• 51.

    מה קרה לניצן

    יוסי, 09/10/05 15:57

    ולפתע פתאום ללא כל אזהרה וללא כל סימנים מוקדמים חובש ידידנו ניצן את הכיפה אותה הוא השליך לפני שנים גם אז בלי כל אזהרה מוקדמת הרכלאים במערכת החדשות של הערוץ הראשון טוענים שניצן לא עושה כל מהלך בטרם יבדוק מה ירוויח מהמהלך.האם הובטח לו ג'וב האם הוא הולך לתפקיד שהכיפה רק תסיע לן? איך אומרים ימים יגידו

    IP: 85.65.177.103 דווח על תגובה זו

  • 50.

    ניצן חן מצא חן בעיני ה''

    יוס, 18/09/05 15:45

    יופישל מאמר.והלוואי ויהיו עוד הרבה כתבים בתקשורת החילונית והכללית שמבינים משהו גם אם לא הרבה ביהדות ובספרות תורנית.יישר כוח לניצן

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

    • ניצן

      ח.ב.ר., 25/09/05 10:58

      ניצן חבש כיפה עד שחש בושה וחשש שמא זה יפריע לו בהמשך הקריירה שלו, ולכן הסיר אותה.

      IP: 80.178.58.224 דווח על תגובה זו

  • 49.

    לאו - 44. אליטוב - 32. חן - 24

    שי, 18/09/05 14:05

    אלו הן התוצאות בסקר פתוח שנערך ביהדות.

    ספרו של לאו - 44%

    אליטוב ואלוש - 32%

    ניצן חן ירד למקום האחרון - 24%

    IP: 217.132.43.86 דווח על תגובה זו

    • סקר=שקר

      יוסי אלוש, 18/09/05 20:03

      הרי כל ילד יודע שאין לסקר הזה משמעוץ.מספיק שאברך צעיר ומשועמם ישב שעה על המחשב והצביע עבור לאו או שאליטוב שלים לוכסף כדי שיצביע עבורו.הרי זה שטויות.עצם זה שאתה טורח להתעסק בזה משמע שאתה חסר ביטחון.

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 48.

    מה זה משנה

    זכריה, 18/09/05 09:41

    המאמר שכתב ניצן מעניין.אני לא מבין על מה תוקפים אותו.הוא לא קטל את הספר של לאו הוא רק ציין מהן הנקודות שצריך לדעתו לתת עליהן את הדעת.מה הפסול בכך? מדוע סתם לבלבל את המוח?

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 47.

    עורך מבט? אחד מארבעה עורכים

    דין, 17/09/05 23:54

    לא להיסחף: אחד מכמה עורכים.

    חוץ מזה, איך שמבט נראה היום, נער מבולבל בן 16 היה כבר עושה עבודה יותר רצינית מקבוצת העורכים כולה גם יחד.........

    IP: 85.250.173.46 דווח על תגובה זו

  • 46.

    הניצן שבכה כשהרב הקפיד עליו (ל''ת)

    סה בחוס, 17/09/05 23:03


    IP: 80.178.61.166 דווח על תגובה זו

  • 45.

    לבקר את הספר המתחרה !!!!!!!!!! (ל''ת)

    משה, 17/09/05 21:55


    IP: 85.64.196.227 דווח על תגובה זו

  • 44.

    הניצן נשאר ניצן ולא גדל לפרח

    ניר, 16/09/05 12:17

    יחי אדמו''ר הרב עובדיה יוסף שליט''א

    לעד ולנצח נצחים .

    כל דבריו תורת אמת .

    שפרחחים כמו הניצן הנובל לא יבינו לעולם.

    IP: 82.81.221.57 דווח על תגובה זו

  • 43.

    לאו חוקר ותיק ומעמיק של עובדיה

    יוסי, 16/09/05 11:42

    שמעתי (באוניברסיטה) הרצאות מאלפות מפיו על הרב עובדיה, כבר לפני יותר מ-10 שנים. זה לא תחקיר עיתונאי זה ספר רציני לבטח.

    IP: 62.219.224.161 דווח על תגובה זו

  • 42.

    עיתונאי גרוע כתב ספר גרוע (ל''ת)

    ומעביר ביקורת, 15/09/05 21:48


    IP: 82.81.6.81 דווח על תגובה זו

    • הוא דווקא כתב רציני

      אבי, 17/09/05 23:02

      לא קראתי את בספרים על עובדיה.אבל אני מתעניין ביהדות ובעיקר בפוליטקה דתית וניצן חן עשה עלי רושם של כתב רציני ואמין.

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

      • כולם בתחום יודעים שהוא גרוע (ל''ת)

        וצוחקים על ניצן, 18/09/05 10:00


        IP: 81.218.247.176 דווח על תגובה זו

        • כתב ותיק ומנוסה

          איתי, 18/09/05 10:28

          אני צופה הדוק בכל מהדורות החדשות בטלויזיה.וניצן נשמע לי ברוב כתבותיו כתב אמין,מנוסה עם יכולת אבחנה דקה ובקיצור :יש לו את הכישורים להיות כתב מוכשר בתחום הפוליטי.אין לי מילה רעה אחת להגיד עליו
          ולכן ברור שרק הקינאה מפריעה לקודמי שהמציא מילת ביקורת.

          IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 41.

    ניצן, כנס - חתיכת צבוע!

    איתמר, 15/09/05 21:37

    א. בני לאו לא מתיימר להציג בספר את התפאורה - מדובר בעבודת דוקטורט ואנשי ''ידיעות אחרונות'' הם אלו שפנו אליו בהצעה לפרסמה כספר.
    ב. האם לעובדה ש''מר''ן'' שלך ושל אנשיל נחל כישלון מסחרר במכירות -בלשון המעטה- יש קשר לבעיטה שהכנסת כביכול ללאו? כיצד אתה מעז ללכלך עליו כך ולנצל ניואנסים קטנים כאשר הספר שלך מלא וגדוש טעויות ועוותי עובדות בכל עמוד ועמוד כמעט?
    ג. איך אתה מעז לדבר בכלל על החמצת הפרט המעניין ביותר אם בספר שלך בכלל לא הזכרת את ה''תצא בחוץ המפורסם''?!

    אז יאללה ניצן, תצא בבקשה בחוצה ותפסיק לבלבל את המוח. התאכזבתי ממך, משום שצפיתי שתהיה מאלו שיודעים לפרגן לפעמים.
    שנה טובה,
    ואל כעס בכל אופן,

    איתמר

    IP: 84.95.76.182 דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד לאומץ של ניצן

      ציפי, 17/09/05 23:08

      1.הספר של ניצן ואנשיל ככל הידוע לי מכר אלפים.הוא לא הפך לרב מכר אבל אף ספר שהוא בעיקרון ספר הגות יכול למכור הרבה.אז אולי תפסיק ללכלך?
      2.הביקורת של ניצן על הספר של לאו מנומקת ומענינת.גם לאו בעצמו שמח לקרוא אותה.אז למה סתם לחרחר ריב ומדון?

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 40.

    יצא בחוץ

    גד, 15/09/05 16:51

    ניצן חן צודק. בלי הפוליטיקה מי היה כותב ספר על הרב עובדיה.תראו לי עוד גדול בתורה שמנבל את פיו כל שני וחמישי.

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 39.

    הרבובדיה

    נתי, 15/09/05 16:38

    מכל המתפרסם על הרב נראהשהוא אכן טכנוקרט עילאי בכל הקשור להלכה. יש מי שיאמר, מן הסתם, שהוא גם איש גמיש ורגיש בפסיקותיו, אבל כאן מדובר רק ביחסו ליהודים דתיים.

    מנגד - התבטאויותיו הפומביות (על קתרינה, על יוסי שריד, על הפלסטינים ועוד) חושפות אדם צר מוחין, כמעט אוטיסט בכל הקשור לעולם שמחוץ לדל''ת אמותיו.

    אוי לציבור שזהו מנהיגו.

    IP: 81.218.65.128 דווח על תגובה זו

    • נתי,כמה ברור שאותיות גרוניות (ל''ת)

      נשמטות מכתביתך, 18/09/05 09:01


      IP: 80.230.218.209 דווח על תגובה זו

  • 38.

    בעיניין ''התצא בחוץ''

    אבינועם חטף פתח, 15/09/05 15:16

    זה אינו חידוש לשוני של הרב עובדיה יוסף.המורה שלי ביסודי לפני עשרות שנים היה משתמש באותו ביטוי. מקור הביטוי הוא בערבית יהודית בינונית : 'צא החוצה' אומרים בערבית 'ח'רוג' ברא'. אבל 'ברא' בערבית פירושו גם 'בחוץ' ולכן כשמתרגמים את זה חזרה לעברית מקבלים 'צא בחוץ' .מ. ש. ל.

    IP: 83.130.27.111 דווח על תגובה זו

    • עוד באותו עניין...

      יצאתי, 15/09/05 19:05

      מישהו שלמד בבי''ס דתי בירושליים (אולי ישיבה תיכונית) סיפר לי שהיה לו מורה שכל פעם שהיה מישהו מהתלמידים מעצבן אותו היה הוא ישר צועק לעברו: ''קום צא''! על-כך הערתי לאותו אדם שעל עוונות מסוג זה נחרב הבית כי הרי ''על קום-צא ובר קום-צא חרבה ירושליים''...

      IP: 196.26.61.197 דווח על תגובה זו

  • 37.

    למס' 14

    הנטפל לקטנות, 15/09/05 15:00

    הפסק הזה פורסם כמובן לא תחת כזו כותרת סנסציונית.אני בהחלט זוכר שעיינתי בו (אם כי לא בטוח שהבנתי הכל)

    IP: 83.130.27.111 דווח על תגובה זו

  • 36.

    כשר אבל מסריח!!

    למרות הגילוי, 15/09/05 13:22

    איך nrg נותנים לכותב אחד למתוח ביקורת על ספרו של חברו, כששניהם כותבים על אותו דבר?? למרות הגילוי יש בזה ספק חוסר הגינות,ראוי ש nrg יורידו את הכתבה שלעיל לאלתר,ויפה שעה אחת קודם!

    IP: 84.109.166.165 דווח על תגובה זו

    • כשר למהדרין

      יורם, 15/09/05 13:44

      רואים שאתה אינך מבין מה זה ביקורת ספרות.לוקחים את הבר פלוגתא הכי חריפה שיש ונותנים לו להעביר ביקורת.כך עשה מוסף הספרות של''הארץ''לפני שנה כשפנה לבני לאו שיעביר ביקורת על הספר של ניצן.יחסית למה שכתב לאו על הספר ההוא ,הפעם לא מדובר בביקורת אלא במקדם מכירות ותו לא

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 35.

    אין כמו התצא בחוץ

    צורי, 15/09/05 11:43

    לא אבישי ולא אליטוב ואפילו לא אמנון לוי שספרו על החרדים מרתק.היחיד שכשאני שומע אותו מדבר על ש''ס אני נהנה שלא לומר פורץ בצחוק זה ניצן חן בגלל התצא בחוץ ובגלל שהוא נראה לי בגדדי אמיתי שיכול היה להתחבר בקלות לתקופה של פעם.

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 34.

    אבישי בן חיים המומחה האמיתי (ל''ת)

    לרב עובדיה יוסף, 15/09/05 11:09


    IP: 82.81.6.81 דווח על תגובה זו

    • אכן כתב כתבות עמוקות על הרב (ל''ת)

      הרב לאו כתב ספר, 15/09/05 11:49


      IP: 82.81.6.81 דווח על תגובה זו

      • כתב שונא חרדים

        דני, 15/09/05 13:20

        העמקות שלו היא רק אנטי.כל הזמן מחפס רק איך לפגוע ואיך להעליב.עלוקה מוצצת דם הוא וכל החברים העיתונאים שלו.

        IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

        • עמוק אבל מסריח

          נכון, 15/09/05 13:40

          בן חיים מנצל את הידע שלו לנגח את היהדות.

          IP: 82.81.6.81 דווח על תגובה זו

          • ניצן - עלבון לתקשורת הישראלית

            רן, 16/09/05 08:36

            אם אדם רדוד, שטחי וכל כך לא מבין בתחום שלו דבר, מצליח להתברג לאן שניצן חן מהערוץ הראשון התברג, משהו רקוב בממלכה.

            אני לא מכיר אותו אישית, אבל נראה לי שבזכות מוצאו המזרחי והכיפה שהייתה על ראשו הוא הצליח להשתחל על מכסה מסויימת כשכמה עסקנים דתיים מקופחים עומדים מאחורי בחירתו.

            IP: 85.250.52.220 דווח על תגובה זו

            • רן הקשקשן-ניצן-אחד הטובים

              צביקה, 17/09/05 22:53

              אתה לא מכיר אותו אבל אני כן.מדובר בעיתונאי מן המשובחים שיש,נעים הליכות,עדין ולא צהוב.אז תפסיק סתם להשמיץ-ערב ראש השנה.

              IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 33.

    מילים כדורבנות

    יקי, 15/09/05 00:11

    סוף סוף היעז מישהו לומר את האמת .לאו ועדת המעריצים של הרב עובדיה הפכו אותו לגדול הדור בלי סיבה ובחוסר פורפורציה.

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 32.

    ניצן חן כתב ביקורת ענינית

    חו, 14/09/05 22:40

    ובמקרה גם נכונה ומוצדקת. מי שמכיר את עבודת לאו יודע שזו עבודה לא רצינית. כותב מחקר צריך להיות מרוחק ממושא מחקרו מרחק אוביקטיבי כדי שיוכל לבקר את פועלו באופן מאוזן. קל וחומרכשמדובר באדם שעודנו חי, ובן בנו של קל וחומר כשמדובר באדם בעל השפעה דתית ופוליטית עצומה כמו הרב יוסף.
    לאו לא עמד בקריטריונים האלה וכתב עבודה מגמתית ובעלת הסכמות ממושאה.

    IP: 85.64.138.69 דווח על תגובה זו

  • 31.

    הגיע הזמן לומר את האמת,

    ארי, 14/09/05 20:50

    אז מה אם יש לו זיכרון צילומי???
    אני בטוח שישנם עוד כאלה בעולם.
    הגיע הזמן לומר את האמת, מדובר בלא יותר מאשר זקן עיראקי ממוצע, שנגזר עלינו לשמוע את קללותיו ולחוות את גחמותיו.

    די לשטויות האלה, נמאס ממנו ומחסידיו השוטים.
    כמזרחי , אני בוש ונכלם שאדם זה נחשב למנהיג , וכביכול ''למחולל מהפכה''
    המהפכה היחידה שחולל , היא בחשבון הבנק שלו, של משפחתו ושל כמה ממקורביו....

    IP: 62.219.118.141 דווח על תגובה זו

    • זקן עיראקי ממוצע, נו באמת

      יהונתן, 14/09/05 21:21

      מדובר בגאון הלכתי, בזיכרון העצום, פרויקט השו''ת מהלך, אבל לא רק בו. ביכולת סינתזה אנליטית - גיבוש מאות מקורות לפסיקה אחת קוהרנטית. אני לא אומר את זה כמי שחושב שכל משפט שאמר בחייו זו פנינה רוחנית גדולה, אבל בגאונותו לא ניתן לפקפק.

      IP: 132.70.219.181 דווח על תגובה זו

      • איינשטיין היה צעיר? את מי אתה

        כן מעריך???, 14/09/05 22:35

        את כל אלילי התרבות האחרים אפשר לכנות בתואר הזה ''זקן... מקריח''
        מה לעשות שבנאדם שיוצר ועושה מבוקר עד ליל עשיה ציבורית (אין לו זמן לכתוב טוקבקים-כמוך) נראה לך יותר קל להשמיץ כי הוא לא מהצד שלך!!!!!

        IP: 217.132.245.121 דווח על תגובה זו

        • Einstein

          Simcha, 14/09/05 23:26

          Einstein provided most of his important work by the age of 25.

          IP: 70.171.5.122 דווח על תגובה זו

      • גאון הלכתי????

        הצחקתני, 15/09/05 07:22

        מדובר בתגרן שוק שחיפש נואשות נישה לעצמו ומצא אותה בשולחן ערוך. פרשנותו כולה היא כיפוף ההלכה, ובעיקר האשכנזית, לשולחן ערוך תוך קריאת תגר ילדותית על מוריו ורבותיו. פסיקותיו אינן מקובלות על כלל הציבור החרדי האשכנזי ועל רוב הציבור הספרדי הוותיק. קטונתי, אבל ראיתי מספיק פוסקים שמטילים ספק בגאונותו ורק צניעותם מונעת מהם לצאת בגלוי.

        IP: 85.250.229.22 דווח על תגובה זו

        • אתה

          ליאור, 15/01/06 14:55

          אתה מדבר שטויות אפיקורוס

          IP: 192.116.242.41 דווח על תגובה זו

  • 30.

    יש התייחסות לנושא החזרת השטחים (ל''ת)

    חיים, 14/09/05 20:46


    IP: 217.132.211.21 דווח על תגובה זו

  • 29.

    למה?

    יהודי מאמין, 14/09/05 18:47

    למה אלוהים, למה לא השארת אותו במכולת?

    IP: 217.132.22.8 דווח על תגובה זו

    • רציתי לעשות קצת צחוקים (ל''ת)

      אופציה, 14/09/05 20:15


      IP: 85.64.158.33 דווח על תגובה זו

  • 28.

    ספר על הרב יוסף

    קורא דרומי, 14/09/05 17:55

    ניצן חן שבוי בתוכן ספרו על הרב יוסף ומתקשה לעכל ספר חשוב ומעורר מחשבה בשונה מספרו שכל תוכנו רכילות ללא התרוממות רוח לעמקי מחשבתו ופסיקתו של הרב יוסף. איני נמנה על תלמידיו של הרב יוסף או ההולכים בדרכו אך ספרו של הרב ד''ר לאו הוא ללא ספק ספר טוב מאד שגם בעתיד ישובו עוד ועוד ללמוד ממנו.

    IP: 81.218.32.63 דווח על תגובה זו

  • 27.

    צביעות!

    איתמר, 14/09/05 17:35

    יתרה מזאת,האיש כעיתונאי,כותב כמו הצרות שלי וברוך השם הן לא מעטות.

    IP: 82.80.205.183 דווח על תגובה זו

    • ביקורת מעולה

      שילה, 14/09/05 18:26

      סוף סוף מעיז עיתונאי שמסקר את ש''ס לכתוב גם משהו ביקורתי על רב שמנבל את פיו כל שני וחמישי וכצפוי להקת המעריצות מתנפלות עליו.אין לי שום דבר נגד הרב לאו. אבל מסכים עם כל מה שכתב ניצן חן שנראה לי בטלויזיה כתב אמין וישר.הרב עובדיה מגזים בהשתלחויות שלו ומותר לומר זאת בלי להתבייש.

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

      • מסכים-כל הכבוד לניצן

        יצחק, 14/09/05 18:45

        אין ספק.שלכתוב ביקורת על רב צעיר ואנרגטי כמו בני לאו שלא לומר אפילו ברמז מילת ביקורת על הרב עובדיה זה אומר שיתנפלו עליך כולם.כל הכבוד לניצן חן שהיעז לכתוב מה שרוב הציבור הדתי חושב:הרב עובדיה גדול בתורה אבל הוא חייו לזכור את האימרה:''חכמים היזהרו בדיבריכם''.

        IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 26.

    ניצן..כנס

    דנידין, 14/09/05 17:27

    אתה מתעסק ברכילות.אתה חושב שזה מה שמענין.אני לא קראתי את ספרו.אולם לפיהביקורת שלך הספר על רמה.

    IP: 84.228.61.105 דווח על תגובה זו

  • 25.

    אין כמו...

    נחמן, 14/09/05 17:25

    הרב לאו
    צנוע,חכם, מלכד, מדבר ברור ולא בשפה עילגת,לא מנבל את פיו לא מעורר פרובוקציות,קשוב לדעות של אחרים,לא כופה דעתו על אחרים, בדיוק ההיפך מעובדיה יוסף. אני דרך אגב מזרחי שלא מפחד להגיד את האמת.

    IP: 212.143.64.130 דווח על תגובה זו

    • נראה לי שהתבלבלת

      ירושלמי, 14/09/05 19:41

      בין הרב ד''ר בני לאו, לבין דוד הרב ישראל מאיר לאו

      IP: 85.250.36.240 דווח על תגובה זו

  • 24.

    מרן הגדול והנורא

    בני, 14/09/05 16:17

    גם אם ייכתבו עוד עשרות ספרים על מרן לא יצליחו לפצח את דמותו הגדולה.רק בנו הרב דוד יוסף שליט''א
    מסוגל ויכול להבין את מור אביו.
    ורק הספר שלו יהיה שווה משהו.

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 23.

    לא אלפים אלא מאות אלפים!

    אבי, 14/09/05 16:04

    מר ניצן חן, לא אלפים נוהים אחר פסיקותיו של הרב! מאות אלפים ואולי
    יותר!! אז למה לגמד את גדולתו !
    ברוח חודש הסליחות אני נוטה לזקוף זאת לטעות ,שלא במתכוון שכחת להוסיף את המלה ''מאות'' לפני המלה ''אלפים''!!

    IP: 80.178.178.212 דווח על תגובה זו

    • היה לפני כמה ימים

      עובדיה אסף, 14/09/05 20:11

      סיפור על כבשה שקפצה מאיזה צוק, ואחריה קפצו מאות של כבשים .
      אם לא הבנת דבר איתי ( לא צריך אישור מהרב).

      IP: 85.64.158.33 דווח על תגובה זו

  • 22.

    מה קורה בקשר לשעון , והחלום ? (ל''ת)

    פייגלע, 14/09/05 15:29


    IP: 83.130.120.144 דווח על תגובה זו

  • 21.

    נו,עוד עיתונאי קטן!! (ל''ת)

    יצק, 14/09/05 15:18


    IP: 145.9.215.67 דווח על תגובה זו

  • 20.

    מה הוא גדול בתורה??

    חילוני, 14/09/05 15:06

    זה רק מחזק את מה שחשבתי ככל שבן אדם יותר ''גדול'' בתורה, הוא פחות גדול בחיים ויותר מנותק מהמציאות האנושית.

    להוכחה אימרותיו הגזעניות של הרב עובדיה לפני מספר ימים, שהיו מביישים אפילו אייטולה קיצונית באיראן, לא רק שהוא ידע למה קרה מה שקרה בניו אורלינס אלא הוא גם הסביר שזה טוב בגלל שהם ''כושים'' פשוט בושה להיות יהודי בימינו כאשר אלו הם נציגיו. ולא מעניין אותי הזכרון והבקיעות שלו, חכמים נדירים הם לא רק בעלי זכרון נדיר אלא גם בעלי יכולת חשיבה נדירה, ואת זה אני די בטוח שאין לרב הנדון.

    IP: 84.228.95.16 דווח על תגובה זו

    • טיפש-בתורה כתוב-הכושים מקוללים

      יוסי מ,, 14/09/05 16:07

      עיין בפרשת נח-בכלל כדאי שתדע שרק מי שברא את בני האדם ואת כל הגזעים למינהם מוסמך לקבוע מה ערכו של כל אדם ואדם כגון כהן עדיף על יהודי רגיל וכדומה

      IP: 68.196.185.136 דווח על תגובה זו

      • פרשנות נח בשבילך

        אסף, 14/09/05 20:08

        שויון נטול גזענות, דעות קדומות, שנאה ובורות - בשבילי.
        ואם בתורה כתוב, זה רק אומר שגם התורה הזאת, כמו אלו שסוגדים לה, לא משהו..
        גזענים חשוכים
        זה לא אותו אלוהים עשה גם את ה''כושים המקוללים''?

        ''ערכו של אדם''? ''כהן עדיף על יהודי''? רד, רד כבר מהעץ, אתה לא יותר טוב מאף אחד, פשוט שטפו לך טוב טוב את המח, עם הספר הזה שלך ועוד קישקושים, ואתה לא שם לב שאתה מדבר שטויות.

        IP: 85.64.158.33 דווח על תגובה זו

        • U erase ur history but

          elisa, 14/09/05 21:16

          Hitler, Europe America and the Palestinians not.
          I think that u are really disconnected of the history,and the world. U built to yourself a new world without history and think that you have discovered new values like liberty, equality, peace and love.
          If you forgot these values exist since 1789.
          Before the birth of the sionism and Israel.However if you have a look to the history, you will learn that it is only theory for naive people.
          And we can see the recent behavior of Bush, he doesnt' worry to help blacks, because a black, like an arab for him is not so important .
          However for a jewish, the arab and the black are more important than another jewish.
          So maybe we r sick?

          IP: 195.176.20.45 דווח על תגובה זו

          • אליסה מותק

            אסף, 14/09/05 21:39

            קודם כל ברוך השם אני מרגיש מצוין.
            כל ההסטוריה העגומה שאת מתארת היא תוצאה של הפרדה לדתות, לצבעים, לאני ואתה. הבורות אינה החיפוש אחר השווה. הבורות היא חוסר היכולת לראות את האחר. לראות אותו כיצור חי מעשה הבורא, בדיוק כמוני.
            כמה שקשה לך לקבל, את לא יותר טובה ממני, ואני, למרות שאני גבוה וחכם ויפה וגם צנוע ומצחיק, לא יותר טוב ממך.


            IP: 85.64.158.33 דווח על תגובה זו

            • The difference is the issue

              elisa, 14/09/05 21:58

              Why my name is elisa and you Asaf?
              There is difference if not we will have the same name, the same history, the same way of thinking.
              But from the moment that I have a different behavior than you, that I have another color than you, even if God creates me and you, I can have some repugnant feelings for you even if I respect you because you don't think like me or that you have a different way of life of me
              That's for why there are conflicts.
              And from the history of Noah, we can learn that blacks are far from our way of thinking and can't be taken as example even if I have to respect them .

              IP: 195.176.20.45 דווח על תגובה זו

      • לא, הכושים אינם מקוללים בפרשה

        יהודי, 16/09/05 15:12

        לידיעתך, לא בני חם מקוללים בפרשה, אלא בני כנען. ואלו הם בני כנען: צידונים, יבוסים, אמורים, גרגשים, חווים, ערקים (לא עירקים, יש לקרוא: עארקים), סינים (לא אותו עם לא אנו קוראים היום סינים, כמובן), ארוודים, צמריים וחמתים. ואכן, אף עם מן העמים הללו אינו קיים היום. כוש אינו מבני כנען, אלא מצאצאי חם בלבד. אנא בדוק מעט לפני שאתה מדבר.

        IP: 83.130.177.48 דווח על תגובה זו

    • מה הוא גדול בתורה

      נתנאל ספדג', 18/12/05 15:06

      שמת לב שדברת שטויות ומה לעשות שלא כל מה שחושבים זה נכון והנ עכשיו טעית ואתה תתו את הדין על כך עוכר ישראל ועדף שהיית מתהפך בבטן של האמא שלך ואתה סתם מיותר בעולם שפל ובזוי חמור גדול שעוד לא פקח עיניו מקליפת הביצה ומתחיל להביע דעות

      IP: 217.132.35.103 דווח על תגובה זו

    • חיחללונוני

      zufnhr, 12/06/13 23:36

      חמור והדיוט

      IP: 212.199.202.33 דווח על תגובה זו

  • 19.

    איזה עולם יא רבי

    אסף, 14/09/05 15:05

    שכל ליצן נהיה מלך, ולא סתם ליצן, אלא ליצן גזען, מלא שנאה ורשע, מאפיונר, וגם מתלבש גרוע.
    אבל זה עוד כלום.
    מה שעצוב באמת זה ההמון האספסופי שמשתרך מאחריו והשיטה הדתית הבזויה והנצלנית.
    את מי זה מעניין מה הוא אומר או מי הוא בכלל ?? שימו פוסטרים בדרכים, תכריזו ''משיח''.בדיחה עצובה שלא נגמרת.

    IP: 85.64.158.33 דווח על תגובה זו

  • 18.

    הגילוי הנאות של בני לאו

    האריה השואג, 14/09/05 14:27

    לפני שנה, כאשר יצא לאור ספרו של ניצן חן על עובדיה יוסף, הופיעה ביקורת קטלנית נגד הספר וכותביו במוסף הספרים של עיתון הארץ.
    בניגוד לגילוי הדעת של ניצן חן, מי שכתב את הביקורת בזמנו נמנע מלציין גילוי דעת דומה.
    למבקר הספרים המוכשר קוראים בני לאו.
    אז אולי ניצן חן סוגר חשבון, ואולי ספרו של בני לאו גרוע ולוקה כמו שניצן חן מתאר, אבל לפחות חן הגון מספיק לפרסם את הגילוי הנאות בהבלטה יתירה.

    IP: 84.110.18.158 דווח על תגובה זו

    • צדיק בסדום

      אורי זהר, 14/09/05 15:01

      יישר כוח לאריה השואג.קל מאוד לתקוף עיתונאי ולתמוךב''רב'' לאו אבל מי שיודע את העובדות נוכח לדעת שלאו לא אהב שעיתונעים מעיזים לכתוב ספר על הרב שנחשב-''בייבי''של לאו.ולכן לאו השמיץ את הספר של ניצן ועכשיו ניצן מחזיר לו.יחסית לביקורת שכתב לאו על חן ב''הארץ'' ניצן יצא''צדיק''.

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

      • דווקא גם הרב לאו גילה

        משה, 16/09/05 01:16

        ובכל מקרה נראה בפשטות שהגילוי הנאות של ניצן חן הוא בעצם של העורכים. וגם בתגובתו של הרב לאו בהארץ מובא שהוא בעצמו מחבר ספר על כך.
        דייק להבא!

        IP: 85.250.104.176 דווח על תגובה זו

    • צדיק בסדום

      אורי, 14/09/05 15:06

      יחסית לביקןרת שכתב לאו על הספר של ניצן,ניצן עשה ללאו הנחה גדולה.קל לתמוך ברב לאו ולא בעיתונאי ניצן אבל כמי שבקיא בעובדות- לאו פשוט השתולל שעיתונאי מעיז לגעת בנושא שהיה ''בייבי''של לאו קודם לכן.והנה שומו שמיים גם עיתונאים יכולים לכתוב תובנות תורניות ולא רק מי ששוכר יחצ''נים כדי שיאדירו את שמו מול הרב מוטי אילון.

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 17.

    ''לחיים''-שהוא יוסי אליטוב

    מתי, 14/09/05 14:23

    ברור שעל ראש''המושחת'' בוער הכובע. ברור שרק מוח מעוות כמו שלך יכול לכתוב גורה שכזו. אני קרתי את הספר של ניצן ואת הספר של יוסי אליטוב ואין מה להשוות.האחד צהובון ברמה של מקומון והשני ספר ביוגרפי מחכים ומהנה.
    שהציבור ישפוט

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

    • אליטוב ואלוש הביסו את חן

      דני, 14/09/05 18:39

      הספר של אליטוב ואלוש בן פורת יוסף היא יצירה רצינית לעומת גיבובי המילים של הכתב השטחי בישראל חן

      אבל עזבו למה להיכנס לכל הקשקשת הזאת, אפשר לבדוק בהוצאות ספרים, על חמשה ספרים שמכרו אליטוב ואלוש, חן מכר אחד ואת השאר חילק חינם אין כסף.

      קחו למשל את הפרק על איש ההלכה שהופיע בספר של אליטוב ואלוש, מדובר ביצירת מופת שהרב עובדיה בעצמו שלח כמה רבנים לעיין בפרק הזה שמשרטט בידי אמן את עולמו ההלכתי של הרב, רובד אחר רובד

      IP: 217.132.43.86 דווח על תגובה זו

      • תשובה לדני

        ישראל, 14/09/05 20:58

        אתה טועה בענק.קראתי את שני הספרים.הפרק על איש ההלכה בבן פורת יוסף היה אכן מרתק.אבל בגדול :אין מה להשוות.את הספר של חן קראתי בלי הפסקה וישבתי מרותק. לספר של אליטוב ואלוש -אין ערך מוסף.יש בו פה ושם סיפור פיקנטי אבל במצטבר-אין לו משקל.

        IP: 199.203.172.73 דווח על תגובה זו

        • מה לעשות? הציבור בחר בהם!

          חני, 16/09/05 08:40

          תיגש לכל חנות ספרים ותשאל כמה מכרו אלוש ואליטוב ותבין לבד את התשובה.

          הציבור אהב יותר את הספר הזה כי היו בו חשיפות רבות, סיפורים שמעולם לא סופרו על חייו האישיים של הרב ותובנות מחייו. בספר של ניצן יש גילויים לגבי שנתים בחייו במצרים, היתר מדובר במיחזור של כתבות שהופיעו בשרשרת מביכה

          IP: 85.250.52.220 דווח על תגובה זו

          • תפסיק להשמיץ

            חנה, 17/09/05 22:58

            גם אם תחזור על השקר הזה כמה פעמים זה לא עושה את זה נכון.ונניח שהספר שלך יוסי ושל אלוש נמכר יותר זה לא אומר דבר.בעבורי הספר שלהם עדיף מסיפורי הצבע שלכם והרכילות שלכם.

            IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

          • הציבור התנער מהם

            יורם, 17/09/05 23:16

            אם הציבור בחר בספר שלהם אז אני צנצנת.ברור לך שכל הספרים לא הצליחו מי יודע . אז מה אתה מספר סיפורים. אולי עכשיו רק הספר של לאו ימכור יותר לתלמידי חכמים.

            IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 16.

    ניצן חן, תן כבוד!

    ארל'ה, 14/09/05 14:11

    התיזה המעמיקה של הרב בני לאו לגבי דרכו ההלכתית של הרב עובדיה יוסף היא דוגמא לסוג התובנות שעיתונאים לא יכולים להגיע אליהם. יתכן שלאו מקבל, מבלי לבדוק, מיתוסים שונים לגבי חייו של הרב עובדיה, אבל ממילא לא זה העניין. יש כבר מספיק ספרים (בנוסף לספרו של חן) שבודקים את העניינים הללו. לעומת זאת הוא מאפשר לראות את הקשר בין פסקיו השונים של הרב ולהבין את הדרך שהוא מוליך בה את צאן מרעיתו. דוגמא אחת: איחוד עדות המזרח תחת פסקי הרב יוסף קארו, מהלך שבאופן אירוני מקביל לזה שביקשה לחולל הציונות בראשיתה: כור היתוך. זו רק תובנה אחת, יש גם עוד.
    אז ניצן חן, תן כבוד! מדובר כאן בניתוח ברמה שאתה וחבריך בחיים לא הייתם מגיעים אליו.

    IP: 132.64.186.20 דווח על תגובה זו

    • מרן לא צריך חנפנים

      עוזי, 14/09/05 14:47

      ארלה.עם כל הכבוד -לתיזה כזאת צריך שיהיה לה ביסוס עובדתי-מדעי מוצק.בעוד שהעובדות אינן מראות שלרב עובדיה יש מתווה הילכתי עיקבי שלאורו הוא הולך.
      עושה רושם שהרב לאו בנה תיאוריה יפה מרשימה ומפוצצת אלא שהרב עובדיה כלל לא שמע עליה ואמר אמן אחרי שהרב לאו שיכנע אותו שכך הוא התכוון.הרב לאו רוצה להתחרות עם הרב אילון והרב שרלו וזה לגיטמי אבל למה על חשבון מרן ולמהלבנות תיאוריות אשכנזיות של ''כור היתוך'' ו''אב רוחני'' בעוד שהעובדות מוכיחות שהרב ''היתגלגל'' משלב לשלב והגיע לאן שהגיע.תוך שהוא לא מחשיב את שאר הרבנים הספרדים שלא נופלים ממנו מבחינם גדלותם בתורה.

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

      • מה הכלים לבחנת הגות רבנית?

        בן יפונה, 14/09/05 15:16

        ספר על הרב עובדה יוסף מנקודת מבט של חסו לחילונים ולפוליטיקה הישראלית הוא צר אופקים, בערך כמו ספר הבוחן את משנתו של היידגר רק לאור האנטישמיות שלו, או את תפסת התחבר של טניה ריינהרט לאור עמדתה האנט-ישראלית ויחסיה האישיים עם נועם חומסקי. רבנות זה עניין רציני, לא לומדים תורה כדי להיות ראש מפלגה, ולא כותבים פסקים כד להופיע בעמוד האמצע של 'ידיעות'.

        IP: 217.132.71.75 דווח על תגובה זו

      • קשה לי להתווכח איתך

        ארל'ה, 14/09/05 19:21

        מפני שאני אינני מומחה לפסיקותיו של הרב עובדיה. ובכ''ז לענ''ד, זה לא כל כך משנה אם הרב עובדיה ידע בכל שלב שהוא בונה מהלך מחשבתי-הלכתי (אגב מניין לך הביטחון הזה שאין כאן מהלך מתוכנן?), יתכן שזה לא היה מודע לגמרי, העובדה היא שזה קרה, כך לפחות ניתן להתרשם מהפסקים שהרב לאו מצטט.
        גם מבלי להיות מומחה לפסקי הרב עובדיה אפשר לדוגמא להבחין בכך שבהשפעת תלמידיו, ביותר ויותר בתי כנסת ספרדים מתפללים עם הסידורים של מרן וזונחים את הנוסח העדתי הספציפי (כורדי מרוקאי וכו).
        כור היתוך זו תיאוריה אשכנזית? אולי, ואם אני אכתוב ''אחדות ישראל'' או ''פסיקה לפי מרא דאתרא'' זה יהיה עדיף בעיניך?
        אגב יתכן שהוא לא החשיב את שאר הרבנים הספרדים, אבל העובדה היא שגם צאן מרעיתו, רוב מניינה ובניינה של יהדות ספרד החרדית והדתית בחרו ללכת בעקבותיו ולא בעקבות רבנים אלו, אז גם אליהם אתה צריך לבוא בטענות (ותרגיש חופשי בעניין הזה).
        לגבי השאיפות של הרב לאו, נו, מה אני אגיד לך? אני מעדיף לא לחפש את המוטיבציה האישית מאחורי כל דבר ולדון בדברים לגופם, בעיקר כאשר הם דברי טעם, כבמקרה דנן.

        IP: 132.64.186.20 דווח על תגובה זו

    • מעמיקה?

      עגע, 14/09/05 22:33

      בחוגי האקדמיה התיזה הזו מזולזלת למדי. זו לא עבודה ביקורתית, זה מה שנקרא הגיוגרפיה - סיפורי הערצה לקדושים, ועבודה אקדמית שטחית למדי. ויש על כך עוד כמה הערות - אבל אין זה המקום.ע

      IP: 85.64.138.69 דווח על תגובה זו

  • 15.

    הודעה מבנו של מרן!

    חיים, 14/09/05 13:10

    לפני כמה חודשים דברתי עם אחד מבניו של מרן רבינו עובדיה יוסף שליט''א ואמר לי בזה הלשון מצטער אני מאוד על שהמצאתי לאיש הזה{ניצן חן} תמונות ומאמרים האיש פשוט פרסם ספר שלם שכולו רק ואך ורק ירידות על מרן שליט''א בוש והכלם מושחת שכמותך!!!

    IP: 82.80.7.125 דווח על תגובה זו

    • הודעה ל''בן הקשקשן''

      יוסי, 14/09/05 14:14

      אם אתה דיברת עםהבן של מרן אני בנו של אברהם אבינו.בן אמיתי של מרן לא משתלח בצורה כזו רכילותית ומשמיצה.בספר של ניצן אין מילה אחת רעה על הרב עובדיה אלא רק הערכה והערצצה אל הדמות בראייה היסטורית אז תפסיק לקשקש ולהשמיץ סתם.

      IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 14.

    לכולם: קצת הגינות.

    בני ברקי, 14/09/05 11:21

    חברים,
    לא נראה לי שניצן חן בא להכות מתחרה, כי בסקירת הביקורת שלו הוא רק תרם לעליית המכירות של לאו, ולא להיפך.

    ניתן, לשיטתך אי אפשר לכתוב ספר המתמקד רק בנושא אחד? או הכל או לא כלום? נשמע די עקום. לאו התמקד במשנתו ההלכתית, תותו לא מידי. אשר לפסק ההלכה של 'שטחים תמורת שלום' - אולי אתה צודק, אך פסק זה לא פורסם בכתב, וקשה לעמוד על נימוקיו.

    בהצלחה לשני הכותבים!

    IP: 132.64.37.143 דווח על תגובה זו

  • 13.

    בקיצור : הספר לא רדוד ולא צהוב (ל''ת)

    כפי שניצן חן, 14/09/05 11:05


    IP: 145.9.90.203 דווח על תגובה זו

    • ביוגרפיה

      מני, 14/09/05 14:53

      אתם פשוט לא מבינים אהה..זה לא רכילות זה ביוגרפיה,האם המקום שבו גדלת ולמדת השפיע על איך שיצאת? אני בטוח שכן, אותו דבר גם אצל עובדיה.

      IP: 84.228.95.16 דווח על תגובה זו

  • 12.

    ניצן חן מצא חן

    צבי, 14/09/05 10:51

    דווקא ניצן חן מוצא בספר של הרב לאו תובנות חיוביות.בעיקר לאחר שבדק ומצא שאין בספר רכילות אולשון הרע.ועל כך נאמר:בא לקלל ויצא מברך.אני מעדיף לראות כתבות של ניצן בטלויזיה על ש''ס ולהכניס את הספרים של מרן הביתה.

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

  • 11.

    עדיף היה.....

    סמי, 14/09/05 10:19

    עדיף היה ונשאר במכולת של אביו ,היום היה ממיין שקי קמח,ולא מסית, ומפלג,הרבה בגללו דוחים את הדת, אני למשל.

    IP: 212.143.64.130 דווח על תגובה זו

    • לחלופין התקרבו רבים בזכותו (ל''ת)

      נסים, 14/09/05 11:27


      IP: 147.237.248.2 דווח על תגובה זו

      • שיעור בגיאוגרפיה

        אריק שרון, 14/09/05 14:29

        נסים תשמע, היתה מלחמה, והיה פינוי, וכבר אין מתנחלים שגרים ברצועת עזה.
        לכן אל תאמר נסים מיש''ע, כי אם ניסים מי''ש או מש''י.
        כה לחי.

        IP: 84.110.18.158 דווח על תגובה זו

    • תגובה לסמי

      חננאל, 14/09/05 11:38

      על מי פערת את פיך? אתה בכלל מסוגל להבין ? אתה בטח עוד נהג משאית קוקה קולה שאין לו תוכן לחייו.
      ראית פעם את ציבור תלמידיו של מרן הגר''ע יוסף ברחבי תבל , השידור בלווין שמפורסם באלפי נקודות בעולם,השותים בצמא את דבריו.
      קראת אי פעם אחד מעשרות ספריו ? טוב.. אתה בטח לא מסוגל להבין את מה שנכתב. אתה בכלל מכיר את בכלל מכיר שו''ת אחד מאלפי השותי''ם שמרן יודע בע''פ כמו דג השוחה בנהר. אני מציע לך בפעם הבאה לשקול שנית את מילותיך, לנצור את מקלדתך לבל יכתבו שטויות .

      IP: 81.218.196.225 דווח על תגובה זו

      • מה זה ?

        אסף, 14/09/05 16:01

        למה צינזרתם אותי ?
        מה סה''כ כתבתי ?
        יש לכם מוסר כפול ?!
        אם חננאל מותר לו לזלזל בנהג משאית, בתכלית חייו ובאינטיליגנציה שלו, אני מותר לי לכתוב שחננאל הוא מתנשא חסר בושה שחושב שאני צריך לממן אותו,חקיין סביבתי קטן, שלובש מה שאומרים לו, אוכל מה שאומרים לו, חושב מה שאומרים לו, אומר מה שאומרים לו.
        מה לא בסדר בפרשנות שלי ?
        מה זה ההתנשאות הזאת ?
        אתה יותר טוב ממישהו ?
        לא כתוב בספר שגאוה זה אסור ?





        IP: 85.64.158.33 דווח על תגובה זו

      • אני מתלונן עליכם

        צנזוריסטים, 14/09/05 16:22

        דוסים חסרי בושה

        אוכלי חינם

        טרמפיסטים !!!!!!!!!!!!!!!!!

        IP: 85.64.158.33 דווח על תגובה זו

      • חננאל, למען הדיוק...

        סמי, 14/09/05 16:32

        אני נהג משאית של פפסי, ולא של קוקה קולה. לא התקבלתי לקוקה קולה ,מפני שלא ידעתי להשיב לשאלה: איזה משקה מועדף על הרב.

        IP: 212.143.64.130 דווח על תגובה זו

  • 10.

    הגילוי הנאות צריך להופיע תחילה

    שרוליק, 14/09/05 09:53

    עוד לפני הכתבה ולא בסופה וגם אם הדברים שכתב ניצן חן נכונים עדיף היה שיכתבו על ידי אדם אחר שלא ניתן לחשוד בו בהטיה ובעניין אישי - מה שנקרא מראית עין.

    IP: 128.139.202.14 דווח על תגובה זו

    • שרוליק מה נישמע אתה צודק 1000 (ל''ת)

      באר יעקב, 14/09/05 11:11


      IP: 192.118.11.112 דווח על תגובה זו

    • צודק. זאת הבעיה עם כל התשקורת (ל''ת)

      אהרן.ד, 14/09/05 14:19


      IP: unknown דווח על תגובה זו

  • 9.

    רחוק מלהיות מר''ן

    פרענק, 14/09/05 09:44

    כל חכמתו של הרב עובדיה יוסף מתמצית במשפט אחד והוא החלת משנתו של ר' יוסף קארו, ''מרא דאתרא'' על כל ההלכה.
    ממשנה פשטנית ורדודה זו, המקובלת רק על הסייחים הצעירים ולא על הסוסים הוותיקים, יצא הרב עובדיה למלחמות במורו ורבו הרב עזרא עטיה, ראש ישיבת ''פורת יוסף''.
    הוא הסתכסך עם הרב יצחק ברדע, עם הרבנים הדגולים ניסים כדורי ויצחק ניסים, ראשי העדה הבבלית שאיימו לשרוף את כתביו.
    אחרי שפסק שאין צורך לברך ''הלל'' בראש חודש, הקים עליו את כל קהילת הרבנים מצפון אפריקה.

    הרב עובדיה יוסף הוא איש מדנים, שדעתו הפוליטית נעה כמטוטלת עם כיוון הרוח. הוא סכסך ופילג את הקהילה המזרחית בישראל ונכשל כשלון גמור בקירוב לבבות עם הציבור החילוני הגדול. לכנותו מר''ן הוא לעג לרש.

    IP: 217.132.77.114 דווח על תגובה זו

    • גם אם הכל נכון - יש בעיה

      כנסו וראו, 14/09/05 10:24

      1. אינני מאמין ברב עובדיה ובדרכיו הפוליטיות והשווקיות הנלוזות והמחפירות אבל אליבא דכולי עלמא הוא מר''ן אמיתי וגדול. גם אם הוא פרענק ממש.
      2. מר''ן הוא תואר שניתן בדר''כ בדיעבד, כלומר אחרי שהאדם הוכיח את עצמו בהלכה, בהנהגה ובמידות אחרות.
      3. טועה מי שחושב שהמחלוקות והתככים הם דברים חדשים ולא התחילו מימי בית ראשון ושני ולא פסקו עד היום. המקורות התורניים שלנו היו נבונים, אמיצים ואנושיים מספיק לתעד מחלוקות קשות ומרות הרבה יותר מאלה של היום. סביר שהיום הכל היה מוסתר, מוחלק ו''בדרכי נועם''.

      IP: 111.111.111.1 דווח על תגובה זו

      • גם אם הכל נכון

        נתנאל ספדג', 18/12/05 15:13

        מן הנראה שהכותב הו בן תורה וברצוני לומר לך איחולי לישיביש הדגול שמחלק ציונים מי הוא פרענק ומי הוא ישיביש

        IP: 217.132.35.103 דווח על תגובה זו

    • רחוק מלהיות מר''ן

      נתנאל ספדג', 18/12/05 15:24

      מתוך דבריך נראה שבחיים לא פתחת שו''ת יביע אומר וא''כ עדיף שלא נוצרת וחוץ מזה הרב כדורי והרב עובדיה ידידים בלב ובנפש והדברים עתיקים, גם הרב ניסים הציע לו בעצמו שיחליף מקומו מאחר שהוא הזקין ומקובל לומר שכל רב שדעתו עם הציבור אינו רב ואם מצליחים לסלקו אינו בן אדם ועתה תראה היאך מרן גדול הדור אשר לאורו נלך ובקולו נשמע לא חת מפני איש

      IP: 217.132.35.103 דווח על תגובה זו

  • 8.

    ניצן זה מה שהיה לך לטעון?????? (ל''ת)

    תהילה, 14/09/05 09:41


    IP: 217.132.29.236 דווח על תגובה זו

  • 7.

    ברור כשמש ניצן חן מקנא

    אליקו, 14/09/05 09:39

    על זהנאמר רקב עצמות קינאה

    ניצן חבל שלא הצלחת להתאפק כנראה זה מכעיס אותך עד כדי כך שיש מישהו שכתב סוף סוף את האמת ...לא כמוך

    IP: 217.132.29.236 דווח על תגובה זו

  • 6.

    צא בחוץ, יא עוין!

    א.מ., 14/09/05 09:34

    נו באמת, לא יכולת למצוא דרך טובה יותר לפרסם את הספר שלך?

    IP: 192.115.119.51 דווח על תגובה זו

  • 5.

    השתמש בעצה של עצמך

    דתי, 14/09/05 09:16

    במשך כל המאמר הכותב מציין שעל מחבר הספר לדייק בעובדות. כשאתה כותב ''הזלזול הבוטה שהפגינו כלפיו הרבנים האשכנזים ובראשם הרב שך'' וכו' זה מה שנקרא לא לבדוק עובדות.

    IP: 80.74.126.92 דווח על תגובה זו

    • Who is the Rav Chah?

      elie, 14/09/05 11:33

      it still exists Rabanim for the Ashkenazim.
      A guy who is making logic on Guemara, for people who leaves school at 8 years old is now a reference.
      You are joking.
      He is more a politician than a big Talmid Hacham.

      IP: 195.176.20.45 דווח על תגובה זו

  • 4.

    כל אחד ומה שמעניין אותו

    נתי, 14/09/05 09:11

    אתה כתבת ספר שמעניין את הציבור שלך, את הציבור שלנו מעסיק שיטת הלימוד והפסק של הרב עובדיה, ואילו סיפורים כאלו ואחרים, או אימרות כנף ופוליטיקה, מעניינים אותנו פחות מהשלג דאשתקד.

    כנראה שהספר הזה נועד פשוט לציבור שאתה אפילו לא כל כך יודע מה מעניין אותו!

    IP: 10.60.1.36 דווח על תגובה זו

    • כל אחד מה שמענין אותו

      נתנאל ספדג', 18/12/05 14:59

      חזק וברוך שאליבא דאמת אין אנו צריכים סיפורים שאנחנו יודעים מיהו מרן הראשל''צ שליט''א מתוך ספריו ויישר כח ואכמ''ל

      IP: 217.132.35.103 דווח על תגובה זו

  • 3.

    יש יותר ממרן אחד

    רון, 14/09/05 09:10

    כל כך הרבה ספרים נכתבו לאחרונה על הרב עובדיה .קראתי את כולם וכולם מענינים ומרתקים אך מכל אחד מהם עולה דמות רבנית אחרת.
    נשאלת השאלה -האם יש יותר מרב עובדיה אחד? וכל מחבר כותב על הרב מרן שהוא היה רוצה לראות.

    IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

    • כן, יש יותר ממרן אחד

      מאיר, 14/09/05 21:24

      יש מרן של הזיכרון העצום והניתוח החריף
      יש מרן שמגייס את כל הידע ההלכתי שלו כדי לטהר ממזרים ולהקל על עגונות
      יש גם מרן שמקלל שמדבר שטויות

      IP: 132.70.219.181 דווח על תגובה זו

      • כן יש יותר ממרן אחד

        נתנאל ספדג', 18/12/05 14:55

        רחמנות עליך שאינך מבין מיהו מרן פוסק הדור ואיני בא להגן על מרן משום שעל פי האמת אינך ראוי לתגבה כלל רק כיון שאני מרחם עליך כתבתי לך ומי יתן שתצאו מהחושך לאור גדול אזי תבינו מיהו מרן שכל ישראל נשען עליו ובלעדיו עמ''י היה יורד לשפל רחמא ליצלן

        IP: 217.132.35.103 דווח על תגובה זו

  • 2.

    המוקיון של תצא בחוץ - חרטטן

    עבדאללה, 14/09/05 09:02

    עם כל הכבוד למר חן, זה שעיתונאים קטנים, שגם בדרך כלל לא מבינים ספרות שו''ת או כל חומר הלכתי, אוהבים להידבק לשאלה מי בדיוק בא לחנות של האבא של הרב עובדיה, זה לא עושה את זה חומר חשוב. כמו שכדורגלן לא נמדד בהתבטאויות השטותיות שלו אלא בעיקר במה שעשה על המגרש, כך גם עיקר פועלו של רב הוא בתחום הפסיקה.

    IP: 147.237.70.103 דווח על תגובה זו

  • 1.

    חן = שערוריה

    שירה, 14/09/05 08:50

    זה מה שנקרא יושר אינטלקטואלי של אדם. כתב ספר לפני שנה ונמצא בתחרות וקיבל מתנה- בוא תקטול את הספר של המתחרה שלך בתחפושת של מבקר ספרות.

    זו תעודת עניות גם לערוץ היהדות. מה חסרים אנשי אקדמיה או רבנים שיכלו לכתוב ביקורת?
    זה מריח לא טוב!!!!!!!!

    IP: 82.80.58.190 דווח על תגובה זו

    • צודק

      צודק, 14/09/05 11:07

      זה כל כך שקוף שזה פשוט מגעיל

      IP: 192.168.10.60 דווח על תגובה זו

      • קנאת סופרים תרבה חכמה

        יעקב, 14/09/05 11:31

        מה אתה כועס?בכל מדור דומה בכל העולם מקובל לפנות -לפני הוצאת ספר חדש בנושא הגותי- לבר פלוגתא החריף ביותר של הכותב.והביקורת שכתב ניצן מענינת ומנומקת היטב.
        מה רצית שעוד חסיד שוטה יכתוב הלל ושבח לספר? עדיף שיהיה מענין
        ובלבד שלא יגלוש לפסים אישיים

        IP: 217.132.69.187 דווח על תגובה זו

        • אכן, כך מקובל, ויש גילוי נאות (ל''ת)

          ככה זה, 20/09/05 01:26


          IP: 68.196.206.174 דווח על תגובה זו