• 87.

    מעניין ששאלו את האדם הכי זקן בעולם לפני שהוא נפטר מה היה סודו

    יותם, 25/09/13 13:35

    הוא טען שסיגרים, נשים ויין... דרך אגב הוא היה קובני שנפטר בגיל 113.

    IP: 2.55.130.24דווח על תגובה זו

  • 86.

    datiyim

    datiyim, 03/03/13 21:57

    http://datiyim.co.il

    IP: 109.64.145.105דווח על תגובה זו

  • 85.

    מי שלא עובד לא סובל מהתקפי לב בגין לחץ (ל''ת)

    גורנישטיהו, 07/03/12 13:38


    IP: 212.179.28.34דווח על תגובה זו

  • 84.

    הגיון פשוט

    עמיחי, 02/10/09 13:00

    לא צריך מחקרים בשביל זה, זה נותן משמעות לחיים אדם ללא משמעות = אדם מת.
    לכן אנשים מבוגרים צריכים תעסוקה כל יום, אחרת הם מרגישים חסרי תועלת...

    IP: 79.180.125.72דווח על תגובה זו

  • 83.

    עוד סיבה להיות דתי (ל''ת)

    זקס, 29/11/05 11:41


    IP: 213.228.88.37דווח על תגובה זו

  • 82.

    איפה המספרים?

    יואב, 28/11/05 23:44

    פנטסטי שמדווחים לכאורה על המחקר ולא מפרסמים כמה שנים תכל'ס חיים המגזרים השונים.

    IP: 192.117.121.185דווח על תגובה זו

  • 81.

    אנשים שעבורם החיים הם...

    מ, 28/11/05 18:16

    ''לעשות חיים'' חיים פחות.

    ואלו שעבורם החיים הם ערך מקודש כשלעצמו חיים יותר.


    נקודה למחשבה.

    IP: 217.132.103.162דווח על תגובה זו

  • 80.

    הסבר הגיוני יותר

    חילוני שהיה דתי, 28/11/05 16:34

    בעולם הדתי יש מעמד גבוה יותר לאדם ככל שהוא מזדקן
    כך שבאופן סטטיסטי לאנשים זקנים יש עדיין מטרות וכו'
    שימו לב גם אצלנו לשרון ופרס - עצם התעסוקה וזה שצריכים אותם גורם להם לתפקד טוב יותר
    בנוסף - מפעילים יותר את הראש - תחזוקת תאים אפורים טובה יותר
    שקט נפשי אמרו פה כבר לפני
    ופחות סיכונים במהלך החיים (פחות נסיעות , פחות יציאות מהבית וכו' וכו')

    זהו ככל הנראה ההסבר היותר הגיוני ללא שנאה וכו'

    IP: 81.218.143.242דווח על תגובה זו

  • 79.

    על החוקרים לאסוף את התגובות

    שם, 28/11/05 09:45

    של החילונים בNRG
    כ''כ הרבה בורות, שנאה, תסכול, מרירות, כעס, אשליה עצמית - אין פלא שמאריכים פחות חיים מאחרים.

    אגב, 50% מהתגובות חזרו על אותה שטות משומשת בסגנון: ''בטח, לא משרתים ולא עובדים''. אי אפשר להציץ בכותרות לפני ששולחים ולחסוך שרשור מייגע?

    והתשובה אחת ולתמיד - תפנימו את גודל הפראדוקס, הסתירה הלא-תאומן ופיצול האישיות האכזרי והתמוה: אני דוס, איש מדע (אמנם טרם דקטור סופי), מפרנס משפחה, כבר 16 שנים מילואים קרביים, צורך על בסיס קבוע: ספרות יפה, גמרא, טלוויזיה, פרשת שבוע, קולנוע, תפילות יומיות, מוסיקה, מדרש, אמנות פלסטית ומזון כשר.
    מה תעשו לי?
    מוצג בגן חיות? (אז תאלצו לרכוש דונמים רבים לכמה עשרות אלפים מחבריי ובני משפחתי)

    IP: 85.65.186.102דווח על תגובה זו

    • אתה לא דוס ! אתה טיפש גדול ! (ל''ת)

      הדוס האמיתי, 28/11/05 12:23


      IP: 192.115.30.3 דווח על תגובה זו

  • 78.

    אלו לא ממש חיים! (ל''ת)

    אורלי, 28/11/05 08:23


    IP: 81.218.191.144דווח על תגובה זו

  • 77.

    בולשיט!

    חילוני שפוי, 28/11/05 06:29

    הייתי מעדיף לחיות 20 שנה כחילוני מאשר 200 שנה כחרדי שסובל כל החיים שלו מהחינוך הפנאטי שקיבל מהוריו!

    IP: 80.230.81.43דווח על תגובה זו

    • כולנו

      אורלי, 29/11/05 17:58

      אתה גם סובל מחינוך פנאטי של ההורים שלך...כולנו...

      IP: 62.219.46.174 דווח על תגובה זו

      • הוא נישמע לי אפילו פנאטי יותר! (ל''ת)

        אבשי, 30/11/05 01:03


        IP: 84.228.65.247 דווח על תגובה זו

  • 76.

    1 WORD

    ILAN, 28/11/05 00:24

    LESS STRES

    IP: 61.193.246.46דווח על תגובה זו

    • Several WORDS

      HASHLECH AL, 28/11/05 03:38

      YEHAVCHA. But you must have emunah first.

      IP: 205.188.116.6 דווח על תגובה זו

  • 75.

    החילונים ''מתים מקנאה'' LOL

    לפי התגובות, 28/11/05 00:07

    רוב התגובות של החילוניים עצבניים מלאי קינאה ומרירות, איך זה שהדוסים לא קונים את הזבל שהטמיעו לנו במוח שהכל פה והכל קזינו אחד גדול הטס לעבר האבדון....

    אין להם את הכלים הרגשיים להתמודד והם תועים באפלה ונופלים ומועדים על כל אבן בדרך, במקום לקח את העכבר ולסמן על סימן העזרה בפינה השמאלית של מסך החיים ולהתחיל לקרוא קצץ תורה, משנה וגמרה זה עוזר להבין את המשחק ואפשר לדעת איך לעלות לשלב הבא, לדרגה הבאה.


    IP: 10.2.248.214דווח על תגובה זו

  • 74.

    הסיבה האמיתית נמצאת

    צביקה, 27/11/05 23:51

    את הסיבה האמיתית מצאתי בהרצאה הנקראת 'בריאות הגוף ושלוות הנפש' לפי היהדות, באתר המדהים
    www.hidabroot.org

    מומלץ!!

    אם צפיתם, נא הגיבו כאן

    IP: 62.219.155.165דווח על תגובה זו

  • 73.

    כל שנה נראית להם כמו שתיים (ל''ת)

    הזמן עובר לאט, 27/11/05 23:50


    IP: 217.132.200.200דווח על תגובה זו

  • 72.

    and the reasons is ...

    David, 27/11/05 23:26

    The Haredim dont have to worry about army service, miluyim or how to earn honest living. The less we worry the more we live.
    So if anyone wants to live longer just turn into a parasite !

    IP: 84.65.23.16דווח על תגובה זו

    • Maybe if you worry less about (ל''ת)

      the datiyim, u, 28/11/05 04:10


      IP: 205.188.116.8 דווח על תגובה זו

  • 71.

    שאלת תם

    דתי למחצה, 27/11/05 22:54

    זה באמת יותר או שזה רק נראה יותר?

    IP: 192.115.26.107דווח על תגובה זו

  • 70.

    ששתי בנותי לא נישאו

    ואותי אוכל, 27/11/05 22:10

    אם תינשאנה בקרוב בעזהיית, אדע סוף סוף שלווה נפשית ( מצרך נדיר מאוד עד כמעט בלתי מצוי אצלי).

    IP: 62.0.185.63דווח על תגובה זו

  • 69.

    hello! they don't go to the

    ola, 27/11/05 21:43

    ARMI!!!!!!

    IP: 71.105.102.67דווח על תגובה זו

    • and you did??? (ל''ת)

      officer, 27/11/05 22:49


      IP: 84.110.37.183 דווח על תגובה זו

  • 68.

    אני אמנם מספר קרוב ל70

    אבל כדאי, 27/11/05 21:25

    יהודי דתי תמיד חי בקהילה.( הוא צריך מנין שלוש פעמים ביום...) . כמו כן החיים שלו יותר מלאי תוכן אמיתי . שתי סיבות כאלה לבדן יכולות להסביר את הפערים. קשישים שמתפללים 3 פעמים ביום עושים מאמץ כדי לצאת, יוצאים, פוגשים חברים, מדברים, כל זה מאד משמעותי בשביל מבוגרים שאחרת לא היו יוצאים בכלל.

    IP: 212.235.22.229דווח על תגובה זו

  • 67.

    הסיבה פשוטה!!

    גיא חבר, 27/11/05 20:30

    החילוני דתי בלב ...כמה עומס יכול הלב לסבול?
    לבן העם החרדי יש תרי''ג מצוות המחולקות לשאר האברים וכך אין עומס יתר ללב

    IP: 82.80.136.229דווח על תגובה זו

  • 66.

    צודק מספר 65

    חוקר, 27/11/05 19:46

    המרוץ של הנוער שלנו לשכב עם בחורות הנו גורם גדול להתשת כח האדם. ישנם מחקרים רבים בנושאים אלו. התעבה והזנות מוציאים את האדם מן העולם

    IP: 82.80.216.168דווח על תגובה זו

  • 65.

    סגולה לאריכות שנים טובות

    חרד לחיים שלי, 27/11/05 19:01

    מי שאינו מקנא ומסתפק במה שיש לו - יש לו אריכות ימים. הוא מסתפק עם אשתו ולא מחפש ולא רוצה להחליף אותה כל שבוע.כל האתרים המגרים את האדם לזנות או לחשיבה בנושאים אלו אין אצל החרדים, הם שמחים במה שיש להם וזה הסגולה לאריכות ימים.

    IP: 82.80.216.168דווח על תגובה זו

    • הרבה יותר פשוט

      אריאל, 27/11/05 19:36

      מי שיודע שיש מי שדואג (אלהים), הופך רגוע יותר.
      מי שמאמין שאין אלהים, אין לו הנחמה שהרשעים יבואו על עונשם, והצדיקים על שכרם.
      בעוד שהחילוני, כמו הדתי, יודע שלא הכל תלוי בו ובמאמציו - לחילוני אין אל מי לפנות בתפילה.
      וכפי שכולנו, דתיים וחילוניים, יודעים - מתח מקצר את חיי האנשים.
      זה הכל.

      IP: 62.0.101.137 דווח על תגובה זו

    • אבל אתה נהנה פחות מסקס!!!

      דון ז'ואן, 27/11/05 20:32

      אתה עושה סקס הרבה פחות ממני,
      מגוון בתנוחות הרבה פחות ממני,
      עם פחות נשים ממני (גם בוזמנית)
      ובוודאי שעם נשים פחות אטרקטיביות.
      בקיצור, חיי חיים ארוכים יותר ומשעממים יותר.
      נ.ב. המאמר לא מגלה ב-כ-מ-ה חיי החרדים מתארכים בהשוואה לחילונים. רק את הסיכויי להאריך חיים יותר. אני מוכן להתערב שהמדובר בחודשים ספורים.

      IP: 85.250.79.227 דווח על תגובה זו

  • 64.

    כולם היום יודעים

    מאמין, 27/11/05 18:15

    שאוכל כשר מטמטם פחות את המוח מוסיף באכות החיים בריא יותר מה שמביא לתוצאה של חיים ארוכים יותר

    IP: 24.185.246.252דווח על תגובה זו

    • לא נכון

      אריאל, 27/11/05 19:38

      אין לי בעיה שתאמין בכך, אבל אין לכך כל תימוכין מדעיים.
      כשרות היא פולחן דתי נטו. בלא כל השפעה בריאותית לטוב או לרע.

      IP: 62.0.101.137 דווח על תגובה זו

  • 63.

    זה גם מסביר שהדתיים הם מכניסים

    חיים, 27/11/05 18:02

    את החילוניים לבור ולא ההפך.

    IP: 62.219.128.129דווח על תגובה זו

  • 62.

    אנחנו תמיד ידענו את זה

    גילוי אמריקה, 27/11/05 17:59

    ברור שפחות דתיים מתים מאידס, וממחלות מין אחרות, שאחוז סרטן הרחם והנרתיק נמוך באופן משמעותי אצל נשים המקפידות על הלכות נידה!
    העניים והמנזקקים מהמעמדות הנמוכים מקבלים יותר תמיכה ועזרה הדדית בציבור הדתי ועוד ןעוד.
    אז בעצם עם בעקבות הגילויים של המחקר הנ''ל יבחרו יותר ישראלים לקיים אורח חיים דתי הבריא באופן מדעי ישראל תגיע כנראה לשיא עולמי בגילאי הזקנה...

    IP: 62.0.178.18דווח על תגובה זו

    • וזה גם נכון לגבי כל אורח חיים

      אורטודוקסי דתי, 27/11/05 18:14

      ולכל איש ואישה שמתיחדים עם בני או בנות זוג מעטים, וזוהי הסיבה ולא דת זו או אחרת

      IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

    • בבקשה לדייק

      רופא, 27/11/05 21:27

      רק חבל שאתם לא יודעים כמה עישון מזיק לבריאות, וכמה השמנת יתר מזיקה....
      אף אחת מהסיבות שציינת לא מהווה גורם תמותה משמעותי, בישראל.
      [ איידס, סרטן צואר הרחם ]
      סרטן הרחם לא קשור לפעילות מינית מופקרת , נא לדייק.
      כרופא קשה להגיד שאתם בריאים יותר..להפך
      הסיבה שאתם מאריכים ימים לא קשורה להרגלי הבריאות אלא לגורמים אחרים,
      בנוסף חסר מידע ונתונים פרטניים מעבר לממצא הכללי כך שקצת קשה להתיחס לממצא הזה

      IP: 84.228.71.189 דווח על תגובה זו

      • לאמהות להרבה ילדים...

        שושה141, 27/11/05 22:23

        אין הרבה זמן לגשת לרופא ולדאוג לבריאותן שלהן, והן גם תשושות מהלידות המרובות שהגוף שלהן עובר אחד אחרי השני בלי הפסקה.
        לפי הסרט שהוקרן בזמנו בטלוויזיה על אמהות כאלה, רואיינה שם רופאת נשים שתארה את מצבן הבריאותי הגרוע של נשים כאלה.

        IP: 82.80.153.73 דווח על תגובה זו

        • אוי כמה אפשר להפוך לטמבל (ל''ת)

          מצפיה בטמבלויזי, 28/11/05 01:45


          IP: 212.235.5.37 דווח על תגובה זו

        • אם אני במצב כ''כ רע

          אהובה, 28/11/05 12:51

          איך זה שסטטיסטית אאריך ימים כ 10 שנים יותר ממך?

          הטיעון שלך רק מחזק את האמונה.
          אם נשים דתיות נמצאות מזניחות כל כך את בריאותן ועדיין חיות יותר שנים מנשים חילוניות איך ניתן להסביר את העובדה שלפי המאמר הן חיות הרבה יותר?


          IP: 84.94.39.18 דווח על תגובה זו

      • אם כבר מדייקים אז ליתר דיוק

        דוקטור יקר תלמד, 28/11/05 19:32

        רופאים אינם אמורים להפגין בורות או סתם חוסר מימנות בסיסית בהבנת הנקרא אז נא לדייק - שמירה על הילכות נידה איננה קשורה לפעילות מינית מופקרת!
        ובכלל אנשים מקימים את מצוות הדת לא מסיבות בריאותיות אבל נחמד להיווכח שמידי פעם המדע והרפואה המתקדמת מגלה במחקר אקדמי או בסטאטיסקה חדשנית שיש תועלת מעשית בחוקים קדומים שקבלנו לפני אלפי שנים. אז שנהייה בריאים...

        IP: 85.250.241.157 דווח על תגובה זו

  • 61.

    עכשיו יש לחקור את המשוטף בין (ל''ת)

    קתולים לחרדים, 27/11/05 16:13


    IP: 69.158.4.17דווח על תגובה זו

    • טעות פרוידיאנית (ל''ת)

      המשותף, 27/11/05 16:33


      IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

  • 60.

    תמותו מקנאה יא כופרים ! (ל''ת)

    יהודי מאמין, 27/11/05 14:56


    IP: 85.130.138.136דווח על תגובה זו

    • ממה יא אדיוט?

      חן, 27/11/05 17:46

      במה לקנא? בחוסר חיים? בחוסר סקס? בללכת ביום חמסין עם פאה גרביונים חצאית חולצה ארוכה מעלייה ז'קט? במה לקנא? שביום המנוחה לא עודים כלום גם לא טלויזיה? או בסקס עם חור בסדין? או בלגדל 20 ילדים ואחד אחד יגדל את השני ויבזבז את ילדותו או במה בדיוק?

      IP: דווח על תגובה זו

      • excactly!!!

        nash, 27/11/05 18:46

        You are ignorant. There is not waste of time and life. Giving up on materialistic things is the best for eveyone. Sex and extra sex is not all in life. I''m surprised that you don't know it.

        IP: 69.153.69.16 דווח על תגובה זו

        • To Nash

          David, 27/11/05 23:39

          Since when the haredim give up on materialistic things ?
          They are the first in the queue to collect free handouts from the state or from shnorering, they spend fortune on their ritual outfits (shtreimel, shitels, hats, and other objects) and if you ask any prostitute as for the best customers they will all give you the same answer : the Haredim !

          IP: 84.65.23.16 דווח על תגובה זו

          • Dear David use you head!

            Einav, 28/11/05 01:58

            David, one guy say's they live longer but they don't enjoy life and you say they do enjoy life. So why not be Chareidi, enjoy life and live longer!

            IP: 68.196.184.155 דווח על תגובה זו

  • 59.

    הלוגיקה פשוטה :הדתיים לוקחים

    גדעון פז, 27/11/05 14:46

    את הצרות שלהם ומשליכים אותם למעלה ,לבורא עולם שיפתור את הבעיות ,ואילו החילוניים משליכים את הצרות היישר לליבם עד שהלב מפסיק לתפקד בגלל העומס והם הופכים להסטוריה.

    IP: 24.187.40.124דווח על תגובה זו

    • לא חושב, לדעתי זה התמדה

      בלימוד, 27/11/05 17:54

      המשותף בין כל אורטודוקסיה דתית היא התמדה אובססיבית בלימודם

      IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

    • או הילודה עד גיל מבוגר

      יותר, 27/11/05 18:21

      יש עוד מה לחקור

      IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

  • 58.

    מוזר,,, הרי העולם הזה

    שבאבניק, 27/11/05 14:41

    הינו רק פרוזדור
    למה להשאר שם כל כך הרבה עדיף למהר לעוה''ב

    IP: 127.0.0.1דווח על תגובה זו

    • לא חמוד!

      שש,, 27/11/05 15:08

      צריך להשתדל להשאר בפרוזור זה כמה שיותר , בכדי לאסוף כמה שיותר מצוות, שאת שכרם נקבל בעולם הבא!

      IP: 217.132.139.215 דווח על תגובה זו

      • מעניין שבכל התורה לא מובטח

        כזה דבר בכלל, 27/11/05 16:30

        רק מובטח אריכות ימים!

        IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

        • נסב להעמיק בה יותר, ותגלה עוד (ל''ת)

          הרבה חידושים!!!, 27/11/05 17:43


          IP: 212.235.5.37 דווח על תגובה זו

          • להוציא את הכתוב מפשוטו

            זה לא עומק, 27/11/05 18:00

            זה חוסר הגינות אינטלקטואלית

            IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

        • בתורה גם לא כתוב פרוזדור...

          חשוך ימי בינימי, 27/11/05 18:23

          הדימוי של פרוזדור וטרקלין מקורו בתורה שבעל פה (מסכת אבות). אם אינך מאמין בתורה שבע''פ אז למה ציטטת ממנה מלכתחילה?

          IP: 82.80.49.14 דווח על תגובה זו

          • אני לא הוא

            והוא לא אני, 27/11/05 18:41

            אין כזה דבר תורה שבעל פה, יש תורה, נביאים, כתובים ופרשנות רבנית שכוללת שטויות כגון כינים לא נולדים מזיווג כי אם מזייע ושהשמש בכל לילה מסתתרת במקום שנקרא זבול ובכל בוקר מלאך יורה בה חיצים שתצא ותאיר לעולם, ועוד .....

            IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

            • לפי דבריך אתה קראי

              אריאל, 28/11/05 01:17

              אם כן מדוע אניך מקיים שום מצווה??
              אל תענה , אני אעשה זאת במקומך.
              א. אתה גם לא מאמין לתורה . ואם כן תחפש לך דו שיח אחר.
              ב. אתה פשוט עצלן שלא ניסה לחפש תשובות, ובשביל להצדיק את פדלאותך ( מלשון פדלאה ). אתה שואל שאלות ומרגיש חכם.

              IP: 84.109.140.76 דווח על תגובה זו

            • לפי דברי אני לא פתי שמאמין

              ברעבנים, 28/11/05 05:23

              1. אני מקיים את כל המצוות שאפשר לקיימם.
              2. משתדל שלא להגיב בטיפשות אעפ''י שהשאלה טיפשית.
              3. לא שואל שאלות מציין פשוט עובדות

              IP: 69.158.24.153 דווח על תגובה זו

  • 57.

    יש חיים, ויש חיים טובים ...

    אדי, 27/11/05 14:38

    וארוכים
    מי שלא מבין את זה - לא הבין את הסקר

    IP: 83.130.163.87דווח על תגובה זו

  • 56.

    דתיים

    לינדה, 27/11/05 14:33

    כמובן דתיים חיים יותר, החרדים לא הולכים לצבא ולא מתים צעירים

    IP: 132.64.205.72דווח על תגובה זו

    • זה נכון גם לגבי הקתולים או ש.

      עמהארץ, 27/11/05 14:58

      1. לא קראת את המאמר עד הסוף
      2. את רשעית !

      IP: 82.81.10.119 דווח על תגובה זו

    • מי האמא שחנכה אותך לשנאת אחים (ל''ת)

      לכל המנוולים, 27/11/05 20:08


      IP: 81.218.86.162 דווח על תגובה זו

  • 55.

    וגם מגיעים לגן עדן... (ל''ת)

    שימותו הקנאים, 27/11/05 14:09


    IP: 80.230.71.120דווח על תגובה זו

  • 54.

    בטח שדתיים חיים יותר במיוחד..

    אלה שלא מתגיסים, 27/11/05 13:46

    אמונה דוחה עופרת!

    IP: 82.80.59.23דווח על תגובה זו

    • תתבייש לך !!! (ל''ת)

      אלמנת צה''ל, 27/11/05 16:00


      IP: 62.219.114.237 דווח על תגובה זו

    • ואני נכה צה''ל חרדי מה אתה אומר (ל''ת)

      מנוול מתל-ביב??, 27/11/05 17:45


      IP: 212.235.5.37 דווח על תגובה זו

    • אתה צודק 100% (ל''ת)

      סא''ל אביב גפן, 27/11/05 20:28


      IP: 82.80.136.229 דווח על תגובה זו

    • בקשר למתגייסים

      רמי, 06/12/05 17:06

      קצת הגינות חשבונית בבקשה. בכמה פגיעות צבאיות מורידות את תוחלת החיים הממוצעת?

      IP: 62.219.95.254 דווח על תגובה זו

  • 53.

    אפילו אלוהים לא רוצה אתכם אצלו (ל''ת)

    דינקי, 27/11/05 13:25


    IP: 82.81.248.96דווח על תגובה זו

  • 52.

    מחקר: הקרציה חיה יותר מהפרה

    יחיאל, 27/11/05 12:44

    במחקר שבוצע באוסטרליה
    נלקחו פרות צעירות ולכל פרה הצמידו קרציות.
    גילו ש:
    א- ככל שהיו יותר קרציות הפרות חיו פחות.
    ב- מעל 50 קרציות לפרה תוחלת החיים של הקרציות היתה גבוהה משל הפרה
    (בתנאי שהתאפשר להן לקפוץ לפרה אחרת אחרי שהראשונה מתה)

    IP: 199.203.179.197דווח על תגובה זו

    • אני קרציה דתית ואתה -

      אליחי, 27/11/05 14:59

      בהמה חילונית. כך עולה מתגובתך.

      IP: 82.81.10.119 דווח על תגובה זו

      • מגיע לו, מגיע לו , לה לה לה לה (ל''ת)

        חחחחחח,, 27/11/05 16:01


        IP: 62.219.114.237 דווח על תגובה זו

      • עדיפה בהמה חילונית על (ל''ת)

        מזיק דתי, 27/11/05 16:58


        IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

        • על בהמה חילונית. ענין של טעם (ל''ת)

          עדיף, 27/11/05 20:07


          IP: 81.218.86.162 דווח על תגובה זו

      • אתם חיים כמו בהמות אין לכם

        זהבה, 27/11/05 17:42

        גבולות אוכלים מה שרוצים עושים מה שרוצים אז מה הפלא??????

        IP: 62.219.120.41 דווח על תגובה זו

  • 51.

    אמונה = שקט נפשי = בריאות

    שוער הלילה, 27/11/05 12:42

    לדתי יש אמונה - הכל בידי שמיים.
    אם משהו לא מובן - הולכים לרב ומקבלים הסבר \ עיצה.
    לדתי פחות ברירות (בגלל מגבלות הדת) ולכן פחות התלבטויות.

    החילוני צריך למצוא תשובה לבד, ולא ברור לו עם מי כדאי להתייעץ , ולכן הוא נמצא בד''כ ביותר אי וודאות = לחץ נפשי. וזה משפיע על הבריאות.

    IP: 212.179.19.98דווח על תגובה זו

    • we all know about these raboni

      David, 27/11/05 23:45

      May I just remind you about the many cases when women went to their rabonim for help in getting perganant the rabonim tried to help in their own unique ways ....

      IP: 84.65.23.16 דווח על תגובה זו

  • 50.

    מעדיף להנות מחיי גם אם יהיו

    נהנתן, 27/11/05 12:16

    קצרים יותר, מאשר להטיל על עצמי מיגבלות אוויליות בשם אמונות ארכאיות.

    IP: 81.218.80.2דווח על תגובה זו

    • אכול ושתה כמה שיותר ומחר תמות (ל''ת)

      גם דביל יותר..., 27/11/05 15:11


      IP: 217.132.139.215 דווח על תגובה זו

  • 49.

    כנסו ותראו את החישוב הנכון

    ירון, 27/11/05 11:58

    חשוב לזכור כי אחד מגורמי התמותה המרכזיים השמפיעים על טבלאות התמותה הוא גורם תאונות הדרכים,
    הסטטיסטיקה מראה שרוב תאונות הדרכים הקטלניות הם של צעירים בערבי שבת ובשבתות. אם ננטרל את
    תאונות הדרכים בסופי השבוע נגיע לכל שאין שום הבדל בלוחות התמותה של דתיים וחילונים
    תחשבו על זה...

    IP: 80.178.125.144דווח על תגובה זו

    • נכון ובנוסף הלחץ מהעבודה אצלנו

      לא רואה לא שומע, 27/11/05 12:50

      בנוסף לדבריך ירון, אם נתחשב בעובדה כי בישראל אחוז התקפי לב מהגבוהים בעולם שלרוב נובע מלחץ שלרוב נובע מסיבות הקשורות בעבודה הישגיות חומרית וציפיות הכרוכות בכך נגלה כי אצל הדתיים מאוד, אלו העסוקים בלימוד תורה הם לא רק פטורים מלעבוד אלא גם פטורים מתופעות הלוואי הכרוכות בכך או אז ישתוו אחוזי התמותה ואושרנו וטוב לנו שכולנו, כן, גם החילונים שביננו נבראנו בצלם האלוהים וכי אין כל פגם בגנטיקה אלא רק בדרך החיים בה בחרנו. תשמחו יותר ותמותו פחות!!!

      IP: 83.245.47.150 דווח על תגובה זו

      • אוי, נו באמת

        תלמדו, 27/11/05 14:35

        ומה עם גורם הלחץ של דתיים לאומיים שגרים ביישובים שבשביל להגיע אליהם צריך לעבור שבעה עשר כפרים ערבים?...

        אם נוריד את כל הגורמים המתערבים, אני בטוחה שהם יאזנו אחד את השני. זאת עובדה שלי נראית די ברורה מאליה: סגנון החיים של האדם הדתי פשוט נכון ובריא יותר מזה של האדם החילוני.

        שלום ותודה על הדגים.

        IP: 212.179.135.124 דווח על תגובה זו

        • סיבופלה. ועכשיו, מרק הבית... (ל''ת)

          אילנית, 27/11/05 20:27


          IP: 62.0.139.66 דווח על תגובה זו

  • 48.

    גוש-דן מזמן הם ''סדום ואמורה''

    dafna57, 27/11/05 11:44

    ההתערבבויות הרבה מעביר חידקים ווירוסים ,לכן עדיף להיות במושבות שלא מתערבבים

    IP: 84.94.41.252דווח על תגובה זו

    • תלמדי עברית (ל''ת)

      מ, 27/11/05 12:01


      IP: 82.81.71.221 דווח על תגובה זו

      • יש לכתוב ''למדי עברית'',

        הפוסל במומו, 27/11/05 12:11

        ולא ''תלמדי'' שהוא שיבוש נפוץ.

        IP: 81.218.232.158 דווח על תגובה זו

  • 47.

    כשלא משרתים בצבא, לא עובדים,

    מיקי, 27/11/05 11:40

    אז מה הפלא ?

    IP: 62.219.125.7דווח על תגובה זו

  • 46.

    הדתיים סוחטים חיים מהחילונים!! (ל''ת)

    שריד, לפיד, 27/11/05 11:39


    IP: 62.90.202.101דווח על תגובה זו

    • כמה משכנע... (ל''ת)

      אילנית, 27/11/05 20:25


      IP: 62.0.139.66 דווח על תגובה זו

  • 45.

    הסקה סטטיסטית מטופשת

    גדי, 27/11/05 11:28

    טוב שהשערת המחקר לא היתה ''האם יש לכיפה על הראש יש השפעה על תוחלת החיים''?

    מה שברור וידוע הוא שיש קשר בין תוחלת החיים למצב הסוציו אקונומי. האם המחקר התיחס לכך ובדק את האוכלוסיות שנדגמו גם בהקשר הזה?

    IP: 80.74.98.114דווח על תגובה זו

  • 44.

    לידות מרובות מאריכות חיי האישה

    פרחיה, 27/11/05 11:27

    מהכתבה מסתבר שלידות מרובות מאריכות חיי האישה.
    12 לידות מגיל 18 מול לידה וחצי מגיל 35 של החילוניות הבלייניות.

    IP: 82.80.86.46דווח על תגובה זו

    • עובדתית זה נכון אבל ...

      ד''ר, 27/11/05 17:08

      ככל שיש יותר בנים במשפחה כך הסיכוי ללידת בן הומוסקסואל הולך ועולה. מסתבר שלקב''ה יש חוש הומור סרקסטי במיוחד...

      IP: 212.179.195.10 דווח על תגובה זו

  • 43.

    החילונים במתח מתמיד האם

    האמונה מנצחת, 27/11/05 11:14

    בן הזוג בוגד בי או לא?!זה מתח מתמיד.
    בתור אדם דתי אני לא מבין איך ניתן לחיות במתח כזה...הרדיפה אחרי החומר לא מובילה לאושר ואולי אפילו ההפיך.

    IP: 62.219.135.162דווח על תגובה זו

    • החילונים ב''מתח מתמיד'' כי הם

      מפרנסים אותך, 27/11/05 11:43

      החרדים כידוע לא עובדים -ולא משתתפים בנטל החזקת המדינה .

      לא משלמים מס הכנסה, ארנונה מופחתת וכו'. ועוד מקבלים קיצבאות.

      כך שברור שיאריכו ימים יותר.

      חיים בחברה לא הישגית /מפגרת

      ובעצם חיים על חשבון הציבור הכללי.



      ועל זה אמרו חז''ל '' כל תלמוד תורה שאין עימו מלאכה -סופו בטלה וגוררת עוון''

      IP: 83.130.138.191 דווח על תגובה זו

      • כשחוזרים על שקר הרבה פעמים

        נח, 27/11/05 13:40

        הוא הופך ל''אמת''.
        רוב החרדים עובדים
        לכן מספיק עם השקר הזה.

        IP: 207.232.62.50 דווח על תגובה זו

        • רוב החרדים עובדים אבל ''בשחור''

          ולא מ, 27/11/05 16:59

          כותבים מזוזות .משגיחי כשרות וכו'.

          כמה מהם עובדים בעבודות יצרניות באמת?

          ואל תבלבל את המוח על שקרים .
          הסטיטסטיקה לא משקרת . בני ברק העיר העניה ביותר בישראל

          IP: 83.130.138.191 דווח על תגובה זו

          • מספר העובדים במשפחה

            די, 27/11/05 18:24

            בבני ברק דומה למספרם בתל אביב.

            אומת מול דוחות הביטוח הלאומי.

            IP: 85.250.187.74 דווח על תגובה זו

          • וזה לא כולל (ל''ת)

            שנור, 27/11/05 18:48


            IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

          • שים לב !!!

            לב לבייב, 27/11/05 20:49

            כאשר אתה ושכמותך תהיו ראויים לחנך את העם החרדי ..או אז נאזין לכם ואף נלמד מכם מה הוא עבודה שחורה ומה הוא יצרני ...!!בנתיים טפל באוקיינוס הפשע שלכם שהוא שחור משחור ..ומאיים על כולנו ברצח בסמים בסכינאות בתיה''ס ובמועדוני הזבל היצרנים.שלכם

            IP: 82.80.136.229 דווח על תגובה זו

    • מיטב הלקוחות של ה''בנות'' בתל

      שושה141, 27/11/05 22:26

      ברוך הם חובשי מגבעות שחורים..
      ברגע שהאישה מורחקת מהם לשבועיים בכל חודש, ובשאר הזמן תשושה מלטפל בעשרות ילדים, בבית ובפרנסה גם יחד, ברור שהוא יחפש החוצה.
      כל ההבדל הוא שבמגזר הזה זה כנראה לא נחשב ''בגידה''...

      IP: 82.80.153.73 דווח על תגובה זו

      • איך את יודעת? היו אצלך? (ל''ת)

        סנטה קטרינה, 27/11/05 23:05


        IP: 81.218.86.162 דווח על תגובה זו

      • איך את יודעת ? היו אצלך? (ל''ת)

        סנטה קתרינה, 27/11/05 23:18


        IP: 81.218.86.162 דווח על תגובה זו

      • איך את יודעת? היו אצלך? (ל''ת)

        סנטה קתרינה, 27/11/05 23:25


        IP: 81.218.86.162 דווח על תגובה זו

      • Y U RESORT 2 REASON, Y NOT

        BRING FACTS, 28/11/05 04:03

        From all your tguvot, you do seem to be a very miserable person, with a Dati backround in the past. How much hatred you spew against men bichllal, and Datiyim bifrat, I pity you. Get a life.

        IP: 205.188.117.8 דווח על תגובה זו

  • 42.

    בסקנדינביה חיים הכי הרבה,מסקנה (ל''ת)

    : טוב לז_ן, 27/11/05 11:08


    IP: 82.81.71.221דווח על תגובה זו

    • וכל המרבה הרי זה (ל''ת)

      משובח, 27/11/05 17:02


      IP: 69.158.4.17 דווח על תגובה זו

  • 41.

    נו, זה ברור

    זקן חילוני, 27/11/05 10:53

    לזקן חילוני כמוני אין למה לקום בבוקר. יש לי 2 ילדים ו5 נכדים, כולם עסוקים בעניניהם שלהם ובקושי זוכרים אותי.
    לאחי החרדי, צעיר ממני בשנתיים, יש 35 נכדים ו4 נינים. כל הזמן באים לבקר אותו. כל הזמן יש שמחות, בריתות, חתונות, בר מצוות, וכו'. יש לו חברים בבית כנסת שאתם הוא לומד ומתפלל כל בוקר וכל ערב. יש לו למה לקום בבוקר.

    IP: 81.218.252.249דווח על תגובה זו

    • תגובה נכונה (ל''ת)

      לא, 27/11/05 18:25


      IP: 85.250.187.74 דווח על תגובה זו

    • לאיש המבין מתל אביב

      אריאלה ג', 27/11/05 18:58

      תפסת את הנקודה!
      תתחיל לבקר את אחיך לעיתים קרובות ובכך תוסיף שעות שמחה לחייך.

      IP: 83.248.123.191 דווח על תגובה זו

  • 40.

    טרח היה חרדי?

    מוטי חיפה, 27/11/05 10:53

    עכשיו אני מבין

    IP: 62.0.119.142דווח על תגובה זו

    • בטח התכוונת למתושלח (ל''ת)

      מ, 27/11/05 11:37


      IP: 62.90.202.101 דווח על תגובה זו

  • 39.

    גם לאסירים חיים ארוכים

    אסיר מס' 875965, 27/11/05 10:52

    כל המחקרים מראים שלאסירי עולם חיים הרבה יותר ארוכים מאשר לבני אדם חופשיים. רוצים להיות אסירים???
    את מי מעניןן שדוסים חיים עוד שנתיים. השאלה היא האם יש להם חיים מלאים, מגוונים, ומאושרים? אם כן, יבושם להם. אני מעדיף לחיות בלי להתחנן אל מישהו בשמיים ולבזבז את זמני על נסיונות לשנות את תכניותיו או בטקסים מוזרים.

    IP: 68.238.242.37דווח על תגובה זו

    • תועה! כנס לאתר הדברות ושם (ל''ת)

      יסבירו לך הכל!!, 27/11/05 15:05


      IP: 217.132.139.215 דווח על תגובה זו

  • 38.

    הבעיה...

    תם, 27/11/05 10:31

    הייתי מוכן להאריך ימים, אבל אם התנאי הוא להאמין בשטויות שעובדי האלילים ומלקקי המזוזות מאמינים בהם, תשכחו ממני. אני מעדיף לחיות כמה שנים פחות אבל כאדם שכלתני שמאמין במדע ולא בקמעות ולחשים, ויש איזו זקן למעלה שבעזרת תפילה ניתן לשנות את תכניותיו.
    לעתים קרובות אנשים שוכחים שמה שחשוב הוא לא כמה זמן חיים אלא מה איכות החיים. להפך, זה חרא לחיות חיים ארוכים כאשר איכות החיים מחורבנת. כאשר החיים מחורבנים כמו חייהם של הדוסים האלה, עדיף למות צעיר...

    IP: 68.238.242.37דווח על תגובה זו

    • תם? יותר גרוע

      מיכל, 27/11/05 10:52

      ''מאמין במדע''???? מה זה???
      אם היית לומד מדע מינימאלי היית יודע שאין דבר יותר טיפשי וחסר השכלה לומר על מדע מאשר ''מאמין במדע'' -
      לא תמצא מדען אחד בעולם שמאמין במדע - זוהי אמונתם של הבורים שחייבים להאמין במשהו ומחזיקים מעצמם משכילים.

      כל מהותו של המדע הוא הטלת ספק, בחינה ובדיקה ואי קבלת ממצאים מדעיים קודמים כדבר מובן מאליו - בודאי לא כאמונה. המדע מונע מכוח ענווה כלפי נושאים מחקריים שאינם נחקרים עד תומם ואוי לו למדען שמתחיל להאמין בממצאיו.

      ובכלל, אוצר המילים הפיוטי שלך אכן מראה על רמה גבוהה ואיכות חיים שיש להתקנא בה. שלא לדבר על הנימוקים המעמיקים והמשכנעים.

      תוכל להתנחם בכך שהמחקר טרם הצביע על כך ששטחיות ובורות מקצרות חיים.

      IP: 85.65.246.24 דווח על תגובה זו

      • :) את צודקת

        אשר, 27/11/05 11:18

        אבל נראה לי שיותר נכון לרחם ולאהוב חבר'ה כאלה מאשר לרדת על בורותם. הם בסה''כ תוצר של מערכת חינוך וחיים מסוימת.
        אם לא נילחם בהבלים שלהם בכח הם ישמחו ''לרדת מהעץ'' האידיוטי שהם יושבים עליו כבר הרבה יותר מדי זמן.
        וללכת אחרי צו השכל הרגש והאמת,
        ולשוב אל מורשת אבותיהם הנצחית.

        IP: 192.118.35.31 דווח על תגובה זו

      • את נהדרת ! (ל''ת)

        תוכי יוסי, 27/11/05 11:29


        IP: 62.219.208.185 דווח על תגובה זו

      • יפה דיברת , מיכל .חמוד לאללה (ל''ת)

        ג'ק, 27/11/05 11:30


        IP: 80.74.118.68 דווח על תגובה זו

      • מדע

        תת, 27/11/05 12:06

        מצחיק אותי שפתאום דתיים כן מקבלים את אמיתותם של מחקרים מדעיים - מה עם אלפי מחקרים על כך שהעולם נברא לפני מיליוני שנים ? אבולוציה ? מחלות תורשתיות ? מחקרים ארכיאולוגיים שמראים שחלק נכבד מסיפורי התנ''ך לא היו ולא נבראו ?
        מאמינים במה שנוח להם להאמין- מקבלים את אמיתות המדע באופן סלקטיבי

        IP: 82.81.71.221 דווח על תגובה זו

        • הנה עוד חכם הצטרף

          מיכל, 27/11/05 12:52

          ''פתאום'' דתיים מקבלים את אמיתותם של מחקרים מדעיים?
          מחקרים מדעיים אינם מתיימרים לייצר ''אמת'' אלא להוסיף על הידוע לנו על העולם תוך ניסוח זהיר והבנה, ש''אמיתותם'' מוטלת בספק, עד המחקר הבא.

          חוץ מזה, אולי במקרה שמעת על מחקריו של פרופ אומן (רציונאליות), פרופ' רבל (חלבונים), פרופ' ליבוביץ ועוד רבים וטובים שבאופן ממש מפתיע הם גם חוקרים וגם דתיים!

          אולי תועיל להסביר את קביעתך לגבי הקשר בין אמונה באלוהי ישראל לבין מחלות תורשתיות? היכן בדיוק הבעיה?
          האם ידעת שאצל הציבור החרדי, למשל, מקובל מאוד לערוך בדיקות גנטיות בטרם הנישואין?
          אולי הצלחת להתבלבל בין עמדתה של הכנסיה הקתולית לגבי איסור הפלות וקבלת תינוק בעל מומים מולדים לבין עמדתה של היהדות - לא נורא, נסה שנית.

          לגבי האבולוציה - תקצר היריעה לנסות ולהסביר לך כי ישנן גישות שלא רואות סתירה, והמותג המצליח ''אבולוציה'' הוא כיום שם משפחה לכמה גישות מדעיות שונות ולעתים סותרות (ככה זה במדע, הוא קצת השתנה מאז ימי דארווין).

          לגבי הארכאולוגיה - איני יודעת אם לצחוק או לבכות.
          הארכאולוגיה חושפת ממצאים ומפרשת אותם. על הפרשנות ישנם חילוקי דעות ולעתים ממצאים חדשים סותרים תאוריות ותיקות. כמו בכל תחום מדעי אחר.
          הארכאולוגיה אינה מתיימרת לספר לנו מה היה בתקופת התנ''ך, אלא לסייע לגלות מה היה בתקופה זו, וכתחום מדעי הצלחתה היא חלקית - תמיד יהיו ממצאים שטרם נחשפו, או שטורפים תאוריות על פיהן.
          לכן, כרגע, רוב הממצאים אינם תומכים בכתוב תנ''ך לגבי תקופת האבות ויציאת מצרים, אך אין להם כל כוונה לטעון שהדברים לא היו ולא נבראו. לגבי תקופת ההתישבות בארץ ובודאי לגבי מלכות דוד - התמונה עוד יותר מורכבת. צריך לשבת וללמוד.

          IP: 85.65.246.24 דווח על תגובה זו

        • מה מצחיק? זה שדתיים ביקורתיים

          אשר, 27/11/05 13:13

          למדע?
          כל איש מדע אמור להיות ביקורתי ולקבל מה שבאמת מוכח , ולדחות מה שלא.

          IP: 192.118.35.31 דווח על תגובה זו

        • ל-תת

          שש, 27/11/05 20:29

          עיין תשובתי בנושא הדבולוציה לעדו
          תגובה מס' 33.

          IP: 212.235.5.37 דווח על תגובה זו

    • לתם המטומטם

      אלונה שניר, 27/11/05 11:57

      אל דאגה , תמות צעיר הטיפשות כן הורגת.

      IP: 217.132.104.229 דווח על תגובה זו

    • הוא אשר אמרתי, עמ''רץ עם גדילתו (ל''ת)

      דעתו נטרפת....., 27/11/05 15:03


      IP: 217.132.139.215 דווח על תגובה זו

  • 37.

    הדתיים ''מתים באוהלה של תורה''

    אליעזר בוכני, 27/11/05 10:08

    הסיבה לסיכויים של דתיים למות קטנים יותר.
    משתי סיבות:
    א) הדתיים ''מתים באוהלה של תורה''
    החילוניים מתים גם במלחמות ישראל.

    ב) אלוהים לא אוהב את הדתיים כי הם הרבו להטרידו בבקשות לכן רוצה
    שיהיו פחות במחיצתו בשמיים.

    IP: 62.0.188.20דווח על תגובה זו

    • אני לא מקנא בך

      בוננזה, 27/11/05 11:22

      מילא אתה כסיל ובור , מסכן שכמותך, אתה הוא זה שסובל וסופך לקצר ימים, כי המשא כבד מנשוא.
      אבל מה חטאה אישתך וילדך שיש להם אחד כמוך בבית.........

      IP: 82.123.185.106 דווח על תגובה זו

  • 36.

    לא כתוב פה ''חרדים'' חבורת דיסלק

    מדינת הציונים, 27/11/05 10:06

    דיסלקטים
    ולכל אלה שבכל פעם שעולה המילה ''דתיים'' נהיה להם שחור בעיניים. החרדים, ומתוכם הפאנאטים שלא עובדים ולא עושים צבא (היינו מעל גיל 18) הם חבורה שמסתכמת אולי ב30000 איש! רק מה, התקשורת קופצת כל פעם עם נתונים מעוותים ואתם אוכלים את כל הלוקשים... חבל שבמדינה שנועדה לתת מקלט ליהודים, היהודים האתניים מעדיפים לחיות באירופה...
    (מישהו אמר אנטישמיות?)

    IP: 80.230.224.164דווח על תגובה זו

  • 35.

    לא משרתים בצבא,לא עובדים כל

    gal, 27/11/05 10:05

    היום נחים בישיבה אז איך לא יש מי שממן אותם אז אין להם דאגות ...

    IP: 85.64.212.238דווח על תגובה זו

  • 34.

    ימותו הקנאים.מתוכחים עם עובדות (ל''ת)

    חסרי אמונה..., 27/11/05 10:00


    IP: 192.115.29.97דווח על תגובה זו

  • 33.

    הסיבות, סיכום :

    עדו, 27/11/05 09:59

    1. האמונה מורידה את הלחץ הנפשי- ראו תגובה 19. ידוע מהרבה מחקרים שמדיטציה מורידה את הסטרס ומעלה את תוחלת החיים- ותפילה היא סוג של מדיטציה

    2. דתיים חיים באופן כללי חיים בריאים יותר- פחות מעשנים, אוכלים יותר בריא, לא שותים יותר מדי.

    3. יש להם בשביל מה לקום בבוקר- ראו תגובה 22.

    4. וכן זה בהחלט קשור לכך שחרדים (הכותרת במעריב היא ''חרדים חיים יותר'') לא מסכנים את עצמם בצבא, בעבודה, פחות נוסעים בדרכים (שבתות וחגים למשל).

    מה שברור מכל זה -אורח החיים הוא זה שגורם לכך . מי שרוצה להאמין בהשגחה עליונה- שיבושם לו, הוא הרי כל חייו מחפש הוכחות לקיומו של בורא לעולם.

    ומצחיק אותי שפתאום דתיים כן מקבלים את אמיתותם של מחקרים מדעיים - מה עם אלפי מחקרים על כך שהעולם נברא לפני מיליוני שנים ? אבולוציה ? מחקרים ארכיאולוגיים שמראים שחלק נכבד מסיפורי התנ''ך לא היו ולא נבראו ?
    הם מאמינים במה שהם רוצים להאמין- מקבלים את אמיתות המדע באופן סלקטיבי.

    IP: 82.81.71.221דווח על תגובה זו

    • הרי לך תשובה מדעית

      שש,, 27/11/05 19:48

      האבולציה היום נשללת ע''י רוב המדענים הדגולים בעולם, פרד הויל מדען בעל שעור קומה אומר שהסכוי
      להוצרות תא חי כה מתוחכם הוא כמו הסכוי שסופת טורנאדו תעבור על מגרש לגרוטאות ותשאיר אחריה מטוס בוינג 747 עם המפתחות בפנים.
      תארוך גיל העולם ע''פ שכבות גם הופרך וזאת משום שמצאו מאובנים שע''פ גילם לא מתאימים לשכבה וזאת ללא סימני רעידת אדמה.
      תארוך ע,פ קרינה ר''א של c14 גם התגלתה כלא נכונה וזאת משום שיצאו המדענים בהנחה שקצב ההתפרקות זהה כל הזמן (מה שלא יכול להיות גם הגיוני באם נקח בחבון שהמבול שינה את האוזון וכן גם את כלל הקרינה הקוסמית) מכל מקום ההנחה שקצב ההתפרקות שווה כל הזמן, נקראת אסטרפולציה לה חסרונות רבים כמו גוגמת האנומליה של המים וכן הערכות של גיל נטיפים
      לפי ההנחה שקצב טפטוף הסיליקה
      זהה כל הזמן, מה שהביך מאד את המדענים שגלו מתחת לגשר בו 15 שנה נטיף האמור להיות בן כמה מליוני שנים.. תארוך ע''פ שנות אור הוא הכי רציני כיום ומדענים טוענים
      שהעולם קים 15 מיליון שנות אור,
      אין כל בעיה , חז''ל אומרים:''כל מעשי בראשית בקומם ובצביונם נבראו''
      ראש השנה הוא יום הולדת האדם בו
      אומרים:''היום הרת עולם''-- היום נסתיים ההריון של העולם, כתוב בים הרביעי תלה הקב''ה את המאורות בשמיים :''והיו לך לאותות ולמועדים לשנים ולחגים'' מאיפה היהדות לוקחת את המס' 5766? התשובה דורות- אדם הוליד את.... וגילם עד היום ...מה קרה לפני היום הרביעי אף
      אחד לא יודע לא היה אדם לראות.
      למה כתוב ויהי ערב ויהי בקר יום אחד? למה לא כתוב רק יום? התשובה: יום זה מעגל בקר וערב
      כתוב בתהילים:''כי אלף שנים בעיניך כיום וכו''' יום זה משג כמו רבבה
      זמן זה מימד שה' נתו לאדם ה' הנו מעבר לזמן ומה שבטוח שלא נוכל לבדוק אותו במעבדה מדעית.

      IP: 212.235.5.37 דווח על תגובה זו

      • אשריך (ל''ת)

        אני, 28/11/05 23:13


        IP: 212.179.210.70 דווח על תגובה זו

  • 32.

    אתם יודעים מה מעניין?

    הנה נושא, 27/11/05 09:48

    תספרו כמה תשובות יש כאן לשאלה - למה דתיים חיים יותר?

    אולי אחת מהתשובות האלה נכונה, אבל ללא ספק לא יותר מאחת. מה שאומר שרוב המגיבים אינם יודעים באמת את התשובה. זה מה שמצחיק, וככה זה בכל נושא. אנשים לא מוכנים להודות - אפילו לעצמם - שהם לא יודעים. הכל צריך להיות מובן, הכל צריך להיות ברור. ואם יש שאלה - אז מוצאים תשובה.

    פעם עמדתי ליד פתח איוורור כלשהו, בבניין, ושאלתי עוברים ושבים אם ידוע להם למה משמש הפתח הזה. הקטע הזה פשוט עניין אותי. אנשים הסבירו לי שזה חשמל, שזה מזגן, שזה מעלית, מה לא. ואף אחד לא ענה ''אני לא יודע''.

    IP: 69.122.12.98דווח על תגובה זו

    • אמת בוקעת!! (ל''ת)

      אריאל, 28/11/05 19:12


      IP: 82.80.159.181 דווח על תגובה זו

  • 31.

    ביפן חיים הכי הרבה, מסקנה:

    טיל רומני, 27/11/05 09:46

    טוב לאכול סושי מללמוד תורה.

    IP: 212.179.32.210דווח על תגובה זו

    • If it is so good, then why so (ל''ת)

      many SUICIDES, 28/11/05 03:54


      IP: 205.188.116.6 דווח על תגובה זו

  • 30.

    ''למען יאריכון ימיך ...''

    ניר, 27/11/05 09:35

    כך הבטיח הבורא.ומקיים.

    IP: 84.228.22.239דווח על תגובה זו

  • 29.

    מי שמוצץ לאחרים את הדם... (ל''ת)

    שרון, 27/11/05 09:31


    IP: 223.31.95.176דווח על תגובה זו

    • מסכים במאה אחוז (ל''ת)

      גבלס, 27/11/05 10:28


      IP: 85.65.246.24 דווח על תגובה זו

  • 28.

    לא נהרגים בצבא, לא בתאונות עבו

    אריה, 27/11/05 09:28

    לא בתאונות עבודה, לא חוזרים בליל שישי שתויים ונהרגים בתאונת דרכים, , לא נדקרים בפתחי פאבים...

    תוחלת החיים שלהם הייתה צריכה להיות כפולה !!!!!

    IP: 82.81.77.128דווח על תגובה זו

    • צודק 100%! (ל''ת)

      ארמי עובד, 27/11/05 09:46


      IP: 212.179.32.210 דווח על תגובה זו

    • ועל זה נאמר ''ימותו הקנאים''!

      הנושא בעול תורה, 27/11/05 09:56

      ''כל הנוטל עליו עול תורה מעבירין ממנו (מהשמים) עול מלכות ועול דרך ארץ'' (מסכת אבות)

      IP: 80.230.224.164 דווח על תגובה זו

    • חבל שלחילוני כמוך אין את (ל''ת)

      הבנת הנקרא, 27/11/05 10:02


      IP: 199.203.172.73 דווח על תגובה זו

    • כנראה ש''מדעית'' היא לא השפה שלך

      חשוך ימי בינימי, 27/11/05 10:15

      אתה טוב בלקלל ובללכלך.

      המחקר בדק הבדלים בתוחלת חיים כתוצאה מתחלואה, בעיקר תחלואת לב. אין לזה קשר לכל התופעות שציינת. במחקר מדעי מבודדים (עד כמה שניתן) את הפרמטרים השונים כדי לבדוק את השפעתו של כל גורם בנפרד.

      IP: 84.109.153.172 דווח על תגובה זו

      • תחלואת לב קשורה מאוד לעבודה

        מאור-המאה ה-21, 27/11/05 11:38

        יש סטיסטיקה שמראה באופן ישר את מקרי המוות של נשים לפני כניסתן לעבודה(המהפכה הפמניסתית) ולאחריה.

        התוצאות מראות על זינוק בבעיות לב אצל נשים בעיקבות כניסתן לעבודה.

        כך שמי שחיי על חשבון מישהו אחר (משלם מס הכנסה נמוך /בכלל לא, ממעט בהוצאות כך לא משלם מע''מ , ועוד כהנה וכהנה דודמאות) -כנראה חיי יותר!

        IP: 83.130.138.191 דווח על תגובה זו

        • גם אתה לא דובר ''מדעית''

          חשוך ימי בינימי, 27/11/05 18:29

          מחקר סטטיסטי אינו מתיימר לקבוע את כיוון הסיבתיות, אלא את קיומו של מתאם.

          המחקר דלעיל כלל לא התמקד בחרדים, אלא באנשים דתיים מכל הסוגים והדתות. הרפש האנטישמי שלך כלל לא שייך לעניין. (אגב, רוב החרדים בעולם עובדים למחייתם קשה מאוד, לא פחות ממך).

          IP: 82.80.49.14 דווח על תגובה זו

      • לדעתי מחקר זה..

        שש, 27/11/05 14:59

        רק מראה כמה צדקו חז''ל באמירתם :
        תלמירי חכמים ,עם הזדקנותם דעתם מיושבת עליהם, ואלו עמי ארצות ואפיקורסים עת זקנתם דעתם נטרפת
        עליהם.

        IP: 217.132.139.215 דווח על תגובה זו

  • 27.

    מאריכים חיים?אוקיי.איכות חיים?

    סבתא זפטה, 27/11/05 09:25

    לא בדיוק.
    אצל דתיים נפוץ יותר המנהג להחזיק את הזקנים בבית ולטפל בהם.

    גם יש אינספור ילדים שנושאים בעול, גם אשה שכל הזמן בבית, גם אב שלא עובד לפרנסתו - כולם עוזרים.

    מי שעובר בזיקנתו לבית אבות או למוסד סיעודי, או שהוא צלול ואינו מוכן ליפול לנטל על ילדיו - לא יאריך ימים. הבדידות, הניכור והריחוק מהמשפחה מכריעים את הכף.

    IP: 81.218.42.26דווח על תגובה זו

    • כבר אמרו חז''ל ''איזהו עשיר?...

      ימותו הקנאים, 27/11/05 09:59

      השמח בחלקו''
      ולכן איננו צריכים את כל המותרות והבילויים שאתם זקוקים להם. די לנו בבגד ללבוש (לא חייב להיות אופנתי) לחם לאכול (לא סושי) ומשפחה גדולה ובריאה שעוזרת בשעת צרה...

      IP: 80.230.224.164 דווח על תגובה זו

  • 26.

    מי מעביר להם ימים ומאיזה תקציב (ל''ת)

    ד''ר לפיד, 27/11/05 09:22


    IP: 62.0.92.220דווח על תגובה זו

  • 25.

    מי שחי מכספי אחרים חסר דאגות..

    גבי, 27/11/05 09:12

    חוסר דאגות = חיים ארוכים...
    זה לא נס... זה הציבור החילוני הפראייר שממן חיי חסר דאגות לחרדים...

    IP: 70.25.127.26דווח על תגובה זו

    • הקיבוצים הדתיים פרזיטים? עיוור (ל''ת)

      שחר, 27/11/05 09:44


      IP: 80.178.175.151 דווח על תגובה זו

    • אני דתיה ועובדת קשה . בכספי

      דתיה, 27/11/05 15:02

      מממנים גמילה מסמים לילדיך העברינים. אולי מספיק עם הסיסמאות המכוערות האלו ?

      IP: 82.81.10.119 דווח על תגובה זו

  • 24.

    סוף סוף הדתיים מצאו משהו חיובי

    מתן כוכבי, 27/11/05 09:07

    יש אלוהים !

    שואה? התנתקות? מחלות? פיגועים?
    אלפי מחקרים שמוכיחים שהעולם נברא לפני מיליוני שנים? אבולציה ?

    על זה הם יענו כמובן ''נסתרות הן דרכי האל''

    IP: 82.81.71.221דווח על תגובה זו

  • 23.

    כבד את אביך ואת אמך למען יאריכ

    משה, 27/11/05 08:59

    יאריכון ימיך. כך נאמר בתורה. הקפידו לכבד הורים והאריכו ימים

    IP: 85.65.51.205דווח על תגובה זו

    • מי שמבקר במושב זקנים

      יפה אמרת, 27/11/05 09:30

      יווכח שרק, על כל פנים לרוב, הילדים שיושבים אצל הוריהם הם אנשים דתיים. חילונים פשוט מבקרים הרבה פחות. לא הרבה, המון פחות.

      IP: 80.178.6.44 דווח על תגובה זו

      • נסה לבוא בשבת, מותק (ל''ת)

        חנה, 27/11/05 11:40


        IP: 212.199.225.39 דווח על תגובה זו

  • 22.

    לא בהכרך אצל דתיים יהודים!

    רוב, 27/11/05 08:54

    מחקר זה מצטרף למחקרים רבים אחרים: לא קמיעות, אורח החיים, גנטיקה או השגחה מלמעלה:
    מחקר נוסף מראה שהמבקרים בקביעות *בכנסייה* חיים בממוצע שנתיים יותר!
    מה שאומר שאם אתה אדם בעל מטרה, תחייה יותר. זה נכון גם אם ה''אלוהים'' שלך הוא הקריירה שלך- כל עוד אתה ''מחזיק את עצמך'' בחיים למען זה, וזאת המטרה שלך, אתה תחייה יותר. האמונה- ולא משנה במה בעצם (אלוהים, ישו, אלה, אשתך, אמיר פרץ) - היא שתגן עליך.

    IP: 192.118.28.70דווח על תגובה זו

    • נכון - ראו מקרה שמעון פרס

      שלמה, 27/11/05 09:04

      הוא ''מחזיק'' את עצמו בפוליטיקה, לא רוצה לפרוש, יש לו בשביל מה לקום בבוקר, הוא לא נכנס לדכאונות, הוא ממשיך להעסיק את עצמו כל הזמן, אוכל בריא מתעמל, קורא ומפעיל את המוח.

      IP: 82.81.71.221 דווח על תגובה זו

      • מעולם לא עבד,בן גוריון ריפד לו

        מעולם לא עבד,בן, 27/11/05 10:01

        מעולם לא עבד,בן גוריון ריפד לו את החיים,בשואה לא היה,בשום צבא לא שירת,עוני לא ידע ,במעברות רק ביקר ללחוץ ידיים ולחזור למיטה החמה עם סוניה,הילד חמי שוחה במיליונים אז יש סיבה לאריכות ימים לעומת פולני ממוצע בפולניה שחי ברעב ובדוחק,

        IP: 66.245.246.35 דווח על תגובה זו

      • מעולם לא עבד,בן גוריון ריפד לו

        מעולם לא עבד,בן, 27/11/05 10:10

        מעולם לא עבד,בן גוריון ריפד לו את החיים,בשואה לא היה,בשום צבא לא שירת,עוני לא ידע ,במעברות רק ביקר ללחוץ ידיים ולחזור למיטה החמה עם סוניה,הילד חמי שוחה במיליונים אז יש סיבה לאריכות ימים לעומת פולני ממוצע בפולניה שחי ברעב ובדוחק,

        IP: 66.245.246.35 דווח על תגובה זו

      • דוגמא לא טובה...

        חשוך ימי בינימי, 27/11/05 10:17

        שמעון פרס הוא אדם דתי ואדוק בדתו.

        אמנם הוא לא מאמין בדת היהודית ואף המיר את דתו כמה פעמים בחייו (פעם האמין בדת הסוציאליסטית והיום בדת אוסלו), אבל זה לא משנה את מהותו. אדם דתי ופנאטי.

        IP: 84.109.153.172 דווח על תגובה זו

  • 21.

    יש אולי 10 מחקרים רפואיים

    הדתייים לא חיים, 27/11/05 08:47

    אחרים שיסתרו את הנ''ל-
    לגבי תמותת תינוקות, מומים בלידה, פיגור שכלי.

    יש הבדל בין להיות קייים לבין לחיות. הם קיימים יותר זמן, הם לא בדיוק חיים

    IP: 82.81.71.221דווח על תגובה זו

    • מאיפה השנאה והבורות?

      סטודנט, 27/11/05 09:30

      שני דברים...
      1. פגשת פעם דתיים , שאתה יודע שהם לא חיים אלא קיימים?
      גרת איתם?
      חיית איתם?
      מה אתה יודע עלינו?
      באותה המידה אני יכול לומר שמי שחי רק על פי התאוות והפנטזיות שלו, אינו חי באמת אלא פשוט מעביר את הזמן.טענה זאת מגוכחת בדיוק כמו טענתך.

      2. ולגבי הבורות- אם היית מבין במחקר סטטיסטי היית יודע שככל שיש יותר פגמים ומומים, אנשים מתים בגיל צעיר יותר (לדוג' תוחלת החיים של אנשים עם תסמונת דאון היא בערך 40 שנים) ונתון כזה היה אמור להוריד את ממוצע תוחלת החיים הדתי.אם למרות זאת עדיין דתיים חיים יותר, זה רק מחזק את ההנחה של המחקר...

      IP: 212.179.201.236 דווח על תגובה זו

      • רציתי לצטט את דקארט

        ראובן מ., 27/11/05 09:56

        הציטוט מתוך ויקיפדיה :

        בתחילה, דקארט מגיע לעקרון אחד : אני חושב, לכן אני קיים (אשר תורגם באופן לא מדוייק כ''אני חושב משמע אני קיים''). בלטינית : cogito ergo sum, לכן מכנים משפט זה בקיצור הקוגיטו.

        דקארט מסיק כי הוא יכול להיות בטוח שהוא קיים, אך באיזו צורה? הרי אנו רואים את גופנו דרך שימוש בחושים, אשר הוכחנו כי אינם מהימנים. אם כך, ניתן רק לומר שאנו ''חושבים דברים'', משמע, מחשבה היא התמצית והדבר היחיד שבו לא ניתן להטיל ספק.

        בוא נעזוב רגע את החרדים שלנו . אתה אומר כל מיני מאמינים ? בוא ניקח את המוסלמים שלא חושבים הרבה , אלא מחשיבים את עצמם לעבדי אללה. לכן יוצא שהם לא רק שלא חיים , אלא גם לא ממש קיימים...

        אגב אני לא מתפלא שחרדים חיים יותר . הם לא צריכים לעבוד קשה , לא הולכים לצבא , גם אלה שעובדים - בעיקר בקהילה שלהם. תבוא בשעה 10-11 בבוקר לאיזה שכונה חרדית ( מאה שערים , בית וגן , בר-אילן ) - תראה חיים שוקקים. תבוא לפסגת זאב \ גבעה צרפתית \ רמת אשכול - דומם. אנשים בעבודה...

        IP: 212.199.244.236 דווח על תגובה זו

        • תודה על הציטוט , אבל...

          סטודנט, 27/11/05 12:07

          1. אם היית אומר, ''אני מטיל ספק, משמע אני קיים'' היה יסוד לדון בדברייך.אבל דיקארט אמר ''אני חושב משמע אני קיים'' ועל זה אין ספק שגם אנשים דתיים וחרדים חושבים (אני חושב...).הרי לא יעלה על דעתך לומר אחרת!? אתה יכול לטעון מה שאתה רוצה על דתיים ועל חשכת ימי הביניים ועל עוד ועוד טענות. אבל, אתה לא יכול לטעון שהם לא חושבים (אני מציע לך לנסות להתמודד עם דף גמרא, גם אם נשקלל את חוסר הידע בשפה הארמית ובמושגים) אני חושב שתגלה שצריך הרבה יותר חשיבה מאשר לקרוס כל ערב מול ערוץ 2.

          2.לגבי הטענה השניה שלך- ראשית המחקר לא בדק חרדים באופן בלעדי.איך התיאוריה שלך על ''לא לעבוד''= איכות חיים, מסתדרת עם הציבור הדתי לאומי שעובד ומשרת בצבא (שלא לדבר על כך שגם אם קיימות בעיות בציבור החרדי עדיין המון עובדים שם.) ושנית, לפי דברייך מובטלים היו צריכים לחיות גם כן יותר- אני מקווה שאתה לא מסכים עם זה...

          IP: 212.143.118.240 דווח על תגובה זו

  • 20.

    וכרגיל. הקנאה אוכלת.

    אינשם, 27/11/05 08:47

    א. באלו דתיים מדובר? מפני שחובשי הכיפות הסרוגות מתים יופי במסגרת הצבאית.אבל זה בסוגריים. השאלות האמיתיות והעובדות מגיעות עכשיו.
    ב. הקטע הוא למות? שנו אורח חייכם ואולי תזכו לשרוד.מדינה חופשית בחירה שלכם
    ג. בהשתתפות בארועים של לא דתיים, ללא מסכת אב''ך, סיכוי רב להחנק (מהסגריות, מהסגריות). על המקום, או לאחר שנים ממחלות ריאה. אבל זו מדינה חופשית בחירה שלהם.
    ד. במועדונים,או שסתם שותים וזונים במקרה הטוב. או שסתם נדקרים מסכין במקרה הרע.המהות היא סתמ(ית).
    ה. מי מכריח אתכם לתת לצאצא המתבגר שלכם על כל אלכוהולו, סמיו, או סתם הורמוניו הפורצים, את הרכב? אין לכם בחירה?
    ו. לא תבגוד! (זה לא כתוב בתורה). מומלץ. את/ה לא תפחד להתגלות ויחסכו לך הרבה דפיקות לב מיותרות. והחוקי/ת שלך לא יינזק מעוגמת הנפש.
    ז. אם זה איבר החשיבה שלכם, זה מקור הבעיות שלכם.
    חשבו מהראש והאריכו ימים.

    IP: 85.130.129.57דווח על תגובה זו

    • אם תחשבו את

      מישו, 27/11/05 13:19

      הפיגועים- היה צריך לצאת שהמתנחלים מתים הכי הרבה באחוזיהם, קחו ישוב כמו כפר דרום ז''ל- אין בית אשר אין בו מת...
      המתנחלים משרתים בצבא- ועוד איך (בינתיים.) והרבה מהם מתו שם
      אז מעניין איך יש להם תוחלת חייםכזו טובה? כי הם שלמים עם עצמם, הולכים לפי א-לוקיהם והאידיאולוגיות שלהם, שימו לב שהדתיים הדתיים יותר- לרוב מתנחלים- פחות שמים קצוץ על החילונים- חיים בשלווה פנימית= חיים הרבה, מומלץ!! (רק תסעו בממוגן ירי...)

      IP: 147.237.70.103 דווח על תגובה זו

  • 19.

    זה ידוע מזמן, והסיבה היא:

    דוקטורית, 27/11/05 08:41

    הרבה פחות סטרס.
    האדם החילוני לוקח את האחריות על עצמו, וזה יוצר לחץ עצום עליו, המתבטא בפחדים, דאגות ומתח, שהם הגורם מס' 1 למחלות ומוות.
    הדתיים (מכל הסוגים, לא דווקא יהודים) סומכים על רצונו של האל, ומקבלים את הגורל ש''הוא'' קובע.
    זה מוריד המון מתח ולחץ.

    IP: 85.250.167.196דווח על תגובה זו

    • התגובה האינטליגנטית היחידה

      ארז, 27/11/05 08:55

      אגב לדעתי זה קשור גם לקריאה והפעלה של המוח.
      אני בטוח שאם יבדקו הסופרם אנשי הרוח, המדענים והפרופסורים יגיעו לאותם תוצאות בדיוק.

      IP: 82.81.71.221 דווח על תגובה זו

    • אמונות טפלות חילוניות...

      MD, 27/11/05 09:16

      אתם באמת חושבים שאנחנו חיים בפחות סטרס?
      אתם בטח גם חושבים שהרב מחליט עבורי עם מי להתחתן ומה לעשות...

      צאו מזה. החיים האמיתיים אינם כאלו!

      אין לי דאגות פרנסה?
      אין לי בעיות עם הילדים?
      אין בעיות רפואיות?
      המצב במדינה לא מדאיג אותי?
      כשחותכים אותי בכביש , אני לא מתעצבן?

      מה זה קשור ללשים מבטחי באל????

      ההפך הוא הנכון לפעמים (וכאן הזמן לקצת אמונות טפלות דתיות...)- אתם לא מוגבלים ע''י מצוות שתוחמות את החים שלכם.אתם חופשיים למלא ולשיים כל פנטזיה שלכם. אתם לא מודאגים שמא מישהו מסתכל עליבם ובוחן את מעשיכם. לכם זה לא משנה איך בדיוק יצא הילד שלכם...- נשמע מגוחך , נכון?
      ככה בדיוק אנחנו מרגישים כשאנחנו קוראים יציאות כמו- הדתי לא מודאג כי הוא שם מבטחו באל.

      תעשי טובה דוקטורית יקרה, צאי ממגדל השן האקדמי שלך.תסתכלי ימינה ושמאלה, תתחילי להכיר דתיים ולדבר איתם ותגלי דברים מדהימים (בטח לא מה שחשבת...).

      בהצלחה

      IP: 212.179.201.236 דווח על תגובה זו

      • אני לא מיצג את הדוקטורית אבל

        רמי ונה, 27/11/05 09:37

        כל מה שאמרת לא סותר את מה שהיא אמרה. היא לא טענה שאין בכלל סטרס אצל דתיים . לדעתי כל מה שהיא מנסה לאמר שיש פחות סטרס אצל דתיים בגלל האמונה באלוהים.
        אין ביניכם ווכוח אלא חוסר הבנה.

        IP: 68.105.91.218 דווח על תגובה זו

        • תודה על נסיון הפשרה

          MD, 27/11/05 12:12

          אבל, אני לא מקבל אותו...

          הדוקטורית טוענת טענות ידועות שנובעות מחוסר הכרה של המציאות הדתית ומדעות קדומות.
          אני טוען שאני חי חיים לא פחות מסובכים ומורכבים מכל אדם חילוני אחר.אני גם טוען שניתן לחיות חיי שיגרה ללא כל מחשבה על עתידך או על עתיד האומה גם כאשר אתה חילוני.אני טוען שלחיות חיים של מוסר ומחשבה על כל צעד (האם הוא מוסרי? האם הוא נכון? האם הוא מועיל למי שסביבי או מזיק לו) יכול להיות לא פחות קשה ואחראי מאשר להניח שאני ואין בלתי.

          IP: 212.143.118.240 דווח על תגובה זו

          • לחיזוק הדוקטורית

            יוסי, 28/11/05 07:37

            MD יקר, כמובן שבכל כבשי הארץ יש גם כמה שחורות, אבל רובן לבנות.

            הדוקטורית התכוונה בממוצע. בממוצע החרדים מצביעים יותר לימין, מועסקים פחות, עושים פחות מילואים, מרוויחים פחות כסף, חיים יותר זמן וגם עם פחות סטרס.

            IP: 140.180.135.1 דווח על תגובה זו

    • אחריות זה ידוע

      ==, 27/11/05 09:24

      האדם הדתי עושה לפחות שלוש פעמים ביום הפסקה מהעולם החיצוני ומיתפלל שחרית , מינחה, ומעריב - מדיצמיה מופלאה, האדם הדתי לוקח אחריות על החיים, ועל כל דבר, אבל מאמין בבורא עולם, והאמונה - עוזרת לקבל דברים בפרופורציה, האדם הדתי כן עובד , מקבל תרופות שצריך, אבל מאמין בבורא עולם, והאמונה היא טובה יותר מכעס וביקורת שיש בחיי ה''חילוני'' ביום יום, וחשובה גם העובדה שהאדם הדתי לא נוסע בשבת, הוא עם המשפחה בבית לשיחות תפילות לא חשוב, הוא לא בפקקים בכבישים בלחץ להגיע ל... לא חשוב לאן כך שהמחקר בהחלט הגיוני גם מבחינת המזון, אין ספק שהמזון הכשר, שצורת האכילה הרגועה עם ברכה לפני ואחרי - שוב ''מדיטציה'' אפשר לקרוא לזה גם כך, והאנשים הדתיים בהחלט חיים ולא רק קיימים.

      IP: 85.250.118.232 דווח על תגובה זו

    • את מה זה שבויה בסטיגמות

      דוקטור גם, 27/11/05 09:32

      גם אני רופא ולא חושב שיכול להסביר הכל. משם מתחילה הבעיה כשאנחנו הרופאים חושבים שאנחנו יודעים לפרש, להסביר וגם לתת ציונים. עם הנתונים האלה שיוצאים כבר הרבה שנים בהרבה מחקרים אי אפשר להתווכח. אלו עובדות וככל שעושים מחקרים מבוקרים יותר וכפולי סמיות הם מראים את זה באופן יותר נחרץ.
      אז, אנא, אל תקבעי נחרצות את הסיבה השבלוניסטית שלך

      IP: 194.90.218.49 דווח על תגובה זו

      • לדוקטורים

        שמחה, 27/11/05 10:56

        הדתיים ממעטים ללכת לרופאים ,לפחות ב 30- 40 אחוז פחות בקורים אצל הרופאים!!!
        התוצאה חסכון כספי המדינה ,וחיים ארוכים יותר.

        IP: 62.47.132.165 דווח על תגובה זו

  • 18.

    מסתבר מאליו

    דתי, 27/11/05 08:35

    ...למען יאריכון ימיך

    מתי החילוניים יתפקחו ויבינו מה הם מפסידים? את הפרט הזה הוכיחו, יש עוד מליון פרטים בהם יש יתרון לעובד ה' על פני מי שחי בחילוניות. מתי תאמצו את כל המכלול וייטב לכם?

    IP: 192.116.207.179דווח על תגובה זו

  • 17.

    ל1 מדובר בישובים שמשרתים באחוז

    גד, 27/11/05 08:35

    באחוזים הכי גבוהים במדינה ביחידות קרביות

    IP: 147.237.70.101דווח על תגובה זו

  • 16.

    חובה לקרוא - מעניין מאד

    חובה לקרוא, 27/11/05 08:33

    מספר דברים:
    דווקא לפי הדתיים, זה רע לחיות יותר. החיים כאן זה זמני ובר חלוף והם לצורכי ''תיקון'' הנפש. כלומר ה''תיקון'' מתארך ומכאן שהם אמורים להיות מרוצים הרבה פחות - כלומר, הענישו אותם.... הבנתם? הרי אנו כאן לתקן דרכנו ולהגיע לגן עדן בעולם הבא!

    הנושא השני קשור לאורך החיים הסגפני. ולהרבה פחות תרדות יום. הבינו, כאשר אתה מטיל את האחריות לכל מה שקורה בעולם עם אלוהים. החיים קלים יותר. אתה כאדם, לא אחראי לכלום, מצפונך נקי ואתה לא טרוד.
    לגבי המזון, החרדים לא באמת עניים. הם לא אוכלים לחם ומים ואז חולים בסוכרת (לדוגמא). הם ניזונים באופן מאד מאוזן. חמש צוצות בשנה (לפחות), מעט עוף ובשר וכלל מוצרים משמינים. הפרדה בין ארוחות כבדות (פעמיים ביום (הם קוראים לזה הפרדת חלב ובשר). וללא בשר שמן (חזיר).
    הם מרבים ללכת ברגל..מתי אתם עשיתם ספורט לאחרונה?
    לא מסתכנים בשירות צבאי, לא נוסעים ברכב פרטי בכל יום לעבודה ועוד יום וחצי בממוצע בשבוע (לא נוסעים בשבת), וממעטים ללכת למקומות ציבוריים בעלי סיכון יתר. הם ממעטים לעשן (אסור הילכתית לפגוע בגופנו - יצירת אלוהים - פקודת הרב).

    בקיצור, הם צריכים לחיות עד גיל 100. למה הם לא? אסביר: נישואים בתוך העדה עצמה, מביאים למומים מולדים רבים יותר ותמותה (בידקו את אחוז המומים המולדים בעדה).

    IP: 62.90.35.105דווח על תגובה זו

    • חובה לקרוא ב' - מעניין מאוד

      מיכל, 27/11/05 09:21

      מעניין אם היתה כתבה בנושא בריאותי אחר הכותב החכם 16 היה רואה חובה לעצמו לשתף אותנו בבורותו המדהימה.
      א. החיים הם ברי חלוף והם קדושים. אסור לקחת אותם וחטא חמור הוא קיצור החיים או התאבדות חלילה.
      אברהם אבינו האריך ימים וכך גם משה רבנו והדבר מוזכר לחיוב (אבל מצריך יכולת קריאה של ילד בכיתה ו'- אם תתמיד תצליח להגיע לשם).

      ב. האדם אחראי לחייו ועליו לבחור בטוב או ברע. התפיסה של ''השתדלות'' היא תפיסה רחבה ויש עליה הסכמה כללית - אלוהים עוזר רק למי שעוזר לעצמו (ובפועל זה לא תמיד כך, אבל להשתדל - חובה).

      ג. הם לא באמת עניים - הם סתם עושים את עצמם. אפילו בסדום הרשעה מספרים לנו חז''ל שהרשעים לפחות העמידו פנים שהם מסייעים לעניים (למרות שנתנו להם למות ברעב). אתה אפילו לדרגה הזאת עוד לא הגעת, וזה בטח בגלל שאתה מתנדב יום יום בארגוני מתן בסתר ורואה את המצוקה, שבה נגועים לא רק דתיים.

      ד. שירות צבאי - כמה מעייף, בתור מי ששרתה בצה''ל ובעלה עושה יותר מילואים ממה שביכולתך לדמיין - אני מבינה פתאום למה יש אנשים שלא רוצים להגן על חלקים אחרים של האוכלוסיה.
      כנראה טרם שמעת על אחוז הצוערים הדתיים בקורס קציני חי''ר למשל, על אחוז הדתיים ביחידות השדה ועוד.
      זה באמת מעייף לנסות ולהתמודד עם השטות הזו.

      ה. רכב פרטי - נניח לזה. לא ממש משנה.

      ו. מומים מולדים - מה זה ''בתוך העדה''? רוב המומים המולדים הידועים לנו הם מומים של העדה האשכנזית. לחוקרים האמריקנים היה קל לבדוק זאת בשל האופי הייחודי של קהילת החרדים בארה''ב ויש הסוברים שמשום שרובם היו אשכנזים בעצמם (וזאת לאחר שיחה עם חוקרת גנטיקה). המומים המולדים קיימים גם בעדות צפון אפריקה, בקרב שחורים ובודאי שבקרב ערבים.
      דווקא בקרב דתיים בועיקר בקרב חרדים המודעות לבדיקות גנטיות עוד בטרם האירוסין היא גבוהה מאוד, כך שלפחות בכך הם הרבה יותר מתקדמים מבור שטוף שינאה שכמותך.

      חייםארוכים ובריאים, וכל טוב לך.

      ואגב, שינאה, בכל מקרה, לא ממש יפה לבריאות, אבל טיפשות יכולה להאריך ימים - אין שכל אין דאגות.

      IP: 85.65.246.24 דווח על תגובה זו

      • אין גדולה כתורה ואין צדיקים כ

        אורי, 27/11/05 11:39

        מיכל יקירתי,

        כמה חבל שאת נגועה בדמגוגיה ובסיסמאות ריקות מתוכן. חבל עוד יותר, שלא קראת את כל הכתבה ואת כל דברי.

        אנסה להגיב לדברייך.

        א. לא כתבתי דבר וחצי דבר על נושאי ההתאבדות. חיפשתי שוב בדברי ואינני מוצא..אולי את? תקני אותי? אך האם חיינו כאן אינם תיקון? אלה הרי דברי הרבנים יומם וליל. עבור מה אם כך אנו מתפללים יום יום, צמים ומבקשים כפרה?

        ב. כמה פעמים שמענו רבנים ו''חכמים גדולים'' טוענים כי מקרה מוות זה או אחר נבע ממזוזה פסולה? ועוד מיני המצאות (נניח מומים מולדים בגלל ביאה בנידה?). ''מה פתאום, הוא לא נסע מהר ולכן נהרג... זה הכל כי הסבתא שלו לא שמרה שבת... על כן אלוהים העניש אותו..''

        ג. עיניין העוני לא היה ח''ח מחקרי אלה תגובה לכך שאצל החרדים כמו אצל שאר האוכלוסייה, יש עוני. אך מי מהם המוגדר עני מרוד ואוכל במקרה הטוב לחם ומים מקביל לאחוזו באוכלוסייה הכללית ולא מכאן הסיבה למותם או אי מותם. אם תקראי את דברי שוב, תגלי להפתעתך כי דווקא ה''חוסר '' מביא לבריאות ולא תרבות ההמבורגרים בכל ערב.

        ד. שירות צבאי - כתבתי לגבי החרדים... כמה מעייף שאינך יודעת לקרוא. דרך אגב גם אני עושה 28 ימי מילואים בממוצע בשנה (סרן במיל' לאחר שלוש שנות שירות קבע), אז מה?

        ה. עיניין הנסיעות - יש בו הגיון סטטיסטי, חישבי רגע וראי שאני צודק. החברה הדתית נוסעת בממוצע יום וחצי פחות בכל שבוע.. מה הבעייה עם מסקנתי זו?

        לסיכום מיכל: את נשמעת די חכמה לכן ההאשמותייך ודברי הבלע המעידות על שינאה, אינם מרחיקים גם אותך ממורדות ים המלח ונציבי לוט!

        חבל, בכותבך ''אם אין שכל אין דאגות'' ולכן אחייה יותר וטענתך כי את חכמה יותר. מראות כי עלייך להזהר וכי בריאותך בסכנה גבוהה.
        דרך אגב, ממוגרפיה עשית? לפי פשקויל שפורסם החודש בבני ברק - וראיתיו במו עיניי (חסידי גור). אין לחפש בגופנו מומים. אלה רק לטפל בכאלה המתגלים בעצמם. כלומר, אין לבצע ממוגרפיה, זוהי החלטת הרב.
        עובדה: שיעור הנשים בגילאי 52-74 המבצעות ממוגרפיה בעדה החרדית הוא: 45% בעוד באוכלוסייה הכללית אחוז זה עומד על 70%. בס''ד תיהיו בריאות.

        IP: 62.90.35.105 דווח על תגובה זו

        • לאורי

          מיכל, 27/11/05 12:22

          א. אני מצטטת את דבריך: ''זה רע לחיות יותר'' - האם מכאן לא היסק פשוט הוא, שטוב לחיות פחות?
          ולשאלתך - רוב התפילות נאמרות כדי להאריך חיים: ''וכתוב ל חיים טובים כל בני בריתך'', ''עושה השלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל'' (נאמר רק 3 פעמים ביום...), שלא לדבר על ''מי שברך'' לחולה, יולדת וכד'. שלא לדבר על אמירת תהילים לחולה ולהצלת חייו ועוד.
          רק לפתוח סידור ולקרוא. לא מסובך.

          ב. מה הקשר בין מזוזה פסולה לאחריות אישית? אפילו אם בחרת ללכת להסברים היהודיים הפשטניים ביותר של שכר ועונש, אפילו לפיהם אחריותו של האדם לדאוג למזוזה תקינה, לשמירת נידה וכד'.

          ג. הלואי ועוני היה קשור לתזונה נכונה. תזונה אינה רק הימנעות מבשר אדום אלא אכילת חלבונים, מוצרי חלב , פירות וירקות.
          מה שחסר היה לאנשי ימי הביניים (ולכן תמותת התינוקות העצומה ותמותת הנשים מאנמיה).
          זה לא כבוד גדול להתנאות בו, ההיפך - אם היו מקלים בענייני כשרות הבשר, למשל, היו פחות ילדים שסובלים מתת תזונה.

          ג. המחקר עסק בדתיים בכלל, כולל אלה שמשרתים בצבא.

          ד. מהי לדעתך, העדה החרדית''? האם התכוונת לעדה החרדית או לחרדים - זה כלל אינו דבר זהה ואיני יודעת מאין שאבת את עניין הפשקוויל הנ''ל. חסידי גור הם חרדים אבל לא משתייכים לעדה החרדית.
          בכל מקרה - מה עניינו של פשקוויל טיפשי למומים מולדים אליהם התייחסת - זאת לא אדע.

          ואשר לי עצמי - אני באה ממשפחה שבה מאריכים חיים עד 95+-, כשהראש צלול ברוך השם, ובכל זאת נאלצתי לעבור ממגורפיה בגיל צעיר, ועדיין אני כאן בינינו.
          לקחתי את הערתך לגבי בריאותי בחשבון ואשתדל להיזהר. תודה.

          אנשי סדום, אגב, לא נענשו על שינאה (שצר לי שאתה מייחס לי) אלא על היעדר נכונות לשתף עניים וזרים בעושרם וחיפוש מתמיד אחרי סיבות מוצדקות להיעדר עזרה לזולת.

          בודאי שאם נוסעים פחות נחשפים פחות לתאונות דרכים, גם מתעצבנים פחות על הנהג הממוצע - זה ודאי מוסיף לבריאות.

          רק בריאות וכל טוב
          מיכל

          IP: 85.65.246.24 דווח על תגובה זו

          • אם לא הייתי נשוי...

            אורי, 27/11/05 13:32

            מיכל,

            אינני מתיימר להיות חכם ומזמן לא נתקלתי בעלמה משכילה שכמוך.. והפעם לא בציניות.

            מחד אינני נוטה לבצע הכללות, מאידך, קשה שלא לבצע. הכתבה עצמה. איתה את מזדהה, היא אם כל ההכללות, הלא כן? (האם בדקו גם אצל הדתיים בארה''ב - בכל זאת יש שם איזה שני מליון כאלה).

            אנשי סדום (אלה מ''מעשי סדום'') לא נענשו רק על היעדר נכונות... והאם מקרה סדום ועמורה הוא לא ''הסבר יהודי פשטני לשכר ועונש...'' לדברייך.

            אינני דתי אך, אני מבין דבר או שניים. קשה לי עם מה שכתבת בא'. אני יודע ש''פיקוח נפש'' דוחה שבת (ואין קדושה כשבת). אך, האם החיים כאן אינם אלה ''תיקון''... אני די מבולבל? מכיוון שאינני דתי, שאלתי זו נובעת מעיניין בלבד ולא נשאלה אלה כדי להשכיל.

            אחוז המושבניקים (שכמוני) בחי''ר איננו נמוך גם הוא. שלא לדבר על מספר אנשי צ''א שיצאו מקיבוץ איילת השחר (חילונים לגמרי). אין קשר לדת, אבל בנוגע לחרדים, אינני חושב שאני טועה.

            להבדיל, אני מסכים לגמרי עם הדברים שכתבת בסעיף ג'.

            את נשואה (מדברייך) ואני נשוי. אם לא כן, טוקבק זה היה מוביל לדרך משותפת נפלאה.

            מיכל, לא רק 95, עד 120 לפחות. איחולים...

            IP: 62.90.35.105 דווח על תגובה זו

            • וואלה...

              מיכל, 27/11/05 14:52

              תודה על המחמאות...

              לגבי ההכללות - זה ודאי טבעו של מחקר מסוג זה, אלא שהוא כנראה מצטרף למחקרים אחרים, ולטעמי הוא די הגיוני: לאנשים דתיים יש תחושת המשכיות חזקה לעבר, ידיעות כלשהן על העתיד (לפחות ברמהתהאמונה), לרוב משפחתיות וקהילתיות חזקים ולכן הם פחות מתמודדים עם המחלות המערביות של היעדר תחושת משמעות, ניכור, בדידות וכד'.

              לגבי שאלת החיים - שאלת שאלה באמת מסובכת. בגדול מאוד אפשר להגיד כך:
              החיים הם קדושים ואין מחילה ואין כפרה על לקיחת חיים או קיצורם. לכן, באמת, פיקוח נפש דוחה הכל.
              א-ב-ל, זה לא מקל במשהו את שאלת היעדר הצדק בעולם, ואת הצורך להתמודד עם מוות בטרם עת, מוות של ילדים וכד'.
              האדם המאמין ודאי מרגיש צורך בהסברים לדרך התנהלות העולם, למרות שאף אחד לא הבטיח לו שתמיד הכל יהיה בסדר.
              אחד ההסברים המיסטיים הוא ''התיקון'', שטוען כי הנשמה ירדה לעולם על מנת לתקן חטא קדום, חטא של מישהו אחר וכד'.
              מי שמתנחם בכך - אשריו וטוב לו. בעיני זה לא מספק. ויש גם גישות אחרות לשאלת היעדר הצדק הזה.

              השאלות הללו הן עתיקות מאוד ואם כבר הגענו לסדום, אז השאלה מופיעה במפורש ובאריכות בטענות של אברהם אבינו שמתווכח עם האלוהים שלא ישמיד את סדום - השופט הארץ לא יעשה משפט?'' - וודאי שכל המדרשים מנסים הלתמודד עם שאלת החטא הכבד של סדום, כי לא פשוט להסביר השמדת עיר שלמה (וכאן הגענו כבר לצורך של פרשנים יהודים להתמודד עם מה שכולנו מכירים - שאלות מוסר ואמונה. זה לא החילונים המציאו...)

              ברור שבמילואים יש יותר מושבניקים מחרדים. במילואים של בעלי יש כמעט רק מושבניקים, קצת קיבוצניקים ודתיים. העירונים כמעט ולא מגיעים (ותודה למערך המילואים על שוויון בנשיאה בעול. הייתי שמחה לקבל פעם הסבר משכנע לעניין הזה ולגיל של המילואימניקים).

              הרבה שנים טובות, אושר ועושר.

              IP: 85.65.246.24 דווח על תגובה זו

        • לאורי

          דוס, 27/11/05 13:20

          באיזה רבנים וחכמים נפגשת?
          מוסכניקים שחטפו אקסטזה וגדלו זקן ארוך ''לזיכוי הרבים''?

          רבנים וחכמים אמתיים לא מדברים כך, אלא משמיעים זמירות אחרות לגמרי... תבוא תבדוק.

          למשל, בערכים.

          כדאי!

          IP: 84.94.160.120 דווח על תגובה זו

  • 15.

    כי הם מצהירים על המוות מאוחר

    אלי, 27/11/05 08:32

    תעזבו את כל השטויות של הפרנסה והצבא וכו' - אלה אינן סיבות למוות מאוחר.
    הסיבה האמיתית היא שהם מקושרים לחברת קדישא בטבורם והם מדווחים על המוות כמה שנים מאוחר יותר ובכך הם מרויחים:
    א. קצבת זיקנה שהנהנים ממנה הם היורשים.
    ב. זכות הצבעה לכנסת ויש שם כאלה שהם בני למעלה ממאה - בגיל כזה עם לבוש שחור זקן אחד מצביע בשם הרבה מתים ואף אחד לא יכול להבחין. כך הם משפרים את כוחם הפוליטי.
    ג. הרעה נוספת במצב העוני כי הם נכנסים לסטטיסטיקה וכתוצאה מכך הם מדגילים את הסיכוי שתהיה ממשלה שתגדיל את כספי העברות (פרץ לדוגמא וכל הספין התקשורתי).

    אז שלא יעבדו עליכם, הם לא טיפשים ואפילו הייתי אומר שהם מאוד מתוחכמים

    IP: 85.64.13.67דווח על תגובה זו

    • הטיפשות חוגגת

      אחת, 27/11/05 09:05

      אסור להלין מתים ללא קבורה, אך הרישעות שלך הגיעה רחוק ביותר. כדאי לבדוק עובדות לפני שכותבים שטויות.

      IP: 80.178.190.112 דווח על תגובה זו

      • לא הבנת את הכותב הקודם ..

        דבורה, 27/11/05 10:02

        הוא לא התכוון שהם לא קוברים את מתיהם ,אלא שבדרך כלשהי הם לא מדווחים לרשויות על המוות.בכל מקרה אני מסכימה איתך שהעובדות שהוא כתב אינן מבוססות.

        IP: 62.90.235.39 דווח על תגובה זו

    • מדהים כמה שהדמיון שלך הלך רחוק (ל''ת)

      אילנית, 27/11/05 10:47


      IP: 212.150.245.248 דווח על תגובה זו

  • 14.

    יש סיבה לכל דבר

    לירן, 27/11/05 08:32

    הם מתרחקים מג'אנק פוד - שחוסם עורקים וגורם להתקפי לב, כמו כן גם הסיגריות והאלכוהול שהם מתרחקים מהם גורמים לכך.
    בימי שישי הם לא יוצאים ונהרגים בתאונות דרכים, ובימי כיפור הילדים שלהם לא יוצאים החוצה עם אופניים או רולרבליידס ונדרסים

    IP: 212.179.234.127דווח על תגובה זו

    • צודק. החרדים אוכלים רק חסה (ל''ת)

      יאיר, 27/11/05 08:46


      IP: 85.250.34.88 דווח על תגובה זו

  • 13.

    החיים שלהם הם חיי סרק

    עדו, 27/11/05 08:30

    עדיףלחיות שנתיים פחות ולהספיק יותר ולהנות יותר ולדעת יותר וללמוד יותר ולטייל יותר

    IP: 82.81.71.221דווח על תגובה זו

  • 12.

    ל 1,2,6,10 הגזעניים!!!

    מושון, 27/11/05 08:22

    אתם פשוט גזענים מה, אנחנו החרדיים לא בני אדם??? מה אנחנו לא עובדים??? מה זה השקרים האלה נראה לכם שאנחנו כל היום יושבים ומתבטלים??? מה אתם עד כדי כך .....אני נמנה עלהציבור החרדי ולמדתי בישיבה ובכל תקופות לימודיי דחייתי את את גיוסי אבל כשגמרתי ללמוד התגייסתי לצב כמו כ-ו-ל-ם עשייתי מה שצריך וכעת אני עובד (אולי אפילו הרבה יותר קשה מחלק מכם) ומביא פרנסה הביתה ב''ה למה לכתוב כאלו שטויות ולהחפיש ציבור שלם???

    IP: 212.176.223.58דווח על תגובה זו

    • להכפיש זה עם כ' (ל''ת)

      תרגיע, 27/11/05 08:41


      IP: 82.81.71.221 דווח על תגובה זו

      • תלמד להיות בנאדם

        זאקו בואה, 27/11/05 08:54

        ואז תדבר

        IP: 85.65.6.175 דווח על תגובה זו

      • אתה מסכים עם דבריו-חוץ מהכתיב? (ל''ת)

        ברק, 27/11/05 09:03


        IP: 82.80.71.194 דווח על תגובה זו

    • ''הבטלנים''

      julia, 27/11/05 08:55

      לא עובדים, לא לוקחים אחריות, עוסקים ללא הרף ב''פרו ורבו'' אלוהים (משלמי המיסים) דואגים לכם. אז למה לא להנות מהחיים?

      IP: 212.143.122.2 דווח על תגובה זו

  • 11.

    אנטישמים נמאסתם. די להכללות

    אשר, 27/11/05 08:21

    התגובות כאן מסבירות יפה למה דתיים חיים יותר, (אולי). איזו שנאה יש כאן. לא עובדים! לא משרתים בצבא!
    מאיפה הקישקושים האלה?
    אף אחד לא בודק את אחוז הדתיים בחברה הישראלית, ומשווה אותה לאחוז הדתיים ביחידות הקרביות.
    גם אם נבדוק בשוק העבודה נגלה שאחוז הבטלנים בקרב החילוניים לא שונה בהרבה מהדתיים.
    אז למה ההערות האנטישמיות?
    המחקר הזה כמו מחקרים אחרים מסוגו, לא שוה את הנייר שעליו נכתב.
    חבל שמפרסמים שטויות כאלה, שגוררות שטויות מהקוראים.

    IP: 10.0.0.135דווח על תגובה זו

  • 10.

    צבא, עבודה, מסים, מילואים (ל''ת)

    לחרדים אין, 27/11/05 08:13


    IP: 82.81.71.221דווח על תגובה זו

    • מדובר על הדתיים לא על החרדים

      בני, 27/11/05 08:26

      אגב גם החרדים עובדים, משרתים, וכו... רק פחות.
      לגבי הדתים הלאומיים - הם עושים הכל - יותר מהחילונים.

      IP: 85.65.190.147 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מדהים הצעד הראשון www,altv.co. (ל''ת)

    רני, 27/11/05 08:13


    IP: 84.109.92.53דווח על תגובה זו

  • 8.

    רוצה לדעת את הסיבה? כנס!!

    חיים בן חיים, 27/11/05 08:09

    הם לא נרצחים בפאבים
    הם לא מתים בעמק האלכוהול
    הם לא נרצחים בתאילנד
    הם לא נידבקים באיידס
    הם אוהבים לחיות ע''פ הצר האלוקי

    IP: 83.130.195.146דווח על תגובה זו

  • 7.

    אני חייב לעבוד קשה יותר

    אליעזר והגזר, 27/11/05 08:03

    כדי שיהיה מספיק כסף לחלק למקבלי הקצבאות.
    אז מה אם זה מקצר לי את החיים?
    אני חייב לעשות בימי חיי עוד 3 שנים מילואים בנוסף לסדיר , אז מה אם זה מקצר לי את החיים.
    אולי זה מקצר לי את החיים . אבל הפעם אצביע שוב שינוי , אולי זה יקצר גם להם קצת את החיים.

    IP: 80.178.147.90דווח על תגובה זו

    • זה נכון. (ל''ת)

      עייפה מהחיים, 27/11/05 08:36


      IP: 62.0.41.210 דווח על תגובה זו

    • אתה מבלבל בין דתיים וחרדים.

      ברק, 27/11/05 09:00

      חרדים הם רק חלק מהדתיים.
      הדתיים משרתים בצבא ועובדים ומשלמים מס.
      חלק גדול מהחרדים גם כן.
      להזכירך, מספר בחורי הישיבות שתורתם אומנותם הינו כ- 30,000.
      בנוסף, לחרדים יש הרבה יותר דאגות פרנסה (משפחות גדולות). כנראה זה פחות משפיע עליהם מכיוון שזה מבחירה ועבור אידיאל שהם מאמינים בו.

      IP: 82.80.71.194 דווח על תגובה זו

  • 6.

    הם חיים יותר, השאלה בשביל מה (ל''ת)

    עידן, 27/11/05 08:03


    IP: 84.229.11.131דווח על תגובה זו

    • בשביל מה שאתה לעולם, לא תדע (ל''ת)

      הבורות, 28/11/05 01:42


      IP: 84.109.140.76 דווח על תגובה זו

  • 5.

    הדתיים מתים פחות בטרם עת

    תיכנסו ותבינו!!, 27/11/05 07:56

    הם לא עושים צבא, ולכן לא מתים בטרם עת.

    הם בקושי נוסעים בכבישים כי הם סגורים בקהילות שלהם כל היום.

    הם לא עובדים, כך שאין להם את הלחץ שיש לחילונים ולכיפות הסרוגות שצריכים להתפרנס בשביל להביא אוכל לילדיהם.

    גם קופים בגן חיות ודגים באקווריום מתים פחות מקרוביהם בטבע. הדתיים שמים את עצמם באקווריום - לא עושים כלום חוץ מלסגור את עצמם בחומות.

    הם אמנם חיים יותר, אבל החיים שלהם ריקניים ומלאים בשטויות ושקרים. כמה טוב שאני חילוני!!

    IP: 84.228.142.205דווח על תגובה זו

    • אני מקוה שאתה לא מאמין לשטויות

      אברהם, 27/11/05 08:10

      שלך, אחרת תמות טפש. מסכן.

      IP: 85.64.178.49 דווח על תגובה זו

    • דהה (ל''ת)

      דאבלדה, 27/11/05 08:11


      IP: 80.178.6.44 דווח על תגובה זו

    • צודק @@@ (ל''ת)

      ניר, 27/11/05 08:13


      IP: 212.179.212.99 דווח על תגובה זו

    • עו טמבל שמבלבל בין דתים לחרדים

      בני, 27/11/05 08:27

      רק שליש מהדתיים הם חרדים. הרוב דתים לאומיים או דתים מסורתיים שעובדים ומשרתים לא פחות ואף יותר מהחילונים. אז על מה אתה מקשקש ?

      IP: 85.65.190.147 דווח על תגובה זו

    • גזען!!!

      דודי, 27/11/05 08:27

      למי בדיוק יש חיים ''רקניים ושיקריים''???? אתה לא מתבייש במה אתה ממלא את החיים שלך? מה \זה הדברים באמיתיים והמלאים שאתה קורא להם ?פבים, טיולים וכו' זה חיים אמיתיים ???
      אני בחור דתי וכעת סיימתי את לימודי בישיבה ואני הולך לצבא בדיוק כמון ואח''כ לעבוד וכו' כמו כולם למה לשקר ולפנטז שטויות והבלים כאלה תתבייש לך

      IP: 212.176.223.58 דווח על תגובה זו

    • כמה טוב שגם אני חילוני!!!! (ל''ת)

      יוזף סטאלין,, 27/11/05 09:09


      IP: 85.65.246.24 דווח על תגובה זו

    • החיים שלי מלאי תוכן...

      חילוני גאה, 27/11/05 09:37

      לדתיים האלה באמת יש חיים ללא תוכן.
      אני בכלל לא מאמין באלוהים...
      אני יודע שאני כלום בעולם הזה, וכשאמות שום דבר לא יישאר ממני, יקברו אותי, וזהו, אין נשמה, אין עולם הבא...
      בגלל זה היום החיים שלי מלאי תוכן: כל לילה בסוף שבוע אני מסתובב בין הפאבים, מחפש מישהי שתעשה לי טובה... ואם אני לא מוצא, לפחות עשיתי חיים משוגעים ! בעיקר בשירותים... אך איזה הרגשה... כמו בעננים ! אני מת על תוכן !
      באמצע השבוע חבל''ז: אני מת על כוכב נולד, דודו טופז, קצרים ואפילו בשישי יש את ארץ נהדרת : אני מלא תוכן !
      אבל הכיכ הכי כף זה בים : לראות את החתיכות, לנסות ולהרים מישהי,... איזה תוכן יש בחיים שלי !!!!

      IP: unknown דווח על תגובה זו

      • ציניות נהדרת!! (ל''ת)

        אריאל, 28/11/05 19:17


        IP: 82.80.159.181 דווח על תגובה זו

  • 4.

    בואו בהמוניכם לשתות מהבאר

    משה, 27/11/05 07:17

    לא מאוחר לבא וללמוד ולהתבשם מתורתו של בורא עולם .התורה נמשלה למיים ולכן כל צמא יבוא לשתות מאין סוף החוכמה האמת וכל דבר המצוי בתורת ישראל.האמונה והתכלית לחיים בעקבותיה נותנת טעם לחיים ומימלא יש בשביל מה לחיות. אני יודע שלא חסר ציניקנים פה אך לכל השאר כדאי לדעת וללמוד את תורת החיים הקדושה שנתנה לנו ע''י בורא עולם ולחיות בדרך האמונה.

    IP: 62.0.152.3דווח על תגובה זו

    • אולי יש לו משהו? (ל''ת)

      בספק, 27/11/05 08:30


      IP: 10.1.4.74 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אני חוזר בתשובה. (ל''ת)

    נמרוד, 27/11/05 06:53


    IP: 84.94.192.34דווח על תגובה זו

  • 2.

    מה הפלא לא עובדים (ל''ת)

    תת ה, 27/11/05 06:41


    IP: 71.249.16.237דווח על תגובה זו

    • IPCHA MISRAVRA (ל''ת)

      ., 28/11/05 03:40


      IP: 205.188.116.200 דווח על תגובה זו

  • 1.

    לחרדים אין דאגות פרנסה וצבא (ל''ת)

    הסבר לכך, 27/11/05 06:16


    IP: 217.132.122.17דווח על תגובה זו

    • שטויות!!!

      יוסי אלעד, 27/11/05 08:32

      אתה חושב כל הדתיים עשירים ויש להם חיים חופשיים וכו' ניראה לי שנפלת על הסכל א) לא חסר ל''ע משפחות חרדיות שאין להם מה לתת לילדים לאכול. ב) אם שכחת קבר קיצצו הרבה והקיצבאות. ג) אני כעת באמצע שרותי הצבאי ולא איזה ג'ובניק כמו שאתה בטח חושב.
      בבקשה ממך תפסיק עם הגזענות ותתחיל לראות את הדברים באמת ולא כל החרדיים הם כאלה שחורים ואוכלי חינם.

      IP: 212.176.223.58 דווח על תגובה זו

      • זה כן נכון

        ישראל, 27/11/05 08:58

        אני לא גזעני ואני מפרגן להם.
        אבל אין להם הרבה דאגות, צבא חשבונות TV פרנסה וכל זה
        .

        IP: 84.109.93.179 דווח על תגובה זו

      • זה נכון אבל מהצד הטוב שבדבר

        יולי, 27/11/05 20:25

        זה נכון שבגלל שיש פחות הבל הבלים לדאוג עליו אז ממילא החיים לחץ הנפשי יורד והדאגה נמוכה - וככה תוחלת החיים רק מתארכת!!!
        וזו הכוונה העמוקה של חכמינו ז''ל (חז''ל), שאמרו: מרבה נכסים-מרבה דאגה''.

        IP: 85.64.59.37 דווח על תגובה זו