

    הרבה יותר מתאים לשדך אותו לפרץ,שכן לשניהם רזומה חיים דומה,רמת עסקנות דומה והשכלה בראותה רמה.

    IP: 217.132.78.64דווח על תגובה זו

    • צודק 200% (ל''ת)

      מיכל, 27/02/06 14:20


      IP: 217.132.201.130 דווח על תגובה זו

  • 7.

    פרץ הפך את פואד מנמר לחתול בלי שינים,ואת ברק האריה לשפן פחדן !!!!!! (ל''ת)

    אני ארגז=מושחת, 27/02/06 13:21


    IP: 88.154.46.30דווח על תגובה זו

  • 6.

    התרגשתי עד כדי דמעות (ל''ת)

    התנין בספארי, 27/02/06 13:18


    IP: 85.250.177.118דווח על תגובה זו

    • תשתה משהו ותרגע

      תנין לתנין, 27/02/06 15:32

      גם פרץ התרגש עד דמעות - אבל זה עוד כלום לעומת הדמעות שמחכות לו יום לאחר פרסום תוצאות הבחירות, כי אז התנין ברק יבלע את התנין פרץ ויהיו שם הרבה דמעות.

      ----- רק קדימה -------

      IP: 84.110.6.17 דווח על תגובה זו

  • 5.

    ברק=כוח מרכזי בהנהגת המדינה

    ישראל, 27/02/06 13:06

    אהוד ברק מהווה כוח מרכזי בהנהגת המדינה בנושאי מדיניות החוץ והביטחון בכל ממשלה ובכל הערכות פוליטית אשר תיווצר לאחר הבחירות .
    מפלגת העבודה תעשה בחוכמה אם תדע לשלבו בהנהגתה הבכירה .

    IP: 212.25.83.252דווח על תגובה זו

    • אהוד ברק ''לא עשה כלום''

      איציק, 27/02/06 15:50

      מצ''ב מכתב אשר נכתב לפני למעלה מעשור שנים ופורסם במדור ''מכתבים למערכת'' תחת הכותרת ''לא עשה כלום''

      הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
      אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
      ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
      אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
      לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
      בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
      תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
      העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

      חזי שלח
      תל-אביב

      IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ומה על מדחת יוסף ז''ל?

        דודי, 27/02/06 16:32

        אשר דימם שעות בקבר יוסף הנצור, וברק לא נתן פקודה לכוחות שנמצאו בקירבת מקום להיכנס ולחלצו?

        הכתם הזה תמיד יעיק על ברק ועל הרמטכ''ל אז מופז. זו לא היתה סתם טעות בשיקול דעת. זו היתה בגידה בערך קדוש - שאין מפקירים פצועים בשטח.

        IP: 132.72.45.187 דווח על תגובה זו

        • ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת ''

          נורית, 27/02/06 19:27

          ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת'' יוכי שפרן, אמא של שמרי שפרן זיכרונו לברכה מקיבוץ נצר סירני אשר נהרג באסון צאלים ב'.


          IP: 88.153.7.51 דווח על תגובה זו

      • ברק הפקיר את שלושת החטופים בלבנון

        חיים, 27/02/06 16:52

        מיי אחרי החטיפה הבטיח ש''כל לבנון תרגע'' ובסוף כלום.
        השאיר אותם שם, ובסוף נאלצנו להחליף את גופותיהם ועוד סוחר סמים עלוב תמורת מאות מחבלים חיים - חלקם שבו לישראל עם חגורות נפץ.

        ראש ממשלה גרוע, טיפוס מגעיל, מפקיר פצועים בשטח.

        IP: 88.154.39.174 דווח על תגובה זו

  • 4.

    מר שמחון,לא שכחנו את השביתות הפראיות שלו !!!

    שי טלמון, 27/02/06 13:06

    אל תפריע לו לדרדר את המפלגה לעבר 15 המנדטים,כך הוא רוצה ,כך הוא שווה,ולא מעבר לכך.
    איך אתה לא מתבייש לפנות לאהוד ברק שאמר כבר הכל על פרץ המושחת ,לחבור אליו?

    מדוע ברק צריך לחבור למי שגנב את המפלגה עם המאפיה והפלנגות של עם אחד?

    כל הכבוד על הפניה שלך ועל הרצון לסייע למפלגה במשבר בה היא מצויה ,אך עליך לדעת שפרץ לא ראוי לשום תמיכה של ברק לאחר מעשיו השפלים הן כלפי שמעון פרס ,הן כלפי המפלגה והו כלפי כל העם עם השביתות שהוא אירגן כל פעם בעלות של מיליארדים למדינה.

    לא נשכח לו לעולם כיצד בחום המחניק של הקיץ,הוא דאג כל שנה להשבית את נמל התעופה ולמנוע מאיתנו את ההנאה של יציאה לנופש לאחר שנת עבודה מאומצת.

    וזה יור המפלגה , יור מפלגת העבודה ,שרוצה לקבל את הגה המדינה !!!!!!

    IP: 217.132.78.64דווח על תגובה זו

  • 3.

    שלח את ברק ל... !!ושיקים לעצמו מפלגת נפלים, (לא נפילים)

    טורונטו, 27/02/06 13:05

    ברק=נפולאון, שילך לכבוש את מצודת עכו, על מוסדותיה, תצייד אותו בטרומבון, זמבורה רעשנית,ומיקרוסקופ שכולם יראו אותו.

    IP: 24.42.236.236דווח על תגובה זו

  • 2.

    לפואד ושמחון,חבל על הזמן !

    יואב, 27/02/06 13:03

    פואד, אתה הרי יודע שעמיר פרץ הבטיח לאיתן כבל את תיק הפנים, לברוורמן את תיק האוצר, ליולי תמיר את תיק החינוך, לבוזי תיק אחר, ועמיר פרץ ירצה לעצמו גם הוא תיק. ובעיני עמיר פרץ לא היית שר ביטחון טוב. לכן הוא מציע את עמי איילון לביטחון. ואל תשכח את אופיר גם לו הובטח. אז כמה תיקים המפלגה תקבל? ועמיר בניגוד לתקנון, רוצה לקבוע לבד מי יהיו השרים. כמו הסיפור סבתא בישלה דייסה ולפואד לא נשאר.. ואתה באמת רוצה להיות נציגו של עמיר פרץ כמועמד לנשיא המדינה?

    עמיר עשה לך תרגיל בפריימריז (הפר את הדיל אתך). עמיר פרץ העמיד לרשות ברוורמן ולרשות חלי יחמוביץ אנשים (פול טיים) מתקציב ההסתדרות שיעזרו להם בפריימריז. אתה לא צריך את השמות שלהם. אתה מכיר אותם. אתה יודע על כך. זה לא חוקי והמבקר בודק אותם. תוסיף לזה קוריוז של גובה משכורת של נהג ושל עוזרת לעמיר. חוצפה ציבורית. אז מי ובאיזה מצפון יש לדבר על עוני? על שכר מינימום? זה בבחינת טובל ושרץ בידו.

    הציבור יודע ושומע את כל הקולות ואת כל הדילים הללו. הכול מכוער. הכל אינטרס אישי. הציבור מבין שמפלגת העבודה מתנהלת לא כמפלגה שיכולה ואו רוצה להנהיג את המדינה. לכל היותר שס חילונית או עם אחד מורחב. ואתה שם חלק מכל זה. הציבור מבין שעמיר לא ראוי להיות ראש ממשלה. איך אמר שחל ברדיו אי אפשר לתת לפרח טייס אפילו הכישרוני ביותר להיות מפקד טייסת. והציבור גם מבין שהרשימה לא ממש מושכת קולות. אבל לפני הציבור, חברי העבודה השלימו עם הקטסטרופה הצפויה של 15 מנדטים ולכן קשה להקים מטה בחירות בישוב כל שהוא בארץ. פואד תראה עוד דוגמא: בשבוע שעבר היו חדשות מרכזיות סביב החמאס. עמיר פרץ עושה מסיבת עיתונאים עבור הומואים ולסביות שערקו ממרצ לעבודה. זה נראה לך רציני? (מבלי לפגוע בצרכים הלגיטימיים של ההומואים והלסביות). אבל אתה כמו יתר הכבשים השותקות.

    אל תשכח פואד, הכל התחיל עם הבאתו של עמיר פרץ למפלגת העבודה על ידי שמעון פרס כדי לחסום את אהוד ברק עד שהדבר התגלגל למפקד הארגזים. ולמרות כל זאת אני שואל אותך מה הקשר לאהוד ברק? אמרו לך את כל זה בפריימריז. אתה הרי הלכת עם כל זאת לאורך כל הדרך. מה אתה רוצה מאהוד? מה אתה לא יודע מה צריך לעשות? מה אתה לא יודע את הטלפון של אהוד? זהו המבחן שלך עכשיו לא של אהוד. .תגיד גם אתה בציבור מה שאתה אומר בפרטיות כל מה שאתה חושב על עמיר פרץ על המנהיגות שלו ועל ההתנהלות שלו. תקרא ותארגן אתה למשל ישיבה דחופה של המרכז. פואד, מכל מה שמתרחש אתה קורה לזה ויכוח אישי? מה איבדת את המילים? אבדת את הפוקוס? אין כאן ויכוח אישי.
    פואד, היית שם במערכת הביטחון. אתה יודע שזה לא ההסתדרות. אתה יודע שיכולות כמו יור ההסתדרות לא מתאימות לממשלה. אם המפלגה תלך לקבר, אתה פואד, לא אהוד, אתה פואד חלק מזה ואתה אשם. יש כאן עניין של התנהלות ושל דרך. אתה יודע היטב שהסכנה למדינה היא מנהיגות נוסח עמיר פרץ תגיד דבריך אתה בציבור שכל הדברים הללו ישמעו.
    פואד, זהו המבחן שלך כמנהיג. אחר כך אני מציע לך שתפנה לאהוד. אתה לא תהיה בשיחה ממתינה..


    IP: 217.132.78.64דווח על תגובה זו

  • 1.

    אחר ששומעים את ש.שמחון,מבינים שפרץ לא מיצג אפילו את מי שכביכול אמור

    צבר בן י-ע.מזרח, 27/02/06 12:59

    עם כל הכבוד לעמיר לשמחון ומרציאנו.
    כצבר בן ליוצאי הורים מארצות האיסלאם. וגר בעיירת פיתוח בצפון הנגב.
    שירת בצהל והתאכזב מטיפול ההסתדרות מפיטורים בעת שרות מילואים.
    ושומע את שלום שמחון ברדיו על האופן הסלקטיבי של גיוס תמיכה בעבודה.
    המסקנה : פרץ לא ראויי לראשות הממשלה.
    זה לא קשור לדיעות.
    זה קשור לאופן חשיבתם שעדיין שבטית ולא ראיית כלל ישראל.
    הבוחר לא הולך לבחור יו''ר וועד שכונה אלא ראש ממשלה.
    עפ''י כל פרמטר פרץ לא מתאים.

    IP: 147.234.72.236דווח על תגובה זו

    • 3הגדולות הן סופרמרקט.מציע לבוחר להתמרכז בנושא חשוב וכך להחליט.ולא (ל''ת)

      לא משנה קטנות, 27/02/06 19:19


      IP: 147.234.72.236 דווח על תגובה זו

      • להעמיד את החינוך כ1מ4עדיפויות:בטחון,חוץ,אוצר.כי בנפשנו הדבר.חנוך ל- (ל''ת)

        ערכים+השגיות=, 28/02/06 12:38


        IP: 147.234.72.236 דווח על תגובה זו