• 50.

    רקעו45

    לתכאיחטר5י, 31/05/07 17:04

    זוועה

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    כל הכבוד לירעם

    חגי, 03/01/06 06:24

    שוב הוכחת שניתן לראיין אנשים בצורה מעניינת ,מבלי להכנס לרכילות זולה.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    תפסיקו כל הזמן לדחוף אותה

    רובינהוד, 02/01/06 15:28

    מה לה ולדת?

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    למה?

    שלמה, 02/01/06 01:11

    NRG יהדות הוא מדור מכובד- למה להכניס אליו מרואיינים עם זיקה קלושה מינוס.
    העבר המפואר לא מספיק- צריך גם ניצוצות בהווה.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    שומר נפשו ירחק מספריה של סמדר שיר (ל''ת)

    אורי, 01/01/06 01:46

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מזכירה את איה קורן בתמונה מצעירותה (ל''ת)

    עוזי, 31/12/05 19:51

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    החרדים וממלכת הרשע של הסיטרא אחרא

    המרן שרעבי נ''י, 30/12/05 15:06

    החרדים מפיצים בערות,טפילות,שנאה,בדלנות ושחיתות ומי עוזר להם ולבעלי בריתם לחבל במדינת ישראל?כמובן לכוחות החושך החרדים מסייע סמאל,חיצוניים והקליפות ולכן כוח הטומאה בארץ מתגבר והולך.

    הגב לתגובה זו

    • לאחר שלהכרה שבתי..

      המרן שרעבי נ''י, 31/12/05 19:53

      מהטונה גת שלעסתי, ראיתי מ'זה שטויות כתבתי וכל זאת בגלל דעת אמת, ימח שמם ,שעשו אותי פמיניסט ועכשיו אשתי ברחה עם המאהב, בני
      הבכור התחתן עם גויה ואלו בני השני רוצה שאמצא לו רב שיחתן אותו עם החבר שלו..
      הושיעו!!!

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    אין לי מילים....

    דוֹד עזריה, 29/12/05 13:47

    כפשוטו

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    היא בעצם המציאה תפילה

    אישה אחת, 29/12/05 07:31

    למרות - ואולי דווקא מתוקף היותי חילונית לחלוטין - התרגשתי לקרוא על התפילה שסמדר שיר המציאה. הנעליים מחוץ לבית זה סימן שכל הילדים בריאים וקמים ליום של שיגרה. איזו דרך יפה זו לפתוח את היום. למרות ועל אף חוסר הקשר שלי עם הדת נראה לי שקניתי

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    אשה עם דעות מוזרות

    חילונית, 28/12/05 21:48

    גזענות - ''חרדים שומר נפשו ירחק''
    הפכים - פוליטיקה ''שומר נפשו יברח'', אך מבקשת מהרב אלון שיגלוש לפוליטיקה.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מה קרא כשחיבוקי פגש את צוציק

    בני, 28/12/05 20:40

    כעסה נורא אמא משחקושקוש
    נו באמת הבאתם זאטוטה לחוות דעה על דברים רציניים?
    דיסני -הסרטים הכי איכותיים
    מעדיפה את הנס כריסטיאן אנדרסן ואמא שלה הרבתה לקרוא בשיר השירים כשהיתה ברחמה.
    לילה טוב אמא משחקושקוש....

    הגב לתגובה זו

    • צחקתי (ל''ת)

      מיכל, 29/12/05 09:24

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    כל בוקר אני מברך על שלא עשאני חרד

    אפרים כהן, 28/12/05 15:54

    החיבור של כסף,דת ופוליטיקה טימא את החרדים בשפל מוסרי של השחתה ,טפילות ובערות ולכן בכל בוקר עת אני מתפלל שחרית אני מודה לקב''ה שלא עשאני חרדי כפי שנאמר''בקהלם לא תחד נפשי''.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין מאד תגיד איך זה שיש לכם אינטרנט (ל''ת)

      במוסד סגור?, 28/12/05 17:06

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    מה קרה חרדים?

    עמי, 28/12/05 10:55

    גיליתם שהחילונים רוצים להתרחק ממכם כמה שיותר? זה לא חדש. אנחנו לא שונאים אתכם. בוז מהול בפחד הם מונחים מתאימים יותר.
    לא אכנס לויכוח הנדוש איזה חברה טובה יותר: גנבים, אנסים חילונים...מול גנבים אנסים חרדים שמוסתרים היטב בתוך הקהילה שלא ידעו ושיחשבו שמחננו טהור (תשאלו את לאה, האם האמיצה שהרב הקדוש אנס את ילדיה). אפשר בקלות לגלוש לסטריאוטיפים האלו. לשתי החברות יש הרבה פגמים מובנים. אלא שלא זאת שאלתי.
    אם תפשפשו טוב טוב תראו שגם אתם בזים לנו החילונים (עגלה ריקה, תינוקות שנשבו...). אתם הסתגרתם בגטאות שלכם בבני ברק וכו' ומפחדים מכל השפעה חילונית על ילדיכם הרכים שמע תהיה להם התגלות פתאום. מאיפה חוסר הביטחון הזה בדרככם?
    אנחנו חיים עם הבוז המשולב בפחד שלכם כלפינו בסדר גמור. למה זה כל כך מקפיץ אתכם (עד כדי האשמה באנטישמיות בכמה מהתגובות ) שגם אנחנו בזים לכם ולא רוצים בקרבתכם?

    הגב לתגובה זו

    • על מה אתה מתקומם?

      דוד, 28/12/05 12:14

      למה לדעתך החרדים צריכים להתערבב בכלל האוכלוסיה? כדי שהבנות שלהם ילמדו להתלבש 1/2 ערומות? כדי שהילדים שלהם ילמדו לנבל את הפה, להתחצף, להרביץ למורים? ללכם עם עגילים באוזן ובכל שאר אברי הגוף? ללמוד שמה שחשוב בחיים זה המעמד והכסף ו''לא להיות פראייר''? . אין לחילוניות הישראלית ברובה מה להציע כדי לחנך ערכית את הנוער מלבד סיסמאות ריקות מתוכן וחיכוי עלוב של אורחות הגויים.
      חרדי אמיתי הוא מי שנוהג ע''פ ציווי התורה ולא מי שמחופש לחרדי . לכן, תפסיקו להשתמש בכמה חריגים כדי להצדיק את שנאתכם לחרדים שנובעת בעיקר מפחד מהשונה והזר וממי שמציב בפניכם מראה שאינה נוחה לכם.

      הגב לתגובה זו

      • ישר כח גדול!!! בשם כל מי שחרד לגורל (ל''ת)

        המדינה המתיוונת, 28/12/05 13:33

        הגב לתגובה זו

      • זה בדיוק מה שאמרתי

        עמי, 28/12/05 16:37

        אני לא אכנס לויכוח שלך על איזה חברה יותר טובה. נניח שאתה צודק וכולנו (החילונים) פושעים גנבים אנסים...כל בנותינו פרוצות ואין לחברה החילונית שום דבר להציע לחרדים. שאלתי היא: למה זה מפריע לך שאנחנו לא רוצים בקרבתכם. אדרבא, חיו לכם בגטאות שייצרתם למדו תורה מבוקר עד ערב הוציאו אותנו מחייכם וצאו לנו מהחיים. לפי דבריך זה יהיה טוב גם לכם. אנחנו לא אוהבים אתכם ואתם לא אוהבים אותנו אז על מה הזעקה הנשמעת פה?
        חג שמח.

        הגב לתגובה זו

        • תשובה חשובה

          דוד, 28/12/05 19:36

          הזעקה היא על צורת ההתבטאות חייבים לשמור על כבוד הדדי כדי לחיות כאן. זה קשה אבל אין ברירה!

          הגב לתגובה זו

        • הסתכל בתוכך ותגלה ש...

          תשובה לשניכם, 01/01/06 20:21

          הבעל שם טוב אומר שאלוקים אוהב כל יהודי ''כאילו הוא בנו יחידו שנולד לו לעת זיקנה'' יהודי זה מהות שלא תלוייה במעשיו ואם אנחנו אוהבים את אלוקים עלינו לאהוב את מי שהוא אוהב או מסיבה יותר אגואיסטית נתאחד כי ''ברכינו אבינו'' רק כש ''כולנו כאחד'' די לשינאה אנחנו עם אחד ועלינו לקרב זה את זה אני יהודיה חרדית ומכירה המון יהודים חילונים וחרדים מקסימים

          הגב לתגובה זו

  • 37.

    יהדות NRG

    ~~~~~~~~~~~~~~~, 28/12/05 10:47

    כנראה יהדות לא צרובה לנו בגנים

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כל כך מוכשרת וכל כך קטנה ... (ל''ת)

    שרון, 28/12/05 10:46

    הגב לתגובה זו

    • נשארה ברמה של ''מעריב לנוער''

      דוד, 28/12/05 13:57

      מה בכלל יש לה להציע, לקורא המבוגר והאינטלגנטי???

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    סמדר שיר מוסתת וסובלת מדעות קדומות

    י., 28/12/05 10:21

    בלי משים היא ביטאה כאן את רוב ההסתה השמאלנית והחילונית הקיימת בארצנו: נגד חרדים,בעד שלי יחימוביץ,נגד בתי דין רבניים,ועוד כמה דעות חילוניות לחלוטין במסווה של אוהבת מסורת

    הגב לתגובה זו

    • בעד יחימוביץ' זאת הסתה? (ל''ת)

      איזה זיבולים, 29/12/05 17:38

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    מתי נפגשת עם חרדים אם בכלל - שאת שונאת כל כך? (ל''ת)

    שרה, 28/12/05 00:04

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    סמדר,, אנא עני לשאלתי

    אורנה אולשבסקי, 27/12/05 23:03

    למה שומר נפשו ירחק, יש בעיות חברתיות ומוסריות בחברה החרדית אך האם עד כדי כך שאת אומרת מה שאת אומרת? אני מתקיימת ומתפקדת בקהילה חרדית והאמיני לי יש כאן אנשים נפלאים שרוצים מאוד להצליח לעשות את הטוב ביותר, הכאבת לי אך אולי את מדברת ממקום שאני לא הייתי בו למרות שכמו שאפשר להבין אני מודעת לבעיות,אך יש בעיות בכל סקטור חברתי - אני נישארת.

    הגב לתגובה זו

    • אורנה,מי יגל עפר מעיניך.......

      יהודה לוי, 28/12/05 15:30

      באתר דעת אמת יש מאמר הלכתי מצוין המוכיח שהנשים נחותות עפ''י ההלכה היהודית.אז אני בתור יהודי חרדי יודע שאת נחותה וששטיפת המוח הדתית גרמה לך להאמין בבדיות.אז אורנה המשיכי בנחיתותך ותמשיכי להתבוסס במדמנת הקהילה החרדית המייצרת בערות,שנאה,טפילות,בדלנות ושחיתות שיבושם לך.

      הגב לתגובה זו

      • אינך יהודי חרדי אתה רפורמי משומד (ל''ת)

        בור וכסיל!!, 28/12/05 16:29

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    נחמן בורשטיין ,חרדי ,הורשע היום בירושלים

    המרן שרעבי נ''י, 27/12/05 21:17

    נחמן,40,הורשע היום בהתעעלות מינית ב-5 ילדים שהיו תחת אחריותו בתלמוד תורה בירושלים וזה קצה הקרחון של התועבה החרדית האלימות והסטיות המיניות הקימות למכביר בחברה החרדית.

    הגב לתגובה זו

    • אצלכם זה יום יום שעה שעה!! (ל''ת)

      בני סלע, 27/12/05 21:52

      הגב לתגובה זו

      • חילוני תקף ישר זה בתקשורת חרדי אנס ופשע....

        יחיאל מנשה, 27/12/05 22:22

        בקהילה החרדית יש סודות,יש קודים בקהילה החרדית לפיה מעשה הפשע לא יצא לתקשורת כך שיש אשליה אופטית לא סימטרית לפיה יש יותר עבריינות בקרב החילונים ולא היא.

        הגב לתגובה זו

        • אתה צודק 100%

          טיל לאו, 27/12/05 23:00

          רוב אם לא כל מעשי הרצח במדינה הם ע''י החרדים !!!
          אלא ש''הקוד-החרדי'' לא מאפשר לשחרר את הגופות.!!..לכן אין רוצח חרדי מקום המדינה!!

          ואתה בטח נאור גדול !!חניך אחוות -עמים הומניסט אוהב אדם ..שונא עוול ודיבה!!
          תחי הנאורות!!!
          הס לחושך !~!

          די לרצח על כסא נוח בחוף הים
          די לרצח נהג מונית
          רצח שופט אמרנו?
          ע''י חילונים אמרנו?
          מעיין ספיר ז''ל
          קרבן הנאורות!

          הגב לתגובה זו

          • רוב הרוצחים במדינה - מסורתיים. בדוק. (ל''ת)

            א, 28/12/05 00:36

            הגב לתגובה זו

            • סמדר שיר מסורתית (ל''ת)

              טוקבקיסט, 28/12/05 08:18

              הגב לתגובה זו

            • מה זה מסורתי???

              דרק ראט, 28/12/05 10:02

              מה ההבדל בין חילוני למסורתי?

              הגב לתגובה זו

    • So you have said in kashrut, why don't you go get a life, the (ל''ת)

      hatred is, 28/12/05 05:07

      הגב לתגובה זו

    • לפי ההגיון שלך:יגאל עמיר רוצח=כל (ל''ת)

      התימנים רוצחים, 28/12/05 07:14

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    זה נכון שומר נפשו ירחק מהחרדים

    חרדי אמיתי, 27/12/05 20:26

    אני חרדי מציאותי ואמיתי ויכול להבין את הסלידה והתיעוב כנגדנו.אנחנו החרדים וזו האמת מפיצים בערות,טפילות,עוני ושחיתות.אז צודקת סמדר שיר כשהיא כותבת שומר נפשו ירחק מהם.

    הגב לתגובה זו

    • 100% צודק.. (ל''ת)

      לב לבייב, 27/12/05 20:54

      הגב לתגובה זו

    • אני חרדית אך לא אמיתית וגם אתה לא

      אורנה, 27/12/05 23:04

      אם אתה פה אתה לא ממש חרדי לא יעזור בית דין אתה כבר מקולקל

      הגב לתגובה זו

      • נכון, חרדים אמיתיים לא גולשים (ל''ת)

        באינטרטנט, 28/12/05 10:55

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    עד הסופרלטיבים לקלטות טיף וטף נשמעת בסדר גמור.

    נונה, 27/12/05 19:17

    לצערי, הקלטות הן איומות. אולי ילדי הקטנים אהבו, אבל אני ממש סבלתי מכל רגע. היכן העולמות הקסומים, שהיו כשאני הייתי ילדה? אפילו סמי וסוסו היו יותר משובחים מהקלטות האלה.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    באמת שמאוד נפגעתי

    אריאלה, 27/12/05 18:52

    את נראית כאישה נחמדה ואינטלגנטית, אבל את שונאת אותי כי אני חרדיה. מעולם לא פגעתי בך, אני נלחמת יום יום על לחמי ועל פרנסתי, מגדלת ילדים נפלאים, בלי עין הרע, אבל כל זה לא משנה כי אני חרדיה. וגם אם תגידי שאני יוצאת דופן, הרי שזה לא נכון, יש המון כמוני מהמגזר שלי. למה נפגעתי? כי את באמת נראית לי חכמה מידי בשביל השטויות האלו?

    הגב לתגובה זו

    • זו אחיזת עיניים היא רק נראית חכמה בשטח היא (ל''ת)

      סנובית טפשה, 27/12/05 19:10

      הגב לתגובה זו

    • לא שנאה

      אריאל, 27/12/05 19:34

      גילוי נאות: אינני חרדי, אינני שונא חרדים.
      קראתי את אותו מאמר שאת קראת, ולא מצאתי בו שנאה.
      שומר נפשו ירחק מובן לי כפשוטו.
      חרדי, בעיני, ובעיני רבים אחרים, הוא מי שויתר על שיפוטו הוא לטובת שיפוטו של אדם אחר. רב במקרה של החרד.
      אין שנאה ואין סיבה לשנאה, אלא פשוט שמירת מרחק מן התופעה, שמא יאבד מוחך כמוחו של החרדי מן השורה.

      הגב לתגובה זו

      • תודה על התגובה אבל יש לי הסתייגות

        אריאלה, 27/12/05 20:24

        בדבר ויתור השיפוט העצמי. האם לא חשבת פעם למה אתה מתלבש בצורה כזאת או אחרת? הולך למקום לימודים שנחשב בעיני החברה? כמה פעמים נאלצת לוותר על הרצונות שלך מפני חשש של מה יגידו, האם אין איזושהי דמות שאתה מעריץ ורוצה להדמות אליו בכל מחיר או כמה שאתה יכול? אני חושבת שתחום השיפוט שלנו נתון לכל מיני גורמים חיצוניים, לא רק החרדים. מה שכן, בעוד שחילונים מנסים להדמות לזמרת חשופה וחסרת תוכן וגם ההורים היום קוראים לילדים על שם שחקני טלוויזיה, החרדים מחפשים עומק רוחני, עוסקים בתכלית החיים וטוהר המידות.

        הגב לתגובה זו

        • הכל ענין של מידה

          אריאל, 27/12/05 21:10

          נכון, אינך צריך להיות חרדי כדי לוותר על מוחך, כשם שיכול שיהיה ''חרדי בצאתו ואדם בביתו'' , כלומר, מי שגדל ומצוי בחברה חרדית, ועדיין יודע שיש עולם שמעבר לכך.
          אישית, אינני דוגמא טובה. יחסית למעמדי אני לבוש מרושל למדי. למדתי במקום הטוב ביותר בו לימדו את מקצועי בזמנו. שגם, מה לעשות, נחשב כ''נחשב''. ענין ''מה יגידו'' רחוק ממני (אומרים, אז מה?...). יש דמויות רבות שאני מעריך דברים מסוימים בהם, אבל מה לעשות, בחיים, כמו בתנ''ך, אף אחד לא מושלם, וגדולי המוחות בעולם חטאו בטיפשות חלקית, בעיוורון חלקי, או אף בהתנהגות פלילית ממש.
          לכן, אינני מנסה להיות כמו אדם מסויים. אני לומד (כל חיי) הרבה ומרבים. אין לי דמות נערצת, כי כולם בני אדם.
          בענין שטחיותם של אי אילו חילוניים, אין לי ויכוח. אלא ששטחיות אינה תלוית מגזר. אמירת תפילות אינה מעידה על עומק רוחני יותר מכפי ששירה בציבור מעידה על כך.
          חשבי נא על האנשים שאת מכירה, כמה מהם אכן מעמיקים חשוב? כמה מהם באמת שואלים שאלות?
          חרדיות הינה שגרת חיים ככל שגרה אחרת.
          אלא שבעוד לחילוני יש ברירה אם לחיות את חייו - לחרדי אין, או לפחות קשה הרבה יותר.

          הגב לתגובה זו

      • אין ממש בדברייך

        אורנה, 27/12/05 23:08

        הרעיון הוא להוועץ באדם יותר מלומד בדיני התורה הקדושה

        הגב לתגובה זו

        • נעצים בכל.....

          שרהל'ה, 28/12/05 06:52

          החרדים מכל הסוגים (שכן לא כל החרדים מנויים על אותה פילוסופיה.. יש בהם קבוצות שונות לחלוטין...) , נועצים ברב או באדמו''ר שלהם בכל פרט ופרט בחייהם ולא רק בעניני דין תורה וקדושה... זה פשוט ענין של אמונה שהאלוהים קיים ויפגוש אותם לאחר מותם בעולם הבא... וכך אינם מוכנים לקחת את הסכון שינזוף בהם ושהם יענשו שם....

          הגב לתגובה זו

        • אל תשטי בעצמך

          אריאל, 28/12/05 07:26

          אולי זה הרעיון, אבל זה בהחלט לא הביצוע.
          על כל אחת שמפעילה את מוחה, תמצאי רבות מאד (למשל) שקונות אקונומיקה לפי השאלה אם היא בהכשר הבד''ץ ''שלה'' או לא.

          הגב לתגובה זו

    • אריאלה היא לא למדה לשון הרע (ל''ת)

      אורית, 27/12/05 23:11

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    ומישהו כאן יודע כמה מצוות סמדר שיר מקיימת מדי יום?

    יניב, 27/12/05 18:31

    לכל המשמיצים שלום,
    לידעתכם סמדר שיר היא אחת הסופרות והעיתונאיות (המצליחות) היותר צדיקות שיש...
    תורמת מזמנה, מכספה, ממרצה, ומכישרונה ללא גבול. מתן בסתר של ממש.
    ובעצם, למה להכביר במילים. אשמח אם תענו על השאלה הבאה:
    כמה מבין ה''צדיקים'' שהגיבו כאן ברשעות אימצו ילד שעלה מחבר העמים, לאחר שאמו, (שגידלה אותו במשפ' חד-הורית), נפטרה ממחלה קשה! הא?!
    לילד הזה, יש היום בית חם, ומשפחה אוהבת, ו-5 אחיות מקסימות, אבא נהדר ומשקיען ואמא מסורה שאוהבת אותו כשווה בן שווים, לאמא הזו קוראים סמדר שיר.
    ואגב, לא נראה לכם הגיוני להודות לקב''ה בכל יום שהילדים קמים בריאים, ויוצאים כולם עם חיוך לביה''ס או לעבודה / צבא ?!
    עדיין אין לי ילדים, אבל מבטיח לכם שאעשה את זה כשיהיו.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד !שתרשם בכנסיה הקאטולית

      דבילים כאן, 27/12/05 18:49

      כמאמצת ילדים ותהיה נוצרית אדוקה ורחמנית.וכפי שהנצרות מטיפה .
      מה היא קשורה לדת-ישראל?

      הגב לתגובה זו

      • להיות אדם טוב זה מאד קשור לדת ישראל

        ליאת, 27/12/05 21:59

        לרחם, לעזור, ולהודות לה' זה לאו דוקא דבר נוצרי.

        הגב לתגובה זו

      • אתה צודק, כל קשר בין הטור ליהדות (ל''ת)

        מקרי בהחלט, 28/12/05 10:54

        הגב לתגובה זו

      • באמת? וביהדות לא כתוב לגדל יתום בתוך (ל''ת)

        ביתו?, 28/12/05 12:16

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    אם בתך בת ה-3 אומרת חבל''ז אז בטוח שהיא יודעת (ל''ת)

    מה היא אומרת..., 27/12/05 18:07

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מה רע בבשמת?! (ל''ת)

    בשמת, 27/12/05 17:10

    הגב לתגובה זו

    • ככה קראו לאישתו של עשו

      מישהו, 28/12/05 09:13

      לא רוצה לבאס אותך, אבל שאלת...

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    דתי לייט זה כמו סיגריה לייט, שניהם עברו (ל''ת)

    טיפולים כימיים., 27/12/05 16:25

    הגב לתגובה זו

    • אז דתי זה כמו סיגריה? (ל''ת)

      אריאל, 27/12/05 19:36

      הגב לתגובה זו

      • לא דתי ל י י ט זה כמו סיגריה (ל''ת)

        לייט, 27/12/05 19:52

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא היא מסמלת אמא יהודיה!! (ל''ת)

    דתילונית אולטרא, 27/12/05 15:56

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    לא הבנתי...

    זבולון שמוליק, 27/12/05 15:24

    סמדר שיר דתיה? בד''כ במדור הזה מרואיינים אנשים דתיים לא?

    הגב לתגובה זו

    • יהדות לא דתיות, כולנו יהודים :) (ל''ת)

      מוריה, 27/12/05 16:47

      הגב לתגובה זו

    • אם היית קורא הפתיח היית מגלה שהיא

      דניאל, 27/12/05 21:47

      למדה ב''צייטלין''. היא סוג של דתל''שית.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    לסמדר שיר, בנימוס ובהערכה

    רבקה-יפה, 27/12/05 14:49

    הזלזול הגורף בחרדים מקומם.
    חשבת כמה זה פוגע להגיד על מגזר שלם של בני אדם חיים נושמים ומרגישים, ''שומר נפשו ירחק''?
    אם יש ביקורת, וזה לגטימי, אפשר לנסח אותה ספציפית, ולא להביע סלידה גורפת.
    מה דעתך על שליפה כזו: ''יהודים? שומר נפשו ירחק'', או אולי תנסי
    ''ערבים? שומר נפשו ירחק''.

    מרגישה כמה זה מקומם ומעליב? אז זהו, שעל זה אני מדברת.

    הגב לתגובה זו

    • לא להתרגש! דתיים לייט? שומר נפשו (ל''ת)

      ירחק מהצבועים!!, 27/12/05 16:29

      הגב לתגובה זו

    • לרבקה יפה

      יהודי יהודה, 28/12/05 17:11

      לדעתי כתבתיך העכשווית ,נותנת
      תשובה הולמת למתיוונת זו!

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    ילדים זה שמחה?

    שושה141, 27/12/05 14:43

    איך בשורה אחת היא מספרת כמה שילדים זה נפלא ומצד שני מודה לאל כשהם כבר יצאו מהבית?
    היא אוהבת ילדים רק במנות קצובות?
    אם לא, מי הכריח אותה לעשות שישה?

    הגב לתגובה זו

    • איזו ארסיות מיותרת

      מוריה, 27/12/05 16:46

      כל אמא מברכת כשילדיה יוצאים מהבית והכל רגוע ושלו, זה לא אומר שהיא לא אוהבת אותם ורוצה בהם זה בסה''כ אומר שהיא שמחה שהכל כשורה והילדים יצאו ליום חדש שמחים ומרוצים. איזה אמא לא תשמח שילדיה מתחילים יום חדש נוסף בחיים שלהם? זו הכרת תודה לשמה. צא ולמד.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    רדודה וצבועה, יהודיה מבחינה גנטית במקרה הטוב (ל''ת)

    רונן, 27/12/05 14:39

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הוכחה לנחיתות האישה...

    צביקה, 27/12/05 14:32

    השליפות הנחותות האלה הן הוכחה מדעית לנחיתות האשה.
    יש מי שיאמר שהאשה טובה רק בשביל דבר אחד וגם זה יותר מדי.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    למדור אנטישמיות

    אלכס, 27/12/05 14:24

    השנאה לחרדים מתאימה יותר למדור הישן '' אנטישמיות''
    בשבוע הבא שליפות עם אייכמן שחושב על החרדים אותו דבר...
    מי שמטבטא נגד מגזר מסויים בעם שלנו(דתיים, חילוניים, ימנים, שמאליים) מחזיר אותנו 60 שנה אחורה ועלינו להקיא אותו מתוכנו.

    הגב לתגובה זו

    • זהו - אז היא אנטישמית?לא חושבת

      אורנה, 27/12/05 23:13

      היא פשוט אומרת את דעתה בקנאות מצומצמת - בוא ניקרא לזה ככה........

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    צייטלין

    חבל, 27/12/05 14:20

    גם אני סיימתי צייטלין - או בשמו השני את בית החרושת לציונים. אומנם אני וחברי סיימנו לימודי תואר ראשון/ שני וחלק אף שלישי אבל-

    איפה חווית הלמידה?

    הגב לתגובה זו

    • ייסגר ציטלין לאלתר

      פגועי ציטלין, 28/12/05 09:30

      הבית ספר הזה הרס את החיים של רבים וטובים. כל מי שלמד איתי גמר רע

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    איזה רדודה! (ל''ת)

    עוזי, 27/12/05 14:12

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    היהדות צרובה בד.נ.א שלך כמו שאצלי (ל''ת)

    צרובה האיסלמיות, 27/12/05 12:33

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מס' ישר כח

    יוסי, 27/12/05 12:20

    אני מסכים עם כל מילה של רות מהדרום

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מעמדה הנחות של האישה בהלכה היהודית

    דעת אמת, 27/12/05 12:11

    אני קורא לסמדר וכל בני האדם עם שמץ של מוסר אוניברסלי (לא ''מוסר'' יהודי) לבחון את המאמר באתר האינטרנט דעת אמת להחליט ולהגיב האם ההלכה היהודית באמת מתייחסת לאשה כאל אדם נחות.המאמר נסמך על ציטוטים ועובדות.אשמח לקבל תגובות.

    הגב לתגובה זו

    • התגובה היחידה שתקבל שבוי אומלל זה עבור (ל''ת)

      ל-''אתר הדברות''!, 27/12/05 16:32

      הגב לתגובה זו

      • אתר בערות והדברות הם האתרים שלי

        האימם עלי, 27/12/05 20:22

        אתר בערות מופעל ע''י חרדים שגם עוסקים בצייד נפשות.אתרים איסלמים רבים מתחזים כביכול באיצטלת הדברות כשזה מסווה ומלכודת.''הדברות'' תורמת ומאפשרת הדברות כמו שהדברות יכולה להיות בינהם לאל קעידה.

        הגב לתגובה זו

        • אה הבנתי, שוב המרן שרעבי חולה הנפש שלא (ל''ת)

          שווה תגובה.., 27/12/05 21:10

          הגב לתגובה זו

    • דעת אמת מנסה להשכיח את היהדות האמיתית (ל''ת)

      כמו היוונים!!, 28/12/05 17:13

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מספר הערות

    רות, 27/12/05 11:12

    א. מסכימה אתך! פאה נראית הרבה יותר טבעית, לא צנועה, לא מסודרת ולא מושכת מן השער שלך, אבל עד כמה שידוע לי יש בשוק עוד כמה כיסויי ראש כשרים על פי ההלכה, נדמה לי שקוראים להם: מטפחות וכובעים.
    ב. מי ששומר נפשו מטהרה, מקדושה, מיהדות שורשית אמיתית, מן המקור הרוחני הנאצל שלנו, מן המסורת בשלמותה, מתרי''ג מצוות, מההלכות
    הפסוקות בשולחן ערוך וכו' - אכן צריך לשמור נפשו מן החרדים...
    ג. עצם סירובו של הרב מוטי אלון לצלול במדמנת הפוליטיקה - מהווה הוכחה חותכת לכל המחמאות שחלקת לו כאן, ושאכן ראויים לו.
    יש עוד אלף ואחת דרכים נאצלות, ישרות, נעדרות זוהמה ותרבותיות להשפיע על העם מאשר לחדור לביצה המטונפת הזו. אכן, כפי שכתבת: שומר נפשו יברח מן הפוליטיקה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    שימו לב מה קורה לתומכי ''קולך''

    יעקב, 27/12/05 11:11

    אין מה לעשות חברים, מי שתומך ביהדות ''נאורה'' הופף להיות חילוני לכל דבר.
    אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה.

    הגב לתגובה זו

    • שימו לב מה קורה לתומכי היהדות בטהרתה

      מיכל, 27/12/05 11:55

      אין מה לעשות חברות, כל מי שתומך ביהדות שורשית, נאצלת, לא מזוהמת בתרבות הגויים (שמהם קיבלנו את הסביבון, הסופגניה, התחפושת בפורים, ההסבה בליל הסדר, ועוד ועוד) מתגייס להכפיש אדם, לקרוא לו בקריאות גנאי, להתגונן ללא כל קשר ענייני לתוכן הדברים (שהפעם, הם בהחלט לא תוצר מובהק של אסכולת שלמה המלך), לראות בכל ביקורת או בכל תוכן שלא תואם את דעתו גזירת שמד רפורמית,
      אז כנראה שאפשר ועוד איך לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

      הגב לתגובה זו

      • ''קולך'' יותר מסוכן מהמסיון

        זיו, 27/12/05 13:11

        למי שעדיין לא קלט את עוצמת השנאה כלפי הדת ,כדאי שיקרא את הטור האנטישמי של הטו''ר רבקה.
        אנשים ששומעים על מיסיון נרתעים ,אבל ''קולך'' מתחזה לארגון אורתודוכסי-פמיניסטי..
        ארגונים רפורמים במסווה מסוגו של ''קולך'' מסוכנים הרבה יותר מכאלו שאינם מסתירים את כוונתם.
        הגברת שיר אינה רואה קשר בין היותה דתלשי''ת להיותה חסידה נלהבת של ''קולך''.
        אסור ליפול לפח הזה, מתחילים עם ''קולך'' וגומרים במר''ץ '' {שאגב הוא אחד מהממנים הבולטים של הארגון הזה}

        הגב לתגובה זו

        • צודק ב100%!

          חנה קהת, 27/12/05 23:40

          להוציא את קולך מחוץ לחוק!

          הגב לתגובה זו

          • חנהלה התבלבלה?

            יהושע פרוע, 28/12/05 10:52

            או שאין לה מה לומר אז היא הופכת לצינית?

            הגב לתגובה זו

      • דווקא מאישה?

        שושה141, 27/12/05 14:45

        זה בדיוק הקטע של ''לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה'' -
        כי ההלכה היהודית מייעדת תפקידים לנשים, ואיכשהו זה דווקא תפקידי שירות פשוטים שכל משרת יכול לעשות, ואת העבודות החשובות, העיסוק בקודש, לא רק שמיעדים לגברים אלא גם אוסרים אותה על נשים בבחינת ''ישרפו דברי תורה ואל ינתנו לנשים''.
        אז אי אפשר מצד אחד לדרוש שוויון (הוא הפמיניזם) ומצד שני להשאר בדת שתומכת בדיוק בהפך - בג'נדריות.
        הפתרון הוא או עזיבת הדת או שינוי הדת. והיות ואסור לשנות את ההלכה, אין בעצם הרבה אפשרויות.

        הגב לתגובה זו

        • שושה 141!!עוד אחת שמבינה מה שהוא

          חחחח, 27/12/05 16:14

          לאמא היהודיה מיועד תפקיד מכריע וקריטי ,לגדל את דור ההמשך של עם ישראל עם כל המשמעויות של לא תטוש תורת אמך...
          שהוא יסוד העם היהודי וסוד קיומו..

          אלא שהחילוניות הרקובה מלמדת שאשה המנהלת חנות תמרוקים עלובה או מנהלת חשבונות
          היא היא הקרירסטית..
          אבל לגדל משפחה מוצלחת לתפארת
          עם ישראל זו עבדות..
          יחי הטרוף

          הגב לתגובה זו

        • לא מתאים לתגובתך למס' 5! העקר להגיב (ל''ת)

          בכל מחיר ?, 27/12/05 16:33

          הגב לתגובה זו

          • התגובה לחמש היתה צינית.

            שושה141, 02/01/06 11:08

            השתמשתי בציניות כדי להמחיש כמה שמעמדה של האישה נחות וכמה ש''נקבה'' זה דבר נחות. בתגובה שלי שם הראתי מה היה קורה אם היו עושים לגבר אותו דבר, והתגובות שלכם רק הוכיחו את הנקודה שלי.

            הגב לתגובה זו

        • ההלכה אמורה להשתנות ומשתנה (ל''ת)

          גם כשלא שמים לב, 28/12/05 10:50

          הגב לתגובה זו

          • כלומר יתכן מצב שבו תהיה אישה רב

            שושה141, 02/01/06 11:08

            ראשי?
            מישהו פה מוכן להתחייב שההלכה תשתנה עד כדי כך שלא יהיה הבדל בין נשים וגברים ולא יהיו תפקידים ואיסורים לנשים ותפקידים ואיסורים לגברים - רק בגלל שהם נולדו נשים וגברים?
            מתישהו?
            אי פעם?

            הגב לתגובה זו

        • יש רק אפשרות אחת שושלה, שתחזרי (ל''ת)

          מהר בתשובה אמן, 28/12/05 16:31

          הגב לתגובה זו

      • למיכל

        גיל, 27/12/05 18:28

        בס''ד
        את ההסבה בליל הסדר אמרו לפני שהנצרות והאסלם נולדו בכלל.
        בשאר הדוגמאות אני לא בטוח (אע''פ שאני חושב שטעית) אבל הם בכלל לא חשובות (משחקים)

        הגב לתגובה זו

        • לגיל

          מיכל, 27/12/05 23:15

          ההסבה היא מינהג הלניסטי ידוע, שאפיין בני חורין ובעיקר את בני המעלה שבהם.
          סביבון הוא משחק הימורים מגרמניה וסופגניה מאכל גרמני - מה שנקרא חוקות הגויים.
          מינהג התחפושת לקוח מפסטיבלים חורפיים באירופה שעברו ''ניצור'' ומקורם בעבודת אלילים - מה שמסביר את העובדה שלא נהוג היה להתחפש בארצות המזרח במשך דורות רבים.
          ואם תשאל את עצמך משל למה הרמב''ם קבע כי לאישה נשואה כמעט ואין צורך לצאת מביתה, בטח תגלה שהוא חי בחברה מוסלמית שבה זו היתה נורמה.
          ממש עצוב, אני יודעת.

          הגב לתגובה זו

          • מיכל, את מעשירה אותי בדברים שלא ידעתי...!!!

            אדי, 28/12/05 03:42

            ולא נותר אלא להודות...

            הגב לתגובה זו

          • גבירתי בורה למהדרין מן המהדרין

            מורה נבוכים, 28/12/05 10:48

            הרמב''ם היה זה הראשון שקבע שמידת הצניעות לאישה{אגב לא דווקא נשואה} להתרכז בביתה???
            מאיפוא קיבלת את הרעיון הזה מהחוג לתנ''ך באוניברסיטה?..
            רק כדי לסבר את האוזן נא לקרוא את הגמרא שמהללת את צניעותה של תמר בבית יהודה {שלא הכיר אפילו את פניה} או את פרשונתה על מעשה דינה{מאשימה אותה חלקית מכיוון שיצאה מביתה!!}
            ואלו עוד מקרים ''קלים'' מפני שדינה היתה פנוייה ותמר רק נזקקה ליבום ולא היתה אשת איש..

            הגב לתגובה זו

            • הרמב''ם? לא פחות?

              מיכל, 28/12/05 12:08

              איזו ענווה מצדך...
              בכל אופן גם חכמי אשכנז בני דורו של הרמב''ם הכירו את התלמוד טוב לפחות כמוך, ובכל זאת התירו לאישה לצאת מביתה יותר משהתיר הרמב''ם ואף איפשרו לה לנהל את עסקי בעלה בזמן שהוא נדד למדינות הים בעקבות מסחרו, ובודאי שאין כאן כל השפעה סביבתית כי אצלנו היהודים הכל הגיע קומפלט עם משה שירד מסיני ומה פתאום שאנו נושפע ממישהו - זה בהחלט לא יתכן.

              החוג לתנ''ך באוניברסיטה, אגב, אינו עוסק בתלמוד כעיסוק מרכזי - בשביל זה יש החוג לתלמוד...

              הגב לתגובה זו

            • הפעם אני עוד יותר משוכנע:גבירתי בורה

              מורה נבוכים, 28/12/05 13:04

              ולא סתם בורה אלא באיצטלה של אחת שמבינה.
              אגב אני מאוד גאה בכך שלא עמדתי על ההבדלים בין החוג לתנ''ך לחוג לגמרא באוניברסיטה , הרי אם הם אוחזים שהתורה לא ניתה ע''י משה בהר סיני שניהם חברים באותה כת של כופרים.
              דבר נוסף: אם לא לימדו אותך באוניברסיטה אז אולי כדאי שתתחילי לכתוב בקצרה.
              במקום לומר ''חכמי אשכנז שחיו בדורו של הרמב''ם'' לא עדיף לומר ''בעלי התוספות''?
              או שזה עמוק מדי למי שלומד באוניברסיטה?
              ולעניין עצמו , האם גבירתי טוענת שבעלי התוספות חלקו על הרמב''ם {ועל כל הגמרא} בעניין צניעותה של האישה?
              או בעניין עיקר יעודה של האישה היהודית?
              האם ביכולתך לצטט ולו ראשון אחד שאוחז כך, או שזוהי עוד אחת מהשטויות שמילאו את ראשך באוניברסיטה?

              הגב לתגובה זו

            • זו תשובה של מטמטם נבוכים ולא (ל''ת)

              מורה נבוכים..., 28/12/05 13:23

              הגב לתגובה זו

            • השתכנעתי יותר : מיכל את בורה

              מורה נבוכים, 28/12/05 13:39

              ומעיזה לעטוף את בורותך באיצטלה של ידענות.
              2 אני גאה בכך שלא עמדתי על ההבדל בין החוג לתנ''ך לבין החוג לגמרא מה ההבדל אם שניהם אוחזים באותן דיעות כפרניות{ התורה מושפעת מהסביבבה...}
              3 ובכלל האם לא מלמדים באוניברסיטה לקצר?
              במקום לכתוב''חכמי אשכנז שחיו בדורו של הרמב''ם '' לא יותר קל לכתוב '' בעלי התוספות'' ?
              4 ולנושא עצמו טענת שהתוספות חלקו על הרמב''ם ואחזו שעיקר ייעודה של האישה הוא לא בבביתה פנימה.
              האם ביכולתך לצטט ראשון אחד שאחז כך?
              או שבאוניברסיטה ישנו קורס מיוחד בו מלמדים לקשקש מבלי שתהיה לכך
              אחיזה כלשהי???

              הגב לתגובה זו

            • בתור הרמב''ם

              מיכל, 28/12/05 13:58

              היית צריך לדעת שלוקח זמן לאתר להטעין את תגובותיתך ולא ללחוץ שוב ושוב על ''שלח'', אבל ניחא.
              לא כל חכמי אשכנז בני דור הרמב''ם היו מבעלי התוספות אבל מקובל לכנות אותם כך, אז שיהיה כך.
              איש מהם לא טען שאל לה לאישה להיות צנועה, ובכל זאת הם נחלקו כיצד תהיה האישה צנועה הלכה למעשה (ובודאי ידוע לכבודו שמחלוקות היו גם היו) ואם אתה הרמב''ם הייתי מצפה ממך להבין את ההבדל הפעוט הזה בין דבריך לדבריהם.
              אם לא למדת באוניברסיטה יפה שאתה יודע מהן הנחות היסוד בלימודי יהדות, אבל בוא אגלה לך סוד - איש לא מניח ולא מתעניין מה דעתו של הלומד על מקורה של התורה אלא הפוקוס הוא על תוכן הדברים - קשה כנראה להבין שאדם יכול להאמין בתורת משה ובכל זאת לראות את השינויים ההיסטוריים שעברו עליה, וביותר קשה להבין מדוע אדם המתקרא ''הרמב''ם'' ברוב צניעות, יודע מה מלמדים במקום שמעולם לא למד בו - כי ככה אמרו הגדוילים?
              ועצה ידידותית-
              אתה ממש לא הרמב''ם. באמת שלא.
              מצא לך שם הולם יותר.

              הגב לתגובה זו

            • זה כל מה שיש לך לומר מיכל..

              מורה נבוכים, 28/12/05 15:14

              1 בהתחלה חשבתי שאת מתלוצצת אבל אני רואה שנתפסת לזה אז אגיב.
              כיניתי את עצמי ''מורה נבוכים'' מכיוון שאני משתדל להגיב לתגובות מוזרות של כאלו שמתיימרים להבין בגמרא וניזונים מקשקושים חסרי בסיס.
              על אותו משקל יכולתי לטעון שאת מאמינה שאת אשתו של דוד המלך...
              2 השתדלת מאוד ,בהתפלפלות בתיאוריה שפיתחת לגבי ''המחלוקת'' המדומה עם הרמב''ם.
              אני מבקש בפעם השנייה האם גבירתי מוכנה להיות ספציפיצ יותר או שתודה שבדתה את המחלוקת מליבה והכל מודים שעיקר ייעודה של האישה הוא בבית פנימה?
              3 מדוע את כל כך סטיגמטית?
              אולי אני ד''ר לסטטיסטיקה שקובע עיתים לתורה?
              {כלומר אפילו מרצה במוסד ,המטופש הזה..}
              תלמיד חכם אמיתי לא ישחית את זמנו בוויכוח עם עם הארץ{ועוד אישה}

              הגב לתגובה זו

            • אתה צודק

              מיכל, 28/12/05 17:50

              חזור לתלמודך תלמיד חכם שכותך.
              חג שמח

              הגב לתגובה זו

    • חילוניות...

      סתם אחת שמכירה., 27/12/05 13:15

      היא חילונית כר שנים....

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    בגלל טיפוסים כמוה יש לי גם הנאה מהאנטישמיות הגואה

    ז'יד, 27/12/05 10:40

    האנטישמיות שונאת לא רק את החרדים אלא את כל שמוצאו מהעם היהודי.
    לא חעזור לך, הגויים מתעבים אותך.
    גם אני מתעב אותך - מסיבה הפוכה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה מפד''ל פשט תרגל, למה???

    לא מבין, 27/12/05 10:24

    את בכלל יודעת מה הולך בכנסת?

    את יודעת מיהם החכים המצטיינים?

    אבל כרגיל מי שמשקיע -שוקע!

    ומי ששוקע (בתקים פליליים) מרקיע!

    עלמא דשקרא!!!

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    במה היא קשורה למדור יהדות???

    לא מובן, 27/12/05 10:23

    סתם חילונית עם כמה פיגמנטים של נטיה למסורת של דת..

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    המשך למסע ההשמצות של NRG

    מנחם, 27/12/05 10:02

    משמיצים נגד כל דבר שבקדושה.
    את מי בדיוק מיצגת האישה הזאת?

    הגב לתגובה זו

    • היא מיצגת את המתיוונים שבימנו במסווה (ל''ת)

      ''יהודי'' למהדרין, 28/12/05 17:26

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    תיקון טעות-סניף ת''א צפון היה מאז ומעולם ברח' בני דן על גדות הירקון (ל''ת)

    רח' דובנוב, 27/12/05 09:58

    הגב לתגובה זו

    • כמאמר השיר המפורסם

      מחנה קיץ, 27/12/05 10:49

      ''מי הסריח ת'ירקון? תל אביב צפון!''

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    רק כאשר..

    יד לאחיות, 27/12/05 09:51

    את נפטרת בבוקר מבני ביתך שנשמעים כנטל כבד את אומרת לה' תודה? הבנו היטב עם מי לנו עסק!
    ברוח זה ננסה לשאול ולענות על עוד שאלות:
    # מאהב?-- למה לא צריך ללכת ברוח הקדמה! לא?
    #לבוש צנוע, ולא אדום צעקני?- מה
    זה עוד באופנה?
    #דתי לייט?- שלוב נהדר של לחיות ב-2 העולמות, גם להחשב לדתי, וגם להפיח ריחות לא נעימים על דתיים שאינם בגובה העיניים האריסטוקרטיות שלי.
    # פמיניזם ? הדבר הנפלא ביותר שקרה לעם היהודי, וזה גם נכתב נבואית בירמיה: ''נקבה תסובב גבר''
    # הלכה יהודית?-מה זה עוד באופנה?
    #נשים דעתן קלה?-ישפטו נא הקוראים לפי השליפות הגאוניות שלי.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה גזענית

      שושה141, 27/12/05 15:00

      ''נקבה תסובב גבר''? קודם כל - אם כבר להגיד ''נקבה תסובב זכר'' או ''אישה תסובב גבר'' אבל להגיד ''נקבה'' זה כנראה סוג של עלבון או זלזול מבחינתך. זה גם מסתדר יופי עם המסר של המשפט שלך שבעצם אומר ''שאישה תשלוט על גבר? מי שמע כדבר הזה, הרי ברור שהגברים שולטים והנשים נשלטות''.
      אבל אתה מגדיל ואומר ''נשים דעתן קלה .... לפי השליפות הגאוניות שלי'' כלומר אתה משליך מדבריה של אחת על כלל הנשים.. יופי, לפי ההגיון שלך גם אני אשליח מגבר אחד,נגיד יגאל עמיר, על כלל הגברים, הולך?

      הגב לתגובה זו

      • לא,לא הולך שושהל'ה

        יד לאחיות, 27/12/05 16:21

        את בעצמך אמרת ישרפו דברי דת ואל ימסרו לנשים, הציטוט הנכון מירמיה (שמעת עליו?) הנו:''נקבה תסובב גבר'' לא מוצא חן בעינייך? חפשי לך רב שישנה את הטקסט.
        בכלל ככל שאני קורא את פנינייך במדור זה , אני חושב שאת כשרון ספרותי מבריק וחכם. שמתבזבז ,נסי גם את לפרסם כאן טור..

        הגב לתגובה זו

        • תגובתי זו היתה צינית.

          שושה141, 02/01/06 11:07

          ונועדה להמחיש כמה האישה נחותה ביהדות עד שהמילה ''נקבה'' עצמה היא עלבון.

          הגב לתגובה זו

  • 4.

    תגובה מתחשבת

    חרדי, 27/12/05 09:43

    בס''ד
    סמדר יקרה .
    אומנם 13 שנים מפרידים
    ביננו (את המבוגרת)
    אך אני תמה(ה) למה לומר
    חרדים שומר נפשו ירחק.
    במכה אחת הפכת להיות קטנטנה
    לאחר שנים של ענקית.
    טוב אני לא ממש חרדי מבטן ולידה
    אני סרוג לשעבר ישיבה תכונית צבא יחידה קרבית מובחרת מהנדס בכיר באחת מחברות ההיטק היותר נחשקות בארץ ובעולם..
    קרוב לענקי החומר והרוח בתבל
    משתדל לקבוע עיתים לתורה
    לגדל ילדים חמודים
    אוהב עמי ארצי ואלוקי ...
    ומכאן הבסיס לדעתי הרחב לומר לך
    יהי רצון שתזכי לרכוש תובנה שלמה של אהבת ישראל תמימה ללא פניות.
    את ללא ספק (בת) אדם מוכשר בעלת התג ''אשת רוח'' רק צריך להיות מספיק פתוח לתובנות עמוקות ישנות-חדשות אלו...
    (נ''ב: המותג ''ציטלין'' מוכר לי היטב
    מהמשפחה...ובהחלט אני מבין אך את חייבת להסתכל בזוית רחבה ...
    רואים רחב רואים יותר )

    הגב לתגובה זו

    • אמן. (ל''ת)

      ששל''ח, 27/12/05 10:32

      הגב לתגובה זו

    • היא אשת רוח סערה,שאת היהדות (ל''ת)

      מנסה לעקרה..., 27/12/05 12:38

      הגב לתגובה זו

      • אתה איש כמו חציל, ובאוזן אין עגיל (ל''ת)

        יכולה לחרוז, 28/12/05 10:51

        הגב לתגובה זו

        • קודם תחרזי את העגיל באפך ויקוים בך הכתוב נזם (ל''ת)

          חזיר באף חזיר.., 28/12/05 18:01

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    חשבתי שאת מבית דתי!

    ששל''ח, 27/12/05 09:33

    אימא שלך היתה המורה שלי בבית ספר דיזנגוף איזה פירות באושים יצאו ממנה...

    הגב לתגובה זו

    • אמא של סמדר שיר

      עדי, 27/12/05 11:00

      תתבייש לך !
      נכון, אמא שלה גם היתה מורה שלי - אשה מקסימה ופירות ביאושים זה אנשים ''דתיים וחסודים'' כמוך שגורמים לדור בני ה40 + שלא לראות עצמם משויכים אפילו בעברם - למגזר המידרדר והולך הזה שרחוק אלפי אמות מהדתיות השפוייה והטולרנטית של פעם !!!!!

      הגב לתגובה זו

      • אני דוקא בן 27בן למשפחה חרדית ב''ה

        ששל''ח, 27/12/05 17:04

        ואני קורא לעצמי דתי ולא חרדי .שכל בוקר מאד עצוב שהבת שלי הולכת לגן ולא מודה לאלוהים על זה אלא מודה לו על הבת הנפלאה שהוא העניק לי.ומה זה חרדים שומר נפשו ירחק כאילו לא יודע במה מדובר ...מדובר בקהילה שלמה של אנשים ששומרים על דתם בכל מחיר עליהם להגיד שומר נפשו ירחק?!

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    סתירה קשה

    ג'ק קרואק, 27/12/05 09:32

    אם את טוענת ששומר נפשו ירחק מפוליטיקה, מדוע את מעוניינת שהרב מוטי יצטרף אליה?

    הגב לתגובה זו

    • אני מניח שהיא התכוונה שהוא יטהר את השחיתות הפוליטית (ל''ת)

      דון קי, 27/12/05 12:28

      הגב לתגובה זו

    • גם אני מצאתי סתירה בדבריה

      כנסו..., 27/12/05 15:08

      מצד אחד היא טוענת שהיא לא מבינה למה נשים צריכות כיסוי ראש ולכן לה עצמה אין דבר כזה אבל מצד שני היא ''מורידה את הכובע'' בפני הנשים של ארגון קולך...
      איזה כובע את מורידה?

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    דתי לייט=רפורמי=צביעות=חוסר צניעות (ל''ת)

    =מסיון קולך!!!, 27/12/05 09:02

    הגב לתגובה זו

    • =כל מי שלא חושב כמוני=כופר נוצרי מוסלמי=מתיוון (ל''ת)

      משמרת הצביעות, 27/12/05 12:38

      הגב לתגובה זו

      • נכון צדקת, מתיוון מתיפיפף עוכר ישראל! (ל''ת)

        משמרת הטמאים, 27/12/05 16:23

        הגב לתגובה זו

        • ואתה טעית, שוורצע- חיה (ל''ת)

          אשכנזי גאה, 28/12/05 10:52

          הגב לתגובה זו

          • אתה לא אשכנזי גאה אלה פלצן גזעני (ל''ת)

            וויסר א-חייה..., 28/12/05 13:29

            הגב לתגובה זו