• 19.

    מה אתם יודעים? האישה הזאת מדהימה!

    נועה, 31/12/06 17:25

    אני מכירה את רות אישית, ואני חייבת לומר לכם שאין לכם מושג על מה אתם מדברים, האיזה הזאת מדהימה והיא מנסה לעשות דברים שאף אחד לא ניסה! קצת כבוד!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אם שמך קלדרון - קצת צניעות !

    קלדרון אחר, 02/06/06 09:39

    עוד לא נולד האדם שגמר אומר להבין את התלמוד .

    צניעות גברת קלדרון - צניעות .

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אני מכירה את נעמי (הבת שלה)

    מישהי, 15/04/06 20:18

    אני מכירה את נעמי (הבת שלה)

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    למרות שאת חיה בטעות רות

    חוזר בתשובה, 15/12/05 14:45

    כל הכבוד על האומץ לחקור ולבדוק משהו שרוב החילונים מפחדים ממנו ללא סיבה.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    רגשות מעורבים

    אסף-חיים, 15/12/05 02:25

    מזכיר לי את דברי המלאך למלך כוזר - המחשבה נכונה והמעשה אינו נכון.

    בעזרת ה' תגיעי לאמת, שהרי היהודי כל חייו מחפש את האמת ואף פעם לא עוצר במקום, גם אם חשב שמצא.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חדשות טובות- יישר כוח. אבל

    יהודי דתי, 13/12/05 11:38

    כל הכבוד רות.

    אין לי ספק שאם הייתי שומע שיעור ממך, רוב הסיכויים שהייתי מתפלץ מדברי הכפירה (אם כי ייתכן וגם הייתי נהנה מאיזו הברקה או מדרך העברת הדברים). איני מסכים עם דעותיך, עם דרכייך ועם דברים שעשית ואת עושה. גם אינני חושב שזה יחזיר יהודים בתשובה (אולי אף להיפך).

    אבל - עצם קירובם של יהודים באשר הם לתרבותם, לעולם הרוחני ממנו צמחנו, גם אם בדרכים פסולות בעייני, מאפשרת את המשך קיום הדיאלוג והתפתחותנו כעם אחד. לצערי, במפגשי עם חילונים רבים (וגם עם דתיים לא מעטים) אני מקבל תחושה שאנחנו מתנתקים מעברנו ומיחודנו, וכבר לא מדברים אותה השפה וחבל.

    יישר כוח.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כופרת - חזרי בתשובה מהר

    מוטי, 13/12/05 06:56

    אין לך מושג בעומק של היהדות והתורה. אשה לא מתעסקת עם התורה זה כתוב בספרים הקדושים ואם את לא מאמינה בזה אז את כופרת. ואם את יהודיה כשרה ואמיתית חיזרי מהר בתשובה ושימי כיסוי ראש.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אין במכון הרטמן תואר שני

    חוקר תלמוד, 12/12/05 18:14

    אין שם תואר שני בכלל וגם לא תואר ראשון המכון בכלל לא נותן הכרה אקדמית כלשהי אלא פשוט מכון ללימודים גבוהים שרבים מן הסטודנטים לומדים שם.
    למיטב ידיעתי היא לא הצליחה לעשות תואר שני בספרות עברית באו. העברית ולכן עברה למקום אחר כלשהו

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    שחצנית שטחית ומלוקקת (ל''ת)

    כפול פנים, 12/12/05 14:09

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא יזיקו לקלדרון

    גילה ורינה, 12/12/05 13:20

    מעט צניעות ומעט הכרת תודה לתנועות הליברליות (רפורמים, קונסרבטיבים ורקונטרקציוניסטים) שהביאוה עד הלום. בניסיון למצוא חן בעיני האורתודוקסים, היא יורקת לבאר ממנה היא שותה וטוענת בראש חוצות, שהיא מורידת גשמים כחוֹני.

    הגב לתגובה זו

    • מ הקשר לכתבה? היא בכלל לא התיחסה לזרמים הליברלים כבעיה. ו..

      שי, 31/12/05 00:48

      מה הקשקוש הזה: הביאוה עד הלום?? מי הביא אותה חוץ ממנה עצמה למקום בו היא כיום?

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    היא הקימה בית כנסת??? (ל''ת)

    חילוני חרד, 12/12/05 12:33

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שאלות תם

    קובי, 12/12/05 12:12

    1) היא מאמינה בקב''ה שהוא בוראו של עולם?

    2) האם היא מאמינה שהתורה היא נצחית וניתנה לנו מפי ה' ישירות?

    3) האם היא מקבלת את הרעיון שהתורה שבע''פ (משנה, גמרא, זהר, חסידות) היא דא''ח (דברי אלוקים חיים) והתנאים והאמוראים, הראשונים הביאו את דברם מרוח הקודש?

    אלו השאלות היחידות שצריכות להנחות אותנו בבואנו לבחון את כוונותיה ומפעלה?
    אם התשובה לכל השאלות הללו היא כן אזי ניתן לחלוק או לא להסכים אם דרכה אבל כיוון שכוונה לשם שמים אני מניח שהיא חיובית

    אם התשובה לאחת משלוש השאלות הללו היא לאו, הרי אין כאן שום עניין של קדושה (אלא הפך הקדושה), ויש כאם רפןרמה בלבוש חדש.
    אז רפורמים יש לנו מספיק ואנחנו יודעים מי הם.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כל הכבוד לרות קלדרון!!

    דוס-לאומי, 12/12/05 09:47

    מה שאת עושה זה דבר עצום, שכל טרוטי העיניים - החילונים מחמיצי הפנים, והחרדים נוטרי חומות הגטו - לא יוכלו לו.
    עלי והצליחי!

    הערה למגיבים ולמקומות שמהם הם יוצאים: כמה קטנים אתם המחרפים ומזלזלים במי שלומדת ומלמדת יהדות ומביאה המוני בית ישראל בארץ ובעולם לעסוק בקודש. גאולה לעולם לא תבוא בזכותכם כל עוד אתם מתעקשים לשמר את התורה במחשכי מרתפיכם עד שתרקב ותבאש. שלא לדבר על דרך ארץ ובין אדם לחברו.

    הגב לתגובה זו

    • חזק!!! וברוך!!! (ל''ת)

      אותו אחד., 12/12/05 10:47

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    חות קלדרון מבינה בתלמוד כמו

    המשועשע, 11/12/05 23:42

    רות קלדרון מבינה בתלמוד כמו שאני מבין בטקסטים סינים עתיקים
    חחח
    חילונים סתומים

    הגב לתגובה זו

    • תתפלא יש חילונים שמבינים בתלמו (ל''ת)

      יותר מסתום כמוך, 12/12/05 07:25

      הגב לתגובה זו

    • בגלל שנאת חינם נחרב (ל''ת)

      בית המקדש, 12/12/05 08:02

      הגב לתגובה זו

    • ואילו אני עם ידע בתלמוד מתהפך (ל''ת)

      לחילוני ,איך?.., 12/12/05 08:04

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אהלן רות!

    שמצ'וק, 11/12/05 19:43

    זה אני שמצ'וק, (אם את לא מזהה תשאלי את נעם)
    הייתי אצלך לפני כ-15 שנה באלול
    בי-ם חילוני, זוכרת? אח''כ חזרתי בתשובה, זוכרת?
    נחמד לראות את התפתחותך בעבודת הקדש,
    בהוקרה וד''ש.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    המקובל הגדול הרב קוק

    חנוך, 11/12/05 17:37

    ציטוט אחד של הראי''ה קוק זצ''ל שחזה את מה שקורה לנו עכשיו (אגרות הראי''ה ח''א עמ' קפג):
    ''אם נעזב את שעת הכושר, של התחלת התפתחות הישוב... והיד הרמה המחומשת בהפקרות

    ודרכי הגויים, באין זכר לקדושת ישראל באמת, המחפה על חרסיה בסיגים של לאומיות

    מזוייפת בגרגרים של היסתוריה ושל חיבת השפה, המלבישה את החיים צורה ישראלית מבחוץ
    במקום שהפנים כולו הוא לא יהודי, העומד להיות נהפך למשחית ולמפלצת, ולסוף

    ג''כ לשנאת ישראל וארץ ישראל, כאשר כבר נוכחנו ע''פ הניסיון - היד הטמאה הזו

    תתגבר, אז אין די באר גודל האסון...''

    הגב לתגובה זו

    • ולכן...

      חסיד הראי''ה, 11/12/05 19:49

      הראי''ה היה ודאי מתמוגג לראות כיצד אנשים שרעו בשדות זרים, מתחילים להתעמק באופן רציני במסורת הענפה שהשאירו לנו חכמינו לאורך הדורות. נכון שבהתחלה זה נראה כמו עוד תרבות, אך כמו שאמרו חז''ל, מתוך הלא לשמה בא לשמה (או משהו כזה).

      הגב לתגובה זו

      • לחסיד הראי''ה

        שמצ'וק, 11/12/05 20:28

        אשריך, מסכים עם אמירתך בנושא של:''שלא לשמה בה לשמה''
        במקרה אני מכיר את רות קלדרון
        עוד בהיותה בגיל 12 ,
        כחילוני הייתי אצלה באלול, לפני כ-15
        שנה, היא היתה שופעת ים של ידע ביהדות וזה הרשים אותי מאד, בנתיים
        אני חושב שהיא התפתחה בצעדי ענק ועשתה עבודת קודש, וגם קדשה שם שמיים ברבים.
        בהרביצה יהדותבעולם ליהודים צמאים ומנותקים, וגם מבחינה אישית מאד התפעמתי מתאורה על ההתרגשות שלה ביכולת ובזכות להחזיק סידור תפילה ולהתפלל,
        כך שלא מדובר פה בעוד דוקטורנית ''יבשה'' ביהדות אלא, בדיוק כמו שאמרת:''שלא לשמה בא לשמה''. היא לדעתי עלתה מעלה מעלה ברוחניות, ואפילו שלא אסכים עם כל דיעותיה, הרשה לי לציין שעם כל כוחי לא להיות ''משוחד'', אני מאד מתפעל ממפעל חייה (האמת?טיפלה טיפלה הייתי קצת כן משוחד...)


        הגב לתגובה זו

        • מה שווה ידע?גם רובוט יכול לדעת (ל''ת)

          שי, 11/12/05 21:59

          הגב לתגובה זו

          • של נעוליך,דעותיך הנעולות, מעל ראשיך

            כולנואל, 01/06/06 18:02

            רובוט , מחשב אינו יודע; הוא מכיל ידע; ידע ש א ד ם הכניס לתוכו, אדוני... אז של מחשבותיך הקדומות והמגמתיות מעל ראשיך, קדם כל...והתייחס לאדם ולדברים שבפיו כהוויתם...וקח לקח טוב מכל אדם. בוודאי מאשה כמו רות קלדרון.

            הגב לתגובה זו

  • 3.

    תמיד ללמוד יהדות זה יפה וטוב

    רות ישר כוח, 11/12/05 17:23

    כל מי שנתקל בעומק הבורות של הציבור החילוני
    ובעיקר בזו של אלו המתיימרים להיות כביכול אנשי הרוח
    ומובילי התרבות - עומד נדהם בוש ונכלם.

    אבל מוזר שערוץ 2 מוכן להקדיש משאבים לבית מדרש לעמי-ארצות
    איך איננו טורח לתת במה ליוצרים המחוברים לעולם היהודי...
    ראה ערך סרטי 'מעלה', שקבלו מענק סימלי מקרן 'סנונית' בתמורה להקרנתם בערוץ 2
    אך בלוח השידורים העמוס כביכול 'משדרי איכות' של הערוץ
    אך ורק המשבצת ביום שבת ב5 אח''צ נמצא פנויה והולמת לכך!!!

    כך לא ניתן לאף ערוץ אחר אפשרות להקרין את הסרטים המעולים...

    ונשמר והעיקרון: 'לא לי ולא לאף אחד אחר'
    כשאנו הצופים שוב נדפקים!!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אתר דעת אמת מצוין להבנת התלמוד

    הרב התלמודי, 11/12/05 16:31

    מומלץ לכל המחפש את אור הרוחניות להכנס לאתר דעת אמת ולהחכים מהקונטרסים והמאמרים מאירי החניים.אתר נוסף המומלץ הוא אתר חופש הבא הבא חגרש את חושך הבערות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    עוד ד'תילונית.מינוס..על סף (ל''ת)

    רפורמית, 11/12/05 14:25

    הגב לתגובה זו

    • היא לא מתיימרת להיות דתיה

      השמצותיך לריק, 11/12/05 15:51

      היא חילונית שעוסקת ביהדות

      הגב לתגובה זו

      • חילונית עוסקת ביהדות זה כמו

        כר, 11/12/05 21:57

        ''החזיר הכשר'', בלי לפגוע.

        הגב לתגובה זו

        • בלי לפגוע, אה?

          יפצ'וק, 12/12/05 14:18

          מי בדימוי שלך הוא החזיר (הדתי?) ומיהו הכשר (החילונית בעלת הרצון הטוב?)

          הגב לתגובה זו

          • אבל כלל גדול הוא ביהדות

            הלל צעירא, 12/12/05 15:34

            שלא לפגוע לרעה בחזירים.

            הלא כן?

            הגב לתגובה זו