• 35.

    אולי זאת ''שפעת עופות''?

    ראומו, 10/01/06 09:15

    מי יודע? ומי יחשוב לבדוק?

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ב''ה , יתכן ומי כסף יכולים לעזור

    יוסף, 01/01/06 19:21

    ידוע מפירסומים רפואיים שונים , כי מים מזוקקים המכילים פרודות של מתכת כסף מסוגלים להתגבר על מחלות ויראליות ודלקות .

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ב''ה, יתכן ומי כסף יכולים לעזור

    יוסף, 01/01/06 19:18

    ידוע בספרות הרפואית כי מים מזוקקים המכילים חלקיקי כסף מסוגלים לסייע בהתגברות על מחלות ויראליות ודלקות.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    תקציב הביטחון..היכן התנדף????????? (ל''ת)

    RENATA, 31/12/05 10:15

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מחדל,טעון חקירה ! (ל''ת)

    RENATA, 31/12/05 09:31

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    how about iIsulation

    S, 30/12/05 23:52

    so no they let them free so they can infact all of us!!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ככה זה שלא נותנים גימלים ומשחקים משחקים

    ע, 30/12/05 18:04

    מערכת הרפואה בצבא כושלת
    אין רופאים
    אין תרופות
    אין טיפולים ומעדיפים לשחרר חיילים מהצבא
    הרופאים יעשו הכל העיקר לא לתת גימל ולעיתים צריך לאיים על רופאים שאם לא תקבל גימל זה יהיה על אחריותו והקריירה שלו תיפגע אם יקרה לך משהו...רק זה עוזר איתם

    יש מקרים ששומעים בצבא ופשוט בא לבכות...חוסר אחריות!!
    לכו לבה''ד 10 תראו מה הולך שם....קצינים וחיילים מתים לברוח משם בכל שנייה כי אין תקנים אין כסף ואין תנאי עבודה נורמלים.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    ל21

    חיילת, 30/12/05 17:09

    בבסיס צוקי עובדה מוכשרים חיילים קרביים
    וכל מי שנשלחו הבייתה הם לוחמים ולוחמים לעתיד

    אז אתה מדבר שטויות

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מוד''שניקים ישנים באוהלים, בלי מים חמים ובלי חימום

    ארנון שמעוני, 30/12/05 15:06

    לא חדרים. המעילים בד''כ ללא רוכסן, שקי השינה קרועים או בלויים, השימכות לא נועדו לשינה (כי הן מלאות בתולעי סקביאס), וזאת מעבר לאוכל המזעזע.

    לגבי האוכל אגב - כשיש שתייה בחדר אוכל אין כוסות. כשיש כוסות, אז אין שתייה.

    הגב לתגובה זו

    • אבל מוד''ש

      חיילת, 31/12/05 13:22

      מוד''ש הם לא אלו שחטפו את הדלקת, והם באהלים כי כל השירות הם באהלים

      הגב לתגובה זו

      • כל השירות, חוץ מאימון מתקדם, מ''כים, והקווים שהם תופסים

        ארנון שמעוני, 01/01/06 02:41

        נכון? :)

        הגב לתגובה זו

    • אתה מבלבל את המוח (ל''ת)

      יורם, 08/01/06 23:44

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    שהמרפאות יפסיקו להתייחס לחיים כאל ארטיסיטים (ל''ת)

    אמא מודאגת, 30/12/05 15:04

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הם חלו כי שקי השינה ישנים

    חיים, 30/12/05 15:03

    במקום להחליף לכל הטירונים וליחידות הלוחמות את שקי השינה מדגם ''שימשונית'' הישנים (ושלא מחממים במיוחד) לשק''שים חדשים וטובים יותר, מבזבזים את הכסף על מכוניות לקצינים מיותרים, מנפחית תקנים, חופשות, נופשונים וטיולים בחו''ל (+דמי כיס, במיוחד בחיל אוויר), ומסכי LCD לכל הג'ובניקים בקריה.

    הגב לתגובה זו

    • דווקא השק''שים שם טובים

      טירון בבסיס, 30/12/05 18:53

      אני טירון בבסיס המדובר
      ועוד מאלו שישנים באוהלים
      דווקא שקי השינה טובים - יש מומיות לכולם
      בעיה הרבה יותר גדולה היא זו שהמפקדים לא מרשים ללבוש מספיק ביגוד מחמם. עד לפני שבועיים עוד ציפו שנלך עם שרוולים למעלה עם א' (''אל תהיו כוסיות'').
      כמו כן אנחנו מפחדים להתלבש חם מדי בבוקר כדי שזה לא יתנקם בנו בריצות, אבל כשלא רצים אנחנו קופאים.
      בכלל מדובר בבסיס זוועתי למדי, בכל ''דירוג'' שעושים חיילים שיצא לי לשמוע הוא הוזכר כאחד הבסיסים הכי נוראיים שיש, לדעתי ממש בצדק.
      כמו כן מדובר בבסיס עם שיעור ההתאבדויות הגבוהה ביותר. גם החייל האחרון שהתאבד השנה שירת שם.

      הגב לתגובה זו

      • אני מכיר את הסביב

        חיים, 31/12/05 01:14

        ועוד שני בסיסים נוספים מקרוב מאד.

        בזמני היו מורידים את החיילים לישון בשטח עם שק שינה שימשונית, דובונית ומעיל דובון. אחרי שבוע אחד חצי פלוגה היתה חוזרת חולה.

        הציוד פשוט גרוע. אי אפשר להעמיס בביגוד חורף כי אז קשה להתעמל, וכשלובשים מעט מדים, כדי שזה יהיה אפשר אז מתקררים ונהיים חולים.

        כבר לפני שנים היו צריכים להחליף של שקי השינה של הפלוגות טירונים וקורסיסטים ל''גרמני'' ולספק לכולם חרמוניות, אבל במקום מעדיפים לבזבז את הכסף על מסיבות, מסכים שטוחים, מקרנים משוכללים וצעצועים שונים ומשונים בשביל הפקידים במשרדים.

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    רפואה שלמה לכל החולים! (ל''ת)

    ע, 30/12/05 14:37

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ל-21 משקרבי אוכל בראש

    עבאס, 30/12/05 14:33

    לצבא לא אכפת מהקרביים בגרוש

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    המב''ס והרופא היחידתי חייבים לתת את הדין (ל''ת)

    gal, 30/12/05 14:24

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מי שלא קרבי לא מקבל ציוד נורמלי לחורף בצבא .חולצות דקרון (ל''ת)

    ומעיל קצר עלוב, 30/12/05 13:59

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מסקנות

    אחד מהדרום, 30/12/05 13:57

    יש להסיק מסקנות חמורות כנגד אלוף הפיקוד, קצין רפואה ראשי ומב''ס הבסיס . כולם נכשלו בצורה מחפירה. בושה

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הגיע הזמן להתקדם וללמוד

    מממ, 30/12/05 13:51

    מה...אמריקאיים, גם בטירונות וגם לאחר זאת תנאי החיים הם אינושיים, מדוע חיילים חייבים לגור באוהלים בקור של 0 מעלות?, כסף? עדיף פחות חיילים ופחות חולים, יש לצמצם את הגיוס ולקחת את המתאימים ביותר ולתגמלם ע''כ, בתנאים שונים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הכאבים שעברו והחום שהיה

    אלירן, 30/12/05 13:41

    אני הייתי אחד החולים שנדבקו
    ועכשיו אני מרגיש טוב

    רק רציתי כחייל שכל מי שנדבק שירגיש טוב
    והלוואי וזה יעבור

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לא למדו כלום ? מה קורה כאן? (ל''ת)

    חוחית, 30/12/05 13:27

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    נשלחו הביתה= להפיץ את המחלה

    עמי, 30/12/05 13:25

    במקום לבודד אותם שלחו אותם לכל רחבי במדינה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק . לבנות להם מחנות ריכוז ... טמבל - כל חולה בדלקת ריאות יבודדו? (ל''ת)

      את הרופאים, 30/12/05 13:49

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מישהו צריך לשלם על המחדל הזה

    ליעם, 30/12/05 13:25

    איך יכול להיות שלא חיסנו אותם
    איך יכול להיות שלקח לצבא זמן עד שהנורה נדלקה? מישהו ישן בשמירה ומישהו צריך לשלם על זה

    הגב לתגובה זו

    • אני אסביר לך את התהליך :

      למה זה קורה, 30/12/05 13:55

      חיל לא מרגיש טוב , מבקש מהמפקדת שלו - רב''טית מושתנת ללכת למסדר חולים , אם היא מאשרת - הוא מחכה עד למסדר חולים הבא. אין לגשת למרפאה סתם כך. עוברות שעות מגיע מסדר חולים. החובשת הפלוגתית עוברת בין החולים ו''מאבחנת'' 95% יחזרו לאוהל / חדר עם דקסמול וקלגרון בלי שיראו רופא . ביינתיים הם ישנים באוהל סגור עם על שאר הטירונים , מתחיל תהליך ההדבקה. עובר יום המצב שלהם הוחמר - מבקשים לראות רופא - שוב מסדר חולים , אם החייל לא מת או סובל מחום גבוה - לא יזכה לראות רופא . אם התמזל מזלו הוא יקבל ב' - כלומר מותר לו לנוח מחלק מהפעילויות. כך עובר עוד יום הוא לא מאובחן ולא מטופל , יום ג' אולי יראה רופא - הרופא יחשוד שהוא מתחזה ולא יתן לו ג' אלא אקומול . למחרת חומו יעלה מאוד והוא יפונה לבית החולים - אף אחד לא יטרח להודיע להוריו . הוא יקבל ג' ויחזרו לבסיס כדי שהרופא הבסיסי יבדוק אותו ויחליט האם הג ' אומר לנוח בבית או בבסיס ....... עד אז נופלים עוד ועוד חיילים .......

      הגב לתגובה זו

      • כן זה מוכר לי אם זה לא היה עצוב זה היה יכול להיות מצחיק

        ליעם, 30/12/05 14:02

        מוכר לי הדבר הזה

        הגב לתגובה זו

        • צודק בכל מילה (ל''ת)

          גל, 30/12/05 14:42

          הגב לתגובה זו

      • עברתי גם מסע יסורים כזה בבסיס (ל''ת)

        צודק, 30/12/05 14:02

        הגב לתגובה זו

    • יש בסיסים שאין בהם מים חמים לרחצה . אשכרה צבא אפגנסיטן (ל''ת)

      הבן שלי עבר, 30/12/05 14:00

      הגב לתגובה זו

    • פעם התלוננתי שאני לא מרגיש טוב

      אחת מהסיבות, 30/12/05 16:55

      לקח להם כמעט יומים להוריד אותי עם נהג למרפאה.
      הרופא נתן לי מייד גימלים וציוה עלי לנוח בבית.
      לנהג הקנאי והדפר לא היה אכפת מה קבע הרופא והוא הורה לי לחזור עמו לבסיס הבנתם? סרבתי!
      בדרך הביתה הם התקשרו להורי ומסרו להם שברחתי מהצבא...
      בלית בררה חזרתי לבסיס אבל בדרך החלטתי לגשת לרמבם כי מצבי החמיר
      ושם איבחנו אותי עם דלקת ריאות.
      כשחזרתי לבסיס אחרי שבוע אישפוז
      בבסיס לא עניין אותם ונשפטתי על ניפקדות... יצאתי זכאי
      אבל אם לא הייתי מתעקש לא לחזור לבסיס, הכל יכול היה להיגמר אחרת.

      הגב לתגובה זו

      • שמעת על המילה תקשורת?

        ליעם, 30/12/05 20:21

        למה לא פנית לתקשורת עם הסיפור שלך מישהו היה חוטף

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    אבל דוברת צה''ל היא מותג!לא!? (ל''ת)

    דו''צ, 30/12/05 13:13

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    זווית אחרת, ממי ששירת בבסיס

    א., 30/12/05 12:39

    כמי ששירת בתפקיד תומך לחימה בבט''ר צוקי עובדה במשך כשנתיים וחצי והיה אחראי לתהליך הגיוס והקליטה של הטירונים לחיל ההנדסה, וכמי שצפה מן הצד על לא מעט מחזורי טירונות (האחרון שבהם לפני כחצי שנה), ראיתי במו עיני איך מפקדים, מהבכירים שבדרגות ועד למפקד צוות בדרגת סמל (לפעמים בקושי שנתיים בצבא) מתייחסים לאחרון החיילים כאילו היה אחיהם הקטן בבית, אני לא יכול אפילו להתחיל ולתאר את השעות שבהם המפקדים הולכים לישון (וגם הסגל התומך, בהם, אני וחבריי למפקדת הבט''ר) והכל בשביל החיילים. נכון, נעשים מעשים שאינם כשורה, ובתקופתי ''זכיתי'' לראות איך הודחו והועברו מתפקידם לא מעט מפקדים שלא טיפלו כיעות בחיילים הקרביים לעתיד.
    התנאים לטירון בבהל''ץ (מלבד זה שבהל''ץ הוא חור עולם שיושב בקצה היקום) הם מהטובים שראיתי בצבא, בכל חדר ישנים מספר מועט יחסית של טירונים, עם מזגן בקיץ וחימום בחורף. נכון האוכל לפעמים מסריח, אבל אחרי שבוע בשטח גם קציצת חתול היא קוויאר משובח, מה לעשות שבימינו חיילים הם קצת, איך לומר, כוסיות מפונקות. בבסיס עוברת הכשרת לחימה גם לבנות, חיל ההנדסה הוא בין החילות המובילים לשיתוף בנות בלחימה. גם כמי שאין לו יותר מידי גאוות חיל, אני אומר שהתנאים בבסיס הם טובים, חבל רק שבוחרים להעביר לתקשורת רק את הדברים הרעים.
    המפקדים שם הם מהטובים שפגשתי בשירותי, והמפקדה שם היא עדיין בית ומשפחה בשבילי. אז כמה חיילים חולים, זה מגיפה? זה יכול לקרות בכל מקום.
    אני מציע שדו''צ יאפשר למצלמות להכנס ולצלם בבהל''ץ, כדי לראות שהשד אינו נורא כ''כ. ולא כל אמא היסטרית שמתקשרת לכרמלה מנשה צריכה לזכות לכותרות ראשיות.
    הנוף עגום, הטירונות מסריחה, אבל יש מישהו שזוכר את הטירונות שלו לטובה

    הגב לתגובה זו

    • מותק - אתה עוד ילד , לא ממש מבין איך מטפלים באדם חולה

      ''משפחה'' עלק, 30/12/05 13:57

      אתה יכול לשבת ליד החייל שלך וללטף לו את היד עוד עשרה ימים - מה שהוא צריך זה טיפול רפואי מעולה - ולנוח בבית , כדי שהוא יבריא ושכל היחידה לא תדבק . אבל רפואה ממש אין כל כך בצבא - אז זו התוצאה

      הגב לתגובה זו

    • הצעתך מתקבלת בתנאי....

      הצעתך מתקבלת, 30/12/05 14:09

      שיאפשרו לחיילים לדבר חופשי ובאנונימיות ושישפכו את ליבם, רק ככה יעלו על מה שקרה שם.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    כששר הביטחון עסוק בבחירות - הצבא חולה !!!! (ל''ת)

    מתנחל מהערבה, 30/12/05 12:01

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    טעויות בכתבה

    משה, 30/12/05 12:00

    באירוע בעובדה- הגיע צוות מבסיס אחר לעזור לרופאים ולחובשים בעבודה, ולא הוזעקו רופאים מבסיס אחר בנגב. בנוסף, החיילים שפונו לבית חולים פונו ליוספטל _40 דקות נסיעה מהבסיס) ולא לבאר שבע (3 שעות נסיעה מהבסיס).
    חוץ מזה, ממש לא נכון שלוקח שבוע עד שרואים רופא. (תגובה ל- 6). זוהי ממש חוצפה להגיד את זה ולפגוע בעבודה הטובה שעושים החובשים בבסיסי צה''ל.
    יש נהלים ברורים בצבא ועל פיהם עובדים.....

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    התחילו להכניס שפעת בקסאמים??

    גרגמל, 30/12/05 11:54

    זה בטח הפלשתינאים האלה...הכניסו שפעת , במקום חומר נפץ...לקסאם.


    הגב לתגובה זו

    • זה לא! מצחיק, יש לבדוק גורם נוסף (ל''ת)

      מממ, 30/12/05 13:52

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    זה פיגוע כימי של אלקאעידה !!!

    מאיר גדן, 30/12/05 11:16

    זה לא מקרה שתוך בשבועיים בשני בסיסי צה''ל זה קורה....

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לחיילים החמודים שלנו, ושהשם ישמור אותם! (ל''ת)

    הרבה הרבה, 30/12/05 10:51

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    בושה! הסרת אחריות באופן בוטה

    יואב צור, 30/12/05 10:44

    זה כבר לא הצבא שלי,מיד בורח מאחריות ומטיל אותה על האזרחים,שהם יתמודדו עם הבעיה.
    פשוט חוצפה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    זה מה שקורה שחובשים הופכים לרופאים.בטח לקחו ימים עד שראו רופא

    רפואה בצבא=, 30/12/05 10:40

    הנוהל בצבא - עד שאתה לא גוסס , לא תראה רופא ולא תקבל אישור למנוחה . אז מתדרדרים ובנתיים עוד ועוד חולים , במיוחד בשפעת מדביקים את החברים לאוהל או לחדר , עובדים בחדר אוכל...... הכי חשוב שהם יקבלו חס וחלילה גימלים .

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      jak, 30/12/05 13:31

      שאני הייתי טירון באתי לחובש עם תוצאות בדיקות דם שהראו על דלקת חריפה שהייתה לי והוא אמר שזה יכול לחכות
      מזל שההורים שלי קבלו אותו ועוד באותו לילה ראיתי רופא

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    צוקי עובדה- בסיס מצוין

    יורם ב., 30/12/05 10:39

    יישר כוח לכל הטירונים, תעשו חיים והעיקר שלא תהיו חולים.
    תודה למפקדים הראויים האלה שיש בצה''ל. יצאו הבייתה בצורה מסודרת וראויה.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מחשש להתפשטות המחלה נשלחו החילים

    וירוס עצבני, 30/12/05 09:47

    להפיץ את המחלה בביתם !!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    זה רק בגלל שאין תנאים נורמלים

    מבין, 30/12/05 09:09

    בחורף מאוד קר בצבא ואבזרי החימום אם יש בכלל לא עוזרים.

    אם הולכים עם חרמונית,כובע,כפפות ועדיין קר סימן שהציוד לא עוזר.
    שלא נדבר על זה שברוב בחדרים כלל אין חימום יש מפזר חום קטן שמחמם רק את עצמו.
    ואם אפשר להתקלח עדיף שלא לגשת אלא אם רוצים להתקלח בקרח.

    הגב לתגובה זו

    • חדרים? הבן שלי באוהל בטירונות שם

      קולו של אבא, 30/12/05 09:32

      מי שסיפר עד כמה קר שישרל את הטירונים שגרים באוהלים ולא בחדרים
      רק לגולני ולצנחנים בנו מגורי קצינים לטירונים
      איזה אפליה?
      שכספי השירותרום ילכו לחדרים ולחימום מאשר לטלוויזיות וחדרי כושר ועוד כמה שיקמיות
      '' תדע כל אם עבריה השולחת את בניה'' אמר דוד בן גוריון...
      שולחת אותם לבסיסים במענקי הסיוע האמריקני או בכספי... השירותרום

      הגב לתגובה זו

      • דווקא יש חדרים

        חיילת בבסיס, 30/12/05 10:26

        כל הבט''ר גרים בחדרים (חוץ ממוד''ש, אבל הם לא הנדסה). החדרים מחוממים במזגן עד כדי כך שממש קיץ שם.
        אף פעם אין מחסור במים חמים ואם קר המפקדים דואגים לשמיכות נוספות, ביגוד חם וכו'...
        זה לא אשמת הצבא... פשוט חוסר מזל.

        אגב החייל המאושפזת, היא מהמחלקה שלי

        הגב לתגובה זו

        • מה את אומרת?!?!

          יוני, 30/12/05 12:27

          מתי בפעם האחרונה היית בבא''ח גבעתי או בבא''ח נח''ל?????

          הגב לתגובה זו

          • לא על הבסיסים אלה מדובר

            חיילת בבסיס, 30/12/05 15:39

            אלה על בהל''צ.
            שם אני משרטת

            הגב לתגובה זו

            • ובמשפט הזה הוכחת את הקב''א שלך... (ל''ת)

              ארנון שמעוני, 01/01/06 02:43

              הגב לתגובה זו

        • מה קשור שמוד''ש הם לא הנדסה?

          מישהו, 30/12/05 18:59

          מה הערך של ההערה המטומטמת הזו? אז הם לא הנדסה אבל הם שליש מהבט''ר הזה והרבה מהם חלו בדלקת ריאות

          הגב לתגובה זו

          • למי שלא מבין!!!

            מפקד ביחידה, 01/01/06 11:41

            מוד''ש זה חיל, היחידות שבתוך החיל קרביות ואף משתוות לסיירת. אבל עזוב אחי כנראה אתה מבין!!

            הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה זה ''נדבקו''??? זה לא מדבק !

    אמא, 30/12/05 08:20

    זה ממצא מאד מדאיג, ומזכיר שפעת העופות.

    הגב לתגובה זו

    • כחייל משלשל ומקיא וממשיך בתורניות ופעילויות - זה מדבק . (ל''ת)

      אבל זה ההגיון, 30/12/05 10:42

      הגב לתגובה זו

    • כן דוקטור אמא

      נועם, 30/12/05 10:50

      מה את אומרת??

      הגב לתגובה זו

      • לנועם הבלתי נעים -

        אמא, 30/12/05 12:13

        דלקת ריאות אינה מדבקת.
        נקודה, סוף פסוק.
        לא צריך להיות דוקטור בשביל לדעת את זה.
        מה שכן מדבק זה הוירוס שגורם לדלקת ריאות.
        הבנתוס?
        לומר שיש מגיפת דלקת ריאות זה כמו לומר שיש מגיפה של משקפופרים.
        נכון שאתה אבו ארבע?

        הגב לתגובה זו

        • לאמא

          חייל בבסיס, 30/12/05 17:49

          הדבקה בדלקת ריאות, נגיפית או חיידקית, היא הדבקה במגע עם רוק ונוזלים מדרכי הנשימה, כך שהתעטשות או נשיקה יכולים להעביר את המחלה.

          http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%9C%D7%A7%D7%AA_%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA

          הגב לתגובה זו

          • לחייל המתוק -

            אמא, 31/12/05 00:19

            בוא אסביר שוב: דלקת ריאות לא מדבקת. הוירוס הגורם לכך מדבק.
            הוירוס מועבר כמו שאמרת.
            דלקת הריאות היא תוצאה של פעילות הוירוס (המדכא את מערכת החיסון) או של בקטריה. אי אפשר להדבק מהתוצאה, אלא מהגורם.
            תהיו כולכם בריאים.

            הגב לתגובה זו

        • אמא, נגבי לי

          דלקת קרום המוח, 01/01/06 19:55

          זה כמו שהיית אומרת שסטירה זה לא כואב, אלא היד הסוטרת. לירוק למישהו בפרצוף זה לא מעליב, אלא הרוק הוא זה שמעליב.

          הגב לתגובה זו

  • 1.

    גימלים במקום טירוונת - איזה כיף!!!! (ל''ת)

    ליצנים, 30/12/05 08:04

    הגב לתגובה זו