• 17.

    יישר כוח

    יצחק, 29/11/05 17:46

    מאמר יפה וממצה, יישר כוחך!

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עקר כוחה של שרה התבטא בזה

    מזל טובה, 28/11/05 07:37

    שקבעה מי יהיה היורש הרוחני של אברהם זה היה גם הכח של רבקה זו היתה אחריות גדולה מאוד שאלצה אותן לנקוט בצעדים לא פופולרים ...

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הרבנית בינה שניה רק לרב אלון (ל''ת)

    מוטי, 26/11/05 18:23

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    good work

    Moshe, 25/11/05 06:35

    It is good to see that women can have self worth without resorting to put men down

    הגב לתגובה זו

    • Dash le Ary and Rina from me

      esti, 25/11/05 12:06

      and from Jonathan. Shabat shalom

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    ריבעצע, הרשי לי להרחיב אופקייך

    יגאל כהן, 25/11/05 02:42

    אם היית מבלה עם הבדואים כמוני,
    ואם היו חזלינו ממשיכים את חייהם הבדואים כמו אבותינו, הייתם כולכם מבינים את התורה הרבה יותר.
    למשל.
    מנשים באוהל תבורך.
    הביטוי המקביל בערבית יהיה:
    מ''מהמחרמה'' הלא הוא האוהל ,או חלק האוהל, של הנשים שאסור בתכלית האיסור לגבר להימצא שם.
    לנו יש לכך זכר בבית הכנסת , הלא היא עזרת הנשים.
    לכן בתרגום חופשי התכוון הכתוב למה שהוא כמו:
    מנשים בעזרת הנשים תבורך.
    יתרה מכך.
    אתם מציירים בדימיונכם את ,יצחק וישמעאל אחים משחקים בחצר.
    ולא היא.
    כל אשה גרה רחוק מצרתה קילומטרים רבים.
    כך נוהג שייך, הוא מפזר לו נשים בכל מקום שהוא מגיע.
    ויש לו ''נשים באוהל''.
    האוהל לכן הוא של האשה, לכל אשה האוהל שלה.
    והשייך הוא ''אורח'' פעם באוהל פלונית ופעם באוהל אלמונית.
    אין לו אוהל משלו.
    הוא רק אורח.
    ואל תחששי שמא הוא יצטרך לישון ברחוב.
    שהרי ,נשים מגרשות אותך מהבית,
    אך ורק אם צרתה, לא מחכה לך בזרועות פתוחות.
    אם היא יודעת שצרתה מחכה.
    לעולם היא לא תגרש אותך מהאוהל שלה.
    כך דרכן של בנות חווה.
    ולכן גם לא היו כל כך הרבה גירושין.
    לכו אל הבדואים,הם מבינים את האבות שלנו יותר טוב מהתוספות ומרש''י .
    רק בעניינים האלה.
    אני מקווה שישבתי לך את כל הסתירות.
    עכשיו גם את מבינה מדוע אברהם :
    ''בא'' לבכות לשרה.
    הוא בא ,לא עלינו מהאוהל של צרתה.
    אילא מאיפה?
    הוא כל הזמן,בא והולך.
    כמו טלי שלי.
    גם היא באה והולכת, ומביאה לי הרבה הרבה שמחה.
    אני שמח כשהיא באה,
    ושמח עוד יותר כשהיא הולכת.
    וחוזר חלילה, כל הזמן אני שרוי בשמחה, בעטיה.
    והדבר ברור למבינים.

    הגב לתגובה זו

    • תגיד לי חמודי

      אשר, 29/11/05 10:47

      איזה עוד בדואי אתה מכיר שכל האנושות מכירה ומדברת עליו 3500 שנים אחרי מותו.

      20 שנה אחרי מותו ?

      תוך כדי חייו?

      על איזה בדואי שמעת שזרעו בנה את העולם המודרני ,תרבותית ובלא מעט מובנים גם מדעית וטכנולוגית ?

      יתכן שיש דימיון מסוים בין אברהם הגר הנודד מארצו לנוודים אחרים אבל ההשואה שלך הכ''כ גורפת ובטוחה בעצמה , די מגוחכת.
      בכל מקרה היה מענין לקרוא ... :)

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    come on

    דוד, 25/11/05 00:47

    זהו פירוש אנכרוניסטי.

    לומר ששרה היתה באוהל כי אברהם רצה להעניק לה פרטיות זה כמו לומר שהיא היתה באוהל כי היא עשתה קמפינג בחיק הטבע. זו פרשנות יפה אך לא קשורה לתקופה.

    אני מאוד מעריך את הנסיון של הרבנית בינה להעניק פרשנות שוויונית לתנ''ך, אבל לצערי לא אלה היו פני הדברים ואין ליפותם לחינם.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מזלה של שרה שלא חיה בימינו

    המרן הפמי שרעבי, 25/11/05 00:13

    שפר על שרה מזלה שבימיה לא היתה הלכה יהודית ובכך ניצלה מהגורל של בנות עמה שנדונו ע''י פאתוות הלכתיות להיות מופלות לרעה.הרבנית מלכה בינה היא תינוקת שנשבתה בטפרי הגברים הדתיים עד כדי כך שהיא מאמינה בהלכה שהופכת אותה לאזרחית מדרגה ז.אבל ידוע הוא שהנשים דעתן קלה והן פסולות לעדות,לכהן במישרה דתית ועוד ועוד.ולכן לא מפתיע אותי שמלכה נפלה שבי במלכודת שמציבה אותה כנחותה.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא ברור

    שלומית, 24/11/05 23:23

    לי דווקא נראה שמטרת האהל היתה למנוע את הכנסה של שרה לענינים הגבריים. אברהם הולך, אברהם לא שואל את שרה האם לעקוד את יצחק או לא, הרי מיהי ומהי, בסך הכל הבן שלה שנולד אחרי שנות עקרות מתסכלות כל כך. ועכשיו אברהם מגיע לספוד לשרה ולבכותה. כמו כולם שמכירים בערך האשה לאחר שמתה או הסתלקה מן הבית.
    אין שום רמז לכך ששרה היתה פעילה בתחום ההוראה, להיפך. אשה-תאפי. אשה-תבשלי ובזריזות בבקשה, כי האורחים מחכים מתחת לעץ.
    מלכה בינה, שרה של ימינו, פמניסטיח אמיתית שלא מוצאת מקום בחברה החרדית, החליטה לעשות לשרה אמנו מתיחת פנים יפה. אבל מה לעשות לא השתכנעתי.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    עפ''י הכתוב, דבר אחד ברור.

    איזדרכת, 24/11/05 22:19

    אברהם בא לחברון, (מבאר שבע) כי בסוף ימיה של שרה, הם חיו בנתק.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הרבנית מלכה הנחותה עפ''י ההלכה

    שרעבי הפמינסט, 24/11/05 21:53

    למזלה של שרה היא חייתה אלפי שנים לפני שנכתבה ההלכה הגזענית,המפלה,המשפילה.ראו המאמר בדעת אמת על מעמד האישה בהלכה היהודית.רק אישה עם מוח מעוות ושטוף מוח יכולה להמשיך לדבוק בהלכה.הרבנית מלכה ונשים אחרות צריכות לקום ולתבוע התאמה למציאות השיויונית של המאה ה21.

    הגב לתגובה זו

    • לא יאומן לקרוא אותך זה מזכיר

      חנ יתה, 27/11/05 02:51

      את הגוים ה א נטישמים ההלכה גם דוהגת לנשים הן נחשבות לעזר כנגד הגברים אם הן חכמום הם עובדים ביחד והם לא זה לא ילך [תאמין לי דרך האלטנטיבה שלך יותר גרועה לא להינשה להיות עם גבר אחר כל יום להביא ילדים ללא אב ועוד ועוד]

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אשה באהל באמת. ראו אצל הבדווים

    אופיר, 24/11/05 19:41

    המוסלמים בישראל במיוחד הבדווים הם צאצאי עם ישראל שאולץ להתאסלם. הם ממשיכים את המסורת היהודית של אשה באהל. האשה חיה בצלו של הגבר. ללא רצון עצמי אלא בהכנעה. ואם תעז להרים ראש, אחת דתה למות.
    האשה בתנ''ך חייתה באותה צורה. צנועה. נכנעת לבעלה ובעלת אהל משלה בגלל צרכי הצניעות. כי העלה קיבל את אורחיו באהל שלו ולאשה אסור היה להראות את פרצופה באהל של הגברים.

    הגב לתגובה זו

    • מאיפה השטויות? המוסלמים היו

      אורלי, 28/11/05 08:42

      שבטים נודדים מחצי האי ערב שנדדו לכל אזור הים התיכון. הם לא צאצאי יהודים. יתכן שהיו יהודים שהתאסלמו אבל הם מעוט.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    גם יעקב היה איש תם יושב אוהלים (ל''ת)

    עוד אוהל, 24/11/05 18:43

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    נחמת עניים.

    שושה141, 24/11/05 15:40

    זה בבחינת ''לא נורא שהגבר יכול להשאיר אותנו עגונות אם ירצה או סתם לסחוט אותנו בזמן גרושין כי ההלכה מאפשרת לו זאת, לא נורא שאישה לא יכולה לעלות לתורה או לתקוע בשופר, לא נורא שלאישה אסור לשיר כי קולה ערווה ושערה ערווה והיא צריכה לכסות את עצמה כי היא פיתוי לגבר, העיקר שיש לנו כמה דרכים לפרש טקסט באופן שיראה לנו פמיניסטי''.
    נחמת עניים.

    הגב לתגובה זו

    • שושה ניסית לערבב שום במרמלדה?

      שושו, 24/11/05 18:26

      אולי זה יעשה טוב לחמיצות ולתסכולים שלך.
      העולם שלך כל כך שחור ולבן, חסר גוונים ומורכבות מכל סוג שהוא.
      אז הבנו אותך - לא הגיוני להיות דתי, בטח לא להיות דתיה. סבבה. לא באנו לשכנע אותך.
      תני לאנשים שמאמינים בדרכם לפרש לעצמם את חייהם.
      אםקצת תפשפשי ותהיי כנה תגלי שגם את מתרצת לעצמך את חייך - בן הזוג שבחרת (אם יש לך דבר כזה), המקום שאת חיה בו, המפלגה שאת מצביעה לה, ועוד הרבה פרטי חיים אחרים.
      הניחי לנו ועברי למדור נרג'י סטייליסימו, למשל.

      הגב לתגובה זו

    • פחדנית

      רווית, 24/11/05 20:39

      פוחדת שמא יש אמת בדבריה? שמא זה יחייב אותך לפחות ליושר אינטלקטואלי.. לבדוק את דבריה? אולי, רק אולי, יש אמת גם איפה שלא בא לך לחפש אחריה?
      מה הביג דיל בשביל אשה כלשהי לתקוע דוקא בשופר או לעלות לתורה? רק משום שאת הגברים ציוו? ואגב - מה רצית שכוח המשיכה של נשים שהוא ביולוגי ייעלם? אין בעיה מותק - תגלחי את הראש. לבשי בגדי סמרטוט, גריז על הידיים ומובטח לך שחזות זו לא תהיה טריגר לרצון ולתשוקה להביא ילדים לעולם..בכל אופן לא איתך.

      הגב לתגובה זו

      • אה כן, אישה מרוטה ביום קיץ חם.

        שושה141, 27/11/05 23:41

        לבושה שכבות על שכבות ומזיעה, סוחבת אחריה גדוד של ילדים, תשושה, או אחרי לידה או לפניה, בלי מספיק שעות שינה כי היא גם מטפלת בעשרות ילדים , גם עושה הכל בבית וגם מפרנסת.. אכן, משהו מאד מושך וסקסי, נכון? לפחות כמו הגבר עם הגריז..
        ''מה הביג דיל'' - מי את שתחליטי אם זה ביג דיל או לא?
        זה שלך זה אולי לא חשוב לא אומר שלאחרות אולי זה חשוב ומי את שתחליטי עבורן?
        את לא רוצה לתקוע בשופר, לא צריך, אבל למה את מונעת מאחרות, ועוד מנימוק גזעני של מין?
        נראה אותך אומרת לספרדי שהוא לא יכול להיות מנכ''ל כי הוא ספרדי..

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    הרבנית מלכה בינה

    אסופית, 24/11/05 14:58

    הינה אישיות מרשימה. בכך שהקימה את מתן, היא הוכיחה שנשים יכולות ללמוד תורה ולהפוך תלמידות חכמות, בלי להזדקק לדמגוגיה רדודה ופמינזם לוחמני, אלא מתוך יראת שמיים ואהבת תורה אמיתית.

    הגב לתגובה זו

    • יפה, מקסים אמיתי.

      תודה לך הרבנית, 24/11/05 19:51

      מצטרפת לכל מילה.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מאמר יפה ומענין, אבל מה המטרה

    אסתריקה, 24/11/05 14:35

    שוב ''להעצים'' את הנשים כמו שקוראים לזה בימינו ? כמי שקראה נכון את הכתוב מאז ומעולם אני לא מרגישה נזקקת להדגשים האלו.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    קריאות....

    אפרת, 24/11/05 13:49

    למה את כל הציטוטים כותבים עם ניקוד וריווח שלא מאפשר לקרוא את המילים??!!!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    nrg יהדות הפך למחלקה למגדר?

    נטע, 24/11/05 12:21

    כל הכבוד. לא ציפינו.

    הגב לתגובה זו