• 42.

    הקרנת סרטי מעלה

    שירה ואפי, 16/02/08 19:32

    מישהו יודע על הקרנות של סרטי מעלה בירושלים בזמן הקרוב?

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    טופו

    ל, 19/06/06 19:52

    הסרט ט'ופו' ונעלם וזה עצוב, משום שבעצם זהו הסרט הטוב ביותר... חבל

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    סידר לא בדיוק זר

    עמוס, 15/10/05 19:57

    הבמאי של מדורת השבט לא השתדל ליפות את הציבור המתואר, אפילו להיפך, בכל זאת יצאנו לא רע.
    ולידיעתך שפרה, הביטחוניסט השמן ויו''ר ועדת הקבלה היו, במציאות, אותו אדם, והוא דוד שלך ולא זר. (אבל הדודה שבמציאות לא היתה מפלצת.)

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הקרנת סרטה של ענבר נמדר (ל''ת)

    פסטיבלכפר-עציון, 14/10/05 01:28

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    בחול המועד סוכות (יום ה')

    סוף סוף הקרנה, 11/10/05 22:56

    לכל המעונינים לצפות בסרט המעולה של ענבר נמדר - סן ''אמא של שבת'' כדאי להזדרז ולהזמין כרטיסים להקרנה שתערך אי''ה באולם הסינמטק השווה...

    הגב לתגובה זו

    • בסינמטק ירושלים

      תיקון טעות, 13/10/05 20:36

      הסרט ''אמא של שבת'' של ענבר נמדר יוקרן בסוכות הבא עלינו לטובה בסינמטק בירושלים ולא בת''א! מומלץ ביותר

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    אם יש מישהי דתית פה זו את.

    מרכז, 02/10/05 04:59

    בין כותבי NRG יהדות רבים מנפנפים בדת, ו''תראו כמה אנו (כמעט) חילונים''. אבל לפחות בטור שלך יש קצת עקרונות ולא במחיר סופעונה. נאה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    הסרטים בהחלט מקסימים

    שדרוג מאתגר, 26/09/05 23:36

    אבל, בכל אחד מהם ניתן להוסיף את האלמנט שהתפספס לפחות בעיניי הבקורתיות. לדוגמא: ב''חווה'' היו סוסים וג'יפים צבאיים... אז למה שלא נגלה שנעלם גם סוס עם הנער ואז מתנהל מרדף עם סוסים דוהרים... ולמה שהג'יפ יהיה רק תפאורה ולא יפגין ביצועים בשטח הררי קשה???
    ב''שבע ברכות'' הכלה מסיקה שבעלה מנהל רומן הומוסקסואלי כי החבר עונה לסלולרי?! למה בעצם, שלא תצא לחפש את בעלה הטרי ותמצא בזה אחר זה את בגדיו הזרוקים ליד המעיין שבו הוא טובל עירום...???
    ב''אמא של שבת'' בשיחת העימות בין האחיות באמבטיה למה שקורין אופיר ההריונית לא תטבול את רגליה הנפוחות במי הג'קוזי שהושאר לשם כך פועל כל השבת...??? (אבל אור ללמוד גמרא כבה עם שעון השבת) ועוד ועוד רעיונות לשדרוגים מאתגרים שהקולנועים הצעירים והמוכשרים כמו אוהד חן וענבר יכלו להרים ללא ספק

    הגב לתגובה זו

    • זאת בדיחה?

      מורדי, 27/09/05 14:48

      תגידי, את נורמאלית? מאיפה את מביאה את הרעיונות האלה? את לא מסוגלת לשבת ולראות סרט כמו שהוא?
      אם את רוצה לעשות את הסרטים בעצמך לכי ותלמדי במעלה. משה הרעיונות המטופשים האלה. הסרטים ניסו להיות מציאותיים ולהגיד משהו לא לעשות אפקטים מטומטמים שלא מדברים אל הלב.

      הגב לתגובה זו

      • מורדי דוז פואה לך. (ל''ת)

        תומך, 27/09/05 17:02

        הגב לתגובה זו

      • לא ממש התכוונתי שישנו את הסרט

        צפירת הרגעה, 02/10/05 01:53

        אני יודעת כמה מחשבה ומאמץ עד אין קץ השקיעו היוצרים הצעירים בכל אחד מהסרטים!!! אבל, כל אחד והסריטות שלו... גם בסרט של במאי מקצוען, או בסיפור של סופר דגול, או צייר מחונן - יש תמיד מקום למקצה שיפורים שישדרג את היצירה למושלמות... אז, גם בסרטים של בוגרי מעלה הפריע לי ש...בסרט הדקומנטרי של אלקה אין אינטרקציה בין שתי המשפחות: למה שהאמהות לא תפגשנה לכוס קפה? שהסבתות התמניה והאמריקנית לא תצאנה לשופינג? שהתחדדו ההבדלים...? ולכן, גם בסרט שהכי מקצועי ואהוב אלי של ענבר נמדר - בניית כל אתרי הצילום מעולה מלבד הלוקאשין של הדיאלוג בחדר האמבטיה. איזה אסון היה קורה אם היה ג'אקוזי במקום אסלה מאפנית? שמוסיף לא רק לאסטטיקה אלא גם לתוכן העלילה...?

        הגב לתגובה זו

        • ומה עם הקטע האירוטי של הבחור

          עמי, 02/10/05 21:34

          בבריכה בשבע ברכות? נכון מקסים? לדעתי ממש פיצוץ. יותר מרשים מאשר אשה בעירום.

          הגב לתגובה זו

          • אולי קטע בסיום מיותר...?!

            מקצץ את המיותר, 02/10/05 23:21

            הטבילה בבריכה דוקא לא אירוטית ולא נעלים!!! היא משתלבת היטב בהתקדמות תוכן העלילה. הקטע המיותר בעיני הן מבחינת רצף הגיוני של העלילה והן מבחינה של פגיעה בנורמות ההלכתית שבוגרי מעלה מחויבים כלפיהם באם הם רוצים באמת ליצור קולנוע יהודי כשר למהדרין. זוג שלאורך כל העלילה התבייש זה מזאת יננו מתחבק פתאום על המדרכה באמצע הרחוב! אני יודעת שרבנים הבודקים בשבע עיניים כל יצירה של בוגרי מעלה כבר העירו לבמאית על הסטיה מהכללים.
            לעומת זאת, בסרט ''אמא של שבת'' אין כל מגע פיזי בין בני הזוג ובכל זאת מועבר דרך המסך באמצעות מבטים וכד' האהבה בעלת ה
            עוצמה השוררת בין בני הזוג הצעיר - כל הכבוד לענבר נמדר על ההישג...

            הגב לתגובה זו

            • במיוחד

              שרית הספרית, 09/10/05 00:21

              במיוחד בקטע שהוא נותן לה סוכריות

              הגב לתגובה זו

            • איזה רבנים???

              תלמידת מעלה, 09/10/05 00:22

              רבנים לא בודקים לנו את הסרטים אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים!!!
              לא להמציא שטויות מי שלא יודע.

              הגב לתגובה זו

            • הכוונה לרבני הציונות הדתית

              מה עם אחריות!!!, 12/10/05 00:56

              כדאי שתשאלי את הבמאית האם רבנים ואנשי חינוך שצפו בסרט לא העירו לה על הקטע הנ''ל. זה כביכול יצירתי יותר להתריס ולעשות מה שבראש שלי אבל ה'יוזמה' לעשות סרט מבלי להתחשב בערכים תרבותיים של המגזר, שהנישה שלכם בקולנוע אמורה לייצג, להתעלם במתכוון מסייגים ונורמות מקובלות... כבר גרמה לפני מספר שנים לא רב לסגירת בי''ס לקולנוע ''מעלה''!
              הטראומה הזאת עדיין מלווה כצל כבד את המוסד המצוי בתהליכי בניה ושיקום ודווקא רבנים ואישי ציבור החפצים בקידום המקום המיוחד ובהמשך השגשוג של היצירה היהודית המקורית בודקים כל יצירה בקפידה... לכן, אולי רצוי שתלמידים שאינם מודעים לכך ... יחפשו לעצמם מסגרת אחרת... ללא 'מגבלות משונות'...
              וברוח יום הכיפרים המתקרבת נציין, שלגורמת הנזק החמור כבר נסלח... והיא סיימה השנה את לימודיה במוסד זה במחזור האחרון עם סרט גמר בלתי פרובוקטיבי בעליל...

              הגב לתגובה זו

  • 35.

    הפקות מקור עדיפות על חיקוי.

    הדס, 26/09/05 12:11

    חיזקו ואימצו ותמשיכו באומנות.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    היכן נתן לראות את הסרטים האלו? (ל''ת)

    שלמה, 26/09/05 09:03

    הגב לתגובה זו

    • אפשר לברר בסינמטק ירושלים על

      שלום, 26/09/05 09:53

      זמני ההקרנה. יכול להיות שכבר בחודש נובמבר הם יוקרנו.

      הגב לתגובה זו

    • ובאזור המרכז יש איפה לצפות? (ל''ת)

      אזור המרכז, 27/09/05 11:45

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    אותי הסרטים רגשו מאוד. לראות

    יענקלה, 26/09/05 08:11

    תוצאה כל כך יפה של השקעה במשך מס שנים.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    על זה, תניחו ליוצרים (ל''ת)

    נמאב כבר לדבר, 25/09/05 23:26

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    תשיגי תקציב ונגשים את משאלתך!

    כסף לסרט ארוך, 25/09/05 21:05

    יש תסריטים שנונים יש שפע כשרונות יצרתיים ויש אפילו שחקנים דתים (כגון: פירה וצאק מהסרט ''אמא של שבת'')... אבל, סרט באורך מלא זה מלא מלא כסף!!! מענק הפיתוח שקבלה ענבר בגובה 5000 ש' איננו מספיק אפילו ליום צילום אחד ויחיד!
    רוצים לעבור לתכלס:
    אנא, ייסדו מייזם סטאט-אפ מבורך גייסו משקיעים המאמינים שסרט איכותי היא השקעה שלא רק תחזיר את עצמה אלא תניב פירות כלכליים מכובדים בנוסף כמובן לפירות היצירה המקורית ושותפות בתהליך יצירתי...

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    נכנסתי וכאב לי

    משהו חשוב מאוד, 25/09/05 10:52

    הלב.
    מה זה כל הפוליטיקה הזאת
    והביקורת ההרסנית הזאת.
    אלה בסך הכל סטודנטים שנקרעו 5 שנים בבית ספר, לקחו מליון הלוואות בשביל לצלם את הסרטים שלהם.
    אנשים שבחיים שלהם לא עשו כלום באים וקוטלים ומעליבים.
    מי אתם חושבים שאתם, ככה לבא ולהעביר ביקורת בכלל לא בונה???
    היוצרים הם בסך הכל סטודנטים וזהו סרטים הראשון באורך כזה, אז תרגיעו קצת.
    כל מי שיש לו מילים חריפות אז שיספור עד 10 ויחשוב קצת על התוצאות. בארצינו הקטנטונת לא אוהבים לפרגן ולא אוהבים דברים קצת שונים ומיוחדים.
    כל אחד פה לפני שהוא מעביר ביקורת שיחשוב קצת על עצמו מה הוא עשה בזמן האחרון ואיך הוא רוצה שיקבלו את פרי עמלו

    הגב לתגובה זו

    • בהחלט הצדק אתך לכל אורך הדרך. (ל''ת)

      יולי, 25/09/05 18:03

      הגב לתגובה זו

      • הי יולי זו את?

        חברה שלך., 27/09/05 14:49

        כאילו איילת?

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    מענק פיתוח לתסריט של ענבר נמדר

    אני, 24/09/05 21:50

    ''גשר'' העניקו לקולנאית המוכשרת ביותר במחזור זה את הפרס המכונה ''תסריט לפיתוח'' כדי שתפוך את התסריט ''קצת ימינה מהתחנה המרכזית'' לסרט באורך מלא!!! אבל, המעטפה הכילה מכתב של ברכות ומחמאות ללא מחאה לתשלום... כלומר: לאורך העבודה בפועל על הסרט היא תקבל בסך-הכל 5000 ש' משהו יכול לעשות סרט בכזה תקציב?

    הגב לתגובה זו

    • אולי שתגיד

      ליצן, 25/09/05 00:28

      אברה קדברה

      הגב לתגובה זו

    • צריך לשמוח במה שנותנים. גם ההכ

      יוכי, 25/09/05 08:22

      ההכרה בסרט שהוא קיבל את הפרס צריכה לשמח ולתת את האנרגיות ליצור בהמשך.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    מה שאני חושבת

    שירה, 24/09/05 21:41

    מה שאני חושבת על הסרטים ותאמינו לי כי אני יודעת מה שאני מדברת.
    יש בעיה בסרטי מעלה והיא שהם :
    א. מכוערים , תמיד נראים רע.
    ב. סרטים עם כיפות סרוגות, תמיד חוזרים על עצמם.

    כמה פעמים אפשר לראות את אותם דמיות עוברות את אותם משברים.
    צילום דומה. אפשר לזהות סרטי מעלה מקילומטר.
    השנה ניכר שיפור עצום, רואים שהסטודנטים השקיעו והתאמצו.
    ויש אפילו כמה סרטים שמצולמים ממש מרשים.
    כמו למשל ''חפצי באויר'' ''נגועות''
    הסרט ''עמוד נח'' ממש מתוק ומצחיק.
    הסרט ''טופו'' גם מקסים ושובה לב.
    הסרט ''אמא של שבת'' חביב אבל צפוי ונטול הפתעות, שחקנים מפורסמים זה לא הכל בחיים.
    הסרט '' שובי שולמית'' כיפי ומדבר על על נושא כואב ואמיתי בדרך משעשעת.
    ''שבוי'' אכן מרגש אבל סוחט יותר מדי, ולא משאיר מקום לצופה להבין קצת מעבר, הכל על פני השטח.
    בעייני הסרט ''שבע ברכות'' הוא מביך ובינוני ואני לא מבינה על מה כל הרעש. אני מבינה שהנושא חם אבל בחיית רעבאק , אם יש נושא חם כותבים ספר או כתבה, מה עוד מחזיק את הסרט הזה חוץ מהנושא??? המשחק של השחקנית הראשית לא מרגש בכלל, השחקן נחמד, אבל זה לא מספיק.
    הצילום ממש לא עושה את זה, בקיצור אכזבה.
    אין לי כח לדבר על הדקומנטריים, זה לא הקטע שלי. אבל ב''עדס היו יותר מדי צעקות. על ''שבוי'' כבר דיברתי.
    ''בית הפעמים הראשונות'' היה קצת מתקתק בשבילי , אבל בכל זאת נהנתי.
    להתראות בשנה הבאה.

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שאת לא כל כך יודעת מה

      עמוס, 25/09/05 09:02

      שאת מדברת. הביקורת שלך בכלל לא בונה היא רק קוטלת מבלי הסבר בכלל.

      הגב לתגובה זו

      • מה אתה חושב (ל''ת)

        שירה, 25/09/05 09:57

        הגב לתגובה זו

        • אני חושב שבסרט שבע ברכות השחקן

          עמוס, 25/09/05 17:58

          הוא מעביר את הבעיה שלו בצורה מאוד עדינה ומשכנעת, כמו כן התפקיד של השחקנית. זו בעיה מאוד אינטימית והמשחק צריך להיות מאוד ריגשי ועדין. כשמעבירים כעסים ואגרסיביות יותר קל לשחק מאשר שקט וכאב, והם עשו עבודה מעולה והחזיקו את כל הסרט גבוה.

          הגב לתגובה זו

  • 27.

    שחקנים דתיים

    דני, 23/09/05 11:33

    כל הכבוד על הסרטים אבל למה לא משתמשים בשחקנים דתיים מקצועיים למשל עם החברה של תאטרון תאיר וכו' למה אנו ממשיכים כל הזמן לחשוב של''שני'' יש יותר נסיון יותר ידע יותר מיקצועי תאמינו לי זה לא נכון הגיע הזמן להתפאר בשחקנים שלנו ולפנות דווקא אליהם בעשיית סרטים יישר כוחכם תמשיכו ליצור

    הגב לתגובה זו

    • תמיד יש מה להגיד. איך אתה יודע

      יוסי, 23/09/05 12:45

      שחלק מהשחקנים לא דתיים? וחוץ מזה הבמאי בוחר שחקנים מתאימים לתפקיד ולא שייך עם הם דתיים או חילוניים.

      הגב לתגובה זו

    • שחקנים מפורסמים

      שמוליק, 24/09/05 21:44

      שחקנים מפורסמים הם בד''כ חילונים

      הגב לתגובה זו

    • השחקנים הדתיים ממש דפוקים ע''ע (ל''ת)

      מורטי, 27/09/05 14:40

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    עמוד נוח בשבע ברכות

    ירדן, 22/09/05 21:27

    ''עמוד נוח'' ו''שבע ברכות''- בשבילם היה כדאי שיהיה ''מעלה''

    הגב לתגובה זו

    • עמוד נח ממש סרטי טוב

      רעות, 24/09/05 21:45

      שבע ברכות לא צנוע

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    שלושת הגדולים: הסרטים השווים

    רועי, 22/09/05 21:24

    ואילו הסרטים הזוכים ע''פ שיקול דעתם של שלושה שמאלנים חובבי קולנוע: במקום הראשון ''שבע ברכות'' במקום השני:''אמא של שבת'' והסרט הכי מצחיק ומתוק: עמוד נח

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף מישהו מבין בקולנוע. (ל''ת)

      חנלה, 23/09/05 08:39

      הגב לתגובה זו

    • עמוד נח מעולה!!!

      בת שבע, 24/09/05 21:45

      אני ואחותי עשינו במכנסיים

      הגב לתגובה זו

    • איזה שטויות!

      גורי, 27/09/05 14:39

      אמנם נגועות זכה במקום הראשון אבל אמא של שבת לא קיבל מקום שני הוא קיבל את פרס הסרט החברתי. עמוד נוח קיבל את חביב השופטים, אולי זה נחשב למקום שני.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    האם יציגו את הסרטים בטלוויזיה?

    אסתר, 22/09/05 19:57

    ואם כן אז מתי?

    הגב לתגובה זו

    • הלוואי

      שלומי, 23/09/05 11:17

      סרטי מעלה הוקרנו בעבר בערוץ 2, ואין סיבה שגם סרטי המחזור הנוכחי יוקרנו -לפחות חלקם. כשיגיע המועד מן הסתם יהיה לזה פרסום מסויים באתר האינטרנט של מעלה, אם כי מנסיון לא תמיד ערוץ 2 מודיע מראש מתי הם מוקרנים - לפעמים הוא דוחף אותם בשעות לא סבירות כדי לסתום חורים.

      הגב לתגובה זו

    • מסתבר שהאיטלקים מתחשבים יותר

      ערוץ 2, 24/09/05 22:05

      ערןץ 2 רכש את הזכויות להקרנת הסרט ''אמא של שבת'' אבל שיבץ אותו בלוח המשדרים דווקא בשבת בשעה חמש אח''צ!!! כמובן שהתסריטאית והבמאית של הסרט ענבר נמדר - סן התנגדה בתוקף לכך ובקשה לתאם זמן הולם לסרט המרגש. ''מעלה'' נאלצו להפעיל עו''ד שימנע את ההקרנה בשבת... לכן, אין מועד הקרנה לסרט בנתיים!!! הסרט הוזמן לפסטיבל קולנוע באיטליה ותאריך ההקרנה נקבע לשבת של סוכות הבא עלינו לטובה. הבקשה לשינוי זמן הקרנת הסרט מסיבות דתיות נפלה הפעם על מארגנים בעלי רגישות שהזיזו מיד את מועד ההקרנה כך שלא יהיה מעורב בחילול שבת...

      הגב לתגובה זו

      • זה לא מדויק

        קרן סנונית, 25/09/05 00:16

        תיקון טעות:
        ערוץ 2 לא קנה את הזכויות לסרט .
        כל מי שקיבל מענק מקרן סנונית סרטו יהיה מוקרן בערוץ 2
        ''אמא של שבת'' ''החווה'' ''שבע ברכות'' ו''עמוד נח''

        כל אלה יהיו בערוץ השני

        הגב לתגובה זו

        • נקודה היא יום ההקרנה שנבחר

          ליתר דיוק, 25/09/05 21:20

          תודה על תיקון הטעות. אבל, החלק הטכני של הפרצדורה לקנית זכויות ההקרנה דרך סנונית או דרך אחרת הוא שולי!!! ערכתי ברור וכל הידוע לי ערוץ 2 התעקש שמועד ההקרנה של כל הסרטים הנ''ל יהיה דווקא בשבת למרות שידע שמדובר ביוצרים דתיים!

          לי זה נראה חמור ביותר!!! כמובן, שהלקח של סנונית כגורם מתווך ומקצועי למנוע שלומאליות שכזאת הוא הצורך להכניס בחוזה מלכתחילה סעיף שיאסור על אופציה כזאת...

          הגב לתגובה זו

  • 23.

    כפי ששמעתי הסרטים יופיעו גם ב

    עמי, 22/09/05 16:05

    בפסטיבל חיפה בסוכות. רוצו בהמוניכם, בטוח שתהנו.

    הגב לתגובה זו

    • לא כולם. רק 7 ברכות (ל''ת)

      שלומי, 23/09/05 11:13

      הגב לתגובה זו

      • תודה. בשביל שבע ברכות כדאי

        שייקה, 23/09/05 11:40

        להגיע לפסטיבל הסרטים בחיפה.

        הגב לתגובה זו

        • גם הסרט ''גן האבן''

          שרה ממעלה, 24/09/05 21:47

          יוקרן בפסטיבל חיפה.
          סרט דקומנטרי של הבמאית מירי בוקר.
          היא גם ביימה את הסרט המקסים ''אליוקים''

          הגב לתגובה זו

  • 22.

    גם לדעתי הסרט שבע ברכות הוא

    בוני, 22/09/05 16:00

    המנצח בכל המובנים. גם הסיפור המיוחד וגם המשחק העדין של השחקנים שממראים בעדינות על נושא אינטימי ושקט. סרט אגרסיבי קל יותר לשחק מאשר להעביר רגשות, ועל זה יבורכו כל העוסקים במלכה.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    על אלו-קים ומעלה

    איתי, 22/09/05 15:29

    אהבתי את הסרטים של אלקי הרשברג .
    הם היו הסרטים היחידים שאני יכול לקרוא להם ''יהודיים''.

    סרטים יהודיים הם כאלה לדעתי לא כי הם עוסקים בחוברה הדתית, או דנים בנושאים הלכתיים, אלא מעצם זה שהם מגיעים מתוך יוצר שהעמדה היהודית מוטבעת בו, ויצירתו היא השתקפות של נשמתו.
    סרטים יהודיים, יהודיים כמו ש (להבדיל) סרטים של סקורסזה או של לארס פון טרייר הם נוצריים,
    היה בהם (בסרטים של אלקי) איזשהו קסם (בעיקר בסרט התיעודי) שנגע ללב בצורה אחרת משל רוב הסרטים שאני רואה, הייתה להם שפה יחודית, ניסיון (וניסיון יפה), ליצור תפיסת עולם קולנועית יהודית.
    רגע כזה למשל, הוא הוויס אוור שבסוף הסרט העלילתי שלה שהיה הרגע היותר מרגש בערב ההקרנה
    .
    לדעתי אין ''אלוהים'' ברובם המכריע של הסרטים של בוגרי בית הספר מעלה, ואני אומר את זה בצער רב, אלוהים מוזכר כמעט בכל הסרטים רק בתודות.
    כל הסרטים כמעט דיברו על דייטים, וחתונות, וכל מיני התמודדיויות זוטא של רוקות דתיות עם המשפחה שלהם.
    לא היו, כמעט, התמודיויות עם אלוהים.

    זה לא מפליא אותי.
    אני סובר שרוב רובה של החברה הדתית לאומית היא חברה חילונית מעיקרה, בלי כמיהה לאלוהים, בלי אהבה אליו , בלי דיבור עליו.

    וזה חבל

    הגב לתגובה זו

    • קודם כל תלמד לכתוב בלי שגיאות

      ד, 22/09/05 17:35

      אני בטוח שאתה חילוני או דת,לש שמנסה להגיד ללאמיצים שנשארו נאמנים לאומונתם איך אתה חושב שהצריך להתנהג דתי

      הגב לתגובה זו

      • גם לך יש שגיאות (ל''ת)

        חה חה, 24/09/05 21:47

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    איפה אפשר לראות את הסרטים? (ל''ת)

    אני, 21/09/05 20:59

    הגב לתגובה זו

    • מחר תחרות סרטי מעלה צריך לברר (ל''ת)

      שנון, 21/09/05 22:10

      הגב לתגובה זו

      • מי זכה בתחרות? (ל''ת)

        יואל, 22/09/05 16:35

        הגב לתגובה זו

        • ענבר קטפה שנים מתוך שש

          אושר ועושר, 25/09/05 04:01

          השופטים העניקו פרסים בשש קטגוריות: הערכי חברתי ל''אמא של שבת'' - שכתבה וביימה ענבר נמדר,
          עלילתי ל''נגועות'' היהודי ל''שבע ברכות'', התעודי ל''שבוי'', הפוליטי ל''חווה'' ותסריט לפיתוח שוב לענבר נמדר. ''מעלה'' הוסיף פרסים משלו למפיקה-דלית, לעריכה-ולתסריט-
          לעניות דעתי קולנאית מוכשרת נוספת שהיתה בהחלט ראויה לפרס היא אורית שביימה את ''טופו''

          הגב לתגובה זו

          • אני מסכימה

            נועה, 25/09/05 10:00

            טופו ממש סרט מקסים, לאורית הגיע פרס.
            מענין מי המעריץ המושבע של ענבר נמדר שכותב בשבילה פה.
            אולי אמא שלה? או אחותה?

            הגב לתגובה זו

            • אני איתך

              מורדי יאיר, 27/09/05 14:43

              לענבר הזאת בהחלט יש יותר מידי מסתננים. אומרים שהיא קיבלה שני פרסים אז זה מספיק כסף לשלם לאנשים לא?

              הגב לתגובה זו

            • סוד כמוס!!!

              המעריץ, 02/10/05 23:58

              המעריץ המושבע הוא עורך המדור! וכך, זכו סרטי - ''מעלה'', שנחשפו לאחרונה לשלש כתבות איכותיות מפרגנות באתר זה ולמידע אינפורמטיבי ב''הודעות הגבאי''... כשבאתר של ידיעות אחרונות לא היה אפילו איזכור... ובאתרים שהיה צפוי שיגלו עניין רב בסרטים ובבמאים המבטיחים: ''הצופה'', ''בשבע'' ו''מקור ראשון'' היו אולי כמה שורות יבשות ומיבשות ללא תמונות צבע וכד'

              הגב לתגובה זו

            • מי רוצה להיות מליונר???

              מרגל בכיר, 03/10/05 00:40

              מי שרוצה כסף שלא יעיז בשום פנים ואופן לעשות סרט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              הפעלתי מערכת ריגול תעשייתי וגיליתי שה'מלינית' מהפרסים הנ''ל היא דווקא אלקי - כי הפרס שקיבלה הוא מערוץ 2 העשיר!!! לעומת זאת, הפרס של ענבר מ''גשר'' לא הכיל בכלל המחאה או כסף ממש... אלא, מחמאות והבטחות... לעתיד מזהיר.

              איך אני יודע? - הבמאיות התמימות הרשו לכולם להציץ לתוך המעטפות...

              הגב לתגובה זו

            • אוביקטיבי או סוביקטיבי?

              מסתנן, 06/10/05 00:03

              אין דבר כזה דעה אובייקטיבית וכל מי שאוהב ס ר ט מסוים בגלל מכלול סיבות משלו סובר כמובן שלסרט הזה מגיעים כל הפרסים האפשריים והוא מצטיין בכל הקטגריות...

              הגב לתגובה זו

        • מה ציוני בעקירה ורצח?!

          משהו יסביר???, 14/10/05 06:43

          הפרסים של מעלה מזה משונים:
          סרט על גירוש יהודים מהחווה המסתיים במות הנער הצעיר זוכה משום מה בקטגריה של הסרט הכי ציוני?! סרט על כלה החושדת בהומוסקסואליות של בעלה הטרי זוכה בקטגוריה של הסרט הכי יהודי?! סרט על אם הרה לא נשואה השוכבת לכל אורך הסרט במיטה בחדר חשוך זוכה דווקא כסרט הכי עלילתי?! איזה מזל, שסרט המראה שיטות לעבוד על הקב''ן כדי להשתחרר מהצבא לא זכה בתואר הסרט הכי ערכי?!

          הגב לתגובה זו

    • הקרנה

      **, 22/09/05 09:11

      ככל הנראה בחודש נובמבר בסינמטק ירושלים
      ניתן לפנות לסינמטק על מנת לדעת תאריך ספציפי.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    במאה ה 21 יש טיפול בזוגיות, כנ

    יותם, 21/09/05 19:45

    כנראה במגזר החרדי עדיין לא שמעו על כך.

    הגב לתגובה זו

    • לפי אחוזי הגירושין בישראל

      מיכל, 22/09/05 08:53

      כנראה שגם הרבה חילונים עדיין לא שמעו על כך.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    לחזור לבית המדרש (ל''ת)

    אסף-חיים, 21/09/05 16:47

    הגב לתגובה זו

    • דנים בסוגיה זאת ב''אמא של שבת''

      תןרתו אומנותו, 25/09/05 02:50

      הגיבורת סרטה העדין ונוגע ללב של ענבר נמדר נשואה לאברך שבחר בלימודים בבית המדרש במקום בלימודים לתואר ולמקצוע שיאפשר להם רווח כלכלי בפקולטה יוקרתית באוניברסיטה. אבל, מה לעשות החיים לא תמיד פשוטים והזוג הצעיר זקוק מימון לטיפולי פוריות יקרים אצל גניקולוגית פרטית מכיוון שמטעמי צניעות רופא בקו''ח לא בא בחשבון...
      האם לבקש עזרה כספית מהאם האלמנה שלא ממש מתלהבת מהנטיות הדוסיות של הבת ובן זוגה?
      האם הכסף כולל התערבות בחיים?...

      הגב לתגובה זו

      • אפרת

        אמונה, 25/09/05 10:11

        טיפולי פוריות זה בחינם
        חה חה חה
        וגם אסור לבדוק חסה בשבת
        חה חה חה

        הגב לתגובה זו

        • אוכלים תולעים בשבת? (ל''ת)

          הרב הגאון התורן, 03/10/05 01:41

          הגב לתגובה זו

        • גניקולוגית - זה זכר או נקבה?

          המורה להבנת, 03/10/05 03:20

          הזוג החרד''לי בסרט אינו רוצה להשתמש בשרותיו של רופא-הנשים בקו''ח ומעדיף מטעמי צניעות שהאשה תעבור טיפולי פוריות אצל רופאה (ממין נקבה). זאת בחירה שלא ניתן לקבלה ברפואה הציבורית... ולכן זה דווקא כן עולה כסף!
          אולי במקום למצוא פגמים בכל מיני דקויות שוליות תתרכזי במסרים החשובים שיתכן וטמונים בסרטים?

          הגב לתגובה זו

          • למה אין רופאות

            תשובה, 09/10/05 00:14

            בקופת חולים? כולם שם זכרים???

            הגב לתגובה זו

            • לא! אבל לא תמיד אפשר לבחור!

              דר' גניקולוגית, 10/10/05 20:11

              הסרט מעלה דילמה בין הדור הצעיר שמקפיד על עבירה קלה כבחמורה בעוד האמא (פירה) כועסת על סדרי העדפויות בנוגע להחמרות והסייגים
              וטיפןלי הפריון הם קרקע נוחה לכך...

              הגב לתגובה זו

        • צייד חרקים=אב מלאכה או תולדה?

          צדיקה מל''ו, 10/10/05 20:23

          התמונה היפיפיה בסרט ''אמא של שבת'' שבה האם בודקת מול האור את נקיון הכוסות בעיניים בקורתיות בעוד הבת בודקת מול אותו אור את נקיון עלי החסה מתוך התמסרות דתית מוכרת היטב כמעט לכל משפחה דתית ואכן הסיצנה עוררה גלי צחוק ותחושת הזדהות עמוקה בקרב הצופים... אבל, אחת מהל''ו צדיקים שלא מפריע לה כל הסרטים השקועים במ''ט שערי טומאה מצאה פגם של עבירה חמורה בכך!
          אז. אכן זה היה אמור להיות חלק מההכנות שלפני שבת אבל משיקולי עריכה זה השתלב בהכנות לסעודת השבת... וזה עדין סרט כשר למהדרין

          הגב לתגובה זו

  • 17.

    ''שבע ברכות''

    נאוה, 21/09/05 10:44

    סרט שלא ברור איך רק עכשיו הוא נעשה, הבמאית השכילה לטפל בבעיה אמיתית ומעיקה שעד עכשיו היה קשר שתיקה בנושא. ישר כוח!

    הגב לתגובה זו

    • השחקנים העבירו את המסר בצורה ע

      יולי, 21/09/05 16:05

      עדינה ומרגשת עם הרבה כשרון. יש אינטימיות באהבה העדינה שלהם .

      הגב לתגובה זו

      • פורנגרפיה עניין של גאוגרפיה?

        שנה-טובה, 03/10/05 17:20

        סביר להניח שזוג השחקנים החילוניים בכלל איננו מסוגל להבין מה המהומה על לא מאומה, שהתחוללה סביב הסיצנה של החיבוק ברחוב... אבל, מהבמאית מצפים שתדע עד כמה היא מחוייבת בשמירה על כל כללי ההלכה והצניעות לא רק כמי שמתימר לעשות קולנוע חדשני בכפוף לסייגים... אלא, מתוך ידיעה מה רב הנזק שגרם סרט שלא שם על ההלכה... לקולנוע היהודי

        הגב לתגובה זו

    • לא לכל הזוגות

      נשואה דתיה, 24/09/05 21:49

      יש בעיות בחדר שינה, לא בלילה הראשון ולא אחר כך.
      אני יכולה להבין למה חילונים כל כך אוהבים את הסרט הזה.
      כי ככה הם חושבים שזה אצלינו
      חושבים שאנחנו נכים במיניות שלנו.
      אז זהו שלא.

      הגב לתגובה זו

    • אם יש אצל הדתיים בעיות תפקוד

      פליאה, 25/09/05 12:52

      אולי תסבירו לי איך ל-90% מהזוגות הדתיים- כולל החרדים- יש ילד בין 10 ל- 15 חודש אחר הנישואין? ואחוז המקרים בהם אין ילדים תוך תקופה זו(כ-10%) הוא אחוז בעיות פוריות נמוך מאשר בציבור הכללי.
      בואו ונאמר שכמעט כל הדתיים יודעים מה עושים ומסתדרים עם זה לא רע...
      כמובן, תמיד אפשר לטעון שהיחסים ''לא כמו שצריך'', אבל זה דורש הוכחה... אולי בסרטים הבאים של ''מעלה''? לפי ''הפתיחות'' הגדלה והולכת, נראה לי שזה לא רחוק...

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ''שבע ברכות'' - המלצה חמה

    נעמה, 21/09/05 10:40

    אחד משני הסרטים הטובים ביותר (השני הוא אמא של שבת), שמעתי שאתמול בוגרי מעלה קיבלו פרסים והסרט שזכה במקום הראשון עלילתי ''נגועות'' הוא לא יותר מהזוי ושטחי, חבל וזה מצביע על שיקול דעת מוטעה של השופטים.

    הגב לתגובה זו

    • גם אני חושב ששבע ברכות זכאי לפ

      יוסי, 21/09/05 16:13

      לפרס הראשון. ראיתי את המרתון של הסרטים בירושלים והתרשמתי מהאיכות של הסרט והרגישות הן מצד הבימאית והן מצד השחקנים שהעבירו נושא רגיש וחשוב לכל מגזר הדתי. יישר כח. ממולץ ביותר.

      הגב לתגובה זו

    • תגובה

      אלקי הרשברג, 21/09/05 19:53

      מי שלא מבין בקולנוע שלא ידבר.
      אבל את יכולה להסתכל בהמשך ולראות שהיו אחרים שחשבו אחרת.

      הגב לתגובה זו

      • אלקי אל תקחי ללב

        חילוני לאומי, 21/09/05 22:30

        לא כל אחד מכיר קולנוע מודרניסטי טוב, והבניית דמויות. לא כולם ראו אנטוניוני והפנימו כיצד לבנות דמות רגישה וקרועה.

        הגב לתגובה זו

        • לא לקחתי ללב

          אלקי, 21/09/05 23:48

          סתם מענין וגם קצת מוזר
          לראות תגובות של אנשים
          כל אחד חושב אחרת
          זה היופי, ככה יש מקום לכווולללםםם

          הגב לתגובה זו

        • אלקי זה בן או בת? (ל''ת)

          קטשופ, 25/09/05 17:11

          הגב לתגובה זו

          • אלקי זה בת (ל''ת)

            מעלה, 25/09/05 23:25

            הגב לתגובה זו

      • לאלקי הירשברג

        אבי, 23/09/05 01:37

        מי שלא מסוגלת לקבל ביקורת - שתלך להיות נזירה בהודו.

        הגב לתגובה זו

        • ביקורת אמורה להיות משהו בונה (ל''ת)

          אלקי, 23/09/05 11:46

          הגב לתגובה זו

        • נזירות בהודו

          שמשון הפטיש, 24/09/05 21:52

          דווקא שמעתי שהן מקבלות המון ביקורת ואפילו מכות

          הגב לתגובה זו

    • לא מסכמה איתך

      עלמה, 24/09/05 21:51

      אני חושבת ש''נגועות'' סרט ממש מיוחד, הוא לא מושלם אבל אני לא מחפשת שלמות בסרטי גמר סטודנטיאליים.
      הסרט הצליח לרגש אותי ולעניין אותי לכל אורכו.
      הבמאית בנתה עולם מרתק שמעולם לא נראה כמוהו. ישר כח!!

      הגב לתגובה זו

      • למה פרסים תמיד לשוליים וסטיות?

        נגועה, 25/09/05 03:06

        הסרט ''נגועות'' עוסק במוסד לנשים הרות לא נשואות!!! שזה בוודאי נושא מעניין אבל נוגע בשולי - החברה... גם הסרט הזוכה בפרס האוסקר הישראלי עוסק בעובדים זרים ואף הסרט שזכה בפסטיבל בקטגוריה של סרטי הסטודנטים עסק בעובד זר כושי.
        החוכמה היא ליצור סרט מרתק דווקא מהחומרים הסטנדרטיים לכאורה ולהציג את הבעיות ה''רגילות'' של משפחה נורמלית ללא סטיות חריגות!
        חבל, שהשופטים אינם מסוגלים לזהות את האומץ והיופי המוקרן בסיצואציה הכי מוכרת לכל משפחה כגון: סעודה משפחתית כמו בסרט ''אמא של שבת'' של ענבר נמדר

        הגב לתגובה זו

        • אמא של שבת ארוך ומשעמם (ל''ת)

          טלי, 25/09/05 10:02

          הגב לתגובה זו

          • אז איזה סרט כן נהנת? (ל''ת)

            לאה, 26/09/05 08:18

            הגב לתגובה זו

        • צריך אומץ

          נעמה, 25/09/05 10:05

          לדבר על השונה. הסרט ''נגועות'' מדבר על הנושא בעדינות ולא בברוטאליות.
          לא רואים איך הם נכנסו להריון, ההריון שלהן היא סיטואציה נתונה ומצב שאיתו הן מתמודדות.
          כנראה שלא ראית את הסרט אם את משוה אותו לסרט הבוטה של חלפון שקטף את האוסקר.

          הגב לתגובה זו

        • החוכמה היא לעשות סרט טוב

          נגוע, 25/09/05 10:09

          נקודה.
          אני רואה שיש לך בעיה עם אנשים שנמצאים בשוליים.
          מה קרה מישהו קצת שונה כבר מזעזע את הקיום המרובע שלך?
          אנשים שהם לא במרכז, זאת אומרת לא רגילים יותר מענינים.
          ולפעמים החברה לא לוקחת זמן בסדר יום להסתכל להם בעיניים.
          הקולנוע זאת דרך לא רעה בכלל לעשות זאת.
          אני מציע לך להתנדב באיזה אירגון חסד, לאסוף תרומות או משהו כזה.
          אולי ככה תצאי קצת מהבועה המוזרה והפחדנית שלך

          הגב לתגובה זו

        • דווקא הארוחת ערב ב''אמא של''

          שנה א' מעלה, 25/09/05 10:10

          הוא הקטע הכי משעמם וחלש בסרט

          הגב לתגובה זו

  • 15.

    שבוי

    יעל, 21/09/05 09:03

    סרט מצוין, אהבתי אותו מאוד.
    כל הכבוד לבימאית המוכשרת יסכה גור.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    יסכה גור - שבוי

    יעל, 21/09/05 09:02

    הסרט הטוב ביותר - כל הכבוד לבימאית יסכה גור.

    הגב לתגובה זו

    • למדתי איתה בתיכון

      מכירה, 22/09/05 20:34

      באולפנת עפרה. לא ראיתי את הסרט אבל זה ממש מעניין אותי כיוון שיצא לי קצת להכיר את המשפחה של ה והם ממש הרשימו אותי למרות שבכלל לא הייתי איתה בקשר קרוב. אז משש מעניין לראות !

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    קומפלמנט (והצעה)

    ראובן, 20/09/05 21:19

    לא ממש קשור, אבל יישר חילך! לא התוודעתי עד כה לכוחך בביקורת סרטים! היה מרענן ומעניין!
    אגב, קיים פתרון הלכתי לבעיית הצניעות בסרטים אלה (והוא נוסה בהצלחה בימי קדם): ביצוע הקטע הארוטי (סליחה על הביטוי) בידי שני גברים (האחד כפיל), או שימוש בבובות. סליחה על הבוטות, אבל היה לי קשה להתאפק...

    הגב לתגובה זו

    • אתה לא ראית בכלל את הסרטים לפי

      אורי, 20/09/05 21:43

      התגובה שלך.

      הגב לתגובה זו

    • למקרה שלא התכוונת בצחוק...

      שרון, 20/09/05 21:53

      אני מקווה שההצעה שלך היתה בצחוק, אבל רק למקרה שלא: אם הבובה או הגבר נראים כמו אשה, אזי למרות שזה בובה או גבר, זה נראה לא צנוע ולכן זה לא יכנס לסרט דתי... אם זה לא נראה כמו אשה, אלא כמו מה שזה באמת, אז זה לא יכנס לסרט, כי זה יראה מגוחך...

      הגב לתגובה זו

    • זה נוסה גם בימינו:

      שלומי, 23/09/05 11:10

      לא מזמן הוצג באירופה(ובארץ בסינמטקים)סרט שהציג סצינות פורנוגרפיות לחלוטין. בין השאר הוצגה גם התעללות מינית בילדה, ומטבע הדברים לא השתמשו בשחקנית ילדה אלא בבובה. ובכ''ז, הסצינות עם ה''ילדה'' עוררו התנגדות קשה בכל מקום בו הקרנה מסחרית דורשת אישור הצנזורה - כולל בארץ, אבל לא רק.

      הגב לתגובה זו

    • יא גועלי אחד

      אביטל, 24/09/05 21:52

      לא מוכרחים להיות מגעילים
      זה לא מצחיק.
      קצת כבוד לבמאית ולסרט

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    7 ברכות הסרט המקסים ביותר והרג

    יוסי, 20/09/05 21:18

    והרגיש ביותר מכל הקבוצה. בעיה של בחורי הישיבה שלא מכינים אותם לחיים האמיתיים. יש עוד נושאים חוץ מאשר ללמוד כל היום והם לא פחות חשובים.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אבל איפה מוקרנים הסרטים?

    מה האפשרויות?, 20/09/05 20:54

    אבל למה לא נותנים לנו אפשרות לראות את הסרטים? איפה מקרינים?? באתר של מעלה כתוב שיש אפשרות לראות כמה מהסרטים אבל אף אחד לא עולה..
    ולהוריד באימיול? אפשרי? תענו!!

    הגב לתגובה זו

    • הקרנה

      **, 22/09/05 09:08

      בחודש נובמבר תהיה ככל הנראה הקרנה בסינמטק ירושלים.
      ניתן לברר בסינמטק על זמן מדיוק.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    כותבת חמוד, אין ספק (ל''ת)

    מימי, 20/09/05 19:23

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד (ל''ת)

      מיכל, 21/09/05 08:40

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    הסרט ''שבע ברכות''

    מיכל, 20/09/05 18:02

    ההגדרה הקולעת ביותר לסרט מקסים זה היא ''על תבונה ורגישות'' - רוצו לראות!

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא מדברים על סקס!

    חיים שטופמאעכר, 20/09/05 17:29

    בציבור החרדי\דתי לא מדברים על סקס, אז במקום לדבר על סקס מדברים על זוגיות, שידוכים וכל משבר הפו''פ...
    הבעיה היא שלא נח לנו לדבר על סקס בהקשר נורמלי ובריא ובמקום זה פִתחנו יחס אובססיבי לנושא הפו''פ (בציבור הדתי) ולנושא הצניעות (בציבור החרדי).

    הגב לתגובה זו

    • וכשמציגים את זה כך

      ירון, 21/09/05 14:47

      אז באמת טוב שכך...

      יש דברים שאם עוסקים בהם יותר מדי הם מאבדים את יופים וקדושתם

      הגב לתגובה זו

    • אמור מעט ועשה הרבה (ל''ת)

      שלומי, 23/09/05 11:06

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    משהו לגבי ''צלילי המוזיקה''...

    רב חובל, 20/09/05 14:13

    אבי המשפחה הוא קפטן בצי האוסטרי.

    מישהו פעם ביקר בחוף הים של אוסטריה?

    ב1938 לא היה לאוסטרים ים!

    הגב לתגובה זו

    • The Sounds of Music

      ZAR, 21/09/05 20:38

      Is it really so important that Austria had no sea shore? The movie is still considered one of the most popular ones ever! (the director died several weeks ago, aged 90).

      הגב לתגובה זו

    • גאווה לאומית אוסטרית

      שלומי, 23/09/05 11:05

      הקיסרות האוסטרו-הונגרית התקיימה מאות שנים על שטחיהן של ארצות רבות,חלקן בעלות נגישות לים. מותה של הקיסרות במלה''ע הראשונה לא הרג את הגאווה הלאומית האוסטרית, ואת התודעה של ''אנחנו אימפריה'' גם כשלתודעה זו לא היה שום קשר למציאות. ''צלילי המוזיקה'' נושא בחובו רמז לכך שלולא הלאומנות הגרמנית הקיצונית שהייתה קיימת כבר ב 1914 (ועמדה ביסוד האמונה הגרמנית שניתן לנצח במלחמה אחת גם את צרפת וגם את רוסיה בזכות רשת רכבות מסועפת ותכנון לוגיסטי מדוקדק באמצעותו ניתן לנצח קודם את צרפת, ואז לשנע את כל הצבא לחזית הרוסית ולנצח גם שם), הקיסרות האוסטרו-הונגרית הייתה ממשיכה להתקיים. כמו גם הצי האוסטרי...

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    להבדיל מאפרת ליבמן

    יעקב, 20/09/05 13:36

    כתיבה יפה ,
    להבדיל מאפרת ליבמן שמבטאת מרירות וחוסר אמפתיה ליהדות בקטע של ההפרדה בין המינים,
    את כתבת שיש דרישות צודקות לצניעות ,
    יישר כחך.
    אני לא מבקר הטורים של מעריב ,אבל בתור דתי לאומי צר לי על פרי גידוליו.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    איפה אפשר למצוא???

    עמית, 20/09/05 12:55

    איפה אפשר לראות את הסרטים או למצוא אותם באינטרנט?

    הגב לתגובה זו

    • בעוד חודש וחצי בסינמטק ת''א

      שושי, 21/09/05 17:47

      אני עוד לא יודעת פרטים אבל אוכל לעדכן כשאדע בברור

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה לא הזמנת אותי להקרנה?

    זאת מהסבנטיס, 20/09/05 12:04

    וחוץ מזה שסקרתי גם את ברית, עדס, טופו ואחרים..
    (:

    הגב לתגובה זו

    • אופס, סליחה.

      שושי, 21/09/05 17:49

      בעוד חודש וחצי יהיה שוב בסינמטק בירושלים, אוכל לעדכן אותך אם תרצה.

      הגב לתגובה זו

    • את וכולם מוזמנים

      הקרנה בסוכות, 11/10/05 22:51

      בחול המועד סוכות הבא עלינו לטובה הזדמנות למי שלא יצליח להגיע להקרנה באיטליה לראות בסינמטק בת''א את הסרט ''אמא של שבת'' שכתבה וביימה ענבר נמדר - סן ואת הסרט ''שבע ברכות'' של חן גלאון קליין בפסטיבל חיפה...

      זאת בוודאי תהייה חויית צפיה מהנה!!!

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מתי והאם זה יגיע לתל אביב? (ל''ת)

    אמילי, 20/09/05 12:01

    הגב לתגובה זו

    • כבר הגיע ביום חמישי שעבר

      רעות, 20/09/05 13:38

      אבל בהמשך וודאי יהיו הקרנות נוספות של חלק מהסרטים.
      תתקשרי למעלה: 02-6277366

      הגב לתגובה זו

      • תודה (ל''ת)

        אמילי, 21/09/05 16:40

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    הייתי בהקרנה ורציתי להוסיף

    חילוני לאומי, 20/09/05 11:51

    תזכרו את השם אלקה הירשברג. יצרה 2 סרטים נפלאים. הראשון הוא הסרט היהודי ביותר שתראו השנה. לבחורה יש כשרון וחן קולנועי בתיעוד חייה עם בעלה ומשפחתו היהודית. יוצאים עם חיוך מהסרט וכשרונה הקולנועי בולט בייחוד בסרטה העליליתי על נשים נשואות שאישפזו אותן בבי''ח לחולי נפש. סרט רגיש עשוי ברמה הרבה מעל לסטודנטיאלית.
    סרט החווה הוא אכזבה קשה. מתאר מצב של מאחז שקיבל צו פינוי ובאופןו מפתיע האב מקבל את הגזרה בהשלמהץ לא אמין בעליל. בנו ''נער גבעות'' משוחק ע''י אושרי כהן באופן לא אמין לחלוטין.
    לסרט היה פטנציאל להציג את הפנים האחרות ולנסות להתחקות אחר המניעים הלאומיים. סרט מורכב על אברי רן יכול להוות את הפיתרון לכך.
    חפצי באוויר הוא סרט חביב וקליט, משוחק לא רע.
    כל הסרטים שציינה שיפרה אכן מעולים - האב הפגוע שנפתח, שבע ברכות גם מעלה את סוגיית החשד להומואיות. את זה שיפרה נמנעה מלציין. וזו התעוזה האמיתית בסרט.

    הגב לתגובה זו

    • אני חולקת על דבריך

      אורית, 20/09/05 21:54

      לדעתי הסרטים של אלקה הירשברג היו לא כ''כ מוצלחים, ובטח לא הייתי שמה אותם בראש הרשימה!
      הסרט הראשון, האישי, אישי מדי ולא כ''כ מעניין למען האמת... עריכה טובה ואולי תסריט ערוך ומהודק יותר יכל לשפר את הסרט, אך אני סקפטית גם ככה...
      והסרט השני תמוה! מה הקטע? זה סרט על נשים לפחות לפני דור, ולא ברור לאיפה הן הגיעו ולמה מכריחים אותן לתת את הילדים לאימוץ. גם הוא נעשה בצורה איטית מדי (אפילו לאחת שאוהבת סרטים גרמניים ודניים...) ואי''א כ''כ להזדהות עם הדמויות מרוב מוזרותן (בעיקר הגיבורה הראשית).
      צר לי על דברי הביקורת הצולבים, אך נראה לי שכדאי להגיד דברים אמיתיים שאולי יקדמו את הבמאית. בתקווה ובהצלחה!
      אה - והסרט החווה פשוט גרוע!!! עם זה אני מסכימה אתך. הכי טוב - ''אמא של שבת'' ואני לא מכירה את הבמאית...

      הגב לתגובה זו

      • הכי טוב זה יחסי. לדעתי שבע ברכ

        עמי, 21/09/05 09:01

        ברכות הוא הטוב ביותר.

        הגב לתגובה זו

      • תודה על הביקורת הבונה

        אלקי הרשברג, 21/09/05 19:59

        אכן נבנתי וקודמתי מהמילים שלך
        רואים שזה מגיע ממקום אמיתי אצלך.

        הגב לתגובה זו

        • אלקי מה את שמה (ל''ת)

          איציק, 24/09/05 21:43

          הגב לתגובה זו

      • סתם להגיד דברים מרושעים

        יא אכזרית אחת, 25/09/05 10:06

        מה כואב לך???

        הגב לתגובה זו

    • גם לדעתי נגועות סרט מעולה

      רבקה, 21/09/05 10:12

      נקי מפופוליזם, מעוצב ומסוגנן
      מזכיר באופיו הקולנועי סרטים זרים מצוינים

      הגב לתגובה זו

    • רק הערה קטנה

      מוקי, 21/09/05 11:12

      נגועות עוסק ברווקות חרדיות שנכנסו להריון, וכדי למנוע בושה משפחתם מחביאה אותם במין בית מחסה.
      לא מדובר שם בנשים נשואות או בבית חולים לחולי נפש כמו שאמרת.

      הגב לתגובה זו

      • תודה למוקי

        סימה, 24/09/05 21:55

        מאוד חשוב לדייק בפרטים

        הגב לתגובה זו

    • נגוגות גם זכה מקום 1 (ל''ת)

      שושי, 21/09/05 17:53

      הגב לתגובה זו

      • כנראה שהגיע לה

        חלי סלוצקי, 24/09/05 21:54

        אני הייתי נותנת לה או ל''טופו'' או ל''חפצי באויר''
        אהבתי את השחקן הבלונדיני שם

        הגב לתגובה זו

    • תודה רבה

      אלקי הרשברג, 21/09/05 20:00

      ידעתי שיהיו חילוקי דעות.
      חילוקי דעות זה בריא ומענין

      הגב לתגובה זו

    • על אלו- קים בסרטים של מעלה

      איתי, 22/09/05 15:23

      אהבתי את הסרטים של אלקי הרשברג ומוזר כי גם אני הרגשתי את אותו דבר לגבי שניהם.
      הם היו הסרטים היחידים שאני יכול לקרוא להם
      ''יהודיים''. לא עוסקים בחברה הדתית, או מדברים על המאבק בין החיים להלכה, אלא יהודיים, יהודיים כמו ש (להבדיל) סרטים של סקורסזה או של לארס פון טרייר הם נוצריים,
      היה בהם איזשהו קסם (בעיקר בסרט התיעודי)
      שנגע ללב בצורה אחרת משל רוב הסרטים שאני רואה, והוויס-אוור שבסוף החלק העלילתי היה הרגע היותר מרגש בערב ההקרנה
      .
      לדעתי אין ''אלוהים'' ברובם המכריע של הסרטים של בוגרי בית הספר מעלה, ואני אומר את זה בצער רב, אלוהים מוזכר כמעט בכל הסרטים רק בתודות.
      כל הסרטים כמעט דיברו על דייטים, וחתונות, וכל מיני התמודדיויות זוטא של רוקות דתיות עם המשפחה שלהם.
      לא היו, כמעט, התמודיויות עם אלוהים.

      זה לא מפליא אותי.
      אני סובר שרוב רובה של החברה הדתית לאומית היא חברה חילונית מעיקרה, בלי כמיהה לאלוהים, בלי אהבה אליו , בלי דיבור עליו.

      וזה חבל

      הגב לתגובה זו

    • אל אלו-קים בסרטים של מעלה

      איתי, 22/09/05 15:24

      אהבתי את הסרטים של אלקי הרשברג ומוזר כי גם אני הרגשתי את אותו דבר לגבי שניהם.
      הם היו הסרטים היחידים שאני יכול לקרוא להם
      ''יהודיים''. לא עוסקים בחברה הדתית, או מדברים על המאבק בין החיים להלכה, אלא יהודיים, יהודיים כמו ש (להבדיל) סרטים של סקורסזה או של לארס פון טרייר הם נוצריים,
      היה בהם איזשהו קסם (בעיקר בסרט התיעודי)
      שנגע ללב בצורה אחרת משל רוב הסרטים שאני רואה, והוויס-אוור שבסוף החלק העלילתי היה הרגע היותר מרגש בערב ההקרנה
      .
      לדעתי אין ''אלוהים'' ברובם המכריע של הסרטים של בוגרי בית הספר מעלה, ואני אומר את זה בצער רב, אלוהים מוזכר כמעט בכל הסרטים רק בתודות.
      כל הסרטים כמעט דיברו על דייטים, וחתונות, וכל מיני התמודדיויות זוטא של רוקות דתיות עם המשפחה שלהם.
      לא היו, כמעט, התמודיויות עם אלוהים.

      זה לא מפליא אותי.
      אני סובר שרוב רובה של החברה הדתית לאומית היא חברה חילונית מעיקרה, בלי כמיהה לאלוהים, בלי אהבה אליו , בלי דיבור עליו.

      וזה חבל

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    חינני ביותר (ל''ת)

    שיר, 20/09/05 10:56

    הגב לתגובה זו