• 13.

    כל התגובות הם של יצרני הבשר? (ל''ת)

    מור, 09/09/05 22:26

  • 12.

    אלפי ילדים של פאנטים

    קומפלקס בי, 31/08/05 12:42

    אלפי ילדים של צמחונים פאנטים נפגעו לצמיתות ממחסור ב B12!!!!!

    אני לא יודע אם יש ילדים שמסוגלים להיות בריאים ללא וויטמין B12, אך אני יודע לבטח שיש ילדים שעבורים מחסור בB12 הוא אסון.

    לצמחונים מומלץ לשלב בתפריט B12 במציצה (יש אנשים שלא סופגים B12 דרך מערכת העיכול) בתוספת קומפלקס B, של חברות וויטמינים איכותיות (ולא דרך קופ''ח!!)

  • 11.

    הטוב בחתולים - הרוג !!!

    כלב, 31/08/05 09:17

    חתול טוב הוא חתול מת.
    בעלים שיתנו לי אוכל צמחוני, אני נושך אותם כשהם ישנים.

  • 10.

    שאלה של איזון ומוסר

    מוקי, 30/08/05 18:55

    כאשר מדובר בהחלטה של אדם להיות צמחוני, זאת החלטה שלו ואם זה לא מזיק לבריאותו מעולה, כן ירבו!

    אולם יש בעיה מוסרית מסויימת כאשר אידיאולוגיה של בני אדם נכפית על בעלי חיים בלי לשאול אותם מה הם מעדיפים ובמה הם בוחרים.

    אם תשימו לפני החתול והכלב שתי צלחות מזון: באחת תשימו מזון על בסיס בשרי ובשניה מזון על בסיס צמחוני, מה הם יעדיפו?

    אם הם יעדיפו את המזון על בסיס בשרי אין לבני האדם זכות להחליט אחרת עבורם, זה לא מוסרי!

  • 9.

    טכניקל ופרופלן עושים ניסויים?

    גמבה, 30/08/05 18:39

    או שיותר נוח להטיף לקנות מזון צמחוני מטכניקל ופרופלן כשזה נוח ומתאים באותו הרגע,
    ואילו בהזדמנות אחרת להטיף נגדם בטיעון שהם עושים ניסויים בבע''ח?

    האם זה מוסר כפול או סתם צביעות?


    • פירוט באם תרצה

      ענת, 24/07/06 18:41

      אתה מוזמן להיכנס לאתר http://www.buav.org/resources/index.html
      שם תוכל לקבל פירוט על כל החברות (לא רק אוכל לכלבים) שמבצעות ניסויים בבעלי חיים.
      שים לב, לא מדובר פה בחברות שמייצרות תרופות שמצילות חיים (שד''א גם לרב המקרים האלה יש תחליפים הומניים יותר). אלא מדובר במוצרי נוחות שאף אחד לא ''חייב'' לרכוש אותם. מוצרי קוסמטיקה שאפשר להתקיים בלעדיבם ויש לכולם תחליפים לא פחות טובים וידידותיים יותר.

  • 8.

    ומה עם זכויות העגבניה?

    moby, 30/08/05 17:42

    למה אין אף תנועה לשימור זכויות העגבניה והגזר? האם בגלל שאין להם פה מותר לנגוס בהם?
    כל פרי שקוטפים משאיר גלד על גבי הצמח. אם תשים מכשול (סלע) לגזע עץ יחלוף העץ מהצד שלו. ךכן עצים ושיחים הם בעלי חיים (רק מאד איטיים).
    לכן צמחונים הפסיקו עם ההתעללות הזו בירקות ובפירות איכלו לכם טבליות סינטטיות ותעזבו אותנו בשקט.

  • 7.

    צמחונות

    מאזניים, 30/08/05 17:10

    אני מסכימה למדי עם העניין שאת בעה''ח צריך לעזוב בשקט, הם לא צמחונים וזו דרך הטבע. בנ''א יכולים מאוד יפה לחיות על מזון צמחוני (מניסיון של שנים רבות), אבל גם את הילדים אי אפשר להכריח- יש לחנך כמובן לאהבת כל החי ושמירת הטבע, אבל כל אחד צריך לחיות עפ''י אמונתו והחלטתו האישית. ולא הייתי רוצה למנוע זכות זו מילדיי.

  • 6.

    פסיכופטים - חייבים לעצור אותם

    חובב בע''ח, 30/08/05 12:02

    ראשית אציין שאני מגדל גולדן רטריבר מהמם, אני אוהב חיות בבית בביתי, וחיות משק בצלחתי.
    יש לעצור את הצמחונים הפנאטים האלה על התעללות בבעלי-חיים.
    אם הם רוצים להתעלל בעצמם, ניחא, אבל למנוע מבעל חיים קרניבור בשר - זו התעללות לשמה שנובעת מתוך תפיסת עולם מעוותת.
    אני קופץ לשיפודי אווזי להירגע מהכתבה.

    • צודק, למנוע מהם גם לגדל ילדים

      מורה בחטיבה, 30/08/05 13:10

      מספר הורים בבית ספרנו מונעים מילדיהם בשר. מדובר ביצירת חסכים ובמניעת צורך אנושי בסיסי מהילדים (ולא מתוך אילוץ כלכלי).
      רובם מתחננים בפני חבריהם להתחלף בסנדביצ'ים כדי לטעום קצת נקניק, והיתר הפכו בעקבות שטיפות המוח של הוריהם למסובבים בעצמם והם עסוקים ב''לבאס'' לאחרים את הארוחה.
      אני שוקלת פנייה למועצה לשלום הילד בנושא.

      • אני איתך. זו תופעה חולנית

        הזועם, 30/08/05 13:38

        יש לי אחיינית בת 5 שלא נוגעת בבשר כי הגננת הצמחונית שלה שטפה לה את המוח שזה מגעיל לאכול חיות. זו חוסר אחריות פושעת.

        • שיתבעו את הגננת

          דוד סאם, 30/08/05 15:05

          בארה''ב הם היו מוציאים ממנה ומהעירייה מיליונים.

        • מעניין מי שטופי המוח פה... (ל''ת)

          יהודה, 30/08/05 15:42

          • אתם. בהחלט אתם הוגאנים.

            סטודנט, 31/08/05 16:48

            אני לא אלמד את הילד שלי לאכול בשר או לא. אני אתן לו לבחור ואסביר לו רק עובדות.

            אל תשטפו את הראש לילדים בקטעים של ''בשר זה רצח''.

            תנו להם להחליט.

      • עדיין מורה?

        מצריך תיקון, 30/08/05 17:00

        אני שוקלת פנייה ללימור לבנת בנושא

    • יש גם

      cookie, 30/08/05 15:04

      ילדים שהיו צמחונים ויצאו בריאים וחזקים (אני מכירה אישית בחור שהיה צמחוני כל חייו והוא לא נראה כמו ''אחד כזה'')...כל מקרה לגופו - יש ילדים שלא אוכלים בשר ולא משלימים את החסך בסוגי מזון אחרים (עשירים בברזל וכולסטרול) ויש כאלה שאוכלים מספיק תחליפים אז תירגעו ומספיק עם ההאשמות הלא-מבוססות

    • למה אווזי?

      רשעות פושעת, 30/08/05 17:02

      אין לי בעיה גדולה עם היותך אוכל בשר, אדם באמונתו יחיה, אבל בתור אחד שאוהב בע''ח- לא תוכל לוותר לפחות על כבד אווז?

  • 5.

    שאלה

    לירון, 30/08/05 11:47

    מישהו יודע איפה אפשר להשיג מזון צמחוני לכלבים וכמה זה עולה?

    • אצל וטרינרים

      סיון, 03/09/05 17:29

      יש מזון רפואי של חברת פורינה שנקרא HA והוא על בסיס חלבון סויה. הוא מזון לא רע בכלל וגם די טעים רק מאוד יקר.
      לחתולים לעומת זאת ממש לא כדאי לתת מזון על בסיס צמחי, אלא אם את מנסה להפטר מהם.

  • 4.

    מטורפים (ל''ת)

    נגעלתי, 30/08/05 11:36

  • 3.

    מזון צימחי נועד לכלבים חולים

    חן, 30/08/05 11:23

    מזון צימחי מכל סוג שהוא מיועד לכלבים שסובלים מאלרגיות לבשר עוף או לפעמים אלרגיים אפילו למזונות הכבש.

    מבחינה אידיאולוגית זה שטויות כי הכלב הוא טורף עובדתית הוא אמור לאכול בשר.

  • 2.

    בין שני הוטרינרים נראה לי

    טבעוני, 30/08/05 11:21

    נראה לי שההבדל ברור: דוקטור בן ארי הוא פעיל זב''ח ועל דוקטור רגב מעולם לא שמעתי בתחום הזה (אני לא אומר שהוא לא פעיל בתחום, כי אם לא שמעתי על כך).
    אך הגיוני כי הדוקטור הפעיל יהיה יותר פתוח והגיוני בנושא.

    אגב, מסיבות מטומטמות לחלוטין, רוב הוטרינרים שאני מכיר לא צמחונים. צבועים, כל היום נלחמים להציל חיות, ואז כשהם כבר מצליחים הם אוכלים אותם.

    עוד אגב קטן, ספיישל מתנגדים: משפט המפתח בכתבה הוא:''חתול זקוק למרכיבים מסוימים במזון ולא משנה מאיפה הם באים''

    • מסכימה איתך ב-100% (ל''ת)

      לירון, 30/08/05 11:49

    • לא חובה

      צמחונות, 30/08/05 16:57

      הם אולי לא צמחונים אבל הם מצילים ועוזרים לבע''ח הרבה יותר מאשר צמחונים כמוך (?) וכמוני ולו רק על זה כבודם במקומם מונח. לא כולם חייבים להיות צמחונים, העיקר שהם עוזרים לבע''ח או לפחות לא מזיקים להם.

      • איפה הסתירה?

        טבעוני, 31/08/05 00:05

        מה הבעיה גם להציל חיות וגם לא לאכול אותן? איפה ההתנגשות?

        אם אני לא רוצח, אז מותר לי לגנוב? אם אני מעביר קשישות את הכביש, מותר לי לקחת להן את הארנק בסוף?

        הסטטיסטיקה מדברת על כך כי צמחונות מצילה בסביבות ה 4000 בעלי חיים בתקופת חיים. ככה, בחינם. לא שווה את ההשקעה.

        סחתיין על צמחונותך, אני טבעוני (כאמור), אבל אל תתביישי לבקש ולדרוש מאחרים להצטרף לצמחונות.

  • 1.

    כן, זה לא טבעי, וזה לא בריא.

    סטודנט, 30/08/05 10:48

    ממש כמו צמחונות. בני אדם הם אומניבורים. תתחילו להתרגל לזה.

    • סליחה?

      צמחונות, 30/08/05 16:54

      אולי תכנס קצת לתחום הביולוגיה או הרפואה ואולי תטרח לגלות שצמחונות זה לא רק מאוד בריא לבני אדם אלא גם בשר אדום נחשב לרעל. ואולי גם תטרח לבחון את המערכת שלך ותגלה שגם נבראת ברובך כחיה המותאמת יותר למזון צמחי מאשר למזון בשרי. תתחיל להתרגל לזה...

      • אסכים להקשיב לזאת אם תראה/י לי

        דן, 30/08/05 17:25

        ולו מאמר אחד (ולא, מאמר באתר צמחונות לא נחשב. מאמר בכתב עת רפואי / באתר רפואי מהימן)
        שאומר שמערכת העיכול של האדם נועדה ברובה לעיכול מזון צמחי.

        מאמר אחד ואהיה מוכן להקשיב.
        אני מחכה.

      • אחד מתחום הבילוגיה והרפואה

        אייל, 30/08/05 17:37

        בני האדם אוכלים בשר מימי האדם הקדמון (ליתר דיוק נבלות). גם קופים אוכלים בשר (הקרובים אלינו כמו השימפנזה). לפני שביתת עגבניה או חסה עשית איזה מכרסם קטן על האש.
        כל החומרים הסינטטים שמקבלים הצמחוניים/טבעוניים אינם בריאים ואינם מספקים את הכמות הרצויה לאדם. (הדוגמה הקלאסית היא הקרטין שמסופק ע''י הרבה גזרים או כמה מדוזות במזרח אבל הקמוסות שלו לא מועילות לכלום כנ''ל טבליות הברזל)

      • זה לא נכון אבולוציונית

        סטודנט, 31/08/05 16:43

        אנחנו כחיה מתאימים לאכול תפריט מגוון של שורשים, עלים, פירות, ביצים ובשר. ניתן לראות זאת לפי השיניים, וגם לפי התפריט של הקרובים הכי קרובים אלינו, קופי השימפנזה. ברור שרוב האוכל יבוא ממזון צמחי - אבל חלק נכבד ממנו יבוא גם מהבשר.

        זוהי התזונה הנכונה לבני אדם.