• 19.

    עוד מסיון רפורמי

    המגדיר, 05/12/05 07:15

    זו לדעתי ההגדרה הראויה לחוג הזה המכנה עצמו מדרשה או משהו כזה...

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הבורות החילונית - קשה להשתחרר

    בורים, 05/12/05 07:13

    הדור הצעיר החילוני בישראל הוא אחד המטומטמים שידע העם היהודי.
    אין גם ישראלי אחד שתרם משהו לעולם שהוא תוצר של מערכת החינוך הישראלים דהיום!!!!

    פרופיל ממוצע:
    0 בהסטוריה
    0 במדעים
    0 באמנות
    יודע קצת אנגלית בשביל הטלויזיה
    וחינוך אמריקני של: כוח+כסף+אני שווה כמה שיש לי בבנק ובפרסום

    אגב החינוך האמריקני טוב יותר כי לישראלים יש עוד בונוס והוא: המצליח הוא הגבר והמצליח ברמאות הוא גבר שבגברים...

    את זה לא יתקנו עם אפלטון וניטשה....
    פילוסופיות עדינות לא מתאימות לדור של בהמות...

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מיכה גודמן ''הירושלמי האמיתי'' (ל''ת)

    עמית שוימר, 04/12/05 15:00

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ה' ישמור מאפיקורוסים

    מוטי, 04/12/05 14:16

    אלו דתיים אלו? נו באמת. כופרים בדת היהודית ובתרבות היהודית הכי יפה בעולם. הבורות האמיתית זה דוקא בתרבות המערבית שמשם מגיע כל הטינופת והתועבה והרציחות והאונס. האם זו התרבות שהעם היהודי צריך? בושה וחרפה. דור עלוב.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    השיעור במרכז בגין- מומלץ ביותר

    דוד, 04/12/05 10:02

    לכל מי שמחפש שיעור איכותי ומוצלח כדאי להגיע מדי יום חמישי למרכז בגין ולשמוע את מיכה יחד עם מרצים נוספים.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    איך אפשר להתפתח ככה?

    אסף-חיים, 04/12/05 00:00

    בנים-בנות באותו חדר לימוד? ככה מתפתחים?
    המתח המיני הורג את חוט המחשבה הנורמלי, תבינו.

    חזרו לבתי המדרשות. הבנים והבנות, רק שיהיה נפרד.
    ''מרכז'' והר המור מחכים לכם.
    ''ברוריה'' ומגדל עוז מחכים לכן.

    הגב לתגובה זו

    • האמת, לרוב הוא רק מפתח אותו

      מממ, 04/12/05 14:06

      בניסיון להבריק בעיני בן המין השני...

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    איך מגיעים? (ל''ת)

    גלעד, 03/12/05 19:56

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    בישיבות הסרוגות לומדים רק גמרא

    שי, 03/12/05 18:54

    יש ללמוד בעיקר פנימיות התורה
    וחכמת האמת,כדברי המקובל הגדול
    הרב אברהם יצחק הכהן קוק.
    לאור המצב,יש להתקדם עוד צעד ולבטל את כל המחיצות בינינו ובין תורת הקבלה וחסידות,יש להאיר את העולם במה שהיה עד עתה סוד.
    כהוראת כל גדולי הצדיקים בכל הדורות הדגש לדורינו שאין משהו אחר

    הגב לתגובה זו

    • מה, לא לומדים תנ''ך???

      אובו ג'ובו, 03/12/05 20:53

      אצלנו לומדים לבשל מיסיונרים מספרים עתיקים ומצהיבים. אחלה מתכונים. יהודים זה המאכל הפחות מועדף. לא יודע למה, אבל גם יש מעט מיסיונרים יהודים וגם הטעם לא טעים במיוחד. אולי בגלל מעט מוח יחסית לשאר הגוף.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    אני

    שרית לוי, 03/12/05 18:44

    עזבתי את הדת,מפני שהיו קיצוניים בה שהתנגדו לעיסוקי בריקוד ופיתוח עצמי.והרגשתי שצריכה להלחם על זכותי לעסוק במחול וזכותי להיות מי שאני ומה שאני.
    אני כיום לא מאמינה בתנ''ך כלל וכלל.
    ובקשר לעולמי התרבותי בנוסף למחול,אני אכן דואגת למלא את החסר.
    אני לומדת באוניברסיטה הפתוחה,חינוך ליקויי למידה,מפני שאוהבת מאוד לעזור.ושמחה לרכוש יותר ידע כללי בפסיכולוגיה וחינוך.
    וגם יכולה באוניברסיטה זו להכין עבודות על מחול. ועל התרבות בכלללותה.
    בכוונה בחרתי בפתוחה,אחרי לימודיי בבר אילן ,מפני שיכולה לשלב עבודה ולהשקיע גם בפיתוחי האישי והתרבותי בנוסף למחול.
    ואני משקיעה בזאת המון.
    לוקחת שיעורים אצל מורתי למוסיקה המלמדת אותי אותי את תולדות המוסיקה הקלאסית וזרמיה.
    ובנוסף לקניית סרטי מחול מעולים בדי וי די,הולכת לקונצרטים מוסברים,קונה לי דיסקי מוסיקה קלאסית ועוד.
    בדת היו אנשים שהתנגדו לחינוכי התרבותי בתחום המחול.
    והרגשתי שבבר אילן בדברים שלמדתי,לא יכולה להתפתח מספיק בתחום התרבותי בכללו.
    אי לכך,עברתי לפתוחה,שיש בה בחירה ענקית מכל נושא שהוא.
    כקורסי בחירה לקחתי את תרבות,תקשורת ופנאי בישראל.
    קורס המנתח נפלא את התחום התרבותי בכללותו,כולל תקשורת שגם מתעניינת.
    בין נושאיו כמובן גם תחום המחול,אך עוד נושאים תרבותיים.
    ולקחתי גם קורס האופרה-על האופרות בתקופות שונות.
    אני שמחה שיש מקומות שמלמדים גם תרבות כללית.
    אך אני למדתי יהדות מספיק,ורוצה יותר ידע בתרבות הכללית.
    וגם אני כיום אינני מאמינה בתנ''ך כלל וכלל.כן,עלו בי שאלות כה נוקבות וחזקות על נכונותו.שרק ביקורת המקרא נתנה לי את התשובות אליהן.
    התנ''ך בשבילי הוא ספר ספרותי נפלא.
    מעניין מאוד להשוות בין סיפורי העם השונים המופיעים בו,ואת הגרסאות השונות לכל סיפור.
    אך כאמור,יהדות למדתי מספיק.
    עתה הזמן של התפתחות תרבותית בכללותה,בנוסף להתפתחות במחול.


    הגב לתגובה זו

    • השקעה

      שרית לוי, 03/12/05 19:13

      בתרבות זה לא רק השקעה כלכלית.
      זה בהחלט לא עולה כל כך הרבה.
      אך זאת גם השקעה של זמן.
      בפתוחה,עקב כך שיכולה ללמוד מתי שנוח לי,יש לי יותר פנאי ללכת ולהשקיע בתרבות.
      וגם בשל הבחירה הענקית שקיימת בה,יכולה לבחור לי קורסים עם תכני תרבות שונים.
      אני משקיעה גם בפיתוחי האישי,הזוגי והחברתי.
      תואר שני,בהחלט שוקלת להמשיך בפתוחה.
      יש להם תוכנית נפלאה בלימודי דמוקרטיה שמעניינים אותי מאוד.
      וגם מאמינה בערכי הדמוקרטיה במאוד מאוד.
      זה אחד הערכים המרכזיים אצלי.
      מה גם שתוכנית זו כוללת בתוכה תחומים רבים כלליים המעניינים אותי.
      וגם כמובן האפשרות לשלב עם הלימודים את כל ההתפתחויות שתארתי קודם.

      הגב לתגובה זו

      • תרבות

        שרית לוי, 03/12/05 19:47

        בכללותה,בשבילי היא לא בשביל להשפיע פוליטית.
        תרבות בכללותה היא בשבילי היא בשביל להנות.
        יש כאלו שעוסקים בתרבות כדי להשפיע פוליטית.
        זה מה שהם,וזו זכותם.
        אני עוסקת בתרבות כי נהנת.
        וחוץ מזה,אני בנוסף לבלט שעוסקת וצופה כי אוהבת ונהנת.
        אוהבת ומתעניינת במוסיקה קלאסית ותולדות האמנות.
        כי את זה אוהבת ומזה נהנת בתחומים אלו.
        ולא בקטע של השפעה פולטית עכשווית.
        מטרתי בחיים היא להנות ולעשות מה שאוהבת ונהנת.
        זוהי מטרתי בחיים: ליהנות!

        הגב לתגובה זו

        • מהדברים

          שרית לוי, 03/12/05 20:16

          בהם עוסקת כיום מאוד נהנת.
          לומדת בדיוק את הנושאים שאותם אוהבת ומהם נהנת.
          כולל הלימודים בפתוחה שנהנת מהם מאוד.
          וזה בנוסף להנאתי הרבה מהמחול,ומעיסוקי בו.
          בזמני הפנויי הנוסף גם עושה מה שאוהבת ונהנת.

          הגב לתגובה זו

          • אז זהו

            שרית לוי, 03/12/05 20:52

            אני משלימה לי עתה את החסר בעולמי התרבותי.
            בבלט אמנם לא חסר לי,כי תמיד התפתחתי בו.
            אך בתחום התרבות הנוספת היה לי חסר,שדאגתי למלאו.
            ושאני דואגת לעבותו במאוד מאוד.

            הגב לתגובה זו

            • גילגולי ימות המשיח

              יופי, 03/12/05 21:48

              אדם מתפתח בכל מיני גילגולים ומצבים.

              השלב הבא שלך יהיה למאוס בעולם השקר הריקני של החילוניות האומנות והתרבות (לוקח זמן לקלוט או יותר נכון לאבד הטעם).

              ולאחר מכן תעברי לחפש טעם חיים אמיתי (חזק יותר) - שוב אולי בתורה אבל ברובד פנימי יותר

              ככה מתפתחים ומתגלגלים - אבל בכל מקרה ומצב חשוב ''להיות בשמחה''

              רק אל תדמייני שאין משגיח לעולם - זהו שקר ....
              וגם כל מה שאת עוברת הוא בעצמו מקרין לך בסרט החיים שלך. ואין מפלט באמת ממנו אלא הוא מסתתר ונותן לך להתפתח כאילו בעצמך

              אז התפתחות נעימה ומהנה לך....

              :-)

              הגב לתגובה זו

            • אגב

              שרית לוי, 03/12/05 22:26

              כשהתנגדו לזהותי הריקודית ולהתפתחותי האישית קיצוניים מהציונות הדתית.
              וכן כשהרגשתי שלא ממש יכולה להכין עבודות על מחול ולהתפתח אישית במוסדות שלימדו בהם גם קיצוניים מהציונות הדתית,במקום ללכת להוציא תעודת הוראה כדי לעבוד בחינוך הדתי,הלכתי ללמוד הנהלת חשבונות.
              הידע והניסיון שרכשתי בזה,עוזר לי נפלא לנהל את חיי הכלכליים והאישיים.וכך יש לי זמן להתפתח בתחום התרבותי בכללותו.
              כאמור,הזמן שבוזבז לי במוסדות אלו על זכותי להיות מי שאני ומה שאני,בא על חשבון הזמן שהוקצה לנושא א''י.
              יש דברים שאוהבת לעסוק בהם הרבה הרבה הרבה יותר.

              הגב לתגובה זו

            • חיי מלאים ומהנים

              שרית לוי, 03/12/05 22:47

              אמנות ותרבות בכללותה בנוסף לאהבתי הרבה למחול,תמיד אהבתי והתעניינתי.
              ותמיד הייתי שומעת מוסיקה קלאסית ומתעניינת בתולדות האמנות.
              בנוסף לריקוד ולאהבתי הרבה אליו.
              רק עכשיו מתמחה בזה יותר.
              והחינוך שאני מעבירה את עצמי עתה,בצורה מאסיבית וגדולה הוא חינוך התומך בהתפתחותי זו.
              כולל ערכים והכל.
              כך שאין שום סיכויי שבעולם שלא אעסוק בתרבות בכללותה בנוסף לעיסוקי במחול.
              להיפך,נוספים לי עוד דברים תרבותיים.
              לאחרונה אני מתעניינת גם בתיאטרון.
              ועשיתי לי מנויי לתיאטרון מסויים.
              ולא אמרתי שאני לא מאמינה באלוהים.אני מאמינה באלוהים.
              והוא זה שברא את היקום.
              בקשר לבריאת האדם,אני יותר ויותר מאמינה בתורתו של דרווין.
              אך בתנ''ך אני ממש וממש לא מאמינה.
              וזה לא אומר שאני לא חושבת אותו לספר יפה.
              התנ''ך בשבילי הוא ספר ספרותי יפה.
              שניתן ללמוד ממנו דברים.אך בשבילי הוא ספר ספרותי.
              יש אחרים שמאמינם בו,ואני מכבדת אותם ואת אמונתם.
              אך אני מאמינה בדברים אחרים.

              הגב לתגובה זו

            • שתבין

              שרית לוי, 03/12/05 23:15

              עד כמה החינוך שלי הוא מאסיבי ועמוק.
              אתן דוגמה,אני עושה לי טיולים חינוכיים מעולים התואמים לערכיי הנוכחיים,בקניון ברמת אביב.
              ככה בין לבין קופצת לקניון.
              זה לא אומר שקונה בו הרבה.
              כאמור,משקיעה בעוד דברים הקשורים לפיתוחי האישי והתרבותי.
              אך הולכת אליו רק בשביל האווירה של הנהתנות שאני מחנכת את עצמי.
              ערכים התומכים בי ובהתפתחותי האישית והתרבותית.
              כשאני מסדרת דברים בבית,ובהליכה היומית אני שומעת דיסקים של מוסיקה קלאסית.
              וכן גם הולכת לקונצרטים שונים וכדומה,בנוסף להליכתי הרבה למופעי בלט ומחול.
              ויש לי מורה למוסיקה נפלאה,באה מרוסיה,כך ששם תחום התרבות היה מפותח מאוד מאוד.
              היא לימדה שם בביתי ספר למחוננים במוסיקה,בעלת תואר שני בתחום,ובעלת ידע רב בתולדות המוסיקה והאמנות בכללותה.
              כולל בבלט שהיה ועודנו מפותח נפלא ברוסיה.

              הגב לתגובה זו

            • אגב

              שרית לוי, 03/12/05 23:37

              בלימודיי בפתוחה יש לי אפשרות ללכת ליותר שיעורי בלט.
              בשל גמישותה הרבה,וזה שרוב הלימודים נלמדים עצמאית,ובזמן ובשעות שנוח.אני יכולה לשלב נפלא בלט,עבודה ולימודים.מבלי שמשהו מהם יפגע.

              הגב לתגובה זו

            • למה את מתגוננת כל כך?

              שמעון, 04/12/05 19:23

              את מתפלספת כ''כ על החיים שלך,את מי את מנסה לשכנע כאן? נראה לי שאותך,גכי את כ''כ חסרת בטחון בדרך הריקנית שלך.
              בהצלחה בחיים.

              הגב לתגובה זו

            • אני כלל וכלל לא מתגוננת

              שרית לוי, 04/12/05 20:14

              אני פשוט כותבת מי אני כיום.
              כדי שאתם קיצוניים בציונות הדתית יבינו שהתנגדותם לריקוד ולפיתוחי האישי גרמה לי לעזוב אותם ואת מוסדותיהם.
              ולעבור ללמוד במוסד לימודים בו אוכל להמשיך ולהתפתח בכל מה שרוצה.
              והזמן שנגזל לי במוסדותיהם במלחמתי על זכותי להיות מי שאני ומה שאני,בא על חשבון הזמן שהוקצה לנושא א''י.
              מפני שיש דברים שאוהבת הרבה הרבה הרבה יותר,ועתה זה זמנם.
              וכן,שונו לי הערכים לערכים שיתאימו לי לפתח את עצמי,ויגרמו לי להנות מהחיים האלו ובגדול.
              וחיי מלאים ומלאים מאוד.

              הגב לתגובה זו

            • שינויי ערכים

              שרית לוי, 04/12/05 20:55

              זה ששונו לי הערכים עקב לימודיי במוסדות שלימדו שם קיצוניים מהציונות הדתית שהתנגדו למה שאני,
              זה בגלל שזה התנגש לי עם הערכים והדברים אותם אני רוצה.
              למשל, נגזל לי זמן.
              אז זה לא יורד מאהבתי את התרבות,אלא מהזמן שהוקצה לנושא א''י.כי אני יותר אוהבת ונהנת מהתרבות,וכן למרות שבמחול אין לי חסר,בתרבות כללית נוספת כן היה לי חסר,בגלל שלא יכלתי להשקיע בזה ,בשל מלחמתי על המחול.
              אז עכשיו משקיע בזה.
              וכן,ערכים אינדבידואליסטיים תמיד היו אצלי.רק שהם היו מחוברים זמן מסויים גם עם ערכים קולקטביסטיים.
              וזה לא סתר.
              אך במשך הזמן ראיתי שמה שאני רוצה לעשות בחיים זה ליהנות ולהמשיך לעשות דברים נוספים שאוהבת.
              וכן,עקב המלחמות על זכותי לעסוק במחול ולהיות מי שאני ומה שאני,חודדו לי מאוד גם ערכים דמוקרטיים.

              הגב לתגובה זו

            • ערכים

              שרית לוי, 08/12/05 22:32

              הערכים המנחים אותי כיום הם ערכים אינדבידואליסטיים נהנתניים.
              מטרתי בחיים היא ליהנות ולעשות מה שאוהבת.ולפי זה תורמת לכלל.
              כלומר ,שאצלי האדם רצונותיו וצרכיו במרכז.
              היות ונגזל לי זמן עקב מלחמותיי על זכותי להיות מי שאני ומה שאני,והיות ואני אוהבת והרבה יותר דברים אחרים מאשר עיסוק בנושא א''י.
              הזמן שנגזל לי בא על חשבון הזמן שהוקצה לנושא א''י.
              וכן,בהחלט שוקלת לימודים לתואר שני בפתוחה.
              כאמור,יש להם גם תכנית נפלאה בנושא דמוקרטיה,שמאוד מעניינת אותי.
              וגם האפשרות לעשות דברים נוספים ללימודים,כגון עבודה,התפתחות תרבותית חברתית ואישית ועוד.
              אז בהחלט שוקלת לימודי המשך בפתוחה.
              מה גם שמאוד נהנת הן מהחומר והן מהשיטה שמפתחת אצלי מיומנויות למידה טובות תכונות העוזרות בחיים ועוד.והאפשרות ללמוד מתי שנוח לי מעולה.כך יש לי זמן גם לפיתוחים שונים כולל התחום התרבותי.רוצה גם ידע כללי והפתוחה אכן מאפשרת לי זאת בגדול.
              אינני יודעת אם אמשיך בפתוחה את התואר השני.יש עוד דברים אהובים עליי.אך לפחות עכשיו ,בתואר הנוכחי, מאוד נהנת .

              הגב לתגובה זו

            • לימודיי

              שרית לוי, 08/12/05 23:01

              בחרתי ללמוד בפתוחה אחרי שעזבתי את מוסדות הציונות הדתית שהתנגדו לזהותי באשר היא.
              מפני שבפתוחה יכולה ללמוד בדיוק מה שרוצה.אין שם קורסים מבוזבזים.
              כלומר ,שלא שייכים להתפתחות מקצועית או דברים שאינני אוהבת.
              וגם יכולה כמובן לשלב עבודה והתפתחות אישית ,תרבותית ועוד.
              מה גם שבפתוחה ,עקב הלמידה העצמית לבד,רכשתי מיומנויות למידה טובות ורבות,ותכונות שהשתפרו יותר כגון כוח רצון,הכנת דברים בזמן ועוד דברים רבים טובים.
              אז הפתוחה גם עזרה להתפתחותי האישית גם בשל דרישותיה ומבנה הלימודים בה.הרבה יותר מאשר לימודיי במוסדות הציונות הדתית שהתנגדו למי ולמה שאני ולהתפתחותי האישית.
              גם אחרי שאסיים את התארים המתקדמים שרוצה,או במהלכם,אקח עוד כמה קורסים בפתוחה בנושא מוסיקה ואמנות.מתוך עיניין.
              כי פשוט אני אוהבת ותרבות ומתעניינת בזאת.

              הגב לתגובה זו

    • דמוקרטיה!

      שרית לוי, 10/12/05 17:43

      לא יתכן שבמוסד לימודים כלשהו במדינת ישראל הדמוקרטית יתנגדו לזהותו של האדם.
      זכותי להיות מי שאני ומה שאני קודמת לכל.כולל להשפעה בנושא מסויים הקשור לא''י.
      זכותי לא לעסוק בנושא א''י בכל צורה שהיא.
      וזכות זו קודמת לכל.
      בנוסף,תם הזמן שהיקצאתי לנושא א''י,יש דברים שאוהבת ונהנת מהם הרבה הרבה הרבה יותר.
      כאשר עומדות בפניי שתי אפשרויות לתואר שני,האחת-לעסוק בנושא א''י,והאחרת ללמוד דמוקרטיה לתואר שני,בוודאי שמעדיפה לימודי דמוקרטיה מכיוון שמאמינה בערכים האלו במאוד מאוד,ומכיוון שיש בתכנית הזו מה שאוהבת.
      וחוץ מזה,בפתוחה יש אפשרות לעבוד ולהתפתח בדברים נוספים ללימודים.
      אגב,גם במינהל עסקים בפתוחה יש להם נושאים מהדמוקרטיה.
      אינני יודעת בוודאות מה אלמד לתואר שני,יש לי כמה וכמה אופציות.
      אך מה שאני יודעת בוודאות מוחלטת,זה שאני לא עוסקת ולא אעסוק לעולם בנושא א''י,בכל צורה שהיא,תם הזמן שהקצאתי לכך.ויש דברים שאוהבת ונהנת מהם הרבה הרבה הרבה יותר.
      ומטרתי בחיים היא ליהנות ולעשות מה שאוהבת.

      הגב לתגובה זו

    • בגלל

      שרית לוי, 10/12/05 19:17

      ששלחתם דברים לאימי המכוונים אליי שאעסוק בנושא א''י.אימי כלל וכלל לא חשבה שאעסוק בנושא זה.
      אך דאגתי להזכיר לאימי כמה סבלתי במוסדותיכם של הציונות הדתית וכמה בוזבז לי זמן וכסף,וכמה אני נהנת ואוהבת כיום מה שאני לומדת.
      גם בגלל זה ששלחתם לאימי דברים הקשורים אליי,לא אעסוק כלל וכלל בנושא א''י בשום צורה שהיא.
      מה גם שאוהבת הרבה יותר לעסוק בדברים אחרים.והזמן שנגזל לי בא על חשבון עיסוק בנושא א''י.
      שמין הסתם גם לא רווחי.
      בכוונה בחרתי בפתוחה.
      נגזל לי גם כסף וזמן עבודה עקב לימודיי במוסדות הציונות הדתית שהתנגדו לזהותי באשר היא.
      בפתוחה כאמור,ניתן לשלב נפלא גם עבודה.התואר השני בנושאים שאני אוהבת ורוצה גם ניתן לשלב עבודה.
      נושא א''י לעומת זאת,איננו רווחי.
      גם מבחינת זמן ומקום הלימודים שלא מאפשר עבודה רבה,וגם מבחינת הנושא שאיננו רווחי כלל וכלל.
      הכסף שנגזל לי בלימודיי במוסדות הציונות הדתית שהתנגדו למי ולמה שאני,בא על חשבון הזמן וההשקעה בנושא א''י.
      אז זה לא מעניין אותי שנשלחו אלינו מקרנות מחקר שונות הקשורות לנושא א''י.זה פשוט גם לא רווחי.
      וחוץ מזה,אני לא אוהבת לעסוק בנושא א''י.
      יש דברים שאוהבת לעסוק בהם הרבה הרבה הרבה יותר.
      ובחיי אני עושה מה שאוהבת ושנהנת.

      הגב לתגובה זו

      • הזמן

        שרית לוי, 11/12/05 00:09

        הזמן שנגזל לי עקב לימודיי במוסדות הציונות הדתית במלחמותי שם על המחול ועל זכותי לרקוד,בא על חשבון הזמן שהוקצה לנושא א''י.
        וכך כיום משקיעה בפיתוח תרבותי וממלאת את החסר לי בתרבות הכללית.והזמן כמובן בא על חשבון הזמן שהוקצה לנושא א''י.
        גזלו לי זמן-זה הורד מהזמן שהוקצה לנושא א''י.
        חלילה וחס לא מורד מהזמן של הריקוד,וגם לא מהזמן של התרבות הכללית בכללותה.
        בפתוחה כאמור,יכולה להתפתח גם תרבותית בנוסף להתפתחות במחול.
        וזה מה שאני עושה במקום לעסוק בנושא א''י.

        הגב לתגובה זו

        • מטרתי בחיים

          שרית לוי, 11/12/05 00:30

          מטרתי בחיים היא ליהנות ולעשות מה שאוהבת.
          אני הרבה הרבה הרבה יותר אוהבת לעסוק בתרבות בכללותה.
          במוסיקה קלאסית ,תולדות האמנות,בנוסף לעיסוקי במחול.
          ונהנת מכך ביותר.
          מאשר לעסוק בנושא של א''י.
          ובחיי אני הולכת לפי מה שיותר אוהבת ויותר נהנת.
          התעניינתי פעם בנושא א''י.אך רק קצת.כי הייתי פעם קצת אידיאליסטית בנושא.
          אך היות ונגזל לי זמן במוסדות שבהם לימדו קיצוניים מהציונות הדתית שהתנגדו לזהותי הריקודית ולפיתוחי האישי,הזמן נלקח מהזמן שהוקצה לנושא א''י.
          וגם כיום הערכים המנחים אותי הם ערכים אינדבידואליסטיים נהנתניים.
          פשוט מאוד הגעתי למסקנה שמה שאני רוצה לעשות בחיים זה ליהנות ולעשות מה שאוהבת.
          בוודאי שהזמן שנגזל לא יבוא על חשבון המחול.
          אך בנוסף אליו אני יותר אוהבת ונהנת מתרבות בכללותה,מאשר לעסוק בנושא א''י.
          תמיד רציתי לדעת יותר על המוסיקה הקלאסית ותולדות האמנות בנוסף למחול.ועתה ממשת חלומי זה.
          וכמובן הזמן בא על חשבון הזמן שהוקצה לנושא א''י.
          מפני שהרבה הרבה הרבה יותר אוהבת ונהנת מדברים אלו,מאשר לעסוק בנושא א''י.
          ועתה מבצעת אהבותיי אלו ליתר חלקי התרבות הנוספות למחול.

          הגב לתגובה זו

    • מטרתי בחיים

      שרית לוי, 12/12/05 09:47

      מטרתי בחיים היא ליהנות ולעשות מה שאוהבת ונהנת.
      כך גם מקצועות תעסוקותיי.
      כשבחרתי בקפדנות מקצועות תעסוקה,בחרתי דברים שמתעניינת ואוהבת בשילוב דברים רווחייים.
      ומקצועות נוחים.
      וכך יש לי את הפנאי לרקוד,ולעסוק בעוד תחומים תרבותיים,כגון תולדות ומבנה המוסיקה הקלאסית,והאמנות.
      וכן ללכת למופעי בלט ומחול,לצפות בדי וי די בסרטי בלט,לקחת לי שיעור על תולדות ומבנה המוסיקה בנוסף לשיעורי הבלט כמובן ,ללכת לקונצרטים ועוד.לאחרונה גם הצגות.
      גם מקום לימוד בחרתי מקום נוח,המאפשר לי עבודה אך גם זמן להשקעה תרבותית זו.

      הגב לתגובה זו

    • שנים על גבי שנים

      שרית לוי, 12/12/05 15:28

      של בניה יסודית ומאסיבית.
      ועכשיו אני אומרת לקיצוני הציונות הדתית מי אני ומה אני.
      אז נכון שהייתי פעם גם אידיאליסטית בכיוון של חינוך דתי וא''י.
      אבל זה היה פעם,ממזמן.
      וזה לא היה עוזר לכם קיצוני הציונות הדתית לו ידעתם.
      כי בראש ובראשונה אצלי המחול.
      וכאשר התנגדתם לזהותי זו,והייתי צריכה להילחם עליה,זה בא על חשבון חינוך דתי(כלומר,במקום תעודת הוראה לחינוך הדתי-הנהלת חשבונות,כדי להיות בעלת יכולת כלכלית לרקוד ולעשות וללמוד מה שאוהבת,וכך היתה לי את היכולת ללמוד לתואר מחדש באוניברסיטה הפתוחה ולעשות שם עבודות על מחול)
      אח''כ נעשתי חילונית ,גם מתוך כך שתמיד רציתי מעט ילדים,ואני לא מוכנה להתפשר על כך וגם בעקבות התנגדותכם למחול,נתתתם לי לחוש שדת ומחול לא הולכים יחד,אז ויתרתי כמובן על הדת..בהמשך בעקבות כך שהתנגדתם לריקוד ולפיתוחי האישי העזתי גם לשאול שאלות חזקות ונוקבות על התנ''ך,עד שכיום איננני מאמינה בו כלל וכלל.בד בבד ויתרתי על עיסוק בנושא א''י(הזמן שנגזל לי עקב מלחמותיי על זכותי לרקוד ולהיות מי שאני ומה שאני בא על חשבון הזמן שהוקצה לנושא א''י),וערכיי השתנו.
      ואלו שחשבו שאעסוק בנושא א''י,חושבים שאני עדיין בשנת 92' עת התעניינתי גם בתחום של חינוך דתי וא''י והייתי אידיאליסטית בנידון.
      אבל אנו כיום בשנת 2006! עוד מעט.
      שנים של בניה עצמית וחינוך עצמי לכיוון שאני רוצה.
      שנים על גבי שנים.
      וכיום אני אומרת לכל אלו מקיצוני הציונות הדתית שהתנגדו לריקוד ולפיתוחי האישי מי אני ומה אני בגדול.
      ומהם ערכיי הנוכחיים.
      ערכים אינדבידואליסטיים נהנתניים דמוקרטיים וחילוניים.
      וכמובן שאני רוקדת בגדול.
      גדול מאוד ,גדול ביותר!

      הגב לתגובה זו

    • חינוך פנימייתי

      שרית לוי, 13/12/05 14:04

      החינוך העצמי שאני מעבירה את עצמי,הוא מעין חינוך פנימייתי.
      חינוך לערכים אותם אני רוצה ובהם מאמינה. וחינוך תרבותי לתרבות בה אני רוצה ואותה אוהבת ביותר.
      חינוכי החל מלבישתי בגדים שניקנו בקניון-אפקט חינוכי ,כלומר,מטרתי להרוויח כסף כדי לפנק את עצמי.
      המשך-בלימודים באוניברסיטה הפתוחה,מוסד לימוד המאפשר שילובה של עבודה ודברים נוספים.
      וכן לומדת במוסד שבו יש לי אפשרות ללמוד מה שאוהבת ורוצה .
      כלומר,שבחרתי ללמוד דברים שיותר אוהבת ונהנת.כלומר,נהנת מאוד מלימודיי הנוכחיים.
      וכמובן ,לומדת גם על התחום המחול והתרבות בכללותה .למשל,בקורס הנפלא:תרבות,תקשורת ופנאי
      ואם היגענו לנושא התרבותי,אני צרכנית של תרבות גבוהה,כגון בלט,מוסיקה קלאסית,תולדות האמנות וכיוצ''ב.
      וכן,בשל הלימודים העצמאיים וחומר הלימודים עצמו,התפתחו לי מיומנויות למידה מעולות.
      וכן,תכונות רבות וטובות.
      סידורים שונים בבית עושה לצלילי מוסיקה קלאסית.
      את ההליכה היומית עושה לצלילי מוסיקה קלאסית.
      תלויות אצלי תמנות מהזרם האימפרסיוניסטי בציור,שכה אוהבת.
      הרקדניות של דגה,ואחיות בפסנתר של רנואר.
      הולכת לקונצרטים קלאסיים בנוסף להליכה למופעי בלט
      רוכשת סרטי בלט וצופה בהם,רוכשת דיסקים קלאסיים ושומעת אותם.
      הולכת לשיעור על תולדות המוסיקה הקלאסית וזרמיה השונים אצל מורתי למוסיקה.ושוב,גם קשור ללימודיי בפתוחה-מוסד המאפשר זמן לחינוך תרבותי ואישי.
      וכמובן משתתפת בהרבה מאוד שיעורי בלט.בנוסף,עושה גם אימוני עיצוב וחיטוב.כל זה תמיד,בכל מקרה.
      אך בנוסף לזה חינוך תרבותי בתרבות אותה אוהבת וממנה נהנת.
      וכן,עושה עוד דברים חינוכיים רבים,הקשורים להתפתחותי האישית והתרבותית ולערכים אותם אני אוהבת,בהם מאמינה ואותם רוצה.
      פעם ,חשבתי הלוואי שהיתה בארץ פנימיה כמו ביה''ס לאומנויות בסגנון תהילה.
      תמיד התעניינתי במוסיקה קלאסית ותולדות האמנות בנוסף לבלט.
      ועתה מממשת אהבותיי נוספות אלו.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    איך יוצרים קשר?

    איתמר, 02/12/05 10:07

    אני לומד ב-יב' וההחלטה הגורלית אם ללכת ישר לצבא או להסדר מכינה
    מעסיקה אותי עכשיו...
    העניין הוא שאף פעם לא רציתי הסדר והתמקדות בגמרא או תנ''ך שאף פעם לא אהבתי ללמוד...

    והמכינה הזאת מציעה סדר יום מעניין ...
    בקיצור- אני רוצה לבקר
    אני אשמח אם תגידו לי איך ליצור קשר ...
    {אני אבקר שם כנראה}

    הגב לתגובה זו

    • איתמר היקר,

      מעין, 02/12/05 15:42

      מספר הטלפון של המכינה-
      02-5905992
      02-5905993,
      אתה מוזמן לבוא ולהתרשם..(רק לתאם לפני כן...)
      בהצלחה.

      הגב לתגובה זו

    • מכינה מעורבת

      אחד, 03/12/05 19:23

      מכינה מעורבת של דתיים חילונים היא טובה רק לחילונים וגרועה לדתיים.
      דתי שלא יודע מה הוא מחפש יש מספיק מכינותבשבילו, אם ילך לכזה מקום יידע שרבים הסיכויים שיוריד את הכיפה בסוף הלימודים במקום, או שישאר איתה כשהיא מתנדנדת מאוד.
      לא חייבים ללמוד במכינות רק גמרא או תנ''ך תלמד מה שאתה רוצה אבל לך למסגרת דתית ולא למקום שלא יתן לך את התשובות שאתה צריך, שאתה מחפש.
      לך לעצמונה, יתיר, נוקדים, קשת, חמדת, אלו מכינות מעולות לדתיים ולא ישבו לך על הראש כמו שאתה מפחד, אבל עם זאת יידעו לתת לך את התשובות.

      הגב לתגובה זו

      • מה עם התמודדות אמיתית?

        רינת, 04/12/05 14:16

        אם לא שמת לב, יש עולם שלם בחוץ שאיתו גם אדם דתי צריך להתמודד. משני הכוונים מבססים זהות - זהות אישית, יחודית לכל אחד. תתפלא כמה הכיפה דווקא מוצאת את מקומה הראוי על הפדחת ובלב.....

        הגב לתגובה זו

      • יידעו לתת לך את הבחירה

        ערטל ראובן, 08/12/05 21:43

        הרעיון במכינה הוא שאין שום דרך חינוכים מקובעת מכוונת, מלבד ערכים כלליים וחשובים מבחינה אוניברסלית, כגון אחריות אישית, מעורבות חברתית, חשיבה פתוחה וביקורתית, ציונות, זיקה חזקה למורשת, מצויינות והתפתחות עצמית - ערכים אשר מתאימים לכל חברה שהיא בישראל. מערב לאלו - המכינות המעורבות מציגות שאלות רבות, שהחניך עצמו בוחר איך לענות עליהם, ואם בכלל להשיב.
        עוד משהו - אחוזי החוזרים בשאלה/תשובה במהלך מכינה מעורבת הם אפסיים.
        אז מה כדאי, לקבל תשובות מוכנות או לחפש בשאלות שאתה בוחר?

        הגב לתגובה זו

    • איתמר - בזמן הזה של החיפוש..

      מעיין של תורה!, 08/12/05 21:43

      כמו שכבר אמרו מכינה כזו, טובה לחילונים וגרועה לדתיים.
      לימוד תורה עם אספקים , עם רעיונות ומחשבות שונים, כלל וכלל לא מתאים לבחור צעיר. כיוון שבחור בגילך, צריך לפתח את עולמו ממקור של אמת. ממקום מבוסס, בלי נגיעות של שקר.

      במקום של תורה, תוכל לבנות לך אבני בניין חזקות, לכוון את הדרך את מהלך החיים. מתוך התורה שתינק במקום כזה תוכל להתקדם.

      לכן- תפחד! מהדברים האמיתיים, תפחד מזה שיכול להיות שלא תוכל במקום כזה לבנות את חייך , את זהותך, ליישר את הדרך, לזכך את המידות. אבל אל תפחד מכך שאולי יישבו לך על הראש, לגבי העניין הזה, תנהיג את עצמך, או שתמצא מקום שלא מקפיד כל כך.

      בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!
      ושתגיע למקום הנכון לך.

      הגב לתגובה זו

    • חניכה במדרשה

      אורה, 12/01/06 22:18

      המדשרה הגבוהה מיועדת לבוגרי ישיבות/מדרשות/שנות שירות/בני מכינות לסוגיהם, ולכן כמסיים תיכון עליך לחכות עוד שנה. אבל אני מאוד ממליצה ללכת לבדוק מכינות קד''צ מעורבות.אני יכולה להמליץ רק על עין פרת/ אדרת/בית ישראל כי אנימכירה אותן. בהצלחה

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    פילוסופיה-ממתקים, יהדות אוכל

    סם המות, 02/12/05 06:54

    ההבדל בין חכמת יוון ליהדות אפשר ללמוד כאן

    http://www.ashlagbaroch.org/bhMore/PriHacham1.pdf
    במאמר ''חכמת הקבלה והפילוסופיה''

    ציטוט:
    '' מהו רוחניות ?
    הנה עמל גדול פיזרה פילוסופיה ,כדי להוכיח ,איך הגשמיות היא יליד הרוחני, ואיך הנפש מולידה את הגוף ,ואחר כל אלה ,אין דבריהם מתקבלים על הלב ,ולא כלום. ועיקר טעותם היה בתפיסת רוחניות ,שקבעו שהולידה והוציאה את הגשמיות ,שזהו ודאי בדותא .
    כי כל אב צריך שיהיה לו איזה דמיון אל התולדה שלו ,אשר היחס הזה הוא האורח והשביל שתולדתו נמשכת דרך שם .וכן כל פועל צריך שיהיה לו איזה יחס אל הפעולה שלו ,אשר יבוא עמו במגע דרך שם .וכיון שאתה אומר שהרוחניות משוללת מכל המקרים שבגשמיות ,אם -כןאין לו שום שביל ,ואיזה יחס שהרוחני
    יוכל לבוא עמו במגע ,להניעהו באפס מה .
    אולם הבנתה של מלה ''רוחניות'',אינה שייכת לפילוסופיה כלל ,כי איך ידנו על דבר שלא ראו ולא חשו אותו מעולם ,ועל מה אדניהם הוטבעו ?
    אלא אם יש איזה הגדרה להבדיל ולחלק ,בין רוחני לגשמי ,אין זה שייך רק לאלה שהשיגו פעם דבר רוחני וחשו אותו ,שהמה הם המקובלים האמיתיים ,ולפיכך לחכמת הקבלה אנו צריכים .''

    היתר במאמר
    ===================

    זה כמו להאכיל את הילדים ממתקים במקום אוכל מזין ובריא....
    ככה ייצאו שמנים טיפשים וחולים.

    אין בעיה בסוכריות (חכמת יוון) אבל רק אחרי האוכל !!!!!

    הגב לתגובה זו

    • לא להיות דוגמטי

      חרדי לאומי, 02/12/05 12:16

      תלוי מתי
      תלוי איך
      תלוי את מי
      יש מי שבשבילו
      אפלטון הוא הגשר להבנת התורה.
      אתה מדבר על מזון קלוקל ?
      הוא אוכל יומיום מין, משחקי וידאו, רכילות, שנאה ליהדות.
      קורא אפלטון
      מבין שיש רוח, שיש שכל, שיש ערכים, שיש אדריכל לעולם. בלי הפחד מחזרה בתשובה.

      הגב לתגובה זו

      • משלא לשמה בא לשמה?

        הבעיה, 03/12/05 21:51

        או משלא לשמה לא מגיע לכלום?

        זו בעיה למשוך תלמידים במתווה של שקרים ולנסות להפיל אותם לאמת (בפח של חזרה בתשובה?) ...

        ברוב המקרים לדעתי אנשים טובעים בשקר ויותר קשה להם לצאת ממנו

        אבל לא ממש מכיר סטטיסטית את המקרים והפרטים.

        הגב לתגובה זו

    • את זה אמר אשלג כשהוא

      אוריינות, 02/12/05 16:53

      עצמו בקיא בפילוסופיה, לא?

      הגב לתגובה זו

      • גישת ''ההשכלה'' היא בעיה

        הבעיה, 03/12/05 21:40

        גישת ההשכלה ליהדות היא שגויה מיסודה

        מטרת היהדות ליצר אנשים מתוקנים מבחינה רוחנית ולא ''משכילים''

        לכן אמרו חז''ל שהתורה איננה דורשת שום כישרון - כי כל אחד יכול לתקן עצמו באמצעותה.

        אבל שהופכים התורה לתחרות חריפות שכלית הרי היא הופכת להיות משחק טריביה - סם המות - בכך שמתרחקים מהמטרה.

        תיקון האדם כל כך קשה גם ככה, שאין טעם להוסיף עוד מטלות שטותיות מהצד כמו ''חידוד השכל''

        אגב תיקון האדם מוביל בסופו של דבר גם לחידוד השכל - אבל בדרך הפוכה מזו של הפילוסופים ובטח מדרכם של המשכילים של זמננו...

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    תרבות יהודית?

    החפוז המכאני, 02/12/05 06:38

    מה נתנה היהדות לתרבות המערבית חוץ מהתנ''ך?

    כלום.

    הגב לתגובה זו

    • חוץ מ? העלית חיוך על שפתיי...

      אתה קצת, 02/12/05 09:39

      ללא ספק, שולי.

      הגב לתגובה זו

    • מה נתנה התרבות היהודית בכלל??

      דוד, 02/12/05 11:21

      הרי אין לנו את ר' מאיה בוסקילה
      והגאון המקובל עברי לידר.
      באמת בושה שלא הבאנו לא אלילים חדשים, לא פריצות ונליזות, כלום..
      והיהודים ג''כ אלה..מה הם הביאו? רק פרויד-את היסוד לפסיכולוגיה, אינשטיין-יסוד לפיסיקה מודרנית, כל היהודים האלו תאמין לי..לא עושים כלום עם עצמם, רק חיים על חשבון אחרים.
      אידיוט.

      הגב לתגובה זו

      • גאוות היהדות

        רומי, 03/12/05 14:34

        השקול לרבנית מיה בוסקילה הוא הגאון מר''ן שאינו שנוי במחלוקת - הרב עובדיה יוסף.
        ולא פחות ממנו הוא הרב אליהו שיכולתו להתנבא מגרונו של אלוהים ''היה לא תהיה'' עומדת לנגד עינינו כעמוד האש שהוליך את המחנה.

        פרוי ואינשטיין לא היו יהודים מאמינים והם, מבחינתך, סיטרא אחרא כמו כל חילוני אחר - נוצרי או בודהיסט נומינלי.

        ובעבור הכינוי ''אידיוט'' בסוף הודעתך, הוכחת את מה שידוע לכולם. שיהדות דתית היא רק כסות דקיקה. אתה לא מאמין בשכר ועונש אז למה אתה מתחפש?

        הגב לתגובה זו

    • מה נתן היהודות לעולם

      חנה מרשל, 03/12/05 10:37

      בחור יקר - תפוז מכני

      לו היתי מסיים 4 שנות לימוד או קורא כמ ה ספרים בחיים שלך היתי מבין שהיהדות נתן את הנצרות לעולם - ואיזה אחוז מכל העלום נוצרי - את זה אני משאירה לך לחשב - ומה פועלו של העלום הנוצרים היום

      הגב לתגובה זו

      • אחלה תשובה

        רומי, 03/12/05 14:30

        נצרות היא תרומת היהדות לעולם. ועכשיו עומדת היהדות ומוחאת כפיים ליצירתה, נכון? ממש גאווה ליהודים הדתיים.

        הגב לתגובה זו

    • כפי שכבר אמרו בזכות התרבות

      אשר, 04/12/05 11:47

      היהודית התרבות המערבית קיימת בכלל.

      מעבר לזה מעולם לא התיימרנו לתת לעולם משהו, לא ניסינו לגייר המונים וכיו''ב.

      התרבות היהודית מיוחדת ליהודים, המעט שהעולם הצליח להבין ולדלות ממנה יצר את רב ככל התרבויות המודרנית.
      בצורה די מעוותת , לצערי...

      הגב לתגובה זו

    • לתפוז אני עפר לרגליך

      הרמב''ם, 04/12/05 19:52

      וכאן בשמיים, גם רש''י, רק''ק, רמח''ל, הרי''ף, רבי יוסף קארו, פרנץ רוזנצווייג, רש''ר הירש והרב קוק מצטרפים.

      הגב לתגובה זו

    • תנ''ך זה העיקר=ערכי מוסר ואמונה

      שמעון, 05/12/05 22:20

      א. ''רק התנ''ך'' זה הרבה מאד, זה התיחסות לזר,לגר ולאחר. זה אהבת הרעות והשלום.
      ב. מוססנו את אמונת האלילים מעוותת והלא מוסרית.
      ג. אפילו הוגים מאומות העולם שאינם יהודים, כטולסטוי, ידעו והעריכו את תרומת היהודים לעולם ולתרבותו.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    למה בשטחים ???

    ממורץ, 02/12/05 02:12

    בעצם מיקומם הם הגדירו למי הם פונים, ולמי לא (למשל, אלי, שלא מוכן לגור בשטחים הכבושים, הם לא פונים).

    הגב לתגובה זו

    • אתה לא צריך יהדות בכלל (ל''ת)

      סס''ר - סקס סמים, 02/12/05 10:52

      הגב לתגובה זו

    • השטחים הכבושים

      אלכסנדר מוקדון, 02/12/05 11:26

      אני דורש מכל היהודים החיים בתחומי פרובינקית סוריה להתפנות מיד, שכן אני כבשתי אותם במינוס 333, ועכשיו הם יושבים לי בה!
      אם סרבו, אאלץ לפנות לסינאט, ודבר טוב לא יצא לכם מכך, אז אנא, התפנו לי מן הארץ. אני יודע שבאותה תקופה הייתי נחמד, ורק סיפחתי אתכם לממלכתי, אבל עכשיו החלטתי להזיז אתכם מפה. אתם לא מוסריים בעליל, שכן אתם יושבים על שטחים שלא אנשים אחרים.
      אקווה שתעשו את השיקול המוסרי הנכון, ואם לא אביא את מורי ורבי אריסטוטל שישכנע אתכם בחוסר מוסריותכם המשוועת, ברברים.
      בתודה,
      מוקדון אלכסנדר.
      נ.ב.
      הנציג הוויזגותי טוען שמדבר יהודה שלו-לתשומת ליבכם.

      הגב לתגובה זו

    • המיקום קשור ליישוב המעורב....

      רינת, 04/12/05 14:21

      כפר אדומים, על שלוחותיו - אלון ונופי פרת, הינו יישוב מעורב דתיים וחילונים המקיימים כבר עשור שלישי של חיים וחינוך משותפים. עבורנו המכינה היתה רק צעד נוסף ברצון שלנו ליצור שפה משותפת. זאת גם לאנשים שאינם חייבים לגור כל חייהם במקום.
      אגב, גם פוליטית אנחנו מעורבים....

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מדרשה לאפיקורסות- די לכפירה

    יהודי עיברי, 01/12/05 23:44

    הכל נחמד ויפה...
    אבל שום דבר ממה שהם ילמדו
    לא ירד למהות חייהם ... למה?
    כי הם לא נצמדים לשולחן ערוך!
    כי הם מתעלמים מגדולי הדורות!

    לא סתם כתוב
    ''ויאמינו באלוקים ובמשה עבדו''

    אדם צריך לשאוף לעצמיות מול בוראו
    אך הוא חייב להתחבר עם מישהו רם מעלה
    כמו צדיקים, רבנים, אדמורים וכדומה

    חבל שאת הנקודה היהודית שלהם והרצון להתחבר עם האמת הם מבזבזים שם במקום הנוראי הזה!

    אבל אשריכם ישראל שאתם מחפשים
    את האמת !

    הגב לתגובה זו

    • נו באמת

      אוברחוכם, 02/12/05 00:18

      אתה טרולולולו לא פחות מהם.

      הגב לתגובה זו

    • אתה סותר את עצמך

      דוד, 03/12/05 14:50

      תקרא מה שכתבת שוב ותבין

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מיכה גודמן

    מתלמידיו, 01/12/05 23:05

    הוא אחד האנשים המבריקים ביותר שהצליחה לייצר האקדמיה בתקופה האחרונה. בנוסף לאינטלקט בלתי-ניתן-לשחזור הוא ניחן גם בכריזמה מרעידת אולמות. התשוקה העמוקה שלי, אישית, לידע מקורה, לפחות באופן חלקי, הוא בלימוד איתו.
    מספיק אדם אחד כזה בשביל לעשות את המהפכות הנדרשות בציבור הדתי לאומי.
    מי שעוד לא למד אצלו - שיילך לעשות את זה בדחיפות יתירה.

    הגב לתגובה זו

    • תלמיד שלו

      חגי, 04/12/05 12:41

      יכה הוא כרזיזמטי אבל לא עמוק ביותר ואת זה אני אומר לאחר קורס שלמדתי אצלו במורה נבוכים באונברסיטה.הוא הציג את הרמבם בצורה חלקית לעומת מרצה אחר פחות כרזמטי אך עמוק ורחב יותר.

      הגב לתגובה זו

      • מדובר באישיות למדנית רצינית (ל''ת)

        תלמיד, 15/01/06 23:17

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    לפתוח עוד מדרסות

    חילוני שפוי ורצ, 01/12/05 22:13

    יסודות הדת היהודית רקובים,עבשים,גזעניים ומפלים לרעה חילונים,נשים ונוכרים.מעניין מי האיממים שמלמדים שם את השקרים המציגים את היהדות באור נאור.

    הגב לתגובה זו

    • תרבות השמאל - גזענות אלימות

      השמאל הפשיסטי, 02/12/05 08:32

      השמאל הוא התגלמות כל מה שהוא מטיף נגדו:
      גזענות כוחניות וכול מה שתרצו

      ראינו את יפי הנפש מהשמאל שדואגים כל כך לערבים אוייבנו הרצחניים אבל מבצעים בשמחה סדיסטית פוגרומים במתנגדיהם הימניים-דתיים....

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מה עם הפעילות בחנוכה?

    פרחי דימונה!, 01/12/05 21:48

    הציונים החילונים האחרונים שנשארו פה .הגיעו לניצן ראשונים וישר התחילו לעזור למפונים. אחלה חבר'ה!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    חרטא פסבדו אינטלקטואלית

    פרידריך, 01/12/05 21:39

    די לפלצנות

    הגב לתגובה זו

    • couldn't agree more

      stabat mater, 02/12/05 00:16

      thank u 4 expressing my exact feelings

      הגב לתגובה זו

      • וגם אני במסכימות (ל''ת)

        mater in sedia, 02/12/05 02:10

        הגב לתגובה זו

    • ממש הסבר ממצאה נתת

      מיכל, 02/12/05 10:23

      ואינטלקטואלי מאוד.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    פרוייקט מדהים של אנשים עם חזון (ל''ת)

    ביקרתי והתרשמתי, 01/12/05 19:29

    הגב לתגובה זו