• 56.

    קשה לומר שלא הצליח לחולל מהפכה!! (ל''ת)

    מוריה, 27/12/05 22:17

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    רק דבר אחד מדאיג אותי

    בב, 27/12/05 18:43

    מה עם הילדים של הרב? כ''כ קשה להיות בן של רב, אני חס ושלום לא רוצה להוציא שם רע על הרב מוטי אלון שליט''א, כיוון שאינני יודעת עד כמה הוא מבלה עם ילדיו, אבל ברור שלהיות בן של רב זה קשה ביותר, ביחוד כשהוא ח''כ.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    הרב מוטי הוא המלך (ל''ת)

    רעננה, 27/12/05 00:28

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    הרב אלון איננו ''אליל נוער''. נינט היא אלילת נוער. לא רב בישראל !!!!!

    שמעון, 26/12/05 14:39

    בושה שמדור שמגדיר עצמו כ- ''יהדות'', וכותב שמצהיר שהוא שומר מצוות, מתייחס לרב בישראל כמו זמר או שחקן קולנוע.

    תתביישו !

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אני מצביע ברוך מרזל - אם עובר החסימה

    איש אמת, 26/12/05 14:17

    ל

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    הנוער עזב את רב אלון בגוש קטיף

    settler, 26/12/05 10:57

    וכול הלכו לטיש של רב דודקביץ שננהלו באותו עת. הממלכתיות של אלון ואבינר הולך שולל לכיוונים של התבוללות או עבודה זרה

    הגב לתגובה זו

    • אם אתה מדבר כך- אינך מכיר את המציאות (ל''ת)

      מוריה, 27/12/05 22:16

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    למס' 47 את צודק אבל...

    קשה להשוות, 26/12/05 07:41

    הנושא ממש מרתק ואי אפשר להכילו באתר הזה עקב זילות השפה והחשיבה

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    הרב אלון אינו ''אליל הנוער''

    מרים, 25/12/05 18:38

    אוהבים לשמוע את שיעוריו, אבל עמדותיו אינם מקובלות על רבים מבני הנוער. הדבר בא לידי ביטוי בולט בעמדותיו נגד סרבנות. הרי למעלה משבעת אלפים חיילי סדיר הצהירו שיסרבו, עם כל בני משפחותיהם זה ציבור של למעלה ממאה אלף. כל אלה אינם מסכימים לעמדותיו. וזה הציבור הפעיל והאנרגטי ביותר.

    הגב לתגובה זו

    • לא למדת חשבון ביסודי?

      מתמטיקאי, 25/12/05 22:48

      וחוץ מזה, רק שמונים וחמישה חיילים סרבו פקודה בפועל

      הגב לתגובה זו

      • כי לא הביא פלוגות חי'ר סדיר. (ל''ת)

        רק ג'ובניקים,, 26/12/05 10:08

        הגב לתגובה זו

        • הרפש התת אנושי עשה את העבודה

          מפקדונרים, 27/12/05 07:16

          אנשי המפקדות שכל מה שהם עושים זה ליקוק כסת''ח ופוליטיקה
          קיבלו אפשרות לעשות משהו

          וכפי שהם כלבים שפלים כך נהגו גם כאן...

          הגב לתגובה זו

    • דמגוגיה זולה...

      אוהד, 27/12/05 01:30

      איך בדיוק הכנסת את המשפחות לתמונה?
      כמה חבר'ה ''מורדים בהורים'' ומקצינים את דעותיהם בחיפוש אחרי אוטנטיות ואמת את מכירה?
      אין מאה אלף שתומכים בדרכו של הרב דודקביץ'... רוב הציבור הדתי מבין את שני הצדדים, הצורך להיות בעל אמירה ועקרונות והצורך לדבר אל עם ישראל בגובה העיניים ובהליכה יחדיו.

      כל טוב

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    הרב אלון מייצג מחצית מהציבור בלבד

    שלמה, 25/12/05 17:36

    הרב מוטי אלון מייצג לכל היותר מחצית מהציבור הדתי-לאומי. הציבור התורני והימני יותר אינו מיוצג על ידו. כל אלה שתומכים בסרבנות אינם יכולים לקבל אותו כמנהיג. כיצד הוא ייצג את עמדתם?!

    הגב לתגובה זו

    • חצי זה יותר משרון (ל''ת)

      ברני, 25/12/05 19:59

      הגב לתגובה זו

    • מייצג אולי כמה עשרות עד מאות בדדות של אנשים אם בכלל.... (ל''ת)

      עמי, 26/12/05 10:37

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    מתוך דברי 29 יש שאלה מענין

    על הרבנות בימנו, 25/12/05 16:21

    29 (שצודק בדבריו מאד) אומר כי לרב מוטי אילון אין מה להציע בנבואה, במלוכה ובכהונה. אם כך, נשאלת השאלה מה זה בכלל רבנות? האם זו כהונה, מלוכה, נבואה? והתשובה לצערי היא שבאמת רבנות היא לא זה ולא זה ולא זה. אלא, במחילה, מוטציה מודרנית (יחסית) של שילוב עסקני עם יכולת הלכתית וכישורים פסיכו-סוציאליים ורטוריים על מנת להנהיג קהילה מסוימת. את זה (וזה לא מעט בכלל) עושה הרב מוטי אילון בהצלחה פנומנלית. מכאן להעביר להנהגת המחנה הדתי - רחוקה הדרך.
    בכלמ אופן תודה למס' 29 שעורר דיון חשוב השונה מים הברבורים והלעז הנכתב כאן בדר''כ.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    הרב אלון גדול בתורה ובמעשיו

    אבל למרותהחלטתו, 25/12/05 15:52

    הימין האידיאולוגי חייב להתאחד ולהוביל ציבור חילוני-דתי-מסורתי-ערכי שערכי מדינת היהודים היא נר לרגליהם.

    רבים הם אזרחי ישראל, פליטי מפלגות העבר - תחיה, צומת, מולדת, חירות, שכיום אינם מוצאים את דרכם הפוליטית , כיוון שכל מה שהם רואים לנגד עיניהם היא בעיקר התנצחות פוליטית מצד עסקנים פוליטיים מהמגזר הדתי.

    הרב אלון באם ירצה יכול להיות מנהיג לציבור רחב חוצה מגזרים בעל אידיאולוגיה לאומית פרו-מדינת-היהודים (היא מדינת ישראל).

    אך אם החלטתו היא לא להכנס לקלחת הלא סימפאטית הזאת, יש לעודד אנשי ציבור נוספים כגון פייגלין, פרופסור וייס וכד', שיכולים לאחד את הציבור הנ''ל.

    חייבים לאחד את הימין האידיאולוגי החוצה מגזרים , ימין כזה יאחד כוחות ויבדל מן הימין של מרזל שאיננו יכול למשוך את הקולות של הימין הלאומי הרחב. שהינו מחנה רחב המפוזר ומבוזבז אלקטוראלית.

    הגב לתגובה זו

    • הרב אלון בעד איחוד הימין (ל''ת)

      רק בחר להשפיע, 25/12/05 19:18

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    משעמם

    אפרים יעקב, 25/12/05 14:28

    הוא משעמם
    אוי כמה הוא משעמם
    אם הוא האליל, אנחנו בצרות.
    הרמה?? נורא
    פשוט נורא
    או מעט יותר ממר לאו [הרב?] אך הוא ממש צריך לחפש עבודה אחרת

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אתם מצנזרים - בושה

    שלמה, 25/12/05 12:47

    תסתכלו באתר ערוץ שבע תראו את עמדות הציבור הדתי. כאן משום מה מצנזרים את כל המתנגדים לדרכו של הרב מוטי אלון.
    תשמעו את הנוער באמת, ואל תכתבו סתם ''אליל הנוער''. יש רבים שממש אינם מסכימים לדרכו.

    הגב לתגובה זו

    • אני חושב שלהרבה בכלל לא מזיז מה יעשה אותו הרב

      אריה, 25/12/05 13:35

      לא נראה לי שמזיז למישהו מה יעשה המזוקן.......

      לציבור נמאס מרבנים-שילכו לטבול במקווה

      הגב לתגובה זו

    • ואולי להיפך?

      יניב, 25/12/05 14:41

      אולי ערוץ 7 וחלק ממגיביו נלחמים נגד כל מי שלא בדיוק מסכים לדעתם ? מישהו באמת מאמין בהשמצות שמפורסמות שם? (הרב אלון עמד בראש הגירוש...) , בוא נאמר שיכול להיות שהמגיבים כאן מייצגים ציבור רחב יותר, ויותר מכך- אם צבי הנדל, ממפוני גוש קטיף , דוחף להצבתו של הרב אלון בראש כנראה שהתגובות בערוץ 7, לא מייצגות אפילו את רוב את המפונים שבשמם הזעקה

      הגב לתגובה זו

    • התכוונת לומר שערוץ 7 הוא בין המתנגדים לדרכו של הרב אלון

      זה לא חדש, 25/12/05 15:05

      רק שערוץ 7 (ואם נקרא לילד בשמו: ישיבת בית אל) מעדיף להתנגד בשמם של גורמים עלומי שם, כדרכה של התקשורת השמאלנית:
      כשהחדשות לא מושכות לכיוון הרצוי לעיתונאי - אפשר תמיד לייצר אותן, בשמם של גורמים אנונימיים.
      זה אפילו לא שקר. הרי גם ערוץ 7 הוא גורם בימין.

      הגב לתגובה זו

      • מחחרחרי ריב ומדון

        מוריה, 27/12/05 22:14

        בטוחני שהרב זלמן מלמד- ראש ישיבת בית אל, לא היה אומר או מגיב כפי שצוטט בתגובה כאן (הרב אלון לקח חלק בגירוש..''). האיחוד הלאומי זוהי גם מפלגתו של הרב מלמד שליט''א. אל לכם לשים מילים בפיהם של תלמידי חכמים

        הגב לתגובה זו

  • 43.

    בקשה לרב אלון -תשאר ברבנות

    נאוה, 25/12/05 10:58

    אל תלך לפוליטיקה זה לא בשבילך.
    וגם לא נשכח מה קרה בנצר חזני שגרשת אנשים מביתם כאשר הם לא נשמעו להוראות הצבא, באת להוציא
    אדם מביתו. (זאת קראתי בערוץ 7).
    יחד עם שלמה אבינר שהיה נגד הסרוב
    2 רבנים אלה שימשיכו ללמד ולא יתנהגו כאילו בבמלכתיות ע''ח הציבור היקר.

    הגב לתגובה זו

    • דמגוגיה

      מוריה, 27/12/05 22:11

      ''גרשת אנשים מביתם... באת להוציא אדם מביתו..''- ליתר דיוק, עזרת לאדם שהיה נתון במצב נוראי בכך שהיית לצידו ועזרת לו לעשות מעשה שהיה לו קשה מנשוא וככל הנראה היה נגמר בבכי רע לולא היית עוזר לו. הרב אלון לא לקח חלק בגירוש הנורא מגוש קטיף, הוא היה מראשי המתנגדים ומה שעשה בגוש בזמן הגירוש הנורא היה הצלת נפשות של ממש ויחד עם רבנים אחרים- רבים וטובים, עזר למנוע מלחמת אחים. חזק ואמץ!!

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אין לי מנהיג בפוליטיקה של היום!!

    טל, 25/12/05 10:38

    עם הרב אלון יכנס סוף סוף יהיה מנהיג ראוי בפוליטיקה של זמנינו.
    משהו שיודע שכמו שצריך להוציא אלפים להפגנה לגוש קטיף צריך גפ להוציא אלפים להפגנה למען השכבות החלשות והמשוסעות!
    אפ הרב הולך אנחנו איתו!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מכתב מלב זועק לרב מרדכי אלון

    צביקה, 25/12/05 10:27

    אנא, בשעה קשה זו לעם ישראל, שים לנגד עיניך רק דבר אחד: מהי הברכה שתביא לעם ישראל היושב בציון. ואתה תביא את הברכה.
    די לך, שמפלגה אשר בראשותך תקבל כ - 18 מנדטים, וכל המפה הפוליטית משתנה.
    כמה חילוניים אוהבים אותך, כמה ציבור שרוצה לעזוב יחזור אליך....
    חשוב נא כבוד הרב, למען עם ישראל.
    זה הרגע. זוהי השעה.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים

      יפתח, 25/12/05 13:26

      חבר מרכז ליכוד מסכים.

      הגב לתגובה זו

    • 18 מנדטים זה ראלי? (ל''ת)

      הלוואי!!, 26/12/05 10:06

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    למס' 29 - הכל נכון אבל כדאי שישקול

    בעת הזאת, 25/12/05 08:52

    כל הדברים הנכונים והמנטוסחים כדבעי כבודם במקומן מונח. טאבל לעת הזאת יש מקום לשקול להעמיד בראש הקבוצה האמונית אדם כמו הרב מוטי אילון. זה יהיה שינוי גדול. ממילא כל הבחירות האלה בסימן שינוי גדול מהמוכר והידוע

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד! יוכל לעשות טלטלה נדרשת

      גם לתקופה קצרה, 25/12/05 13:26

      אין מה לעשות. הגוש הדתי חייב לעמוד למבחן הציבור. עמדותיו, אמונותיו, דרכיו ודפוסי החשיבה שלו. כל אלה צריכים לעמוד למשפט הציבור. ויפה שעה אחת קודם. הרב מוטי אילון צריך לעת הזו לנסות ולהציב יהדות אחרת, פחות עסקנית ויותר עקרונית. פחות נתפסת כחמדנית ומתחכמת ויותר נתפסת ככלל ישראל. לך בכוחך זה כבוד הרב, והרבה את כבודנו.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    כל אחד טוב ממה שיש היום בכנסת

    שינוי חיוני!!!!, 25/12/05 07:59

    ומישהו ישר כרב מוטי אילון בודאי טוב יותר מפנינה או בת המאפיונר גבריאלי ובודאי מדיקטטור השמן

    ישראל בסכנה גדולה מאד - מן הראוי לא רק לחשוב על התחת הרבני שלו אלא גם על עתידנו הפיזי.

    יש להחליף מייד הרובצים בכנסת והמלקקים לפתחם של בעלי ההון ...

    הרב אילון וכמותו רבים וטובים אחרים ראויים יותר מהטינופות שהיום שורצות בכנסת.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    הרב מוטי אלון חובש כיפה ומייצג דת גזענית ומפלה

    צדוק תנעמי, 24/12/05 22:50

    באתר דעת אמת תוכלו לקרוא את המאמרים המנומקים על מעמד האישה בהלכה היהודית,מעמד החילוני,נוכרי ומאמר על המוסר היהודי.אם הרב אלון מתנער מהדברים ההלכתיים הנוראיים האלה שיצא בקריאה נגדם ובעד שינוי ההלכה היהודית.אם הרב לא מתנער אין הוא שונה באופן עקרוני מכל האייטולות והאיממים היהודים.

    הגב לתגובה זו

    • בעיה קטנה אחת.

      @, 24/12/05 23:32

      הרב אלון לא רגיל לגלוש באתר המכנה עצמו ''דעת אמת'', ולכן ספק אם הוא מודע לעלילות המופצות שם כנגד הדת היהודית. וזו גם הסיבה לכך שאינו יכול להתנער מהן.
      גם אילו ידע מה נכתב באתר הנ''ל, ספק בעיניי אם הוא היה מוצא לנכון להגיב , כי ברור שהאמת מעניינת את עורכי האתר כקליפת השום, ובשם ''האמת'' שלהם הם כבר גלשו בעבר להתנהגות עבריינית-פלילית ואף הורשעו על כך בבית המשפט.
      מסתבר שהוא ימנע מתגובה בעניין , כפי שהוא נמנע מלהגיב לאתרים אנטישמיים הנפוצים ברשת. תגובה ניתנת רק למי שבאמת מעוניין להקשיב.
      בכל אופן, מי שמעוניין בכנות לדעת מה דעת רבני ימינו על מעמד האשה, יכול למצוא על כך תשובות רבות באתרי השו''ת הדתיים. כל התשובות שאני ראיתי באתרים אלה שונות לחלוטין, מן הקצה אל הקצה, מדעתם של עורכי האתר ''דעת אמת''.

      הגב לתגובה זו

    • האם זה שמךהחדש, מוטי שרעבי? (ל''ת)

      נעמה צדוק, 24/12/05 23:56

      הגב לתגובה זו

    • אני וחמורי נאכל באבוס אחד????

      גזענים..., 25/12/05 06:59

      לך ותהיה עבד של הדיקטטור ותעזוב את אלה שלא רוצים דיקטטורה בשקט.

      הגב לתגובה זו

    • אתה באמת מאמין בשטויות שכתבת?

      מרעילי בארות, 25/12/05 08:01

      עוד דפקט משינוי - סע לקנדה

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    חנוכה ורבנים בכנסת

    תמר, 24/12/05 22:37

    אין ספק שהרב אלון הינו איש ראוי ומשכמו ומעלה, אך למה לפוליטיקה?
    הרב אלון הינו ראש ישיבה, מחנך, מרצה בחסד, מנהיג תנועה חברתית יהודית שהקים- כשמו כן הוא: רב כמו שרב צריך להיות.
    התלמוד והמדרשים בעניין חנוכה (מה שכבר יש שם, כי זה ממש לא הרבה)מעריכים את מתיתיהו (לא מתיסיהו, אחד אחר...)ובניו על המלחמה ביוונים ובמתיוונים, אך מלאים ביקורת עצומה על בית חשמונאי שלאחר תקופת המלחמה, שבהיותם כהנים, לא עזבו את כתר המלוכה. חז''ל מחו על אי ''הפרדת הרשויות'' אצל בית חשמונאי במהלך הדורות (עי' כיצד מוצגים המלך ינאי וביתו).
    נדמה שאכן יש צורך ב''הפרדת רשויות''. אל לו לרב אלון לטמון ידו בפוליטיקה (וסליחה על נטילת הרשות לייעץ לרב אלון). הרב פועל בעשייה חשובה, ומה לו ולכסאולוגיה ושלטון?
    יש שיאמרו שכעת זמננו מקביל למלחמת מתתיהו ובניו במתיוונים- אך אין כך הדבר! העשיה היום גם למען הזהות היהודית איננה דרך הכנסת וחקיקה. פעולות כמו של ר' אלון אפקטיביות יותר מאשר כל חוק דתי או יהודי הכפוי מגבוה. ובשל כל נושא אחר (יישובי יו''ש וכדו') אל לו לרב להיכנס לפוליטיקה- יש טובים ממנו בהתנהלות הכנסת (וזו מחמאה לרב, וסליחה על הרשות להחמיא לרב). רבנים אחרים וטבים ניסו את מזלם בכנסת- יש שברחו ממנה ויש שסלדו ממנה בהבלגה (ע''ע ר' נריה זצ''ל, ר' דרוקמן, ר' עמיטל ואחרים).
    נדמה שהכנסת קטנה על אנשי ציבור משכמם ומעלה, ובכללם הרבנים. אין על הרבנים להסתגר בבית מדרשם, עליהם לפעול הגזרה הציבורית, אך למה בכנסת?

    הגב לתגובה זו

    • תיקון טעות

      מוריה, 27/12/05 22:06

      מלכות בית חשמונאי היתה בעייתי בעיני חז''ל לא גלל שלא הפרידה רשויות אלא כי בית חשמונאי היו כהנים ומלך לישראל צריך להיות על פי המסורת משבט יהודה. הם היו בעייתים כי לא היו יהודה ולא כי היו מי שהיו. חנוכה שמח ושנזכה למלכות יהודה בישראל בקרוב.

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    שמלה ך קצין תהיה לנו

    ילד קטן, 24/12/05 21:33

    מה לאינפנטילים ולפוליטיקה? אורלב אוכל ילדים שיודעים לדרוש בלי מלח.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הרב מוטי חברי הטוב

    הרב ש.פ., 24/12/05 21:05

    אם תקרא וודאי תדע מי אני , אל תלך לפוליטיקה, אינך מבין את החכמה הפנימית שבפוליטיקה אינך ערמומי אתה תמים.
    חבל שתלך מתנועת בראשית שם אתה מצליח.
    מי שמכיר אותו יודע כי אינו תלמיד חכם במובן הקלאסי.
    הוא מגלם את דמות הדרשן של הקהילה מדורי דורות. הוא אינו אומר שעור כללי למדני, אינו פוסק הלכות ,אינו מקובל הוא דרשן כריזמתי אין בין זה לתלמיד חכם ולא כלום.
    בכנסת לא צריך דרשנים צריך ''ליצמנים'' משופשפים. אם יכנס לכנסת יהיה כמו הרב נריה זצ''ל או כמו הרב דרוקמן שלא עשו שם כלום...
    אני קרוב לשי פירון הציעו לו להיות ח''כ בקדימה אין לי ספק שזו דמות מתאימה לפוליטיקה.

    הגב לתגובה זו

    • רבנים ופוליטיקה

      עמיר, 24/12/05 21:36

      שי פירון מתאים לקדימה . ביתי לומדת בישורון שם הוא לא נמצא, לדעתי הוא דמות של עסקן ערמומי.
      אני קרוב לדעותיו הפוליטיות והוא באמת מתאים לקדימה, גם לפני ההתנתקות הוא דבר על היום שאחרי טוב שיש אנשי שמאל דתיים ואופורטונסטים.

      הגב לתגובה זו

      • שי פירון מתאים לקדימה או למימד (ל''ת)

        מיכאל, 24/12/05 22:01

        הגב לתגובה זו

    • נא לא להתחזות! (ל''ת)

      אתה לא שי פירון, 25/12/05 11:34

      הגב לתגובה זו

    • הרגתם את הרב שי, עזבו אותו במנוחה

      משה, רבנו, 25/12/05 17:23

      רשע! אתה חותפ בראשי תיבות כאילו אתה הרב שי, אתה מסכסך.
      אתם יודעים, האיש כבר גמור לגמרי. נצחתם! עזבו אותו במנוחה.
      סכמנו: הוא לא תלמיד חכם, הוא לא ראוי לכלום, הוא סתם מניפולטור ותחמן. אז עכשיו תעזבו אותו! האיש מסכן באמת. אח''כ אל תאמרו ידינו לא שפכו את הדם הזה

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לתעזבו את שי

        רמי, 26/12/05 06:19

        כל אדם בונה לעצמו את שמו. אני עובד צמוד עם שי ויודע שהוא אמרגן מעולה איש טכני מבריק, קבלן בצוע 10.
        אם שם היה נשאר אחלה, אבל הוא הולך למקומות שאינם שלו, למשל הוא לא רב במובן הקלאסי של המילה, גם ההתנהגות שלו לא מתאימה לענוה של רבנים ולהסתפקות במועט. החדרים החדשים שבנה לעצמו על כך כתבו מספיק בהצופה.
        בדעותיו הוא איש שמאל ,זה לא נורא אבל זו עובדה הוא מחנך לדתיות לייט ומבקש שתלמידיו ותלמידותיו יהיו ''מעורבים בדעת עם הבריות '' אבל למעשה הם מתערבים והופכים להיות לחלק מן הבריות.
        לא שופכים את דמו וכמקורב אליו אני יודע כי מה שחשוב לו זה שיכתבו עליו לא חשוב מה.

        הגב לתגובה זו

        • עם ''מקורב'' כזה מי צריך אויבים? (ל''ת)

          די למתחזים, 26/12/05 16:53

          הגב לתגובה זו

        • דיייייייי!

          אור, 27/12/05 01:37

          זה עזר במשהו??
          זה הביא תועלת לעולם??
          הוספת אור???

          עד מתי...

          הגב לתגובה זו

  • 34.

    אמור לי מי חבריך

    מאור, 24/12/05 19:17

    אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה
    אם מוטי אלון מתיעץ עם אריה דרעי כנראה שאלו החברים שלו
    כדי לזכור מי הביא לנו את אוסלו ומה קורה לנו מאז ובגללו
    אנא לטובת הציבור על תיכנס לפוליטיקה

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    פנייה לרב איילון!!

    חילוני, 24/12/05 19:15

    מקווה אני שהינך קורא תגובות אלו ומתחשב בהם בשיקולייך...
    הינני מוצב בסטטוס הקלאסי להגדרה יהודי חילוני. מאוד אוהב ומעריך את המסורת היהודית והתנ''ך ,אך אפילו לא בטוח בקיומו של האל הכל יכול בעולם.
    נמצא אני קבוע בשיעורייך בבר-אילן ואף צופה בשידורים ביום שישי.
    גם אני חוויתי טראומה גדולה אחרי גרוש היהודים מגוש קטיף תוך כדיי מסעות הציד שניהלה הממשלה התקשורת וביתהמ''ש העליון בציניות ורוע חסרת תקדים שאפילו לאוייבנו לא ראויה..
    זהו הזמן כבוד הרב...ואתה הוא האיש!
    יש לך המון כבוד והערכה מציבור חילוני גדול שיבטח בך וייתן לך את קולו...אתה יכול לחולל מהפכה במפה ובעשייה הפוליטית אם רק תעז!
    תהיה שלם הרב איילון אל תפחד להתלכלך אלא תשאף לנקות! תנקה את האורוות המצחינות של המערכת הפוליטית ששכחה מזמן את מטרתה לשרת ציבור ,תוך כדיי זלזול מופגן בכל אמת מידה ומוסר ידועה...
    תקריב את תדמיתך הנקייה והטהורה בשבילנו,בשביל אנשים שעדיין תקווה בנפשם אך מנהיג ודרך אינם מוצאים בנציגי העם המושחטים...
    רוב העם כבוי...שוכח מאין בא ובטח לא יודע לאן הוא הולך ,ג'ורג' אורוול היה חוגג היום במציאות הישראלית...אבל אתה בין בודדים מאוד שבאמתחתך היכולת החכמה הטוהר והתמיכה...אתה יכול לשנות!!
    מקווה אני ורבים כמוני, שלא תפספס צומת דרכים משמעותית זו בדרכך ובדרכו של העם היהודי...

    הגב לתגובה זו

    • אני בדיוק כמוך, אז בחרתי באחד''ל

      זה בסה''כ אחיו, 26/12/05 09:58

      שהיא עכשיו.

      יש לנו בעיה גדולה (יהודים בנפש ובמסורת אך לא בחוויה הדתית, וציונים) היום למצוא נציגות לכנסת.
      אלא אם כן מתגברים על הסטיגמה ובוחרים באיחוד הלאומי. אני סומכת מאוד על הנציגים שלהם, גם בענייני חברה וכלכלה.

      לגבי הצרוף של הרב אלון...לא יודעת. אולי עדיין לא צריך.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    הרב, אתה מלך של ממש... (ל''ת)

    אבי נימני, 24/12/05 18:55

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    תגובה ל- 26

    יאיר, 24/12/05 18:19

    בתור תלמיד של הרב אלון בתקופה שלפני רצח רבין אני יכול לומר לך שהוא דדוקא טען כל הזמן שאנחנו נגד דרך ולא נגד אנשים.
    הוא גם לא נתן לנו ללכת להפגנות מהסוג הזה.
    בכל אופן, הוא באמת ממלכתי מידי ולכן עדיף לכולנו שישאר מחוץ לפוליטיקה.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אריה דרעי

    עבדי המלך -גיא, 24/12/05 17:52

    כל פוליטקאי וכל מי שהוא מוערך כגדול מגיע להתייעץ עם אריה דרעי מתיי ישכילו ה''חכמים'' בש''ס להתחנף לפיתחו ולהחזירו לפניי המפלה

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ביקשו לפרט - אפרט.

    מאת 25, 24/12/05 17:36

    הרב מוטי אילון חייב להגדיר לעצמו תחילה מה הוא רוצה להיות ''כשיהיה גדול''. אם פניו להנהגת הציבור הדתי אמוני - בבקשה. יעמיד עצמו לבחירתם. אם פניו להנהגה רוחנית - אין לו מה לחפש בפוליטיקה. הבעיה שלו היא כםולה ומשולשת: הוא יחסית צעיר מדי (ועל כן לא צבר את הכח הציבורי הדרוש להנהיג תנועה גדולה כמו הרב עובדיה למשל), הוא אינו פוסק הלכה גדול (כמו הרב אלישיב למשל או הרב שך ע''ה), והוא אינו כח ניהולי או פוליטי גדול (כמו בורג, המר ע''ה). כלומר, לעת הזו אין לו מה להציע לא בנבואה, לא במלוכה ולא בכהונה. אז באמת חבל שאפי עיטם או זבולון עורלב (השגיאות ידועות, נא לא לתקן) יאכלו אותו לאט לאט אבל בבטחה. מסתבר, לאסוננו, שהציבור שהכי פחות מעריך כהונה ונבואה אלה עסקני הציבור הדתי. אכן עת צרה היא ליעקב. שבוע טוב!

    הגב לתגובה זו

    • נאה דרשת

      חילוני, 24/12/05 19:04

      נימקת יפה את עמדתך וקלעת למחשבותי. חבל שלא ניחנתי בצחות לשון כמו שלך

      הגב לתגובה זו

      • קשקשן יומרני (ל''ת)

        הרב שך פוסק?, 24/12/05 22:29

        הגב לתגובה זו

        • לגבי עדת מאמיניו היה פוסק גם פוסק (ל''ת)

          אין לזלזל בכך, 24/12/05 22:52

          הגב לתגובה זו

          • לא היה פוסק, היה ראש ישיבה (ל''ת)

            ולכן גדול הדור, 25/12/05 12:35

            הגב לתגובה זו

      • תודה על המחמאה. (ל''ת)

        בכבוד רב., 24/12/05 22:51

        הגב לתגובה זו

  • 28.

    עדיך שיהיה הרב הראשי (ל''ת)

    במקום מצגר, 24/12/05 12:47

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    25 - אמירתך מעניינת. שמא תפרט?

    מה הוא באמת?, 24/12/05 07:40

    ציינת את המשולש כהן נביא ומלך. אכן זה המשולש שעם ישראל חי בתוכו כל ימיו. מה עם הרב מוטי? מה איתו? נביא? איש הרוח? ראינו את היחס אליהם...

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שכחתם כבר את ההטפות שלו נגד רבין ?

    יהודה ציפל, 23/12/05 22:53

    הוא אחד מ''נערי המקהלה'' שעל כל צעד ושעל טפטפו לנערים בישיבותיהם על דין רודף נגד רבין-קללות ופולסות דנורא ועוד מרעין בישין . הכל בסדר ,הזמן עבר והוא בחזקת כשר ונחמד ורב ידוע ואהוב וחכם וטוב ויפה.איך שאפשר לעבוד עליכם ,ציבור ישראלי תמים .

    הגב לתגובה זו

    • תזכיר לנו (ל''ת)

      אם יש מה להזכיר, 24/12/05 22:25

      הגב לתגובה זו

    • בלי קשר לרב אילון.

      עופר, 24/12/05 22:38

      יצא כבר מכל החורים, הפסטיבל רבין שלכם.
      מעל 1200 יהודים נרצחו בעקבות האסון שהביאה ממשלת רבין, ועליהם כואב לי הרבה יותר מאשר על ראש ממשלה שנרצח בנסיבות תמוהות.

      הגב לתגובה זו

      • 1200 נרצחו בגלל ההתנחלויות (ל''ת)

        לא רואים ממטר, 25/12/05 11:32

        הגב לתגובה זו

        • לא. בגלל שרצינו לוותר עליהם. וקסאמים על אשקלון בגלל ההתנתקות (ל''ת)

          כשהיתה דוגית לא, 26/12/05 09:50

          הגב לתגובה זו

        • לא . בגלל שניסינו לוותר על ההתנחלויות (ל''ת)

          קסאמים באשקלון, 26/12/05 09:50

          הגב לתגובה זו

    • חבל ,חבל מאוד

      אלי גולדמונץ, 25/12/05 09:57

      אני הייתי תלמיד בישיבה התיכונית חורב לפני בזמן ואחרי רצח רבין. אני זוכר איך הרב בעצמו הוריד סטיקרים והחרים חולצות שמלבות שנאה. ובשל כך יש לו היום הרבה מתנגדים. אז בבקשה רגע לפני שיהיה הקרע עמוק יותר ננסה ביחד לזכור מי עשה הכללות לפני הרצח המתואב? מי קרה לכילנו פרופלורים?- בוא ביחד נבנה עתיד טוב יותר שנאה לא תוביל אותנו לשום מקום - במיוחד שהיא שקרית.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    במשולש ''כהן - נביא - מלך'' הוא בחוץ (ל''ת)

    רק לא לפוליטיקה, 23/12/05 22:32

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הרב אלון לא מסוגל

    שולמית, 23/12/05 21:42

    הרב אלון הוא מורה נפלא, בעל חוש לחשוף את החידוש ואת החיוניות בתורה ובדברי חכמים, אבל אין בכל אלה כדי לאפשר לו להיות מנהיג אמיתי. מת להיות כמו הרבי מלובביץ אבל איפה הרבי ואיפה הרב אלון? הידע התורני של הרבי אינו הנקודה העיקרית. הנקודה היא שהרבי מלובביץ הפך למה שנקרא בעולם הישיבות ''חפצא של תורה'' . הרב אלון אולי יכול למצוא ולדבר על רעיונות מקסימים ושובי לב, אבל הוא לא הפך בינתיים להיות אדם שחושב, מרגיש, וחי- תורה. הגדלות הזאת הופכת להיות אדם מנהיג, והרב אלון הוא רועה רוחני, אבל בשום פנים איננו מנהיג. זאת גם הסיבה שבגללה לא היה ולא יהיה שום מהפך רוחני בציבור הדתי לאומי. פשוט אין לו את האנרגיות האמיתיות. לא יעזור כל הכסף של בלסברג וחבריו, לא יעזרו כל הקשרים הפוליטיים, הרב אלון הוא אחלה של בן אדם, ואהבתו לכל יהודי הינה מדהימה, אבל לא כל אדמו''ר חסידי הוא הרבי מלובביץ' זצ''ל, והרב אלון יכול להיות מנהיג בלבבות אבל לא מנהיג ברגלים. לפוליטיקה הרב אלון, הקול צריך להיות קול יעקב, אך הידיים ידי עשו.

    הגב לתגובה זו

    • השוואה מיותרת

      מוריה, 27/12/05 21:58

      הרבי מילובביץ' זצ''ל היה גדול בתורה בזכות עצמו ואינו צריך השואות לרבנים אחרים.
      הרב אלון שליט''א גם הוא גדול וגם הוא בעל יכולות. איש איש ויכולותיו איש איש ותפקידו בעולם.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    מוטי אלון הוא האדם הנכון לעמוד בראש

    נידאל, 23/12/05 19:08

    המפד''ל.מדובר באיש דתי מבריק,אינטליגנט,ובעל אישיות נעימה.
    בניגוד למפדלניקים של היום שמכשכו את הדתיים ללאומנות חשוכה ופאשיסטית,הרב אלון הוא באמת ממשיך דרכו של זבולון המר.
    איש משכמו ומעלה

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מצנזרים תגובות - נמאסתם לגמרי (ל''ת)

    חרפה!!!, 23/12/05 18:01

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לרב מוטי האהוב

    ברני, 23/12/05 16:12

    אנא אל תלך לפוליטיקה!

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לעורך ולמגיה!

    חקיין של רוביק, 23/12/05 15:39

    יש לומר תת-קבוצות,ולא תתי-קבוצות.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    יש תמונות יותר מעודכנות. (ל''ת)

    בן, 23/12/05 14:56

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הישאר טהור, אל תלך לכנסת! (ל''ת)

    אוהד נאמן, 23/12/05 14:24

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    4 אחים ועוד אחות

    דני, 23/12/05 14:11

    לרב מוטי יש כאמור עוד 3 אחים אך יש גם אחות - טלי, שהיא מדריכה במחול אירובי במקצועה ועיסוקה.
    וטוב שמוטי לא הולך לפוליטיקה.
    אין לו מה לעשות שם.
    השפעתו מחוץ לפוליטיקה תהיה יותר גדולה וחשובה.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    והעיקר, טוב שכרגע, הרב מחוץ למדמנה. (ל''ת)

    יהודי, 23/12/05 13:55

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כחיוני-אני מעריץ את רב אלון

    עדי, 23/12/05 13:27

    אני צופה קבוע בתוכניתו ביום שישי בערוץ 1 והדרשות והפרשנות שלו שם הם הדת שאותה אני הייתי רוצה לראות.דת חברתית,פתוחה שמקרבת לבבות (גם אם האחרים לא חוזרים בתשובה).אין לי ספק שהוא דמות חינוכית ממדרגה ראשונה שיוכל לקרב אוכלוסיות שאינם כתומים קלאסיים.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    איזה הכשר????

    יואב, 23/12/05 12:57

    מוטי אלון רוצה לתת הכשר רק למקומות שמשלמים כהוגן למלצרים דבר יפה ומכובד
    אבל מה אם עובדי המועצות הדתיות שאינם מקבליםשכר אולי גם עלזה כדי לדאוג?ואולי כדי גם לדאוג לתשלומי ההורים למוסדות של הציונות הדתית שבחלקם הרב אלון מחנך ועומד בראשם אולי כדי לדאוג שההורים ישלמו פחות ???
    האם זה לא חשוב??או שמא מביא פחות רייטינג????

    הגב לתגובה זו

    • זה לא מוכר בטלויזיה והוא רב הטלויזיה (ל''ת)

      ישראל, 24/12/05 18:04

      הגב לתגובה זו

      • שטויות ולשון הרע!! (ל''ת)

        מוריה, 27/12/05 21:55

        הגב לתגובה זו

    • מהפכות קורות לאט ובשקט..

      מוריה, 27/12/05 21:54

      עם קצת סבלנות והרבה התמדה הכל אפשרי. (ובאשר לתשלומי ההורים- הוא לא הולך להיות שר האוצר.., הבעיה היא בתקציבים למוסדות חינוך דתיים ולא אחרת. כשתשתנה התודעה החינוכית בארץ באשר לחינוך יהודי מה הוא- ישתפר המצב- והדרך לשם עוד ארוכה והמפותלת..)

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הרב אלון- איש משכמו ומעלה

    יובל, 23/12/05 12:51

    איש בעל ערכים, מוסר ו'אני מאמין' רחב ביותר עם תפיסה בריאה על העם היהודי ישראלי היושב בציון. לראיה הפרוייקט הנפלא של 'בראשית' בשם 'מסע ישראלי' אדם ראוי ומוצלח שתיקוותי שיקח את העול עליו ויימוד בראש תנועה. יישר כוח.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    שלא ילך לפוליטיקה. רק יפסיד.

    כנסו ותבינו, 23/12/05 12:47

    זה טוב שהרב מוטי אילון לא הולך לפוליטיקה. פשוט איננו מוכשר לכך מכמה סיבות.
    1. המתח בין הכהן הנביא והמלך (איש הדת, איש הרוח ואיש המדינה) אינו חדש והוא מלווה את עם ישראל כל ימיו למעשה. הכל מתועד בכתבי הקודש, במפרשים ובמדרשים. איש איש מתאים לפועולו ובו הוא אמור להיות הטוב ביותר.
    2. במקרים בהם היתה ערבוביה בין התפקידים חל המשבר והכל החשיך.
    3. הרב מוטי אילון מעולה בפרשנות, בדרשות, בסחיפת אנשים מהכוון הרוחני. אם ירצה להיות מנהיג מדיני יפול ויישבר. חבל עליו ועלינו.
    4. הרב אילון תמיד הלך על הבטוח, דרך רק במקומות בהם הוא חזק וטוב. ימשיך כבודו.
    בברכת מאור התורה ושבת שלום!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    השפעת הרב תורגש רק בעוד זמן ארוך יותר. הפוליטיקה תחסל אותו (ל''ת)

    צבי, 23/12/05 12:33

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יום אחד יתפקחו

    אליעזר, 23/12/05 12:11

    יום אחד יתפקחו כל אלה שרוצים להביא מישהו מבחוץ ולהצניח אותו.
    יום אחד יתפקחו אלה שרוצים מישהו כמו הרב אלון, שהוא דרשן מצוין, אבל זהו.
    יום אחד יתפכחו ויראו כולם כי הוא בעצם לא אמר שום דבר משמעותי עד היום, וגם שתי הסיסמאות של מה שאתה רוצה לעשות דבר ראשון כשר.
    יום אחד יתפכחו כולם ויראו כי הוא צריך להיות בדיוק איפה שהוא נמצא. לא פחות מזה. אבל גם לא יותר.
    יום אחד יתפכחו ויראו כי היוצרים הגדולים הם אחרים: הרב שג''ר, הרב שרלו, הרב טאו, הרב ברנדס, וילכו ללמוד מהם תורה.
    יום אחד יתפכחו ויראו כי מי שרוצה לעבוד בפוליטיקה שילך לעבוד בפוליטיקה - מלמטה למעלה.

    הגב לתגובה זו

    • יפה אמרת. אתה צודק (ל''ת)

      יאיר, 24/12/05 22:04

      הגב לתגובה זו

    • חבורת רבנים

      יונה, 25/12/05 08:34

      חבורת הרבנים המבריקים צריכה ללכת בדרך אחת - לא לפוליטיקה !
      ביום שישי שמעתי ברדיו קול חי את הרב שרלו. משהו משהו. הוא דיבר כל כך ברור שצריך להפריד פוליטיקה ורבנות. הוא גם הסביר שנכון שזה מקטין את היכולת של רבנים לעשות דברים אבל יותר טוב שיהיה מוקטן משיהיה חזק מידי.
      שילכו הרבנים האלה ויעשו את מה שצריך לעשות רב, ולא יכלו אל הכוח

      הגב לתגובה זו

      • החידוש הגדול

        מוריה, 27/12/05 21:51

        ביהדות הוא שאין הפרדה בין דת ומדינה. יהדות היא לאום וגם דת. לא יעלה על הדעת להפריד ביניהם בחיים עצמם, זהו בסה''כ שקר בפני עצמנו. נוביל את עצמנו לאבדון אם נשלול מעצמנו את הזכות לחיות במדינה יהודית אמיתית.

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    כתבה מעניינת! רב אמיתי

    עמי, 23/12/05 11:53

    כתבה מאוד מעניינת. תודה.
    חסרים לנו בציונית הדתית אנשים כמו הרב מוטי אלון שחשוב להם העזרה לנכים לדוג' לא פחות מעוד התנחלות.
    אנשים כמו הרב איילון מתאימים למפד''ל החדשה, וממש לא למפלגה קיצונית כאיחוד הלאומי.

    הגב לתגובה זו

    • פספוס בהבנה

      מוריה, 27/12/05 21:49

      ההבדל בין המפד''ל לרב אלון הוא שהם מוותרים והוא לא. אריכפת לו מנכים לא פחות ממה שאכפת לו מאדמת ארץ ישראל השלמה. האיחוד הלאומי הינם בני אדם כו כולם ולמרות שנראה לפעמים שהדגל היחיד שלהם הוא ארץ ישראל השלמה, הם מלאים בדאגה בתחומים רבים. ממש כמו הרב אלון שליט''א. המפדל היא לצערינו מפלגה שעבר זמנה, לא ממלאת את רצון בוחריה. הגיע הזמן לאחד לבבות ולצעוד במפלגה משותפת- דתיים וחילונים יחד, באידיאולגיה אחת אמיתית וחזקה.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    ''מבראשית'' יותר חשוב ממפלגות בכנסת!

    אליעד, 23/12/05 11:45

    ''מבראשית'' ושאר עיסוקיו של הרב אלון המפורטים בכתבה הם חשובים בהרבה למהותו של עם ישראל מאשר הרחבתם של המפלגות הדתיות בכנסת.

    אם יצטרף למפלגה מסויימת, ואף למפלגה ''רחבה'', כל העיסוקים האחרים כבר לא יתקבלו כדברים משותפים ובלתי סקטוריאליים.

    חבל! אל תכנס לכנסת! המפלגות ישרדו גם בלעדיך, הרב אלון, אבל לכלל ישראל אין דמויות כמוך!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    רק לא להתלכלך בפוליטקה! בבקשה. (ל''ת)

    צ'ופניק, 23/12/05 11:42

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לא רוצים הצנחות

    מאיר, 23/12/05 11:20

    די מספיק עם ההצנחות אנו רוצים לבחור לבד את המנהיגים הפוליטים
    למה הרב אלון כל כך דואג למוגבלים שזה דבר יפה ומכובד וחשוב אבל מה עם מגורשי גוש קטיף??????????.

    הגב לתגובה זו

    • זה לא מעניין אותו (ל''ת)

      שלום, 24/12/05 22:03

      הגב לתגובה זו

    • גם להם הוא דואג

      מוריה, 27/12/05 21:46

      אל תדאג, גם להם הוא דןאג. יש לאדם הזה של ענק שיכול להכיל הרבה יותר ממה שאתה מעלה על דעתך. אוהב ישראל גדול. בן אדם נפלא בכל מקום שהוא מגיע.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    יש להם אחות

    קרוב משפחה, 23/12/05 11:20

    קוראים לה טלי

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    תודה אבישי. אני נהנה כל שבוע מחדש.

    אדיר, 23/12/05 11:16

    ישר כוח על כתיבה מבריקה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הרב אלון תשאר לנו כרב לא כפוליטיקאי (ל''ת)

    משפחת גרוסמן, 23/12/05 11:15

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הרבנים לא מבינים שלציבור נמאס מהם

    חיים, 23/12/05 11:13

    לא רוצים אנשים מזוקנים שלפני שמם מופיע הצירוף ''רב''.

    הגב לתגובה זו

    • הא זה אתה?

      זלי''ז, 24/12/05 18:13

      מעניין אם לרבנים נמאס ממך.....

      הגב לתגובה זו

      • אה זה אתה גולם חסר אישיות שהולך בעניים עצומות אחרי מי שיש לפני שמו

        יוסי, 25/12/05 13:38

        את התואר רב.

        לך תשיג קצת אישיות

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    למה NRG לא מעדכנים את התמונה?

    יניב, 23/12/05 11:06

    זו תמונה מלני 10 שנים לפחות
    (אפילו יותר). מילא אם זו היתה תמונה טובה ...

    הגב לתגובה זו

    • גם הכתבה קצת לא מעודכנת... (ל''ת)

      אריק, 24/12/05 05:09

      הגב לתגובה זו