• 32.

    עוד חומר

    יובל, 13/03/08 19:14

    לא יכולתם לשים עוד מידע על איכות המים באמת זה לא בסדר אני צריכה את זה לעבודה.

  • 31.

    מערכת חכמה לאשבחת מי ברז

    לאה, 11/02/06 23:26

    יש מערכת בשם PiMag שמסננת, מנטרלת כלור, מוסיפה מינרלים ועוד דברים טובים.
    יש מערכת למטבח, מערכת למקלחת - שלא תצטרכו להתקלח במים שאתם לא רוצים לשתות ובקבוק אישי.
    מוזמנים לשלוח מייל!

  • 30.

    אבל במקסיקו המיים יותר גרועים....

    משרד הבריאות, 11/02/06 22:02

    אם אתם שותים כוס מים מהברז
    ומפרפרים מיד על הריצפה סימן
    שהמיים בסדר.

    וגם אם אתם כן מפרפרים על הריצפה,
    אז בטח לא שטפתם טוב את הכוס.

    המים בסדר,חום זה טיבעי,לרוויה.

  • 29.

    כמה פעולות שכול אחד יכול לעשות לטיהור המים...

    נתנאל., 11/02/06 18:37

    1. סינון לניקוי כמו לדוגמה דרך פחם, חול, צמר גפן, בד וקליפות מקוקסים.

    2. שפיכה באוויר מכלי לכלי(כמו שקורה במפלים בטבע).

    3. ערבוב מהיר(כמו שקורה במערבולות בטבע).

    4. חימום להרתחת המים לטיהור מחיידקים(בעיקר חשוב אם מאכסנים את המים).

    5. אכסון המים בכלי זכוכית במקום קריר וחשוך.

    6. לברך על המים.

    7. שימוש בצמחים(כמו לדוגמה בשתיית מיץ מהצמח או פירותיו), בעלי חיים(גם גוף נקי ובריא יכול לטהר את המים מרעלים ולהעשיר אותו בחומרים שטובים לצמחים), פטריות ואצות.

    ומי שיודע על דרכים נוספות מוזמן להוסיף...

    • אתה מכיר את המערכת PiMag

      אליזבט3, 11/02/06 23:18

      לאשבחת מים?

  • 28.

    מה עדיף- תמי 4 או מי עדן\נביעות ?

    שי, 11/02/06 16:56

    אני בדיוק לפני רכישה של מכישר תמי בר של תמי 4 האם זה שווה את ה 2790 ש''ח או לקנות מתקן של מי עדן?

    • אוסמוזה

      עמיר, 11/02/06 18:00

      אוסמוזה הפוכה פחות מחיר מים יותר נקיים

    • nערכת PiMag

      אליזבט3, 11/02/06 23:20

      היא עושה נפלאות לאשבחת המים והרבה פחות יקרה
      אני מאוד מרוצה ממנה!

  • 27.

    חשוב לדעת

    גיאופיזיקאי, 11/02/06 15:52

    התהליך של זיהום מי התהום הוא תהליך ממושך. מישור החוף וצפון הארץ משופעים בחקלאות ולכן בעשרות השנים האחרונות חלה חדירה מתמדת של מזהמים למאגרים התת-קרקעיים.
    המזהמים העיקריים:
    - דשנים
    - ריסוסים להרחקת מזיקים
    - חנקות
    - שמנים, דלקים
    - מתכות כבדות מהתעשייה
    - המלחת מי-התהום (והכנרת) כתוצאה של שאיבת יתר.

    זיהומים נוספים יכולים לנבוע מצנרת בלויה או לא תקנית או מחדירת ביוב ומזהמים ביולוגים.

    באופן כללי הזיהום עולה כל שנה. חלק מהמזהמים מצטברים בגוף ולכן בן אדם בן 30 יחשף במהלך חייו עד הגיעו לגיל 60 לכמות הרבה יותר גדולה של רעלים משל אדם שהיום בן 60.

    הפיתרון הכי טוב (לדעתי) הוא מסנן אוסמוזה הפוכה.
    מסנן אוסמוזה הפוכה הוא המסנן היחיד(!) המסנן את כל(!) המזהמים. למעשה המים שיוצאים הם כמעט מים מזוקקים.
    יש הטוענים שמי אוסמוזה הפוכה דלים מדי במינרלים (שנוי במחלוקת) ולכן ממליצים על התקנת מינרליזטור במתקן.
    חסרון נוסף הוא שהתהליך מסנן גם את הפלואור המוסף למים וחשוב לבריאות הפה והשינים במיוחד לילדים. במשפחות בהן מותקן מכשיר א''ה, מומלץ להתייעץ לגבי הוספת פלואוריד בדרכים אחרות לילדים. (יש הטוענים שהנזק שהפלואור גורם לבריאות הגוף גדול מהתועלת).
    עוד חסרון הוא שבגלל שהמים כל כך נקיים מחידקים חסר גירוי למערכת החיסון ולכן רגישות הגוף למים מזוהמים עולה. לכן אני נוהג לשתות כל יום כוס מים לא מסוננים ולא מורתחים הישר מהברז.

    יש תחרות גדולה בשוק האוסומוזה ההפוכה.

    עלות מתקן+התקנה הוא כ- 1300 ש''ח. בפריסה לתשלומים העלות היא כ- 4 ש''ח ליום לכל המשפחה. הרבה יותר זול ממים מינרלים. עלות התחזוקה השנתית היא כ-360 ש''ח. ז''א 1 שקל ליום לכל המשפחה.
    יש נוכלים המשווקים מערכות אוסמוזה הפוכה במחיר של כ- 4,500 ש''ח. אין הצדקה למחיר הגבוהה שכן לעיתים מדובר בציוד שיוצר באותו מפעל אך הוא משווק תחת תוויות שונות מחברות שונות.

    לרוויה.

    • איזה בזבוז של מים

      חן, 11/02/06 22:38

      ראשית באוסמוזה למים יש טעם מגעיל ושנית בתהליך הזה נוצר בזבוז עצום של מים. נניח, על כל ליטר של מים נקיים, נזרקים 4 ליטרים לביוב. במדינה כמו שלנו אנחנו לא יכולים להרשות זאת.
      וחוץ מזה המכשיר יקר בטירוף

  • 26.

    כל עוד שהלובי החקלאי שומר על כוחו

    פירקל פיט, 11/02/06 15:52

    לא יהיה שיפור באיכות המים.

  • 25.

    לתגובה 10-בית יוסף, ירדנה ,גשר ונוה אור

    בדוק-מפרטת, 11/02/06 11:35

    תשאלו את לשכת הבריאות נפת יזרעאל עפולה.

  • 24.

    כתבה מוזמנת !!!

    עצמוני, 11/02/06 11:26

    המים בישראל מצויינים !!!!
    הכתבה ממש רדודה, לא קראתי שום הוכחה מדעית בכתבה המוכיחה שמי הברז שאנו שותים מזיקים לבריאות.
    לידיעתכם מים עומדים מסוכנים ביותר לבריאות וכל המים מבקבוקים שאתם שותים הם מים עומדים !!!
    אין בהם שום הגנה והם חשופים להתרבות של חיידקים .
    הם לא מתוספים בכלור, ופלאוריד ומכך שהם גם מזיקים לשיניים ולמעיים!!!

    • אתה מוכן להשתתף בניסוי?

      עידן, 11/02/06 12:03

      כנראה שכן.

      • כמובן !!!! (ל''ת)

        עצמוני, 11/02/06 15:50

  • 23.

    בשביל זה לא צריך מחקרים ממומנים

    לא אני, 11/02/06 10:36

    מספיק לפתוח את הברז ואפילו להריח את המים כדי להבין עד כמה הם גרועים.

    • אין קשר בין טעם/ריח המים ובין איכותם

      דן, 11/02/06 12:42

      זאת טעות נפוצה של אנשים. ריח וטעם זה סיפור אחד, איכות זה סיפור אחר. חבל שאנשים שלא מבינים מבלבלים בין הדברים.
      יכולים להיות מים טעימים מאוד אבל באיכות גרועה, ומים לא טעימים ומסריחים אבל באיכות מצויינת.

  • 22.

    מעיניין לכאורה כמה קיבלה ''טבע ודין''?

    מוטי חיפה, 10/02/06 22:46

    מהחברות של ''מים מינירליים'', כתבה מגמתית, איכות המיים בישראל מהברז במצב טוב מאד, בתנאי שהצנרת לא חלודה ויישנה בבית/בעסק, לידיעתכים! בקבוקי מים מינירליים החשופים במשך תקופה ארוכה לאור, מסוכנים ממי ברז.

    • זה לא מגמתי. זו האמת. אתה הוא זה שמגמתי

      יוסי, 11/02/06 13:34

      איכות המים לא טובה, ותפסיק להרדים אותנו בשקרים. בטח אתה עובד באיזשהו משהו שקשור לאינטרסנטים שמעונינים להגיד שהכל בסדר.

  • 21.

    יש פתרונות

    עמיר, 10/02/06 22:20

    יש פתרונות לבעיה
    פיתרון ביתי אמריקאי
    אפשר ליצור קשר במייל
    עמיר

  • 20.

    גם בניו יורק איכות המים גרועה מאוד

    no one, 10/02/06 22:05

    בלונג איילנד איכות המיים היא בין הגרועות בכל ארה''ב וכמעט ואינה ראויה לשתייה. אנשים לא שותים מהברז, אלא שותים מים מסוננים או מיים מנרלים. אז אומנם ישראל במצב גרועה, אבל גם הרבה מדינות בהם צפיפות האוכלוסין גבוהה.

  • 19.

    גם בניו יורק איכות המים גרועה מאוד (ל''ת)

    no one, 10/02/06 22:02

  • 18.

    חנקות הרתחה וסינון

    Israel, 10/02/06 15:41

    להרתחת מיים או לסינון המיים אין כל השפעה על ריכוז החנקות

  • 17.

    אף מפלגה לא שמה על בריאות הציבור

    חיים, 10/02/06 15:09

    בקרוב הבחירות,
    ולאיש מהמתמודדים ובשום מצע לא ניתן למצוא כוונה לקחת את נושא איכות הסביבה, המים, האוויר, הקרקע, גניבות הקרקע והמים, טיפול במשאבים הקריטיים של המדינה, וכל הקשור בבריאות הציבור ועתיד ילדינו כאן.

    וכל השוטים יצביעו לקדימה\ביבי\פרץ - שמשתינים עלינו בקשת, ולא אכפת להם אפילו פסיק מאיכות חיינו.

    הציבור מטומטם - ולכן הציבור משלם, וישלם בריבית ובמחלות נוראיות...

    • הם דואגים שלא נמות מקסאם אלא מסרטן,לכן לביטחון מקציבים מיליארדים ול

      $$$$$$$$$$$$$$$, 11/02/06 09:32

      הם דואגים שלא נמות מקסאם אלא מסרטן,לכן לביטחון מקציבים מיליארדים ולמים מחפשים מתנדבים.

  • 16.

    באילת המים הכי טובים בארץ ! (ל''ת)

    אילתי, 10/02/06 14:52

  • 15.

    מי מזהם את המים לא האנשים הפשוטים בעלי ההון והשלטון. (ל''ת)

    והכסף לכיסם, 10/02/06 14:46

  • 14.

    למה אף אחד לא בודק, למשל, למה

    א, 10/02/06 13:59

    סתמו בזמנו את אחת הבארות הכי משובחות בתל-אביב, בשיכון בבלי, לטובת בניית בניין ן פאר. במקרה הבניין בו מתגוררת גם הגברת שרי אריסון.
    כמה כסף ולמי בעיריה שילם אז אותו קבלן, כדי שתועבה כזאת תאושר.
    זאת הרי מדינה מושחתת, שבה הכסף מעוור את עיני האנשים, שלא רואים מטר קדימה מהכיס הקטן שלהם.

  • 13.

    שקר וכזב.

    רון, 10/02/06 12:01

    איכות המים בישראל הם מהטובים בעולם ועומדים במבחנים קשים מאד.
    כנראה משהו מנסה לעשות מוניפולציה ומטעה את האזרחים.

    • כנראה שלא היית בעולם בכלל

      לא משנה, 10/02/06 12:34

      גרתי ב4 מדינות שונת חוץ מבארץ
      איכות המים פה הכי גרועה
      צריכים לתת למתחרים בFEAR FACTOR (אפקט הפחד) לשתות את זה. נראה לי שכולם יסרבו

      • אתה מעבדה ניידת?

        דן, 11/02/06 12:40

        איך אתה יכול לבדוק את איכות המים בארבע המדינות בהן שהית? אתה מעבדה ניידת?
        אולי התכוונת שהמים היו טעימים יותר. זה סיפור אחר. אבל אין קשר בין טעם ובין איכות בכל מה שנוגע למים.

  • 12.

    כתבה מוזמנת ע''י יצרני המים.

    פניני, 10/02/06 10:39

    כל ילדותי שתיתי מים מהברז בגינה ומהשוקט בחצר בית הספר. דבר לא קרה לי. אני ממשיך לשתות מי ברז גם היום (אבל עם קרח). זה שצריך להתפיל את כל תצרוכת המים במדינה ולהשיב את הנהרות, הנחלים והאגמים לקדמותם זה מובן מאליו. כך גם תתייפה ארצינו ותתמלא בתיירים, ואף אנחנו אולי נשוב לאהוב אותה.
    ואידך זיל גמור!

    • ילדותך כנראה רחוקה. פעם זה היה

      א, 10/02/06 13:55

      נכון. מאז השתנו דברים.

  • 11.

    חנקות והרתחת מים לתינוקות?

    מתקנת, 10/02/06 10:15

    הרתחת המים לא מסלקת חנקות.
    חנקות אינו חומר נדיף ואינו מתפרק בהרתחה.

  • 10.

    איזה נציב?

    ללא, 10/02/06 09:58

    אם הייתי יודעת אז הייתי פונה לנציב הדורות הבאים ולא לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה אביגדור רביד שלא טפל בתלונתי על המים שסופקו לשתיה מבריכת עפר פתוחה ממוביל כנרת בית שאן לשני קיבוצים ושני מושבים במועצה אזורית בקעת בית שאן במשך שמונה שנים (1998 ולפחות עד סוף 2003)בלי שנבדקו ישירות מהיציאה מבריכת העפר הפתוחה (נבדקו רק בקו לפני הבריכה הנ''ל).

    אין לי כוונה להזדהות בשמי וכן לא למסור מידע לעיתון. יחד עם זאת אני מקוה שמי שצריך לטפל בנושא יטפל .לדוגמא לבדוק שכבר לא שותים את המים האלה וכן לערוך סקר
    אפדימיולוגי.
    על מנת להיות כנה יש לי גם קשר אישי לענין כי פוטרתי בניצול של הפיטורים הרוחביים בהסכם הקיבוצי מ2003 עם ההסתדרות שהוציאה לפנסיה בכפיה אנשים לדוגמא כמוני: בגלל שנלחמתי למנוע מחדל ואחרי שפורסמה כתבה על כך בעיתון הארץ והאנשים, שהיו צריכים למנוע אספקת המים הנ''ל מבריכת העפר הפתוחה ,חששו
    העדיפו פשוט לסלק אותי ממשרד הבריאות.

    נכון שעד היום השלתי את עצמי(בגלל דמיון מפותח ואופטימיות, כנראה חסרת בסיס) שהענין יטופל על ידי מבקר המדינה. אבל החלטתי להרים ידיים ולחזור לאט לאט לשגרה.
    יכול להיות שזאת תגובתי האחרונה לנושא זה.

  • 9.

    אבל ב''מקורות'' מתפרנסים בכבוד, לא? (ל''ת)

    עמיר פרץ, 10/02/06 09:43

  • 8.

    מה...פוליטיקאים לא שוטים מים?

    sas, 10/02/06 09:39

    לך תדע כמה חולים מסתובבים בבתי חולים ובקופות חולים רק בגלל זיהום מים ואוויר....איפה משרד לאיכות הסביבה?

  • 7.

    מלבד המים,גם איכות האבזרים לא תיקנית.

    יוסי א, 10/02/06 09:26

    איכות האבזרים הלא תיקניים וללא פיקוח בנושא,גורמת להרעלה נוספת,
    למשל מחברי פליז למיניהם אשר מסוגסגים עם כמות גדולה יותר של עופרת,בגלל התחרות,מתעשרים על חשבון בריאותינו.

  • 6.

    כל העולם צועד קדימה, רק ערבים ואנחנו אחורה (ל''ת)

    Mafif immortal, 10/02/06 09:07

    • התכוונת שכל העולם צועד לליכוד... :) (ל''ת)

      יוני, 11/02/06 12:04

      • אתה צודק: כולם לליכוד, רק קדימה לערבסטן (ל''ת)

        קוובק, 11/02/06 16:17

  • 5.

    הכל יחסי. גם איכות הפוליטיקאים בישראל כנ''ל. לפרץ יש תעודת בגרות? (ל''ת)

    פרופורציה, 10/02/06 09:06

    • לא. אבל, יש לו מאהבת עם תואר פרופסור. (ל''ת)

      רפץ, 10/02/06 13:16

  • 4.

    פעם אחת הבנו בלונדא אין צורך לחזור ...

    צוצו, 10/02/06 08:24

    מאתיים פעם על אותו הדבר פעמיים שהמים בישראל האיכות שלהם היא כמו איכות השלטון!!!!!!!!

  • 3.

    כאילו, עין גדי, בבעלות מי ? דא ? (ל''ת)

    בלונדא ?, 10/02/06 07:54

    • בלונדא את מוזמנת אלי לכוס מים

      רונן, 10/02/06 17:40

      בואי תראי מה יוצא לנו מהברז כבר שבועיים ונראה אותך גיבורה

  • 2.

    כאילו, נביעות, בבעלות מי ? דא ? (ל''ת)

    בלונדא ?, 10/02/06 07:53

  • 1.

    כאילו, מי עדן, בבעלות מי ? דא ? (ל''ת)

    בלונדא ?, 10/02/06 07:53