• 41.

    גם עליכם יש תיקון

    ברסלב, 24/04/07 23:18

    גם עליכם.(האנשים שחולקים על רבי נחמן צדיק וקדוש שאיך אפשר לדבר עליו דברים כאלה שעוד לא קראתם בספרים שלו וראיתם) אמר רבנו שצריך למוצא
    בכול אחד נקודה טובה .
    רואים שאמת מבלבלת אותכם
    וככה זה טבע העולם שאתה אומר
    אמת טבעו של הבנדאם שהוא מתבלל
    עם עצמו בערזת ה' שתשנו את דעתכם אמן. אמר ר' נחמן ''האש שלי תוקד עד ביאת המשיח'' ''ואין
    יאוש בעולם כלל.'' אז על תתיאשו צדיקים .

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    נ נח נחמ נחמן מאומן...צדיק הדור!!!

    יונית.., 14/11/06 13:11

    ישראלים יקרים ,
    חבל ,חבל מאוד שאתם לא יודעים לפרגן...בזכות ספריו של נחמן אני בתהליך של חזרה בתשובה... תאמינו לי יהודים יקרים , אני גדלתי בבית דתי וחזרתי בשאלה בגלל שלא הסתדרתי עם עניין ההלכה ולא היתה בי אמונה. הדבר היחיד שהחזיר אותי לתלם ולאמונה הינם ספרי ברסלב.
    הדברים הנאמרים שם הינם דברי אלוקים חיים. כל הקטע הוא שחזרתי לריבונו של עולם באהבה עצומה..מה שלא ידעתי קודם לכן.
    זה הרב שלי ושל כולנו...
    יהודים ,מספיק עם הקנאה ולשון הרע..
    אתם מוזמנים לקרא את הספר ''מרפא לשון''...כמה אמת יש בו.
    אחים שלי , אני מאחלת לכולנו שנחזור בתשובה אמיתית ,זה תהליך לכל החיים...
    בהצלחה והמון אור ואהבה.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    מה מפריע כל כך

    יחיד, 14/10/05 10:45

    כל כך קשה לפרגן לרבי נחמן? האיש היחיד שהצליח בגדול עם נשמות ישראל.אולי הגיע הזמן שקנאת סופרים תרבה חכמה ולא ההיפך. חכמה להשמיץ?

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    פרימיטיבסקיה-קולטורה

    מתתיהו, 12/10/05 00:14

    כמה בורות קיימת כאן - זאת אפשר לברר כאשר מסתכלים על האנשים המאד משונים האלה.
    איך הם נולדו? מי אחראי לכך שאלפי אנשים הופכים לליצנים שמפסיקים לפרנס את משפחתם?

    הגב לתגובה זו

    • אני

      יחיד, 14/10/05 12:02

      אבי חולה על רבי נחמן ויכול לפרנס עשרה בטלני אינטרנט כמוך.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    טוקבק על סלברטיז באומן

    יעקב, 11/10/05 13:41

    הייתי רוצה (ברשות NRG מעריב כמובן ) לפתוח פה טוקבק על כל הסלברטיז שהגיעו השנה לאומן.
    מי שאני ראיתי
    1. יהודה סעדו (התפללי איתו-היה מאוד שקט)
    2. יצפאן (אמר יפה שנה טובה לכולם)
    3. שולי רנד (''אושפיזין'')
    4. זינגר (שתרם כ 2000 כרטיסים)

    אתם מוזמנים להוסיף עוד סלברטיז שראיתם.

    הגב לתגובה זו

    • עוד...

      *, 04/10/06 20:23

      1.הרב מרדכי אלון(ראש ישיבת הכותל)
      2.פרשן לעניני ערבים בערוץ 10(אני לא זוכר איך קוראים לו)

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    שבעים פנים לטרנס

    חסיד, 10/10/05 21:15

    ורבי נחמן הוא אחד מהם.אפילו שלי אישית קברים לא ממש עושים את זה.אבל החסידות וכל מה שנגזר ממנה מדברת אל כל אדם.אין מה לעשות

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הייתי השנה באומן

    איתן, 10/10/05 11:45

    למי שלא היה אף פעם זה חובה חובה
    לפחות פעם אחת ללכת זה הרגשה שאי אפשר לתאר איזה קדושה של מקום יש שם עוברים שם חוויה רוחנית זה לא יאמן אני הייתי שם פעם אחת ויש לי הרגשה שגם בשנה הבאה אני נוסע

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הגיגים והלכות

    יהודי, 10/10/05 11:37

    ה''חפץ חיים'' אמר פעם ליהודי שחפצה נפשו להתקרב לחסידות, שיתקרב דווקא לחסידי ברסלב מאחר והם מקיימים בדקדקנות את ה''שולחן ערוך''.
    אכן, יסוד מרכזי בתורתו של רבי נחמן הוא לימוד אינטנסיבי של הפוסקים ודבקות מוחלטת בהלכה כמבואר בשו''ע (שלא כמו רוב אדמו''רי החסידויות השונות שאצלם רווחו מנהגים שלא עלו בקנה אחד עם ההלכות המקובלות).
    תמוה מאד בעיני הציטוט של הרב עובדיה יוסף ולפי דעתי לא כך נאמרו הדברים. ברור שהוא גם לא זילזל מעולם ב''הגיגים'' של ר' נחמן - שהם השגות גבוהות מאד בתורת הסוד ההופכות לעצות פשוטות ומעשיות בידיו של כל יהודי, גם הפשוט והעממי ביותר, המסייעות לו להתקרב לאביו שבשמים ולהגיע לאיזון מושלם בחיים של שמחה, אמונה ועבודת ה'. זו הגדולה של ר' נחמן והבעש''ט סבו, וזו הסיבה לנהירה לקברו דווקא יותר ממקומות אחרים. האנשים פשוט חשים שהצדיק הזה מדבר אליהם ומודע למה שמתחולל בקרבם ברמה הגבוהה ביותר, ממש כפסיכולוג, רופא ואבא צמוד.

    הגב לתגובה זו

    • איפה בדיוק הוא אמר זאת?

      החפץ-חיים, 10/10/05 16:04

      למי אמר זאת, איפה אמר זאת, האם זה מופיע בספר של כותב מכובד וישר? מקורות אדוני, מקורות בבקשה!!!

      הגב לתגובה זו

      • איזה מקורות שטויות!!!!!

        מתנגד, 10/10/05 23:34

        סיפורי חסידים .דמיון חסידי ידוע

        הגב לתגובה זו

  • 33.

    מעדיף מכבי-ת''א (ל''ת)

    חילוני, 09/10/05 23:15

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    לאן נעלמה ''יציאת השבת''??? (ל''ת)

    גוגל, 09/10/05 18:23

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מפטיר יונה ב5 מליון דולר

    איתי, 09/10/05 12:37

    אבישי, אני מקווה שאתה קורה את התגובה הזאת.
    אני אוהב את כתיבתך ויש לי סיפור שיעניין אותך
    לפני כשבועיים כתבת על מכירות של עליות לתורה, התפילה על הפרנסה וכו'
    הקניה הגדולה בהיסטוריה כפי שידוע לי היא מה שקרה בחסידות ויזניץ לפני כ15 שנה לערך.
    יצחק קסירר קנה את מפטיר יונה ב5- מליון דולר.
    יש לי את הפרטים

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    נוטשים את המשפחה בשביל עגל

    הזהב, 09/10/05 11:09

    פשוט גועל נפש!!!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אם תעבדוני אז תבוא הגאולה (ל''ת)

    עגל, 09/10/05 04:35

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    איפה הקול השני של התגובות?

    רינה, 09/10/05 01:09

    חבל שאתם מסננים כ''כ הרבה תגובות שמסבירות את הצד היפה והחשוב של הנסיעות לאומן.
    אני מנסה כבר כמה פעמים, וכל פעם מוחקים אותי.
    אין לי מושג מה האינטרס שלכם,וחבל.
    באמת נראה לכם שרק 26 תגובות יש עד עכשיו על כזאת כתבה עם נושא בוער?
    לא יכול להיות.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לשון הרע

    ...., 09/10/05 00:48

    שבוע טוב וגמר חתימה טובה.
    בתור אחת שבעלה נסע לאומן בלי לקבץ נדבות, סגר את הטלפון בטיסה, אנחנו לא מסוממים אומללים ותועי דרך ולפי דעתי אני משכילה מחלק ניכר של מי שכתב פה. להלעיז ולדבר לשון הרע זה קל מאוד.
    כמו בכל קבוצה, עם וכו. ישנם אנשים מכל הסוגים וכמה שגדולה הקדושה כך הטומאה. רוב חסידי ברסלב הינם אנשים מאמינים, יראי שמיים, עובדים ובעלי משפחה. ישנן נשים שנוסעות לאומן לידיעתכם. ואני שותפה מלאה להחלטה של בעלי לנסוע לאומן. מי שאומר כי הגבר נוטש את משפחתו הוא זה המתנשא על הנשים וחושב שאין להן אמונה או רצון משלהם. האם הצורך להרגיש טוב לגבי עצמכם גורם לכם צורך עז כזה לגנות קבוצה אחרת? בתור מתקדמים ונאורים האם המילים סטיגמות, דעות קדומות מוכרות לכם? ניתן להחליף דעות לא להסכים, להתווכח אבל צורת הדיבור כאן ודרך הכתיבה של חלק מן התגובות כאן לא באו על מנת לעשות זאת. המציאות הינה מורכבת האנשים הינם מורכבים את האמונה לא ניתן להסביר אין צורך לפשט כל דבר לקטלג אנשים, להדביק להם תכונות אופי.
    גמר חתימה טובה

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כתבה מעולה כל הכבוד (ל''ת)

    עוד כאלה בקשה, 08/10/05 16:12

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מה שחסר בכתבה.

    מיכאל, 08/10/05 14:29

    1.התנצחותו של הרב מברסלב עם חסידויות אחרות.
    2.רמזיו כי הוא 'מקורב' למשיח בן יוסף.
    החסידות שלו היא מצאצאי הבעש'ט והיתה ההתפלגות לחסחדות חב'ד.
    3.שההעליה לקברו גובלת לעיתים בעבודת אלילים.
    בשורה התחתונה העליה ההמונית לקבר לא מוסיפה כבוד ליהדות שהיא דוגלת בחיים ולא במתים.
    רב המעביר מסר למאמיניו כי אם יעלו לקברו בראש השנה הוא בחזקת אדם עם רגשי גדלות.הרי מעשיו של אדם יבחנו ע'י אלוהים ביום הדין והעליה לקבר הרב בברסלב לא תוסיף דבר.

    הגב לתגובה זו

    • ל 26

      שמחה, 08/10/05 17:10

      יופי של הסבר על המארע
      ממש יותר מענין מכל הכתבה הארוכה והמסורבלת
      למדתי ממנה יותר מאשר בית הספר

      הגב לתגובה זו

    • ואת זה כתבת בשבת?

      לא פלא, 08/10/05 21:19

      חב''ד התפלגו מברסלב או להיפך? מאיפה הבבל''ת הזה?

      הגב לתגובה זו

    • ובחרת בחיים

      עומד בצד ומסתכל, 08/10/05 21:55

      אני מתפלא מאד על צרות העין הבולטת בתגובתך וגובלת בקנאה עזה וחוסר אמונה בסיסית ביהדות בתורה וצדיקיה עד כדי התכחשות מוחלטת למציאות - העובדה הברורה היא שאם מדברים על דגילה בחיים ולא למתים דווקא הנסיעה לאומן מוכיחה עד כמה מאמר חז''ל צודק באמרם : ''צדיקים במיתתם נקראים חיים'' ולא רק חיים בעצמם אלא מוסיפים חיים לבאים ומתקרבים אליהם למרות הערות עוקצניות מצד אנשים חסרי אמונה ולב .
      בנתיים מי שנסע לאומן נכח עד כמה למילה ''חיים'' יש פרשנות שונה מאשר לדגול בחיים בצורה מתה ללא אמונה וחיות רוחנית כלל

      למרות שעדיין ישנם אנשים שמעיזים לחשוב כמוך התוצאה מהם היא הפוכה לגמרי

      החיים והחיות ששופעים מאמונה בצדיק דגול כזה אין לה ולא תהיה לה תחליף

      הגב לתגובה זו

      • פתיים יאמינו בכל דבר איוולת... (ל''ת)

        אדי, 10/10/05 06:39

        הגב לתגובה זו

    • שחבדניק כמוך יכתוב ככה (ל''ת)

      יחיד, 14/10/05 12:42

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    אומנות ההונאה (ל''ת)

    אומן, 08/10/05 10:52

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    עובדי אלילים (ל''ת)

    גד, 08/10/05 07:38

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    The world is full of such nuts

    Avi, 08/10/05 04:51

    Hari Krishnas, Moonies, Scientologists

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    איפה נגמרת ואיפה מתחילה

    אמונה טפלה, 08/10/05 02:11

    השתתחות על קברות צדיקים
    קבר רחל
    פתקים בכותל
    נישוק המזוזה
    קמעות
    ברכות
    טפו טפו טפו.

    אם זה עוזר למישהו, זה לא מפריע לי-אבל בין זה לבין רוח היהדות ?
    איפה עובר הקו בין עבודת אלילים ליהדות?
    זה מזכיר לי את הטיול לספרד בו הסבירה לי מאמינה אחת (לא משלנו לשם שינוי) ברצינות שהפסל של המדונה בכה בשנה מסויימת, ותמונת המדונה הקרויה ''היונה'' מביאה מזל ועוזרת להביא ילדים.

    נשאלת השאלה: האם זה מביא מזל רע להאמין באמונות טפלות?
    :)

    הגב לתגובה זו

    • בבנגקוק ליד מלון הילטון יש ...

      אדי, 10/10/05 06:46

      מקדש לאיבר המין הזכרי.
      עשרות פסלים של איבר מין זכרי בגדלים שונים ניצבים זה ליד זה, ואמורים לשפר את פוריותן של בנות תאילנד החסודות, אשר נוהרות ובאות לזכות בחסד השרוי במקדש זה.
      האם זה עוזר???
      הפתיים יאמינו לנצח בכל דבר....

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    עבודת אלילים כן, יהדות זה לא! (ל''ת)

    יהודי, 08/10/05 01:35

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    העיקר השימחה מה זה משנה ממה (ל''ת)

    פרח, 08/10/05 01:24

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    יופי שתבואו אצלי! נותנת הנחה

    שסה הלוהטת, 07/10/05 19:56

    לקבוצה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    2 מיליון $ לטירוף?

    מרדכי, 07/10/05 19:20

    כמה רעבים היה אפשר להאכיל? חסידות=טירוף, החוטאים ברינה יגמרו באסון, תיראו/תשמעו

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    את המשפחה נטשו בחג והם נוסעים

    עמי, 07/10/05 17:36

    אכן קידוש השם

    הגב לתגובה זו

    • מי ישמע

      יחיד, 14/10/05 11:57

      מי ישמע יחשוב שנטשו את המשפחה שלך בחג.תואיל ברב טובך להרשות לנו להחליט היכן לעבור את החג.ובאמת תודה

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    אשרינו שיש לנו ר' נחמן (ל''ת)

    כזה, 07/10/05 17:32

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כל אחד רשאי לעבוד את ה' בדרכו

    רבקי, 07/10/05 17:19

    אני אישית לא מתחברת לבאבות אבל, מפרגנת לכל יהודי להתחבר לה' בדרך שטובה לו.
    אני חושבת שצריך יותר עומק ובסיס כדי להתחבר.

    הגב לתגובה זו

    • זו אינה התחברות ל-ה'

      מיכאל, 08/10/05 14:31

      זו עבודת אלילים,תיקראי בתורה ובתלמוד.

      הגב לתגובה זו

      • הנה הכשרוני הגדול

        יחיד, 14/10/05 12:00

        הנה הכשרוני הגדול יסביר לנו איך עובדים את ה'. איפה שמעת על ברסלב,חיפשת בגוגל???

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    רכבת לחילוניות

    ש, 07/10/05 16:43

    זו התחנה האחרונה לפני...

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    השם הכזיב

    ג'וש סילברשטיין, 07/10/05 16:42

    השם נטש אותנו, הפקיר את בניו לגלות וגירוש. נוצחנו על ידי עובדי-אלילים, כי אלוהים אחרים הם חזקים יותר. פעם דגון נפל מול ארון הברית, אך כעת היהדות האמיתית נפלה בפני פלשיתים מאמיני דגון.

    כשם שה' נטש, עלינו לנטוש אותו ולפנות אל אבא דגון, אלוהי פלישתים, אלוהים אחרים שנותן את הנצחון והכוח למאמיניו, ושמפניו ניגפו קודשי ישראל שבעזה ארץ פלישתים. בזכות אלוהי פלישתים נכה בפלישיתים!

    הגב לתגובה זו

    • איזה טיפש אתה, דגון חטף סיכול

      nim, 08/10/05 19:00

      ממוקד לפני שנתיים, לא הייתי רוצה את ה''כוח'' של הפלישתים, לך זה מתאים, תש כוחך.

      הגב לתגובה זו

    • עישנתי מאותו החומר (ל''ת)

      אני, 09/10/05 00:45

      הגב לתגובה זו

    • באיזה ימים אתה מטביל לנצרות? (ל''ת)

      יחיד, 14/10/05 12:08

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    זה מה שיפה ביהדות..המשך..

    המטיף, 07/10/05 15:56

    הפלורליזם, לכל אחד יש מקום, וכולם יהודים, למרות ההתנגדות לדברים מסויימים. כמו שנאמר- כל מחלוקת שהיא לשם שמים סופה להתקיים.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הם בסך הכל פסיכים

    66, 07/10/05 15:49

    זה הכל. הנסיע לאומן לא פסיכית יותר או פחות מנסיעה לצפת.

    סתם מנהגים שהם טיפה יותר מתקדמים מלרקוד סביב מדורה (לא הרבה יותר).

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    שאלה בלי קינטור-

    מסורתי, 07/10/05 15:24

    זו לא עבודת אלילים ממש ?
    זו לא זילות ל הדת והאמונה ,
    החל במהות :-
    אמונה עיוורת ב''קבר''
    ועבור בדרך
    התנהגות ששאינה מתאימה לבני תורה

    הגב לתגובה זו

    • תשובה בלי קינטור

      מאיר, 09/10/05 00:29

      לא! המרחק בין עבודת אלילים להתקשרות אל צדיק, היא כמו המרחק בין חשיבה עמוקה ומשכילה לאופי התגובות של חלק מן הגולשים.

      חסידי ברסלב הנוסעים לקבר הצדיק, אינם מתקשרים למצבת האבן או לעצמות הצדיק. ההתקשרות היא לתורתו המאירה ולעצותיו המחכימות.

      יש אמנם עניין במסורת היהודית לביקור בקבר הצדיק שאל תורתו אנו רוצים להתקרב, אך מעולם לא נאמר כי הקבר עצמו הוא המטרה. אני יכול רק להניח שהתקשרות לתורת הצדיק מקבלת חיזוק באמצעות התקשרות לרוחו השורה במקום חייו וקבורתו.
      (זה אולי משמע מיסטי, אבל אדם צריך להיות עם נפש בהמית מאוד כדי להתכחש לכך שהשפעה רוחנית אינה דווקא ממשית, מופשטת ותלויית מגע פיזי חי).

      בנוגע לדבריך האחרונים אודות התנהגות שאינה מתאימה לבני תורה,
      כמו בכל קבוצה, גם בברסלב יש מיעוט בולט שהתנהגותו אינה מכובדת, אבל כאחד שנוסע שנים רבות לאומן, אני נדהם כל פעם מחדש לגלות איך החוזרים בתשובה (אלו שחוזרים באמת בתשובה, ולא כטרנד חולף, או כבריחה ממצוקות כלשהן) שלא הכירו מעולם מושגים כמו שפה נקייה התגברות על כעס ואהבת ישראל, רוכשים במהרה מושגים אלו, ומיישמים אותם הלכה למעשה באופן מעורר כבוד והשתאות.

      הגב לתגובה זו

    • אם אתה אכן

      יחיד, 14/10/05 11:54

      מסורתי כמו שכתבת.קצת תמוה שאתה כותב על התנהגות שאיננה מתאימה לבני תורה.מה הקשר לעבודת אלילים ואיזה זילות בדת ובאמונה.אמונה בקברי צדיקים מושג חדש עבורך?ערמת שטויות שאין לה כל משמעות לגופו של ענין.בענין הזה יש שאלות הרבה יותר חכמות ועניניות

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    סמים-זה פשוט.זה מה שמושך את כו

    אני, 07/10/05 13:57

    כולם...
    חבל אבל זהו זרם שמדגיש אקסטזה {או אקסטזי...} על פני עומק אמיתי.
    חבל...
    קחו מהם את האקסטזה והסמים וראו זה פלא - איך כל זה משתנה.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    בעיני זה לא ככה...

    מרים, 07/10/05 13:23

    ז''א אנשים נוסעים לשם כמובן לר נחמן אך גם יש שם עוצמה ענקית משהו מדהים, אי אפשר לפספס....
    אבל זה באמת שאלה אם לעזוב משפחה אך זה כולה לר''ה....
    ולמה בנות לא נוסעות זה משגע אותי...

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אכן זו יציאה גדולה - קק שמח (ל''ת)

    פרוקטולוג, 07/10/05 13:21

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הלכה, מוהר''ן וארץ ישראל

    נא להגיב, 07/10/05 12:14

    רבי נחמן מברסלב היה ענק רוח שהגיגיו קודש. אבל, מי שמתפלל לרבי נחמן פשוט עובד עבודה זרה.

    ברור לי שרוב מי שטס רוצה לקבל השראה, או 'לבקש' מרבי נחמן שיהיה 'מליץ' יושר' בעדו וכדו' (שזה כשלעצמו דבר די שנוי במחלוקת בהלכה).
    בכל זאת נראה שישנם אנשים מועטים, דתיים וחילוניים, שתפיסה דתית פרימיטיבית ומעוותת מובילה אותם לחשוב, שלרבי נחמן יש כוח לעשות מה שהוא רוצה - כלומר, הם הופכים אותו לאליל.
    (זה נכון כמובן גם לגבי פולחן של קברים אחרים).

    ונקודה נוספת. רבי נחמן היה אומר: 'כל מקום שאני נוסע, אני נוסע לארץ ישראל '.
    בשנה שעברה פרסמה כתבה על קבוצת חסידים שפועלת להעלות את קברו לארץ. הגורמים שמרוויחים הון עתק מתעשיית הנסיעות לאומן מערימים, כמובן, קשיים מרובים על היוזמה. בינתיים תעשיית הזנות האוקראינית באומן גדלה והולכת, בעוונותינו.
    ה' ישמור.

    הגב לתגובה זו

    • יישר כוחך, מסכים עם כל מילה (ל''ת)

      חגי, 07/10/05 12:45

      הגב לתגובה זו

    • ואיך דרעי יעשה כסף?

      סתם אהבל, 07/10/05 14:19

      הוא אחראי על פירסום הנסיעות לאומן

      הגב לתגובה זו

      • באמת אתה אהבל

        דרעי לא קשור לז, 08/10/05 16:11

        דרעי לא קשור לזה
        ''יש לו מניות'' זה ביטוי

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    חסידים שוטים...

    ברני, 07/10/05 12:10

    שמעתי במאה שערים שהשנה אפשר היה ללכת למקוה מבלי לחשוש שיכייסו לטובלים את הארנק, או המפתחת של האוטו כי כולם באומן...
    לגופו של עניין: מדובר בשיגעון/ טרנד שיצא משליטה, אנשים מקבצים נדבות, עוזבים אישה וילדים, מאמינים באמונות טפלות והכל בשביל ליסוע למקום שגם אינו מקום הקבורה של רבי נחמן, וגם ככל הנראה אינו מקום הציון! רבני נחמן מתהפך בקברו שהוא רואה את השיגעון הזה, אבל במקום אחר!

    הגב לתגובה זו

    • צודק. שבו עם המשפחה בבית

      מיכל, 07/10/05 13:01

      מה זה הטראנד המקושקש הזה? אין לאנשים אישה וילדים? ומצוות חינוך הילדים? והעזרה בבית? וכיבוד הורים זקנים שנשארים בארץ ועוד צריכים לטפל בנכדים?

      שלא לדבר על מימון האוקראינים האנטישמים, שצוחקים כל הדרך אל הבנק.
      שבו בבית ותחגגו עם המשפחות.

      הגב לתגובה זו

      • זה בשבילך, מיכל

        מאיר, 09/10/05 00:38

        דווקא יש להם אישה, ילדים וגם הורים בבית, ודווקא לכן הם נוסעים.

        כאחד שהיה שם גם השנה, אני רוצה לגלות לך שלא מדובר בחוויה מענגת במיוחד ברמות הגשמיות.

        הנסיעה החד שנתית לאומן נועדה כדי למלא את המצברים הרוחניים של החסיד הנוסע לאומן בתורה, שמחה, אמונה ואהבה. מצברים אלו מאירים באור בלתי פוסק את כל סביבתו של החסיד, בעיקר אשתו וילדיו, במשך כל השנה שאחריה.

        בעניין מימון האוקראינים האנטישמים, אז אולי גם כדאי שנפסיק לרכוש מכוניות, מחשבים ומכשירי סלולאר, כדי לא לממן את הגרמנים, היפנים והקוראינים האנטישמיים...

        הגב לתגובה זו

        • אני ואני ואני ועוד פעם - אני

          מיכל, 09/10/05 10:46

          אז זה מה שחשוב, שלחסיד יהיה טוב על הלב כל השנה?
          שמישהו אחר יעזור לאשתו ההרה, יחתל את ילדיו וידאג לקום לילדתו הבוכה בלילה.
          מה הם ילדים, הורים מבוגרים ועוד כמה לעומת השמחה של החסיד השוטה?

          אם זה כ''כ טוב אדרבא - שב בבית ושלח נא את אשתך להאיר את נשמתה באומן. למה לא?
          זה ישפיע עליה כל השנה לטובה.
          הרי אוהבה כגופו מכבדה יותר מגופו, לא?

          ולגבי האנעטישמיות - אם לא הבחנת, מכוניות ומכשירים אלקטרונים הם חובה כיום ונסיעה לאומן, היא סוג של מותרות במסווה של צדיקות.
          בתור מי שמשפחתה הושמדה באיזור הזה, אני מקבלת צמרמורת כל שנה מחדש למראה הרוצחים שגם יורשים את הכסף וגם מרוויחים הון עתק מעבודת האלילים הזו.
          שנה טובה.

          הגב לתגובה זו

          • בעניין שליחת הבעל לאומן

            רנה, 10/10/05 10:08

            התחננתי בפני בעלי שייסע והוא סירב. חבל. אני בעצמי מעוניינת להגיע לשם, ומבקשת לברר באם יינתנו שוב תרומות. אם כן אשמח ביותר.
            בעלי לא רצה לנסוע וחבל, ויש עוד המון נשים שהתחננו לבעליהן ליסוע כי הן מבינות את חשיבות הבטחתו הקדושה של רבנו.

            הגב לתגובה זו

          • באמת לא מחזיקה מעמד יומיים?

            יחיד, 14/10/05 12:18

            הנשים שלנו שולחות אותנו!!! לאומן מתוך אמונה פנימית.את היית כנראה שולחת את בעלך לעבודה יומיים תמורת 2000 דולר אבל לא לתקן את נשמתו.במקום לקנא בנשותינו הגיבורות תתפללי שגם תזכי בעוצמה שכזו.ואם לא הבחנת פאלם ומחשב נייד הם המותרות לא תיקון הנשמה.

            הגב לתגובה זו

    • שלום להסטוריון הדגול

      יחיד, 14/10/05 12:36

      תודה על המידע העדכני בטח חקרת את הנושא מספר שנים במקווה מא''ש עם מומחים במקלחות.חוץ מעדויות רצופות (מדובר ב180 שנה ומספיק שלושה אנשים מבוגרים)ישנם מפות לאורך התקופה וישנם עוד כמה הוכחות.אגב,הבדיחה הזו היא יותר משחוקה ובאמת מתאימה לשימוש להסטוריוני מא''ש.

      הגב לתגובה זו

    • שלום להסטוריון הדגול

      יחיד, 14/10/05 12:42

      תודה על המידע העדכני בטח חקרת את הנושא במקווה מא''ש כמה וכמה שנים עם גדולי המומחים במקלחות. חוץ מעדויות רצופות ומפות לאורך ה200 שנה האחרונות לפני מספר שנים נחשף חלק מהמבנה הקדום ובמו עיני ראיתי.

      הגב לתגובה זו

    • תגובה

      אחד, 13/11/06 14:42

      אתה חתיכת טיפש מטןפש

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אשריכם ישראל הדבקים ב-ה' (ל''ת)

    בת קול, 07/10/05 12:03

    הגב לתגובה זו

    • אתם לא דבקים ב ה'.

      בן תורה, 07/10/05 15:11

      אתם דבקים בפתרונות אינסטנט ובשטחיות.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    הביטו על עצמכם

    שי, 07/10/05 11:28

    קיבוץ נדבות, מכות, הפרת משמעת בטיחות וכללי התנהגות בסיסיים (פלאפונים במטוס)...

    בקשר לרבי עצמו, לחילוני שלא מפחד לחשוב בעצמו הוא נראה פשוט מגלומן: מי הוא שיבטיח לאנשים את חלקם בעולם הבא אם ישטתחו על קברו ???

    הגב לתגובה זו

    • לידיעתך!!!

      מכיר מקרוב, 07/10/05 11:43

      רובם של חסידי ברסלב הינם נשמות עזובות שבורות ושדופות ..מהמגזר החילוני ומחינוכו הרקוב שלא נתן לנוער ייעוד לחייו.,ומזון לנפשו .ולאחר גילגולים במזרח והסנפה ב.גואה שב לכור מחצבתו והעבודה השחורה איתם יכולה רק המסירות של ברסלב.

      ואתה חצוף שוב מאשים עם חרדי שאינך מגיע לקרסולי הקטן שבהם

      הגב לתגובה זו

      • בברסלב

        יחיד, 14/01/06 21:19

        בברסלב יש נשמות רבות וכולם מחכות להוד מעלתך שתבוא למדוד בסרגלך מי עזובה ומי שבורה ומי שדופה...אתה יודע על מי נאמר אין אני והוא יכולים לדור במחיצה אחת? אם לא תסתכל במראה ותראה.

        הגב לתגובה זו

    • did you read his bocks? (ל''ת)

      nach-man, 07/10/05 18:20

      הגב לתגובה זו

    • כל התופעות הנוראות שציינת ביחד

      אביהו, 10/10/05 09:06

      וזה כאשר מדובר בכמות אנשים גדולה פי כמה
      לא מתקרבות לליל שישי אלים אחד בעמק האלכוהול בחיפה...

      אם עושה למישהו טוב - וכנראה שלרבים זה כך משום מה - שיהיה לו לבריאות

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הסיבה פשוטה

    עמי, 07/10/05 11:13

    חוסר חינוך לחשיבה חופשית, ביחוד בחינוך הממלכתי, המבוסס על שינון החומר ומפחד להיתמודד עם חינוך לחשיבה פתוחה. גדודים של בורים, חסרי יכולת לחשיבה ביקורתית, מחפשים תשובות כאן ועכשו, לדברים שאין עליהם תשובה, בוודאי לא בדתות למניהן. וכך קבוצות של עובדי אלילים, לאחר שנואשו מחיפושיהם אצל גורוים שונים ומשונים הם משליחים את יהבם על ''תרבות'' קיברי הצדיקים, שהפכה בשנים האחרונות לחלק מהממיסד הדתי, ובמימון משרד הדתות שופץ בארצנו כל קבר שייך עזוב, כקבר צדיק יהודי עתיר ניסים וניפלאות. על החינוך לחשיבה חופשית בחינוך הדתי והחרדי, חבל בכלל להשחית מילים לריק. פיתרונות לבעיות החינוך לחשיבה אצל הנוער הישראלי, נא לישלוח ישר לשרה הממונה לימור ליבנת. במחשבה שנייה, לאור יכולת החשיבה שהיא הפגינה בזמן האחרון, כניראה שהיא לא מסוגלת לתרום לפתרון הבעיה.

    הגב לתגובה זו

    • חשיבה חופשית? מה הקשר?

      נגה, 07/10/05 11:52

      מה הקשר בכלל לחשיבה חופשית?
      אנשים יכולים להיות בעלי חשיבה חופשית ועדיין מאמינים בזרם מסויים כדוגמת ברסלב. ההשתייכות לזרם מסויים בדת לא מנטרלת את חירותו של האדם. אדם המחובר לאלוקיו, יכול למצוא את דרכו בכל זרם שבו הוא מוצא חיבור לנשמתו. להיפך, דווקא אדם המשוייך לזרם מסויים, אפשר לומר עליו כי ההשתייכות- מעצבת את אישיותו ומחזקת אותה, מפני שהוא בחר בזרם זה מכל הזרמים הרבים הקיימים בדת, ומכיוון שהוא בחר, אין כאן כלל עניין של שלילת החשיבה החופשית. אדם קודם כל צריך להיות אנושי, לפני הכל- ''דרך ארץ קדמה לתורה''. באופן גלובלי, אני מקבלת כל אדם באשר הוא אדם, אם הוא מתנהג באנושיות, אך לגבי דרך חיים, חייבים לבחור במסלול מסויים, מאחר ואדם חייב לעצב לו את דרך חייו, ואז בתוך העיצוב היחודי שלו, הוא מוצא את החיבור לכלל, דרך הזרם בו הוא נמצא. במידה והוא לא מתחבר לשרשרת קיימת, הוא לא יכול לבטא את ייחודו, כי עצם יייחודו מתבטא בהשתייכות שלו. הבלטת הייחודי ניתנת אך ורק על סמך נקודות דמיון.

      אני מסכימה איתך לגבי חוסר החינוך לחשיבה חופשית בחינוך הדתי והחרדי, אך תופעה זו קיימת בוודאי גם בחברה החילונית שפניה גרועים הרבה יותר. ואם כבר מדברים, אל לך לשכוח שאלה שנוהרים לברסלב צמחו בחינוך החילוני....(ואז אתה יכול להאשים את החינוך החילוני הלקוי- אם כבר). חוץ מזה, הכל תלוי באדם עצמו, אפילו בלי קשר לדת- אדם יכול להיות טוב ומוסרי גם בלי להיות דתי ויש אנשים דתיים שהם רעים.

      אמונה נותנת כוח לאדם לבטא את ייחודו, וגם אם כולם נראים לך אותו דבר, זה אולי מפני שאתה מסתכל מבחוץ, ולא חוקר לעומק. כל אדם הוא עולם ומלואו, ואם יש לך משהו נגד מסגרות, אז זה נגד כל מסגרת שהיא שפוגעת בחופש ולוא דווקא מסגרת דתית כלשהיא. זה יכול להיות צבא, בית ספר, עבודה וכו'.
      אדם צריך לדעת שלהיות חלק מהמסגרת זה חלק מחייו, אפשר להתיקע בתוכה ולהיות באמת ככבשה בעדר ואפשר גם שם למצוא את הייחודיות בכל אדם. הכל תלוי באדם עצמו. לפי דעתי, מסגרת יכולה להגביל אותך אך יכולה גם לגרום לך לפרוח, במידה וידעת לנצל את כוחה. קח למשל תמונה, כשהיא במסגרת, המראה ממוקד יותר וניתן יותר לראות את עצמת ייחודה, בניגוד לתמונה בלא מסגרת.

      תראה, הדברים מורכבים מאד....ניתן תמיד להרחיב ולהעמיק בהם. יש משהו בדברייך, אך שוב, זה לוא דווקא לגבי זרם מסויים בדת, אלא לגבי כל מסגרת שהיא, שאז נשאלת השאלה: מה האדם עושה עם אותה המסגרת?
      בידו הכוח להחליט.... האם למצוא בה את ייחודו ועצמתו או להיות ככבשה בעדר?
      שיהיה לך כל טוב.
      נגה.

      הגב לתגובה זו

      • הופה, צמחה לנו פה טוקבקיסטית!

        יהודי, 07/10/05 13:19

        פששש, אני מוכרח להגיד... התפעלתי 'עמוקות'!
        קבלי-נא חיזוק חיובי חזק ממני,
        היהודי.

        הגב לתגובה זו

      • נגה, דברים כדורבנות. (ל''ת)

        יעל, 07/10/05 15:05

        הגב לתגובה זו

      • הקשר

        עמי, 07/10/05 15:27

        שלום לך נגה. צר לי שלא הבנת כי ביקורתי, מופנית בעיקר לחינוך הממלכתי הכללי. אינני משתמש במילה חילוני , כי תואר זה זקוק עדיין להגדרה. למידה של דרכי חשיבה ,חופשית פתוחה ונכונה, יכולה לתת בידי התלמידים, כלים להתגוננות בפני כל מיני סוחרי אמונות, המנסים לצוד את נישמתם ולפעמים גם את גופם. לגבי החינוך הדתי לסוגיו, חבל לדבר, משום שחינוך לחשיבה סגורה ומוגבלת מובנה לתוך החינוך הדתי, מינקות ועד עולם. הכלל של ''עשו סייג לתורה'' קובע תמיד גבול לחשיבה החופשית.יש העוצרים בדיברי חכמים, יש העוצרים בתלמוד, יש העוצרים במישנה, יש העוצרים בתורה, יש העוצרים בעשרת הדברות, ויש העוצרים בדיבר הראשון. זהו! זה גבול המחשבה הביקותית החופשית של המאמין. אבל החשיבה החופשית הפתוחה רק מתחילה מכאן. נא לא לבלבל בין חשיבה חופשית לבין בחירה חופשית. זוהי סוגיה סבוכה. מה שברור הוא שבחינוך הדתי הילד, מיומו הראשון, עובר רצף של התניות אמוניות חזקות כל כך, עד שיכולתו לבחור בחשיבה חופשית היא מזערית ובהתבגרותו הלחץ המישפחתי והחברתי מגביל אותו עוד יותר.מצער מאוד , שבנוסף לכך גם מחדירים בו את התחושה שהחופש האמיתי הוא במסגרת האמונה. הדבר מודגם על ידי הנזירים הישועים שאמרו ''תנו לנו את ילדיכם עד גיל שש, אחר כך תעשו בהם מה שתירצו, הם שלנו''. המחשבה שאדם יכול לבטא את עצמו באופן חופשי במסגרת האמונה, היא שגויה, ולמעשה מהווה סתירה פנימית. האמונה היא היא הגבול לחשיבה החופשית. לכן, ומסיבות נוספות, כל אמונה היא טפלה ללא קשר לרמתה הרוחנית או הפילוסופית. נא לא לבלבל זאת עם בחירה, עם קבלת מיסגרות חברתיות, עם סידרי שילטון, עם הצורך בצבא ומשטרה. אדם יכול להיות חלק חיובי מהחברה, בין שהוא במיסגרת אמונית כלשהיא ובין שהוא חסר אמונה. ושוב נא לא לבלבל בין להאמין לבין לתת אמון במישהוא. אנשים יכולים להיות ישרים או מושחתים ללא קשר לאמונתם או להעדרה, אבל להיות בעלי דעה חופשית אמיתית, אפשר רק מעבר לגבולות האמונה. נכון שבמיסגרת זו לא ניתן להרחיב את היריעה, לכן הכל בתמצית, ועומק הדברים נימצא במיסגרות אחרות. שנה טובה לך.

        הגב לתגובה זו

        • כתבת יפה, מסכים אתך. (ל''ת)

          ניר, 08/10/05 14:45

          הגב לתגובה זו

    • עצה לעמי ומחמאה לנגה

      איש אחד, 07/10/05 12:46

      עמי- תקרא לי קפדן שנטפל לשטויות, אבל אני לא יכול להמנע: מי שמבקר את חוסר החינוך בכל המגזרים בישראל, ראוי שישפר את כתיבתו בעברית בתור התחלה (קבר שייך? משליחים את יהבם? גש נא למילון הקרוב למקום מגוריך).
      ולנגה - אני איתך וגם עם סגנון הכתיבה שלך. רהוט ומקסים. מי את?

      הגב לתגובה זו

      • תיקונים

        עמי, 08/10/05 16:27

        איש אחד, בארצנו לתקן שגיאות כתיב(ביחוד שהם פליטת קולמוס) מבלי להתיחס או להגיב לנאמר זאת גסות רוח . לא קפדנות אלא טרחנות. אם היית מתיחס לגופם של דברים הייתי יכול להעריך אוחך או לחלוק עליך, אבל לאור הערתך הלעגנית והמרושעת, אני רק בז לך. את עונשך יגזרו ביום הכיפורים, כי כידוע לך, יום הכיפורים אינו מכפר על עברות שבין אדם לחברו. וכניראה שבין שנינו, לפחות אתה מאמין בזה. אני מקווה שלא ברחה לי עוד איזושהי שגיאת כתיב, בכול מיקרה ההערות כלפיך ישארו תקפות. מזל שאני לא עולה חדש, אחרת הייתי חושב, שהישראלים פשוט פוצים.

        הגב לתגובה זו

    • התשובה - חשיבה חופשית בהתגלמות

      מאיר, 08/10/05 23:09

      בתגובה לעמי היקר ולמגיבים אחרים קצת פחות יקרים, שהפחד מן הדת מניא אותם מחשיבה חופשית אמיתית.

      אני שמח שבדבר אחד בסיסי אנחנו מסכימים, החינוך הממלכתי הוא אכן אנטי חשיבה חופשית ביסודו.

      אם נעבור הלאה אל החינוך הדתי, נגלה אמנם באופן חלקי לפחות, חינוך לחשיבה לא חופשית.

      אולם, עלינו לזכור ולהבין שחינוך זה בא מתוך אמונה עמוקה של המחנכים בצדקת דרכם. ואמונה עמוקה זו באה בעקבות חשיבה חופשית למדי, שכן, אין אדם בוגר ונבון שלא עבר בחייו תהליך של התלבטות וחיפוש אחר האמת, ואם בסופו של דבר הוא כ''כ בטוח בצדקת דרכו, ומוכן להנחיל דרך זו לבניו מתוך הבנה אמיתית שזהו הטוב ביותר עבורם, אין זאת אלא מתוך חשיבה חופשית, עמוקה, וארוכה, עד מציאת האמת.

      יש אמנם בעייתיות, בכך שבפני התשב''ר לא מוצגות אלטרנטיבות אחרות, אולם הנחת היסוד היא שכל מתבגר בתורו ישאל את השאלות, יחקור את החקירות, ואולי גם יעבור תהליך של התרחקות לזמן מה מן האמת, אך תמיד, אם יעמיק לחקור ישוב בסופו של דבר בתשובה.

      לסיכום, לפי דעתי, דווקא תנועת התשובה, זו של אלו שנולדו בבתים חילוניים, וגם זו של אלו שנולדו בבתים דתיים או חרדיים (והם שבים רובם ככולם בתשובה, בסופו של דבר), מצביעה כאלף עדים על חשיבה חופשית.
      מי שיודע מה משמעות התשובה יודע ומבין שאדם הזונח את כל ה''הנאות'' החילוניות וכובל את עצמו ב''כבלי הדת'', חרף הקשיים הרבים הכרוכים בכך, לא עושה זאת אלא מתוך חשיבה חופשית, ואמונה עמוקה בצדקת דרכו.

      מאחל לך ולכולנו לחשוב ולחשוב ולחשוב, ובע''ה גם למצוא את האמת האמיתית במהרה.

      שנה טובה

      הגב לתגובה זו