• 33.

    צה''ל להתעורר

    אבא ללוחם, 02/01/06 10:21

    קודם כל לבטל את הטירונות של הג'ובניקים, לגבי הקרביים יש לגייס את המתאימים ולתגמלם ע''כ בשכר נאות, כי פשוט מגיע להם, מישהו חושב אחרת? בטח ''סיר'' האוצר

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    טירונות זה

    דני, 31/12/05 22:00

    טירונות זה הדבר היפה והמהנה שיש לג'ובניק בצבא

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    לקחת דוגמא מהאמריקאים ולשלם שכר ראוי לחיילים קרביים

    חולרגול, 31/12/05 19:59

    זה דווקא רעיון נהדר לא להעביר ג'ובניקים טירונות. את הכסף אפשר לחסוך ולשלם לחיילים קרביים ולתומכי לחימה שלא רואים את הבית ולא הולכים ''בשעות הפנאי'' לעבוד או להתחיל את הקריירה האקמאית שלהם קצת יותר מ''הדמי חנוכה'' שמשלמים היום.

    הגב לתגובה זו

    • כל חייל צריך ג''בניק או קרבי

      nav, 01/01/06 16:38

      צריך לקבל שכר עבור התפקיד שהוא ממלא,יש פקידים בקיריה ששוים הרכה מאוד כסף ,ויש לוחמים שלא שוים כלום, אז איכן הצדק,או כולם שוים או ......

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    זו פלוגת 'דרקון' בניצנים (ל''ת)

    בדויי, 31/12/05 18:14

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    פשע נגד האנושות

    vb.net, 31/12/05 17:57

    ליקבוע חובת גיוס שלוש שנים כחוק, כלומר לא מתוקף צרכים ביטחוניים אמיתיים, זה פשע כנגד האנושות.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    צריך להכין את הנוער לטירונות

    טירון לשעבר, 31/12/05 16:53

    הם באים לא מוכנים ולכן סובלים ועוברים טראומה.
    צריך להכין אותם עוד לפני זה, שזה לא יבוא להם בבום

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    טירונות זה שטויות וצריך להפסיק עם זה (ל''ת)

    קובי, 31/12/05 15:03

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    עוד מעט יטענו, מי צריך בכלל צבא? ומה עוד נשאר לשאול? (ל''ת)

    אז בבקשה די!!!!, 31/12/05 13:39

    הגב לתגובה זו

    • 90% אבטחה זה מילואים גו'בניקים !! (ל''ת)

      שושו, 31/12/05 14:48

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    בגלל שהחינוך בנוי על הצבא אז אנחנו נראים ככה!

    עומרי, 31/12/05 13:36

    אני בצבא שנתיים והדבר היחידי שלמדתי בצבא זה להיות תחמן וחוצפן כי רק ככה אתה משיג דברים בצבא שאתה מדבר מהלב ואמיתי אתה לא מקבל כלום..

    הגב לתגובה זו

    • אנשים כמוך הם הם המוסיפים גוונים מיוחדים לתמונה הזאת (ל''ת)

      רוני, 01/01/06 15:56

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    אפשר ללמוד באתר סיירות ויחידות צה''ל !!!!!

    דודו, 31/12/05 13:22

    http://www.yehida.org
    תהנו

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מסכנים המפקדים שנפלו על עתודאים...

    עתודאי, 31/12/05 13:04

    ביום קיצי נחמד, הגענו עתודאי הטכניון לטירונות. חבורה של אנשים מתנשאים, מגעילים ולא דופקים חשבון. אבל למה לנו? אנחנו בדיוק חודש בטירונות ואחרי זה חוזרים ללימודים. זרקנו על המפקדים שלנו כמו גדולים, שאלנו ''עד מתי'', נהננו מכל דקה וכמובן התחלנו עם המפקדות. בקיצור.... עתודאי נוב' 04 של הטכניון - חזקו ואמצו. עליזה מאלק מאחוריכם!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הוצאתי 16 פטורים ב 3 שבועות !!!

    יוני, 31/12/05 11:57

    כן כן אני מחזיק בשיא של כל הזמנים בהוצאת פטורים בטירונות 02 בבסיס ניצנים, וגם אח''כ עשיתי שכונה 3 שנים

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לפי דעתי.

    רון, 31/12/05 11:57

    זה אחד הדברים ההיא יפים בצבא לנסות לגבש אנשים ביחד שיוכלו במקרה הצורך להגן על עצמם אפילו אם הם ג'ובניקים.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    השתגעתם לגמריי?!

    גיא זלוטניק, 31/12/05 11:47

    עד לאן נגיע? הורים שמגיעים לקחת את הילדים שלהם מהבסיס כאילו הם בגן חובה,קיצורים,פטורים ועכשיו זה...נו מה נהיה?! מחר יסגרו את הצבא יומיים בשבוע...חיילים יגיעו בראשון ויצאו לסופ''ש ביום שלישי. תנו למפקדים לעשות מה שהם יודעים לעשות,תפסיקו לדחוף מצלמות,כתבים והורים לכל חור ואז הכל יהיה בסדר.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ביזבוז זמן

    יוסי, 31/12/05 11:38

    אני בן 33 ועל דבר אחד בחיי אני מתחרט והוא שירות 3 שנים בצה''ל ביזבוז זמן אמיתי,לא יכול לסלוח לעצמי על כך.וכך אני גם מחנך את ילדי לעשות הכל בכדי לא להתגייס כי שום אדמה לא שווה את החיים שלנו ושלוש השנים המבוזבזות אף אחד לא יחזיר אותן לנו.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך

      קורא, 31/12/05 17:30

      יוסי, לצערי אני קורא את תגובתך ומוצא עצמי מסכים איתך באופן מוחלט. כמי ששירת בצבא כג'ובניק והשתחרר לפני 15 שנים, אני מוצא את השירות הצבאי כבזבוז זמן ומשאבים. אילו הייתי עומד היום בפני הבחירה, לא הייתי מתגייס. אגב, בכל מקומות העבודה שלי ובאוניברסיטה לא נשאלתי על שירותי הצבאי, כך שהשתמטות לא ממש פוגעת בסיכויי ההצלחה בחיים.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ערכים

    יצחק, 31/12/05 11:21

    לאן כל זה יגיע בסוף ?היכן הערכים בחברה הישראלית ?מה הפינוק והתערבות של ההורים , ובסוף למה החילים מגיעים לקבן ? זה פינוק לא יודעים אך להתמודד עם מצבים וזה משפיעה גם באזרחות

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לכתב-תלמד את החומר.טירוני02 ''ג'ובניקים'' עושים בצבא אבט''שים ושמירות

    מ''כית לשעבר, 31/12/05 11:21

    כמה גם מי שהולך להיות חייל במודיעין או פקיד בקריה או מתכנת בחיל הים - יוצא לאבטחת יישובים למשך שבועיים כל כמה חדשים, ושומר כל חדש בבסיס שלו . אז קצת קשה להוציא חייל לשמירות ואבט''שים בלי שיעבור טירונות כלשהי .

    הגב לתגובה זו

    • צודק ב 100 %

      עידו, 31/12/05 14:43

      למרות שההכשרה שלהם מגוכחת הוא מספיקה

      ולגבי מה שנאמר הכתבה על ביזבוז זמן בטירונות , גם בטירונות 05 יש המון זמן שלא עושים כלום, נכון אין זמן לנוח אבל אני זוכר שבחצי מהטירונות עמדתי בשלשות או ב ''ח''

      הגב לתגובה זו

    • למכ''ית לשעבר

      לירן הוטמכר, 31/12/05 15:17

      נראה שאכלת יותר מדיי ממה שבישלת.
      הרמת חיילות של חיילים בוגרי טירונות 02 היא מזוויה. מה שאמור לגרום לחייל לצאת מההלם באקום בעצם מגביר אותו כי כשחייל חוטף צעקות על כל פיפס שהוא עושה מרב''ט מושתן במשך חודש זה עושה הכל חוץ מלהוציא אותו מההלם באקום.
      תסבירי לי את שיעור ההתאבדות הגבוה בין החיילים כי חשבו שאין להם מוצא בתוך המסגרת הזאת?
      או את אחוז המשתמטים הגבוה בין החיילים כי הם חושבים שהמערכת לא תעשה כלום חוץ מלמחוץ אותם?
      או למה דווקא המיץ של הזבל הוא זה שנמצא בעמדות בכירות בבסיסים, בראש החיילות ובמטכ''ל? הכל מתחיל מלמטה שמשרישים בחיילים את הרצון לברוח מהמסגרת כי היא ''תהרוס אותך ותבנה אותך מחדש'' קל להרוס וקשה לבנות זה כלל, אלו שנהרסו לא תמיד רוצים להבנות מחדש בצבא כי הוא שרוף מבחינתם כי אנשים כמוך שרפו אותו בשבילם.
      ההלם באקום לא נעשה בבאקום אלא בטירונות לא חוטפים שוק מלקבל חבילת סמרטוטים שקוראים להם מדים אלא מהביזוי הכבוד העצמי שלך בגלל שאתה לא מכיר את החוקים במערכת.
      אני הייתי מפקד בבסיס הדרכה במשך שנתיים וחצי. על על מיני סוגי אוכלוסיות 02, 03, 07 בנים בנות קצינים. כולם באו אליי אחרי שכיסחו אותם בטירונות או במסלול בטענה שהשרישו אותם חיילות אבל הם חיפשו את הפטורים את הדרך החוצה והגיעו למצב של איומי סרק על התאבדות כי חשבו שאף אחד לא יקשיב להם.
      באיזה שהוא שלב הקימו אצלנו ענף טירונות וכולם באו עם גישת הכאסח שהם או הן מדו בבט''רים. לקח להם חצי שנה והמון המון סטטיסטיקות להבין שהשיטה פשוט לא עובדת לעומת שיטה של הקשבה ומשמעת בסדר הזה. יותר חשוב להיות בן אדם שטיפה עובר על הכללים למען הפקוד כדי לקבל את האמון ואת ה 120% שהוא יכול להפיק מעצמו בשביל המערכת ובשביל עצמו. אני עצמי בוגר טירונות 02, שסיימתי את הטירונות והחלטתי שאני רוצה להיות מפקד יותר מהכל הוליך אותי מניע אחד להיות המפקד הטוב ביותר שאני יכול להיות פשוט לעשות כל מה שהמפקדים שלי לא עשו. הימור שהוכיח את עצמו בדורות של חיילים טובים, בקצינים טובים ובאנשים משכמם ומעלה. איך הצלחה מוחלטת בשום מקום אבל רואים את ההבדל בבה''ד ששירתתי בו גם יוצאים לאבט''שים, ושומרים בלי סוף, ומוקפצים לכל מיני שטויות שלא נדבר על ההתנתקות ומה ששבר חיילים לא להוציא גימלים אלו המפקדים שהיו איתם תמיד ולא ''פקודות המטכ''ל'' הלא עדכניות. ללמוד לירות בנשק לוקח יום, ללמוד להשתמש בנשק לוקח הרבה יותר.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    והכי חשוב: לכו להיות קצינים קרביים - זה משתלם בסוף

    ארז - קצין במיל, 31/12/05 10:28

    חיילים צעירים, צאו לקורס קצינים של קרביים אם יש לכם האפשרות.

    חוץ מהספוק האדיר שזה נותן גם כל החיים שלכם אחרי הצבא יראו אחרת.

    כל קצין קרבי שמשתחרת אחרי שנה-שנתיים בקבע מגיע בקלות ללימודים באוניברסיטה, למשל.
    במכללות כמעט ולא תראו קצינים לשעבר ואם כבר יש קצינים במכללות אז זה בדרך כלל קציני מודיעין או שלישות.

    קצינים קרביים הם איכותיים ומגיעים לאקדמיה האמיתי שזו האוניברסיטה.

    לקצין קרבי לשעבר (עד תפקיד של מ''פ) אין שום בעיה למצוא עבודה באזרחות.
    מעסיקים מאד מתרשמים ומעריכים קצינים קרביים לשעבר ולא חשוב באיזו יחידה הם שרתו.

    אז חיילים צעירים, ממישהו שיש לו ניסיון, אני ממליץ לכם בחום לצאת לקורס קצינים ולהשקיע.
    ההשקעה הזו תתן לכם פירות לכל החיים האזרחיים.

    הגב לתגובה זו

    • שטויות! (ל''ת)

      איזה קישקוש, 31/12/05 11:04

      הגב לתגובה זו

    • לארז:תגיד מקבלים גם יוצאי אתיופיה? (ל''ת)

      שמחה, 31/12/05 11:13

      הגב לתגובה זו

    • ניסית לכתוב משהו חיובי

      מוגג, 31/12/05 11:26

      ויצא משהו שלילי.

      תאמין לי, אפשר להסתדר יפה מאוד גם בלי להיות קצין קרבי. יש קצינים קרביים גם במכללות.. ויותר מזעזע מזה - יש חפ''שים באוניברסיטה!

      הגב לתגובה זו

    • במיץ

      יוסי, 31/12/05 11:44

      אני קצין קרבי שהצליח למזלי לחמוק מקבע.הלוואי שלא הייתי הולך לקורס קצינים ובוודאי לא לצבא.רק סטירות קיבלתי באזרחות .השרות לא עזר לי בכלום אבל בכלום.(אני מצליח היום לא תודות לצבא וכן בזכות זה שאני לא עושה מילואים)אך הלוואי ולא הייתי מתגייס.

      הגב לתגובה זו

    • שטויות במיץ

      לוחם הנדסה, 31/12/05 12:02

      יש לי ידידה שהייתה קצינת שלישות...
      שאלתי אותה למה היא יצאה לקצונה בכלל בזמנו . היא אמרה בגלל השטיח האדום שכל מעסיק יפרוס לי כשיראה שרשום בקורות חיים השתחררה בדרגת סגן. שלשום כשהלכתי לקולנוע על השטיח האדום ראיתי אותה יושבת שם...(בקופה)
      :-)
      סיפור אמיתי!!!

      הגב לתגובה זו

    • ארז צודק וחמוד,התעלם מהערות השמגגים מלמטה. (ל''ת)

      פ.ע, 31/12/05 12:05

      הגב לתגובה זו

    • ארז אתה חי בסרט יא מעאפן!!! (ל''ת)

      robie, 31/12/05 12:37

      הגב לתגובה זו

    • בלי להכנס לגישה שלך

      מסטרנט, 31/12/05 12:40

      לגבי מכללות (שממש לא נכונה - למדו איתי במכללה הרבה קצינים קרביים וגם שני טייסים), חשבת לרגע שאולי מלכתחילה מי שהולך להיות קצין קרבי הוא אדם ברמה גבוהה וחדור מוטיבציה, מה שאומר שגם את הפסיכומטרי ואת הבגרויות שלו עשה בהשקעה ורמה גבוהה (עוד לפני שהתגייס)?

      כנראה שלמדת במכללת ג'לג'וליה עם מע' הסקת המסקנות שלך ;-)

      נ.ב:לקצין החירניק היחיד שאני מכיר אין בכלל בגרות, שלא לדבר על לימודים באונ'...

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    טירונות חובה

    sk, 31/12/05 10:00

    טירונות 03 קרבית חובה לכולם!
    מי שיפול שילך ל 02

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אבי היה אומר

    אדם פשוט, 31/12/05 09:36

    אבי ז''ל שהיה יליד 1907 ושירת בצבא הרומני הרבה שנים (השתחרר בדרגת סא''ל )היה אומר :הצבא הוא אוסף משוגעים ובזבוז זמן.
    ראהו הוזהרתם............................

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    זו הכנה מצוינת

    אורי זקס, 31/12/05 09:34

    רוב החיילים בצהל לא עושים כלום חוץ מלהוציא פטורים!

    הגב לתגובה זו

    • אז אך המדינה הזו ממשיכה להתקיים ? (ל''ת)

      אויר יא פטפטן, 31/12/05 11:22

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    כתבה שמאלנית אנטי פטריוטית

    ריקי קאל, 31/12/05 09:14

    משקפת את כשל מערכת החינוך הבינונית והגלותית שבה אין כבוד לעצם היות עם ישראל בארצו ואוחז נשק מול שונאיו. רק שהם נוסעים בי''א לאושוויץ הם מזילים כמה דמעות על זה שהם יהודים עם צבא ואחר כך שוכחים את זה .
    יש המון חילים עם מוטיבציה שאוהבים ונהרגים למען הכלל. והמשתמטים הם בני משתמטים שיברחו מפה ברגע הראשון שתהיה בעיה רצינית וישאירו את הארץ לנו, ולדרוזים.

    הגב לתגובה זו

    • השמצה של זיקים.לוחמי סטי''לים עושים שם טירונות לדוגמא

      סתם השמצה, 31/12/05 11:23

      עוד מלא חיילים מהטובים שיש עברו טירונות בזיקים .

      הגב לתגובה זו

      • אני מסכין איתך

        טירון בזיקים, 31/12/05 12:59

        אני עכשיו עושה טירונות בזיקים....אני הולך אחר כך לתפקיד מסווג במודיעין ואני אומר לך שלא כולם שם גובניקים שלא עושים כלום בצבא.......יש שם מכל מיני...מה לעשות שיש גם חבר'ה שמוציאים פטורים מכל דבר....אבל רק שתדעו שזה לא נכון שכולם שם גובניקים

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    an UNPREPARED ARMY = UNPREPARED NATION

    amir, 31/12/05 08:45

    I would like maariv to post this important message from America and supporters of the JEWISH State:

    AN UNPREPARED ARMY IS AN UNPREPARED NATION !

    If Israel thinks that war is over... peace has come... and the army is history... Then Israelis will soon learn they are DEADLY MISTAKEN.

    Just look at the threats from Iran !

    הגב לתגובה זו

    • What Do You Care

      P, 31/12/05 14:09

      You live in LA
      Israel is doomed Dude
      The countdown has just begun
      Israel doesn't have the will to survive everyone is talking about emigration
      It's done dude
      Live your life

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    צבא. מי צריך את זה?

    מי צריך צה''ל?, 31/12/05 08:22

    בואו נסגור את צה''ל
    וניתן לחמאס וחיזבאללה לשמור עלינו....

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הצבא כמיסוד האלימות. הצטרפו ל:

    די לאלימות, 31/12/05 06:24

    תנועת ''פרופיל חדש'', התנועה לאִזרוּחַ החברה. חפשו בגוגל, ודאי לא ניתן לפרסם כאן אתרים.

    הגב לתגובה זו

    • וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי..???????

      :-(, 31/12/05 09:33

      די לפחדנים, סע לגואה.
      אגב גם השויצרים הנטרלים על פי החלטת האו''ם מגיסים ובונים צבא, למה, כי יצר לב האדם רע. הבנת את זה טיפש?!

      הגב לתגובה זו

      • לשוויצרים יש חיל הים למרות שאין להם חוף.... הם גם עושים מילואים

        שווצרי, 31/12/05 12:50

        ושומרים את הקטבגים שלהם בבית......

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    מי שתרם לשירותרום - פראייר!!

    דני, 31/12/05 04:32

    צה''ל שמן ואינו מנוהל גוף יעיל. מניסיוני כקצין בדרגת סא''ל אין צורך בחיילי החובה. רובם לא יעילים והם משתחררים לפני שרכשו נסיון וידע מקצועי. לפקח על חיילי חובה שלא מקבלים שכר זו משימה כמעט בלתי אפשרית. רוב הזמן מושחת על טיפול בענייני ת''ש, שמירות וכו'. הגיע הזמן לומר את האמת - צבא החובה הוא כשלון. הצבא בשם עקרון צבא החובה מגייס את כולם ומעניק אישורי כניסה לחיילים שבהם עבריינים רבים לבסיסיו הרגישים. הגיע הזמן לצבא מקצועי אמיתי. ואיזה אבסורד - הצבא שמקבל את נתח הגדול ביותר בתקציב פונה לציבור לממן את מחויבותו לתת תנאים נוחים לחיילים... מי שתרם פראייר!! מרבית הכסף הולך לממן את המשכורות של הקצינים באגודה למען החייל ותנאי השרות שלהם... ומופז הסביר לפני מספר שבועות שחוסר בתקציב מנע את ציוד כל היחידות בשכפ''צים...

    הגב לתגובה זו

    • אתה סא''ל כמו שאני אנג'לינה ג'ולי

      חפ''ש נצנץ, 31/12/05 05:55

      אין לי ויכוח עם דעותיך שזכותך להשמיען. אלא שבתוך השורות הצלחת להשחיל כמה טעויות קטנות שמסגירות את חוסר בקיאותך. לו היית מג''ד לא היית שוגה בהן. היות וניסית להתחזות לקצין כמעט בכיר כדי להעניק תוקף לדבריך ולא עמדת בשם דעותיך נטו, הפסדת את כל הקרדיט.

      הגב לתגובה זו

      • מה זה סא''ל? עוד קצין שמחרבן בשטח

        רון, 01/01/06 04:17

        גם רבי האלופים דפרים כמו איציק מרדכי ומופז. ערסים פרימיטיבים

        הגב לתגובה זו

    • אם אתה סא''ל אז אני צינצנת....

      שמע...., 31/12/05 07:27

      חיילים קרביים לא יהיו אם לא יהיו חיילי מפקדה שישרתו אותם.
      נהגים, טבחים, מחסנאים, מכונאים, מסגרים, ומה לא.... בלי אלה הצבא אינו מתפקד. לכן אתה לדעתי אפילו לא רב''ט ....... עם השקפה כשלך.

      הגב לתגובה זו

    • צהל= צבא הגירוש ליהודים

      איציק, 31/12/05 08:44

      עובדה שזה מה שקרה באוגוסט, אין מילים אחרות לטהר מה קרה שם ., טיהור (גרוש) אתני של אוכלוסיה יהודית. תארו לכם דבר כזה עושים לערבים בארץ איזה צעקות מהשמאל היינו מקבלים שזה פשע מלחמה. די לצנזרת תגובות, תודה.

      הגב לתגובה זו

    • למעשה גם אתה מיותר

      מבוגר ומנוסה, 31/12/05 09:47

      חילים במערך תומך לחימה כמו : נ הגים אפסאים טבחים וש''ג יכולים להיות מוחלפים בקלות ע''י חברות אזרחיות . אין טעם להחזיק יח' צבא בסדיר וגם במילואים לצורך זה .אבל , אם לא יהיו חילים מה יעשו הקצינים והנגדים ביח' אלו שעושים כלום ונהנים מפנסיות שמנות על חשבון הציבור ??

      הגב לתגובה זו

    • מעולם לא קראתי כל כך הרבה שטויות

      בבבב, 31/12/05 11:22

      אם אתה באמת סא''ל , אז מה אתה ברמתך מלין על חיילי החובה העורפיים ''נמוכי הרמה'' . אם יש להם מפקדים כמוך , אז אין פלא שכך נראה הצבא . אתה מתחזה....

      הגב לתגובה זו

    • לכל המגיבים על תגובה זו

      קב''ן במיל', 31/12/05 21:05

      למגיב יש כנראה איזו בעיה נפשית, כי הוא שולח את אותה התגובה כבר חודש ובתגובה על כל נושא שהוא. גם על הבחירות בעירק הוא הגיב שלא צריך לתרום לשירותרום.

      אז לא חבל על המאמצים שלכם להתווכח אתו?

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    טירונות זה הבסיס

    nero, 31/12/05 04:04

    של הצבא, אפילו הג'ובניקים, זקוקים להכשרה מסוימת אפילו אם היא קלה ו''בסיסית'' אחרי הכל הם לובשים את מדי צה''ל, ובכלל מי יודע עוד יכול להיות במקרים מיוחדים שהם יתבקשו להחזיק נשק כדי להגן על ארצנו הקטנטונת, או על עמדה בש''ג.

    הגב לתגובה זו

    • ג'ובניקים מחזיקים נשק כל שבוע בשמירות. (ל''ת)

      על תחנות טרמפים, 31/12/05 11:25

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    כולם רואים את המחר, רק אותו.

    יניב, 31/12/05 03:57

    כל הכבוד לכל הטוקבקיסטים שרואים את המחר, מה עם מחרתיים?
    צבא מודרני ומתקדם - ממש הוט VOD. עזבו אתכם מהשלכות על החברה, על הכלכלה, על פער המעמדות.
    בצבא ארה''ב הגדול משרתים חיילים ממעמד כלכלי-חברתי נמוך. למה? כי רק מי שאין לו כסף להתקיים, יסכן עצמו תמורת כסף...
    צבא שכירים?! תעשו לי טובה, ותשמרו קצת, רק קצת, אידאולוגיה.

    ג'ובניקים לשבוע שטח, 15 שניות, זוז!!

    הגב לתגובה זו

    • יאללה יאללה (ל''ת)

      אני אני, 31/12/05 11:34

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    שינוי?

    הג'ובניק א', 31/12/05 02:24

    דרך אגב בקשר למה שכתבתי קודם די צפוי ששום דבר לא ישתנה ב100 שנה הקרובות אבל חפיף העיקר שירימו כל שנה שירותרום לגוף שמקבל הכי הרבה כסף במדינה הזאת .

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    שינוי

    הג'ובניק א', 31/12/05 02:19

    גם אני עברתי טירונות כלל צה''לית וללא ספק אין לזה כל משמעות לתפקיד שלי הנוכחי אולי באמת הגיע הזמן שהצבא יפתח את הראש וישנה קצת את איך שהוא נראה וזה כולל את הנושא של הכתבה ממשיך בקיצור השירות ולפי דעתי יגמר בזה שיפסיקו לזרוק ים של אוכל אחרי כל ארוחה ,יש מספיק פיות רעבים בישראל ובהחלט יש את מי להאכיל עם כל האוכל הזה שהצבא זורק.
    חג שמח שנה אזרחית טובה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הצחיקו אותי, ילמדו תחמנות?!

    Avi Ecuador, 31/12/05 02:15

    היום יש ראש לתחמנים.
    ''קדימה''!
    אפילו לא צריך ללכת לצבא

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מעניין מי יהיה האידיוט הראשון שיקפוץ

    דב, 31/12/05 02:07

    ויצדיק את הטירונות.
    בכלל, 80 מהמגוייסים מיותרים, בזבוז כסף למדינה.
    כל הכסף הולך לביטחון, כלומר לאנשי קבע וקצינים דפרים שמחרבנים בשטח ולא יודעים קרוא וכתוב (ראו מקרי מופז ואיציק מרדכי).
    צריך להקים צבא שכירים מצומצם, יעיל ומודרני

    הגב לתגובה זו

    • עם המנטליות של השמאל ו''מנהיגנו''

      Avi Ecuador, 31/12/05 03:49

      צריך להסתפח לארצות הברית ולפרק את צבא הכנה לפלסטין של היום.
      הם חולמים מפלנטת חלם שיש להם יבשות לתת, על מזרח תיכון עשן, סליחה, חדש, ועל ישרפלסטין דו לאומית ועוד מדינה פלסטינית נקיה אתנית מיהודים.
      מתכון להתאבדות לאומית של עם אם הפלסטנים לא יפריעו לשאהידים לאומיים לאבד את עמם לדעת.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הגיע הזמן לגייס רק מקצוענים

    איש צבא בדימוס, 31/12/05 02:05

    חדורי מוטיבציה לצהל.
    כל שאר המתגייסים מהווים מטלה בזבזנית וחסרת תועלת לצבא.
    הצבא צריך לשמש לבטחון בלבד ולא לשירותי חינוך ורווחה.
    האזרחים והפוליטיקאים שוכחים שבחלק גדול של תקציב משרד הבטחון המדינה מקבלת מהצבא שירותי חינוך רווחה ועיצוב דרכו של האזרח העתידי דבר שמערכת החינוך הכושלת לא הצליחה לבנות ולספק למדינה.

    הגב לתגובה זו

    • ממתי קוראים למשתמטים ''איש צבא בדימוס''? (ל''ת)

      הצחקת אותי, 31/12/05 11:27

      הגב לתגובה זו

    • אם כל הכבוד אליך

      ששי, 31/12/05 11:35

      מי אתה ומה אתה.?!
      שאתה תגיד שלא צריך חינוך בצה''ל
      צה''ל זה לא רק צבא יש בו הרבה תחומים זה כמו מד''א זה לא רק להציל חיים זה גם עזרה לנזקקים וגם תנועת נוערר

      הגב לתגובה זו

    • זה צבא של מדינה אחרת?

      טור' (במיל.), 31/12/05 18:52

      ''יצאת חוצץ'' נגד מדיניות החינוך והרווחה של הצבא ומדבריך משתמע שזה צבא של מדינה אחרת.
      אין חוק חינוך חובה מעבר לחטיבת הביניים וגם זה אינו נכפה. לעומת זאת שירות צבאי הוא חובה בחוק. זו ההזדמנות האחרונה של המדינה לחנך את אלה שלא שיחק להם המזל, או שבאו ממשפחות לא טובות, להיות אזרחים נורמליים. כל שקל שמושקע בחינוך בנוער האבוד הזה חוסך אח''כ מיליוני שקלים במשטרה, בתי משפט, נזק לרכוש ונפש ושב''ס.
      כל איש צבא יודע את זה למעט אלה
      שלא רואים את המדינה בראייה מערכתית. אלה כנראה שרתו בתפקיד שולי.

      הגב לתגובה זו

    • 1 כל כך צודק (ל''ת)

      אימא ללוחם, שחם, 02/01/06 10:24

      הגב לתגובה זו