• 85.

    לנצח את פרס,זה לא ווינר.

    יגאל כהן, 14/11/05 14:59

    גם ביבי הלוזר התפאר שניצח את פרץ בפוטו פיניש.
    הכי קרוב, להפסיד לפרס, עד היום, היה רק, הלוזר נתניהו.
    ועכשיו שניהם ''מסירים מועמדות'' למען שריון המקום השני.
    שוב הם יכנסו לכנסת בלי להיבחר.
    התרגיל של הלוזר המנצח.

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    ידעתי שהיא תופיע

    עתידי המנחם, 12/11/05 21:50

    מזרחי חולמת להיות מרטין לוטר קינג
    הישראלי.
    זה היבנתי עוד כאשר עלתה לשידור וקיבלה פינה ב''הכול דיבורים'' ובזכות זו היא התפרסמה שאגב, אני מתפלא על ''מעריב'' שנותן לה במה כי היא מסיתה. בפינה שלה שהזכרתי, פעם כאשר הזכירה את השרה אורה נמיר אמרה כך סתם ללא קשר לנושא ''האשכנזיה'' - זה נקלט טוב ברחוב ובשוק.
    חבל שדברים אלה לא מתפרסמים כמאמר אלא כתגובה כי זו לא יעילה אבל לבמה זוכה היא בשם המזרחים ולא אשכנזי רחמנא ליצלן כמו הח''מ.
    עתידי המנחם

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    מתי את תעברי מהפכה תודעתית?

    טובה, 11/11/05 09:25

    המהפכה התודעתית צריכה להתחיל אצל ''אחייך'' המזרחים וזה עדיין רחוק ולגביך כנראה כבר בלתי אפשרי.

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    הפרוטוקולים של זקני אשכנז

    האחד, 11/11/05 01:02

    סוף סוף התברר מי הם זקני ציון
    גילוי מדהים של מזרחי שישאר לדורות

    דברי מזרחי מזכירים את הסרטים הגרמנים על היהודי זיס שמנסה לאנוס את הגרמניה הבתולה(פרץ)
    בתחבולות ובמזימות נוראיות

    הגב לתגובה זו

    • הפרוטוקולים של גזעני אשכנז

      ג. אביבי, 11/11/05 23:12

      כל פעם שמבקרים על הגזענות הכל כך טבועה של האוליגארכיה האשכנזית, יוצאים עכברי הגזענות מחוריהם, מגדפים ומתקרבנים, ''נזכרים'' בשואה, ביהודי זיס וכו'.
      מה בסה''כ קרה? מרוקאי ניצח בדרך דמוקרטית את האוליגארך האשכנזי. רציתם דמוקרטיה שבה רק אשכנזי יכול לקבל רוב, אבל לדמוקרטיה יש חוקים אחרים שאותם הגזענים עוד לא הפנימו.
      איריס הביעה את שמחתה. מה רצית שירגיש מזרחי? ''אוי וי, אסון, כעת עבד נרצע כמוני ינהל המפלגה, לאן הגענו?'' לא כך?

      הגב לתגובה זו

      • המרוקאי לא ניצח כלום!

        יותם, 12/11/05 18:43

        מרוקאי השתלט בכוח על ההסתדרות. ניצל ועדי עובדים ובבריונות שלח אותם להצביע עבורו, עבר על החוק ושיגר אלפי טפסי מתפקדים מזוייפים. המרוקאי בסה''כ מקומו בתחנת המשטרה. חבל שבולדוג עיתון הארץ ואחרים לא פרסמו את התחקירים שלהם על המרוקאי לפני הבחירות - לפחות שנדע גם בראש העבודה עמד היום מרוקאי שהוא גם אדם מושחת. קולולולולו לכל בעלי רגשי הנחיתות.

        הגב לתגובה זו

        • הידד ליותי המבאיש!

          סותם אף, 13/11/05 16:40

          עכשיו חזור לסניף המפלגה הנציונלית שלך בחיפה ותחזור אלינו עם דברי חוכמה נוספים מפי הפירר שלך.

          הגב לתגובה זו

  • 81.

    איריס אספסוף גאה...

    שחר, 10/11/05 20:33

    איריס את ממורמרת ומתוסכלת. טפלי בעצמך.
    האמת היא שאני מרחם עלייך. קרוב לוודאי שהדבר הכי חם שקיבלת מאמא שלך בילדות, היה-- מרק קובה.

    הגב לתגובה זו

    • שחר ,אתה איכס.

      יגאל כהן, 10/11/05 22:33

      עיוני אל תיפגעי משכירי החרב של ביבי.
      פינקלשטיין לימד אותם ללכלך.
      זה סתם זבל ביבי.
      ביבבון.

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    עיוני,שאפו על הרייטינג,המשיכי.

    יגאל כהן, 10/11/05 20:04

    למרות שאני חושב שבסך הכל זה היה ברור שפרץ יעשה קופה על הגב של הרוכל הנוכל ועל הקניבליזם הקלקלי של ביבי.
    צעקתי זאת עד שגרוני ניחר.
    ביבי מלאך חבלה.
    גמר לחבל בעם ישראל ובמדינת ישראל כשהתפטר מהממשלה.
    ומיד התרכז בחודשים האחרונים בחיסול הליכוד.
    מלאך חבלה.
    מסוכן לעצמו ולאחרים.
    כך אמר יצחק שמיר.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    מגיע לי תנו לי אכלו לי שתו לי

    שושי, 10/11/05 19:36

    פתאום לעמיר פרץ אין אלפי טפסי התפקדות מזוייפים? אז פתאום ועדים כוחניים לא נהגו כמאפיונרים ודרשו מעובדים באיום להצטרף ולהצביע? יום עצוב לדמוקרטיה שגם במפלגת העבודה נצחה ההשחתה הרמאות והגנבה. רק שינוי ומרצ יצילו את המדינה!!! איריס מזרחי תתחילי כבר לעשות משהו ולא להתבכיין על. אחרי 50 שנה הגיע הזמן לא?

    הגב לתגובה זו

    • שושי את צודקת- די לסלסולים

      איתן, 10/11/05 20:06

      מרוב העדתיות הנבערת, הבכיינות הסדרתית וסחטנות של מקופחים מדומים כבר שכחנו שהלילה כבש את מפלגת העבודה אדם לא ישר לא אמין ומסוכן לשלטון החוק. זה שהוא מזרחי לא מצדיק עבירה על החוק- זיוף, איומים וניצול מנגנון ההסתדרות של העובדים לאינטרסים אישיים.

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    כתבה ילדותית

    יעל, 10/11/05 19:01

    חוץ מלבכות שמקפחים אותך כל השנים את יודעת לעשות עוד משהו?
    מילים ללא תוכן,נימוקים חסרי שחר.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    איריס המקוחה

    בבר, 10/11/05 18:56

    מימונה זה טוב גם לאשכנזים וחינה זה טוב גם לרוסים וחלאס כבר עם זה קברנו את השד העדתי היום בבוקר דייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי

    הגב לתגובה זו

    • תופעת הרפלקס המותנה

      המאבחן, 11/11/05 09:14

      אם אתה באמת תימני ולא סתם אשכנזי מתחזה - התגובה שלך היא תוצאה של שטיפת מוח אשכנזית אנטי מזרחית שהפנמת בגין דלות שכלך.

      הגב לתגובה זו

      • מאבחן=מרוקאי מתבכיין (ל''ת)

        לימור, 13/11/05 13:32

        הגב לתגובה זו

  • 76.

    מטומטמת

    מוטי, 10/11/05 18:51

    את תישארי תמיד מזרחית מטומטמת.
    קרסתי תחת רגשי הנחיתות שלך המבעבעים מכל מילה בכתבה.
    נ.ב. כדי שלא אחשב לגזען, גם אני מזרחי.

    הגב לתגובה זו

    • אם אתה באמת מזרחי אתה סובל

      המאבחן, 11/11/05 23:15

      מתסביך נחיתןת בשל מוצאך. אתה מרגיש שמזרחי צריך להחביא את מזרחיותו ולהתחנחן לאדוניו הלבנים.

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    קודם כל תירגעי. פרץ נבחר לא

    המטיף, 10/11/05 18:41

    מפני שהוא מזרחי, אלא מפני שיש לו שכל, ושכל זה לא דבר שקשור למוצא או לצבע עור.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    לולולולולו!

    רומני גנב, 10/11/05 18:33

    איך הראנו להם, לאשכנזים האלה! טוב מאוד!
    מאז 1945 הם לא חטפו ככה!
    וברצינות - פרץ אידיוט בלי קשר לזה שהוא מהתפוצה של דרום צרפת. איך זה שאף אחד לא עשה עניין משלמה בן-עמי? מה, הוא לא מרוקו-סכין?

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    השד העדתי חזר לבקבוק

    הפנתר הורוד., 10/11/05 18:21

    שתו רק מים מזרחים מעולים בערק.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    את אשכנזיה.לא?

    אליהו, 10/11/05 18:15

    איריס לא אגזים ואומר שעשית לי את היום.את ממש אבל ממש קלעת למטרה.נשמח לשמוע אותך יותר מתוקה

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    תיקון קטן

    פיצקלא ורבע, 10/11/05 18:12

    הייתה המפלגה השניה, בלשון עבר, ופרץ היה הקש ששבר את גב הגמל, ו אני הסביר מדוע: חוט השדרה של מה שנקרא מפלגת העבודה התרסק, לא בגלל פרץ, אלא בגלל כל האחרים, אפילו אלה שהיו שנים מצבעים לעבודה חייבים לגרד את הפדחת ולחשוב מה פה קרה, ולהגיע למסקנה, שהמפלגה בעצם לא מתפקדת, וזה בכלל לא משנה אם מחר, פרס, פואד וכל האחרים, יתמכו בפרץ, רוב העם קלט את התמונה ומבין שאין למפלגה הזאת עתיד רק אולי שלושה מנדטים, אני צופה שחלקם יפרוש ואחרים יצטרפו למפלגות שונות, או שיקימו מפלגות עם שמות אחרים

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    על מה הויכוח,ישנו פער תרבותי

    נמאס כבר, 10/11/05 18:02

    על מה הויכוח המטומטם הזה?

    צריך להודות באומץ-איזו תרבות יותר ערכית ופרקטית לניהול החברה,ולעיצוב תדמיתה של המדינה. התרבות המזרחית, או האירופאית.

    וגם כאן אין שאלה למעשה. מאחר והמאפיינים של התרבות המזרחית הם פרימיטיביים: נטיה לאלימות מדיניות קומבינה,עדריות אספסופית ,והתנצחות אין קץ על אפליה.
    לאומת זאת התרבות האירופאית היא נאורה יותר,בעלת חינוך לסבלנות ולערכים על רקע אחר.
    אילו שתי תרבויות שונות בתכלית.

    אני במקרה מכיר את שני הצדדים (ילד תערובת),ואם להיות כנה, הצד האשכנזי מכובד הרבה יותר.

    הבעיה היא שהמזרחים סבורים שאדיבות וסבלנות הם פרייאריות.

    מוטב שהמזרחים ייתפתחו וירחיבו אופקים,התרבות המזרחית מדדה ותקועה היי שם.........והיא שואבת כל חלקה ותחום מדיני.

    כמובן שנעשתה כאן הכללה גסה, וכמובן שיש הרבה יוצאים מן הכלל לכאן ולכאן.
    אך אלו קווי המתאר.

    (הדעה של איריס מזרחי, מחזקת את שחשבתי)
    מה היא כל כך מבסוטה שפרס ווילנאי ''אכלו אותה''?
    היכן הניצחון שלך מלבד העובדה שמזרחי ניצח?-----פשוט טיפשות אופיינית.

    לא הזכרת ולו מלה אחת על איכויותיו ומידותיו של פרץ---אבל אמרת גם אמרת שהוא ממוצא מזרחי. ווווואוו

    הגב לתגובה זו

    • אתם והצוענים אינכם אירופאיים

      אאא, 11/11/05 09:00

      לא משנה כמה תנסו לחקות אותם,כמה תתבוללו בהם - עדיין לא תהיו אירופאים.
      המנטליות אחרת לגמרי.

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    מי זאת איריס מזרחי בכלל?

    נדב, 10/11/05 17:53

    מי זאת איריס מזרחי

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    כבר היה יו''ר מזרחי-פואד

    קונילמל, 10/11/05 17:35

    ושום דבר לא השתנה.
    בקיצור-להירגע ומהר!!

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אף מזרחי נוסף לא ילמד לקרוא

    אשכנזי, 10/11/05 17:29

    אבל פרץ יעשה בוחטה, וזה מה שחשוב. לא?

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    שמחה מקדמת

    ג. אביבי, 10/11/05 17:28

    פרץ ניצח בבחירות, אבל האוליגארכיה הגזענית לא תשתוק - הם יעשו הכל להפילו וללמדו לקח. סביר שינסו לטפול עליו עלילות כזב -למרות שאין זהיר מפרץ כנגד הסתבכות עם החוק.
    סביר שממש ברגעים אלה שמעון המובס, שעד כה לא הופיע בצבור ולא ברך את המנצח, רוקם את העלילה/ות באמצעות אנשי שלומו בעתונות, בממסדים המשפטיים ובגופים החשאיים.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    מזרחיים - אל תהיו פראיירים.

    שמעון ולוי, 10/11/05 17:14

    שרון - אשכנזי.
    ביבי - אשכנזי.
    לבנת - אשכנזיה.
    אולמרט - אשכנזי.

    טוחנים לכם את המשכורת, הורגים לכם את החנוך, נותנים לכם לשכב במסדרון בבית החולים.

    מזרחי שמצביע ליכוד - פראיר.

    הגב לתגובה זו

    • מזרחים, כנסו נא

      גורו, 10/11/05 17:54

      מי הבוס שלכם?אשכנזי או מזרחי?
      מי הבוס שלו? מזרחי או אשכנזי?
      ומי הבוס של הבוס של הבוס שלכם?אשכנזי או מזרחי?
      תמשיכו כך ובמהרה תראו שהבוסים הגדולים הם האשכנזים שהביאו את כספם ואת כשרונם לפה. הם יכלו לעשות חיל באירופה או במדינות מתוקנות אחרות שבהן זבי חוטם כמותכם שוכנים במסגדים וזוכים למבטים מאיימים מצד האוכלוסיה הלבנה המקומית, ואף לזכות לכבוד ולהוקרה רבה. אנחנו אלו שבנינו את כל המארג העדין של המדינה ובלעדינו עדר בבונים שכמותכם עדיין היה משחק באבנים ובמקלות, בדיוק כמו במרוקו.

      הגב לתגובה זו

      • למיטב זכרוני

        אאא, 11/11/05 09:02

        אירופה סילקה אתכם כי השתלטם להם על היבשת וגם בארה''ב מרגישים שהם תחת כיבוש סמולני לבן.

        הגב לתגובה זו

  • 64.

    זה שקימת גזענות(בכל העדות) ???

    צבר (תימני)!, 10/11/05 17:10

    מצדיק גיוסה לכל נושא בחיינו?

    איריס מזרחי ושכמותה תקועים הרחק מאחור (אכולי מרירות ורגשי נחיתות שבאים לתרץ כל דבר שקורה עלי אדמות) כאשר מי שעיניו בראשו מזמן התקדם (ספרדים ואשכנזים).

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    האשכנזים ברחו מהכלוב גם זה טוב

    משה גילעדי, 10/11/05 17:03

    לקחו את כל ההון והבריחו אותו לחו''ל
    אומדנים : 300 מליארד דולר.
    כן זה הכסף שמנדל הרשל הפליט מהשטעטעלך הביא עמו לארץ בעודו יחף, רעב, ומטפחת על מבושו.
    לא איש עבודה מנדל, איש קןמבינות הוא, וכך עשה מנדל את הונו : קומבינות ואז ישב לכתו את תולדןת חייב החדשים
    מנדל הרשל הפך לרוזן דה לשמטה
    המרקיזה נחצ'ה חסידה הפכה לקונדסה רוגעלך.

    בלוף, הכל בלוף, וכך נראית המדינה.
    מנדל הרשל הפך את חוכמת הכאילו לאמנות צרופה.

    עבודה יוק, כך זה היה בשטעטעלך.
    לכו לשתות שתן, סוגדי האבודה העיברית.

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    מזרחי מזיקה לסיכוי של פרץ

    ערן, 10/11/05 17:00

    איריס מזרחי אם את באמת רוצה שפרץ יהפוך לראש- ממשלה ( כמוני) את צריכה להפסיק לדבר על העדתיות ולדבר על התכנים החברתיים שפרץ מדבר עלהם: ניתן לקיים חברה ברמת- חיים גבוהה עם פערים מינימלים בין השכבות השונות והנאה של האוכלוסייה כולה מרמת- חיים גבוהה ואיכות חיים.
    ארצות סקנדינביה מוכיחות שזה אפשרי.
    המשך הדיבור על העדתיות רק ירחיק מעמיר הרבה תומכים פוטנציאלים אשכנזים המסכימים עם דיעותיו החברתיות.
    איריס למען השם- אל תגרימי נזק לסיכוייו של עמיר להיבחר.

    הגב לתגובה זו

    • סקנדינביה?!

      פריץ ונדרצווייג, 10/11/05 17:50

      אתה מעלה בי צחוק. בתור אדם שבילה זמן רב מחייו במקום, הפערים שם בין אדם לאדם עצומים. העוני שורר אמנם בעיקרו אצל המהגרים, והאזרח האירופאי הפשוט והממוצע אמנם מרוויח במושגים שלנו הרבה למחייתו, אך לא מספיק. יש לא מעט אנשים בסקנדינביה שמרוויחים כפליים משרי אריסון (באופן יחסי אלינו). שים לב גם שהאוכלוסיה במדינות סקנדינביה נעה בין 5 מיליון ל-9 מיליון אנשים במדינה, שזה לא יותר מאיתנו.

      פרץ, הוא לא האדם שיכול או יש לו בכלל היכולת השכלית או הרטורית להפוך את ישראל למקום כמו סקנדינביה, מהסיבה הפשוטה: בסקנדינביה מכוננת כיום שיטה סוציו-קפיטליסטית- מהסוג שנתנהיו ניסה להנהיג לא מזמן. מה הכוונה? יש קפיטליזם, אבל גם זכויות סוציאליות של תושבי המדינה נשמרים- ביטוח בריאות וכו'. בשבדיה(9 מיליון אנשים, קצת יותר מאיתנו) אין חברת חשמל אחת, אלא 4 שהתחרות ביניהן רצחנית- ותודות לתחרות הזאת האזרח השוודי נהנה מביצועים פוריים של עובדי החברה. אך פרץ, אשר את זכייתו תרמו הוועדים החזקים במדינה(חברת החשמל, בזק, ואלוהים יודע מי עוד) יהיה חייב להם ולא יוכל להגביר את התחרות בארץ, הוא גם לא יוכל לפנות למודל סקנדינביה בשל דעותיו החולמניות (צמצום פערים? מה אתה מתכנן עמיר? להפוך את כולנו לעניים?- דבר על החינוך! זה המקור לכל! שהילדים לא יסתובבו ברחובות ובעוד 25 שנים יתחננו לדמי אבטלה!) הכוללות קומוניזם, סוציאליזם, ושאר שיטות שהוכיחו עצמן ככישלון.

      רבותיי, אם הינכם רוצים חברה בריאה יותר וענייה פחות- למדו ילדיכם ללמוד. למדו אותןם דרך ארץ ונימוסים. ובבקשה תצנזרו את כל אותם מלעיזי אשכנזים אשר ריח עמוק של גזענות ועדתיות שכבר חלפו מן העולם, עולה מהם. (רמז, כותבת המאמר משתייכת לקבוצה זאת, וכן רבים מכותבי הטוקבקים פה).

      הגב לתגובה זו

      • לפריץ המפריץ הגזעני

        ג. אביבי, 10/11/05 20:16

        אתה דוגמה למוטציה ניוונית. אתה מדבר על עדתיות מר פריץ? על גזענות?
        מהי גזענות בעיניך? כשמזרחי מדבר על קפוח שרק - מטומטם גמור יכחיש את קיומו. או שיביע שימחתו כשסופסוף מזרחי מתמנה בדרך מאוד דמוקרטית ליו''ר העבודה. הדמוקרטיה היא אויבת הגזענים.
        מה זה לא גזענות על פי הפריץ? לבזות את המזרחים, לקרא להם בכיינים ושאר ביטויים אנטישמיים.
        ומה דעתך על האתיופים? אתה דוגל בהחזרתם לאתיופיה (כבר קראנו את השטויות שלך לא מזמן). אתה רואה בהם גזע נחות ממש כמו שאבותיך האידאולוגים ראו בהם וביהודים האשכנזים.

        הגב לתגובה זו

        • למה שלא תנסה

          אאא, 11/11/05 09:08

          להתייחס לגופו של ענין ולא לגופו של כותב?

          הגב לתגובה זו

      • לשבדיה יש שטח עצום

        אאא, 11/11/05 09:05

        מינרלים בשפע,הם לא מוקפים אויבים ומעל הכל מנטליות לותרנית של עבודה קשה והסתפקות במועט.
        ההשוואה לא במקום.

        הגב לתגובה זו

  • 61.

    אצל שלי יחימוביץ זה הפך מזמן

    נעמה, 10/11/05 16:51

    למקדם אולטימטיבי של עולמה.אין לשיטתה ''מטבע עובר לסוחר''יותר טוב מעיסוק בגזענות וכיו'ב שדים כדי להיות אקטואלית ובעקר מקורית.
    לדעתי זה נובע מרדידות אינטלקטואלית ומצורך להיות פרובקטיבית. אגב מכל הלוחמנות שאופיינה בצעירותה נותרה רק ה''חולמנות'' החולנית של התססה,ריב ומדון. פשוט הבחירה המצלחת של עמיר הרסה לה את ''תכנית הבוקר''של יום המחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    רק אתם המזרחיים יוצרים את הגזע

    עמיחי, 10/11/05 16:43

    עד היום האנשים הסובבים אותי כבר שלושים שנה הם מרוקאים טוניסאים אלג''יראים ורק לאחרונה הצטרפו רוסים במיעוט קטן מאוד ולאורך כל השנים אני שומע את יוצאי עדות המזרח תוקפים את חבריהם בקריאות מרוקאי מלוכלך או ביטויים שונים אחרים שאני יליד הארץ אבל המקורות פולניים אם הייתי אומר להם היו אומרים תראו את הגזען ואני בטוח שלא רק ספרדים הצביעו לפרץ.
    זכור לי שמי שהתחיל את הגזענות בארץ היו המרוקאים בירושלים עם הס''ט [ספרדי טהור] אז שמזרחי תלך ושמישהו ינענע אותה

    הגב לתגובה זו

    • צודק!!!

      איתן, 10/11/05 17:33

      כמה סבלה הבת שלי בבית ספר עד שדאגתי שידעו שיש לי איזה רבע מרוקאי במוצא שלי.

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    לא להפריע לשלי ולאיריס

    עם עובדות .., 10/11/05 16:35

    לשמוע את שלי יחימוביץ המנטור של איריס ולהבין שמי שיש לו אג'נדה לא יוותר עליה גם אם העובדות לא מסתדרות עם התיאוריה . היום שלי יחימוביץ חזרה ודיברה על ''המפלגה הגזענית'' על ה''אשכנזיות של העבודה'' - וזה בבקר שנבחר ראש מפלגה מרוקאי שלא מסתיר את הגזע שלו . אז המפלגה האשכנזית והגזענית בחרה בפרץ - אבל שלי בשלה . חשבתם שאולי תשאל את אנשי ליכוד מתי הם יבחרו מזרחי לראשותם , אולי את אלי יישי מתי יבחר פולני לראשות המפלגה שלו וכו'......אבל לא - לשלי יש תיאוריה שהיא רוכבת עליה שנים - השמאל האשכנזי וזהו .

    הגב לתגובה זו

    • נכון לגמרי. (ל''ת)

      מסכים, 10/11/05 17:01

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    מכוערת אחת. מה שייך ספרדים ל-

    דודו, 10/11/05 16:32

    אשכנזים. הגיע הזמן שיפסיקו עם העליבות הזאת. בן אדם נבחר בגלל שהיו לו יותר תומכים, וזה הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    אני שמח שפרס הפסיד.

    יענקלה, 10/11/05 16:23

    לא הופתעתי , אבל בהחלט שמחתי.
    לא ידעתי שאני מזרחי .
    אבא מפולניה ואמא מרוסיה זה לא אשכנזי ?

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אני הצבעתי לפרץ. טעיתי ?

    סבינה, 10/11/05 16:11

    אציין שאני אשכנזיה , ולא ידעתי על העסק הזה.
    עכשיו אני מתחילה להצטער...

    הגב לתגובה זו

    • סבינה-טעית

      ראובן, 10/11/05 16:32

      פרץ סגר את הנמלים והמדינה שוב שוב והשחית את ההסתדרות (עם שלמה שני).הוא לא תרם כלום,זו האמת.ולדעתי-גם לא יתרום.הוא יודע לדבר,יש לו איזו כריזמה ותדמית של מי שעלה מלמטה,אבל זה בערך הכל..

      הגב לתגובה זו

    • טעית לא בגלל שהוא מזרחי ואת אש

      זיכרון קצר מאוד, 10/11/05 17:20

      אשכנזיה , אלא בגלל שבחרת באיש מאפיה מושחת שדאג בעבר רק לועדים החזקים ולא לשום עני.

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    אשתי אשכנזיה. אני לא.

    מוריס יקינטון, 10/11/05 16:09

    הילדים שלנו , צריכים לשמוח , או להיות עצובים ?
    אני ממש מבולבל.
    מה את אומרת איריס ?
    כי אמרתי לאשתי שהיא צריכה להיות עצובה , אבל היא צחקה עלי לפני הילדים , ונשארה במצב רוח טוב...
    להרביץ לה בגלל הפגיעה בכבודי ?
    מה את אומרת איריס ?

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    את מאופסת?

    דני, 10/11/05 16:08

    נראה לי שהשנאה מדברת מגרונך..אין פה בכלל עניין של אליטות,אשכנזים ומזרחיים.מי שנבחר הוכיח עצמו כאדם שהביא את ההסתדרות לאבדון בשחיתות מסואבל,מוטט את קופות הגמל שלה (וטוב שביבי הציל אותן), צפצף על העובדים הקטנים בדרך לפסגה והשבית את המדינה שוב ושוב.מי שראה את תכניתו האחרונה של מיקי רוזנטל יבין.בקיצור-אדם לא ראוי הסבור שהוא לך ואלנסה הישראלי.למי אכפת מניין הוא בא?

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    פרץ ענק

    אביח, 10/11/05 15:57

    צודקת מאה אחוז

    הגב לתגובה זו

    • פרץ ענק. מזרחי גמדה. (ל''ת)

      טומי, 10/11/05 16:16

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    בעלי הפרענק נורא שמח.

    ראיסה סיסו, 10/11/05 15:55

    שכח להרביץ לי הבוקר מרב זה שהשתכר בלילה משמחה.
    הוא ישן עד מאוחר , המתוק.
    היה לי בוקר טוב.
    גם לאשכנזים יש נחת.
    עובדה.

    הגב לתגובה זו

    • גדול! גדול! (ל''ת)

      פולני גנב, 10/11/05 18:52

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    מה לעשות, זה גנטי

    תמיר, 10/11/05 15:55

    למה את מתרגזת כל כך?
    גם בפרס נובל מדברים המספרים בעד עצמם : המון יהודים אשכנזים.

    אז מה לעשות. זה לא שהאשכנזים דופקים את המזרחים. הם פשוט מוכשרים יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    איריס לדרר ההונגריה, תעשי טובה (ל''ת)

    לכי לרופא שינים, 10/11/05 15:53

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    שחר של יום חדש

    חנון, 10/11/05 15:49

    בסוף עוד תהיה לנו כאן ממשלת מערך - ש''ס. האליטות (וזו לא ! מילה מגונה) האמיתיות עומדות חסרות אונים מול זעם פרימיטיבי של נחשלים בפוטנציה.
    אפשר לפגוש את הזעם והתתסכול הללו אצל המרוקאים שמעלים את אירופה באש המכוניות. גם שם אירופה חסרת אונים.

    הגב לתגובה זו

    • אם כך מתבקש אצלכם חשבון נפש

      אאא, 11/11/05 09:13

      איך לעזאזל נוצרה כמות של נחשלים שדי בה לנצח בחירות.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    האליטה האשכנזית מחזיקה כלכלית

    בועז, 10/11/05 15:44

    על כתפיה את כל תושבי הארץ! נורא קל לחשוב רק על העניים והמדוכאים, אבל בלי ''האליטה'' אין למדינה הזו עתיד.

    הגב לתגובה זו

    • מחזיקה את המזרחים שלמטה שחס

      מי מחזיק ואת מה, 10/11/05 16:14

      וחלילה לא יתרוממו.
      איך הגיעה כל האליטה האשכנזית למעלה אם לאעל ידי שכפול גנטי של עצמה ומניעת התקרבות של כל מזרחי?
      גם התנועה הכביכול מזרחית הליכוד -מעולם לא בחרה יושב ראש מזרחי לעמוד בראשה

      הגב לתגובה זו

      • אלו אתם המזרחים

        בוגזלו מומו חומ, 10/11/05 17:40

        ששקעתם בעניותכם, השכלית, הרוחנית והתרבותית במקום להתפתח. כבר מזמן לא מסתכלים על אדם אם הוא מזרחי או אשכנזי בארצנו, אלא שעד עתה סירבתם להבין.
        בזמן שאשכנזים רבים למדו, אתם ישבתם על הברזלים בחוץ ועישנתם. בזה מסתכמת התרבות שלכם. אינכם אלא אנשים מטופשים.

        הגב לתגובה זו

        • ולמה השתלטתם על אירופה

          אאא, 11/11/05 09:14

          לפני 70 שנה,כמו שעשיתם בישראל?
          גם הגרמנים,הצרפתים,ההולנדים הרוסים והפולנים כולם כולם נחשלים בהשוואה אליכם?

          הגב לתגובה זו

  • 47.

    פרץ דמגוג שדואג רק לעצמו

    חנפנית, 10/11/05 15:42

    עובדה שהוא עצר את כל המדינה לשנה עם פועלי הנמל שהם יוניון חזק אך אני לא חושבת שהוא יעצור את כל המדינה למען גמלאים ומקבלי קצבאות.
    וכל הכסף שקבלה כעת המדינה על בזק ועל בנק לאומי יעבור לכלכלת הבחירות ולמפלגות.
    מה שכן - כולם מושחתים ומסודרים כבר לארבעה דורות.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מזרחי גזענית רווית שנאה

    אליוי, 10/11/05 15:41

    הגזענות אינה תלויה בהגיון אלא ברגש של שנאה לאוביקט אחד !
    הגזענות האירופית האשימה את היהודים בקומוניזים ובעת ובעונה אחת בקפיטליזים !
    היהודים הואשמו בצבירת כסף וגם בעוני וניוון !
    היהודים הואשמו בחתרנות פוליטית וגם בהגנה על המשטר הקיים !
    כך נוהגת הגזענות המזרחית !
    אם פרץ לא היה נבחר האשכנזים אשמים
    פרץ נבחר האשכנזים שוב אשמים !!
    מילא אם המזרחי הזו היתה מצביעה עבור פרץ בבחירות
    כל הסימנים מראים שפרץ לא זוכה לתמיכת המזרחיים אבל הגזענית מתעלמת מהעובדות !!

    הגב לתגובה זו

    • היא לא היחידה. יש עוד כמוה.

      צ'רלי ביטון, 10/11/05 16:26

      נכון שהן לא מקור לגאווה ?

      הגב לתגובה זו

    • אוילי וגזעני

      די לטפשות, 10/11/05 17:06

      איפה בכל המאמר הזה מצאת התבטאות גזענית כלפי האשנזים? אבל הבנת הנקרא היא מטלה קשה מדי בשביל אווילים.
      מה שבטוח הגזען האשכנזי הפרימיטיבי יתקרבן כדרכם של גזעני כל העולם.

      הגב לתגובה זו

      • אכן די לטפשות

        אליוי, 10/11/05 19:11

        חצי המאמר מתחילתו הוא שנאה עדתית בסגנון של ביב שופכין !
        אם לא הבנת כנראה שאתה לא שונה מהגברת מזרחי שניכם נגועים באותה מחלה !

        הגב לתגובה זו

        • אליוי = אוילי

          מה ההבדל?, 12/11/05 00:36

          יש הצרחה בשם שלך

          הגב לתגובה זו

          • גם =אחד העם (זה אותו אידיוט) (ל''ת)

            תוספת למצריח, 12/11/05 22:15

            הגב לתגובה זו

  • 45.

    האליטות האשכ' הגרו לקנדה מזמן. (ל''ת)

    ספרדיהבליבגרות, 10/11/05 15:40

    הגב לתגובה זו

    • אני אגלה לך סוד קטן.

      Erez, 10/11/05 16:44

      כאשר עמך יהודי מרוקו עלו לארץ והגיעו למעברות ועירות הפיתוח ,האיליטות של צפון אפריקה (מרוקו) יצאו ל-צרפת ,בלגיה ,ארה''ב ,קנדה. לא שמענו מהם ולא ראינו אותם. העליה האשכנזית התאפינה בעולים עמך ,אליטות עשירים ועניים.
      אז מה בדיוק רצית לומר?

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    כותרת ל''ת!?

    ב.הלם, 10/11/05 15:38

    פרץ.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    תהיה תקווה שיותר יצביעו שינוי

    לאמשנה, 10/11/05 15:25

    כל המפלגות המייצגות את ''המקופחים'' עושים רק רע דווקא לשכבות החלשות ...

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד,אבל עמך ישראל מטומטם

      ההונאה של ישי, 10/11/05 17:17

      אפשר למות מהמחזוריות האין סופית הזו.
      עם ישראל כנראה ברובו אספסוף שאינו יודע כיצד לעזור לעצמו.

      האירוני מכל במערכת הפוליטית,הוא שדעת הציבור הכריזה על מפלגת שינוי כגזענית וכשייכת לאליטות. כאשר בפועל,אין מפלגה המוטרדת יותר מרווחתו וחרותו של הפרט,ומרכזת את כל סדר יומה לענינים חברתיים.

      יותר מכל ,''שינוי'' דואגת ומנסה להושיע למצב הבלתי אפשרי שהציבור החרדי נקלע אליו----ניוון היבדלות,פילוג,עוני,חיים בגטאות,הכבדה פסיכולוגית -ע''י איסורים תת אנושיים וקיצוניים, ולצערי עוד ועוד....את כל הנתונים המביכים האלה--עובדיה יוסף ואלי ישי מנסים ל-ש-מ-ר---ועוד מרמים מגזר שלם שהם ''מושיעיהם''.

      הרי הקומבינה המטומטמת הזו לא תחזיק עוד הרבה זמן מעמד.
      השאלה היא רק עד לאן יתדרדר ''כדור השלג החרדי'' הזה,כי היכן שנעצור אותו ,משם נאלץ לגלגלו בחזרה להקשרו.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    יש פה ריח של נוד !!

    ruby, 10/11/05 15:24

    מזרחי...אשכנזי... מזה את מתלהבת ? לא מזה שהמתאים יותר נבחר ? כנראה את מקופחת מקצועית, נודף ממך ריח לא נעים של גזענות ופוק

    הגב לתגובה זו

    • הנוד כולו שלך (ל''ת)

      מטהר אויר, 12/11/05 00:48

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    וואו,איריס,

    שירן, 10/11/05 15:23

    איזו שינאה ואילו רגשי נחיתות.
    את יכולה להתבייש לך,כי במקום לנסות לאחות פערים בעם את רק מלבה את האש.
    בואי,תנסי להשאיר את רגשי הנחיתות המזרחיים שלך מאחורה ותגידי לנו איך זה מרגיש

    הגב לתגובה זו

    • יפה כתבה שירן - כנסו לקרוא (ל''ת)

      רוני, 10/11/05 19:36

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    אולי מספיק עם השד העדתי

    אשכנזי, 10/11/05 15:22

    גברת מזרחי יקרה
    אין לי ולא היו לי מעולם בעיות עם עדות המזרח או האשכנזים למרות היותי אשכנזי מובהק.
    המעניין הוא שדוקא המזרחיים חוזרים ומעלים את הנושא הזה חדשות לבקרים.
    הגיע הזמן שנתחיל לחשוב כולנו כישראלים במדינת ישראל ולא כיוצאי עדה זאת או אחרתת ללא אפלייה מתקנת ועוד כאלה ביטויים מיותרים.
    אגב לא הבנתי את אימרתך הלכתי לישון עם פרס והתעוררתי עם פרץ, האם זה אומר שהיה לך לילה כל כך עסוק? סתם כקוריוז !!!!

    הגב לתגובה זו

    • אל תגע לי בשדים.

      איריס מ., 10/11/05 16:28

      שלא תעיז לחשוב אפילו על מה שאתה חושב.
      מגעיל אחד.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    האשכנזים הבאו והצביעו לפרץ,שדה (ל''ת)

    I, 10/11/05 15:14

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    גזענית דוחה ומגעילה!

    מיזרחי, 10/11/05 15:13

    כול הצרות של המדינה נובעות ממזרחים לא מוכשרים מתוסכלים שבמקום להבין שהם לא מוכשרים מאשימים את האשכנזים. מעולם לא קיפחו אותי והגעתי למה שרציתי בעבודה קשה. הגזענות היא מחלה בעיקר של מזרחיים!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    כל כך הרבה מזרחיים ימניים

    החזיקו אצבעות, 10/11/05 15:09

    מה יהיה עכשיו ? על מה יבכו עכשיו ? על איזה חמור ירוצו אם זה של הקיפוח והגזענות כבר לא מתאים ?

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מי ירחם על האשכנזים...מי? :( (ל''ת)

    איתי, 10/11/05 15:04

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כל הכבוד

    מירי, 10/11/05 15:03

    איריס אני מסכימה אתך עם כל מילה

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    איריס, מי זה ''הם''

    רוניתה, 10/11/05 14:57

    האם ספרת כמה שרים מזרחיים נמצאים בממשלה? האם את יודעת שנשיא המדינה גם כן מזרחי (או שבחרו בו כי אשתו אשכנזיה או הוא ידע שאם יתחתן עם אשכנזיה אז אולי יתקדם בחיים!). ומה קורה בעסקים? כמה אנשי מפתח בין העשירי הארץ נמצאים מזרחיים?

    למה את כל כך מרירה לעזאזל?

    האם חשבת פעם שבמקום ה''הם'' אם היו ה''אנחנו'' האם היתה לנו מדינה כבר ב- 48? אני גם כן מה''אנחנו'' אבל אני מודה ל''הם'' כל בוקר שאני מתעוררת שהיו כאן לפני ועשו בשבילי את המדינה שאני חיה בה בגאווה רבה.

    אז אנא ממך תרדי מהענין של ''הם'' ו''אנחנו'' ותתחילי להפנים שמה שיש לנו היום זה לא פחות בגלל ''הם''.

    הגב לתגובה זו

    • לא היה אנחנו ב 48

      היסטוריון, 10/11/05 15:57

      במלחמת השחרור המרוקאים לא הזיזו את התחת ולא רצו להשתתף במלחמה
      הם עלו לישראל רק ב 1956
      העירקים עזבו את עירק ב 1950
      וגם התימנים הועלו לישראל אחרי מלחמת השחרור........

      הגב לתגובה זו

    • הם עשו את המדינה?

      חלוץ, 10/11/05 16:16

      תלמד היסטוריה לפחות
      את המדינה עשו כולם, גם מזרחים וגם אשכנזים, רק שהרווחים של המדינה הלכו לסקטור אחד בעוד הסקטור השני עדין ''מפתח'' את הפריפריה''

      הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד רוניתה,סחתיין על

      ל, 10/11/05 20:24

      האצילות.
      כמה נדירה עדותה של ה''אסכולה'' השניה (כמו שאת הצגת).
      ובאשר לאסכולה הראשונה, כמו שהציגה איריס הממורמרת, אין מה לעשות ,זוהי גסות רוח ומירמור אתני---אותם מאפיינים שהולידו את הסטיקר ''אני אספסוף גאה''.

      אכן ''כור ההיתוך'' של מדינת ישראל היה באירופה,
      עתה רק נקווה שבשורת הכשלון (המדיני) לא תאופיין ביוצאי אפריקה.
      (כי יש לנו הרבה מהאספסוף הגאה הזה.)

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    עוד דבילית ללא ידע בציונות

    לא עשו כלום, 10/11/05 14:56

    אני תקווה כמוך אבל לצערי ההיסטוירה של העדה הזו לא היתה ונכרא גם לא תהיה בבניה כלשהיא.
    הרוח המזרחית לא בנתה דבר ורק חישקה את המפעל הציוני.
    תפסיקו לבכות ותתחילו לעשות.
    אני מחכה ליום בו תהיה כותרת ''מרוקאי עשה משהו למען המדינה!'' ופרץ שלך, אם ראית אתמול את התוכנית בולדוזר בערוץ 2, אני במקומך כבר לא היתי מחכה לתוצאות אלא לנפיחות (ב''נ'') קולניות בלבד. ראי את מצב העובדים וההסתדרות בישראל.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. צודק. דוצק. (ל''ת)

      סיון, 10/11/05 15:39

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    כמה פאתטי

    א.ד., 10/11/05 14:53

    כמה נמוך אפשר לרדת ?

    פרץ עצמו מדגיש בכל הזדמנות שאינו מוכן ליפול למלכודת העדתיות - ודווקא בשל כך הוא זכה.
    אבל הכותבת כנראה תקועה במקום הרבה יותר נמוך ואומלל.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    יום גדול למזרחים

    סתם אחד, 10/11/05 14:49

    יום גדול למזרחים יום גדול לסוציאליזים
    אל תקלקלו את השמחה עם התגובות הגזעניות כלפי איריס כי היא צודקת במאה אחוז. יש שמאל בישראל יש אלטרנטיבה ואת זה הצליח להביא עמיר פרץ

    הגב לתגובה זו

    • תפסיק לבלבל בביצים, טמבל (ל''ת)

      רינת, 10/11/05 15:33

      הגב לתגובה זו

    • לא נכון. פואד לא חושב כך. (ל''ת)

      דודו, 10/11/05 15:42

      הגב לתגובה זו

    • אבל ממש סתם אחד (ל''ת)

      י, 10/11/05 20:47

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    עלה בדעתך פעם שיש עניים

    אשכנזיה, 10/11/05 14:49

    אשכנזים? נראה לי שאת רק רוצה לדפוק אשכנזים ואין לך שום ענין חברתי אמיתי.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    לצאת מהסרט בבקשה

    מזרחי-אשכנזי, 10/11/05 14:47

    כמה שטויות... נמאס כבר עם המרמור המטופש הזה. אין מזרחים או אשכנזים. יש ישראלים, או בני אדם. הכתבה הזו היא כתבה גזענית.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    האמת כואבת

    שירי, 10/11/05 14:46

    אין מה לעשות כולםםםםםםם אכלו אותה אחרי ששכנעו את כולנוווווווווו שפרס ינצח

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מה עובר עליך?עלה בדעתך שמצביעי

    אשכנזיה, 10/11/05 14:46

    ליכוד מצביעים בגלל השקפה ולא בגלל מזרחיות ? עלה בדעתך ששמעון פרס לא היה מסוגל להתקשר ולברך את פרץ בגלל שבמקרה הוא המפסיד? או סתם בגלל שזה ההפסד השלוש מאות אלף שלו ועוד שניה הוא כבר אאוט? [אופס, הוא כבר מזמן]...
    אנשים כמוך מוציאים שם רע ביותר למזרחיים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    תפסיקו לראות רק בשחור לבן, יש

    אפ, 10/11/05 14:45

    עוד צבעים

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    את כל כך שיטחית, למה ??

    בזיון של כתבה, 10/11/05 14:45

    מה הטעם בהתלהמות מסוג זה שאין לה שום ערך מוסף

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    חדל פוליטקלי קורקט:מזרחי=מרוקא

    רונן, 10/11/05 14:45

    מספיק עם הביטוי הזה ''מזרחי''. לכולם ברור שכשאומרים ''מזרחי'' לא מתכוונים ליהודי יוצר עירק, סוריה, מצרים או אירן שכן אלו הביאו איתם מסורת של חינוך ונימוסים, השתלבו יפה בחברה הישראלית והגיעו לרמות הגבוהות ביותר במדינה

    כשאומרים ''מזרחי'' ו''קיפוח'' מתכוונים לעדה אחת ואחת בלבד - המרוקאים לכן בואו נקרא לילד בשמו.

    ואת, איריס מזרחי, כמו יתר המרוקאים הורסת, ברגשי הנחיתות שלך, ההסתה שלך, ההתהלהמות שלך, הבריונות וגסות הרוח וחוסר החינוך שלך, הורסת למדינה שלמה כמו יתר מנהיגי העדה שלך

    אתם העדה היחידה שעדיין מדברת על המזרחי הדפוק, שעדיין חיה בתחושת קיפוח ואתם גברת מזרחי - העדה הגזענית ביותר בארץ

    כמה אופייני לכם, חסרי אצילות נפש מינימלית, להתבטא כך אחרי נצחונו של פרץ. דפקנו את האשכנזי המניאק, זה מה שחשוב

    מה עוד את רוצה? השתלטתם ב- 20 השנה האחרונות על כל חלקה טובה במדינה והרסתם אותה ותמשיכו לילל ולתבוע דברים לעצמכם בשם ה''שד העדתי'' עד שהאשכנזי האחרון יעוף מכאן.

    ואז נראה איך תסתדרו. ישראל תהפוך להיות מרוקו שאתם כל כך גאים בה. והייתי שם גבירתי - אין לך במה להיות גאה כל כך.

    הגב לתגובה זו

    • וואלה,צודק (ל''ת)

      שני, 10/11/05 15:34

      הגב לתגובה זו

    • קצת גזעני אבל חומר למחשבה. (ל''ת)

      די עם הבכינות, 10/11/05 17:14

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    איריס שוכחת איך הגיעה לתקשורת

    רונית, 10/11/05 14:41

    אם שלי יחימוביץ' לא היתה נותנת לך אז את הבימה ברשת ב' אני לא יודעת מה היית עושה היום. ולידיעתך, כנראה שאת לא יודעת, שלי היא אשכנזיה. כן. כן. תתפלאי.
    אם לומר את האמת אז האפליה עדתית היא היום הפוכה. יכול להיות שתגידו שכך יותר טוב כדי ש''הם'' יבינו. לי אין שום מושג למה את מתכוונת ל''הם''. כי אני עליתי לארץ לפני 30 שנה מהודו ותאמיני לי לא הרגשתי אף פעם את האפליה שאת מאוד אוהבת להרחיב בענין. אצלי זה היה ההיפך. כשהייתי מגיעה לחפש עבודה, אני הייתי מתקבלת למרות שלא תמיד הייתי מתאימה לתפקיד מתוך הרבה מאוד בנות אשכנזיות, כי אני מהודו - וברוך השם, החלפתי המון מקומות עבודה. אני לא הרגשתי אף פעם נחותה. כי בבית הוריבהודו - לא החדירו לנו לראש על ''הם'' ו''אנחנו המסכנים''. אולי זה מה שחסר לנו היום. ההורים במקום להראות את המקררים הריקים בטלויזיה יצאו לעבוד אפילו בשביל משכורות קטנות ולהעמיד את הילדים על הרגליים גאים, תאמינו לי שגם הם לא ירגישו את השוני ב''הם'' ו''אנחנו''.

    אני חושבת שמהגן צריכים לתת שיעורים על קצת גאוה. לאמא שלי לפעמים לא היה מה לבשל בבית אבל השכן שלנו לא ידע שהיום אכלנו רק אורז (שזה ממש בסיס בהודו) עם רק דאל (רוטב קיטניות) - כמו שבארץ הייתם אומרים פרוסת לחם עם מרגרינה. אמא שלי היתה מספרת לנו כאלה סיפורים בזמן האוכל שפשוט היינו שוכחים שאין משהו טעים בצלחת כמו דג מטוגן או איזה חטיף. אז מה? היום אכלנו את זה אבל מחר יהיה יותר טוב.

    אני מכירה הרבה מאוד אשכנזים שפגשתי ב- 30 שנה אחרונות שסיפרו שגם להם לא היה מה לאכול אבל לא יצאו לשכנים לספר או בימים של היום לטלויזיה.

    אני בטוחה שמה שאת כותבת בעיתון כך את גם כן משוחחת עם ילדייך, מה הם אמורים ללמוד? לשנוא את האשכנזים ולמה כי האשכנזים האלה הביאו רק ילד או שניים ונתנו להם חינוך שקידם אותם בחיים ואת זה אמא של איריס לא יכלה לעשות. מי אשם בזה איריס, לא הם זה אנחנו. תחשבי על זה. עכשיו כשאת מתרועעת עם החברים האשכנזים שלך אולי הגיע הזמן לוותר על שנאת החינם הזו.

    הגב לתגובה זו

    • לכולם - תקראו את זה

      ענת, 10/11/05 15:36

      את כותבת יפה ונכון - כל הכבוד, ולאיריס - תתביישי לך

      הגב לתגובה זו

    • מדהים,מרגש ונכון.להדפיס ולמסגר (ל''ת)

      צבר (תימני)!, 10/11/05 17:37

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    איריס - כל הכבוד!!! (ל''ת)

    יעל, 10/11/05 14:34

    הגב לתגובה זו

    • באמת כל הכבוד איריס

      יעל, 10/11/05 15:34

      אנחנו מזרחים מסכנים וסובלים, אין בכלל מזרחיים שמרוויחים הרבה כסף, אין בכלל מזרחיים בממשלה ואף שר לא היה מעולם ממוצא מזרחי. האשכנזים חטפו אותנו מארמונות הזהב בהרי האטלס והביאו אותנו כעבדים ועד היום אין לנו זכויות אדם.
      אולי את יכולה לעזור לי עם עשר שקל אני צריכה להגיע למרוקו.

      הגב לתגובה זו

      • גרמת לי לחייך(: (ל''ת)

        רינת, 10/11/05 15:48

        הגב לתגובה זו

        • איריס לכנסת! (ל''ת)

          מנחם, 10/11/05 18:06

          הגב לתגובה זו

      • את גדולהההההה (ל''ת)

        רונית, 10/11/05 16:05

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    ביום שיהיה ח''כ אשכנזי בש''ס (ל''ת)

    תבוא להרצות לנו, 10/11/05 14:32

    הגב לתגובה זו

    • כשאשכנזים יצביעו ש''ס תרצה

      על סובלנות, 12/11/05 00:41

      צבוע

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    ל-10 הטועה והמטעה

    אורי, 10/11/05 14:28

    אל יתהלל וכו' -

    אל יתהלל מי שחוגר את מדיו לפני הקרב לזה המפתחם לאחריו. מה הקשר לצעירים? מבוגרים?

    המשפט מתאים בול לסיטואציה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    רגע, אנחנו לא מזרחיים ? (ל''ת)

    קצב מופז חלוץ, 10/11/05 14:25

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    את טוענת שמזרחים לא חושבים?

    אין לנו דיעות ?, 10/11/05 14:25

    תעשי טובה ואל תדברי בשמי ובשם מתפקדי מפלגת העבודה . העלת על דעתך שאולי יש מזרחיים שמאמינים בדרכו של פרס ? אולי יש מזרחיים כמוני שחושבים שעמיר פרץ עוזר לעובדים העשירים וזונח את העובדים העניים האמיתיים ? חשבת על זה שיש מי שלא מאמין למי שעזב את המפלגה שלו וגרם לה נזק בבחירות כאשר לקח קולות בשווי שני מנדטים למפלגת חברת החשמל ועובדי אל על - עם אחד ? שעמיר פרץ לא דיבר מילה על דרך מדינית ברורה ? לא מאמינה - קבלי מזרחית טהורה (שתהיי מרוצה גזענית שכמוך )שהצביעה לפרס.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    די כבר לגזענות של המזרחיים!

    מיכל צדקא, 10/11/05 14:20

    די!!!!!!!!!!!!
    די כבר!!!!!!!!!!
    עד מתי נמשיך לקרוא את המזרחיים המקופחים והדפוקים?
    עד מתי ימשיכו אבוטבול ומזרחי להסתכל על בני האדם בצורה גזענית כל כך?!
    יש לנו שר בטחון מזרחי, רמטכ''ל מזרחי, מזרחיים במשרד האוצר (זליכה זה פולני?).
    מבני משפחתי ישנם ד''ר ובעלי תפקידים בכירים.
    לא תשמעו אותם מתלוננים על קיפוח!!!

    הגב לתגובה זו

    • חבל שאת בדעת מעוט (ל''ת)

      מסכימה, 10/11/05 14:56

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    תת רמה של כתיבה, משונה לא? (ל''ת)

    מה זה הגנון הזה, 10/11/05 14:17

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    קראו בפנים!

    דןדן, 10/11/05 14:07

    תפסיקו להחיות את השד העדתי רק כדי להגיד שצריך לקבור אותה
    נמאס כבר
    אני לא חושב ששוב צריכים להתנצל על זה שאנחנו אשכנזים
    כל הכבוד לפרץ בהיותו ישראלי !!
    לא מורוקאי!!

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    האליטות הקימו את המדינה

    גיא, 10/11/05 14:07

    כדי שאת וחבריך תוכלו לעשות מנגל בפארק הירקון

    הגב לתגובה זו

    • האליטות הקימו את המדינה ?

      ד. שרון, 10/11/05 14:45

      איך בדיוק הקימו את המדינה? בידיהם ובזעת אפם? או שלשם כך נזקקו לעבודת הכפיים של הספרדים/מזרחיים וגם הערבים, כי לולא עבודת הכפיים, ספק רב אם המדינה היתה קמה!
      והיכן דור ההמשך של האליטות היום ? אולי הם בגואה, תאילנד, וכדו' .כך שהעתיד של האליטות נמצא אי שם במזרח הרחוק.

      הגב לתגובה זו

      • הקוטרים של המדינה

        מזרחי לשעבר, 10/11/05 15:52

        האליטות האשכנזיות בגואה,תאיילנד
        אינטל,יבמ,פרסי נובל,מוזיקה,פרופסורים באוניברסיטה,בעלי עסקים שלא עוקצים אחרים
        והעליתות הספרדיות בבתי כלא( %99 מהאסירים הם עדות מזרח)
        אוי שכחתי......יש למרוקאים פרס נובל אחד.....בלקטר,לבכות,וברגשי נחיתות.

        הגב לתגובה זו

      • לא שמעת על אשכנזים שבנו כבישים

        רונית, 10/11/05 16:11

        לא שמעת שאשכנזים הגיעו לארץ עוד לפני העצמאות ובנו כאן את המדינה? הגיעו רופאים, מהנדסים, מדענים מאירופה וסללו כבישים?

        האם אתה באמת יודע מה שקורה בסביבתך? האם אתה בכלל יודע משהו על הארץ חוץ מלקטר?

        הגב לתגובה זו

        • מתי הם סללו כבישים?

          סולל בונה, 10/11/05 17:45

          זה קרה בשנות ה30 וגם רק למתי מעט, הפראיירים של העליות הוותיקות. מאז כל עבודת הייזע שעליה קמה ישראל נעשתה ע''י מזרחים (בעיקר), ערבים, פועלים זרים.
          מספיק להתהלל במעשים לא שלכם.

          הגב לתגובה זו

  • 13.

    מי שאכל אותה זה איריס מזרחי

    מפא''יניק גאה, 10/11/05 14:07

    אחרי שמפא''י נפלה כפרי בשל לידיו של עמיר פרץ לא יישאר לאיריס על מה להתלונן (שהלא פרנסתה תלויה בהיותה ''מקופחת'' מקצועית)

    בעצמה כתבה שהרבה אשכנזים הצביעו לעמיר ותומכיו העיקריים הם שמנה וסלתה של אותה אליטה וירטואלית (ועוד 17% לא מבוטלים לפואד) שזה הרבה יותר מסך המזרחיים שהצביעו לפרס

    הגב לתגובה זו

    • צודק,אלי ישי כמעט התעלף אתמול

      וסילבן כמעט, 10/11/05 15:07

      חה חה חה , כל המזרחיים המקצועיים קיבלו הלם אתמול. אלי ישי וסילבן שלום וכל אלו שעשו קריירות על המזרחיות שלהם - כי זה כל מה שיש להם (כמו איריס מזרחי ) ,המקופחים המקצועיים היו מאוד מאוד מודאגים אתמול .

      הגב לתגובה זו

    • סתירה בגוף ההתבכיינות שלך

      צופה מהצד, 10/11/05 17:40

      מצד אחד אתה טוען שעמיר פרץ בלע את מפא''י ''כפרי בשל'' - ביטוי של סלידה מנצחונו הדמוקרטי של פרץ המזרחי. מאידך אתה מנסה לטעון שאין למזרחים מה להתלונן כנגד האשכנזים.
      אתה לא קצת סותר את עצמך?

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    נהאם הגיעה שעת העבד כי ימלוך?

    סרג' בן לולו, 10/11/05 14:03

    הרבה אשכנזים הצביעו עבור עמיר פרץ כי הם חשבו שהוא עדיף על סבא שמעון אבל עמיר צריך להזהר שלא לתת לכל מיני בכיינים וחדלי אישים שמאשימים את האשכנזים לצאת מהחורים שלהם. אם עמיר יקיף את עצמו בחבורת עבד כי ימלוכו וכאלו שיחליטו שמטרתם להכנס באשכנזים על כך שלפני 60 שנה סבא שלי לא אמר להם יפה שלום בבוקר (ולכן הנכדים שלהם עדיין חיים במצוקות). אז מפלגת העבודה תשאר עם השם אבל עם חמישה מנדטים. כדאי לעמיר להעיף בבעיטה את כל הקשת המזרחית ולהקים מפלגה שבנויה על יצירה עתידית ולא קיפוח מרמור ורגשות נקם פרימיטיבים.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה ההבדל בין פרץ לכתבת?

    גולש, 10/11/05 14:02

    פרץ שם את העדתיות מאחוריו, הכתבת עדיין וחיה ונושמת מלחמת עדות דמיונית והזויה.

    הגב לתגובה זו

    • נכון - ויש פרנסה ברוך השם (ל''ת)

      איתן, 10/11/05 17:50

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    תלמדי עברית

    דובר עברית, 10/11/05 13:59

    אל יתהלל חוגר כמפתח מדבר על זה שהצעירים והלא מנוסים לא יתיימרו להיות בעלי ניסיון. זה בדיוק המשפט הלא מתאים כאן.

    הגב לתגובה זו

    • ממש לא, היא צדקה- דביל

      אבשלום קור, 10/11/05 16:01

      זה אומר שמי שיוצא לקרב שלא ישתחצן כאילו הוא כבר ניצח.

      הגב לתגובה זו

      • אבשלום קור צודק

        אבשלום חום, 10/11/05 17:35

        חוגר זה מי שחוגר את החגור לפני קרב
        ומפתח זה מי שמוריד אותו בסיום הקרב
        לא יאומן אני עוד זוכר משהו מכיתה ז'

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    ובעקבות הכותרת

    מאיר, 10/11/05 13:57

    כל העכברים יצאו מהחורים שלהם!!!
    כיוון שלהבדיל ממאבק השחורים בארה'ב, כאן לא מבקשים שוויון זכויות, אלא להיות סוף סוף הצד המפלה.........

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מי זה הם?

    ניר, 10/11/05 13:51

    הם בחרו ב''מזרחי''.
    כלומר למתפקדי העבודה אין בעיה.
    לעומת זאת לכותבת כנראה כן.

    הגב לתגובה זו

    • זה ברור מי זה ''הם''

      דודי, 10/11/05 15:08

      אל תתמם
      פעלתי בבחירות וברור מי זה הם
      הם זה רוב אשכנזי העבודה שרואים עצמם כאצולה הותיקה שאולי תרשה מדי פעם למישהו להשתתף.

      אני אשכנזי והתביישתי לראות את זה
      אבל אני אופטימי
      חלקם יתעשתו ויצטרפו
      ואלו שבמצב גזעני-אובדני ילכו לטומי

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    תקווה עצובה

    אלון, 10/11/05 13:46

    תקווה עצובה שבה אנשים מצביעים ובוחרים מועמד בגלל ''מוצאו''. פרצופה של המדינה כהשתקפות בוחריה.........

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    למה?

    גינגי, 10/11/05 13:46

    למה לכניס עדתיות הרי אנחנו הספרדים לא מקופחים. יש ראשי ערים ,שרים, מפקדים בכירים בצהל ובמשטרה ,באוניברסיטאות ועוד מקומות היריעה רחבה.
    די מספיק עם הגועל נפש הזה!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אני ממוצא ספרדי וזה לא מדבר

    פצצת אטום, 10/11/05 13:46

    אלי, אולי בעיירות פיתוח זה כן מדבר אני לא מרגישה את זה הילדים הגדולים שלי בני 18 לא יודעים מזה אשכנזי ספרדי. ואני לא חושבת שהליכוד הולך לאכול אותה מה רוצים להפוך אותנו למדינת רווחה אוי ואבוי לנו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      רוני, 10/11/05 14:27

      בעיירות פיתוח מורגש ועוד איך בערים הגדולות אין את זה.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    שכחה לציין שהיא נולדה ''לדרר'' (ל''ת)

    מתחזה, 10/11/05 13:44

    הגב לתגובה זו

    • אז מה?

      לא מתחזה, 10/11/05 14:33

      מה זה שייך?
      לדרר שמדרר, אסור לה להיות נגד
      גזענות של שיכבת לידתה?

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    ווואלה צודקת...!!! (ל''ת)

    חמי פרס, 10/11/05 13:44

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    רמה של גן ילדים- הבנים נגד הבנ

    אין גבול, 10/11/05 13:41

    כיתה א1 נגד כיתה א2, דני אכל אותה לרותי נתקע משהו בגרון- מה זה השטויות האלה.
    תגידי, את מקשיבה לעצמך?

    את חושבת שמעניין אנשים מה המוצא שלו?
    הוא נראה לך מסוגל לנהל מדינה? את לא מבינה שהגיע סופה של מפלגת העבודה.

    האיש הזה לא מיצג אותך, הוא מיצג קומבינות, אנשי ועד חזקים ובלגן.
    טיפת אחריות לא עומדת מאחוריו ואת מאושרת כי הוא ממוצא מזרחי.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    יופי, איריס, תמשיכי להבריח

    בוזגלו ליכודניק, 10/11/05 13:37

    כן, איריס, תשמיכי עם הדמגוגיה העדתית הקנאית שלך. ככה תבריחי מצביעים מעמיר פרץ. אם את ואנשים כמוך יידבקו כמו עלוקות לפרץ, מפלגת העבודה תקבל 3 מנדטים, כמו ''עם אחד''.
    אז יאללה, תתרחקי קצת. תני לו לנשום, כדי שיוכל לעשות מהפך. אם את תמשיכי להיות בסביבה אין סיכוי שאצביע למפלגת העבודה, אפילו אם הבן דוד שלי עומד בראשה.

    הגב לתגובה זו

    • שלומציון 2 מנדטים אתה זוכר?

      זליג, 10/11/05 15:03

      מי רץ עם שלומציון וקיבל 2 מנדטים.
      לידיעתך אריק שרון המושחת.
      כמה קיבל בראשות הליכוד 38 מנדטים.
      רק אמיר פרץ יגיע ל- 40 מנדטים.

      הגב לתגובה זו