• 39.

    בעל מחשבה מעוותת (ל''ת)

    אדם דוחה, 01/09/05 23:05

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    לשנות את נוסח תפילה למדינה

    יהודה, 31/08/05 14:06

    מכיוון שהרבה מאד רבנים אומרים לא להתנתק מהמדינה ולהיות כמו החרדים - כי הבעיה היא עם המנהיגים ולא עם המדינה עצמה -
    אז במקום ''שלח אורך ואמיתך לראשיה שריה ויעציה'',
    צריך לומר ''הגן על המדינה מפני ראשיה שריה ויועציה''.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    שבויים בהמצאותיהם מתפתלים (ל''ת)

    אברהם, 31/08/05 10:39

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    and this idiot

    Marvin, 31/08/05 04:54

    mafdal wanted to designate as chief rabbi ? i

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    שבלעם בן בעור יברך את המנתקים (ל''ת)

    ג'ק, 31/08/05 03:01

    הגב לתגובה זו

    • חזק (ל''ת)

      שומרון, 31/08/05 09:15

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    נקודה למחשבה

    א, 31/08/05 00:25

    צריך לבדוק את הניגוד בין מי שבך לחיילי צבא ההגנה לישראל לבין תפילה לשלום המדינה שמברכים את ''ראשיה שריה ויועציה''...

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מדינה חופשית

    אברום, 30/08/05 23:50

    לא חובה להתפלל. לא רוצה לא צריך.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    בוקר טוב טהרן....

    רפסנגני, 30/08/05 22:48

    אין שום הבדל,הפסיכים מפוזרים ע'פ תבל.וגם ברמת-גן. טינופת!!!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    בוקר טוב, רמת גן!

    שמאלני?, 30/08/05 22:27

    איפה הרב היה כשחיילי צה''ל פעלו בצורה ברוטלית כנגד אזרחים ערבים: היכו, הרגו, הרסו בתים והשחיתו רכוש?

    איפה הרב כשקצינים זוטרים ובכירים מתאנים לחיילות הסרות למרותם?

    איפה הרב כשנגדים מושחתים גונבים מזון ודלק צבאי?

    לסיכום, השאר את ה''מי שברך'' כמו שהוא והתרכז בפעילות חינוכית שתוצאותיה יהיו חיילים וחיילות מוסרים ושומרי חוק ואל תטיל עליהם אחריות על החלטות פוליטיות של הדרג המדיני.

    ובמילותיו של מנחם מנדל מקוצק: שגם ה''לשם שמיים'' יהיה לשם שמיים.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אתה קצת דומה לי תה דומה לי קצת (ל''ת)

    עדן נתן זאדה, 30/08/05 20:50

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ראשית צמיחת גאולתינו. בטח... (ל''ת)

    פוסט ציוני, 30/08/05 20:13

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    ברך את מדינת ישראל

    טופסי, 30/08/05 18:29

    למה ''מברכים'' רעיון אבסטרקטי? ביהדות מברכים את בני ישראל, מברכים פלוני או אלמונית ותמיד בהזכרת שם האם. האם נברך את מקום עבודתנו? או את הבוס שליט''א? האם נברך את רבנות רמת-גן או את הרב הראשי בשמו ובשם אימו? הרעיון לברך מדינה הוא רעיון בולשביקי. לאחר המהפכה הרוסית לא ברכו את הצר ניקלאא אלכססנדרוביץ ואת אשתו הצרה אלא רק את הס.ס.ס.ר. הרעיון לברך את חיילי צה''ל הוא נחמד כאשר מדובר באנשים ולא בחילות או ביחידות. הרב אריאל רוצה שלא להכיר במציאות שכנראה התפילה הרצוייה כעת לשמוע בקול הממשלה, בלי כחל וסרק עם ציפייה לביאת גואל צדק, מלך המשיח (האמיתי) במהרה בימינו ממש. ביאת גואל צדק תבוא לא דרך ''ראשית צמיחת גאולתנו'' שהיא פרי הזייתם של רבים וטועים.

    המצפה לגאולה שלמה ואמיתית
    טופסי

    הגב לתגובה זו

    • are you Lubavitsh?

      yehudi, 30/08/05 20:49

      ...and what about Rabbi Kook ZT''L? Ziltsch??? Dont cut yourself from the branch youre sitting on...

      הגב לתגובה זו

    • הפכו את רעיונות הרב קוק

      לפאשיזם, 31/08/05 01:21

      וכך המדינה קדושה והצבא קדוש . ופתאום המדינה והצבא מתנהגים בצורה לא לאומית. סתירה! ביהדות בכלל ובכתבי הרב קוק בפרט יש גם שלום ואור לגויים וממלכת כהנים וגוי קדוש''. לא רק ''לך אתן את הארץ הזו''

      הגב לתגובה זו

    • התנתקות היא הג בתמוז של

      הציונות, 31/08/05 01:24

      וכמו שהחסידים לא יכולים להכתיב לקדוש ברוך הוא שהרבי שלהם הוא המשיח, כך הרב אריאל וחבריו לא יכולים לקבוע לקב''ה שהגאולה חייבת לצמוח מתוך המדינה הציונית הכופרת

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    We don't need your bless

    mali, 30/08/05 17:13

    God bless us.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לחיילי צה''ל ולשוטרים ''המפנים''

    המטיף, 30/08/05 16:46

    יום הכיפורים מתקרב. יום הכיפורים אינו מכפר על חטאים שבין אדם לחברו. כל אחד מכם זוכר בדיוק את מי הוא גירש מהבית. לכו אליהם ובקשו סליחה. עדין לא מאוחר מידי.

    הגב לתגובה זו

    • יום כיפור קרב - המון עבודה...

      צנחן במיל', 30/08/05 17:16

      המון עבודה למפונים...
      יש הרבה להם אתם חייבים סליחה..
      כל החיילים בהם עלבתם..
      כל בעלי התפקידים אותם קיללתם...
      כל הנהגים שלחינם עיכבתם..
      כל בעלי הרכבים להם גרמתם נזק..
      על כל הפגיעה בציבור והכחש בו סבבתם..
      המון עבודה. יחידים אולי יסלחו לכם אך לצערכם יקח לכם הרבה מאוד זמן לתקן את הנזק לתדמית.
      ממלח הארץ, משמנת החברה - הפכתם לגיבעה של גבינה מבאישה.

      אם חשבון הנפש שאתם עורכים עם עצמכם סובב סביב איך להתאים את התפילה לנס שלא קרה אז ללא ספק שאין עם מי ועל מה לדבר.
      תמשיכו לחיות בכאילו....

      הגב לתגובה זו

    • חבל על הטירחה. קשה לי להאמין

      שהם יוכלו לסלוח, 30/08/05 20:12

      אני הייתי מוכן להתחיל לשקול לקבל את תחנוני הסליחה של מי שגירש אותי מהבית רק החל מהרגע שהוא היה מחזיר אותי אליו...

      לפני שזה קורה - חבל לנסות.

      לא נשכח. לא נסלח.

      הגב לתגובה זו

    • וחשבון הנפש של המתנחלים ?

      הנתנייתי, 30/08/05 23:07

      קללות , נאצות
      התגוששות עם חיילי ושוטרים
      מרד במלכות
      פגיעה באזרחיםישראלים ,
      פגיעה בערבים
      זה כלום אהה?

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אל תתפללו בשבילנו בכלל

    חילוני, 30/08/05 16:01

    לא צריכים טובות!

    הגב לתגובה זו

    • חוצפה

      לוחם לשעבר, 30/08/05 18:00

      הצבא של אבא שלך אני לחמתי בסיירת ורבים מחברי קצינים הצבא לא משויך לציונות החילונית. הצבא הוא צבא העם היהודי וחייבים להתפלל עליו .
      ולצערנו הצבא עושה לפעמים דברים המנוגדים לרוח היהדות שקבלנו מאבותינו ואל זה לא נתפלל להצלחתם אלא נתפלל שישובו מדרכם

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    הנוסח שתוקן לפני שנה מתאים

    מ''מ, 30/08/05 14:03

    לפני שנה יצאה הרבנות הראשית בנוסח מתוקן ובו שני שינויים:
    1. תוספת וכוחות הביטחון.
    2. הקב''ה ישמור ויציל את - ''כל מגיני ארץ קדשנו''...וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם.

    בנוסח זה שאנו אומרים כבר יותר משנה אין ברכה והצלחה לחאי הגירוש.

    בשורות טובות

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    די נמאסתם לכו למדינת יהודה

    מושיקו, 30/08/05 13:55

    דבר ראשון שיפסיק לקבל משכורת מכספי המיסים שלנו

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    נכנסה אחרונה- יצאה ראשונה

    מורן, 30/08/05 13:54

    התפילה יסודה בהררי קודש תוקנה ע''י שרפי מעלה קדושים וטהורים.

    והנה ''מי שברך'' שלהם רק אתמול תוקן וכבר פסה. חומר למחשבה

    הגב לתגובה זו

    • אלילים -טבעם להתפוגג

      חני, 30/08/05 15:13

      ככה זה בחיים אתמול היה אריק מלך יראל והיום איום ונורא גם אם מתפללים על אליל סופו להתפוגג

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    התפילה לשלום המדינה כבר פסה

    תפילה, 30/08/05 13:16

    אם הרב אריאל ירצה או לא. התפילה לשלום המדינה לא נאמרת בהרבה בתי כנסת מאז הסכמי אוסלו ועכשיו כבר ישנם לא מעט בתי כנסת שהפסיקו לומר ''מי שברך'' לחיילי צה''ל או לכוחות הביטחון והתופעה הולכת וגדלה.

    הציבור הדתי מתחיל להבין שהוא הקריב קורבנות שווא למען המדינה ועליו להוריד פרופיל (תרתי משמע) ולהפסיק להיות בשר התותחים של צה''ל מדינת ישראל והתקשורת הישראלית

    הגב לתגובה זו

    • זה הזמן הנכון....

      עם ישראל חי, 30/08/05 14:08

      לגדל פיאות, ללבוש בגדים שחורים ושטריימל ולעבור לגור בברוקלין. ויפה שעה אחת קודם.

      עם ישראל חי - בברוקלין.

      הגב לתגובה זו

      • אפשר גם אחרת

        תפילה, 30/08/05 14:56

        אפשר גם לשבת במסעדה כשרה ברמת החייל ולהתבכיין על המדינה כאילו שזה באמת מעניין אותנו ולתת לאחרים למות למען המולדת.
        ולא חייבים להיות חרדים

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    נוסח חדש למי שברך לחיילי צהל

    מודאג, 30/08/05 13:11

    מי שברך ... את חילי צהל העומדים על משמר ארצנו וערי אלוקינו, גירוש בנינו ועקירת ישובינו מגבול כיסופים ועד...*)

    הקב''ה יצילם מצרה ומצוקה ...

    ונאמר אמן


    *) למדינה בגבולות משתנים יש לעדכן מפעם לפעם

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הוא סותר את עצמו בצורה פראית

    ניר, 30/08/05 12:42

    כי מצד אחד הוא אומר שלא כל מעשה צהל''ל טובים הם
    ומצד שני הוא אומר שבתפילה לשלום המדינה ''אדרבא'' , היום אנחנו זקוקים יותר מתמיד שהקב''ה ישלח את אורו ואמיתו לראשי העם הזה''.

    חז''ל אמרו '' שלוחו של אדם כמותו'' , מכאן שצהל הוא שלוחו של הכנסת ושל העם .

    לכן אם אתה רוצה לתקוף , תתקוף את הריבון ולא את השליח
    שעל פי הריבון ( הריבון תרתי משמע אפשרי ),יקום ויפול דבר

    אך כמו שנאמר , נסתרים דרכי האל , ואין לך אלא לסמוך על אביך שבשמיים .

    הגב לתגובה זו

    • אוי ניר, הוא ממש אינו סותר

      אסופית, 30/08/05 13:02

      בברכה לחיילי צהל הנוסח הוא: ''ישלח ברכה בכל מעשה ידיהם'' - ואת זה רוצה הרב אריאל לשנות.
      לו היה זה הנוסח גם בברכה לשלום המדינה היה מקום לטענתך, אך הנוסח שונה, '' ישלח את אורו ואמיתו'' - אין זו ברכה אוטומטית לכל מה שראש המדינה עושים, כפי שיש בזו של חיילי צה''ל.

      הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד (ל''ת)

      יהודית, 30/08/05 13:06

      הגב לתגובה זו

    • סליחה, אבל...

      נתי, 30/08/05 20:19

      יפה שאתה יודע לצטט ש''שלוחו של אדם כמותו'', אך חז''ל גם אמרו ''אין שליח לדבר עבירה'' - למי שמשתתף בפשע יש את מלוא האחריות האישית והוא לא יכול להפטר ממנה בטענה שהוא שליח, שהרי ''דברי הרב ודברי התלמיד - דברי מי שומעים''...
      ואם בציטוטים עסקינן - חז''ל גם אמרו ''קשר רשעים אינו מן המניין'', וד''ל.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    הצעה גרועה

    מיה, 30/08/05 12:34

    לא כדאי לשנות את הברכות לחיילינו ולמדינתנו. אסור לציבור הדתי-לאומי להתנתק מהמדינה ומהחיילים. אנחנו עדיין מאמינים ומחזקים את שניהם.
    בנוסף, ''בכל מעשה ידיהם'' - גם אם אלו דברים שאינם מתיישבים עם ההשקפה שלנו, אני מאמינה שאנחנו עדיין מעוניינים שזה יעשה על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות נפגעים.
    הרי הסיסמא היתה: ''יש לנו אהבה והיא תנצח''. אל תנקטו בפעולה שתסתור את האמת הזו, בנוגע לעם-ישראל בארצו ומדינתו.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ומה עם ה''מי שברך'' הרגיל ?

    עודד, 30/08/05 12:23

    גם אותו צריך לשנות... הרי אנחנו מעלים לתורה את כל באי בית הכנסת. האם אנחנו יודעים כמה מהם בוגדים בנשותיהן? כמה מהם מרביצים לילדיהם ? כמה מהם גנבים, שקרנים, חמדנים ושאר מרעין בישין ? אז מה פתאום מברכים כל עולה ''וישלח ברכה בכל מעשה ידיו'' ??? ההא ?

    הפנייה הינה לרב אריאל שאם נכונה הכתבה הזאת - הוא היה רב גדול בישראל. (בדגש על היה)

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לציונים דתיים, אולי תענו לי?

    חילוני, 30/08/05 12:20

    מאז הכרזת ההתנתקות אני קורא בענין את הכתבות של הרבנים ומנהיגי הציונות הדתית.

    כולם, הרבנים והמנהיגים, מכל הצדדים מתעסקים בקטנות של מילה לכאן או לשם בתפילה וחושבים שכאן תפתר הבעיה.
    מה זה באמת חשוב?

    אף אחד מהרבנים והמנהיגים לא חושב במושגים פרגמטים למרות השבר הגדול שקרה לכם. שוב ושוב ישנה חזרה על סיסמאות שלא מחזיקות מים.

    מצד אחד אני קורא את הרב שרלו מבקש שלא להתכנס ולהתבדל ומצד שני ישנם רבנים (והרבה צעירים) שהיו רוצים להסגר ולהתנתק מהישראליות.

    מדוע אין נסיון להתמודד עם הבעיות האמיתיות:
    מה מקור הסמכות במדינה?
    מה הפתרון ל3.5 מיליון פלשטינאים?

    בלי סיסמאות. תכנית פרגמטית!

    הגב לתגובה זו

    • פיתרון

      מנחם, 30/08/05 12:48

      חילוני שלום (יש לך שם?),

      בוא ונגדיר את הבעיה האמיתית: ב- 1967 הותקפה מדינת ישראל ע''י ארצות ערב, ובקרב בלימה מזהיר הדפנו את צבאות האויב אל קוי הפסקת האש הידועי כ''גבולות 67''.

      זכותנו להחזיק בשטחים המשוחררים היא מוחלטת: הן מהבחינה ההסטורית, והן מהמוסכמה הבינלאומית שמדינה שהותקפה והדפה את האויב אל קוי הגנה חדשים - רשאית להחזיק בשטח, מהבחינה המוסרית (מחיר המלחמה) ומהבחינה הביטחונית (עומק ההגנה, גורם ההרתעה).

      הטעות ההיסטורית של מדינת ישראל היתה שלא השלימה את המהלך. עם סיום המלחמה היתה צריכה מדינת ישראל לגרש את אזרחי מדינות האויב (ירדן ביו''ש ומצרים בעזה) אל מעבר לקוי הגבול החדשים. וכך, בפרדוקס פוליטי, מחזיקה עד היום מדינת ישראל בשטחים שנכבשו, וטוענת (בצדק!) שזכותנו להישאר בהם, אך מצד שני - לא מגרשת את הערבים לארצותיהם.

      כיום, מדינת ישראל נתפסת (לצערי, בצדק) כאחראית לגורלם של מליוני ערבים. את הבעיה הדמוגרפית יצרנו אנו ב- 1967, ועכשיו אנו עלולים לאבד בשל כך את היתרון המוסרי והאסטרטגי שהשגנו במלחמת ששת הימים.

      אז מה הפיתרון?הנה התכנית, והיא פלטפורמה לפעולה שעשויה לקחת שנים רבות אך חלק ממנה כבר בוצע:

      1. מתן אוטונומיה תפקודית לערביי השטחים - בוצע. בפועל אנחנו לא שולטים בערבים, אלא הרשות הפלשתינאית.
      2. מתן זכויות הומניטריות מלאות - מבוצע, למעט הצורך שלשפר את הטיפול במקרים הומניטריים במחסומי צה''ל.
      3. מו''מ עם מדינות ערב ליישובם מחדש של ערביי השטחים בארצות שהתקיפו את ישראל ב- 1967. כך דורש הצדק ההיסטורי. עם זאת, ישראל תהיה שותפה למהלך זה, משום שנטלה אחריות כלפי הערבים מאז 67.
      דרך אגב, יוזמה שכזו נמצאת בדיונים היום עם ממשלת ירדן, ליישובם של ערביי השטחים בצפון ירדן.
      4. ערבים שיבחרו להישאר בשטחי ישראל יהיו חייבים להכיר בריבונותה של ישראל, וייזכו לזכויות תושב בלבד (לא יוכלו להצביע לכנסת הישראלית ולא יהיו אזרחי המדינה).
      5. כל פעילות טרור בתחומי מדינת ישראל יהיו עילה לגירוש.

      ההתנתקות לימדה אותנו שעבור סיכוי לשלום מוכנה מדינת ישראל להעתיק את אזרחיה ממקום מגוריהם למקומות אחרים. יואילו נא ארצות ערב ללמוד שגם הן צריכות לשלם מחיר כואב תמורת חיי שלווה במזרח התיכון, ולא רק להכאיב לנו ולדרוש מאיתנו לשלם את המחיר.

      כל טוב.

      הגב לתגובה זו

      • האומנם

        דקל, 30/08/05 14:11

        נראה למישהו כי ניתן להשאיר את ערביי ארץ ישראל המערבית נטולי זכויות אזרח?
        וכבר נאמר ביהושע כי ''ולא יכול ישראל להורישם...''
        הערבים אינם מתאיידים הם כן מתרבים ובקצב שאפילו אחינו החרדים לא מצויים בו.
        לא נוכל להורישם. רק ע''י מעשהנ ניסים וכנראה שאנחנו לא ראויים לנז כזה.
        לכן לא נותר אלא להיפרד וגם זה כבר נאמר ע''י אברהם ללוט בן אחותו ''אם אימין ואשמאילה ום תשמיל ואימינה.
        כזה ראה וקדש ולא תידרש שינוי בתפילה לשלומם של חיילי צה''ל שהם עם ישראל האמיתי דתיים וחילוניים ספרדים ואשכנזים וגם המסייעים להם אחינו מבני אומות העולם נוצרים ובדואים דרוזים ושאינם יהודים

        הגב לתגובה זו

      • תיקון

        קובי, 30/08/05 14:12

        מנחם,

        ניתן להסכים או לא לתוכניתך - אבל מן הראוי לדייק...

        בלי קשר לכך שאני מסכים לחלוטין לצדקתנו ב- 67'...מדינת ישראל לא הותקפה אלא התקיפה (במתקפת מנע אמנם אבל אני בטוח שיש מספיק עורכי דין שיתפלפלו איתך בנושא על ''המוסכמות הבינ''ל'').

        הגב לתגובה זו

      • למנחם תודה.

        חילוני (רונן), 30/08/05 14:13

        שלום לך

        אני לא מאמין שניתן לבצע את התכנית שלך.
        1. אין באמת אוטונומיה בשטחים. ישראל שולטת ואפילו לא העבירה את השליטה של ערי הגדה לידי הפלשטינאים.
        2. איך אתה יכול לכתוב שזכויות הומניטריות מבוצעות בפועל כאשר לדוגמא בכל התנחלות יש מים בשפע ובחלק מהישובים הפלשטינאים אין מים בכלל.
        לגבי העברת תושבים אני לא מאמין אולי ניתן לעשות חילופיי שטחים.

        מה בדבר מקור הסמכות במדינה?

        תודה.

        הגב לתגובה זו

        • תשובה לגבי מקור הסמכות במדינה

          ישי, 30/08/05 17:01

          אני לא מתיימר לענות בשם כל הציבור הדתי, רבל נראה לי שבמבט דתי אמיתי ועמוק אין שום סמכות מלבד הקב''ה- הוא הורה לנו את דרכו בתורה ומכח התורה אנו מאצילים סמכויות על הרבנים, הכהנים, הצבא והמדינה.
          לכן אין אפשרות שסמכות המדינה תגבר על סמכות התורה, כי המדינה עצמה יונקת את סמכותה מהתורה.
          כל הבלבול שיכול להווצר הוא מה רצון התורה בסיטאוציות שונות- ובתחום הזה מופיעות המחלוקות בין הרבנים.
          בעניין המדינה יכולות להווצר מחלוקות שונות לגבי התוקף של חוקיה. וגם לפעמים יש דיונים על הצורך לשמוע לחוקיה כנגד עקרונות הלכתיים מסוימים, כיון שגם המדינה היא ערך תורני.
          בקיצור המדינה יונקת את כחה מהתורה, ולכן בד''כ אם היא תלך נגד התורה או אז התורה תגבר, למרות שיש מקרים מועטים שבהם זה נראה שהמדינה גוברת על התורה זה רק מכח הערכים שמייצגת המדינה- כגון פיקוח נפש, אחדות העם והצורך בסדר מדיני (מוראה של מלכות).
          זה בקצרה אני מקווה שלא בלבלתי יותר.

          הגב לתגובה זו

          • לישי תודה

            חילוני (רונן), 30/08/05 21:06

            לא, לא התבלבלתי. אני פשוט לא מסכים אתך.

            אתה כותב ''המדינה עצמה יונקת את סמכותה מהתורה'' היכן מצאת את זה?


            מה בקשר לחברה השקופים בין הים לירדן?

            תודה

            הגב לתגובה זו

            • החברה האלה לא שקופים

              ישי, 30/08/05 23:06

              לפי דעתי צריך לעשות לפעמים בחירות בין ערכים בחיים, וצריך לדעת שפה זה היהודים נגד הערבים- אפשר להמשיך לעזור להם להשיג זכויות לאומיות בארץ ישראל אבל זה יפגע בנו, אני בסכסוך הזה תופס צד וזה הצד היהודי, אין אפשרות להבין את שני הצדדים ולדאוג לזכויות שניהם.
              כוונתי שגם אם זה לפעמים לא נראה הכי הומני, אם אין ברירה צריך לבחור צד, ובמקרה שלנו אין לי ספק איזה צד הוא הצודק, האמיתי, הערכי וזה שלבסוף ינצח.
              זה לא אומר שזורקים את ההומניות לפח, אבל זה אומר שאם אין ברירה אז צריך גם לחשוב על פתרונות פחות נחמדים - למשל על גירוש של מי שלא יכול לקבל על עצמו מרות של ישראל בארץ הזו.
              בתנ''ך הפתרון של יהושע לעמים החיים בארץ הוא משולש - יעזבו (טרנספר), יקבלו מרות ישראלית ויחיו פה בתור אזרחים ברמה שניה(חוטבי עצים ושואבי מים), ילחמו. נראה לי שזה צריך להיות היחס שלנו כלפי בני דודינו- מי שרוצה ישאר תחת מרות ישראלית נאמנות למדינה ומילוי חובות אזרחיות בלי זכויות שלטוניות (הצבעה וכד'), מי שרוצה יעזוב ואולי אף יקבל פיצויים כלשהם, ומי שרוצה ילחם (לא כדאי).
              אני חושב שאי אפשר להמשיך לחלום על שלום ונורמליזציה עם אנשים ששאיפתם לסלק אותנו מכאן לחלוטין, והם דרך אגב לא מסתירים את זה.
              ממילא צריך לבחור צד, ואני בצד של ישראל, זה לא הופך אותי למפלצת גזענית, אלא רק לאדם ריאלי ומפוקח. כמו שאף ספרדי, אנגלי, שוויצרי, אמריקאי ואפילו צרפתי לא יוותר מרצונו על ארצו וזכויותיו, כך אנחנו לא צריכים להכנע לדרישות של ערביי הארץ.
              זה גם כן בקצרה, ואולי אפילו לא כ''כ נובע ממקורות היהדות אלא רק מהגיון פשוט.(אם תרצה גם יהדות- הזכות המוסרית הבסיסית שלנו על הארץ ואי היכולת לוותר עליה נובעת מהתנ''ך ומצווי אלוקי)

              הגב לתגובה זו

            • לישי, תגובה

              חילוני (רונן), 31/08/05 11:49

              שלום,

              אני שמח שאתה מוכן לשים בצד את הרגש ולתת להגיון לעבוד.

              האם יש לדעתך צל של סיכוי שהישוב היהודי בחברון ימשיך להתקיים? המצב שם גרוע מנצרים!

              העובדה היא שבעיר של כ 130 אלף תושבים יושבים מספר עשרות של משפחות יהודיות מהגזעניות שיש ומשתקות עיר שלמה (השוק כבר סגור מספר שנים ועוד). בנוסף שומרים שם מאות חיילים שגם הם ''חוטפים'' מהיהודים נאצות, קללות וביצים סרוחות כיד הילדים הטובה. מהכרה אישית אני יכול לספר לך שהחיילים שמוצבים שם מחכים לעזוב ולחזור הביתה לא בגלל הערבים אלא בגלל היהודים!

              לדעתי זה רק ענין של זמן.

              באשר להצעה שלך למדינת אפרטהייד אני חושב שאין לזה סיכוי וכמובן שזה בניגוד למוסר היהודי והאוניברסלי. לחשוב שאתה מוכן להציע הצעה כזאת זה ממש מצער אותי.

              שכחת מהיכן באנו?

              הגב לתגובה זו

    • עם כל הכבוד

      דתי לאומי, 30/08/05 13:02

      השאלות שאתה מעלה הם לא ''הבעיות האמתיות''.

      הבעיות האמיתיות הם לא הבעיות של הפלסטינים אלא הבעיות שלנו כעם שאין לו שם דרך, זהות או מושג בשביל מה הוא ממשיך להתקיים.
      המאבק שלנו הוא על רוח, על דמותה של המדינה שהולכת ונהיית מדינת כל אזרחיה ולא מדינה יהודית. בימים אלה הולכת ונכתבת חוקה שתקעקע את כל הסממנים היהודים של המדינה הזאת באופן סופי. הרי בוא ונודה בזה: לך כחילוני אין שום דבר שקושר אותך ליהדות שלך מעבר לעובדה שאתה חי פה בישראל. אבל מה על הילדים שלך? מה יקרה אם הם יעברו להגורר מעבר לים? אתה יודע כמה זמן יקח להם להתבולל? יותר מהר ממה שאתה חולם או חושב..
      מה עם דמותה של המדינה הזאת בעוד 30 שנה כשהמיעוט הערבי ישראלי יהפוך לרוב בעבות הילודה הדלה בציבור החילוני יהודי? אתה מוכן לחשוב רחוק כ''כ, או שאתה מתעסק רק במה שמפריע לך כרגע לאכול את הסטייק... הבעיות האמיתיות הם שאין לכם מושג מי אתם מה אתם עושים פה, מה מקשר אתכם ספציפית לאדמה הזאת ולא לשום ''אוגנדה'' אחרת. כל דבר שיש לו ריח של תנ''ך, יהדות או מסורת מרחי לכם ''משיחיות''...אז מה הפלא שאנחנו לא מדברים באותה שפה.
      תחזור לפודל ולילד מחמד שלך. גדל אותו בזהירות. מי ודע אולי תזכה ויצא ממנו רק נער מועדונים ולא איזה פריק הומו מתבולל

      הגב לתגובה זו

      • דתי לאומי - אתה חנטריש לאומני.

        ציוני אמיתי, 30/08/05 17:06

        אני אתחיל במה גרם לי להגיב אליך - השחצנות המגעילה שלך.
        רק שתבין - דיבורים בסגנון שלך הם שגורמים לחילוניים לבחילה מדמותך וממי ומה שאתה מייצג. משהו בסגנון עדות המזרח ומה גורם להם במשך עשרות שנים להצביע נגד מפלגת העבודה (הבחילה). תמשיך לדבר כמו שאתה מדבר והציבור שלך יהיה שנוא לפחות באותה מידה. כבר עכשיו חלקים גדולים בציבור רואה בכם שנוררים, לאומנים משיחיים מוטרפים, נדלניסטים, ובעיקר אליטה של שחצנים נפוחים.
        כשתפסיק להשתחצן, כשתעשה חשבון ותראה שאתה בן אדם שמסוגל לטעות (וגם טועה הרבה בעיני) אז אשמח לענות לטיעוניך...



        הגב לתגובה זו

        • אני סיימתי עם לדבר אליכם יפה

          דתי לאומי, 30/08/05 17:21

          אתם צבועים ושקרנים. התרגלתם כל השנים שנתחנף אליכם ונכנס אוטומטית למגננה ולעוד סיבוב של חשבון נפש. מתי אתם עשיתם חשבון נפש לאחרונה על היחס שלכם אלינו, על הצביאות שבה נתתם לראש הממשלה להעביר את התוכנית ועל גלגול העיניים והשנאה למתיישבים שבהם אתם תולים את כל תחלואות העולם הזה והבא.
          כן , אני משיחי!!! אני מאמין בביאת המשיח וזה העיקר ה- 12 ב-13 עיקרים לרמב''ם ואם יש לך בעיה עם זה אתה יכול ללכת ולחפש לעצמך עם אחר. אני יהודי!!!!! השאלה היא רק מה אתה...

          הגב לתגובה זו

          • אתה יכול להיות משיחי....

            ציוני אמיתי, 31/08/05 12:12

            אתה יכול להיות משיחי....כמה שבא לך. לי זה ממש לא מפריע. האם זה הופך אותך ליותר יהודי ממני? קדחת!
            האם זה הופך אותך ליותר חכם ממני? ההיפך הגמור. איש באמונתו יחיה והאמן לי איני מתכוון לנסות אפילו לערער את אמונתך. אתה מוזמן לחיות בכאילו כמה שמתחשק לך.

            תדבר לא יפה - או כן יפה - זה לא ממש מטריד אותי. רק, כפי שציינתי אל תתפלא מהבחילה שדבריך גורמים לציבור שלי. בהתחלה נגעלים מהמילים, אח''כ מהמראה ולבסוף מכל הקהילה. כן, הקהילה. זו שאתה עושה לה כאן שירות דוב.
            לא - אל תתחנף אלי. אני לא זוכר מתי אי פעם התחנפת וגם הפעם איני זקוק לכך.

            תמשיך להרים את האף. תמשיך לחשוב כאילו המגזר אליו אתה משתייך אמון על האמת והשכל וכל השאר שקרנים טועים וצבועים (וגם לא יהודים).

            עוד תתפלא כמה גדל הריחוק בינינו בעקבות ההתנתקות הראשונה ואיך זה ישפיע על ההתנתקות שתבוא עלינו לברכה מאיו''ש.

            עכשיו אני מבין, כשחלק מחברי אומרים לי שהם אינם מרגישים אחים של רובכם, הם לבטח מתכוונים לאחד כמוך. יהודי!!!! דתי משיחי לאומני.


            הגב לתגובה זו

        • האמת כואבת

          ציוני דתי, 30/08/05 17:23

          אין לציונות החילונית שום חזון ועתיד

          הגב לתגובה זו

          • לציוני דתי

            ציוני אמיתי, 31/08/05 12:18

            לנו אין חזון ועתיד?? עכשיו ממש הצחקת אותי.

            הבעייה הכי גדולה של הציבור הציוני דתי שלא השכלתם להעמיד שום חלופה אמיתית לבעיות המדיניות בהן אנו שרויים. כל הפעולות שלכם נועדו לקבע את הבעייות, להחמיר אותן אבל לעולם לא נתתם דעתכם באיך לפתור אותן.
            לעצום עיניים, לדחוף את הראש בבור - זה החזון והעתיד שאתם מייחלים לו? הצחקת אותי כהוגן.

            הגב לתגובה זו

          • לציוני הדתי - לנו אין חזון???

            שי, 01/09/05 18:17

            הורינו הקימו את המדינה הזו ממקום בו אתם בכלל לא הייתם מעיזים להתחיל לחלום אפילו! כל שקל שאתה מוצץ היום מקורו בחזון מדהים, במעשיות, בהאחזות בחלום והפיכתו למציאות!
            אתם הצטרפתם רק לאחר שהיה ברור שכבר הכל מוכן ואין כבר סכנה קיומית. יכולת הגשמת החזון האישי והמופרך שלכם תלויה בנו (החילוניים והדתיים המציאותיים). מצטער, הערתם אותנו ואנחנו נלחם מעכשיו ביתר עוז על המשך הגשמת חלומם של הורינו. ואתה יודע מה? אלוהים שלכם אתנו לכל אורך הדרך.

            הגב לתגובה זו

    • יש דיונים רצינייםלא רק סיסמאות

      דבורה, 30/08/05 13:21

      לחילוני שלום
      תאמין לי שהתחילו כבר דיונים רציניים, וחלק יערכו רק בעוד זמן, כשהזעם, הכעס והעלבון קצת יקטנו. אפילו מהכתבה יכולת לראות שהיו כל היום דיונים, ובכתבה הביאו רק מעט ממה שעלה.
      אלא שמטיבעה של ידיעה חדשותית בתקשורת שהיא ממוקדת בפיקנטי ובמה שניתן לתמצת במספר מילים, ואינו מאד מורכב ומסובך.
      אגב, מה שמעסיק את הציבור הדתי לאומי אינו בהכרח מה שנראה לך כמרכזי. לא בדגשים ולא בטרמינולוגיה.

      הגב לתגובה זו

      • לדבורה תודה

        חילוני (רונן), 30/08/05 14:21

        שלום לך,

        ברור לי שיקח זמן לגבש את האידיאולוגיה מחדש. כמו כן ברור לי שמה שמעסיק אותי לא בהכרח מעסיק גם אותכם.

        אך בכל אופן אני כאזרח סקרן לדעת ולראות מה קורה אצלכם וכן מענינות אותי השאלות שהעלתי מקודם.

        בעיקר אני תמה לראות בכל פעם מחדש שהמלה ''פלשטינאים'' לא מועלת לדיון וכפי שאני חש הם לא עברו אצלכם ממצב ''שקוף'' למצב ''נראה''.

        תודה

        הגב לתגובה זו

        • הפלסטינאים

          דבורה, 30/08/05 16:30

          רונן שלום
          האם אנחנו חושבים שהפלסטינאים אינם חלק מהנושאים לדיון? חלקינו כן, הרוב, אני מעריכה - לא.
          גוש קטיף, וגוש הישובים הצפוניים ברצועת עזה, לא היו חלק מבעיית היחס הדמוגרפי ביננו לבין הערבים. ניתן היה לשמור עליהם בלי לפגוע במאזן הדמוגרפי. יתרה מכך, ניתן היה להשתמש בהם כקלף מיקוח בהסכם סופי עם כלל ערביי א''י (מדינת ישראל, יהודה שומרון ועזה). קלף שהושמט ע''י הגירוש החפוז. עצם הבעייה קיימת ורלוונטית גם בגבולות הקו הירוק. לא מוכר לי פתרון פשוט, לא מימין ולא משמאל, אם כי ליברמן מציע משהו הגיוני.
          מקור הסמכות - אני חושבת שהנושא נופח מעבר לכל פרופורציה, ואם תנתח בהיגיון את מה שקרה כאן בתקופה האחרונה - הבעייה אינה ''כצעקתה''.
          לעומת זאת מה שהעלה הרב אריאל היא שאלה שגם אם נראית לך טכנית ושולית, היא מייצגת עניין מהותי, בפרט עבור חלק מהציבור הדתי לאומי, המאד ''ממלכתי''. (זה כמעט שם קוד, מושג...תבדוק לצורך הבנתו את תפילות אנשי נצרים לפני שהתפנו מבית הכנסת שלהם....)

          הגב לתגובה זו

    • תשובה לחילוני, קרא בעיון

      המטיף, 30/08/05 16:52

      הפיתרון היחידי הוא חזרה לתכנית החלוקה משנת 47. זה הפיתרון הצודק כי לא נזרוק מפה 3 מיליון ערבים, ואי אפשר כיום לנהל מדינת אפרטהייד בה חלק מהאזרחים חסרי זכויות. חלק מהגליל, חלקים מיהודה ושומרון, ואדי ערה, וחלק מהנגב ורצועת עזה יהוו את המדינה הפלסטינית. רק הפרדה מוחלטת בין העמים תפתור את הבעיה.

      הגב לתגובה זו

      • למטיף. לא הבנתי אותך. (ל''ת)

        חליוני, 30/08/05 21:00

        הגב לתגובה זו

    • לרונן היקר

      נחמן, 30/08/05 17:51

      ראיתי שהתייחסו פחות או יותר לשאלתך הראשונה בנידון היחס לבני דודינו שכנינו.
      רציתי להתייחס קצת לשאלה השניה בענין מקור הסמכות במדינה:
      אני מבין שאתה שואל שאלה זו בהמשך להתנתקות ולסירוב פקודה וכו'. ובכן, לפי עניות דעתי אין לזה שום קשר עם השאלה הכללית של דת או מדינה וכו', כי ההתקוממות ההמונית נגד התוכנית נובעת מסיבה אחת - שהיא פשוט מסוכנת לישראל ותביא לנזקים ברכוש ובנפש.
      התורה קובעת כי בענינים של סכנת נפשות אסור לעשות שום הקלות ושום פשרות. כל נושא אחר של יחס פוליטי, מדיני וכדומה - מאבד מערכו לעומת הקדושה של חיי אדם.
      כיון שתוכנית ההתנתקות וכל תוכנית אחרת של נסיגה, מסכנת חיי אדם, לפי כל המומחים הבטחוניים ללא יוצא מן הכלל - השאלה היא רק עד כמה, אבל ברור שנזק מסויים יצא מתוכנית זו לחיי היהודים בישראל - הרי כל השיקולים האחרים של יחסה של ארצות הברית, מוסריות הכיבוש וכדומה, אין להם שום ערך וחשיבות לעומת הקדושה של חיי אדם. אם מצוה לחלל שבת בשביל סכנת נפשות, ברור שאי אפשר להמר על חיי אדם בשביל סכנת נפשות.
      טענת הדתיים היא איפוא פשוטה: אל תסכנו את חיינו. בענינים של גבולות ובטחון המדינה צריכים לקבוע רק מומחים בטחוניים טהורים, שאין להם נטיות פוליטיות כל שהן. זה הכל. ומכך התוצאה שאסור בשום אופן להשתתף בתהליך שתוצאותיו הרות אסון.
      ואם תשאל - למה אם כן בראש המאבק עומדים דוקא דתיים? וכי החילוניים לא איכפת להם מחיי אדם?
      הרי שבאמת אין הדבר מדוייק, ויש הרבה חילוניים שהשתתפו במאבק. ראה לדוגמא בעיתון ''נתיב'', שאינו חשוד במשיחיות ובחרדיות.
      ומלבד זאת, הדתיים אמונים יותר על דדאגה לציבור כולו, בשונה מחילוניים מסויימים שמרגיעים את עצמם כי ברגע שהמדינה תהיה מסוכנת נעזוב לחו''ל.
      אני מקווה שהדברים ברורים.

      הגב לתגובה זו

      • לנחמן שלום, ממש לא ענית

        רונן, 30/08/05 20:57

        שלום לך,

        ממש לא ענית. להפך, הלכת סחור סחור כדי לא לענות.

        מה לעשות והשאלה מאוד פשוטה: מהו מקור הסמכות?

        בענין ''מומחים בטחוניים טהורים'' - הם עוד לא נולדו! מה גם שה''מומחים'' שלך הם טובים בלהציע הצעות אך אין להם אחריות.

        וגם אצל רבנים היו לכאן ולכאן בנושא הסרוב ובנושא ההתנתקות.

        מה בנוגע לשכנים השקופים?

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    מה עם ברכה לשוטרים

    לוי, 30/08/05 12:10

    מדוע לא מתקנים ברכה לשוטרים השחורים ששומרים על בטחונם של יהודי ניו יורק, שיקגו וטורונטו, ועושים זאת בצורה הרבה יותר מוצלחת מאשר חיילי צה''ל (לפי מבחן התוצאות), ומעולם לא חלמו לגרש יהודי מהבית.
    ומדוע לא מתקנים ברכה לשלום מדינת ארצות הברית שגם היא דואגת ליהודיה הרבה יותר מאשר מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • דווקא יש ברכות כאלו

      ציוני דתי, 30/08/05 14:13

      רבים מיהודי ארצות הברית אומרים בכל שבת בנוסף לברכה לשלום המדינה גם ברכה לשלומו של נשיא ארצות הברית וסגנו.

      שתדע.

      הגב לתגובה זו

    • יש גם יש

      ארז, 30/08/05 14:16

      בקהילות ארה''ב ישנה ברכה לנשיא ארה''ב וכן לצבאו, בארץ זה אל נאמר היות ויש לנו ריבונות משלנו, לפחות עד עכשיו...

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    ישר כח! (ועוד תוספת)

    יואב, 30/08/05 11:32

    בתפילה לשלום המדינה, יש לומר ''ותקנם בעצה טובה מלפניך'' במנגינת איכה.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    רבנים,אולי הגיע הזמן להפסיק את

    יהודי, 30/08/05 11:30

    הפרוד שאתם כל כך משתוקקים להכניס בעם ישראל?למרות כל המסע שהעמדתם את עצמכם בראש המציאות היתה שונה,עכשיו אתם ממשיכים ע''מ לרסק סופית את הציבור הדתי לאומי?אולי תתכנסו פנימה אליכם ותעשו חשבון נפש?מספיק,מספיק,מספיק!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    שאלה לתקשורת העויינת NRG

    גיל, 30/08/05 11:27

    למה הכותרת היא ברכה ''על תנאי''? הברכה היא לא על תנאי היא רק לא על הכל ואם אתם לא יודעים את ההבדל אולי אתם במקצוע הלא נכון ואם אתם מבינים את ההבדל ובכל זאת נתתם את הכותרת הזו מתוך העדפה קטנונית של רייטינג על אמת אז אולי אתם כן במקצוע הנכון.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מעציב עד דמעות

    יהודית, 30/08/05 11:00

    אני נזהרת בכבודו של הרב ועם זאת חשוב לי לומר כי לא תיתכן גישה שכזאת בציונות הדתית! אנו שולחים את בנינו לצבא, לתפקידים בכירים, מסוכנים, מתוך אמונה שעצם קיומם שם הוא תרומה למדינת ישראל, לעם ישראל וכמובן שגם לארץ ישראל. נכון שהפינוי היה כואב, קשה ובכיה לדורות, אך בשום פנים ואופן אין להעמיד את חיילי צה''ל בתווך. חייל שלא סירב פקודה הוא חייל שלא סירב למלכות (הרי כך רבנים אמרו אין ספור פעמים כשרצו לעודד את ההליכה לצבא). לא עולה על הדעת להפחית בבקשתנו מה' ושלא ישלח ברכה לחייל צה''ל. אנו מבקשים מה' ברכה והגנה ושמירה על כל יהודי ויהודי!!!!

    הגב לתגובה זו

    • זה לא מה שהוא אמר

      יהושע, 30/08/05 11:31

      הוא אמר שהם בוודאי ראויים לברכה ולכם גם אמר מה יש לומר מכאן ואילך ''ישלח ברכה במעשה ידיהם''. מאידך ברור שישנם דברים שהם מקולקלים ורעים ולא ראוי שבשם צדקנות מזוייפת נתפלל שגם עליהם תחול ברכתו של הקב''ה.
      תהיי אמיתית עם עצמך

      הגב לתגובה זו

      • מי שמנו???

        יהודית, 30/08/05 11:50

        זה העניין, שאני אמיתית עם עצמי. מי שם אותנו להחליט מה ראוי לברכתו של ה' ומה לא???

        הגב לתגובה זו

        • הקב''ה שמנו

          יהושע, 30/08/05 12:18

          כשאמר ובחרת בחיים, בטוב ולא ברע. זה נכון שמושגים של טוב ורע הם סוביקטיביים, אבל הציווי מחייב אותנו לפעול ע''פ צו פנימי שמורה לנו מה אמת ומה לא. יכול להיות שאת חלוקה על הרב וחושבת שההתנתקות היא הדבר הטוב ביותר שקרה לנו, אבל זו לא סיבה לבטל ביקורתיות מהצד השני

          הגב לתגובה זו

          • עלינו להרחיב את ראיתנו המצומצמ

            יהודית, 30/08/05 12:49

            בוודאי שאני מתנגדת להתנתקות והדגשתי זאת בדברי הראשונים. מבחנתי המדינה פשעה ולא החיילים וכך צריך לראות את הדברים. החיילים ובמיוחד אלה המשרתים מעבר לזמן הקבוע בחוק, הרי הם מקדישים את חייהם למדינה ובהרכח מוותרים על נוחות, מותרות ולרוב גם על חיי משפחה שגרתיים ולא מפני שנוח להם אלא מפני שהם מאמינים כי בתור חיילים הם מקדשים שם שמים ומגנים על עם ישראל. צריך לחבק את החילים לאמץ אותם אל ליבנו, לקרב אותם וחשוב מכל: לבכרך אותם שיצליחו בכל מעשה ידיהם. נכון שהמצב כרגע לא ברור אבל אל לנו להרוס את סמלי המדינה היהודדית שאנו מאמינים בה. לא עת להרוס היא, כבר נהרסו ונחרבו מספיק בתים, וישובים לאחרונה - עת לבנות היא.

            הגב לתגובה זו

            • אסור לקדש סמלים באופן מוטעה

              ישי, 30/08/05 17:20

              ואם את מקדשת את הצבא בכל מעשה ידיו זה מוטעה.
              צריך להבין שהצבא קדוש רק בעודו ממלא את יעודו להגן על עם ישראל, וברגע שהוא עושה אחרת אין למעשים אלו קדושה.
              אם נוותר על הדקויות ונגיד שהכל קדוש אנו מטעים, מחטיאים ובסוף גם נאכל את פרות הבוסר שיצאו מזה.

              הגב לתגובה זו

            • יהודית עצוב לומר

              יהודית, 30/08/05 18:55

              אבל את תמימה ובדיוק את התמימות הזאת רה''מ שלך מנצל

              הגב לתגובה זו

        • יהודית היקרה

          בני, 30/08/05 12:33

          אם משם מה חיילי צה''ל ירצחו ח''ו אזרחים בהוראת רה''מ גם אז צריך להתפלל שהקב''ה ישלח ברכה ב כ ל מעשה ידיהם?

          הגב לתגובה זו

          • חס וחלילה

            יהודית, 30/08/05 13:05

            לא צריך לעשות השוואות שאינן רלוונטיות. מספיק עם ההתנשאות הזאת. אם אנחונו חושבים שצריך להתפלל - אז נתפלל והיושב במרומים, המחליט כל דבר הוא הוא שיחליט באילו משימות ישלח להם בצלחה ובאילו לא. אם שמאלני דתי יחשוב שחייל צה''ל לא צריך לשמור על התנחלויות ולכן במקרים כאלה לא יתפלל עבורו? האם יכול להיות מצב שכזה בעם היהודי?

            הגב לתגובה זו

  • 10.

    רבנים באופסייד

    רן, 30/08/05 10:57

    רבנינו מתי תבינו שאלוהים הבוחן כליות ולב מזמן כבר לא אתכם.אלוהים תומך נמרצות בהתנתקות.אפילו את הפלסטינאים הוא השתיק בתקופת הפינוי ולא שמע את צרחות בנותיו ולאלו שצעקו יהודי לא מגרש יהודי ובעצמם גרשו את המתנחלים החילונים מאתר הווילות בניצן.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לפטר אותו

    אבי, 30/08/05 10:57

    זה לא שאני לא מסכים איתו. יש לשנות את נוסח התפילה.
    אבל בתור הרב של רמת גן אסור לו להגיד זאת.
    הרב הוא חלק מהממסד ומקבל משכורתו מהממשלה (בדרכים עקיפות אמנם).
    דמיינו לעצמכם שמנכ''ל משרד האוצר היה יוצא בהכרזה כי מדיניות השר שגויה. כמה זמן היה נשאר בתפקיד?
    אם אתה חולק על הממשלה ומעונין להביע דעתך בציבור - תבורך. אבל קודם התפטר מתפקידך (אז גם דבריך ישמעו רציניים יותר).
    זו לא 'חוכמה' להעביר ביקורת ולהמשיך לאכול מהצלחת..

    הגב לתגובה זו

    • אתה אדיוט!

      איתן, 30/08/05 11:29

      מה הקשר בין הדברים? אתה אומר תפילה לשלום המדינה או תפילה לשלום חיילי צה''ל שיש לך זכות לבקר? האם בגלל שהוא נושא במשרה ממלכתית סותמת לו את הפה מלומר כל דבר על התנהלות המדינה? אתה השתגעת?

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אולי השינוי הרצוי הוא לבטל ??? (ל''ת)

    הגיע הזמן, סוף, 30/08/05 10:30

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ישר כוח!!!

    דתי, 30/08/05 10:06

    הרב אריאל צודק: לא כל מה שצה''ל עושה ראוי לברכה.

    כיבוש ודיכוי של 3.5 מיליון פלסטינים לא ראוי לברכה.

    עוצר, סגר, וכתר על כפרים שלמים בהם אנשים חפים מפשע לא ראוי לברכה.

    העמדת אוכלוסיה שלמה במחסומים משפילים לא ראויה לברכה.

    ישר כוח לרב אריאל על ההבחנה הדקה.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, וחבל שאתה לא איתם שם (ל''ת)

      לא ראוי, 30/08/05 10:21

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מתעסקים בשטויות.

    משה ישראלי, 30/08/05 10:05

    הציבור הדתי לאומי במבוכה, הנוער שואל שאלות ורבים מתלבטים:
    אפשר להמשיך ולהתגייס לצבא?
    כיצד לנהוג במאבק העתידי על יישובי יו''ש?
    עדיין ראשית צמיחת גאולתנו?

    העיסוק בנוסח הברכה ודקדוקי מילים - הוא מיותר ומטומטם.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    Shame on you

    yanki, 30/08/05 09:30

    You eat from the state of Israel, and from the Rabanout and you talk like this.
    Shame on you!!!
    You have really the look of the corrupted rabbi.
    We have to close the Rabbanout, that's what the state of Israel is growing, people without army and without shame who doesn't work and live from bribes

    הגב לתגובה זו

    • יא טמבל , דווקא צבא הוא כן עשה

      לינקי דודס, 30/08/05 10:09

      והוא תורם יותר לחברה יותר מהרבה הרבה אנשים אחרים...

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ההצעה המציע ראויים לכל גינוי (ל''ת)

    יורק לבאר, 30/08/05 09:19

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    נו אז אמר.למה מהשהוא מקשיב לו (ל''ת)

    אבנר, 30/08/05 09:01

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אז אמר...

    ארן, 30/08/05 08:28

    שומו שמים, יעקב אריאל אמר!
    אז הוא אמר.
    זה ישנה נשהו?
    הוא חושב שאלוהים שומע לתפילות שלהם?
    אלוהים צריך את הפנייה של י''א כדי לשלוח או לא לשלוח ברכה במעשי או בכל מעשי הצבא?
    זה מה שמעניין אותו, ה''מי שברך'' של י''א?
    הטבח של המיליונים בשואה לא עניין אותו, להפך, אם הוא הכל יכול, אז הוא עשה אותו, אז מה, יהיה לו איכפת מאחד, י''א, פקיד בעיריית רמת גן?
    הצחקת אותי, קשישי.
    תעשה מה אתה רוצה אבל, לפחות אל תעשה צחוק מעצמך. אם לא תדבר, עוד יחשבו שאתה וההוא חברים, יאנו, ויש לך גישה אליו.
    רד מזה, יוד אלף, ותשמח במשכורת השמנה וכל ההטבות הנילוות לג'וב שנפל בחיקך.
    עזוב את הצבא. הרי אתה ושכמותך נהרגים, כביכול, באוהלה של תורה.
    מה זה נהרגים?
    מתים להיות שם!
    ובאמת, מה רע שם?
    שמע בקולי. שב בשקט.
    הוזכר שאתה מחשובי וכו' של ''הציונות הדתית''.
    יש ''ציונות דתית'' ו''ציונות חילונית'',
    או שיש בציונות גם כאלה וגם כאלה?

    הגב לתגובה זו

    • למה תגובה כזאת ארוכה

      מי, 30/08/05 08:46

      למישהו שבכלל לא מאמין?
      מה זה מעניין אותך? עזוב אותנו בשקט ותתעסק בעניינים שלך.

      הגב לתגובה זו

    • לא חידשת

      אחי, 30/08/05 09:42

      אלפי שנים היהדות מתמודדת עם שתיקתו של הקב''ה. אתה מוזמן ללמוד קצת בנושא לפני שתמשיך לנפנף בזה כאילו חידשת משהו.

      הגב לתגובה זו

    • כאן זה לא מדור ''ברנז'ה''

      כאן זה, 30/08/05 10:00

      ארן יקרי
      לפני שאתה פוער את מלתעות מקלדתך (וזאת מבלי לצחצח תחילה את המקשים) התכבד נא וסור אל בית המדרש.

      תלמד שם שהקב''ה אינו אוטומט למכירת משקאות.
      תלמד קצת על הדיוק שבבחירת נוסח התפילות ע''י חכמי ישראל לדורותיהם.
      אח''כ תעבור לבעית הגמול (צדיק ורע לו) ומשם לשואה.
      תלמד משהו על כבוד ת''ח, למה, וכיצד יש לנהל מחלוקת.
      לבסוף תלמד קצת על גווני הגוונים של החברה הדתית בישראל היום, ועל הקשר של הרב אריאל ותלמידיו לצה''ל.

      אם תלמד ולו אחוז אחז מהיקף ידיעותיו של הרב אריאל - אני משוכנע שתצטער על כל מילה שכתבת כאן.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה למגיב ב-2#

        ארן, 30/08/05 12:53

        מגיב יקר,
        האמת, לא הערתי כדי להתפלמס. אין לי עניין בהתפלמסות חסרת תוחלת. אבל, אני חייב לך תשובה.
        קודם כל, רשום לפניך שכל דבר הוא ''בראנז'ה'', אם המילה מסמלת אצלך ''תיקשורת''.
        ובעניין ההליכה ל''בעסעמעדרעש'', בתעתיק כזה, כדי שתבין מאיפה אני מדבר. הלכתי לשם כל עוד חשבתי ששם האור. כשהתבררה לי האשליה, וגיליתי ''חור שחור'', הפסקתי.
        ולא ש''חור שחור'' הוא פחות יהודי מ''ברכת הלבנה'', או ''תשליך'', או כל סממן פגני אחר שהיהדות מקדשת, אבל אני, אישית, לא הייתי זקוק לסממנים אלה או אחרים.
        אני לא מתרגש מ''חכמי ישראל'' ומהבחירה שלהם בפיוטים כאלה או אחרים שנאמרים כתפילות. לא פייטנים חסרים ולא מילים ''גבוהות'' שגם אחרי חיבורם לתפילה לא ''מזיזות''.
        קח לדוגמא את המטומטמות ה''חילונית'' של ''קדיש חילוני''. אספו מילים, כמו ''יתגדל ויתקדש'' והמשיכו ב''שמו של האדם'' וגו'. ואם זה לא מספיק, אנדריי שווארץ-בארט, שכתב את ''אחרון הצדיקים'', מצוטט על קיר ב''יד ושם'' ב:''יתגדל: אושויץ. ויתקדש: בירקנאו'' וגו'. אז חסר ,פייטנים''?
        עייפתי מכל התרומות שה''ציונות הדתית'' (מה זה?!) תרמה למדינה. על אריאל הנ''ל, למשל, ראיתי כאן, בתגובות, שהוא דווקא היה בצבא. נו אז מה? אני נוטה להאמין שהוא היה ב''רבנות הצבאית'', יחידה מיותרת לכל הדעות, אבל ''שירות'' שם נחשב כשרות צבאי, כמו הילדות ''הדתיות הלאומיות'' עם ''השירות הלאומי'' שלהן. זה הרי ביזיון.
        ונניח שגם אריאלל וגם הבנות משרתים ביחידות לוחמות, מה כאן הרבותא? הרי הגיוס לצבא הוא חוק, שכל מי שזה חל עליו, צריך למלא אחריו. מה כאן ''התרומה''?
        אני, את השירות הצבאי שלי, שהיה ארוך מעט משירות החובה, לא ראיתי כ''הבאת תרומה''. למה הם כן?
        לסיכום: אינני רואה מקום ''לנקות את המיקלדת'' וגו' לפני שאני כותב על או לאריאל. לא מכיר אותו והוא לא מעניין אותי, וגם לא ''תרומתו'' או אי ''תרומתו'' לחברה. כתבתי הערה על התבטאותו. וזה הכל. אני לא מפחית בערכו של אריאל, אבל, אני מרשה לומר, בזהירות גדולה מאוד, שאולי, למדתי עם לא פחות ''גדולים'' ממנו.
        וזה, אני מניח, יספק גם אותך.
        באחולי כל טוב,
        ארן

        הגב לתגובה זו

    • ה' עוז לעמו יתן... או שלא !!

      צנחן במיל', 30/08/05 13:49

      קשה לכם להתמודד עם מגיבים שכותבים רחמנא ליצלן דברי כפירה??
      אין לכם תשובות טובות אז עברתם למתקפה??
      אם ה' אינו מכונה לממכר משקאות אז למה אתם מתייחסים אליו כך?
      חיכיתם לנס, וזה לא הגיע ! זה הזמן לחשבון נפש אישי שלכם.
      עם ישראל ''מחכה'' לניסים כבר המון זמן, רק פרעות פוקדות אותנו תוך ההמתנה הזו.
      אם להאמין שהכל נעשה כרצונו של הקב''ה הרי שעליכם לקבל שגם הפינוי וגם השואה נעשתה כרצונו .
      לפיכך אין בכלל שאלה לכך שבתפילה יש לברך את החיילים בכל מעשה ידיהם (וגם את שרון).
      האם היקף ידיעותיו של הרב מונע ממנו לטעות? האם אמונה של ציבור שלם אינה יכולה לגרום להם עיוורון?
      מה זו הפטרונות הזו? אתם חתמתם בבק''ום על השכל??
      הייתי ממליץ לחלקכם להתחרד. הסיבה פשוטה. חרדים (באידיאל) לא מנסים להפריע כמוכם לעשייה, הם מעדיפים לצפות בה מהצד. אתם משום מה החלטתם שעליכם לנסות למנוע את רוע הגזירה ובכך למעשה כפרתם ברצונו של הקב''ה.
      בקיצור - אולי תשבו בצד בשקט ותניחו לציונות החילונית לעשות את העבודה?? אנחנו נמשיך בעבודה עם ברכה או עם קללה..

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הרב יודע מה במעשיהם ה' יברך ?

    מנחם, 30/08/05 08:21

    כמה אבסורד יש באותם אנשים שעושים בדת קרדום לחפור בו ?
    כמו ילדים קטנים : אם לא תעשה מה שאני רוצה או תתנהג כמו שאני רוצה , אני לא אברך אותך... ואלוהים ...וואי וואי ...הוא בכלל יהיה איתך ברוגז.

    ע צ ו ב.

    הגב לתגובה זו

    • לא כל דיון הוא איום

      דוד, 30/08/05 09:22

      הרב לא איים על הצבא שאם יבצע את התתנתקות אז הוא ישנה את ה''מי שברך'', אלא מדובר בדיון אמיתי כיצד אנחנו, הציבור הדתי לאומי, מתייחס לצבא ולפעולותיו, והאם זה שהצבא קדוש הופך את מעשיו לקדושים שעליהם ראוי להגיד ''ישלח ברכה בכל מעשי ידיהם''. אני לא מבין מדוע כל דבר כזה אנשים כמותך מנצלים להתגרות ברבנים ובדתיים סתם מתוך שנאה.

      הגב לתגובה זו

      • לרב אין בכלל יכולת לאיים

        מנחם, 30/08/05 14:54

        זו הנקודה שלי. הוא יכול להיות גדול בתורה והציונות יכולה (ואני חושב שחייבת) לדון דיון אמיתי במה שקרה ובמה שיקרה אבל אף אחד לא יכול לנכס את מה שהקב''ה רוצה או לא.
        מספיק לנכס את קו הטלפון הישיר לאלוהים. אפשר להאמין, אפשר להתפלל אבל אי אפשר להתייחס לכולנו כמו למטומטמים כנו שהכנסייה התייחסה למאמינים שלה בימי הביניים.

        ואתה בהחלט צודק, הדת נפלאה אבל האנשים שעושים בה מניפולציה לא ראויים בעיני ב כ ל ל . הם סתם אופורטוניסטים. מי שנלכד בחכתם שיבושם לו, אני מקווה שרוב האנשים יכולים לראות מעבר לאותם אנשים גדולים בתורה וקטנים בחיים. לשמחתי, נראה שמרבית החיילים הדתיים היו כאלה.

        הגב לתגובה זו

      • כיון שהוא אדם ריק וטיפש (ל''ת)

        שומרון, 31/08/05 09:11

        הגב לתגובה זו