• 80.

    התורה אומרת ''אף שעל'' (ל''ת)

    יהודי, 17/03/08 19:00

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    במאמרך שיקפת את דעותי כדתית לאומית

    סימה, 19/02/06 01:22

    במשך זמן רב.אבל בתקופה האחרונה אני מוצאת את עצמי מזדהה יותר ויותר עם ''מקור ראשון''ואפילו ''בשבע''.האם הפכתי ימנית קיצונית או שהמציאות החמאסית טופחת על פני?ובעניין
    העיתונים ,צר לי,אבל ''מעריב'',עיתון אהוב עלי,אינו מאוזןעוד והוא שופר של
    קדימהבלבד.

    הגב לתגובה זו

    • אינו מאוזן?

      אביתר, 22/02/06 17:58

      מתי פעם אחרונה פתחת ידיעות????
      מעריב לא מאוזן בגלל אנשים כמו דן מרגלית שעם כל ההערכה שמאלן ועיתונאי לא הוגן אבל מהצד השני ישנם במעריב כותבי טורים ימניים מוצהרים כך זה בדיוק מה שנקרא מאוזן את מחפשת ימני לא מאוזן.

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    עד לפני כמה עשרות שנים לא היו בעם ישראל שמאלנים או ימניים

    נס ציון, 19/02/06 00:25

    התקשורת אמורה לנסות לדווח על המציאות ולא ליצור אותה.
    החברה הישראלית לא מתחלקת על פי העיתונים.
    העם שלנו עשה דרך ארוכה מאז היווסדו כדי ל...
    זאת השאלה - לאן אנחנו הולכים?
    מה המטרה המשותפת?
    אין כזה דבר חזון מציאותי. עם ישראל אף פעם לא התקדם לפי המציאות, אלא לפי החלום הגדול.
    השמאל הוא זה שהוליד את התבוסתנות הפנימית, שנובעת ברוב המקרים ממחשבות אגואיסטיות של ''אנחנו נמציא חזון חדש''.
    זה לא עובד!
    עם ישראל חי ונצח ישראל לא ישקר.

    נס-ציון

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    אל תדבר על רוב,דבר על עצמך! (ל''ת)

    שלום, 18/02/06 23:58

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    ''מקור ראשון'' העתון הטוב ביותר של המדינה

    דבורה, 18/02/06 21:08

    אינני דתיה. - ברצוני לצין ולהמליץ על העתון ''מקור ראשון''.
    מעניין, מגוון, אינטלגנטי,אוהב העם והמדינה, ללא שנאה עצמית! . לא מתחנף ולא מיתלקלק. עיתון עם נשמה בריאה !!!
    פשוט תענוג !!!

    הגב לתגובה זו

    • עיתון מעולה? איך אפשר לקרוא 101 כתבות על ההתנתקות? (ל''ת)

      ג'ון, 22/02/06 16:50

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    ממשלות ישראל,במיוחד,הכניסו כמיליון ערבים לארץ בצורות שוונת

    גולדי, 17/02/06 21:44

    רבותי יש דמגוגים הטוענים לדמוגרפיה.כלומר להחזיר שטחים בהם מושבים ערבים.בגין מלאה את
    הארץ בבדואים מסיניבאופן רשמי ולא
    מעל חצי מיון ערבים הממשלה,הכניסה
    לארץ בכאילו אחידו משפחות למה
    לא שלחו את האיחוד לשם לארצות
    הרב הריקות מאדם.בקיצור ממשלות
    ישראל,נדמה לי ברק יותר מאחרים
    מלאו את הארץ בערבים בשיטות
    שונות,באופן רשמי,דרך תעודות זהות
    מזויפות, גבולות,פתוחים או פרוצים
    ולאחר מכן הם מעיזים לטעון דמוגרפיה.בשיטה שלהם הם מחסלים
    את המדינה.ועוד גופים שהם נגד
    יהודים באשר הם.למה הם כאן .כאן
    לא מקומם זו מדינה יהודית .

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    אתה לא מעודכן...

    x, 17/02/06 20:32

    ידעות כבר הרבה יותר סמולני מהארץ

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    מיהו סמולני? הסדרניק שמסרב לרב המסית שלו

    סמול ימין סמול, 17/02/06 16:15

    כמו הרב לבנון, או הרב ליאור או הראשל''צ (בדימוס) וממשיך לשרת בצה''ל בגאווה, גם במעגל השני והשלישי, שאיפשרו את ההתנתקות.

    היו גאים אחים. רבניכם אינם שווים אתכם.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    אני א-פוליטית

    שרית לוי, 17/02/06 14:47

    אני כבר אינני ימנית.
    גם לא שמאלנית.
    אני א-פוליטית.
    השפעה פוליטית איננה מעניינת אותי כלל וכלל.בשום צורה שהיא.
    התפקיד הפוליטי שלי מסתכם בהכנסת פתק בכלפי ותו לא.
    ישנם חלקים שצריך להחזיר וישנם כאלו שאסור להחזיר,אך לא אלחם עליהם.פשוט כי אוהבת יותר לעסוק בדברים אחרים.
    וכן אני א-פוליטית וזכותי להיות כזאת.
    כמו שזכותי להיות מי שאני ומה שאני.
    ובין יתר הדברים שאני,אני א-פוליטית.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    אבל מר אורפז אתה שמאלני לפי ההגדרה!

    חיים, 17/02/06 13:24

    גם יוסי ביילין תומך בגושי ההתיישבות..

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    ''ציוני דתי ריאלי'' במסווה ימני

    ראובן, 17/02/06 13:18

    כמה כבר אפשר לסבול את הציונים הריאליים האלה

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    אדמת א''י קדושה מדם אדם ומיצדנו שיהרגו אלפי חיילים,נשים וילדים על מז

    סדומי מעמורה, 17/02/06 11:17

    מזבח אמונתנו המשיחית.יצאנו לטריפ של כיבוש גרגרי אדמה אשר קדושים יותר מדם אדם ולא נוותר על חלומנו על מדינה מהנילוס ועד הפרת.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    אף שעל?

    adair, 17/02/06 09:36

    עשית סקר,אדון אף שעל?

    אולי כן,אצל מצביעי מימד....

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    שמאלני=אנטישמי!!! (ל''ת)

    פולה, 17/02/06 08:55

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    איך מתחברות שתי הפיסקאות האחרונות

    ענבל, 17/02/06 08:50

    עם התיזה של המאמר? לא הבנתי. בסדר. לא נקרא לך בשם הגנאי הנוראי ''שמאלני.'' אבל באיזו מדיניות בדיוק אתה תומך? לגמרי לא ברור. ואני באמת שמאלנית.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    מעלה גרה את כל טיעוני השמאל ואח''כ פושט טלפיו ואומר אני ימני. (ל''ת)

    חוות החיות., 17/02/06 07:09

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    מצויין! אחלה מאמר (ל''ת)

    יונתן אוריך, 17/02/06 00:42

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    טור-פז היקר

    תגובה, 16/02/06 23:59

    אז ככה אדם אם זה כל כך חשוב לך שלא נקרה לך שמאלני אז אל תקרא לימנים בציניות שכזו ''טהורים וכו'' למה זה לא מה שאנו חושבים פשוט דוגלים בדעותינו סופית ולא עובדים על עצמנו ואמורים שצריך לקרוא את מעריב וידיעות כדי להיות עדכנים לגבי מדינתינו כי יש שם זבל זבל ועוד זבל אם מצאת משו אחר אשמח אם תראה לי..אז האנשים שאתה אומר שחיים בפנטזיה חלום או כל דבר הם בעצם אנשים מאמינים ודתיים שרוצים להפיץ את דרכם האמיתית ולהראות לכולם מה נכון ולא רוצים להיות נבדלים מהעם ולהתנשאות מעליו ולהחליט מי שמאלני ומי לא כי זה לא מעניין העיקר אחדות אז בלי הכללות תודה ולהתראות

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    משה לצערי , כשמאלן, אחרי כתבה זה אתה מצטרף אלינו

    דיפני, 16/02/06 23:49

    מדוע? כי מי שקובע באיזה צד אתה הם המגיבים הימניים. והם קבעו!

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    תתעדכן - אין שלום יש חמאס יא סמולני.

    ישעיהו, 16/02/06 23:48

    הקשקושים על כן אף שעל או לא אף שעל אינם רלוונטיים.

    אם אחרי הקריסה הטוטלית של קונספט אוסלו וההתנתקות אתה עדיי בעת נסיגות עקירות ויתרים וכו', אז אתה לא רק שמאלני אלא סתם שמאלני. כזה שפגיעה בהתישבות היא ערך עבורו והשלום הוא תופעת לוואי רצוייה אך לחלוטין לא הכרחית.

    אז כן, אנחנו מכירים את כל הקלישאות על אפרטהייד, ועם אחר ושאר החרטות. אם אחרי 1500 קרבנות שלום עשרות אלפי פצועים ורשות טרור עם הכרה בינלאומית הולכת ומתגברת עוד לא נפל האסימון, אז אתה פשוט חולה בסמולנות.

    רפואה שלמה.

    הגב לתגובה זו

    • לא סמול או סמאל או SMALL

      שמאל, 17/02/06 07:44

      לפי הסבר האר''י בעת הבריאה האל צמצם את מקומו בכדי לתת מקום לנבראים. בחלל שנוצר בשל כך נוצקו הכלים החומריים בכדי לקבל את שפע האור האלוהי. אלא שבמהלך הבריאה נשברו הכלים בשל חוסר יכולתם להכיל את השפע. כך יצא העולם מסדרו ורק נצנוצי אור האל נמצאים בכלים השבורים.

      מן השבירה והקלקול נוצרה ממלכת הקליפות. ממלכת הצד האחר (הסטרא אחרא), צד ש מ א ל - ממלכת השטן הנשלטת ע''י סמאל ולילית שתפקידם להביא את הרע על העולם והאדם. את התפקיד הזה הם לא עושים לבד יש להם עוזרים רבים: האישה המפתה, העמלק, הגוי, החמור, הכלב, הנחש ושאר שדים ורוחות. וכולם אוספים כוח מחטאי האדם.
      כל מהות ההיסטוריה מאז השבירה היא בניסיון התיקון. אבל בכל פעם כשכמעט מגיעים לתיקון המלא מישהו חוטא ומחזיר את הגלגל אחורה. האדם הראשון וחטא חווה והתפוח, נוח שהשתכר באוהלו, חטא העגל וכו.

      ליהודים תפקיד קשה למגר את הרע ולהרבות במצוות. כל מצווה מייצרת מלאך שעוזר לטובים וכל חטא מייצר שד שעוזר לרעים.

      למי שעדיין לא מבין השמאל או הסמאל הוא מייצג הרוע, אותו יש להחריב, בו יש להלחם עד חורמה, הוא שמפריע להוציא את האור האלוהי הגנוז. ברגע שזה יקרה אורו של המשיח הגואל יתגלה.

      לא קשה לדמיין מה חושב אדם שמאמין במשנה הזו כלפי השמאל... עוד יותר מפחיד לדעת מהו הביטוי הפרקטי למלחמה בשמאל וברוע...

      הגב לתגובה זו

      • בתור מצביעת שמאל שהיא גם אשה, מה אני לדידך? XS

        לא דתיה, 17/02/06 16:37

        אכן, במציאות קשה אני נמצאת.

        הגב לתגובה זו

  • 60.

    ציונות דתית ריאלית,הא? (ל''ת)

    יפה, 16/02/06 23:31

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    טוקבקיסטים טיפשים. ידיעות ומעריב

    גנט, 16/02/06 23:07

    הם לא מרכז מבחינה פוליטית. יש ''הארץ'' בשמאל, ''מקור ראשון'' בימין? באמצע (מרכז) יש ידיעות ומעריב. אף אחד לא טוען שהם עיתונים מאוזנים

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    מה לי הכא ומה לי התם?

    שמואלי, 16/02/06 23:02

    מאיפה שאבתם את המושגים הגויים הללו של שמאל וימין, חילוני ודתי. הרי יהודים בני יהודים כולנו, זה מקפיד במסורת אבותיו וזה מחדש. זה אוחז בזה וזה אינו מניח מידיו כי הואזה. ערכי היהודים מצווים עלי את דרך האמצע, את מוראה של מלכות ואת הפשרה. אין הר בעל חצור שווה בנפש אחת מדמות תבניתו. כשאין ברירה וצריך להשכים - עושים גם את הנאסר בפרשתינו - לא תרצח. אך אם אפשר להימנע על ידי פשרה מלשפוך דמים - היעלה על הדעת אחרת? גם משה פנה כה וכה לחפש מוצא אחר לפני שהרג את המצרי - כהגנה עצמית. ועל כך נענש שלא נכנס למובטחת.
    קינלי אתה לא שמאלן - אתה יהודי!

    הגב לתגובה זו

    • תגובה -10

      מיכאל, 18/02/06 10:37

      קצר וקולע,ישר כח.

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    גם אם אתה צודק

    משה, 16/02/06 22:58

    הרי יש אותו מספר מקסימום (ואולי פחות) של אנשים שהם שמאל, ויתר החמישה - שישה מיליון הם אנשים שדעתם איננה חד משמעית. אז מה הם יגידו? מה שמלעיטה אותם התקשורת (וגם אתה כחלק מהתקשורת). שכנעתם אותם שאין ברירה, שאלתם שוב ושוב מה האלטרנטיבה, וכולם עכשיו חושבים כמוכם.
    אבל, אם התקשורת הייתה ימנית והיו מלעיטים את כולם בכך שרק גירוש הערבים הוא הפתרון, ויותר הומני להעביר את הערבים למדינות ערב מאשר לכלוא אותם בגטאות בעזב ובשומרון (שזהו פתרון השמאל ואף אחד לא מצייץ שהוא פתרון רע מאוד לערבים וגזר דין מוות לרבים מהם מבחינה כלכלית ולא רק), והיו מריצים סקרים מטעם כל שני וחמישי על כך שהעם יהיה מוכן בנסיבות מסוימות לתמוך בהעברה מסודרת של הערבים למדינות אחרות, והיינו מפעילים שגרירים בעולם שגיוס תומכים לרעיון, האמן לי שהעם היה תומך בכך ''ובא לציון גואל'', אבל אלו משאלות שלא יתגשמו בגלל שהשמאל שולט בתקשורת.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    המסקנות שלך לא כ'' כ משהו........

    מתחברת, 16/02/06 22:55

    לקרוא לעיתוני מעריב וידיעות שרק מלכלכות על המתיישבים, מסלפות את הציאות(ראיתי זאת הרבה פעמים), ונראות יותר כמו קמפיין של קדימה '' מרכז'' זה ממש מגוחך!!. קדימה היא לא מרכז. אין בה שום דבר שקשור לימין עם כל הכבוד. וכן, מה לעשות?? בימינו אין ימין אלא יש דתיים. ימנים חילונים כמעט ולא קיימים וזאת עובדה. אנו לא צריכים להתפשר כדברך. א''י היא לא מקום של פשרות. אין לנו זכות להתפשר על א''י. זה שאנשים אחרים איבדו את זיקתם לארץ שלנו, זה לא אומר שגם אנחנו צריכים. להפך, צריך לחזק את הזיקה לארץ. להזכיר לאנשים למה אנחנו פה, ולא להגגר אחרי העדר של מפלגת אחורה...

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    לא יודע מה אכלת,אבל אני ממליץ לכל הישו''עים את הדיאטה הזו.

    יגאל כהן, 16/02/06 22:42

    אולי כך תחזרו אל היהדות.
    התרחקתם מהיהדות ומהיהודים,
    הפכתם לכת משיחית שולית ואתם עושים תנועות גוף של פעם.
    של הימים שזימבשתם את כולנו על האצבע הקטנה שלכם.
    די.
    מספיק עם הזימבושים.
    אנחנו רוצים להקטין את הלהבות ,
    במיוחד משום שגוג ומגוג יצא לדרך.
    ואין דבר יותר מפחיד ממסית אספסוף כמו ביבי בימי גוג ומגוג.
    עזרו לנו להוריד את הקרוק ,
    ביי הוק אור ביי קרוק.
    ממילא האטד הזה לא הביא לכם שום ישועה.
    רק ריסק אתכם.
    הלוך הלכו העצים לבקש להם מלך.
    עכשיו יוצאת אש מהאטד הביבי,
    ושורפת את כל ה''מחנה הלאומי''.
    שוטה שיטה בכם,שוטים.
    והביא אתכם אל שוקת שבורה ואל ריסוק עצמות כפשוטו.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    שמאלן הוא מי שמאמין בעקרונות הבאים (היכנסו)

    שמואל ימיני, 16/02/06 22:40

    א. דתיים ומתנחלים חשודים לעולם - ערבי צודק תמיד כשאומר שעקרו לו עץ זית ולכן אין צורך בחקירה. נערה מתנחלת משקרת תמיד כשהיא טוענת לפגיעה מינית ולכן גם אין צורך בחקירה.

    ב. מתנחלים אינם בני אדם ולכן זכויות האדם שניתנות לאנשים כמו ברגותי, מן הדין ומן הצדק שלא ינתנו להם.

    ג. אלימות היא דבר פסול - בתנאי שהיא לא מופנית כלפי מתנחלים.

    ד. שלטון החוק הוא דבר קדוש, אבל שוויון בפני החוק אינו צריך לחול על מתנחלים (חשין בזמנו סבר שגם על גיסו, יצרן התרופות הידוע החוק לא ממש צריך לחול, אבל למה להיטפל לקטנות).

    ה. דמוקרטיה היא דבר שבקדושה אלא אם כן מתעלמים מדבר הבוחר על מנת לפגוע בהתנחלויות.

    ו. מלחמה היא דבר נורא אבל מלחמה בדתיים היא מלחמת מצווה.

    ז. יש לסלוד מאלימות אבל ממש כיף לראות דתי כשהדם זב על זקנו –
    איפה שהוא זה יושב על איזה זיכרון קולקטיבי אבל משדרג אותו - הפעם יש לנו שליטה וזה לא סבא שלנו.

    ח. שינאה מביאה להרס אבל שינאה למתנחלים היא דלק שאי אפשר לוותר עליו, בעיקר לאחר שכל חלומות השווא על שלום ועל מזרח תיכון חדש - קרסו.

    ט. אדם נענש על פשע שביצע באמצעות מערכת המשפט – אבל במקרה של מתנחלים אפשר להכות בו גם ללא משפט - אין כמו איזה נקמה טובה ושימחה לאיד.

    הגב לתגובה זו

    • אדיוט הוא אדם שכותב רשימה כ''כ אווילית.... (ל''ת)

      גילה, 16/02/06 23:23

      הגב לתגובה זו

      • לגילה

        זאב, 17/02/06 21:18

        גילה מותק הביטי בראי ותראי אדיוט מושלם

        הגב לתגובה זו

  • 53.

    חבל שקינלי נופל בפח

    ברק.פ, 16/02/06 21:52

    בחור מצוין ופיקח אבל גם עליך הצליחו לעבוד עם אשליית השלום.בדרכך נגיע כולנו רק לים.

    קינלי ,חזור אלינו-החניכים.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    משה, טורך, טור של פז (ל''ת)

    אהבתי, 16/02/06 21:50

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לעולם תהא שמאל דוחה וימין מקרבת (ל''ת)

    כל השמאלנים, 16/02/06 21:30

    הגב לתגובה זו

    • הסתה (ל''ת)

      לא דתיה, 17/02/06 16:37

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    קינלי מה אתה מתפלא

    ''שמאלני'' דתי, 16/02/06 21:24

    אתה מתאר מציאות מוכרת. מי שאיננו מסכים עם חנן פורת הוא ''שמלאני'' ולכן פסול. תנועות כמו נאמני תורה ועבודה מטשטשים את הענין הזה בשם העקרון ש''אנו לא עוסקים בפוליטיקה''
    כל הדתיים התומכים במדיניות ריאל-פוליטית חייבים לצאת מן הארון.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אם אתה מחנך - אנחנו בצרות. תזהיר אותנו איפה אתה מלמד שנדע לא להתקרב (ל''ת)

    חנפן לחילונים, 16/02/06 20:28

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    זהירות, עוד אחד מציונות דתית ריאלית

    ליאור, 16/02/06 20:11

    אלו לא דתיים אלא חילונים עם כיפה

    הגב לתגובה זו

    • זהירות,עוד תוצר רדוד של החינוך הממ''ד (ל''ת)

      היהודי האחרון, 17/02/06 01:51

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    מעריב וידיעות?! הם עיתונים שמאלנים!

    אילנית, 16/02/06 20:09

    זה שיש באתר של מעריב גם חלון לדיעות ימניות לא הופך אותו לימני. בפועל, העיתון עצמו נשאר שמאלני כפי שהיה מאז ומעולם. וידיעות?! פי אלף! אפילו באתר שלהם אין זכר לישות ימנית כלשהי במדינה הזאת.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    סוף לשמועות, שעת המבחן קרבה!

    אחד מהחבורה, 16/02/06 19:21

    מאז מלחמת יום הכיפורים והתעוררות גוש אמונים, נערכה שטיפת מוח לציבור הישראלי המייצרת משווה ''ציוני דתי = ימני'', אלא שהחבורה הימנית הזו מפלגת קולותיה בין מפד''ל, ליכוד, התחיה/איחוד לאומי וכיו''ב. קונספציה זו הלכה והעצימה מאז אוסלו ותוצאות הבחירות - שמשכו ''ימינה'' - רק הקלו על הטוענים זאת. בשנתיים האחרונות מקבלת הטענה חיזוק בטענה ש''אריק לא שאל את הציבור''. אז עכשיו, הכל הולך להיגמר והדבר הולך להברר אחת ולתמיד:
    בבחירות הקרובות, שוב לא ניתן יהיה להסתתר מאחורי שלטים וסיסמאות: המפלגה היחידה שאינה מתכננת לוותר על מרבית שטחי יו''ש היא האיחוד הלאומי-מפד''ל, וכל מי שמצביע לאיזו מפלגה אחרת נותן ידו במודע להסכמה על ''וויתורים כואבים מרחיקי לכת''.
    בהתאם לאומדנים המקובלים, הציבור הציוני דתי הינו קרוב ל- 15% מבעלי זכות הבחירה ובשל נוכחותו המשמעותית של ציבור זה בארץ (יענו, הפער העצום באחוז ה''יורדים'') כמו גם בשל משמעת אזרחית גבוהה, מקובל לראותו כ- 16-17% מהמצביעים, היינו 19-20 מנדטים.
    אז כל שנשאר הוא לחכות עוד חודש וחצי, לראות כמה מנדטים יש לאיחוד הלאומי, ולדעת - אחת ולתמיד - איזה אחוז מהציבור הציוני-דתי הינו ''ימני'' והאם למיתוס הימניות שטופח בקפדנות רבה על פני שנות דור, יש אחיזה במציאות..

    ברור לכל

    הגב לתגובה זו

    • ונא לא לשכוח שיש גם חילוניים ימניים (ל''ת)

      אחת העם, 18/02/06 12:30

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    מסתבר שהיום השיטה לא לקרוא רק לקרוע

    שמעיה, 16/02/06 18:52

    יכול להיות שהינך צודק באשר לרוב הדומם שקולו וקריאתו אינם נשמעים על כך נאמר ,''מי שמשמיע משפיע ''אך היטב שומעים את ''קריאות הקרב''
    מההר והגיא ...ועל כל גבעה ברמה...
    וזה נשמע כתת רמה !

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    כי מהשמאל תצא תורה ואהבת לרעך מירושלים (ל''ת)

    רונה, 16/02/06 18:27

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אתה אולי ''דתי'' אבל אתה לא ירא שמיים

    יהודי, 16/02/06 18:20

    לא יודע באיזה ספר תורה אתה קראת שמותר לחלק את ארץ ישראל לגויים.

    תזכור שמכל העם והמרגלים רק כלב בן יפונה ויהושוע ומי שמתחת לגיל 20 זכו להכנס לארץ וכל השאר ניספו במדבר.

    דמוקרטית עם ישראל החליט לא להכנס לארץ ישראל. מעשית רק מי שהאמין בהשם זכה להכנס ולרשת את חברון.

    אם אתה לא בוטח בהשם תעבוד על האמונה, תשאל את עצמך במי להאמין בדמוגרפיה? בבוש? בכוחן של אומות העולם או במי שברא את כולנו?

    ואז ב''ה תתחזק באמונה ותאמין בבורא עולם. שהבטיח לאברהם ליצחק וליעקב ולזרעם את ארץ ישראל.

    שָׂא נָא עֵינֶיךָ וּרְאֵה, מִן-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר-אַתָּה שָׁם--צָפֹנָה וָנֶגְבָּה, וָקֵדְמָה וָיָמָּה. טו כִּי אֶת-כָּל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-אַתָּה רֹאֶה, לְךָ אֶתְּנֶנָּה, וּלְזַרְעֲךָ, עַד-עוֹלָם. טז וְשַׂמְתִּי אֶת-זַרְעֲךָ, כַּעֲפַר הָאָרֶץ: אֲשֶׁר אִם-יוּכַל אִישׁ, לִמְנוֹת אֶת-עֲפַר הָאָרֶץ--גַּם-זַרְעֲךָ, יִמָּנֶה. יז קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ, לְאָרְכָּהּ וּלְרָחְבָּהּ: כִּי לְךָ, אֶתְּנֶנָּה.

    הגב לתגובה זו

    • הידברות וקירוב בין כל חלקי העם, צו השעה (ל''ת)

      די לעסוק בתפל, 16/02/06 18:31

      הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד שקראת בתנ''ך, אבל כדאי להמשיך. אתה די תופתע כשתגיע לירמיה.. (ל''ת)

      דודי קינג, 16/02/06 19:00

      הגב לתגובה זו

    • ל''יהודי'' מה דעתך על הפסוק הבא:

      גם יהודי, 16/02/06 19:17

      '' חירם מלך צר נשא את שלמה בעצי ארזים ובעצי ברושים ובזהב לכל חפצו ,אז יתן המלך שלמה לחירם עשרים עיר בארץ הגליל'' (מלכים א' ט יא). שלמה המלך מוסר חלקים מארץ ישראל כחלק מעסקה כלכלית? אילו זה היה קורה בימינו היו סוקלים אותו!

      הגב לתגובה זו

      • טעות

        טעות, 16/02/06 20:19

        אם היית לומד פסוקים אלו לעומק- היית מגלה ששלמה לא נתן כאן חלקים מא''י, אלא זו היתה עיסקת חלופין של רכוש.

        הגב לתגובה זו

        • טעות?

          גם יהודי, 16/02/06 22:25

          א. אתה עצמך אומר שמדובר בעסקת חילופי רכוש. האם מותר, אם כן לעשות חילופי קרקע עם הפלשתינים?
          ב. הביטוי ''טעות'' שלך, חושף את העובדה שצר עולמך כעולם נמלה. הרי אתה יודע שיש פרשנויות מסורתיות שונות וסותרות על טקסטים תנ''כיים. אתה בודאי תמצא את הפרשנות הנוחה לך, אם תחפש מספיק טוב, וכך גם אני. ברמת הפשט של הטקסט, עדיין אילו שלמה היה מעיז להעלות את הנושא בישיבת הממלכה השבועית בימינו, הוא היה נסקל בבליסטראות . צא ולמד מה עשו לרב גורן ז''ל, בסביבות שנת 92 כשהעיז לטעון שרמת הגולן איננה כלולה בארץ המובטחת. הבעיה המרכזית שלך, המשקפת גם את הבעייה היסודית של הימין הדתי, היא חד מימדיות פילוסופית, כזו שאינה מאפשרת דיון של ממש כי היא פוסלת מכל וכל אלטרנטיבות ראויות אחרות. ועל דא קא בכינן.

          הגב לתגובה זו

          • Taut Sofer Shlomo Kavash gam Kavash, AVAL

            Talmud, 17/02/06 05:22

            lo kidsha likdushat Eretz Yisrael, rak nispach, ki hayta kibush reshut
            Veda''l

            הגב לתגובה זו

    • בדיוק אותו ספר תורה שאתה קראת והחלטת ש''יישוב הארץ'' זו מצווה למרות ש

      אבי, 16/02/06 20:32

      למרות שהרמב''ם גדול הפוסקים,לא כלל אותה עם תרי''ג מצוות.
      ובדיוק אותו ספר שכתוב בו ''לא תחינם'' אבל גם כתוב שיש מצוות שקודמות לכך,ולהזכירך חלק גדול מעמנו חושב שמסירת השטחים תעזור למנוע פיקוח נפש פיזי שלא לדבר על פיקוח נפש לאומי פנימי שזה בדיוק מה שקורה כאן.
      שלא לדבר על אותו ספר שקוראים גם החרדים במדינה ולהזכירך רוב מוחלט של הפוסקים שלהם לא בדיוק התנגד למסירת השטחים.

      הגב לתגובה זו

    • אבל זרעך כעפר הארץ כולל גם את בני ישמעאל ונתקיים בהם ולא בנו.

      יגאל כהן, 16/02/06 22:44

      אנחנו מתי מעט.
      אז או שהקב''ה יתברך עבד עלינו,
      או שהוא התכוון לבני ישמעאל.
      אנחנו מתי מעט ולא ככוכבי השמיים לרוב.
      חשוב קצת.

      הגב לתגובה זו

      • ''כי ביצחק יקרא לך זרע'' ולא בישמעאל (ל''ת)

        יהודי, 16/02/06 23:12

        הגב לתגובה זו

  • 42.

    מה, עוד לא הבנת שאין לנו רצון לשמוע אותך?

    רינה, 16/02/06 18:17

    נדמה לי שכבר במאמר הקודם הבהרנו לך את זה, לא?
    טוב, שמאלני. לא צריך לצפות ממנו שיבין.

    הגב לתגובה זו

    • כמה אופייני: מי זה ''אנחנו''? (ל''ת)

      אחת העם, 18/02/06 12:27

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    כבוד הסמגד התבלבל

    הבנת הנקרא, 16/02/06 17:58

    בתור איש חינוך דוקטורנט וסמגד במיל קצת מפתיע שהבנאדם מבצע טעויות גסות כל כך בהבנה פשוטה של הגדרות.

    נניח שכל הנאמר כאן נכון לגמרי (כלומר שעולם ההגדרות הפוליטי מצטמצם לזה של שלושת חבריו של הכותב), מניין המסקנה ש''הרוב המוחלט של הדתיים לאומיים מתנגד לאסכולת אף שעל''? מזה שע''פ חשבונו יש עשרה מנדטים של סרוגי כיפות בליכוד ובמפד''ל (בוא נעזוב את קדימה ונתבסס על התפלגות הצבעת הציבור הזה בבחירות האחרונות שהיו בפועל ב-2003)?
    האם נשאלו כל אותם מאות אלפי דתיים מתונים כביכול מה עמדתם בנושא נסיגה חד צדדית או מדיניות אף שעל? לא. האם סביר להניח שכל אותם רבבות שהצביעו לשרון וליכוד הישן או למפדל אז דוקא מתנגדים לרעוינות כאלה (כמו הרוב המוחלט של מתפקדי הליכוד גם טרם הפיצול שם) ודאי שכן.
    שלא לדבר על ההגדרות המשונות של ימין אמיתי או מרכז פוליטי (אין דבר כזה יש רק אפאטיות פוליטית וזה נכון לכל מדינה).

    מסקנה: הכותב הוא חנטריש




    הגב לתגובה זו

  • 40.

    בזבוז של כתבה. חבל חבל.

    מאי, 16/02/06 17:45

    בתור חילונית אני לא מבינה איך מהציבור הדתי יוצא אדם עם דעות כאלה, מדוע אתה צריך להפיץ את הבקורת שלך על הציבור שלך בפני כל העם? יש לך הערה- תעיר, אני לא חושבת שעוררת נקודות למחשבה, לדעתי האישית, הוספת את שנאת הדתיים כלפיך ואת שנאת השמאלנים למתנחלים. אם זה היה רצונך- הצלחת.

    הגב לתגובה זו

    • לא ראיתי שום שנאה בכתבתו

      רונה, 16/02/06 18:24

      מה מפחיד אותך כל כך,
      והאם את חילונית תל אביבית (?)
      או דתי מפוחד לא יודעת מאיפה ?

      (קשה להתחזות לנו, החילונים)

      הגב לתגובה זו

      • זה לא שנאה?

        ענר, 16/02/06 21:38

        ''הנחת המוצא בכל הוויכוחים הללו היא כי שמאלני הוא דבר רע. להיות שמאלני משמעו להיות עוכר ישראל, מרוקן ממצוות, מסניף ג'וינטים, מחלל שבתות בפרהסיה וכמובן שונא הארץ והמדינה. עכשיו רק נותר להוכיח מיהו שמאלני, וממילא יהיה ברור את מי מותר להוציא להורג בכיכר ההתנחלות בירייה.''

        הגב לתגובה זו

        • לא זו ציניות (ל''ת)

          מם, 17/02/06 12:10

          הגב לתגובה זו

        • זו אזהרה לפלג המסית כלפי השמאל

          לא דתיה, 17/02/06 16:39

          אזהרה שנכתבה בצורה פרובוקטיבית, זה נכון, יכול להיות שמתוך פחד,
          לא חושבת שמתוך שנאה.

          ההסתה אכן מפחידה.

          הגב לתגובה זו

  • 39.

    אם בן גוריון לא היה מסכים לפשרה ולחלוקה לא היתה קמה מדינת ישראל- (ל''ת)

    אסתי, 16/02/06 17:33

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אז למה לאיחוד יש בסקרים עד 12 מנדטים? (ל''ת)

    בנימין, 16/02/06 17:32

    הגב לתגובה זו

    • כי יש גם חילונים ימניים (ל''ת)

      אחת העם, 18/02/06 12:23

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    אתה שמאלן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    לא שמאלן, 16/02/06 16:43

    הגב לתגובה זו

    • היום זה כבוד גדול להשתייך לשמאל

      שמאלני חדש, 16/02/06 17:49

      מאשר להשתייך לחמאס היהודי.נוער הגבעות בגרמנית מצלצל כמוHILL YOGEND

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    הארה קטנה

    משה, 16/02/06 16:41

    לי נראה שאתה קורא יותר מידי עיתונים. וזמן לדברים אחרים נשאר לך?(כמו לימוד תורה)
    אתה נגעת שלא במתכוון בנושא כאוב בציונות הדתית. רוב רובו של הציבור הזה מעדיף לקרוא עיתונים ולצפות בטלויזיה מאשר לפתוח ספר. כל דתיותנו מסתכמת בשמירת שבת, כשרות ותפילה (חלק מהציבור שלנו לא מסוגל לוותר על משחק של מכבי ת''א אך מוכן לוותר בקלןת על תפילה במניין). ולכן השאלה שלך לא רלוונטית, השאלה האמיתית היא מה דרכה של הציונות הדתית, כי אם נמשיך כך, בדור הבא כבר לא תשאר ציונות דתית.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    איזה חסר חוליות מלוקק

    דניאל, 16/02/06 16:36

    קשה לך להגיד את האמת האמיתית שלך מר טור פז? אתה משחק אותה כאלו ימני אבל זה לא הולך. ממש צביעות ממאיסה.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הרוב נגד אף שעל? על פי איזה סקר? (שקר!) (ל''ת)

    יא מעצבן, אתה, 16/02/06 16:36

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אתה לא סתם שמאלני אתה מהזן הכי מגעיל - שמאלני עם כיפה. (ל''ת)

    ימני, 16/02/06 16:32

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אל תגיד הרוב המוחלט של הדתיים דבר בשם עצמך ברור. (ל''ת)

    ערן דתי, 16/02/06 16:13

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ''להחזיר'' חלק מארץ ישראל - אם אמא של השמאלני

    יצחק, 16/02/06 15:59

    אפשר לוותר על שטחים
    אפשר למסור אותם
    אפשר להפקיר אותם
    אפשר לסגת מהם
    אפשר לנוס מהם בבהלה
    ואפשר לבצע בשטחים מסוימים טיהור אתני. (כפי שהישות הציונית ביצעה בקיץ האחרון).

    אבל רק שמאלני יגיד ''להחזיר'' על משהו שמעולם לא היה של אף אחד חוץ משל העם היהודי.
    גם על פי משפטנים בעלי שם עולמי, גם על פי החוק הבינלאומי שטחי ארץ ישראל המערבית מוקנים לעם היהודי ולו בלבד.
    לכן המינוח ''להחזיר'' מסגיר השקפת עולם שלמה שבמקרה הטוב אפשר לכנותה רק בשם ''שמאלנית''.
    לצערינו הרב מערכת הצירים של סל הדעות הישראלי השתנתה לבלי הכר. ''הארץ'' לא מבטא אדיאולוגיה ''שמאלנית'' הוא מבטא אדיאולוגיה פוסט יהודית, פוסט ציונית על לאומית וקוסמו פוליטית. ''ידיעות'' הוא צהובון שמאלני. מר''ץ הפכה למפלגה לאומנית משיחית שמקדמת כמעט רק את הלאומיות הפלסטינאית השיקרית, וה''שלום'' לחזון אוטופי משיחי שאין לו עוגן במציאות.
    כותב המאמר מנסה להחיל מושגים ישנים על עולם חדש.
    וחבל.
    החישוב האריתמטי לא רלוונטי. אכן חלקים נרחבים מהציבור הדתי אימצו אידיאולוגיה שמאלנית. (כשאתה אוכל שום כל היום, לא פלא שתדיף את ניחוחו).
    הטענה על חוסר פרגמטיזם, וחוסר יכולת לוויתורים היא השמצה פרועה וחסרת בסיס.
    יש לפחות חמש תכניות אופרטיביות ומסודרות בימין הישראלי (שחלק מהם כוללות וויתורים).
    הסיפא של המאמר מקעקעת את כל הבסיס הרציונלי שלו.
    מי שכולל בסל אחד את ''בשבע'' ''הצפה'' ו-''מקור ראשון''. באמת חי על פלנטה אחרת. שכמו חבריו השמאלנים הגמורים, השמאלנים למחצה, השמאלנים בהתהוות והשמאלנים בהכחשה - חי בעולם בועתי. בגטו של מראות.
    אין שום דבר מציאותי ב''התנתקות'' אין שום דבר מציאותי ב''קדימה'' זה חלום, הזיה של רצון טוב במקרה הטוב, ייאוש במקרה הרע . וטימטום במקרה הסביר.

    הגב לתגובה זו

    • חייבים לקרוא את תגובה 31!!! (ל''ת)

      ראובן, 16/02/06 17:43

      הגב לתגובה זו

    • י ש ר כ ח ! אי אפשר היה להגיב בצורה (ל''ת)

      נאותה מזו!, 16/02/06 20:20

      הגב לתגובה זו

    • תגובה יפה, רק חבל ש.....

      מם, 17/02/06 12:47

      התפתית לכתוב ''גם על פי משפטנים בעלי שם עולמי, גם על פי החוק הבינלאומי שטחי ארץ ישראל המערבית מוקנים לעם היהודי ולו בלבד.'' שזו הזיה ימנית לחלוטין שאין לה אחיזה במציאות. להיפך, בגלל שאיננה נכונה אנו מאלצים לוותר על חלקים מ''ארץ ישראל המערבית'' עוד מאז ועדות האו''ם בשנות העשרים של המאה ה-20.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    נדמה לי ששכחת קבוצה גדולה שבארון-מצביעי ש''ס.

    זו תוצאה של, 16/02/06 15:58

    חמותי - לא מזרחית , אבל דתית , שונאת שמאל, במיוחד מר''צ וטומי לפיד וממשיכיו- לעולם לא תצביע למפלגה חרדית לא ציונית , אבל חייבת מפלגה דתית . נפלנו מהכסא כששמענו בפעם הקודמת שהיא הצביעה ש''ס.
    זה תוצאה של כשלון גמור בניהול המפד''ל ותכניו . מי שלא ימני קיצוני אבל רוצה מפלגה דתית - יש לו בעיה

    הגב לתגובה זו

    • אל תדאג הפעם הרבה חוזרים לאיחוד הדתי הלאומי (ל''ת)

      בנימין, 16/02/06 22:45

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    מאיפה החמור הזה צץ? (ל''ת)

    אולמרט, 16/02/06 15:54

    הגב לתגובה זו

    • הרגת אותי מצחוק :) (ל''ת)

      יפית, 16/02/06 20:37

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    ''מעריב'' ו''ידיעות'' נמצאים באותו צד בו נמצא ''הארץ'' (ל''ת)

    אבל למה לבלבל, 16/02/06 15:38

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    יא חתיכת שמאלני (ל''ת)

    שמעון, 16/02/06 15:37

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אתה דתי עם פיצול אישיות

    אי אפשר לרקוד, 16/02/06 15:31

    תחליט מה אתה עושה עם עצמך

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מיהו שמאלני ?

    אד, 16/02/06 15:27

    בהקשר הפוליטי:
    מי שלא התנגד להתנתקות
    מי שחושב שויתורים מביאים שלום.

    או אולי הכי פשוט:
    מי שתומך בערבים בויכוח שבין הציונות והערבים ?

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    צודק! כל הכבוד... (ל''ת)

    שיר, 16/02/06 15:09

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    קינלי היקר:

    סולימן המכוער, 16/02/06 15:05

    אני, למשל, לא איש ''אף שעל''.
    אמנם ארץ ישראל יקרה לי, ואני מאמין שכולה שלנו, אבל הייתי מוכן לפשרות מסוימות - כדי להגן על עצמנו.
    אבל לא במצב של היום.
    כדי להצדיק את הצעדים שנעשו במדינה הזו בתחום המדיני מאז אוסלו, נדרש אחד משניים:
    או נאיביות מוחלטת בואכה עיוורון, או שמאלנות - במשמעות של התנגדות ל''כיבוש'', גם אם זה יעלה לנו במחיר ביטחוני קשה.
    ומכיון שאתה לא נראה לנו טיפש, נאלצים אנו להניח שאתה שמאלן.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    נכון שהגאולה מגיעה קימעה קימעה, אך

    כתום כהה., 16/02/06 14:54

    לא צריך להאיט אותה בכונה ע''י ויתורים ונסיגות שבעיניך הן פרקטיות כי אין לך כח להאבק, ובעינינו (הימין המיעוט שבמיעוט), זו התקפלות ונסיגה תרתי ותלתי משמע. והאמין לי גם האויב של שנינו מבין כך וזה מעודד אותו לדרוש ממך להיות ''פרקטי'' יותר ויותר. כך שהגאולה לא מתקדמת לאט אלא נסוגה. אגב, צדקת במיעוט של הימין ואני טוענת שבהתאם גם מצבה של במדינה.

    הגב לתגובה זו

    • הגאולה קשורה ל''ואהבת לרעך כמוך''

      רונה, 16/02/06 18:19

      ולא לארץ ישראל, שלמה או לא.

      הבעיה החמורה שלנו כעם היא לא שטחים אלו או אחרים.

      היא השנאה, שנאת הזר של כל אחד מהמגזרים שבתוכנו.

      צו השעה הוא לא יותר דת או פחות דת, אלא ''ואהבת לרעך כמוך''.

      הדת פשטה את הרגל בימינו,
      אבל מי שרוצה להיות דתי ולהאמין, אני מפרגנת לו, אם ורק אם,
      הוא לא מוקיע את אלה שמאמינים אחרת.

      היום הקבלה למשל פתוחה לכל דיכפין ואנשים מכל המגזרים מדברים ופועלים רוחניות.

      רוחניות היא ממש לא נחלתם של ה''דתיים'', אלא בבחינת מציאות הכרחית בעידן כמו שלנו.

      מי שמתעקש להתבצר במחנה שלו (כדוגמת החרדים למשל), לא עושה דבר וחצי דבר לקראת הגאולה.

      הגב לתגובה זו

      • אין לכם מה לומר יותר, הא ? (ל''ת)

        מסכים, 16/02/06 23:55

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    שמלני הוא

    שכחתי, 16/02/06 14:49

    שמולאני הוא גם מי שבעד בעילות בן רווקים ורווקות. אם הוא דתי אז הוא גם מחפש מקוה. בשבילה -לפני. בשבילו-אחרי.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    קרא לעצמך איך שתרצה

    קורא, 16/02/06 14:46

    העניין הוא אחר - אתה תמכת בתהליך ההתנתקות, אך הצגת עצמך כחלק ממחנה המתנגדים, ואז ניסית לחבל בפעולותיו.
    לדעתך צריך לפנות המאחזים, אך אתה מציג עצמך כמי שמתנגד לכך. ואז מציע להפסיק את המאבק.
    זה הכול.
    רוצה? אין בעיה. נקרא לך גם כהניסט. שתרגיש טוב. אבל העניין הוא שאתה מציג עצמך כתומך בדבר מסויים בעוד שבמציאות אתה תומך בדברים אחרים.
    ואין זה שייך לתיוג ''ימין-שמאל''

    הגב לתגובה זו

    • שקרן

      נועם, 16/02/06 15:53

      כך הוא צריך לקרוא לעצמו

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    אתה טועה - חבריך ש' י' ד' צודקים .....

    שמאלן, 16/02/06 14:45

    חבריך צודקים משום שהליכוד הוא שמאל!!! ביבי כבר מזמן בעד גדר ההפרדה והויכוח הוא רק על מיקומה.

    הליכוד רק בפיגור של פאזה מאחורי קדימה שהיא בפאזה בפיגור אחרי מר''צ.

    א''י השלמה היא נחלת בודדים בעם.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, אפילו אריאל שרון הגיע למסקנות הללו

      רונה, 16/02/06 18:14

      אחרי חיים שלמים (והלוואי ויבריא ויחזור אלינו) של מלחמות.

      לא ראינו ש''דרך'' הימין מובילה לאנשהו שקשור לחיים.

      גם אריק בסוף הבין שההתנחלויות בעוכרינו, והוא היה אחד התומכים הנלהבים שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    כמו רשות השידור. ''א נ ח נ ו שמאלנים''?

    כמה שאלות, 16/02/06 14:34

    כשיגיעו לגרש אותך גם אז תתמוך בגרוש?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אתה שמאלני עם פסיכוזה

    י, 16/02/06 14:32

    הנה ,היום כבר לא פופולרי להקרא שמאלני. יש אפילו מישהו שמתבייש בזה ורוצה להקרא מישהו אחר.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה עניין שמיטה לחביתה?

    הימני המקצועי, 16/02/06 13:59

    הכותב מערבב שתי שאלות:

    1. שאלת התמיכה הציבורית בעמדה מסוימת (נאמר, העמדה הימנית)
    2. שאלת ההשתייכות לתת ציבור המאופיין לפי הזדהותו עם העמדה (לדוגמה הציבור ה''ימני'').

    טענת המאמר (שמשום מה לא נכתבה בפירוש) היא ''אם אין לך רוב דעותיך, שנה אותן כך שרוב הציבור יסכים להן, ותגדיר מחדש את המושגים הבסיסיים (''ימני'') בהתאם. זה מגוחך. אם דעתי היא מסוימת אין שום טעם לשנות אותה בגלל שיש רוב נגדי. לכל היותר אומר שאני נכנע לכחות חזקים יותר מכחי.

    לפי אותו הגיון של כותב המאמר, ניתן להמליץ למפלגת ''עלה ירוק'' להגדיר מחדש ''סמים קלים'' בתור גבינה צהובה ונקניקיה, ואז יהיה להם רוב עצום בציבור לליגליזציה של הסמים.

    הגב לתגובה זו

    • אין מערבין שמחה בשמחה.

      לגולס גרינליף, 16/02/06 14:50

      כיצד מעשנים את הג'וינט החדשני שהמצאת? מגלגלים את הנקניקיה בתוך הגבינה הצהובה ומדליקים? וכי ההלכה היהודית מתירה עישון בשר בחלב ?

      הגב לתגובה זו

      • טבעול, אח שלי. (ל''ת)

        מגלגל, 16/02/06 17:53

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    קינלי אתה חמוד אבל גם שמאלני, מה לעשות. במה אתה מתבייש? לא הבנתי

    דרור, 16/02/06 13:59

    רגע אתה לא שמאלני, לא הבנתי. אגב לפי מה שכתבת ברור שאתה מתלבט בין הליכוד לקדימה.תרשה לי לנחש שבסופו של דבר תצביע קדימה, שמאלני לא?
    אל תדאג אנחנו יודעים שבסה''כ אתה בסדר.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אני קורא לא לקרוא לעורב שחור

    מיכאל, 16/02/06 13:55

    ברוח הכתבה

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    שמלני זה אחד שאוהב ערבים. (ל''ת)

    ורד, 16/02/06 13:51

    הגב לתגובה זו

    • את טיפשה ימנית מצויה

      G, 16/02/06 14:14

      וגזענית

      הגב לתגובה זו

      • ואת שמאלנית שקיבלה מערבים כשהייתה קטנה ...תנחשי איפה. (ל''ת)

        חזק חזק מאוד, 16/02/06 16:14

        הגב לתגובה זו

        • אנשי הימין הדתי-לאומי, תראו איזו רמה. גם מביך וגם מעציב, לא? (ל''ת)

          דודי קינג, 16/02/06 19:06

          הגב לתגובה זו

      • את שמאלנית דפוקה נפוצה. (ל''ת)

        בעע להקיא עלייך, 16/02/06 16:15

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    בעטת בדלי החלב

    המתמיד, 16/02/06 13:44

    לאחר כל המאמר שלך, אתה מסיים:
    '''קימעה קימעה - כך היא גאולתם של ישראל, לעיתים נחבאת ולעיתים מתגלית'. לעיתים צריך להניח לחלום הגדול, על מנת להגיע אל החזון המציאותי.''.
    רק על זה ראוי לקרוא לך ''שמאלן'' או קטן-אמונה.
    אילו קראת בעיון את המעשה בירושלמי (ברכות, דף ד ע''ב), היית מבין שאין מושג של נחביאת ונגלית.
    ברגע שהיא זורחת (איילת השחר - הגאולה), היא רבה והולכת.
    זה כמו לטפס על הר גבוה. כדי להגיע לפיסגה, יש לפעמים לנוח, לאסוף כוחות מחודשים וכו'. אבל טרם שמעתי שכדי לעלות לפיסגה יש לרדת במורד ההר.
    אגב, מאמר נוסף המתאים לך הוא בעניין ''לעתיד לבוא הקב''ה מביא את יצה''ר ושוחטו לפני צדיקים ורשעים.....''.

    הגב לתגובה זו

    • זה כנראה המקור

      אריה, 16/02/06 14:21

      במדבר רבה (וילנא) פרשה יא ד''ה ב (שיר /השירים

      במדסבר רבה יא, ב
      דומה דודי לצבי א''ר יצחק אמרו ישראל לפני הקב''ה רבון העולמים את אמרת לנו את אתא לגבן תחלה דומה דודי לצבי מה הצבי הזה נגלה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נגלה ונכסה ר' ברכיה בשם רבי לוי אמר כגואל הראשון כך גואל האחרון

      הגב לתגובה זו

    • זה היה חלב שנשאב מפרה קדושה ?

      שבע פרות רזות, 16/02/06 14:43

      לא בוכים על חלב שנשפך.

      הגב לתגובה זו

    • הבחור הזה כבר יצא למלחמת גוג ומגוג ובצד שלהם מחכים לו חבריו בג'יהד.

      יגאל כהן, 16/02/06 22:49

      הוא יצא לגוג ומגוג.
      אם תוכלו לעצור אותו מה טוב.
      אם לא ,אולי תקראו למשטרה.
      שבתאי,ישו''עי,הנח לאיילת השחר ולך תתפלל ותיקין כמו הסבא שלך ותיפח רוחם של מחשבי קיצין.

      הגב לתגובה זו

    • ל''מתמיד''

      שי - מטפס הרים, 17/02/06 11:49

      טיפסת פעם על הר ??? האם אתה מכיר ולו הר גבוה אחד בעולם שעל מנת להגיע לפיסגתו אתה רק עולה ולא יורד ???

      זה נחמד לאמץ דעות בחיים על סמך משלים פשטניים, אבל לפחות ברור אותם בתבונה.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מסע ההפחדה של הימין הקיצוני עובד

    ארז, 16/02/06 13:39

    תראו את הכתב, עוד מעט עושה במכנסיים בגלל שהוא חושב שצריך פה ולשם לפרק איזה מאחז... נשמע כמו כתבה שנכתבה בעיראק של סאדם חוסיין...

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ג'ונטים לא מסניפים!

    ע' ירוק, 16/02/06 13:34

    די לבורות בשמאל או בימין, או בהשד יודע מה.

    הגב לתגובה זו

    • עדיף שתימשך הבורות בנושא ג'וינטים (ל''ת)

      אבי, 16/02/06 19:33

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    מר טור פז הנכבד

    יגאל כהן, 16/02/06 13:31

    הסתירה הלוגית במאמרך מעידה על חוסר תום!
    ביחס לאיחוד הלאומי את מדבר על חמשת המנדטים שבידיהם ואתה מתעלם מהסקרים שמבטיחים להם לפחות 15 מנדטים!
    יתכן שאתה מתעלם מהסקרים בצדק כי בפועל יש להם רק 5 מנדטים אבל אם כן לקדימה יש רק 15 או 17מנדטים ואתה בכל זאת מעניק להם 41 על בסיס הסקרים.
    זו הוכחה לחוסר תום לב שמקורו בהטיה שמאלנית!!!!!!!!!! ובשאיפה להיות מועמד דתי של קדימה

    הגב לתגובה זו

    • היכן הסקרים הללו? (ל''ת)

      אריה, 16/02/06 14:22

      הגב לתגובה זו

    • חיחיחי. עשית לו בית-ספר !

      עושה מעשה עמרי, 16/02/06 14:40

      אז איפה ביבי בכל הסיפור הזה? שכחת לספר לנו, יגאל.

      הגב לתגובה זו

    • למה אתה מדבר שטויות בשמי?

      יגאל כהן, 16/02/06 22:51

      לא איכפת לי שאתה מדבר שטויות,
      זכותך ואני אלחם על זכותך לדבר שטויות ככל שתרצה.
      אבל אתה משתמש בשמי?
      למה אתה מגדיל את השקר בעולמנו?
      אין לך טיפת כבוד לאמת?
      לך תסביר לקרוק,מה רע בשקר טוב.
      היידה שרה.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    שמאלני... (ל''ת)

    אבי, 16/02/06 13:27

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    משה, אני לא יודע מה יהיה עם חבריך, אבל קנית לך ידיד אחד במחנה הנגדי

    יואב, 16/02/06 13:21

    ואני בטוח שאני לא לבד! אני חושב שהמדינה הזו צריכה עוד כמה עשרות אלפים כמוך כדי שיהיה פה טיפה יותר טוב. יישר כוח!

    הגב לתגובה זו

    • מי זה ''המחנה הנגדי''? אתה ימני ? (ל''ת)

      המיואש, 16/02/06 14:58

      הגב לתגובה זו

      • למיואש: מצבך באמת קשה אם אתה חושב שאני ימני...קח חופש... (ל''ת)

        יואב, 16/02/06 19:11

        הגב לתגובה זו

    • אתה לא יכול להיות מחנה נגדי כי טורףז (ל''ת)

      הוא מרכז, 16/02/06 21:35

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    יפה ונכון! (ל''ת)

    אני, 16/02/06 13:20

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אני שמאלני כי אני בן אדם

    הרב משה, 16/02/06 13:17

    אני שמאלני כי אני מתנגד לגזל!!! וההתעללות של המתנחלים בשטחים הכבושים.
    אני שמאלני כי לדעתי צריך לפרק את כל!!! ההתנחלויות ולצאת מהשטחים ללא תנאי.
    אני שמאלני כי אני מאמין שהמדינה צריכה לדאוג לכלל אזרחיה ולא רק לאלפיון העליון.
    אני שמאלני כי אני בז לאידיולוגיה המשיחיסטית של רוב המתנחלים.
    אני שמאלני כי אני בן אדם.

    הגב לתגובה זו

    • כי לפי כתיבתך אתה מסומם וקטטוני - קח ריטאלין דחוף. בלי לערבב

      אתה שמאלני, 16/02/06 14:22

      אתה מתנגד לגזל - איזה של הפלשתינים את אדמות המדינה. לכזה גזל? הבנתי.
      כי צריך פרק את כל התנחלויות בשל הבדואים בנגב ובשטחי סי? הבנתי.
      כי אתה בעד לדאוג כלל אזרחיה כלומר גם לראאד סאלח ולשוהים הבלתי חוקיים? הבנתי.
      כי אתה בז לאידיאולוגיה משיחיסטית של שוחרי ליקוק עכשיו

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אתה מרכז - מי שתומך בבקעה הוא מרכזץ לדעתי.

    אתה צודק, 16/02/06 13:16

    נתקלתי במאמר ששיקף את עמדתי זו באומדיה.
    http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=1028&MenuID=608

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מישהו כאן לא מעודכן

    שוחרת שלום, 16/02/06 13:04

    א. להיות שמאלני זה להתנגד לכיבוש. אנחנו לא מוותרים על חלומות האף שעל ושעל אלא מבינים את חוסר הצדק ההיסטורי ושואפים לתקנו ע''י הקמת מדינה פלשתינית
    ב. אולי קצת קטנוני אבל גוינטים לא מסניפים אלא מעשנים...

    הגב לתגובה זו

    • שבי בשקט נרקומנית מכורה לחמס (ל''ת)

      ציפי, 16/02/06 14:22

      הגב לתגובה זו

    • את גנובה

      דביר, 16/02/06 21:36

      אם היית יודעתשגם שביריה זו לא התנחלות היית מבינה שאפילו קינלי מבין שלא מסניפים גוינטים.
      זה הומור של דתיים.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    טור-פז השמאלני איננו חבר שלי!!!

    ימני, 16/02/06 13:03

    שלא ידבר בשמי.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מעריב וידיעות מזמן לא באמצע (ל''ת)

    משה, 16/02/06 13:02

    הגב לתגובה זו

    • עיתון אחד הוא בטאון של קדימה והשני ביטאון של מר''צ

      זה נכון, 16/02/06 14:23

      ו'קדימה'. מה שבטוח ידיעות מוביל בשנאת מתנחלים.

      הגב לתגובה זו

    • כן, אבל זה נוח לטור-פז להציג אותם כך.

      מנשה חיים, 16/02/06 14:37

      מימין מקור ראשון. משמאל הארץ.
      כאילו, הלו?
      איך אפשר להשוות בין השמאלנות של הארץ לבין הימניות של מקור ראשון?
      בין גדעון לוי איש השמאלי הקיצוני ביותר, לבין אמנון לורד איש הימין המתון?
      לא, משה יקירי, סימה קדמון ונחום ברנע הם לא המרכז. אבל הם כנראה הצליחו לשכנע אותך בזה, ולכן אתה מסיק שאתה איש ימין.

      הגב לתגובה זו

    • נכון.גם שהשמאל לא יכנה את ביבי ימני/קצוני?!על אף שתמך בכנסת בהנתקות (ל''ת)

      לכן,אין מרכז., 16/02/06 14:42

      הגב לתגובה זו

    • שאלת ימין/שמאל(אין מרכז)זניחה.השאלה בעקביות/אמינות,יכולות והעיקר: (ל''ת)

      רצון-טוב.אלו, 16/02/06 14:45

      הגב לתגובה זו

    • בקביעתו של טור פז שמעריב וידיעות הם באמצע

      ימין מובהק, 16/02/06 15:02

      הוא מוכיח שבאמת אינו מבחין בין ימינו לשמאלו.

      הגב לתגובה זו