• 17.

    כל פעם שאני שומע מונח כמו אנטי ציוני או פוסט ציוני אני מתחלחל

    אנינימי, 31/08/08 06:31

    ישנה הצדקה חשובה ועיקרית לזיקה של ישראל ליהדות שהפוסט ציונים מתעלמים ממנה: ללא ישראל היהודים אבודים. באופן עקרוני אני מסכים שיש דילמה מוסרית בזיקה בין מדינה לדת או לגזע אולם אף מיעוט אתני אחר לא היה קרוב יותר להשמדה כפי שהעם היהודי היה בזמן השואה וכאן טמונה ההצדקה המוסרית למדינה יהודית. לא למדנו את הלקח הזה כבר???
    אם מישהו חושב שהרציונאל מאחורי הציונות הוא אך ורק ''זכותו של עם להגדרה עצמית'' הוא טועה טעות מרה מדובר בזכותו של עם להישרדותו.
    מדינת ישראל היא אכן מדינה דמוקרטית, משום שלמרות הזיקה היהודית כל אזרח באשר הוא אזרח בישראל מקבל את מלוא זכויותיו האזרחיות וחופש דת מוחלט. הזיקה היהודית קיימת במסגרת מוגבלת, היא רגשית בעיקר ומאפשרת לכל יהודי לעלות לבית הלאומי שלו.
    מדינה, לדעתי, היא גזענית כשהיא רואה עם אחד כנעלה על עם אחר שהיא מחשיבה כנחות יותר. אין שום דבר ברוח המנגנון של מדינת ישראל או בחוקיה שמעביר מסר מסוג זה - להפך. נכון יש זיקה מיוחדת (גם רגשית וגם לא) בין ישראל ליהדות וליהודים אבל זה לא מלמד שישראל דוגלת בכך שהעם היהודי נעלה על עם אחר. מעט ''הפריווילגיות'' שקיימות (אם אפשר לקרוא להן כך) לא מנומקות בעליונות העם היהודי על עם אחר אלא בזכותו של העם היהודי להתקיים וזאת רק עוד דרך לקיים אותו בביטחון. הזיקה היהודית היא לא במטרה להפוך את היהודים לעם האדונים ואת שאר העמים למשרתים אלא להגן על זכותו של אדם להיות יהודי . ובמינוח קצת יותר קונקרטי לכל יהודי למשל מובטח מפלט פוטנציאלי ממגורים בצל גילויים והתקפות אנטישמיות.
    הפוסט ציונים טוענים שמטרת מדינת ישראל היא האידאולוגיה הציונית בלבד ולא דאגה לכלל אזרחיה- אבל בפועל כל האזרחים נהנים משוויון זכויות אזרחי מוחלט, כולל כיבוד מורשתם התרבותית וזהותם האתנית (שמאפשרת להם לא להתגייס למשל). ישראל היא קודם כל מדינה שמאפשרת לבני אדם לחיות בתוכה.
    הציונות עודנה רלוונטית משום שהיא עודנה מהווה ערובה מסוימת לביטחונו של העם היהודי. אולי בעיני הפוסט ציונים, אין הדבר חשוב אבל אישית אני מוכן להקריב את בטחוני האישי ולשרת בצבא וגם להילחם כדי להפחית את האפשרות שאדם יהפוך לקורבן רק בשל דתו. כן, הציונות מסכנת את אזרחי ישראל אבל למען אידיאל שבעיני הוא נשגב. לדעתי כל יהודי ומעבר לכך כל אדם שמחשיב את עצמו מוסרי צריך להגדיר עצמו ציוני בגלל שהוא נלחם למען האידיאל שאף אדם לא יותקף בשל יהדותו.
    יש מי שטוען שאין שנאה עצמית ביהודי אנטי ציוני אבל אנטי ציונות היא אנטי יהדות וזאת האמת. הצבא הישראלי מגן על העם היהודי. הזיקה היהודית מאפשרת ליהודים למצוא מפלט בישראל. קשה לי להבין איך אדם יכול לקרוא לעצמו יהודי ואנטי ציוני בנשימה אחת.
    ולסיכום, לכל אורך ההיסטוריה היהודים נטבחו ונרדפו, האם מוגזם לבקש להם מדינה קטנה אחת שהקשר היחיד בינה לבינם הוא רגשי, מוצהר ורק טכני במידה הנדרשת להבטחת בטחון העם היהודי??

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אין לי מה להוסיף. דברים אמיתיים ומדויקים (ל''ת)

    כבשה מפוכחת, 09/01/06 21:51

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בד''כ איני מסכים איתך, הפעם: כל המוסיף-גורע. (ל''ת)

    כבשה מפוכחת, 09/01/06 21:45

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כצפוי,מאמר רציני ומנומק מביא 30

    תגובות ואילו, 09/01/06 21:00

    זולה של מושך בעט תורן מקבלת מאות טוקבקים. לא נותר אלא להתבונן למציאות בפנים ולומר:
    הטלויזיה דפקה לעם הזה את המוח. מהעם הכי משכיל, מלומד ובעל חשיבה שיטתית ועצמאית הפכנו לחבורת זומבים של ריקודים סלוניים ורמיזות מיניות. אם הייתי דתי הייתי עשוי לחשוב שמדובר בחבלי משיח. מכיוון שאיני דתי לא נותר לי אלא להתבכיין ולקוות שלא יצנזרו אותי.
    הקפה מתקרר ועוד דקה מבט. קריאה נעימה לכל האנכרוניסטים שמסוגלים לקרוא תגובה מעייפת זו.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    After 60 years off independence the Jews had enough

    The Prophet, 09/01/06 19:57

    The selfdestruction gene works
    again-like 2000 years ago ... forcing them back to the diaspora

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    עוד לא נואשת מהדמגוגיה שמערבבת בטחון ואידיאולוגיה?

    זלצמן, 09/01/06 19:09

    הספין שמערבב בטחון עם ''ציונות'' (קרי, התנחלות\לאומנות קיצונית בסגנון ותיקי ''חירות'') גמר את הסוס. וזה בדיוק מה ש''קדימה'' מייצגת: רצון של חלק ממחנה ה''ימין'' להגיע למצב של מדינה נורמלית (ה''שמאל'' כבר הגיע למסקנה הזאת מזמן).

    מעניין אם הכותב חובש כפה. סביר מאוד שכן.

    הגב לתגובה זו

    • ''נורמלית''?

      אאא, 10/01/06 04:38

      מה נורמלי בישות אירופאית,מערבית וחילונית בלב חצי מליארד מוסלמים?
      נשמע לי כמו חלום משיחי,מטורף והזוי שלא לומר קולוניאליסטי וגזעני.
      חזרו הביתה לאירופה,שם תוכלו לחקות את המערב ולהטמע בו ביתר קלות.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    ואני חשבתי שלדוקטורנטים יש שכל

    ר, 09/01/06 17:37

    כנראה שטעיתי
    דוקטורנט יכול להיות טיפש כמו כל אדם אחר

    הגב לתגובה זו

    • נכון, גם ראשי ממשלות.

      ישראל, 09/01/06 18:32

      רק טוקבקיסטים, כך מתברר מן המחקר האחרון בהארוורד, הם חכמים ב100%.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    ניתוח מבריק ומציאותי ללא משיחיות שמאלית (ל''ת)

    מפוכח, 09/01/06 17:28

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הו, רן, רן

    עוד דוקטורנט, 09/01/06 17:26

    מה קרה לסטודנט המרקסיסט הנלהב מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב? אוויר ההרים של ירושלים העמיד אותך על הראש? והמבין יבין.

    הגב לתגובה זו

    • מרקסיסט הוא מעולם לא היה. כנראה היית חסיד שוטה.

      לא דוקטורנט ולא, 09/01/06 20:45

      יש הרבה דברים שאפשר להגיד על אדם זה, שהכרתי אמנם מריחוק מה, אבל לאמר שהיה ''מרקסיסט נלהב'' מוכיח שלא הכרת אותו.
      נכון בהחלט שזה הריח והצבע של החוג בת''א, ולכן אני מאמין לך שאתה משם. לא לחנפנים התשועה.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מאמר מדוייק להפליא

    אסף, 09/01/06 15:51

    אנשים לא שמים לב שלמרות חולשתם היחסית של הפלשתינאים הם מסבים לנו נזקים גדלים והולכים. זה התחיל בסכינים ואבנים וכיום זה מרגמות קסאמים ומתאבדים. וגנרל כושל אחרי משנהו מתרצים זאת ב''אין פתרון צבאי...'' וכדומה. למה כל זה קורה ? מכיוון שברגע שניתנה לאויב השליטה בשטחים הסמוכים למרכזי האוכלוסיה שלנו ושליטה במעברי הגבול מתחילה התעצמות צבאית שאיננו יכולים להתמודד איתה. אני מפחד לחשוב מה יקרה כשיהיה לפלשתינאים צבא סדיר של 150,000 איש קילומטר מכפר-סבא, מחנות שריון בתוך ירושלים וארטילריה שחולשת על כל מישור החוף. המדינה תהפוך למלכודת מוות. זה מה שהיה ברור בעבר גם לשמאל וגם לימין. היום כל זה נשכח ואנו מתעלמים מהמצב בכל מיני תירוצים כמו ''הקסאמים לא הורגים'', ''יותר אנשים נהרגים בתאונות מאשר בפיגועים'', ''הטרור אינו איום קיומי'' אף על פי שבעזרתו כבשו הערבים יותר שטח והרגו יותר אזרחים מכל צבאות ערב גם יחד. לצערי המציאות לא תניח לנו להתעלם עוד זמן רב.

    הגב לתגובה זו

    • אתה דוגמא לאדם חושב (ל''ת)

      חבל שלא כולם כך, 09/01/06 17:47

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    צודק.אנו בעידן האינסטנט, העכשיו,והבריחה מהתמודדויות. נשחטו הערכים (ל''ת)

    התחלת הסוף?, 09/01/06 15:48

    הגב לתגובה זו

    • הערכים שלנו אכן נשחטו וגם הושחתו.סתם הערה. (ל''ת)

      כבשה מפוכחת, 09/01/06 22:01

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    תארו לכם אם .. נקודה למחשבה

    מאיר גז, 09/01/06 15:30

    אני רוצה לעלות נקודה למחשבה:
    צודק כותב המאמר שקדימה/שרון מזוהה עם עשייה קצרת טווח ולא אסטרטגיה ארוכת טווח, לדוגמא:
    תארו לכם שבנשימה אחת עם הטרנספר שבוצע ליהודים בגוש קטיף ובשומרון היה מתבצע טרנספר של תושבים ערבים באיזור הגדה ולו רק סמלי , הרי הפתרון בהתנתקות הנו פתרון כפוי ולפיכך ניתן היה להשתמש בגודל השעה של טרנספר היהודים לטרנספר ערבים וכך היה תחלתו של פתרון כולל , באם הוא יהיה חד צדדי וכפוי אבל הממשלה לא השכילה ולא חשבה על מחר רק על היום ועל התשואות שהיא תקבל . זה כלכך זועק שהתנתקות היתה יכולה להיות יותר טובה מכל הבחינות ושתסמן את הפתרון ובמקום זה אנו נקבל את החמאס שמציין שבזכותו נעשתה ההתנתקות , מה אתם אומרים ?????

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אחד המאמרים החשובים ביותר!

    ניתוח קצר, 09/01/06 15:28

    התהליך העצוב שעובר על העם היהודי שלחם במשך מאות שנים לחירותו וכעת עומד למסור אותה בעבור נזיד הבטחות, שקרים, אשליות ופסקי זמן שנועדו לשיפור עמדות לקראת המערכה הבאה. עם עייף וחסר דרך שמנהיגיו, מימין ומשמאל, לא מצליחים להנהיגו בתקופה המאפיינת בפוסט לאומיות ובמות הערכים. ממון, שקט ואפאתיות החליפו את החשיבה השיטתית ואת ההסתכלות ארוכת הטווח. פני הדור כפני הכלב.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לצערי יש לנו סיסמת ישראבלוף מאז קום המדינה: ''נגזר עלינו ליות יחד''

    אפרים, 09/01/06 12:59

    הסיסמה הזאת נוגדת את טבע האדם, שכן ערביי מדינת ישראל ימשיכו להיות נאמנים בראש וראשונה לבני עמם ולבני משפחותיהם שגורשו מכאן, ולא לישראל המוגדרת כמדינה שאינה מדינתם.
    ערביי ישראל מהווים סכנה ביטחונית מספר 1 למדינה.
    בנוסף, לפי נתוני הלישכה המרכזית - ב- 2025 26% מתושבי ישראל יהיו ערבים (22% מהם מוסלמים), כך שילדינו כבר יחיו במדינה דו לאומית על פי כל קריטריון בינלאומי.
    יש להתנתק מכל ערביי ארץ ישראל, ולא להסתפק בהתנתקות מ- 80% מהם, כמו שעשינו ב- 1948-49.

    הגב לתגובה זו

    • התעיה מכוונת: ערביי מזרח ירושלים-שליש מליון בפועל-אינם ישראלים!!!!!

      Ehad Haam-Zioni, 09/01/06 14:58

      לפי התחזית של פרופסור סרגו דה לה פרגולה-בשנת המאה לישראל 2048-יהיו ערביי ישראל בקו הירוק 20%!!!!!!!

      אין''בעיה דמוגרפית'' בישראל-יש בעיה של כוחנות אנטי דמוקרטית!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • העיקר שאתה מסכים איתי לגבי ה''נאמנות'' של ערביי ישראל (ל''ת)

        אפרים, 09/01/06 19:15

        הגב לתגובה זו

      • דה פרגולה וארנון סופר התגלו

        לא קונה את, 09/01/06 19:24

        כשרלטנים מעוותי נתונים, פעם לכוון
        הזה ופעם לאחר.

        הגב לתגובה זו

        • תפריד בין דעותיהם-שאינני מקבל-ובין הגישה המקצועית של דה פרגולה.....

          Ehad Haam-Zioni, 09/01/06 22:24

          ארנון סופר הוא גיאוגרף-לא סטטיסטיקאי-ולכן בתחום הזה הוא חובב.

          זה ששניהם מאמצים השקפה אנטי דמוקרטית לביטול אזרחות והעברה מהמדינה הוא דבר אחר-אך הנתון של 20% בשנת המאה למדינה הוא מבוסס

          וכמובן הרוב המכריע ביותר הם שומרי חוק בישראל

          הגב לתגובה זו

      • צ''ל AHAD HAAM ולא EHAD

        מישקה, 09/01/06 20:40

        לך למד עברית, שרץ.

        הגב לתגובה זו

      • לאחד העם האנטי ציוני

        סטודנט ציוני, 09/01/06 22:18

        הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום נתונים לפיהם בישראל יש 1.142 מיליון מוסלמים (16% מאוכלוסיית ישראל), מתוכם 225 אלף בירושלים.
        גם אם תוריד את תושבי מזרח ירושלים, אז יש בישראל 13% מוסלמים ועוד 4% ערבים לא מוסלמים (סה''כ 17%).
        אם 16% יגדלו עד שנת 2025 ל- 22%, אז 13% יגדלו ל- 18% ויחד עם הערבים הלא מוסלמים ל- 22%.
        הגידול מ- 17% ל- 22% ב- 20 שנה הוא מאד משמעותי.
        אפרים צודק ב- 100%.

        דרך אגב, אם באמת היית יהודי הדואג לעתיד עמו - אז היית מתבסס על הנתונים המחמירים, כי ככה עושים כשמדובר בחיי אדם וגם כשמדובר בחיי עם.

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    מילים כדורבנות

    חן, 09/01/06 08:31

    דרור ימיני הוא דמגוג זול שלא מוכן להתמודד עם הבעיות שתיצור מדינה פלשתינית. כגון;
    - מי ימנע ממנה לקלוט מיליוני פלשתינים, וברור שפיצוץ אוכלוסין ילחץ לכיוון ישראל.
    -מי ימנע ממנה להיתחמש במיטב הנשק, אי אפשר לכפות על מדינה עצמאית להיות מפורזת מנשק.
    -מי ימנע ממנה לאיים באופן מתמיד על ערינו, על בסיסי צבא, שדות תעופה
    (ראו בקטן מקרה החיזבאלה,יורים מתי שרוצים ואין לנו יכולת להגיב, כי הנזק הסופי יכול להיות גדול יותר)
    -זכור לי לפני ההיתנתקות(אבהיר שהייתי בעד), הופיע פרס בטלויזיה וצעק 'שלא יאיימו עלינו בקטיושות על אשקלון'.

    הגב לתגובה זו

    • הפתרון היחידי הוא פדרציה עם ירדן

      שמאלני לשעבר, 09/01/06 08:52

      אתה צודק, מצד שני אי אפשר לשלוט לנצח במליוני פלשתינים.

      אני חושב שבטווח הרחוק יוכלו להתקיים רק שתי מדינות משני עברי הירדן.
      השאלה הגדולה היא אם הן יהיו ירדן ופלסטין או ירדן וישראל

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    רן ברץ טועה ומטעה

    ליאור, 09/01/06 08:27

    רן ברץ טועה בחושבו שמדינה פלשתינית כיום תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל. טעותו לא נובעת מניתוחו של כוונות ההשמדה של הערבים למרות שהערכת כוונות האוייב הוא כשלעצמו דבר בעייתי,מסובך ולא תמיד מדוייק, טעותו נובעת מהתעלמותו מהיכולות הצבאיות של הפלשתינים או מחסרונן.
    לרשות הפלשתינית היום או בעתיד אין יכולת צבאית משמעותית, אין להם שיריון,ארטילריה ובוודאי לא חיל אוויר ולכן שמרות שאין ספק שכוח צבאי פלשתיני יוכל לתקוף נקודתית ולגרום נזק חמור האמירה שמדינה פלשתינית יש יכולת להשמיד את מדינת ישראל ומהווה סכנה לקיומה היא פשוט לא נכונה.

    הגב לתגובה זו

    • אשליה

      מיכאל, 09/01/06 13:22

      ''לרשות הפלשתינית היום או בעתיד אין יכולת צבאית משמעותית, אין להם שיריון,ארטילריה ובוודאי לא חיל אוויר''.

      גם לישראל לא היו יכולות משמעותיות ב-1948, אבל תוך 10 שנים היא התעצמה ונהפכה למעמצה צבאית ממש. מי שמניח שהמדינה הפלשתינאית לא תעבור את אותו התהליך הוא איש זחוח דעת וטיפש. הזהרותיו של רן ברץ נכונות מאוד.

      הגב לתגובה זו

      • תשובה לעניין ,אבל!!!

        עודד ב, 09/01/06 16:51

        הסמול נוהג כאילו שמתשע קבין של חוכמה ,קיבלו הם שמונה וזה אמור גם ביחסם כלפי הערבים.
        הם מתייחסים לפלשתינאים כאל ילד אלים משהו ,שלא אחראי כל כך למעשיו והם,השמאל פטרוניו היודעים מה טוב לו ומה לא. ומשום כך הם בטוחים, שבמקרה והילד יתפרע, הרי הגניוס היהודי,סליחה ,הסמולני ימצא פתרון איך לקרוא לסדר את הילד הסרבן.
        באשר לאפשרות שהילד הזה גדל ונהיה חכם יותר ואלים יותר,הצחקת אותם

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    דוקטורנט צעיר-כשתגדל קצת אולי תבין את רמת השטויות-והשינאה- שכתבת

    Ehad Haam-Zioni, 09/01/06 08:12

    אכן, חלק מהפלשתינאים אינם מוכנים לקבל אותנו-ובאלימות רצחנית שפלה(וממשלות הימין עושות הכל הפוך, כך שהן מחזקות את הקיצוניים הפונדמנטליסטים)

    ואכן את צודק ששורש כל הרע מצידנו נבע מגולדה וגלילי-ומנטליות הכוחנות והחמדנות שהתעצמה עוד יותר בימי ממשלות הימין-והביע לזריעת מוקשי הדרך של ההתנחלויות.

    ציונות אינה שלטון בעם זר-ציונות היא הקמת מדינה לבני העם היהודי הנרדף-וזאת אכן נעשה באופן הרואי מאד ב1948.

    ציונות היא בניית העם ובניית חברה הוגנת-והשגת שלום עם שכיננו ביעד חיובי וחשוב.

    מי שטוען במעשי התנחלותו שהציונות היא תנועה קולוניאלית המתנחלת מעבר למדינתה ובקרב עם זר (ואפילו זה בארצה ההיסטורית)-הוא אנטי ציוני במהותו.

    הגב לתגובה זו

    • כשתקטן אולי תבין את גודל ניוונך

      יחיא, 09/01/06 09:59

      כנראה גם אתה עברת איזה ארוע מוחי שהשפיע על תפקודך השכלי.

      הגב לתגובה זו

    • כשהאדמה מתערערת תחת רגלי השמאלני

      צדוק, 09/01/06 10:13

      הוא חוזר לשיטות הטיעון של הקומוניסטים, אבותיו הרוחניים: לגופו של אדם, באלימות ותוך עיוות מוחלט של ההיסטוריה.
      רן ברץ צודק. אחד העם: אתה ציוני ''פוסטי''. פוסטי פוסטי פוסטי.
      עם אנשים יפי נפש ושונאי לאומיות כמוך לא הייתה קמה פה מדינה, ואם אמנם רוב היהודים פוסטים כמותך, היא לא תשרוד.
      נקודה. רות. סוף.

      הגב לתגובה זו

      • רוט, סוף. 6 שורות, אף מילה עניינית

        rotemliss, 09/01/06 18:12

        ''לגופו של אדם'' - אני מבין שאתה מדגים את שיטת התגובה הזו בהמשך התגובה. התגובה שלך נוגעת בו ולא בטיעוניו. לעומת זאת אתה משמיע טיעונים דמגוגיים ללא הוכחה. אבל כמובן, לזאת ייקרא תגובה ''לגופו של עניין''. דווקא בתגובה שלו לא ראיתי בדיוק טיעונים ''לגופו של אדם''.

        ''באלימות'' - לא ראיתי אלימות אצלו, ואם כי שלך קצת אלימה יותר, זה עדיין, איכשהו, בגבולות הסביר.

        ''תוך עיוות מוחלט של ההיסטוריה'' - ואתה מדבר בכלל על היסטוריה? לא כתבת מילה על עיוותי ההיסטוריה שלו. (דרך אגב, כל אחד מעוות את ההיסטוריה למען טיעוניו: זה מחויב המציאות שאדם יביא עובדות התומכות בטיעוניו, וישמיט (''מחמת קוצר היריעה'') עובדות הנוגדות את טיעוניו. אבל זה כך אצל הימין, אצל השמאל ואצל המרכז.)

        בכל אופן, דומני שישנה יהירות רבה בקביעת ''כוונת הערבים''. מי אמר לך שיש להם כוונה? כרגע, כוונתם היא להשתחרר משלטון הכיבוש, וזוהי כוונה מוצדקת לחלוטין. הבעייה היחידה היא שיש קיצוניים (כוונתי לערבים, לא לפרשנים יהודים המפרשים זאת בטעות, כביכול) המרחיבים אותה (וההשוואה לאצ''ל (וללח''י) בתקופת הבריטים בלתי נמנעת, אם כי אינה מדויקת במלואה) ל''שחרור'' ארץ ישראל כולה ממדינת ישראל, והקמת מדינה פלסטינית על כל שטחו. הקיצוניים (החמאס וכולי) זוכים לתמיכה ניכרת בקרב העם הפלסטיני כיוון שהוא מדוכא, תחת שלטון כיבוש צבאי. אם הכיבוש יסתיים, ולפלסטינים תהיה מדינה משלהם, התמיכה בחמאס תהיה, לדעתי, פחותה - ותהיינה פחות סיבות לשנאת מדינת ישראל. אני לא טוען שארגונים אלה ייעלמו, אבל כוחם ככל הנראה יופחת. כמובן, מהלכים בלתי מתוכננים או מתואמים כמו ההתנתקות, שניתן לפרשם כהישג של הטרור (ואכן, רבים פירשוהו כך, מן הסתם), תורמים להלוך הרוח של תמיכה בטרור; אך הסכם שלום והקמת מדינה פלסטינית, והפסקת שלטון הכיבוש הישראלי בגדה, יתרום לדעתי לאפקט הנדרש.

        הגב לתגובה זו

    • אוי ואבוי לנו

      דודי, 09/01/06 15:18

      אם עוקרי עצי הזית הם מגיניה של מדינת ישראל לפי איזו הגדרה ציונית מתייחס אליהם הדוקטורנט המכובד?

      הגב לתגובה זו