• 13.

    עם כל הכבוד לספרים שלו

    אבי, 18/01/06 23:41

    נראה לי שאני בכל זאת מעדיף את הסרט

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    60 שנים (-+) להולדתו של הרב דניאל אפשטיין

    עמנואל, 18/01/06 16:45

    נציגו של לוינס בישראל

    הגב לתגובה זו

    • שנתיים לאחיין שלי דניאל (דנדון)

      אבי, 18/01/06 23:45

      חכו חכו, אתם עוד תשמעו עליו.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    גון גלר כמו שסבתא מרגו אומרת

    אורית, 17/01/06 13:59

    קצת חבל שאין קישור לתוכניה של האוניבסיטה,ולשיעורים של הרב אפשטיין,אבל סך הכל כתבה מעולה.
    איסלם עידקון

    הגב לתגובה זו

    • ''יסלמו איידכון'' :) (ל''ת)

      מבין קצת, 18/01/06 19:30

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    2006

    ו, 17/01/06 08:45

    השנה יצויין גם 100 שנה להולדתה של חנה ארנדט, שחשיבותה הפילוסופית עולה על לוינס עשרות מונים... מישהו בישראל יציין גם את זה בכנס עם זמרים??

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    עד כדי כך משעמם בירושלים? (ל''ת)

    לראות ולהראות, 17/01/06 08:26

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בישיבות החרדיות לומדים לוינס

    אבנר בן נר, 17/01/06 04:56

    להלן קישור לישיבה חרדית בה לומדים לוינס
    www.orvishua.org.il
    חרדית הכוונה למי הירא וחרד לדבר ה'
    ולא למינוח הזול של המילה במובן הפוליטי

    הגב לתגובה זו

    • זוהי הישיבה של הרב זיני מהטכניון

      דודו, 17/01/06 08:54

      שתרגם מספר כתבים של לוינס

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מעניין תודה (ל''ת)

    שלומי, 16/01/06 22:41

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אין סינטתזה ואין זיקה בין התורה וההלכה לשום דבר

    חרדי מודאג, 16/01/06 20:59

    באתא דעת אמת יש מאמרים המוכיחים את העליונות המוסרית של ההלכה ואת העובדה שהמדע הולך בעקבות התורה שבה כבר כתוב הכל על הפנצילין,תורת היחסות ואפילו כתוב בתורה על מדע הננו אז אנחנו היהודים צריכים לטמא את תורתנו הקדושה עם המדע והמאה ועשרים.אנחנו שואפים לחזור לתקופת המשנה והתלמוד אז מה לנו ולעולם המודרני.תרומות יתקבלו ברצון לישיבת ''טפילים נבערים בא''י''

    הגב לתגובה זו

    • לפחות הפעם אתה מקורי (ל''ת)

      יואל, 17/01/06 11:43

      הגב לתגובה זו

    • למה להתחזות?

      תוהה, 17/01/06 12:48

      למה אתם, אנשי דעת ''אמת'' מציגים את עצמיכם בטוקבקים כחרדים?
      האם אתם לא יכולים להיות ישרים ולהזדהות כמי שאתם באמת (כחילונים שונאי דת)?
      תמיד אתם מחפשים דרכים עקמומיות ונפתלות כדי להציג את דעתכם (ולפעמים עוברים בכך גם על החוק. כבר הורשעתם על כך בעבר בבית משפט).
      באופן קבוע יש כאן מחובבי האתר ועורכיו המציגים עצמם כחרדים, חב''דניקים , דתיים, רבנים, ואפילו, למרבה ההפתעה, כאיממים (בלבול מכוון וזדוני בין דת לדת).

      לגבי תוכן הדברים שכתבת, למותר לציין שאלה דברי הבל, אם זה מה שכתוב באתרכם אינכם ראויים ליותר מחמלה (רק שקשה לי להרגיש חמלה לאנשים המקדישים את חייהם לשנאת האחר).

      הגב לתגובה זו

    • צא ולמד

      אחרת, 17/01/06 13:51

      בתור מישהי שיצא לה לעיין קצת בקריאות התלמודיות
      היתי ממליצה לך לנסות רק לרפרף על תורתו של לוינס על האחרות ועל החירות שבאחריות אליו.
      ואז להגיב לכתבה,דבריו של לוינס הם תורת החיים ושורשיו הם במקור החיים הקבה התורה והתלמוד

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    תלמוד?

    sam, 16/01/06 20:50

    חסר היה ללוינס ידע מקיף בתלמוד.

    הידע שלו הוא די שטחי.

    שבוע שלם של הרצאות היו צריכים לעשות לזכרונו של שושני ולא ללוינס.

    הגב לתגובה זו

    • למרבה הצער שושני לא כתב דבר

      אלי, 17/01/06 20:59

      וכמעט לא ידוע לנו עליו דבר.

      לוינאס אינו מתימר להיות מומחה לתלמוד ואם תקרא את ה''קריאות'' תגלה שבכל הזדמנות הוא מתנצל ע''כ.

      הקריאות התלמודיות שלו פותחות צוהר לעולם התלמוד למי שאינו בקי בקריאת דף גמרא.

      יותר מכך, זהו צוהר שאינו מצטמצם בהבנת הפשט אלא נותן לקורא המתחיל הצצה לרבדים שונים בגמרא.

      מה שמפליא זה שדוקא ה''קריאות'' הן אלה שנחשבות למורשת לוינאס ולא עבודותיו האחרות.

      הגב לתגובה זו

      • דווקא יצירת המופת שלו היא הספר ''Totality and Infinity''. (ל''ת)

        מרלו-פונטי, 18/01/06 23:07

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    פולחן האדמו''ר לוינס

    דוקטורנט, 16/01/06 20:44

    בקרוב הקמיעות והחמסות עם דמותו של לוינס, ששום מרצה למחשבת ישראל לא יפתח הרצאה באוניברסיטה לפני שינשק את דיוקנו של הבאבא.

    'טרנד' זו כבר מילה קלה מידי לתופעת לוינס בארץ. ההגדרה הנכונה היא 'חרדיזציה' של האקדמיה.

    הגב לתגובה זו

    • אממממ

      דודו, 16/01/06 22:04

      ב- 1961 פירסם את ספרו ''כוליות ואינסופיות'' שהציג את משנתו המלאה. בעקבות ספר זה פירסם ז'אק דרידה מסה על הגותו של לוינס, שתרמה מאוד לפירסומו של לוינס
      מתוך ויקיפדיה
      האם גם דרידה חרדי?

      הגב לתגובה זו

      • ידעתי גם ידעתי

        דוקטורנט, 17/01/06 16:37

        ואני גם מעריך ביותר את פרופ' אפשטיין ופרופ' מאיר, ובכל זאת, אם פילוסוף הופך ל-IN זה אומר דרשני. על הדור לפחות, לא עליו.

        הגב לתגובה זו

        • מי ייתן וכל עם ה' נביאים (ל''ת)

          דודו, 17/01/06 17:18

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    מצוין. מעורר השראה. כל הכבוד יועדי!

    עינת, חיפה, 16/01/06 18:18

    כשלא מחזירים טלפונים בזמן מפסידים דברים טובים כמו לוינס ושמלות פריסאיות..

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש בלתי נהיר

      מוסא, 17/01/06 08:02

      מה הוא מרח על פני כל כך הרבה מלים?

      מה הכתב רוצה?

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ערב מרגש

    יעל, 16/01/06 18:16

    היה מדהים לראות את כל ההמון הזה מכל הגילאים

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    סוף סוף משנתו של לוינס זוכה לחשיפה בציבור הישראלי

    מיכאל, 16/01/06 18:00

    בכל מקרה ''Difficile Liberte'' (חירות קשה) הוא לדעתי הקדמה מצוינת ללוינס.

    הגב לתגובה זו