• 67.

    הבחינה הייתה ממש קשה השנה!

    אחירע, 24/06/07 16:06

    הם הגזימו פלא שהממוצע נמוך!?

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    הבנת הניקרא

    יעל ש, 29/12/05 13:56

    ע''מ למנוע בעיות בבגרויות במקצועות העברית צריך לשים דגש בהבנת הניקרא וכתיבה שוטפת כבר בבי''ס יסודי. לא להמתין לתיכון.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    למר. כץ: הבנת הנקרא כנגד הבנת הנכתב

    רותי, 28/12/05 05:31

    למה כותבי דוחות יוצאים לצייד בזוגות? אחת (או אחת) קורא/ת והשני/ה - כותב/ת... לא מצחיק כשחושבים שהדור הבא יהיה מצויד בחצי הצרכי הקיום בעולמנו המתוחכם. בשלוש השנים הקרובות הם ילמדו להבין את הכתוב - אבל לא ידעו מה לעשות עם זה...
    ממש מרחיק ראיה, מר כץ! איך שלא יהיה, פספסנו הרבה זמן והרבה דורות. אין ספק שגם להורים יש מקום בחינוך - וגם אותם לא חינכנו כראוי להיות חלק מן המערכת ולשתפם בחינוך לאהבת הספר.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    לתגבר את הוראת העברית וההיכרות עימה-

    דפנה ''רנה קאסן'', 27/12/05 15:54

    להוסיף שעות הוראה בכל התחומים בהם נזקקים לעברית- ניבים, לשון, הבעה (''חיבור'' של פעם), חידושי לשון (''ודייק''), הכתבות,ספרות, תנ''ך, הסטוריה וכו'. לחייב אותם לקרוא החל מכיתה ג' ספר אחד בשבוע ולהרצות עליו / לכתוב אודותיו, לחזור ל''פינת הלשון'' שהיתה בכיתות, ללמוד פסוקי תנ''ך בע''פ, לאלץ אותם (ואת עצמנו) לעבוד קשה יותר ויסודי הרבה יותר.
    אני חולקת על דעתו של פרופ' כץ: אי אפשר להתמקד בהבנת הנקרא אם כל מה שהתלמידים ''קוראים'' הן הכתוביות בטלוויזיה! (או תגיות של מחירים בקניונים..ואני מתנצלת מראש על ההכללה..)

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    עצוב מאוד לקרוא...

    נעמה, 27/12/05 15:12

    יוצא לי ללמד שיעורים פרטיים לתלמידי חטיבת הביניים והתיכון והמצב פשוט עגום!!
    בשביל ללמד ספרות / תנ''ך אני צריכה לקסיקון כל כך רדוד כי הם לא מבינים מה כתוב...
    אוצר מילים דליל לחלוטין!!!
    כשאני אומרת לקרוא ספרים צוחקים עלי.....
    פשוט עצוב!!!

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    רק הליכוד יכול לייצר בורים ועמי ארצות. כי זה טוב לליכוד

    אזרח הארץ, 27/12/05 15:03

    כי מהבורים יבואו להם הקולת בבחירות ובזכותם הם בשלטון.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מזל שיניאק וחבורתה גרמו לדירדור הזה

    מורה ללשון, 27/12/05 14:56

    בשנים האחרונות.היא ריכזה מסביבה כל מיני ''מומחים'' לאוריינות וזרקה את התוכנית הטובה והוותיקה של ידיעת הדקדוק העברי וניבים מן המקורות. מה שבנו המפקחים הקודמים ובייחוד ד''ר מרדכי רוזן ,היא הרסה במחי יד ונשארנו עם בחינה דלה של ''הבנת הנקרא'' שגם היא מסופקת מאד.עצוב מאד.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    למה ההשתוממות הזאת

    שאול, 27/12/05 14:00

    כי זו התוצאה שנותנים לביביהו לנהל את הכלכלה וללימור ליבנת חבלה שרת הפודיום נותנים לנהל את החינוך

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    ברגע שהפסקנו לקרוא ספרים

    תולעת, 27/12/05 13:15

    ברגע שהפסקנו לקרוא ספרים והתחלנו להיות בטטות טלויזיה-
    איבדנו כל קשר עם המילה הכתובה
    וגם 12 שנות לימוד לא יעזרו לנו...
    מצער מצער מאוד...
    היפטרו ממקלטי הטלויזיה שלכם ותעשו לכם ולילדיכם טובה ענקית!

    הגב לתגובה זו

    • משחקי מחשב

      ממשין, 27/12/05 13:39

      למי יש זמן לקרוא ספרים כאשר מבלים אין סוף שעות מול המחשב? אכן משפרים מוטוריקה אבל מאבדים את יכולת התקשורת הן בכתב והן בע''פ.

      הגב לתגובה זו

    • החברות הכלכליות הגדולות מעונינות בצופי טלויזיה בורים ומופקרים

      כמובן זה נכון., 27/12/05 16:01

      (חסרי גבולות), שהם גם צרכנים קלים לשימוש, אז הן מעבדות קודם כל את הילדים באמצעות הטלויזיה- האח הגדול. טלויזיה= ניצול ילדים פאשיסטי.

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    הבעה בכתב ?

    המורה, 27/12/05 13:12

    האם להאשים את מי? משרד החינוך, המורים, הבית ?
    דבר ראשון זה הב י ת - מי שילדיו לא רגילים להקשיב(בא מההורים) לקרוא ספר ולהקשיב לא רק לטלוויזיה, מגיע לבית הספר בחסר ואחר כך הפיגור הזה נשאר לכל האורך.
    בהרבה מקרים ההורים עסוקים בפרנסה, ואין להם זמן לילדים (או משכורות נמוכות, או משכורות גבוהות אבל עסוקים כל הזמן).
    כל השאר זה רק תרוצים.
    יחד עם זאת שרת החינוך הנוכחית והמזכלית שלה היו כשלון חינוכי אחד גדול, (דברת) לנסות לשנות הכל ביום אחד זה דבר מאד מטופש, וכמו כן לצאת נגד המורים שצריכים לבצע את העבודה ?




    0

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    שיטת החינוך גרועה. בזבוז של 10 מתוך 12 השנים :-( (ל''ת)

    מחמוד החמוד, 27/12/05 12:58

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אני זוכר לפני כשבוע...

    אנלפבית, 27/12/05 12:55

    בני גאון מנכ''ל כור,בירך על ה''מהפיכה'' המזרחית המתרחשת בארץ זה כמה שנים....

    ובכן חברים...אכן...מהפיכה מזרחית..לתפארת מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    ככול שהחינוך יתדרדר יהיו הרבה בורים והרבה מצביעי ליכוד. (ל''ת)

    והבורים לליכוד, 27/12/05 12:52

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    הילדים הופכים טיפשים יותר ויותר (ל''ת)

    אורן, 27/12/05 12:47

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    תגידו שלום לדור נאנדרטלי העתיד!!

    HELLO KITTY, 27/12/05 12:41

    אני ממש מזועזעת!!!

    אבל מה הפלא?! אתם ראיתם את תוכניות הטלוויזיה שהם רואים?!

    ואחרי גיל 14 מעניין אותם רק מספר דברים (מאוד חשובים): סקס, בגדים, שופינג, ומסיבות וזהו!!!
    עצוב לי לראות דור שלם של ילדים שיוצאים ממערכת החינוך חסרי השכלה בסיסית! אין מה לעשות, התקשורת מעודדת טימטום, מראים לי ילדה בת 20 בטלוויזיה כולה מנותחת עם גוף וחזה של אישה בת 27 אז למה אתם מצפים, מה הילדים האלו חושבים?- שיופי כסף ופרסום יעשו להם את העתיד, והתקשורת מעודדת את זה עם כל מיני תוכניות כמו כוכב נולד, מת לרקוד , מכל הבנות בעולם וכל הזבל הזה!!

    הידעתם שיש בחיפה ''בה''ס'' שכל ה''מוצלחים'' של ישראל (צביקה פיק, אילנה אביטל, וננסי ברנדס, אא כן גם אדם!!) ''מלמדים'' זבי חוטם להיות מפורסם?! איזה בולשיט זה?! ועכשיו כל העיר מפוצצת בפוסטרים של ''הבה''ס'' שמפרסי ''הכנות לכוכב נולד 3!!!'' (שלא לדבר על ההורים שמשלמים סכומים נכבדים תמורת לא כלום)

    אז תגידו אתם, זה לא לעודד טימטום ורדידיות?!

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    צריך דחוף. שר חינוך יעיל שיוכל לשקם את הרס החנוך שנגרם ע''י לימור ני

    בנצי א, 27/12/05 12:36

    המצורעת של החינוך הרסה כול חלקה טובה בחינוך הישראלי. וחייבת לעוף במהירות.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    קשה לי להאמין! במדינה של פלצנים לא יודעים עברית??? (ל''ת)

    :-), 27/12/05 12:32

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    ל-43 המלומד

    זוארץ משה, 27/12/05 12:12

    האם אי פעם ראית חרדי מ נ ת ח ? בור ועם הארץ.

    הגב לתגובה זו

    • גם אתה בור אה?

      ניסים הגבר, 27/12/05 13:12

      מה אתה מבין בכלל הרופאים החרדים טובים יותר ויש המון .
      הרב פיררר
      דר משיח
      דר בניאל מס 1 בעולם
      בקיצור יש המון

      הגב לתגובה זו

      • כן אבל אלו אנשים שלמדו משהו בחיים חוץ מתורה, מתורה לא יווצא מנתח! (ל''ת)

        HELLO KITTY, 27/12/05 13:56

        הגב לתגובה זו

        • נכון.

          ..., 27/12/05 16:27

          אבל מתורה (כשלומדים ומפנימים ומאמינים בה באמת) יצא מנתח שלא אונס את העובדת הזרה של המטופלת שלו, ויצא מנתח נחמד עם אישיות נעימה שמרגיעה את המטופל, ויצא מנתח שלא יסתכל בזמן הניתוחים על החזה של האחיות המתלמדות.

          (הדוגמאות: הראשונה והשלישית - מכתבות שפורסמו בעיתונים.)

          הגב לתגובה זו

    • קצת נימוס ודרך ארץ

      המרחם על הבורים, 27/12/05 14:13

      האם אתה מדבר מתוך ידע או שמא יש להחמילך ולחוס על בורותך

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    the beauty of capitalism

    joe, 27/12/05 12:06

    Its all about the law of supply and demand.If you raise teachers salary to $40,000 a year which is less than a first year teacher in the United States makes,you will start getting better teachers with Masters and doctorate degrees to teach the kids.In fact if you offer higher salaries you will be able to fire all the teachers who do not have advance degree from the university and you will have plenty more interested teachers who actually know the material.Finally, its not about the method of teaching its all about the knowledge of the teacher and their motivation.Knowledge and motivation are a product of financial incentive= the beauty of capitalism.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    המורים לא מביאים מספיק שיעורים (ל''ת)

    מה הבעיה, 27/12/05 12:06

    הגב לתגובה זו

    • שיעורי בית נותנים לא מביאים... (ל''ת)

      קצת עברית, 27/12/05 15:26

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    בהמשך לכתבה, כנסו...חשוב מאוד!!!

    אנאלפבית, 27/12/05 11:47

    מא זוט עומרט לו יוונטי קלום, גם עם אני משוגה זא לו הומר שאני לו נרמלי, יש לי ארבא מלים שעני יודהה ועם משהוא לו מווין אותי יש סכין כפיצי בקיס...עין מצוו שעני לו מכבל מה שעני רוצא, עז למה אני צריך לקרו שעני לו יודהה ייברית?????

    הגב לתגובה זו

    • למה התאמצת כל כך, די שאתה

      כותב ''כנסו'', 27/12/05 12:33

      כדי להבין שיש לך בעיות לשון.

      הגב לתגובה זו

    • לא מבין אתה יכול להסביר במילים

      ש, 27/12/05 13:08

      פשוטות?

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    שיטת הלימוד

    א, 27/12/05 11:41

    מה הפלא? אם ימשיכו ללמד את כל הבינינים לא ישאר זמן לככתיבת יומני קריאה, ניתוח טקסטים וכו'

    הגב לתגובה זו

    • אם הריסת יישובים - היא הציונות ...

      אברהם, 27/12/05 12:42

      וארץ ישראל - היא בין ת''א ליפו
      ויהדות - זה מועדונים בליל שבת
      וסרבני שלום - הם הגיבורים של דורנו
      אז מה הפלא
      אה ?

      הגב לתגובה זו

      • זה אכן סימפטום למצב שהיצגת.

        מר אברהם, 27/12/05 16:07

        בזמן שגדלו הלוחמים במל' השחרור, אהבו מאוד לקרוא תנ''ך. ראה איך ס. יזהר- בעצם שמו סמילנסקי, מנצל עובדה זו כדי להציגה הפוך- הוא הפוסטציוני הראשון. מתוך נאמנות ומסגרת מחייבת יוצאים אנשי מקצוע טובים: רופאים, חוקרים וכו'- ומחברה מתפוררת-לא.

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    מה הפלא כשישנם קריינים שכאלה

    דורון, 27/12/05 11:41

    דוגמאות?
    ג'ורג' אבוטבול שהעילגות הלשונית שלו הן במבטא והו בתחביר מאפילות על הצבעוניות והחיות של תכניתו.
    קרייני החדשות של ערוץ 10 (גיא וזוגתו) שמנפנפים בידיהם ורק צריך לחבר להם קרטונים ולשים בשר על האש ושהתמצאותם בשמות ערים בחול מביאה לנו עיר כמו שטוטגראט בנקום שטוטגארט
    ועוד..

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    עצוב ביותר

    שבע, 27/12/05 11:35

    אבל מה הפלא? אם ברגע שמזהים קושי אצל התלמידים עוברים לסלנג ושפה פשוטה במקום לתת להם לשנן כפי שהם יודעים לעשות טוב מאד מאוחר יותר בלחץ הפסיכומטרי, אולי יש לנקוט באותה שיטה.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    חילונים טפשים..

    רון, 27/12/05 11:31

    מעניין שאצל בחורי הישיבות אין את הממצאים המאוד עצובים הללו...בחורי הישיבות מתגלים כאנשים נבונים משכילים ומבינים עניין.

    הגב לתגובה זו

    • ''הרב'' עובדיה יסף ושאר חדלי האישים

      דתי? לא נראה לי, 27/12/05 11:46

      העובדה שמספר עובדי אלילים בעלי זכרון צילומי טוב זוכרים ספר חסר משמעות בע''פ לא הופכת את החרדים לבעלי השכלה , אין להם יכולת להתקיים ללא עזרת הציבור החילוני ובסופו של דבר המדובר הפרזיטים חסרי השכלה פרקטית.

      הגב לתגובה זו

      • זה לא נכון!

        רלי, 27/12/05 12:37

        אחי הגדול בחור ישיבה, הוא למד אנגלית בשעות הלילה (כל יום כשעתיים) בסוף השנה הוא ניגש למבחן בגרות וקיבל צייון גבוה.

        בחורי הישיבות לומדים גמרא שזה קשה מאוד, הכל מורכב מסוגיות שיש להפעיל את השכל.

        עובדה ,אחי תלמיד ישיבה מצטיין קיבל תעודת בגרות והכל בלימוד עצמי .

        מי שרוצה יכול, צריך רק לרצות להצליח.

        הגב לתגובה זו

        • גמרה?! את מי זה מעניין?! למי זה יתרום? מה הוא יעשה עם גמרה?! כנסו..

          HELLO KITTY, 27/12/05 13:25

          הוא ילמד גמרה ואנחנו (הבורים שעובדים בעריכת דין והיי טק) נממן אותם, כי זה קשה ללמוד גמרה, וגם חשוב!

          הגב לתגובה זו

          • תה לא מממן אותם, אל תדאג (ל''ת)

            אתה פשוט אדיוט, 27/12/05 15:04

            הגב לתגובה זו

          • גמרא לא גמרה.

            א, 27/12/05 15:10

            בורים. אין לכם מושג אפילו איך לכתוב את המילה גמרא אבל אתם יודעים לכתוב שזה מטופש.
            לפחות בתחום ידיעת הלשון אין ספק שדתיים טובים יותר ולו רק בגלל הבקיאות שלהם בתנ''ך משנה וגמרא.

            הגב לתגובה זו

          • מה עשה פרופסור אומן עם הגמרא?

            ..., 27/12/05 16:23

            זכה בפרס נובל.
            הגמרא מחשלת את השכל ומחדדת את החשיבה. עובדה בשטח.
            ולתת בודדים כדוגמאות זו לא חכמה. פרט לעובדה שהרב עובדיה יוסף חכם יותר מכל המלעיזים כאן גם יחד (גם אם שפתו אינה תקינה מעט - בשל מוצאו), לדעתי הכותבים התכוונו בכלל לבחורי ישיבות בכלל:
            קחו לדוגמא את דב אינדיג הי''ד, שנרצח במלחמת יום כיפור.
            התכתבות שלו עם בת קיבוץ בספר ''מכתבים לטליה'' מציגה בחור אינטלגנט בהחלט, קורא ספרים, כותב בצורה מדהימה ובעל אישיות שכל אחד היה רוצה לבנו.
            אדם צעיר ומדהים, שהוא טיפה קטנה מים גדול של תלמידים שגדלים להיות אנשים טובים ומהוגנים.

            הגב לתגובה זו

      • למה זה נשמע מוכר? אה, כן (ל''ת)

        השטירמר, 27/12/05 12:45

        הגב לתגובה זו

        • חילונים בורים

          רון, 27/12/05 17:05

          עצם צורת ההתיחסות שלכם לטענה שלי מוכיחה את היותכם גם חילונים וגם בורים.

          הגב לתגובה זו

      • מילים כדורבנות אחי! צודק! (ל''ת)

        'ג/כ/2ר, 27/12/05 12:50

        הגב לתגובה זו

    • איזה יידע כבר יש להם?

      רונית, 27/12/05 11:54

      צר עולמת כעולם הנמלה. אולי הם בקיאים בתורה ובמשנה, אבל האם הם רחבי אופקים??

      הגב לתגובה זו

      • מה שמוכיח שאת ''רחבת אופקים''.

        תורת ישראל, 27/12/05 12:44

        הנכד שלי, היום בכתה ח', בבית ספר תורני, היה עובר את הבחינה הזו, מבלי להתאמץ כלל!
        בבגרות הוא פשוט ינער אותה מן השרוול, כמו את התנ''ך והגמרא, אי''ה, וגיאוגרפיה, שהוא אוהב מאד, ומתמטיקה, שהוא לא כל כך אוהב וכו'.
        החילונים עניים ברוח, גם ברוח הקידמה. הכל אצלם מזוייף! לחסרי זהות אין מהות!

        חכמי המשנה והתלמוד הגיעו למסקנות מדעיות אלפי שנים לפני שהביעו אליהן אנשי מדע למיניהם. שלא לדבר על כך שכל תורות הסוציאליזם מפגרות אחרי תורת ישראל, גם הן באלפי שנים. עם ישראל נהנה מיום מנוחה שבועי, שנים לפני שאנשים נהרגו בהפגנות רחוב, כדי להשיב את היום הזה.

        האיסור על הלנת שכר חמור מאד בתורת ישראל!

        מהו מרחב אופקים - הכשרת ההומו-לסביות? מיסוד הזנות? הפלות? מסירת ארץ ישראל לאימפריה נאצית? רביצה מול קופסת התועבה המתקראת - טלויזיה? להיות בפאריס לפני שהיית בחברון?

        הגב לתגובה זו

    • יה מטומטם הדוסים לא דוברים עברית בכלל, הם דוברי אידיש!

      HELLO KITTY, 27/12/05 12:49

      אחחחחחחח איך אני מתעצבנת מאינטיליגנטים כמוך!

      אני עשיתי ביביסיטר לילדים שלמדו בבה''ס דתי, אתה רוצה לנחש ממה היתה מורכבת המערכת שלהם?

      אני אומר לך: תנכ, גמרה,כתב רש''י (שזה נורא נורא חשוב לימינו) נכון יש קצת חשבון , אבל חוץ מזה רק ''מקצועות'' התורה

      אז אתה יודע מה?
      תמשיך לחשוב שאתם הכי טובים והכי חכמים , אבל מותק אנחנו יודעים את האמת המרה!

      אני מסכימה איתך שמערכת החינוך בארץ על הפנים אבל מכאן ולהגיע למסקנה שבה''ס דתי טוב, בוא לא נגזים...

      הגב לתגובה זו

    • אין שום קשר לדתיים

      ורדה, 27/12/05 14:36

      כמה שאתה ''צודק'' צא ולמד את מטבע הלשון המיוחד שהנחיל לנו הרב
      החכם עובדיה יוסף ''תצא בחוץ'' ןכדאי
      גם שתאזין לדרשותיו ותווכח עד כמה
      העברית שלו עילגת. אין שום אמת ברעיון שלך. עברית נכונה היא פועל יוצא של תרבות והשכלה. אנשי הרוח
      כמעט כולם הם חילוניים גמורים.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    זה המורים הגרועים וההורים שלא משקיעים בילדיהם ומצפים שהמדינה תגדל

    gal, 27/12/05 11:28

    להם את הילדים

    הגב לתגובה זו

    • המורים צריכים ללמד אנחנו אולי

      אילנה, 27/12/05 12:46

      לעזור אבל לא ללמד אנחנו לא מורים לא למדנו הוראה כשאנחנו עובדים בעבודה כלשהי אנחנו עושים את העבודה במידה ואנו לא עובדים טוב אנו מפוטרים. תחשוב על זה.!

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    2500 מילים לא רע

    גברי אשד, 27/12/05 11:26

    גולדה מאיר בקושי ידעה 1000 מילים ובכל זאת היתה ראש ממשלה
    שלא לדבר על כמה מהח''כים ושרת החינוך העילגת

    הגב לתגובה זו

    • כן נכון, והאדם הקדמון בכלל לא ידע לדבר... תראה איזה מתקדמים אנחנו! (ל''ת)

      HELLO KITTY, 27/12/05 12:51

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    רצונה של המערכת הוא להחליש את התלמידים.

    יהונתן, 27/12/05 11:25

    אדם משכיל יודע את עולמו, הוא יודע על ההיסטוריה ומכיר אותה, הוא בקי ברזי החוק ועומד על זכויותיו. אדם בור אינו כך, הוא סומך על אדוני השבט ואדוני הארץ שיסבירו לו את זכויותיו שוב ושוב, הוא דורש את עזרתם ואינו מסוגל לעמוד על שתי רגליו. מערכת כזו היא בדיוק מערכת התלות שמפלגות הימין מעוניינות להקים בישראל. השכבות החזקות מסוגלות לממן חינוך פרטי, ועל כן לא ינזקו מהמצב, בעוד שהשכבות החלשות יוחלשו עוד יותר ותמנע זכותם לחיות בכבוד.

    קראו עוד בwww.2jk.org

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    תגובה ל אלי זיו מ 31

    יוסי, 27/12/05 11:22

    אני ובני דורי שלמדנו במערכת החינוך של שנות החמישים, מתבטאים הייטב בעברית וגם קוראים אותה הייטב, וזאת ללא שהיו אז כל ''שיטות פסיכולוגיות'' של כל מיני פסיכולוגים ופסיכופסיכים אחרים למיניהם, שממציאים בכל יום שני וחמישי משהו חדש למכור למשרד החינוך.
    אולי הבעיה היא באמת לא בשיטה אלא במנטליות הלבנטינית - מזרחית -ערבית שהשתרשה בארץ ?

    הגב לתגובה זו

    • ה לא קשור לעדות! זה קשור לזה שבארץ לא מעודדים ידע וחוכמה!

      HELLO KITTY, 27/12/05 15:51

      וגם שיטות הלימוד מטומטמות!
      למה לתת למורה שרוב הפעמים דעתו משוחדת שיקבע ציון הגשה לבגרות?! אני סבלתי מזה וגם חברי לכיתה (וזה היה לפני 6 שנים) המורים שנאו אותנו, המורה שלנו לספרות לא לימדה אותנו כי התלמידים ''הפריעו'' לה, אז שנה שלמה היא לא היתה מופיעה לשיעורים או יושבת ולא מלמדת. במילים אחרות אנחנו לא למדנו ספרות כי היא לא היתה מסוגלת להשתלט על הכיתה!

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    אז

    VP, 27/12/05 11:20

    אין קשר בין ידיעת השפה לבחינה.
    מהו דיפטונג או מדוע יש במילה חטף-פתח לא מעיד כלל וכלל על ידיעת השפה או שימוש נכון בעברית.
    קריאת ספרים, היא זו שנותנת את הכלים להבנת דימויים (מטאפורה) או מילים נרדפות (לבנה-ירח).
    גם אני בוגרת תואר ראשון ובעלת תעודת הוראה קיבלתי ציון לא גבוה בבחינה, אך אין לי טעויות צורמות בעברית כמו ''שתי ילדים'' שנשמעות מדי יום! הכל מהבית- ההורים.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    לא מדויק

    רן, 27/12/05 11:17

    אוצר המילים של הילדים אינו מונה 2500. הילדים מדברים שפה שונה לחלוטין מהמורים.
    אני משוכנע שבסיפורי עגנון (ובאנטיגונה) אין מופיעות המילים 'כוסית', 'אחלה' ועוד. לילדים יש אוצר מילים די רחב, אולם הם מדברים בשפה אחרת לחלוטין משפת המורים. אין לי פתרון לבעייה, אולם אין מקום לזלזל בשפתם.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    המלה ''הסעדה'' היא דוגמה מובהקת להתעללות שעוברת השפה העברית

    תמי, 27/12/05 11:15

    בשנים האחרונות: הניסיון להפוך כל שם עצם לפועל מאוס בעיני, ומאוסה יותר העובדה שמלים אלו מופיעות בבחינות הבגרות...
    מעבר לכך, הגיע הזמן להפנים את העובדה הפשוטה כי שפת אם על רבדיה השונים נרכשת בעיקר ע''י השימוש בה, בקריאה, בדיבור נכון וכו', ופחות ע''י לימוד מסיבי בשיעור לשון. (אגב-אני מכירה מורה לספרות בתיכון שהעברית שלה לא היתה עוברת את מבחן המיצ''ב...)

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הליכוד והמפד''ל דירדרו את החינוך

    ספי, 27/12/05 11:05

    ממדינה שהייתה בין הראשונות בעולם בחינוך, הפכנו למדינה של מפגרים שלא יודעים לדבר בשפת אמם, לא יודעים לספור בזכר ובנקבה ולא מכירים ביטויים פשוטים.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הוא אשר אמרתי

    יואב, 27/12/05 11:03

    הוא אשר אמרתי.
    קיצוץ בחינוך היום יגבה מאיתנו ריבית גבוהה בכל תחומי החיים בעתיד.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    חוצפה! את האמת על הבגרות שנה שעברה...

    אני, 27/12/05 10:59

    בשנים הקודמות, בחלק של ההבעה שהציונים היו בו נמוכים, הייתה מטלת סיכום רגילה. שאר סוגות הטקסט הורדו במיקוד. אך שנה שעברה משרד החינוך השאיר סוגי טקסט שונים בהבעה (ואתם תגידו שככה צריך...) אבל המורים לא היו ערוכים לזה, ולימדו זאת בשבוע האחרון שלפני הבחינה ללא תרגול. כוונתי היא לסוגי טקסט (כלומר לשנות את סוג הכתבה) לנאום, לדף מידע, לעלון מידע, לסיכום כערך אנציקלופדי ועוד כהנה וכהנה.
    תלמידים בלית ברירה התכוננו גם למטלה זו, ובמבחן נתקלו בהוראה מטעה ולא ברורה בחלק ההבעה. בכל המקרים שנתקלנו המטלה הייתה לסכם את הטקסט תוך כדי הדגשה של כך וכך...השנה היה כתוב לסכם את הטקסט בתוך דף מידע שיופץ לציבור. אם משרד החינוך רצה שנסכם, מדוע היה כותב דף מידע? לכן, רבים כתבו דף מידע (עד היום לסכם היה פשוט, סכמו...), והורד להם על כך ציון. אנשים למדו המון, וירדו להם נקודות רבות בחלק זה.
    אז פלא שהציון בהבעה נמוך? משנים הוראות בשניה האחרונה...

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר? זה משנה את העובדה (ל''ת)

      שאין להם אוצר, 27/12/05 15:05

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אפשרות-

    מ., 27/12/05 10:59

    אם כווווולם כל כך גרועים, חשבתם אולי על זה שפשוט... המורים די דפוקים?


    הגיע הזמן שהמשכורות של המורים יעלו, כדי למשוך למקצוע ההוראה מוחות איכותיים, ולא רק מורות שרוצות ב- 12 כבר להיות בבית, ולחיות מחופשה לחופשה. נכון שיש פה ושם מורות מקסימות שמשקיעות, וחבל שהן צריכות לסבול מהתדמית הנמוכה של המקצוע בגלל שרוב המורות פשוט מזלזלות.


    זה כמובן תהליך שייקח כמה שנים, בין העלאת משכורות ועד לתחלופה של סגל ההוראה בארץ, אבל אם תמיד נצפה לתוצאות אינסטנט, באמת ייצאו לנו ילדים יותר ויותר מטומטמים כל שנה. חינוך זה תהליך של כמה שנים.

    הגב לתגובה זו

    • רלוונטי כמעט בכל מקצוע, _חוץ_ מהבעה

      אלוף במיל, 27/12/05 11:32

      בתחומי ההבעה והבנת הנקרא תפקידו של המורה מינורי מאוד. הוא יכול לתת הכוונה, להציע טיפים, לכמת את יכולות התלמיד על מנת לכוון אותו לנקודות החשובות לו.

      יכולת ניסוח, אוצר מילים, הבנת דקויות וקריאה ''בין השורות'', אין המורה יכול להקנות. תדע כל אם עבריה, שאם ילדיה אינם קוראים ספרות יפה או למצער טורים עיתונאיים (להבדיל מכתבות, המלאות לצערי שגיאות כתיב וניסוח) זו תהיה רמתם.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    פתרונות ושיטות מתקדמות

    אלי זיו, 27/12/05 10:57

    אני מתמחה בהוראה מתקדמת ובשיטות למידה וזכירה המבוססות על המחקרים האחרונים בתחום . במשך חמש שנים פיתחתי תוכנת מחשב ייחודית לקריאה, לזיכרון ולהבנת הנקרא, המתאימה ללומדים רגילים וללומדים מתקשים ברמות שונות. התוכנה קיבלה את אישור משרד החינוך ונמצאת בשימוש אצל מורים פרטיים ובמוסדות.

    הגב לתגובה זו

    • פתרונות ושיטות ישנות

      אמנון, 27/12/05 12:38

      למה מנסים כל הזמן שיטות חדשות כשיש שיטות ישנות מעולות. בינתיים השיטות ה''חדשות'' שניסו בעשרים השנה האחרונות רק דירדרו אותנו.
      בתקופה שאני למדתי, שנות השבעים, ישראל היתה מבין המובילות בתחום החינוך, מדוע שלא יחזירו את השיטות שעבדו?

      הגב לתגובה זו

      • כסף.

        כסף, 27/12/05 13:59

        בשיטות הישנות היה ספר למוד שעבר שנים מילד לילד. בשיטות החדשות יש עשרות חוברות עבודה שטובות בקושי לשנה אחת. שאתה למדת בשנות השבעים לא נאלצת להוציא כ- 700 ש''ח לשנה עבור ספרי למוד לכל ילד. וזאת הסיבה. כל הממציאים , מפקחים, חברות , כולם רוצים כסף והרבה.

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    קצת אירוני, לא?

    ., 27/12/05 10:57

    הרי הכתבות במעריב תמיד רצופות שגיאות כתיב, שגיאות לשון, ושאר שגיאות שכל פעם מפתיעות אותי מחדש... תמיד משעשע.

    ואז באים ומספרים לנו שילדים בני 17 מתבלבלים?


    לא קצת מביך?

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    דרדור רב שנים

    ישראלי לשעבר, 27/12/05 10:52

    כבר זמן שישראל אינה מונהגת בידי מדינאים ומנהיגים בעלי יכולת ומטען אישי שישמשו מודל לחיקוי.
    תרבות העדר ועובדי האלילים גרמה לכך שמי שמנהל את המדינה הם סלבריטאים או ידוענים בשפת לשונאי רשות השידור.
    לסלבריטאים חשובה תרבות ההווה המהיר והצר ולכן אין השימוש בשפה שאינה עגת מועדוני ריקודים נחשבת.
    אין שימור השימוש בשפה נכונה מהווה עניין לסלבריטאים ולכן אין להלין על ילדי העדר אשר הממונים על חינוכם הן תירוש סלבריטי או לבנת סלבריטי אצלן ניתן גם להתרשם מהדור הבא האישי שלהן ולהבין לאיזה בור עמוק השקיעו את התרבות והחינוך בישראל.
    מזל שאין ילדי צריכים להמשיך לטבול בשלולית המצחינה הזו.
    אמנם סיימתי לפני שנה את החוזה עם החברה הישראלית שהעסיקה אותי כאן אבל לישראל אינני חוזר פשוט משום שאין לאן.
    למדינה הזו אם לא תעבור טלטלה עזה, יש רק עוד עשור שנים להתקיים.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    רעיון מעניין

    רלי יהודה, 27/12/05 10:52

    קראתי כאן רעיון מעניין - (לפחות להורים לילדים צעירים). לקבוע יום בשבוע ללא מחשב או טלוויזיה (רצוי יום שלפחות אחד ההורים בבית).

    אין לי ספק שהילדים יתרגלו לזה מהר, וימצאו לעצמם תחביבים שיפתחו אותם ואת חשיבתם, וילמדו גם את ההנאה שבקריאה ובכתיבה. (הרי כל ילד קטן נהנה לשמוע סיפורים, לאן נעלמת ההנאה בהמשך?)

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אין כאן שום בעיה - כנסו

    הוצאתי יותר !, 27/12/05 10:49

    היום האוניברסטאות מחייבת ציון של 76 לפחות במקצות הלשון/הבעה עברית, מי שלא עומד בתנאים עושה את זה בקורס שהוא פי כמה וכמה יותר קשה מהבגרות המגוכחת של משרד החינוך, וכך ילדי ישראל לומדים עברית צחה...

    הגב לתגובה זו

    • גם לך כדאי ללמוד: ''הכנסו'' ולא ''כנסו'' (ל''ת)

      עבריתן, 27/12/05 13:06

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    פני הדור כפני מנהיגיו!! (ל''ת)

    דינה, 27/12/05 10:46

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ומה חשבתם?

    הרואה בכוכבים, 27/12/05 10:46

    תנו להם טמבלויזיה וכבלים,מוסיקת טראנס,פאבים, מועדונים והרבה אתרי זבל באינטרנט.
    וזו התוצאה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    לחזור לשיטות ההסטוריות

    שוויש, 27/12/05 10:24

    ניתן ליישמן גם בחינוך החילוני -השיטות המסורתיות חינכו דורות של עם שהיה סמל לידע, חוכמה ופיקחות. מאז התחילו ברפורמות, הידע יורד והטמטום גובר.
    מציע לחזור לשיטת ה''חיידר'' או ה''מורי'' - השינון בעל פה, החזרה הבלתי פוסקת ובעיקר - הכבוד המלא למורים (גם מצדם של ההורים).

    הגב לתגובה זו

    • זה לא הפתרון האולטימטיבי.

      ברק, 27/12/05 11:34

      אנשים חרדים טועים הרבה בנושאים כגון זכר/נקבה במספרים.
      (צריך לעשות שתי הגהות כאשר מגיבים בנושאים אלו- גיליתי טעות אצלי...)

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    החינוך הדתי - הפתרון האמיתי.

    חילוני, 27/12/05 10:17

    תרצו או לא, תתרצו או לא, בחינוך הדתי הילדים יוצאים יותר ממושמעים ויותר משכילים.
    במקום לחלום בשיעורים על בנות וללאחר אחר הצהריים לקולנוע ולפאבים בלילה, הם גם ממלאים את יומם בתוכן וגם - חלקם - מספיקים לקרוא ספר טוב.

    אני חילוני ושלחתי את ילדיי לבית ספר דתי, ולרגע לא הצטערתי. הקשר בין המורים לתלמידים מצויין, חם, אוהב ואכפתי, והילדים שלי מוציאים ציונים טובים מאוד.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      חילונית גמורה, 27/12/05 11:15

      אם הייתי צעירה ב-20 שנה הייתי גם שולחת את ילדיי לחינוך ממלכתי דתי לא חרדי. הבעיה גם שאין בית ספר ממלכתי דתי באיזור. אני עובדת בקיבוץ דתי ואני רואה את הילדים אני פשוט מקנא.

      הגב לתגובה זו

      • נו, הגזמת

        זאב, 27/12/05 12:26

        את מחיפה ואין בי''ס ממ''ד בעיר?

        הגב לתגובה זו

      • הפיתרון לחינוך הדתי

        חולוני חילוני, 27/12/05 12:28

        בגלל שהדתיים מצליחים במה שאנחנו נכשלים, אז כדאי להיכנס בהם עד הסוף. לא מספיק מה שעשינו להם בהינתקות. לקצץ להם בתקציבים, לסגור להם את בתי הספר, ולמצוא אמתלות לזרוק את המובילים שבהם לבתי הסוהר ואם לא להכפיש אותם. כך פחות יראו את הפשלות של החינוך החילוני. בקיצור להיכנס בפייגלינים.

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    כמו הנבחרים: רוזנבלום, גמליאל ושות'

    זכרו בקלפי, 27/12/05 10:06

    מה אפשר לצפות מהילדים אם נבחרי הציבור (בעיקר בליכוד ובקדימה) הם בעלי כושר ביטוי של השוק. למשל: פנינה רוזנבלום, יחיאל חזן, רוחמה אברהם, גילה גמליאל. מדובר בתת רמה תרבותית.
    תחשבו על זה בקלפי

    הגב לתגובה זו

    • ''בעיקר בליכוד וקדימה''...

      אלוף במיל, 27/12/05 11:24

      להבדיל, נאמר, מפרץ, פואד ושאר רהוטי הלשון.
      אגב, את השיטה המצויינת (שאינה קשורה דווקא לעברית) שבה אם ציוני הבגרות רעים, פשוט עושים אותה קלה יותר, המציא דווקא איש שמאל מובהק, פרופ' רובינשטיין.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    עברית אינה שפת האם של כולם....

    חיים, 27/12/05 09:55

    יש הרבה עולים, בני עולים וגם בני דודים.

    הגב לתגובה זו

    • בשנות ה-70 היו יותר עולים

      שוויש, 27/12/05 10:48

      כך שהתירוץ הזה הוא עלוב.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    פרופסור כץ לא מתאים.

    אמא, 27/12/05 09:53

    ... פרופ' יעקב כץ, כי ''גילינו שהבעיה של התלמידים היא בהבנת הנקרא, ולכן התרכזנו בנושא זה. אנחנו לא יכולים לטפל בו זמנית גם בהבנת הנקרא וגם בהבעה בכתב, '' . אז מה רוצים מהתלמידים אם בראש המערכת עומד אדם מוגבל בהבנתו?

    הגב לתגובה זו

    • עצוב, כמו הבדיחה על השוטרים -

      שוויש, 27/12/05 10:48

      למה שוטרים עובדים בזוגות?
      כי אחד יודע רק קרוא והשני יודע רק כתוב...
      פרופ' כ''ץ, האם בכל שנות ההשכלה שלך לא שמת לב שיש קשר הדוק בין הקריאה, הכתיבה וההבעה???

      הגב לתגובה זו

      • ה''גאון'' הזה יציל את המצב? (ל''ת)

        אמא, 27/12/05 14:01

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    מספיק עם החופשות המיותרות!!!!

    כרמית, 27/12/05 09:44

    בגלל שלומדים בדיוק ארבעה חודשים מלאים בשנה זה רמת הלימודים שלנו .
    צריך לקצר את החופשות המיותרות
    ויותר ללמוד?

    הגב לתגובה זו

    • הלוואי וב-4 החודשים היו לומדים.

      שורה, 27/12/05 10:46

      בחופשות הילדים מנצלים טוב יותר את הזמן - קודם כל שילמדו היטב בזמן שהם בבית הספר, ואח''כ נקצר את החופשות

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    מי שטוב לו ושמח ימשיך להצביע ליכוד!! (ל''ת)

    שי, 27/12/05 09:43

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון ''קדימה'' שרון וחבר מרעיו עברו לשם (ל''ת)

      שוויש, 27/12/05 10:45

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    בטח תפטרו את המורים ותנו לילדים פלאפון שיהיו יותר סנילים ... (ל''ת)

    סטודנט להוראה, 27/12/05 09:35

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אני קורא לבטל את לימודי הדקדוק בעולם

    יוסף המספר, 27/12/05 09:30

    לשפה יש מטרה ראויה אחת, והיא לאפשר לאנשים לתקשר.
    לרוע מזלו של האדם הנורמלי, ישנם כמה חולי OCD באוכלוסייתנו (אשר אני נמנה איתם), והם דורשים מכל המשתמש בשפתם להיות פרפקציוניסט כמוהם. חוץ מחולי ה-OCD, ואף ביניהם, ישנם אלה שפשוט אוהבים ''לתפוס תחת'' ומשתמשים ביכולת הדקדוק ליצירת הפרדה ביניהם לאוכלוסייה הרגילה, אשר להם הם מתייחסים בהתנשאות, ולא מפסיקים להדיח בפניהם את חוסר יכולתם לדייק בדקדוק בכל הזדמנות אשר נקראת בפניהם (כמו נתן זהבי הצדיק המהולל). בשורה התחתונה, תרבות הדקדוק יוצרת עוד שסע בחברה מרובת השסעים שלנו, ואני מקווה (תקווה חסרת סיכוי) שה''אליטות'' שבינינו, יפסיקו ל''תפוס תחת'' על החלשים והמסכנים, אשר אין ביכולתם לדקדק ולאו דווקא בגלל הבדלים ביכולות הקוגנטיביות, על-כן שלאופי יש השפעה על באילו נושאים אנו מעוניינים להשקיע מחשבה.

    הגב לתגובה זו

    • לא מדובר בבעיות דקדוק.

      ברק, 27/12/05 11:36

      מדובר בבעיות הבעב שהן לב העניין בתקשורת בין בני אדם, כפי שאכן ציינת בעצמך.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מה זה חשוב מה תלמידי ישראל לא יודעים

    Yossi V, 27/12/05 09:30

    יותר חשוב מה הם כן יודעים, ומה הם ידעו לעשות בקרוב:

    - הם ידעו לשאת נשק ולהשתמש בו נגד תלמידות בעזה.

    - הם ידעו להשתמש בסמים (אלו שעדיין מפגרים בידע) כדי להפיג את המתח הבלתי אנושי שהצבא אליו נשלחו מעולל להם.

    - הם ידעו להתעלל ולהתעמר בפלשתינאים חסרי ישע במעברים ומחסומים.

    - הם ידעו להגן בחירוף נפש על קבוצות תמהוניים שמוטי כיפות המחבלים ברכוש ערבי, ולהזדהות עם ה'יהודים האמיתיים'.

    - הם ידעו לצעוק 'שונאים אותנו' או 'כולם אנטישמים' כדי להצדיק את מעשי רצחנותם.

    - הם ידעו שרק בר-כוכבא המודרני, הלא הוא ראש ממשלתם המושחת והפושע, הוא הוא היהודי האמיתי האולטימטיבי וסמל השפלות בהתגלמותו לצעוד אחריו ולחקותו.

    - הם ידעו להתפאר ולהתגאות בהיותם 'הכי טובים בעולם' כשבעצם הם אפילו לא טובים אלא רק תכמנים ומניפולטיבים.

    לכל זה רבותי, לא צריך לדעת עברית, גם שרת החינוך שלהם לא יודעת עברית. כשמשתמשים בידיים ופה מלוכלך 'אורח חיים' זה לא בדיוק המושג הנחוץ.

    הגב לתגובה זו

    • או קיי - פרשת את משנתך

      הרצל ההוזה, 27/12/05 10:43

      הסמולנית ההזויה... מה זה קשור לאי ידיעת השפה?
      הרי בדרך שלך לא נצטרך עברית בכלל - עדיף יהיה ללמוד ערבית, או אולי אנגלית, כדי שנוכל לברוח מפה כמה שיותר רחוק...
      לא ברור לי איך בכל כתבה, לא משנה מה תוכנה, תמיד יופיע הגורם הסמולני התבוסתני שידע ''לשייך'' בין מחט לתחת....

      הגב לתגובה זו

      • בדיחה ישנה: ישראלי אופטימי-לומד ערבית.

        ברק, 27/12/05 11:39

        פסימי- לומד אנגלית.
        ריאליסט-לומד לשחות.

        הגב לתגובה זו

      • על אילו תורות נוצריות אתה מדבר?

        את האיש הזה, 27/12/05 12:31

        האיש הזה הוא מקשה אחת של שנאת ישראל!
        הוא גם לא יגיש לעולם את הלחי השניה שלו, וגם לא את הראשונה, הוא יגיש את שלנו.
        השמאל תמיד שיתף פעולה עם רוצחי ישראל. בתרפ''ט הם השתתפו ממש בטבח היהודים ברחבי הארץ. הוא לא הציע את ביתו ל''פלשתינאים'', ''חסרי הישע'', הוא מוסר את בתי היהודים היודעים למה הם יושבים בארץ הזו, לידי האימפריאליזם הג'יהאדי. לידי מאות מליוני ערבים ומליארד מוסלמים המחזיקים ב-60 מדינות. זה אפילו לא מוסר נאצי. זה דבר שקיים רק אצל תמצית הריקבון של הבריאה.
        שאיפת חייו היא לתת לרוצחים ה''מסכנים'' יד חפשית ברצח יהודים.

        בנוצרים ניתן למצוא פה ושם אנושיות, בשמאל לא תמצא רמז לזה.
        הראה לי נוצרי אחד שהיה מגרש את בנ י עמו מארצם, ומוסר אותה לרוצחיהם!

        הגב לתגובה זו

        • חתיכת אפס מאופס

          נס 2005, 27/12/05 17:13

          לך לבתי הקברות הצבאיים ותראה את הקברים של כל בני הקיבוצים המושבים ושאר השמאלנים ששוכבים שם בשביל שאתה תוכל להשפריץ פה את מדמנת חייך העלובים.אחד כמוך זו מצווה למסור לאויב, ואני הייתי עושה זאת בשימחה ואפילו הייתי מייעץ להם איפה להתחיל לגמור אותך כדי שזה יהיה איטי ועם הרבה סבל.חס וחלילה לא הייתי לוקח חלק פעיל במעשה כדי לא לזהם את ידיי בביב שופכין עלוב ומזוהם שכמותך.

          הגב לתגובה זו

      • זה משקל נגד לבכייני ההתנתקות! (ל''ת)

        נס 2005, 27/12/05 17:04

        הגב לתגובה זו

    • והם ידעו -

      שוויש, 27/12/05 10:44

      לשנוא את עצמם ואת אחיהם ללא הבחנה.
      אם עולם הערכים מבוסס על רעיונות נוצריים מעוותים שבאו מעבר הים, למה בכלל חשוב לדעת לכתוב בעברית?

      הגב לתגובה זו

    • אני יודע מה שאתה צריך!

      ישעיהו, 27/12/05 10:51

      הגם שלא יועיל לך בהרבה, אבל בכל זאת אולי, אתה צריך פסיכיאטר טוב,!
      ולגבי הניתוח החולני שלך, ובכן לדידך חיילנו שמגינים על ארצם מפני ערבים רצחניים, הם לדעתך היתעללות, תמשיך לחיות בביצה העכורה והמדריחה שלך,
      ואגב חיילנו ברובם במיוחד הקרביים שבהם, וחבשי הכיפות הם המשכילים שביננו בעוד שרבים מקרב השמאלנים הם בורים, פוחזים חיים בסרט הזוי ומידי פעם מסניפים משהו, העברים שלהם היא כיד'וע כליל השלמות כאילו כזה , ואין מצב, והכלל סבבי בבי, לך תחפש לך פיתרון,!

      הגב לתגובה זו

      • ישעיהו, ישעיהו, חובשי הכיפות השמוטות הם משכילים?

        יוסי, 27/12/05 12:30

        והרי כל היום הם עסוקים בלהתאכזר לכל מי שדעתו שונה משלהם.
        והרי כל אלה הם נפלי חינוך ומשמעת.
        והרי הם אלו המקיימים את מש שכתבת בפרק הראשון בספרך:
        ''...בנים גדלתי ורוממתי והם פשעו בי; ...ישראל לא ידע, עמי לא התבונן. הוי גוי חטא, עם כבד עוון, זרע מרעים בנים משחיתים...''

        אם אלו הם הבנים אז עדיף כבר 'כאילו כזה', 'אין מצב' וכולי.

        הגב לתגובה זו

        • אתה מערבב בין דתיים למתנחלים.

          ברק, 27/12/05 14:51

          ואתה טועה לגבי שניהם.

          הגב לתגובה זו

    • למה אתה חותם באותיות לעז - (ל''ת)

      חתום בעברית -, 27/12/05 11:01

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    !

    דוד, 27/12/05 09:26

    מה???
    עשיתי את הבחינה, ציון 94.
    היא לא היתה קשה כלל!
    לא יודע- השערה- אולי זה כולל ציונים של ערבים ודרוזים שלא יודעים טוב את השפה?
    אבל מה שבטוח- שפת הדבור היא גורם מרכזי. סלנג, קצורים ושאר דברים כאלה- משתרשים.
    צ'מע (תשמע) כנס ,צומי, ביצפר, ועוד דברים נחמדים ולכאורה- מה רע, אבל תלמידים לא יודעים לדבר! לא רק תלמידים- גם מבוגרים שהעניין השתרש אצלם!
    ועוד לא דברנו על כתיבה, ואפשר לראות את הרמה בתגובות שונות ובפורומים... כמה שגיאות כתיב, כמה טעויות...
    ''הלזאת ייחל אליעזר בן יהודה'' (אני בטוח שחלק לא יודעים מי הוא...)
    הממוצע בבי''ס שלי הוא אמנם מהגבוהים בארץ (84 כולל הגשה) אבל לא שערתי שהרמה עד כדי כך...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    את התמונה העגומה אפשר לראות כאן

    יונת, 27/12/05 09:23

    בטוקבקים עם שגיאות הכתיב האיומות והניסוחים המזעזעים.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מעריב - שאולה לא מושאלת....

    כזה, כאילו, 27/12/05 09:22

    חבל שלא הביאו חתך של אוכלוסיות.

    אין לי ספק שבחינוך הדתי הרמה גבוהה בהרבה.
    התלמידים רגילים לטקסטים הקשים ביותר - בתנ''ך ובגמרא. ועל כן הם בוודאי מתקשים פחות בהבנת הנקרא.

    ביטויים רבים בלשון העברית מקורם במקורות ישראל, ועל כן, ילדינו שולטים בהם טוב בהרבה, אם לא החלטית, מילדי ישראל שנישבו בידי האנטי-חינוך.

    הגב לתגובה זו

    • זו אשליה אופטית

      מורה לשעבר, 27/12/05 10:59

      קראתי טקסטים של יוצאי החינוך הדתי מלאים בשגיאות כתיב ועילגים למדי. יש תלמידים חילוניים שקוראים ויודעים עברית ויש דתיים כאלה וגם להפך. הכללות כמו שאת/ה עושה הן ממש לא לענין

      הגב לתגובה זו

      • לא מדובר בהכללות אלא בממוצע. (ל''ת)

        ברק, 27/12/05 11:40

        הגב לתגובה זו

    • NRG כאן כמו בכל עניין אחר

      שישו הקטן, 27/12/05 11:05

      כשיש יתרון למערכת הדתית, הוא לא מוזכר.
      כך לגבי חברי הכנסת הדתיים (לא החרדים) אלופי החקיקה החברתית ועם הרקורד הכי נקי שיש.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    הנוער פשוט לא קורא ספרים (ל''ת)

    אלמונית, 27/12/05 09:17

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    גם הציון הזה מהעתקות,ואלו שבאמת לומדים שוככים את זה תוך שנה (ל''ת)

    י''בניק, 27/12/05 09:16

    הגב לתגובה זו

    • אכן, שכחת! (ל''ת)

      משכוכית, 27/12/05 10:15

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אולי הגיע הזמן להחליף את לימור? (ל''ת)

    יעקב, 27/12/05 09:15

    הגב לתגובה זו

    • אתה באמת מאמין

      א, 27/12/05 10:35

      שאצל מישהו מקודמיה בלי יוצא מהכלל היה מצב טוב יותר ?

      הגב לתגובה זו

      • בודאי ובודאי, ומוכח יום יום !

        חיים, 27/12/05 13:57

        ראה והקשב לנוער היום, ללשונו המעוותת, לחוסר יכולתו להבחין בין זכר לנקבה, לשקיעתו מול דמויות טלויזיוניות ריקות, האדרת דוגמניות וסלבריטאים שאין בהם דבר, לתרבות הכסף והמותגים בקניונים...

        זה נוער זה - זה בררה !

        ומי המוציא ממנו את היכולות להבחין בין טפש לחכם ?
        הטפשות שמפגינה שרת החינוך וצוותה, ושיטת הלימוד ה''רפורמטורית'' שהוציאה את היופי והחשק והעניין מהלימודים.

        יש לחזור לשיטות של פעם - כי הוכח שההשגים יורדים עם הרפורמות ! !

        הגב לתגובה זו

        • לא הבנתי עדיין

          א, 27/12/05 16:32

          האם בתקופתם של השרים הנערצים המר,נבון,שולמית אלוני, רובינשטיין ויוסי שריד היה מצב יותר טוב ? אגב, אינני כלל מבין מעריציה של הצרה הנוכחית ומקווה שגם היא תהיה בקרוב אפיזודה חולפת.

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    נו, מה חדש? ילדים ונערים עם כושר התבטאות אפסי

    אץ קוצץ, 27/12/05 09:09

    שמאשימים אחרים ש''לא מבינים אותם'', מזלזלים בשפה, מזלזלים ועוינים לקריאת ספרים.
    והמערכת מודה ומברכת ''יש לנו ילדים נהדרים''. בלעחס.
    הייתי מבכר, במקום מערכת החינוך העקרה והכנועה שלנו, מערכת חינוך שבה יפתחו לתלמידים את התחת, מצידי גם מילולית, ובלבד שיכנס לשם משהו.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה - אני מעדיף שיכניסו להם מהראש

      שוויש, 27/12/05 10:30

      ולא מ''התחת''.
      אבל כל אחד והמקום ממנו הוא חושב

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אנחנו כבר לא ''עולים'' על הערבים (ל''ת)

    דורון, 27/12/05 09:03

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ברור

    מוטי, 27/12/05 09:02

    ככה זה כשעסוקים כל היום בטלביזיה, בקניון, בסרטים, בסקס, ואין זמן לקרא איזה ספר טוב.
    צריך טיפול שורש בבתי הספר(לא סתם קראו להם בתי ספר, אמורה להיות לזה משמעות), למרות שאני חילוני אני שולח את ילדיי לבית ספר דתי, כי אני חושב ששם עדיין מלמדים ולא רק מעבירים חומר לבחינות.
    החינוך הממלכתי פשט את הרגל, גורלנו יהיה בדיוק כמו בארה''ב , כל הזבל הולך לחינוך הממלכתי ומי שרוצה חינוך טוב(ויש לו כסף) הולך לפרטי.

    הגב לתגובה זו

    • אתה דתי באבוהה (ל''ת)

      מזהה דוסים, 27/12/05 10:11

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק מאוד!!!

      כרמית, 27/12/05 11:27

      בחינוך הפרטי לומדים יותר שעות
      ובלי חופשות מיותרות כמו חופשת
      חנוכה.
      לא עדיף שילמדו מאשר יסתובבו
      בקניונים ויבזבזו סתם כסף וזמן.
      פשוט מדליקים נר בליליה מה הקשר
      להמשך היום.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    זה מה שקורה כשלא פותחים ספרים!

    אסי, 27/12/05 08:52

    יותר לקרוא פחות טלויזיה!

    הגב לתגובה זו

    • יום אחד בשבוע בלי טלוויזיה או מחשב, עושה פלאים

      שוויש, 27/12/05 10:28

      אצלנו זה בשבת, אך אפשר בכל יום אחר.
      יום בשבוע בלי טלוויזיה במחשב, כשלפחות אחד מההורים בבית.
      מדברים, קוראים ומשחקים יחדיו.
      מאז שהתחלנו עם זה (למרות הכעס הראשוני של הילדים), אנו רואים שיפור משמעותי בכל התחומים, ירידה באלימות, יותר קשב, וגם ציונים טובים יותר בבית הספר.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    הורים יקרים, אנחנו אשמים!

    מיכלי, 27/12/05 08:42

    ילדינו רובצים במשך שעות מול מסך הטלוויזיה והמחשב שלא תורמים מאומה לחינוכם, לעיתים להפך, הם הורסים כל חלקה טובה .

    הפתרון לעניות דעתי לשכנע את הקטנים לשבת ולקרוא ספרים!!!!!!!!!!!!!!!!! כו זה קשה אך כאן אנו מעצבים את עתידם.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מסקנות אישיות יש??? יוק!!

    מרגלית הבלשית, 27/12/05 08:36

    גב' שניאק, פרופסור כץ -חשבתם להתפטר מתפקידכם בעקבות הכשלונות??? נחמד מאוד שאתם יודעים שיש בעייה ויודעים לזהות אותה, אולם אתם לא חושבים שחלק מהתפקיד שלכם הוא לטפל בבעייה, שקיימת כבר כמה שנים וכולם מודעים לה???
    לא נורא, העיקר שהמשכורת משולמת בזמן והכל בסדר. אני, במקומכם, לא הייתי ישנה טוב בלילה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    רק תתארו לעצמכם

    מורה לשעבר, 27/12/05 08:31

    מה היה קורה אילו נדרשו התלמידים לעמוד באותן בחינות בגרות כמו לפני 40 שנה. אבל אל תבואו בטענות. כל עוד המערכת נשלטת ע''י אפסים החל מהשר(ה), מנהל(ת) המשרד, המפקחים והמנהלים הנוכחיים וכל מיני ''יועצים'' המביאים ''רפורמות'' - אל תצפו לשיפור.

    הגב לתגובה זו

    • אתה כל כך צודק.

      שחיתות, 27/12/05 10:28

      30 שנה לקח להם להבין שהשיטה של השפה כמכלול הרסנית. למרות זאת ''דוחפת '' השיטה אילנה זיילר רק קודמה למעלה. כנ''ל שיטת למוד החשבון- מט''ח. כשלון ענק שברוב בתי הספר פשוט מתקשים להפרד מהשיטה. למה? כי כץ וחבריו מיצגים את האינטרסים האישים שלהם וחבריהם ולא של החינוך.

      הגב לתגובה זו

    • תיקון למורה

      עמרי, 27/12/05 11:04

      מורה לשעבר, יש לכתוב ''תארו לעצמכם'' ולא ''תתארו לעצמכם''. זהו ציווי, לא עתיד.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ילדים מתותמתמים!!

    רויתוש, 27/12/05 08:30

    בתח גרים בשדרות

    הגב לתגובה זו

    • זה כולל אותך

      הגר, 27/12/05 10:07

      מטומטמים ב-ט ולא ת.

      הגב לתגובה זו

      • אפרופו מליצה

        ש, 27/12/05 11:27

        ברור שמס 1 התלוצץ

        הגב לתגובה זו

        • הפעיל -בחיריק מתחת לה''א.

          לקרינים ולמראינ, 27/12/05 16:43

          הקשיבו לשירים החדשים המושמעים בגלי צהל...הקשיבו למלים,לבטויים,לתכנים..נראה שהזמרים אינם מבינים את שהם שרים.הקרינים והמראיינים טועים בבטוי מלים רבות.מלים לועזיות-הן אבן נגף עבורם. מדוע אינם שואלים מומחה לפני אמירת המלה..פעלים בבנין הפעיל שיש לנקד בחיריק מתחת לה''א-הם קוראים בסגול. איך נוצרה השגיאה הזו ?

          הגב לתגובה זו

      • יה מתומתמת זה בחבנה (ל''ת)

        אבי, 27/12/05 11:38

        הגב לתגובה זו

      • ומה עם הטעות ב''בתח'' (ל''ת)

        מתבייש,,,, 27/12/05 11:42

        הגב לתגובה זו

    • איזה מזל שכתבת רק חמש מילים.....

      כך יש מעט שגיאו, 27/12/05 10:17

      רויתוש יקרה, למה שלא תעייני במילון אבן שושן לפני שאת לוחצת על 'שלח'? או שפשוט תתחילי לקרוא ספרים? הסגנון היום זה לא להקפיד מדי על סימני הפיסוק ולא להיות חנונים שמדברים עברית של שבת, אבל מכאן ועד מתותמתמים במקום מטומטמים, או בתח במקום בטח, המרחק רב למדי. הבערות של הצעירים, שבקרוב ינהיגו את המדינה, מדאיגה למדי. וזה בלשון המעטה. קשה להיות אופטימיסט עם נוער שכזה, כשרק מעטים מפגינים יכולת, יצירתיות, כשרון, ידיעת השפה או כל תכונה אחרת שתאפשר לנו, הזקנים, לעזוב את העולם הזה בשקט....

      הגב לתגובה זו

      • נכשלת בהבנת הנקרא....

        ארז, 27/12/05 12:33

        הנה דוגמה לקורא שלא מזהה אירוניה בטקסט.

        הגב לתגובה זו

    • לו רכ. גם בטל אויו לו יודאים לכרו

      שוויש, 27/12/05 10:21

      (=לא רק, גם התל אביב לא יודעים לקרוא)

      הגב לתגובה זו