• 59.

    אודטה

    קרן אילנה, 12/01/08 20:53

    מזל-טוב ליום הולדתך החל היום.וכן מאוד מתגעגעים לראות אותך על המסך.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    ריטלין עובדת כבר 40 שנה בהצלחה מעולה!. (ל''ת)

    צבי ק, 11/10/07 00:15

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    בני מצליח ולומד באוניברסיטה

    אם אוהבת, 30/09/05 11:17

    בני היום אדם יצירתי, מצליח,מממש את יכולותיו הרבות ומאושר . הוא שירת ביחידה מובחרת, לומד לתואר ראשון באוניברסיטת ת''א, קורא המון,מתנדב ועובד.
    הוא סיים בגרות מלאה וכן הוא עשה זאת עם ריטלין ולידיעתך הוא בכלל לא מכור ואין לו תלות מינימלית בריטלין. הססתי בזמנו והתלבטתי, אבל היום אין לי ספקות לגבי בני. לו זה שינה את חיוו מקצה לקצה.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כמה רוע אפשר לבלוע

    דנה, 30/09/05 11:01

    זלזלת בקוראים שלך וקיבלת תגובות אינטילגנטיות בתגובה.
    אנחנו לא מטומטמים שאפשר לשכנע אותנו בנוסחאות כימיות מגוחכות .אנחנו ''טיפה'' יותר חכמים ממך!!!

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    עצומה להחלפת המנחה

    לי, 30/09/05 10:54

    אנחנו צריכים להתארגן נגד המנחה שהורסת את התכנית ואפילו נגד המאמרים הבורים והאינטרסנטים האלה בעיתון!!

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    מה בנוגע לפיסיקה גרעינית?

    אינשטיין, 29/09/05 18:18

    בזה עוד לא נגעת וממקורות יודעי דבר יש באמתחתך מה לחדש.
    אנו חסרי סבלנות ללהיט הבא.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    לכל המלעיזים - קצת אינפורמציה

    רחלה, 29/09/05 00:02

    לפני שאתם קןראים את הבאות - תתביישו לכם!!
    א. כי אתם מעליבים את אודטה סתם
    ב. כי אתם נותנים לילדיכם סמים במקום אהבה

    The drugging of children has gotten so out of hand that America is waking up to this. This is a national catastrophe. I'm seeing children who are normal who are on five psychiatric drugs.''

    Peter R. Breggin, M.D. Director, International Center for the Study of Psychiatry and Psychology

    -------------------------------------------
    Ritalin: Legally Sanctioned ''Speed''
    by Julian Whitaker M.D.
    Ritalin is an amphetamine (in street jargon, ''speed'') with a lengthy list of side effects, including nervousness, insomnia, nausea, abdominal pain, loss of appetite, dizziness, palpitations, headaches, irregular heart rhythms, and psychic dependence — in short, addiction

    הגב לתגובה זו

    • ???סמים במקום אהבה???

      ליה, 29/09/05 09:27

      מפליא שאת חושבת שהורה הנותן לילדו ריטלין אינו מעניק גם אהבה. מה הקשר? אם הריטלין שלילי עבורך, יבושם לך. אך לידיעתך לתרופה אסכולות שונות וזכותם של התומכים בתרופה להגיב. נקודה.

      הגב לתגובה זו

      • were the kids in america [oooo

        רועי, 29/09/05 17:35

        באמריקה, פשוט דוחפים ריטלין לכל מקום, יש שמה עשרות חברות של תרופות מסוג הריטלין, וזה למה הבנאדם כתב שדוחפים את זה לכל אחד שם. כי זה נכון. אבל את לא יכולה להאשים את הריטלין על היותה תרופה לא טובה על סמך זה שהיא הפכה ליותר מידי שכיחה.

        וגם אין מה לעשות, ריטלין ידועה כתרופה עם תופעות לוואי, כמו כל תרופה אחרת בעולם, כל תרופה אחרת. אפילו אבקות סיניות בעלות תופעות לוואי. לפני שאת מזיינת בשכל, כדאי שתבדקי קצת.

        הגב לתגובה זו

    • תקועים במעגל של עצמם

      mio, 02/10/05 23:32

      הציטוט שלך נראה לי שטקסט שלקחת ממקור סיינטולוגי (מהיכרותי עם החומר, לצערי). ואם אני צודקת, אז תיאוריית המעגל הסגור וההזוי של הסיינטולוגייה: הם תמיד ''מוכיחים'' את עצמם באמצעות התיאוריות של עצמם. אין להם מחקר והם כלל אינם מתייחסים להתקדמות המדע בעולם ולממצאים השונים של ענפי המחקר השונים. בקיצור ''הבל הבלים הכל הבל''.

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    למגיבים ההיסטריים

    היסטריה, 28/09/05 17:25

    ניראה לי שכדאי שתתחילו לקחת את התרופה בעצמכם - ודחוף! קחו את העיצה של עצמכם, כוס מים גדולה, ותבלעו, אבל מהר, לפני שההיסטריה תגלוש לכם מהפדחת. מה קרה? יש דעות שונות, גם לגבי תרופות. תבדקו, תתיעצו, ותחליטו אם לתת או לא לתת, לקחת, או לא לקחת. לפי התגובות שלכם כאן - לקחת!!! מהר!!! והרבה!!!

    הגב לתגובה זו

    • שנע, יש משהו; אבל

      גל, 28/09/05 19:17

      אנשים נכנסים לאתרי עיתונים כמקום אמין, ולאודטה יש ''שם'' ומוניטין. גדולתם של הטוקבקים, ביכולת לתקן שטויות של מאמרים; וגם אם אנשים קצת ''התחממו'', עדיין זה נכון וראוי.

      הגב לתגובה זו

      • מה זאת אומרת ראוי?

        היסטריה -לגל, 28/09/05 22:54

        הרי חוץ מליצעוק ולהיכנס לפניקה, אף אחד מהמגיבים לא הביא עובדות עניניות, אפילו לא ה''רופא''. זה שהתרופה עוזרת לילד/ה להירגע ולתפקד, זה עדיין לא מוכיח שהתרופה אינה מזיקה. בכל עיתון אפשר למצוא דיעות שונות לכאן או לכאן על כל נושא כמעט. גם רופאים לא תמיד מסכימים ביניהם על כל דבר. לכן, במקום להיכנס לפניקה, עדיף להיכנס ל''גוגל''.... תודה על תגובתך.

        הגב לתגובה זו

    • להיסטרית

      רעות, 29/09/05 16:53

      מה קורה לך את ממש היסטרית . הכתבה של אודטה הביאה נתונים מאוד לא נכונים לגבי הפורמולה של הרטלין וזו הטעית הציבור וזכותם של אנשים להגיב על כתבה מטעה למה להיכנס להיסטריה

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    איך נותנים לך טור, איך????

    איילת, 28/09/05 15:35

    לצאת נגד ריטאלין על במה כזאת?
    כשאת יודעת ש(משום מה...אני לא מבינה את זה) נשים מקשיבות לך ואולי גם יישמו?
    יש לך תמיכה רפואית באימרות השפר שלך?

    טיפל פעם בילד עם בעיות קשב וריכוז? בילד היפרקטיבי?
    יש לך מושג כמה אומלל יכול להיות ילד כזה, שלא מטופל נכון? אני בטוחה שלא.

    אולי כדאי שתנסי את זה פעם. תביני את נפלאות הריטלין והניסים שהוא מחולל. וכימיה לא למדת בתיכון, נכון?

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    אודטה תשתי מי חמצן, זה כמו מים

    ענת, 27/09/05 17:22

    מים H2O
    מי חמצן H2O2
    יש מה להוסיף?

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    לכל המעונינים /הנושא באינטרנט

    שם, 27/09/05 09:21

    http://www.fda.gov/bbs/topics/ANSWERS/ANS00705.html

    הגב לתגובה זו

    • מה את/ה מנסה להגיד בזה?

      ?, 27/09/05 22:47

      מאמר מ 1996 שגם בו מצויין שהFDA מתייחס לרטלין כאל תרופה בטוחה. כל ההסתייגויות אחרי זה, הם הכסת''ח הרגיל של ה FDA .
      מאז 1996 עברו 9 שנים והם אישרו מאז כמה וכמה וורסיות חדשות של הרטלין. בקיצור, ובאופן לא מפתיע, גם החלק הזה בטור של אודטה שיקרי.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    שמתם לב ש...........

    שרית, 27/09/05 09:13

    שמתם לב שאודטה היא היחידה שלא כתוב למעלה בצד ימין את קורות חייה והשכלתה?

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    כמה אודטה צודקת שמזהירה,תודה

    dafna57, 26/09/05 11:11

    אודטה אם הייתי מספרת לכולם על חיי יבינו כי את לא טועה שמזהירה.
    90% מהכדורים שנתנו רופאים לפני 30 שנה ועד היום מתגלה כי פוגעים.
    תמיד אמרתי כי כדורים למשל לבלוטה עזר אבל פגע במקום אחר.
    אני התחלתי לקבל פרדניזון בגלל שעברתי ניתוח להוציא בלוטת ה''תימוס'' וחשש שהתחיל לי ריפיון שרירים,לאחר כמה חודשים שהישמנתי ויצא לי הרבה שיער גם בפנים ביקשתי שיחיפו לי כדורים,הם נתנו לי כדורים תוצרת שוויץ,לקחתי את זה כ3 שנים,סבלתי מאוד עד שבבדיקה התגלה שיצא לי מחלת זאבת או ''לופוס'',בכדורים האלה של שוויץ כתוב כי עלול לפגוע בכדוריות הלבנות,כן נפגעתי החזירו אותי לפרדניזון,היום עלי קיימת הוכחה בין לאומית כי הכדורים מזיקים זה עשה לי שטפי דם ברגלים,עברתי שטף דם במוח ניתוח ב''שיבא'' במוח.עד גם אחרי שעברתי גם מות הבינו כי באמת הפרדניזון עוזר מצד אחד ופוגע במקום אחר.זה הסיפור עלי יש לי עוד דבר,בני הגדול בן 31 עכשיו שהיה בכיתה ה ברחתי איתו מאביו שהיה אלים,היה איתי בנשים מוכות ושחזרנו לבתינו הוזמנתי לבי''ס המורה חשבה כי הוא צריך כיתה מיוחדת ואולי גם כדורים,לקחתי אותו לפסיכולוג פרטי שאמר לי כי הוא בריא מאוד,הפסיכולוגים של משרד החנוך חשבו כי הוא צריך את מה שלא טוב,בני הוכחה כי טוב שלא נתתי לו את זה הוא אדם מיוחד רגוע שלו ,חברו שקיבל הכדורים חי בארה''ב ונמצא במצבים לא טובים.
    עכשיו גם הגיד לכם כי אמרתי בבי''ח ''שיבא'' לרופאים שהציעו לסובלים לקחת מורפיום כך אמרתי''למה מותר לקחת מורפיום ולא אופיום שהוא טבעי''.אותי למשל אחרי הניתוח בראש חשבו שאני אולי צריכה גם כדור להרגעה ,טוב שלא לקחתי יש הוכחה כי לאחר כדורים להרגעה צריך עוד כדורים,בעצם היום אני לא מכורה נפשית לפרדניזון אבל גופי מכור לזה ולכן אני חיה עם הרבה סבל

    הגב לתגובה זו

    • לדפנה

      יעל, 26/09/05 15:39

      לא הבנתי מהכתבה שלך מדוע לא לקחת רטלין הרטלין הוא כדור מעולה שבמינון נכון עוזר לילדים וגם למבוגרים אין שום קשר בין מה שכתבת לרטלין

      הגב לתגובה זו

      • דפנה, תשמעי את הסיפור שלי.

        רועי, 28/09/05 16:10

        לפני 13 שנים היה לי דלקת ריאות וניסו תרופה והיא לא עזרה וקצת החמירה את מצבי, בסוף יצאתי מזה בריא ושלם, אבל היום, כל פעם כשיש לי צרבת אני לא לוקח שום דבר כי זה בטח רק יחמיר את מצבי.







        מה זה השטויות האלו? איפה לעזאזעל הקשר בין זה שלפני 30 שנה נתנו לך כדורים שפועלים לא טוב לבין זה שריטלין מזיק? את פשוט מטומטמת. רציני לגמרי, את מטומטמת.
        וגם זה שהבצפר המליץ שהוא ייקח כדורים זה אומר שהכדורים לא טובים? לא! זה אומר שהבצפר טעה, או שפשוט המליצו לו על זה כיוון שידוע שטראומה נפשית יכולה לגרום לבעיות קשב וריכוז זמניות. אולי קרה שבכל שיעורי ההיסטוריה שלו הוא חשב איך אבא שלו היה מתעלל בו ועל הלילות שהוא היה ממרר בבכי?

        והחבר של הבן שלך הוא לא דוגמה טובה כל כך, כי דין פרוטה כדין מאה לא פועל כאן, כל בנאדם יכול להגיב שונה לתרופות שונות, ועובדה שיש אנשים שאלרגיים לאספירין, אז צריך להפסיק לקחת אספירין? כל כך הרבה טיפשות בתגובה שלך. כל כך הרבה.

        הגב לתגובה זו

  • 46.

    כן לריטאלין

    דינה, 25/09/05 22:44

    הריטאלין הנה תרופה מעולה שעוזרת לילדים עם הפרעות קשב ,להתרכז ולהתמקד. היא בהחלט מונעת מהם את התסכול ועוגמת הנפש שקשורה בחוסר הצלחה וכשלון(למרות מאמציהם).התרופה אינה ממכרת,חד משמעית. מורים שעוסקים בהוראה מתקנת מספרים שילדים שלוקחים ריטאלין מגיעים לתוצאות מעולות בזמן קצר.נראה לי שעתון מעריב שמחשיב את עצמו לעיתון רציני חייב לתת את הדעת על כתבה חסרת אחריות זו. אין סיבה להפחיד את ההורים. בני לקח ריטאלין במשך 4 שנים .היום הוא דוקטור צעיר ,מרצה ועוסק במחקר במוסד אקדמי מכובד. איני יודעת היכן היה היום בלי אותו ריטאלין שעזר לו כל כך .להורים שנותנים ריטאלין לילדם -אל תפחדו ודרך צלחה. ולאודטה אנא ממך המשיכי לעסוק בחומרי כביסה ואבקות אפייה בכימיה הזו את מבינה משהו.ותפסיקי להמליץ על אבקות קסמים וכו. העניין רציני מדי ובנפשם של הילדים הוא.

    הגב לתגובה זו

    • דינה את טועה יבוא יום ותצטערי (ל''ת)

      dafna57, 26/09/05 10:03

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    צריך שבכעס אליה יגיע לתקשורת

    אני בירושלים, 25/09/05 20:05

    חיבים שהכעס המוצדק על הדברים ההבליים והמקוממים לגבי ריטלין יגיעו לטלויזיה. או לחדשות, או לתיק תקשורת, או ליומן של יום שישי או תוכנית אחרת עד כדי הורדתה של אודטה מהתוכנית שלה בטלויזיה.

    די להיות עם תואר ראשון במדעי הטבע ולא חיבים בכימיה טהורה כדי לדעת שהדברים הרשומים לגבי הריטלין פשוט מחרפנים אותי ועוד רבים.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ידענית...

    חנה, 25/09/05 16:40

    מעניין מה היה קורה אם את אודטה יקרה היית צריכה לעמוד מול 40 תלמידים שבהם גם כאלו עם בעיות של קשב וריכוז והיית צריכה לנהל איזה מהלך לא חייב שיעור... האם היית מחזיקה מעמד יותר משתי דקות? מאוד נוח לשבת על הכורסא של המנחה ולהעיר הערות ובעצם להזיק באופן מאוד משמעותי למערכת החינוך!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אני כל כך שמחה

    איילת, 25/09/05 15:32

    לראות שכל כך הרבה אנשים מגיבים לשטויות האלה. אני עדיין עצבנית על הטור הטיפשי של אודטה שרמז שילדים עם הפרעת קשב כנראה לא קיבלו מספיק אהבה בבית (אני תוהה אם המקור הוא דעה שהייתה על אוטיזם לפני עשרות שנים?).
    אודטה, ADD ו ADHD הם ליקויים פיזיים נוירולוגים. זה כמו לא לראות טוב. האם את משתמשת במשקפיים, שאגב ממכרים ביותר, או שמא את שמה אבקות מלפפונים על העיניים?

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה זהב!

      הדר, 26/09/05 13:38

      זה כלכך נכון מה שאת כותבת

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אולי הגיע הזמן שתתעניין בשיקוי

    short, 25/09/05 15:13

    להרזיה.במקום לגרום נזקים בהפחדה ובבורות.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הנוסחה הכימית של שקדים וציאניד

    משה, 25/09/05 11:24

    או ליתר דיוק חומר שנמצא בשקדים כמעט זהה לנסחת הציאניד שבעזרתו הנצאים השמידו יהודים. אז מה?,זה לא אומר כלום זה רק דרך להפחיד אנשים שלא מבינים בכימיה.
    בדרך כלל אינפורמציה שכזו מופצת ע''י גורמים המנסים לימכור אלטרנטיבה

    הגב לתגובה זו

    • לא בשקד אלא בקליפת שקד.

      רונית, 26/09/05 16:59

      לכן תמיד לשים שקדים במים כמה שעות ולאחר מכן לקלף ורק אחרי זה לאכול.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    ''איך קרה שהפשפשה עלתה למעלה''

    גניה, 25/09/05 10:40

    זה נורא, זה נורא,זה נורא!
    כאשר משחררים את חרצובות לשונה מדי ערב קבל עם ואומה,כשנותנים לה
    טור שבועי פתוח ובכל נושא אז מה הפלא שהשתן עלה לראשה.

    הגב לתגובה זו

    • הורידו לה עכשיו שעה

      רונית, 26/09/05 17:00

      אולי מי יודע תגיע לחצי שעה ומשם לביטול תוכנית בכלל.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    אודטה- תלמדי על מרתה סטיוארט.

    רועי., 25/09/05 10:27

    כשהיא אמרה שמנייה כלשהי עומדת לצנוח ובעקבות זאת היא באמת צנחה, לא בגלל שהתגלית שהחברה עבדה עלייה התגלתה במתיחה, אלא בגלל שאנשים פשוט מכרו את המניות בהמוניהם. מרתה המסכנה נשלחה לשנה וחצי לכלא, וזה בגלל שהיא הפילה חברה ששווה פחות ממיליון דולר. נוברטיס שווה קרוב למיליארד דולר. אם נובארטיס תחשוב על תביעת הוצאת דיבה, אודטה תצטרך להפוך לאודי ולברוח לאוגנדה כדי להתחמק, או פשוט למכור את כל מה שיש לה, אפילו את שיער ראשה.
    אודטה, תלמדי ממקביליתך מעבר לים, שתיקה שווה זהב.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    לא ידעתי שהפכת לנאורולוגית....

    אמא לילד ADHD, 25/09/05 08:45

    יש המוני הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז שהריטאלין הוא בנפשם.
    תועלתו עולה על ''נזקיו''. את לא היית כנראה במקום הזה, ואין לך מושג בנושא והנה את באה ומציעה איזושהי אבקת קסם. אודטה הפיה.
    תתעסקי עם מתכונים שבזה את באמת נהדרת, ואל תהפכי למאבחנת.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    למה כימיה? בוא נעבור לפיזיקה.

    רועי., 25/09/05 03:23

    את הניוטרון חסר המטען והפרוטון עם המשקל החיובי מרכיבים קווארקים(וגם את הקווארקים מרכיבים עוד חלקיקים יותר אלמנטריים, אבל זה לא לעניין עכשיו).
    כל אחד מהם מורכב מקומבינציה של 1 ו 2.
    באחד מהם, הפרוטון, יש 2 קווארק מעלה (U) וקווארק מטה(D) בודד. באטום של יסוד כלשהו, לא משנה איזה, יש מספר קבוע של פרוטונים ואלקטרונים ששווים אחד לשני. הניוטרונים יכולים להיות בכמות כלשהי, לא משנה איזה, יכול להיות 3 ניוטרונים ויכול להיות גם 200. אם היה 200 פרוטונים בניוטרון, אני די בטוח שהוא היה תחליף נהדר לאורניום בתור המרכיב של פצצת ביקוע אטומי, וגם תדעי, שאורניום 236, הוא לא מזיק בכלל, לעומת אורניום 235 שיש בו ניוטרון אחד פחות אך הניוטרון הזה גורם לכך ש235 הוא רדיואקטיבי ומשמש לפצצות ביקוע אטומי. דבר כל כך קטן, ניוטרון, החלקיק שנמצא ברשימת 20 החלקיקים הקטנים ביותר של החומר, יכול לקבוע אם חומר ייגרום להירושימה להמחק, או למים להיות רעילים(מים כבדים).

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ריטלין-כניסה חובה!

    טלי, 24/09/05 23:06

    לכל האמהות של ''ילדי הריטלין''-אנא מכן אל תקשיבו ל''טיפ'' המסוכן של אודטה. אל תפסיקו לתת לילדיכם את התרופה שמשפרת את איכות חייהם. מי שאובחן כבעל הפרעת קשב הריטלין יעשה לו רק טוב.מחקרים מראים שישנם הרבה אנשים שלא אובחנו בהיותם ילדים ורובם לא הצליחו בחיים או אפילו עשו ''ריפוי עצמי''-פשוט התמכרו לאיזה סם או הסניפו דבק מגע או גז מזגנים.עזרו לילדיכם.ישנם גם מבוגרים שזקוקים לתרופה הזו-בלעדיה נהיגתם מסוכנת. זו תרופה שמעוררת את מערכת העצבים המרכזית ועוזרת לאדם להתרכז. היא לא ממכרת!!! אין שום דמיון לקוקאין.אל תתפתו לכל מני אבקות ''טבעיות'' שאף רשות בריאות בעולם לא אישרה. גם טבעי יכול להיות מסוכן.הסכנה האמיתית-שזה לא יעזור לילד שצריך עזרה. חבל.

    הגב לתגובה זו

    • נכון!

      איילת, 25/09/05 15:25

      אני אובחנתי רק בגיל 18 ועד היום מנסה לתקן את כל הדפיקויות שהיו לי בחיים (אני בת 31....). התרופות תיקנו לי את החיים, וניסיתי המון המון טיפולים. אין מה לעשות לפעמים כשלא רואים טוב צריך משקפיים ולא מלפפונים על העיניים....

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    ומה עם הבלקונט שלה?

    שיר, 24/09/05 20:26

    מפריע וצורם לראות אותה מראיינת אדם דתי או רב שמוזמן לאולפן וצריך לנהל איתה שיחה מול המחשוף הנדיב או הבלקונט כמו שהיא שמחה לקרוא לו, די לאטימות איפה הטאקט?
    אודטה קחי לתשומת ליבך עיצה טובה שרק תעלה את המניות שלך!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    איזה בדרנית אודטה

    אומלטה, 24/09/05 20:26

    פיצחה את מדעי הכימיה. אם היסודות דומים החומר דומה. בשביל מה ללמוד כל כך הרבה, תשאלו את אודטה.

    NOT

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ריטלין ממכר? קישקוש!

    אוליב אויל, 24/09/05 20:19

    ראיתם ילד קם בחופש בקריז תביאו לי ריטלין או שאני לא אחראי למעשי?
    ריטלין עושה את פעולתו לפרק זמן קצוב ועוזר למי שיש לו בעיות קשב וריכוז. למי שאין בעיית קשב וריכוז הכדור גורם לאי שקט שפג לאחר השפעת הכדור.
    זה ממש לא ממכר אבל הוא עוזר להרבה ילדים להגיע להשגים לימודיים

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ואני פונה למערכת NRG

    יניב, 24/09/05 20:07

    שכפי שהיא יודעת לסנן את הטוקבקים, שתדע לסנן לפעמים כתבות שלה עצמה.

    הכתבה פה אסורה לפירסום! היא מטעה ומוציאה דיבה על דברים שלעולם לא נבראו!
    חוסר הידע מופגן פה בצורה בולטת כ''כ!
    האם הכותבת היא כימאית/רופאה?
    לא!
    מה זה ההצהרות האלו שהנוסחאות דומות!? שינוי במימן אחד משנה חומרים לפעמים משחור ללבן!

    אני מבקש ככל יכלתי ממערכת NRG להסיר את כתבה זו!
    אמהות לילדים שנזקקים לתרופה עלולים לקחת את הכתבה(חסרת כל בסיס והגיון מדעי) ברצינות!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אודטה, אין אדם שצריך ריטאלין

    עמוס, 24/09/05 17:38

    יותר ממך, ואולי אפילו צריך להמציא תמיסת ריטאלין ולתת לך באינפוזיה באופן קבוע ובלי הפסקה ריטאלין לווריד..

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ריטלין

    רונה, 24/09/05 15:58

    אודטה אולי את יכולה לספר לנו מה המרכיבים של האבקה שאת ממליצה עליה את כול כך מבינה בכימיה אז בבקשה ספרי לנו על מרכיבי האבקהשל הגברת

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    סיינטולוגיה.זה 'יכולת'!

    דנה, 24/09/05 15:34

    מקשקשים לך בשכל, לוקחים ממך כמה מאות שקלים בשביל ''קורס'', נותנים לך לשבת לבד בחדר עם חוברת לימוד ועם מפקחת שמסתובבת לה, ועוד אחרי שאתה קולט שזה הכל בולשיט וסתם בזבזת את הזמן הם גם לא מפסיקים לשלוח לך חומר על הכת המחורבנת שלהם!!!!!
    תיזהרו מהסיינטולגיה, זו חתיכת מכה!
    ואודטה בבקשה מספיק. קצת אינטיליגנציה לא תזיק.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לקרוא ולא להאמין

    אמא, 24/09/05 14:20

    מי שמך? חוצפה ללא גבול לכתוב כאלה שטויות ללא כל הבנה בהפרעת קשב וריכוז וברטלין.
    מכל משפט ומשפט זועק חוסר הידע שלך - שרלטנות!
    אם היית עיתונאית אמיתית היית באה לדבר עם ההורים שמתמודדים עם התופעה יום יום, אולי לנסות להתחיל ולהבין את התועלת הרבה שמביא הרטלין. ולא לכתוב דברים כאלה מקוממים ללא כל הבנה שהיא בנושא.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אמנון דנקנר--תפטר את אודטה!!!! (ל''ת)

    לא קונה יותר מע, 24/09/05 11:40

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אודטה פועלת על אינטרס פרסומי

    לילי, 24/09/05 11:00

    נטו והיא מרוויחה מכך.
    למשל, למי שכתבה כאן בתגובות על מוצרי ''בוקי'' שאודטה דואגת לפרסם כל הזמן, זה משום שהיא כבר שנים מטופלת אצלם, היא מקבלת טיפול חינם ובתמורה היא מפרסמת אותם.
    רמת התוכניות שלה כל כך נמוכה, כשהיא כבר מביאה בעל מקצוע שיענה על שאלות, היא לא נותנת להם לדבר, היא חייבת להפגין את ''הידע'' שלה, להראות כמה היא חכמה, כשלמעשה היא בדיוק ההיפך, היא לא יודעת שבכך היא מורידה את נכונות הצפיה בתוכניות שלה, למה את מביאה מומחים אם את כל הזמן משמיעה את עצמך? מי את חושבת שאת בכלל? עוד איזו רומניה שבאה מאיזה כפר נידח ברומניה, תחזרי לכפר ולפני שאת משחררת את הסיפורים שלך תדאגי למקורות מוסמכים, אודטה מרוויחה אך ורק מפרסום, ראו ערך בוקי, שוקי זיקרי (שאחיו נשוי לבתה של אודטה, נו אינטרס או לא??), הסייטולוגיות שאין דרך טובה יותר להתפרסם אלא על ידי אודטה ועוד ועוד.
    אודטה, הרמה שלך נמוכה ושפלה, קחי זאת לתשומת ליבך!!!

    הגב לתגובה זו

    • להוציא את אודטה מהתוכנית

      ספרינגסטין, 24/09/05 20:28

      היא רק מפריעה לתוכנית

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    התמכרות

    אמא טובה, 24/09/05 10:58

    רק לידעתך בני מטופל ברטלין ובחופש הוא לא קיבל לא ראינו שום סימנים שהוא עובר איזשהו ''קריז''
    דבר שהיה צריך לקרות בתהליך גמילה מסמים

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    שאלה דווקא בקשר למסיר העור...

    א, 24/09/05 10:57

    הייתי רוצה לשאול בקשר למסיר העור הקשה:

    את חושבת שהוא יכול להועיל במשהו כדי לרכך ''עור של פיל'' ?
    מדובר במקרה קשה במיוחד של גברת מסויימת שכבר שנים מקבלת הערות על טעויות גסות שנגרמות בכתיבתה מחמת בורות ושחצנות, או על פרסום מוצרים שיש לה אינטרס מסחרי בקידומם, ולמרות הכל מעולם לא פרסמה הבהרה או התנצלות ?

    הגב לתגובה זו

    • גדול! (ל''ת)

      שרה, 24/09/05 19:28

      הגב לתגובה זו

    • האשמה קצת בנו

      יוסי, 25/09/05 20:16

      גם אנחנו קצת אשמים שאנחנו ככלל גורמים לכך שהתוכניות של אודטה בעיתונות ובטלוזיה ימשכו.קצת בושה..קצת הרבה בושה מצידנו ככלל שהתוכנית שמשודרת בערוץ 10 יותר מפעם נבחרה לתוכנית הטובה ביותר. מישהו כתב פה בין התגובות הראשונות שצריך לעשות חרם ציבורי.הוא צודק.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    סוף סוף הבנתי את המקור למופלטה

    כיפק לארץ נהדרת, 24/09/05 10:26

    באמת שעד היום, לא לגמרי היה לי ברור מה הם רוצים להגיד עם הדמות הסאטירית הזו- מופלטה.
    מה אלה כל הטעויות שמדביקים למופלטה, הפיספוסים, ההרס.
    היום אני יכולה להגיד- שלפעמים המציאות עולה על כל כותב פיליטונים מוכשר.
    אין עלייך, כזה גבב של שטויות ואת בכלל לא מבינה מה את כותבת.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    היום לכל פרחה יש טור בעיתון. (ל''ת)

    קורבן רחילות, 24/09/05 04:41

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מי אוהב אתכם יותר ממנה?

    ריטה ב, 24/09/05 03:04

    הדסה קול ואלה שנר, מי אוהב אתכם יותר ממנה? ;-)
    אודטה, מה הטעריף שלך? כמה לשלם לך, כדי שתפרסמי כל שטות שהיא?
    לא הגיע הזמן לקרוא לטורך ''מדור פרסומי''? כי מה שאת עושה - זה פרסומת נטו! ו''אהבתך'' לקוראיך היא פרסומית ומזוייפת.
    ואם כבר מדברים על אינטרסנטים ובורים - מתי בפעם האחרונה הסתכלת בראי?

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אני - אינטרסנטית!

    ריטה ב, 24/09/05 02:49

    יש לי אינטרס עצום בכך, שבני היקר יצליח בחיים. ולכן הוא לוקח ריטלין.
    ולמרות הטענות העקשניות של אודטה שריטלין גורם להתמכרות וכו', בני ממש לא מכור לו. האם תועיל הגברת המלומדת להסביר לאמא ''בורה'' כמוני (שמבלה הרבה זמן בלימוד ADHD בכלל וריטלין בפרט) ועוד הרבה הורים כאלה, למה ילדינו לא מכורים לריטלין?

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אודטה שוב מפרסמת את חברותיה

    זיוה דינה, 24/09/05 00:39

    אודטה היקרה.
    לידיעתך, אבקת הפלאים של חברתך הדסה קול נמצאת עדיין בתהליכי מחקר ללא מסקנות.
    לאלה שנר הסיינטולוגית יש יכולת להפיץ בדיות שיגרמו לכל הילדים שנעזרים בריטלין הזול לעבור לטיפולה במחיר גבוה פי 100, לרווחת כל סיינטולוגי העולם.

    נעם לי לדעת שאת מומחית כל כך גדולה בכימיה ותרופות, בנוסף על התמחותך בבישול ונקיון.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לא הגיע הזמן להחליף תמונה אחרי

    add, 24/09/05 00:08

    20 שנה?

    הגב לתגובה זו

    • חה חה חה קרעת אותי (ל''ת)

      adhd, 24/09/05 00:28

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אוי אוי אוי

    טל, 23/09/05 23:56

    אודטה, איך את מעיזה לדבר על בורים שעושים יחסי ציבור לריטלין : ''כל מיני גורמים בורים ו/או אינטרסנטים טורחים לעשות לריטלין יחסי ציבור טובים!'' בעוד את מתבררת כבורה היחידה שמנסה לעשות יחסי ציבור לשתי המטפלות ה''מוכשרות'' שבכתבה על גב מופרעי הקשב
    תתביישי לך, הכל עושים בשביל כסף?


    הגב לתגובה זו

  • 16.

    רואים מה את מבינהבכימיה

    ד''ר לכימיה, 23/09/05 23:32

    הידעת שפחם ויהלום הנוסחה שלהם היא כמעט אותו דבר, ובכל אופן משהו אחר לגמרי.
    אל מה את מדברת כל שינוי הכי קטן בנוסחאות כימיות יוצר חומר אחר לגמרי... מה זה הקשקוש הזה, ולמה כל אחת שמצטרפת לאיזו כת מחופפת הופכת להיות ברת סמכא בעניני כימיה?
    בושה למעריב שאין טיפה של שיקול דעת עריכתית.

    הגב לתגובה זו

    • רגע זה לא ש..?

      זאבי, 24/09/05 13:41

      אני כולה בוגר תואר ראשון בהנדסת מזון ,אבל עד כמה שאני יודע ליהלום ולגרפיט יש בדיוק .בדיוק ולא כמעט.אותה נוסחא מוליקולרית.''רק'' מבנה מרחבי שונה.
      ועוד דבר קטנטן לגבי הכישרון של מומחים ומומחיות לאמר שטויות באקסטזה של ביטחון עצמי.אחת מהמומחות אמרה שטות באקסטזה של ביטחון עצמי שרדיד אלומניום הוא רעיל לאוכל.שטויות!!! יש תורה שלמה באריזת מזון,אבל כבר בשיעור הראשון אחרי השלום,אני ד''ר XXX לומדים שהאריזות גם אם הן לא האידיאליות ביותר לאותו מזון מסוים הן לא רעילות למזון.גם לא רדיד אלומניום.אלא אם כן יש מי שאוכל אותו.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    חוסר אחריות

    נילי, 23/09/05 20:57

    אודטה, את חייבת הבהרה לכל אותן אימהות שבעקבות כתבתך יחשבו להפסיק לתת ריטלין לילדיהן. אין לך ולו הבנה בסיסית ברפואה ו/או כימיה ואת מרשה לעצמך לפרסם כאלה דברים. פשוט חוסר אחריות שלך ושל העורך. פרסומך אינו אפילו ברמת דעה, זה פרסום שגוי ומטעה, אנא קחו אחריות ותקנו המעוות

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אודטה יודעת הכל

    נילי, 23/09/05 20:05

    השחצנות של אודטה באמת לא יודעת גבולות נדמה לה שהיא מבינה יותר מכולם בכל הנושאים: רפואה, פסיכלוגיה, סוצלוגיה ועוד. גם באוכל יש הרבה מבינים יותר ממנה וכם את העיצות הוטריקים שלה היא ממחזרת כבר שנים רבות - אותן עיצות כבר הרבה שנים. יש לה גם כנראה חלק בעסק שנקרא ''בוקי'' לצפרניים - למיטב זכרוני היא מפרסמת אותו כבר למעלה מ-10 שנים והמלצות כל המוצרים שהם מיבאים הופיעו בטור שלה הרבה מאד פעמים.
    ואיך שהיא נראית?!!!!! ואיזה נעליים מגעילות היא קונה?!!!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מתביישים בך אודטה ?

    שרון, 23/09/05 19:12

    מהם הורידו את הטור שלך מהדף הראשי. כמה שעות וזהו.

    האם זה מה שאת שווה ?

    תראי להם מזה.

    מה הסייטנולוגיה לא עובדת ?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ההבדל בין מים למי חמצן הוא

    עוד בקשר לנוסחא, 23/09/05 18:59

    במימן קטן אחד.
    H2O ו-H2O2
    אחד מהם הוא בסיסי לחיים
    השני עוזר לפרק אותם...
    ויש עוד הבדלים כאלה פיצפונים-
    http://www.amit.org.il/learning/biology/mabada.htm
    אודטה- אולי תחזרי לספסל הלימודים????

    הגב לתגובה זו

    • אני עכשיו מפסיקה לשתות מים :) (ל''ת)

      א, 23/09/05 20:23

      הגב לתגובה זו

      • על המצפון שלי, הא;-)

        עוד בקשר לנוסחא, 24/09/05 01:47

        ואפילו בלי לשים לב טעיתי וחידדתי את הנקודה.
        במקום תוספת של חמצן, כתבתי תוספת של מימן- ואופס יצרתי חומצה +H3O.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''בורים ואינטרסנטיים''??

    רותם, 23/09/05 18:37

    לטעמי על הגדרה זו עונה מי שמציג נתונים שאין להם מושג בהם, ולהציג צד אחד בלבד שלו אינטרס גמור מוחלט וידוע נגד הריטלין - וכמובן לחסוך מהקורא הלא מבין איזו דעת מומחים מרופא למשל שיספר איך התרופה הזו היא הנחקרת ביותר במשך עשרות שנים ואיך טרם הוכח שפתרונות טבעיים ושרלטנים למיניהם עוזרים.

    חוץ מזה אמפטמין זה חומר, לא משפחה. שייך למשפ' המעוררים ובהם אכן מתילפינדט וקוקאין, אבל גם קופאין וניקוטין. נדמה לי שאינך גורם מוסמך ומבין דיו בשביל להסיק מסקנות פרמקולוגיות.

    אף אחד לא מעודד שימוש בריטלין, זה שאולי איזו גננת רוצה קצת שקט בכיתה זה לא אומר, כי מי שמוסמך לתת ולפקח על התרופה זה נוירולוגים ופסיכיאטריים.

    נגעלתי.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ממתי אודטה מבינה בריטאלין?

    מוטי, 23/09/05 18:15

    אודטה אולי תתעסקי בדיאטה ובצמיגים שלך במקום להתעסק במשהו שאת לא מבינה . מה דעתך?

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה רק בדיחות גריאטריות?

    איתן, 23/09/05 18:15

    כאשר הכותבת עושה מאמצים ובכל הבמות לשדר ''נעורים נצחיים''...
    לעצם הבדיחה אנא חידלי יש לך כשרון לחרבן בדיחות ממוחזרות וחבל
    בעוגיות אולי את מבינה...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ריטלין ??????????????

    אמא, 23/09/05 17:48

    1. אם את רצינית תפני אותי למקור, באתר ה FDA לא מצאתי שום אזהרה או הצהרה שיצאה לעיתונות לאחרונה.
    2. ממש לא הוגן לשחרר הצהרה מעין זו עם מתכונים לעוגות וטיפים, אפשר אבל חייבים להיות אחראים , אותי את מאוד הדאגת ובטח גם הרבה אחרים אז בבקשה , קחי אחריות!

    הגב לתגובה זו

    • את לא מבינה ?

      גכלחגכךגחכך, 23/09/05 21:32

      זה הסיינטולוגיה שמאחורי זה.

      הם נגד ריפוי רק באמצעים של סחיטת כספים מאנשים תמימים.

      ראו הוזהרתם !!!

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אודטה גילתה את הנוסחא של רטלין

    רר, 23/09/05 17:34

    כאילו שגילו את הרטליו ביער ואחר כך אודטה הצליחה לפענח את הנוסחא עם מבחנה ומקרוסקופ.


    אודטה.
    קודם כתבו את הנוסחא ואחר כך יצרו את התרופה. דההההההההההה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אז שלא יקחו רטלין-למי אכפת

    rr, 23/09/05 17:33

    אם מישהו לא רוצה עזרה - לא צריך.
    הרפואה היא זכות ולא חובה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    נו באמת

    א, 23/09/05 16:29

    זה שהנוסחאות הכימיות נראות דומות לא אומר שמדובר באותו החומר.
    לדוג':
    אתנול, שזה האלכוהול שאת שותה ואוהבת, שונה רק בפחמן אחד ממתנול שמעוור והורג.

    בקיצור, אל תנסי להיות כימאית, תשאלי מישהו שמבין ותכתבי בהתאם.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    שאלה קטנה בקשר לנוסחאות.

    אזרח תוהה., 23/09/05 15:34

    אודטה היקרה.
    נתת לנו שתי נוסחאות כימיות, ושאלת אם ''יש מה להוסיף''.
    אז כן, ברשותך, הייתי מבקש הסבר נוסף.

    למען אזרח פשוט כמוני, שידיעותיו בכימיה אינן מגיעות לרמת ידיעותיך, הגברת דנין, הייתי שמח לשמוע קצת על משמעות הדמיון בין שתי הנוסחאות, חוץ מהעובדה שבשתיהן יש אותיות ומספרים .

    האם C13H17NO2, זה בסדר, או שגם החומר הזה ''דומה לקוקאין'' ולכן אסור בשימוש ?

    ומה לגבי C12H22O11 ?

    הגב לתגובה זו

    • אודטה יודעת הכל !!!

      שלומית, 23/09/05 18:09

      אל תתווכח איתה ואל תשאל שאלות דביליות.

      לאודטה 12 תארים שונים ב- 15 מקצועות !!! היא יודעת הכל !!!

      אמור רק כן כן כן !!

      הגב לתגובה זו

    • זה שוקולד וסוכר לא? (ל''ת)

      איילת, 25/09/05 15:21

      הגב לתגובה זו

      • זה צבע מאכל.

        ג גוג גוגל, 28/09/05 19:13

        GOOGLE, והכל ברור :-)))

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    לא לריטלין - כן לסינטולוגיה

    דודידו, 23/09/05 15:23

    הלא כן - אודטה ?

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק מה שחשבתי

      mio, 02/10/05 23:21

      ומי שמכיר את הטקסטים של הסיינטולוגיה - שמתורגמים לעברית בצורה מזעזעת - מייד קלט שהגברת פשוט העתיקה מתוך אחד מעשרות ה''כתבים הקדושים'' (מונח שלי) של האברד וממשיכי דרכו ההזויים. בלי קשר, ריטלין הוא אכן סם ואם הייתי אמא שמייעצים לה לתת לילד שלה אותו - הייתי חושבת הרבה ומחפשת כל אלטרנטיבה אפשרית.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    זה מקור למידע רפואי ?

    רופא, 23/09/05 15:22

    האם אודטה שפויה לצטט כאן מקור שכזה כאילו מדובר במקור רפואי מוסמך ?

    אינני מבין את חוסר האחריות של מעריב שהם נותנים לכתבת לכתוב על נושאים רפואיים בצורה כזו.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לאודטה

    אזרח מודאג, 23/09/05 15:20

    לא ברור מהיכן עזות המצח שלך לכתוב כאן על תרופות ללא הבנה בסיסית במה מדובר. כתיבתך מעידה על בורותך העצומה ועל חוסר אחריותך בכל הנוגע לשמירה על בריאות הציבור.

    ביום ראשון תוגש תלונה לרשויות בנוגע לכך.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה

      אזרחית מודאגת, 23/09/05 17:43

      אתה צודק מה היא חושבת שהיא רופה שיכולה לדבר על תרופות שתתעסק בעצות מטומטמות

      הגב לתגובה זו

      • רצית לכתוב...

        ג'ולי, 23/09/05 19:49

        ששתעסק ברפייה וטעית מצד שני אצל אודטה זה סוג של תרפיה..

        הגב לתגובה זו

    • לאזרח המודאג

      זיכרי סקוט, 23/09/05 18:29

      אתה ממטורף!!

      הגב לתגובה זו

    • תגובה

      נילי, 23/09/05 20:06

      צודק

      הגב לתגובה זו

    • מה אתה מאיים???

      R, 23/09/05 21:21

      לא טוב לך אל תקרא!! את האיומים שלך תשמור למקומות אחרים. אני כקוראת קבועה בזה ונגעלת מאיומים כמו שלך.

      הגב לתגובה זו

      • על מי את מגינה?

        עוד קוראת נגעלת, 24/09/05 10:06

        על אישה בורה שמפזרת הפחדות?
        אם את חושבת שהיא צודקת (ויש לך מקור מהימן יותר ממנה), זה דבר אחד, אבל אם היא לא צודקת- מותר לה לכתוב כל דבר?
        לשקר, להפחיד, לזרוע בהלה.

        הגב לתגובה זו

      • ואני נגעל מאנשים כמותך וכאודטה

        אזרח מודאג 2, 24/09/05 11:09

        שמקשקשים שטויות וחושבים שהם יודעים משהו בזמן שהבורות שלהם מחלחלת לכל חלקה טובה של האנושות.

        הגב לתגובה זו

      • צודק

        רותי, 24/09/05 14:02

        אני גם חושבת שאודטה הפעם הגזימה היא נותנת נתונים לא נכונים על הרכב הרטלין ויש הורים שיפסיקו ביגלל כתבה כזואת לתת לילדים את התרופה ויכולים ליגרום לנזק .
        אני חושבת שאודטה טועה ומטעה יש גבול לטיפשות

        הגב לתגובה זו

    • שווה לנסות לארגן אפילו עצומה

      לחץ ציבורי, 24/09/05 10:16

      שמערב יתחילו לעשות הגהה על הטור שלה.

      הגב לתגובה זו

    • צריך לתבוע לה את הצורה

      עד מתי, 28/09/05 11:37

      אנשים סתומים צריכים לדעת לסתום גם את הפה.

      הגב לתגובה זו