• 40.

    דבר שלא נאמר עדיין בתגובות

    מורדוך, 22/02/06 21:14

    ירצה טאוב שיקשיבו לו ברצינות, יוריד נא את העגילים.

    הגב לתגובה זו

    • טעות!

      מיקה, 23/02/06 02:15

      אתה טועה. למרות שהעגילים לא מתאימים לטאוב, אפשר להקשיב ברצינות גם לאדם עם עגילים.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    אופי ומראה

    צדוק, 22/02/06 21:13

    העגילים של טאוב מרמזים על אופי חלש. לו היה בטוח במראהו, לא היה צריך להוסיף מאום על נתוניו הטבעיים, שהם לא רעים דווקא.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מדוע? אני שואל

    גרשון, 22/02/06 21:11

    מדוע גדי טאוב עונד עגילים בשתי האזניים? התשובה ברורה: גדי רוצה להראות יפה בעיני הבנות, ולכן מקפיד על מראה ''שיקי'' ומדליק, לפי צו האופנה.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    הערה חשובה שלא נראמה

    אלי, 22/02/06 21:09

    עד כה הוזכרו רק העגילים של טאוב, כסממן אופני מהותי שלו. אבל איש לא הזכיר את הפדחת אשר מתבלטת בשל עגילים אלה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    חינוך בעגילים

    הרצל (מורה), 22/02/06 21:07

    תארו לכם שכל המורים של ילדינו היו לומדים אצל מורים עגילים בשתי האזניים. הקוד האופנתי שטאוב מכתיב מבהיר כי לו ולחינוך אין דבר במשותף.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    חינוך בעגילים

    שלמה, 22/02/06 21:04

    סבי, עליו השלום, נהג לומר לי דבר חוכמה: לעולם, נכדי, אל תבטח בגבר עם עגילים בשני האזניים''. אכן, דברי חכמה אמר. והמבין יבין.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    גדי הגזים

    חלמיש, 22/02/06 20:58

    גדי הגזים לדעתי. מילא עגיל אחד, באוזן ימין, בכדי להראות קול בעיני קוראי מעריב ואחרים; אבל שניים, ללא ספק, זה כבר מוגזם.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    העגילים כשאלה קיומית

    עוגל, 22/02/06 20:56

    שימו לב לעגילים האופנתיים של גדי טאוב. האם אפשר לבטוח באדם כזה?

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    שניהם טועים ושניהם צודקים

    איציק, 22/02/06 13:46

    שני כותבים מבקרים אחד את השני, ואף אחד לא מסתקל בצלחת שלו ובזה טעותם.
    המעניין הוא ששניהם צודקים. שתי מערכות החינוך גרועות מאוד והגיע הזמן לשנות מהיסוד את שתיהן.
    אפשר ללמד תורה ותלמוד וחינוך הממלכתי (ולאו דוקא חילוני) בצורה ראויה. שאלת קיום האלוהים הינה מישנית בלימוד זה. יש שם שאלות מענינות וחשובות בתחומים כגון פילוסופיה, ספרות, הסתוריה, רפואה והגינה, בריאה מול אבולוציה, ועוד. רוב החינוך בתחומים אלו רדוד. הוא רדוד גם בנושאים כמו מתמטיקה, ספרות ורוב הנושאים האחרים, וזה נכון בכל צורות החינוך.
    הצרה הגדולה של החינוך הדתי בנוסף לכל שאר הרעות החולות הינה בפתיחות וקבלת מרות המדינה, מה הם ערכי החים בקהילה לא הומוגנית, ויכולת הפשרה אם השונה. אין אני אומר שזה לא קיים בקהילה החילונית, אך זה בולט הרבה יותר בקהילות הדתיות ובחינוך שלהם.
    לאור הכתוב, אין מנוס משינוי שורשי בגישות של כל מערכות החינוך. לצערי אין אף אחד שיעשה משהו בנידון, לכן נמשיך לקרוא כתבות עד כמה האחרים לא בסדר, וכולם יצדקו!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    שאלה לרן

    אלף, 22/02/06 13:38

    רן, מה כל כך מהותי בידיעה היכן הכותל המערבי?

    הגב לתגובה זו

    • שום דבר. רק שהוא היה מסביב לבית המקדש. (ל''ת)

      צדוק, 22/02/06 23:17

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    כל הכבוד לNRG

    דמוקרטיה, 22/02/06 13:35

    זה מה שאני אוהבת באתר הזה, משתדלים להביא תמיד את שני הצדדים של המטבע.
    קודם הביאו את טאוב מהשמאל, ועכשיו את ברץ שיענה לו.

    הגב לתגובה זו

    • בן דרור ימיני שמאלן אבל אבל הוגן מאד. (ל''ת)

      מה שנכון נכון, 22/02/06 14:43

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    מטיעוני החינוך הדתי לכל הקביעות שלהם:

    ''ארץ בושת''.גוגל, 22/02/06 13:32

    ''אין לנו על מי להסתמך אלא על אבינו שבשמיים''
    סתם, מסכים איתם במאה אחוז. די לחילוניות!

    שלכם,
    ''ארץ בושת''.גוגל – העמותה לקידום השחיתות

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    עבר ועתיד

    א., 22/02/06 13:07

    אחד ממאמרי החובה בגימסיה היה מאמרו של אחד-העם שעיקרו שהעם
    אינו יכול להתעלם מעברו למען עתידו כעם. על זכותנו כעם על ארצו נראה שאינה מספיק ברורה לישראלים מעצם הטלת בספק בזכותנו על ארצנו כולל השטחים,שהמציאות של ההווה מחייבת אותנו לותר על מעמדנו שם בגלל היותם מאוכלסים - אך לא
    בגלל שזכותנו התערערה .
    לזכות טאוב אפשר לאמר שהפתיח
    במאמרו מאוזן באמרו שהשמאל
    דווקא אינו פתוח לדיאלוג עם הדתיים. איני חושב שהדתיים מקשה אחת, מאחר ועצם ההגדרה ציוני דתי
    מציינת את הזיקה לציונות ולא לחשך. ז''א ההכללה אינה נכונה אם כי יש פרטים מסויימים נכונים.
    באותו כלי שטאוב אומר שהציונים הדתיים לוקים במידע חסר, הרי
    הטענה הזו נכונה ומכופלת כלפי
    החילוניים שהחינוך כנראה כיום לא נותן להם בסיס ערכי מספיק אם בכלל, ולאו דווקא מההיבט הדתי,
    שקשור לעברו של עמנו. והדת היתה המקשרת - ואין להתעלם מכך גם
    אם אנו חילוניים.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    צר לי, אך נדמה שלא הבנת את המאמר

    יהודי-חילוני, 22/02/06 13:02

    גדי טאוב קלע במדויק לבעייתיות הנובעת מהפיצול במוסדות החינוך בישראל. גדי טאוב בהחלט לא תקף רק את החינוך הדתי - לאומי. הוא פתח ואמר, שהחינוך החילוני אכן סובל מבעיות שמקורן בין היתר, בחוסר עיון ולימוד מסורת ישראל והיסטוריה יהודית. ואכן, זה מצער שבחינוך החילוני לא מלמדים את הרמב''ם (לגבי היכן ישבו השבטים, נו שויין, תראה לי דתי אחד בגילאי ה- 20 שאינו עוסק בלימוד תורה כל היום, שיגיד לך היכן עברו גבולות שבט דן לפני שעבר צפונה עקב לחץ הפלישתים).

    טענתו של גדי טאוב היא כנגד אותם צדקנים ומתחסדים מהמגזר הדתי - לאומי, אשר החינוך ''המיוחד'' שלהם כולל בתוכו לא מעט ניפוח אגו מיותר ומסוכן, אשר טוענים, כי האשם היחיד מוטל לפתחו של החינוך החילוני, וכי לחינוך הדתי-לאומי אין מגרעות. לדידו של אותו דתי לאומי - החינוך הדתי לאומי הצליח למצוא את השילוב הנכון בין יהדות ומסורת לבין לימודים עיוניים.

    טענתו של טאוב, המוצדקת כשלעצמה, היא בקריאתו לדתיים ''ליטול קורה מבין עיניהם וקיסם מבין שיניהם''. טענתו היא, שללא בחינה מחודשת גם בקרב הציבור הדתי באשר למחדלים הקיימים בחינוך שהם יצרו, למשל - ההטרוגניות המחשבתית בענייני פוליטיקה, ההפרדה הצבועה והלא טבעית בין בנים לבנות, כזו שמביאה במקרים רבים לקיצונויות לא רצויות (שמרנות יתר או ליברליות יתר), לא ניתן יהיה באמת לדבר על הידברות רצינית. והיום - יותר מתמיד, התחושה שבציבור הדתי - לאומי מחנכים את הילדים לכך שהם מורמים מהעם הפשוט. מחנכים אותם, שאין טוב בחינוך החילוני בכלל, ושתוצאות חינוך זה מתסכמות במלחמות סכינים בכניסה למועדונים ובבעיות סמים.
    כמובן, שכדי לשמר את החזות של מושלמות וערכים גבוהים, דווקא בחינוך הדתי לאומי מצניעים עד כדי משתיקים בעיות שקיימות גם בחינוך החילוני וגם בחינוך הדתי - בעיות של סמים יש ויש, בעיות של משמעת ועוד איך יש.
    שוב - אין בכל האמור לעיל כדי לטעון שהחינוך החילוני הוא מוצלח. אני רחוק מלטעון זאת, והבעיות המוזכרות במאמרך אכן מצערות, ואת זאת אני אומר גם כחילוני אשר בכל זאת למד קצת רמב''ם בתיכון.

    ולכן הפתרון הראוי לדעתי הוא ביטול החינוך הדתי - לאומי, ובניית מערכת חינוך מעורבת, של דתיים וחילוניים, והגדלת העיון והלימוד של מסורת ישראל והיסטוריה יהודית בחינוך זה, תוך מציאת פתרון לייחוד של כל מגזר (העדר כפייה דתית או חילונית על הצד השני).

    הגב לתגובה זו

    • צר לי- אך נראה לי שאתה לא מביו (ל''ת)

      את המציאות- כלל, 22/02/06 13:30

      הגב לתגובה זו

      • מה לעשות שהאמת כואבת כשחושבים עליה ברצינות (ל''ת)

        יהודי - חילוני, 22/02/06 16:25

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    תוותר על הדוקטורט

    רון, 22/02/06 13:01

    עיקר המאמר של טאוב עוסק בסיבות לבלבול ושבר ששורר לאחרונה בקרב הנוער הדתי - חוסר ההבנה כיצד יש שקט ציבורי ליציאה מחלק מהשטחים המוחזקים שהנוער הזה רואה כחלק מ*מדינת* ישראל ודבר קדוש. כסיבה עיקרית מובאת העובדה ש''הנערים והנערות האלה אינם לומדים כמעט דבר על התנועה הציונית, שלא מבעד למשקפי הרב קוק''. הם לא מודעים לעובדה שישראל מעולם לא הכירה בשטחים אלה כחלק מטריטוריה ישראלית ולכן תמיד היה סיכון גבוה שוותר עליהם.
    א. מה הקשר ליוחנן בן זכאי? תענה לשאלה - נוער דתי משלם *כעת* את מחיר החינוך הסקטיבי או לא? לא נטען שהנוער החילוני במשבר.
    ב. הטיעון שיש רבים בנוער החילוני שלא יודעים איפה עובר הקו הירוק (אתה רציני?) לא סותר את העובדה ש*רבים יותר* מהחילוניים מודעים לבעייתיות המשפטית, מדינית, מעשית שבהחזקת השטחים מאשר בנוער הדתי. תעבוד קצת על בניית טיעונים מתואר ראשון.
    ג. החינוך החילוני (שיש לו עוד דרך רחוקה להיות סביר) כולל לימודי תנ''ך, תלמוד, הסטוריה יהודית ורוב הדוגמאות שאתה מביא נלמדות. מה שהוא עוד מלמד זה איך להתמודד עם אילוצים קיימים בלי לחכות לאלוהים שיבוא לפתור את הבעיות. והוא מלמד על מערכות שלטון בנות זמננו בעולם המערבי. מה עושים עם 3.8 מיליון פלסטינאים? דתיים חושבים על פתרונות מימי יהושע בן נון וקוראים בוגד למי שחושב אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    איזה שטויות

    יואב, 22/02/06 12:49

    עבור אזרח ישראלי, ההבדל בין לא לדעת מה מעמדם החוקי של השטחים הכבושים לבין לא לדעת על שני נוסחי דיבר השבת בתורה, זה כמו ההבדל בין לא לדעת מי הוא בוש לעומת לא לדעת מי היה מקינלי עבור אזרח אמריקאי. מערכת חינוך שמגדלת בו(ג)רים שלא מכירים את העניינים שברומו של הדיון הציבורי, העניינים שמהווים את מהות המחלוקת הפוליטית בשלושים השנים האחרונות היא מערכת כושלת. כל השאר זה תירוצים.

    הגב לתגובה זו

    • מי שמדבר שטויות

      דוד, 22/02/06 13:39

      יואב מתעלם לחלוטין מעיקר הכתבה ונתפס למשפט אחד מתוכו.
      לא יעזור לו כלום. מערכת חינוך שמגדלת בו[ג]רים שלא מכירים את עצמם, את הסטורית עמם ואת מורשתם, ומכירים רק את העניינים שברומו של הדיון הציבורי, ורק את המהות של המחלוקת הפוליטית ב30 השנים האחרונות היא היא המערכת הכושלת.
      ובמיוחד שמערכת החינוך שעליה העביר ביקורת דווקא מתעסקת בשני המישורים הנ''ל, ובוודאי שאי אפשר לומר על בוגריה שהם בורים.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    רן ברץ וגדי טאוב

    דוד, 22/02/06 12:48

    שניכם באמת צודקים
    השאלה מי צודק יותר אינה מקדמת דבר.
    יכירו המחנכים הדתיים (ואני מהם)
    בצורך להכיר בעובדות ולא להתבודד,להחרים ולהתיאש ולא יתרצו התנהגותם ''כי האחר הוא כזה וכזה והצד האחר יעשה כמוהו, אזי תהיה הדברות פורה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הרבה שמאל

    ע.ה., 22/02/06 12:43

    המילה שמאל מופיעה במאמר פעמים רבות מידי. גדי טאוב הטיל ביקורת, לא השתלח. ביקורתו של מר ברץ מובנת - מזווית הראיה שלו - אבל לא פוגעת בעיקר. מר טאוב לא ניסה להלל את החינוך החילוני, אלא לבקר את הדתי. הוא לא ניסה ללעוג או לבטל את המערך הזה, אלא להעלות בעייתיות שלדעתו קיימת. אם רן ברץ רוצה להגיב, יעשה זאת בצורה עניינית, ולא יתקיף משום שאין לו תשובה הולמת.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    באופן מסורתי הטורים שלך הכי טפשיים ושמרניים (ל''ת)

    הלאה ריאקציונר, 22/02/06 11:59

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    יוחנן בן-זכאי הוא שדאג להחריב את המקדש!

    הלל צעירא, 22/02/06 11:20

    לא מאמין לי?

    קרא באבות דרבי נתן, נוסח ב'.

    הגב לתגובה זו

    • קישקוש

      לך תלמד, 22/02/06 13:35

      הסיפור על רבן יוחנן בן זכאי מסופר בארבעה מקורות: 1) תלמוד בבלי מסכת גיטין, 2)מדרש איכה רבתי , 3-4) אבות דרבי נתן נוסח א ונוסח ב'.
      ישנם הבדלים שונים בין גרסאות הסיפורים, אך לפי כולם ריב''ז לא גרם לחורבן הבית כלל אלא להצלת שארית הפליטה ביבנה (לפי איכה רבתי הוא לא ביקש את יבנה אלא בקשות שונות, לאחר שנוכח שאספסיינוס מסרב לוותר על כיבוש המדינה).

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    תפיסתו של טאוב מורכבת יותר

    מי שקרא את, 22/02/06 11:16

    תפיסתו של טאוב מורכבת הרבה יותר ממה שאתה מציג. אם כבר רוצים להתקיף אנשי שמאל - טאוב לדעתי בהחלט לא היריב שלך. חבל שהשתמשת בו לומר דברים ראויים מצד עצמם.

    הגב לתגובה זו

    • התגובה היתה למאמר הנוכחי ולא לספר! (ל''ת)

      קרא שוב, 22/02/06 14:22

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    אה ואם כבר ציטוטים מברל..

    אבישי עברי, 22/02/06 11:15

    אז הוא אמר ש''הנאציזם הפלשתיני משלב את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון של המזרח''. אח, פעם תנועת העבודה ידעה משהו..

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    צודק צודק צודק צודק צודק צודק ב 100% (ל''ת)

    o.k, 22/02/06 11:13

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    רן ברץ ידידי

    אבישי עברי, 22/02/06 11:13

    על זה נאמר ''את צודקת, וגם את צודקת..'' גדי טאוב צודק בביקורת שלו על החינוך הדתי לאומי, את זה אני אומר כבוגר החינוך הזה שגדל בישוב מעבר לקו הקדוש. גם אתה צודק בביקורת שלך על החינוך החילוני שהיה מת לסבול מהצרות-של-עשירים מהם סובל החינוך הדת''ל. ושניכם מדגימים את הבעיה - אי אפשר לדבר בלי להיתפס מיד כאויב ולהיכנס, כל אחד בתורו, למתקפה מתוך מגננה ולהסתכל רק אחד על השני ולא ביחד על הכלל. אז אם שני אינטלקטואלים מובילים ורהוטים ומתונים כמו טאוב וברץ לא מסוגלים לנהל דיון נורמלי (טוב הפורמט לא מרשה..) - מה יגידו אזובי הקיר?

    הגב לתגובה זו

    • מצער, אך נכון. מי שלא יתנגח, לא יישמע. (ל''ת)

      מנשה חיים, 22/02/06 12:07

      הגב לתגובה זו

    • את טועה, מכיוון שרן ברץ חילוני

      צדיקים מלאכתם, 22/02/06 14:18

      אין כאן חילוני מול דתי, אלא חילוני בלתי ביקורתי מול חילוני ביקורתי. ברור שהדוגמטיים אינם יכולים לנהל שיח פורה. רק הביקורתיים. לכן רן ברץ יכול לנהל דיאלוג עם דתי-לאומי ביקורתי, אבל טאוב הוא כמו החרדים. שום דיאלוג לא ילך איתו. הוא דוגמטי מדי ושונא מדי.
      לכן ברץ צודק.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ומה עם הדברים שהחינוך הדתי לא מלמד?

    למה אתה מתעלם?, 22/02/06 11:12

    החינוך הדתי ובוודאי החינוך החרדי מתעלמים מנושאים הרבה יותר חשובים מסוגיית גבולות מלכות דויד או מיקומו של הר נבו.

    מה עם מדעים? אנגלית? מתמטיקה? גאוגרפיה? מחשבים?
    ללא השכלה בתחומים אלו מעגל העוני הדתי רק הולך ומתרחב - יוצאי החינוך הדתי לא יכולים לעבוד במקצועות מודרניים ולכן מרוויחים משכורות נמוכות שאינן מספיקות במיוחד לנוכח כמות הילדים העצומה שהם מביאים לעולם.

    רק באמצעות חינוך נצליח ליצור חברה טובה יותר!

    הגב לתגובה זו

    • בורות

      מיקי, 22/02/06 11:25

      יש לשים לב להבדל בין החינוך הדתי-לאומי לזה החרדי.
      הדיון פה הוא לגבי החינוך הדתי-לאומי שכן טורח ללמד את כל הנושאים החשובים שהזכרת בתשובתך.

      הגב לתגובה זו

    • מה אתה אומר,הישיבות התיכוניות משיגות ציוני בגרות הכי טובים בארץ

      בוגר ישיבה, 22/02/06 11:28

      אתה מערבב בין חינוך דתי-לאומי לחינוך חרדי,מדבר על דבר שאין לך מושג בו,בקיצור עוד בור ועם הארץ חילוני.

      הגב לתגובה זו

      • שקר חרדי כרגיל חרדים מרמים תמיד

        אא, 22/02/06 11:38

        שתי האוכלוסיות שחותרות תחת המדינה, ערבים וחרדים מאז ומעולם רימו בכל מבחן ארצי שאיי פעם נכתב.

        הגב לתגובה זו

        • כמה שאתה עלוב

          גאיה, 22/02/06 12:38

          האמת כואבת, אבל הציבור הדתי לאומי הוא ציבור מוביל, הציונים באולפנות ובישיבות הגבוהות הם מהגבוהים בארץ. ודווקא לא,אף אחד לא מרמה.
          לא יזיק לך להיפתח קצת. אתה נשמע אטום וכועס, תשתחרר ואז תוכל לראות את האמת.
          ערבים? כן הם חותרים תחתינו,תתכונן להכרזת מדינת פלסטין. שנשמור לך תעודת זהות כתומה?

          הגב לתגובה זו

        • מי שנכשל במבחן,מעליל על מי שמצליח

          תרגיל מלוכלך, 22/02/06 12:45

          תן לי את השם והכתובת שלך על מנת שאוכל להגיש נגדך תביעת דיבה.
          לא תהיה לך בעיהלחשוף את זהותך,כי לשיטתך אמת דיברת .
          אבל אם תשתפן ותמשיך לחסות באנונימיות הרשת,יבין כל מי שיקרא אותך שאתה שפן,שקרן ופרי חינוך הבאושים של החינוך שקיבלת.

          הגב לתגובה זו

    • המתעלם הוא דווקא אתה

      אושר, 22/02/06 11:41

      תגובתך היא שמראה על בורות דווקא.
      בחינוך הממלכתי דתי לומדים את כל התחומים והמקצועות עליהם דיברת.
      צא וראה את השתלבות בוגרי החינוך הזה באקדמיה, ברפואה, בהיי-טק וכו'.
      כל זה בתוספת ערכים, יהדות והסטוריה וכו'.
      רק דוגמא קטנה אחת לאדם כזה, שצמח בחינוך הממלכתי דתי הוא חתן פרס נובל הפרופ' אומן. מדען בעל שם, שומר שבת ומצוות.כמוהו ישנם עוד רבים
      גם (אפילו) בחינוך החרדי לומדים את מקצועות ''החולין'', כאשר היום ישנה השתלבות הולכת וגוברת של בני המגזר בשוק העבודה, בעיקר של נשים - בהיי-טק, במסחר, בהנהלת חשבונות ועוד.

      ואכן, כדבריך, רק באמצעות חינוך (כולל ומקיף הכל) נצליח ליצור חברה טובה יותר.

      הגב לתגובה זו

    • הבורות שלך... כדאי לקרוא

      לירז, 22/02/06 12:08

      תלמידות אולפנא בצפון שמאה אחוז מהם מסיימות לאחר השירות הלאומי תארים ראשונים במקצועות יוקרתיים ונצרכים כגון: עריכת דין, ראית חשבון, הנדסה, כימיה, אופטיקה ועוד וחלקן הגדול נמצא ממש עכשיו לקראת סיום הדוקטורט - לא לדעת את זה זו התעלמות... וחוץ מזה ללמוד גם פרקטיקה וגם מסורת זה לצאת בן אדם יותר אינטיליגנט שיודע מה הוא בכלל עושה בארץ הזאת ובאיזו זכות

      הגב לתגובה זו

    • מדברים על החינוך הדתי לאומי עם

      דגש על הלאומי, 22/02/06 13:31

      שם ודאי וודאי שמלמדים לימודים כלליים, מדעים וכו'.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    יפה ונכון

    אסף, 22/02/06 11:10

    בתןר חילוני אני חושב שהמאמר שלך קלע בול. אני איני מעוניין שילדי ילמדו במערכת חינוך שנשלטת על ידי אנשים מסוגו של טאוב כי אז הם עלולים לצאת בורים. מדהים עד כמה ההיסטוריה של עמנו מוזנחת ונשכחת במערכת החינוך שאמורה להיות ציונית.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מה הקשר בין עמוד שידרה מוסרי למיקומו של הר נבו?

    חומוס, 22/02/06 10:54

    לרן ברץ ולאנשים נוספים שמקדמים את האג'נדה הזו יש תחושה שהקשר בין מוסר להיכרות עם המסורת היהודית הוא ברור ולא טעון הצדקה. יש ניסיון מוטעה לקשור בין הרדידות המאפיינת את החינוך החילוני לבין אובדן הדרך המוסרי של חילונים רבים.
    לימוד של אפלטון, קאנט ורולס לא יוכל לבנות אנשים ראויים ומוסריים? רק הרמב''ם יכול?
    צריך להפריד בין שתי בעיות בלתי תלויות שקיימות בחינוך החילוני:
    א. רמת אינטליגנציה נמוכה של רבים מהמורים ברמת התיכון. תוכנית לימודים דלה שמועברת בצורה מקוממת.
    ב. ניתוק הקשר עם המסורת היהודית.

    הגיע הזמן שברץ ודומיו יוכיחו שקיים קשר בין השניים, ולא יניחו מראש את המבוקש להם.

    הגב לתגובה זו

    • בוא תסביר אתה

      לאבו-חומוס, 22/02/06 11:35

      איך תצליח לנתק את הקשר למסורת היהודית ועדין להסביר לתלמידי התיכון למה להמשיך להתעקש על הארץ הקשה הזו,באמצע ים של מיליוני ערבים???

      יודע מה ,אל תוכיח,הכי טוב שתתיאשו ותרדו מהארץ ובא לציון גואל(תרתי משמע)...

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    כל הכבוד

    שרון, 22/02/06 10:29

    כל הכבוד שיש מישהו בכלל שעונה למר טאוב. באמת כדאי שקודם כל כל אחד יעשה בדק בית אצלו. החינוך הדתי והנוער של הציונות הוא מיטב הנוער. הוא מיטב החינוך - הדבר שכולנו יכולים להתגאות בו. נוער שגאה במדינתו ונלחם עליה, שומר עליה ולא מחלק ממנה שטחים לאויבים שלנו שרוצחים אותנו, מפוצצים אותנו באוטובוסים ומהגן לומדים שנאה.
    צריך ללמוד מנוער זה את אהבת הארץ

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    היטורי-אנתרופולוגי, אבל לא דתי.

    חילוני מאמין, 22/02/06 10:14

    אכן.
    נושאים עקרוניים וחשובים העלת.
    אני מסכים עם העמדה שיש ללמוד היסטוריה דתית של עם ישראל במובן ההיסטורי-אנתרופולוגי-תרבותי.

    אלה אבותינו, ובלי שנדע עליהם, אנחנו בעצם לא יודעים על עצמנו... עצוב לגלות את זה בגיל 23.

    אבל חשוב להדגיש, שאמונה, היא דבר אישי.
    אין לעודד אדם לאמונה מסויימת, ובטח שלא לכפות אותה - מה שקורה בהרבה בתים דתיים - ורואים את זה אצל הרבה מאוד ילדים חרדים.

    כך החינוך החילוני צריך להיראות.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    יש משפט יפה שפעם שמעתי

    אסף-חיים, 22/02/06 10:06

    אני לא זוכר אותו במדיוק.
    פעם ברל כצנלסון אמר שהוא רצה לגדל דור של אפיקורסים (כופרים), והנה ימים באים ויצא לו דור של עמי-ארצות (טיפשים).

    הגב לתגובה זו

    • הציטוט נכון וקולע בול (ל''ת)

      מישהו, 22/02/06 10:19

      הגב לתגובה זו

    • אמת, אבל ''עמי ארצות'' - לא טיפשים, אלא בורים. (ל''ת)

      מנשה חיים, 22/02/06 12:10

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מסכים עם כל מילה

    אל בנדי, 22/02/06 10:00

    אני שומר שבת,בלי כיפה ויהודי גאה במורשתו.מה לעשות,זה עצוב אבל נכון,רוב השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים.צאו וראו את ההבדל בין הנוער הדתי לחילוני-ריקים ופוחזים.בורים בהיסטוריה היהודית ובמורשתו.תרבות שמקדשת את הנינטיזם והבוהדנות.

    הגב לתגובה זו

    • אני חילוני מסורתי=ידיעת מה שנמסר ע'' אבותינו קריטי להווה ולעתיד. (ל''ת)

      גם מסכים, 22/02/06 10:29

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    תודה רבה.חשיבות עליונה להשיב לטענות ''האינטלקטואליות''כביכול של טאוב (ל''ת)

    מסכים, 22/02/06 09:55

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ברץ דומה לגלעד שרון, לא? (ל''ת)

    איש, 22/02/06 09:54

    הגב לתגובה זו

    • יש כמה הבדלים

      לא, ממש לא, 22/02/06 10:21

      אין קשר במראה וגם לא באישיות. ברץ אדם מוכשר, מרצה רהוט, ישר, נחמד. שרון שייך למשפחה אפלה, אדם מושחת, אפס בכל תחום, ההבדל בין הדוקטורנט לדיקטטור.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    נכון ויותר-תשובה למי שכתב שחינוך דתי =לאומני

    מוטי, 22/02/06 09:52

    מי שכתב בתגובות שהחינוך הדתי הא חינוך לאומני מדבר שטויות.
    הוא כנראה הרבה זמן לא עוקב אחרי החינוך הדתי.
    פעם הדתיים התיישבו בשטחים ורק בשטחים , אבל היו...
    ישיבות בכל עיירות פיתוח-אופקים , דימונה, מצפה רמון, נתיבות, ואפילו בלוד יש ישיבה,.
    מעניין איפה החילוניים התיישבו ובכמה עיירות פיתוח הם ביקרו בזמן האחרון?
    אני מציע לבדוק גם את כל האירגונים ההתנדבותיים-עזר מציון וכו... כמה מתנדבים דתיים יש יחסית לאחוזם באוכלוסיה?
    לכו לייחידות המובחרות של צה''ל ותסתכלו כמה כיפות סרוגות ישנם-יחסית לאחוז באוכלוסיה?
    תלכו לסיום קורס קצינים ותגידו מה אחוז הדתיים שם?

    הגב לתגובה זו

    • מי שטועה הוא אתה-הישבות הצבאיות הן דוגמא טובה

      טט, 22/02/06 11:36

      יש דבר יותר לאומני מישיבה דתית שמקדשת את הדת והצבא גם יחד כערך?

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    רן - מאמר מצוין

    קולגה, 22/02/06 09:48

    רן - מאמר בהיר ורהוט. תשובה ניצחת למיסטר טאוב.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מאמר מצויין ומבריק (ל''ת)

    מאירק'ה, 22/02/06 09:36

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    משל העץ

    דבורה הנביאה, 22/02/06 09:32

    העץ בעל העלווה היפה והענפים המקסימים נושאי הפריחה, יעקר במשב רוח עוברת, אם השורשים שלו אינם עמוקים מספיק.
    שורשים הם הידע.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    גם זיקה לחסד, עזרה ומשפחתיות חסרים בחינוך החילוני

    ציוני עדין, 22/02/06 09:24

    מאמרו של רן מצוין. יש להוסיף עוד מספר ערכים הנמצאים לרוב במסגרת החניוך הממלכתי דתי והישיבתי והנעדרים כמעט לחלוטין מזה החילוני.
    היכן החינוך לנתינה לזולת, ולא לדאגה לכיס הפרטי ולרווחה האישית תוך התעלמות משני, היכן החינוך למשפחתיות ולא רק חינוך מיני, והיכן החינוך לעזרה וסובלנות ולא רק למניעת אלימות.
    כל אלו חסרים בחניוך הממלכתי אשר הממלכה היחידה שנשארה מקודשת היא עשיה למען עצמי (חינוך טכנולוגי קוראים לזה היום).

    הגב לתגובה זו

    • לדעתי הבעיה היא החינוך לself

      תוספת קטנה, 22/02/06 09:54

      החינוך המערבי-חילוני שם את האדם במרכז, ומדגיש את זכויותיו ולא את חובותיו. לכן המשמעות החברתית היא רק עד כמה שזה מועיל לי ולא מעבר לזה, לכן אני אקח ואדאג לכמה שיותר זכויות, ומכאן הדרך קצרה לחוסר פטריוטיזם, חוסר שורשיות, ולבסוף - חוסר ידע : כשאני במרכז, קצרה הדרך לפוסט מודרנה שבה גם הידע והאינטליגנציה חסרי משמעות. למה עדיף להיות פילוסוף, אולי עדיף להיות דוגמן? הכסף הופך למשמעותי, ואחריו - עוד יותר גרוע - ההנאה. חבל שהחברה מסמנת לה את הדת, שמאיימת עליה בשל התמרור המוסרי שהיא מציבה, כאויב, במקום לראות את התפוררותה.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    תודה

    יונה בת יהודה, 22/02/06 08:07

    מה שמבטאה הכתבה, יושר!
    הלוואי שננהל את המדינה הזו מתוך יושר, ושוויון השמעת דעות, גם תוך ויכוחים אידיאולוגיים, בתקשורת. או אז נוכל לתקן - בשוויון וצדק לכל היושבים כאן במדינה היקרה שלנו!

    הגב לתגובה זו

    • אדם נהדר

      איש ישר ומצויין, 22/02/06 09:50

      אני מכיר את רן ברץ היטב מהאוניברסיטה העברית. מדובר באיש ישר, הגון, בעל ערכים, מרצה בחסד ובעל פוטנציאל אדיר.
      לא באתי לתת לו שבחים, אלא פשוט יש הזדמנות נדירה לחלוק שבח למישהו ולא רק לקטר ולהתלונן. כל הכבוד רן!

      הגב לתגובה זו

      • ברץ חד כהרגלו. מעמיד את טאוב על עגיליו

        גבעייתימי, 22/02/06 11:15

        אגב אצל טאוב מדובר במעין מסע צלב גלוי לכל כנגד הציבור הדגתי לאומי (מתנחלי). אחד שאוהב אתצ הדתיים רק כשהם חושבים כמותו.
        אנוכי חילוני הישן טוב בלילות בעיקר משום שעדיין ישנו ציבור שציונות עבורו היא חלק ממאגר כדוריות הדם שלו ולא חלק מתסביכי האשמה הנפשיים שלו.
        הם נותנים את ההכשר האידיאי לקיומה של הציונות החילונית בימינו.

        הגב לתגובה זו

        • צודק צודק צודק (ל''ת)

          יאיר א., 22/02/06 11:54

          הגב לתגובה זו

  • 1.

    שטויות-המגבלה העיקרית של החינוך החילוני הוא שאינו נותן דגש מספיק על

    Ehad Haam-Zioni, 22/02/06 07:16

    ערכים אוניברסליים והומנים

    המגבלה העיקרית של החינוך הדתי הממלכתי הוא חינוך ללאומנות

    המגבלה העיקרית של החינוך החרדי העצמאי הוא חינוך להתעלמות מהעולם והחברה שבה הם מצויים.

    הגב לתגובה זו

    • מה שיפה בתגובה שלך זה הרדידות

      אריאלה, 22/02/06 09:52

      לכן אפילו אין צורך לענות לך. מי שרוצה להיות פלקטי וטיפש שישאר ככה.

      הגב לתגובה זו

      • אריאלה את לא יודעת מה זה רדידות

        רר, 22/02/06 11:34

        התגובה הזו והתגובות של אחד העם אינטיליגנטיות.

        כנראה בגלל זה זה נראה לך כמו ג'יבריש

        הגב לתגובה זו

        • אין לאחד העם מי שיגבה אותו ולכן הוא נאלץ לענות בעצמו (ל''ת)

          לרדוד, 22/02/06 12:48

          הגב לתגובה זו

      • אריאלה יקרה כל הפוסל במומו פוסל!

        גאיה, 22/02/06 12:27

        הגיע הזמן להוריד את הכיסוי מהעיניים ומהאוזניים.אין ציונות חילונית וזו שהייתה כשלה ועברה מן העולם.
        הציבור הדתי, המתיישב מהווה את חוד החנית של החברה הישראלית כיום-בצבא,באקדמיה,במחקר ובכל הישג חברתי אחר.עובדה!
        מתל-אביבית שמספיק כנה להכיר בעובדות..

        הגב לתגובה זו

    • You take what's convenient to you

      Abi, 22/02/06 16:49

      from the Jewish heritage - leaving the rest...either you
      believe in the Jewish rights
      in the holy land- acting accordingly...or leave the Arab
      palestinian alone, and get
      out of there

      הגב לתגובה זו