• 55.

    אפשר להתחיל לספור את הימים עד להספדה הסופית

    מי צריך יומון?, 03/01/06 22:48

    לא ידעתי שיש כל-כך הרבה קוראים למקור ראשון והצופה שחייבים לייסד יומון חדש?
    אולי משהוא יכול להסביר לי איזה הצדקה כלכלית וערכית יש לייצר מעין שפע מלאכותי בעיתונים המתחרים אלו באלו?
    למה לא להשקיע משאבים לשפר את הבסיס הקיים במקום לשאוף לבלוע עוד ועוד?
    עד כמה אפשר להוריד את הרמה כדי להגיע למכנה המותף הנמוך ביותר?
    האם עוד צהובון יפתור את כל הבעיות?

    לסיכום: האם סגן העורך לא עשה בשכל שברח בזמן לפני מכירת החיסול הסופית של עיסקיי העיתונות הדתית-ימנית?
    אז, שיהיה הרבה הצלחה בדרך החדשה והמאתגרת של הקולנוע...

    • איפה הממונה על ההגבלים העיסקיים שיעצור את המונופוליסט?

      אנטי-מונופול, 04/01/06 12:16

      תגידו גם 'בשבע' שייך לבן צבי? או שעדיין לא?
      תסבירו לי למה בדיוק הוא צריך את 'נקודה', 'מקור ראשון', 'הצופה' היומון החדש, ערוצי טלווזיה ועוד?
      זה לא מפחיד שאדם אחד שולט בכל ערוצי המדיה המגזרית שלנו?
      לא מסכן מי שהוא ירצה להחרים או סתם לרדת לחייו מסיבה נעלמה כלשהיא?
      קחו לדוגמא: גונן גינת כמעט חיסל את הרב שי פירון כי סבר שפגע ביצירת אמנות של סבו? זה לא עושה לכם צמרמורת או חשק לצעוק - הצילו!

  • 54.

    קליין, מי שלח את הדואל? תגיד ת'אמת. חברים? (ל''ת)

    עכבר, 01/01/06 21:41

  • 53.

    יענקל אלטע קאקער וד''ל (ל''ת)

    יוכבד, 31/12/05 22:12

  • 52.

    איך לא יצא לי לקרוא את העיתון הזה עדיין?

    jak, 31/12/05 18:13

    כנראה שהוא לא משווק כמו שצריך

  • 51.

    להחזיר לעריכה את צור ארליך - הוא משכמו ומעלה - ידענותו וכשרון כתיבת

    שלמה נהלוני, 30/12/05 12:30

    כתיבתו השתקפו בעריכתו - הוא גדול משוררי העתון הקיימים כיום - מאז אלטרמן לא היה כמוהו - דרך אגב אני מחפס את ספר ליקוטי שיריו ''הארץ המאובטחת '' - יש לי אחד וחיפשתי עוד למתנות חנוכה למכירי .

    • אני מסכימה איתך, שלמה. לדעתי יש בסטימצקי ואם לא, אפשר להזמין. ואולי

      שולמית פומרנץ, 31/12/05 19:27

      אפשר להתקשר למערכת העיתון ולבקש

    • את הספר של צור אפשר להשיג...

      צורית, 31/12/05 22:18

      את הספר אפשר להשיג אצל המחבר שגר במעלה-מכמש (אזור חיוג ירושלים).

      מקווה שבזה יתמו חיפוסיך.
      :)

    • מרפקיו הקהים

      מימוזה, 01/01/06 11:15

      אני מסכימה שמקרב העיתונאים הוא המשורר הטוב ביותר, (כמו אלתרמן?הגזמתם) אבל בעיתונות אין לו מושג ירוק. חוץ מזה יש לעיתון עורך מכהן ולסגן עורך לא יבחרו אדם חסר כל כישורי ניהול, שמרפקיו אינם מחודדים ועטו/מקלדתו נוטפת צוף מתקתק של פיוטי מלאכים זכים.

      • את מימוזה או מדוזה? אה, שימפנזה. הבינותי

        סתיו השמאלנית, 01/01/06 21:22

        מאמל'ה, כשתביני בעיתונות כמו צור ארליך, אז תדעי איזה שטות כתבת.

        נכון שהוא לא חתרן ולא תחמן - תכונה נדרשת בעיתונים מסוימים - אך הוא בהחלט עיתונאי מוכשר ומוערך מאוד. ולא רק בשל שיריו.

        ביי.

  • 50.

    געוואלד!

    שמשון ואנונו, 29/12/05 22:50

    מה נעשה עכשיו?! בכל אופן מקור ראשון הוא הדבר האמיתי היחיד שקורה בתקשורת הישראלית

  • 49.

    מקור ראשון עיתון סביר שהעריכה שלו מיושנת והעיצוב מעצבן בעיקר בחדשות

    ערן חורב, 29/12/05 03:18

    לגבי העיתונים של בן צבי זאת לא בושה להחזיק עיתונים רבים שנאבקים על ארץ ישראל השאלה אם העיתונים הללו יש להם איזשהו עתיד. עושה רושם שלא כי הסיכסוכים הפנימיים הורסים כל חלקה טובה - מודחים ומפתטרים ואחר מרכלים על כל העולם כמו בהתנחלויות ובקיבוצים. אז תזכרו איפה דבר, למרחב ועל המשמר. בפח האשפה של התקשורת.

  • 48.

    נו, אז הוא פוטר (או ''התפוטר''), אז מה? ביג דיל, מקור אחרון (ל''ת)

    ל. דנקנר, 28/12/05 23:40

  • 47.

    משפט שלא הבנתי, ותודה מראש על העזרה בהבנה:

    אחת, 28/12/05 23:39

    ''ההתכנסות של חלק מהמערכת לטובת היומון''

    • הכוונה היא

      מ. ראשון, 29/12/05 00:14

      שחלק גדול מאנשי מקור ראשון עסוקים גם ביומון.

  • 46.

    מי שלא מפרגן ליענקלה

    לכלוכית חורון, 28/12/05 15:09

    סימן שיש לו שערות באוזניים.

    • מה הקשקוש הזה?

      נרקיס, 28/12/05 23:11

      נמקי פרטי! ומדוע דווקא שערות באזנים?

  • 45.

    עיתון מעולה

    אהרון ב., 28/12/05 14:27

    במיוחד התרבות, מגוון מצויין, ומעמיק.

  • 44.

    נכון שלורד לקח את העיתון לכוון הברנז'ה אך

    ימנית דתית., 28/12/05 13:02

    חשוב מאד שגם לימין החילוני יהיה עיתון ימני לאומי, ואת זאת עושה מקור ראשון בצורה מושלמת בעזרת האיכות שלו. (כן, למה שלא יתחרה עם ''הארץ''). לימין הדתי יש עתונים כמו הצופה, בשבע, נקודה, ואפילו הדוירחון נתיב. כל עיתון נוסף יתקבל בברכה.

    • השבועון של מקור ראשון הוא עיתון התרבות הכי טוב בישראל (ל''ת)

      עידית, 28/12/05 14:29

      • נכון מאוד (ל''ת)

        ברוס, 09/01/06 17:32

  • 43.

    מספר הערות ממנוי ותיק

    מיכאל, 28/12/05 12:15

    א. אכן העיתון השתפר מאד בשנים האחרונות. מדורים חדשים, החדשות הפכו ליותר אינפורמטיביות ופחות מאמר מערכת אחד ארוך. גם מוסף הכלכלה (אשתי יועצת השקעות) מעניין ומביא מבט אחר על הכלכלה.
    ב. אם הסיבה לשיפור שחל בעיתון נעוץ בסגן העורך שפרש אזי חבל. עם זאת אני מקבל שבעיתון כבכל מקום עבודה אנשים לא תמיד מסתדרים וישנה תחלופה.
    ג. לעניות דעתי יש כעת להפנות את המשאבים משיפור פנימי לשיפור חיצוני בשיווק ומכירות. אני לא מבין מדוע לא רואים את העיתון בסופרים בימי שישי. ישנים אנשים שקונים את שני העיתונים הגדולים באופן קבוע - ''שיהיה מה לקרוא בשבת''. חלקם ירכשו גם את העיתון השלישי אם יוצב על הדוכנים.
    ד. מדי פעם אני מגיע לבית הוריי או אחיי לשבת. אני קורא את שאר העיתונים- נכון יותר לומר מדפדף. לא ייאמן הפער בין האיכות של מקור ראשון לבין העיתונים האחרים שמתבססים על בידור הקוראים.
    ה. מי שמאכזב כאן בגדול הם הקוראים בעלי דעות ימניות. כפי שאמרה לי גיסתי - אישה בעלת דעות ימניות - ''אני אעדיף לקרוא עיתון אחר על מקור ראשון.'' - והאשמה הקשה כלפי העיתון - ''הוא צפוי''. ובכן כנראה שאת הארץ קוראים אנשים שחושבים שמחר יפרסמו כתבה חיובית על החפירות בעיר דוד או על התנחלות חדשה ביו''ש. מעניין מה כל כך לא צפוי בנחום ברנע, בגדעון לוי, בסימה קדמון ודומיהם.
    ו. אני מציע לכל אותם קוראים שיבואו לעצמם בטענות כאשר הם פותחים רדיו ורואים טלויזיה ומה שיש לנו זה רזי ברקאי, אילנה דיין ודומיהם. מי שלא תומך בתקשורת מרכזית בעלת גוון ימני שלא יתפלא כאשר פינוי יישובים עובר בתשואות הידד כמעט בכל כלי התקשורת ובאתרוגיות לשליט הנאור.
    ז. אני מסורתי - חשוב לי שבעיתון שאני קורא לא תיהיה התעלמות מרכיבים משמעותיים בחיי המדינה ושיבואו לידי ביטוי גם השקפות עולם שאני לא תמיד מסכים איתם. אז גם טלויזיה, קולנוע, כותבים מהמרכז ושמאלה, כתבות שמצביעות על מחדלים בהתנהגות מוסדות של הצד הימני דתי (כל הכבוד על התחקיר בעניין עמותות בתי הספר) - כל אלה מצביעים שמדובר בעיתון ולא בפמפלט בעל ראייה צרה.

    • תודה ואני מסכים אתך (ל''ת)

      מקוריסט, 28/12/05 13:20

    • זו תגובה עניינית ולא טוקבקיסטית אופיינית

      כל הכבוד לך, 29/12/05 10:11

      וראוי לציין כי מדובר אכן בעיתון אמיתי.
      למרות זאת חיוני לעצב את השבועון באופן שיהווה אלטרנטיבה לתרבות השלטת.
      אני מדבר כחילוני ציוני.

  • 42.

    המגיבים כאן לא מכירים את עולם העיתונות

    עיתונאי, 28/12/05 12:13

    תככים, עזיבות מתוקשרות, סכסוכים על רקע אגו ותחלופה של בכירים היא דבר ידוע בעולם העיתונות. האנשים שקוראים עיתון מחזיקים ניר ביד ואין להם צל של מושג כיצד נראית ומתנהלת מערכת עיתון שבה יושבים אנשים עם הרבה אגו(עיתונאים)

    מה עם בכר מידיעות אחרונות? ספור טרי של עכשיו, ומרמרי מהארץ? ובכל כל מה שקורה במקומונים?

    חבר'ה תרגעו!! מה שקורה במקור ראשון הוא נורמאלי לחלוטין בהשוואה לכל כלי תקשורת אחר.

  • 41.

    בואו נודה שמקור ראשון עיתון טוב ולא יותר בזמן שהוא צריך להיות חדשני

    מירב פוליטי, 28/12/05 12:03

    אני מנויה של העיתון כבר שלוש שנים ורואה את השיפור התמידי. יש אצלינו מישלוקח מיד את הספורט ויש את המסוף או היומן ואני ובעלי מתחילים עם עמודי החדשות. עד כאן הכל בסדר ואפילו קצת יותר מבסדר.
    אבל האמת שאני מצפה ליותר חדשנות ויותר נועזות. למשל בתחום החשיפות נגד הממסד ונגד תנועת קדימה. או התיצבות יותר חכמה ושנונה נגד ההתנתקויות החד צדדיות. וכן, אני מצפה לעריכה יותר דינמית ופחות כזאת שמזכירה את העריכה המיושנת של עיתון הארץ.
    אני לא רוצה להמשיך ולקטרג כאשר כבר אמרתי שהסך הכל משביע את רצונינו אני בהחלט רוצה להיות יותר קשורה למקור ראשון בעיצוב ובאמירה.
    חג שמח ובהצלחה בהמשך.

  • 40.

    אדון בן צבי אין מקום לעיתון יומי נוסף, תתרכז במקור ראשון

    מוטי מירון, 28/12/05 11:31

    עיתון לרכבות ועיתון לדתיים ועיתון למתנחלים. שימו לב: שבע, הצופה, נקודה, תכלת, ועכשיו עיתון יומי נוסף. איך אפשר לעבוד ככה כאשר מקור ראשון ננטש וטובי אנשיו עוזבים אותו. עד מתי נתעסק במסביב של הדברים ולא בעיקר שזה כלי תקשורת מרכזי אחד שישמור על ארץ ישראל.

    • ''בשבע'' לא שייך לבן צבי

      גבריהו, 28/12/05 12:09

      וטוב שכך.

    • אור ושמחה עם עזיבת מלך הביצה

      אלמוזלינו, 28/12/05 12:20

      בדיוק איזה אנשים טובים עוזבים אותו?
      ''אנשים טובים'' - יעקב קליין כבר התחיל לדבר על עצמו בלשון רבים? והוא ''איש טוב''? נו באמת

      • כנראה שאינך מכיר אותו

        שושנה ארבלי, 28/12/05 13:22

        אם היית מכיר לא היית מזלזל כך.

        • ועוד איך!

          אלמוזלינו, 28/12/05 14:16

          ועוד איך מכיר אותו, ולכן אני יודע מה שאני אומר

  • 39.

    חבל. (ל''ת)

    דרלינג, 28/12/05 11:09

  • 38.

    מדוע בן צבי איננו מסביר מה המצב ומדוע חוסר היציבות בעסקים שלו

    חגי שנהב, אלקנה, 28/12/05 11:03

    מתפטרים או בורחים או מפוטרים ומוברחים. חובה שיהיה כאן אדם כמו שלמה בן צבי אבל הוא חייב לפתור את בעיות התקשורת שיש לו. כולם מפרסמים נגדו דברים והוא לא מגיב מה שמשאיר את השטח לשונאיו הרבים. אני לא אתפלא אם אנשים טובים ינהרו לעיתונים של שלמה אם הוא ירגיע את העניינים ובעיקר יתמוך במקור ראשון שמביא גאווה לקוראיו ובעליו.
    חג חנוכה שמח, שלמה

  • 37.

    סליחה רבותי הקשקשנים

    גבריהו, 28/12/05 11:01

    נכון אמנם שלכל בנאדם יש מחליף. אבל יענקל'ה הוא אדם נעים שעשה עבודה יעילה. הוא איש שאזנו תמיד היתה קשובה גם כשהיה לחוץ מאד בעבודה.
    חבל כי בלעדיו המערכת כבר לא תהיה אותה מערכת.

    • מקורבי תחת

      אליהו הנביא, 28/12/05 12:26

      נכון מאוד -
      המערכת שוב לא תהיה כמו בימי יענקל'ה שדאג לקדם רק את עצמו ואת ''מקורביו'' שהקשר בינם לבין כתיבה/עריכה היה כמו הקשר של שרון לדיאטה- המערכת תהיה נקיה יותר

      • כולם יודעים מי לא סבל את יענק'לה

        גבריהו, 28/12/05 13:25

        וכולם יודעים מי חתר תחתיו.

        • עין תחת עין

          אליהו הנביא, 28/12/05 14:18

          היו מי שלמדו ממנו.
          חתרן תחת חתרן

          • רונאל פישר??? אולי תסביר?

            גבריהו, 28/12/05 18:00

            מה הדבקת לי את הכינוי רונאל פישר?

        • שלום לך, רונאל פישר

          מקורבי גבריהו, 28/12/05 15:12

          נעים להיפגש.
          שיחת אותה עם לכלוכית חורון

      • יותר טוב לומר ישבן מאשר תחת (ל''ת)

        תחת, 01/01/06 21:34

  • 36.

    מה זה העיתון היומי הזה? אם הוא באיכות של מקור ראשון אני עושה מנוי!! (ל''ת)

    קורא נלהב, 28/12/05 10:58

  • 35.

    קליין נפל למלכודת של בכירים בעתון

    מ.ראשון, 28/12/05 10:55

    שלא בדיוק אהבו אותו בתפקידו הבכיר.

  • 34.

    מקור ראשון-תחילתה של המהפכה במפת התקשורת

    אריאל, 28/12/05 10:26

    העיתון מקור ראשון מבשר את תחילתה של המהפכה במפת התקשורת בישראל. לא עוד עיתון ''חצר''הפונה אל מגזר מסוים בחברה הדתית אלא עיתון הפונה אל כלל הציבור ויחד עם זאת אין הוא יורד למכנה המשותף הנמוך של החברה הישראלית כדוגמת העיתונים היומיים. הפנים החדשות של העיתון עם המדורים החדשים והמגוונים,עם התוכן העמוק מעניינים ומעוררי חשיבה. ניתן רק לברך על קיומו של מקור ראשון ולאחל לו אריכות ימים,העיתון היחיד הפונה לציבור הרחב שאינו מיישר קו עם האג'נדה שמעצבים משפחות שוקן/מוזס ושות'.

    • הכי טוב אצלם זה התרבות

      קופיקו, 28/12/05 14:28

      סוף-סוף נותנים כבוד לספרות. השבועון הוא פשוט המוסף הכי טוב שם.

  • 33.

    זה ברור כי מקור ראשון יסגר בקרוב!!!

    אלמוג יובל, 28/12/05 09:50

    העיתון יסגר ביחד עם כל המערכת שתלך הביתה!!!!
    אז הוא הקדים את המאוחר!!!!!!

    • איזה ייסגר!!! קראו פה

      אסתי כהן, 28/12/05 14:32

      מקור ראשון יישאר על תלו לעולמים. אין מה לדאוג. עם מוסף תרבות עשיר כל כך, שאין דומה לו, אין חשש כלל

  • 32.

    עתון מעולה, נקי, ברמה גבוהה. תנסו! (ל''ת)

    מיכל, 28/12/05 09:47

    • ומי שטרם התוודע למוסף התרבות, 'השבועון', המעולה - שיקום!! (ל''ת)

      רותם ק', 28/12/05 14:30

  • 31.

    השינויים המתמידים במקור ראשון דווקא חיוביים-זקוקים נאשות למפיקי-סרט

    בהצלחה בסרטים, 28/12/05 07:15

    העיתון מעניין דינמי ולרב נותן 'תמורה' לקוראי המגזר הנאמנים- (כלומר; משתדל להיות עם היד על הדופק אבל מדי פעם מפספס בגדול...)
    תחלופה בענף העיתונאות היא דבר חיובי!
    נאחל לו מכל הלב הצלחה במשימה הלאומית החשובה - הפקת סרטי איכות שיאזנו את קולנוע הזבל (אלימות, מניות בוטה, הרס עצמי והלקאה על חטאים שלא חטאנו)

  • 30.

    הסיפור כאן הוא חוסר היציבות של בן צבי וחבל

    מוריה, 28/12/05 06:20

    הבן אדם עושה פליק פלאקים עם רעיונות עיתונים ואנשים. מקור ראשון צריך להיות חוד החנית שלו ובמקום זה הוא מגייס כספים לעיתון חדש שלא יחזיק מעמד. ועוד שימו לב שהוא מפרק לא רק את מקור ראשון אלא גם את הצופה. שלומיאליות של שלומיאל.

    • שמך אינו מוריה. נראה לי שאת מוריה סרק ולא יותר מזה. ''סרק, סרק...'' (ל''ת)

      סתיו השמאלנית, 28/12/05 23:42

  • 29.

    טוב, אני חושב כל קוראי העיתון הזה סיימו להגיב

    יו יו, 28/12/05 04:07

    עוד מפעל ציוני איכותי שאוהב את ארץ ישראל, ובמיוחד את עצי הזית שלה, קרס.

    • מקור ראשון - העיתון הטוב בישראל

      קורא מקור ראשון, 28/12/05 09:47

      המפורסמות אינן צריכות ראיה.

      ועוד באתר האינטרנט של אחד הצהובונים הגדולים בארץ.

  • 28.

    העיתון הכי טוב בארץ!

    נקודה, 28/12/05 01:40

    מעריב פשוט מפחדים ממנו אז הם כותבים כתבות שליליות עליו, אבל לאמיתו של דבר זהו העיתון הטוב ביותר כיום.
    מומלץ בחום!
    ואל תצנזרו אותי, nrg!

    • מקור ראשון

      עבר הדני, 29/12/05 15:10

      מסכים מאד, במיוחד מוסף התרבות והספרות

  • 27.

    העיתון הכי טוב בישראל.נקודה.

    בשנתיים, 28/12/05 01:36

    מקור ראשון הפך מעיתון ימני-דתי וסקטוריאלי לעיתון איכותי, מגוון, מעמיק ובעל עמדה ימנית שפויה ואחראית. הבעיה עם הימין הדתי שאם מישהו מעז להגיד משהו טיפה שונה סימן שהוא שמאלני. כנראה שיש משהו בטענות של השמאל על חוסר הסובלנות והיעדר חופש הביטוי בציבור הזה. השינוי שעבר על מקור ראשון הפך אותו למעניין ומקצועי יותר ולעיתון שיש לו סיכוי אמיתי להפוך לכוח משמועתי בעיתונות הישראלית.
    מי שאחראי לשינוי הוא העורך אמנון לורד, אינטלקטואל מהמדרגה הראשונה ואם קליין עזב כנראה שיש לזה סיבה טובה. לוז ועוזיאל הם אמנם נחמדים וטובים אבל עוזיאל עבר את שיאו ולוז, איך אומרים, מתאימה יותר להצופה או לבשבע.

    • לורד הוא האורי דן של ביבי

      חיים, 28/12/05 04:38

      ואם בן-צבי חושב שלבטאון של ביבי יש זכות קיום ושאנשי הימין האמיתי ימשיכו להיות עיקר רוכשיו - הוא טועה.

  • 26.

    פוטר לא התפטר. (ל''ת)

    אחד שיודע., 28/12/05 01:03

  • 25.

    עיתון מעולה

    קובי, 28/12/05 00:53

    משפחתי מנויה עליו מיום היווסדו ומאז חלו בו שיפורים רבים.
    סוף סוף עיתון לאומי ואיכותי .
    אני אוהב את מוסף הספורט שלו שלדעתי הוא מעניין מאוד אבל שאלה אחת יש לי:עד לפני כחודשיים שלושה היה מוסף רכב נפלא (אמנם קצר )בעריכתו של טל שביט (מעיתון ''אוטו'') לאן הוא נעלם זה הרבה יותר מעניין אותי מעזיבתו של קליין,כל היודע על מקום הימצאו של טל כתבו הודעה בבקשה

    • צודק... אבל

      רותם, 28/12/05 14:29

      'השבועון', החלק של התרבות הוא הדבר הכי טוב, תשאל אפילו עיתונאים שמבינים

  • 24.

    אחרי שאיתן זליגר עזב-ביטלתי את המנוי

    ירושלמי, 28/12/05 00:00

    רק איתן יביא את האור!!!!

    • שילך לחברת החשמל

      מאור הגולה, 28/12/05 12:49

      יפה, אז למה שלא יעבוד בחברת החשמל?

      • תובה ענקית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

        תודה ל''מאור, 31/12/05 19:31

  • 23.

    אני מנויה של העיתון מזה שנתיים וקוראת את העיתון מלפנים ומאחור חוץ כ

    נחמה, 27/12/05 23:32

    העיתון עבר מתיחת פנים רצינית במהלך השנתיים החלפו ואני אוהבת את המהפך התוכן מעולה כרגיל המדורים רבים ומגוונים פשוט עיתון לאנשים חושבים. משמח אותי שהוא נקי מפרסומות שמקומן לא יכירם בבית דתי ושילדים נחשפים אליהם כלאחר יד. אני ממליצה עיו בחום.
    דרך אגב הילדים שלי מחכים בקוצר רוח לעיתון שלהם שמצורף מידי יום שישי . מקור ראשון עיתון לאנשים חושבים וזו עובדה.

  • 22.

    תפסיקו לקשקש - עיתון מעולה!!! (ל''ת)

    זאב, 27/12/05 23:30

  • 21.

    לכולם יש מקורבים ורק לי אין )-:

    בלב בלה, 27/12/05 23:20

    כנראה אני צריך לרכוש לעצמי במהירות. יש מתנדבים? (המייל מצורף...)
    כאילו, אם ליעקב קליין מצאו מקורבים אז בטח גם אני צריך לפחות אחד כזה. לא?!

  • 20.

    בן צבי לא מסוגל לשום דבר רציני, סליחה על ההתפרצות למחוז הימין ההזוי

    חיליק ימין מתון, 27/12/05 23:06

    תיראו מה הבן אדם עשה לערוץ התכלת תראו איך הוא עף כמו טיל מערוץ 10, תראו מה הוא עושה עכשיו למקור ראשון (העיתון האכותי שהוא מעביר כספים ממנו לעיתון היומי הלא ברור שלו) ואתם תיראו שהוא יסגור את הצופה, העיתון בין מאה השנים. ותבדקו איך הוא סילק את ארוי אליצור מנקודה לטובת פייגליניסט משיחי.
    אל תאמינו לשלמה בן צבי, נקודה.

    • חיליק טרופר , מוטב שתחזור לגנון

      חילוני ציוני, 28/12/05 01:14

      שלך יחד עם השמאל המשיחסטי ב''מעגלי צדק''.

    • מי בכלל קורא את נקודה, עיתון המימדניקים?

      חיים, 28/12/05 04:35

      לא יודע מה איתך, אבל אני מעדיף שבועון יומי ימני על פני דו-ירחון מזערי ימני, כלומר בן-צבי הלך שמאלה.

    • אורי עדיין עורך נקודה אם כי

      מ. ראשון, 28/12/05 14:38

      עורך אחראי ולא מתעסק בעריכה במובנה הקלאסי. איך בדיוק יעשה זאת אורי כשיש לו יומן שבועי לערוך?? והוא גם עורך משנה במקור ראשון ומעורב גם בעמודי החדשות?? מה הוא מלאך?

  • 19.

    לבן צבי השמן יש בבטן בן ולא עיתון (ל''ת)

    בנצי בנצבי, 27/12/05 22:58

  • 18.

    עיתון מעולה.נקודה.כנסו.

    רועי., 27/12/05 22:52

    רמה גבוהה,ציוני,לאומי,אוהב עמו וארצו.אפשר לקרוא בלי להסתכן בהתקלות כל עמוד שני בתמונות שלא היו מביישות תמונות אמצע בפלייבוי,מאמרים נוטפי אנטי יהדות וציונות,וכתבות אוהדות על כל מיני סוטים ופסיכים.עוד 20 שנה,העיתון הגדול בישראל,אינשאללה.

  • 17.

    אחלה עיתון

    יגאל, 27/12/05 22:52

    מקור ראשון הוא עיתון טוב ורציני, שעבר בשנה האחרונה תהליך משמעותי של שיפור.
    יש לו רק בעיה אחת: קהל היעד שלו, בגדול, הוא הימין. ואצלנו בימין, יש נטיה לראות כל מה ומי שהוא לא בדיוק בדיוק בקו ובזוית הכיפה שלנו, כרע, מושחת ושמאלני.
    האויב של הטוב, כידוע, הוא הטוב ביותר.

    אז אני מאחל למקור ראשון שיגדל ויהפוך לעיתון יומי, למרות כל האנשים הקטנים והקטנוניים שעושים מנוי רק בשביל לבטל אותו בהפגנתיות.

    • טוקבק יפה.אהבתי. (ל''ת)

      רועי., 27/12/05 22:58

    • מצטרפת. עולה על ''הארץ''. (ל''ת)

      חילונית ציונית., 28/12/05 10:50

    • הגדרת בדיוק את הבעיה של העיתון

      מ. ראשון, 28/12/05 14:30

      כמי שעובד במערכת העיתון אני לפעמים תולש את שערות ראשי מתדהמה על איך אנשים שהם קהל היעד הטבעי של העיתון, מדקדקים איתו כחוט השערה על כתבה כזו או אחרת ובגללה מבטלים מנוי. רבע שעה אחרי שהם מבטלים את המנוי הם הולכים לקרוא מעריב כי זה ממילא עיתון צהוב. אבל ''העיתון שלנו''?? הוא חייב להיות מושלם לפרטי פרטיו.

      אנשים תופסים את מקור ראשון כעיתון ''שלנו'' אין אף עיתון בארץ שקוראיו מכנים אותו ''שלנו''. עיתון הוא של מגוון קוראים והוא חייב להתאים את עצמו לכמה שיותר אנשים כדי למכור. מה?? יגידו הקפדנים הרי מדובר בעקרונות ואת אלה לא מוכרים והם אינם שווים בכסף . נכון אבל אידאלים שנשארים במגירה ואף אחד לא רואה אותם כי העיתון נסגר גם לא שווים כלום.

      רבותי הדקדקנים אתם האויבים הכי גדולים של תקשורת אלטרנטיבית לשליטה האיתנה של התקשורת ה''כאילו ממלכתית''.

      אם יש עמוד שלא מוצא חן בעיניכם דלגו עליו!! אל תוותרו על כל העיתון

  • 16.

    יענקלה פוטר, לא התפטר...

    אנונימי, 27/12/05 22:37

    מקורות פנימיים יודעי דבר.

  • 15.

    העיתון היחיד ששווה לשלם כסף עבורו. (ל''ת)

    דרור, 27/12/05 21:42

  • 14.

    המגיבים בעצם רוצים שני עיתונים

    סרגיי, 27/12/05 21:26

    מכל התגובות ברור שיש דרישה מן השטח לשני סוגים של עיתונים:

    1) עיתון ימני/לאומי/דתי במקביל ל''ידיעות'' ו''מעריב'' - כלומר: עיתון זבל בשביל דתיים. בישיבת בית-קל שמחים לספק את הסחורה הזו. המחיר ממש שווה לאיכות. בהמלצתם ובהסכמתם של גדוילי הדור!!

    2) עיתון מעניין ומושקע ומעורר מחשבה ודיונים רציניים - כלומר: ''הארץ'' אבל בלי השינאה העצמית, ועם כבוד כלפי ציבורים רחבים: דתיים, מסורתיים, לאומיים. עיתון מצויין, אבל לא מומלץ על ידי הגדוילים...

    ב''ה יש מקום בשוק לשני העיתונים יחד. אני מנוי על ''מקור ראשון'' כבר הרבה שנים ולא מתחרט לרגע! נהנה כל יום שישי.

    אגב, ביטלתי את המנוי ל''הארץ'' בגלל תמיכתם בטרוריסטים בתחילת מלחמת אוסלו. לא היה חסר לי כלום עם ''מקור ראשון''.

    • לא חסר לך עיסוק בעיתון בעולים

      שאלה לסרגיי, 27/12/05 23:31

      סליחה על השאלה המתנשאת - אבל לי כאוהד ציבור העולים מרוסיה - חסרה לי נקודת מבט על ציבור זה.
      האם אני טועה.

      • באמת מתנשא

        סרגיי, 28/12/05 09:10

        הגעתי לפני 16 שנה בגיל 14, והגעתי בסוף לתוכנית נעל''ה דתי בישיבה תיכונית. יכול לקרוא רוסית, אבל מעדיף עיתונות עברית.

    • מקור היה תמיד עיתון של הימין

      חיים, 28/12/05 04:32

      ברגע שבן-צבי החליט לנטוש את הימין, הוא נטש את קהל הקוראים ופנה לדרך חדשה שקרוב לודאי תוביל לסגירתו המהירה של העיתון ולחזקת הקוראים לצופה ולבשבע, עיתונים איכותיים הרבה יותר שלא מנסים לחקות את בטאון השמאל הקיצוני של שוקן.

  • 13.

    קליין בחור לעניין

    עידו וייס, 27/12/05 20:38

    מאז כניסתו של קליין למערכת העיתון ראו שינויים מדהימים בתוכן ובאיכות המוספים, צר לי על עזיבתו, כל שנותר לי הוא לאחל לו הרבה הצלחה בכל אשר יפנה .

  • 12.

    עיתון לאנשים עם אי קיו של יותר משתי ספרות

    אנישים חכמים, 27/12/05 20:09

    הצטרפו עוד עכשיו לרשימת המנויים.
    לא זו בלבד שהעיצוב מענמיין, הכתבות מדויקות, בהירות, חדות ושנונות!

    • צודק 100%! עיתון מעולה ומעניין-לאנשים חושבים באמת! (ל''ת)

      ננו, 27/12/05 20:31

    • אני מנוי ארבע שנים לעיתון

      דני, 27/12/05 22:34

      באמת העיתון היחיד ששוה לקרוא.

  • 11.

    ביטלתי את המנוי מזמן..

    מנוי לשעבר, 27/12/05 19:50

    מאז שהתימר להיות''הארץ'' של אנשי הימין, והחל להתדרדר לעוד צהובון עם הרבה מוספים מטופשים ומרגיזים.

  • 10.

    עיתון טוב

    בעל נסיון, 27/12/05 19:48

    מקור ראשון הוא הטוב בעיתונים לשימוש ניגוב החלונות באוטו אבל את יעודו האמיתי כמסיר שמן מהמדיד הוא ממלא בצורה מעוררת כבוד.
    כדי לבדוק את אמיתות דברי,בקשו מעובד תחנת הדלק לקבל עותק מהעיתון המונח לחלוקה חינם על הסטנד במספר תחנות דלק.
    לא תתאכזבו.
    עיתון,עלאק.

  • 9.

    ממה שמתפרסם על בן צבי בתקופה האחרונה אני מבינה שמדובר באדם לא רציני

    צילה, 27/12/05 19:38

    עיתון רכבת וכל מיני שטויות. כלום לא יקום אצלו ואם יקום יסגר וינעל אחרי חודש.
    מקור ראשון הוא עיתון שמביא גאווה למחנה הלאומי והדתי והוא ערוך בכישרון רב על ידי אמנון לורד ויענקלה קליין ואפילו אורי אליצור שהוא מיזנטרופ. אבל החלק המערכתי אדיר וצריך לשמור על העובדים. אם לא הכל יירד לטימיון.
    בקשר לעיתון או לעיתונים החדשים של בן צבי ברור מאליו שמדובר בהרפתקה שאם תתחיל, תסתיים עם עוגמת נפש לכל הצדדים. כי מי שלא מבין את חשיבות מקור ראשון ומעביר משאבים לעיתוני רכבת לסוגיהם ומינהם, סופו ברור ואחד: סגירה.
    חג אורים שמח.

    • מיזנטרופית את בעצמך

      חוצפנית, 27/12/05 21:46

      אפשר לומר על אורי אליצור המון דברים, אבל לומר שהוא מיזנטרופ זו לא סתם רשעות, זה טמטום בהתגלמותו. או שאינך מכירה את האיש, או שהמניעים שלך זרים. ואולי התבלבלת עם ''פילנטרופ''?

      • משכמו ומעלה

        זיוית, 27/12/05 22:13

        מסכימה עם דעתך,
        אורי הוא הוא בן אדם משכמו ומעלה.

      • אורי אליצור לא מיזנטרופ הוא סתם אנטיפט ולא נחמד (ל''ת)

        שחר, 27/12/05 22:53

        • איך אנטיפת????

          אני מכיר אותו, 28/12/05 01:33

          הוא קשוב, רגיש, ומאוד נזהר בכבודם של אחרים. אני מכיר אותו היטב שנים ארוכות מהעבודה ומחוצה לה, ואני לא מבין איך אפשר לומר שהוא אנטיפת

    • לצילה מגיבה מספר 9, אין לך מה לדאוג אין לו עורך ואין לו כסף

      מוטי, 27/12/05 22:25

      ולכן העיתון הפאשיסטי שלו לא ייצא כי כבר לפני שנה הוא דיבר על עיתון יומי ולא ראינו כלום.
      בן צבי הוא ליצן וכל מי שעבד אצלו אומר שהוא לא יציב בתחום העיסקי. הוא לא יעשה עיתון לרכבות הוא יעשה עיתון למוניות...
      אלה אנשים שעוד לא הפנימו כי מדינת ישראל, זו השפויה, נמצאת בתהליך של חזרה לגבולות 67 והם תומכים עדיין בפייגלין.
      הפאשיזם לא יעבור.

      • האם קראת את העיתון אוויל משריש

        למוטי שרמוטי, 27/12/05 23:30

        מקור ראשון הוא עיתון ימני מרכזי שנותן גם פה לימין ימני.
        אז נכון שהקו של המקור הוא לא לחזור ל-67'.
        טוב, לא כולנו ביילין.
        זה לא הופך אותנו לפאשיסטים.

    • מה זה מיזנטרופ? (ל''ת)

      אוריה, 29/12/05 01:33

  • 8.

    עיתון מעולה, אנא קראו:

    אלמו נימי, 27/12/05 19:35

    אני חילוני, אינני ימני, ובכל זאת אני קונה אותו בכל סוף שבוע, בנוסף לידיעות או מעריב.

    זה עיתון טוב מאוד, רענן, בעל גישה שונה, ומקורי. אני מציע שתתנו לו הזדמנות.

    אשר לפרישה: הצטרפתי רק בחודשים האחרונים, כך שאני לא מכיר את מי שפעל בו בעבר. אני מקווה שהוא ישמור על רמה ואף ישתפר.

    • כנסו דחוף!!!!

      אין נביא בעירו, 28/12/05 14:32

      גם אני חילוני ולא ימני במיוחד ואני חייב להגיד שמדובר בעיתון משובח וברמה גבוהה. חלק התרבות 'השבועון' הוא הכי טוב בתחוו, פשוט תענוג.

  • 7.

    ''שיירת הפורשים''? הצחקתם אותי

    יודעת ממקור 1, 27/12/05 18:21

    שום שיירה, שום פורשים. להיפך. בשנה האחרונה נוספו לעיתון המון כותבים ועורכים חדשים כחלק מההתרחבות. מספיק מבט חטוף בעיתון כדי לראות. מי יצא? חני לוז וקליין? זה לא שיירה, אפילו לא ''שיי''. והם יצאו רק כי לא מצאו את מקומם.
    העיתון ממשיך קדימה בדהרה

    • עיתון זבל

      מקור אחרון, 27/12/05 18:34

      מתחרה ב''דבקה'' ברמה האינטלקטואלית ובאמינות. שקוף שאת מגינה על מקום עבודתך.

      • קשקשן. לא החזקת אותו בידך מעולם (ל''ת)

        שלומי, 27/12/05 19:07

      • קליין היה אחראי לשינוי המבורך של מקור ראשון

        עיתונאי, 27/12/05 19:10

        ולצירוף כל הכתבות המרתקות אבל כנראה שמשפחת בן-צבי מנהלת את מקור ראשון כפי שניהלה את ''התכלת''
        כמה טוב שנשארתי היכן שנשארתי....

        • קליין היה אחראי בעיקר על התככים

          התרומה שלו, 28/12/05 09:43

          ולכן טוב ''שחזר לעסקים''. נחש מנוחש חסר בושה.
          כל מי שמעט שכל בעיניו מבין שאת השינוי שעבר העיתון בשנתיים האחרונות הובילו אינטלקטואלים ולא עסקנים דרג ג'.

        • לא מבורך ולא בטיח

          סעדיה גאון, 28/12/05 12:54

          השינוי המבורך היחיש שקליין קשור אליו הוא פיטוריו!

      • אני דווקא מנוי מאז 1999

        דוד, חיפה, 27/12/05 19:18

        שאז התחדש העיתון לאחר הפסקה ואני מרוצה באמת. מה זאת אומרת ''זבל''? קראת בכלל? במה בדיוק הוא ''זבל''? בשפה הנקייה, בתמונות הלא חשופות עד זרא, בהקפדה האיכותית? לא לבלבל את המוח במילים נבובות. אני חושב שהוא עיתון יותר אינטליגנטי מהשאר, בטח בהשוואה לידיעות ומעריב, שהם דווקא ''זבל'' ממש, ועוד כזה שמוכר בגלל שהוא ''זבלי'' כל כך

    • מקור ראשון הוא העיתון הכי נקי מכל הכוונים אבל גם מאוד מודרני לעומת.

      מקור ראשון, 27/12/05 19:19

      עיתון ''הצופה'' , במקור ראשון לפחות יש הרבה תוכן הוא מעניין טמתאים לכל הגילאים הוא מתאים גם לחילונים וגם לדתיים !!!

      מקור ראשון הוא עיתון אחלה!!!

    • זוהי ידיעה מגמתית.

      המקור הלאומי, 27/12/05 23:26

      חבל שלוז עזבה, ואני מקווה שמשבצת ביקורת התקשורת לא תחסר בעיתון.
      אנשיל פפר הוא עיתונאי בחסד.
      כנ''ל קרוליין גליק הותיקה.
      ויש כתבים צעירים חילוני ומעולים כארז תדמור
      גל ברגר

  • 6.

    רשימה רדודה ולא מושלמת. מה בעצם קורה שם? (ל''ת)

    אוהבת את, 27/12/05 18:16

  • 5.

    העיתון הזה הוא כבר לא מה שהיה

    אייל להב, 27/12/05 18:12

    היינו במשך שנים מנויים נאמנים של העיתון הזה, שהיה פעם עיתון דתי לאומי ציוני גאה. מאז שמו''ח החדש החליט שצריך לדחוף את הלשון עמוק עמוק בתוך החריץ של התל אביבים החילונים ולנסות ולמצוא חן בעינהם, הוא מהכניס לשם עורך קיבוצניק לשעבר ששובר כל היום את הראש איך לקרוץ ולמצוא חן בעיני האג'נדה של משפחת שוקן ועיתון הארץ על שלל היצורים המאכלסים אותה.
    העטיפה עדיין של מקור ראשון - התכנים - כבר מזמן לא לאומיים לא דתיים לא יהודיים ואין להם שום זיקה או רמז לעמדות ימניות. יש שם כיום 2 וחצי ימני-מחמד, ואת אמנון לורד שהוא כידוע כתב החצר של בנימין נתניהו שדעותיו ומעשיו ידועות כבר לכל. זה עיתון שניסה למצוא חן בעיני כולם ולכן הפסיד - את כולם

    • בדיוק כך

      אורי, 27/12/05 18:55

      הוצאת לי את המלים מהפה. מצבינו כשלך, וגם אנחנו עזבנו את העיתון אחרי שנים של להיות מנויים. בשלב מסויים זה החל לעורר בחילה. חבל חבל חבל

      • העיתון פונה גם ללא דתיים

        דני, 27/12/05 22:38

        מי שרוצה פארברדה מיגזרית שיקרא עיתונים אחרים

        • מקור הפך לבטאון של ביבי

          חיים, 28/12/05 04:25

          מי שמעוניין בעיתון שמדבר אל המתנחלים שיפנה לצופה ולבשבע, עיתונים מצויינים.

    • העיתון השתנה ולטובה

      חילוני לאומי, 27/12/05 23:23

      אומנם מוסף השבועון דורש שיפור,
      רך מוסף שבת - מעולה בעל רמה גבוהה ביותר
      היומן - מצוין
      החדשות - כמו עיתון שישי רגיל. איכותי ופרו-ישראלי
      ומי שליכלך על אמנון - או שהוא שמאלן שמתחזה לימני או שהוא מהז'אנר הקנאי הרחק ימינה ממקור ראשון.

    • העיתון מעולם לא הוגדר כדתי לאומי

      מקוריסט וותיק, 28/12/05 10:51

      בשביל זה היה ועדיין קייים עיתון הצופה

    • לאייל להב - בטח דוס מתנשא - זה שלורד היה קיבוצניק זה דווקא טוב

      ח., 29/12/05 01:47

      תגיד משהו, דוס מעצבן, איך זה שאתה אומר על אמנון לורד ''קיבוצניק לשעבר'' בטון של גנאי?

      העובדה שלורד הוא בן קיבוץ רק מוסיפה לו נקודות, כי ברור שהוא מכיר עוד חתכי אוכלוסייה, אבל בשביל אחד כמוך כל מי שלא למד בישיבה זו נקודה לרעתו.
      באמת איך בן צבי ממנה קיבוצניק לשעבר, משכיל, מעניין, כותב נפלא, אדם בעל הבנה במגוון תחומים, לא חתרן, מוכשר וכו'. באמת חרפה! קיבוצניק!

      אגב, אתה בטוח שאתה לא דוס מהסוג החשוך ביותר שאצלו ''חילוני'' זו מילה רעה ו''קיבוץ'' זו תועבה? כשתתחיל לאהוב כל יהודי באשר הוא ולהבין שגם קיבוצניקים יכולים להיות יהודים מעולים - אפילו שהם לא ביקרו באולפנה / בישיבה - אז ייטב.

      לילה טוב וחנוכה שמח.

  • 4.

    איל מגד כותב בעיתון, הוא נפלא. עיתון בלי צהוב שאפשר לאהוב! (ל''ת)

    נעמי, 27/12/05 17:59

  • 3.

    מקור ראשון - העיתון ההגון, המאוזן והנקי היחיד

    ישראלי שפוי, 27/12/05 17:55

    שיש היום בארץ!!! מומלץ לכל אדם עם מעט יותר שכל מהממוצע

  • 2.

    מכירים את המושג ''התפוטר''? (ל''ת)

    יונית תחמנית, 27/12/05 16:46

  • 1.

    ברחו ממקור ראשון? הצחקתם אותי.

    יוסי, 27/12/05 16:45

    חני לוז ומאיר עוזיאל לא ברחו. גם יעקב לא. הם היו מתי להישאר אם מישהו היה רוצה אותם שם.

    • קליין, לוז ועוזיאל

      מקור ראשון, 27/12/05 18:31

      קיבלו צ'ופר גדול: להצהיר שהם מתפטרים, כדי לצאת מהעסק בכבוד. לגבי עוזיאל - הוא היה עורך גרוע, אבל אדם חביב מאוד. לגבי לוז - היא כותבת בסגנון של מורה באולפנה ומייחסת לעצמה חשיבות של מומחית לתקשורת המונים. לגבי קליין - האיש אף פעם לא היה לא עיתונאי, לא עורך ואפילו לא מגיהה בדסק. תרומתו לעיתונות העברית מסתכמת בטיפוחו של זוכה פרס פוליקר קובי פינקלר.

      • יענקלה כן עבד שעורך חדשות בערוץ הראשון

        אחד שמכיר, 27/12/05 19:08

        של הטלוויזיה ועורך בחדר החדשות של ערוץ 7!
        האיש מוכשר, שנון, כריזמטי וכנה!!!
        אני מאמין לו!
        יענקלה שיהיה בהצלחה!!!

      • חני לוז היא בעלת תואר שני בתקשורת המונים

        מקור שני, 27/12/05 20:21

        הניתוחים שהיא מביאה מעמיקים עד ומבריקים .
        היא בין הבודדות מהמגזר שלה שהעזו להגיע לאן שהיא הגיעה באקדמיה, וגם בהישגיה.
        זה שהם לא מסתדרים עם מה שמלמדים בגימנסיה הרצליה אלא עם מה שמלמדים בהרצלה - זה מה שמפריע?
        לקוראים אחרים, כמוני, אין בעיה עם זה. אין לי רגשי נחיתות כלפי התרבות החילונית.

        • לאן בן צבי חותר?

          מקור שלישי, 27/12/05 21:54

          כקורא, אני לא יודע מה ההשפעה שהיתה לקליין, אם היתה.
          אני רוצה יותר כותבים כמו לוז וכמו מאיר עוזיאל, וכמו זאב גלילי וכמו סופיה רון.
          כאלה שלא מתחנחנים ולא מסתכלים אחורה מה השמאל חושב.

          מי שפוחד להישמע ''כמו באולפנא'', יש לו כנראה רגש נחיתות כלפי מה שמלמדים שם.
          האם בן צבי חותר להקים עיתון שישמיע בקול רם יותר את הדברים הנהדרים שנלמדים באולפנות ובישיבות, או שהוא כל הזמן חושש מה יגידו יושבי המסיבות בתל אביב?

          אני כל שבוע מתלבט אם לבטל את המנוי הוותיק שלי לעיתון הזה.
          הוא טוב, אבל נוסע למחוזות שאני לא יודע אם אני רוצה להיות בהם.

          בן צבי - השמע את קולך.
          ואגב, מי זה הסרי החדש שהוא לקח לערוך את ה''עיתון רכבת'' שלו?

          • תבטל, בן-צבי יהפוך את מקור ראשון

            חיים, 28/12/05 04:23

            לערוץ 10, עוד כלי תשקורת שמאלני המתחנף לברנז'ה.

      • יענקל'ה היה עורך היומן בגלגול הראשון של העתון

        מקוריסט וותיק, 28/12/05 10:49

        והוא עשה את זה לא רע בכלל! למרות שנסיונו היה מועט.

        • באמת?

          הריה''ל, 28/12/05 12:58

          הוא לא זכה אז בתפקידו כ''עורך'' , בזכות כישוריו!