• 18.

    למה?

    לילו, 09/08/09 18:19

    למה? למה אתם צריכים לשבח בזה ש 'סוף סוף', הרי סוף סוף כל הספרים החרדים עולים בכמה רמות מכל ספר חילוני,
    ואסביר את עצמי, ספר חילוני בא למלא את תאוותו של הקורא/ת, ספר חרדי משפיע על נפש הקורא המעולה, ולא את הגוף והסצינה הרדודה של דמיון מעורבל עם רגש יום יומי- ותו לא.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אכן נכון

    עדנה, 06/09/07 08:01

    הצוואה ספר מעולה

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    המלצה

    חיה, 09/02/07 05:21

    כדאי לקרוא ספר איכותי ויפה כזה, הוא ספר חבלזייייי, מלא מתח, וגם כתוב בשפה יפה לא משעממת כמו שבד''כ זה אצל רוב הספרים. בקיצור ספר משגע!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    המלצה

    ברק, 22/05/06 17:28

    בקריאת שורות אלה אני בעיצומו של הספר ''צוואה'' ומניסיוני אני יכול להמליץ על מס' ספרים של סופרים חרדים שלא נופלים ברמתם לא מהצוואה ולא משאר ספרות חילונים והם: ''בלתי הפיך'' של הסופר מ.ארבל ו''ממלתעות הרשע'' של צפורה אדלר ועוד רבים וטובים.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה לדברייך

      חיה, 09/02/07 05:23

      אני משתתפת בכל מילה שלך ומוסיפה עוד ספר איכותי שהוא ''כוכב בודד'' שנשארתי עד 4 בבוקר כדי לגמור אותו.

      הגב לתגובה זו

      • נכון!

        עדי, 26/04/07 20:14

        וואוו כמה שאת צודקת ספר מאלף וכן הספר הנ''ל פשוט משגע!!!ממליצה בחום!!!!!!!!(הכונה ל''צוואה'' כמובן.)

        הגב לתגובה זו

    • לספרים

      חסוי, 02/06/07 21:07

      קראתי גם ספרים אלו ולדעתי הם גם מדיהימים במיוחד ''בלתי הפיך''

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    שימו לב להבדלי המהדורות

    יאיר, 27/11/05 10:09

    למעלה תוכלו לראות את עטיפת הספר במהדורה החילונית, ובתוך הכתבה את העטיפה במהדורה החרדית.

    סתם. נושא מעניין לנתח או לדסקס כשמשעמם.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    וואלה

    מתפללי המקלט, 24/11/05 19:23

    וואלה

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ספר אחר מתוך העולם החרדי

    גרשון, 23/11/05 23:01

    לא מכיר את הספר של גרינבויים אבל למי שבאמת מתענין בספרות מתוך העולם החרדי מומלץ לצלול לספר חדש של אסתר אטינגר שנקרא ''פלא לילה''. היו כמה ביקורות מחמיאות (דווקא בעיתונות חילונית), אז הלכתי וקניתי. אחלה ספר שעוסק בהתבגרות של נערה בבית יעקב.

    הגב לתגובה זו

    • ספר איכותי (ל''ת)

      קוראת, 23/11/05 23:46

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    למה לציית לעובד איממים ופאתוות

    המרן שרעבי נ''י, 23/11/05 21:50

    למה חילוני בריא בנפשו צריך לציית לאדם שמציית לציוויי ההלכה גם אם הם נוגדים את המציאות? למה לציית לאדם לא רציונלי שמאמין בבאבות לחשים וקמיעות?למה לציית לאדם שהמוסר שלו שפל ואולי היה מהרוקדים יחד עם מרגלית הר שפי ב4 בנובמבר......למה להתדרדר לשפל שבו מצויים אנשי הדת.

    הגב לתגובה זו

    • אז למי נציית?

      לא מסכימה, 24/11/05 22:24

      למצפון?
      של מי?

      למוסר?
      מי קבע אותו בכלל?

      מצפון ומוסר הם משתנים.
      עם קצת שטיפת מוח אפשר לגרום לרצח עם (ע''ע היטלר) וראה זה פלא: זה גם יהיה הדבר הכי מוסרי ומצפוני שיכול להעשות.

      ממסקנה לאלו שלא הבינו לאן אני חותרת: רק חוקים עליונים שנקבעים על פי מקור אלוקי יכולים להיות בלתי משתנים וראויים לציות.
      כן, גם ציות עיוור!

      הגב לתגובה זו

      • מה דעתך על ציות למוסר אוניברסל

        שרעבי נ''י, 24/11/05 23:12

        במוסר האוניברסלי כתוב לא תירצח והנה באו הדתיים ומחקו את הדיבר ובכך הכשירו את רצח רבין הי''ד ואף רקדו לשמע הבשורה.במוסר האוניברסלי רוצח הוא מוקצה ומתועב והנהנ יגאל ימ''ש נערץ על ידי הדתיים.במוסר האוניברסלי כתוב שנשים יזכו ליחס שווה והנה ההלכה היהודית מתייחסת לאישה כאל נחותה ועוד ועוד ועוד.

        הגב לתגובה זו

        • מוסר אוניברסלי?

          לא מסכימה, 25/11/05 02:05

          קודם כל אין דבר כזה מוסר אוניברסלי
          המוסר האוניברסלי היחיד שאני מכירה הוא התורה.
          המוסר של התורה הוא אבסולוטי ואינו ניתן לשינוי !
          רצח הוא פשע שעונשו שונה בכל מדינה על פי ''המוסר האוניברסלי'' שבה.
          איפה פה האוניברסליות? המוסר המוחלט? הכל על פי שיקול הדעת של הרשות המחוקקת (והקריזה של השופט) שבכל מדינה.
          רצח רבין הוא מעשה מתועב ואסור ,אין שום היתר לרצוח יהודי אלא על פי צו בית דין שההלכה היא נר לרגליו, כל עוד אין בית דין כזה הרצח הוא אסור !


          הגב לתגובה זו

          • תגובה ללא מסכימה הנחותה עפ''י ה

            המרן שרעבי, 25/11/05 07:10

            לא מסכימה את מוזמנת למאמר באתר דעת אמת הנוגע למעמד האשה בהלכה היהודית.קריאת המאמר המפלה נשים באופן בוטה גרמה לי לתחושת תיעוב וסלידה מ''המוסר היהודי'' שסותר כל מוסר אנושי אוניברסלי וכן לא פלא שפני היהדות כפני ה........

            הגב לתגובה זו

            • אתה מאמין לכל השטויות שמוכרים

              אלי, 25/11/05 13:33

              רק שתדע, שמי שחושב שרבנים רציניים מאמינים בלחשים וקמעות או שמותר היה על פי ההלכה לרצוח את רבין או שבדעת אמת יש מילה אחת אמיתית, הוא אידיוט מוחלט.

              אז צא מהדעות הקדומות שלך, ונסה לברר מהי המציאות.

              הגב לתגובה זו

            • תגובה למרן

              לא מסכימה, 25/11/05 14:12

              אתה אולי עורך דין טוב אבל וכחן גרוע.
              אתה מנסה לפרוט על מיתרי הפמיניסטית הקטנה שבתוכי או מה?
              אתה משתמש שוב ושוב במושג ''מוסר אוניברסאלי'' כשברור לך שאין דבר כזה.
              אתה מפנה אותי לאתרים כשאני יכולה להביא לך כפול שניים לפחות.
              בוא נעבור נקודה נקודה:
              1. אדם לא יכול לקבוע חוקים אבסולוטים כי הוא משוחד, משנה את דעתו ובלתי יציב באופן כללי.
              2. מוסר אוניברסאלי מסתמך על התחושות ההומאניות של כל אדם, ואדם - לפי ההגדרה לעיל, משתנה ומשנה.
              2. ומכאן - את כללי המוסר האמיתי, הנכון והאוניברסלי צריכה לקבוע ישות שהיא מעל האדם, ישות שקיימת לנצח, מוחלטת ויותר מזה - בראה את העולם ויודעת טוב ממני וממך למה הוא נוצר ומהם הכללים.
              3. בגלל כל הנ''ל אני לא סומכת על הרגשות המוסריים והלכאורה צדק האישיים שלי לגבי מעמדי כאישה ואנהג לפי ההלכה.
              וזאת בלי שאפילו טרחתי לקרוא את המאמר ההוא בדעת אמת (שהם ארגון מתועב לכשעצמו, מנסיון והכרות אישית).

              יש לך משהו ענייני לומר בתגובה?

              הגב לתגובה זו

            • יש עוד מי שמאמין לשטויות של ''דעת אמת''?

              חילוני נבון, 18/06/07 18:15

              אחרי שרבנים וסתם גולשים עם ידע מינימאלי בתורה ובגמרא הפריכו את טענותיהם של אנשי ''דעת אמת'', נפלא מבינתי איך עדיין אפשר להאמין להם.צא וראה...

              הגב לתגובה זו

  • 10.

    אני באמצע הספר- בינתיים לא רע (ל''ת)

    וגם נקי!, 23/11/05 19:26

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ''דע את האויב''

    יהושפט הפלצני, 23/11/05 19:04

    הספר נרכש ע''י חמ''ן כמקור מידע לאורח חייהם של דתים-זדונים.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    סופרים ממחזרים את ההצלחה...!!!

    אדי, 23/11/05 17:55

    ולאחר שנים שלושה ספרים, אתה יכול בתחילה לדעת את הסוף, ולא ממש מרגיש צורך לזרום לשם.
    משמח לשמוע על סופר חרדי מוצלח. במידה והשתמש בספרו ''לתקוע'' לחילונים, הרי שאין בכך אסון גדול. העולם החילוני חזק דיו כדי להתגבר על כך, ואין בזאת כדי לישלול את הצלחתו של הספר.
    באשר לדעתם של מבקרי ספרות מול דעתו של שבאבניק, אני לא בטוח כלל שדעתם של המבקרים עדיפה...

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    תפסיקו עם ה''יותר טוב מרם אורן''

    אלוף במיל, 23/11/05 14:49

    למה לעזאזל אתם מנסים להגיד על ספר שהוא טוב בזה שאתם משווים אותו לסופר שהעיד על עצמו שהוא כותב כתיבה רדודה?

    אולי גם תגידו שהזמרים הדתיים טובים יותר מבריטני ספירס?

    הגב לתגובה זו

    • אל מי בדיוק אתה מדבר? (ל''ת)

      נעמי, 23/11/05 18:04

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    רבקה שומרת על פרופורציות

    שבאבניק, 23/11/05 14:15

    וזה נכון.
    הספר נחמד ומותח אבל נא לא להסחף. זו אינה ספרות טובה גם לא צופן דה וינצי.
    יחסית לנעמי ריגן ורם אורן זה ספר טוב.

    הגב לתגובה זו

    • טוב, למה אנחנו מצפים משבבניק? (ל''ת)

      אליטיסטית, 23/11/05 14:56

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    great book

    brian, 23/11/05 12:24

    i read it in the english version its the best book i ever read

    הגב לתגובה זו

    • literature

      jonh, 23/11/05 19:01

      .If it is true, I feel really sorry for you

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    גם אני קראתי

    אריק, 23/11/05 12:08

    גם אני קראתי וזה ספר מאוד מומלץ ומותח מההתחלה ועד הסוף הרבה יותר יפה מרם אורן.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ספר מומלץ ממש! קראתי.

    אשרת, 23/11/05 12:03

    קראתי את הספר, ולא יכולתי להפסיק. אני חושבת שהלוואי שהיו עוד סופרים שיודעים, כמו חיים גרינבוים, לכתוב עלילה מרתקת, ועם זאת נקיה לחלוטין מכל גסות, ומציצנות שפושה בספרות החילונית.
    ובאמת, המלצתי על הספר הזה לאחרים.
    ואני אישית מחכה לספר הבא שלו.
    (או של כל מי שירים את הכפפה ויצור פה ספרות טובה ונקיה!)

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    קראתי את הספר

    שרון, 23/11/05 11:11

    והוא מדהים. לא יכולתי להניח אותו מהיד.

    אהבתי גם את העובדה שהסיפור הוא עם הרגליים על הקרקע, במובן זה שיכולה להיות גם חזרה בשאלה. במילים אחרות אין התעלמות מהתופעה. במילים אחרות עוד יותר, אין אידאליזציה מזוייפת של המציאות, דבר שקורה לא אחת עם ספרים שמחבריהם חרדים. כחרדי, אני מרשה לעצמי לבקר את התופעה.

    דווקא מהסיבה הזו, לא הבנתי כל כך מהו ה''ניחוח התעמולתי'' שבספר. לדעתי ההיפך הוא הנכון.

    אני מאד מקווה שמהמקום בו יצא ''צוואה'' יבואו עוד ספרים, כי אין הרבה ספרים במגזר החרדי שהם ברמה כזו.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מי שבאמת קובע

    שי, 23/11/05 10:35

    זה שהספר מסתובב בצבא לא אומר כלום. שם קוראים כל דבר, מרוב שעמום. מעניין מה אומרים במדורי הספרות ''הנכונים''. הם הרי מעצבים את דעת הקהל וקובעים את גורלו של ספר לשבט או לחסד.

    הגב לתגובה זו

    • מדורי הספרות ה''נכונים''?

      חנה, 23/11/05 11:57

      בעיני מי הם נכונים?
      מי קבע שהם נכונים?
      הלכתי פעם לסרט שדורג 5 כוכבים. או לבושה. לא עלילה, לא עשוי טוב, אלא מה? גס מספיק בשביל להיכלל ב 5 כוכבים.
      נקודה למחשבה!

      הגב לתגובה זו

      • תקראי בעיון

        די, 23/11/05 19:14

        חנה
        לדעתי את מתפרצת לדלת פתוחה, אם היית קוראת בעיון את ההערה של שי עגנון היית מבינה שביקורתך כבר נמצאת בביקורתו, על טיב קובעי הטעם.
        נראה לי שאת מעט ממורמרת

        הגב לתגובה זו

        • דוקא אתה לוקה בהבנת הנקרא

          מורה לספרות, 23/11/05 22:58

          ההערה של חנה לגמרי במקומה.

          נראה לי שאתה אוהב לבקר אחרים.

          הגב לתגובה זו