• 102.

    יהודים אשכנזים/ מזרחים

    מזרחית, 26/06/07 11:23

    לזה שהאשכנזים יותר חכמים ממזרחים יש הסבר פשוט מאוד.
    אשכנזים חיו במדינות מפותחות עם השכלה גבוהה מאוד בזמן שמזרחים חיו ללא השכלה ואפילו לא ידעו קרוא וכתוב!
    למזלנו הפער כבר מצטמצם ועובדה לכך שכל השמאלנים הם אשכנזים..אז מי יותר חכם?חח

  • 101.

    איינשטיין והבן של ברקוביץ

    נעמי, 30/10/05 16:50

    קראו את הספר של הרב ישראל לאו ''אל תשלח ידך אל הנער'' - זו תעודה (גם) להבנה איך הגענו לגאוניות היהודית!!
    (זה ספר חובה לכל ישראלי ולכל יהודי - אני מקוה שהספר יתורגם לאנגלית)

  • 100.

    איינשטיין והבן של ברקוביץ

    נעמי כפיר, 30/10/05 15:01

    קראו את התגובה של מספר 18. זו הסיבה לגאוניות היהודית. אצל המזרחים לא היה דגש אובססיבי ללימודים כמו אצל האשכנזים (קראו הסטוריה ראו איפה נבנו אלפי ישיבות). נכון שהיום הפער מתחיל להצטמצם כי המזרחים תפסו שאין מפתח אחר לכח - אלא השכלה!!!
    (האם שמעתם מפי רב אשכנזי שטויות ברמה שפולט פיו של הרב עובדיה יוסף?)

  • 99.

    בשביל זה היינו צריכים מחקר?!

    רלי, 30/10/05 06:04

    פרופסורים נכבדים, את הגילויי שלכם
    כל טמבל בא''י יודע.

    מספיק לגשת לאונברסיטאות ולראות מי מאייש את הקמפוסים ברגע זה.

    ועוד משהו היהודים המזרחיים מתחילים לצמצם פערים וכיום ישנם מדענים מזרחיים, רופאים וכו'...

    לעניות דעתי תוך מספר שנים מועט היה שוויון מחולט בין אשכנזים למזרחיים ואז לכל התאוריה שלהם לא תהיה בסיס.
    אלא אם כן, כל היהודים ''דפוקים''.

    • מכאן ברור שזה לא גנטיקה אלא ,הסביבה ,התרבות ! (ל''ת)

      משה, 20/08/12 01:16

  • 98.

    גוי קובע שהיהודי חכם,מצחיק לא?

    כמה אירוני..., 30/10/05 00:32

    מה שמצחיק במחקר הזה שאנחנו מרוצים מזה שאיזה מחקר מוכיח שאנחנו חכמים. ומי עשה את המחקר? גוי. הבנתם את האירוניה שבדבר? הוא אומר בעצם ''לדעתי אתם חכמים''. מזכיר קצת את שאלת הביצה והתרנגולת. אני מחליט שאתה מחליט. או משהו כזה. אם היהודי הוא החכם, הוא בעל הדעה, זאת אומרת שהגוי הוא פחות חכם. מספיק חכם כדי לדעת מי חכם באמת?

  • 97.

    תמיד רציתי להיות אשכנזי . (ל''ת)

    יגאל כהן, 30/10/05 00:08

  • 96.

    הצגת העובדות פשוט לא נכונה

    פרחיה, 29/10/05 16:13

    על המשפט האחרון בכתבה כבר השיב ג'ורג'ברנרד שו, שהיה אדם פקח אפילו שלא היו לו גנים אשכנזים, כששחקנית יפהפיה הציעה לו שיעשה לה ילד, יפה כמותה וחכם כמוהו. '' ומה אם יהיה יפה כמוני וחכם כמוך?'' וברצינות. לפני שמנסים להסביר עובדה כלשהי באמצעות תאוריה יש לברר אם העובדה נכונה. היהודים האשכנזים בני הדור הראשון של מהגרים למערב הצליחו כלכלית ומקצועית לא משום ששעור הגאונים במגזר שלהם היה גבוה מהממוצע באוכלוסיה הכללית, אלא מפני שהוריהם הציבו את הצלחת ילדיהם והצטיינותם בראש מעייניהם, ממש כמו המהגרים הסינים בארהב, ועבדו בפרך מבוקר עד לילה כדי שילדיהם ישיגו את המטרה, ואוי לאותם ילדים שאכזבו את הוריהם. הדור השני של ילדי המהגרים הם ילדי פלא רגילים שכל חפצם להטמע בחברה הכללית.

  • 95.

    אשכנזי כיום זה תדמית של בלוף

    יהודי, 29/10/05 15:12

    במקור המושג הזה התייחס ליהדות גרמניה בלבד( יהדות אשכנז ).
    רוב יהודיי גרמניה עסקו בעיקר במסחר זעיר ,הלוואות קטנות בשוק אפור, צורפות וכדומה ולמרות שממש קומץ ממנה עסק במדע ובעשייה ממש , ובעצם הם חיו ברובם בשולי התרבות והמדע שם .בארצנו נוצר לה עם השנים דימוי איכותי של אליטה בעיקר בגלל
    תדמיתה האיכותית של גרמניה כמדינה וכעם בכל הקשור למדע ולאיכות ביצועים ומוצרים .
    יהודיי מזרח אירופה מאידך, חיו באזורים נחשלים מאוד ועלובים בעיירות עלובות ומוזנחות( שנקראו בחלקן שטייטלס ) בעיקר בפולין ,רומניה ,רוסיה ,הונגריה ואוקראינה וכאשר אלה היגיעו לישראל בגלי העלייה הגדולים ,איכשהו הוכלה התדמית הזו עם השנים על כל מי שמוצאו ממזרח אירופה וממערבה .
    כך נוצר מצב הזוי שחלק מאלה שהוריהם באו מאיזו שהיא עיירה עלובה ממזרח אירופה ואשר ירדו עם שק על הגב מן האנייה בדיוק כמו העולים מארצון צפון אפריקה , מרגיש וחושב בגלל התפתחות הסטראוטיפ הזה בתודעת האנשים בארצנו ,שהוא עשוי מזן מוצלח ועדיף על ''האחרים'' .
    כיום הסטראוטיפ החיובי הזה של אותם עוליי מזרח אירופה וצאצאיהם בארץ מאוד לא מוצדק ולא מציאותי ואף עושה קצת רושם פאטטי .
    אנחנו חיים באותה ארץ ומכירים זה את זה ,כך שהנשמת הסטראוטיפ הזה באופן מלאכותי לא תימחק את המציאות שממנה עולה שהפרס מנסה לנכס לעצמו נוצות של טווס ,אך בסופו של דבר האמת יוצאת מתישהו לאור ורואים שזה עוף הפרס ולא טווס.
    השורה התחתונה היא : המלך הוא ערום.

    • כמה שטויות בתגובתך

      פרחיה, 29/10/05 18:22

      כמה מטופשים ושגויים דבריך. מומלץ לך ולקוראים לעיין בספרו של עמוס איילון, רקוויים גרמני, על תולדות היהודים בגרמניה בטרם תגלו את בורותכם ברבים, בעילום שם כמובן. יהודים חיו בגרמניה מאז כיבושה בידי הרומאיםבמאה הראשונה לספירה, ומעמדם בה ועיסוקיהם השתנו עשרות פעמים מאז ועד לשואה שהביאה קץ לחיי היהודים בגרמניה. לא אגיב על כל השטויות, כמו העיסוק האופייני בצורפות, כביכול. אציין רק שכל היהודים הנקראים אשכנזי הם ספרדים גאים, ודווקא הרבה יהודים שמוצאם מגרמניה נקראים פראנק. ושטייטל אינה אלא עיירה, עיר קטנה באידיש, שמקורה מ STAEDTCHEN בגרמנית.

      • האשכנזים צאצאים של יוליוס קיסר

        מיקי במיה, 29/10/05 19:27

        איזה חדשה משרעישה, האשכנזים מצאו סוף סוף יחוס הולם, לאבא יוליוס קיסר.

        האמת היא האשכנזים עשויים 95% מדג הקרפיון שגדל בבוצה, ולכן ישנה כמעט זהות גנטית בין הדג לאשכנזי המצוי..

      • לפרחיה הלא עיניינית

        יהודי, 29/10/05 20:58

        אם דבריי מטופשים בענייך ,זה אומר שלדעתך סיפריי הלימוד הנלמדים בבתי הספר והערך יהדות גרמנייה באנציקלופדייה מטופשים ושגויים גם כן בענייך .
        תנסי לצאת מהבועה שלך ולהכיר באמת ההיסטורית .
        אל תנסי ליצור עובדות ונסיבות היסטוריות מלאכותיות כי אף אחד לא יקנה אותן .
        אכן זה נכון , התדמית החיובית של המושג אשכנזי היא בלוף .
        חלק ניכר מיוצאי מדרח אירופה וצאצאיהם מנכסים לעצמם את התדמית החיובית ללא הצדקה עובדתית .לזה קוראים התחזות .
        אנחנו מכירים מקרוב באופן יום יומי
        ואין כאן שום אליטה ,יחודיות ואו איכות עודפת .
        בשפת העם זה נקרא :
        לא אליטה ולא בטיח .

        • אתה חתיכת תולעת

          פרנק, 30/10/05 11:50

          והסיבה לכך אינה היסטורית,
          (במקרה גם בעובדות ההיסטוריות אתה טועה..אבל בכך אפשר להאשים רק את הבורות שמקורה בשנאה).

          אתה תולעת כי כל מה שמניע אותך זה שנאה צרופה, מה זה באמת משנה אם לחולרע שהורסת לנו את המדינה קוראים רוזנשטיין או אלפרון?
          מה אתה קופץ להוציא את השד העדתי שכבר התכווץ לגודל נמלה מקברו?

          היהודים באירופה כמו בכל מקום אחר בעולם היו:
          א. איכרים פשוטים וקשי יום (במדינות בהן הרשו ליהודים לרכוש אדמה)
          ב. בעלי מקצועות חופשיים - סוחרים, רופאים, אמנים וכן באירופה- גם מלווים בריבית (תפקיד שהחזיקו בו עוד מהתקופה הפיאודלית, שיש לו סיבה הסטורית שאולי כדאי לך
          לחקור)
          ג.גאונים בתורה ותלמידי חכמים.

          לכן גם באירופה וגם באפריקה היו גם איכרים פשוטים וגם משכילים (בהתאמה לאוכלוסייה בה גרו).

          צר לי שאתה מצליח למצוא באינציקלופדיה ובחוברות הדקיקות של משרד החינוך יסודות לתאוריות הגזעניות שלך, מוטב שתעשה דרכך לבית התפוצות שם תוכל ללמוד דבר מה על תפוצות ישראל בגולה.

          היופי בארצנו הוא שבני (מחציתו ''גרמני'' ומחציתו ''טריפוליטאי'' כבר לא ידבר שטויות כמוך..

          • אתה אוכל געפילטע בליל הקרפיוני (ל''ת)

            מוישה, 30/10/05 13:34

          • לגרמני שנשוי לטריפוליטאית

            יהודי, 30/10/05 22:58

            אני מאוד מקווה שאתה לא מכנה את אשתך ''הטריפוליטאית '' היקרה כפי שאתה מכנה אותי ( איו טעם לחזור על הכינוי האומלל שלך )
            בפתיח שלך מקופלת שינאה עצומה מחד ומאידך עלבון גדול שלך על כי פגעו לך בתדמית האשכנזי .
            אם תנסה לעשות ZOOM OUT ולבחון שוב את תגובתך אתה עשוי למצוא שאולי אני צודק ואולי אתה גם מלכתחילה סתם שונא בלי קשר לתוכן .
            להבדיל ממך אני לא כתבתי משנאה
            אלא התייחסתי לביטוי '' אשכנזי ''
            שקיבל משמעות אליטיסטית ללא כל
            בסיס עובדתי ובנוסף , קושר בתודעה בארצנו גם ליוצאי מזרח אירופה .
            יש בכך עיוות המציאות והעובדות ההיסטוריות ויש לומר זאת .
            אין שום דבר לא נכון במה שכתבתי .
            אכן תדמית האשכנזים הינה בלוף
            שנוצר וטופח בעיקר ע''י עיתונאים ממוצא מזרח אירופאי
            אשר עד עצם היום הזה מהווים רוב
            בולט במידייה בכללותה .
            עד כאן העובדות .
            אתה יכול להתווכח על כך ולהוכיח אותי ,אבל לרדת לרמה של כינויים
            כאלה , מראה שאין לך מספיק יושר
            אינטלקטואלי להודות לעצמך ( לא לי כי אני לא זקוק לאישורך ) שאכן אולי
            יש אמת במה שאני כותב .
            לסיום , אני מקווה שאתה לא מביא את השינאה שלך לתוך חיי הנישואין שלך

  • 94.

    היהודים יותר מוצלחים מאחרים

    בגלל...., 29/10/05 13:06

    האנטישמיות,במשיך אלפי שנים באירופה, האירופים האנטישמים לא נתנו ליהודים לחיות,
    איסור על דרכי פרנסה ועבודה,שדידות, גנבות, אונס,השפלות ,היתעללויות ורציחות,
    במשיך כל הדורות,כל היהודים החלשים בכל דור היתבוללו,הפכו לנוצרים,והתחילו לחיות חיים נורמלים בשקט,(ראו מקרה מרגרט אולברייט,שאנחנו מקירים רק כי היא מפורסמת)
    יצא שרק היהודים החזקים נישארו יהודים,
    אלה מסוג האנשים שלא מוותרים,שלא היה אכפת להם לסבול הכל,אבל הם לא נישברו,
    שהיו מעדיפים אפילו למות,אבל לא וויתרו על יהדותם,
    שהיו מוכרחים לפתח יכולות למצוא פרנסה תחת כל ההגבלות והקשיים,
    יצא שאחרי אלפי שנים,רק היהודים החזקים נשארו יהודים,והיתערבבו רק החזקים עם החזקים,כאשר בכל דור ודור נושרים החלשים,
    וזה יצר זיקוק של העם,זה כמו השבחת גזע,זה יצר עם סגולה,
    ומי שמאמין באלוהים,יכול לחשוב שאלוהים מייצר ליהודים בכוונה אנטישמיות,כדי ליצור מהם עם סגולה,
    יוצא שהאנטישמיות מקטינה את העם היהודי,אבל מחזקת את איכותו,
    לאומת זאת,האנטישמיות מגדילה את דת הנוצרית,אבל מורידה את איכותו(במשיך אלפי שנים הם קיבלו את כל היהודים החלשים,(זאת כמות שמגיע למיליונים רבים)שאחרי כמה דורות כבר לא יודעים שהם היו יהודים,והופכים בעצם גם לאנטישמים,
    ידוע שהצלחה לא קשורה רק בשכל,
    זה קשור בכח נפשי,יכולת להתגבר על מכשולים ומפלות,צריך להיות אופי של אדם שלא מוותר,ולא נישבר ועם קריזמה,
    (וזה בדיוק התכונות שהאנטישמיות יצרה ופיתחה ליהודים שלא ניכנעו לה,וזה כל יהודי אירופה שנישארו יהודים,
    מי שרוצה לעשות מחקר יותר נכון,יכול לראות שהיהודים מצליחים בכל דבר שהם בוחרים לעשות,
    ולא רק בשכל או בכסף,שזה מה שהאנטישמים מנסים להציג,
    הינה רק כמה דוגמאות:
    אינשטיין ממציא האטום,פרוייד ממציא הפסיכונליזה,קרל מרקס ממציא הקומניזם,טרוצקי מקים הצבא האדום,מלה גנרלים ולוחמים יהודים גדולים שהביסו את הגרמנים,מרק ספיץ השחיין הטוב בעולם,בני ליאונרד וברני רוס ומקס באר אלופי עולם באיגרוף מהטובים בכל הזמנים,עוד הרבה אלופי עולם יהודים באיגרוף בשנות ה30 בארה''ב,מרק שגל ציור,בובי פישר עלוף עולם בשח-מט,מאיר לנסקי ובגסי סיגל שלטו בפשע האמריקאי,ליוויס מרקס אנד ספנסר קלבין קליין ועוד,
    טוב או רע,שכל או כח,ספורט או אומנות,כסף קפיטליסטי או שוויון סוצייליסטי,
    וכל זה כאשר כמות היהודים היא אפילו לא פסיק ביחס למספר האנשים בעולם המערבי,
    בכל מה שהיהודים בוחרים לעשות,הם מגיעים לטופ.
    אצל יהודי המיזרח זה שונה משתי סיבות,
    1-לא היתה שם אנטישמיות כזאת,אז כל התהליך של נשירת החלשים לא קרה,
    2-ארצות המיזרח לא מתקדמות כמו ארצות אירופה,אז באופן טיבעי היהודים שם לא יכלו להתפתח כמו היהודים באירופה.

    • מה זה מוצלח בשבילך?

      Avi Ecuador, 29/10/05 15:04

      חכם?
      חזק...?
      אז החוכמה כשלא מנותבת נכון גם חכם שואל את השאלות הלא נכונות אולי במישור האישי ויכול להתאבד ועם גם יכול להתאבד לאומית.
      גם לא נמצא החכם שהצליח בכל שנות קיום האנושות להערים על המוות שהוא כל כך ארוך יחסית לחיים.
      וחזק?
      חזק בשביל מי ומה?
      בשביל לבנות אויבים?
      נו, אז בסך הכל חשוב לחיות טוב, ומה זה לחיות טוב?
      כסף?
      לטייל בכל העולם ולאמר ראיתי...?
      לא; לחיות טוב זה להיות מאוזן ולהסתדר עם עצמך ועם הסובבים אותך ואומר לך שזה קשה גם לבן אדם חכם.

    • נכון וכדאי לראות את הסרט ''המאמין'' שיש בו אנקדוטה לגבי מה שכתבת (ל''ת)

      א., 27/03/11 09:25

  • 93.

    שטויותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת (ל''ת)

    RENATA, 29/10/05 12:38

  • 92.

    אני במוצאי כורדי וזה דעתי!

    רונן מזרחי, 29/10/05 09:57

    האשכנזים הם חכמים ורמת I.Q שלהם גדולה מי זה של המזרחים.
    הכורדים. עם רמתI.Q נמוכה אבל יודעים להסתדר למעט כאלה שנשארו כורדים לכל חייהם.
    הפרסים ממזרים ויודעים להסתדר בכל מקום
    . העירקים. כנ''ל
    המרוקאים עצבנים ויש בניהם ערסים אבל רובם כבר הסתדרו והתקדמו יפה.
    התימנים. ערמומים קמצנים ורעי לב ושומר נפשו ירחק מהם.

    • :-))))))

      jacob, 29/10/05 11:33

      after reading your comment,i do understand,at last,why evrybody saysabout the curds that they are dumbs....tell me somthing,is it hurting?being stupid,i mean

    • צודק ב1000% ואתה לא לבד (ל''ת)

      התימנים הם, 29/10/05 21:08

  • 91.

    העיקר לא לריב ,כולנו יהודים

    ירון, 29/10/05 09:50

    ותלויים אחד בשני,או שנהיה תלויים אחד ליד השני.
    ובכלל בארץ נוצר דור חדש מעורב
    בין כל העדות,והוא חכם חזק ויפה יותר.
    ברוך השם.

  • 90.

    יה ראבק. מי זה בחלל אינשתיין

    אבוטבול, 29/10/05 09:42

    אומרים שאו זמר אשקנזי ועוסה פרסומת על תלביזיה סוני אבל או סמולני וסונה מזרחים. אינעל ראבו

    • התכוונו לאריק איישטיין (ל''ת)

      זוזו, בית''ר, 30/10/05 11:03

      • ואי מה? כאלה דפוקים אוהדי ביתר (ל''ת)

        מרגול, 30/10/05 14:07

  • 89.

    השד האשכנזי ברח מהבקבוק.

    משה בית הלחמי, 29/10/05 07:15

    מעריב או הישתגע או כמה כתבים צעירים עם כשל נפשי, בשנה ה אחרונה מעוותים כותרות בצורה המעוררת גיחוך, אשר משמעותן כאחלו לתת יתרון לעדה האשכנזית על פני הספרדית,
    זה היתבטא בפרסום סטטיסטיקה מצוצה מהאצבע על היתפלגות האוכלוסיה, פרסומי כזב על גנים אשכנזים שניתן לקנות במכולת,
    וכן על תחייתה של שפת השודדים היידיש, יותר מכך מעריב עשה לאחרונה קמפיין פרסומי חינם למאכל הבהמות הגעפילטעפיש ואף מצא מחקרים רפואיים המאשרים שיש במאכל הזה סגולות לבריאות.

    רק תסבירו לקורא, אם זה כך אז איך זה ש :
    * בתי החולים למשוגעים בתפוסה של 150% באשכנזים בלבד.
    * 98% מההומולסביאנים הם אשכנזים. היכן הגעפילטע והיכן הסגולות.

    • מישהו מרגיש רגשי נחיתות? (ל''ת)

      אבי דהן, 29/10/05 09:26

      • כתבה לא משכנעת

        לא אשכנזי, 04/11/05 10:56

        ממתי אנתרופולוגים חוקרים גנטיקה??
        אין כאן שום תיאור של תהליך המתאר
        גנטית כיצד הגנים הם שעושים את האשכנזים חכמים יותר,
        אין כאן שום התייחסות לגורם הסביבתי.
        אפשר להמציא המון תיאוריות
        בנושא, כל עוד אין פירוט מדוייק
        של תהליכים אלו.

        אם השתייכות גזעית היא קריטריון
        למיון למקצועות - (מאמן נבחרת ספורט מעדיף שחורים....)
        זה ביצוע הכללות ולא מיון ע''פ כישורים.
        לפי צורת המיון הזו- כנראה שהחוקרים לא צריכים לשמש בתפקידם ולפתח תיאוריות פופוליסטיות

        אני בעד לתת לכל
        אדם זכות להתבטא ע''פ כישורים
        אישיים ולא ''עדתיים'' (האם לחוקרים
        הנכבדים יש תשובה לשאלה מדוע
        אדם- לאו דווקא יהודי, יותר חכם
        מאדם אחר?)



        בכל אופן מדובר על האדם הממוצע
        המשתייך לעדה זו או אחרת:
        מי מצריך לגייס את מוצאו העדתי על מנת להוכיח שיש לו שכל בראש-
        מצבו חמור

    • משה,האמת כואבת!האשכנזים חכמים

      מוצא מעורב, 29/10/05 11:14

      מזל שאבא שלי אשכנזי,גם שם משפחה וגם אינטליגנציה אשכנזית.
      אין מה לעשות הספרדים הרבה יותר
      טיפשים

      • מה שאתה אומר..שאמא שלך לא חכמה

        קוקו, 29/10/05 13:02

        זה מה שאתה אומר בעצם,אבא אשכנזי חכם...אמא מזרחית ..ומטומטמת , זאת המשוואה
        אגב..אז גם לך יש גנים מטומטמים

  • 88.

    what?!

    erica, 29/10/05 06:11

    the Jews ''control the universities''?
    The Jews ''control the banks''?
    I don't know where you come from. The natzies perhaps

  • 87.

    יש גם בעלי פרס נובל טיפשים

    זומבוש, 29/10/05 04:36

    אם אדם מקבל פרס נובל וטוען שכדאי להמשיך את דיכוי הפלסטינים עוד שמונים שנה ולגלות אורך רוח תוך כדי ההרג ההדדי המתמשך -
    אז חכם הוא לא.

  • 86.

    נכון שאנחנו הגזע העליון אבל

    נכון שאנחנו הגז, 29/10/05 03:44

    תודה למעריב אבל אני ממש פוחדת שכתבות מסוג זה זורעות את השואה הבאה חלילה וחס אז בבקשה ממכם,נכון שאנחנו הגזע העליון אבל בואו נשמור זאת בסוד לעצמינו...תודה

  • 85.

    תודה למעריב אבל אני ממש פוחדת

    תודה למעריב אבל, 29/10/05 01:53

    תודה למעריב אבל אני ממש פוחדת שכתבות מסוג זה זורעות את השואה הבאה חלילה וחס אז בבקשה ממכם,נכון שאנחנו הגזע העליון אבל בואו נשמור זאת בסוד לעצמינו...תודה

  • 84.

    לא גנים ולא ציפורים

    גנטיקאי, 28/10/05 22:17

    הסיבה ל''עליונות השכלית'' של היהודים האשכנזים היא הכבוד שהם תמיד נתנו לחינוך, והחשיבות שהם ייחסו לכך שהילדים שלהם יהיו יותר מוצלחים מהם.

    שתי אסמכתאות:

    1. בשנות ה-20 והשלושים היו רוב הגנגסטרים בארה''ב יהודים ואיטלקים (מאיר לנסקי, בגסי סגל, לייפקה בורגעלטר ועוד). כיום אין גנגסטרים יהודים. כל צאצאיהם הם רופאים ועורכי דין ומורים ומדענים. המאפיה היא איטלקית ורוסית. למה? כי אפילו גנגסטר אשכנזי רצה שילדיו יהיו יותר מוצלחים ממנו.

    2. לסינים יש מסורת זהה של כבוד להשכלה. ההורים ''הורגים'' את עצמם כדי לתת לילדים חינוך. לכן רוב הסטודנטים למדעים ולרפואה וחלק גדול מהרופאים והמדענים בארה''ב כיום הם סינים.

    כך שלא גנים ולא קוזקים ולא ציפורים. אבל כנראה שאת הכותרות והכסף שלהם קוקרן והארפנדינג כבר עשו.

    • נכון

      Avi Ecuador, 28/10/05 23:51

      ידוע שהאופי של היהודי הוא בדרך כלל לחשוב על העתיד וזאת גם במחיר שהוא מפסיד את ההוה ובדיעבד את העבר, כל הדת היהודית מלמדת על הקרבה לעתיד טוב יותר בעולמנו או בעולם אחר.
      הגויים, רבים מהם, מתמסרים להנאות החיים והרגע ודרך המחשבה שלהם שונה משלנו בנוגע לחיים ולניצולם.
      היום כבר קשה לומר על היהודי ה''נאור'' זאת.

    • לא חשבו על הסינרגטיות של מעורב

      אשכנזי בעל לאשה, 29/10/05 06:52

      בישראל שבה אחוז הנישואים המעורבים נע בין 25% ל- 30% נולדים למשפחות אלה ילדים יפים במיוחד ומוכשרים מאד.
      אצל המורמונים תופעה כזו לא קיימת ולכן המחקר שלהם חד-צדדי ונקודתי.

      • אמת ויציב! נישואין מעורבים

        פונס הזכרן, 29/10/05 10:45

        מביאים ילדים - בלי עין הרע ! - מוצלחים מאד.
        חכמים יותר, יפים, ובעלי שילוב מוצלח של תכונות גנטיות וסביבתיות כמו חוסן גופני ואינטיליגנציה.

        הכי טוב מרוקאי עם רוסיה או רוסיה פולניה .

        גם מבחינה בריאותית, הרבה מהמוטיציות הגנטיות המזיקות שהצטברו לצערנו במהלך הדורות אצל יהודים אשכנזים או מזרחים - נעלמות בנישואים מעורבים.


        וזה בדוק !

    • אני נשוי לפולנייה,פשוט תקראו..

      סנרייז, 29/10/05 12:54

      אז ככה...אני נשוי לפולנייה כמעט 35 שנה...והאמינו לי ,מקומי בגן עדן מובטח.
      אני נשוי לה...לאמא שלה,ולגרוש של אמא שלה.
      תככים, מזימות..כפירה במסורת היהודית,הם חלק אינטגרלי מהמשפחה ''האשכנזית'' ..הקוטב הצפוני הוא הר געש בוער..לעומת הקור והאדישות שנודפים מהמשפחה הזאת.כל המשפחה,בני דודים בני דודות .כסף..ועוד כסף..ועוד כסף...שיילוק (שייקספיר) היה נדבן ואיש רחב לב ,לעומתם....
      הם חמישה ילדים,והרוע ,השנאה בין אחד לשני..שהקונפליקט הערבי -ישראלי..נראה מסיבת סיום של גן ילדים........אני מודה לאלוהים שנולדתי למשפחה מזרחית,עם כל התמיכה והחום..אחיי היו נהרגים למעני,ואני למענם..אגב...הם גיזענים בצורה מעוררת פלצות...וכל מי שעורם כהה יותר מהם...הוא שחור,נחות ,ונכה.
      אז ,אשכנזים יקרים ...אל תעבדו עלינו,ותספרו לנו סיפורים..אנו מכירים אתכם היטב

      • סנרייז כפרה, אתה מזוכיסט. (ל''ת)

        נקודה., 29/10/05 20:18

      • אני נשוי למזרחית ותקראו גם

        סנסט, 30/10/05 11:24

        היא אישה נפלאה וגם הוריה אבל להוריה שיש לכל אחד כ 5-6 אחים אז עם לפחות 2 הם לא מדברים ולפחות אחד בכלא.
        המריבות על כמה אלפי שקלים בירושה (כי מחלקים להרבה אחים) לא ייגמרו לעולם.
        דבר אחד ברור כשמש הם אמרו
        לבת שלהם(אישתי הנהדרת) בפירוש:
        תתחתני רק עם אשכנזי!

    • פשוט נכון (ל''ת)

      פרנק, 30/10/05 11:56

  • 83.

    הייתרון של האמריקאים

    Avi Ecuador, 28/10/05 21:59

    כשחסר להם חוכמה אז הם קונים אותה במקום אחר, כך לאחר מלחמת העולם השניה חיפשו את כל הנאצים שתיכננו טילים והכניסו אותם לתעשיה שלהם.
    את איינשטיין היהודי להבדיל ניצלו לתאורית היחסות ולבניית פצצת אטום, היפנים השתמשו בנושא הצוללות שלהם ולמדו מהם.
    בחלם לאומת זאת מהרבה חכמים עושים אידיוטים ועוד אידיוטים בריונים בשלטון שמפוררים את העם ומנצלים את המוח היהודי שילחם בעצמו ויביא לביטולה של מדינת ישראל בשלבים, מלמדים אותנו שוטים שעלינו להיות אידיוטים שנותנים פרסים לרשע ובונים לנו מפלצת זהב פלסטין.
    אני חושב שאת המוח היהודי ינתבו עם הרבה יותר הצלחה האמריקאים אם נביא לסיפוחנו אליהם.
    למה מדינת ישרפלסטין?
    גם חלם תתקדם מבחינה מדעית ונהיה יהודים אמריקאים ולא יהודים בישרפלסטין בקו הירוק שלא תהיה של יהודים.

  • 82.

    כשמביטים על הזמן, על הייקום

    Avi Ecuador, 28/10/05 21:45

    ועל בתי הקברות מתברר שהאדם מאוד מאוד מאוד... מאוד קטן.
    כך שהפרופורציות והאמת היא באמת אחרת.
    בדרך כלל אנשים גדולים מרגישים את עצמם קטנים למרות שיש גם אידיוטים.

    • עוד פעם משתמשים בשם שלי. (ל''ת)

      Avi Ecuador, 28/10/05 23:49

      • כל הכבוש!!! (ל''ת)

        Yossi V, 29/10/05 00:01

      • חחח ד''ש שכחתי ד''ש מאדוורדו

        Avi Ecuador, 29/10/05 00:02

        לבבונים.

      • לא נמאס לך יוסוף? (ל''ת)

        Avi Ecuador, 29/10/05 02:42

    • חחח גיחי גיחי (ל''ת)

      לילי אשתואל, 29/10/05 00:14

  • 81.

    אני הכרתי את איינשטיין

    חזקיה, 28/10/05 20:44

    ברקוביץ אתה זה לא אינשטיין.
    כל אחד וכישריו, מקי ברקוביץ כדור סל, ואריק אינשטיין מתחבא מהשמש.

  • 80.

    אומנם בן גוריון היה ספרדי

    מכבי, 28/10/05 20:40

    אבל כל הטיסים שלנו הם דווקא אשכנזים, מה קרה כל המחבלים ירדו למחתרת, אז התחלנו לסתלבט אחד על השני.... חחחה

    • בן גוריון היה ספרדי

      מריוס, 29/10/05 15:13

      כמו שקוקו שאנל הייתה תאילנדית

      • כמו שמוצאם של התימנים משוודיה (ל''ת)

        ארצי, 29/10/05 21:07

    • אם בן גוריון היה ספרדי היינו

      איציק, 29/10/05 18:02

      פותרים מזמן את הסכסוך עם מדינות ערב ללא אף מלחמה!

  • 79.

    אם כל הכבוד לסבא אברם אבינו,

    יששכר, 28/10/05 20:33

    הוא לא היה יהודי , אבל בנו של ישראל היה יהודי, :)

  • 78.

    עוד הסבר לאחר גירוש ספרד

    משה קישקושקוביץ, 28/10/05 20:23

    יצאו חלק מהיהודים לאשכנזיה, וחלקם יצאו למדינות צפון אפריקה, אז איך אלו שיצאו לאשכנזיה החיכמו טיפה יותר, בגלל הסביבה ככל שאתנ נמצה בסביבה יותר חכמה באופן טבעי אתה מחכים יותר, ואני לא בה בו להצביע עלגויי ארופה כאנשים יותר חכמים, אלא פשוט מצביע לכיוון
    של הטיפשים, חחחחה מצחיק שלאחר כל השנים והמלחמות, עדיין יש אצלנו כאלה שיש להם רגשי נחיתות, וזה עיקר הטיפשות במיטבה.

    • באופן עקרוני

      Avi Ecuador, 28/10/05 22:43

      היהודי מחפש איפה שטוב, וטוב איפה שיש חופש תקווה יותר חוכמה ופחות סתימות, זה נכון כאשר אתה בחברה יותר חכמה אתה מחכים.
      עכשיו; היהודים מחפשים בדרך כלל את המקום הטוב והבטוח יותר וכנראה שעם הדורות חוש הריח התפתח בלהכיר זאת וראו זה פלא; מהמקומות שהיהודים בורחים ועושים להם רע, אותם עמים שהציקו להם והשרישו את הרוע, הרוע וחוסר התקווה פגע בעמיהם כאשר היהודים נעלמו משם, כך קרה לדוגמה ברומניה הקומוניסטית שיהודים בעלי מפעלים היגרו לדרום אמריקה והקימו אותם שם ומביאים לפריחה בעוד שהמפעלים שהקומוניזם ברומניה השתלט עליהם קרסו, גם הבתים שהפסידו היהודים הפכו לשכונות עוני כשבכל בית איכסנו מספר משפחות של גויים, מדינה שהפכה למדינת עוני...

  • 77.

    המזרחים הרבה יותר חכמים,כנסו..

    מזרחי חכם, 28/10/05 20:01

    כשאבות אבותיי בבבל בנו מגדלים...האשכנזים היו שוכני עצים,וזוחלי מערות. ופלו כינים אחד מהשני.
    אברהם אבינו..היה עיראקי אם שכחתם(ארם נהריים) חוץ מזה האשכנזים עובדים..והמזרחים ,מקבלים כסף בלי לעבוד=קצבת אבטלה=קצבת נכות=קצבת ילדים= אז מי כאן החכם ?.....:-)

    • תרגע, ללא רגשי נחיתות

      Avi Ecuador, 29/10/05 03:24

      לא צריך לתת הצדקות לאף אחד וצריך להיות בן אדם ולא רוצח ולא אידיוט ואז הרבה דברים מסתדרים.
      דרך אגב, באמת גלות בבל (עיראק) היתה אחת הגלויות הגדולות והיפות של העם היהודי, הבבלים היו אינטליגנטים, בזמנו, כאשר עשו את גלות בבל את החלק האינטליגנטי של העם, החלק המלומד, העבירו לארצם בהבנה שהמוח היהודי יתרום לקידומם ואת החלק של המעמד האחר השאירו בישראל.
      היה מעניין שגלות בבל (עיראק) ששמרה על ייחודה במשך דורות נשאר מושרש בלשונם המוסג של עם-הארץ, מוסג של זילזול שהם ראו באלה שנשארו כאספסוף.
      נושא למחקר אבל היום יש בישראל פוטנציאל עצום של חומר טוב שאת חלקו הפכו לעם-הארץ לצערי, הפעם עם-הארץ מלומד אבל עם תרבות ומנטליות אסון.

    • מסכים איתך...העיראקים הם הכי..

      בבלי, 29/10/05 12:19

      מסכים איתך לחלוטין, יוצאי עירק הם אינטלגנטים בצורה מעוררת כבוד,הם פזורים ברחבי הגלובוס,אנשי עסקים,בנקאים...הונג קונג,לונדון..גם בארצנו המפלה לרעה מזרחים,הם הוכיחו שהם עולים על האשכנזים בהרבה ..אגב...המזרחים כתבו את כתבי הקודש,התלמוד,הזוהר..וכן...גם את התנ''ך..תבדקו בערך '' תור הזהב'' של יהדות ספרד...לו חילקו פרסי נובל אז....אגב,באותה תקופה..האשכנזים באמת היו שוכני מערות,ופלו כינים אחד מהשני

  • 76.

    מדוע האשכנזים לבנים?

    בנצי א, 28/10/05 19:51

    והמזרחים שחורים? אז חזלנו חז''ל ז''ל אומרים. כאשר בני ישראל קיבלו את התורה במעמד הר סיני. עמדו כול המזרחים קרוב להר בשמש הלוהטת ושמעו את עשרת הדברות. ואילו האשכנזים היו מפונקים הלכו רחוק וחיפשו להם צל מתחת לעצים ולכן הם כלל לא השתזפו ונשארו לבנים...

  • 75.

    במבחן הבעה הכתבה מקבלת נכשל

    מזרחי, 28/10/05 19:48

    עם כותבים כאלה לא פלא שתפוצה של מעריב על הרצפה.
    הנושא יכול היה להיות יותר מעניין אבל ההכנסה למזרחים, ולא אלה שבציטוט, ממש מיותרת - עברנו את זה די להוציא את השד העדתי מהארון
    והאם זה מראה על פחד מסויים של הכותב ממזרחים כמו חלוץ, מופז??

    • בטח פוחדים. חלוץ מפציץ כל הזמן (ל''ת)

      אשכנזי מפחד, 28/10/05 22:28

    • עם כותבים כאלה לא פלא שתפוצה ש

      שי, 29/10/05 09:15

      עם כותבים כאלה לא פלא שתפוצה של מעריב על הרצפה
      מה אין לו חיים לכתב

  • 74.

    ashkenaz girls

    jacob, 28/10/05 19:45

    the true :i never pay attention to their heads or theire brains,but to their legs,and what there is in berween

  • 73.

    הודעה לבועז גאון !

    דניאל הפיק, 28/10/05 19:43

    רק רציתי שתכיר בכך שהתגובות חשובות לך, ושאתה קורא אות אחת-לאחת.

    שש

  • 72.

    האשכנזים הם הגזענים הגדולים

    צביק הפיק, 28/10/05 19:40

    האשכנזים הם הגזענים הגדולים ביותר. כמה מאיתנו, 'הדור השלישי', לא שמענו בבית על ה'שוורצה חייס' ? מי מהסבתות שלנו {האשכנזים} היתה שמחה על חתונה עם 'פרענקית'? בקיצור, היהודי-האשכנזי-הישראלי, הוא היצור הכי גזען בעולם !

    על החתום,

    יהודי-אשכנזי-ישראלי-חריג.

    שבת שלום !

    • יהודים-פולנים ויהודים-ערבים

      מנשה, 28/10/05 21:24

      כשם שיש יהודים-פולנים ויהודים-רוסים ויהודים-הונגרים וכך הלאה אשכנזים, כך יש יהודים-ערבים.
      הכל ענין של גנטיקה.
      לא צריך להעלב. עם עובדות אי אפשר להתווכח.

  • 71.

    נזכרתי, עוד אדם ''מכובד'' אמר...

    moshe, 28/10/05 19:38

    נזכרתי, עוד אדם ''מכובד'' אמר וחשב ככה, זה היה הרמטכ''ל מוטה גור, אשר הביע את דעתו, שלבני עדות המיזרח יש ''אינטליגנציה נמוכה'' לעומת בני אשכנז.
    פשוט לא יאמן אין לאנשים היה ויש שכל כה מעוות.
    ועוד מדובר באנשים ''מכובדים''.

    • גם האלוף במיל. אורי אור התבטא (ל''ת)

      כמו גזען ועף, 28/10/05 20:46

    • לוי אשכול גם

      אבק אדם, 28/10/05 20:53

      בזמן העלייה הגדולה ממרוקו, הוא הגיע לביקור במאהל של עולים, הסתכל עליהם בבוז והפליט ''האנשים האלה הם אבק אדם''.

      • למה בוז? הוא ריחם עליהם! (ל''ת)

        בוזבוז הווזווז, 28/10/05 22:29

        • הוא לא ריחם עליהם! זו הייתה...

          זוביבוביץ, 28/10/05 23:20

          הוא לא ריחם עליהם! זו הייתה אמירה מתנשאת, ובימים ההם הייתה נורמה להפלות את בני עידות המיזרח, ובימים ההם (לפני מהפך 1977) עשו את האפליה כבר בבתי הספר, מי שהוא אשכנזי, הופנה לתיכון עיוני, ומי שהוא מעדות המזרח, הופנה לבתי ספר מקצועיים או לעבודה.
          אז אל תספר לנו שהוא ריחם עליהם!

    • גם גולדה התבטאה בגזענות

      מיהו יהודי?, 28/10/05 20:55

      באימרתה המפורסמת:
      ''מי שלא מדבר אידיש, הוא לא יהודי''

  • 70.

    מאיפה אנחנו יודעים שמשה רבנו

    שאלה חשובה, 28/10/05 19:38

    היה ספרדי ולא אשכנזי?

    אם הוא היה אשכנזי, היינו צריכים לקרוא לו משה רבינוביץ'.

    • הוא נולד במצרים אולי... (ל''ת)

      שי, 29/10/05 23:13

  • 69.

    אם הם כל כך חכמים

    סרג'ו, 28/10/05 19:34

    אז איך זה שרובם שמאלנים

    • חחח (ל''ת)

      צביק הפיק, 29/10/05 08:56

  • 68.

    ללא ספק: רק גנטיקה. (ל''ת)

    יהודה, 28/10/05 19:33

  • 67.

    שיניתי שמי לברקוביץ והחכמתי!

    אלי מזרחי, 28/10/05 19:17

    לא גנטיקה ולא נעליים - התמקדות בלימודים ובחינוך לילדים (זוכרים את הדת היהודית?) פלוס איסור מהשלטון בגולה על מקצועות פיזים ונשיאת נשק ליהודים גרמו להטייה לכיוון לימודים בנקאות ומסחר וצורפות (בתימן ).

    בארץ לאשכנזים יש יותר כסף ופחות ילדים ויותר קרבה לשלטון דבר שנותן יתרון משמעותי מבחינת הזדמנויות.

    • הדבר הנורמלי הראשון שראיתי כאן

      נצנץ, 30/10/05 09:13

      סחתיין, אתה הראשון שמדבר כאן לעניין

  • 66.

    המשיח הוא משלנו

    משה קישקושקוביץ, 28/10/05 19:04

    אני הסביר לכם מדוע היהודים האשכנזים יותר חכמים, ובכלל אנשים שגרים בארצות הקרות, הם באופן אוטמתי יותר חכמים מאנשים שגרים בארצות החמות, וזה מפני שבקור יש לך יותר זמן לחשוב ולתרגל את המח,
    לעומת זאת אנשים שגרים בארצות החמות, השמש דופקת להם את המח, והם אוכלים הרבה חריף כדי לחשוב שהם מקררים את המח, אבל זה טעות בגלל שזה רק מחמם יותר ונותן אשליה מדומה, ככה נשריפים להם יותר תאי מח, עובדה סתכלו מקסיקו, דרום אמריקה, העולם הערבי, והבוש מן באוסטרליה שהוא טיפה יותר חכם בגלל שהוא לא אוכל חריף, אלא לטאות.

    • צודק 40% מזוכי פרס נובל הם (ל''ת)

      אסקימואים, 28/10/05 19:18

    • אז אתה מהארצות הקרות או החמות? (ל''ת)

      Avi Ecuador, 28/10/05 19:44

    • זו אכן תאוריה מעניינת.

      זוביבוביץ, 28/10/05 20:28

      זו אכן תאוריה מעניינת.
      יש להפנות זאת לבדיקה, לידי ''בודקים מהגזע הנעלה'', האשכנזים.

    • קישקושקוביץ...קרעת אותי מצחוק (ל''ת)

      קונסטנטינובסקי, 29/10/05 13:55

  • 65.

    מה אמר ד''ר אחמד טיבי?!? נו!! (ל''ת)

    מיואש מהעיתון, 28/10/05 19:00

  • 64.

    Ze Pashut OZ of all jews

    Yuval, 28/10/05 18:59

    God's gift of OZ to all jews it is in the neshamat

  • 63.

    אשכנזים אוכלים ראש של דג!!! (ל''ת)

    מעורב בדיחות, 28/10/05 18:56

  • 62.

    בולשיט!!! הגויים המציאו את

    אני, 28/10/05 18:53

    כל הדברים החשובים שקידמו את האנושות!
    היהודים יודעים רק להשוויץ ולדרוך על אחרים כדי לעשות כסף!

    • לא כל היהודים. רק האשכנזים (ל''ת)

      השופט אשכנזי, 28/10/05 22:29

  • 61.

    המחקר צודק אבל

    הצד השלישי, 28/10/05 18:53

    החוקרים לא מכירים יהודים לא אשכנזים, איך יכירו?

  • 60.

    תגידו ישנתם???

    שם, 28/10/05 18:49

    זו ידיעה ישנה, שפורסמה בעיתונים לפני יותר מחודשיים!!!!!!!!!!!!!!

  • 59.

    תראו על מה אתם מתווכחים

    נופי, שמופי, 28/10/05 18:47

    על מחקר של מורמון, תקרא את הספר של המורמונים, דת, (כת) של כאב ראש, אלא בכלל חיים על כוכב לכת,

  • 58.

    זב בכלל לא נכון

    שמוליק ר., 28/10/05 18:45

    קחו למשל את הרב הגאון עובדיה יוסף. הוא איננו אשכנזי אבל חוכמתו עוברת את גבולות המדע, פשוטו כמשמעו. ההרצאות שלו ופסקי ההלכה שהגאון הזה מוציא ממוחו הקודח גורמים ליהדות אשכנז תיסכול וחוסר אונים.
    ושלא לדבר על הרב שפירא האשכנזי שגם פניניו אינם לוקים בחסר.
    אכן עם חכם אנחנו, כולנו, אשכנזים וספרדים והעיקר לשמור על רבנינו הגאונים.

    • ביחוד חכם בהלכות חטוט באף בשבת (ל''ת)

      הרב בריח, 28/10/05 21:48

  • 57.

    פס''ד בבגץ השבוע -מוכיח ההיפך

    גאון יהודי, 28/10/05 18:44

    קראו את פסק הדין הזה ותבינו למה לא יהיה יותר גאון שנולד והתחנך בישראל .

    זה ניתן השבוע בבג''ץ בארץ היהודית מפלים ילד בגלל גילו !!!

    לא יהיה יותר נובל לישראלי שנולד והתחנך במדינה המפגרת הזו .

    אין למדינה כזו זכות קיום ועדיף שתכחד . אנטישמיות זה רע ואנטי גילזם זה טוב ?

    http://elyon1.court.gov.il/Files/05/790/062/v07/05062790.v07.HTM

    בושה וחרפה ! גרשו ילד יהודי ממדינת ישראל כי לצרת החינוך זה לא נוח .
    הפחידו את המנהלת בביה''ס שאם לא תחזור בה מדרישותיה - תפוטר . והיא מסכנה פחדה אפילו להודיע להורים על המכתב החדש. ההורים קבלו את בהפתעה בדיון עצמו . והשופטים הטורפים אפילו לא זעקו את קריאת הילד המסכן . בידיים כאלה לא הייתי מפקידה אפילו את הכלב שלי - בטח לא את הילד שלי .

    כלימה !!


  • 56.

    חוליה לפתרון

    בייגה שוחט, 28/10/05 18:40

    בכדי להגיע לתשובה צריך לבדוק את אחוז היהודים בין השופטים

  • 55.

    ''צדק'' החוקר לא נשבור את הקרדיט

    דן החקרן, 28/10/05 18:36

    לאחר שאספו וריכזו את כל תשובותיהן של הסבתות האמריקאיות, הם הגיעו לתוצאה /מסקנה שכל ילד יהודי יודע,
    יחי אני ועמי...

  • 54.

    היהודים כל כך חכמים ש........

    המתנתק, 28/10/05 18:35

    שיש מיליון וחצי עניים ואנחנו לא מצליחים לפתור בעיות משלנו - ככה זה. CRUEL CRUEL WORLD

  • 53.

    הרחבה לתאוריה

    מרחיבה, 28/10/05 18:31

    קומץ הנוצרים שכן זכו בנובל - בעלי גנום יהודי קדום, בני בניו של היהודי יהושוע הנצרתי.

  • 52.

    אנחנו הכי טובים במיטה. (ל''ת)

    תימני, 28/10/05 18:28

    • רק במיטה כי אתה אוכל חילבה! (ל''ת)

      מעורב בדיחות, 28/10/05 18:56

      • ומה עושים התימנים כשלועסים גאת (ל''ת)

        הולכים לדפוק, 28/10/05 21:04

        • התימנים הם נקודת הג'י של.... (ל''ת)

          היהדות, 29/10/05 00:17

    • שמעתי שאח''כ אתה בורח!!! (ל''ת)

      מעורב בדיחות, 28/10/05 18:57

    • שומעים את הנחירות. בקצב מזרחי (ל''ת)

      נכון, 28/10/05 19:05

    • איך התימנים קוראים לויאגרה? (ל''ת)

      הם קוראים, 28/10/05 19:40

    • מדוע התימנים לא מסתדרים עם

      לתימנים יש, 28/10/05 19:45

      אמצעי מניעה? כי כאשר הם לוקחים קונדום אז זה יוצא להם ארוך מידי
      והם גוזרים אותו לפי הגודל שלהם

    • חזרתי מפעילות ''מבצעית''.

      תימני, 28/10/05 21:10

      חשבתי שהתגובות תהיינה יותר אינטיליגנטיות. אנחנו הולכים ומגדילים את היתרון היחסי שלנו .

    • אתם טובים בנחירות ובסרחון מהגת (ל''ת)

      אשתו של תימני, 29/10/05 09:47

  • 51.

    ל-41

    אשכנזי, 28/10/05 18:27

    הצלחתי להרגיז אותך?
    סימן שאני צודק אחרת היית עובר לסדר היום.
    רגשי הנחיתות שלכם לא יובילו אתכם לשום מקום תשארו נחותים תמיד כי אתם לא רוצים לצאת מהנחשלות שלכם.
    התואר שלכם הוא בבכיינות ושנור.

    • רגשי הנחיתות הם שלך

      XXX, 28/10/05 18:51

      בכיינות ? שנור ? נחשלות ?
      אני לא יודע מי אתה בדיוק אך לפי ''תוכן הגיגך '' סביר שאינך מאור לאנושות ....
      אתה סתם נתפס בסטראוטיפ חיובי שלא רלונטי אליך כפרט ע''מ לכסות על רגשי נחיתותך .
      אתה כפרט לא חשוב עבורי ועפ''י תגובתך נראה שלא הצלחתי להגיע ל ''עומק '' או ''מחשכי'' מוחך הקטן ..

      מכל מקום דייני שאחרים יקראו את תגובתי ובזה אני חותם לצמיתות את התיחסותי אליך .

    • Mr Ashkenazi, Please come back

      Dr Wolfgang, 29/10/05 05:20

      Come back to the clinic for further medication, you have not fully recovered from the Chip on the Shoulder Syndrome
      If you come back to the clinic we will let you keep the photo of Adolf Hitler, and also Nurse Margarita does not mind if you wear her dirty underwear.
      However do not forget to take the blue pills once every hour.

      Dr Wolfgang

  • 50.

    אכן,ז-א-ת ה-נקודה ה-רגישה...!!

    דוד צימרמן, 28/10/05 18:22

    קצת עובדות. קצת הסקת מסקנות רציונלית.

    1. עד לפני 1000 שנה ,העולם המוסלמי היה הרבה יותר מפותח,הרבה יותר משכיל מהעולם הנוצרי.

    2. יהודים בכל מקום שבו חיו ,על מנת ל-ש-ר-ו-ד,היו צריכים להיות טובים לפחות כמו הסביבה שלהם ואפילו יותר טובים,יותר משכילים,יותר מתוחכמים.

    ולכן יהדות המזרח שחיה ( לפני 1000 שנה )בארצות האיסלם הייתה היותר מתקדמת ,כי חיה באזור מתקדם!!!!( יחסית לעולם הנוצרי).

    3. חל מהפך. העולם המוסלמי,קפא.
    הקידמההרוחנית,המדעית,עברה לעולם הנוצרי והיהודים ,מהכרח אבוליוציוני ועל מנת לשרוד היו חייבים להיות כמו ,ויותר טובים מהעולם הנוצרי.
    והם אכן היו.
    ( וכי מה אמר יהודי גרמני לבנו??:
    אם אתה לא רוצה להיות משרת של פרופ' שמיד עליך ללמוד,וללמוד הרבה !!!!
    כנ''ל ברוסיה....)

    כתוצאה מכך היהודים האשכנזים נהפכו לאליטה בכל מקום שחיו.

    אומנם היהודים המזרחיים היו האליטה בארצות שלהם אבל י-ח-ס-י-ת לעולם הנוצרי ניכר הפיגור .

    4. זה היה בעבר.

    אבל שימו לב: מבחינה יחסית האשכנזים ב-י-ש-ר-א-ל, למרות שהם בממוצע ( להערכתי) עולים על אחרים( עדיין),הרי עקב החיים במזרח-התיכון,חל פיחות מול היהודים שממשיכים לחיות בעולם הנוצרי!!!( רוסיה-צרפת-אננגליה וכמובן ארה''ב).

    דהיינו המעבר למזרח התיכון ( על כל מה שהוא מייצג..) '' דפק'' את המגזר האשכנזי!!!!!

    עובדה: בארה''ב חיים כ-5.5 מיליון יהודים.
    נאמר שכולם אשכנזים.
    ( זה ל-א נכון אבל לשם הדיון..).
    בישראל חיים כ2.2 מיליון.

    יש למישהו ספק שבארה''ב יש הרבה יותר מפי-2.5 אקדמאיים,פרופסורים,עוה''ד וכו' יהודים מאשר בקרב אשכנזים בישראל???
    ( נאמר אחרת,למעט הסקטור החרדי האמריקאי,ספק אם יש בארה''ב הרבה אשכנזים ,ילידי ארה''ב,ש-א-י-נ-ם אקדמאיים...)

  • 49.

    תורידו תאף שלכם בחזרה לקרקע

    עידן, 28/10/05 18:19

    האשכנזים פה שמדברים דברי טיפשות גמורה רוכבים על גל של אנשים שעבדו כל החיים שלהם לפריצות דרך שמשרתות את כולנו אז לכל האשכנזים שרושמים פה שטיות אל תקחו כרדיט של אנשים אחרים ותפסיקו כבר להיות גזענים
    נ.ב אני אשכנזי שלא לוקח כרדיט שלא מגיע לו מעבודה אישית קשה

    • אם אתה צנוע כנראה יש לך סיבה (ל''ת)

      לוקח ''כרדיט'', 28/10/05 22:30

  • 48.

    אחרי כל המלל, למה אין קישור (ל''ת)

    למאמר???, 28/10/05 18:00

  • 47.

    אני מזרחית , והמחקר צודק!!!

    דנה, 28/10/05 17:48

    אם מורידים את מעטפת הציניות ההנחות שבבסיס המחקר הגיוניות וכנראה נכונות.

    • ואני כורדי ואני מסכים איתך

      ארצי, 30/10/05 14:12

      ואין לי רגשי נחיתות

  • 46.

    שטיות אין כזה דבר מח יהודי

    שי, 28/10/05 17:40

    אין לי מקום וחבל להרחיב במשבצת הזאת
    אבל היהודים האשכנזים ממזרח אירופה משלים את עצמם מי שילמד
    טוב מדעים\מתמטיקה מחשבים או ביולגיה יבין כי היוהדים לא המציאו דבר חוץ מפוזה
    שאלתי פעם בחול מישהו והוא צחק
    אני קונה
    רכב שפותח ביפן
    טלפון שפותח בהלסנקי
    תוכנה מארצות הברית
    רמקולים מברטניה
    כאמור ההמצאות הגאוניות האמתיות
    מתבטאות בשימוש בהם
    ואיינשטיין לא היה גאון מא פיזקאי
    זה אגדה
    איינשטיין סיים להרכיב את הפאזל שאחרים בנו
    מבחינת מורכבות הדברים דיי
    פשוטים הוא עצמו לא מבריק


    • שי

      אורי מ., 28/10/05 20:35

      אתה אולי אשכנזי , אך בטח לא גאון , גם לא סתם.

  • 45.

    אז איך זה שכולם בארץ אהבלים? (ל''ת)

    אלכס, 28/10/05 17:30

    • אתה גאון! (ל''ת)

      מעורב בדיחות, 28/10/05 18:58

      • אלכס אתה יהודי?

        גבי, 29/10/05 15:58

        אולי בעוד כמה שנים נלמד תרבות מהרוסים ,(וודקה ,אלימות,זנות וגניבה) ונהיה קצת יותר חכמים.
        מה אתר אלכס יש סכוי?
        חה חה חה חה חה.......

  • 44.

    היהודים האשכנזים הם כוזרים

    חצי חצי, 28/10/05 17:27

    על-פי מחקרים אחרונים, חלק גדול מאד מיהדות אשכנז הם צאצאי הכוזרים שהתייהדו.
    סביר להניח, שהגנים של האשכנזים הם גנים כוזריים, שהיו עם חכם.
    לעומת זה, עדות המזרח הם היהודים ההיסטוריים האמיתיים.
    חכמתם של יהודי המזרח, אינה נופלת מחכמתם של היהודים האשכנזים. הם הרי כתבו את התנ''ך, את התלמוד הבבלי ואת התלמוד הירושלמי. אך מאידך, גרמו לחורבן בית ראשון ובית שני בגלל טעויות איסטראטגיות וטקטיות וראיית מרחב שגוייה ומוגבלת.
    על מנת לזכות בפרס נובל, כמו אלברט איינשטיין, חייבים להתברך בראיית מרחב נכונה ומדוייקת.

    • מאד מאד לא מדויק

      אריאל, 28/10/05 18:13

      בדיקות גנטיות דווקא הראו כי יהודי אירופה קרובים הרבה יותר ליהודי המזרח התיכון מאשר לאירופים.
      הסיפור על המוצא הכוזרי של יהדות אירופה הוא תיאוריה שזכתה לפרסום עקב ספר שנכתב על ידי סופר יהודי רהוט (ארתור קסטלר) אך היא נטולת תמיכה עובדתית.

      • מעניין מה אומר ד''ר אחמד טיבי?! (ל''ת)

        מעורב בדיחות, 28/10/05 18:59

        • אחמד טיבי יכול להגיד

          מה שהוא רוצה, 28/10/05 19:34

          זה בכלל לא חשוב מה שהוא אומר.
          כל אדם שקיבל עליו את היהדות, ולא חשוב מה מוצאו, הוא יהודי.
          גם במקורות מופיעה פיסקה שאומרת, שההבדל היחיד בין גר לבין מי שנולד יהודי, הוא מעמד הר סיני בלבד ולא יותר מזה.

    • לא נכון

      מריוס, 28/10/05 18:22

      הכוזרים היו עם קווקזי, שחלק גדול ממנו אכן התגייר בימי הביניים, אבל אין שום עדויות באשר לגורלו לאחר כיבושם על ידי ממלכת קייב. האשכנזים עשו, ברובם הגדול, את המסלול של איטליה--צרפת/שוויץ--גרמניה--מזרח אירופה

      ועל כך אין עוררין.

    • סדרת הטלויזיה של אהוד יערי

      ש. כ., 28/10/05 19:21

      ששודרה לפני כשלוש שנים, מחזקת את ההנחה, שיהודי אשכנז ברובם הגדול והמכריע הם צאצאי הכוזרים.
      גם חלק מיוצאי מרוקו, הם צאצאים לשבטי ברברים מהרי האטלס שהתגיירו (לפני כ1000 שנה, בעידודה של מנהיגת השבטים, אל-קאהינה שקיבלה עליה את היהדות).

      • צאצאי הברברים או סתם ברברים? (ל''ת)

        הברבר מסיביליה, 28/10/05 22:32

    • שטויות

      אבי, 28/10/05 22:34

      יש אלפי עדויות יהודיות ונוצריות על רדיפת היהודים במערב אירופה בימי הביניים. ועל הקהילות היהודיות כולל כתבי רש''י שישב בצרפת.
      ישנן גם עדויות על מלכי פולין שהרשו ליהודים להגר אליה.
      היהודים אלו שהגיעו מהמערב דיברו שפה גרמנית יידיש ונשארו קשורים לאחיהם שנותרו במערב.
      כשכבשה פולין את אוקראינה היא נתנה ליהודים דוברי גרמנית להתיישב גם שם.

      ישנו סיפור ש500 שנים קודם לכן חיו באוקראינה ובדרום רוסיה עם דובר תורכית שהתגייר - עם זה נכבש וחוסל חמש מאות שנים לפני שחזרו לשם האשכנזים.
      היהודים הקראים במזרח אירופה דיברו בינהם שפה תורכית ולכן יכול להיות שהם הגיעו מתורכיה או מקווקז ויכול להיות שהם צאצאי הקראים.

  • 43.

    היהודים המזרחיים היו ערבים (ל''ת)

    חיים, 28/10/05 17:22

    • התימנים במוצאם היו ערבים

      למדתי להכיר, 28/10/05 17:31

      והיום הם סתם ערמומים

    • גם אברהם אבינו היה ערבי

      ישמעל, 28/10/05 17:35

      מאור כשדים, וגם הבן שלו, ישמעל היה ערבי, רואים שאתה אשכנזי גאון.

  • 42.

    גם הנוירזות של האשכנזים (ל''ת)

    זה בגנים?, 28/10/05 17:21

  • 41.

    תגובה לאשכנזיי 5 ו- 6

    יהודי יליד הארץ, 28/10/05 17:07

    עצם התגובה שלך בכלל ותוכנה העלוב מוכיח ששני פשטניים הורידו לטיפש שכמותך להנחתה .
    טיפש ורדוד שכמותך שאולי הוריו באו מאיזו עיירה עלובה ושכוחת אל מפולין או מכל מקום אחר מהעליבות של מזרח אירופה שקיימת עד עצם היום הזה , תמיד זקוק לחידוד הסטראוטיפ החיובי של מה שנקרא ''אשכנזי '' ע''מ לשכנע את עצמו שאולי הוא באמת איכותי ...
    היטלר העלוב שבא מהאשפתות והייה חסר כישורים כמעט בכל תחום אפשרי גם חשב שהוא בא מגזע עליון ומוצלח בהרבה מן היהודים ( שהם עצמם חשבו בינם לבין עצמם שהם עם נבחר על ''הגויים ''
    ובטיפשותו (בדיוק כמוך הוא לא חשב שהוא טיפש , אלא השלה את עצמו בדיוק כמוך שהוא חכם ונישא ) הוביל את עצמו לכלייה ואת עמו '' הארי'' או ''העליון'' לאובדן .
    היגיע הזמן שאשכנזים טיפשים או במקרה הטוב בינוניים כמוך יעכלו סופית
    שאין קשר בין המציאות ולבין הסטראוטיפ החיובי שטופח עבורם מאז קום המדינה ומתוחזק מלאכותית מעת לעת . נהפוך הוא , חלק ניכר מהאשכנזים שאתה ניפגש עימם ביום יום הינם פשוטים ולא מתוחכמים אבל אני להבדיל ממך לא מכליל ואומר שכל האשכנזים הינם אנשים פשוטים .
    דבר נוסף ,למרות שיש הבדל ניכר בין יהודי מפולין ולבין יהודי מבריטנייה ( אגב רוב יהודי אירופה בארץ הינם ממזרח אירופה ) הסטראוטיפ החיובי המטופש הזה אתם מכילים אותו על כולכם .
    ואגב הורי ממוצא צפון אפריקאי .
    עצם הדיבור שלך הוא אלים ודוחה
    ועשוי גם לגרום לתגובות תוקפניות
    ואם היית לידי כעת אולי לא הייתי מתאפק ומוריד לך סטירה הגונה שאולי הייתה מנערת אותך מטפשותך ומחזירה אותך לשפיות
    ואגב גם ממש לא איכפת לי שעכב כך תכנה אותי גם כחמום מוח

    • תחמן+ ואלים תכונות מזרחיות (ל''ת)

      ירון, 28/10/05 17:51

    • 41 - נא ללמוד לכתוב

      דנה, 28/10/05 18:33

      ללא שגיאות. בדבריך אתה רק מנציח ומצדיק את הסטראוטיפים לגבי המזרחיים: התבטאות לקויה (ניסוח וכתיב), אי-דיוק בעובדות, אגרסיביות וארוגנטיות. מתביישת להשתייך לאותו עם כמוך.

      • למורה לתחביר

        XXX, 28/10/05 19:57

        שמעת על כתיבה מהירה ללא דיקדוקי כתיב ?
        זה ממש חסר חשיבות בעיניי רלונטית לאנשים כמוך .
        לזה את נתפסת ? זה העיניין ?
        הניסוח במסגרת תגובות ''עמך'' בעיתון גם כן סביר בעיניי ,למרות שאם הייתי
        עושה הגהה הייתי מתקן משהו במיוחד לאנשים כמוך .
        אם תגובתי להתבטאויות דוחות ואגרסיביות על '' הלא אשכנזים '' מצד קוראים אגרסיביים וחסרי רגישות ותרבות הינה אגרסיבית מידיי בעינייך , זה ממש לא מטריד את מנוחתי .
        ולגבי ארוגנטיות , ממש לא ברור לי היכן דלית אותה מתוכן דבריי .
        באופן אישי, אני לא רואה את עצמי שייך לאיזשהו עם בכלל ,אלא סתם כאדם עם ייחוד משלו כמו כל פרט אחר משאר הפרטים המרכיבים את האנושות כולה , כך שמכתחילה לא היינו שייכים לאותו עם .
        נ.ב. ראי נא את תגובתי ל- 51 (אותו אדם אם לא שמת לב ).
        אגב , לדעתי תוכן דבריי הוא המציק לך ובאשר לעובדות הן נכונות ולמרות שיש המון מה להרחיב, אני אסתפק בזה .



    • חזק ומדוייק (ל''ת)

      כהן, 29/10/05 14:15

  • 40.

    1 ו-16 , אני אתכם!

    איילת, 28/10/05 17:05

    זה הכל הכל מהבית...
    החינוך לשאיפה גבוהה, לרצון ועניין בהשכלה גבוהה... אין לזה שום קשר לגנים, עובדה שגם בבתים של מזרחיים יש המון מצטיינים, כי חינכו אותם לכך.

  • 39.

    what a waist of time

    Si, 28/10/05 17:01

    That's right , the Jews came to Europe with white skin and blond hair (never mixed with the local population???)

  • 38.

    האשכנזים נצחו במבחן של המדינה

    מרוקאי גאה, 28/10/05 16:53

    במבחן הIQ של המדינה יצא שהשכנזים ממש חכמים יותר. מה לעשות אבל זאת המציאות. ואני בכלל מרוקאי אבל מציאותי

    • חוכמה

      Avi Ecuador, 28/10/05 17:16

      הוא לא תמיד קנה מידה להישרדות לצערי.

  • 37.

    איזה כתבה מיותרת

    סתם, 28/10/05 16:50

    עכשיו יתעורר פה ויכוח אדיוטי בין ספרדים לאשכנזים.

    למה צריך להתייחס למחקר גזעני וטפשי? אולי ע''מ לעורר פולמוס בין גולשים אשכנזים מתוסכלים לבין גולשים מזרחיים עם רגשי נחיתות?

    סתם מיותר.

    • הבעייה שהאמת היא גזענית

      בוריס, 28/10/05 17:27

      הבחירה היא או להיות ''פוליטיקאלי קורקט'' ולשקר או להגיד אמת שלפעמית היא לא כל כך יפה.

      • בוריס מדובר על עם ישראל, לא

        בני, 29/10/05 20:58

        על גוים אירופאים או לבנים מול שחורים, לזה יש ''מחקרי'' האומה הארית ושאר גזענות.
        אני יודע שמחקר מתלבש על השקפותיך הגזעניות על ''עליונות'' האדם הלבן או ''האירופאי'' (שלידעתך גם יהודים אשכנזים אינם נחשבים בעיני גזענים לבנים ונוצרים לחלק ממנו).
        ובעצם מה יש לחצי יהודי ולפי ההגיון המעוות של המחקר ''נחות מבחינה גנטית'' או סתם גוי (גם ''נחות'' מבחינה גנטית להתערב.
        ואם רצונך להיות גזען אתה יכול להגר לאוקראניה המערבית, לדרום ארה''ב ולחיות בתוכם.

  • 36.

    גם כלבים של אשכנזים לבנים...

    אלכס, 28/10/05 16:42

    חכמנים יותר מהכלבים שגדלים אצל הספרדים (למרות שעדיין לא זכו בפרסי נובל)...

  • 35.

    אנחנו בכלל לא יהודים ,אולי

    אבא של אלברט, 28/10/05 16:35

    סבתא היתה קצת

  • 34.

    I am surprised

    Someone, 28/10/05 16:34

    how amature this study is.
    It ignores the development of the human being and culture around the world over time.
    It is not secret that there was time that the egyptian , greek, roman, arab where high culture where most of the development at that time occured there. Indeed in the last few centuries this develpment occured in europe and now shifting to the US. Only during that period,
    we are counting the sucsses and giving nobel price.

  • 33.

    מישהו מכיר יהודי מזרחי עם נובל

    אבי, 28/10/05 16:31

    ?

    • yes, Arafat

      Yosi, 28/10/05 17:12

      Yasir Arafat is Misrachi.. (shows what the vale has the nobel preis.. )

    • גדולה של עם לא נמדדת בנובלים..

      אמיר, 28/10/05 17:58

      יש ספק גדול אם כל האשכנזים הם בכלל יהודים.עיניים ושיער בהיר לא היו ליהודים המקראיים וגם אלפיים שנה בגלות לא ישנו את זה,המסקנה המתבקשת :רוב ''יהודי'' אירופה הם בני תערובת .לצערי רוב היהודים האמיתיים הושמדו בשואה,מספיק לראות את פניהם במחנות ההשמדה ולזהות מיד שהם יהודים.מי שנשאר מהשואה הם יהודים ובני תערובת ,והעדות לכך היא רמת הגזענות של האשכנזים שהיא ''תופעה מולדת'' בקרב הגויים.והעליה מרוסיה רק מגדילה את כמות הגויים והעם היהודי האמיתי נמצא בסכנה...

      • אתה אידיוט!

        אבי, 28/10/05 22:21

        רוב יהודי רומניה איטליה ובולגריה ניצלו פשוט כי הדיקטטורים התעכבו ולא נתנו אותם להיטלר.
        (רומניה שלחה את יהודי טרנסילבניה ומולדביה אבל לא את יהודי בוקרשט).
        רוב יהודי גרמניה ורוסיה ניצלו כי הצליחו לברוח בזמן מהצבא הנאצי המתקרב.
        רוה יהודי דנמרק ניצלו תודות לפרטיזנים.

        להגיד על קהילות ברומניה שהן לא יהודיות בגלל שלא נשלחו למחנות ועל קהילות בפולין שהן כן זה טיפשות!

    • does someone know avi hatimtum (ל''ת)

      avivit, 28/10/05 18:19

    • אנחנו רק הצחלנו ללמוד לגנוב (ל''ת)

      אפללו, 28/10/05 18:46

    • כן. עוזי כהן ודוד לוי. (ל''ת)

      מהן-דהוא, 28/10/05 21:19

  • 32.

    not true

    Joshua, 28/10/05 16:31

    It is all in the culture. The same as the American Chinese these days, many Jews put their energy into learning. And the Jewish mother – today the Chinese mother, push their kids to be doctors. Beside, I don’t think that Nobel price is the right metric for intelligence. There are many great thinkers that are not on the Nobel track and are not Jews. For example, the greatest theorists in my scientific field are Palestinians and Greeks

  • 31.

    בולשיט במסווה בולשיט

    בוגי, 28/10/05 16:28

    אף אחד לא לוקח ברצינות את כל תיאורית הגזע האלו. הכל נופל כבר במונחים הבסיסיים שאין להם הגדרה מדעית, אפילו לא קלושה: הצלחה, יופי, חזון, חוכמה....

    ההסבר המתקבל ביותר על הדעת להצלחתם של יהודים מאירופה במחקר, הוא רודנותם של הורים יהודים בעלי אופי גלותי פסיכוזי. ההורים גם אחראים לכל ''מחלות'' היהודים, שאותם אפשר לראות בהוליווד.

  • 30.

    לפי אותה הלוגיקה

    Avi Ecuador, 28/10/05 16:26

    יוכלו אולי להבין למה אצל המוסלמים ההתמחות היא רצח

    • By the logic of your comment (ל''ת)

      you are NOT, 28/10/05 17:18

      • אני מתימר בסך הכל

        Avi Ecuador, 28/10/05 17:33

        להיות בן אדם וחוכמה היא לא קנה מידה לאושר תמיד.
        אומר לך שאידיוטים אפשר למצוא בכל מקום ובחלם היום היא חלק מהקוריקולום, תתפלא אולי שחלק ממני אשכנזי למרות שזה לא מה שאכפת לי.
        קרא שוב את הניתוח של אלה שכתבו, הם כתבו לדוגמה שהיהודים שהיו סגורים בחברתם באירופה כיבדו את החכמים והמלומדים ואלה הם שהיו רצויים לחתונה, לא כמו בעלי השרירים במקומות אחרים, את זה לא אני אמרתי וזו הלוגיקה של הכותב ולא שלי למרות שהיא לוגית.
        אז בבקשה!

  • 29.

    ל-1, ל-4, וקצת משל עצמי

    אריאל, 28/10/05 16:25

    ל-1. מדובר בכמות הזוכים ביחס לגודל האוכלוסיה. אחוז זוכי הנובל מבין היהודים גבוה לאין שיעור מאחוז זוכי הנובל מבין הנוצרים. אם עובדה זו היא תלוית גנטיקה או תלוית תרבות/נסיבות (או סתם צירוף מקרים) - על כך הויכוח.
    ל-4. קל לותר על המדע כל עוד אינך זקוק לו. אבל כשהבריאות לוחצת - ברור שאתה הולך לרופא ונעזר במיטב חידושי המדע שהאוצר אישר להכניס לסל התרופות. ואשר למדע - אתה כותב באינטרנט, ואני מנחש שאתה גם משוחח בטלפון, לא?.

    ובאשר לגנטיקה:
    נכון, במזרח אירופה היה קל יותר לתלמיד חכם להשתדך לבת למשפחה עשירה מאשר לקצב או סנדלר. אבל כך היה גם ביהדות עיראק.
    אצל נוצריי אירופה לעומת זאת, עד המאה ה-17 לפחות. הטובים והחכמים היו מופנים לכמורה, כלומר, הובטח שלחכמים לא יהיו ילדים.
    אם גנטיקה היתה הגורם הקובע באינטיליגנציה, הרי שאירופה היתה אמורה להיות מאוכלסת בבעלי איניליגנציה נמוכה במיוחד.
    אז כנראה שהקשר בין גנטיקה לאינטליגנציה אינו כה חד משמעי,
    (וכנראה שאינטליגנציה כשלעצמה אין די בה לזכיה בנובל, אבל זה כבר סיפור אחר).

  • 28.

    עזוב אותי באמא'שך!

    מיכל כהן, 28/10/05 16:19

    אני לא מחזיקה כל כך מתוצאות המחקר הזה ודומיו... אבל, אני חושבת שיש משהו טוב במחקרים הללו שמובילים אותנו לאמת פשוטה ביותר והיא אחרת כל כך מהאמת שאנושות מבקשת (-: והקטע הוא שהאמת הזאת מונחת לידנו והיא כל כך פשוטה וכל כך יפה וכל מה שהאנושות עושה (וגם האדם הפרטי, כולל אותי..) זה להסתובב סחור סחור סביב עצמה... מצד אחד זה עצוב כי כשמסתובבים כל כך הרבה זמן, זה מעייף ולא מגיעים לשום מקום בסופו של דבר.. ומצד שני זה מצחיק ומרגש.. כי זה מצחיק לראות את ההסתובבות הזאת כשהכל כל כך פשוט... זה כמו סרט מצוייר... ומצד שני זה מרגש כי כל ההסתובבות הזאת והמחקרים והחיפוש מראים לנו עד כמה האנושות והיקום, כולל כדור הארץ מופלאים ויפים וכמה פוטנציאל טמון במקום הזה שאנחנו חיים בו (-:
    אז גם אני עשיתי מחקר משלי... וווי כמה רחוק הלכתי ... ותוצאות המחקר שלי כלהלן (אני חייבת להביא את הדברים בצורה מסודרת, מחקר או לא מחקר?):
    1) הקב''ה יצר אותנו שונים בצורה כזאת למען מטרה אחת בלבד. והיא כדי שנלמד לחיות איש עם רעהו.
    2) אז למה שונים?
    3) ככה.
    4) ובכל זאת?
    5) אולי כשנחיה בשלום נדע את התשובה.
    6) הזוי?
    7) אז מה?
    שבת שלום.

    • Shalom Shabat (ל''ת)

      Shlomit bona su, 28/10/05 18:13

  • 27.

    יש ספר על זה......

    הקוסם, 28/10/05 16:18

    על המוח היהודי איך הוא עובד

  • 26.

    25% מהזוכים הם יהודים אשכנזים!

    עובדות בלבד, 28/10/05 16:00

    היהודים הם 0.02% מאוכלוסיית העולם אך זכו ב 25%!!! מפרסי הנובל!

    הערבים והמוסלמים הם חמישית מאוכלוסיית העולם (1.3 מיליארד!) וזכו עד היום ב 2 פרסי נובל...

    זה הכל.

    • לאומת זאת כמה אחוז מהרוצחים

      Avi Ecuador, 28/10/05 17:01

      והטרוריסטים?
      אולי רעיון הגנטיקה אפשר להבין אותו גם כאן?

      • wala!!! (ל''ת)

        ani, 28/10/05 18:10

    • חלק נכבד מהיהודים הם גם גרמנים

      שוב חגי מ-1, 29/10/05 23:12

      הכל תלוי מאיפה מסתכלים על זה. שני אנשים יכולים לראות תמונה דומה של ים וחוף, אחד יספר שהחוף הוא תחילת הים והשני יספר שהחוף הוא הסוף של הים... מה שאני מנסה להסביר זה שחלק נכבד מהיהודים שזכו בפרסי נובל, וחלק נכבד מהיהודים הגאונים הם ממוצא גרמני. ולא סתם גרמני, גרמניה הנאצית. הגדולים ביותר, הגאונים ביותר. אלברט איינשטיין, זיגמונד פרויד ועוד רבים וטובים. היהודים יכולים להתגאות שהם משלהם וגם הגרמנים יכולים להתגאות ולספר שהחינוך שלהם מביא לגאונות. זה פשוט שילוב של מלאך המוות (הגרמנים) והמלאך רפאל או מי שזה לא יהיה (היהודים). מה שאני אומר זה ששילוב ופתיחות הם הגורם לפריצות דרך. צריך לשלב בין קיצוניות. בין מזרחי למערבי, בין חום וקור, בין חריף ומתוק. מספיק כבר להתבצר ולהסתגר. אנחנו בתקופת הכפר הגלובלי, וצריך לערבב את הכל כדי שהתוצאות יביאו את התקווה האמיתית!

  • 25.

    מרוב פחד מגזענות עוצמים עיניים

    אבל המחקר צודק, 28/10/05 15:51

    ברור לכל אחד (שאינו משתייך לסגל ההוראה באוניברסיטה) שיש עדיפות לשחורים ביצירת אלופי ספורט, ליהודים ביצירת חתני פרסי נובל, ולאומה הערבית ביצירת טרוריסטים מתאבדים ותנועות ג'יהד. זו עובדה סטטיסטית, גנטית , וברורה לכל אדם. אבל מה , הדיבור על זה מעלה שוב את ''רוחות הגזע'', שכולם פוחדים לדבר עליהם. אז כל ''אינטלקטואלים'' עוצמים עיניים בפני המציאות, ומקשקשים במוח על שיוויון ושלום... הם ממשיכים בזה כגם שאחיהם נהרגים ממחבלים מוסלמים שמכריזים בלי בושה שמטרתם השמדת ישראל, וימשיכו עד שהמחבל השוויוני הבא יתפוצץ בבית הקפה שלהם עצמם.. אם הם ישרדו את זה אולי ישנו את דעתם.

    • כנס ולמד פרק בגיזענות

      רון, 28/10/05 18:12

      לבנים חכמים משחורים ? עובדה (נגיד)
      האם לבן שלא הצליח לסיים יסודי (ויש כאלה) חכם יותר ממדען שחור? כנראה שלא

      אם אתה גזען תעדיף את הלבן על השחור וגם זו עובדה

      גם אם ללבנים יש יתרון קל על השחורים זה לא אומר שכל הלבנים חכמים יותר מכל השחורים. וזו בדיוק הבעיה בגזענות

      על בסיס המאמר... שאם אתה מאמן של נבחרת ספורט בקולג', כדאי לך לבחור שחקנים שחורים
      ז''א שהיית מפספס שחקנים מצוינים לבנים
      ושוב ..זאת הבעיה בגזענות


  • 24.

    שטויות

    אורי, 28/10/05 15:48

    אוסף של שטוית חבל שבזבזתי את הזמן לקרוא את הכתבה

  • 23.

    אנטישמיות במסווה מדעי...

    ככה זה מתחיל, 28/10/05 15:47

    נו מה חדש פה.?

    • זה בדיוק מה שאמרתי... (ל''ת)

      חגי מ-1, 29/10/05 20:43

  • 22.

    זה באמת בולשיט

    אשכנזי, 28/10/05 15:44

    מסכים עם המגיב.
    לא גנים ולא בטיח.
    הסיבה - חינוך ומוטיבציה.

  • 21.

    כמה דעות קדומות במאמר אחד

    סיון, 28/10/05 15:43

    כבר אי אפשר לדווח על משהו בלי לדחוף דעות אישיות (ושגויות) לגבי דברים שלא קשורים?!

    א. שינוי לא שונאים מזרחיים! שירבוב המפלגה לנושא גובל בהוצאת דיבה.

    ב. מה הקשר לתורות גזע והשמדת ''נחותים'' - אולי הכותב מתבלבל עם הנאצים - ושוב, בלי סיבה וקשר לנושא הכתבה?

    ג. למה לזרוק פנימה את הדעות של הכותב על דתות? על מי יושב בשמאל ובימין האמריקאי? אוסף של שטויות שקרים ודעות קדומות.


    בא לי להקיא.

  • 20.

    זו תאוריה ישנה של איזה הולנדי

    פלגיאת, 28/10/05 15:39

    אני זוכר שכבר מזמן שמעתי את התאוריה הנ''ל היא לא שלהם אלא של איזה ואן-משהו
    אם מישהו זוכר את שמו שיכתוב

  • 19.

    אין שום קשר לגנטיקה

    אשכנזי, 28/10/05 15:38

    הורים אשכנזים נוטים לראות בחינוך וחשיבה שכלתנית ערך עליון ודוחפים לכיוון הזה את הילדים. בקהילות הדתיות הישנות תלמיד חכם היה מתוגמל ע''י הקהילה בשידוך טוב. תקופת ההשכלה הביאה יהודים רבים להרגיש תלושים מהערכים הדתיים הישנים עליהם גדלו ולחפש רעיונות חדשים. אולי השילוב בין תלישות ולמדנות הביא הרבה יהודים להתבלט בתחומים אקדמיים שונים.

    אבל תור הזהב הזה הולך ונגמר כאשר כיום היהודי הישראלי המצליח החדש הוא האבטיפוס של חבר מרכז הליכוד. האוניברסיטאות בישראל הולכות ומתדרדרות. תיירים מהעולם הפוגשים ישראלים נדהמים לעיתים קרובות עד כמה הישראלים הם אגרסיביים, שטחיים, ואטומים.

    • נכון. (ל''ת)

      מה לעשות, 28/10/05 17:38

    • I agree

      Eli, 28/10/05 17:53

      I could not agree with you more

    • תגובה פשוטה ולא פשטנית. יופי! (ל''ת)

      דידי, 29/10/05 19:19

  • 18.

    אבולוציה של חוכמה

    גדליה זען, 28/10/05 15:29

    בימי הגלות באירופה, בקרב היהודים היתה העדפה לחכמים - התלמיד העילוי התחתן עם ביתו של הגביר ויכל להוליד הרבה ילדים.
    גם הפרנסה אצל היהודים היתה בעיקר ממסחר ולא מעבודת כפיים ולכן החכמים יותר הצליחו יותר והולידו יותר ילדים.

    בקרב הנוצרים הילדים החכמים נשלחו למנזר, ושם הם לא הולידו הרבה ילדים.

  • 17.

    למען המדע...

    גלית, 28/10/05 15:26

    יש לי תחושה שלעיתים, למען המדע אנשים לחלוטין מאבדים פרופורציות. כדורים כדי להיות חכמים יותר? למה? כדי שנוכל להתקדם יותר מהר, יותר חזק? אולי כדי שנוכל להרוג אחד את השני יותר מהר? אני רק מקווה שבשם המחקר הזה, כל אותם שונאי יהודים בעולם (ולא חסר כאלה) לא יבצעו מעשי שנאת חינם

  • 16.

    הסיבה נעוצה בחינוך להשכלה

    אבי דביר, 28/10/05 15:25

    אצל היהודים קיים חינוך חזק להשכלה ביחס לאוכלוסיה הכללית (ואת זה לא בטוח שהם חקרו)
    גם במקרה של השחורים ההסבר דומה: ללבנים יש הרבה הזדמנויות להצליח במסגרות רבות, והשחורים נאלצים לפנות לספורט, ''תקוותם היחידה''. מי יודע כמה ספורטאים לבנים מעולים אנחנו מפסידים, רק בגלל שהם פנו ללמוד תואר במינהל עסקים בהרווארד (ואולי זה לא הפסד)

    • איזה אהבל אתה!!!!!!!!!!

      יהושיאהו, 28/10/05 17:50

      תנסה להפעיל את הלוגיקה המטופשת שלך בכיוון ההפוך !!!
      מה קיבלת???
      אתה דוגמא מצויינת להפרכת המחקר הסתמי והדבילי הזה.
      דוקטורנט (תימני) לכלכלה גאה

  • 15.

    זה הערך התזונתי של הגפילטע פיש

    דה-דה, 28/10/05 15:23

    הקומבינציה של מרק עוף, קרעפלך, צימעס וגפילטע פיש מייצרת גאונים כמו איינשטיין (וגם המון גזים).

    • חחחחחחחהההה LOL !! (ל''ת)

      מסעודה, 28/10/05 17:52

  • 14.

    הסוד טמון בגפילטע פיש.

    דניאל, 28/10/05 15:19

    במחקר המכובד שעשו האדונים המצחיקים.... שכחו לבחון את התגובות במוח לאכילת גפילטע פיש.
    מסתבר שחומצות האמינו הנוצרות משנות בדי.אן.איי. את ההרכב של QPCRGW12 שהוא הורמון המאפשר זרימת מידע יותר מהירה מממערכת החושים (עיניים , אזניים וכו) למוח, ומאפשר עיבוד יותר מהיר ובמספר רב יותר של שכבות. מן המפורסמות הוא שהרמב''ם היה אוכל גפילטע פיש נלהב. ולראייה - כתביו שמדהימים את כולנו עד היום. הגפילטע פיש היה אוכל תאווה בתקופת תור הזהב בספרד.( ולכן היו כל כך הרבה חכמים יהודיים (ספרדיים) באותה תקופה. אלא שגפילטע פיש כנראה אינו בנמצא על התפריט של מסעדות מדינת יוטה שבארה''ב. וחבל....ויפה שעה אחת קודם... (דניאל - אשכנזי שאוכל הרבה גפילטע פיש אבל גם חומוס)

    • המשך התיאוריה

      טוב טוב, 28/10/05 17:12

      חומוס לעומת זאת, מתפקד כדבק סותם את כל הנקבוביות ולא מאפשר זרימת מידע.
      זאת הסיבה שמי שאוכך גפילטע פיש עם חומוס נשמע רגע אחד חכם ורגע אחד אהבל רגע אחד חכם רגע אחד אהבל...

    • הרגת אותי מצחוק :-) :-) (ל''ת)

      חומוס, 28/10/05 17:50

    • החומוס ממתן את התפרצות הIQ (ל''ת)

      טחינה, 28/10/05 17:53

  • 13.

    החוקרים לא קראו את התגובות

    איתן, 28/10/05 15:16

    באתרי החדשות הישראלים.

  • 12.

    אני יהודי אשכנזי ומה זה אהבל . (ל''ת)

    סתם 1, 28/10/05 15:08

    • גם אני

      אהבל, 28/10/05 16:14

      משהו משהו

  • 11.

    זה נכון. היהודים הכי חכמים!

    יהודי, 28/10/05 15:07

    והמוסלמים הם פשוט העם הכי ברברי ולא מפותח ביקום.
    עובדה, כמה ערבים קיבלו פרס נובל? (חוץ מערפת שקיבל פרס נובל לשלום שזה פשוט פתטי...)

    • יש רק בעיה איתם כשהם מגיעים

      יודה, 28/10/05 17:49

      לארץ ישרואל. אולי בגלל השמש, מתייבש להם המוח והם הופכים להיות צל עלוב של מה שהם היו בגלות. נשארת להם רק גאוות העבר ולכן הם מביטים רק לעבר ולא יודעים לתכנן למחר. אין קשר בין עשרות היהודים האמריקנים והאירופאים זוכי פרס נובל ובינך כמו שאין קשר בין ניו-זילנדי, לבן ופרוטסטנטי ובין קנדי לבן ופרוטסטנטי.

  • 10.

    מזל שהיו פוגרומים

    gg, 28/10/05 15:03

    בעצם אקט הלאמה של האיי-קיו

  • 9.

    תורת הגזע שלי

    אמת לפרצוף, 28/10/05 14:59

    הגזע הכי יפה חיצונית יהיה גם הכי מוצלח (כלומר בעל תכונות שנדרשות למען שגשוג בעולם המודרני) מהסיבה הפשוטה שגבר מוצלח מתחתן עם אישה יפה וגבר נכשל עם מכוערת.
    הסיבה לעליונות השחורים באתלטיות היא בגלל שהם הכי קרובים גנטית לאדם הראשון שהיה הכי קרוב לקוף וכמובן שאצל הקוף אתלטיות הייתה התכונה החשובה ביותר, עוד סיבה היא שאצל האנשים הראשונים לא היה חוק וסדר והכל יכול היה להילקח בכוח ומכיוון שמקור האדם באפריקה, סביר להניח שהאנשים שנדחקו מחוץ לאפריקה היו החלשים יותר.

    • ההגירה מאפריקה היתה בגלל מזון

      ביל גייטס, 28/10/05 16:05

      וכן נכון , אבות אבותיך מוצאם מאפריקה והם היו שחורים (כושים) , לפני 50,000 שנה כל האנשות היתה שחורה.

    • םרצוף מכוער, יותר נכון (ל''ת)

      TT, 28/10/05 16:12

    • ואתה דוגמא חייה למוצא האדם (ל''ת)

      בני, 29/10/05 20:48

  • 8.

    כתבה אינטליגנטית ומשעשעת (ל''ת)

    גילה, 28/10/05 14:52

  • 7.

    הילדים יכולים לצאת עם...

    אידישע מאמע, 28/10/05 14:49

    היופי של ברקוביץ והשכל של ברנדי ןאז מה???

  • 6.

    מה לעשות?

    אשכנזי, 28/10/05 14:43

    מצטערים אבל אנחנו יותר חכמים ויש הוכחות בשטח.
    אז לכל הצבעונים למיניהם עכשיו זה בדוק אז שבו בשקט.

  • 5.

    האשכנזים באמת יותר חכמים!

    מנדל, 28/10/05 14:38

    כשאני מסתכל על כל המרוקאים, אני פשות לא מבין אותם. כל המרוקאים שאני מכיר תמיד מתבכיינים! אני לומד בבית- ספר אשכנזי, ויש המון ספרדים שרוצים להצטרף... כשלא מקבלים אותם- הם מתבכיינים.

    • marocen women

      solomon, 28/10/05 16:52

      she can do more after 11 pm

    • you are

      Yosi, 28/10/05 16:57

      a stupid human being. You write it even down.. so everybody can know.. my parents were born in Marroco, I am expert comupter advisor in one of the most developed countries in the world and see as a manager as well many stupid rotten shit like you all day long around me

      • you should not throw stones...

        Jehova, 28/10/05 19:39

        1. From such a smart guy as you pretend to be (and works as expert in Europe) I would expect to know English (

        2. Some Marocans proved an ability to get very high despite thier mental capabilities ( David Levy, Gideon Ezra, Sivan , Ravovadya ...) . What about you ?
        3. If you were a little bit smarter you would understand that your one single example proves nothing. The claim of the researchers is that Marocans, 'smart like you are', are not commonly found while in Ashkenazies there are plenty.

    • תתבייש לך!

      SAS, 28/10/05 19:14

      תגובה אינפנטילית של ילד חצוף שלא קיבל חינוף בבית!

    • זה שכל הפדופילים הם תמיד

      איציק, 29/10/05 18:14

      אשכנזים שמנים וקרחים זה גם מעיד על אינטיליגנציה?

  • 4.

    הסמולנים הצלבנים חכמים?

    אאא, 28/10/05 14:34

    הם הביאו זוהמה ,שחיתות.

    יותר טוב היה לי במערה בהרי האטלס שם פליתי כינים, עשיתי לולולו.

    מוותר על המדע , הרפואה והטומאה .

    עדיף היה בתקופת האבן חיינו רק מאמונה.

    • אתה עדיין חי בתקופת האבן

      אביב, 28/10/05 14:41

      עכשיו לך תמצא איזו מערה להתנחל בה

    • אולי תפסיק כבר עם השנאה שלך

      יהודי ערבי, 28/10/05 15:14

      לכל מה שהוא אשכנזי שמאלני, עם שנאה לא תגיע לכלום אלא רק למחלות בגיל מבוגר יותר, די לשנאה , כן לאהבת בני אדם החי באשר הם.

    • תלמד לכתוב ותלמד היסוריה

      אל תעבדו עלי, 28/10/05 16:02

      אמנם דבריו של אאא כל כך אוויליים שאינם דורשיםכל תגובה, יחד עם זאת זו הזדמנות לציין כי היהודים מעולם לא חיו ''רק מאמונה'' כי אם ממעשים טובים ולימוד.
      הנוסטלגיה לתקופת האבן אין לה דבר וחצי דבר עם היהדות שקידשה תמיד את השכל מכאן ואת היושר מכאן.

    • עדיין לא מאוחר לך (ל''ת)

      אלון, 28/10/05 16:42

  • 3.

    היו מתים להיות יותר יפים.. (ל''ת)

    מבחן בוזגלו, 28/10/05 14:34

  • 2.

    אני אשכנזי-וזה בולשיט,רק חינוך

    חינוך, 28/10/05 14:32

    וזה רק חינוך מהבית

    • איך אתה יודע? (ל''ת)

      אלון, 28/10/05 16:41

      • כי אני אשכנזי (ל''ת)

        חינוך, 28/10/05 17:20

    • מסכימה איתך לגמרי

      נועה, 28/10/05 17:10

      היהודים (האשכנזים? לא יודעת) הם מאוד אמביציונרים, ובגלל זה הם הצליחו. הישראלים המתחנכים בארץ לעומת זאת...לא משהו. היהודים הישראלים יהיו בעתיד כמו כל שאר העמים, כי אין כאן כ''כ את האמביציה להצליח כמו שהייתה בגולה

  • 1.

    שיבדוק גםכמה נוצרים לבנים זכו

    חגי, 28/10/05 14:29

    המחקר של גרגורי קוקרן הוא גזעני מייסודו. זה שהוא מחמיא ליהודים לא משנה את העובדה שהוא גזעני. גם היטלר ראה סביבו כל הזמן יהודים, ממושקפים ומצליחים... העובדה שיש הרבה יהודים חכמים היא לא חדשה, הרי ידוע שהעם היהודי הוא עם סגולה שמתמחה בתחומי המדע והרוח לאורך כל הדורות. אבל הבדיקה הסטטיסטית של קוקרן היא שורש הבעיה. כי לפי הסטטיסטיקה יש הרבה יותר נוצרים לבנים שזכו בפרס נובל ובהישגים אחרים. מה זה אומר?

    • תשובה ל1

      ירון, 28/10/05 14:59

      אם הייתה בודק את מספר היהודים מול הנוצרים, הייתה מגלה שמספר היהודים נמוך בעשרות אחוזים מהנוצרים, כך שאם נשווא את מספר היהודים למספר הנוצרים - תראה שבאופן תאורטי אם מספר היהודים היה שווה למספר הנוצרים - מספר היהודים זוכי פרס הנובל היה עוקף את מספר הנוצרים בלא מעט.

      בכל מקרה, המחקר הזה - לדעתי - הוא בולשיט אחד גדול. הכל מתחיל ונגמר בחינוך.

      • יחסיות

        ישו, 28/10/05 21:46

        לפני הספקולציות ושאר הדברים .
        האם בדקתם אתה וחבריך , מי יושב בועדת נובל , על אילו מחקרים ניתן הפרס ומה הקריטריונים .
        הכל עניין של מקרה .

    • לא אומר כלום

      גדליה זען, 28/10/05 15:25

      כי בודקים יחסית לגודל האוכלוסיה.

      ברור שיש יותר זוכים לא יהודים, כי יש הרבה יותר לא יהודים. יחסית לגודל האוכלוסיה, שיעור הגאונים בקרב היהודים (האשכנזים) גבוה בלי פרופורציות לכל שאר האוכלוסיות בעולם המערבי (פרס נובל לא מחולק למדענים במזרח כי הם לא מפרסמים את תוצאותיהם באנגלית).

    • איפו למדתה סטיטסטיקה? חוכם

      בוזגלו, 28/10/05 15:51

      יהודים יש כ-15 מליון בלבד
      נוצרים יש כ-מילארד
      אז כש40% מפרסי נובל ניתנו ליהודים
      שהם פחות מאחוז באוכלוסית העולם זה מעורר פליאה

    • כנראה שאתה לא כזה חכם

      יהודי, 28/10/05 16:06

      לא בודקים מאיזה מוצא יש יותר זוכים, אלא מה היחס בין מספר הזוכים לכמות היחסית שלהם באוכלוסיה.
      הבנת את זה?

    • אתה רציני?

      אל תעבדו עלי, 28/10/05 16:07

      חגי, שאלתך מעידה על טמטום ממש.
      אתה לא ידע שיש בעולם יותר מ 2 מיליארד נוצרים, שהם למעשה שליש מאוכלוסיית העולם ובעצם הם מאכלסים את כל העולם המערבי (שהוא העולם הרלוונטי כשמדברים על הישגים מדעיים) ולעומת זאת היהודים מספרם כ 13 מליון והם מהווים כ 0.2 אחוז מאוכלוסיית העולם ובכל זאת כ 20 אחוז מחתני פרס נובל (יש תחומים בהם זה יותר) הם יהודים.

    • הממ.. בוא נחשב

      שם, 28/10/05 16:11

      נוצרים יש כמה..? 2מיליארד, 1.5 פחות יותר זה לא ממש משנה.
      יהודים יש כמה 16 מיליון, גם פחות או יותר.
      בכל מקרה, כמות הזוכים היהודים מול כמות הזוכים הנוצרים היא יחסית.. אין לי מושג אם יחסית זכינו ביותר או פחות או בערך אותו דבר אבל אי יכול להניח שאנחנו לא הרחק מאחור.

      וחוץ מזה, גם לפני הגלות העם היהודי היה עם משכיל עם אחוז נרב של יודעי קרוא-וכתוב יחסית ומלומדים אז גם המזרחיים לא מאחור.

    • אתה טועה! נכון שהמאמר אומר

      אלון, 28/10/05 16:41

      שיש יותר יהודים זוכי פרס נובל בעוד שבפועל יש יותר נוצרים אלא שאני מבין שבמחקר כתוב שיחסית למספר היהודים (יש פי 200 נוצרים מאשר יהודים) הם זכו בהרבה יותר פרסי נובל וזה נכון.

    • הגניוס היהודי

      רון, 28/10/05 16:53

      היהודים האשכנזים מהווים פחות מאחוז כלל הגזע הלבן אבל מהווים יותר 20% ממקבלי פרס נובל.

    • חגי ידידי בבקשה קרא תגובתי

      לא רואה לא שומע, 28/10/05 16:59

      יתכן כי דבריך נכונים ואני אף בטוח בכך שהם נכונים אולם המשמעות שלהם, טעות ביסודה.
      ברור כי נוצרים לבנים זכו בנובל יותר מכל אוכלוסיה אחרת אולם וכאן אתה קצת פספסת- מדובר ביחסיות (לא איינשטיינית).
      היהודים מהווים אחוז מאוד קטן באוכלוסית אמריקה לדוגמא כ2-4 אחוזים מסך התושבים בארה''ב. אולם הם זכו בנובל יותר מאחוז היחסי שלהם באוכלוסיה קרי יותר מ2-4 אחוז מסך הלבנים האמריקאים שזכו.
      ומכאן שהיהודים (במקרה של מחקר זה ממוצא אשכנזי) זכו בפרסי נובל יותר מכל אוכלוסיה אחרת.
      ולא, לדעתי מחקר זה אינו גזעני ואינו נורא כ''כ. מי שחושב שהוא גזעני הוא מתוסכל ותו לא.
      אף אחד לא אמר כמו חלק שימהרו לחשוב שמהמחקר ניתן להסיק כי האחרים טפשים.
      מי שחושב כך טיפש בעצמו.

    • אתה בטח יהודי לא אשכנזי (ל''ת)

      ?, 28/10/05 18:15

    • ואני שואל-

      מוחמד, 29/10/05 02:27

      אם היו בעולם מליארד יהודים ועשרים מליון מוסלמים היכן היינו היום?במאדים.

    • תגובה לכל המגיבים: קחו מילון

      חגי, 29/10/05 19:35

      מה שהפריע לי במחקר של גרגורי קוקרן הוא המיספור של היהודים. עצם המיספור של היהודים או של כל גזע אחר, יש בו קונוטציה רעה ומבחילה. שורש הבעיה היא המספור. אל תתנו לתוצאות המחקר לסנוור אתכם. נכון הן מחמיאות, אבל 'טובל ושרץ בידו'. הבסיס של העניין הוא גזעני. נקודה. הוא בדק גזע מסוים ממוצא מסוים. קוקרן בעצמו מודה בחצי פה שיש משהו געני בדבר. אני בטוח שלכל זוכי פרס נובל, או לרובם, יש עוד מכנה משותף. הם שהם נמוכים, או ממושקפים, או בעלי שיער שיבה, האבחנה בינהם היא הבעיה. נכון, אני מזרחי, ואין לי בכלל בעיה להודות בזה. הרפואה הכי מתקדמת היום מתבססת על תוצאות מחקרים של מזרחי דגול בשם רבי משה בן מיימון הרמב''ם, ויש למזרחיים עוד הרבה הישגים. פשוט, כשבוחנים אותם בעיניים מערביות, קצת קשה לראות. בכל אופן, יש כאן גזענות וזה ברור. גם באופן מילולי וגם באופן פרקטי. לקחת גזע מסוים (יהודי) ממוצא מסוים (אשכנזי) זו גזענות. תבדקו במילון