• 20.

    לרב יהודה, כרגיל, ישר כח (ל''ת)

    מוישי, 16/01/06 21:03

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    פשוט נפלא

    דודי, 16/01/06 14:03

    קראתי את כל התגובות,ואני שואל מדוע צריך ליצור ויכוח גם על קוצו של יוד?אני כחילוני נפעמתי מן הסיפור ומן המספר,וכל המוסיף גורע,תודה לך הרב ברנדס

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ואגב, אי דיוקים

    זאקו2, 16/01/06 04:59

    ראשו של עשו הותז והוא נמצא במערת המכפלה. באמת כדאי להיות מדויק כבוד הרב

    הגב לתגובה זו

    • בחיקו של יצחק נמצא

      אלברטו, 17/01/06 18:16

      ''בעוטפוי'' של יצחק כמו שכתוב בתרגום במצא ראשו של עשו.
      הנקודה החשובה שאינך כלל מכבד את הבריות. וזו טעות חמורה . לדעתי רצוי וראוי שתתנצל.

      הגב לתגובה זו

      • לאלברטו החכם

        זאקו, 19/01/06 03:09

        מה קשור לאי כיבוד בריות? מהיכן אתה מביא שטות זו פתאום?

        אתה לא מתנגד לטיעון שראשו של יצחק נמצא שם. והדבר לא הוזכר ולו ברמז במאמר. אפילו לא נרמז שראשו הותז..אז מה הבעיה כאן?

        על מה ולמה להתנצל? ראוי שאתה תתנצל בפני על ההכפשה

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    כרגיל אי דיוקים

    זאקו, 16/01/06 04:57

    נו, רק מי שלא מעמיק ולא מבין יכול לומר ששבט דן היה בין האחרונים ולייחס (גם אם משתמע מכך) את היותו אחרון במסע להיותו ירוד.

    שבט דן היה אחרון כיוון שהיה השבו החזק ביותר. תפקידו היה להחזיר את האבדות לבעליהן, אולם ברוחניות, כפי שמסביר הרבי מליובאוויטש, זהו תפקיד נעלה ביותר. כל מי שאיבד דרכו ונחלשה דרכו הרוחנית, דן, מסרו את נפשם כדי להיות במאסף ולחזקו.

    אז הם היו אחרונים כבוד הרב המלומד דווקא כי הם היו החזקים ביותר. קצת לימודי חסידות לא יזיקו אפילו לך.

    בהצלחה

    הגב לתגובה זו

    • קצת ענוה לא תזיק גם לך

      אשר, 17/01/06 12:12

      מענין שלא התיחסת לעובדות שפסל מיכה היה אצל שבט דן. (לפי חז''ל עוד מזמן יציאת מצרים)
      ושחז''ל מייחסים את ''ויזנב בך כל הנחשלים אחריך'' לשבט דן שהיה במאסף.

      זה שאתה לא יודע מקרא וחז''ל מילא, אבל זה שהרבי זצ''ל לא התייחס לזה זו כבר שאלה חזקה יותר. (או שהוא התייחס ואתה לא יודע...)

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    צריך לתת לו טור שבועי

    אשר וק, 15/01/06 17:33

    נחמד לקרא דברים כאלו רלוונטים לפרשת השבוע

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    האתיופים הם בני דן של ימנו?

    ישראל וישראלה, 15/01/06 14:10

    גם הם כמו אביהם דן חסרי כישורי שפה ודי עילגים...
    גם אותם צריך רק ליחידות קרביות כבעלי כושר לחימה...
    וגם באמנות הישראלית הם רק בשוליים - בעבודות קרמיקה פרימטיביות...
    נקווה שהתקיים בנו הכתוב בסיפא של המאמר על הזיווגים בין כל קהילות ישראל וההבטחה לשיוויון מוחלט

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בניו של חושים הרגו את כל תושבי ליש

    אחיתפל, 15/01/06 00:20

    בניו הלכו בדרכו והרגו את כל תושבי העיר ליש שהיתה עיר שקטה ושאננה והקימו שם את עירם - דן. הסיפור מופיע בספר שופטים וניתן לראות ביקורת רמוזה אך קשה מאוד של המקרא על מעשה זה. אולי זה עמד בפני חז''ל כשתיארו את חושים בצורה זו ולא בטוח שהוא דמות כל כך חיובית.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    טעות כתיב. כמו '',,פוסחים על שתי הסעיפים''

    נותן הסימנים., 13/01/06 12:54

    צריך להיות ''שני''. כך גם כאן. לבנו של דן קראו חוּשָם. הוא כנראה גם היה כזה.

    הגב לתגובה זו

    • חושים

      חושים, 15/01/06 10:17

      חושים- ואולי תקרא את הכתוב. או שזה חלק מהעקיצות?

      הגב לתגובה זו

    • פחחח, רצוי שתלמד עברית (ותנך)

      יהודי מא''י., 17/01/06 01:39

      אתה בכלל מכיר את הביטוי ''לפסוח על שתי הסעיפים''? קודם כל, זה סְעִפִּים, לא סְעִיפִים, וצורת היחיד היא סָעֵף, מלה ממין נקבה, שפרושה: מחשבה, או דעה חלוקה. המשפט נאמר במקור ע''י אליהו התשבי (זה שמשאירים לו כוס בפסח) אישם בסוף ספר מלכים א'. פרוש הבטוי הוא - ''לדלג'' בין שתי דעות שונות, ואליהו בפרק המדובר דורש מבני ישראל לבחור בין אמונה באל אחד לאמונה באלילים רבים והאל ביניהם, ושואלם (הציטוט אינו מדויק): ''עד מתי תפסחו על שתי הסעיפים?''
      מקווה שהעשרתי את השכלתך.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    די כבר להשתלכות ולעקיצת הארס-אנשים ללא פנים (ל''ת)

    די כבר, 13/01/06 07:06

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אולי יציעו לרב טור קבוע, במקום

    יואל, 12/01/06 23:03

    השטויות שיש כאן בזמן האחרון ?

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יגאל חושים עמיר מזרע העמלקי

    יחיאל לוי, 12/01/06 22:45

    רק יוצא עמלק היה מסוגל לרצוח ראש ממשלה,גיבור ישראל אשר חייו הוקדשו לתקומת ישראל ושבט עמלק שמח ועלז כאשר נודע דבר הרצח.אסור לאותו עמלקי בבית הסוהר להזדווג שלא ישריץ נכד עמלקי לסבתא הגאה גאולה.

    הגב לתגובה זו

    • צריך לבדוק את אלה שתמכו ברצח רבין אולי הם מזרע עמלקי

      גמליאל יחיא, 14/01/06 19:11

      כל חובשי הכיפות ששו ורנו ורקדו על דמו של יצחק רבין הי''ד הם כנראה מזרע עמלק כולל משפחת עמיר.

      הגב לתגובה זו

      • טמבלים וריקים

        יגאל, 15/01/06 23:45

        כל דבר טוב נגמר אצלכם בפוליטיקה עלובה?

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    פטפוטי סרק

    דני הדני, 12/01/06 20:42

    חז''לנו לא היו יותר מחבורת משועממים שישבו בלילות ללא טלוויזיה, מול האש, וצ'יזבטו סיפורי מעשיות ללא קשר עם האירועים האמיתיים. כמו בפלמ''ח.
    להאמין לדבריהם ועוד לפרש אותם זה כמו להאמין לפרסומות

    הגב לתגובה זו

    • כמה טוב שאני לא כמו המגיב

      מס' 9, 17/01/06 15:54

      מגיב זה, שספק אם קרא בעיון אי פעם בחייו מחוכמתם העמוקה של חז''ל, פותח עליהם את פיו ומהבל הבלים למכביר.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    ברנדס המוכשר

    דתל''ש, 12/01/06 16:30

    אין לי המון זכרונות טובים מרבנים ומדרשות. לצד כל גמדי הנפש שפגשתי בלימודי התיכון שלי, אני זוכר את יהודה ברנדס לטובה. חכם, ענו, מדבר לעניין ללא משחקים והתחנפויות.
    לא הלכתי בדרכו אבל אני שומר לו פינה חמה בלב. ואני שמח לראות שהוא מקבל פינה ונשאר מעניין כתמיד.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ישר כח מזדה עם כל מילה (ל''ת)

    אדי, 12/01/06 14:37

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    וכן דמותו של שמשון משבט דן וכו' (ל''ת)

    מ, 12/01/06 14:12

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    סקרנות

    נאווה, 12/01/06 13:43

    לא היה מעניין, ואף יוצא דופן, אם אחד מבני השפחות היה מנהיג, ולא שיעשו לו טובה ויצרפו אותו לאח נבחר, עם דם כחול? האם ההיררכיות הקדמוניות הללו, גזירה עליהן שיטבעו לנצח את חותמן?

    הגב לתגובה זו

    • שמשון היה משבט דן

      אשר, 12/01/06 14:36

      והנהיג .
      דבורה וברק היו מנפתלי והנהיגו.
      אבל זו הנהגה לשעה, לעומת יהודה ויוסף שהנהיגו דורות.

      הגב לתגובה זו

      • ושמשמון היה גם צולע בשתי רגליו

        מוטיץ, 15/01/06 10:21

        שפיפשון עלי דרך כמו נחש. וגם ''שפי'' שמצינו אצל בלעם שהיה חגר ואצל שמשון נאמר שפיפון ומדרשו שהיה חגר בשתי רגליו. בכלל לא סגנון ה''הרקולס'' עליו גדלנו.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    יפה ונכון! יישר כח. (ל''ת)

    אשר, 12/01/06 13:30

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איי איי

    טוביה, 12/01/06 13:10

    יישר כוח לעורך של המדור שהביא דברים אלו

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    יפהפה ...

    רפי, 12/01/06 12:56

    חזק וברוך

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    נאה דרשת! (ל''ת)

    נעם, 12/01/06 12:33

    הגב לתגובה זו

    • יסלח לי כבוד הרב

      אזרח מודאג, 12/01/06 13:39

      מדוע הוא כותב לנו בלשון הווה על חושים בן דן

      עלגות סגנונית נוראה

      הגב לתגובה זו

      • תנסה במקום אחר

        ימני, 12/01/06 15:57

        נראה לי שאתה תרגיש יותר בבית במדור הרכילות או הספורט או משהו כזה.

        הגב לתגובה זו

      • ממש לא מדובר בדמות חיה

        אשר, 12/01/06 16:45

        ולכן היא קיימת בהווה.

        דרך אגב בנוגע לסגנון,
        קשוט עצמך קודם.

        הגב לתגובה זו

      • אזרח חסר טאקט

        יואל, 12/01/06 23:01

        וכנראה גם השכלה.
        הדיון ההלכתי\דתי כולו נערך כמעט תמיד בלשון הווה. מה סובר התנא , מהי דעת הרמב''ם וכו'.

        הסיבה לכך ?
        אינני תלמיד חכם אולם אני מנחש שזו הייתה דרכם של חכמי ישראל לשמור על התחושה של לומדי התורה בכל דור שהם קשורים במישרין לדיון שהתנהל לפני אלפי שנים. למנוע מצב בו מישהו ירגיש שהתורה היא משהו ששייך לעבר. הדיון ההלכתי\אמוני חי ובועט, לא משנה לפני כמה זמן התקיים.

        הגב לתגובה זו