 |
38.
מיסתבר
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
19/09/05 12:26
|
שבנוסף למצבו הכלכלי הקשה של הטכניון שהוא בגרעון של 270 מיון שקל ובסכנת מלחלקות מיקצועיות שאנשיטובים מיתפרנסים מהם שבשם השחיתות מותר ליסגור מחלקות שונות וסכום המתנה הוא 475 שקל בתלושים ולא כ400 שקל כפי שפורסם בעיתונות בפעם הבאה נא לדיק ותר ולפרסם כלל העובדים וסכום המתנות ולא רק של קבוצה מסוימת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
מישהו יודע אם בתואר שני בבר אי
פעם ראשונה בים,
19/09/05 12:21
|
בבר אילן אפשר לחנות בתוך האוניברסיטה?
ואם לא - איזה אפשרויות יש?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קדחת לחנות בפנים
תואר שני בכלכלה,
בר אילן,
19/09/05 13:05
|
כול החניות שמורות לפונקציונרים
אם אתה חוקר אז אולי כן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
מישהו יודע אם בתואר שני אפשר
ל"ת
לעשות פר''ח?,
19/09/05 12:13
|
|
 |
35.
פרטים לא מדויקים על הטכניון
אורן,
חיפה,
19/09/05 11:01
|
חניה עולה 40 ש''ח לחניה רק אחה''צ+סופ''ש+חגים. חניה בחניוני הפריפריה (יש שניים כאלה) עולה 200 ש''ח לסטודנט
כמו כן, הקנס על אי-החזרת ספרים הוא לרוב רק נזיפה ע''י הספרניות אך לעיתים סגירת החשבון למספר שבועות בלבד.
יציאה לשירותים באמצע מבחן של 3 שעות מותרת רק בשעה האמצעית (לגבי אורך שונה של מבחנים המצב דומה).
יש מעונות של 3 סטודנטים בחדר, יש של 2 ויש של סטודנט אחד בלבד.
אני חושב שמי שעשה את הכתבה הזו פיברק את העובדות. חצי מהדברים כאן לא נכונים (גם לגבי אוניברסיטאות אחרות - בדקתי). כתבה חובבנית למדי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
מעשה בתייר שהגיע ללונדון
אבי,
ירושלים,
19/09/05 01:07
|
ובעודו משטט ברחובות הכרך חש צורך דחוף להטיל את מימיו. נפנה כה וכה, ראה כי אין איש וכמעט עשה את מעשהו בין השיחים. ברגע האחרון צץ לידו מן האדמה שוטר לונדוני גבה-קומה ואמר ''אסקיוז מי, סיר''. תיירנו התחיל לגמגם התנצלויות, אולם השוטר רק אמר באדיבות: ''מיי איי שואו יו דה ווי, פליז''. נטל אותו השוטר והוליכו אנה ואנה עד שהגיעו לארמון מוקף בגן נאה. פתח השוטר פשפש צדדי, ותיירנו נכנס ועשה את מה שעשה. כשיצא אמר לשוטר שהמתין בסבלנות: ''ובכן, זה מה שנקרא אדיבות אנגלית, אני מניח''. ''לא, אדוני'' השיב לו השוטר בפנים חמורות, למעשה אנחנו קוראים לזה ''השגרירות הצרפתית''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
אוניברסיטה פתוחה
מתבייש,
18/09/05 23:24
|
מתגאים בכך שאין אגודה זה חדש
בבווווושששששששששששההההההה
זוהי תגובה להודעות האחרונות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
For your knowledge
Jack,
New Jersey,
18/09/05 15:57
|
I currently have three daughters in different private universities across the US, where the avarage tuition is over $30,000 a year and with the cost of living it amounts to well over $50,000 per child of after taxes funds, so all your little charges seems negligence vis-a-vis the exceptional education quality you receive in Israel, literally for free
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Not completely true
Eli,
19/09/05 04:20
|
But these are private schools. Public schools in the US costs are similar to Israel.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ג'ק צודק
אל תעבדו עלי,
19/09/05 09:31
|
אמנם ג'ק מתייחס למוסדות פרטיים אך התמורה האקדמית שמקבל סטודנט באוניברסיטה בארץ -למרות שהיא רחוקה מזאת שבאוניברסיטאות כמו סטנפורד או ייל- היא משובחת, ודאי יחסית למחיר. היא גבוהה לאין שיעור מהתמורה המתקבלת במוסד אקדמי ציבורי בארה''ב. אך יש לציין כי המעמד האקדמי של ישראל נשחק בעת האחרונה משורה של סיבות. (אחת מהן היא התרבות מכללות ושלוחות של אוניברסיטאות שונות ומשונות מחו''ל).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פה אנחנו גם מקבלים פחות...
ל"ת
יגאטל,
18/09/05 17:31
|
|
 |
31.
לגבי השתנה אין לי מידע ברור...
שולה א.,
כפר שמריהו,
18/09/05 15:33
|
|
 |
אולי,אבל נורא מלוכלך שם. מגעיל
ל"ת
ליאורה,
אל קודס,
19/09/05 11:24
|
|
 |
תתביישו לכן , בנות.
מ ספרד - אדבוקט,
בלעין,
19/09/05 12:31
|
מי שמחללת מקומות קדושים כמו המוקטעה , או מי שמחללת במקומות קדושים כמו באל אקצה - מבצעת פשע מלחמה. ידע כל מי שצריך קקי לא לעשות זאת במקומות שדרך בהם הנביא מוחמד או שעשוי לדרוך בהם אבו מאזן. אני בקשר עם מחובר מלונדון ואותכם לבריטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
אני דווקא משתין בחצר של המסגד.
ל"ת
ריקרדו בנדיקטוס,
18/09/05 15:18
|
|
 |
איפה הבושה ??
תתביש לך,
גליל,
18/09/05 23:16
|
תתביש יא בנ-אדם, סליחה, כבר אין בושה במדינה הזאת. זה מקום קדוש בדיוק כמו בית הכנסת שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת.זה כדי שלא תהייה שריפה
ריקרדו בנדיקטוס,
19/09/05 11:08
|
אני לא אוהב לראות בתי כנסת נשרפים ע''י אספסוף. אז למה שזה יקרה במיסגד ? חס וחלילה. אני נגד פגיעה במקומות קדושים. אני בטוח שגם אתה , נכון ? הפריע לך שהרסו את קבר יוסף ? נפגעת כשחיללו את בית הקברות היהודי בהר הזיתים ? על זה אני מדבר. דעתי כדעתך. אתה סתם כועס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
אוניברסיטאות מול ישיבות
סטודנט מהישיבה,
18/09/05 14:26
|
כמי שלמד ב-2 המוסדות גם ישיבה וגם אוניברסיטה אני חייב לציין שתגובה 15 היא הפוכה מהמציאות. עלות הסבסוד של תלמיד ישיבה אינה מגיעה לעשרה אחוז מזו של סטודנט. בחור ישיבה מקבל 400 שקלים לחודש וגם זה בתנאי שהוא נשוי. הטענה שהסטודנטים פרודקטיבים היא קשקוש כמי שסיים את החוג לכלכלה באוניברסיטת חיפה אני יכול להעיד ממקור ראשון שפחות מעשרים אחוז מהסטודנטים {ובחוגים מסויימים הרבה פחות} מתכוונים לעסוק במקצוע בו הם למדו . גם התירוץ של מילואים הוא קלוש ביותר ראשית מפני שהוא לא תופס בישיבות ציוניות ,שנית מה לגבי סטודנטים שלא עשו צבא?? ועוד נקודה יהודים רבים במדינת ישראל {גם לא חרדים} שמחים לממן לימודי תורה כמה אנשים רוצים לסבסד בסכומי עתק סטודנטים לאמנות האיסלם או לסינית????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
400 שח לחודש לעומת מינוס 12000
חיים,
דרום,
18/09/05 23:42
|
אני משלם 12000 ש''ח בשנה, לא כולל הוצאות נלוות שמגיעות לכמה אלפים נוספים, ואתה מקבל 400 שקלים בחודש. ואללה, עשיתם לכם דיל טוב עליינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע בכמה מסבסדים סטודנט?
סטודנט מהישיבה,
19/09/05 11:27
|
תבדוק כמה משלם חבר שלך במכללה! כל סטודנט מקבל בממוצע שלושים ושש אלף שקל בשנה סובסידיה. לעומת פחות מששת אלפי שקלים לבחור ישיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אין בכלל השוואה
בוגר טכניון,
18/09/05 13:17
|
מה אתם משווים מכללה לטכניון - המכללות מיועדות למי שאין לו מספיק נתונים להתקבל לאוניברסיטה ומוכן לשלם מחיר מלא עבור השכלה גבוהה. שום תואר בשום מכללה לא שווה תואר טכניוני או מבן גוריון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהטכניון, אבל לא מבין שום דבר
ל"ת
.,
18/09/05 15:04
|
|
 |
תפסיקו ללכלך על המכללות
צ,
ירושלים,
28/06/06 22:23
|
בתור מי שלמד תואר ראשון במכללה ותואר שני באוניברסיטה העברית אני יכול לספר לכולם שרמת ההוראה והדרישות במכללה לפחות שוות לרמת האוניברסיטה אם לא גבוהות יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוק טוב... אנחנו כבר לא בשנות
סטודנט,
י''ם,
18/09/05 14:29
|
|
 |
תואר מכללה זה ישראבלוף
חיים,
דרום,
18/09/05 23:39
|
מי שמתעניין באמת יכול להשוות תואר של מדעי המחשב בטכניון, ת''א או בן גוריון לעומת כל מכללה בארץ ולראות את ההבדלים. כשאתה פוגש את האנשים שלומדים שם אתה מבין בדיוק מי מגיע ללמוד שם - אלה שלא התקבלו למחלקה המקבילה לאוניברסיטה. את המרצים מהאוניברסיטות הם מביאים בחוזים פרטיים, אבל אלה מעבירים רק חצי מהחומר (בגלל קשיי הקליטה של הסטודנטים). אני לא סתם מלכלך. זאת המציאות. ההשכלה הגבוהה ירדה לזנות וקראו לזה ''מכללה שהיא שלוחה של אוניברסטיה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רמת הוראה נמוכה ביותר בטכניון
יצחק,
ת''א,
19/09/05 04:21
|
רק מי שטיפה חולה בנפש מתחבר ללימודים בטכניון לבד. להם עצמם לא חשוב ללמד.. זה מכון חקר ולא בית ספר, לכן גם לא חשוב להוציא לשירותים במבחן - אותו אחד בטוח יכשל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיפה הקרצת את זה?
איתן,
טכניון,
21/09/05 00:42
|
הממוצע בטכניון נע בין 65 ל 75 בדרך כלל, בכוונה (אחרי פקטור)
הרמה בטכניון מאוד גבוהה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
צריך להיזהר
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
18/09/05 11:52
|
|
 |
26.
מישהו
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
18/09/05 11:50
|
יודע מה קורה אים המתנות לחג של עובדי הטכניון. .? אנחנו לא יודעים כלום בנושא זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
לומד בפינלנד
לומד חינם,
FINLAND,
18/09/05 11:34
|
450 ש''ח לאבטחה, 500-700 ש''ח דמי רישום? ביזיון....... אני לא אזרח פיני ואף לא אזרח של מדינה אירופאית אחרת. ואני לומד כאן בחינם ולא משלם לא דמי רישום , לא דמי ביטחון , ולא דמי בטיח........ זה מה שנקרא מדינה מתוקנת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במקרה שהצטרפת אלינו לאחרונה...
קומפורטי,
18/09/05 17:39
|
|
 |
בגלל ערבים מצבנו הביטחוני שונה
ל"ת
וצריך לשלם,
לאבטחה,
19/09/05 12:02
|
|
 |
וכמה עולה מחייה????
ל"ת
sharon,
18/09/05 14:49
|
|
 |
תקציב ביטחון...
תל-אביבי,
תלאביב,
18/09/05 12:50
|
אם לא היה לנו תקציב ביטחון כל כך גדול, אולי אפשרי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזל שיש הוצ. בטחון
שחר,
כאן,
18/09/05 15:21
|
אחרת מה היו אומרים לנו? אין שום קשר וזה בבל''ת אמיתי. כשרוצים אז יש כסף. כשהפוליטיקאים מוצאים שמשהו חשוב (או לחילופין המעמד השליט) תמיד יהיה כל סכום שיידרש - אפילו הוא דימיוני. החינוך (ועוד גבוה...) ברור שההורים ישלמו. לא סתם רמת החיים בסקנדינביה היא כה גבוהה. שם המדינה קיימת עבור האזרחים - ולא האזרחים עבור המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומי יכיר בתואר שלך? איפה תעבוד
ל"ת
סטודנט בMIT,
18/09/05 12:38
|
|
 |
אחי אתה יכול לתת פרטים
רוצה ללמוד חינם,
עדיין כאן,
18/09/05 12:07
|
|
 |
פרטים
לומד בפינלנד,
FINLAND,
18/09/05 12:39
|
הלימודים הם חינם, כדאי להזדרז כי מ 2007 הם יהיו חינם רק לתלמידים הבאים ממדינות האיחוד. הדרישות הם להתקבל למוסד לימודים. אתה צריך לעבור מבחנים ולעמוד בתנאי הסף. יש אפשרות ללימודים באנגלית. ברגע שהתקבלת, אתה צריך להראות שיש לך כסף לתחזק את עצמך. כ 6000 יורו בשנה (צריך תדפיס מהבנק) ואז אתה מקבל ויזת לימודים שצריך לחדש כל שנה. הויזה גם מקנה לך זכות לעבוד כ 20 שעות שבועיות במהלך הלימודים ובחופשים תוכל לעבוד כמה שתרצה. הנה אתר שבו תוכל למצוא פרטים על פינלנד ועל הלימודים בה. http://finland.cimo.fi
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אני אגיד לך...
מריוס,
19/09/05 16:02
|
לא הייתי קורא לזה הזדמנות של פעם בחיים. שכר הלימוד פה הוא לא כזה אסטרונומי שצריך לרדת בגללו למדינה אחרת שמציעה לימודים בחינם. מי ששירת שירות צבאי מלא נהנה מפיקדון, שבמקרה הכי גרוע מממן חצי מהתואר (מי שהיה קרבי מקבל פיקדון שמממן כמעט את כל שכר הלימוד). בנוסף, כשאתה לומד בחו''ל אתה צריך לדאוג להוצאות מחייה ודיור - לא ממש כסף קטן. פה אני גר עם ההורים. לא הכי ''קול'', אבל הכי זול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם בצרפת חינם
יעקב,
18/09/05 16:27
|
|
 |
צרפת - הלימודים עלינו,
חיים,
דרום,
19/09/05 04:34
|
|
 |
24.
מת להשתין.
ערמוני,
18/09/05 11:29
|
אני נמצא בתל אביב כעת. אתם חושבים שכדאי להתאפק עד שאגיע לטכניון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
נמאס לשלם על השחיתות בבר אילן
ירון זלופה,
18/09/05 11:25
|
|
 |
רוב העובדים בבריאילן מושחתים
ל"ת
בוגר בר-אילן,
18/09/05 17:54
|
|
 |
22.
מי עשה את המדגם הזה
טלי,
18/09/05 11:17
|
אף מספר בו אינו נכון, חוץ מעלות החנייה. לא שאני מצדיקה את מחיר החניה באב''ג, אבל הכתב היקר מוזמן לנסות לחנות באיזור האוניברסיטה.... פחחחח - ''אין מצוקת חניה'' - בסדר!
והמנזות? אלו לא המחירים, ואיך ספרו 13 מנזות? יש 5 קפיטריות לסטודנטים, אחת לסגל (יש הפרדה וזו של הסגל יותר זולה...), ועוד 3 בוטקה של קפה. ועל המחירים לא נדבר, ועל האיכות - פחחחחח
מספר הסטודנטים אגב לא נכון, באב''ג יש הרבה יותר הם הגיעו כבר למעל 20K. משהו צריך לפטר את עורכי הסקר הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת
בוגר טרי אב''ג,
18/09/05 19:59
|
יש באב''ג קרוב ל-20,000 סטודנטים. כמעט ולא נותנים לסטודנטים תווי חנייה שבתוך הקמפוס וכל שנה בעית חנייה נעשת עוד יותר גרועה- כי כל שנה בונים בניין חדש בשטח חנייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
בבר-אילן האגודה מושחתת לגמרי!!
מיכל,
בר-אילן,
18/09/05 10:44
|
תראו את מחירי הקפיטריות בבר אילן! הכי יקרים! אפשר לחשוב שכולנו מיליונרים. לפני כמה שנים היתה אגודה חזקה שפשוט עשתלה חרם על הקפיטריות והצליחה להוריד את המחירים. בשנתיים האחרונות זה לא קורה, כי האגודה דפוקה! בבחירות האחרונות הם שיחדו סטודנטים שיבואו להצביע להם - יש להם בוועד הסטודנטים 31 מתוך 32 נציגים!!! אין להם אופוזיציה והם עושים מה בראש שלהם! שערוריה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת אבל אין מה לעשות עכשיו
ל"ת
ליאת שמריר,
18/09/05 11:24
|
|
 |
20.
אין לכם מושג בכלל
אופיר,
18/09/05 10:33
|
אני הייתי באת''א ועכשיו לומד בטכניון ואין מה להשוות בכלל. הרמה של המרצים בטכניון הרבה יותר גבוהה וכל המבחנים מתבססים על חשיבה עצמית, לא דברים שצריך ללמוד כמו תוכי כמו בת''א. אגודת הסטודנטים הכי טובה בארץ, שבאמת מקשיבה ודואגת לסטודנטים. חלק ישבו עם אונ' בן-גוריון אבל שם האגודה דואגת רק לפעילויות ולא לדברים שקשורים גם בלימודים.
ולגבי נוהלי השתנה- בטכניון מותר לצאת (במבחנים של 3 שעות) משעה לאחר תחילת המבחן ועד לשעה לסיום המבחן. כלומר, בשעה השנייה של המבחן בלבד. ובטכניון רק מרצים, עוזרי הוראה (מתרגלים), וחברי הנבחרות יכולים לקבל אישור לחנות בתוך מתחם הטכניון. השאר חונים בחניות שבקצוות המתחם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי עזבת את ת''א משום ש...
קומפורטי,
18/09/05 17:50
|
... לא עמדת בדרישות הגבוהות של ידיעת השפה העברית בת''א. '' חלק ישבו עם אונ' בן-גוריון'' התכוונת כמובן ל''ישוו'', או שאני טועה והתגובה שלך מתיחסת להשוואת ''נוהלי'' היציאה (#2) של אב''ג והטכניון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפי תגובתך,שמחים שעזבת לטכניון
ל"ת
שחר,
18/09/05 10:47
|
|
 |
19.
חנייה בעברית
שרון,
מרכז,
18/09/05 10:29
|
נחמד שעולה פחות לחנות באוניברסיטה העברית...רק בעיה אחת: 80 אחוז מהזמן, אין חנייה (חוץ מאולי כמה קילומטרים שם לכיוון הגדה..)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
אוניברסיטה פתוחה
ד,
מרכז,
18/09/05 09:54
|
לשואלים לסיבת ההתעלמות מהאוניברסיטה הפתוחה זה בגלל שזו רק מכללה פרטית עם שם של אוניברסיטה. בבעלות העובדים .שעושקת אם הסטודנטים לטובת תנאי שכר מפליגים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לך מושג על מה אתה מדבר
בוגרת,
מרכז,
18/09/05 15:34
|
1. האו''פ אינה מכללה פרטית - היא אוניסרסיטה לכל דבר ועניין ומוכרת ע''י המל''ג כאחת מ-8 האוני' שזכאיות להעניק תואר המוכר ע''י המל''ג.
2. כל חומר הלימוד וכל הספרים הנחוצים, עבור כל קורס, מסופקים ישירות ע''י האונ' מה שאומר שאין קנסות על ''אי החזרת ספרים במועד''.
3. אתרי האינטרנט של האו''פ הם מהטובים שיש בנמצא ומהווים סיוע משמעותי כעזר לימודי .
4. לתשומת ליבכם - האו''פ היא האונ' היחידה שמציבה את הסטודנטים בסדר עדיפות ראשון, ולא את המרצים והסגל.
5. האו''פ היא האו''פ היחידה שאין בה צורך ממשי באגודת סטודנטים, כך שגם אין שחיתויות מהסוג שהוזכר בתגובות אחרות
6. מהסטודנטים של האו''פ נדרשת רמה גבוהה מאוד של משמעת עצמית ויכולת למידה עצמית המשליכה על יכולת בוגריה בשוק העבודה.
7. שירותי המינהלה של האו''פ הם הטובים ביותר בתחום - ואני מדברת מתוך נסיון שנצבר גם באוניברסיטאות אחרות - האו''פ היא הידידותית ביותר לסטודנטים!!!
ואם שכחתי משהו - אתם מוזמנים להוסיף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
סטודנט לשעבר,
18/09/05 22:03
|
אין אגודה כי הנהלת האופ מפעילה דיכוי של קיום אגודה כזאת.
חס וחלילה תקום ותערער על האינטרסים של האופ לטובת הסטודנטים.
אנוכי סטודנט לשעבר היום בבר אילן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע מה אתה אומר בכלל?תחשב
INSANEFELD,
LALA_LAND,
18/09/05 13:14
|
דבר ראשון ההרשמה היא רק 300 שקל.לא 400,500,770,כמו במקום אחר.
דמי אבטחה 37 ש''ח לכל קורס-אז יוצא לך גג 26 קורסים לתואר שאותם תכפיל ב37--26*37=962 ש''ח לכל התואר ל-3 שנים. לעומת זאת באונ' העברית יוצא לך 1245 ש''ח ל-3 שנים.
בוא לא נשכח שאתה לא צריך לשלם על מעונות,כי מן הסתם אתה לומד קרוב לבית,כבר חסכנו כל חודש בין 350- 1000 על המעונות. תכפיל את זה ב-3 שנים יוצא לך חיסכון של 20000 שקל,לקחתי מחיר ממוצע של 650 שקל*30 חודשים בהם אתה לומד למשך 3 שנים.
לא ששכר דירה יותר זול. ובמעונות,לאכול אתה צריך? כמה זה עוד? 1000 לחודש בערך*3 שנים.
וכן,כן כשאתה לומד באו''פ,אתה יכול לעבוד,ולא רק בפר''ח.
אז החיסכון פה מאוד גדול,לעומת המחירי קורסים באו''פ שעליהם אתה מתלונן.
אם שכחתי משהו,אתם מוזמנים להוסיף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לימודים בפתוחה
שרית לוי,
רמת אביב,
18/09/05 14:30
|
רווחיים ביותר. *אין צורך בנסיעות למקומות רחוקים. או במגורים במעונות. כמעט בכל מקום בארץ יש מרכז לימוד.אך אפשר גם ללמוד הכל רק מהספרים.(למרות שאני מאוד בעד מפגשי ההנחיה השבועיים). *ישנה אפשרות לעבוד ולהתאים את הלימודים לעבודה ולדברים נוספים. מבלי שמשהו מבינהם יפגע. *התכונות שמתפתחות בפתוחה כגון ניהול זמן יעיל ועוד,עוזרות אח''כ גם בעבודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והספרים,
עידן,
18/09/05 14:06
|
חלק מעלות הקורסים באו''פ נובעת ממחיר ספרי הלימוד שניתנים לך בעת לימוד הקורס. (כאשר באוניברסיטה רגילה היית אמור לקנות אותם בעצמך - הוצאה לא מבוטלת)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
הכי זול זה להשתין
שמחה,
18/09/05 09:50
|
אז קדימה למי שיש לחץ שיקפוץ לאחת האוניברסיטאות לפני שמעלים את המחיר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
איך אפשר להשוות
גרגמל,
18/09/05 09:10
|
איך אפשר להשוות בין אוניברסיטאות למכללות ולשים אותן באותה טבלה? הרי באוניברסיטאות מקבלים תמורה כל כך יותר גדולה בעד הכסף מאשר במכללות המטופשות הנ''ל. וחוץ מזה, עלות שכר הלימוד בארץ היא נמוכה יותר מאשר בעולם - נא לא לשכוח את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי כמה שאתה טועה . . .
:-),
18/09/05 15:21
|
אני לומד במכללה ולומדים איתי הרבה סטודנטים שהתקבלו לאונ' תל-אביב, באר-שבע וכו' ובכל זאת בחרו במכללה (המכללה האקדמית של ת''א יפו). למה ? בגלל שבמכללות ציבוריות (כמו המכללה של ת''א יפו) שכר הלימוד זהה לזה של האוניברסיטאות, בגלל שכל המרצים שלנו מגיעים או מהטכניון או מאונ' תל-אביב ומעבירים אותו חומר בדיוק (בדקתי מספר פעמים מול מבחנים של אוניברסיטאות אחרות), כי במכללה זוכים ליחס יותר אישי, במכללה מתגמשים איתך יותר בנוגע לאילוצי מערכת השעות, במכללה אנחנו מקבלים בחינם חוברות מבחנים ומקראות, אפשר ללכת לדבר עם המזכירות מתי שרוצים (אפילו לבקש שדכן רחמנא ליצלן), כיתות יותר קטנות (יצא לי להיות בקורסים שהמרצה למד את השמות של כולם). בקיצור, יש כל כך הרבה מכללות, לכל אחת רמה שונה. מהשוואות שחברים ואני ערכנו מול מבחנים של אונ' חיפה ואונ' בר-אילן, הרמה אצלנו משמעותית יותר גבוהה מאצלם. יחסית לאונ' תל-אביב - כמעט אותו דבר (בייחוד בקורסים שאותו מרצה מעביר פה ושם). יחסית לטכניון - הרמה אצלנו נמוכה יותר, בעיקר בקורסים המתמטיים. לעומת זאת, בנושאים של מדעי המחשב יצא דיי דומה אם כי בטכניון מקיפים עוד חומר לכל נושא. בקיצור: סה''כ יש מכללות שהן בדיוק כמו אוניברסיטאות, רק יותר זולות ומתייחסים אליך כמו בן-אדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה?!?!?
על מה אתה מדבר?,
18/09/05 09:59
|
עלות שכר הלימוד בארץ נמוכה יותר מבשאר העולם? במדינות מתוקנות נורמליות המדינה משלמת לסטודנטים בשביל ללמוד! אוסטריה, גרמניה צרפת- אם אתה משלם משהו זה בדרך כלל סכום זעום ולרוב אתה מקבל גם קצבת סטודנט עד סוף הלימודים. תתעורר!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בארץ שוחטים אותך, יקירי!
כ,
18/09/05 19:48
|
בקנדה (ONTARIO) סטודנט מקומי משלם בערך כ-10,000 ש''ח לשנה אבל אל תשכח שרמת החיים שם גבוהה פי 3. חוצמזה סיכוי לקבל מלגה גבוה מאוד, במיוחד אם אתה מוציא ציונים טובים.
אפילו ברוסיה הקפיטליסטית של היום, רוב הסטודנטים לא משלמים את שחר הלימוד ומקבלים מילגה חודשית.
ומה בארץ- משלם קרוב ל-12,000 ש''ח על שחר לימוד, משלם ביטוח לאומי, עושה מילואים תמורת 109 ש''ח ליום ובסוף גם יוצא מובטל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האוניברסיטאות - עבר זמנן !
אריה,
מבשרת,
18/09/05 09:45
|
כל האוניברסיטאות בארץ מיושנות ומדכאות כל חשיבה עצמאית ופורה - אפילו של המרצים ! רק המכללות מהוות היום מקום שמלמד בצורה ממשית והגיונית. הפרדוקס הוא שמרצים המגיעים מהאוניברסיטאות המעופשות - מתמלאים בחדוות יצירה ומרצים בצורה שבאוניברסיטה רק חולמים עליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאריה
בינה,
18/09/05 11:33
|
מצחיק, אבל במילים אחרות אתה אומר שאלו שלומדים במכללות לא מסוגלים ללמוד באופן שיאנו יצירתי, משמע, יש להם בעיות למידה, ולכן הם בעצם שם. אוניברסיטה הוא מוסד מקובל ברחבי העולם מאז וןמתמיד. מכללות נועדו למצוא פתרון לאלו שידם אינה משגת את האוניברסיטה מבחינת מקום גאוגרפי, תנאי קבלה ומקצועות ''יצירתיים'' אחרים שאינם קיימים באוניברסיטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ייאומן הקשקוש שכתבת
אל תעבדו עלי,
18/09/05 10:53
|
אריה, כבר קראתי הודעות טיפשיות אבל הפעם אני חושב שנשברו כל השיאים. התגובה שלך כל-כך מטופשת שאני לא הולך אפילו להסביר מדוע משום שקשה לי להחליט מהיכן להתחיל. אך הטיעון שלך כי מרצים שיוצאים מהאוניברסיטה מגיעים ללמד דפר''ים במכללות ומתרחש איזה קסם שממלא אותם ב''חדוות יצירה'' ו''חשיבה יצירתית'' נראה כאילו נלקח ממדור סטירי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המכללות הן בדיחה
אילן,
18/09/05 10:23
|
|
 |
התגובה הכי טיפשית שראיתי בחיי
יואב,
18/09/05 10:05
|
אם אתה קשור למכללות - תנסה לחזק אותן בצורה פחות פאתטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון
שוב גרגמל,
גם כן מבשרת,
18/09/05 09:54
|
העניין הוא מחקר ולא הוראה. איך מרצים זה עניין אחד, אבל לא העיקרי.אבל רמת המחקר האקדמי בארץ, באופן כללי, נפגעת מאוד מהעברת תקציבים למכללות במקום לאוניברסיטאות.זה העניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
הכי שווה זו ישיבה
אורי ז.,
18/09/05 08:41
|
גם משלמים לך שכ''ל, גם מממנים לך כלכלה ומובטח ג'וב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם
נתי,
18/09/05 09:24
|
נוגעים בנושאים מהותיים. מחפשים אמת, דרך וכיוון. מתחברים לזהות, לשורשים. מוצאים משמעות בחיים. אכן שווה. מניסיון. (אגב, לא מקבלים כסף אלא משלמים. ואין שום ג'וב בסוף)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם שטיפת מוח, חינם
עודד,
18/09/05 11:33
|
עולמם צר, וזמנם מבוזבז. ממש כמו ילדים בני 16 מול MTV, הכל שטיפת מוח בישיבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם לומדים ...
אדי,
הרצליה,
18/09/05 09:05
|
|
 |
וגם לא צריכים לדאוג לפרנסה
מריוס,
18/09/05 21:37
|
|
 |
שכחת פטור ממילואים
אורי,
18/09/05 09:52
|
פטור משירות סדיר,
פטור מלחשוב על העתיד הכלכלי שלך,
פטור מהמדינה (יש להם אחלה סלוגן):
אל תשאל מה אתה יכול לעשות למען המדינה אלא תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם עושים צבא...
שמי,
י-ם,
18/09/05 16:28
|
ידוע בכל צה''ל שהחיילים האיכותיים ביותר הם מהישיבות והמכינות והעולם של החילוני הממוצע שסובב סביב בילוי בפאבים שנרצחים שם או מול הטלויזיה בצפיה באלימות הרב יותר טוב בלי שטיפת מח אבל הוא באונברסיטה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ידעתי שבפוניבז' עושים צבא
מריוס,
18/09/05 21:37
|
תן לנו קצת יותר קרדיט, אנחנו לא כאלה טפשים. אל תנכס לציבור הבטלן שלך מאפיינים לא לו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ענק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ל"ת
בוגרת,
מרכז,
18/09/05 15:37
|
|
 |
14.
הכי שווה להיות חבר מרכז ליכוד
ל"ת
אקדמאי מתוסכל,
18/09/05 08:29
|
|
 |
13.
כי הם לא חברים בהתאחדות
אוניברסיטת ת''א,
18/09/05 08:29
|
האגודה בת''א מסוכסכת עם ההתאחדות הארצית, והסקר הוא של ההתאחדות. לכן לא החשיבו את TAU
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
עדיין לא ברור לי מהכתבה מה עלו
נומי,
גרמניה,
18/09/05 08:29
|
עדדין לא ברור חד משמעית מהי עלות שנת לימודים באוניברסיטה הארץ ובטכניון בכללותו,אשמח לקבל תשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
היציאה לשירותים חופשית
ל"ת
בוגר ותיק,
18/09/05 08:28
|
|
 |
10.
מה עם עלויות אוניב' חיפה?
הילה,
18/09/05 08:19
|
|
 |
זאת אוני' זאת?
ל"ת
פלוני אלמוני,
18/09/05 10:17
|
|
 |
9.
מכללות יותר יקרות
גרון בנצי,
בני ברק,
18/09/05 07:41
|
במכללות שכ''ל עשוי להיות יקר פי 2 או פי 3 מזה של אונברסיטה, למעט מכללות של האוניברסיטה הפתוחה כמכללת רעננה, ר''ג ורחובות שעלותן גבוהה במעט מזו של כל אוניברסיטה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
האוניברסיטה הפתוחה
תומר פרידלר,
ת''א,
18/09/05 07:38
|
האו''פ היא האוניברסיטה הגדולה בישראל עם 38000 סטודנטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוב סטודנטים שם למדו קורס וחצי
MA,
מרכז,
18/09/05 09:27
|
לכל היותר. עזוב אותי מה''אוניברסיטה'' הזאת-אומנם רמה שם יותר גבוה מהמכללות ולא מוכרים תארים לכל מרבה במחיר-אבל היא לא מתקרבת אפילו באוניבריטת חיפה הערבית. אני בחיים שלי לא פגשתי סטודנט שהוציא מעל 600 בפסיכומטרי והלך לעשות תואר בפתוחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אגיד לך עוד משהו
עידן,
18/09/05 14:09
|
חלק מהאנשים בפתוחה לא עשו פסיכומטרי בכלל.
זה הופך אותם לשווים פחות?
שטויות.
הפסיכומטרי הוא שטות אחת גדולה, שלא בודקת את היכולות הלימודיות של האדם, ובפרט כמובן לא מודדת את היכולות הלימודיות שלו במקצועות ספציפיים. (איך ניתן לבדוק באותו מבחן אם אדם יצליח בלימודי היסטוריה ובפיזיקה? שטויות. הבחינה הזו שטחית להחריד, ואפילו אנשי המרכז שכותב אותה מודע לחסרונותיה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני הוצאתי 750
אור,
רמת גן,
18/09/05 14:00
|
|
 |
אתה יודע מה אומרים:
דודו סאן,
18/09/05 13:30
|
תגיד לי מי החברים שלך אני יגיד לך מי אתה. יכול להיות שאתה מכיר את האנשים הלא נכונים שלומדים שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעים להכיר
שלום,
18/09/05 09:54
|
770 בפסיכומטרי ולומדת באוניברסיטה הפתוחה. ועובדת תוך כדי. ומנהלת במשק בית וגרה בדירה משלי שלא כמו מרבית הסטודנטים שלוקחים צ'ק מההורים כל חודש. והולכת לסיים את התואר באותו זמן שזה ייקח לכל סטודנט ממוצע באוניברסיטאות ''רגילות''- רק שלי יהיה כבר ניסון עבודה. וזה שמישהו לא קיבל מעל 600 בפסיכומטרי ולא ויתר והלך ללמוד באוניברסיטה שמתבססת בעיקר על כח רצון, כח התמדה והשקעה אינסופית- הרבה יותר מרשים אותי ומכל סטודנט אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה רק שם.
אוהד,
18/09/05 09:06
|
להזכירך (?), זו לא אוניברסיטה ממש. לא ברמת הלימוד ולא בתנאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשוב שנית!!!!
MA בכלכלה,
18/09/05 15:43
|
לא ברור על סמך מה אתה כל כך החלטי - בתור בוגר האו''פ ובוגר תואר שני בבר אילן - אני יכול לספר לך שכל בוגרי האוניברסיטה הפתוחה שלמדו איתי לתואר השני היו בין הסטודנטים הטובים ביותר בקרב הסטודנטים לתואר שני, טובים בהרבה מבוגרים רבים של אוניברסיטאת אחרות!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה אומר...
מריוס,
18/09/05 15:31
|
|
 |
שם = מותג
ניר,
הוד השרון,
18/09/05 09:15
|
בוגרי הפתוחה, לפחות בתחומים שאני מכיר, מדעי המחשב, מתמטיקה ומנהל עסקים, מתמודדים עם הבחינות הקשות ביותר ורמת טוהר הבחינות המחמירה ביותר. לכן, בוגר של הפתוחה עם ממוצע נתון הוא בהכרח מצטיין יותר מבוגר של אונ' ת''א עם ממוצע זהה (ממילא אונ' ת''א מסתמכת רק על הספרים ומקור הידע של האונ' הפתוחה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כסטודנטית בפתוחה אני גאה
שרית לוי,
רמת אביב,
18/09/05 12:50
|
למדתי לפני כן באוניברסיטת בר-אילן. ועזבתי,עקב כך שבפתוחה יכולה להתמקצע בדיוק במה שרוצה. אין קורסים שלא עוזרים לעתידי המקצועי שבחרתי בו.או קורסים שלא אוהבת ולא נהנת. אני מאוד נהנת מלימודיי בפתוחה. בנוסף,התפתחתי מלימודיי בפתוחה רבות. רכשתי כלים ומיונויות למידה שלא היו לי בבר אילן. והתפתחו בי יותר תכונות רבות וטובות. בנוסף משלבת עבודה,שיעורי בלט שכה אוהבת,התפתחות חברתית ואישית בצורה מעולה ועוד. הרמה בפתוחה מאוד גבוהה. ונדרשות המון תכונות שמתפתחות עם הלימודים בה. לא תארתי עד כמה אני יכולה להתפתח בה. ואני גאה בכך ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בנוסף
שרית לוי,
רמת אביב,
18/09/05 16:55
|
כלי הלמידה ומיומניות הלמידה ,שנרכשו עקב הלמידה העצמית בפתוחה,עוזרים אחר כך ביותר גם בלימודים לתארים מתקדמים. במיוחד למי שרוצה לכתוב תיזה,ועליו להתמודד עם חומר רב בכוחות עצמו. מניסיוני האישי היכולות הלימודיות שהתפתחו לי בפתוחה הן רבות ומגוונות,יחסית למה שהיו לי בלימודיי בבר אילן.למרות שבבר אילן היה גם לקרוא עצמאית.בפתוחה רוב החומר עצמאי,עקב כך ,היכולות הלימודיות יכולות להתפתח יותר. בפתוחה גם למדתי איך ללמוד. וכיום אני יכולה ללמוד כל דבר בעצמי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שרית לוי לשלטון
ל"ת
אניהו,
18/09/05 22:50
|
|
 |
להשכלה כללית מנסיון אישי
אושר-ת''א,
18/09/05 15:14
|
את התואר הראשון שלי בכלכלה עשיתי באוניברסיטה הפתוחה ,וע''מ לקצר את תקופת התואר עשיתי במקביל חלק מהקורסים באוניברסיטת בר אילן. שם עברתי את המבחנים בממוצע הרבה יותר גבוהה וביתר קלות מאחר ורמתם היתה ברמה של תיכון. אז לידיעתם הן מבחינת רמת הלימוד והן מבחינת הקושי. האוניברסיטה הפתוחה מציבה סטנדרטים יותר גבוהים מאשר האוניברסיטאות האחרות הן מבחינת רמת הלימוד והן מבחינת רמת בחינות המעבר ידוע כי תואר באוניברסיטה הפתוחה הוא הקשה מכולם. אז לפני שמלעיזים למינייהם נותנים את ''חוות דעתם'' תבדקו את הנתונים יותר לעומק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת הגזמה לגבי הקושי?
דוד,
19/09/05 01:16
|
|
 |
7.
יעילות ובירוקרטיה
דניאל,
18/09/05 07:34
|
כמו בספורט,ישנם דבריםש לא נרשמים בספרי הסטטיסטיקה...... האוניברסיטה העברית היא מוסד שמתפאר בהיותו אליטיסטי-ללא סיבה מוצדקת.היא מוסד ישן ואפור שמכריחה אותך לחזור על אותם קורסים, גם עם עברת אותם אצל אותו מרצה באותו מס' נק' זכות(בעת עשיית תואר שני)אך ורק לשם העושק שבדבר. המכללה למנהל מאידך-היא מוסד עקשן שבוודאי אינו רואה את טובת הסטודנטים שלומדים אצלה. היא מתפארת באחוזי מעבר,ושביעות רצונם של המעסיקים של בוגריה, אך ממעטת לשתף את הסטודנטים בהחלטות שיש מקום לשתפם. היא גם מערימה קשיים אין סופיים ע''מ לקבל תואר.
אז יש דברים מעבר למעונות,קפטריות וספריות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מה עם המכללות?
אודי חמודי,
מרכז,
18/09/05 07:34
|
חוץ ממכללת ר''ג, אין עוד איזכור במרכז. אולי הם שילמו לכם, כדי שהם יהיו היחידים שמוזכרים?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אם קרית אונו?
ל"ת
אודי חמודי,
18/09/05 11:13
|
|
 |
אתה סוג של עיוור?
לאקי לו,
18/09/05 09:38
|
כי על פי התפיסה המקובלת.. ראשון לציון (המכללה למנהל) והרצליה (בינתחומי) נחשבים די במרכז...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ולמה לא מזכירים את אונ' ת''א?
אחת,
שהייתה שם,
18/09/05 07:23
|
הם יכולים לתת ''פייט'' לא רע לכל אלה שנמצאים במקום הראשון בכל קטגוריה, לא כן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי הם לא יודעים לקרוא
סטודנט,
18/09/05 09:20
|
|
 |
4.
לא משחק את המשחק שלכם!
D,
18/09/05 07:23
|
יצא ללימודי רפואת שיניים בגרמניה שכר לימוד אפס מלחגת מגורים ומחייה 770 יורו לחודש אין מילואים ואין שביתות הסבירות למצא עבודה באירופה מאה אחוז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בטוח לגבי 700 יורו?
לומד חינם,
FINLAND,
18/09/05 11:39
|
אני גם לומד חינם (בפינלנד) ו אני מסכים איתך ב 100 אחוז, אבל נראה לי שקצת הגזמת לגבי 770 יורו, או שאני טועה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, אבל מצד שני
עודד,
18/09/05 11:31
|
|
 |
hope you stay there
Mosh,
18/09/05 08:28
|
In case that you do not understand Hebrew anymore..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Good actual practice
OREN,
LONDON,
18/09/05 11:08
|
Have you graduated high school? good average? Have you finished your military service? Want to become something more that Native primirive Israeli? take yourself and go abroad, become world class professional . Todau Israel is overloaded with students and people in general / you may find nice places, free on army reserve service with afordable budget. Leave Israel to the natives and find your future in the real world.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לך שאיפות?
ד.ת,
18/09/05 09:08
|
משה,
אם היו לך שאיפות בחיים הייתה נוסע אפילו לערב הסעודית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
על קיומה של אוניברסיטה קטנה
נדהם,
כאן,
18/09/05 07:15
|
|
 |
אונ תל אביב בסכסוך עם האגודה
ל"ת
המסכסך,
מעונות,
18/09/05 14:01
|
|
 |
2.
TAU
Haj,
18/09/05 06:39
|
|
 |
1.
מה עם אוניברסיטת ת''א: נמחקה?
ל"ת
סוזן,
ל-אביב,
18/09/05 06:38
|
|