• 17.

    אינקויזיציה על ילדי ישראל !!!! (ל''ת)

    שלמה, 03/11/05 17:52

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שטויות!

    יעל, 03/11/05 10:25

    אני למדתי בבית יעקב והחינוך שם מעולה ב''ה מורות מסורות וטובות שמקדישות מזמנם לתלמידות גם בהפסקות ואף פעם לא היו שם הפליות בבית הספר קיבלו ספרדיות ואשכנזיות כאחד גם בביה''ס היסודי וגם בתיכון. האחים שלי גם למדו בתלמודי תורה ובישיבות ואין שום אלימות יש משגיחים נפלאים שמקדישים את כל כולם למען התלמידים . ומי שנהיה חילוני בגלל איזה שטות כזו או אחרת פשוט חיפש תירוץ לעזוב את הדת כי אצל החילונים יש הרבה יותר אלימות אפילו מצד התלמידים כלפי המורים
    ושמה זה מקרים של יום יום. בביה''ס חרדי אם חלילה יקרה כדבר הזה יזדעזעו כולם ויטפלו מיד בענין מאחר וזה מקרים בודדים ביותר וחד פעמיים.
    בבית ספר חרדי יש חינוך לערכים מגיל קטן ביותר ''ואהבת לריעך כמוך'' ''יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך'' ''מורא רבך כמורא שמים'' ועוד...

    הגב לתגובה זו

    • יעל---את מצחיקולה!!

      YULIA, 06/11/05 11:08

      אם למדת בבית יעקב וכל האחים שלך למדו בבית ספר חרדי, מה את עושה כאן באינרטנט?
      אינטרנט זה לא מקום של פנאי וכיףככה לפחות כתוב במפורש במודעות שלכם בכל פינה בירושלים ובני ברק ''אינרטנט אסור, ומותר רק לצורך עסקי''
      תגיבי בבקשה ואל תתעלמי

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    גם לי

    יאיר, 03/11/05 00:29

    גם לי הרביצו בישיבה אבל אני לא הלכתי לעשות כאלו שטויות השם כבר ישלם להם על מה שעשו לי ולחבריי

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חסידות גור אנשים צדיקים

    יהודי, 02/11/05 15:15

    הם בנו קהילה לתפארת בערד
    וכל מילה נוספת מיותרת.

    הגב לתגובה זו

    • כן, צדיקים פרימיטיבים וגזענים (ל''ת)

      מלך המשיח, 03/11/05 07:03

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    מה יהיה?

    יעקב, 01/11/05 16:32

    זה כבר נהיה מסורת זוועתית אחת לתקופה שומעים על עוד מקרה מזעזע שנעשה בציבור החרדי, אבל כמו תמיד הדברים הוסתרו מחשש ל... חרם, נידוי, מה יגידו?, בושה, זה נורמלי?
    מתי הדברים האלו יפסקו?? מתי אנשים יוכלו לדבר על הבעיות שלהם בחברה שלנו (אני חרדי), לא רק שזה ישחרר המון אנשים מהעול הכבד השורץ על לבם אלא זה ירתיע להבא כל מיני מופרעים למינהים.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    שוב מעניין................

    גדי, 01/11/05 12:38

    איך שרק בתקשורת הישראלית, חבורה מאפייונרית של פושעים צעירים הופכים מ''אשמים'' ל''מאשימים''.

    הגב לתגובה זו

    • משגיח שצריך השגחה

      שוש, 01/11/05 15:37

      לגדי מדוע לא להאמין להם , סתם לדעתך תלמיד כך מתנקם במורה, סתם חמישה צעירים החליטו להטפל דוקא למשגיח מישיבת גור , אני מאמינה לכל מילה וחושבת שהמשטרה צריכה לבדוק היטב , את נוהל המשגיחי בישיבות .

      הגב לתגובה זו

      • אין עשן בלי אש (ל''ת)

        עובר אורח, 01/11/05 19:51

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    למשה המוכיח

    אשכנזי, 01/11/05 00:33

    תעלה את הרמה שלך ותתמודד עם העובדות. אתה בטח מזדהה עם המשגיח...

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    זו עלילת דם

    נחמן, 01/11/05 00:25

    ערד ידועה במגזר החרדי כמקום חינוך מעולה על כל מוסדות החינוך שלו ואחד המקומות החסידיים הבודדים בארץ שספרדים לומדים שם כאחד מהכלל!!!די להשמצות

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מדובר בתלמוד תורה לילדים

    משה, 31/10/05 21:53

    לא מדובר בישיבה כפי שצולם אלה ''בחיידר'' של גור שקיבל תלמידים ממשפחות ספרדיות מכיוון שלא היה להם חינוך חרדי במקום.

    ההכרת הטוב המדהימה שלהם מביא אותם למעשים ולתלונות כפי הדימיון המזרחי הפורה

    הגב לתגובה זו

    • הכרת הטוב?

      יעקב, 01/11/05 02:45

      תיכף החילונים ידרשו את ''הכרת הטוב'' שלהם, ויפסיקו לממן מוסדות גזעניים.

      אל תעשו טובה לאף אחד, ותתחילו לקבל תלמידים מכל גזע וצבע.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    הכל השנאה לספרדים!!!

    מייק, 31/10/05 21:48

    זכורני עד היום 27 שנה אחרי, בתלמוד תורה בחיפה (חיידר) היה מלמד אכזרי ביותר, אין לי תיאור אחר, שכל מגמתו היתה שנאת ספרדים כפשוטה. וכך היו הדברים. האשכנזים באים לכיתה ב- 8:20 או 8:30 הכל טוב נכנסים לכתה הערה קטנה מהמלמד ובזה נגמר הסיפור. אבל וכאן האבל הגדול, ולשם רמת הזעזוע צריך לציין שהיה מדובר רק בכיתה ג' לא כיתות גבוהות. כאשר היה מגיע התלמיד הספרדי בשעה 8:10 לא יותר מאוחר, הו אה, אז היתה מתחילה החגיגה. הרבי היה לוקח אותו לחדר מורים שהיה סמוך כיתה ומצליף בו בחגורה !!!!!!!!!! במשך דקות ארוכות, ממש דקות ארוכות והילד היה צורח, מה זה צורח ואנו ילדי הכיתה היינו יושבים בין פחד מהצעקות לחיוך (רח''ל) מהעונש לתלמיד מאותם מכות ועונשים שהוא מקבל. (פשוט קיבלנו מהרבי איזה מן שנאה ובוז ל''ג'וק'' הספרדי הזה) ואני לא אגזים אם אומר שזה היה לפחות פעם בשבוע, אבל קבוע. היינו מסתכלים על השעון אם הילד הספרדי (וסליחה שאני כותב כך אני פשוט לא רוצה לכתוב שמות) היה מאחר היינו יודעים שהיום יהיה חגיגה. ועל מה העונש? לא על הפרת משמעת, רק על איחור של מספר רגעים. הבן אדם הזה פשוט היה אכזרי ופשוט וברור לי שהוא יישרף בגיהנום, זאת לפי האמונה הפשוטה שלי, למרות ש''הצדיק'' הזה היה עוסק או עוסק עד היום ב''קירוב ,,,רחוקים, ו...ריחוק קרובים....
    די לשנאת הספרדים

    הגב לתגובה זו

    • שקר גמור

      אליק, 01/11/05 01:22

      החיידר הראשון בחיפה נפתח לפני 25 שנה!
      עד אז היה רק תלמוד תורה ולא חיידר והיה בו מורה ולא רבי!
      בתקופה שעליה אתה מספר אני למדתי בתלמוד תורה. וכמו שאני מכיר את התלמוד תורה ואת החיידרים בחיפה לא היה ולא יכול היה להיות סיפור כזה. נקודה!

      הגב לתגובה זו

      • תבדוק נתונים אליק.נפתח בשנת 70

        מייק, 01/11/05 09:18

        לפני שאתה אומר שקר גמור תבדוק את הנתונים מתי נפתח חידר ''זכרון מאיר'' בהנהלת הרב זייבלד ברחוב גאולה, שבהתחלה היה בבניין אחד ואחר כך קיבל גם את המבנה של ישיבת תפארת ישראל (המתיבתה שנסגרה). לדעתי הוא נפתח בערך בשנת 1970. ואלו הם הנתונים. אני סיימתי את כיתה ח' בשנת 1983 כאשר הייתי במוסד הזה 9 שנים, מכיתה א' + גן ילדים, ואני הייתי המחזור הרביעי או החמישי (אני לא זוכר בדיוק) בכל אופן אם אתה כזה חיפאי תבדוק באיזה שנה התחיל את כיתה א' הילד הגדול של הרב זייבלד שניהל את המוסד, שבשבילו - שהגיע מירושלים - לא היה מתאים התלמוד תורה של החינוך העצמאי תורת אמת ולכן הוא פתח את החיידר. בתחילה, ההורים, אפילו החרדיים מאוד לא רצו לשלוח לחיידר בגלל שלא ידעו את הרמה של המוסד, אבל לאחר שהמוסד הצליח 3 ,4, שנים שלחו כל ההורים החרדים את ילדיהם לחיידר והיותר מודרנים לתלמוד תורה. ומה שכתבתי מלמד וכו' ולא רבי זה בשביל הקוראים של המדור שלא יודעים מה זה רבי רק מלמד או מורה.
        אז לפני שאתה משמיץ (ואני ציינתי פרטים מדוייקים שחרוטים בדם ליבי) תבדוק ואז תעלה לתגובה.

        הגב לתגובה זו

    • די משנאת הספרדים

      קובי, 01/11/05 09:57

      אינני מתייחס לגופו של ענין, רק כל חוג צריך לדעת את מקומו,
      ומשום מה הספרדים אינם יודעים את מקומם, למרות שרבם הגדול הרב עובדיה יוסף גם הוא כועס ומדבר בחריפות ובלעג נורא על כל הספרדים שרצים ללמוד במוסדות של האשכנזים
      והאשכנזים אולי רק מבטאים את רצונו של רבינו הגדול מרן הרב עובדיה יוסף שליט''א

      הגב לתגובה זו

    • נמאסתם

      דודו, 01/11/05 10:00

      בשעתו לפני החוק שאסור להרביץ, אכן היו המורים מרביצים, ואולי אף נותנים איזה מכה על קצה האצבעות שהילד יזכור לא הפריע ו/או להשתולל במוגזם, אף היה מונח מסויים שמשכיבים ילד על השולחן בכיתה ליד כל הילדים ומורידים לו את קצה המכנסים ומרביצים לו מס' מכות בישבן ללא הבגדים, אבל כל זב כמובן לא באכזריות, וההורים לא כעסו אלא הבינו והסכימו.
      [גם כהיום הדברין מבוצעים לא ע''י המורים אלא בבית הבושתויש לזה זם שם של סאדו וכו' תתחילו להבין]
      אולי כאשר הגיעו המורים הספרדים והרביצו באלימות הדבר הופסק ע''ימשרד החינוך.

      הגב לתגובה זו

    • בת''ת זכרון מאיר היו עוד כמה

      יעקב, 03/11/05 04:40

      מורים ''לתפארת'' כמו נחמן הידוע.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אין שום ספרדים בישיבות של גור.

    אטיאס, 31/10/05 19:15

    זה פשוט מצחיק ומשעשע כזה רעיון

    הגב לתגובה זו

    • בישיבת גור בערד יש ! תבדוק (ל''ת)

      חיים, 01/11/05 15:05

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    לא יתכן

    מושיקו הגדול, 31/10/05 18:34

    אני מכיר היטיב את כל צוות הישיבה שם המושג ''חדר עינויים'' זו השפלה שאין כודגמתה ואני הייתי מגיש תיבעה על הוצאת דיבה, אין כזה דבר אצל החרדים, זוהי השמצה לשמה כמובן שכלי התשקורת ישמחו בכך. הפסיקו לנהאמין שלקרים.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    נשמע מוזר מדי

    זאב, 31/10/05 16:02

    אני מכיר את הישיבה על כל קרביה ואת תושבי העיר הדתיים, א. בישיבה זו לא לומדים ולא למדו בעבר ספרדיים וכדו' מלבד בני משפחת ד. משפחה תימנית נפלאה שילדיה היו בין הטובים בישיבה ועדיין לומדים שם.
    ב. במשפחות הספרדיות הבודדות שגרות שם אין כלל ילדים בגילאים אלו הם משפחות צעירות ברובן.
    ג. אני מכיר אישית גם את המשגיח הזה שבקושי יודע איך מזיזים את היד...
    אני עבדתי שם מספר שנים כאיש אחזקה ומכיר את הענינים בפנים, הסיפור נראה כמצוץ מאיזושהיא אצבע נעלמת...

    הגב לתגובה זו

    • משפחה תימנית ניפלאה?? חחחחח

      יוני, 01/11/05 15:07

      בטח כוונתכם שהם לא פותחים את הפה אם לא פנו אליהם, הם מורידים את הראש בכבוד לעוברים ברחוב, הם לא מתווכחים אף פעם על מחיר הלימודים (פן יבולע להם) והעיקר העיקר- הם לא מגיעים לשום מצב של סיכסוך חלילה עם מישהו מהאשכנזים שם פן יועפו מהאיזור אחר כבוד....
      מניסיוני-זו ההגרדה ל''משפחות ניפלאות'' אצל האשכנזים

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ''מעולם לא הוגשה תלונה''

    דוס, 31/10/05 12:42

    אצלנו מפחדים להגיש תלונה כי מי שיגיש תלונה יחרימו את משפחתו יסלקו את בנו מהישיבה וכ''ו כמו שאצל בתו של הרב עמאר איך שסילקו גם את האב מעבודתו בגלל הסיפור כפי שפורסם בווינט אז באמת דיי לתותים לסגור את הישיבה

    הגב לתגובה זו

    • אצלנו לא פוחדים להגיש תלונות..

      מ, 31/10/05 18:27

      שקריות, כמו התלונה דלעיל.

      כי אנו יודעים שהתקשורת תשמח בהם כמוצאת שלל רב.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מי למד בשתילי זיתים

    אבי, 31/10/05 12:31

    שירים את היד

    הגב לתגובה זו

    • אני (ל''ת)

      וקבלתי, 03/11/05 00:30

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    צודק!!!!!!!! סיפור אישי!!!!!!!

    משה, 31/10/05 12:29

    ככה גם לי עשו בחיידר המורה היה נוהג לשים יותר נכון היה מאיים עלינו שנשים את האצבעות שלנו על השולחן ועם סרגל ברזל היה מכה אותם היה לי מורה שסטר לי בפנים ונשאר שבוע סימנים אדומים על הלחי של אצבעות היה גם מורה שהיה נוהג לסובב לנו את היד והיה מכה אותנו בתחת היה אחד שהיה נוהג לסובב את הידים ההינו עוברים התעללות אני בטוח לא ישלח תילד שלי לחיידר גם יצאתי חסר השכלה מינימלית וגם חטפתי מכות אבל באמת על שטויות..

    הגב לתגובה זו

    • לפחות יצאת מחונך

      א, 31/10/05 18:29

      אם כי חסר השכלה, כדבריך.

      הגב לתגובה זו

      • ל-א'

        המורה המורה, 01/11/05 10:13

        אם היית מגיע אלי לחיידר היית חוטף כל כך הרבה על ההערה שלך...

        חסר השכלה הית ותהיה, אבל מה זה היית יותא מחונך... היית צריך לנשק את המזוזה עם השפתיים כי האצבעות היו נושרות לך מרוב סרגלים שהיו נשברים עליהן.

        הגב לתגובה זו

    • מכות

      בני ברקי, 03/11/05 00:34

      אני חושב שכל מי שלמד פעם בת''ת
      חטף מכות של החיים שלו גם אני חטפתי וכל החברים שלי חטפו לכן הרבה חברים שלי הם היום חילונים גמורים או שבבניקים

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    מאמינה לתלמידים

    שיכנוזית, 31/10/05 12:10

    בתור ילדה בבית יעקב בירושלים, אני זוכרת איך היו מפלים ומתעללים במיעוט ה''פרנקי'', כולל במשפחות שלא היו להן אלטרנטיבות לילדים. אני שמחה היום לא להיות חלק ממסגרת שקוראת לעצמה ''חרדה לדבר ה''...אבל לא חרדה משום דבר אחר.

    הגב לתגובה זו

    • בור ששתית ממנו מיום אל תזרקי ב

      משה המוכיח, 31/10/05 18:43

      אל תזרקי בו אבן תפסיקי לחיות חיי נחיתות כאלו. ובודאי שלא להשמיץ

      הגב לתגובה זו

    • קצת יותר רחב

      לא חשוב, 01/11/05 19:43

      אין צורך להשתייך למשהו. הרבה פעמים ישנה דרך שהיא אמיתית ונכונה אבל כיוון שאנשים נוהגים בה באופן שגוי אנחנו נמנעים מלהשתייך אליה. כדאי לנהוג כפי האמונה שלנו, ולא כפי שחינכו או אילפו אותנו לעשות. יש לך שכל, רגש ונפש משלך- עשי בהם שימוש, תוך עזרה באנשים שאת מעריכה ומקורות מהימנים. להיות חרד לדבר ה' זו מתנה, השאלה היא מה את עושה עם זה ולא מה אנשים תועים וטועים עשו עם זה.

      הגב לתגובה זו