• 42.

    יישר כוח לאהוד

    שולה לויטל, 01/01/09 19:26

    אני מאוד מכבדת את האומץ לדון בגלוי בסוגיה כה כואבת. לבי בוכה בי על כל מי שלא זוכה להוליד את ילדיו ולגדלם ואני משערת שחייו של המעדיף את בני מינו, בחברה הדתית, קשים עוד יותר. לצערי לא ראיתי את ההצגה.
    מצדיעה לך,
    שולה

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    רק שניית מחשבה!

    הצלול בדעתו, 20/11/05 14:17

    לדעתי יש סכנה בצפייה בהצגה זו - למרות שהי נראית מוד מאוד מעניינת! בארצות הברית פסלהלשידור ועדות חינוך סרט על זוג חברים הומוסקסואלים - מחשש שמא בני נוער אחרין יתחילו לחשוב שאולי גם הם כאלו-- ויגיעו למצבים שלא היו מגיעים אליהם אילולא ראו את הסרט! לכן לעניות דעתי... שומר נפשו ירחק וירחיק! ( אף על פי שנושא זה קרוב מאודלליבי!)

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מתי המחזה עולה בצוותא?

    פ', 15/11/05 12:35

    1. קראתי. אחלה. נשמע מעניין.
    2. נא לפרסם פה מועד העלאת המחזה בירושלים ובצוותא.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הצגה מעולה ועוצמתית

    א, 04/11/05 13:24

    העוצמתיות של ההצגה באה לידי ביטוי בעיקר בכך שהקונפליקט של ''אורי'' ( משחק מעולה של דורון בן דוד ) לגבי מיניותו רק מהווה סממן לדילמות יומיומיות של הציבור הדתי בעת האחרונה , המאבק האמיתי שמתנהל בתוכו הוא מאבק קודש \ חול . נושא ההומוסקסואליות הוא טאבו בחברה זו כך שברור שהוא יעלה תגובות נבערות ומשמיצות כגון זו של הבחור מגב ההר , אך זהו נושא שצריכים להתמודד איתו כי זה שלא מתייחסים אליו לא אומר שהוא לא קיים ושאם לא ידונו על זה הוא ייעלם . יפה התמודדת עם הנושא ולעניות דעתי עשית שירות נאה ופתחת צוהר , בהצלחה בהמשך הקריירה .

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    הצגה חזקה. מומלץ לראות!

    א, 03/11/05 12:43

    אהבתי את ההצגה. הקונפליקט מורגש בצורה הכי ברורה והכי זועקת בלי מגע ובלי לכלוך, מרגישים שנובע ממקום פנימי ואמיתי. אהוד, ישר כח.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    מה לא לגיטימי לשכב עם בהמה

    מאיר, 03/11/05 10:20

    אם אני נמשך אליה

    הצילו לאן אתם נוסעים

    סוטים חולי נפש הומו חייב זריקות כדורים ובעיקר מכות.

    הגב לתגובה זו

    • להירגע...

      א, 20/11/05 14:26

      הומו צריך טיפול ורצון חזק לעשות את רצון השם! כי רק ככה הוא יתחיל לשנות או לטפל בעצמו!

      להיות כ''כ קיצוני זה לא טוב! ואהבת לרעך כמוך ! יש אנשים עם בעיות כאלו שמטפלים בעצמם יומים- זה התיקון שלהם בחיים האלה! תגיד תודה לבורא שלך אין תיקון כזה! ואל תייעץ זריקות ומכות - כי תה לא כ''כ מבין במה מדובר!

      הגב לתגובה זו

    • אם תשכב עם בהמה

      ..., 22/11/05 17:12

      תפגע בה.

      לעומת זאת שני גברים ששוכבים אחד עם השני עושים זאת בהסכמה הדדית. אז די לדבר שטויות אדיוט.

      הגב לתגובה זו

      • לשכב יותר פוגע מלשחוט?

        אמנון, 22/11/05 21:03

        ככה שהטיעון של פגיעה בהקשר זה הוא מופרך.

        הגב לתגובה זו

  • 36.

    עוד הצגה מבית ד''ל

    אפי, 03/11/05 08:36

    גועל נפש

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הסדר- מעניין

    סימה, 03/11/05 08:35

    להקיא

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אהוד אל תירא ואל תיחת

    אוהד, 02/11/05 22:45

    אהוד שמחתי לקרוא את המאמר על ההצגה החדשה שלך שלצערי אני לא אזכה לראות, מרחק המדינות והימים לא יאפשר זאת. שמחתי לראות שרעיונות חדשים ולבטים אמוניים ודתיים מקבלים חשיפה וזווית ראיה חדשה. אני מקווה שתמשיך להיות אמיץ ונחוש ולא תיתן לאנשים קטנים וצרים להסיט אותך מהמסלול שלך בייחוד בזמן בו הם משתמשים בטיעונים זולים ורדודים. אל תביט אל תקשיב תצחק תחיך- אמת היא אמת.
    אני לא מכיר אותך כהסדרניק חפיפניק. כמו שציינו קודמי בישיבה בה למדת בילתה רק חודשיים- ובכלל לא היה זה המקום בשבילך, מתחילה אמרתי לך זאת... אבל תן להם שילעיזו, שישמיעו נאצות- אמת היא אמת.
    מהכתבה ומשיחות קודמות שהיו לנו עוד לפני שההצגה עלתה, בהם דנו באספקט הצר בו אנו נתונים שאינו מאפשר לנו להבין ולשפוט אדם שמוצא בליבו אהבה אמיתית כלפי חבר בן מינו, אני לא זוכר שצידדת באפשרות של שבירת המחסומים ההלכתיים של פריצת הגבולות, ובכלל אני לא כל כך מבין על מה כל הרעש ההצגה הרי לא מעודדת אף אחד לפרוק עול תורה ומצוות, לעבור על איסורי תורה.נראה שהמקטרגים אחוזי פחד מכך שיקום מישהו ויאמר:''גם זה נמצא אצלנו''. נראה שטיבה של הסוגיה הוא יותר פוליטי מאשר הלכתי. נראה שבשיח הפוליטי שהתעורר מעל לדפים האלקטרונים הזדרז אותו אברך מגב ההר לייצג את הטיעון הטריוויאלי הכיתתי השבטי וצר, אומר אפילו המתבקש, טיעון שאינו מתמודד עם האמירה אלא עם לובן ציציותיו של האומר.
    נראה שהאורתודוכסיה בישראל ממשיכה להתגונן מפני כל מה שיש בו ריח של פתיחות, שקיפות, ליבון אמיץ של שאלות שלוחצות מבפנים ומבחוץ.
    לא בסוגיות תיאורטיות מתעסק אהוד, לא בדברים שלא ראינו, שלא שמענו. ניתן רק לאזכר איש חינוך מכובד שמצא בתוכו אהבה לא רק כלפי אשתו אלא גם כלפי תלמידיו, לציין גם שבישיבה בה למדנו היה יותר מהומוסקסואל אחד. אף אחד לא מנסה לאשר, להקל, לפרוץ גבול גדר. אך טוב שיש מי שישאל יתמודד...
    אני שמח שאתה אהוד- בחור שומר מצוות ומקושר לדעתי הרבה יותר מכל אוחזי הגמרות והמדקדקים במצוות לתכנים רוחניים, יהודים- מציג לכלל הציבור בישראל תכנים רוחניים, עשירים, יהודיים, מורכבים. אני מקווה שיצירות נוספות שלך יוסיפו להגדיל תורה ולהאדיר.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אהוד ולא אודי...

    עמיהוד, 02/11/05 18:20

    כמי שמכיר אותו כבר תקופה ארוכה, מצחיק אותי לקרוא על ''בחור חפיפניק וכו'..בשם אודי?.'' מדובר בבחור אשר אמנם ברוך בחוש הומור ובחן נדיר אשר כבר התגלה בתיכון והמשיך בצבא, אך יחד עם זאת אדם מאמין אמיתי.
    במקום לזרוק בו רפש, לכו לראות, תיפגשו איתו ואז, ורק אז זכותכם להמשיך בלשון הרע, שהיא כנראה דרכה של תורה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אודי מאיר היה הסדרניק בטלן אבל

    יוסף, 02/11/05 11:12

    מצחיק מאד וכשרוני.
    בטוח שמבחינה דתית היה פחות מפושר. בין עם הארץ לחפיפניק - אבל מה חביב.
    כתבתי זאת מהיכרות אישית איתו מזמן 'לימודיו' בישיבה בגב ההר בשומרון לא כדי להשמיץ. פשוט לא. רק כדי לתהות מדוע יש מתאם מלא בין רמה דתית נמוכה ורמה תורנית שאיננה בכלל, לבין עיסוק בזימה וזוהמה על במות התיאטרון.
    תחשבו על זה - כי את התורה לא נשנה, כי בגלל שהיא לא משתנה אנחנו אוהבים אותה, שהרי כל המה שאינו תורה 'חלף עם הרוח'.

    הגב לתגובה זו

    • אין כמו לשון הרע טוב, אה יוסף

      דתי, 02/11/05 14:39

      אין כמו לשון הרע טוב, אה יוסף ?
      אני לא בטוח שהוא יודע מי אתה, (ביחוד כי הוא למד שם פחות מחודשיים) אבל כמובן שאתה בתור למדן גדול יכול לומר דברי לשון הרע - זה מותר, זה חשוב, כי זה למען מטרה נעלה.
      תבוא להצגה לפני שתכתוב, ותראה שההצגה היא בראש וראשונה הצגה על אמונה, על אדם מאמין ומיוסר, היהדות כולה רוצה שנשאל שאלות ושנבין.
      ואל תסיק על בן-אדם ועל רמתו הן האמונית והן הלימודית, אם פעם אחרונה פגשת אותו בגיל 18, עברו שמונה שנים מאז, לפי מה שאתה רושם, אתה מאוד תופתע לגלות דברים על רמתו התורנית והדתית
      (ותמשיך להיות זה שמחלק את הציונים בשביל אלוקים, הוא תמיד אוהב אנשים כמוך שאוהבים לקרוא מחשבות ורגשות ''ורמה דתית'' במקומך.
      תצטרף לשיעורי תורה איתו ודבר אחרת

      הגב לתגובה זו

      • קשקשנים

        יוסף, 02/11/05 22:58

        אנחנו בקשר , אמנם לא קבוע, אבל רציף של פעם בכמה חודשים מתראים ומדברים.
        הוא בחור טוב, אבל מגרד את תחתית החבית ההלכתית כדי להתפרסם - וזה 'הצליח' לו... לפחות בעולם הזה...
        ואל תספרו לי על 'שופט של אלוקים' - כי בשביל זה יש הלכה, ומי שאיבד אותה איבד את חוש השיפוט.
        יאלללה, יאלללה, עם הפוסטמודרניזם האלעק יהודי של 'כל אחד קורא את התורה אחרת'.

        הגב לתגובה זו

        • דבר איתי יוסף

          אהוד עזריאל מאי, 03/11/05 12:33

          בס''ד
          יוסף היקר שלום
          אני חייב לציין שטוב לראות שהנושא מעורר דיון
          אבל באמת שאני לא יודע מי אתה, ואני מאוד אשמח לדבר איתך
          באמת שאני אשמח
          אהוד עזריאל מאיר

          הגב לתגובה זו

          • ''לא בשמים היא'' הפחד אינו פתרון

            מוריה, 04/11/05 00:40

            את תגובתי שלחתי ישירות למייל של אהוד אבל לאחר מה שראיתי פה חשתי צורך לכתוב! מורכבות הנושא, שאת הנפש שהוא מעורר באנשים יראי שמים היא טבעית, מובנת ואף הכרחית ואם זאת- ''לא בשמים היא''. גם לי היה קשה ברגע הראשון וגם מעט אחריו(וכתבתי זאת לאהוד) לקבל את נושא ההצגה, לראות בו ערך כלשהו. גם בעת כתיבת שורות אלו אני מבולבלת, לא מתוך בלבול מה התורה אומרת לנו (זה חד וחלק) אלא מתוך השאלה מה אנחנו עושים עם המציאות שלמולינו (ומה נעשה שהמציאות לא ממש מתיעצת איתנו מה להביא לתוכה)
            יוסף- דבריך חלולים וקשים, אל תסתתר תחת איצתלא של תורה, צא אל עמך ,אם אתה מסוגל (כמו שאהוד עושה-בדרכו שלו) והתמודד עימו, דבר עם אנשים חיים, שמות וסיפורים ואז , מתוך מקום של קשר, הכרות, מחוייבות לטוב של העם הזה תדבר, לא בלשון הרע יגאלו ישראל. אין זה בושה לבוא עם האמת, משכב זכר אסור (!!!) מן התורה. ומצד שני להתחבא תחת דפי הגמרא ולחכות למשיח שיעשה את העבודה... כך לא למדונו רבותנו!
            ואגב בעדות אישית, אהוד הוא בחור עם שמחת אמת של אור אהבת הבריות אמיתית, לא בחנתי,ואין לי שום צורך בכך בדוסומטר הפנימי שלו, מאור עיניו והליכותיו מספרות יותר מכל מה שתוכל להמציא פה! חורף טוב, לגאולה קרובה לבוא.

            הגב לתגובה זו

    • יוסף, חבל - חבל

      א., 02/11/05 15:45

      נפלת - אחי.
      לא ככה מדברים. לא ככה שופטים בן אדם, לא כך מנסים למלא את מקומו של הקב''ה על פני האדמה הזו.

      אבל מזל שיש טוקבקים, כך שיש לך הזדמנות לפחות לבקש סליחה.
      (ואני אומר לך את זה ''בחברות'' ולא ממקום של ממלא מקומו הנוסף של הקב''ה).

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    הכל בגלל הטלויזיה

    המסקנה המתבקשת, 02/11/05 05:27

    יש ענין של תבניות.
    אדם ש''מעודדים'' אותו לגלות נטיות הפוכות, סיכוייו לפתח נטיות כאלו עולות.

    גם מחקרים מוכיחים שאפילו תאומים זהים, עם אותו מבנה גנטי, אם אחד מהם יהיה הומו, סיכוייו של השני להיות הומו הם רק 50%, מה שמוכיח שיש מרכיב סביבתי מאוד גדול בסטיה הזו.

    ולכן כל מי שרוצה ומתפלל ושואף שילדיו יהיו בע''ה עם יצרים נורמליים, מוטב שיעיף את הטלויזיה מהבית, וגם את העיתונים החילונים, כי התרבות החילונית נורא מעודדת את הסטיה הזו, ולכן עדיף לשמור מרחק ממנה כמו מאש.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים!

      א, 20/11/05 14:23

      אני מסכים ב- 100 אחוז ! זה סכנה לעבור על לאו מדאורייתא - עם כל הקושי שיש כאן -- ויש כאן קושי עצום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

    • ''רק'' 50?!?

      סתם, 22/11/05 17:14

      אתה שם לב שאתה סותר את עצמך עם המחקר הזה???


      טיפשות.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    סוגיה באמת מענינת וכואבת

    דתיה שחושבת, 02/11/05 01:47

    אין דמיון בין זה לבין חילול שבת. בחילול שבת האדם שולט ברגשות לא על חילול שבת יש אנשים שהתגברו על יצרם על נטייה ורגשות אין(אני לא שמעתי)

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יהונתן ודוד. המובן מאליו שב

    תדי, 02/11/05 01:17

    לכל המתעקשים שדוד לא המטיר את חסדיו על יהונתן, בן המלך, אנא הציעו לי פירוש ראוי לפסוק י''א בשמואל א' פרק כ':
    ''ויאמר יהונתן אל דוד לכה ונצא השדה ויצאו שניהם השדה''
    כך נאמר וקיים פער לאחר מכן, פער אותו הקורא הנבון אמור להשלים (כנהוג לעיתים בספר).
    כאמור מי שיסתור את פרשנותי יתבקש להתייחס לשיר השירים פרק ז' פסוק י''ב, שם האהובה מזמינה את האהוב לצאת לשדה ומבטיחה שתיתן לו שם את דדיה...
    כמובן שזאת טענה בלבד, אך היא די מתבקשת ומובלעת לחלוטין בטקסט, התנ''ך איננו גרפי בנושאי חדירות. הפרשנות מתבקשת בעיקר לנוכח הפרשנויות הקלוקלות שהוצעו לאורך השנים (וחלפו רבות מאז) להצעת יהונתן ללכת לשדה. הטענה כאילו הלכו בכדי שלא יישמעו איננה רצינית לאור העובדה שהפרטים נאמרו וכל שנותר הוא השכנוע.
    לשמחתי התנ''ך איננו שמרן כמנהיגי הפרושים, והוא נושא ונותן, מאתגר ומקשה. לכן יש טעם ל-''והגית בו יומם וליל''.

    ולגבי ההצגה, היא מומלצת ביותר! צאו וראו!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אוי אתה ממש מפחיד!

      ברררר......., 02/11/05 05:25

      סיפרתי לבעלי שאני נורא אוהבת את הגננת של הבת שלי.

      האם עכשיו הוא יחשוב שאני לסבית?

      ואם יום אחד אני אציע לה לנסוע איתי טרמפ, אז כל העולם יתחיל לחשוב שעשינו משהו מושחת?

      חלאס. למה אתם לא מרשים לאנשים פשוט לאהוב אחד את השני גם בלי להיות סוטים ??????

      ד י ל ש ח י ת ו י ו ת !

      הגב לתגובה זו

    • חמור שמו -ע''ש חומריותו

      חלי, 03/11/05 08:30

      אדם שכל כולו מתפלש יומם וליל בהאבסת חמורו. אינו מסוגל להבין
      שיש חיים מעבר
      ואין אדם מהרהר אלא מהרורי ליבו
      והרבה יותר ממה שהוכחת משהו על
      דוד המלך
      כדאי לך מאד להאזין לחומרים של הרב נויגרשל חפש בגוגל ותמצא נחת

      הגב לתגובה זו

    • מבין ריסי עינך ניכר כי שטוף

      חיים, 03/11/05 08:33

      זימה אתה

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    18 קודש

    עמית, 01/11/05 23:40

    זכיתי לצפות בהצגה- 18 קודש
    רב הנסתר על הגלוי בהצגה, כמו בסוגיות בה עוסקת.
    הרבה עוצמות, הרבה שאלות,
    כמו שתיאטרון צריך להיות..

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ''אין דורשין בעריות בשלושה''

    ע, 01/11/05 19:26

    אז בטח שלא בהצגה!

    אמנם צריך לעסוק בנושא הכאוב, אבל מן הראוי לא לעשות זאת באור זרקורים.

    בעידן של שואו, טלויזיה ופרסום צריך לזכור שעדיין נשארו נושאים שראוי לשמור עליהם בצניעות ואין מה להתהדר בהם לעיני כל.

    הגב לתגובה זו

    • הצנעת הנושא כמוה כהטלת מום

      תדי, 02/11/05 00:27

      הומוסקסואליות איננה מחלה, אלא נטייה טבעית של כ-10-12% מהחברה.
      גם אלו אנשים שנולדו בצלם אלוקים, ובכך זכותם לחיים מלאים, כולל הגשמת חיים מיניים.
      אין בהומוסקסואליות מן האסור, הדוחה או הנעשה בכפייה כלפי חלשים ממך (בניגוד לפדופיליה וכיו''ב). הומוסקסואלית הינה דבר לגיטימי ואפשרי.
      ניתן לבחון ולדון באיסור הלכתי בעייתי זה בעיניים הומניסטיות עכשוויות (בעולם הנוצרי ולא הפאגני בו חיו חז''ל), או לדון בו כמו מעשה אונן.

      אין מקום להתחסדות, אלו דיני נפשות!!!!

      הגב לתגובה זו

      • ומה עם תורת השם?

        א, 20/11/05 14:29

        תורת השם מודעת למטייה זו - ולכן היא אוסרת אותה.... אתה מאמין שהתורה נתנה מבורא העולם???

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    18קודש

    מם, 01/11/05 12:43

    דרך אגב, ההצגה נקראת 18קודש ולא קודש 18
    תהנו

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כל הפרטים נמצאים בהזמנה

    yud, 01/11/05 11:49

    כל הפרטים נמצאים בהזמנה שהכותרת שלה - ''יהודים יקרים, עד מתי תשקטו'', כולל שעות, ימים, ומיקום
    תפיצו את הבשורה

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    תודה לעזריאל מאיר

    חיים, 01/11/05 11:26

    שהבהיר לי ש''החיבור והאהבה העמוקה לאלוהים, נובע בדיוק מאותו מקום של האהבה לבני אותו מין''.

    ואוו - עכשיו הבנתי איך לאהוב את אלוקים.
    מזל שהוא כזה מבין (באהבה ובאלוקים)

    הגב לתגובה זו

    • חיים יקר, די לציניות, אנא קרא

      בן - אדם, 01/11/05 12:15

      הוא מתכוון שהאהבה נובעת ממקום מסוים, האהבה בין גבר לאישה ביהדות, היא כלי ביטוי של האהבה בין הקב''ה לעם ישראל, לכנסת ישראל. חלק גדול מהחסידות ובכלל מנסה תמיד לחבר בין השכינה לקב''ה, שהשכינה היא בחינת אישה והקב''ה בחינת זכר. היהדות מדברת המון על ההשוואה, ומאותו מקום שגבר נמשך ואוהב את האישה (ולהיפך) בדיוק מאותו מקום שגבר או אישה שנמשכים לבני מינם, בדיוק מהמקום הזה הם אוהבים את הקב''ה, ופה ישנו קונפליקט קשה מאוד, אבסודרי ממש, של אדם שמאמין במשהו שכביכול נוגד את עצמו, אבל הוא אוהב את ה' והוא גם אוהב את בן זוגו, נכון שזה איסור חמור מבחינה הלכתית וברור שאין לזה פיתרון מחינת ההלכה האורתודוקרסית, אך עדיין הם בני אדם כמוני, כמוך, עם רצון עז ללכת אחרי מצוות התורה, וכמו שאני לא צדיק גדול ומדי פעם חוטא בלשון הרע ברכילות ביחסים עם בחורות, אני עדיין יודע שזה לא סדר מבחינה ההלכתית, אבל דת ישראל ניתנה לבני אדם ולא למלאכים, אז כדאי קצת לקלף את הציניות ולנסות ולהבין, ולקבל אותם בבחינת ''ואהבת לרעך כמוך'', בידיעה שמבהחינה ההלכתית הם לא הולכים בתלם, אבל הם בני אדם, בני אדם , בני אדם

      הגב לתגובה זו

      • העניין פשוט

        חיים, 01/11/05 15:53

        אין פה מה להבין. על עבירות שאינן ''מות יומת'' אדם נענש ויכול לתקן את דרכיו, לעשות תשובה.
        על עבירות של ''מות יומת'' אין מושג של ''להבין'', ''לקלף'' ואין גם גאנס של לחזור בתשובה.
        ברור לי כי לאדם כזה יש תאוות, אולם התורה לא הייתה דורשת ממנו דרישה כזו ומציבה מולה ''מות יומת'' אלמלא יכלה לעמוד בה.
        פשוט מאד.

        הגב לתגובה זו

        • לכולם יש אופציה לחזור בתשובה

          בן אדם, 01/11/05 16:53

          חיים יקר
          לכל אדם , שעשה מה שעשה תמיד תמיד תמיד יש סיכוי לחזור בתשובה, אתה יכול למצוא זאת בכל הספרים שמדברים עליהם, אפילו מי שחטא והחטיא את הרבים שלו כביכול אין חניננה, גם לו יש , וזה דבר שמאוד מאוד חשוב לדעת ולהבין, ולא נכון לומר שלא.
          ואין לנו לעשות את החשבונות של הקב''ה ושל בני אדם, אני בטוח שאם תבוא לניצול שואה שעבר יסורים בלתי נתפסים ושהפסיק להאמין, אין לנו את הזכות לבוא ולומר לו שהוא צריך להתעלות מעל זה, משום שאין בנו מושג מהי אותה חוויה נוראית שהוא עבר, וגם בן אדם עם נטיות הומוסקסואליות, עובר חוויה שלא אני ולא אתה יכולים להבין, אז קצת רגישות וקצת אמפטיה אנושית יהודית.
          תפתח תנ''ך ותלמוד ותראה שאנשים שחטאו וחזרו בתשובה - בכל דבר, אפילו על רצח, ועבודה זרה, גם להם מחלו משמיים.
          תרגיש טוב חיים

          הגב לתגובה זו

  • 23.

    הצגה מצויינת

    עמיחי ב.ד, 01/11/05 08:33

    אתמול ראיתי את ההצגה, ואני חייב לומר כאדם שמעולם לא נפגש או הכיר את התופעה- ההצגה הצליחה להכיר לי ולפתוח במעט עולם סבוך מורכב ובעייתי שיש להתייחס אליו ולדעת שהוא קיים. מדובר בהצגה קצרה (כ 30 דקות) שמצליחה להכיל בתוכה עוצמות אדירות ולחשוף מטענים עצומים הקיימים בחברה הדתית בפרט ובחברה בכלל. אמנם ההצגה מתעסקת בנושא מסויים אך כל אחד ואחת שייצפו בה, יוכלו לקחת אותה למקומות אחרים הקשורים להתמודדות עם האמת הפנימית שלהם- כל אמת.
    לדעתי הצגה ''יצירה'' שכזו צריכה לצאת את גבולות הפסטיבל באוניברסיטה ולהיות מוצגת במקומות אחרים.
    ולסיום, הכתיבה הבימוי והמשחק מצויינים ומייצרים חווייה רגשית חזקה. מומלץ! מומלץ! מומלץ!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    חובה לראות!!!!

    טליה, 01/11/05 01:04

    לכל אלו שצועקים חמס וחושבים שהם נאורים, לכו לראות את ההצגה הנפלאה הזאת שראיתי היום, הצעקות שלכם רמות וחזקות ככל שיהיו, לא יגרמו ל''תופעה'' הזאת להעלם, כל הכבוד למחזאי שכתב הצגה שמעיזה לדבר על הנושא.
    תמשיכו לעצום עיניים, עד שזה יגיע אליכם קרוב, ואולי חלילה תשמעו על מישהו שהקשיב לשטויות שלכם וחלילה עשה לעצמו משהו, אולי זה יהיה הבן שלכם או קרוב משפחה או שכן. נראה אותכם צועקים אז....
    הבורות שלכם והטיפשות שלכם צועקים יותר מהכל.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מי זה המחזאי? אפשר קצת פרטים

    השואל, 31/10/05 23:41

    פעם ראשונה שאני שומע עליו.
    דרך אגב, שמו אהוד, עזריאל או מאיר?

    הגב לתגובה זו

    • סטודנט מבריק

      מיכאל, 01/11/05 01:09

      לומד איתי בכיתה. שמו המלא הוא אהוד עזריאל מאיר.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    אף אחד לא מקבל מחללי שבת!

    סטרייטית, 31/10/05 21:59

    כל אדם שמחלל שבת הוא פצע בלב האומה.

    אף אחד לא משלים עם זה ואף אחד לא משלים עם שום חטא אחר.

    מה שאסור אסור.
    ומה שמותר מותר.
    ודי כבר להתבלבל.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כל כך מורכב

    יעקב, 31/10/05 20:00

    כל כך מורכב הנושא של נטיה מינית, בחבר'ה העולמית בכלל ובפרט בציבור דתי או חרדי, לא נשכח שעד לפני 30 שנה פחות או יותר נטיה מינית הייתה נחשבת כמחלה, היום מבינים כולם שזוהי אינה מחלה, גם בציבור הלא הדתי התופעה איננה מקובלת ב100% אבל אין מה להשוות לגבי הסגירות שקיימת בעולם הדתי\חרדי, אסור? מותר? זו לא השאלה, אין כל הבדל בין בחור שמחלל שבת בסתר שאף אחד לא רואה לבין בחור ששוכב עם החבר שלו, אלו רק דעות קדומות העושות את ההבדל, שוב פעם הסוגיה לא האם מותר או אסור הסוגיה היא שישנה תופעה כזאת, כן, כן! גם אצלנו הדתיים\חרדים זה קיים! צריך לפקוח את העיניים ולראות את אותם בחורים\בחורות שכל כך סובלים, הרי הם רואים במפורש שזה אסור מהתורה אבל מצד שני הם לא בחרו בזה אלוקים בראם ככה! זה לא עניין של בחירה וזה לא יצר והבלים למיניהם! צריך לפקוח את העיניים ולדעת שזה קיים, עצם ההתעסקות בנושא תשפר את חייהם של אותם אנשים תגרום להם לצאת מבדידותם הנוראה! אנשים תתעוררו!

    הגב לתגובה זו

    • זו מחלה ועוד איך. סטיה מינית (ל''ת)

      היא מחלת נפש, 31/10/05 21:00

      הגב לתגובה זו

      • גם הגויים חושבים שיהודים

        רמי, 01/11/05 00:46

        הם חולים. על זה התרחשו בהיסטוריה כמה מצרותינו הגדולות ביותר.

        הגב לתגובה זו

    • עדיף לא להתעסק בזה

      1-1, 31/10/05 21:01

      התעסקות פומבית נותנת לגיטימציה לתופעות פסולות.

      הגב לתגובה זו

      • ברור שעדיף להתעלם!

        אני, 01/11/05 00:13

        בואו נעצום עיניים שוב פעם. אם נעצום עיניים מספיק חזק, הבעיה תיעלם...(נו, כמו עם ההטרדות המיניות בעולם הדתי).

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    ההצגה הבאה על גילוי עריות

    כ, 31/10/05 18:54

    קודש 19.

    וקודש 20 יהיה על משכב בהמה.

    הגב לתגובה זו

    • נכון,רחמנות עליהם.אלה הנטיות (ל''ת)

      שלהם,לא?, 31/10/05 21:01

      הגב לתגובה זו

    • הגזמת לגמרי

      די, 01/11/05 19:05

      הצד השווה בדוגמאות המקוממות שלך הוא שכולן אסורות, כולל יחסים הומוסקסואלים, אך האם אינך מוצא גם צד שונה???
      האם באמת לדעתך אין הבדל משמעותי, גם אם לא מהותי בין הומוסקסואליזם לגילוי עריות או משכב בהמה?

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    למה לא מזכירים מי השחקנים? הם

    רותי, 31/10/05 18:39

    לא צד בענין?

    הגב לתגובה זו

    • אהוד עזריאל מאיר, דורון בן-דוד (ל''ת)

      טליה, 01/11/05 01:05

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    פתיחות והבנה

    הגרציות, 31/10/05 16:58

    כל הכבוד למחזאי!!!!
    סוף סוף למישהו יש את האומץ והאחריות להוציא את הנושא האסור מן הארון.
    עלינו כחברה נאורה ומתוקנת להתמודד עם כל תופעה חברתית הקיימת בה גם אם היא לא לרוחנו או לרוח ההלכה.
    נושא הדיון והקבלה הציבורית חשוב אולי אף יותר מפתרון הלכתי לנושא אם ישנו כלל.
    הנתונים מראים כי אחד משמונה בחורים, במגזר הדתי, היה מעדיף יחסים הומוסקסואלית על פני מערכת יחסים שיקרית עם אישה

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הייתה אף ההצגה ''הנאהבים והנעימ

    תזכורת, 31/10/05 15:11

    והנעימים'' שעסקה בנושא הזה בדיוק.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    תכנסו ותקראו סיפור מצחיק

    טרמפיסט, 31/10/05 15:01

    אתמול עצר לי מישהו טרמפ בחור חילוני נחמד ועדין (מדי) שאל אותי מה אני עושה בימים אלו אמרתי לו שאני לומד בישיבה וגם הסברתי לו איפה היא וככה השיחה התגלגלה הבחור ( העדין, כן?) סיפר לי שהוא ביחידה מיחדת של השב''כ ושניה לפני שהוא הוריד אותי שאל אותי כך: '' נגיד שאני הומו אני יכול לבוא ללמוד בישיבה שלך עם חבר שלי? שאלתי אותו אתה הומו והוא (העדין) ענה לי כן. אמרתי לו שאלה טובה לא נראה לי שיגרשו אותך אבל... מה אתם אומרים?

    הגב לתגובה זו

    • ואם הוא היה ''סתם'' מחלל שבת?

      אייל, 01/11/05 13:29

      כמו שאהוד עצמו אומר בכתבה. בוודאי, משכב זכר הוא איסור חמור ואין לי כוונה להצדיק אותו הלכתית. עם זאת, אנו מוקפים בחילונים המחללים שבת בפרהסיה.
      בואו נבדוק את עצמנו - האם גם מהם אנחנו מזדעזעים כל כך, או אולי הזעזוע מהומואים קשור גם למשהו אחר? לא דווקא הלכתי?

      לעצם השאלה של הנהג - נסה לשאול את עצמך. אם הוא היה ''סתם'' חילוני, היית מתלבט בכלל?...

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    מה זה קשור לאהבה?

    אפילו, 31/10/05 14:45

    האם חברים טובים לא אוהבים אחד את השני? משכב זכר ממש לא קשור לאהבה. זה כבר עניין של תאווה. זה דבר שונה לחלוטין. על זה אפשר לשלוט

    הגב לתגובה זו

    • אתה יכול לשלוט במשיכה שלך

      לאשה, 31/10/05 15:36

      עד כדי שלא תימשך אליה בכלל?

      או שאולי אף פעם לא יצא לך להתאהב.



      הגב לתגובה זו

      • לכל החכמים

        נועם, 15/11/05 03:28

        שלום להוא עם הדוקטורת במדעי נפש האדם.
        אתה אדיוט.
        להאשים מישהו על זה שהוא נולד הומו שווה להאשמתו על כך שנולד עם עיניים כחולות.לא רק שזה לא באשמתו אלא שהוא לא יכול לשנות את זה.אתה מה שאתה וזהו.

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    רק בשביל מקבץ התגובות האלה...

    איתן ענבי, 31/10/05 14:24

    היה שווה לשים את הכתבה הזו.
    יש בהומוסקסואליות משהו, איך לומר... נזירי.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    קודש 18

    פיצ'וטו, 31/10/05 13:43

    יום חמישי!! כול הכבוד בן אדם!

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    בתנ''ך דוקא יש - ולא הרגום!!!

    שפוי, 31/10/05 13:35

    כ ו ל כ ם שכחתם את אהבת דוד ליהונתן!!!

    הגב לתגובה זו

    • מעניין

      מושון, 31/10/05 13:59

      שכל ההומואים והסמולנים מכנים את עצמם שפויים.

      הגב לתגובה זו

    • הם מעולם לא שכבו

      איל, 31/10/05 18:46

      תראה לי מאיפה בדיוק גזרת שהם עסקו בכאלה דברים

      הגב לתגובה זו

    • אתה לא מבין מה זאת אהבה.

      שפויה, 31/10/05 21:57

      לדויד היו נשים וילדים. גם יונתן היה נשוי והיו לו ילדים. האהבה ביניהם היתה אהבה נפלאה ומיוחדת, בדיוק כמו שאני יכולה לאהוב את החברות שלי בצורה נפלאה ומיוחדת, ובעלי יכול לאהוב את החברים שלו בצורה נפלאה ומיוחדת, ושנינו (בעלי ואני) ברוך ה' סטרייטים למהדרין.

      בקיצור, יש אהבה שהיא ''תלויה בדבר'', ויש אהבה שהיא ''אהבה שאינה תלויה בדבר'', כמו האהבה בין אב לילדיו, וכמו האהבה בין דויד ליהונתן, שהיא אהבה טהורה של נשמה שנוגעת בנשמה, ולא של גוף שנוגע בגוף. אבל את זה אף פעם לא מראים באף סרט.

      הגב לתגובה זו

      • גם לסוקרטס היתה אישה וגם

        תדי, 02/11/05 01:21

        לשייקספיר היתה אישה וילדים.
        האם לפיכך לא היו הומוסקסואלים מעל לכל ספק?
        קראו מעט על היחס למין ביוון העתיקה לראות שנישואין והבאת ילדים אינם מוכיחים כי הפרט הינו סטרייט, בעיקר בתרבויות בהן מוסד השידוכין (בין גבר לאישה) שריר.

        הגב לתגובה זו

        • אני לא מבינה דבר אחד

          שפויה, 02/11/05 05:20

          בעצם שניים.

          א. אם הומו יכול להתחתן ולהביא ילדים לעולם, למה מתייחסים אליו בכזו טרגדיה???? אז הוא יכול לחיות רגיל, ופשוט להתגבר על היצרים האסורים שלו, וזהו!!!!

          ב. למה אתם לא מבינים שאפשר לאהוב מישהו גם בלי לגעת בו???? למה החברה המערבית לא מסוגלת לקלוט שיש דבר כזה אהבה טהורה שלא תלויה בדבר??? מה כל כך מסובך בלהבין את זה????

          הגב לתגובה זו

          • אצל החילוניים שני חברים אוהבים חייבים להיות הומאים (ל''ת)

            חוסר פתיחות, 04/06/08 01:03

            הגב לתגובה זו

        • And what about falling in love (ל''ת)

          with Bat Sheva, 21/11/05 07:45

          הגב לתגובה זו

    • זה ממש לא נכון

      אליהו, 01/11/05 10:06

      אהבת דוד ליהונתן לא היתה אהבה מינית של הומוסקסואליות!!! זו היתה אהבת אמת של אחים!!

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    READ THIS - ITS A NICE STORY !

    Effy, 31/10/05 13:27

    I AM A STRAIGHT GUY. A FEW YEARS AGO I MET A GUY WHO WAS RELIGOUS - - HE WAS A TEACHER IN A RELIGIOUS SCHOOL - WEARING BLACK AND WITHG A BEARD.... AFTER TALKING TO HIM ON LINE FOR A WHILE - I FOUND OUT HE WAS GAY. WE MET FOR COFFEE ONE DAY - - JUST AS 2 FRIENDS.... NO SEX OR LOVE BETWEEN US... HE WAS TELLING ME HOW DIFFICULT HIS LIFE IS. HOW HE WAS BORN TO A VERY RELIGIOUS FAMILY - HOW HE LOVES GOD BUT ALSO LOVES MEN. WELL, HE COULD NOT BE WITH ANYONE SO HIS FAMILY WILL NOT FIND OUT ABOUT HIS REAL LIFE. HE USE TO MEET PEOPLE ON THE INTERNET - THEY WOULD COME TO HIS HOUSE JUST SO HE CAN HAVE SEX AND MOVE ON WITH HIS LIFE AS IF NOTHING HAPPEND.
    HE USE TO TELL ME - IF I COULD ONLY FIND THE ONE I LOVE AND LIVE WITH IHS HAPPILY EVER AFTER. I FELT SO BAD FOR HIM, HE WAS A NICE GUY - AND ALL HE WANTED WAS TO SHARE HIS LOVE WITH GOD AND A BOYFRIEND. 2 YEARS AFTER I MET HIM - HE PAST AWAY FROM AIDS. IF HE COULD ONLY LIVE THEY LIFE HE WANTED TO WITH ONE PERSON, HE WOULD HAVE PROBEBLY BEEN HERE TODAY.
    I TRULLY HOPE THAT THIS SHOW WILL BE AN EYE OPENER TO THE RELIGIOUS SOCIETY - TO UNDERSTAND THAT LOVE BETWEEN 2 MEN IS NOT A CRIME AND THEY NEED TO LEARN TO DEAL WITH THE REALITY.
    I AM NOT A GAY PERSON, I AM MARRIED WITH KIDS, BUT HAVE LOTS OF GAY FRIENDS AND I TRULLY BELIEVE IN THE SAY... LIVE AND LET LIVE !!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מה זה קשור בדיוק ליהדות? (ל''ת)

    יהודי, 31/10/05 12:53

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    רוצה עוד פרטים

    המתחבר, 31/10/05 12:50

    מרגש יפה.
    אנושי.
    ----
    מתי ההצגה?
    איפה?
    כמה?
    למה?
    אני מגיע בטוח!

    הגב לתגובה זו

    • באוניברסיטת תל-אביב

      מעיין, 01/11/05 01:08

      כל יום בשעה 19:30 ובשעה 22:15
      בבניין מקסיקו.
      מציג עד יום חמישי.
      היום היה מפוצץ עד אפס מקום ואנשים לא נכנסו

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    סתם קיצוני

    1, 31/10/05 12:36

    לא כל אהבה צריכה להיות ממומשת ביחסי מין מלאים ,ראה את אהבת בן ובת להוריהם וכו'

    הגב לתגובה זו

    • מה?

      גרינגו, 31/10/05 16:23

      יש כאן מקום להשוואה?

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אני לא חושב

    קור, 31/10/05 12:29

    שאפשר להשוות מחללי שבת למבצעי משכב זכר. המקום שכל עבירה תופסת בחיים (עם כל הכובד של חילול שבת) הוא שונה ולא פורפוציוני.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הרבי מקוצק

    רוני, 31/10/05 12:11

    ודאי מתהפך בקברו לשמע שמו הנישא ומחולל בפי אותם ריקים ופוחזים. ברור הוא שכוונתו בדבריו הקדושים הינה ללב שבור של אדם כלפי בוראו ולא כלפי תאוותו.
    בושה!!

    הגב לתגובה זו

    • נכון, הכוונה ללב שבור של האדם

      אסופית, 31/10/05 13:05

      כלפי בוראו. וזה מתאר היטב את ההתמודדות הזו.

      למרות שלדעתי אסור לתת לגיטימציה חברתית להומוסקסואליות, נראה לי שאת מצבם של חלק מההומואים הדתיים אפשר להגדיר כ''לב שבור'', מאחר ונטית ליבם מנוגדת לצוו הבורא - וההתמודדות עם שני ההפכים הללו יוצרת שברון, כעס, צער והתחטאות לפני הקב''ה - זהו הלב השבור.
      זה הכל. הגדרתם כאנשים בעלי לב שבור לא נותנת להם לגיטימציה.
      לא צריך ישר לצעוק ''בושה בושה''. אפשר לשלול את התופעה, ולגלות אמפטיה כלפי המתמודדים עימה.

      הגב לתגובה זו

      • יפה אמרת. (ל''ת)

        מרילה, 31/10/05 18:51

        הגב לתגובה זו

        • לא דיברתם מהלב

          כי אין לכם, 01/11/05 11:47

          עדיף לב שבור מחוסר לב.

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    י' שיחקת אותה (ל''ת)

    לחמן, 31/10/05 11:55

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מבחינה הלכתית אסור?

    עידן, 31/10/05 11:44

    בחיית רבאק?!?!
    כתוב מפורש בתורה שזה דבר אסור,
    ויש מצווה להמית אותם. הדברים רשומים בבירור. לא צריך את ההלכה בשביל טקסט כך כך ברור.
    אז או קיי אתם יהודים נאורים ואתם לא רוצים להרוג אותם סבבה, מובן.
    אבל ללכת בדיוק הפוך מהתורה זה כבר אבסורד....להגיד שזה קשור ליהדות.....אולי ליהדות שמאבדת את דרכה.
    דרך אגב אני חילוני, פשוט לא מבין איך השטויות האלה קשורות ליהדות.

    אתם ואנשי המרכז לקבלה לא כל כל שונים מבחינה רעיונית.

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      אפי, 31/10/05 12:20

      הגב לתגובה זו

    • NRG יהדות מנסה לעניות דעתי

      כמו המים שזורמי, 31/10/05 12:28

      להחדיר את הרעיון שהעיסוק ביהדות הוא לא רק מה הרב הזה והזה עשה אלא חיים שלמים שהיהדות מתבטאת בהם, יצירת חברה יהודית עם רמה מוסרית וערכית גבוהה שעובדת את בוראה בשמחה ובגדלות.

      הגב לתגובה זו

      • יפה אמרת

        צל חולף, 31/10/05 16:22

        זוהי תגובה!

        הגב לתגובה זו

    • מה לגבי אל תחמוד אשת רעך?

      תדי, 31/10/05 12:37

      וזה עוד מ-10 הדיברות, הדין זהה.
      ועבירת מחשבה היא עבירה אותה כמעט כל אדם עובר.
      יש מקום למחשבה, לבחינה מחודשת וקריאה חכמה של התורה הקדושה.

      הן דוד לא רק שלא הומת אלא הפך למלך ישראל הגדול ביותר ואבי המשיח.
      לגבי דוד, אין דרך אחרת לפרש את אשר עשה בשדה עם יהונתן פרט למשכבי אישה.

      די להחסדות!

      הגב לתגובה זו

      • לתדי - פרשנות זולה.

        עידן, 31/10/05 13:50

        קודם כל כדי שלא יהיו לך דעות קדומות עליי, אין לי שום בעיה אם משכב זכר, שכל אחד יעשה מה בראש שלו.

        עכשיו לדבריך:
        1. תהיה בטוח שלא כל אחד עובר אל לא תחמוד, אולי אתה ואני כן אבל יש כאלו שלא.
        2. מה שאתה אומר על דוד זוהי פרשנות אישית שלך, שלא באמת מבוססת על הטקסט המקראי כי אם יותר על משאלת לבך, אפילו בור ועם הארץ כמוני יכול להוכיח לך שאתה טועה.
        3. האיסור על משכב זכר אינה פרשנות, בדיוק כמו המצווה להמית אותם. אתה יכול להגיד שאתה לא מסכים עם זה, אבל אתה לא יכול להגיד שלא זה מה שכתוב. אין בכלל מקום לספק שהצגה שהופכת מעשה כזה ללגיטימי מנוגדת לתורה.
        אתה יכול לבצע קריאה חכמה ומחודשת, כל עוד לא תשנה את הטקסט תגיע לאותה מסקנה.

        אין לזה שום קשר להתחסדות.

        הגב לתגובה זו

        • כנ''ל לגבי ''עין תחת עין''

          יעל, 31/10/05 17:48

          כמה שתנסה לקרוא את הפסוק מחדש, משמעות הפשט תשאר זהה.

          ובכל זאת פרשו זאת חכמינו ז''ל במשמעות שונה והומנית יותר, כי הם הבינו שלא יתכן שאלוהים אכן דורש ענישה אכזרית כזאת.

          אז מסתבר שאפשר לפרש ולחדש אחרת אפילו כשהמשמעות היא ''ללכת רחוק'' מפשט הכתוב, כשהפשט עצמו מקבל משמעות אכזרית כל כך.

          (וכן, לחייב אדם להיות נזיר כל ימיו, ואם לאו - להרוג אותו, זו אכזריות בלתי נתפסת)

          הגב לתגובה זו

          • מה שחכמים אמרו

            איל, 31/10/05 18:48

            מה שחכמים אמרו זו קבלה מדור לדור עד למשה רבינו מהשכינה ולא המצאה שלהם, בניגוד למה שמנסה לעשות פה תדי

            הגב לתגובה זו

      • תגובה לתדי

        עופר, 01/11/05 00:38

        כדאי שתעייני קצת במפרשים ותראי שזה אפילו לא מתקרב.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    את המסקנה ניתן להשליך גם על

    ירון, 31/10/05 11:38

    אנסים, גנבים, חולי נפש, מחללי שבת וחג בפרהסיא...

    הגב לתגובה זו

    • שיחקת אותה בהבנת הנקרא (ל''ת)

      בן יפונה, 31/10/05 13:41

      הגב לתגובה זו

    • שכחת גם יהודים

      לסבית, 01/11/05 11:59

      תגובתך גזענית, נבערת ודוחה. היה מי שהסכים עם דעותיך החשוכות לקראת אמצע המאה הקודמת. גם הוא לא חסך שבטו ממי שאתה קורא להם ''חולי נפש'', אנסים ופושעים פליליים אחרים, הומוסקסואלים ולסביות (או שהזכרנו אותם כבר) וכן גם שומרי שבת ומקורביהם בני העם היהודים. אתה בחברה טובה...

      הגב לתגובה זו

      • מה זה יהודים

        נאורה, 02/11/05 05:31

        מי שר''ל ''מתיר'' יחסים אסורים בגלל ''שאי אפשר לשלוט בזה'', מחר יתיר גם נישואי תערובת בדיוק מאותה הסיבה, ואז נכדיו כבר לא יהודים יותר.

        רק מי שנשאר מחויב לכל תרי''ג מצוות התורה, רק הוא נשאר חלק מהעם היהודי.

        הגב לתגובה זו