• 58.

    אם הגענו למצב שנותנים פרס למי שמצליח להפיל ארצה איזו זקנה,על מה יש

    ארתור, 22/01/06 12:14

    עוד לדבר? שום דבר כבר לא חשוב בעיני הנוער שלנו, מתנחלים או לא!

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    עקירת עצים זה רע.כמה הבהרות:

    יהודי, 22/01/06 01:56

    לא כולנו עוקרים עצים.בעצם,אני לא מכיר אף אחד שכורת.אבל איני מכחיש שישנם כאלה.יכול להיות.
    אבל יש לי בקשה-אל תשנאו אותנו בקלות כזאת.אל תאמינו לכל שמועה רעה עלינו בקלות כזו.
    הגדרתם לעצמכם אחר-''המתנחלים'', שקל לשנוא ,להסית נגדו ובבוא היום גם לגרשו מביתו ללא רגשות אשם.
    אין ''המתנחלים''-אלו אנשים! עובדים,לומדים,מנהלים חיי משפחה.
    רובנו לא לובשים סנדלים ומעילי דובון עליהם נח העוזי שלנו ומחזיקים בבגאז' מסור חשמלי למקרה הצורך...

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    רקוויאם לשמאל מכור.

    לנעלבי הזיתים, 22/01/06 01:19

    והשמאלנים בוחשים.

    השמאל והערבים עוקרים זיתים כדי לקבל פיצויים.
    היום כל עץ מניב כ5 ק''ג זיתים בשנה והממשלה משלמת פי מאה.
    מה עושים השמאלנים, חותכים עצים, מאשימים מתנחלים, ומסיתים את הערבים לתבוע מהממשלה פיצויים.

    זה מאוד דומה לרצח יהודים, במה הדברים אמורים...
    לא רק שלא תופסים את השמאלנים, אלא נראה שהם גם מסיתים את החמאס לפגוע ביהודים.

    יהונתן, השמאלנים הם שונאי יהודים, ומוכנים להאשימם בעבור הכספי הנפט שהם מקבלים מהאירופים.

    אם היו עובדות וצילומים המוכיחות כי העוקרים אינם השמאלנים וידידיהם ערבים בעלי המטעים, המעונינים בפיצויים, הרי האשמים היו כבר מזמן עומדים לדין.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    תעמולה אנטי דתית!

    דניאל, 22/01/06 00:39

    כיוון שאנו מכירים טוב את הדעות שלך מר גפן, גם אם תכריז בתחילת הכתבה שאין קשר לשמאל או ימין כבר ברור לנו לאן אתה חותר.
    גם על עקירת העצים ידוע שלא היה ולא ניברא, אנא ממך תוכיחו אתה וחבריך שהיה דבר במקום סתם לזרוק רפש על ציבור נאמן למדינה ולעם שלו.
    בדבר אחד אני כן מסכים איתך והוא כאשר כתבת ''אחינו'' (עם גרשיים), אם לפני ההתנתקות חששתי שיש הרבה אנשים שהם לא אחים שלי במדינה הזאת, לאחר ההתנתקות ברור לי שהרבה אנשים כמוך לא רק שהם לא אחים שלי אלא שהם הגורמים למערכת הרקובה, המושחתת וחסרת ערכים בסיסיים ששולטת במדינה שהיא מן הסתם גם אנטי דתית(יהודית), לידיעתך בתקופה הקרובה עוד יתברר מי הם אנשי האמת במדינה הזאת שזכותם באמת לגור כאן ולא להמשיך לקלקל את המדינה עד היסוד.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    הערבים עוקרים/ גוזמים את העצים. השקרנים .

    תעמולה עויינת, 21/01/06 23:10

    כנראה לא כואב להם שילך העץ תמורת תעמולה אנטישראלית שיזכו בה, גם כאן כרגע, ותמורת פיצוי שהוכרז עליו שיקבלהו, ממשלתי, ומאז ההכרזה חל פלא- קצב העקירות הוכפל או שולש. האדון כותב המאמר ובתו הנכבדה נטפלים גם לחיילי המחסומים המסכנים את חייהם, לא עבורו שגר בחו''ל (ירד) אבל עבור בתו הנכבדה, והם מסיתים נגדם בעתונות בכיף. זה הראש שלהם, הן בעצי הזיית, והן בחיילים יבל''א, שיהיו בריאים ופורחים אמן, כמו עצי זית של חקלאים שאוהבים עצי זית, לא כמו עוקרי עציהם לקומבינות.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    להשמיד עץ אפשר עם חומר הדברה - לא היהודים עקרו עצי זית !!! (ל''ת)

    מתנחל מהערבה, 21/01/06 22:26

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    israel= 70% piggs - 20 % suffer

    the big brother, 21/01/06 20:31

    10% went to other places for peace of mine.

    all because the 70% garbege i had to go out of my coutry for a normal kind of life.. so trees is only a small thing copmare to the rest...its only the small storys that remaind me why i cant come beck , home!

    הגב לתגובה זו

    • Your English sucks

      Atta Eeleg, 22/01/06 19:38

      I counted nine mistakes! OMG

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    עוד לא תפסו אף מתנחל שעשה את זה - איך אתם מאשימים בלי משפט? (ל''ת)

    אה?, 21/01/06 20:12

    הגב לתגובה זו

    • וגם לא יתפסו...

      ריבי, 21/01/06 22:02

      לא תופסים את מי שלא רוצים לתפוס.

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    עקירת עצים להסקה בגליל היא תופעה רחבה בהרבה מעקירת זיתים - מדוע על

    זה לא מזדעקים??, 21/01/06 20:08

    בכל רחבי הארץ, אך בעיקר בגליל עוקרים יום יום עשרות עצים, בניהם גם נדירים ועתיקים, לצרכים שונים ללא אישור. איפה כל יפי הנפש? למה לא שומעים אותם מזדעקים על זה?

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אני מזדעזע מעקירת בתים

    מזועזע!!!!, 21/01/06 19:51

    גם אם הם בנווה דקלים

    בנושא הזה דווקא לא שמעתי את יהונתן גפן או את אהוד אולמרט

    מעניין

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מסכן עץ הזית, הוא לא מבין למה

    קובי, 21/01/06 19:47

    אנשים ללא סיבה גודעים אותו בגיל כ''כ מבוגר...
    בני אדם, למה אתם רעים כ''כ...???

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    עקרו אותי מגוש קטיף (ל''ת)

    זית רענן יהודי, 21/01/06 19:44

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    גם אני עקרתי, אנשים מגוש קטיף (ל''ת)

    יסמני''ק, 21/01/06 19:36

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    כשרוצים לעקור מורידים את הגזע

    חקלאי, 21/01/06 19:34

    הערבים משאירים מטר וחצי כדי
    שהעץ ישתקם לאחר שנתיים
    בנתיים הם מלכלכים על היהודים
    ומקבלים פיצויים מסעודיה.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    פרובוקטורים של השב''כ עקרו את העצים

    רפי, 21/01/06 19:21

    מתוך כוונה להשפיע על דעת הציבור שאוכל כל מה שמאכילים אותו.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הגם בגפן נפלה שלהבת? (ל''ת)

    יוצאים לפרסומות, 21/01/06 18:44

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    הכל נכון, רק..

    קובי, 21/01/06 18:29

    שלהכליל, באופן כל כך גס, פעם אחר פעם אחר פעם ולקרוא לאותם עבריינים עוקרי העצים ''המתנחלים'', כאילו רוב רובו של ציבור המתנחלים הוא לא ציבור שומר חוק (באחוז הרבה יותר גבוה, למשל, מתושבי תל אביב, מה שלא גורם לעיתונאים לכתוב טורים בגנות ''התל אביבים-הפרזיטים'', אחרי כל פשע שמבצע תושב תל אביב), זה מעשה לא פחות נבזי מעקירת עצים. אל תשכחו, אנשי התקשורת, את מידת ההשפעה שלכם על הציבור הרחב. יצא לי לפגוש לא מעט אנשים, אינטלגנטיים דווקא, שחושבים באמת ותמים שכל המתנחלים הם רוצחים-חוסמי כבישים-עוקרי עצים- משווים את חיילי צה''ל לנאצים, ומסננים כל פעם שהם רואים חדשות ''תאמין לי שצריך לשבור את הרגליים למתנחלים האלו, אסור לרחם עליהם''. אני מניח שאותם אנשים לא פגשו מעולם מתנחל, כלומר- פגשו אבל לא היו יכולים לנחש שהוא מתנחל מכיוון שהוא לא צעק לעברם בפנאטיות ''נאצים! נאצים!'' ברגע שראה שהם גלויי ראש. אין לי שום ספק, אם כך, שכל השנאה הזאת נובעת מהתייחסות המסיתה והגובלת בשקר שלכם, התקשורת. והשנאה הזאת יכולה לגרום לתוצאות הרבה יותר חמורות מאשר כמה עצי זית כרותים. ושוב, אני חושב שעקירת עצי זית היא פשע לכל דבר, והעוקרים צריכים לעמוד למשפט, וכמה שיותר מהר.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    איפה הייתם, צבועים ....

    ד''ר ארווין, 21/01/06 18:29

    כשעקרתם
    אלפי עצים
    ואלפי חממות
    ומאות בתים
    ואלפי בני אדם
    ועשרות בתי כנסת ובתי ספר
    ועשרות גני משחקים וארגזי חול

    אפילו דמעה אחת לא ראיתי אצלכם, צבועים

    מי אמר שאינכם יכולים לעשות תשובה ? לפחות תנסו ...

    הגב לתגובה זו

    • צבועים או סתם רשעים ?

      רינה, 21/01/06 19:17

      ואולי בכלל אין הבדל

      הגב לתגובה זו

    • יאללה יצאתם בכיסים מלאים

      דני ב., 21/01/06 21:10

      די לילל.
      תבכו על מר גורלם של החיילים שנאלצו לזחול על החול ולחפש שרידים מחבריהם בהגנה על ''המולדת'' ועל פרזיטים כמוכם.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    מוסר כפול

    AP, 21/01/06 18:27

    אורית סטרוק לא הצדיקה עקירת עצי זית, היא שאלה ואחרים בעקבותיה, על על עצים דואב ליבכם ועל עקירת אנשים מבתיהם??
    מה גם כשלא הוכח כי המתנחלים הם אלה שעקרו.
    לזה אפשר לקרוא אוטו אנטישמיות.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אם הייתי רוצה לכתוב פארודיה...

    זיתון, 21/01/06 18:23

    על יפי נפש לא הייתי עושה את זה יותר טוב מגברת בכלר.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אני בכלל לא בטוח...

    אסף-חיים, 21/01/06 18:22

    שהערבים לא הורסים את המסיקים לעצמם כדי לקבל את רחמי השמאל.

    עצבו לי שכשהורסים בתים בגוש-קטיף יהונתן גפן לא בוכה. תפסיקו להצטדק, מדובר בחבורות של לא יותר מחמישים חבר'ה שכורתים מסיקים, מדובר בלא יותר מ-15 רעולי פנים בחברון (עדות מאנשים שהיו שם). הכל ניפוח.

    השמאל פשוט נהנה מהסבל של הימין.
    לא נורא, בסוף האמת מנצחת. האמת האמיתית. ה-'עלמא דשיקרא' בו אתם חיים יתנפץ לכם בשלב כלשהו.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    בלי קשר לימין ולשמאל אני נגד לגרש יהודים ולהחריב את ביתם. (ל''ת)

    עץ זית., 21/01/06 17:34

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ישנו תעוד..

    תמנון, 21/01/06 16:34

    של פלישתים חותכים עצי זית בכדי להאשים את המתנחלים, לא אכפת להם גם להקריב את בניהם על מזבח השקר והתעמולה האנטי יהודית ,וכל זאת כמובן בסיוע כוחות הרשע , ''בצלם''
    השקרנים ,ב-watch המנוולים.

    הגב לתגובה זו

    • איפה התיעוד?

      תום, 21/01/06 17:59

      תביא, נראה. רוצים לראות.

      גם המתנחלים מקריבים את ילדיהם כל הזמן. זוכר את כל הילדים שמתו כי הוריהם בחרו לגור שם?

      הגב לתגובה זו

      • לא הוריהם בחרו הממשלה שלך שלחה אותם (ל''ת)

        ואח''כ הפקירה, 21/01/06 19:53

        הגב לתגובה זו

      • לא! זוכרים את כל הילדים שהתפוצצו

        במרכז המדינה!, 21/01/06 22:46

        ששת אלפים פצמ''רים נפלו בברכתכם ובעידודכם על גוש קטיף ואפילו ילד אחד לא נהרג!!!
        הפצמ''רים לא הבריחו את הילדים. מי שגירש אותם זה אתם, שדאגתם כל כך לשלומם, ועכשו, כשהם זרוקים על מזרונים, כשהורים מובטלים, שכחתם אותם ברחמיכם הסלקטיביים.
        הילדים האלה לא נבהלים משריקת פצמ''ר, אך הם מתחבאים כשהם רואים חייל עברי או שוטר עברי.

        ואחזור שוב - אתם חלאת המין האנושי!

        הגב לתגובה זו

    • תיעוד עכשיו.

      תום, 21/01/06 22:20

      סליחה, אבל אמרת שיש תיעוד.
      אתה מוכן להפנות אותנו לתיעוד?
      ראית את התיעוד?
      אפשר לקבל פרטים עליו?
      אחרת, אני אחשוב עוד שאתה מזבל... ואני ממש לא רוצה לחשוב כאלה מחשבות.

      הגב לתגובה זו

      • התעוד נמצא אצל משפחה ביצהר והתשקורת (ל''ת)

        שללה הקרנתה, 22/01/06 00:59

        הגב לתגובה זו

        • שמענו...

          תום, 22/01/06 07:50

          בטח, בטח.
          בטוח.
          שכנעת, אין מה לדבר.

          הגב לתגובה זו

  • 35.

    מר''צ מגייס את הסטלנים

    תמנון, 21/01/06 16:26

    במסגרת כוחות הרשע לשרוד הם גם
    מגייסים את הסטלנים מעלה ירוק,
    וזאת בנוסף לתמיכתם בהומוסקסואלים, בבקורי תנחומים אצל משפחות מחבלים, ובנסיון לקעקע
    את הזהות היהודית ע''י הקמת מסרח תיכון חדש, לא אכפת להם שיהודים ירצחו, יותר מזיז להם עץ זית..
    המה גייס חמישי התוקע סכין בלב האומה!!!

    הגב לתגובה זו

    • שים לב!!!!!!!

      תום, 21/01/06 17:57

      תמנון!!!!!
      מה שיותר סימני קריאה, מה שפחות אתה משכנע!!!!!!!!!

      סימני קריאה הם לא טיעון רציונלי!!!!!!!!!
      הם רק עדות לפאניקה!!!!!! ללחץ דם גבוה!!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • זה הדבר הכי חכם שיכולת להגיב (ל''ת)

        עליו??!!!!!!!!!, 21/01/06 19:20

        הגב לתגובה זו

        • על מה אני יכול עוד להגיב?

          תום, 21/01/06 22:00

          על הסטלנים שכוחות הרשע מגייסים? על התמיכה בהומואים?
          אני גם סטלן וגם הומו.
          מה יש להגיב?
          שאני אגיד שכן אכפת לי שיהודים נרצחים ולכן צריך לצאת מכל השטחים, כדי לצמצם את הנזק עד כמה שאפשר?
          הנה. אמרתי.

          הגב לתגובה זו

  • 34.

    לצורך בניית גדר האפרטהייד נעקרו מאות אלפי(!) עצי זית

    שי, 21/01/06 13:58

    פשוט מגוחך להזדעק על הרשעות (הידועה) של המתנחלים, כשהרשעות הגדולה באמת נעשית על ידי הממסד, כדי להרחיב התנחלויות, בתואנה (שהוכחה כשקרית), של תוואי בטחוני.
    באמת, לא חשוב שמאל או ימין, כל עוד זה תחת הקונצנזוס של המרכז הלאומני.
    צביעות ישראלית מוכרת.

    הגב לתגובה זו

    • לצורך הסכמי האסלה נרצחו אלפי יהודים (ל''ת)

      ע''י כוחות הרשע!, 21/01/06 16:28

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    הסיבה-עם ישראל מכר את נישמתו לפילגש בגבעה ולצבא למען המלחמה בכופרים

    תפארת הצלבנים, 21/01/06 13:46

    ההיסטוריה מלאה באימפריות ותרבויות שהישתלטו על עמים שכנים
    זאת ההוויה הפטריארכלית
    אך במקרה שלנו מדובר מזמן בפאשיזם גזעני שמקורו בשואה ובגלות-עם מוכה שהפך לעם מכה
    כלומר בבסיס יש חולשה ובושה
    שמתגוננת בביריונות
    שמזמן הפכה לרוע בנאלי
    מזמן קוראים לאונס אהבה
    ולרוב ברור שזאת הרעלה(עצמית)
    אך הוא כמובן מסרב לקחת אחריות
    כי כאמור זאת מיגננה על זהות(בדויה)
    העסק כה מסואב שמזמן הרוב
    מונע מגזענות ביחד עם
    חמדנות ושתלטנות

    מה שצריך להאיר זה את המניפולציה
    של החזקים והכובשים
    את אותה היתעללות במיליוני אדם
    המשאירה אותם נושמים אך גוזלת מהם כל מה שהוא חיים ובעזרת הכוח
    גם להיצטדק כקורבן וכנאור
    למנף את תגובת הטרור של חסרי האונים (רצחנות של בודדים) לצדק
    שקרני שבסופו של יום(שלשום)
    הפך לפאשיזם שהישאיר את כולם
    מדממים וללא חיים
    הרי אותו פאשיזם שקרני חמדני ושתלטני יצר גם את הפאודליזם
    החברתי כלכלי(שבו לא ניתן להאשים
    תפלשתינים)
    הפאשיזם הזה הוא כחול לבן
    הוא בגידה בכל סיבת וצידקת קיומינו כאן ובסוף הוא יקטול דווקא את החזק שמשקר ומרעיל תצמו לדעת

    יחסי אנוש(גם עמים)ניגזרים משיחה
    (שיחה זה גם פיגועים וחיסולים)
    לחזק יש יכולת ההשפעה על השיחה
    יותר גדולה, אך עם הגאונים כלוא
    בשקריו ומתעקש למות עם פלשתינים
    גם סרט של שפילברג לא מעורר
    התחלה של שיחה של בחירה בחיים

    עם ישראל הם המתאבדים האמיתיים

    הגב לתגובה זו

    • טמטומת חולנית שמאלנית עכורה כמו (ל''ת)

      מי ביוב, 21/01/06 16:08

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    יעל רשף, ממש מרגשת!

    כמאל, 21/01/06 12:17

    איפה אפשר לראות עבודות נוספות שלך? האם יש לך אתר באינטרנט? או מקום בו את מציגה את העבודות שלך?

    הגב לתגובה זו

    • פש אותה בין נשות watch מסתתרת ומנסה (ל''ת)

      לצלם המגעילה..., 21/01/06 13:36

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    כתום=קשקשן אחוש שרמוטה

    יצחק, 21/01/06 10:28

    די כבר!!!
    תעזבו אותנו.
    לא לא כואב לנו שהוצאתם סוף סוף את התחת שלכם מעזה. הגיע הזמן וכל העם חיכה לזה. תפסיקו לקשר את זה לכל דבר שקורה בעולם.
    אתם חבורה של קיצונים שחיים שתוך בועה שטופת מוח. אתם קורבנותיה.
    עורו.

    הגב לתגובה זו

    • מילים כדורבנות, ישר כח אחי (ל''ת)

      אור, 21/01/06 17:02

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מה לכם שמאל עמלקי בארץ ישראל

    עם ישראל, 21/01/06 10:12

    יהודים אתם שונאים
    יהדות אתם מתעבים
    ארץ ישראל מיותרת בעיניכם
    עץ זית לא כרות עדיף לכם על חיי יהודי
    למה לא תתחפפו חזרה לפולנים והגרמנים שכה אוהבים אתכם ומממנים את קמפיין התאבדות עם ישראל שאתם כה מתלהבים לקמפיין
    שהרי אם לא תפסיקו עם תועבותיכם עם ישראל המתעורר ייזרוק אתם לכל הרוחות בקרוב מאוד

    הגב לתגובה זו

    • אני יהודי לא פחות ממך.

      דני ב., 21/01/06 21:12

      למרות שדעותי אינן כדעותיך , אני מייצג את היהדות ההומנית האמיתית בדרכי נועם עם כיבוד הגר והתושב.
      לא כמו שאתם עדר הבהמות הימני מתנהג

      הגב לתגובה זו

      • זה לא כבוד הגר והתושב, זה התגוננות (ל''ת)

        מחיות צמאי דם!, 21/01/06 22:00

        הגב לתגובה זו

    • השמאל העמלקי הזה הקים את המדינה! אתם רק אוכלים את הפרי! (ל''ת)

      ארתור, 22/01/06 12:05

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    להעיף פושעים מזירת הפשע אינה עקירה אלא אכיפת חוק (ל''ת)

    סמנטה, 21/01/06 09:35

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    Your weekly pay to replace the trees?

    Batia, 21/01/06 02:30

    Dear Yonatan,

    Since you are such a great Tzadik - Surely you have Given her your this weeks paycheck... After all, You haven't done anything to earn it

    TALK IS CHEAP...Why don't the both of you put the money where your big bleeding heart/mouth is...USE THAT MONEY - TO REPLACE THE OLIVE TREES
    I'd love to see some pictures

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    איזה יופי!!!

    תמנון, 21/01/06 01:52

    כאשר התחלת לשעמם אותנו עם כתבות יבשות מאמריקקה, שהניבו תגובות פושרות, שאולי נתנו קצת מנוחה לנפשך הנרדפת, הצלחתי לשכנע אותך לכתוב על אקטואליה ישראלית! ואתה יודע למה? בכדי שתחשוף שוב את פרצופך השמאלני המתיפיף, ולהנות מתגובות הימין על
    סמולני אולד פאשיון כמוך, האמת היא שהשמאל מתחיל להתפורר, הם בפניקה, אפילו מר''צ החלה לגיס את הסטלנים (עלהירוק) בכדי לשרוד ,כמה עלוב ומצחיק, ככל שהזמן חולף רואים מה הנזק שנגרם למדינה מהשמאל,
    נגמרה לך התחמושת ולכן גייסת גייס חמישי את אביגיל שתכתוב עבורך בלדה לעצי זית...? כמה עלובי נפש אתם והמגיבים מ''תנו לעצים לחיות''
    יהודים נטבחים מבית ומחוץ, מתפוצצים גם אצלכם בת-ביב, גם אם תכתבו עליהם דברי חנפנות טובים.. הם לא יודעים לקרוא רק להתפוצץ!
    המתנחלים הם מלח הארץ שנשלחו ע''י מנהיגכם רבין להתישב, הם נטבחים על ימין ועל שמאל לקול מצהלות הסמול. על כך שהם מגיבים
    בזעם לאחר אפוק ארוך וכואב.. אתם
    כעיט על הפגרים מניבים בלאדות ושירים ,במסרח התיכון החדש שאתם רוצים להשליט פה (היה לא תהיה!)
    אז תמשיך יונתן , תמשיך! זו לא אותה תמונה מלפני 30 שנה ,אז אל תברח שוב לאמריקקה, תמשיך לתת לנו את העונג להכות אתכם לפחות במילים
    בשם חופש הדיבור והדמוחרטא.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד, תענוג לקרוא, איכותי וקולע, אל תברח לים!!! (ל''ת)

      ג'יב, 21/01/06 21:14

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    מה יותר גרוע

    אביבית, 20/01/06 20:41

    קראתי את הכתבה והתביישתי על שכולנו עוזרים שיעשה לעצים. קראתי את התגובות כאן ואני מתביישת הרבה יותר. כי לפיהם נשמע שיש לנו הרבה הסברים: 1) מגיע להם; 2) יש דברים יותר גרועים; 3) זו אסטרטגיה טובה ולגיטימית; 4) זה בכלל לא אנחנו; 5) למה העיתונאים לא עושים משהו במקום לכתוב.

    נו, אז תודה אחיי היקרים שאתם עוזרים לי להתבייש יותר. אני מקווה שהאחים האחרים שלי שחושבים אחרת הם לא כה מעטים כפי שנראה כאן.

    ובינתיים: תודה לגפן שכעיתונאי עושה מקום לעיתונאי אחר. כל הכבוד. ותודה לבכלר. את כותבת מצוין. אולי תמצאי לך עיתון שיעשה לך מקום באופן קבוע.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    טוב עץ זית עקור- מיהודי דקור הבנת זאת (ל''ת)

    יא אפס?!?!, 20/01/06 19:40

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כתבת פעם נגד פיגועים?

    Carpe Diem, 20/01/06 17:52

    לא זכור לי.
    אלפי אנשים נרצחו או נפצעו בפיגועים, אם זה מעבר לקו הירוק ואם בתל אביב, נתניה, חדרה, חיפה ואיפה לא? אמהות עם תינוקות בידיהן נרצחו בבתי קפה ומסעדות, צעירים במועדונים, אזרחים בכל הגילים רוסקו לרסיסים בקניונים, אנשים התפוצצו בליל הסדר.
    קצת פרופורציה, לא מעניין אותי זיתים או מלפפונים חמוצים, אף אחד לא מצדיק עקירת עצים, אבל אל תקשקש לי על רצח או שואה של עצי הזית.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    גיהנום או גן עדן?

    ''העץ הנדיב'', 20/01/06 17:02

    משהו מאוד חכם אמר לי פעם שלדעתו גן העדן אולי בשמיים אבל על בטוח הגיהנום הוא על האדמה אין סוף לרוע ולסיכול ולהתנצחות הכ''כ מבישה הזו של האנשים אחד בשני והמבין יבין ואולי יסכיל...

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    עקירת עצים זה פשע, פגיעה חמורה!!!

    איילת, 20/01/06 16:48

    עץ הזית הוא מקור הפרנסה לפעמים היחיד של תושבי המקום.

    בעקירת העץ, המסר הוא - ''אתם לא ראויים אפילו להתפרנס''. (שזו אגב אחת מזכויות היסוד במדינה)
    ''אין לכם לגיטימציה אפילו להתנגד לפגיעה הזאת''

    זה נורא!

    זה מזכיר משטרים אפלים ותקופות חשוכות!

    תמוה (בלשון המעטה) טיפול הרשויות בנושא.

    הגב לתגובה זו

    • רציתי לכתוב משהו הגיוני, אבל חבל

      על הזמן., 21/01/06 21:13

      להילחם באנטישמיות זו משימה אבודה מראש!

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    עד עכשיו התלבטתי איך להגדיר דמגוגיה

    ליהונתן גפן, 20/01/06 15:15

    אחרי שראיתי את המאמר שלך, הבנתי את הביטוי ''דמגוגיה זולה'':
    אם אפשר באמצעות מילים פיוטיות-הזויות על עצי זית ועל הרעיון העמוק של השלום שמססתר בהם להצדיק טרנספר (כן, זה היה טרנספר, גם אם הוא היה מוצדק) ולהרשיע בהרג השלום את עוקרי עצי הזית בתסכולם - זה אומר הרבה על השיטה של כותבי הטורים השמאלניים, השיטה הכי פשוטה והכי קלה: אם אתה כותב באמת טוב, ויש לך נפש פיוטית, היטלר יכול לצאת מציל העולם וקנדי (לא האמריקאי, ההודי) לאויב העולם ולסכנת השלום. ככה זה כשעצי הדעת נעקרים ממקומם ובמקום מושתלים רעיונות עיוועים, מלאים בזיתים

    הגב לתגובה זו

    • גנדי ז''ל, הודו

      קנדי ז''ל, 20/01/06 20:19

      קפיש? בשביל להגיע מקנדי להודי צריך גם לעקור את הקוף ולשטול במקומה גימל. יש? (ליתר ביטחון: קנדי הוא האמריקאי וגנדי הוא הודי).

      חבל רק להתלבט לגבי איך להגדיר דמגוגיה. כדאי להתלבט גם לפני שכותבים משהו אם לא יודעים אפילו את זה.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    בעד עקירת יהודים , אבל מתנגד לעקירת זיתים....

    יושקו, 20/01/06 14:23

    זה מה שקורה ליהודי שחושב עם הזיתים שלו.

    הגב לתגובה זו

    • כן עצי זית אנושיים ממתנחלים סדיסטים פרוורטים (ל''ת)

      פרקש, 21/01/06 08:41

      הגב לתגובה זו

      • פרקש , יש לי הרגשה לא טובה ביחס אליך.

        נחמן, 21/01/06 10:24

        יש לי הרגשה שאתה זקוק לעזרה.

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    הסמולנים הצלבנים הלבנים

    אאא, 20/01/06 13:50

    שפלשו למזרח התיכון במטרה להקים בו ישות מערבית,אירופאית וחילונית היו ונשארו הגרסא המזרח תיכונית של הלבנים בדרום אפריקה.
    לפיכך,לא מפתיע כי הקולוניאליסטים תוצרת פולין ''דואגים'' לעצי זית,חתולי רחוב ואווזים אבל בה בעת משמידים למעלה מ 40000 בני אדם במצב עוברי,בשם הזכות להשתרלל.

    הגב לתגובה זו

    • Ha? (ל''ת)

      Zoe, 20/01/06 15:59

      הגב לתגובה זו

      • אתה צריך הסבר? (ל''ת)

        מה לא הבנת?, 20/01/06 18:13

        הגב לתגובה זו

    • מעולה!!!!! (ל''ת)

      מעולה!!!!!!!!!!, 20/01/06 19:57

      הגב לתגובה זו

    • תדחוף את הדת האווילית שלך אתה יודע לאן (ל''ת)

      שמבן, 21/01/06 08:43

      הגב לתגובה זו

      • ככה זה עם הסטלנים מהסמול שונאים דת ורוצים לחיות (ל''ת)

        כמו בהמות מגעיל, 21/01/06 16:11

        הגב לתגובה זו

        • תלמדלכתוב אח''כ תגיב-בור (ל''ת)

          אור, 21/01/06 17:01

          הגב לתגובה זו

          • שם לב סמול=smal =שמאל= smal (ל''ת)

            =סמול =סמול =סמ, 21/01/06 19:24

            הגב לתגובה זו

  • 18.

    המגוייסים בע''מ

    עבור שכר סופרים, 20/01/06 13:34

    ''...ובמשך הזמן הזה, לא עוברת במקום במקרה איזו ניידת? ג'יפ עם חיילים אולי? איזה מסתערב או שניים? משת''פ עם מספרי הטלפון הנכונים? שום כלום? ובעלי הזיתים מה? עומדים מנגד ולא עושים כלום? אפילו לא רצים למוכתר לבקש שיטלפן לקצין?

    משהו פה לא מסתדר לי.

    קראתי בעיתון ציטוט של שר הביטחון שלנו שאמר ''זה מוכרח להיפסק'', אבל באשר למעשה הנפשע עצמו הוא אומר ''אין לנו אפילו קצה של חוט''. כמעט אלף עצים הושחתו בשנה אחת ואין לכם קצה של חוט? מר מופז, הצחקת אותי. אני במקומך לא הייתי אומרת את זה, לא בקול רם.

    כל העולם כבר יודע - ממשלת ישראל לא פראיירית. וכשמעצבנים אותה היא מיד מראה להם מי שולט פה, ובגדול - טנקים, מטוסים וסיכולים בדרגת מיקוד כזאת או אחרת. אם היא לא עוצרת את המשחית, הרי זה רק בגלל שהיא לא מעוניינת לעצור אותו. אין כל דרך אחרת להבין את החידלון הזה שלה....''

    מה שאני לומדת מזה זה - א. אין הבדל בין אביגיל ליהונתן, בפיתוח עלילות דם, או פספסתי את כל הפואנטה.
    ב. גם אני העליתי את התמיהות האלה, אך בצורה הגיונית -
    איך צבא, משטרה וממשלה, העוצרים חפים מפשע ושמים אותם במעצר מינהלי, בלי שום כתב אישום הוא הוכחות לעבירה באמת או לכאורה, לא מצליחים להניח את ידם על העבריינים?
    ג. נכון, מדינת ישראל הראתה איך היא פועלת כשמעצבנים אותה, היא עוקרת את ה''מכשול לשלום'' ע''י חמישים וחמישה אלף רובוטים מתועבים, המלווים באלפי צלפים.
    ד. אילו עשתה ישראל את מה שמתארת פה המטומטמת הזו נגד האויב, כשמעצבנים אותה, הוא לא היה מעצבן אותה יותר. ואפשר היה גם לסדר שהוא פשוט לא יהיה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    חשוב להבין נקודה זו לעומק רב

    איש אחד, 20/01/06 13:22

    התעללות המתנחלים בערבים היא שיטה לפגיעה ונישול מתוך אמונה בצידקת הדרך - גם אם היא דרך חולנית.
    המתנחלים רואים את העולם דרך ראייה דתית ולא מעניין אותם הקישקושים שלנו גם כשאנו מתים למען הגשמת חזונם אנחנו סתם רפש שדבק בהם ולא להפך ואם נבין את צורת המחשבה שלהם נבין גם את חומייני באירן ואוליי אז יחפשו פיתרון אמיתי למחלת הנפש הנפוצה ביותר בעולם-קוראים לה ''דת''

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    סולדים מעקירת עצים אך תומכים

    בהתלהבות בעקירת, 20/01/06 12:15

    מוסר מגעיל., לא הומני, ולא נאור.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    המוסר של ערב הסעודית

    אליוי, 20/01/06 11:48

    אין הבדל בין כריתת יד לגנב
    לבין
    ירי על הרגליים !
    אין אפילו אחד מהדומעים שמסתייג מדברי רן כהן !!

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כל הכבוד צודקת מאה אחוז ! (ל''ת)

    כתום בלב, 20/01/06 11:12

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מאז אוסלו נגנבו הרבה יותר מכוניות מאשר נעקרו עצי זית....

    קצת פרופורציה, 20/01/06 10:10

    למי שכח מאז ''שלום אוסלו'' נגנבו ע''י פלסטינים הרבה יותר מכוניות, מאשר נעקרו עצי זית... עץ זית עולה כ-3000 ש''ח מכונית קצת יותר... ושני המעשים מוגדרים כעבירת רכוש, בשונה מהפיגועים המוגדרים כרצח בכוונה תחילה.
    מעניין לפיכך, מדוע מעולם לא התייחסה משפחת גפן לדורותיה לעבירות הרכוש הפלסטיניות באותה רגשנות צדקנית כפי שהם מתיחסים לעבירות הרכוש של חשודים יהודים...
    אז... שלא יעבדו עליכם...

    הגב לתגובה זו

    • עץ זית בוגר עולה 800 ש''ח (ל''ת)

      נא, 20/01/06 10:42

      הגב לתגובה זו

      • יקר לי 800 ש''ח. כמה זה ביורו ? (ל''ת)

        רוטנברג, 21/01/06 10:26

        הגב לתגובה זו

    • מה עם העצים העקורים והשרופים ביערות הכרמל?

      :-( +++ :-(, 20/01/06 11:25

      מה עם העצים העקורים והשרופים ביערות הכרמל? רעיונית, הם לא מזיזים את קצה האות הכתובה??

      הגב לתגובה זו

      • אלה עצים של יהודים לא של ערבים.

        יהודיה גאה, 20/01/06 12:30

        לכן אין מקום להשואה. הרכוש הערבי הרבה יותר משמעותי למר גפן ולגב' אביגיל.

        הגב לתגובה זו

      • Two wrongs don't make a right!!! (ל''ת)

        bird, 20/01/06 13:13

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    הגבתי, בינתיים לא פרסמו, אולי אכתוב

    לא נשכח, 20/01/06 10:08

    מאמר. יש לי פניני אהבת ישראל של יהונתן גפן כבר לפני שלושים שנה ויותר. אז ''אהבתו'' היתה נתונה לחרדים.

    רק בקיצור - בשום מקום לא כתוב שזה נעשה ע''י ''מתנחלים'', אתם יודעים, העם הזר והמוזר הזה, שיהונתן וחבר מרעיו התאמצו כל כך ליצור בדעת הקהל הישראלי, כמו שעשו, אתם יודעים מי.

    ראש השב''כ קבע שאלה נערי גבעות, מבלי להוכיח. ומי הוא שק החבטות של כל ''אוהבי האדם'' בישראל, וכמובן אוהבתי עצי הזית, כי האדם עץ השדה? אלא מי? נערי הגבעות, כמובן.

    הוא שמאל, שמאל, איך אתם תשלמו. אל תחשבו לרגע שלא!

    יש כאן עוד משהו מעניין - עקרו מאות חממות, עקרו פרדסים, עקרו את חבל חקלאי שהחקלאות בו היתה מן המתקדמות בעולם. אבל, באמת, מה זה לעומת עצי זית של ''פלשתינאים'' מסכנים ומדוכאים? שיש הרבה מאד הוכחות, מה שאין לגבי ה''מתנחלים'', שהם, בהדרכת ''פעילי שלום'' עקרו וכרתו?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כל הכבוד לבכלר. מרגיש בדיוק כמוך. (ל''ת)

    ישראלי, 20/01/06 09:57

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    נווה-צדקנות

    קנרי על הגג, 20/01/06 09:52

    ''מעניין איך בדיוק מיטב הנוער שלנו שם בגדה כורת ומשחית לערבים את עצי הזית.''

    המממ. מעניין באמת. אתם שואלים אותנו? חשבתי שמשלמים לעיתונאים שיבררו דברים כאלה. לא יודעים, גפן-בכלר. כמוכם, אנחנו גרים בחיפה, בגליל, בפלורנטין. לחיים במערב הפרוע מזרחה לעמק חפר יש חוקים משלהם. עד שלא תסבירו לנו אותם (ובלי שאט נפש מוסרית, רגשית שנשענת על בורות מוצהרת, משל הייתם משלמי ארנונה שטוקהולמאים), לא נוכל לחוות דעה של ממש.

    הגב לתגובה זו

    • קנרי, תרד מהגג!

      אורקל, 20/01/06 12:54

      לא שמת לב שבדיוק בזה המאמר עוסק?

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    ומשריפת יערות ע''י ערבים סלדתת?

    OK, 20/01/06 09:39

    מלחמה זה מלחמה - פגיע כלכלית בערבים = סיכוי גדול יותר להגירה מרצון.

    ורק טרנספר של ערבים באמת יביא שלום

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    יהונתן ואביגיל: כתבה מרגשת. והתשובה?

    ענבל, 20/01/06 09:26

    כבר יש לפחות 4 תשובות לפני וכולם של אנשים ימנים בורים שלא כולם גרים פה. כנראה שאנחנו לא באמת רוצים שיהיה לנו טוב אבל יודעים את מי להאשים בזה (את עצמנו?לאאאאאאאאאאא!). אז יהיה לנו הרבה הרבה רע לפני שיהיה לנו טוב. ונצטרך להסתכל במראה כדי למצוא את הפתרון.
    עצוב!

    הגב לתגובה זו

    • הסתכלי במראה ותראי פוסטמה סמולנית (ל''ת)

      מגעילה ומתרפסת, 21/01/06 16:14

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    לא הבנתי מי נציג הימין ומי פה נציג השמאל. (ל''ת)

    דרור, 20/01/06 09:25

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת בגלל שאתה חושב בשחור-לבן.

      חן, 20/01/06 13:18

      אבל אביגיל בכלר לא מדברת על ימין ושמאל, היא כותבת את זה בפירוש. לא צריך להיות מהשמאל, לא צריך להיות דתי, לא צריך להיות ערבי, לא צריך כלום חוץ מלהיות בן אדם. מי שרואה את המעשים האלו ולא בן אדם, באמת למה שיפריע לו משהו? יאללה, שיכרתו עצי זית.

      הגב לתגובה זו

    • אני אסביר לך - שניהם כתבו בדיוק את

      אותו הדבר -, 20/01/06 13:42

      האחד כתב זאת מרוב שנאת ישראל המוכרת זה כבר, והאחרת החרתה, החזיקה אחריו, בתקווה שאותה הוא יוציא מכלל השנואים!
      הבנת?

      הגב לתגובה זו

    • אין ימין בתקשורת, כי אם אתה נגוע..

      טרומפלדור, 21/01/06 03:14

      באבת עצמך, רק ערוץ 7 עשוי להעסיק אותך, וגם אז אם לא תראה מידי פעם נגיעות של שנאה עצמית, תעלה מיד על ביקורת של השב''כ.... שמחפשים אותי עכשיו :-)

      הגב לתגובה זו

      • אבל במילא ה''עם'' ימני, ומחובר רק לערוץ 7, לא ? (ל''ת)

        א, 21/01/06 18:22

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    מזדהה עם כל מילה תודה רבה ממני

    דורין, 20/01/06 09:18

    הרגשתי בדיוק כמוך. כשקראתי את הכתבה על עקירת עצי הזית - ממש נחרדתי, פתאום חשתי כאב ותחושת חידלון ובעיקר בושה, התנהגות שכזאת מעידה על חוסר כבוד אלמנטרי, אין כאן ימין או שמאל, יש דרך ארץ או ליתר דיוק אין דרך ארץ, אין ערכים, כאן צריכה לבוא דוגמה אישית ומשום מה, דוקא מהאנשים שאמורים לשמש דוגמא ולקיים את מצוות התורה מתעלמים מהערכים הכתובים החשובים ביותר דבר המעיד על התנהגות ילדותית ונסליסטית המצריכה ענישה כבפשיעה. ההתנהגות שלהם בלקיחת החוק לידיהם עוברת כל גבול. חייבים לעצור אותם בכל דרך שתהיה ולהבין שיש רוב בעם הזה שרוצה יחסי שכנות הוגנים, עלינו לשמש דוגמא, לכבד את האחר ולהפסיק את פעולות הנקם בדרכים מעוותות.

    הגב לתגובה זו

    • ראשית הצביעי לפני על ההוכחה

      תאוות שנאת, 20/01/06 13:45

      המופיעה כאן לאשמת ה''מתנחלים''!
      שנית, הוכח עשרות פעמים שהערבים, עוקרים וכורתים מסיבות שלהם. אבל להם מותר, במיוחד אם זו פרובוקציה נגד ה''מתנחלים''.
      שלישית, מה הרגשת שהחריבו התיישבות שלמה, כולל חקלאות מן המתקדמות בעולם?
      והאם לא הרגשת חידלון כשבארץ ישראל נשרפו עשרות בתי כנסת?
      והאם אינך מרגישה חידלון כשהערים שורפים יערות שלמים בארץ הזו?
      והאם ידעת שהכותבים כאן ואת, אתם החידלון?

      הגב לתגובה זו

      • חידלון תלוי מאיזו זוית הסתכלות

        דורין, 21/01/06 18:51

        כשאתה מתבונן וכל שביכולתך לראות הוא רק את הצד האגואיסטי שלך, אז אתה צודק. כאב לי מאד לראות את כאב המתנחלים ויכולתי להבין את כאבם, אולם לא להצטער על המעשה. חייבים לפנות התנחלויות לא חוקיות ובכלל לא שווה שכל כך הרבה חיי חיילים יקופחו בעבור קומץ של העם. מה לעשות זאת דמוקרטיה והרוב קובע. לא מתאים לך, צר לי עליך.
        אינני מצדיקה רבים מהמעשים שנעשים כנגדנו, אני אפילו מגנה אותם קשות, אולם אני חיה בתוך העם שלי עם שכנים שאולי יש לי איזו שהיא תרומה לתת להם ובטוח שלחלקם יש גם מה לתת לי ולילדי, ושיטת ה- מי מכאיב יותר לשני, לא עובדת! אני מסכימה שצריך למגר את הטרור בכל דרך אפשרית, גדר הפרדה, אולטימטום למימוש הדדי של ההסכמיםוכד', אולם אין זה אומר שאני איהפך ל''חיית אדם נוקמת'' רוויית שינאה והרס.
        מאחלת לך רק טוב וחמלה

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    מה דעתך על הרעיון הבא????

    דודו קים, 20/01/06 09:12

    לעניות דעתך מה המשקל של אדם מול עץ ,אחד למאה ? אז אני מציע כל פעם שייש פיגוע ונהרג אדם אחד נעקור 100 עצים , הם לא רוצים שנעקור עצים שלא יהיו פיגועים מה דעתכם ?????

    הגב לתגובה זו

    • אתה חולה נפש זה מה שאתה

      רוני, 20/01/06 14:55

      תמשיך לעקור והם ימשיכו להרוג, מי התחיל מתי התחיל- זה לעולם לא יגמר אם הבהמיות האיומה הזו תמשך.
      נמאסתם באמת עם החוסר רצון הטוטאלי לעשות שלום כל מה ששאתם רוצים זה שתימשך הלחימה כי יש מי ששומר על התחת שלכם.
      כנראה שזה נגמר- יארזו ההתנחלויות ויפורקו ויפות 40 שנה קודם

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    רק שלא יעקרו לנו את הג'ארס

    שמאלני מצוי, 20/01/06 08:22

    זה מה שמחזיק אותנו.

    הגב לתגובה זו

    • סליחה, מה זה ג'ארס? (ל''ת)

      ימני, 20/01/06 09:18

      הגב לתגובה זו

    • וזה גם מטמטם ת'סמול שגייס את עלה ירוק (ל''ת)

      לצוף ע''פ המים.., 21/01/06 16:15

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    תספר שקר מאה פעם ביום

    יוסף. ג, 20/01/06 07:45

    וקיבלת אמת שאין גדולה ממנה.

    הערבי עוקר.
    הסמולני מסית.
    ולחייל קל יותר לגרש.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מצווה גדולה לשנוא את המסית

    יהודי, 20/01/06 07:38

    ולא ללמד עליו זכות

    הגב לתגובה זו

    • מצווה גדולה לשנוא...? (ל''ת)

      איזה מין יהודי,, 20/01/06 10:39

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    27 ישובים יהודים נעקרו ויונתן גפן שתק.

    גילי, 20/01/06 06:38

    והיה ידוע מי הם המשלחים לפשע
    והיה ידוע מי ביצע את הפשע
    והיה ידוע שהתבצע פשע
    ויונתן גפן שתק.

    לגבי העצים לא ידוע מי קצץ ולמה קצץ. אבל בשביל להכין את הקרקע לעקור עוד יהודים , גפן שמח להאשים עוד יהודים בעקירת עוד עצים.

    הגב לתגובה זו

    • עוד לא הבנת מי הם האנשים האלה! (ל''ת)

      אויב מספר אחת, 20/01/06 09:56

      הגב לתגובה זו