• 28.

    לכל הגזענים יש מציאות חדשה!!!!

    @משה, 19/11/05 11:41

    אי אפשר להיתעלם מהרוב המיזרחי בארץ ,כולם ידעו שיום אחד הספרדים יהיו רוב במדינת ישראל אז מה הפניקה וכל הגזענות שיש מסביב ,לי לא משנה מי יהיה ראש הממשלה הכי חשוב שיהיה ישר וידאג לכולם ולא רק לעשירים כמו שביבי ושרון עושים,צריך שינוי המדינה מיזמן ירדה מהפסים הפשע חוגג ואנשים מחפסים מזון בפחי אשפא לאן הפוליטקאים מוליכים את העם הזה ,אני מקוה שזה שינוי לטובה ,ואם מדברים על הספרדים אני חושב ובטוח שרק אנו יכולים לדבר עם הערבים וליצור מצב של דו קיום איתם חיבים שינוי במדיניות הקימת!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    יחי ההבדל הקטן

    הרב משה, 16/11/05 12:45

    בניגוד למזרחים המקצועים שמנצלים את המזרחיות שלהם לקידומם האישי והפוליטי כאשר הם בעלי התפיסה סופר קפיטליסטית כגון סילבן שלום ומאיר שיטרית...
    עמיר פרץ תמיד היה בעל השקפה חברתית סוציאליסטית במקרה הטוב זו טעות ובמקרה הרע זו רעות רוח להשוות את עמיר פרץ למזרחים המקצועים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שמשיח

    בא, 14/11/05 00:38

    אין שכנזים אין ספרדים.
    אם אין עני לי מי לי?

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אוקיי,אז עמיר פרץ מרוקאי.

    אאא, 13/11/05 21:20

    וחוץ מזה?
    חוץ מזה עמדותיו הן פחות או יותר עמדות הקשת המזרחית.
    דיברו הרבה על תסריט לפיו משה פייגלין ישתלט על הליכוד ו...הנה זה קרה בעבודה.
    יש לעבודה משה פייגלין משלה.
    שמו בישראל - עמיר פרץ.

    הגב לתגובה זו

    • באמת יש הקבלה בין פייגלין לפרץ

      שמאלני לשעבר, 13/11/05 22:40

      שניהם ניסו לגנוב מפלגה.
      פרץ הצליח.
      גם פייגלין הצליח לפחות חלקית - אתה חושב שהמורדים בליכוד היו ממשיכים עם המרד אילמלא היה להם גיבוי במרכז של פייגלין ואנשיו ??

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מזרחי או אשכנזי? שאלת הגזען

    ישראלי נטו, 13/11/05 17:54

    מה עניין המינוי לפי עדה? לא נמאס לכם ממפתחות אתניים ו/או גזעיים? מתי תפסיקו לשפוט אנשים לפי מוצאם? אולי הגיע הזמן לזנוח את המנטאליות היאכנית והגזענית ולהתחיל לשפוט אדם אך ורק לפי מעשיו והצהרותיו?
    אמיר פרץ מדאיג אותי משום שהפוליטיקה שלו היא אימפולסיבית ומתלהמת ועד כה הוא לא גילה רגישות לחלשים באמת. העובדה שהוא עמד בראש ההסתדרות לא הופכת אותו אוטומטית לנציג החלשים, ומעשיו הוכיחו שהוא פוליטיקאי כוחני ודמגוג שמתהדר בעזרה לחלשים בעודו נסמך על שולחנם של הועדים הגדולים והעשירים. העובדה שהוא בא משדרות, ממרוקו או יש לו שפם לא מכשירה אותו כמייצג אמיתי של החלשים, ומי שהאינטרסים של שכבות אלה בראש מעיניו צריך לתמוך באדם (יהא מוצאו אשר יהא) שמקדם אינטרסים אלה באמת, ולא משתמש בהם כאמתלא להיבחר.

    הגב לתגובה זו

    • יפה אמרת, ישראלי נטו. (ל''ת)

      בלונדה, 13/11/05 20:30

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    אין כאן מלחמה בין אשכנזי/מזרחי

    יהודיה, 13/11/05 17:53

    אנחנו דורשים מנהיגות יהודית שתשמור על ארץ ישראל ותכבד את הגר אשר יושב בה.
    פרץ- נציג ההסתדרות -התעלם מהעובדים החלשים .
    פרץ-נציג בצלם -ימשיך לתמוך בפלסטינים וישכח את יהודי השכונות.

    דורשים מנהיג יהודי ! י ה ו ד י!

    הגב לתגובה זו

    • מילון מונחים

      אאא, 13/11/05 21:11

      1)גר = אדם שהתגייר
      2)סמולני = אדם המוחק ומצנזר כל מה שלא תואם את השקפת עולמו (ע''ע בן דרור שמאלני).

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    אם מזרחי יצמצם את הפער, ממה (ל''ת)

    הוא יעשה הון, 13/11/05 17:12

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כשהעבד מפנים את נחיתותו (ל''ת)

    התהליך הושלם, 13/11/05 15:05

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    פרץ הוא לא דוד לוי

    דודי, 13/11/05 14:15

    תיק החוץ אינו עומד בראש סדר העדיפויות שלו,מאיר שטרית שבר שביתה לגיטימית בבאר שבע כדי שהבעלים יוכל לשלם שכר רעב לשובתים,אני חושב שחשוב מאד להבין מניין פרץ הגיע לתפקידו,הוא לא ניצח הודות או למרות היותו מרוקאי אלא בזכות דרכו החברתית העקבית בלא שישנה את עמדותיו כדוגמאת אופורטוניסטים אחרים

    הגב לתגובה זו

    • דרך חברתית עקבית ?

      שמאלני לשעבר, 13/11/05 17:43

      אם אתה קורה לדאגה לאינטרסים של עובדי חברת החשמל הנמלים והועדים הגדולים ''דרך חברתית עקבית'' , אז..... כן אתה צודק....

      פרץ הוא פופוליסט מהסוג הגרוע ביותר.

      הגב לתגובה זו

    • הנהגים בב''ש מקבלים פחות

      אאא, 13/11/05 21:12

      אבל מאה אלף תושבים משלמים פחות לנסיעה בתחבורה ציבורית.
      רובם קשישים ועניים.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    אם אשכח את מזרחיותי ישכח גם

    כהן, 13/11/05 12:56

    ימיני ודומיו.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    פרץ איננו ''מזרחי מחמד''.

    אורלי, 13/11/05 12:45

    הטרגדיה של פוליטיקת הזהויות בישראל מתמצית בדיוק בדמותם של אנשים כמו פואד בן אליעז או סילבן שלום או דוד לוי, שנכנסו למשחק הפוליטי על תקן ''מזרחי המחמד'' של תנועתם. בתור שכאלה, הם היטיבו להפנים את כללי המשחק האשכנזים, וחלקם עשו זאת טוב יותר אף מההגמוניה השלטת עצמה. כך, במקום להוות את אותו גשר מיוחל בין ישראל לעולם הערבי, הפכו מזרחים אלה ל''יותר קדושים מהאפיפיור'', כלומר נעשו לנושאי דברה של ההגמוניה האשכנזית, סוג של משת''פים מרצון, כדי שחלילה איש לא יוכל להריח את הערביות הנודפת מעברם. פרף שונה באופן מהותי מכל אלה. הוא לא רק שלא מתבייש במזרחיותו, הוא מנופף בה בגאווה, ולכן הוא מהווה כיום את הסיכוי היחידי לציבור המזרחי להיכנס לשיח הישראלי בדלת הראשית, ולא בתחפושות כאלה ואחרות, כפי שהיה עד היום.

    הגב לתגובה זו

    • את טועה

      האחד, 13/11/05 14:28

      אין סיכוי שתביני מה משפיע עליך
      כמזרחית !
      חלק מההגדרה של להיות מזרחי זה להצביע ש''ס או ליכוד !
      מי שיצביע אחרת מנודה אפילו על ידי בני משפחתו ובכל מפגש משפחתי מצופה מהסוטה לחזור בו מהכפירה הנוראה
      אפילו האמא לא תתן לו קובות הביתה עד שלא יכה על חטא !
      לעדות המזרח יש בעיה תרבותית
      להזדהות כנושאי תרבות ערבית
      משום שהערבים רואים בהם חקינים
      מסוג גימל (הערבים הם נושאי התרבות המקוריים ועדות המזרח הם זיפנים ומכאן השנאה של המזרחיים לערבים)

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    ימיני צודק בכל מילה ומילה

    יואל, 13/11/05 12:33

    כתימני תושב ראש העין בחרנו
    במשך 20 שנה ראש עיר תימני
    כביכול משלנו והעיר שקעה
    בבחירות האחרונות כל התימנים
    החליטו לא לבחור בשום אופן בתימני והתוצאה העיר ראש העין
    פורחת הבטחות של 20 שנה בוצעו
    תוך שנה עם ראש עיר אשכנזי
    ואינשאלה שישאר לעוד 20 שנה
    ושיצעיד את כולנו לעבר עתיד
    נפלא בעיר האהובה

    הגב לתגובה זו

    • מי שהפך את ראש העין לעיר ואם ב

      עוזרי, 13/11/05 21:47

      ישראל הוא יגאל יוסף ואיש לא יגזול זכות זו ממנו.
      אסור שההוה או העתיד ישנו את עובדות העבר.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    יו''ר מזרחי לא אמור להיטיב עם

    גיל אזולאי, 13/11/05 12:22

    עם המזרחיים, הוא אמור להיטיב עם כולם ללא הבדל מוצא, גזע או דת

    הגב לתגובה זו

    • הוא אמור להיטיב קודם כל

      אאא, 13/11/05 21:13

      עם מי שהצביע עבורו

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    כל מילה נכונה כל הכבוד ימיני. (ל''ת)

    אור, 13/11/05 12:11

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    צריך לעזור לחלשים לא משנה העד (ל''ת)

    אבי, 13/11/05 11:55

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    למזרכים יש מנת מסקל נמוכה, (ל''ת)

    זה ידועה, 13/11/05 11:55

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    החלום-להבעיר שנאה עדתית (ל''ת)

    ג.לוי, 13/11/05 11:53

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כמה מיזרחים עובדים בחברת חשמל?

    מתנחל מהערבה, 13/11/05 11:24

    או בהנהלת בנק לאומי.. או בהנהלת מקורות... או בהנהלת רשות הנמלים - כל אלה הם בני טיפוחיו של עמיר החזיר....

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    רעיונות בסיסיים למהפכה המזרחית

    אליוי, 13/11/05 10:24

    1 שאלתי ערבים באינתפדה הראשונה (1987) מה הניע אותם לעשות אינתפדה חלק מהם ענה לי אם המרוקאים מסוגלים להשיג דברים באלימות גם אנחנו !
    כאשר שאלתי בצורה ישירה יותר
    האם המהפכה של המרוקאים גרמה לאינתפדה ללא הסוס התשובה היתה כן !!
    2 כדי לעלות ולהשיג עמדות בכירות
    נאלצו עדות המזרח להרוס את מפא''י
    הבעיה שהם הרסו ורמסו גם דברים טובים שמפא''י עשתה ועל כך יש לאשכנזים כעס רב !!
    (המזרחיים יותר היו(וגם כיום) בענין ההרס מאשר הבניה)!!
    3 האשכנזים הגיבו(ועוד איך הגיבו)
    האשכנזים שינו את כללי המשחק
    מעתה מה שקובע במדינה זו העוצמה והכסף (ולא שום דבר אחר העקרון הזה התקבל בשמחה אצל הספרדים)
    האשכנזים ניצלו את כל הטלטלות הכלכליות כדי לעשות יותר כסף
    ועדות המזרח נשארו מאחור !!
    4 לא פעם אלא הרבה פעמים הייתי עד למנגנון החברתי שגורם לעדות המזרח לרוץ לקלפי במסה גדולה ולהצביע ליכוד !
    מזרחי שמצביע עבודה מנודה נהפך
    למשתאכנז ומופעל עליו לחץ גדול לחזור לדפוסי ההתנהגות של הקבוצה (אין סיכוי לפרץ לשנות את דפוסי ההצבעה של עדות המזרח)!!
    אצל האשכנזים המנגנון של הקבוצה הרבה יותר חלש !!
    5 נראה שהזמן החליש את השנאה העדתית אצל 2 הצדדים
    2 הצדדים התרגלו לחיות עם המחלוקות

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לא מזרחי - מערבי (מגרב)

    יגאל, 13/11/05 10:17

    אולי תפסיקו כבר עם השקר הזה שנקרא מזרחי ומזרחים. יהודי מרוקו הם מערבים ולא מזרחים. מרוקו נקראה כל הזמן ארץ המגרב, דהיינו מערב, מכיוון שהיא נמצאת במערב הרחוק של מדינת ישראל. עד תחילת שנות החמישים, קהילת יהודי מרוקו שהייתה בארץ נקראה קהילת המערבים. בתי הכנסת שלהם נקראו בתי כנסת של קהילת המערבים וכך גם סידורי התפילה.
    האשכנזים שניצלו מהשואה ניסו לשוא, לנכס לעצמם מערביות וזאת בתכסיסי מתוחכם של כינוי המרוקאים כמזרחים. דהיינו אם המרוקאי מזרחי מן הסתם האשכנזי הוא מערבי.
    די כבר עם השקר הזה. מרוקאיים הם מוגרבים, מרוקו נקראת ארץ המגרב, ארץ המערב ומרוקאים הם מערבים.

    הגב לתגובה זו

    • מה זה משנה ממערב או ממזרח

      המבין יבין, 13/11/05 10:50

      מרוקאים זה מרוקאים והכל צרוב בזה.

      הגב לתגובה זו

      • ידידי המשכיל....יגאל

        מ, 13/11/05 21:40

        מערביות היא תרבות ומנטליות,ולא מיקום גיאוגרפי.

        לא נורא,כול יום לומדים משהו חדש,יגאל כפרה...טפו טפו.

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא מזרחים - צפון אפריקאים

    אשכנזי, 13/11/05 10:15

    מזרחיים זה גם פרסים, עיראקים, תימנים, סורים וכו. כל אלו תפסו עצמם בידיים לפני חמישים שנה , בלי רגשי נחיתות ונמצאים כיום במרכז העשייה הישראלית בכל תחום.
    אתה מדבר על יוצאי אפריקה (מרוקו, טוניס, אלג'יר ) ואלו כמו התרבות ממנה באו שוקעים במסכנות, בתרבות ה''מגיע לי'', באלימות ובכיינות.

    הם לא יסכימו לקבל שום מנהיג מזרחי מפני שהם אכולי רגשות נחיתות . איך אמר וודי אלן: ''אני לא רוצה להיות חבר במועדון שמוכן לקבל אנשים כמוני'' .



    הגב לתגובה זו

    • לא וודי אלן אמר את זה...

      בן, 13/11/05 12:27

      אלא גראוצ'ו מרקס (וודי אלן אמנם אומר את זה באנני הול אך נותן את הקרדיט הראוי למרקס- ''איך הולכת הבדיחה של גראוצו' מרקס, לא הייתי רוצה לקחת חלק במועדון שיקבל מישהו כמוני כחבר'')

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אכן, יש כאן בעיה.

    משלם מיסים, 13/11/05 10:14

    בן ימיני צודק אבל יש כאן שני צדדים צודקים:
    הנבחרים המזרחיים או המינויים, לא עושים הרבה למען ''אחיהם''.
    מצד שני, ''אחים'' אלה לא מצביעים עבור המזרחיים, כמו שטען אחד המגיבים.
    זה נכון משני הצדדים.
    ואגב, המגיב שחותם אאא הוא ערבי שמתחפש, ומשתמש בכל בעיות המדינה כדי להסית ולסכסך.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ימיני שוב לא מבין

    דנה, 13/11/05 10:03

    עמיר פרץ אינו סילבן שלום. כל חייו עמל וטרח בעניין עובדים, עניים ושכר. הוא לא התבשם בערוגות המליונרים כמו סילבן שלום אלא חי באמת בקרב אלה אותם הוא מייצג. והם יודעים זאת היטב.
    פרץ לא מזרחי, להביט בו כך זאת טעות. פרץ הוא מנהיג חברתי ללא קשר למוצא העדתי, ובכך מביא פרץ כבוד לכל אזרח כל שכן למזרחיים ישרי דעת שאינם נגועים בדעות קדומות כמו ימיני.

    הגב לתגובה זו

    • זו את שלא מבינה

      אשר יגורתי, 13/11/05 13:31

      עמיר פרץ לא טרח מימיו עבור החלשים. הוא פעל רק עבור החזקים - עובדי חברת חשמל , הבנקים , נמל אשדוד.
      ביום רביעי האחרון בתכנית ''בולדוג'' של מיקי רוזנטל ראו כולם איך ועד של כמה עשרות עובדים המסונפים כולם להסתדרות נדחה ע''י עמיר פרץ בטענה שמדובר בגוף קטן מדי.
      ראינו גם איך ההסתדרות לא פעלה למען עובדי הקבלן במפעלי ים המלח. גם כאשר הנהלת החברה פנתה להסתדרות ולעמיר פרץ וביקשה שיקימו ועדה שתגיש המלצות בנושא , התעלמו פרץ וההסתדרות.
      עמיר פרץ בנה בהסתדרות חצר ביזנטינית שבה מועסקים קרוביו וחבריו במשכורות מכובדות מאד.
      עמיר פרץ אינו מביא כבוד לאף אחד. מדובר בביריון היודע רק לאיים ולגרום סבל לאזרח הפשוט הסובל משביתות למען הועדים הגדולים.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    ג'קי לוי היה מתבייש בך

    אברהם, 13/11/05 10:00

    ראשית הוא מגיש גם את ''ציפורי לילה'' ושנית הוא האחרון שהיה רוצה שיבחנו אותו רק דרך הפריזמה העדתית.

    הגב לתגובה זו

    • אפילו ג'קי לוי ליברל כאשר...

      איגור, 13/11/05 13:52

      מהללים אותו. אבל ! שעה שמבקרים אותו הוא מזרחי ברבוע.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    כמה דברים שהשמאל לא מבין

    שמאלני לשעבר, 13/11/05 09:24

    כל התפיסה המתנשאת של השמאל האשכנזי שכאילו המזרחים מעיירות הפיתוח ירוצו להצביע לפרץ רק בגלל שהוא מרוקאי וסוציאליסט היא שגויה.
    האם השמאלנים שרובם ככולם משתייכים למעמד הבינוני רצו להצביע עבוד הליכוד כי ביבי הוריד את מס הכנסה ?
    אז למה שתושבי שדרות יצביעו עבור אדם שמשווה בין סבל ילדי שדרות לסבל ילדי עזה? רק בגלל שהוא יעלה קצבאות ? בגלל שהוא מרוקאי ?
    צריך להבין שלאנשים ( כן שמאלנים שלי - גם מזרחים הם אנשים אינטיליגנטיים) יש דעות משלהם והם לא ישנו אותם רק עבור מוצאו של אדם או איזה הטבת קצבאות שהם מקבלים ממנו.
    ועוד דבר:
    פרץ הוא מרוקאי - אבל המחנה שהוא מייצג נשאר מחנה אשכנזי אליטיסטי מתנשא !
    לא רק מוצאו של המנהיג קובע. רק השמאל המתנשא יכול לייחס למזרחים כזו חשיבה פשטנית עדתית.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אורה נמיר היתה גזענית

    אאא, 13/11/05 09:15

    חשוכה.שריד גם כן.הנסיון לתרבת את הילידים המזרחיים על ידי כפיית תרבות המערב הנוצרית,כפי שעשה שריד,לא שונה ממה שעשתה מפא''י.
    הורדת רמת בחינות הבגרות ע''י רובינשטיין איננה פתרון.פתיחת המכללות? עוד מוקדם לדעת.הצפת המדינה בעורכי דין ורואי חשבון לא בטוח שהינה מהלך מועיל.
    המתיישבים הם ציבור לגיטימי שצריך לדאוג לו.ש''ס דאגה בעיקר לבוחריה וכך צריך.היא לא מפלגה ארצית אלא מפלגה סקטוריאלית שמטפלת בסקטור מקופח מסוים.חלק ניכר מהמתיישבים הם מזרחיים.
    ש''ס שימרה עבור מזרחיים את הזהות שלהם.זה יותר חשוב מהפנית תקציבים.
    רבין? רבין החריב את מערכת הבריאות עם חוק הבריאות הפאתטי,הרס את מערכת החינוך עם שינוי שיטת לימוד הקריאה והחשבון,הרס את הכלכלה ע''י הצפת המדינה בחצי מליון עובדים זרים,ביצר את שלטון המיעוט הסמולני הלבן ככל יכולתו.לא במקרה היה רבין יקיר המאיון העליון.לא במקרה המזרחיים נוצרים בליבם את בגין,אבל האבל על רבין הוא ענין של צפון תל אביב בעיקר.
    פוליטיקאים מזרחיים לא יכולים לפעול למען המגזר שלהם.הם צריכים להוכיח שהם ראויים לתפקיד למרות שהם מזרחיים.לאשכנזי מותר לדבר על האפליה.אם מזרחי מדבר על זה,הוא בכיין.כשאשכנזי מדבר על זה,זו אפליה.כשמזרחי מדבר על זה,זהו שד עדתי.
    פוליטיקאים מזרחיים כן יועילו למזרחיים בהווצר מסה קריטית שלהם.גם אם לא,הנהגה צריכה לשקף את ההתפלגות בעם גם מבחינת דעות וגם מבחינת שייכות דתית,אתנית ולאומית.
    כי בסופו של דבר,ההשתייכות העדתית,האתנית,הלאומית שלך קובעת לאיזו מערכת אינטרסים אתה מחוייב.
    יש היום עניים עולים ויש עניים קשישים ויש בני 50 שלא ימצאו עוד עבודה.
    עמיר פרץ לא עשה דבר למענם כראש הסתדרות למרות שיכול היה.
    העבודה היתה שותפה שווה ומלאה לממשלת שרון ב 2 הקדנציות.היא לא יכולה להציג עצמה כאלטרנטיבה.

    הגב לתגובה זו

    • אאא איפה היית ???

      ניר, 13/11/05 10:05

      כבר שלושה שבועות שאני לא צוחק כמו שצריך...

      הגב לתגובה זו

      • ניר, פתרון התעלומה היכן אאא

        סקופון, 13/11/05 10:33

        אאא הצטלם לעונה החדשה של בטיפול, הוא סובל מפיצול אישיות קוראים לו גם נעמי מפורטוגל וגם אאא.

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    פרץ יפיל את הליכוד המושחת!

    מפוכח, 13/11/05 08:34

    רק בגלל זה שווה להצביע לו. הליכוד כבר כל כך מושחת, שהוא ממש רקוב מבפנים!

    הגב לתגובה זו

    • לב השחיתות במדינה

      אאא, 13/11/05 09:17

      נמצא במערכת המשפט,התקשורת,הפקידות הציבורית הבכירה ובעלי ההון.
      הליכוד מושחת כמו העבודה ולא במקרה הם ישבו ביחד בממשלה ב 5 השנים האחרונות.

      הגב לתגובה זו

      • אל תצחקו על אאא - תבינו אותו

        !, 13/11/05 10:13

        הבחירה של פרץ המרוקאי לראשות העבודה שמטה מתחת לרגליו את כל טיעוניו המגוחכים....
        החיים קשים, הא?

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא פרץ, אלא המזרחיים יצמצמו

    מזרחי, 13/11/05 07:17

    אל תיתן ידך לטעות של רבים , לשבת על הגדר ולהמתין שיבוא האביר ויושיע. תן בבקשה את עצמך כדוגמא, מזרחי , אינטלקטואל, מלומד וכותב בעיתון, וכל זאת בלי מושיע.
    בעבודה קשה ומאמץ אפשר להשיג את ההתקדמות עליה אתה מדבר, וזה הרבה יותר מתוק, כמו שאתה בוודאי יודע, כשהשגת את זה בעצמך.

    הגב לתגובה זו