• 49.

    אבל של מי השיר+החיים הם מתנה

    ואיו, 15/10/05 22:25

    א. מי כתב את השיר המקסים שמצוטט בהתחלה, אותו שר אהרון נוויל (naville brother)?
    ב. כל מה שכולם כותבים נכון: אין אמת אחת. יש אינסוף אפלייה ורוע בעולם ולצד זה מתקיים אור אינסוף, אנושיות, תיקונים... אינסוף. לא לנו לדעת, כל אחד שישפוט את עצמו
    ג. תגובה 12 אכן עמוקה אבל כל כך שכלתנית... וטוב שיש גם את זה. בתור אישה, ישראלית (וכן, שמאלנית ''יפת נפש''), עם כל הכאב והאפלייה והכיבוש והשנאה והפירוד והעובדים הזרים ובעלי החיים והניסויים והאטימות והתאגידים והעושקים והבנקים ואיכות הסביבה... הרשימה יכולה להימשך עוד ועוד ועוד
    עדיין- החיים הם מתנה!!!!!!!! בגדול כל האסונות האלה קוראים מאיזשהי סיבה, לא?!?
    ד. קטונתי
    ה. אהבה

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    יונתן הקטן שכח

    elad itay, 15/09/05 11:51

    יהונתן היקר,
    כל מה שאמרת, ייתכן והוא נכון אבל השאיר אותי קצת מבולבל.
    אני בן 29 וגר בקליפורניה.
    גדלתי בקרית שמונה שבפלשתינה וזכיתי לגדול שמה ממלחמת לבנון ועד ליציאת צהל מלבנון ואני ברשותך רוצה לדעת איפה?
    איפה היית? משורר יקר שלי? איפה היית אתה ואיפה היו החברים שלך כל השנים האלו?
    מילה אחת לא שמעתי ממכם.
    במקרה הטוב, אולי התפלק לכם: ''לא מפותחים''.
    ובאמת שאני לא כועס אני פשוט מבולבל..
    צר לי לבשר לך ידידי,
    אתה לא בוב דילן, וזה בסדר, אבל אתה חייב להבין את זה.
    הלוואי ובישראל העם היה נרתם לעזרה כמו שאמריקאים נרתמו לעזרה בזמן הצונאמי ובזמן האסון הזה.
    נכון, ישנה בעיה, ישנה גזענות, אין ספק, אבל בגדול רק האדם יכול לעזור לעצמו. מספיק עם הבכי של הכושים ומספיק אתה עם בכי שהוא בכלל לא שלך.

    הגב לתגובה זו

    • בפלשינה יא נקניק?

      ריינר, 25/09/05 15:15

      שלא תבין אותי לא נכון, אני בכיוון של דעותיו של גפן, אבל לקרוא לישראל פלשינה, זה היה די ברור שעשית את זה כדי ליצור פרובוקציה.
      אם באמת היית מרגיש כך, היית כותב את התגובה באנגלית (או אולי בערבית)

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    Blanco edmits she screw up

    Noa, 14/09/05 16:00

    Watch this and see that color and poor has nothing to do with what happened, it was the mess-ups of the Democratic leadership of Louisiana such as Governor Blanco

    http://thepoliticalteen.com/video/blancoday8.wmv

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    wrong, wrong, wrong.

    erica mar, 14/09/05 06:26

    Mister, you are so sure of yourself, I hope you know by now what anyone with a little seichel knew from the start. The number of lost lives was a big lie of the liberal politicians.
    The victims are poor? They did what they always do: waited for someone else to take care of them. The exact reason that kept them poor. The rich ''can'' run? Sure! They take matters to their hands, the way that made them ''rich'' in the first place. By they way, your loathing of America make me puke

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    ?

    מיכל כהן, 11/09/05 12:40

    הכל טוב יפה, כל מה שכתבת אמת. עכשיו תיקח את הכתבה שלך ותשנה רק את השמות ואת המקומות ולאן תגיע? אל תתאמץ.. אני אגיד לך... : לארץ חמדת אבות. לשם אנחנו הולכים... לאמריקה! אמריקה וורסנו! אמריקה!

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    Yael

    Doron, 11/09/05 09:05

    To No. 2: To date, you understood Yael Reshef's work and the last one you could not?

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אחלה חם

    שני פרידן גפן, 11/09/05 08:37

    איזה חכם!

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    גאד בלס אמריקה

    ברברה בוש, 11/09/05 08:20

    כותב עלינו כל כך הרבה ליכלוך?
    למה שלא תמשיך לשתוק כמו שהמלצת שבוע שעבר בטור ?
    אין אצל הקולמליסטים האמריקאים כזו מידה של איבה ושנאה עצמית כמו שיש בך.
    אל תשפוך את כל הגרבץ על האומה האמריקאית ששימשה לך מחסה
    לואיזיאנה? מאיפה אתה כל כך בקיא ? זה שאתה רואה רק את הרע זה כי אתה חייב למלא טור וכיף להתלונן.
    מעמד שחור נמוך? יש לך פתרון אחר?
    תראה את השחורים באפריקה ותקרא את הכתבה על האתיופים בפרדס חנה.
    מה אפשר לעשות יש אנשים עם פחות שכל ופחות אמביציה ויש להם חיים טובים תודות לאדם הלבן.
    הלבנים גרים במקומות גבוהים והשחורים בנמוכים? ראית איזה בתים טובעים במים? הם במצב כל כך רע ? אז איך זה שגם לאדם הלבן אין בית לא מוצף שמחכה לו בעיר ?

    כל הדעות המרקיסטיות שאתה מסתיר בראש . ואתה אחד שכל חייך בקשת חופש ושחרור ואתה חי לא כל כך רע. לא עובד הכי קשה ומרוייח יופי.
    למה? כי אתה חי במדינות קפיטלסטיות.
    ומילה אחרונה: שיונתן גפן חוץ מלכתוב ולהאשים פעם יזיז את התחת
    וי-ע-ש-ה. חוץ מלהופיע בהפגנות ש-י-א-ר-ג-ן.
    יחי הקפיטליזם !
    טוב לאדם השחור כשטוב לאדם הלבן.
    השיויון אוטופיה . תראה לי אופרה ווינפרי אפריקאית. הם לא מרימים את עצמם לבד. רק האדם הלבן מסוגל להתמודד בדמוקרטיה ובקפיטליזם.
    אז היו לואיזיאנים שגרו במקום נמוך יותר (אני מצפה למצוא בכתבה הבאה טענות פחות מגוחכות) אבל מכאן לטענות אנטי אמריקיות מופרכות.
    גאד בלס אמריקה


    הגב לתגובה זו

    • אני עדיין גר על העץ

      פימסטלו, 11/09/05 08:50

      והבן דוד שלי מלואיזיאנה חי הרבה שנים בבית עץ . יונתן גפן תאמץ אותי?

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    מזל טוב

    ויקטוריה סיקרט, 11/09/05 07:59

    שתזכה לגדלו לתורה חופה ומעשים טובים. נו אביב מלא מצוות כרימון ולחופה הוא הגיע (רב?) ורק תורה עדיין חסר . (שום כוונה לחזור בתשובה?)
    יהונתן גפן אבא של אביב מזל טוב .

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    Gi Zount Yonatan

    Achtung Baby, 10/09/05 22:36

    Israel Palestine two cuntries for two nations

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ואני נגעל מהגזענים פה

    טום, 10/09/05 20:02

    כי מה זה גזענות אם לא הכללות מהסוג של מגיב 34? אנשים שיודעים ''הכל'' על ארהב מצפייה בסרטים וסרדות, ומשוכנעים שמביקור בנ''י ולוס אנגלס הם מכירים את אמריקה.
    מרוב שנאה, לא רואים אנשים אלא ''טמטום,שומן ובסף'' כדברי המגיב הגאון 34, רואים רק פלטפורמה לשימוש לאידאולוגיה שרוצים לקדם.
    מילא מימין, אבל שנאה לבני אדם מהשמאל, ממש לא מסתדרת לי.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    גם אצלנו העשירים עשו ''שלום''...

    נתן2000, 10/09/05 17:48

    גם אצלנו, העשירים חתמו על הסכם שלום מזוייף באוסלו ומי ששילם את המחיר הם פשוטי העם. רבין ז''ל, שייצג בעיקר את העשירים ובעלי עסקים מבוססים, קיבל מהם רוח גבית ללא פשרות כדי שיעשה ''שלום'' עם צבא המחבלים בתקוה שזה יקדם את עסקיהם. ומי ששילם את מחיר ההסכם הפתטי הזה הם פשוטי העם בשווקים, באוטובוסים, בפיצריות ובמועדונים.

    ולא נשכח שיהונתן גפן כמו רבים מחבריו הבורגניים, העשירים ו''יפי-הנפש'' עודדו את רבין ז''ל לחתום על הסכם ה''שלום'' הנורא עם מנהיג המחבלים.

    אז טול קורה מבין עיניך יהונתן גפן ולפני שאתה מטיף מוסר לאמריקאים תסתכל במראה על הפרצופך המשתקף ממנה.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    לפי התגובות המסקנה היחידה היא

    קטרינה, 10/09/05 16:55

    שהשיטה עובדת, לא תהיה מהפכה חברתית לא פה ולא שם ,והעניים ימשיכו לטבוע בחרא ולחשוב שכנראה מחרבנת עליהם ציפור.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ורק החלאות הישראליות

    טום, 10/09/05 16:35

    צופות בתענוג במתרחש, ונהנות לתלוש מהבשר החי של הקורבנות, כל אחד למטרתו הפוליטית האישית, זה מימין וזה משמאל.
    הגזענים השפלים הישראלים הגיעו למסקנה שכל האמריקאים זה ''טמטום שומן וכסף'', ומרשים לעצמם התבטאויות מבחילות.
    בא לי להקיא מכל הכתיבה העיתונאית וכל הטוקבקים שקשורים באסון קטרינה.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    28: well said, brother! Amen! (ל''ת)

    AmericanPride, 10/09/05 16:33

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ארה''ב= טימטום שומן וכסף

    qwerty, 10/09/05 15:12

    המעצמה הגדולה בעולם בקרוב תראה כמו האימפריה הרומית...

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק!

      y, 10/09/05 16:20

      גם החזקות באימפריות נפלו בגלל הנהגה לקויה.
      אם זה בגלל כסף , ערכים או גזענות - אין כל הצדקה לאוזלת היד של בוש ושל עמיתיו - ראש עיריית ניו-אורלינס וכדומה.
      וכן - בשלטון קפיטליסטי החזק מנצח ולכן תמיד העשירים, בעלי הזכויות וקובעי ההחלטות ינצלו.

      הגב לתגובה זו

    • אתה דביל, ארה''ב היא דמוקרטיה!

      בוריס, 10/09/05 18:38

      דמוקרטיה יותר יציבה מכל שלטון אחר.

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    2000$

    פלד אריק, 10/09/05 13:46

    מענין מאוד 2000$ זה בדיוק הסכום שעכשו הקציבו לכול אחד מהפליטים .

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    you have nothing to write

    Tammie, 10/09/05 05:22

    Mr. Geffen it seems to me that Lately you have nothing sophisticated to write about. It's funny that most of your intelligent articals were written when you lived in America (the place that you despise). Therefore, if you claim to be a valued jounalist please be accurate .and don't write nonesense.

    הגב לתגובה זו

    • tammie -

      yaniv, 10/09/05 09:10

      i m fine with critisizm, but could u pls be more specific? what exactly is it that upset u in mr. geffen's piece?

      הגב לתגובה זו

      • Spesifics

        tammie, 10/09/05 15:34

        Dear yaniv,
        There was no need for me to repeat what some of the readers already expressed in their responses:. Please look at #1,#6,#10,#12 and so on.

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    או.ג'י סימפסון יכול לרצות ? או

    OJ, 10/09/05 02:42

    או.ג'י סימפסון הוא רוצח...

    pay attention to the details too

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    העשירים עוזרים לעצמם

    הילה, 10/09/05 02:28

    מי שנשאר למרות שהזהירו מפני הסופה 4 ימים תמימים - הוא זה שנפגע. מי שלקח את הרגליים שלו והתפנה בזמן- עשירים ועניים ולא סמך על זה שאחרים יצילו אותו- שרד.

    זה הכל ולא צריך מהפכה חברתית בשביל זה.

    אגב, בעוד ששחורים עשירים (מיקל ג'קסון, או ג'י סימפסון) יוצאים זכאים, לבנים עשירים חוטפים עונש על היותם עשירים (מרת'ה סטיוארט וכו').

    אז צבע משחק תפקיד- אבל הפוך ממה שטענת

    הגב לתגובה זו

    • עזוב,אתה מפריע לשנוא את אמריקה (ל''ת)

      הלאה העובדות, 10/09/05 18:58

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    הגלגל חוזר

    אייל, 10/09/05 01:59

    הכתבה מעולה ורק מראה שאמנם בתהליך איטי, המונע לעיתים בזריקות מרץ הרסניות ,כמו סופת הוריקן. שינויים בתפיסה העולמית יכולים לצמוח מהציבור, שכביכול מרגיש שכבר אין לו השפעה כלל. וזאת ע''י התאגדות ספונטנית , שמגיעים מיים עד נפש תרתי משמע...

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    ישראל גזענית יותר מאמריקה

    אמריקאי, 10/09/05 01:22

    גרתי 40 שנה בישראל, עשיתי צבא, מילואים וכל החרטה הזה. אני גר כבר 10 שנים בניו יורק ורואה מקרוב את הגזענות, או יותר נכון את ההבדלים הכמעט בלתי נתפסים בין לבנים לשחורים/היספאנים. אבל אין לי ספק שזו לא כתוצאה מהשיטה הקפיטליסטית אלא הבדלי מנטליות ותרבות בני שנים רבות. מיעוטים רבים אחרים (למשל סינים וקוריאנים), שלא לדבר על לבנים לא אנגלוסקסיים (יהודים, פולנים, איטלקים) מצליחים להגיע לאליטות ולהתגבר על הקשיים - לפחות אפשר לומר שההזדמנות קיימת. אמנם השיטה לא מושלמת אבל מה האלטרנטיבה? אין גזענות בצרפת כלפי צפון אפריקאים? בגרמניה כלפי טורקים? בהולנד כלפי מוסלמים? איפה אתה חי יהונתן גפן - תתעורר!!!!
    מה עוד שבישראל היחס לערבים/דרוזים/בדויים ישראלים שהם 20% מהאוכלוסיה גרוע הרבה יותר מהיחס לשחורים באמריקה ואין בכלל מה להשוות.
    בקיצור, גזענות קיימת בכל מקום (לא הזכרתי מדינות עולם שלישי או רוסיה למשל) אז תירגעו כולם עם האמריקנופוביה הזו שנכנסה פתאום לאופנה אצל כל הפלצנים שהם בעצמם קפיטליסטים wanna be's

    הגב לתגובה זו

    • Very good response

      Pueblo, 10/09/05 03:02

      I am with you

      הגב לתגובה זו

    • צודק!היום''במודה'' לנגח את ארה''ב (ל''ת)

      Adi, 10/09/05 06:10

      הגב לתגובה זו

    • סליחה אבל מה לנ''י לארה''ב?

      תפוח, 10/09/05 15:49

      ניו יורק איננה גזענית כמו דרום ארה''ב או כמו המיד-ווסט, ניו-יורק איננה עונה על מרבית הסטריאוטיפים האמריקאיים וניו-יורק לא קרובה לזוועה בניו-אורלינס.

      אולי כדאי להוסיף שגם ניו-יורק לא תמכה בבוש, ניו-יורק שמאלנית...

      הגב לתגובה זו

      • מצב השחורים בניו יורק לא מזהיר

        אמריקאי, 11/09/05 04:41

        ניו יורק לא כמו במיד ווסט או בדרום ? זה נכון שיש שם תרבות אחרת לגמרי ובכל מה שקשור לגזענות אבל גם בניו יורק השחורים דפוקים וגרים בשכונות העוני ומצבם לא ממש מזהיר

        הגב לתגובה זו

      • תגובה לא רלוונטית

        שחורים בארה''ב, 11/09/05 05:07

        נכון שניו יורק היא לא אוהיו או אוקלהומה מבחינות רבות אבל מצב השחורים בניו יורק רע מאוד ורובם המכריע מתחת לקו העוני, הם גרים בגטאות, וכו'. אם חס וחלילה אסון נוראי כזה היה קורה בניו יורק, בוסטון או קליפורניה הליברליות שלא הצביעו לבוש - תאמיני לי שמי שהיה נדפק הם העניים השחורים, למרות שאילו מדינות ליברליות. ככה ששרמת הגזענות במדינה לא ממש היה משנה את התמונה מבחינת העניים/שחורים.

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    תראו מי מדבר על מהפכה

    נ, 10/09/05 01:01

    מדוע לא תתמקד במה שקורה פה ?!בעוול שקורה פה?! , אינני אומר שזה לא אמור להיות מעניין מה שקורה בארה''ב ולבטח צריך להיות רגיש לאסון הנורא אבל איך זה שאתה תמיד תמצא סימפטיה דווקא לאחרים ותתן עצות( אתה לתת עצות , מבינים את הבדיחה) למהפכה. יש לי רעיון אולי תתחיל במהפכה כאן , מהעניים שכאן , ממחוסרי הדיור שכאן , מהעוון שנגרם כאן, תנסה זה יחבר אותך לקרקע. פלאי הסינגל מאלט

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    נשבר לי הציפורן, בוש אשם

    נועה, 10/09/05 00:00

    כל כך היה צפוי שהליברלים יאשימו את בוש וגזענות
    אם יוני היה טורח לחקור את הנושא יותר לעומק הוא היה לומד שממשלת לואיזיאנה קיבלה בשנים האחרונות את התקציב הכי גבוה לפרויקטים של בניה, קליפורניה במקום השני עם פחות מחצי מהתקציב שקיבלה לואיזיאנה, אבל ממשלת לאוזיאנה בחרה לבזבז את הכסף לפרוייקטים מיותרים במקום לחזק את הסכר.
    לא פעם הפגינו תושבי העיר נגד הערייה (דמוקרטים) להפסיק לבזבז את הכספים ולהשקיע אותם בסכר.
    אבל מיותר לדבר על הדברים האלה העובדות מדברות בפני עצמן, התרומות שנאספו עד היום למען נפגעי קתרינה והאנשים שהתנדבו לעזור הם במיימדים חסרי תקדים...
    קתרינה היתה חזקה אבל האומה האמריקאית חזקה יותר
    לפני שנתיים, שלושה עשר אלף איש מתו בצרפת בגלל החום. במשך חודש שלם אנשים התפגרו בבתים וברחובות ולאף אחד לא היה איכפת... אפילו בתי החולים סירבו לקבל חולים ואמרו להם להשאר בבית בידיעה ברורה שללא טיפול רפואי הם ימותו... שלושה עשר אלך איש מתו בגלל חום...למה לא ראינו קבוצות של מתנדבים צרפתים עוברים מבית לבית ומחלקים מים או צרפתים תורמים כסף שיהיה אפשר לתת לכולם תיפול רפואי או לקנות מזגנים? איפה היתה זעקתו של יוני אז? איזה עולם צבוע
    אין שום קשר לצבע עור... אף אחד לא ישב ואמר הם שחורים לא צריך לעזור להם... היו כמה פשלות וזה קרה בגלל שזו פעם ראשונה שארהב מתמודדת עם אסון כזה אבל כולם כאן יוצאים מגדרם לעזור.

    הגב לתגובה זו

    • נועה יקרה

      בעלת ג. קארד, 10/09/05 01:33

      נדמה לי שאת שתית קצת יותר מידי מהקול אייד האמריקאי שפוקס ניוס ודומיו נותנים לאומה מידי יום.
      אני מקוה שאת לא תמצאי את עצמך יום אחד בצד השני.

      הגב לתגובה זו

      • חבל מאוד שנתנו לך ג. קארד (ל''ת)

        נועה, 10/09/05 05:27

        הגב לתגובה זו

        • למה חבל???

          כבר לא יקרה, 13/09/05 06:36

          בגלל שהצלחתי ללחוץ בדיוק על עצב רפוי אצלך??
          חיכיתי הרבה זמן לגרין קארד המיוחל, ואת אומרת לי חבל?
          איך אומרים במרוקאית? שתלכי לעזאזל!! את והדעות שלך.
          אנשים כמוך, שלא שייכים למקום הזה (ארה''ב) והרי את זרה - כל ינקי יגיד לך את זה - מנסים כאילו להיות שייכים.
          את לא מפה, אז את תגידי שום חבל.
          חבל שאת בכלל מביאה את דעותייך - ''מו, מו, מו...'' - כך נשמעות דעותייך.

          הגב לתגובה זו

          • Ti Na Ni Na, Ni Na Ni Na

            Noa, 14/09/05 04:44

            If you didn’t get it, it’s the theme song from The Twilight Zone.

            הגב לתגובה זו

      • צודקת, ראיתי את פוקס ניוז

        אדום, 10/09/05 08:51

        הגסות והטמטום מדהימים ודי מזכירים את דברייך נועה.
        אנשים ישבו חמישה ימים על הגגות בחום נוראי כי כוחות החילוץ נמצאים בעירק, וכי ראש FEMA הוא חתול שמן וטיפש בלי שום ניסיון או הבנה איך מטפלים באסון כזה.
        היה מצחיק לקרוא את בוש אומר שאף אחד לא ציפה שהסכר יישבר- נכתבו ספרים על כך שהוא בטוח יישבר.
        ההוריקן הוא עבודה של הטבע אבל האסון אינו אסון טבע אלא תוצאה של הרבה אנשים טיפשים (החל מהתעלות במיסיסיפי, התגובה האיטית מנשוא של כוחות החילוץ והעובדה שמי שלא היו לא אמצעים לעזוב- הושאר למות.
        כלי התקשורת היו בניו אורלינס יום אחרי האסון אבל לכוחות החילוץ זה לקח 5 ימים.
        בכל מקרה נועה אין לי שום ספק שאם היה מדובר באנשים עשירים, העזרה הייתה מגיעה הרבה יותר מהר, ולמרבה הצער ככה זה באמריקה

        הגב לתגובה זו

    • Very funny, best title ever (ל''ת)

      Noa's fan, 12/09/05 17:03

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    גפן יורק לבאר ממנה הוא שותה

    גיל שליט, 09/09/05 23:05

    קצת חוצפה הייתי אומר, להשמיץ בכל הזדמנות את נשיא ארה''ב. נכון שיתכן והדברים שאתה אומר נכונים, אולם רק כאשר תהיה אזרח ארה''ב תוכל להשמיץ את נשיא ארה''ב (ואם יש לך אזרחות כזו, מה אתה עושה כאן ביכלל ?).

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    not only that

    amoski, 09/09/05 22:54

    the old story of the rich and poor and the rotten capital.. comón you whant to change human nature fix yr. own hous first.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    one day you are...

    solomon, 09/09/05 22:26

    going to apply for a green card.

    הגב לתגובה זו

    • I tried but

      Y Geffen, 10/09/05 02:59

      those damn American were only willing to give me a red card and that is why I'm here

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    נחל?

    נחל אכזב, 09/09/05 22:12

    מסיסיפי זה נהר שיכול אומנם להכניס בכיס הקטן שלו הרבה נחלים אבל בכלל מה הקשר לנהר המסיסיפי למה שקרה בניו אורלינס? מדוע הנהר עלה על גודותיו, לא! אפילו הלויס שחוסמים את המים מצד האגם ומצד הנהר לא נפגמו. מה שקרס זה התעלות שמעבירות את המים מהאגם לגולף. עכשיו תכתוב שיר חדש.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    Thanks for excellent article

    Joshua, 09/09/05 22:04

    There are always the usual comments from the selfish bourgeois like: this is their problem, if they wanted they could work and not be poor and so on. The fact is that the capitalist America has a very low minimum wage so the poor are trapped in their poverty. In my state, only kids from the poorest towns are dying in Iraq. The kids from the richer towns do not care about a draft; they go to college, then get lucrative jobs and drive big SUV. The physics of the American capitalism has two equilibrium states: the very rich and the poor. And if you belong now to the middle class; most probably that you are going to be poor

    הגב לתגובה זו

    • is it different in israel

      jonny, 09/09/05 23:47

      capitalism is capitalism. rich vs. poor is not only in america. Please.
      if there was a war in Israel - ramat aviv would empty out and dimona would remain full of citizens

      הגב לתגובה זו

    • חבל שלפני מהפיכה בולשביקית

      אלכס, 10/09/05 11:02

      משטרת רוסיה לא חיסלה יפי נפש כמוך שבסופו של דבר חיסלו מיליונים והרסו כלכלה.
      קפיטליזם עם כל החוסר צדק שלו הרבה יותר טוב מסוציאליזמים מסיבה אחד פשוטה - לסוציאליזם אין שום חוקים כלכליים.
      אחרי שאני נולדתי וגדלתי במדינה סוציאליסטים אין לי שום בייעה מוסרית להרוג מהפכנים כמו צ'ה או דמגוגים בגרוש כמו יונתן גפן כי אני ראיתי את הצד השני של הדמגוגיה הזאת.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    You're a Hypocrite Mr. Gefen

    Crumbs, 09/09/05 20:41

    As if in other countries the poor are safe? As if in the non-capitalistic countries the poor fair any better? As if in Socialistic or Communist countries the poor are treated better?
    ,Actually the poor fair much much, worse in other countries. Yet Mr. Gefen easily attacks Capitalist countries, while he himself sits in a capitalistic country enjoying a fat salary, living in a ''high ground'' area himself, and generally enjoying all the benefits and protections of the rich, white capitalists himself.
    In short, Mr. Gefen is a fraud and a hypocrite.

    הגב לתגובה זו

    • other countries are not the US

      חייפ פאר, 10/09/05 06:38

      Did he say anything that was false?
      When the Fed’s show up 6 days after the hurricane one needs to ask, how come? There are many questions one can ask and should ask.
      The poor don’t fair better in other countries but then they are not in The UNITED STATE OF AMERICA, the most powerful and richest Country on Earth.
      As imperfect as it is, Capitalism is the best system in the world but the Hurricane and Racism Showed the imperfection the system has, and the Right Wing Conservatives white house headed by Cowboy that feels that God Speaks through him.
      I don’t have a problem with Capitalism, I do have a problem with the fact that I don’t get answers to my questions from God and Bush does

      הגב לתגובה זו

      • You only read my first half

        Crumbs, 10/09/05 10:36

        The second half of my comment was the point about Mr. Gefen being a hypocrite. I wrote - in the second half: ''Mr. Gefen easily attacks Capitalist countries, while he himself sits in a capitalistic country enjoying a fat salary, living in a ''high ground'' area himself and generally enjoying all the benefits and protections of a rich, white, capitalists himself

        הגב לתגובה זו

        • Sad yet true, Crumbs, yet he..

          American Abroad, 10/09/05 16:44

          ...is far from the last person in the revolting line of ''Ameri-bashing'' going on these days in Israel. All i will say is that this is one person that will be glad to be living away from here when the Earthquake that'll hit this country soon enough and bring it to its knees will hit hard.
          I cannot help but wonder what the likes of Gefen will be spouting when the lack of readiness will bring the death toll to the tens of thousands in the land of honey and hypocrites...

          הגב לתגובה זו

  • 19.

    אל תבקר מקום שאתה לא שלו...

    ניו יורקר, 09/09/05 20:22

    אני כל כך שונא את זה כשאנשים מבקרים מקומות שלא קשורים אליהם...
    מר אביב גפן - במידה ותקרא את התגובות - מה לך ולניו אורלינס?
    אני תושב ניו יורק, ומכיר את השלטונות, ומסכים בכל הנוגע לתגובה האיטית,המגעילה והמפלה של הממשל האמריקני - אבל עדיין נמנע מלבקר יותר מדי.
    ואתה? ישראלי שלא יודע מהראש שלו, מבקר בזאת עזות את ''בית האמיצים''?
    תסתכל על השחיתות בישראל ועל אי השויון, תנסה לתקנה, ואז תבוא לדבר עלינו...
    או יותר טוב: בוא קצת לניו אורלינס, תראה את הזוועות, ואז נראה מה יש לך להגיד...

    הגב לתגובה זו

    • Yehonatan. Not Aviv. Moron (ל''ת)

      Me, 10/09/05 01:29

      הגב לתגובה זו

    • ממתי אתה ''עלינו''??

      תושבת, 10/09/05 01:30

      בשביל הינקי האמריקאי תמיד תהיה זר.

      הגב לתגובה זו

      • USA Is a country if immigrants

        Pueblo, 10/09/05 03:05

        And we don't care about what a freecking Yankee thinks about us

        הגב לתגובה זו

    • לבקר זה זכות וחובה

      חיים פאר, 10/09/05 06:51

      לבקר זה זכות וחובה של כל אזרח שגר במדינה חופשית
      זה שבארצות אחרות זה לא יותר טוב לא אמור להשתיק
      זה שאתה תושב ניו יורק לא ממש עושה אותך מכיר את השלטונות
      אם נשתוק זה יחזור על עצמו שוב
      אם נשתוק אתה לא תידע על השחיתות ועל אי השויון בישראל ובארה''ב

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    שקרים ושטויות

    שמוליק, 09/09/05 19:41

    ארה''ב מעולם לא ניסתה להיות מדינת כל אזרחיה, לכן גם הקפידו מיסדיה להגדירה כרפובליקה קונסטיטוציונית ולא כדמוקרטיה. אכן זו ארצם של החופשיים והאמיצים, חופשיים מהתלות באחרים, חופשיים מסעד ממלכתי ושאר מיני חולירות סוציאליסטיות! אמיצים לחיות ע''פ יכולתם ואחראים לעצמם ולמשפחותיהם. אם אתה(בהשאלה) לא מסוגל להרויח, להחזיק מכונית בארץ האפשרויות, איך אתה מעיז להקים משפחה ולהביא ילדים לתוך חייך העלובים, זו חוסר אחריות בסיסית ! האמריקאים לא סובלים את אלה שמנסים להיתלות על הכלל לפתרון בעיותיהם. האמיצים דואגים לעצמם ! ולא נתלים כאבן ריחים על צוארם של אחרים..

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    TZimes

    Dani, 09/09/05 19:14

    Yonatan Gefen is baking cookies from the targedy in America.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    קצת פרופורציות יהונתן

    סוציולוג, 09/09/05 18:35

    ברור שעדיין קיימת גזענות כלפי שחורים בארה''ב, ברור לגמרי שהשיטה הקפיטליסטית לא מושלמת, ברור לחלוטין שהממשל הפדרלי (וגם המושלת ור' העיר) פישלו בגדול בתגובה האיטית לאסון, ברור שבמקרי אסונות/טרור העניים הם אלו שסובלים, ברור שמסיבות היסטוריות בארה''ב רוב העניים הם שחורים והם אלו שאיכלסו את שכונות העוני של ניו אורלינס.
    אבל תראה לי מדינת מהגרים אחרת שבה זה לא היה קורה. תן דוגמה לאלטרנטיבה. הכי קל לשמוח לאידה של ארה''ב, אבל אל תשכח שאמריקה זו לא שבדיה והמבנה החברתי שלה לא מתאים למדיניות רווחה.
    ואני לא בטוח שאם אסון במימדים כאילו היה קורה בישראל הדברים היו נראים אחרת.
    בקיצור, כרגיל אצלך, מאמר פופוליסטי ואמריקנופובי.

    הגב לתגובה זו

    • I Completely Agree With You (ל''ת)

      Crumbs, 09/09/05 21:06

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מר גפן אינו מבין משום מה

    גדי יערי, 09/09/05 17:55

    שבארץ ניתן לראות רשתות כבלים אמריקאיות ולהבין מה קורה שם בזמן אמת, בלי צורך בפירוש הצולע שלו.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    לשם שינוי הפעם קלעת בול

    אמריקאי, 09/09/05 16:27

    לא הייתי נסחף עד כדי מהפכה חברתית, אבל אין ספק שהרבה אנשים בממשל צריכים לתת את הדין על האיטיות וחוסר התגובה לאסון.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    I agree for the first time

    Alon, 09/09/05 16:04

    It's the first time i agree with anything that Gefen said. Particulary with the fact that most terror victims are poor. If suicide bombings would happen in North Tel Aviv and not in buses carrieng workers and old people, then there would very few smolanim left in Israel

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר??

      בר, 09/09/05 18:22

      ישנם לא מעט 'עשירים' או עמידים שנהרגו בפיגועים, ולא מעט אנשים ממשפחות שמאלניות שהם נפגעי פעולות איבה.
      די לשייך את השכול לימין!

      הגב לתגובה זו

    • Get a Life

      חיים פאר, 10/09/05 06:48

      are you for real ??

      smolanim did not get kiled

      Get a Life

      הגב לתגובה זו

    • Go swimming

      Aviv, 10/09/05 06:59

      Listen knucklehead, its not about Left of Right, it’s about Right or Wrong !!
      When will you Right wing Conservatives get it through yours heads ?
      Did the Terrorists asked the smolanim to get off the bus before they blow it up ??
      would you say that most of the People killed on 9/11 where poor ??
      Go swimming

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    פופוליסט!!

    מואדיב, 09/09/05 16:03

    גפן יקירי...לא הבנת כלום...

    ארה''ב כשמה כן היא, ברית של ארצות. כל מדינה (כולל לואיזיאנה) הינה עצמאית בנוגע לעניני הפנים של, כולל טיפול באסונות טבע. לכל מדינה יש תקציב, בית ניחרים ו''ממשלה''. בנוסף, לכל מדינה יש את הפרבילגיה לבקש את עזרת הממשלה הפדרלית (שמעליה נימצא הנשיא בוש).

    לידיעתך, מערכות ההתרעה לפני סופות טרופיות, סופות הוריקן ואפילו סופות טורנדו (שהן אירועים סינגולים קשים ביותר לחיזוי) היא מהמעולות שחש. בכל תחנות הטלויזיה עקבט בעינין אחרי הסופה, ובנוסף ניתנה לתושבים הוראת פינוי וולונטרית ולאחריה הודעת פינוי מנדטורית שניתנה יומיים לפני האסון. כל התחזיות אמרו כי ניו-אורלינס תימחק מהמפה (תחזית שלא התאמתה לבסוף), ובכל זאת כפי שציינת בעצמך בחרו רבים שלא לעזוב את ביתם (מנטליות אמריקאית ידועה - ביתי הוא מבצרי!). אילו ביקשה המושלת את עזרת הממשל הפדרלי בתהליך הפינוי או לולא התעכבה המושלת בהגשת בקשת עזרה לאחר האסון (המושלת הודתה בכך שהיא עכבה את הבקשה ב 24 שעות לפחות!) כל הסיפור היה נראה אחרת. האשם המרכזי בכל הסיפור הוא הממשל המקומי במדינת לואיזיאנה ולא הממשל הפדרלי!

    ולסיום עובדה נוספת..לידעתך, גפן, אחוז העניים ואחוז המובטלים בארהב'' נמוך בהרבה מהמספרים ברוב ארצות העולם (כולל רוב ארצות אירופה וכמובן כולל ישראל). כלומר, מעבר להצהרות המפוצצות העובדה היא שארה''ב כינה מדינה ''סוציאלית'' במידה רבה יותר מאשר מדינות אשר מנופפות בדגל המדיניות הסוציאלית ודאת המדינה לפרט.

    לתשומת לבך!!!

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר? (ל''ת)

      אלי, 09/09/05 18:21

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    יהונתן גפן- כל מה שכתבת...

    המטיף, 09/09/05 15:32

    יכול באותה מידה להיכתב על ישראל. והגיע הזמן שאתה וחבריך העיתונאים תתחילו לעשות את עבודתכם, ולטפל ברצינות בנושא הפער החברתי בארץ. תפסיקו להתרפס בפני חונטת הגנרלים שמנהיגה את המדינה, ותטפלו בפנסיות הענק שלהם, בזה שהם חומסים לעצמם את כל המשרות השמנות במשק, האם אתה וחבריך מסוגלים לזה, או שאתם פחדנים מידי?

    הגב לתגובה זו

    • יונתן גפן הוא ממשפחות השוקולד

      נס די-נור, 09/09/05 22:17

      הכותב מייצג את משפחות הקרם שצף למעלה.
      אלה שיכולים להרשות לעצמם להינצל.
      אלה שיכולים לברוח.
      אלה שיכולים לכתוב. תגובה 12 מצויינת ומעמיקה. הכתבה סתם עליהום על אמריקה.
      למה האחרונים תמיד בסוף?
      החיים אינם צודקים.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    פופוליסטי מדי והנה כמה עובדות

    אורן, 09/09/05 15:19

    אני מתפלא אליך מר גפן בדרך כלל אנחנו מסכימים, אשר לעשירים שלא נילחמים למען אמריקה מה עם אחיו המנוח של קנדי? ומה עם קנדי אצמו וספינת הטורפדו שלו? ומה עם גון קרי בוויאטנם? או אל גור?.
    אשר לאחריות לאסון בלואיזיאנה אין לי ספק שמימשל בוש הגיב בצורה מחפירה אך לידיעתך מושלת לואיזיאנה סרבה לחתום על טופס שיאפשר לממשל הפדרלי להזיז כוחות דבר שעיקב את החילוץ ב48 שעות וכל זאת על מנת לא לשתף פעולה עם ממשל רפובליקאי.
    אשר לפינוי ראש עירית ניו אורליס היה יכול להקצות את צי האוטובוסים של בתי הספר על מנת לפנות את העיר ולא עשה זאת הוא נושא באחריות ישירה לאי פינוי הנזקקים {הוא אגב שחור } כמו כן לעיר היו כארבע משאבות שתפקידן היה לשאוב מים בזמן הצפה שלש מהן לא עבדו ושוב זו אחריותו של ראש העיר.
    אשמח עם תגיב מר גפן

    הגב לתגובה זו

    • אשמח אם תלמד לכתוב עברית. (ל''ת)

      אביבויהונתן גפן, 09/09/05 17:28

      הגב לתגובה זו

      • תגובה דבילית כמו כל תפיסת העול (ל''ת)

        האתרוג השמור, 10/09/05 04:15

        הגב לתגובה זו

    • the pumps

      micky d, 09/09/05 17:48

      didn't work because the city lost power stupid!

      but you're right about those facts.

      i don't think the mayor carries all the responsibility, it must be the people who drew the emergency plan- it was extremly unsuitable to manage a disaster like this one.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    Interesting and sad column (ל''ת)

    S, 09/09/05 15:15

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מהלך מחשבה שמאלני טיפוסי

    AVIVA, 09/09/05 14:51

    הכושים העניים נשארו בסופר דום ובוש מעופף מלמעלה במטוסו הפרטי וקונדוליזה בוחרת נעליים,
    גם המסכנים שבזזו אלקטרוניקה עשו זאת משום שהיו רעבים,
    מאותה סיבה גם אנסו ורצחו כנראה.
    גם הרצח שבוצע ע'י אל קאעידה במתפללים על ידי גרימת אמוק ע'י חגורות נפץ היה בגלל העובדה שאוסאמה נתמך סעד כנראה ...
    והפלשתינים מתפוצצים בקרבינו בגלל שהרווחים מהקאזינו לא הספיקו להם.
    גם המושל וראש העיר של לואיזיאנה ,שהם דמוקרטים כמובן,לא דאגו למערכת הסכרים בגלל שמשכורתם לא הספיקה.
    בטח,בטח...

    הגב לתגובה זו

    • !!! Every word is 100% correct

      Jack USA, 09/09/05 18:46

      .

      הגב לתגובה זו

    • אביבה אני מת עלייך

      יעקב, 10/09/05 02:37

      אחת הנשים החכמות במדינה

      אבל האמת שיהונתן גפן לא ממש חושב כך

      הוא לא עד כדי כך טיפש

      הוא פשוט מתפרנס מהפוזה ה''נאיבית'' הזו

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    גפן, אתה משקיע ביורו לאחרונה?? (ל''ת)

    חלפן כספים, 09/09/05 14:15

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    העניים לא מתו בגלל חוסר כסף.

    אבא, 09/09/05 13:54

    העניים ל א מתו בגלל חוסר כסף, אלא מאותה סיבה שהפכה אותם לעניים - פסיביות , חוסר יזמה, והמתנה במקום עד ש''מישהו יעשה משהו'' בשבילם.

    להימלט היה ניתן גם באופניים של 40$ לפני ההצפה, או ברפסודה מאולתרת משברי רהיטים, אחריה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    תרגום יפה לשיר של ניומן. (ל''ת)

    יואבי, 09/09/05 13:51

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    תגובה

    חוש-חש, 09/09/05 13:17

    איך אתה יכול לדבר על אבולוציה
    וצרלס דארווין בכזו קנאות ואח''כ
    להתפלל שירדו מחירי הדלק בעזרת
    השם...... הצחקת אותי... כשנוח לך
    אז זה אבולוציה וכשדארווין לא לידך
    להושיע אתה מתפלל לה'.....
    (שסעת של שמאלני מבולבל??)
    אז אם הזכרת את שם ה' אולי האסון
    אינו בגלל הנחל אלא בגלל זה שבראו
    קרי השם? מאמין או לא מאמין?
    בריאתן או דרוויניסט?
    ותוריד כבר את הסיגריה המעצבנת הזו מהיד בה אתה מצולם בפוזה מצחיקה, זה סתם הורס את השכל
    וגורם למלמל שטויות.

    הגב לתגובה זו

    • pick up a sigaret

      tamnoon, 09/09/05 14:13

      and make your self look stupid maybe you will get the notion of cinisisem

      הגב לתגובה זו

      • tamnoon

        חוש-חש, 09/09/05 16:07

        did u forgot to take your pills today or maybe u took over-dose ?

        הגב לתגובה זו

      • תיקון לטוקבק הנוראי מעלי

        חלפון, 09/09/05 17:43

        בחסות PES -
        Prroper english services (for imbeciles using a language they don't know about)

        ''pick up a cigarette'',

        by: octopus, London

        and try to make yourself look stupid, maybr then you might get the notion of cynicism.

        תעריף תרגום: שתי דפיקות ראש בקיר של כותב הטוקבק המקורי (יהונתן או אביב גפן), וחוץ מזה - בחינם. מי יודע? אולי משהו יסתדר שם.

        הגב לתגובה זו

        • חלפון, אינה עונה

          Jack, 09/09/05 23:03

          Take Ur medicine on the double u moron

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    כתבת יפה (ל''ת)

    נהניתי לקרוא, 09/09/05 13:08

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא הבנתי את האיור של יעל רשף (ל''ת)

    יונת, 09/09/05 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מהפכה חברתית בארה''ב? קצת נסחפת

    אפרים, 09/09/05 09:31

    לא? הרי ארה''ב מעולם לא היתה מוגדרת כמדינת סעד וצריך לשנות את החוקה כדי שהיא תהיה משהו אחר הגזמת יהונתן...

    הגב לתגובה זו

    • כבר היתה שם מלחמת אזרחים

      אסי, 09/09/05 13:19

      אחת ששינתה את החוקה לטובת העניים, לא?

      הגב לתגובה זו

      • עבדים לא עניים-וזה היה מזמן... (ל''ת)

        אפרים, 09/09/05 14:07

        הגב לתגובה זו

        • השחורים לא היו עניים? (ל''ת)

          משנה?, 09/09/05 19:55

          הגב לתגובה זו