• 14.

    אם המורים לתנ''ך בבתי הספר בישראל -

    דוד אנגלנדר, 23/01/06 22:24

    היו משתמשים בחומרים שלה על פרשנות המקרא בדרך היהודית ,ולא היו מפרשים עפ''י חוקרים גרמניים (כגון תורת התעודות של וולהאוזן) היינו יוצאים נשכרים והתלמידים לא היו יוצאים בורים ועמי ארצות בכל הנוגע ליהדות . אבל מכיוון שהמורים לתנ''ך בעצמם לא מבינים את התנ''ך ,הרי לכם התוצאות !

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הגדולה שבגדולים!!!!

    גברי, 08/01/06 10:31

    בשבילי נחמה היא רשי של זמננו.
    היא פשוט עצומה, היא הצליחה להאהיב עלי את לימוד התורה, לכל מקום שאני הולך עם חומש, אני מצרף את העיונים.
    המוסר הגבוה שלה, הצדיקות שלה, אין להם אח ורע.
    לואי והיתה קם/ה אדם בסדר גודל כזה.
    יהי זכרה ברוך.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    גדולת המורות מאז ומעולם. ללא ספק!

    תלמידה של, 05/01/06 13:20

    חבל על דאבדין ואינן משתכחין!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    נחמה תינוקת שנשבתה

    דעת אמת, 04/01/06 17:15

    אילו נחמה לא היתה עוברת שטיפת מוח מוצלחת ע''י האיממים והמימסד הדתי והיא היתה קוראת בעיון ובלא משוא פנים והכחשה את ההלכה היא היתה מגיעה למסקנה בלתי נמנעית והיא שההלכה היהודית גזענית,בדלנית ומפלה לרעה את החילונים,נשים ונוכרים.למעוניינים לדעת האמת באתר דעת אמת תוכלו לקרוא את המאמרים על מעמד האישה בהלכה,מעמד החילוני והמוסר היהודי בהלכה.

    הגב לתגובה זו

    • לך לטיפול

      דודו, 05/01/06 00:59

      אובססית ההטפות שלך מתחילה להעיק

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    יום הולדת שמח

    מיכל, 04/01/06 14:13

    יום הולדת שמח, אשריה שזכתה לתלמידים הרבה שמפיצים באהבה את תורתה ומשנתה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מעולה!!!!חבל שהיא כבר לא כאן!! (ל''ת)

    טל, 04/01/06 10:18

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שמעתי אותה בכל שבוע

    שולמית, 04/01/06 01:09

    היה נפלא לשמוע את קולה ואת תלמודה החכם

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מתי היא נפטרה?

    ע', 03/01/06 23:16

    לפני או אחרי ישעיהו ז''ל?

    הגב לתגובה זו

    • כלומר אחרי אחיה

      היא נפטרה בניסן, 05/01/06 12:34

      ולכן אף אחד לא ישב עליה שבעה!

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    האם נחמה היא הדוגמא ומודל לחיקוי לנשות מגזרינו?

    כתבה מקסימה, 03/01/06 19:15

    אומנם מבחינה משפחתית בוודאי שלא: היא לא הקימה משפחה משל עצמה ולא ילדה ילדים וגם הייחוס המשפחתי לאחיה סתם עושה עוול לאשה מקסימה שהייתה משכמה ומעלה...
    אבל, מכל שאר הבחינות נשות מגזרנו גאות ללכת בדרכה של המורה הצנועה והענוות שהשאירה לנו ירושה תרבותית-יהודית מרשימה ומכובדת

    יהי זכרה ברוך!

    הגב לתגובה זו

    • נחמה היתה אלמנה!

      שרה, 05/01/06 12:32

      נחמה ע''ה נישאה לאחי אביה, שהיה אדם מבוגר וחולני, והיא סעדה אותו במסירות עד סוף חייו. היא אהבה אותו מאד. הם לא זכו לפרי בטן, והיא לא נישאה שוב אחרי פטירתו.
      יהי זכרה ברוך

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    משה, משה, שוב ברחת?

    אריסטובלוס, 03/01/06 18:45

    מעריב היקרים, נא לבצע איחזור לכתובת ה- IP של הפסיכי הנמלט משה מחיפה. כך נאתר אותו ונחזירהו אחר כבוד למקומו הראוי בו כולם לובשים לבן.
    גם הרמב''ם היה פרופסור, גם רב סעדיה גאון, גם דון יצחק אברבנאל וגם הגר''א. רק שלא היו אוניברסיטאות, לכן לא היה מי שיחלק להם את התואר. בתקופה ההיא, גם לא היו אהבלים (כי לא הומצאה המילה) ולכן משה מחיפה היה כנראה מתהדר באחד התארים: שוגה בשגיונות ליבו, כסיל תוגת אימו, הולך בחשיכה.
    אלוקים הבדיל בין האור ובין החושך ביום הראשון, ומכאן שזו גם המטלה הראשונה על כל מי שרוצה ללכת בדרכיו. משה מטיל חושך לכל מקום שעיניו מביטות, ואינו מסוגל לראות אור (אלא אם הרב החרדי הגבר שלו התקשר אליו ואמר לו מה לחשוב באותו רגע).

    הגב לתגובה זו

    • לפי דבריך אתה כנראה רפורמי

      משה, 04/01/06 07:36

      אמנם הרמב''ם היה פרופסור אבל קודם כל אדם דתי ושומר מצוות ואחר כך פרופסור. הידע שלו כפרופסור נבע קודם כל מזה שהוא היה גאון בתורה וצדיק. לא כך אצל הפרופסורים שלך. הידע שלהם בתורה מסתכם בפרשנות פילוסופית ולא לפי תורה מסיני.
      הבנת את זה כסיל שכמוך?

      הגב לתגובה זו

    • איחזור? מה זה פה השב''כ?

      גיל, 04/01/06 07:42

      תתביש לך. זה מראה כמה אתה חשוך שאתה לא מקבל דעות של אחרים. באיזו חוצפה אתה רוצה לחדור לפרטיות של מגיבים? לאחזר ip ?
      זכותו לכתוב מה שהוא רוצה ואם מעריב יחליט לא לפרסם אז לא, אבל אחזור? יש לי בחילה ממך.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אכן, מורה אמיתית

    אריאלה לינדסטרו, 03/01/06 18:12

    עברו כמעט 35 שנים מאז נתלויתי לחברתי רות בראון (איפה את?) כדי לשמוע שעור משנה מפיה של נחמה לייבוביץ' זצל' ועד היום אינני שוכחת את השעור ההוא בו היא הסבירה את הפס' ''שלי שלך'' וכו' ( פרקי אבות, פרק 5 פס' 13)ובין השאר היא נתנה כנוי לרשע האומר ''שלי שלי ,שלך שלך'' וקראה לו ''הרשע הקורקטי''... זה שלא רוצה כלום מאף אחד... היא נתנה דוגמא בה היא נוכחה : אדם פשוט בא לדואר בשעת הסגירה והפקיד סוגר את הדלת ממש מול אפו של האיש, האיש מתחנן ''רק דבר קטן'', ותחנוניו לא עוזרים והוא אומר לפקיד: גם אתה אולי תצטרך לי יום אחד... והפקיד עונה לו בגאוה גלויה ''אותך אני לא צריך''! כידוע, יש אומרים שזו מדת סדום !
    זוהי הוכחה למורה אמיתית, שלא שכחתי את דבריה למרות כל השנים.
    (אני תקוה שאין יותר כאלה פקידים בדואר)

    דבר אחר, שמחתי לראות את תמונתה של נחמה לייבוביץ'.משום מה, אתמול הופיעה תמונתו של אחיה. ת.נ.צ.ב.ה של שניהם

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ואת עלית על כולנה - למס' 1

    רוני, 03/01/06 15:14

    צודק מס' 1 באומרו שצריך להיזהר מפרופ' בכל הקשור לתורה, אך במקרה הזה יש הבדל והוא שונה מהשאר.
    נחמה לימדה את התורה מתוך אמונה תמימה בבורא עולם, מתוך היצמדות לפרשנים המסורתיים אך יחד עם זאת הכניסה גישה מחקרית מעניינת ללימוד. (כורים איך היא התבטאה פעם על אחיה - ישעיה? ''אחי הקטן והטיפש''. יה''ר שירבו כמותה בישראל ששם שמיים מתאהב על פיה וזכתה שאפילו בישיבות ק' תורתה נלמדת. תנצב''ה.

    הגב לתגובה זו

    • עשה תשובה, רוני

      וכולם בלשה''ר, 03/01/06 20:18

      אל תפיץ לשון הרע ודברי שקר.
      א. ישעיהו ליבוביץ היה אחיה הגדול של נחמה
      ב. נחמה העריצה אותו הערצה גדולה ותמיד המליצה לנו, תלמידיה, ללמוד תורה (בעיקר רמב''ם) מפיו.

      הגב לתגובה זו

      • לא הערצה ולא בטיח- ''לאחי הקטן והטיפש''

        המוצלחת במשפחה, 04/01/06 07:46

        נחמה מעולם לא העריכה את 'מפעלו' של פרופ' ישעיהו בתחום היהדות וחשבה שעדיף שהתמקד בתחום המקורי שלו - המדע.
        שמעתי אותה במו-אוזניי המחודדות מכנה אותו בווראציות שונות של הביטוי ''אחי הקטן והטיפש...''

        הגב לתגובה זו

        • מדבריך ניכר שמעולם לא שמעו אזניך המחודדות את נחמה

          ניכרים דברי שקר, 04/01/06 20:19

          ראשית, סגנונה הזך וטוהר שפתיה של נחמה זצ''ל זרים לחלוטין לגסות הרוח שאתה מייחס לה בשקריך.
          שנית, נחמה הייתה צעירה מישעיהו ב-4 שנים ומשום כך מעולם לא הייתה מכנה אותו אחי הקטן. בניגוד אליך, היא לא הייתה טפשה, לא היתה שקרנית, ולא הייתה גאוותנית.
          שלישית, מדי פעם ביקשה ממני נחמה לקחת אותה ברכבי לבקר את אחיה הגדול ואת אשתו. בדרך היא תמיד ספרה לי על חידושי התורה שלמדה מפיו ברמב''ם ובמחשבת ישראל. צדק הכותב שאמר שנחמה העריצה את ישעיהו הערצה גדולה

          הגב לתגובה זו

    • לרוני - אתה קטן שקרן וטיפש

      ליסה, 03/01/06 22:38

      שאם לא כן, לא היית מביא משמה של נחמה ז''ל שהיא תאמר על אחיה דבר שיבזה את משפחתה.מה גם

      ודו''ק שיוסף לא סיפר למצרים שאחיו מכרו אותו. אלא אמר להם ''כי גנוב גונבתי ...

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ידידי אתה טועה...

    גידי, 03/01/06 14:53

    נחמה זצ''ל לא היתה מהמחקרים חסרי יראת שמיים{המשתמשים בכתוב ''קרדום לחפור בה''} כמו כן ידוע שהרב צבי יהודה קוק זצ''ל שיבח אותה,מה שכן אתה צודק שפרשן צריך להיות ירא שמיים,ולא בלופר.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מה לפרופסור ולתורה

    משה, 03/01/06 14:40

    זהירות מכל מיני פרשנים שהם פרופסורים ודוקטורים. פרשן תורה צריך להיות ירא שמיים וחרדי ולא דוקטור שמעשן בשבת וקורא תורה זה בלוף. ראו הוזהרתם.
    ומעריב אני מבקש מכם אל תפרסמו מה שנוח לכם אתם מצנזרים הרבה הודעות שלי כי זה לא לרוחכם וחבל. זה מראה על חוסר פתיחות מצידכם.

    הגב לתגובה זו

    • באמת אפשר היה לצנזר גם את זו

      מיכל, 03/01/06 14:57

      וכולנו היינו מרוויחים מכך.
      בעיקר אתה, משה מחיפה, היית מרוויח מכך שלא היית מציג את קלונך ברבים.
      לא רק שמדובר בתלמידה חכמה, מורה ומחנכת דגולה, אישה ישרה וענווה אלא שאף שומרת מצוות היתה, ומעולם לא התסתה בשליחת טוק בק שיש בו מבזיון המת (ובכך, כמובן, לא הגיעה לדרגתך).

      הגב לתגובה זו

    • ''החושד בכשרים לוקה'' - עליך נאמר (ל''ת)

      יהודה, 03/01/06 18:18

      הגב לתגובה זו

    • עכשיו כל בעלי השם משה הגרים בחיפה יזכו במבטי רחמים ברחוב (ל''ת)

      ר, 05/03/07 22:18

      הגב לתגובה זו