 |
68.
בוכובזה
פסחה שמעון,
מרכז,
26/09/05 14:39
|
בוכובזה בגללך כל המדינה התביישה אנחנו האתיופים לא ניצחנו כל עם ישראל נצחנו אבל לשרת החינוך תתבישי לך לא שמענו מילה ממך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
67.
גם אצלנו יש אתיופים !!!
לילי,
עפולה,
05/09/05 23:56
|
גם אצלנו יש אתיופים והם לא מורידים את הרמה של הלימודים. מי שמוריד את הרמה או יותר נכון לא תורם להעלאתה זה משרד החינוך. חבל שבן אדם שמחשיב את עצמו מלומד כמו ראש העיר של אור יהודה ''מעניש'' את הילדים האתיופים כאילו שהם אחראים לרמת הלימודים בעיר. בושה!!! נראה משפחה אחת ''לבנה'' שלא היו נותנים לילד שלה ללמוד בבית ספר בטענה כי הוא בא מאוכלוסיה חלשה. מה משפחה כזאת היתה עושה?.... אז לכל אלו שצועקים פה תפתחו את העיניים, ראש עיריית אור יהודה לא ראוי לתפקיד ציבורי.נקודה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
66.
ובראשם רן כהן
לכל הצבועים,
05/09/05 18:02
|
בוא נידחוף את כל החלשים לידיים של ראשויות קורסות בלי משאבים לטפל בהם. ונשמור על מקומותנו ללא חלשים כך שמיסי הארנונה שלנו יחזרו רק אלינו ולבתי ספר של ילדנו. ובהזדמנות על הדרך תהיה לנו הזדמנות להדביק למסכן שקולט אותם את הגזענות שלנו ונכסה את ערותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד לו
עדית,
ירושלים,
05/09/05 23:30
|
|
 |
נכון, אך לא יודע מי בראש.
ל"ת
.,
05/09/05 19:40
|
|
 |
65.
בוכובזה צודק, צודק מהבטן מכיר
עץ,
05/09/05 17:34
|
את האסון שצפוי. הטובים יעזבו, ישאר הגטו של החלשים. רמת השרון יצאה צודקת, אלק, ללא אתיופים ברוך השם הם לוחשים... והחכים שוב הפעילו את הפוליטקלי קורקט המעוות. הכי טפשים פה העסקנים האתיופים. הם עצמם היו צריכים לדרוש להגיע למקומות טובים יותר ולא להידחס בגטו שרחוק מהעיניים האנינות שרואות רק דולרים ושקלים... האתיופים העסקנים נפלו פה למלכודת של עצמם בתמימות ובטפשות. הפסידו? כולם!!! לטווח הקצר והארוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאד!
ל"ת
עדית,
05/09/05 23:31
|
|
 |
64.
האתיופים הפסידו
אחת,
ירושלמית,
05/09/05 14:38
|
יחד עם כולנו. זאת סתם עוד דרך לשלוח את האתיופים רחוק יותר מכולנו. כי כולנו בעצם גזענים. תודו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
63.
בוכבזה
מאיר בוזגלו,
05/09/05 14:02
|
אחד כמוך לא ברמה לעשות לי אפילו ספונג'ה בבית, ראש עיר אלק. תת רמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
לשכן האתיופי של מלי פולישוק
מני יגל,
ראשון מערב,
05/09/05 12:46
|
אני יודע שאתה יצור דמיוני, כי גם בעוד 200 שנה לא יהיה לך כסף לקנות בית היכן שהגב' פולישוק-בלוך גרה. בכל זאת, רק רציתי שתדע שהגב' פולישוק-בלוך הייתה עוד יותר נסערת אם אתה ומשפחתך הנחמדה על כל 4 הסבים והסבתות, 5 הדודות וששת הילדים היו עוברים בשכנות לגב' פולישוק-בלוך. היא הייתה מנסה למנוע את רוע הגזרה ע''י שימוש בכלים החברתיים של ''קנייה בין חברים'', כלומר שרוכש הבית יהיה כדמותה של משפחתה היא. זו שיטה ידועה, שמתווכי הנדל''ן יודעים היטב לבצע. כלומר, גם אם היה לך כסף, מתווך הנדל''ן לעולם לא היה מוכר לך בכדי לא לשרוף את עצמו באיזור. אבל, בוא נניח שקנית. הגב' פולישוק-בלוך הייתה בוכה בלילות, מפחדת לראות את ילדיה משחקים עם ילדיך, מבועתת מאימה בשומעה צעקות מהבית שלך ומרכלת עם חברותיה על ''מדינה שהגיעה לשפל המדרגה''. היא הייתה פונה לבעלה, ודורשת שיעבוד קצת יותר קשה כי צריכים לעבור בית. הם היו עוברים בית ובודקים היטב את הסביבה. ניחשת נכון, בסביבה החדשה של הבית של משפחת פולישוק-בלוך לא יהיו אתיופים.
הדברים לעיל נכונים לכל חבר כנסת שאיננו אתיופי, כלומר כולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק! איזו צביעות!
עדית,
05/09/05 23:32
|
|
 |
סאטירה נושכת חחחחחחחחהההה
ל"ת
איציק,
אור יהודה,
05/09/05 13:26
|
|
 |
61.
למה האתיופים לא ברמת אביב
שונאת צביעות,
05/09/05 12:36
|
|
 |
60.
האתיופים לא ניצחו וכולנו הפסדנ
יעקוב,
אור יהודה,
05/09/05 12:09
|
לכל ה''מתחסדים'' למיניהם! מערכת אינטגרטיבית במערכת החינוך היא מערכת הקולטת 10% תלמידים חלשים בכיתות חזקות ע''מ לקדמן. קליטה של אחוזים גבוהים יותר מסיגה את כל הכיתה ואינה מקדמת כלום. לשם שינוי, למרות שאני מתנגד חאריף של בוכובזה, הפעם מאבקו צודק והגיוני. אין הגיון להכניס 30% ילדים חלשים (במקרה זה אתיופים) קקבוצה אתנית לבתי ספר שהם ממילא חלשים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
צביעות של חכים האתיופים הפסידו
Erez,
05/09/05 10:28
|
חבורת התוקפים הם אנשים צבועים שלא הבינו או לא רצו להבין את הבעיות האמתיות והמצוקה של הרשות המקומית. טובת הילדים האתיופיים היתה לא ללמוד באותו איזור ! לא רק שלא מתבצעת אינטגרציה אלה שהילדים יכנסו למצוקה גדולה יותר ,והלואי שאטעה. חברי הכנסת התגלו כקשקשניים שאינם לומדים את ליקחי העבר. מוטב היה לפזר ולשלב אותם בסביבה לטובתם ולטובת כולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
דמגוגיה של ח''כ ערבי
ל"ת
דוד מהרט,
05/09/05 09:40
|
|
 |
57.
אנחנו תושבי רמת השרון ניצלנו..
ל"ת
האאאאאאאאאאאא,
ניצלנו בנס !,
05/09/05 07:50
|
|
 |
יא אפס!
ל"ת
זבל של בן אדם,
05/09/05 10:39
|
|
 |
56.
חבל על העלהום על יצחק בוכבזה
נוגה,
מהמרכז,
05/09/05 00:23
|
צודק ראש העיר של אור יהודה שבסך הכול רוצה למנוע עוד מצוקות על מצוקות חבל שעדה הטיופית לא תמכה בו בסך הכול רצה לפזר את התלמידים הטיופים במחוזות יותר מפותחים כתמניה גאה עברתי את המצב הזה ומציעה לטיופים מחשבה ותבונה שבסך הכול זעק את זעקתכם שמגיע לכם יותר בחברה פחות מצוקתיות תחשבו על זה ולא להתלם בגזענות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
האתיופים ניצחו, ישראל הפסידה
ל"ת
ישראלוביץ',
04/09/05 23:37
|
|
 |
עוד גזען קטן!
ל"ת
תחזור למלונה,
05/09/05 10:40
|
|
 |
54.
כל הכבוד לראש העיר על המחאה!!
דן,
ירושלים,
04/09/05 22:16
|
אני מברך את מר בוכבזה, על עמידתו מול תהליכ ההדחה של העדה האתיופית אל שולי השוליים של ההוויה הישראלית. הרשויות העשירות לא משתתפות בנטל הקליטה של העדה האתיופית . מדוע ראש עיריית רענננה לא מציע לקלוט במוסדות החינוך שלו תלמידים אתיופים מהיישובים סביב רעננה? מדוע כל האתיופים נזרקים אל היישובים הזולים מבחינה נד''לנית? ומתנקזים כולם לאותם בתי ספר ולאותם שכונות? עולי שנות החמישים שטרם השתלבו השתלבות מלאה נאנסים על פי הגזענות הישראלית לשאת לבדם בסל המצוקות של עולי אתיופיה . שוב הבחור הכחוש נושא את האלונקה והבחור החסון משטמט, ככה לא נגיע לסוף המסע!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי כן מבין את מה שקורה כאן?
קסאיי,
ק. ים,
05/09/05 00:53
|
מוזר לי לקרא את הדברים שנכתבים כאן - נראה כאילו את כמעט יודעים על מה אתם כותבים. בישראל של שנת 2005 יש כל כך הרבה תרבויות ולצערי כל עלייה שמגיעה לכאן משתלבת בתרבות בישראל: או שהיא ממוקמת למעלה או חלילה למטה. לצערי תהליך קליטת עולי אתיופיה בישראל לא התאים אף פעם לאקלים האירופאי שסיגלה לעצמה ישראל ואי ההבנות הללו והמפגש בין התרבויות הכל כך שונות יצר את המפץ הבלתי נמנע במערכת החינוך הישראלית. עצוב לי כל כך שמצד אחד ראש העיר מעלה נקודה חשובה לסדר היום ומהצד השני הוא בועט בה. יש דרכים רבות שמובילות לים, אבל למה, ראש עיר יקר, בחרת דווקא את צינור הביוב?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על מה בדיוק אתה מברך ??
רוני,
04/09/05 23:07
|
מחר הם בבית הספר אחרי טקס ההשפלה שלא יימחק מהר מזכרונם ומה עם הנזק למערכת החינוך המשתפרת באור יהודה ועל הנזק לשמה שללא ספק יחליש אותה. אי אפשר לצאת לקרבות כאילו אין מחר , הבעיה שמי שישלם את המחיר זה ללא ספק חא מי שאחראי לה. רעיונות טובים ומחאה יש להפנות לאפיקים מתאימים וישנם כאלה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכובזה העלה את הבעיה לטובתינו
איציק,
אור יהודה,
05/09/05 12:15
|
אולי עכשיו (למרות שאין לי הרבה אשליות) תגבר המודעות לעזרה לה זקוקים ילדים רבים. הוא פשוט אמר ''הסוף למזבלה חינוכית באור יהודה'' וחלילה אינני משייך אף אדם לביטוי זה אלא אי אפשר לדחוס את כל האוכלוסיות החלשות במקום אחד ללא סיוע לקידום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
הוא בכלל רצה להיות מנכ''ל הרכבת
ירון,
אור יהודה.,
04/09/05 22:13
|
במבחן התוצאה , אפילו אם רעיונותיו נכונים . הזיק היום מר בוכובזה לאור יהודה , כפי שאף אחד אחר לא עשה זאת בעבר.: א. הוא הזיק לשמו של היישוב ולמערכת החינוך שלה כי היום מה שיודעים כולם (וזה לא נכון) שיש כביכול מערכת חינוך חלשה ודי בעובדה זו כדי להחליש אותה יותר. (טוב שם טוב משמן טוב.....) ב. הדרך בה נעשה הדבר הינה מטומטמת , יכל מר בוכבזה לפנות הוא לביהמ''ש העליון ולתבוע מבעוד מועד את צידקת דרכו , במידה והא צודק!!. ביהמ''ש העליון הוכיח בעבר כי הוא רגיש לנושאים חברתיים (ראה דרישות של הקשת הדמוקרטית המזרחית שנענו). ג. גם אם הוא צודק , הרי שהוא ללא ספק פגע פגיעה קשה בתלמידים הצעירים וזוהי צלרת שלא תתרום לבטחונם העצמי ובטח לא להשתלבות טובה יותר בחברה. ד. הכי חשוב, אני חושש שהוא עשה זאת ממניעים אגואיסטים של פרסום והפגנת שרירים , שהרי הוא בכלל התמודד על תפקיד מנכ,ל רכבת ישראל ונכשל כך שתפקיד ראש העריייה הוא לו התפקיד הכי נח באין תפקיד אחר. והוא מזמן לא רואה בו שליחות - בינינו מידיעה אישית , שום דבר לא מעניין אותו באמת!!!?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שום אגואיסט, פשוט אדם אמיץ!
עדית,
05/09/05 23:35
|
|
 |
במבחן התוצאה רק נזק-איזה אומץ?
ל"ת
לעידית הנאיבית,
או המכורה.,
06/09/05 22:31
|
|
 |
52.
פשוט דוחה
אלי,
04/09/05 22:06
|
|
 |
51.
כל הכבוד למבקר המדינה
מנחם,
תל אביב,
04/09/05 21:20
|
כל הכבוד למבקר המדינה על התערבותו. ישר כוח ותמשיך כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
דיווח חדש ומעניין על ראש העיר
רוני,
אור יהודה,
04/09/05 21:07
|
1. לאיציק שהגיב כל הזמן בטח יש לך ילד לבנבן שלומד באותו בית הספר. 2. תבדקו איזה צרות בוקובזה עשה לילדי שכונת נווה רבין שרצו ללמוד בנווה מונוסון בגלל שאין להם בית ספר בשכונה להם .איתם הוא התעקש ורצה לבנות להם צריפים ארעים. 3 . בוקובזה רוצה להוציא את כל האוכלוסיה החלשה מעירו .יש לו גם הצעה לפזר את אוכלוסית רח' שפרינצק בבקעת אונו , העיקר להיפטר מהם. 4. כל מה שכתבתי לעיל מוכיח שהוא גזען וטוב שהועדה העמידה אותו במקומו היתי שמח לו היו מדיחים אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם בהשמצות משתדלים שיהיה בסיס
איציק,
אור יהודה,
05/09/05 12:10
|
גם כשמשמיצים בן אדם משתדלים להתבסס על נתון אמיתי ולנפח אותו. אבל אתה משקר באופן נחות עלוב ומגעיל...
אני יכול לומר לך שאחותך זונה!!! עכשיו לך תוכיח שאין לך אחות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
יש לי שאלה !! איך לא מפטרים
רובי,
כוכב צדק,
04/09/05 20:49
|
אותו ? אך לא זורקים אותו לכלא? איך המדינה המזורגגת שלנו לא שולחת את המשטרה ועוצרת אותו ,ובאותו הזמן לוקחת הילדים ומכניסה אותם לבתי הספר ? אךךךךךךךךךךךךךךךך ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרובי! מגיע לילדים צדק
איציק,
אור יהודה,
05/09/05 12:21
|
מגיע לילדים צדק וסיכוי להשתלב בחברה ולא להשאר בשוליים ראש העיר דואג להם ולתושבי עירו
אתה כנראה רוצה מושבת פועלים בשם אור יהודה שבה לדעתך צריכה להיות עזובה ופשע והרבה הרבה פועלים ומשרתים לאדונים המשכילים ממקומות מפותחים
ראש העיר חושב אחרת ומנסה לקדם את חינוך עירו וגב מעבורת החלל של משטרת כוכב צדק התקרבה לאור יהודה אך התרסקה בדרך ורסיסיה התפזרו מעל ת''א
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשוט בושה איך הם לא מתביישים
מזל אתיופית,
חדרה,
12/12/06 10:52
|
איך הם לא מתביישים אם הם לא רוצים אותם בחברה שלא יעלו אותם לארץ למה הם משפילים אותם בצורה כול כך מגעילה איזה אנטישמיות איזו אפליה גועל נפש שיפטרו אותו .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, רובי! קח אותם אתה
אדווה,
05/09/05 23:37
|
מה הבעייה בעצם? כל המזועזעים פשוט מוזמנים לקחת אותם. זה הכל. למה הם לא עושים את זה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש דרך וזמן לעשות את השינוי
נט,
05/09/05 22:10
|
שאולי אדון ראש העיר שואף אליו- אבל הוא בחר בדרך בוטה מזעזעת ופוגעת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
גזענות מבית הליכוד
ל"ת
חכם מימון,
04/09/05 20:17
|
|
 |
הליכוד=עם של מיזרחים גזענים
ל"ת
חכם עבודי,
04/09/05 22:10
|
|
 |
47.
גיזען...
רפי,
לונדון,
04/09/05 19:04
|
אדון בוכובזה, אתה אדם גיזען וחוצפן. מי אתה שתקבע מי ילמד ומי לא? האם זהו בית ספר פרטי שלך? בנית את בתי הספר מכספיך? אינך ראוי לשום תפקידציבורי. מה היית אומר לו אדם אחר היה מגיב כמוך לגבי אוכלוסיה מרוקאית שאתה נמנה עליה? טיפש לך הביתה!! בהצלחה לכל תלמידי מדינת ישראל ובכללם האוכלוסיה האתיופית שלדעתי מאד חכמה, מיוחדת וגזעית לאללה. אל תשכחו שרפי אוהב אתכם, אתם אחלה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רפי מלונדון מתרחק מהביצה
איציק,
אור יהודה,
05/09/05 12:30
|
רפי יושב בלונדון ומטיף לנו מוסר!!!
אתה מזכיר לי את הבריטים (כן השכנים ממול) ידעו להטיף לישראל מוסר. איך ראוי להלחם בטרור אך כאשר הטרור היכה בהם ידעו לשרוף מסגדים ולעשות פוגרומים במוסלמים ואפילו השוטרים חיסלו אדם בתחנת רכבת...
לשבת בלונדון ולקטר על ראש העיר זה נורא קל אבל נראה אותך מקדם עיר בעלת אוכלוסיה חלשה ולפתע מנחיתים עליך קבוצה גדולה של אוכלוסיה סופר חלשה כדי שתבין : מדובר בילדים שהוריהם לא מסוגלים לסייע להם בשיעורי בית אין מי שיקדם את שפתם הסביבה שלהם מתקשה לעודדם להשכלה אין להם אמצעים לקדם את עצמם
ראש העיר צריך סיוע במועדוניות ושעות שילוב ותגבור אבל אומרים לו קח את אלה ותשבור את הראש ראש העיר לא מהמר על עתיד החינוך בעירו ולכן אמר שצריך להפסיק להשליך על אור יהודה את כל מי שהאחרים מעדיפים לא להתעסק איתו
ואם כבר רוצים אז שיביאו סיוע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרפי ,לונדון
חדרתי,
05/09/05 11:03
|
עדיף שתדאג להודים לפקיסטנים ולערבים בלונדון. עוד מעט תתפנה חארץ כמו שפן. אתה מטיף ומלמד אותנו ה-''ניטיביס'' מה לעשות ומה לא. כשתבין מה באמת מתרחש אולי אז תלמד אותנו.. אני גר בשכנות לאתיופים והאמן לי בוכובזה צודק ודאגתו לאוכלוסיה האתיופית מוצדקת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחדרתי...
רפי,
לונדון,
05/09/05 11:44
|
אותי לא מעניינים ההודים והפקיסטנים או הערבים. מה שמעניין אותי כישראלי הם הישראלים שגרים בארץ כולל אותך.הנסיון שלך לשכנע אותי שאני לא יודע מה קורה בארץ הוא נסיון כושל משום שאני מומחה לארץ ישראל, ידידי היקר. שום כלום לא השתנה בארץ מאז תקומתה. תמיד יורדים ומפקירים את האוכלוסיה העניה והספרדית, כך שלשמוע מילים שכאלו מאדם שהוא עצמו כניראה היה בעבר מופלה לרעה חורה לי. אני מאמין שיש לו שם באור יהודה תלמידים מחבר העמים, שעליהם הוא לא פצה פה. אז אם זוהי לא אפליה אז תבוא בבקשה ותסביר לי אתה המומחה אפליה מהי. החברה שאנו דנים בהם עכשו הם מעולים, חכמים ונקי כפיים ומגיעה להם הזכות האלמנטרית ללמוד ולהתקדם בחברה שלנו. אם אתה מצדיק אדם כבוכובזה אז צר לי שאתה גיזען כמוהו שכל רצונו הוא להנציח את העוני והבערות באוכלוסיה זאת. מקווה שלמדת משהו מדברי,גיזען.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרפי ,מגלות לונדון הרחוקה
חדרתי,
05/09/05 14:18
|
אתה סובל מבעיות בהבנת הנקרא... אם היית מתרכז במה שכתבתי לא היית מוצא שמץ של גזענות ,אלא דאגה אמיתית לאוכלוסיה האתיופית כדי שטעויות העבר לא יחזרו על עצמם. אני מעולם לא הופלתי לרעה וכך גם הורי שעלו ארצה לפני הקמת המדינה וסבלו לא מעט. אינני מכיר אישית את בוכובזה אבל לזכותו היה לו את האומץ להציף בעיה אמיתית שלא כמוכם הצבועים והמתיפיפים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך החלטת שהוא מרוקאי יאהבל ?
ל"ת
דני,
04/09/05 20:46
|
|
 |
לדני...
רפי,
לונדון,
04/09/05 22:45
|
איתך הסליחה אם פגעתי בריגשותיך, אבל שם כמו בוכובזה נשמע לי מרוקאי. אתה כניראה מתאים לסטראוטיפ של המרוקאים כי כבר התעצבנת. בשביל הצחוק... איך מתחיל ספר בישול של מרוקאים? קודם כל תירגעי....וכו'. סתם בצחוק, אתה מוזמן לצחוק על העדה שלי שהיא עדנית. יום טוב לך, דני!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
הגזענות מתחילה מלמעלה
צפוני,
04/09/05 18:53
|
ראש העיר צודק. לרכז את האיתיופים במקום אחד זו הגזענות , במקום לפזר אותה במקומות חזקים , הממשלה עושה להם מה שעשו בשנות ה- 50 ליהודי צפון אפריקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
יפוטר לאלתר הגזען
אלי,
04/09/05 18:46
|
אין ספק שהתלמידים ילמדו על אפו וחמתו של האדון בוכובזה. יש לפטר לאלתר את האיש שאינו ראוי לשמש בתפקיד חינוכי כל שהוא. אני קורא לשרת החינוך לבצע את חובתה, לפטר את האיש הנקלה ולהעמידו לדין פלילי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים, אבל...
מישהו אחר,
04/09/05 19:21
|
הוא ראש עיר. הוא צריך להגיש התפטרות בעצמו. יכול להיות שמועצת העיר יכולה לפטר אותו, ( בדומה להצבעת אי אמון), אבל אני לא בקיא בחוקים אלו.
בכל מקרה, קדנציה נוספת הוא לא יראה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
חוצפה.
מיכל כהן,
כדור הארץ,
04/09/05 18:14
|
|
 |
43.
פסיכולוגיה בגרוש
Moises,
Chicago,
04/09/05 18:12
|
כלי אדם עושה לחברה מה שעשו לו בילדותו. אנא בידקו את עברו של בוכובזה, אילו טראומות חינוכיות עבר בילדותו, ואולי נמצא הסבר להתנהגותו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
ראש העיר הזה צודק
אתיופי,
04/09/05 18:03
|
ראש העיר הזה צודק לחלוטין. להפיל את כל האתיופים (ואני בתור אתיופי אומר שנקודת הפתיחה שלהם היא נחותה בגלל עוני, קשיי שפה, קשיי תקשורת עם ההורים שלהם שאינם משכילים וכו') בעיר אחת, שהיא ממילא נחשלת, יחסית, רק מטביע את העיר עוד יותר וגם אותם. למי שרוצה לקרוא על התוצאות אפשר לקרוא את הכתבה ''מושבת עונשין'' שהתפרסמה ביום שישי, על נוער אתיופי שהדרדר לפשע בגלל אותה מדיניות בדיוק. את העולים צריך לפזר ביישובים החזקים, ולא בחלשים. אבל כמובן, היישובים החזקים, שיש להם כוח, לא רוצים שחורים ביישוב, או ליד הילדים שלהם, ואז מתעוררים יפי הנפש שצועקים על ראשי הערים העניות כשהם אומרים מה שצריך להיאמר. ובאמת, ברמת אביב אין אתיופי אחד, וכך גם לא בשאר היישובים החזקים. דרך אגב, להגיד משהו בסגנון של ''נראה אותכם מקבלים אותם לבית הספר של הבת שלך'' זה גזענות לשמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מס' 42 צודק! הבעיה היא שזו
רחובותית,
04/09/05 20:00
|
מלחמה מאוחרת: המלחמה שלו היתה צריכה להיות על מניעת ריכוז גדול (יחסית לאוכלוסיה הותיקה) של אתיופים בעיר. גם בעיר רחובות קימת בעיה דומה ונוצר שם ''גטו'' של אתיופים בשכונת קרית משה, אלא שכאן מערכת החינוך ''חזקה'' יותר וקל לה יותר לשאת בנטל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקרית משה לא כולם עולים חדשים
יוסף,
נס ציונה,
04/09/05 20:47
|
בקרית משה יש הרבה וותיקים בארץ. שמבינים את העינינים זו הבעיה. אי אפשר להשוות בין אור יהודה לקרית משה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
כולם נגדו. אבל יש לו קייז.
גילי,
04/09/05 17:36
|
האתר מאפשר להכניס תגובות גזעניות. איפה האחריות שלכם. ולעניין בוכובזה - שפטו אותו לא נכון. האתיופים מקסימים, אבל צריך להשקיע הרבה עבודה כדי למצות את היכולות הטובות שיש להם. מה לעשות - נקודת הפתיחה היא חלשה באופן יחסי. מערכת חינוך שממילא פועלת עם מטענים קשים - לא חייבת לקחת את כל המשימה על עצמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
עוד פעם הוכח שהגזען הכי גדול
SY,
04/09/05 16:56
|
בא דווקא מהצד שלך. ולראיה עו''ד בוכובזה שכן כל אחד יודע לאיזה חלק של העם הוא שייך, הוא ולא אחר מפלא לרעה את האתיופים. ועוד דוגמה: סלקציה במועדונים, תבדקו מיהם הבעלים/שוטפים ותמצאו שיש לא מעט בעלים/שוטפים שמוצאם הוא מזרחי. ממש גועל נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
הלאה הגזענות
ערבישראלי,
04/09/05 16:51
|
מבחיל לשמוע ולראות גזענות במדינה הזאת !!!!
גזענים נמאסתם !!
תתחילו להתרגל: גזענות סופה בכלא ובסקנדלים !!!
לכו מפה מושחתים אחד אחד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
מעניין! דתי מיזרחי וגם גזען.
ל"ת
בני,
מונוסון,
04/09/05 16:42
|
|
 |
37.
מי הכי גזעניים במדינה???
מוכיח בשער,
סדום,
04/09/05 16:39
|
הגזענים האולטימטיביים היום בישראל הם ה ד ת י י ם ! נקודה. גם כלפי אנשים לא דתיים, גם כלפי לא יהודים, וגם ביניהם. מי שלא ראה מה זו גזענות של דוסים אשכנזים כלפי דוסים מזרחיים, עוד לא ראה גזענות מהי. ודתיים = שחורים וכיפות סרוגות כאחד (לא כולם אבל הרוב, כמו שלמד הרבה דברים שליליים מהשחורים, כך גם למד להיות גזען).
טינופת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אתה...
מישהו אחר,
04/09/05 19:23
|
זו לא בדיוק גזענות, כי אתה לא שונא אותם בגלל הגזע שלהם, אבל זו גם שנאה של קבוצה על פי הכרה של מיעוט.
שנאת דתיים היא כמו גזענות, וגם אתה ידידי החילוני, גזען.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
יש לי חלום.
יגאל כהן,
רחובות,
04/09/05 16:38
|
יש לי חלום שישראל מתנקה מהגיזענות שלה. יש לי חלום שבישראל לא יגידו עוד: ''ערבי טוב זה ערבי מת'' ולא יגידו עוד:''אין מזרחיים אין דקירות''. ולא יגידו :''אין בדואים ,אין גניבות''. ולא יגידו, דברי הסתה גיזענית, לאיש ועל איש. ישראל שקועה עד צווארה בגיזענות. עד צוואר. הייתי בדרום ארצות הברית. הרד נקס המפורסמים יכולים ללמוד אצלנו גיזענות. הלאה הגיזענות!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליגאל....
רפי,
לונדון,
04/09/05 19:57
|
אני שמח בשבילך, הטיפול מתחיל לעזור. דרך אגב, זוהי הפעם הראשונה שאתה לא מזכיר את ביבי, אתה כבר החלטת לבחור בו? החלטה נבונה. בהצלחה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
''מעריב'' למה אתיופים?
אמיסומבו,
04/09/05 16:37
|
הם ישראלים/יהודים ממוצא אתיופי, משהוא בפנים צועק גזענות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
יפי נפש מרחוק
ששון,
אור יהודה,
04/09/05 16:37
|
כולם משחקים אותה יפי נפש אבל אני רוצה לראות איך יגיב מר לינדנשטראוס או גב' פולישוק אם ביתה או בנה הקטנים ילמדו את שש שנותיהם הראשונות בחברה כ''כ נחשלת שנמצאת (בלי להיכנס לגורמים) הרבה הרבה מאחוריהם ועל כן מושכת אותם למטה. אז הייתי רוצה לראות עד כמה יפי נפש שוויוניים ודמוקרטיים הם... מעניין...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
הילדים הללו בעוד 10 שנים
דנה,
תל אביב,
04/09/05 16:31
|
יעשו את הבנות שלכם , אתם יודעים איזה צינור יש להם
שטויות גם אבא שלי לא יודע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חולת נפש
ל"ת
איש חזון,
04/09/05 17:42
|
|
 |
32.
הייתי מדריך של האתיופים ורוסים
אריאל,
04/09/05 16:29
|
קודם כל אני נגד הגזענות וטוען שהאתיופים הם ברובם אנשים טובים. דבר שני, יש הרבה בעיות עם האוכלוסיה האתיופית ולטאטא את הבעיות האלה מתחת לשטיח גם לא נכון. אם לעולה צעיר מרוסיה לוקח בערך שלוש שנים להשתלב והוא כבר יכול ללמד צברים הרבה דברים, לאתיופים יש קושי רב כי בני 15-16 שמגיעים לארץ הם כמעט לא יודעים חשבון. לא בגלל שהם אהבלים, פשוט לא לימדו אותם בארץ מוצאם. בוודאי שיש לצרף אותם לאוכלוסיות חזקות בלימודים ולפזר כדי שישתלבו יותר מהר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
בוקובזה - אתה חרפה !
ל"ת
אריק,
04/09/05 16:27
|
|
 |
התכוונת שהוא חריף, ולך אין שכל
יואב,
04/09/05 21:50
|
הוא עושה את זה למען האתיופים תבין שגם הוא בתור ספרדי היה מעוניין שהילדים שלו יתערבבו עם ילדי הארץ האחרים ולא שישארו גוש בפני עצמו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
ברוכים הבאים ילדים מקסימים !!!
ל"ת
נעמה,
04/09/05 16:17
|
|
 |
29.
נתן זהבי דחף את העניין ברדיו!!
סינדרלה,
04/09/05 16:16
|
|
 |
בחיים לא היה נותן לו ללמד עם-
אם לזהבי היה,
ילד בביה''ס,
05/09/05 22:42
|
|
 |
28.
מלחמת הלבנים בבני החושך..קחו
דני,
אתיופי,
04/09/05 16:11
|
לנו את השחורים מהעניים ותשתקו אתיופים לבתי ספר דתיים כי החילוניים הלבנים רוצים רמה גבוהה אני אתיופי ורוצה ללמוד בבית ספר חילוני למה אני לא יכול זו גזענות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
ראש העיר צודק
אורי,
04/09/05 16:02
|
הוא העדיף לפזר אותם בבתי הספר באזור ולא ליצור גטו, אז מה באים אליו בטענות. הוא צודק, הוא לא רצה לרכז אותם, רק כך הם יכלו להצליח, גם אם יהיו בודדים בבית הספר, בעתיד הם רק ירוויחו מזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראש העיר לא צודק
לילי,
תל -אביבי,
04/09/05 17:58
|
אורי, אם אתה חושב שראש העיר צודק אזי יש טעות בראשך מכיוון שתפיקדו של ראש העיר הוא קודם כל לדאוג לתושבים שלו ועצם העובדה שיש תלמידים שלא התחילו(ולא משנה מה מוצאם העתני) את שנת הלימודים עקב בורות הוא כשל מתפקידו וזו עובדה ומה גם שהיה לו את כל הזמן שבעולם למצוא פתרון לבעיה הזו ועצם העובדה שלא מצא פתרון עד כו הרי ידוע שאי מציאת הפתרון היא קלף מיקוח בידו וזו ע''מ בעקבות בצע כסף ומעשה גזעני על גבם של ילדים תמימים ונבונים יותר מראש העיר וכנראה מכלנו מי היה חושב על זה שילדים היו קלף מיקוח לכסף מעניין בכמה ראש העיר ימכור את ילדיו תמורת ממון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
I agree
Yored,
Tel-Aviv,
04/09/05 16:02
|
Maybe Bocobza is right..........most likely he is right,but he fortgot which mountain he came from. He can't just throw the kids out of his distric. He should do it within the system and by law. he acted like a primitive morocan that just came fron CAZA......................don't forget where you can from....SHELUCH
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הגזענות היא ריכוז אוכלוסיה חלש
אבי,
04/09/05 16:00
|
|
 |
24.
אפשר בדרך יותר מתוחכמת
פלונית,
ירושלים,
04/09/05 16:00
|
אני במקום ראש העיר עושה את זה בצורה אלגנטית יותר; נותנת להם מבחני כניסה, והרי ברור שהם לא יעברו אותם ואז זה נעשה בצורה אלגנטית יותר בלי ביקורת על גזענות וכו'. להבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינטלגנטית אההההה
אתיופית גאה,
צפון,
09/09/05 13:28
|
אחבל אני כעובדת בחינוך אני רואה שהתוצאות של הילדים מהעדה האתיפית הוא נורמלי וגבוהה אך אני רואה שכן קיימת גזענות מראש קובעים שיךדים מעולי אתיופיה אין להם יכולת זה לא נותן פוש כן להתקדם אין מה לעשות לאט לאט הדבר יצא לאור . הוא לא היחידי שאינו רוצה ילדים ממוצא אתיופי ישנם רבים. אני רוצה להגיד לתלמידים לא להכנע כן יש לכם יכולת תמשיכו להיות חזקים ותלמדו טוב ותראו לו מי אתם לגזען הזה אם אתה רוצה כן לתרום תן כל מני תיגבורים לקדם אותם ולא להפלות אותם ראש העיר יקר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה שאת בעצמך עברת את הגזענות
לילי,
ת''א,
04/09/05 18:03
|
את בטח שייכת לעדות המזרח - גזענית מטיבך-חינוך מהבית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
לפי השם הוא בעצמו יוצא אפריקה
אריה,
04/09/05 15:44
|
ובעצמו הרגיש את האפליה בשנות העליה שנות ה50 ואותו צריך צריך לפטר מיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכפר ממנו עלה הרבה יותר נחשל
ל"ת
איש,
04/09/05 17:43
|
|
 |
22.
לא להיגרר בבקשה
יענקל,
04/09/05 15:41
|
יש פה דיון עקרוני מאוד חשוב והאנשים המכבודים ממשרד החינוך וממבקר המדינה ישר נגררים להתלהמות. הרי אנחנו חוזרים על אותה טעות שעשינו עם עדות המזרח בשנותיה הראשונות של המדינה ,מרכזים את כולם במקום אחד ובכך מונעים מהם להשתלב בחברה , אז נכון ,זה נעשה על גבם של הילדים אבל זה לטובתם,כי עוד כמה שנים יבוא היועץ האתיופי של שרת החינוך וישאל :למה אנחנו ניכשלים? והתשובה תהיה : בגלל שאנחנו חיים בגטאות ואין לנו אפשרות להשתלב .המדינה צריכה לתת תשובה איך היא מפזרת את העלייה האתיופית בכל האזורים גם החלשים וגם החזקים וראשי הערים צריכים לקחת דוגמא מראש העיר הנ''ל שסה''כ רואה את הבעיה בכללותה ורוצה להקדים תרופה למכה בניגוד לפוליטיקאים הפופליסטים ויועצי השרים שצועקים גזענות גזענות במקום לחפש כותרות בעיתונים על גב הציבור שלכם בואו תגידו לנו איך פותרים את בעיית הנבדלות של העולים האתיופים משאר החברה. ובבקשה תפסיקו לנגן לנו על הגזענות בכל פעם שהבעיה האתיופית עולה כי כולם אוהבים ומעריכים אותם בסה''כ אנחנו רוצים שיהיו חלק מאיתנו ולא עוד מקרה קיפוח אז כל שחושב שהוא עוזר לעדה האתיופית בזה שהוא מופיע בעיתון שיבדוק את עצמו טוב טוב .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
לפי השם הוא בעצמו יוצא אפריקה
אריה,
04/09/05 15:38
|
ובעצמו הרגיש את האפליה בשנות העליה שנות ה50 ואותו צריך צריך לפטר מיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
בוקובזה לא טיפש, הוא צודק
יואב,
04/09/05 15:37
|
יש דברים, תסלחו לי על הדוגמא שהם כמו זבל כשהם נמצאים ביחד עם מסריחים וכשהם מפוזרים הם מצמיחים
וזה דאגה לשכבות שלמרבה הצער מלאות בפשע אבל המתיפייפים ממרץ ומשינוי שבוודאות שונאים אתיופיום מוצאים את ההזדמנות לתקוף כדי להוכיח לעם שהם עושים משהו... והם תוקפים....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשבתי שהכוונת ליהודים
הלי,
05/09/05 16:27
|
|
 |
בוכובזה - הוא עבריין !!!
מני,
שרון,
04/09/05 16:40
|
לעבריינים יש מקום....כ ל א !!!! בוכובזה לא מינו אותך שופט-רק ראש עיר ....מבטיחך שלא תיבחר שוב...יזכרו לך את זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והמזרחיים יותר טוב ?
מזרחי,
שדרות,
04/09/05 16:29
|
היום אני מתבייש להיות מזרחי אל ההורים שלי התנהגו ככה בשנות ה50 ודווקא בוקובזה למה למהההההההההההההההה?
אני מתנצל בפניי העדה האתיופית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
יפי נפש...
שמיר,
באר שבע,
04/09/05 15:33
|
כל המגיבים שחושבים שהיה צריך להכניס אותם לבתי הספר, לא היה חושב כך אם ילדיו היו לומדים בכיתות אלה עם מעל 50%. ולכן, אתם יפה נפש... מהסוג המאוס עלי ביותר. לא היו צריכים להגיע למצב זה מלכתחילה. כדי לא ליצור מצב של בתי ספר אתיופים. אלא לגרום להשתלבותם בחברה, חייבים למקם את האתיופים בכמה שיותר יישובים,כך השתלבותם תהיה מהירה הרבה יותר. אך הרבה יישובים ''חזקים'' לא מקבלים אתיופים בכוונה! כגון, רעננה, צפון ת''א, וכו'... וכל האתיופים מרוכזים בגטאות בבאר שבע, אור יהודה, דימונה וכו'...
ועדת חקירה מיד!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מרוקאי?
ששש,
מרכז,
04/09/05 17:15
|
אתה מרוקאי ? כי אם כן אני לא מוכנה שאתה ובני משפחתך תחיו לידי, אנו הישראלים לא יודעים לכבד אחד את השני אנו גם לא יודעים לכבד את העלייה הרוסית . העלייה האתיופית הביאה אנשים נהדרים שקטים אך אנו החברה הישראלית קלקנו אותם .הגיע הזמן שנסתכל על הדבשת של עצמנו ונתחיל לקחת אחריות על המעשים והדיבורים שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין קשר לטיעונים שלי...
שמיר,
באר שבע,
05/09/05 03:27
|
אני מכיר הרבה משפחות אתיופיות תושבות ב''ש, ורובם אחלה אנשים. אך יש שם גם הרבה בעיות. אי אפשר לשלב אוכלוסיה חלשה כאשר מרכזים אותם בשכונות כמעט ניפרדות... ועוד מעט גם בבתי ספר. ישנם הרבה בתי ספר שרב תלמידהם אתיופים. ונכון, הם מקסימים.
את היית שולחת את ילדייך לכיתה שמעל -50% הם אתיופים???
במדינת ישראל מפחדים לקחת אחריות. מטאטאים את הבעיות מתחת לשטיח עד שהן מתפוצצות. דרוש מנהיג אמיץ!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את בטח פולניה, תגובה אופיינית
rubi,
אפקה,
04/09/05 22:23
|
אני לא מוכן לחיות עם כאלה שלא משנה מה שאומרים ועל מה דנים ישר הם שואלים מאיפה אתה? המרוקאים הם מלח הארץ הם בנו את יפו ונוה צדק ואת חיפה ואת קרית שמונה, מעלות, שלומי, חצור הגלילית, דימונה, ערד, מצפה רמון, נתיבות, קרית מלאכי, קרית גת, אשדוד, אילת ועוד מאה מושבי עובדים בזכות המרוקאים למדינה יש לב, עצמות, שרירים ועור ומוח. בזכות המרוקאים קיימת מדינת ישראל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חברה חולה
בני,
05/09/05 16:29
|
כולכם שיכיים לעם ישראל, ונושאיים את אותם גנים והיסטוריה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
אבל למה ממלכתי דתי ולא חילוני?
ל"ת
שחור שווה דתי?,
04/09/05 15:32
|
|
 |
למה?
לילי,
ת''א,
04/09/05 18:11
|
למה ממלכתי דתי? מכיוון שהעדה האתיופית מאמינה בזהות היהודית ובחינוך דתי ושמרת המצוות העלייה של יהודי אתיופי היא בעקבות כמיהה לציונות -לירושליים להבדיל מעלייה הרוסית אבל נראה שהדת (אנשים שמייצגים את הדת -אנשים שחושבים שיודעים מה מהות הדת )היא גזענית כלפי יהודים טהורים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מה אתם מגיבים בשנאה? לא הבנתם!
יואב,
04/09/05 15:25
|
בוקובזה טוען, בצדק גמור, שהרעיון לדחוס את כל האתיופים למקום אחד לא יוביל להשתלבות בחברה הישראלית, וזה נכון ב 100%. אפשר לקרוא בהרחבה במאמר של בן-דרור ימיני פה במעריב. אבל כולם רוצים לרכב על ההזדמנות לבראות כמה הם ''נאורים'', וקופצים להאשים את בוקובזה בגזענות. יש הרבה גזענות אצל מזרחים נגד אשכנזים ואתיופים, אבל זה לא אחד המקרים האלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק!
ל"ת
עדית,
05/09/05 23:44
|
|
 |
16.
לבטל את החיוב לרשום אותם לממ''ד
C-cyclist,
04/09/05 15:17
|
הכתבה שוכחת לציין שהמדיניות הרשמית היא לשלוח תלמידים ממוצא אתיופי לבתי ספר ממלכתיים דתיים בלבד. כתוצאה, אי אפשר לפזר את התלמידים האתיופים בין כלל בתי הספר באור יהודה ביחס שיתרום לקליטתם באוכלוסייה הכללית, אלא שולחים אותם לבית הספר (או בתי הספר) הממלכתיים דתיים בעיר.
אינני תוקף חלילה את זרם החינוך הממלכתי דתי שתרם, חינך, וקידם תלמידים ממוצא אתיופי מאמצע שנות השמונים והלאה. אני תוקף את מי שהחליט שבכדי לא לעשות את אותה הטעות שעשו לתימנים עם גזיזת הפיאות יחויבו יוצאי אתיופיה ללמוד בחינוך הממלכתי דתי בלבד, טעות חדשה, שעם כל הכבוד לכוונות הטובות שמאחוריה גורמת למצב בו בתי הספר החילוניים אינם קולטים חצי צמה של אתיופית, ונוצרות כיתות אתיופיות שלמות בבתי ספר ממלכתיים דתיים.
הפתרון הנכון לדעתי הוא ביטול החיוב ללמד יוצאי אתיופיה בבתי ספר ממלכתיים דתיים, ולתת להם אפשרות לחוגי יהדות אחרי הלימודים.
לא יתכן המצב הנוכחי בו חילוני אינו פוגש באתיופי בכיתת הלימוד עד לאוניברסיטה. זה פוגע בסיכוייהם של האתיופים להשתלב באוכלוסייה הכללית במדינה.
אפשר לתקוף את ראש עיריית אור יהודה על כך שהוא אינו רוצה כיתות לימוד שלמות של אתיופים, אך ברור שיש איפה ללמד אותם באור יהודה, בכיתות בעלות אוכלוסייה מגוונת - בחינוך הממלכתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
מורה,
04/09/05 16:10
|
אתה כותב את התשובה המכתבך. האם על מנת לערות אותם בחברה החילונית צריך ליצור קרע בבית? דרך החינוך החילונית אינה דרכם. מגיע להם חינוך שהם רוצים בו ולא שבירת המסורת. ההתערות בחברה אינה יכולה לבוא על חשבון קרעים בבית. גם אתה לא מוכן שכאדם חילוני ישלחו את ילדיך לבית ספר שאינך מסכים עם דרך חינוכו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נותנים להם לבחור ? ברור שלא.
C-cyclist,
04/09/05 17:19
|
אין ביני לבינך ויכוח על כך שלפני 20 שנה האתיופים היו עדה דתית מסורתיות, ושגם היום יעדיפו רובם בית ספר ממלכתי דתי.
השאלה היא מה אפשר לעשות כדי למנוע כיתות לימוד שהם גטאות אתיופיות, ולמנוע את המצב המחפיר שבו זרם חינוך אחד מתמודד עם עומס, בעוד כיתות שלמות עם פוטנציאל לקליטה תוך חיבור לחלקים אחרים של החברה סגורות בפני ילדי יוצאי אתיופיה שהיו רוצים את הזכות לבחור באופציה הזו.
ההבדל בין בית ספר דתי לבית ספר חילוני הוא שלבית הספר החילוני תמיד אפשר להוסיף חוגי דת, הליכה משפחתית לבית הכנסת בשבת, ואפילו שיעורי יהדות אופציונלים עבור מי שהוריהם מעוניינים בכך. מבית ספר דתי אי אפשר להחסיר את כל התוכן הזה על-מנת שהורי תלמיד חילוני ירגישו בנוח.
מה רע שגם החילונים יקלטו את האתיופים? אני מקבל את העובדה שיש עומס על מערכת החינוך הממלכתית דתית. אולי תתנו לנו לקלוט אותם, ותוסיפו להם עזרה בתוכן יהודי אם ירצו בכך. יוכלו גם הדתיים וגם החילונים לתרום, והאתיופים יוכלו לבחור. או שאינכם רוצים לתת להם את חופש הבחירה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד
ל"ת
אריאל,
04/09/05 15:50
|
|
 |
15.
גזען מגעיל. תתפטר!
קול שפוי,
04/09/05 15:07
|
לא להאמין!!! גזען שפל! לא להאמין שהאיש ראש עיר במדינת ישראל. בושה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ממש יופי, הכריחו אותו .....
מורה,
04/09/05 15:05
|
ואור יהודה תמשיך ותהיה ישוב עם מערכת חינוך נחשלת. מענין אם היו משלבים את הילדים הללו ,שיש להם פוטנציאל שאפשר לממשו אם יערבו אותם בכיתות מעולות,בכיתות ברמת השרון, בסביון,בצפון תל אביב. זאת הרי לעולם לא יעשו. היו ''קומוניסטים של סלון'' והמשיכו להאמין שאם תהיו בעלי ניסוחים יפים משהו ישתנה. ראש העיריה צודק ועוד איך!!! האם תבואו לכיתה בעוד חצי שנה לראות איך מורה אחת מסכנה לא מתמודדת עם המטלה? האם תבואו לראות איך מרכזים אוכלוסיה נחשלת ביחד בכדי שלא יהיה לה סיכוי לפרוץ החוצה? ראש העיריה צודק. בלי משאבים מיוחדים חבל על הזמן. ואתם ראשי העדה, אם הייתם חכמים הייתם מעונינים שיפזרו את הילדים בבתי ספר טובים בסביבה. מה עשיתם? נצחתם בקרב הקטן אבל לא ממש במלחמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האחרים צעקו כדי שילדיהם
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:36
|
הם נזפו בו וצעקו עליו והסבירו לו שמעשיו אינם חוקיים. וכל זה מדוע?! האם אתם מכירים אחד מהצועקים תושב אור יהודה???!!! לא לא לא! הם חוששים שאם הילדים לא ילמדו באור יהודה, ילדיהם של אותם נבחרים יאלצו להתחכך באתיופים בת''א ''סביון'' או ''רמת השרון'' בערך כמו שהערבים צועקים על ישראל בעניין הפליטים כדי להיפטר מהם (הם לא סובלים אותם)[מי?! גם הם וגם הם]
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לפטר את ראש העיר מיייייד.....
רמי,
צ,
04/09/05 14:48
|
לפטר את ראש העיר מיד.
האיש לא מתאים לתפקידו.
פשוט גזען.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מנסה לשפר את חינוך עירו
ל"ת
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:37
|
|
 |
טיפשים, ראש העיר דאג לילדים
איזה אטומים,
ת''א,
04/09/05 15:27
|
הסיכוי הטוב ביותר שלהם להתקדם היה בבתי הספר בסביבה: יהוד, קריית אונו, סביון
אבל ה''צדיקים'' ריכזו את כל הנכשלים ביחד להקים כיתה טיפולית כושלת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי את צודקת
לילי,
04/09/05 18:18
|
את לא חושבת שבתור ראש העיר הוא היה צריך לעשות זאת לפני תחילת הלימודים ולמצוא פתרון הולם אם הוא כל-כך דאג לאינטרס הילדים ורוצה רק את טובתם איה ראש עיר זה? ואיזה בת-אדם את? שילדים יהפכו ל''משחקים'' פוליטים''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
בוכובזה
טיבי,
מרכז,
04/09/05 14:47
|
אתה רואה נכוחה את הדברים וכול המגיבים הנאורים כביכול הם מישובי הסביבה החזקה שרוצים להכפיש אותך כיון שאינם רוצים את האתיופים אצלם חבל חבל שנכנעת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
עכשיו צריך אותו טיפול בחיפה
בן העדה,
צפון,
04/09/05 14:41
|
הגזענות של בתי הספר הממלכתי דתי בחיפה יותר גרועה מאור יהודה! גם בחיפה שולחים את הילדים שלנו מחוץ לעיר. תבואו ותראו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את ''חיפה האדומה'' הם לא ישמיצו
C-cyclist,
04/09/05 15:30
|
בתגובה שאני מקווה שתתפרסם איפהשהו בין 14 ל20 כתבתי שלדעתי צריך לבטל את החיוב לשלוח תלמידים ממוצא אתיופי לבתי ספר ממ''ד בלבד. אני תומך ברעיון שכדי לקלוט עלייה צריך ללמד את העולים בבתי ספר עם מרכיב עולה, ומרכיב וותיק, ובכלל - בושה שישראלי חילוני פוגש אתיופי בכיתת הלימודים רק באוניברסיטה.
לענייננו - טוב לתקשורת לתקוף ראש עירייה של עיר חלשה, ורצוי מהליכוד. חיפה היא העיר הגדולה השמאלנית ביותר בארץ, ויש לתקשורת אינטרס להציג אותה כמוצלחת ביותר. לסיפור עיתונאי סוחט דמעות טוב יותר ללכת לפרבר עני של ת''א, לשכונה חרדית בירושלים, או לדרום הרחוק.
עדיף שתעשו קצת רעש, הפגנה קטנה מול עיריית חיפה עם כמה שלטים, ועדיף פעילים ממרץ למען שיוויון.
הקיבולת נמצאת שם - במגזר החינוך הממלכתי שסגור בפני יוצאי אתיופיה בגלל הכוונות הטובות של מי שהחליט לעשות את ההפך מהטעות שעשו עם התימנים - להם גזרו את הפיאות - ולמסגר את העדה האתיופית כעדה דתית מבלי לתת לבני העדה את הזכות לבחור. כבר עשרים שנה אתם בארץ. הגיע הזמן שיתנהגו אליכם בכבוד ויתנו לכם לבחור את זרם החינוך המתאים לכם. אם רובכם רוצה בחינוך ממלכתי דתי - זכותכם, אך אין למדינה זכות לכפות זאת עליכם, במיוחד כשאין מספיק מקומות בחינוך הממלכתי דתי, ויש מקומות בחינוך הממלכתי (כללי / חילוני, +בתי הספר המסורתיים של זרם תל''י).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
כולם גזענים -הכי הכי השמאל
שלום,
צפון,
04/09/05 14:40
|
לפני שנים מצאו פתרון לבעיה זהה בארה''ב. קראו לזה busing הלבנים לא אהבו את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
לבנים הולכים לבית הספר
אלינוער,
מרכז,
04/09/05 14:38
|
תתבייש לך, מר ראש עיר. השכחת מהיכן באת?
בפני מי אתה רוצה למצוא חן בדיוק?
אור יהודה הינה עיר מעורבת לחלוטין, מכל שכבות האוכלוסייה. עצם נקיטת השם ע''י ''אתיופים'' הינה גזענות לשמה.
אם אני הייתי גרה באור יהודה, בך לא הייתי בוחרת בשנית. ואני ממוצא אשכנזי. בוש לך!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלינוער ממוצא אשכנזי
מני,
אור יהודה,
04/09/05 16:05
|
אם את כזאת יפת נפש אולי תקחי את האוכלוסיה החלשה אליך הביתה ואת התלמידים האתיופים לבתי הספר של האשכנזים כמו אליאנס ורבים אחרים, באור יהודה יש הרבה אוכלוסיה חלשה לא צריך להוסיף עוד, דרך אגב ההורים שלהם מובטלים ,תדאגי להם גם לעבודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את לחוצה שהאתיופים לא ילמדו
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:40
|
עם בנך תתקפו את ראש העיר שדואג לחינוך הילדים ומבקש עזרה אך רוצים לכפות עליו גם לקבל את כל השכבות החלשות וגם לא לקבל כל עזרה
ואת צועקת כי את חוששת שילדייך יחשפו חלילה לאתיופים מאור יהודה... לכן עדיף (מבחינתך) שישארו באותו הגיטו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
נוצרים בתי ספר סוג ב'
מיכל,
ר''ג,
04/09/05 14:27
|
זו עובדה שהאתיופים הם אוכלוסיה חלשה. חלשה = הורים לא משכילים, פחות כסף, עולים חדשים. מחקרים הוכיחו שילדים שהוריהם לא משכילים ואין להם כסף הם תלמידים פחות טובים. זה לא שהתלמידים האתיופים פחות טובים וחכמים מתלמידים ילידי הארץ, אלא שהם צריכים יותר סיוע כדי לממש את הפוטנציאל שלהם. האם באור יהודה, בכיתות ש - 90% מהתלמידים אתיופים הם יקבלו את הסיוע הזה? האם התוצאה לא תהיה בריחה של כל התלמידים בעלי הפוטנציאל הלימודי הגבוה יותר? בסופו של דבר יווצרו בתי ספר סוג ב', לתלמידים אתיופים בלבד. הפתרון הראוי הוא כן לעשות אינטרגרציה עם אוכלוסיות חזקות יותר - בסביון ובקרית אונו הסמוכות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בושה
אתיופית גאה,
חדרה,
12/12/06 11:15
|
תני לי להגיד לך שאת ממש חצופה זה ממש חוצפה להשוות בינינו אנחנו לא שונים מכם ולכן לא צריך להפריג אותנו מהשאר כי אנחנו לא שונים ומשום זה לא צריך להקים ביה''ס לאתיופים..... ודעי לך שאנחנו גאים בזה שאנחנו אתיופים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניראה אותך
ירון,
04/09/05 16:16
|
הולכת\מממנת נסיעה של ילד כזה לערים סמוכות כל בוקר. ולשאלה ''למה אתה לומד מחוץ לעיר? אהה, זה פשוט בגלל שאני שחור.'' תפעילי טיפה את השכל, אולי ייצא ממך משהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברים של טעם
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:41
|
|
 |
שטויות במיץ
קול שפוי,
04/09/05 15:12
|
תאמיני לי שלא על טובת הילדים חשב ראש העיר השפל... ואם כל כך רוצים לעזור לילדים אפשר להפעיל להם תוכניות לימוד מיוחדות אחר הצהריים (עבור כל ילד שזקוק ולא לפי צבעו או מוצא הוריו!) ולעזור להם בלימודים. זה ממש לא הפתרון, לא לתת להם ללמוד בעיר מגורם. פשוט חוצפה וגזענות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה עדיין ילד קטן
ל"ת
גד,
04/09/05 17:58
|
|
 |
את צודקת 100% לפזר אותם!!!!
ל"ת
@משה,
04/09/05 14:41
|
|
 |
לא זו הדרך
משה,
04/09/05 15:26
|
מיכל יקירתי.....אז ההבדל הוא שלא הייתה כאן גזענות אלא הפליה....אז זה משנה משהו?!?!? זה לא הפיתרון!!!! אם היו משקיעים את הכסף הנכון באנשים הנכונים שיכולים לעזור לאכלוסיות חלשות ולהרים אותם למעלה אז הרמה הייתה עולה....אבל סומכים יותר על תלמידים מבוססים שבאים ממשפחות מבוססות שירימו את הרמה מאשר על מורים טובים כיתות קטנות ומשכורות נורמליות....עבירה גוררת עבירה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ראש העיר צודק
דעה אחרת,
04/09/05 14:23
|
לדעתי ראש העיר צודק לגמרי בהחלטתו לפזר את התלמידים האתיופים באזור. ראינו כבר מה גורם שיש ריכוז גדול של ילדים אתיופים/רוסים בבי''ס שבעיירות פיתוח קטנות (אור יהודה לא רחוקה מזה). העדר תקציבים נאותים וגם גזענות התושבים שמסביב גורמים לילדי העולים החדשים להיסגר בתוך עצמם (מין גטו בתוך גטו) ובהמשך הדרדרות לפשע ובידול מחברה. לכן לדעתי יש לפזר את ילדי האתיופים בסביבת העיר, וחוץ מזהב ליהוד ומונוסון יש תיכונים ב''יס הרבה יותר טובים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איכשהוא גם אני
אייל,
ים,
04/09/05 15:52
|
|
 |
צודק 100%
ל"ת
דנה,
דרום,
04/09/05 15:24
|
|
 |
6.
יצחק בוכבזה לך הביתה!!
מיה,
04/09/05 14:21
|
ותבדוק טוב טוב את הספר הזה שאתה מאמין בו, יש שם הרבה ערכים שאתה יכול ללמוד מהם איך מתיחסים לבני אדם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תערבי את הספר
גילי,
04/09/05 16:10
|
חבל מאוד שהמאבק של בוקובזה מתנהל על גבם של הילדים. אבל את בטח לא תושבת אור יהודה לכן את לא יודעת את המניעים של ראש העיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוכובזה מנהיג אמיץ
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:44
|
חבל שנכנעת
ומיה תפסיקי להיות גזענית ונראה אותך מקבל חמישה אתיופים לכיתתו של בנך או שיגיעו תקציבים לקליטה נאותה של הילדים וקידומם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למגיב המשכיל מעליי
מיה,
04/09/05 16:18
|
לך תלמד קודם מה זה גזענות ! טיפ קטן: כשאתה אומר : נראה אותך מקבלת חמישה אתיופים לכיתה'' זה גזענות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למיה הגזענית (הם טובים מרחוק)
איציק,
אור יהודה,
05/09/05 02:49
|
עובדתית להיף לשני מוסר אך לשמור מרחק ולא ליטול שום התחייבות זו צביעות וכאשר היא נובעת מכך שלך לא אכפת שההשכלה בעיר זו תיפגע לטווח ארוך. וכל מטרתך שבעירך בתי הספר ישמרו על רמתם... כאן זו כבר גזענות!!!!!!!!!! האם לדעתך המרוקאים הבוכרים והגרוזינים ואפילו חלק מהאתיופים שכבר לומדים בבתי הספר צריכים לפגוע ברמת לימודיהם רק בגלל שהמדינה (זאת אומרת האנשים שמחליטים[והם לא תושבי אור יהודה]) מחליטה לשלוח את כל האוכלוסיות החלשות למזבלה החינוכית שנקראת אור יהודה
קם ראש עיר משכיל שרוצה לקדם את עירו ומשקיע רבות בטיפוח כשרונות אך פעם אחר פעם הוא מקבל עוד אוכלוסיות חלשות ועוד ללא סוף וללא תקציבים כדי לקדמם הוא דפק על השולחן ואמר ''עד כאן'' ''רוצים לשלוח, תדאגו גם לתקציבי קידום מתאימים''
האם לדעתך גברת מיה לא מגיע לאותם ילדים מועדונית כדי להכין שיעורים (ההורים לא יכולים לסייע בכך) מה את מתנפלת על ראש עיר שדורש בדיוק את הדברים האלה
אם מעט יושר בכל זאת קיים בך. אני מצפה להתנצלות מצדך על ההתנפלות חסרת השחר על ראש העיר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
סוף טוב הכל טוב לכולם בהצלחה!!
@משה,
04/09/05 14:19
|
הפולטיקאים ומישרד הקליטה עשו סרטים והראו את המיבצע של העולים מאתיופיה לכל העולם,אני חושב לעשות סרט חדש ולהראות לכולם איך אתם מפלים את העולים לרעה,אם הבאתם אותם ארצה תמשיכו לידעוג להם בכל התחומים ולא להזניח אותם אחרי הכול הם העתיד שלנו,אז בבקשה לא להיתגאות יותר מידי המלכה מרובה,יום טוב!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם לא תתקבל עזרה הסוף יהיה רע
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:47
|
חייבים לסייע לעיר לקלוט את האתיופים זו לא חכמה לכפות על ראש העיר לקבלם ללא כל כלי לקידומם כל הצווחים ככרוכיא ולא מושיטים סיוע מוכיחים על עצמם שכל צרחותיהם נובעות מגזענות שחלילה לא יעברו האתיופים הנחשלים מגטו אור יהודה לבתי הספר שלהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
הלאה הגזענות
אתי כהן,
נתניה,
04/09/05 14:19
|
טחנות הצדק טוחנות לאט לאט התושבים צריכים להסיק מסקנות ולא לבחור את ראש העיר הזה להבא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכובזה דואג לעתיד הילדים
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:51
|
ואת מנתניה התכבדי ושבי במקומך בשקט
את לא התנסית בכך שהילד חוזר מכיתה בה לא מתקדמים לשום מקום כי - יש ילדים רבים שלא מכינים שיעורים ואין מי שיסייע להם -ונקודת הפתיחה שלהם מאוד נמוכה
רוצים להילחם בגזענות תדאגו לסיוע הולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
יש להדיח את בוכובזה מתפקידו
ל"ת
דיאנה,
04/09/05 14:18
|
|
 |
ואיפה שר הפנים והמשטרה ????
ל"ת
הגואל,
04/09/05 16:19
|
|
 |
אין עניין להגיב מהבטן
ל"ת
איציק,
אור יהודה,
04/09/05 15:51
|
|
 |
2.
Racism in Israel?
Is this for Rea,
USA,
04/09/05 14:16
|
Are we not the people who were and still are persecuted all over the world because of our religion? Did we all forget where we came from and what we are? This Mayor is a racist fuck who should be shot for acting the way he did. This whole situation is a discrase and an embarrasment to the entire country
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו שאלה של כור היתוך מול גטאות
C-cyclist,
04/09/05 15:42
|
בכל חברת מהגרים יש ברירה בין כור היתוך לסדרה של גטאות נפרדות. השאלה פה היא אם ללמד את התלמידים האתיופים בכיתות עם רוב אתיופי באור יהודה, או לנסות לפזר אותם כך שיהיו אחוז מסויים מכיתות לימוד בעלות אוכלוסייה מגווונת יותר.
הבעיה היא שהיחס הרשמי לקליטת העדה האתיופית קבע שמשום שהם עדה מסורתית - דתית יש לחנך אותם בבתי ספר מהזרם הממלכתי דתי בלבד. ההחלטה הזו התקבלה כנסיון לתקן את הטעות שעשו בקליטת עולי תימן בשנות החמישים, כשניסו לכפות את החילוניות על עדה מסורתית דתית. משמעות ההחלטה הזו ברורה: מכל בתי הספר באור יהודה, רק בתי הספר הממלכתיים דתיים פתוחים בפני יוצאי אתיופיה, ועליהם נופל מספר עולים גבוה שיוצר גטאות בפוטנציה במקום כור היתוך.
הפתרון הוא פשוט: לפתוח את זרם החינוך הממלכתי (חילוני) בפני יוצאי אתיופה, ובכך להגדיל את פיזור האוכלוסייה האתיופית בקרב האוכלוסייות האחרות. הדבר יתרום לכור ההיתוך משום שבכיתה בה יש אחוז אתיופים יווצרו יותר קשרים אישיים עם בני מוצא אחר מבכיתה שרובה אתיופי.
המצב הנוכחי הוא כזה שבו הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, שיצרו מצב לא הוגן בו התלמידים האתיופים צריכים לבחור בין גטאות לבתי ספר מחוץ לישוב, כאשר ישנו פוטנציאל קליטה בבתי הספר החילוניים של אותו הישוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
בשעה טובה
שירי,
קריות,
04/09/05 14:14
|
לא כולנו גזענים!!! כולנו יהודים!!! שיהיה לכל בני העדה שנת לימודים פורייה!!!
הגב לתגובה זו
|
|