• 21.

    כתבה מצויינת

    ציפורה, 27/12/07 22:14

    התחברתי למה שד''ר ירון זיו אומר, כבעלת ניסיון בתחום, אין ספק שקודם כל החינוך מתחיל מהבית ודמות המבוגר (ההורה וגם המורה) הם מודל לחיקוי אצל ילדים.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    חינוך

    ראובן, 06/12/05 09:58

    הקשר בין ההורים לבין האלימות

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ככל שההורה מזניח

    טיפול בכפייה, 03/12/05 10:15

    יותר, הוא יותר אלים כנגד המערכת.
    סמכות הורית היא לא סיסמה, רק כאשר החוק יתבע מההורים את אחריותם, ולא ישלמו בקנסות או במעצרים, רק אז יש סיכוי להצלחה מסויימת.
    1. תלמידם אלים יורחק מהמערכת. הוא והוריו יידרשו לעבור סדנה פנימייתית.
    2. במקרה שבו ההורים אכן עושים מאמצים אמיתיים, יעבור הילד תהליך בתנאי פנימייה, וההורים יעברו סדנה.
    3. איזו מוטיבציה יש היום לאלימים לשנות ממנהגם? כל החוקים והזכויות מקנים להם את המרחב. אין כל אלטרנטיבה, שהופכת את הגעתם לבית-הספר, לזכות גדולה בעבורם.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    גם בבית הספר בישוב יש אלימות

    שני, 28/11/05 14:16

    בבית הספר שבישוב יש אלימות
    וכל תלונותינו למנהלת לא עוזר
    היא פשוט מיתנערת
    זה מה שקורה כשסגל המורים ובראשם המנהלת נימצאים בבית הספר רק בכדי לבוא בסוף החודש
    לקבלת המשכורת.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אלימות היא פרי הריקנות

    אליעזר, 27/11/05 08:24

    תתחילו ללמד תורה את ילדי ישראל. בלי צנזורים. התורה היא חכמה היא קדושה היא ארך-רוח וסובלנות. היא הכלי לרכישת מידות טובות. היום כולכם יודעים את זה אז מתי כבר תיישמו? אני מרחם על הילדים שסובלים מהאלימות ועל הילדות המסכנות שנופלות קרבן לפרועים שבבעלי התאווה.

    אתם יודעים את האמת. המדינה עוד מעט בת 60 ויש ניסיון. לפחד מללמד תורה זה כמו ילד שמפחד לשתות את התרופה. קדימה עלו על העגלה כי התורה והמצוות והחינוך היהודי האמיתי הן של כ ו ל נ ו.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה ההבדל בין הורים היום לעבר?

    אופיר, 27/11/05 02:52

    בתור אדם מבוגר והורה לילדים אני עומד ותוהה מה ההבדל ביננו כהורים להורינו אנו. רובם הגדול של הורינו היו אנשים פשוטים שהגיעו מאירופה או ארצות האיסלם עם רמת חינוך נמוכה עד נמוכה מאוד. לא למדו פסיכולוגיה ושאר ירקות. אבל החינוך היה הרבה יותר טוב. אנחנו בתור ילדים נתנו כבוד להורינו. התייחסנו לחברי הכתה ביתר כבוד.
    ומה קורה היום? ההורים איבדו רסן. הילדים חצופים ומתריסים כלפי ההורים. אלימות נוראטה בין חברים לכתה.
    שואלים כולם למה? מה ההבדל בין אז להיום.
    מספר תשובות לשואלים.
    א. כיום ההורים עובדים עד השעות המאוחרות של הערב. כך שהילד רואה את הוריו העייפים מעט מאוד. חסרי סבלנות לשבת עם הילד.
    ב. ההורים פותרים את בעית החינוך על ידי שליחת הילד לצפות בטלביזיה. שהמסר שהיא משדרת היא אלימות.
    ג. משחקי המחשב האלימים גרועים יותר מסרטי הטלביזיה האלימים.
    ד. הכנסו פעם לספריה העירונית ולא תמצאו שם בני נוער. רק מבוגרים. הטלביזיה והמחשב האלימים גרשו את הנוער מהספריות.
    בנעורינו הספריות היו מקום ניפלא להעביר בו את הזמן. כיום הרדידות אוכלת בנוער בכל פה.
    ה. ההורים היום איבדו את מקומם בתור סמכות. כאשר מאפשרים לנוער לעשות מה שהם רוצים בשם הפתיחות והנאורות כביכול.
    ו. כאשר ילד חוטא והוריו נקראים לבית הספר. במקום לדון בכובד ראש עם המורה על פתרון הבעיה. ההורים תוקפים מילולית את המורה ותמיד יצדיקו את הן ''היקר'' שלהם. כך מטאטאים את הבעיה מתחת לשטיח עד שהיא חוזרת כבומרנג הישר לפרצופיהם הנדהמות.
    הפתרון?
    יש הרבה אבל הם אינם רלבנטים כיום. זה עניין של דור או שניים. וממילא אף אחד לא יישם אותם.
    למשל. יום לימודים ארוך כאשר התלמידים מודרכים בפעיליות חינוכיות עד כמעט שעות הערב.
    מניעת צפיה בטלביזיה מהנוער.
    מניעת משחקי מחשב מהנוער.
    אילוץ קריאת ספרים.
    ישנם רעיונות רבים אחרים. אבל בהווי של היום לא ניתן לבצע אותם.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    המורים מעדיפים להתעלם מהאלימות

    איילת, 26/11/05 23:57

    לא פעם נתקלתי בסיפורים של ילדי על האלימות בביה''ס ולשאלתי ואיך הומורים הגיבו אז התשובות הם כך..
    1. בחצר- המורה התורנית לא ממש ראתה או היא שלחה את הילד המוכה לשטוף פנים אך לילד המכה כלום!!!
    2. בשיעור -המורה כועסת על הילד שאומר לה שליד אחר מפריע לו/לוקח לו דברים/נותן לו מכה כי זה שפונה למורה מפריע לה באמצע דבריה או שנמעס לה לטפל בבעיות משמשעת אך לילד המפריע לא עושים כלום!!!
    3.בשעור ספורט-ילד דוחף ילד אחר והילד הנדחף מקבל מכה חזקה מאוד בראש- מטפלים במכה של בילד ולא מעירים כלום כי אחרת זה צריך להרשם אז עדיף להשתיק!!!!
    נו... אז המורים עושים משהוא??? לדעתי הם מעודדים את האלימות כי בהתעלמות שלמורה או באמירה תפנה אלי ואני יטפל בנושא אך לא עושה כלום מעודדת המורה יותר את האלימות כי מי רוצה להראות חלש?? מי רוצה להפוך לילד שלועגים ומתעללים לו???
    וחוץ מזה אין אלימות בביה''ס כי..''לא יודעים''!!!

    הגב לתגובה זו

    • זה נכון אבל לא רק

      מיכל, 27/11/05 11:30

      תארי לך מורה שאחראית על 35 ילדים (!!!!) שכל יום נפגשת עם האלימות הזו - אז נכון שזה היה צריך להיות בסדר העדיפויות שלה במקום ראשון, אבל מה ניתן לעשות כשיש כל כך הרבה הורים שמגבים כל התנהגות של הילדים שלהם, שבכלל לא חושבים שזה מתפקידם לצדד במורה, ששואלים גם ילד בן שנתיים אם הוא רוצה ללכת לישון או אם הוא רוצה לקניון ומתנצלים כשהוא לא מקבל מיד מה שהוא רוצה.

      המנהלים בהחלט לא מעוניינים להפיץ מידע על האלימול בביה''ס, אבל לכי תתמודדי במשך שבועיים עם ''חוויית'' האלימות וחוסר המשמעת של ילדי ישראל (וההורים שלהם), ואז נראה.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אלימות

    גיל, 26/11/05 21:20

    האלימות והונדאליזם מכים בכל בית ספר. חלק גדול ממנהלי בתי הספר מכסים ומטייחים ולא מדווחים לא למשטרה ולא לרשויות החינוך האחרות. יש בי''ס שמונה פחות מ-300 תלמידים מכיתה ז-י''ב השייך לרשת אמי''ת בירושלים, יש בו הרבה מעשי אלימות, ואדליזם, גניבות בכתלי בית הספר, והמנהלת מכסה על הכל בטיפול כושל , אינה משתפת את המשטרה, אינה מדווחת למנח''י או למשרד החינוך, ובטיפול הכושל שלה רק מחמירה את המצב. התלמידים חוגגים וההורים מהם מוסתר המצב האמיתי, זו רק דוגמא קטנה לנעשה במוסדות החינוך, אבל אם בראש מערכת החינוך במדינה עומדת שרה שדואגת לעמותות בני משפחתה, ועתה היא עסוקה בהשרדות הפוליטית שלה, אז על מה תלינו ???!!!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מדרג אלימות בעולם שכולו חומר

    שי, 26/11/05 19:43

    הצלקות הנפשיות הן היכולות להשאר כל החיים! מתי יתחילו לממן פסיכולוגים לבית ספר?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מי אלים?

    עדה, 26/11/05 18:52

    לצערי כל כל התכניות וההטפות אינן קרובות אפילו להבנת הבעייה ולכן אינן מציעות פתרון שאכן יפעל.
    בית הספר הנוכחי הוא מקום אשר מוציא את הרע מהילדים, ויהיו אלו אף ילדים שלא יהיו אלימים בכל מסגרת אחרת.
    הסיבה נעוצה בהיותו של בית הספר מוסד המוני, מנוכר, צפוף ולא משמעותי עבור הילד.
    הפעלת סמכות באופן אלים תביא ליתר אלימות. ולכן, צריך לפעול להקמת מסגרות התיחסות קטנות ואינטימיות, להתאמת תכניות הלימודים ודרך הפעלתם לטווחי העניין והיכולת של הילדים, לשיתוף הילדים בניהול חייהם ועוד...

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    טישטוש הגבולות ותרבות הסחבק

    מיכל, 26/11/05 18:32

    כל ישראל ערבים זה לזה אבל כל ישראל אחיםת אחוקים וחברים. כשקוראים למורה בשמו הפרטי, כשהורים מכירים ומתחברים למורים ויוצאים איתם לכוס קפה, כשהמנהלת היא משהי שפונים אליה בתלונות עוד לפני שמדברים עם המורה הישיר של הילד - בל נתפלא שיש העדר כבוד. הילדים שלנו הם כמו ספוג, הם מסתכלי על ההתנהגות שלנו ומתאימים את עצמם אליה. במקום ללכת ולהאשים את מערכת החינוך יש לראות בה כסמפטום למצב החברה וכמנבא למה עתיד לקרוא בחברתנו שהילדים הללו שאנו כמבוגרים מעוותים מבחינה חברתית יגדלו.
    שום תוכנית חינוך שלא תערב עת המשפחה לא תוביל לשינוי. האג'נדה החברתית שלנו צריכה להשען על סובלנו ועזרה לזולת ולא על מניעת אלימות... לחנך לעשות(!!!) משהו חיובי יוביל למניעה של התנהגות שלילית.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יום שני-יום אחד ללא טלויזיה

    שני הקרוב, 26/11/05 18:24

    כך נקטין את האלימות

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    יום שני השבוע-יום ללא טלויזיה

    נמנע אלימות, 26/11/05 18:23

    הטלויזיה היא מקור האלימות

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא היה מורה אחד, מה ציפיתם?

    אם בוועדת שמגר, 26/11/05 18:08

    כל האקדמאים שהוגים תכניות על פי מיטב המחקר האקדמי, לא מבינים כלום כלום כלום בנושא
    רק מורים, כאלה שרואים את התופעה יום יום, ורצוי כאלה שגדלו בשכונות עוני אלימות - יודעים כיצד זה פתיר
    אבל, דבר ללמפה

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    רק התורה

    דוד, 26/11/05 18:02

    יאללה כולם לנסות לסלף את הנתונים !! אצלנו אין רציחות ......

    הגב לתגובה זו

    • ברור שלא

      חילוני, 26/11/05 19:51

      אני לא הולך להגיב על דבריך, מכיוון שהדת עיוורה אותך לחלוטין.

      מקווה שתנחת לקרקע, גם ביהדות כמו בכל העולם יש רציחות.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    איזה סמכויות יש למורים ????

    דלית, 26/11/05 17:51

    מה התמימות???? מאז המצאת חוקי הגנת הנוער/הילד לא נשארו בידי המורים/הורים אמצעים לכפות סדר, לכפות שעורי ביית, או לכפות על הילד ללמוד או סתם לקרוא ספר.... לכן אולי מעט הסמכויות שיש לשוטרים יעזרו?..

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אלימות בבית ספר

    SHR, 26/11/05 17:46

    עם החוקים והכללים נכון להיום אין כל פיתרון לאלימות נקודה !! .
    ילד יכול לעשות כל העולה על רוחו ולשמש דוגמה רעה לחבריו ואין כל מניעה ממנו.
    לא יעזור שוטר שכונתי ולא שוטר בתחנה.
    צריך לתת יכולת ורשות למורים ולשומרים בכניסה לבית הספר להשתמש גם בכוח לצורך מניעת ביצוע עבירות גם קלות ביותר, לא לתת מכות אלה סמכות שימוש בכוח בזמן לפני ואחרי ביצוע עבירה אפילו משמעתית קשה .
    זה נישמע מוגזם ולא הגיוני , אך ממה שאני רואה ולכן לא מזדהה, ילדים ונערים משתמשים באלימות פיזית ומלולית ומאיימים וכשהם צריכים הם מקבלים גיבוי ההורים, ואז גם משקרים מעלילים , ובכך מקבלים כוח להמשיך במעלילהם, אני טוען שהיום שאין הבדל בין אלימות רחוב בין אלימות בבית הספר . לבסוף כמובן שמתן כוח כזה לרשות המורים תהיה בפיקוח מלא של החוק .

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מערכת חינוך גרועה בהנהגת לבנת

    יעל, 26/11/05 17:35

    האלימות הנוראה של בני הנוער הייתה צריכה להיות מטופלת קודם כל במערכת החינוך, זהו המקום. אבל שרת חינוך גרועה שעושה הרבה רוח ולא מבינה דבר בחינוך, גורמת למצב החמור להידרדר עוד ועוד.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    דין ילד אלים כדין כלב אלים !

    עמיר, 26/11/05 17:00

    אם הכלב שלך נושך משהוא, שולחים אותו להסגר. ייתכן שבעל הכלב אפילו יקבל קנס על שלא ריסן את הכלב. ילד אלים צריך להיות באחריות ההורים והם ישלמו על התעלולים.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כשמטפלת אלימה שמתעללת בתינוקות

    מורה בתיכון, 26/11/05 16:54

    מקבלת כעונש 6 חודשי עבודות שירות.
    אל תתפלאו מאלימות הנוער.
    המסר שהם מקבלים מהחברה המושחתת שנקראת בתי משפט ומשטרה הינו שאלימות זה בסדר.
    קודם תטפלו באלימות המבוגרים.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הבעיה היא בסיסית

    דוד, 26/11/05 16:10

    שמנסים למקד את הדברים רק סביב בית הספר .
    האם שכחתם כי רק חלק קטן מהיום הילדים נמצאים בבית הספר ?
    האם שכחתם כי הילדים מושפעים לא רק ולא בעיקר מהנעשה בבית הספר אלא מהמשפחה , השכנים והחברה הישראלית בה הם חיים וגדלים ?
    נראה כאילו מתייחסים לילדים כחיות מעבדה , אבל הם לא .
    לכן , כל פעילות בית ספרית , שתהיה טובה ככל שתהיה לא תשנה דבר כל עוד כמשיך החברה הישראלית להתנהג כפי שקורה היום , הוה אומר סדום ואמורה .
    ומי שחושב שדיבורים אל הילדים יעזרו הרבה - טעות בידו . המעשים שקורים בסביבה הקרובה והרחוקה ( ונקראים בעתון , אינטרנט , טלויזיה ) הם אלו שיכתיבו לילדים מה הדרך הטובה ביותר כדי לשרוד וכדי להשיג את המיטב עבור עצמם .
    ושאלה אחרונה . האם הסקר לגבי הדברים הקורים בבית ספר מייצג משהו ? הרי נער/ה שינהגו בזהירות , אבל יחד עם זאת יאמצו את נורמות החברה בה הם חיים , יוציאו את האגרסיה שלהם מחוץ לתחומי בית הספר למען לא יענשו . היכן זה נכנס למדד התנהגות הנוער ? או שמא באים לבדוק את מצב בתי הספר , המורים מנהלים ומשרד החינוך , ולא את מצב התנהגות הנוער בכלל ?

    הגב לתגובה זו