• 68.

    ומה אחרי החתונה?

    אחרי, 23/10/05 22:34

    אני תודה לאל נשואה באושר ושמחה, ומאחלת זאת לכל אחד ואחת (אם הם רוצים כמובן).
    אבל מציק לי מאוד שמוכרים (לנשים בעיקר) כאילו החתונה היא פסגת השאיפות., ושלאחר החתונה הכל מתקטן מתבטל, העיקר שהשגתם את היעד הנכסף. ולאחריו מיד אל תשכחו מהר להביא ילדים.
    לחלוק את החיים עם מישהו שאוהבים אכן יכול להיות כף גדול, ושדרוג רציני לחיים. אבל זה ממש לא להיות או לא להיות. גם אחרי החתונה, גם לאחר שתסמנו V על הרגע הנכסף, יש עוד חיים. ואסור לשכוח את זה. החתונה לא תפתור לכם את כל התמודדיות הקימות בחיים, לא תהפוך אתכם להיות אנשים טובים או מאושרים יותר ממה שהם היום.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אמן. מצטרפת לתפילותיך. רק אושר (ל''ת)

    חיה, 10/10/05 12:58

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    ואני דווקא מתגרש עכשיו. (ל''ת)

    זה המזל שלי, 05/10/05 21:18

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    את מקסימה (ל''ת)

    א, 29/09/05 17:14

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    אאאאמממן!!!

    רונית, 26/09/05 03:22

    נהניתי מכל מילה ותודה על האיחולים!

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    איזה כיסוי ראש את מציעה ?

    bn, 25/09/05 16:30

    1. הפיטשיילע האופנתית אלק של ימינו .?(מין בנדנה /מטפחת נראית כמו של עוזרת בית סטריאוטופית משנות החמישים - זה מה שמודרני היום - לא להאמין).
    2.כובע מקושקש/מקושט עם סמל החברה שהפיקה אותו? (פרסומת חינם במאות שקלים - שמעתם פעם על מעצב/מעצבת אמיתיים ששמים שאת שמם או את סמל בית העסק שלהם כך שיתנוסס על הבגד? ולמה אתן נותנות שטח פרסום חינם בכל כך הרבה כסף , מאות שקלים למי שלא יודע ).
    3.איזה כיסוי את מציעה ?
    מטפחות עם קשירות נוסח עיר דוד, נוסח ערביות ביהודה ושומרון (מתחברים לאדמה ??), מרכז הרב ? כובע והצמה המשתלשלת עטופה בפיטשיילע? מטפחת ועליה כובע ?

    לא רוצה, לא רוצה, לא רוצה !!!
    תעזבי אותנו לנפשנו.

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    גם את צריכה כיסוי ראש

    רווק מבוקש, 25/09/05 13:28

    לגברת רבקה יפה, גם את צריכה כיסוי ראש אמיתי ולא פיאה

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מיקסר קיטשן?

    מי, 25/09/05 11:27

    מה זה מיקסר קיטשן ולמה הוא כל כך טוב? חוץ מזה למה שנה ראשונה אצל ההורים שלה? ואם הוא רוצה להתפלל במקום שהוא רגיל?

    הגב לתגובה זו

    • מיקסר קיטשן הוא

      המסביר לצרכן, 27/09/05 14:53

      מיקסר קיטשן הוא מיקסר תוצרת Kitchen Aid שהוא דגם מיקסר מאד ידוע

      הגב לתגובה זו

    • יש לך הרבה מה ללמוד

      אני, 23/10/05 22:22

      בתור נשואה. זה קשה יותר לבת לעזוב את בית הוריה.. קצת רגישות בשנה הראשונה לפחות לא תזיק

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    גם כיסוי תחת??

    המכסה.., 23/09/05 03:52

    בימים טרופים אלו..
    בנות ישארל הכשרות.. צריכות לעבור גם במקווה מים פתוחים.. כמו הים הגדול. ואחוריהן חשופים!! -חרמנא ליצלן!!..

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    אשכנזי מחפש כלה- יש קופצת?

    אבי, 22/09/05 22:38

    אני בן 28
    רווק
    אשכנזי
    נראה טוב
    (דתי-לא דוס)
    רוצה להתחתן עם כלה אשכנזיה ירושלמית
    בוגרת בנפשה

    בא לך לתת לזה צ'אנס?

    הגב לתגובה זו

    • אממממ.....

      בת 21, 23/09/05 11:57

      יש לך דרישות...
      אשכנזיה....
      ירושלמית....
      בוגרת בנפשה....

      אתה בוגר בנפשך?

      בהצלחה....

      הגב לתגובה זו

      • אולי יש לי מישהי בשבילך

        מיכל, 23/09/05 12:01

        בת גילך. בהחלט חכמה ובוגרת.
        מה זה ירושלמית?
        מי שגרה שנים בירושלים (כולל עכשיו) ורוצה להמשיך לגור שם - זה נחשב?
        או רק מי שנולדה בירושלים?

        בכל מקרה השר כתובת אי מייל ואני אשלח פרטים. ומי יודע?

        הגב לתגובה זו

        • הנה הכתובת שלי

          אבי, 23/09/05 13:30

          rabbi_ab@yahoo.com

          הגב לתגובה זו

          • אליה וקוץ בה

            ריקי, 23/09/05 15:24

            אני בת 25
            ירושלמית אסלית
            עו''ד
            נראית לא רע בכלל
            אבל... רחמנא ליצלן... ספרדית.
            מעוניין בי?

            הגב לתגובה זו

            • כן בוודאי

              אבי, 24/09/05 23:15

              את מוזמנת לצור קשר

              rabbi_ab@yahoo.com

              הגב לתגובה זו

            • שיחקת אותה

              שרון, 25/09/05 18:40

              ידעת להתגמש ברגע הנכון על הדרישה הטיפשית ההיא. הגלות נגמרה מזמן מזמן.

              הגב לתגובה זו

    • גבר, מילה של עצה

      דובי הראל, 26/09/05 09:13

      עזוב את הקטע של האשכנזיות. אתה אשכנזי, היא אשכנזיה. מה זה חשוב? אין לך מה להתגאות בזה שהגויים שהתעללו בסבים שלך היו גרמנים או פולנים ולא מרוקאים. זה באמת חשוב? לא הרבה יותר חשוב שאתה יהודי ישראלי?

      תתחיל לחיות כאן. בתור שלב ראשון אני מציע לך לרדת מהסינון הזה של ''בחורה אשכנזיה''. לא תאמין - אישתי תוניסאית, והיא אפילו אקדמאית, כן,כן...

      בשלב שני, תפסיק לציין שאתה אשכנזי. זה לא כזה חשוב מי אתה, אלא איזה בן-אדם אתה. חפש בן-אדם לבנות איתו זוגיות. בן-אדם שמתאים לך באופיו, ולא ''אשכנזיה''. לא תאמין, אבל ''אשכנזי'' זה לא תכונת אופי. בימינו - זה אפילו לא סגנון חיים.

      יכול להיות שהסבים של האושר שלך עלו מתימן...

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    מאמר מביך

    דנה, 22/09/05 16:58

    אני דתייה ואפילו נשואה (בניגוד ל ''עיצות'' של דודה רבקה התחתנתי מאוחר יחסית, הסבלנות בהחלט השתלמה ...) ועלי לציין שבשם נשים בכלל ונשים דתיות בפרט הובכתי מהסטריאוטיפים הקרתניים והמגוכחים המוצגים במאמר. האם אנחנו הדתיים\יות עדיין חיים בימי הביניים ?

    הגב לתגובה זו

    • למה ימי הביניים?

      רווקה, 23/09/05 00:47

      למה להתייחס למאמר כאילו הוא מימי הביניים.אין מה לעשות, זו המציאות. בתור רווקה שכבר מחפשת מספיק שנים את המיועד אני רק רוצה להגיד אמן!

      הגב לתגובה זו

    • צודקת

      שושנה, 23/09/05 09:57

      מאמר ייכנעי.
      היום בנות רבות רוצות לעשות דדברים אחרים בשנות העשרים שלהם.
      היא מתארת את זה,כאילו כל בת שהשיער שלה כבר מספיק ארוך,מתה להכנס מתחת לחופה.
      איזו ייכנע!!

      הגב לתגובה זו

      • רוצות דברים אחרים בשנות העשרים

        יפית מודל, 02/10/05 08:42

        ובשנות הארבעים מנסות להרות ללא הצלחה. כמות הביציות שלנו הולכת ויורדת בתלילות ואין מה לעשות, משפחה זה כמה שיותר מוקדם, הקרירה במשפטים תחכה

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    אמן! (ל''ת)

    שרה, 22/09/05 15:10

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    לא רוצה לא רוצה

    לא רוצה, 22/09/05 14:55

    לא רוצה להיות כלה...

    הגב לתגובה זו

    • נסתדר בלעדייך..

      דיווח, 23/09/05 01:38

      יש ה-מון בנות החולמות להיות כלות בהקדם האפשרי.

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    תודה, רבקה נוג ללב- אמן!

    רווקה, 24.5, 22/09/05 14:30

    הלוואי... כבר לא נעים לי להתפלל על זה כ''כ הרבה ולהציק לאבינו שבשמיים....

    הגב לתגובה זו

    • אל תוותרי - גם תפילה, גם דייט

      חיה, 10/10/05 13:03

      כמו יעקב כשהתכונן. חשוב למשיך לפנות לאבינו שבשמים - הוא חלק חשוב בחיינו. מי יתן ובזכות שנתת לו חלק בחייך , יתן לך את חלק השני.
      שנה טובה

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    לך אין כיסוי ראש...

    לא רוצה, 22/09/05 13:38

    אז אולי תברכי אותנו לשנה הבאה בפיאה? אוי ואבוי...

    הגב לתגובה זו

    • FOR YOUR INFORMATION

      There are kipot, 22/09/05 19:06

      to wear beneath the PEAH, no pun intended. There are many that do wear it, since the invention of simulating the color of the skull, beneath the hair of PEAH making it look natural. There might be a possible reference in Rivkah's title
      חובשת כיפה שחורה
      . In any which case, it is her own private business. The main thing is, to cover your hair well, within Yahadut's guidelines. May Hashem send your basherte, across the Yam Suf quickly and easily, without having to get wet. Shana Tova.

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    לא מיצינו?

    שיבולית, 22/09/05 12:33

    במאה העשרים ואחת אפשר כבר לרדת מהוריד של כולם? ולהסתפק כל אחד בחייו האישיים שלו, כל אחד ואחת יתחתן ,או שלא, בזמנו על פי בחירתו. זה לא בר מצוה לא צריך לעשות כולם ביחד באותה שנה.
    נראה לי שנגיע לתוצאות משיבעות רצון הרבה יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    שדכניות...

    עודד, 22/09/05 10:05

    בא נדבר לענייו...
    יש לכם מספר טל של שדכנית טובה באיזור ירושלים ?

    הגב לתגובה זו

    • חסרות שדכניות בירושלים?

      ארל'ה, 22/09/05 14:04

      לפעמים נדמה שיש כאן רק שדכניות

      הגב לתגובה זו

      • טלפונים של שדכניות!!!

        נדב, 23/09/05 12:21

        מי שיודע שמות של שדכניות עם טלפונים מתבקש לרשום אותן !!!!!!

        הגב לתגובה זו

    • חיה ויינר מעופרה... (ל''ת)

      אישה מקסימה!, 25/09/05 15:53

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    יופי, ככה נמשיך לנהל את העולם

    גבר, 22/09/05 09:38

    טוב מאד. שהנשים ימשיכו להתעסק בשטויות שלהן של למצוא חתן ולגדל ילדים ויתנו לנו להמשיך לנהל את העולם בשקט. יופי רבקה, כן ירבו !

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    יישר כוח!

    רחל, 22/09/05 09:27

    כתוב מהלב ברגישות נדירה ובכנות מאלפת. תודה רבה רבקה יפה, המשיכי לכתוב כך ושנה טובה לך, למשפחתך ולכל עם ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    עם אשכנזי כמובן (ל''ת)

    רונית, 22/09/05 09:19

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    שכחת להגיד שעם אשכנזי בלבד (ל''ת)

    קרן, 22/09/05 09:15

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    להקיא מרוב שוביניזם.

    שושה141, 22/09/05 09:10

    כמה סטראוטיפים, כמה שוביניזם, כמה הנצחת עיוותים.
    והכל תחת המשפט המתנצל של ''ככה זה''. סליחה?
    פעם היו אומרים ''ככה זה ''על זכותו של גבר לאנוס את אשתו, אז זה אומר שצריך להנציח את זה?
    זה שהבנות ''לחוצות'' יותר זה בגלל שאת וחברותיך שטפו להן את המוח שהן מגשימות את עצמן רק בחתונה ולא משנה אם הן מצאו תרופה לסרטן ולאיידס ביחד, כל זמן שאין חתן את לא שווה כלום.
    מי צריך גברים שוביניסטים כשהשוביניזם נוטף דווקא מהמשתפ''יות הנשים כמוך?

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    פתרון החידה

    דבורה הנביאה, 22/09/05 08:35

    הכל מתבסס על החינוך בבית.
    מי שקונה לילדה בובה ולילד אוטו.
    למרות שהילד דוקא רוצה לשחק עם בובות, והילדה תנהג הרבה בחיים.
    הלחץ להשיא בנות כמה שיותר מהר
    נובע מלחצים חברתיים בסביבתה של הכותבת.
    שכן מבחינה מינית, סבתותינו ילדו את ילדיהן בגיל 16 (ואני אשכנזית!).
    בתימן באפגניסטן ובאתיופיה השיאו בנות בנות 12
    זה הכל שאלה של חינוך חברתי ו''המקובלות''.
    מה נכון? מה שמרגיש נכון לפרט.
    ולגבי כיסוי ראש: אצל בני דודנו באפגניסטן ובערב הסעודית, אפילו מכסים את הפנים, לצורך הצניעות כמובן עם הבורקה.
    פאה? ללכת עם להרגיש בלי?
    זה כמו הבדיחה על אברהם אבינו והכיפה.

    הגב לתגובה זו

    • אני לא מכירה את הבדיחה... (ל''ת)

      את יכולה לספר?, 22/09/05 13:44

      הגב לתגובה זו

      • תגובה

        יעקב, 22/09/05 18:55

        הבדיחה היא איך יודעים שהוא הלך עם כיפה? תשובה: לא יכול להיות שהוא היה בלי.

        הגב לתגובה זו

      • Although not familiar with

        bdicha, 22/09/05 19:13

        I am familiar that our Rivkah IMENU, covered her face upon arrival to Yitchak, which explains she did not wear a BURKA in prior, or after, and it was not like a Tzariach of a tank. Hence only a Kallah going under chupah,wears such attire.,

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    יש לי רעיון ענק!

    אני, 22/09/05 07:48

    במקום לגלח את הראש ולשים פאה על מנת ששער הראש לא יעיד על שער הערווה, הרבה יותר קל ופשוט יהיה לגלח שם למטה ולשים פאה. גם אז שום דבר לא יעיד על שום דבר.

    הגב לתגובה זו

    • איפה העורך??????????? (ל''ת)

      דונה, 23/09/05 00:42

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אוי, טעיתי במקום ובזמן -

    בלונדה, 22/09/05 06:29

    נכנסתי למאה ה- 19 לתחום המושב...

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    wonderful!thank you!!! I'm add (ל''ת)

    my wishes!!!!, 22/09/05 04:52

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    הלואי!

    תמר, 22/09/05 00:26

    מאד מתרגשת, לא יודעת למה.
    הלואי וכל תפילותייך יתגשמו במהרה ולטובה, לכולנו.
    ריבונו של עולם - אנא!
    שנה טובה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    טלי פחימה לא מוכנה ללבוש כיסוי

    זכריה, 22/09/05 00:09

    ראש, מה עושים ??

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    לשנה טובה תתכתבו ותתחתנו (ל''ת)

    היה גם אתה, 22/09/05 00:07

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    לשנה הבאה שתורידי ת'כיסוי! (ל''ת)

    הד אנד שולדרז, 21/09/05 23:54

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    תתפללי גם בשבילי

    ועוד משהו, 21/09/05 23:03

    אמא שלי, (שהיא אמא נהדרת, ואשה טובה, אבל...) לא מבינה בכלל למה אני רוצה להתחתן, וממה אני בכלל מודאגת, ולמה אני לא רוצה לנוח על זרי המחזרים הנרגשים (אבל לא המתאימים לחתונה).

    אגב, לא הסכמתי עם הרבה מהאבחנות שלך, וזה בלשון המעטה. אבל טוב הלב שעולה מהאיחול הלא ציני בכלל שלך גורם לזה שלא איכפת לי בכלל אם אני מסכימה או לא. את מקסימה, והפיסקה הראשונה, כמו גם הקטע על התפילות שלך לבתך היו מאלפים.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    א-מ-ן, לשנה הבאה בכיסוי ראש

    אפי, 21/09/05 22:45

    ואהבה אמיתית שנזכה כולנו.

    תודה רבה לך על שאת כותבת כ''כ נפלא, כ''כ אמיתי וכנה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    נהניתי לקרוא. (ל''ת)

    אלעזר, 21/09/05 22:32

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ונאמר: אמן!!! (ל''ת)

    מחכה, 21/09/05 21:02

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ברוך שלא עשני אשה (ל''ת)

    AVI, 21/09/05 20:08

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    לכל הבנות ששערן הגלוי???

    גיל, 21/09/05 18:30

    לא ברור לי מה הענין הזה של גילוח הראש וכיסויו בפאה? מי קבע שזה נורמלי וכך צריך להיות? רק בגלל שכתוב ''שיער באשה ערווה''? ואם היא מגלחת ראש וחובשת פאה מכוערת זה בסדר?
    חוץ מזה ההערה שלך לגבי גברים קרחים מגעילה. נראה שיש לך אובסשן לגבי שיער.
    אגב, את מגלחת או רק קוצצת?

    הגב לתגובה זו

    • מי אמר קרחת?

      לא קרחת, 21/09/05 19:21

      להרבה מכוסות ראש מידידותי שער ארוך מאד מתחת לכיסוי הראש.

      שלי , אגב קוצר (ולא גולח) כשנתיים אחרי החתונה מטעמי חום ונוחות.

      רק בנות לחסידויות מאד מסוימות מגלחות (והן לא כותבות או קוראות NRGׂ

      הגב לתגובה זו

      • מטעמי חום ונוחות?

        משה, 21/09/05 20:32

        אז את מקצצת שער וחובשת פאה מטעמי חום ונוחות? אולי מישהו יסביר למה לקצץ שער ולחבוש פאה?

        הגב לתגובה זו

        • היא רוצה להודיע לכל העולם

          סטודנטית מרעננה, 22/09/05 00:25

          אני נשואה! גברים, שמרו מרחק! מה רע?!
          וחוצמזה, להרבה נשים יש משאלת לב שכזו, להיות עם שיער קצר. ומשום מה בנים אוהבים שיער ארוך. אז מחכים עד החתונה. למה אתה חושב בנות נשארות שעות במקלחת?!

          הגב לתגובה זו

          • כדי לעשות בי''ד (ל''ת)

            לעצמן, 22/09/05 02:28

            הגב לתגובה זו

        • No one will sacrifice their

          hair because of, 22/09/05 03:34

          A married women is not wear her own hair uncovered in public. Cutting the hair is to prevent chatzitza at tvilah.

          הגב לתגובה זו

    • to Show that they married (ל''ת)

      & not available, 22/09/05 04:54

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    תודה לאיחולים אבל די להלחיץ !! (ל''ת)

    דן, 21/09/05 18:29

    הגב לתגובה זו

    • למה זה נקרא להלחיץ?

      רונית, 21/09/05 21:17

      לומבינה מה הקטע שלכם? אשה יהודיה כותבת על איחוליה למציאת זיווג לבנות ישראל ואתם מוצאים ישר מה להתנפל.
      תפסיקו כבר עם הרגישות הזו!
      כאילו שאם נגיד זה בסדר להיות רווקה, גם נרגיש ככה...
      די עם הפוזות
      כולנו רוצים אהבה ובית משלנו בואו נודה מזה ובואו נודה לרבקה שמאחלת לנו למצוא

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    האם בחור קרח זה שידוך נחות ? (ל''ת)

    כמה רדודה אפשר, 21/09/05 17:59

    הגב לתגובה זו

    • נכון רבי עקיבא היה קרח

      גלית, 21/09/05 19:44

      יש למישהו את האימיל שלו?

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    אמן (ל''ת)

    אמא וסבתא, 21/09/05 17:42

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה להתחתן?

    גילה, 21/09/05 17:32

    מה רע בלחיות כל פעם עם חבר אחר ולהעמיד צאצאים עם מי שמוצא חן בעיני?

    הגב לתגובה זו

    • לי נשמע כאילו זה רע לצאצאים... (ל''ת)

      יהודי., 21/09/05 19:25

      הגב לתגובה זו

    • לי זה גם נשמע רע לאישה .. (ל''ת)

      רעננה, 22/09/05 00:26

      הגב לתגובה זו

    • האידיאל של כל אדם

      ריקי, 16/03/06 23:51

      זו היא מטרת חיינו, להקים בית נאמן בישראל, ולהעמיד דורות מבורכים.

      להעמיד צאצאים, כל פעם ממשהו אחר, זה נשמע לי כמו כרטיסיה שמנקבים וכשנגמר זורקים לפח....

      זה הדבר הכי אבסורדי שיכול להיות, תחשבי על עוד 50 שנה ויותר, מה תעשי אז, תחפשי את צאצאייך, או את כל גברייך, או אולי את עצמך.

      חבל עלייך, אין כמו ללכת בדרך התורה והמצוות, בדרך הקב''ה, ואז הכל מסתדר על הצד הכי טוב.

      בהצלחה במציאת האחד יחיד ומיוחד!

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    את כותבת מקסים!

    ר., 21/09/05 17:21

    יה''ר שתהיה לך שנה טובה ומתוקה, ותמשיכי לכתוב לנו !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אז למה אשתי רוצה שאעזור בבית ?

    רן, 21/09/05 16:03

    כתבת (בחוכמה) ''נשים משתוקקות לתינוקות, ככה זה''.
    אז אם ככה, אל תבקשו מאיתנו לסייע כל כך הרבה בטיפול בילדים.
    ביום שישי אני רוצה לשבת עם כוס תה ועיתון של שבת, לא לרוץ אחרי הילד. אני לא ביקשתי להביא אותו, אז למה אני צריך לעבוד כל כך קשה?

    הגב לתגובה זו

    • הנה עוד תוצר מוצלח במיוחד

      מיכל, 21/09/05 17:26

      של נישואי הבוסר הדתיים.
      חבל שאין מנזרים ביהדות -בדיוק לאנשים כמוך.

      ניחוש שלי - היא מבקשת שתעזור כי:
      א. הוא גם הילד שלך.
      ב. היא עייפה.
      ג. זה הדבר היחיד שאתה מוצלח בו.

      הגב לתגובה זו

      • אבל אני לא רציתי בו!!

        עידו, 24/09/05 20:28

        מי שרוצה ילד - הוא אחראי לטפל בו.

        הגב לתגובה זו

    • כי... זה גם הילד שלך?

      יהודי., 21/09/05 19:26

      אלהים, נראה לי שצריך לאסור על הולדת ילדים בלי רשיון...

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    עם יד על הלב - רבקה צודקת

    רווקה וזהו, 21/09/05 15:51

    חסר הקשר, חסר בן הזוג אבל להודות בזה בפה מלא, בפומבי - מה פתאום!
    כל מין והתסביכים שלו, כן, גם אצלנו, המגזר היפה (והחזק, אפשר לומר) יש הרבה... עם כל העצבים והקושי להקשיב למבוגרים מאתנו, מותר לנו מדי פעם לשמוע מה יש לדור ההורים להגיד (בסוף איזה בעסה, תמיד הם צודקים).

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    בא לי לבכות

    נמאס לי, 21/09/05 15:02

    כל כך נכון וכתוב מהלב! מי יתן ותפילתך תתקבל (לפחות לגבי... סתאם, לכולם)

    הגב לתגובה זו

    • בא לי לבכות-זה מתכון לאומללות

      רבקה מוסיפה, 21/09/05 18:02

      הלחץ הזה של אנשים מהסוג של רבקה - מביא לכך שהרבה נישאים מלחץ ,מתפשרים , מוותרים על אהבה ומגלים שאין להם הרבה משותף עם בן הזוג , לפעמים נגעלים אפילו. עדיף להתחתן שנה שנתיים באיחור ולמצוא את בן הזוג המתאים מאשר להתחתן מלחץ ופחד להישאר רווקים.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    נפלאות הסטטיסטיקה

    מיקי, 21/09/05 15:00

    באופן תמוה לגמרי מספר הרווקים דומה למספר הרווקות, כפועל יוצא לא הבנתי את הסעיף הראשון שלך.
    אלא אם כן עלי להסיק מדברייך שגבר מקריח הינו פסול חיתון.
    ורק אל תגידו לנו אח''כ שרק בנים מחשיבים חיצוניות.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    פולניה משועממת (ל''ת)

    פולני משועמם, 21/09/05 14:52

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אני מוכן לעזור

    אבי, 21/09/05 14:47

    במימוש האיחול, אז אם יש הצעות אני פנוי באי מייל abir9001@hotmail.co.il

    אני ממתין גבירותי.

    הגב לתגובה זו

    • תספר קצת על עצמך

      חבצלת, 24/09/05 20:32

      לפחות פרטים בסיסיים: גיל...

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אני לא מסכים, ואסביר:

    ברני, 21/09/05 14:43

    לרבקה יפה,
    1. כדאי שתראי פעם מה הולך בעזרת הגברים, גם אלינו מעיקים, וגם אותנו מברכים, ואם זה לא מספיק - אז יש גם את הנשים בחוץ בדרך הביתה.
    2. בנות טובות לא רוצות בנים ''מתהוללים'', זה פשוט לא נכון מה שאת אומרת שלבנים מתהוללים יש נטיה לסלוח, ואני מדבר מנסיון של 3 אחיות שבפרוש אינם דוסיות.
    4. גם בנים אוהבים ילדים, וגם בנים מתרגשים מתינוקות בבית הכנסת, נכון - לא תמיד אנו מראים זאת...
    5. בעניין זה אני מסכים לחלוטין! ואנו הבנים לצערי לא מספיק רגישים לעניין הזה.
    6. האינסטינקט האבהי אינו שונה מזה של האם בעניין שידוך הילדים.
    8. נכון שאצל בנות ההורים (גם האבא!) קצת יותר לחוצים בגלל העניין הביולוגי, אבל בתכלס, הם רוצים לראות נכדים גם מהבנים וגם מהבנות!!!
    תודה על האיחולים, שה טובה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק !!

      דן, 21/09/05 18:27

      גם הבנים רוצים ליבנות בית וילדים
      גם עלינו יש לחץ

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    לא הבנתי.

    אלון, 21/09/05 14:31

    את מאחלת לבנות ישראל חתן או חתן אשכנזי בלבד?

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    את צריכה טיפול דחוף

    הפסיכאטר המחוזי, 21/09/05 14:30

    מה זה השטויות האלו. אפשר לחשוב שלהתחתן זו המטרה היחידה בחיים.
    במקום להלחיץ את הבחורות תרגיעו קצת שום דבר לא יקרה לבחורה שתתחתן בגיל 25 ותוכל להיות אמא נורמלית לילדים שלה.
    חוץ מזה הנוהג המוזר הזה להינשא בגיל 19 תוך כדי לימודי ההסדר (עוד מוסד מיותר) ייגרמו לכך שהכולוסייה הדתית לאומית תהפוך לאוכולוסייה ענייה ולא משכילה.
    מה לעשות את אדם מיושן שחי בעולם שאבד עליו הכלח.
    חוץ מזה להתחתן זו לא תחרות מי שהתחתנה בגיל 18 לא תמיד זוכה במדליית זהב אלא סתם בילד שלא יודע ולא ידע לנהל בית.
    שנה טובה

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    בת כמה הבת שלה התארסה?

    חייבת לדעת, 21/09/05 14:21

    מעניין אותי לדעת כמה שנים היא לא ישנהה בלילה כי הבת שלי כבר בת עשרים ואחת ואני כבר לגמרי הסטרית...

    הגב לתגובה זו

    • בת 21? רחמנות!!!

      בת 22., 21/09/05 16:40

      זה לא סוף העולם להיות בת 21 ולא נשואה....
      אמהות ממש מגזימות- מי שישמע???? איזו זקנה!!!!!!!! תחשבי על נשים בנות 25 ומעלה- שלהם הרבה יותר קשה למצוא זיווג בגיל כזה....

      הגב לתגובה זו

      • זה לא סוף העולם?

        מישהי, 23/09/05 11:49

        אני בת 21 וחצי, ופוחדת מהיומולדת המתקרב, 22 בלי חבר ובלי תכנוני חתונה???
        רבקה הזאת נשמעת כמו אמא שלי, וכמו כל הדתיים, שהפכו את הלהתחתן מוקדם לנורמה מחייבת, ומי שלא אז יש לה בעיה.

        הגב לתגובה זו

    • 28-29 (ל''ת)

      לרכלן, 21/09/05 17:57

      הגב לתגובה זו

    • 24-25

      אחד שמכיר, 21/09/05 18:06

      הבת של רבקה יפה התארסה בגיל המופלג הנ''ל. אני לא חושב שזו טרגדיה.

      הגב לתגובה זו

      • אורית התארסה בת 22 וחצי

        אחת שמכירה, 21/09/05 19:38

        ולמה אתה סתם מקשקש?

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    אני רוצה לצאת או עם אריאל טלבי

    חדוה, 21/09/05 14:14

    או עם עובד בן חורין או עם צביקה דויטש! אבל הבעיה שאף אחד מהם לא בעניין.... אווווווווווווווווווף!!
    כנראה שבשבילי זה סוף הדרך :)

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק לשם כך

      פתרון, 21/09/05 15:40

      אריאל פרסם באתר ''דוסיבות'' את האימייל שלו...בראיון שנערך עימו באתר.
      את יכולה לנסות את מזלך...

      הגב לתגובה זו

      • אז זהו,שלא...

        ella, 21/09/05 17:04

        ממש רציתי להכיר את אריאל אבל הוא ממש לא מעוניין ומסנן...זה מזה מבעס...אבל אם בא לך אפשר לפתוח קבוצת תמיכה...

        הגב לתגובה זו

        • תפסיקו להתלהב מכל סנוב!!! (ל''ת)

          משה, 26/09/05 00:52

          הגב לתגובה זו

      • אז זהו שמסתבר שהוא לא

        חדוה, 21/09/05 18:05

        שלחתי מייל כבר והוא ענה שהוא לא
        מעוניין, כנ''ל לגבי צביקה..
        מה שמשאיר לי לנסות להשיג את המייל של השלישי בחבורה.. :)

        הגב לתגובה זו

        • אריאל כזה מאמי!!! הוא לא תפוס

          ש, 22/09/05 01:06

          ואני יודעת בבטחון כי אני מתפללת איתו בביה''כ ברחובות וההורים שלנו חברים עם שלו

          הגב לתגובה זו

      • יכולת כבר לחסוך ללחוצה הזאת

        שלומי, 21/09/05 18:48

        זמן ולתת לה ישר
        arieltalbi@walla.co.il

        ואם כבר אז גם תמסרי לו ד''ש משלומי
        מהלימודים

        הגב לתגובה זו

    • בתור אחד שמכיר את עובד

      מתן, 21/09/05 17:39

      כדאי שתחשבי פעמיים בתוכנית הוא יצא כלי אבל במציאות כדאי שתבררי אצל החברים שלו מהצבא ולא נמשיך מחמת לשון הרע

      הגב לתגובה זו

      • נכון מאוד, אני גם מכיר את עובד

        איתן, 21/09/05 18:29

        והוא ממש לא בחור נפלא כמו שניסוי לצייר אותו. וגם אני לא ארחיב.

        לגבי צביקה אני חושב שהוא בחירה לא רעה, וגם מחברים שלי הבנתי שאריאל אחלה בחור (וצחוק הגורל הוא שדווקא את הבחור ה'טוב' ניסו בתוכנית להוציא ה 'רע' ובלי הרבה הצלחה מסתבר)

        הגב לתגובה זו

      • תמשיך..התחלת ולכן..

        שיקשק, 22/09/05 00:57

        רוצים פרטים! מה היה בצבא? לא מכירה חברים שלו, אנא עיזרו

        הגב לתגובה זו

        • במעריב היה כתוב שעובד גרוש (ל''ת)

          יוסי, 26/09/05 00:52

          הגב לתגובה זו

    • אז יש לי סקופ אם את רוצה..

      ע.כ, 21/09/05 18:35

      הוא מלמד לפסיכומטרי באולפנה בעופרה (כן כן) אז אם את רוצה כ''כ את בטוח תוכלי למצוא דרך אחרת לתקשר איתו חוץ מאי מייל.
      א-ב-ל סתם שתדעי שיש בחוץ עוד הרבה בחורים מצויינים ולא צריך ללכת רק לאלו שמפורסמים! (למרות שלא מזיק לדעת כבר עם מי יוצאים לבליינד דייט.. :) )

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא הגזמת בכלל...

    שרה, 21/09/05 14:11

    ''הלילות המסויטים, התפילות, הנדרים והיסורים שעברתי עד האירוסין שלה''
    זה כ''כ מאפיין את המגזר הדתי. הסגידה המוגזמת לחתן את הבת בכל מצב ובכל מחיר. כאילו שאם חיתנת אותה נגמרו כל הבעיות, יש שלום עולמי ורעבי כל העולם שבעו...

    הגב לתגובה זו

    • על אחוזי

      chaqun, 21/09/05 15:45

      הגירושין הגבוהים במגזר משום מה אף אחד לא מדבר.
      נשאלת השאלה האם יתכן שהלחץ המסיבי שמופעל על הרווקים , מצד ההורים ומצד ''יכנס שדוחפות את האף שלהן'' (כדוגמת הכתבת המהוללת רבקה יפה) הוא אחד מהגורמים העיקרים לנישואי הבוסר שמובילים לגירושים....

      הגב לתגובה זו

      • Nissuei Bosser ALWAYS

        better than, 21/09/05 23:59

        If you do your homework right, the better the chances not getting divorced. Of course, the couple have to be mature, without any questions. However, it is not the issue of youth that has its adverse affect. It is the faith of how much each partner is willing to invest into each other. It is the midot of forgive and forget, that is mostly at play, all else is small change, next to age or any other criteria. As the saying goes, Have values, will travel.

        הגב לתגובה זו

        • למה להכניס ראש בריא למיטה חולה

          שוב אני, 22/09/05 00:31

          החכמה היא לא להשאר נשוי ולא להתגרש...החכמה היא להתחתן עם האדם הנכון ולחיות באושר.
          דעות כמו שלך הם שורש הבעיה.
          אנשים לא צריכים מלכתחילה להתחתן אם הם לא מתאימים.
          בשביל למצוא את הבן אדם הנכון צריך לבדוק בקפדנות ובלי לחץ את המעומד עוד לפני החתונה, ולראות אם אכן הוא האדם המתאים.

          הגב לתגובה זו

    • מסכימה איתך...

      בת 22, 21/09/05 16:41

      הגיע זמן שאנשים ייקחו את החיים בפרופורציות.......
      ולא יכנסו להיסטריות מוגזמות!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    את כ''כ לא חכמה לפעמים (ל''ת)

    רווקה מאושרת, 21/09/05 14:05

    הגב לתגובה זו

    • מאושרת? באמת?

      דודי, 21/09/05 20:06

      או משדרת פסון? כמה רווקות מעל גיל 25 יש שניהנות מהרווקות שלהן?
      כל החברות והידידות שלי מהמגזר הדתי ולא החרדלי, כבר לא מעמידות פנים של ''איזה כיף להיות רווקה''

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    שוביניזם שמנציח את עצמו (ל''ת)

    זוועה, 21/09/05 13:57

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ברוכים הבאים לשטעטיל!!!!!!!!! (ל''ת)

    nrg יהדות, 21/09/05 13:47

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ומי ישלם ? בנון ישלם ?! (ל''ת)

    הוריקן זוהר, 21/09/05 13:41

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    זהו נרגעת משטיפת המוח העדתית? (ל''ת)

    קרן, 21/09/05 13:31

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שרק אחרי התגובות שהיו

      ד''ר ירון, 22/09/05 09:18

      כאן היא הבינה שלגטימי לתת ביטוי משמעותי לעדה בבחירת בן הזוג

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מה שלום הבת התימנית שלך? (ל''ת)

    דחבש, 21/09/05 13:28

    הגב לתגובה זו

    • אתה בושה לעם הפרענקי. (ל''ת)

      אשכנזי, 21/09/05 13:47

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    בחורים בחורות מבוגרים

    אנונימי, 21/09/05 13:21

    בס''ד
    רציתי רק להעלות בעייה של רווקים ורווקות בגיל יותר מבוגר 30-40 וצפונה.
    בגיל הזה דווקא הבנות מאוד בררניות ועקשניות, עם ציפיות מוגזמות בתחום החומרני.
    נא לא לשכוח שלנשים יש גיל פוריות ורןב הבחורות בגילאי 35-40 נמצאים בסוף תקופת הפוריות שלהן .
    אז בכל זאת את יש הבדלים ביולוגיים בין המינים.
    נא שכנעו אותן לרדת מהדרישות הגבוהות והמוגזמות והלא מציאותיות בעיקר בתחום החומרני _כאשר זה מסווה לרוב בתחפושת של התאמה רוחנית ונפשית אבל השם יודע שהדגש אצלהן זה בעיקר על כסף וקריירה והן רוצות את זה הכי הכי ובגדול.
    אחר כך מתברר לרובן שהן כבר לא מבוקשות ולא פוריות, ונא לא להסתמך על מקרים יוצאי דופן כי כבר אמרו חכמינו אין סומכים על הנס.
    שהשם ישמע צעקתינו ןיזכינו להקים בית בישראל למען שמו.
    שנה טובה


    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מוכשרת!! את פשוט מוכשרת

    נועה, 21/09/05 12:46

    ו... אמן ואמן!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אמן!!! (ל''ת)

    שרית, 21/09/05 12:31

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    עצה לרבקה

    י.י., 21/09/05 12:18

    מספיק להלחיץ את הבנות להתחתן, גם כך אחוזי הגירושין הולכים וגדלים במגזר הדתי גם בגלל נישואי בוסר, לא צריך שיתווספו עוד גרושים וגרושות בגלל לחצים של אמהות כמוך.
    את יודעת כמה קשה לגרושה דתייה עם ילדים להתחתן שוב.

    הגב לתגובה זו

    • נישואי בוסר-ספור כיסוי

      קוראת נבונה, 21/09/05 23:40

      הסיבה לריבוי מקרי הגירושין היא בעיקרה פינוק וחוסר חינוך לזוגיות.
      הגיל לא יפתור בעיה עקרונית זו. נישואי בוסר אינם תרוץ הולם לדור אנוכי ונהנתן שמרים ידים עם הופעת הקושי הקטן ביותר בחיי הנישואין

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    יקירתי אל תכללי אותנו

    דניאל, 21/09/05 12:09

    אל נא תכלילי מחצית מן האוכלוסיה בתפיסתך הצרה על רצונותיהן ודאגותיהן של הנשים לשמחתי הרבה ישנם גברים רבים אחרים ונשים רבות אחרות.

    הגב לתגובה זו

    • אל תשפוט הורים עד שתגיע למקומם

      מיכל, 21/09/05 13:54

      לא כדאי להלחיץ ובהחלט מלחיצים סתם.
      בכל זאת - שיקום מי שלא רוצה לראות את ילדיו נשואים באושר!
      זו לא רק דרישה אגואיסטית ל''קצת נחת'', אלא שהלב נכמר למראה בחורה או בחור בודדים. מים רבים לא יכסו על העצבות שבבדידות (ואין הכוונה לגיל 21+).
      אם כואב לי על ילדי שנעלב ומתחיל לבכות בגן, מה יגידו הורים שרואים את ילדם הגדול בצרתו, ויודעים ששום נשיקה או חיבוק לא ירגיעו ולא ישכיחו?
      ומי רוצה להרגיש שמרחמים עליו, כשהוא כבר אדם בוגר ומצליח בזכות עצמו? הרי אף אחד לא רוצה שימדדו אותו רק בקריטריון של ''התחתן/ לא התחתן'' - לא פשוט בכלל.

      בכל זאת, הערה אחת רבקה - גם לגברים יש אינסטינקטים הוריים וישנם אבות לא פחות טובים מאמהות, ואף טובים יותר.
      הזדמן לנו להכיר זוג בני גילנו, ורק מהמבט ששלח הבחור אל ילדי ידעתי מיד שהם חסוכי ילדים והלב נצבט. הכמיהה לילד משותפת לגברים ולנשים, למרות שישנם הבדלים בחינוך והם הם שמשפיעים על היחס לקריירה וגם על החצנת הרצון בילדים (בנוסף כמובן לשעון הביולוגי המעצבן).
      גם הורים לבנים מייחלים לנישואיהם ובאמת הגיע הזמן להלחיץ קצת פחות את הבנות ואולי קצת פחות את הבנים - בחור בן 34 עם בחורה בת 20 זה לא לעניין, למרות שהיא סחורה טריה יותר (איכס! איזה גועל!).
      שנה טובה ושירבו שמחות.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    מאמר יפה (ל''ת)

    ניר, 21/09/05 11:54

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ואיפה כיסוי הראש שלך?

    מוטי, 21/09/05 11:53

    אם את קוראת לעצמך דתייה אז שימי כיסוי ראש. פאה זה לא נחשב.
    אי אפשר להיות חצי דתייה. דתילונית כזאת כאילו.

    הגב לתגובה זו

    • מדוע זה לא נחשב?

      אסופית, 21/09/05 12:34

      אל תגיד לי ''זה נראה כמו שיער'', מכיוון שזה כבר תלוי בכל פאה ופאה.
      ברגע שאתה מחוייב לפסיקה הלכתית, אתה חייב להודות שיש הרבה פסיקות של ת''ח חשובים שהתירו פאה.
      דעתך יכולה להיות לא נוחה, אתה יכול להגיד שעדיף מטפחת, אבל אין שום סימוכין לקביעה החד משמעית שלך.
      בעיקר זה מעיד על ילדותיות.

      הגב לתגובה זו

      • על ילדותיות ?

        מ, 21/09/05 14:51

        הלואי, אני חושש למשהו גרוע יותר.

        הגב לתגובה זו

        • !NOTHING TO WORRY

          PEAH IS KISSUI, 21/09/05 23:42

          MEHADRIN MIN HAMEHADRIN IS MITPACHAT, ON condition it covers 100% of ALLLLLLLLL HAIR. No Hello hairs from the front, no peekaboo hairs from the side and back. Many, if not most women wearing either hats, or Mitpachat, without proper kissui, do make sure that their OWN hair DOES appear and makes itself visible to the public. That is when 'SAAR BESIHA ERVA kicks in, no ifs or buts. However, when wearing a PEAH, when your intentions are to cover your hair, it is geared and engineered to cover 100% of ALL hair 360 degrees both longtitude AND latitude, East , West, North, South. If you are a follower of RAV Ovadya Yossef, do as he tells you. If you are an Ashkenazi, you listen to your Rabbis, assuming they are Chared lidvar Hashem, eli veli divrei Elokim chayim. Rivka Yafa is of European descent, and has her own minhagei Halacha mekubal from the old home, and that's exactly how they covered their heads, bli shum pikpuk. I would highly advise you, that before you criticise, go learn your Dvar Halacha from mekor musmach. Rivka is of quite noble character, never attacks anyone personally, writes articles of high caliber promoting true Yahadut, of interest for both Charedim and otherwise, Kind, K-ompasionate, and K-onsiderate, each article a BON BONS of its own class.

          Thank you, and wish Rivka and her whole family A SHANA TOVA UMTUKA.

          from an avid follower

          הגב לתגובה זו

          • כתוב בעברית-שפת הקודש

            מוטי, 22/09/05 07:16

            נו באמת אתה גם לא כותב בשפת הקודש וגם אומר שפאה זה בסדר? עד לאן השטחיות הזאת בהבנת התורה? פאה זה לא נחשב. נקודה. נשים לובשות פאה רק בגלל שהן מתביישות לשים כיסוי ראש כי זה ''פרימיטיבי'' והרי הן ''נאורות'' ומשכילות ומודרניות. אוי לנו מנשים כאלו ואוי לנו מרבנים שמאשרים פאה. אין גבול לחוצפה.

            הגב לתגובה זו

            • The keyboard first

              To Mordechai, 22/09/05 19:32

              You have been told time and
              again, not all keyboards are created equal, although well versed in sfat Hakodesh im kol heperushim. I hope this puts your anguish to rest. And now with the rest of the story.

              פאה זה לא נחשב. נקודה.
              Gam Elef nekudot
              will not convince anyone.
              Before you disseminate your Psak halacha, I need to see your SMICHA Lehora'a, then we talk. Second, any Moreh Horaa is well familiar not push their nose out of their Galil, not like you being marbitz glallim all over the place. And last but not least, the Gedole Europe have their own opinions about Peah Nochrit, have no need to confer either with you or with Harav Ovadya Yossef . Yesh al mi lismoch, ukeDay hem lismoch alehem, and you do as mechunach from your migzar, vetavo alecha bracha.
              Hillel VeSahmay had their own differences as well, elu ve'elu divre elokim chayim. Period, not comma.

              הגב לתגובה זו

            • חוצפן שכמוך !!!

              חיה, 25/09/05 15:22

              מי אתה בכללתשאתה מרשה לעצמך לדבר על גדולי ישראל ????!!!!
              למה לא להבין, שרבנים חשובים מאוד התירו את זה !!!! והם לא חשבו להתיעץ איתך, תחשוב על זה !!!!!!!!!

              הגב לתגובה זו

            • שלא לדבר על זה

              שרי, 25/09/05 23:46

              שכיסוי ראש זה לא מצווה מן התורה(אולי מצווה בעקיפין- שכתוב ופרע את ראש האשה ומזה למדו חכמים על כיסוי ראש) כך שאל תדבר על הבנת התורה. מי אתה בכלל?

              הגב לתגובה זו

    • מה נסגר

      קרן, 21/09/05 12:59

      מה נסגר מוטי?
      פאה, זו ההגדרה שלך ל''דתילוני''?
      הגדרה קצת מרחיבה, לא?

      הגב לתגובה זו

    • מה זה הקביעה?

      אורי, 21/09/05 13:22

      שלך שפאה לא נחשב?
      יש הרבה רבנים גדולים שאומרים שצריך לכסות הראש דוקא עם פאה.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    מלחיצה את הבנות ו...

    רווק + לוחצת, 21/09/05 11:53

    וגורמת להן כל היום לדבר על חתונה וקשקושים של בית והכל...
    את מכניסה אותן ללחץ חתונה וכולן עכשיו עוצמות עיניים ומתרפקות על איך יראו החיים שלהן בבית משלהן בלה בלה בלה...

    יש לי חברה שמתה להתחתן ולא מעניין אותה כל מיני מגבלות וקשיים. היא רוצה חתונה ואין לה סבלנות

    אולי חלאס עם זה ?
    אין לנו מה למהר להתחתן.
    אז מה אם אנחנו דוסים ?

    רווק דתי

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    בטח שחרדים מעדיפים בנים!!

    אמא לגולנצ'יק, 21/09/05 11:39

    הם לא צריכים לשלוח אותם לבקו''ם!!

    ''ניסיון אישי. יש לי בנות ויש לי בן, וזה לא אותו דבר. חסד עשה איתי הקב''ה שהעניק לי רק בן אחד, כי את הלילות המסויטים, התפילות, הנדרים והיסורים שעברתי עד שהגיע בפעם השניה לבקו''ם כדי להשתחרר לא הייתי שורדת פעמיים. זה וידוי, זה לא מצחיק. ''

    שלא לדבר על המילואים.

    הגב לתגובה זו

    • צמבל

      שלומי, 21/09/05 12:38

      כן חרדים/ לא חרדים
      גם הכותבת היא אמא של גולנצ'יק

      הגב לתגובה זו

      • וגם לצנחן במילואים (ל''ת)

        אחד, 21/09/05 13:38

        הגב לתגובה זו

        • וכידוע יש המון חרדים בצנחנים.

          שמפוליון, 21/09/05 14:51

          הכותבת דברה על החרדים למי שלא הצליח להבין את הנקרא.

          הגב לתגובה זו

      • לא מלמדים לשון אצל החרדים?

        צמבל, 21/09/05 14:49

        או שצמבל זו מוטציה חדשה.

        הגב לתגובה זו

        • Chilonim also mangle words

          not reserved, 22/09/05 05:50

          Every word that prefixes with e.g. et h-ashamayim, they write tashamayi, as you see frequently here. Now , what it's worth for Zembel instead of Tembel, is different story. This reserved either to people of German descent utilizing Z where a T is called, or females that try zu zalk fancy. Zaht iz all zhere iz zu its

          הגב לתגובה זו

    • אהבתי הרבה יותר מהכתבה (ל''ת)

      משהו, 21/09/05 12:38

      הגב לתגובה זו

    • על הומור שמעת? (ל''ת)

      נורית, 21/09/05 13:30

      הגב לתגובה זו

    • בואי תשמעי משהו על אמא חרדית

      ביני''ש, 21/09/05 14:20

      לרבקה יש בן אחד בצנחנים ואחד בגולני ובכל זאת היא דואגת יותר לשידוך של הבת שלה
      איך זה?

      הגב לתגובה זו

      • ממש אמא חרדית מצויה!!

        די להתממות, 21/09/05 14:48

        כמה כאלו יש בבני ברק?

        הביקורת לא היתה כלפי יפה אלא כלפי הציבור המאוס.

        הגב לתגובה זו

      • באמת לא ברור איך זה

        חרדון, 21/09/05 14:54

        כנראה שסדר העדיפויות שלכם יצא משליטה.

        לא חשוב מה יקרה לילד, העיקר שהבת לא תהיה רווקה בגיל 19.

        הגב לתגובה זו

    • קצת צניעות לא היתה מזיקה לך.

      מ, 21/09/05 14:57

      תתפלאי, הכותבת היא אם לילדים ביחידות מובחרות.

      הגב לתגובה זו

    • נו אז מה??

      דתי ששרת ביחידה, 22/09/05 07:39

      נשמע איזו התנצלות קטנה מהאמא נוטפת הארס והשנאה לחרדים?? או שזה לא כלול ברפרטואר שלך לקרת ראש השנה, אם את יודעת מה הוא בכלל.
      ולנשות שיינקין העליזות שלא מוכנולת אפילו לחשוב על הסיוט הזה תגידי משהו?

      הגב לתגובה זו