• 20.

    /

    יובל, 04/11/06 18:58

    שמי יובל וןבדיוק כמה דקות לאחר הפיגוע אני נולדתי.
    רק רציתי להגיד שאני מאוד מצטערת על האנשים שנהרגו..
    אני לא מאחלת לאף אחד דבר כזה.!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    התייחסןות

    עמרם, 22/01/06 17:37

    כתבה מעניינת הלואי ויהפכו את האתר לאתר חי שיקדיש עצמו לנושא לימודי אופטימי ועם תקווה לעתיד.
    לאתר זכרון כזה יש זכות קיום כפולה.
    היכן משרד הכטחון והמועצנה להנצחת החייל:

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    צומת בית ליד

    אזרח, 22/01/06 17:22

    לזכרם של קורבנות הטרור החפים מפשע תהי נשמתם צְרוּרָה בִּצְרור החיים

    חדרה, עפולה, אוטובוס ''דן'' קו 5, קו 20, קו 26, קו 18, ירושלים, קו 18, אזור, אשקלון, חולון, לב-דיזנגוף, אפרופו, דולפינריום, מלון פארק, כפר-סבא, כיסופים, קיבוץ מצר, בית-שאן, קפה הִלֵל, קפה מומנט, צומת גולני, מסעדת מקסים, נמל אשדוד, צומת בית-ליד...
    שותת לו הפצע... ממאן להגליד...
    הבשר חֲרוּך וקָרוּעַ, כל וְרִיד, עוֹרֵק וגִיד
    מה צוֹפן המחר בחוּבּוֹ... ? ? ? - זאת איש לא יָגִיד.
    עוד פיגוע... עוד אירוע...
    עוד טבח מזוויע ! מחריד !
    בעיני ממשלה קפואה-אטומה זו
    שום-דבר כבר אינו מעלה או מוריד.
    ''אותנו'', אומרים לנו, ''איש לא יפחיד!''
    אך עם ''מנהיגות'' עיוורת-חרשת-אילמת כזו – מְאוּמָה לא עָמִיד !
    גוועת הרוח... נכנע לו הגוף...
    אין שמחה - רק שממה.
    אין חדווה - רק דממה.
    אין הווה.
    אין מחר.
    אין חזון.
    אין עתיד.
    ''אל מלא רחמים'' - את אמות הסיפים
    מזעזע שוב ומרעיד.

    חדרה, עפולה, קו 5, קו 20, קו 26, ירושלים, קו 18, אשקלון, אפרופו, לב-דיזנגוף, קו 18, נתניה, דולפינריום, מלון פארק, פיצה סבארו, קפה הִלֵל, קפה מומנט, מגידו, האוניברסיטה העברית, Mike’s Place, כביש חוצה ישראל, נמל אשדוד, צומת בית-ליד...
    את רוחנו יותר כבר איש לא ממריד –
    הכל רופף ותלוי...
    גורלו של עם... גורל האומה...
    גורל היחיד...
    מבחן המציאות המרה את הכל
    בסימן שאלה גדול מעמיד.
    ממשלה עייפה, מתנוונת, נרגנת,
    צעד חיינו תכשיל ותמעיד -
    שום דבר מראש לא נצפה, לא נחזה,
    לא נלקח בחשבון, לא שָקוּל,
    לא זָהִיר, לא מָדִיד
    תקליט חורק וישן,
    את מוחנו ישטוף כל העת,
    ללא הפסק ינגן, מחשבה יעביד:
    ''אכול ושתֹה כי מחר השָלוֹם!''
    זו עתה בחוצות, בפי הבריות,
    הסיסמא הניצחית, מַנְטְרָה לתמיד.
    עוד קורבן חף מפשע, עוד רצח,
    עוד טבח, עוד נכה, עוד אינווליד -
    מכורתנו...
    מה עוד תבקשי מאיתנו... ?
    איש את רעהו ישאל ויגיד.

    חדרה, עפולה, קו 5, קו 23, קו 26, ירושלים, קו 18, אשקלון, אזור, אפרופו, בית-שאן, נתניה, דולפינריום, לב-דיזנגוף, מלון פארק, מסעדת מקסים, קו 2, קו 14, קו 4, צומת כרכור, צומת מירון, בנין פרנק סינטרה, קפה הִלֵל, קפה מומנט, מעלה מכמש, אלון מורה, מעלה אדומים, פסגת זאב, כפר-דרום, נצרים, מחסום ארז, נמל אשדוד, צומת בית-ליד...
    כֹּה עמוק היָגוֹן והעצב -
    השְכוֹל נראה קָרוֹב ומַפְחִיד.
    ''אל מלא רחמים'' את אמות הסיפים מזעזע שוב ומרעיד
    ''זה לי לעולם לא יקרה!'' – חשבת... הירהרת... לא היית יחיד...
    עתה נפקחות אף עיניך...
    תוֹהוֹת... בוֹהוֹת... לנוכח מחזה מזוויע. מבעית. מחריד.
    כאשר המוות נוֹשֵק בעורפנו
    הכל נראה מוּחָשִי יותר, מַמָּשִי,
    אֲמִיתִּי וגמִיד.
    ''אֱכוֹל ושָתֹּה כי מחר השלום!'' –
    יבקשוך לחֲזוֹר... לדקלם... להגיד...
    אך ידוֹעַ תדע כי לך –
    הקוֹרְבָּן... האֶזְרָח הקָטָן...
    אין... לא היה... לא יהיה...
    לא נוֹעַד, לא יוּעַד, לא נָכוֹן,
    שוּם תַּפְקִיד.
    ובינתיים... מזנב האויב בקִרְבֶּנוּ...
    את שארית הפליטה מכחיד ומשמיד.
    במדינה רעננה... צעירה...
    בעלת מנהיגות ְמְנוּתָקָה-מוּשְחָתָּה-יְשִישָה-יְהִירָה-אֲדִישָה-אָנוֹכִית-אֲטוּמָה
    קיים רק עבר.
    לא חדווה.
    לא תקווה.
    לא ברכה.
    לא תוחלת.
    לא חזון.
    לא מחר.
    לא עתיד.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הצומת הזו

    פקק תנועה, 22/01/06 15:17

    תהפוך למקום כניסת אלפי כלי רכב פלשטינאי. שישתמשו בכבישי הארץ לשימושם האישי בימקום בכבישי פלשטין כדי שיוכלו ו לנוע בכל פלשטין והמיזרח התיכון ואז כולנו נרגיש מה זה פקק תנועה אמיתי

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כדאי להיכנס ולהגיב בתרבותיות

    יוסקה קלאצ', 22/01/06 13:38

    בתור בן של פסל סביבתי (שיש לו כ 30 עבודות בכל הארץ) אני חייב להודות שיש בעיה עם ההנצחה ולא רק מבחינה אומנותית (הפסל בבית ליד הוא לא דוגמא לכך כי הוא פסל מכובד). לא ברור לי צה עובר למשפחות בראש: ''פסל יחזיר / יסמל את האובדן????'' יש להשקיע בדברים פחות גשמיים אלא בהנצחה פעילה יותר, כמו ישב הראש של עמותת ''אור ירוק'' שבנו מת בתאונת דרכים. כל הקלישאות על האבל הן נכונות (לא לשפוט וכו וכו) ואני לא מזלזל בהם אבל ההנצחה לא צריכה להיות מעשה פאגני. במידה מסויימת אני יורה לעצמי (או לאבא שלי) ברגל כי מזה הוא גם מתפרנס (ולמען האמת גם הוא לא אוהב לעשות פסל לזכרו של..

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בגלל שהפכנו לאדישים וחומרניים. לכן אנחנו

    יהודי וישראלי, 22/01/06 12:06

    שוכחים לא רק את נפגעי הטירור, אלא גם את אלו היוצאים לפעילות צבאית ולא חוזרים ממנה. כי כאלה אנחנו, אוהבים את הרגע. וזו כניראה אולי הסיבה שממשלות ישראל לזמנן, נוהגות בחוסר אכפתיות לכאב הזולת שאינו קרוב לצלחת.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ראשי המדינה האינפנטילים שלנו מעדיפים להקים אתר הנצחה לטרוריסטים ערב (ל''ת)

    מצביעים חרות, 22/01/06 11:53

    הגב לתגובה זו

    • אולי תפנה אותנו לאתר ההנצחה הנ''ל?

      נס 2006, 22/01/06 13:56

      סתם לקשקש ולבלבל את המוח זו לא חוכמה גדולה.
      באותה מידה אני יכול להגיד שקליינר הוא שתול של החיזבאללה, מה איכפת לי מי יודע מי אני? אני יכול לכתוב כל שטות שעולה במוח הקטן והימני שלי, נכון?

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הרבה אנשים טובים הלכו שם

    אייל, 22/01/06 11:25

    ככל שהזמן עובר ומישהו מזכיר לפתע את הפיגוע ההוא, כמו היום באתר פה, זה רק חודר יותר, כואב יותר.
    6 שנים לאחר הפיגוע יצא לי לשרת בבאח צנחנים ולמלא תפקיד של אחד הטובים שנרצחו שם. ולאט לאט זה חדר וחדר, והסיפורים המשיכו להדהד ולבוא, תמונתו תלויה במשרד, איש מודיעין מבריק ומיוחד. ומסתבר שחצי מהמפקדה נרצחו שם.
    קשה לשכוח, במיוחד לאחר שנתתי לנשמות החיילים האלה לגעת איפה שעצוב.
    תדעו תמיד: בפיגוע הזה ספציפי באמת איבדנו כמה מלאכים.
    יהי זכרם ברוך.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    עצוב ומביש שזה המצב

    סימה, 22/01/06 11:04

    אני כל הזמן עוברת שם, נזכרת ועצוב לי שזה המצב.

    מדוע אין נוהל הנצחה מסודר בעניין נרצחי הטרור? כפי שיש נהלים מסודר
    לגבי הנצחת חללי צה''ל?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    עם כל הכבוד והאמפטיה ....

    אבא של קצין, 22/01/06 11:01

    .....אחד מבניי עזר לפצועים וכמעט נהרג שם מהפיצוץ השני!

    אבל האנדרטה איך נגיד את זה בעדינות, לא ממש לעניין!

    חוץ מזה שמו אותו במקום שלא לעניין.

    אגב גם כאן הכתומים המטומטמים צריכים להגיב?


    הגב לתגובה זו

  • 10.

    איפה הפה הגדול של יו''ר ארגון האלמנות (ל''ת)

    המבקרת1, 22/01/06 10:55

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    גם את עדי רוזן לא שכחנו (ל''ת)

    אחות של כלילה, 22/01/06 10:32

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בית ליד שטח כבוש. למה בונים שם אנדרטה

    ריאלי, 22/01/06 10:10

    אחר כך יבכו כשייאלצו לפנות אותה

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אף אחד לא שוכח את פיגוע בית ליד

    שי, 22/01/06 09:44

    זה חלק נכבד מה''סברה ושתילה שלנו'' בתשלומים - פיגוע גדול אחד מתוך עשרות (מאז חתימת הסכם השלום המפוברק של אוסלו) שבסך הכל גבה יותר מ 1600 קרבנות ו 40אלף פצועים (וההמשך בחסות אהוד אולמרט כנראה)

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    נראה כאילו זה היה לפני 4 שנים (ל''ת)

    החיים זזים מהר, 22/01/06 09:33

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    על כן רק שירו שיר לשלום ...

    מירי אלוני, 22/01/06 09:14

    אל תביטו לאחור
    הניחו להולכים ...

    רציתם מורשת רבין ? קיבלתם !

    הגב לתגובה זו

    • זה מה שהצלחת לדלות מכל מורשת רבין?

      נס 2006, 22/01/06 13:52

      אם מכל מורשת רבין ומכל מה שהוא עשה זה מה שמוחך הדל הצליח לדלות, אז תנחומי.
      ומהי מורשתך- עוד הרוגים ומשפחות שכולות משני הצדדים?אז גם אם מוחך הצר צודק, אני מעדיף מורשת של השארה מאחור ע''פ מורשת של המשך הרג מיותר של אנשים משני העמים.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ביזבוז כסף מגלומני (ל''ת)

    גל, 22/01/06 08:28

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    קצת לא פוליטקלי קורקט...כנסו.

    רועי, 22/01/06 08:24

    אני לשנייה לא מזלזל בכאב של המשפחות,ומשתתף בצערן. אבל עם כל הכבוד,באמת עם כל הכבוד,מתחיל להימאס עליי לראות כל 3 מטר אתר זיכרון\הנצחה\אנדרטה
    לפיגוע\קרב\תאונה\רצח\התאבדות... כל צידי הכבישים כבר מלאים. רבאק,זה מה שאני צריך לראות כל היום?! שיעשו אתר הנצחה מרכזי,אנדרטה מרכזית,וזהו. קצת כואב לומר את זה,לא פוליטקלי קורקט,אני יודע,אבל עם כל הכבוד-אני רוצה לחיות בארץ הזאת,אם אפשר,ובלי לראות כל 2 מטר תזכורות לרציחות ופיגועים.

    הגב לתגובה זו

    • זאת המציאות המחורבנת שלנו

      צנחן מי'ל, 22/01/06 08:42

      מה שנורא עוד יותר זה שהמצב הולך להיות עוד גרוע בהרבה במיוחד עכשיו שהחמאס יבחר לפרלמנט הפלשתיני.
      ינסו לדחוף לנו עוד אוסלו,
      ישלחו עלינו עוד שורה של פיגועי טרור רצחניים במרכזי אוכלוסין ואח''כ תבוא ועידת ז'נבה 2
      ינסו לשטוף לנו את הראש שיש פרטנר.
      ואנו נמשיך לסגת ולעקור נטוע ונמשיך לאכול טילים מהפלשתינים ונסביר שזה בעצם גשמי ברכה.
      וכו'' וכו''....
      הולכים עם הראש בקיר ומתעלמים מהמציאות שהערבים מנפנפים לנו בפנים ללא כחל וסרק.

      הם רוצים להרוג אותנו.
      לנו לא אכפת מהחיים בארץ הזאת ולכן ככה אנחנו מתייחסים לאנדרטאות לציון וזכרו המתים...

      הגב לתגובה זו

    • אתה כן מזלזל בכאב של המשפחות. ''אוי יו האנדרטאות מסתירות לי את הנוף''

      לוק., 22/01/06 09:16

      שלא תדע כאב, אבל תחשוב איך היית מגיב לתגובה כזאת אם הזיכרון היה לאחד מיקירך.
      במדינה כמו שלנו, צריך ללמוד לחיות עם אנדרטאות וזכרונות, כי אם לא נזכור מה שקרה פה אין לנו סיכוי להמשיך הלאה.
      ואם בזכות זיכרון לאדם שעבר תאונת דרכים נסעת בזהירות, או בזכות אנדרטה לטרור נהיה מאוחדים, אז האנדרטאות עשו את שלהן.

      הגב לתגובה זו

      • אתה טועה בגדול.

        רועי, 22/01/06 09:33

        אם אתה מוכן לגור בבית עלמין כדי שיזכירו לך כל היום אסונות וצער,זה בעיה שלך.עם כל הכבוד לנופלים,אני רוצה לחיות,ובשמחה,אם אפשר. לא לחיות בתוך יום זיכרון אחד ארוך. מה גם שיש בארץ הזו מספיק סיבות אקטואליות להיות עצוב.

        הגב לתגובה זו

        • איך אפשר להשוות בין אנדרטה לבית קברות?

          לוק., 22/01/06 10:15

          במיוחד בגלל שהאקטואליה כ''כ כואבת ובמילא אנחנו חיים עם צל תמידי מעלינו, אז מה כ''כ כואב לכבד את הנופלים ולהזכיר אותם?!
          לא מדובר על לחיות בעצב כל הזמן, אבל תמיד לזכור שכל השמחה שלנו היא בזכות אותם אלו שאיבדנו.
          זו המהות של המדינה הזאת שקמה מתוך שואה.
          אז בטח שאני לא מצפה שנהיה אבלים כל הזמן, אבל כמובן לא לנסות לברוח ולשכוח הכל...
          ושוב, תעמיד את עצמך במקומם. לא היית רוצה להזכיר את הנופלים ????

          הגב לתגובה זו

          • להזכיר ולכבד?דווקא כן.

            רועי, 22/01/06 11:21

            לראות אותם מול הפרצוף 24 7,בכל חור שאני הולך אליו? ממש לא. וגם אם זה היה קרוב שלי,חלילה, הייתי חושב כך.לא חושב שאני צריך לכפות את האבל הפרטי שלי,על הרבה מאוד אנשים שחושבים כמוני-לכבד ולזכור כן, אבל עם כל הכבוד...

            הגב לתגובה זו

    • מקור שמך מסביר את רשעותך וטיפשותך! (ל''ת)

      sem, 22/01/06 10:24

      הגב לתגובה זו

    • צודק לגמרי, עם כל הכאב

      ירון, 22/01/06 11:00

      מוות הוא מוות הוא מוות. כולנו כואבים על יקירים שנפטרו בדרך כזאת או אחרת - ולכולנו יש קברים אליהם אנחנו עולים להתייחד. אין צורך באנדרטה כל מאה מטר, לשם כך יש בתי קברות. מנגד, אם היוזמה כאן היא להקים מתרומות מרכז תרבות קטן - ולאו דווקא פיל לבן של אנדרטה חסרת שימוש- הרי זה מבורך.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    זעקי ארץ אהובה ! הרשע והפשע של השלטונות

    קצין במיל ', 22/01/06 07:52

    אינו נמחל ונסלח !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא שוכחים

    אנה, 22/01/06 07:51

    לפני כשבוע עברנו שם בנסיעה עם חברים, ובאופן טבעי דיברנו על הפיגוע. לא, לא שוכחים.

    הגב לתגובה זו

    • יום השנה לפיגוע

      שרון, 22/01/08 09:41

      לא אשכח לעולם את ה 22 בינואר 1995.
      ניצלתי מהפיגוע וחזרתי לטפל בפצועים כחובשת בשירות הסדיר. חחברים שלי נהרגו ונפצעו ביום הזה. יהי זיכרם ברוך

      הגב לתגובה זו