• 46.

    תעשו כבוד למורים

    אשר, 07/10/08 08:45

    איני מבין מדוע המורים בישראל צריכים לשאת על כתפיהם את כל הנטל הזה.מדוע המורה צריך להיות הפסיכולוג,העובדת סוציאלית ,המגשרת,המחנכת?ובנוסף בסופו של דבר כולם על המורה-התלמידים ,ההורים,המורים,המנהל,ראש העיר וכו. הגיע הזמן להאציל סמחויות ולהוריד את הנטל מהמורה ע''מ שיוכל להתרכז בעבודתו.מורה צריך להיות כמו מרצה באוניברסיטה - וכמו שמרצה באוניברסיטה אינו מוסר את מס הטלפון האישי שלו כך גם מורה.ומי שרוצה להיפגש עם המורה יעשה זאת בשעות מסודרות בבית הספר.מורה אינו צריך לעשות ביקורי בית -זה תפקיד העובדת סוציאלית.לסיום יש להחזיר לאלטר את הכבוד למורה.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    תתחילו עם המנהלים וסגניהם

    עינת, 14/09/05 21:34

    דעו לכם ,כי הכל מתחיל בהנהלת בית הספר. מנהלים טובים שמעצימים מורים יודעים מתי לדרוש ואיך ומתי להתגמש. יודעים להוציא ממורים את הפוטנציאל, בית הספר יתנהל באופן תקין. מי שעובד במערכת, יודע שמרבית המנהלים ,הם עצמם שחוקים ןמתוסכלים, מתייחסים לצוות כאל אובייקטים בשירות הפיקוח ומשרד החינוך. העול בלתי נסבל ובעיקר חוסר התמיכה ההכלה והפירגון הנכון. יחסי מנהל וסגן המנהל עם צוות המורים אמורים להיות ללא דופי. מתברר כי במערכת מורים ''לקקנים'' זוכים להערכה וקידום יותר מאחרים. תבדקו את המורים!! תתחילו מהמנהלים!!.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    כבר כתבתי במאמרים קודמים -

    מורה לשעבר, 07/09/05 01:50

    שאני מצהיר במלוא האחריות,אחרי 30 שנות הוראה עם תואר ד''ר שהמקצוע דפוק בגלל שלוש סיבות עיקריות 1)משכורת נמוכה ללא יחס לשנות הלימודים של המורה שהושקעו לצורך זה.2)כיתות עמוסות בילדים חוצפניים וכפויי טובה שרואים במורה לוזר עלוב.3)כאשר משוויים את משכורתם הגבוהה מאד של פקידי בנק ,למשל,שהשכלתם די ממוצעת ,אין חשק להמשיך במקצוע הדפוק הנ''ל. מסקנתי:לכל פרחי ההוראה במכללות ובאוניברסיטאות-חבל על זמנכם והשנים שתשקיעו למען ענף זה. השקיעו במקצועות מכניסים ומכובדים יותר.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה נכונה. (ל''ת)

      מורה בפועל, 15/09/05 23:37

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    צל''ש לליבנת

    יורם, 06/09/05 23:32

    אין ספק שהיא הצליחה להשפיל את מעמד המורים במידה רבה. עכשיו היא מקימה ועדות למניעת אלימות בבתי הספר.... האם היא ושושביניה לא מבינים שככל שסמכותיות המורה תרד האלימות תגבר? וסמכותיות בעולמנו כיום בהחלט קשורה גם לשכר.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    בבוקר זה היה בכותרת, בצהריים..

    הנרי, 06/09/05 19:08

    בקושי ניתן למצוא את זה. שימו לב כמה קטגוריות שונות יש לnrg, ynet ואחרים, אבל חינוך א י ן. טוב, זה מפני שיש רק 1.7 מליון ילדים במערכת החינוך, ועוד 200,000 סטודנטים. זה כנראה לא ברמת החשיבות של: ספורט, כלכלה, תרבות, סטייל, רכילות, ברנז'ה, הרשת, כיף, מיקס, ירוק, ניו-אייג', תיירות, יהדות, לוח, מבזקים, סקסי, אוכל, שירונט, אסטרולוגיה, מזג אוויר, מפות, קהילות, סלולר, דיווחי תנועה, isuzu challange. זאפ השוואת מחירים, נתוני בורסה, רפואה אלטרנטיבית.....

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    סינגפור

    אבי, 06/09/05 14:33

    ראיתי שוב את הסרט מכרכור לסינגפור שם התלמידים נמצאים במקומות הראשונים בסקר העולמי ולמה ? בסרט צויין כי המורים הם בעלי השכר הגבוה ביותר במשק ומי שמוגדר כמורה טוב מקבל שכר של מנכל. אז הנה התשובה לפתרון התעלומה ,כיצד ניתן לשפר את החינוך ולא צריך את ועדת דוברת פשוט צריך ללמוד מאיפה שהצליחו.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    תוכניות לימוד

    דעה אישית, 06/09/05 13:07

    ההישגים הנמוכים של תלמידי ישראל הם תוצאה ישירה של תוכניות לימוד גרועות שמשרד החינוך דבק בהם ב30 שנה האחרונות במיוחד לימודי המתמטיקה והעברית. השפה כמכלול למי שמעונין יקרא את דו''ח שפירא וחשבון את מאמרו של פרופסור אהרוני. המורים חויבו ועדיין מלמדים כי מחויבים בשיטות הגרועות כי משרד החינוך לא מוכן לשנות. הכל בגלל אינטרסים כלכליים. ניסיתי לשלוח כאן מאמרים של אהרוני ושפירא אבל מצנזרים. לא ברור לי למה. אותם אנשים שהכניסו תוכניות אלו עדיין עובדים במשרד החינוך. על כן כל שינוי ללא שינוי תוכניות הלימוד יהיה חסר תועלת. בבקשה לפרסם ולא לצנזר.

    הגב לתגובה זו

    • קטעים ממאמר של אהרוני

      תודה, 06/09/05 13:12

      מדוע תלמידינו נכשלים בחשבון (המאמר הוא תקציר של מאמר העומד להתפרסם ב-''הד החינוך''.) (פרופ' רון אהרוני הוא חבר סגל הפקולטה למתמטיקה בטכניון. מזה כשנה וחצי הוא מקדיש חלק ניכר מעתותיו לחינוך היסודי). בשנות השמונים והתשעים נערך בארץ ניסוי בהוראת הקריאה, על כלל תלמידי המדינה: במקום הוראת עקרון החיבור של עיצור ותנועה, נלמדה קריאתן של מלים שלמות, לפעמים משפטים שלמים. התוצאות, כידוע, היו כאובות ביותר, והיום השיטה הזאת היא בדרכה החוצה. פחות ידוע הוא שניסוי דומה, גם הוא כלל ארצי, וממושך עוד יותר, נערך בהוראת החשבון, עם תוצאות לא פחות קטסטרופליות. הרעיון שבבסיסו מוזר עוד יותר: חשבון בלי ספירה. בשנת 1964 תפסה ישראל את המקום הראשון בעולם בחשבון במבחנים הבינלאומיים. בשנת 1984 הגיעה למקום השישי. בשנת 1999 ירדה למקום ה – 28. במשך אותה תקופה השתלטה על הוראת החשבון בארץ שיטה הקרויה בפי ממציאיה ''תבניתית'', המיושמת בספרים שנקראים ''אחת שתיים ושלוש'', או בגירסה אחרת ''ועוד אחת''. עד לפני זמן לא רב למדו על פיה כ – 85% מתלמידי בתי הספר היסודיים. הוגת השיטה, פרופ' נשר, נטלה עזרים חשבוניים מוכרים, הבדידים, ופיתחה אותם לכלל שיטה גורפת. הבדידים הם כפיסי פלסטיק המייצגים מספרים. הם בעלי צבעים שונים, ואורכם פרופורציוני למספר אותו הם מייצגים. פרופ' נשר קישרה זאת למושג מתורת האינטליגנציה המלאכותית, של ''עולם הדגמה''. התלמיד עובד בעולם חדש, שונה מזה של המושג המקורי, ואחר כך אמור לחזור עם הידע שרכש אל העולם הישן וליישם אותו שם. הבדידים הם נטולי שנתות, כלומר נעלם בהם יסוד הספירה. מאחורי זה עומד עיקרון הלקוח מן הפילוסופיה (!): ''להדגיש שהמספר הוא עצם יחיד'', כלומר ישות מופשטת (זהו ציטוט מתוך מדריך למורה). צריך לשפשף את העיניים היטב בכדי להאמין שהן קוראות נכון את המשפט הבא, הלקוח גם הוא מתוך מדריך למורה של ''אחת שתיים ושלוש'': ''רק לתלמידים הזקוקים לשלב מתווך (!) . פרופ' נשר ועמיתיה פיתחו את רעיון ''עולם ההדגמה'' לכדי שיטה שלמה, המורכבת מעזרים רבים, שונים ומשונים. דיסקיות ללימוד פריטה והמרה, שערכן מיוצג על ידי צבען; ה-''זנבגופים'', שהם הרחבה של הבדידים מעבר ל – 10; סרגלי שברים ללימוד השברים, ושקפים ללימוד ההרחבה והצמצום; * כיצד השתלטה שיטה כה מוזרה על הוראת החשבון במדינה שלמה? תשובה אחת היא שלמורים לא נאמר שמדובר כאן בניסוי. יצרו אצלם את הרושם שמדובר בשיטה בדוקה. שיננו להם את המשפט ''יש שתי גישות מתחרות, סביבתית ותבניתית'' (משפט שתוכלו לשמוע מכל עבר במערכת החינוך) כאילו מדובר בשתי שיטות שוות מעמד, ששתיהן מקובלות בעולם. האמת היא שיש שיטה שבה סופרים (בוודאי שסופרים דברים מן הסביבה – וכי מה רציתם שיספרו?) ושיטה ישראלית מקורית, שבה מרחיקים את החשבון ככל האפשר ממשמעותו. הייתה כאן גם התרשלות של משרד החינוך. השיטה הייתה ראויה לכל היותר לניסוי בקנה מידה מצומצם, מלווה בבדיקות לאורך זמן. אי אפשר לשפוט שיטה על פי תוצאותיה המיידיות. אי הבנה בשלב מסוים תתבטא בשיא חריפותה שנים אחר כך. מכל מקום, לאחר שמדינת ישראל ביצעה ניסוי על כלל אוכלוסיית תלמידיה במשך יותר משני עשורים, ולאחר שהניסוי נכשל באורח מוחלט, הגיעה עת לשינוי.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    מי נתן למשמר החינוך נתונים?

    שערוריה, 06/09/05 12:55

    משמר החינוך היא עמותה כמו כל עמותה שמיצגת את עצמה בלבד עושה במשרד החינוך כבשלה. האם זה חוקי? האם נותנים לעמותה זו או אחרת עוד נתונים על ילדינו ? מי שומר על המידע שיש למשרד החינוך שלא יגיע לידיים אינטרסנטיות? משמר החינוך היא עמותה ולא שליחה של הציבור בשום דרך.

    הגב לתגובה זו

    • הנתונים פתוחים לכל

      משמר החינוך, 06/09/05 15:51

      מדד ''המורה שלך'' מבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הפתוחים לכלל הציבור) וכן על סקר עמדת הציבור. כל הנתונים והמדד ייחשפו וידונו בכנס ''המורה שלך'' שיתקיים ביום שני 12.9 בשעה 16.00 בבי אריאלה בת''א. משמר החינוך הינה תנועה אזרחית עצמאית, ואינה קשורה למשרד החינוך. בתנועה פעילים אנשי חינוך, אנשי אקדמיה, אנשי רוח, אנשי עסקים ואזרחים שאכפת להם מהחינוך ופועלים לקידום מערכת החינוך בישראל, ובראש ובראשונה לקידם מעמד המורה בישראל ושיפור כוח ההוראה.

      הגב לתגובה זו

      • מצוקת הילדים האתיופים

        שאלה למשמר החינ, 06/09/05 18:05

        האם עזרתם לילדים שלא התקבלו לבתי הספר של לבייב באור יהודה?

        הגב לתגובה זו

  • 38.

    מעמד המורה בישראל נמצא בשפל –

    Erez, 06/09/05 12:18

    אל תאמר מעמד המורה בשפל אלה אמור מעתה ''מעמד המדינה בשפל''.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    מעמד המורה

    מפלגת ''צומת'', 06/09/05 12:13

    ''מעמד המורה'' אמש הצהיר ראש-הממשלה אריאל שרון, כי לאחר ההינתקות עיקר כוחו ומרצו יופנה לטיפול בפשיעה הגואה ובתופעה המתפשטת של שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני-נוער. טיפול יסודי אשר יוביל לחברה מתוקנת מתחיל בחינוך!!! כאשר מרבית הקיצוצים, מיעוט התקציבים וסדר עדיפות נמוך הם במשרד החינוך מדוע וכבוד המורה ישא את התואר ההולם? מהפכה חינוכית הן בתחום הפורמאלי והן בתחום הבלתי-פורמאלי ושילוב שיקומי לאוכלוסיה בסיכון גבוה בצה''ל, (אגב, מה שיכול לסייע בבלימת תופעת הסרבנות) היא הכרחית. עלינו ליצור אג'נדה בה תיק החינוך יהיה במעלה מדרג העדיפות ומעמדו של המורה, החל מתנאי הקבלה לסמינרים ועד הופעתו מול הכיתה יתבסס בחברה כדמות הכרחית וחשובה בחינוך ובעיצוב אישיותם של התלמידים. עירית טוכפלד-פפר דוברת מפלגת ''צומת'' 09-7469001 Zomet10@012.net.il-

    הגב לתגובה זו

    • תחלקי סוכריות ציבעוניות. (ל''ת)

      גונן, 06/09/05 14:15

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    פעם המורה היה מחנך ומשכיל ומוע

    א.ב., 06/09/05 12:12

    על אף היותי מורה בתעודותי ובמקצועי הרשמי, עלי להודות: דמות המורה של פעם אשר היה קודם כל דמות חינוכית, בעלת ידע וערכים, היה ראוי להערכה ואף מושא ודגם לחיקוי, אשר ההורים והתלמידים היו מלאי יראת כבוד כלפיו/יה. כיום, לצערנו, החנוך בכל רמותיו הוא בשפל. המורות והמורים, אינם בעלי השכלה וידע רחבים כבעבר, אינם מבעלי הערכים המקנים אותם לילדנו, כאשר הם עצמם אינם דגם ראוי לחיקוי בנוגע לרמתם הערכית וההשכלתית. גם הערכים אשר רבים מהילדים מביאים עימם, אינם עפ''ר נותנים כבוד ויקר למורים, והמורה נאלץ להתמודד יותר ויותר עם בעיות משמעת וסדדר. האמצעים האלקטרוניים המציפים ומקיפים כל ילד/ה ונער/ה, מחבלים בשעות האיכות של קריאת ספרים ושיחה עם ההורים ובני משפחה בינם לבין עצמם. כך, שגם השפעת הבית והמטען שהילד מביא עימו לבית הספר, הם כבר די רדודים. ידע העולם שלהם אולי מצויין באשר לטכנולוגיה ולנעשה בעולם הפופ, האופנה , הרכב והרכש, אך מתרדד לאפס בנוגע לידע והשכלה בסיסיים. (לצערנו רבים מהמורות/ים הצעירים אף הם ''מוצרים '' דןמים. הזן של המורים הישנים והטובים, אשר דאגו לתלמידיהם, השקיעו בהם אף מחוץ למסגרת ביה''ס, ומעבר לה, והשפעתם החיובית תרמה לאישיותם ולתפקודם אח''כ כאזרחים טובים וישרים. במקומו נוצרה שכבת מורים אשר עשירים אולי במושגים ובטכנולוגיות חדשות, אך עולמם הערכי-מוסרי, ורמת הידע הכללית שלהם רדודים וירודים עד מאד. ההערכה והכבוד והתמורה הכספיים, יבואו בעקבות איכות משופרת של מורים, ואז גם שכרם יעלה בהתאם!

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    מדוע משמר החינוך מלכלך?

    אורנה, 06/09/05 11:43

    החל מצומת מסמיה בואך לצומת פלוגות בדרום נתלו שלטים בניגוד לחוק על צידי הדרך של משמר החינוך. איך אפשר לשמור על חינוך בלי דוגמא אישית? למה ללכלך את צידי הדרכים? למה להסית תשומת לב נהגים? למה לעבור על החוק? יש דרכים אחרות להשיג תשומת לב ופרסום - נגיד עבודה קשה ומחקר רציני. זה חינוך למאמץ!

    הגב לתגובה זו

    • משמר החינוך = עמותת ח''י=

      לידיעה, 06/09/05 12:03

      אנשי עסקים חברים של דברת בקרן IVN . הם כתבו את הטיוטא לדו''ח דברת לפי האינטרסים הכלכליים שלהם. חבל שזה לא מוזכר בכתבה . בוועדת דברת לא היו נציגים למורים והורים אבל אנשי עסקים בשפע היו.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    שכר במקום מנהלה מנופחת

    יוסף, 06/09/05 11:20

    משרד החינוך בנוי ממספר אגפים ומערך מנהלה מנופח מאוד מאוד בעידן המחשוב יש אפשרות לצמצם אתכל מדינת ישראל לאגף אחד ועם הכספים המתפנים לטפח את המורה ולא את העסקנים .

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מעמד המורה בישראל

    מורה בישראל, 06/09/05 11:13

    מעניין מה תגיד ה''שרה'' לימור לבנת על נתונים אלו. כולם מסכימים כי עבודתו של המורה קשה ביותר, רק השרה חושבת אחרת. כדאי שתתחיל לחשוב באמת.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הוא שאמרנו ועדת דוברת פארסה!!

    ש.לוין, 06/09/05 11:07

    ועדת דוברת כשלעצמה היא כישלון חרוץ ועוד בטרם הופעלה וימים יגידו. המורים לא היו שותפים כלל לגיבושה. המורים בישראל נמצאים במעמד הנחות ואת זה יצרה המערכת בתוספת נכבדה של הפוליטיקאים . לכן אל תצפו מהמורים שיפעילו את הריפורמה בחינוך, אל תצפו מהמורים שיהיו חדורי מוטיבציה. בקושי כח האנרציה והרצון להתקיים במינימום כבוד זה מה שנותן למורים עוד טיפת כח להמשיך. עוד מעט גם זה יעלם להם. מערכת החינוך צריכה להיות בידיים אחראיות ולאומיות. ולא בידי שרלטנים כמו צרת החינוך. גם ראש הממשלה עשה ועושה את שיגאת חייו שהפקיר את המערכת הזו זה יכה במדינה כחרב פיפיות. אם לא יהיו מורים טובים ומרוצים לא יהיו תלמידים טובים ההשתמטות מצהל תלך ותגבר עד שלא יהיו עוד כאלה שיראו במדינה ערך אלא נטל ויתנתקו ממנה .

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    המורים רק יודעים לבכות

    אני, 06/09/05 11:00

    מה הם מתבכיינים 5900 ש''ח זו משכורת יפה בהתייחס לשעות שהם עובדים, והתנאים המעולים שהם מקבלים - זה לא שווה כסף? שיתחילו לעבוד ויפסיקו לבכות

    הגב לתגובה זו

    • תגובה

      מורה, 06/09/05 11:56

      לאבי שלום: אני כמורה בישראל מזמינה אומך להגיע לבית הספר, ללמד יום שלם, לקחת עבודות ומבחנים לבדיקה ולהכין את מערכי שיעור. אחר כך מגיב אחרת ומספיק ללכלך על כל ציבור המורים.

      הגב לתגובה זו

    • אני מרחם על המורה של ילדיך

      ערן, 06/09/05 12:38

      מורה זה לא קופאית בסופר או מזכירה. נראה אותך עם הפה הגדול שולט ב- 40 ילדים בכיתה. העבודה לא נגמרת בבי''ס , יש בחינות, אסיפות, השתלמויות, ישיבות והכי עצוב ימי הורים ששם אני צריך לפגוש אספסוף כמוך מהצפון. גבר עם פה גדול שנתן חינוך גרוע לילד האלים שלו וממשיך לתת לו גיבוי על כל דבר, כי הוא רוצה להיות חבר שלו ולא אבא שלו. עם אבא דפוק כמוך שחינך אותם גרוע יש למורה הרבה עבודה בכיתה. תפסיק להתבכיין אתה ולך לעבוד במקום לקשקש במקלדת.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    ממש לא 5900 ממוצע!!!

    גלית, 06/09/05 10:55

    האם מישהו מוכן להסביר לי איך לאחר7 שנות וותק, תואר ראשון ואינסוף שעות והכנה לשיעורים אני מקבלת עדיין 4000 שקל לחודש? האם זו לא בושה? ואיך באמת רוצים שהמורים הטובים ישארו במערכת?

    הגב לתגובה זו

    • קשר בין שעות עבודה לשכר

      הכלכלן, 06/09/05 15:07

      מה לעשות שאת עובדת רק 6 שעות ביום כשבסקטור הפרטי עסקי לא עובדים פחות מ 12 שעות.מה לעשות שאת מקבלת 2 משכורות בשנה בלי לעבוד עבורן כמעט, כשבאף סקטור אחר אין הטבה כזו.מה לעשות שיש לך שבתון אחת ל 7 שנים במימון שכר מלא על שנת ישיבה בבית כשלאף אחד בסקטור אחר אין סידור כזה?להמשיך בהשוואות המראות כמה חייכם נוחים?טיעונים נוקבים/מאתגרים נכון?

      הגב לתגובה זו

      • הבורות חוגגת

        מורה, 07/09/05 22:19

        א. מתי תבין שעבודת המורה היא גלובלית ואינה נמדדת ''רק'' בשעות העבודה הפרונטלים בכתה, שהם כשלעצמם מתישים ושקולים פי שתיים מכל עבודה אחרת.ואין לי כח להסביר לך כמה עבודה יש אחרי שעות העבודה. דרך אגב,לא מכירה מישהו שעובד 12 שעות ביום (זה לא חוקי), אלא אם כן זה כולל שעות נוספות! ב. לגבי שנת השבתון שכולם כ''כ מקנאים בנו ומנפנפים בה: אתה אחרי 6 שנים מוציא את קרן ההשתלמות שלך (בתנאי שאתה והמעביד שלך הפרשתם עבורה) ואנחנו מחוייבים ללכת ללמוד. ''שנת ישיבה בבית'' לדבריך, ממומנת מהקרן הזאת (ושוב כמובן רק מי שהפריש עבורה) ! זאת קרן ההשתלמות שלנו. לפעמים היינו מעדיפים את הכסף! ג. לגבי ''2 משכורות בשנה בלי לעבוד עבורן כמעט'',טוב שהוספת ''כמעט''. גם בקיץ אנחנו לא מתבטלים. ואם חיינו כ''כ נוחים אתה מוזמן להיות חלק מאיתנו ונראה כמה זמן תחזיק מעמד עם ''סידור כזה''!

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    מישהו מופתע?

    דני, 06/09/05 10:52

    במדינה מתוקנת, הרואה בחינוך ילדיה ערך עליון , ראש הממשלה היה מעיף ובאופן מיידי את שרת החינוך שדרדרה את החינוך ואת מעמד המורים לשפל חסר תקדים. לא יוצאים נקיים ראשי ארגוני המורים שאינם יודעים לעמוד על שלהם.כל כך התנגדו(ובצדק ) לדוח דברת ובכל זאת איפשרו את פתיחת שנת הלימודים ב- 36 ערים. המורים היו צריכים מזמן להעיף אותם ולחפש להם ראשי ארגונים קצת יותר רציניים. לא מאוחר עדיין לחפש אנשים אמינים ואינטיליגנטיים שייצגו את המורים. יש לעשות רפורמה, זה ברור , אך כזאת שמוסכמת על כל הצדדים.. באופן מיידי יש להעלות את שכר המורים באופן דרמטי על מנת שלא ינשרו הרבה מורים. בעוד שנתיים לא יהיה מי שילמד את ילדי ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לתת עדיפות ולהסיר הצביעות

    סתם 1, 06/09/05 10:51

    יש לתת שכר גבוה למורים יש לבחור את המעולים ויש לעקוב אחריהם ולדאוג שישמרו על הרמה. יש להעבירם השתלמות כל הזמן. לא צריך כל כך הרבה מפקחים ויועצים וכל מיני בעלי תפקידים שאינם הוראה. יש לעודד מעבר של תלמידים מבית ספר אחד למשנהו. יש לתגמל לפי הצלחה וכמות תלמידים. יש לתת למורים שינים ולשים את ההורים והתלמידים במקומם ברגע שיתיחסו לבית ספר כמו למפעל היי טק אז תראו איך הידע והחינוך יקפצו

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    השכר במבחן התוצאה

    יאיר ל, 06/09/05 10:48

    מרבית הילדים סקרנים, ממש חוקרים קטנים ויצירתיים. לאחר שמונה שנות לימוד, נעלמות הסקרנות והיצירתיות ואת מקומן תופסות עבודות מאסטר, בגופן דוד 12 עם שוליים אחידים ותמונות צבע אשר הדרדק והוריו עמלו שעות על העתקתן מאתרי האינטרנט השונים. במבחן התוצאה הרי ששכר המורים גבוה בהרבה מהתועלת שבעמלם.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    www.court.org.il שחית בבית הדי

    שחית' בבית הדין, 06/09/05 10:47

    מומלץ

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מעמד המורה

    גולן, 06/09/05 10:45

    לימור זה מה שקורה שמזניחים מגזר שלם ומתמקדים במעמדך הפוליטי

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    גם בבתי המשפט , בטחון , ועוד .

    הכל כשל וכשל, 06/09/05 10:44

    אולי צריך לשנות את שיטת הממשל .

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    כל הטובים ברחו מזמן! (ל''ת)

    משה מ,,,, 06/09/05 10:37

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    האם הסקר בודק גם

    SY, 06/09/05 10:32

    את יחס החופשות הממוצע שמקבלים המורים לעומת המגזרים האחרים?

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    תגובה

    שפירא הרי, 06/09/05 10:27

    מעניין יהיה לעשות מחקר של שביעות רצון המורה משיתוף הפעולה ממעורבות ההורים בחינוך ילדיהם

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    בגלל שהן נשים. (ל''ת)

    נו באמת, 06/09/05 10:26

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מעמד המורה

    dave, 06/09/05 10:25

    עד שלא יעשה מיקצה שיפורים משמעותי ברמת השכר של המורה רמת ומעמד המורה תישחק ותהיה בנסיגה מתמדת. כדי למשוך את מיטב הנוער למקצוע כ''כ חשוב שיבטיח את עתיד ילדנו זה מחייב שיפור משמעותי ברמת השכר של המורים. יש אפשרות לבצע מיתאם בין רמת השכר של המורים ובין השגי התלמידים מה שיעודד את המורה להשגיות ומצויינות. ושוב המפתח הוא בשכר......

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    כשיהיו מורים עם רמה אז ....

    יהודית, 06/09/05 10:25

    תראו לי בית בישראל בו לא לוקחים עזרה בתשלום ממורה פרטית. רמת המורים בארץ - על הפנים. שקודם כל יבחנו טוב טוב מי מועסק כמורה - לא כל תעודת הוראה מראה על רמה ואז יתגמלו אותם כמו שצריך.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לשלם שכר למורים רק לפי שווים (ל''ת)

    שכר המורים, 06/09/05 10:25

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הכל תלוי ב- מ

    Joe Anaaref, 06/09/05 10:16

    הפכנו ממדינה מערבית למדינה ערבית. כולה אות אחת - מ. שמים וארץ. במערכת החינוך כבר אין מה לעשות. היא הרוסה לחלוטין. אני מציע שתבדקו מה קורה באוניברסיטאות, שם אולי ניתן להציל משהו (בספק).

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מקצוע ללא כבוד

    מורה במיל, 06/09/05 10:03

    כאשר מדברים על כבוד המורה חלק ניכר מהערכה למקצוע הוא כמה מרויחים כך רואה החברה את המעמד כאשר היי טייק מוערך בגלל כסף ותנאי עבודה אין סיבה שהוראה תהיה מוערכת . לעבוד בכיתה שנלחמים לשקט יותר קשה מלעבוד במשרד.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ממה מתפלאים

    הרצליאני, 06/09/05 10:01

    צרת החינוך-יקירת המרוקאים והמנכלית שלה מקשיבות רק להורים. לעומת זאת, כל פנייה מהשטח של המורים נתקלת בדממת אלחוט. אז ממה אנחנו מתפלאים, אם המערכת שצריכה לדואג לאנשיה מפקירה אותם ומתעמרת בהם מדוע שהמעמד יהיה גבוה. לימור מתעניינת אך ורק במרכז הליכוד ואילו המנכלי, אלוהים יודע במה היא מתעניינת1 והחינוך סובל!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    וואו.....המתנו רק לידיעה הזו,

    מומו, 06/09/05 10:01

    על מחקרים מטומטמים וועדות חרטה לא חסר כסף, זמן ומיטב ה''מומחים''. כולנו רק המתנו לנתון הזה. לא ידענו!!!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    כשלים בכל המדינה (ל''ת)

    כשלים, 06/09/05 09:54

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    זו הסיבה...

    איתן, 06/09/05 09:48

    מורה בת 40 עם משכורת מינימום שכל היום צוחקים ממנה

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יפה שהורים מזהים את חשיבות

    עין צופיה, 06/09/05 09:47

    החינוך, אז היה כדאי שכולם, כולם, כולם יתחילו לחנך את הילדים שלהם - לנימוסים טובים, התחשבות בזולת, שמירה על החוק ועוד כהנה וכהנה ערכים ויצירת מסגרת וגבולות. שיתחילו להשקיע בילדים לא רק לצרכי הישגיות ותחרות אלא לשם הידע עצמו כערך. המורים הם חלק מהחברה, לא מגדלים אותם בפלנטה אחרת. המורים צריכים לקבל גיבוי מהחברה ומההורים ולפעול שכם אחד איתם, לטובת הילדים והעתיד שלנו כחברה. גיבוי מהחברה יבוא לידי ביטוי במתן כבוד למורה, מתן שכר ראוי לעבודה הקשה הזו, מתן תנאים שיאפשרו למורה לעבוד באופן רציני ומעמיק. וכן בניית בתי ספר שיעניקו נוחות גם למורים וגם לתלמידים. אך בחברה שלנו יש תמיד הערכה ל''חשובים'' לא לאנשי השטח והעבודה, אלא לבעלי המישרות הרמות - מפקחים שיש להם זכויות עצומות על גבו של המורה ושכר גבוה בהפרש מוגזם לעומת המורה. והעיקר הם הפקידים, ממלאי המשרדים. במקום שהפקידים יתנו שירות למורים מתקיים משהו הפוך להחריד. תתחילו להפנות ה-כ-ל למורים!! עליהם יקומו ויפלו כל הרפורמות והתכניות והביצוע בפועל!!! מיד אחר כך יבואו אנשים טובים למערכת הזו והרעים יצאו, כי לא יעמדו בתחרות.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    איכות המורה=מעמד המורה

    קול העם, 06/09/05 09:44

    יש מיתאם בין איכות המורים למעמדם. איכותם הירודה של המורים ,של מערכת ההוראה והעומדים בראשה הביאה לתוצאה עגומה זו. הבעייה היא שלא נראה שום שיפור באופק.

    הגב לתגובה זו

    • הכי טוב זה הכי יקר

      שישו הקטן, 06/09/05 09:56

      שיעור ראשון במתמתיקה - הכי טוב זה הכי יקר. רוצה מורים טובים יותר, תשלם יותר. כל עוד השכר כל כך נמוך, מובן מדוע אנשים איכותיים נמנעים מלעבוד במקצוע זה.

      הגב לתגובה זו

      • שעור שני במתמתיקה

        יאיר ל, 06/09/05 12:36

        עלות הלימודים לתלמיד גדלה, לעומת זאת רמת הלימודים ירדה - רמת הלימודים הנה ביחס הפוך לעלותם. מסקנה : אין קשר ישיר בין המחיר לאיכות. נ.ב בהשוואה לכלל העובדים הרי שמשרה שלמה בהוראה שווה לחצי משרה ולכן המחיר לשעת הוראה אינו נמוך כלל ועיקר.

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    אני גאה להיות מורה

    מורה בשבתון, 06/09/05 09:39

    להיות מורה - תמיד רציתי למלא את המשאלה..רצון להיות שם בשביל הילדים,להעניק להם מה שיש בי,להוות דוגמא ומודל ואף לאהוב אותם כמו אמא במשרה מלאה..צר לי שמערכת החינוך אינה מספיק מוערכת על ידי הציבור,ההורים מלאי טענות כלפי כל העולם וכלפי המערכת בפרט,הפכנו לשק חבטות נעים ורך..וחבל..בואו להיות יום אחד במקום המורה ודעתכם תשתנה לבלי הכר..ואולי תעריכו אותנו יותר..

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מעמד המורה

    דוד, 06/09/05 09:33

    לא היינו צריכים לראות את הדו''ח כדי לדעת עד כמה ''מעמד המורה'' נמצא בשפל. במקום להתעסק בוועדת דוברת ראשי המשרד(חינוך) צריכים בראש ובראשונה לטפל בשכר המורים. יש יחס ישיר בין רמת השכר לבין רמת המורה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כשל ענף ההוראה ומוסדות החינוך.

    נועם בלום, 06/09/05 09:32

    כשלון ההוראה והחינוך בישראל. הציבור בישראל הגיע למסקנה שמוסדות ההוראה נכשלו, יחד עם צוות המנהלים והמורים. במקביל ללא יוצא מן הכלל מסכים הציבור שחשיבות ההוראה היא במעלה הראשונה. איך נקבע יחס הציבור לענף ההוראה? על פי התוצאה! הישגי התלמידים, הידע שלהם הוא נמוך באופן קיצוני מהצרכים האובייקטיבים שנדרשים מבוגר בית ספר טיפוסי בעולם המערבי. רמת הידע במדעים נמוכה. הידע בהבנת המרחב, נמוך. הידע בהיסטוריה נמוך. אין ידע כלל בהבנת החיים. משפטים, מדעי המדינה וכלכלה. ערכים, חינוך לאהבת אדם, לשותפות בגורל המדינה והעם היהודי מתחת לכל ביקורת. לכל אלה אחראים המורים בישראל. מדובר בכ150,000 אנשים משכילים שכשלו. המורים הם בעקרון דוגמא שלילית בהתנהגותם החברתית. מישרה של מורה לאורך שנת עבודה במס' שעות עבודה בפועל כ25% ממשרה של מהנדס בתעשייה. מרבית המורים לא רואים עצמם מחויבים לתלמידים ''לקוחותיהם'' לאחר סיום שעות עבודתם. הציבור מצפה ממורה את מה שהורגל לצפות מאנשי השירותים במגזר הפרטי- מחויבות אישית ותוצאה. בשני הסעיפים האחרונים נכשלו המורים כשלון חרוץ. אין למורים לבוא בטענות למשרד החינוך על תנאי שכרם הנמוכים. תנאים אלה, כולל הרכב שכרם הם בדיוק תמורה למאמץ ולתוצאה שהם נותנים. אף הנהגתם, היא הנהגה של עסקנים ולא הנהגה מקצועית על רמה. כשבכירי מ' החינוך והאוצר מנהלים משא ומתן עם הנהגת מורים לא מוערכת גם הישגי המורים באותו משא ומתן כושלים. על מדינת ישראל לקבל החלטה עקרונית. להפריט את כל מוסדות ההשכלה. לשלם לחברות הניהול תגמול ע''פ הישגים. לקבוע אתגרים. לאפשר ל''לקוחות'', התלמידים והוריהם לבחור את נותני השירותים שיתחרו על איכות ההוראה ורמת השירות לתלמיד. על מדינת ישראל לחוקק חוק יסוד במסגרת החוקה העתידית שנותן לכל ילד ותלמיד הזדמנות וזכות ללמוד, כתשתית יסוד של החברה והמדינה בישראל. המדינה, שנטולה תשתית כלכלית זולת איכות אנושית חייבת לביצורה וחיזוקה, לתת עדיפות למקצועות המדעים והניהול. תוך חובת חינוך לאהבת אדם, סובלנות, מורשת יהודית, לתרומה ושותפות בבניית החברה והמדינה במרחב הקרוב ובכפר הגלובלי.

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש כזה לא רואים כל יום

      צ, 06/09/05 09:51

      תעמוד/י בעצמך יום יומיים מול כיתה, ואחר כך נראה אם בכלל יכול מורה להוציא את התלמידים מהראש. חוק לימוד לכל? איפה אתה חי?? מה אין חוק חינוך לכולם?? ומה שעות עבודה נחשבות הן רק עמידה מול הכיתה? ומה עם הכנות? ומה עם ישיבות צוות ופגישות עם הורים ומה עם בדיקות עבודות ומבחנים. סתם לקשקש בלי צורך לעשות הכי קל.

      הגב לתגובה זו

      • הייתי מורה

        יוסי, 06/09/05 20:43

        בהתחלה זה קשה ואחר כך ממש בקלות. בשנה הראשונה העבודה קשה אבל אחר כך אין כמעט עבודה בבית ועדיין עובדים חצי יום ויש שלושה חודשי חופשה. יש מורים העובדים בשתי משרות או משרה וחצי. אם העבודה קשה כל כל אז איך זה אפשרי? בקיצור המורים בוכים, מיוצגים ע''י כאלו שלא ממש מלמדים ולשמחתי המחקר גילה את מעמדם הנמוך.

        הגב לתגובה זו

    • צודק בכל מילה (ל''ת)

      מרי, 06/09/05 10:42

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    ראשית - החינוך מתחיל בבית.

    מיקי, 06/09/05 09:23

    שנית - צריך לפטור את המורים מתפקידי שיטור - סמים וסכינים ומקרי אלימות צריכים להיות מטופלים ע''י משטרה או מוסדות חינוך לעבריינים. שלישית - בודאי שצריך להעלות את השכר וגם את תנאי הקבלה, אבל כשמגישי חדשות בטלביזיה מרויחים עשרות אלפי שקלים (!!!) לא נשאר כסף למורים.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לעשות מהפכה בחינוך

    עדי, 06/09/05 09:16

    הסקר של משמר החינוך רק מוכיח שאם לא יטפלו בתנאים של המורים לא יזוז כאן כלום. חבל שמשרד החינוך וההסתדרות חותמים ביניהם הסכמים שהם בשוליים של החינוך. המדינה הזאת מחכה למהפכה בחינוך. זה יותר חשוב מהפריימריז בליכוד.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    האם זה פלא שאין תגובות?

    אלי, 06/09/05 09:03

    הדבר החשוב ביותר לעתיד המדינה הוא החינוך. האנשים המופקדים על הניהול וההפעלה של המערכת הנותנת את השירות הזה הם המורים. אבל את גורל החינוך קובעים פוליטיקאים. האם החינוך הוא בראש מעייניהם כשהם עוסקים בכך או ממונים על ניהולו? האם אפשר לשפוט אותם על קידום או פגיעה בענף הזה? האם ישקיעו בחינוך ולו חלק זעיר ממה שמושקע על שמירת הכיסא הפוליטי או על ביצוע ההתנתקות?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    על ראש הגנב בוער הכובע

    נירה, 06/09/05 08:58

    עם שרת חינוך כזאת , שמשמיצה את המורים ולא נותנת להם גיבוי,איך אתם רוצים שיהיה אחרת?

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    נראה את המלינים יום אחד בכתה א

    מורה, 06/09/05 08:45

    מתוקים, חכמים , נפלאים...הכל נכון , אבל 40 כאלה במשך 6 שעות מתישות כמו 10 שעות עבודה פיסית. בכל פעם שתתלוננו על המורים תזכרו בעצמכם בחופש הגדול ואז ......תברכו אותנו, תתמכו, תכבדו ותסמכו.

    הגב לתגובה זו