• 65.

    סוף עידן המכינות

    דתי לאומי, 25/09/05 20:45

    היום התברר מעל לכל ספק שטעינו בגדול! בלי תורה רצינית ועמוקה, נקבל בוגר בני עקיבא עם מקסימום עוד סיכה אחת על כיפת האסימון שתעזור לכיפה להחזיק מעמד בדיוק לעוד חודש וחצי.
    רצינו לגדל דור של מנהיגים שליחי התורה בצה''ל. קיבלנו דור של אנשים מושחתים חסרי מוסר וצדק. לא תינוקות שנשבו מבולבלים. אנשים מתוכינו, משלנו, שמסוגלים לסחוב את האמא שלהם (או של חבר שלהם)מהבית בכח, רק כדי לא לשבת בכלא. כאלה שמסוגלים לפגוע באחים שלהם פגיעה אנושה בלי להניד עףעף. ומנגד אלה שהצליחו להגיע לשפל מדרגה עד כדי חיבוק עם מפקדים בכירים האחראים על הגירוש ותכנונו הלוגיסטי והמעשי. כאלה ששוברים את חוט השדרה המוסרי של צה''ל וגורמים לו נזק בלתי הפיך!

    לא לקצינים כאלה פיללנו. לא צריך אתכם פשוט לכו הביתה. לישיבה (לא למכינה הפעם), תלמדו איך לומדים דף גמרא כמו שצריך ואז אולי יהיה אפשר להתחיל לדבר איתכם על כלל ישראל.

    בדיעבד, טוב שזה קרה. גילינו את האמת המרה, והיא טפחה לנו בפרצוף. אולי קצת מאוחר, אך טוב מאוחר מאשר אף פעם.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    הנימוקים של הרבנים המזגזגים

    רחל סילבצקי, 25/08/05 21:15

    לא הנושא העקרוני עמד בפני
    ראשי ישיבות הסדר ו קדם צבאיות שהיו נגד סרוב או זגזגו אלא ההשפעה בתת מודע של תקציבי ממשלה שהם זקוקים להם, פחד מנקמנות ראש הממשלה שאינו מהסס לנקום במתנגדיו, ואולי אפילו הרצון להופיע בתקשורת.

    כנראה שהבעייתיות בקשר בין דת ומדינה אינה מתבטאת במחלוקות על חקיקה דתית בלבד אלא גם בתלות התקציבית של המכינות הקדם צבאיות שנכנעו ללחצים כדי להמשיך להתקיים, כי אין להם זכות קיום כישיבות.
    מנהיגות לא היתה שם

    הרי, היתכן שלא הבינו שחיל יכול להבחין בין הצורך לסרב לפעילות נגד יהודים לאיסור לסרב לפעילות נגד אויבים.

    לגבי החוסר סירוב בפועל, למה שחייל יסתכן בעונשים החמורים של הונטת שרון אם יש רבנים האומרים לו שלא צריך? זה ככה בכל נושא שיש עליו פסיקות שונות, כמו גיוס בנות, למשל. המבחן האמיתי היה יכול להיות אם כל הרבנים היו הולכים לפי הרב שפירא. אז, לדעתי, היתה סירוב המונית.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד! חובה לקרוא!! (ל''ת)

      מילים כדורבנות, 25/09/05 19:57

      הגב לתגובה זו

    • מסכים במליון אחוז

      המלך ערום...., 25/09/05 20:14

      זה הרי כל כך פשוט. למה שחייל ישמע לקול הרב המחמיר כאשר יש רבנים שעושים לו חיים קלים. מי רוצה לשבת במחבוש? מהרגע שרבנים חשובים ליגה ב' ומטה הביעו את דעתם שלא לסרב פקודה, לא היה ספק בכך שהמזרוחניק הפשוט, המכיניסט שלמד בקושי שנה תורה, (וגם אז רק כמה ספרים מכתבי הרב קוק בצורה מאד שטחית ותו לא)- לא יסרב פקודה.
      חשבנו שבני המכינות הם שליחים נאמנים של הציונות הדתית. חשבנו ששלחנו לצבא נוער ערכי ומוסרי שלא יהיה מוכן לעבור על דברי תורה או להשחית את המוסר שלו ושל הצבא, גם עם זה כרוך בישיבה בכלא. חשבנו שנגדל דור של מנהיגים עשויים ללא חת גבורי כח עושי דברו. גילינו לצערנו שאולי גבורי כח קיבלנו (וגם זה בספק, לא צריך גבורה גדולה לסחוב בכח ילדים מבתיהם) אך רחוקים הם מאוד מעושי דברו.
      גילינו לתדהמתנו עד כמה רדודים בני המכינות מבחינה ערכית ותורנית. עד כמה חסר להם עמוד שדרה רוחני. חלק מגרשים יהודים והורסים להם את חייהם, והחלק האחר מחבקים את המגרשים הפושעים.

      אבל חבר'ה, דחילק, במחשבה שניה, מה חשבנו שבחור שגדל עם בחורות בבני עקיבא, שרמת ההעמקה שלו מסתכמת באיזה קלישאה של הרב שלו בישיבה התיכונית על פיסקה באורות... ושנה אחת במכינה אצל רבני סמינריונים... והוקוס פוקוס??
      בלי עמל תורה בתוספת קורטוב קטן של גאווה וקיבלנו חורבן והרס.

      מחדל המכינות תשס''ה !!!

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    בDEBKA פורסם על 600 סירובום

    מענדלע, 25/08/05 19:19

    וזאת עוד לפני הכתבה שלנו. ולא מוזכר כאן כלום ע''ז!

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    מתי תפסיקו אם ''דמוקרטיה''?!!

    מענדלע, 25/08/05 19:11

    אין ואף פעם לא היה דבר כזה במדינה זו.
    איך אתם בכלל מעיזים לקרוא לזה דמוקרטיה?
    הייתם פעם בחו''ל? איפה, תראו לי מדינה כזו שנקראת דמוקרטית ומחייבים שם בן אדם (אפילו בצבא) לפאול נגד הדת שלו? אין דבר כזה בשום מקום!
    ואם יש אז לפחות קוראים לזה מנרכיה או דיקטטורה!
    איך, איך אתם בכלל לא מתביישים להזכיר את המושג דמוקרטיה כלפי ישראל?!!

    הגב לתגובה זו

    • חייבים להפריד בין דת למדינה...

      אדי, 26/08/05 08:16

      דמוקרטיה שלא מפרידה בין דת למדינה, מתקימת על זמן שאול.
      זוהי הבעיה החמורה ביותר למדינת ישראל שהיא הדמוקרטיה היחידה בעולם שלא השכילה להפריד בין דת למדינה.
      סיכויי הקיום של ישראל כמדינה לא דמוקרטית נמוכים, ולכן יש לראות בהפרדה הזו צורך קיומי.

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    אוף, נושא-פאסה!!! עינת נמאסת (ל''ת)

    מרווה, 25/08/05 13:46

    הגב לתגובה זו

    • ניתוח מעולה. ימותו הקנאיות. (ל''ת)

      עידו משה, 25/08/05 23:06

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    לו היה הדבר בידם :- לא היתה מד

    הנתנייתי, 25/08/05 03:35

    לו היה הדבר בידי הדתיים הלאומנים
    (להבדיל מדתיים לאומיים)
    לא היתה קמה מעולם מדינת ישראל.
    מדינת ישראל לא הוקמה לענות על מאויים משיחיים כי אם לשמש כבית לאומי של העם היהודי.
    לו היה הדבר תלוי בהם - לא היתה קמה התנועה הציונית,
    לו היה הדבר בידיהם לא היתה קמה תנועת ההתישבות האדירה של ההתישבות העובדת,
    לו היה הדבר בידיהם לא היה קם הישוב היהודי הציוני בארץ ישראל
    לו היה הדבר בידיהם לא היתה קמה תנועת המגן היהודית הגנה צה''ל וכיוב',
    לו היה הדבר בידיהם לא היתה מתקבלת תוכנית החלוקה ב-48 ולא היתה מוכרזת המדינה,
    וכך הלאה,
    כקנאים בימי הבית השני - ראייתם הינה חד מימדית - משיחיות -
    כקנאים בימי בית שני השנאה כן השנאה לאחר מעבירה אותם על דעתם - ל''שמאלני'', לימני המתון'' לערבי לרב של חברם ובכלל לאחר, הבוז לאומות העולם ,
    ההתעלמות מעובדות המציאות וצביעות - נר לרגלם-
    דבר אחד ברור מתגובותיכם (רובן ככולן רויות שנאה למדינה ולאזרחיה) - לא נואשתם עדיין מן הניסיון לגרום לקריסת המפעל הציוני ולגוג המגוג חדש שיביא להשמדת הבית הלאומי היהודי בארץ ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • הלוואי ולא היתה קמה

      מענדלע, 25/08/05 19:16

      כי מאז קום המדינה כמה יהודים נפלו חינם?!
      ומה שהוקם זה לא מדינה יהודית בכלל.
      והציונות הדתית-האם היא דתית בכלל?

      הגב לתגובה זו

      • מענדלע, אנשים כמוך הם סכנה...!

        אדי, 26/08/05 08:24

        מדינת ישראל הוקמה למען הלאום היהודי.
        דת ישראל לא זקוקה למדינה, אבל מתקבלת בברכה על ידי הלאום.
        הנסיון של הדת להשתלט על המדינה (לכבוש אותה מידי הלאום היהודי), חייב להתקל בהתנגדות עיקשת של כל מי שמבין שדת ישראל עלולה להיות איום על קיומה של מדינת ישראל.

        הגב לתגובה זו

  • 59.

    כבוד תלמידי חכמים

    אבי, 25/08/05 02:12

    ''כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו''.(שבת קיט:)

    הגב לתגובה זו

    • ציטוט משלי, תגובה

      יובל, 27/08/05 21:40

      ''תלמיד חכם שאין בו דרך ארץ - נבלה יותר טובה ממנו''

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    והמסקנה:

    דבצפוני, 24/08/05 16:44

    סוף עידן הרבנים...
    בעיקר אלא שדוחפים את האף לכל דבר. גם אם הם לא מבינים בו...

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    היו מעל 1000 סרובים

    יעקב, 24/08/05 15:27

    רק שהתקשורת לא פירסמה
    הכל שטויות

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    רבנים טעו, טועים ויטעו.

    כיפה סרוגה, 24/08/05 12:44

    כל הבקי בהסטוריה של העת החדשה יודע שבכל צומת הסטורית ההנהגה השמרנית של היהדות טעתה. הדבר נובע, ככל הנראה, מהרצון למנוע שינויים ומהקיבעון המחשבתי באשר להשלכות אפשריות של שינויים אלה על עם ישראל. בצד אלה, התפתחה בדור האחרון קונספציה של מתן עדיפות לסוגיה של ארף ישראל, אולי מתוך המחשבה שעל השאר יש מי ששומר.
    בשל כך, מוצא עצמו הציבור האורתודוקסי, האנוס על פי הדיבור אל רבניו, כשהוא מוכה וחבול יתר על המידה.
    מצאנו זאת, למשל, בהימנעות מנטילת חלק של ממש בהתיישבות החלוצית בארץ (רק מעט ומאוחר), בהישארות באירופה חרף ההשתלטות של הנאצים, בהימנעות מיצירת סטאטוס קוו סביר בארץ - דבר שהביא לכך שנוצר ''אנטי'' גדול לדת וליהדות, ובנטילת ה''בעלות'' על מקומם של השטחים בתפיסה הציבורית, דבר שדחק לאחור את ההיבטים הבטחוניים (''גבולות אושוויץ'', למי שעדיין זוכר את הביטוי של אבא אבן), ומעל לכל - בתפיסה של ''הכל או לא כלום''. וכך, בסופו של יום, אנחנו מוצאים עצמנו, פעם אחר פעם, נשארים עם לא כלום.
    ולמי שלא ברור - זה גם מה שהולך להיות עם יו''ש!

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    די! די עם התפילה לשלום המדינה

    שגיא, 24/08/05 11:41

    די, אצלנו בשומרון הפסקנו השבת עם ''התפילה לשלום המדינה''.

    אנחנו ממשיכים לחבוש כיפות סרוגות, וממשיכים בזיקתנו האיתנה לארץ ישראל, אבל ביחסנו למה שנקרא ''מדינת ישראל'' - אנחנו מעתה חד וחלק כמו החרדים.

    לא נהיה כמו הנוצרי האמור להגיש את הלחי השניה.

    לכל תעלול יש גבול!

    הגב לתגובה זו

    • הווי מתפלל בשלומה של מלכות

      זוהר פרייברג, 24/08/05 12:43

      שאלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בלעו. - זוהר פרייברג ציוני חילוני.

      הגב לתגובה זו

      • מה זה-חילוני?

        מענדלע, 25/08/05 19:27

        חול זה דבר שאין בו קדושה.
        מאז מעמד הר סיני לא שייך שיהיה מושג ''יהודי חילוני''

        הגב לתגובה זו

    • חס וחלילה,שגיא

      שמוליק, 24/08/05 12:55

      הגאולה,יקירי,לא חייבת לבוא בקצב ובמדויק לפי התוכניות שלך.מאין היאוש והניכור הזה?!
      יש לי תחושה חזקה שדווקא אתה וחבריך הם אלו הפוחדים מדרך ארוכה...
      לא נפנה עורף למדינתנו!
      לא נפנה עורף לגאולה!
      לא נפנה עורף לקב''ה!
      (ממליץ בחום על המאמר ''להוסיף אומץ''-מאמרי הראי''ה)

      הגב לתגובה זו

      • מה קשר בין המדינה לגאולה?

        מענדלע, 25/08/05 19:24

        הלוואי ולא הייתה קמה בכלל.

        הגב לתגובה זו

    • קרא את מאמריו של הרב דרוקמן

      חלי, 24/08/05 23:30

      בנושא. בעקבות הפולמוס על אמירת הלל ביום העצמאות]- מאמרים אלו יאירו את עיניך!

      בכל אופן- הקב''ה עשה לנו נס ונתן לנו מדינה. אל תהיה כפוי טובה על הטובה הזו. שאף לתקן ולהגביר את האמת במדינה- למרות כל הקשיים.
      וכוון חזק באמירת ''ושלח אורך ואמיתך לראשיה שריה ויועציה, ותקנם בעצה טובה מלפניך.''

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    בנצי ליברמן - תיתפטר!

    עצומת המונים, 24/08/05 11:27

    יהושע הירשפלד - רמת גן.

    הגב לתגובה זו

    • שלומי אדרי - קרית אונו (ל''ת)

      גם אני, 24/08/05 11:33

      הגב לתגובה זו

    • מה עם היתר

      ועקנין, 24/08/05 14:18

      למה רק ליברמן-מה עם שאר החבורה וולרשטיין ממרמלשיין איצקוביץ וכו'-פתאום כל האשכנזים אוהבים אותי...

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    איפה הרב שפירא עכשו ??

    גני טל, 24/08/05 10:34

    כשאנחנו גרים על הרצפה בכותל עם 7 ילדים ומעבירים אותנו ממלון למלון. איפה הצעדו של מועצת ישע כשמציעים לנו דירה באופקים במקום הישוב האיכותי שהיה לנו?

    הגב לתגובה זו

    • לומד תורה בישיבת מרכז (ל''ת)

      קוקניק, 24/08/05 11:35

      הגב לתגובה זו

    • אוי! מציעים לכם דירה באופקים!

      ליהי, 24/08/05 14:22

      ועוד במקום כל כך ''לא איכותי'', במקום המקום ''האיכותי'' בו גרתם?!?
      ממש נורא!
      סליחה, זה לא אתם שטוענים שאתם ''החלוצים האמיתיים?''
      סבתי ז''ל היתה חלוצה אמיתית, והיא גרה באוהל ולא בכתה שיציעו לה ''ישוב איכותי''

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    דת=עבודת אלילים (ל''ת)

    עד מתי, 24/08/05 08:28

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    הלוואי שתתחיל הפיכה רוחנית

    שואה חדשה בדרך, 24/08/05 07:32

    מטרת התורה להביא כל אחד למצב של ''ולדבקה בו''

    כלומר כל אחד יכול וצריך לזכות לרוח הקודש ולהיות עובד ה' באמת.

    הזכייה ברוח הקודש או בפקיחת עייניים בתורה הקדושה באה לאדם בשנייה שמתקן עצמו.

    צריך להחליף המיקוד מעבודה חיצונית על דברים חיצוניים - לעבודה פנימית, שכל אחד יזכה בעצמו בפקיחת עיניים בתורה.

    צריך מוסדות ודרכי לימוד המביאים האדם ישר לזה: ישר-אל.

    לא ראיתי שום מוסד בישראל שכתוב בו: כאן מלמדים כיצז לזכות ברוח הקודש, כאן מלמדים כיצד להגיע לדביקות בבורא ית'.

    פתיחת שערי שמיים זה דרך לבבות פתוחים - שום מעשה חיצוני שעושים לא באמת מזיז האדם מאטימות הלב, כולל תו''מ אם נעשים בלי כוונה להפטר מהיצר הרע ולזכות לדביקות ה'.

    הלווא והנקב שנעשה ינקוב אוזננו ונשמע דבר ה'.

    במקום להתיאש יש לחפש דרך חדשה - דרך דביקות אישית בבורא -

    אם יקום מוסד בישראל שילמד בצורה מעשית אדם להפטר מהיצר הרע שלו, המכסה הבורא, ולזכות לרוח הקודש.
    הרי כל השואה הזאתי (אכן מכה קשה וכואבת) הייתה כדאית - כי זה הפתח לגאולת ישראל.

    אם לא נקים מוסדות מכוונים להביא אדם לגילוי אלוקות בעודו חי בעולם הזה - כלומר האדם מכוון: ישר-אל

    הרי מובטחות לנו שואות נוספות. עד שנפתח המוסדות הללו להחזיר לב ישראל לאביהם שבשמיים

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    הרב שפירא ומועצת יש''ע לכלא

    מוטי, 24/08/05 06:44

    הם שיקרו עלינו ואנחנו עכשיו ברכבת צפון.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    הציבור הציוני דתי ניצח

    ההוכחות בפנים, 24/08/05 02:26

    בכל נקודה בהיסטוריה בה ניצבו מתעמתים ציבורים או/ו מדינות או/ו חברות כאשר אחת מהן פלורליסטית, פתוחה, מתלבטת ובעלת מגוון של דעות וערכים ואילו השניה חד ערכית, חד ממדית וללא איזונים ובלמים - ניצח הציבור הראשון.
    הציבור הציוני דתי התגלה כבעל עומק ערכי, בעל מנעד דעות מרשים, ובעל יכולת לצעוד יחד בדרך ארוכה וכואבת למען מטרה משותפת.
    הויכוחים בין הרבנים ובתוך הציבור הם לא הוכחה לחולשתו - נהפוך הוא. מדובר בהוכחה לחוזקו של הציבור ולאמונתו במסגרות המשותפות - הערכיות והממסדיות - המחזיקות אותו יחד למרות המחלוקת.
    אל הציבור הזה חברו - אם בדרך של סימון כתום על גג המכונית ואם בדרך של השארות בבית ואי תמיכה אקטיבית בממשלת שרון - הציבור החרדי והציבור המסורתי (ראו את החום וההתלהבות שבהם התקבלו מתנגדי ההתנתקות בעיירות הפיתוח בנגב).
    מנגד נעמד מחנה השמאל שהופשט ממלבושיו הדמוקרטיים והתגלה כציבור בעל מנטרה אחת ויחידה - יציאה מהשטחים. מסר חד ערכי, שלווה בגידופים והטחת עלבונות בציבור המתפנים (ראו מאמרי המערכת של עיתון הארץ) כשאין בצידו כל יכולת אמיתית ליצור קואליציה עם ציבורים אחרים במדינה.
    בהסטוריה של העמים רואים יתרון אסטרטגי לחברות וקבוצות שבנו חברה פתוחה, ביקורתית, שאינה נבהלת ממחלוקות ואולם מאוחדת תחת מטרה משותפת וערכים ומסגרות המקובלים באופן חופשי ע''י חבריה. ראו את ארה''ב מראשיתה במלחמת העצמאות, דרך המאבק במלחמת האזרחים, ועד מלחמת העולם השניה והמלחמה הקרה עם ברית המועצות. דוגמא נוספת הינה חברה הצרפתית בעת אירועי המהפכה. מול כל המונרכים של אירופה הצליחה חברה המפולגת לקבוצות ושסועה במחלוקות עזות אך מאוחדת במטרה וערכים משותפים לשטוף את אירופה ולשנות את ההסטוריה.
    ראו את יוון ההולכת למלחמת ערים בין אתונה החופשית לספרטא החד ערכית.
    השיירות האינסופיות של החיילים והשוטרים הנכנסים לשערי היישובים והניצבים מול אזרחים הם ניצחון ערכי ומוסרי בעל סמליות עצומה.
    חישבו על זה. השמאל שהתייהר והתיימר בעשורים האחרונים למצב את עצמו כמייצג החברה האזרחית וכבעל סדר יום אזרחי לעומת סדר היום המלטרליסטי של הימין מצא עצמו כלהקת מעודדות של גורמי הכח במדינת ישראל. מי שעשרות שנים הטיפו מעל כל במה כי רק מרד אזרחי וסרבנות גורפת של חיילים יוציאו את ישראל מהשטחים הפכו לנציגי המשטר ולמעודדים קולניים לדיכוי פעולות מחאה לגיטמיות של אזרחים.
    מנגד הימין ובעיקר הציבור הציוני דתי גילה את כוחו כציבור היחיד במדינת ישראל המסוגל ''להרים'' מרד אזרחי. מי שבניו מילאו את בתי המעצר מכיוון שחסמו כבישים ומי שיצא בעשרות אלפיו להפגנה ''בלתי חוקית'' - הוכיח כי הוא הציבור היחיד במדינת ישראל המסוגל להכתיב סדר יום אזרחי המנותק ואף מנוגד לסדר היום הרצוי בעיני השלטון.
    הציבור הציוני דתי ניצח. אומנם הוא הפסיד את גוש קטיף אולם הוא הרוויח את כפר מיימון, את האוטובוסים החסומים בקריית שמונה, את אי גיוס המילואים, את הבירור הערכי והרעיוני ואת חסימות הכבישים.

    הגב לתגובה זו

    • למה קניתם צבע וסרטים מהגויים?

      עובד ''טמבור'', 24/08/05 06:47

      בגללכים ''צבעי טמבור'' בהפסדים של 50% (קראו בכלכלה) אז כל הכבוד לכתומים אבל עכשיו אני בסכנת פיטורים

      הגב לתגובה זו

      • כי לא איכפת לך מהטרנספר (ל''ת)

        הדדיות, 24/08/05 08:15

        הגב לתגובה זו

    • תגובה ל- 49

      שאיכפת לו, 24/08/05 09:49

      אכן הציבור הדתי לאומי ינצח בסוף אלא שעד אז יש לו עוד הרבה מה להתבגר. כיום הוא עדיין מאוהב בחולשה, מתפלל המון, זועק, כואב ומפגין אך הוא לא מבין שבלי כוח הוא לא יתקדם. ככה זה בעולם ה'עשיה'. כח זהו כוח כלכלי, כוח פוליטי משמעותי, וכוח זה הכוח לעמוד על שלך עד הסוף.
      מלבד זאת, יותר מדאי רבנים הופכים כל פקודה של הצבא לפיקוח נפש או לחילופין למצווה דתית - גם זו הסתכלות ילדותית שהגיע הזמן להתבגר ממנה.
      תהליך הגירוש שאנו חווים בימים אלו הוא כאבי גיל ההתבגרות. כשנעמוד על רגלינו ונדע להסתכל על ההורים שלנו (הציונות החילונית והצבא) בגובה העיניים, נוכל לקחת מהם את המושכות ולהציג שלטון אחר במדינה.

      הגב לתגובה זו

    • מה לכם ולדמוקרטיה?

      אריסטו, 24/08/05 14:47

      שים לב גם לטוקבקיסטים: ה''התלבטות'' של הציבור שלך היא סתם קרעים פוליטיים מהסוג המכוער ביותר.
      אגב, לצערי זה קיים גם בשמאל ואין, שוב לצערי, שום ''אחידות'' . וכמו שנאמר: שני יהודים - שלוש דעות.
      ולגבי ''בני הנוער הנפלא שממלאים בתי סוהר''
      להזכירך, מדובר באנשים שחסמו כבישים, פיזרו שמן ודוקרנים מתוך ידיעה (ואולי כוונה) שזה עלול לסכן חיי אדם,
      שזרקו סודה קאוסטית ושתן על חיילים
      ו''היהלום שבכתר'': אלה שירו, מתוך רצון מודע לעצור את ההתנתקות, בערבים תושבי המדינה ובפלסטינאים חפים מפשע. אה, וכמובן אלה שמתלבטים בין לקרוא להם גיבורים וקדושים (''שאהידים''?) לבין אלה שטוענים שהם ''רק מטורפים''.
      כל הדוגמאות שנתת הם של מדינות ואידאות שמסמלות (בצדק או שלא) תמיכה באוניברסליות, שיוויון האדם ללא הבדל דת, גזע ומין וניתוק הדת מהמדינה. בזכות אמונות אלו הן ניצחו.
      עד כמה זה תואם את הציבור שלך?
      עד כמה זה תואם את כל הבנצי ליברמנים וכל הרבנים, שקראו להפר חוק, אבל לרגע לא חשבו להיפרד מהמשכורות שהם מקבלים מהמדינה (וממשלמי מיסים פראיירים כמוני)

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    ****** שכוייח גדול ******

    אליהו, 24/08/05 01:15

    הרב ליכטנשטיין
    הרב שרלו
    הרב בן נון
    הרב ריסקין
    הרב רפי פרץ
    הרב וייצמן
    רבני צהר
    רבני המכינות
    תנועת נאמני תורה ועבודה
    תנועת ציונות דתית ריאלית
    בני עקיבא

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מי שלא קורא את 35 מפסיד !!!! (ל''ת)

    אלישיב, 23/08/05 23:40

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    תזהרו הצוחקים על הרבנים

    מרדכי היהודי, 23/08/05 23:15

    אתם עלולים למות...מצחוק

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    למה נכשלנו?

    התשובות בפנים, 23/08/05 22:45

    א. רבנים שמכרו נישמתם, וניסו למתן את המאבק.
    ב. מועצת יש''ע שביזבזה תחמושת בהפגנות סרק.
    ג. הנהגה רוחנית שמכרה אשליות.
    ד. מתנחלים שעסקו בנשק רוחני, על חשבון השתדלות מעשית.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה מעולה ונכונה (ל''ת)

      אדם, ת''א, 23/08/05 23:37

      הגב לתגובה זו

    • תתאמץ יותר!!!!

      שלו, 24/08/05 00:15

      אם באמת ובתמים תעשה חשבון נפש אתה והחברה שאליה אתה משתייך
      אולי תבין,שהצדק ניצח...........שאי אפשר לשלוט בעם אחר,שאי אפשר לגנוב עם שלם,
      ואולי תבין שבלעדיי ,ובלעדי רוב עם ישראל אתה הולך לשום מקום

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    בכל צומת היסטורי משמעותי הרבני

    פייגלע, 23/08/05 21:56

    עובדות בלבד:

    א. מדינת ישראל נוסדה ע''י חלוצים חילונים, שמאלנים בועלי נידות ואוכלי טריפות ממזרח אירופה שהשליכו לפח את הטלית והתפילין כי מאסו בגלות וברבנים הפאסיבים שחיכו למשיח ולא שמעו לאזהרות מנהיגי הישוב החילוני בא''י (שואה...) לעלות לישראל.

    ב. החלוצים החילונים האלה הקימו (לפני 1948) תשתית למדינה שבדרך: צבא (הגנה פלמ''ח) כלכלה (הסתדרות מפעלים בנקים) תרבות (הבימה, אלתרמן שלונסקי אדריכלות) חקלאות (250 קיבוצים 270 מושבים + 32 מושבות) עליה מפוארת, תשתית לתעשיה, מדע (אוניברסיטאות) ולא לשכוח כ ו ל ם חילונים. אגב, הפועל המזרחי האבא של מפד''ל ההיסטורית הקימה 16 קיבוצים.. חרות (הליכוד) 3 מושבים.. והחרדים כרגיל, חיו מתרומות מהגולה ומהחלוקה...

    והם עוד אומרים עלינו כי העגלה שלנו, העגלה החילונית..ריקה..

    ג. עד 1967 היינו מדינה שבצניעות אגדיר כמדינה ערכית אולי אפילו אור לגויים, מי לא התפעל מאיתנו? כולם השתאו בפלא הזה, עם חבוט והרוס קם מההריסות והקים מדינה!? (לא לשכוח בלי דתיים!).

    ד. הדוסים, בעיקר הכיפות הסרוגות עמדו די מהצד כל השנים האלה, חלקם הגדול תמך ''בראשית גאולתנו'' הציונית (הרב קוק האגדי תומך הציונות..) ואפילו הואילו להכניס כמה פסוקים ''ציוניים'' לסידור התפילה לשלום המדינה..אך הם לא עמדו ממש במרכז העשיה וההשפעה, רק בשולים, וזה שיגע אותם.

    ה. והנה נחתה עלינו מלחמת ששת הימים, ולהשקפתי האסון של מדינת ישראל!
    הכיפות הסרוגות ובראשם הלוינגרים, הפורתים, והוולרשטיינים ''גילו את אמריקה'' הם גילו פתאום את ארץ ישראל! מה הם אמרו? ''עכשיו נראה לכם! אנו נקים את מדינת ישראל האמיתית! בגדה וברצועה! חזרנו לנחלת אבותינו! אנו גואלי הארץ האמיתיים! ואנו נראה לכולכם מאיפה משתין הדג''.

    ו. והם הראו, ועוד איך הראו, בכחש בעורמה ובגניבת הדעת הם ''זימבשו'' את נפשנו ודעתנו, הם התחזקו תוך צבירת כוח פוליטי עצום וגזלו 70 מיליארד שקל!!! מעניי עירנו שלא התקוממו כנגדם - ואת התוצאה אנו אוכלים עד רגע זה ממש, מדוע?

    כי העגלה המלאה הזאת (המתנחלים) שימשה דוגמה רעה ואיומה לכל תושבי המדינה!
    אם להם מותר לגנוב ולרמות ''ולזמבש'' בשם תורת ישראל ועבודת אלילי האדמה - אז גם לנו, כל האזרחים מותר! ורבים מאד בתוכנו החלו לעגל פינות, לרמות ולגנוב ולהיות אלימים, כולל נוער וצעירים, כולם ראו שהמתנחלים מצפצפים על החוק, מתיישבים היכן שרוצים, יורים ומנשלים אחרים (מי הם בכלל האחרים? כולה ג`וקים) עובדה, לא עושים למתנחלים כלום!

    זהו, אני חשבתי שזאת תחילת הסוף שלנו כמדינה, ואז הסתבר שגם לנו החילונים הציונים יש אלוהים!
    כאשר אריק שרון, אבי התחמנים והרמאים ביש''ע ובכלל, החליט על פינוי, (ואי''ה הוא יעשה את עבודתנו) כעת, חזינו במו עינינו בפינוי גוש קטיף - ואני משוכנעת ויודעת שכך יהיה ב''ה גם בי''ש ,ובעוד 5-7 שנים תהיה לנו מדינה יותר נורמלית, דמוקרטית קטנה בשטחה אך עם רוב יהודי, ואולי גם..ערכית ואיכותית יותר..כמו שחלמו החלוצים התמהונים החילונים..השמאלנים..

    הגב לתגובה זו

    • יעל משעלי - את שקופה! (ל''ת)

      לכי, 23/08/05 22:48

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    ''לא נרשמה סרבנות מוצהרת''

    שוקי, 23/08/05 21:54

    בצבא סיפר על שקר 'אפס סרבנות', ואף אחד לא שאל כמה חיילים ניגשו למקפדיהם כדי לבקש משימה אחרת, או כמה חיילים נשלחו לשמור על בונקרים ליד מתולה.

    נשכח שרוב חתיבת גולני סירב להשתתף בעקירה. ועוד רשימה ארוכה של חיילים 'קוסיסתים' שלא נתנו אפשרות לחתום וויתור.

    הגב לתגובה זו

    • משהו למגיב על גולני

      מוטי חיפה, 23/08/05 23:24

      תקוותי שרמת המקצועניות של חטיבת גולני טובה יותר משגיאות הכתיב שלך, ועכשיו לגבי ''הסרבנים'', כל חטיבות החי''ר לא השתתפו בפינוי הם רק איבטחו את הפינוי מסביב לישובים, סה''כ סרובי הפקודה בצה''ל, לפי דוברת צה''ל הסתכמו ב97 חיילים, שזה בערך 0.00001% מצה''ל, נרגעת? תודה, ותמסור לחבריך ולרבניך כי האלוקים היטה להם עורף, למה? ככה!

      הגב לתגובה זו

      • מתוק מדבש - לב זהב יש לאיש הזה

        נשמות טובות, 24/08/05 08:17

        וגם מכיר חשבונות האלהים

        אח, איזה צדיק נסתר - שפתאום התגלה לנו :-)

        הגב לתגובה זו

  • 42.

    ממלכתיים, תנו את הלחי השניה!

    יש''ו, 23/08/05 20:36

    יצאנו פראיירים!
    גם חטפנו מליון פצמ''רים.
    גם העלנו את שרון לשלטון.
    גם גורשנו מהבית.
    גם הושמצנו בתקשורת.
    גם לא ארזנו והתפללנו.
    גם אין לנו לאן ללכת
    וגם אמרנו תודה, וחיבקנו את החיילים.

    כמו המשל הקדמוני: לשלם, לאכול את הדגים, לקלקל את הבטן ולחטוף ת'מכות.

    מתי ירד האסימון????????

    הגב לתגובה זו

    • צודק! שבירת כלים! עכשיו תורינו (ל''ת)

      להתנתק, 23/08/05 22:41

      הגב לתגובה זו

    • צודק צודק צודק

      מיכל, 24/08/05 00:50

      לאליטות השמאל, לחרדים, ולערבים בישראל לא ניסו מעולם להתנחל בלבבות. פשוט ובעיקר האליטות היו כוחניות ולקחו את השלטון בכוח בכל מוקדי הכוח.
      רק הציונות הדתית מחכה תמיד לליטוף על הראש, ולכן ספגה בעיטה.
      להתנחל עכשיו במוקדי הכוח!
      לבורגנות הדתית השבעה המנוכרת תומכת ההתנתקות עוד יבוא יומך!

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    ביבר, תיתנתק מהחברה שלך! (ל''ת)

    משת''פית של, 23/08/05 20:31

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    סחתיין על הסוודר , הרב יואל! (ל''ת)

    כיביתי ת'מזגן!, 23/08/05 20:30

    הגב לתגובה זו

    • מתחילים את החורף (ל''ת)

      פוקסמן!, 25/08/05 14:22

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    היהדות חטפה סנוקרת.כולם אשמים. (ל''ת)

    בולה, 23/08/05 20:29

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    או. עכשיו אני שקט.

    רב זרועות, 23/08/05 20:24

    לרגע לא האמנתי שבית שלישי ייחרב בגלל סיבה מוכרת. עבודה זרה, שפיכות דמים וגילוי עריות וגם שנאת חינם. לא מתאים לעם רב תושיה כזה שיחריב את הבית בגלל הסיבות הנ''ל.

    הידד לרבנים. בית שלישי יחרב בגלל מחלוקת הלכתית.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    שאלת תם?????

    שלו, 23/08/05 20:20

    פרץ הוא שם ממוצא מרוקאי..........
    היתכן שהרב רפי פרץ הוא ממוצא מרוקאי או ששמו מטעה???????????

    הגב לתגובה זו

    • מרוקאי טייס ואבא ל11 ילדים (ל''ת)

      כבוד לעדה!, 23/08/05 20:28

      הגב לתגובה זו

      • לא להאמין

        שלו, 23/08/05 20:49

        שזאת אותה עדה שהעניקה לשרת החינוך את תואר ''יקירת העדה המרוקאית''...........
        בכל מקרה אם הוא עזר ותרם לאי שפיכות דמים שיבורך,אף שעולמו אינו עולמי,אמונתו אינה אמונתי ,וערכיו אינם ערכיי

        הגב לתגובה זו

    • מרוקאי אפילו אסטרנווט

      מרדכי חיפה, 24/08/05 06:52

      יאמין בשטויות ודעות קדמות, למה? ככה.

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    כול הכבוד לסרבניים,

    סרבן, 23/08/05 20:12

    בזכותם יהיה טוב במדינה שלנו!

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    חמורה דוקא הבריחה הגדולה....

    ע. מיכאלי, 23/08/05 20:08

    בריחת הרבנים מזה שבוע ובראשם הרב מרדכי אליהו לא תשכח ולא תסלח לפחות ע''י הנוער הדתי לאומי. הדבר דומה למפקד שנוטש את חייליו באמצע הקרב. מסתבר שמדובר בקבוצה של נוכלים ורודפי בצע שרופדו במשכורות עתק ובשעת המבחן הגדולה התחפשו לשפנים רועדים. זו לא מנהיגות רוחנית ראויה בתקופה בה אנשים חושבים,בוחנים ובודקים מה ראוי ומה פסול.תם עידן התמימות וספורי אגדות שהרבנים עירבבו אותם עם הגיון ורציונאליות. יש להזכיר להם כל העת את הנזק שגרמו וימשיכו להתחפר במקומות המחבוא שבחרו.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    כתבה חשובה להבנת תמונת המצב.

    חיים, שעלבים, 23/08/05 19:56

    nrg תמשיכו להיות רציניים ותפסיקו עם כתבות ''לאשה'' שלכם. ככה אנחנו רוצים לראות אתר על יהדות

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    יואל בן נון, כמעט יכל לברך על

    המוגמר..., 23/08/05 19:55

    המוגמר. עשרות שנים הוא פועל לקראת הימים הגדולים האלה, בהן תוכיח ה''ממלכתיות'' שהיא חזקה ממורשת ישראל.
    ועתה הוא רואה ברכה בעמלו, וממשיך.

    כנ''ל הרב שרלו!

    הגב לתגובה זו

    • כל המבזה תלמידי חכמים

      חגי, 23/08/05 20:39

      נידון בצואה רותחת. אומר הרמב''ם- ומה צואה רותחת יותר מן הסיכלות? (ההקדמה לפרק ''חלק''). ואם תגיד שהם לא רבנים, אני יוכל להגיד לך על הרבנים שלך אותו הדבר. רק שאני לא יפול לבור הסכלות הזה...

      הגב לתגובה זו

      • שמענו, הוחרבנו וגם בכינו. (ל''ת)

        אין לי רבנים!, 23/08/05 21:06

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    אלו לא רבנים, אלה שבתאים

    הם אחראים, 23/08/05 19:52

    אם בעיצומו של חורבן ישוב יהודי, לקראת חורבן בתי כנסת ובתי קברות, אנשי הציונות הדתית מגנים את הקומץ ששמר על כבוד ישראל, אז הציונות הדתית מיותרת. גם לי לא נראה שיהיה שבר בציונות הדתית, לאחר עשרות שנים של משיחיות השקר של ה''ממלכתיות''. עובדה שהפשע הנאצי בוצע, בהשתתפות של בני הציונות הדתית.
    ואני שואלת, בכל הרצינות, האם ה''ממלכתיות'' על פי ההלכה, מחייבת את חורבן הישוב היהודי בארץ ישראל. גירסא דינקותא שלי, שעל מלחמת מצווה יוצאים חתן וכלה מחופתם, וכאן אפילו לא צריך היה להילחם על הארץ, כאן יצאו להחריבה.
    השמאל ימשיך לרדוף את העם היהודי, בחסות הציונות הדתית. וייתכן גם שהישוב היהודי בארץ ישראל ייחרב.
    אנשי ה''ממלכתיות'' סומכים על אמונתם שלא יהיה חורבן בית שלישי, על כן הם מרשים לעצמם לסכן את עצם קיומו של הישוב היהודי בארץ ישראל, במסווה של ''אחדות ישראל'' נותנים יד לפשע הנורא ביותר שבוצע אי פעם נגד העם היהודי וסומכים על הנס.
    אז שלא יתפלאו אם יתברר להם שמכסת הניסים לעם ישראל, הסתיימה עם הנסים לאנשי גוש קטיף, שלא חוסלו ע''י ששת אלפים פצמ''רים שנפלו עליהם בחסות הציונות הדתית.

    כל הרבנים האלה המדברים גבוהה גבוהה עמדו על הדם.
    מעולם לא שמענו אותם מתדיינים הרבה כל כך, בענין העמידה על דמו של העם היהודי בכלל, ועל דם המתנחלים בפרט.

    האנשים האלה פושעים!

    הגב לתגובה זו

    • הכי קל להאשים את האחר

      חגי, 23/08/05 20:47

      הסיבה לחורבן היא כולנו. שאלי כל רב- בגלל נפילת ערכים החברה בישראל החלה להתפשר-יותר מדי. זה קרה כי אנחנו התנתקנו ראשונים-מהחברה הישראלית, כשהקמנו כל מיני יישובים נפרדים, הרחק הרחק מאחינו, משאר העם. ולגבי מחשבתך שהכל נובע מחושבם שלא יהיה חורבן שלישי-מומלץ שתשאלי אותם קודם, לפני שאת קובעת מה דעתם.
      ומעבר לזה-עשי לשצמך סולם ערכים-מה קודם? רצועה נוספת בא''י או האחדות? (רמז-על מה חרב הבית השני?...)

      הגב לתגובה זו

      • ושוב, שמענו, הוחרבנו וגם בכינו

        ועוד נבכה הרבה, 23/08/05 21:12

        הרבה, הרבה, הרבה שנים אני זועקת, איפה הרבנים, מדוע אינם יוצאים לרחובות העיר בצעקה גדולה ומרה על כל הדם שנשפך מתוך זדון ליבן של ממשלות דמים וזדון, מדוע הם עומדים על הדם!
        והם אפילו לא ענו. מעולם לא התקיים דיון האם מותר או אסור לעמוד על דם יהודי שנשפך בחסות ה''ממלכתיות''. באותם ימים ישבו הם בבתי המדרשות והרעילו את תלמדיהם ב''ממלכתיות'' ובפלפולי אביי ורבא וכדומה, וגורל ישראל לא עניין אותם כהוא זה, רק בכל פעם שקמה צרה על ישראל, בעטיין של ממשלות פושעות, קפצו הם לדון בתמיכה בממשלות האלה.
        וכאן כל הדיוט מדקלם ביזוי תלמידי חכמים. ומה דינם של תלמידי חכמים המבזים את התורה? מה דינם של תלמידי חכמים המוצאים להם היתרים להכניע את ההלכה לרגלי ה''דמוקרטיה''.
        חשבת פעם על העובדה שבגללם אנו חיים היום בסדום?

        הגב לתגובה זו

        • אני מצטט מדבריך:

          אהרון, 25/08/05 07:26

          ''שבתאים'', ''נאצים'', ''סדום'', ''פושעים'' וכו' וכו'.

          עכשיו תנסי לבדוק מאיזה מקום בלב שלך את עובדת, מאיזה מקום את מקבלת את 'גחלת האש' שבוערת בך.
          כעת, נסי לבדוק האם יש אפשרויות אחרות להתייחס למציאות. האם אפשר לראות את הדברים ממקום אחר. ממקום יותר שליו. נקי. ממקום בו לאלו-ה יש יותר חלל פנוי בתוכך. ממקום בו חיוך מחליף את כיווץ השפתיים.
          שבי על זה כמה דקות, ונסי לראות איך את מעדיפה לראות את החיים שלך ושל סביבתך. שבי על זה כמה דקות ותנסי לראות ש''לא צריך להכריח את הקב''ה לעשות מה שאני רוצה''. תני לזה כמה דקות ותנסי להרפות את האחיזה שלך. תני לזה כמה דקות ותנסי לגלות גם את צלם ה' שבכל אחד אחר.

          אני מקווה שהועלתי במשהו, למישהו.
          ברוכה תהיי.

          הגב לתגובה זו

    • שאלת תם

      אבי, 24/08/05 00:11

      תגידי, לא נותנים לך להתבטא מספיק?
      יש בשביל זה אנשי מקצוע...

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    זו בדיוק הצרה! מה שהיה הוא

    שיהיה והחורבן, 23/08/05 19:40

    אם בעיצומו של חורבן ישוב יהודי, לקראת חורבן בתי כנסת ובתי קברות, אנשי הציונות הדתית מגנים את הקומץ ששמר על כבוד ישראל, אז הציונות הדתית מיותרת. גם לי לא נראה שיהיה שבר בציונות הדתית, לאחר עשרות שנים של משיחיות השקר של ה''ממלכתיות''. עובדה שהפשע הנאצי בוצע, בהשתתפות של בני הציונות הדתית.
    ואני שואלת, בכל הרצינות, האם ה''ממלכתיות'' על פי ההלכה, מחייבת את חורבן הישוב היהודי בארץ ישראל. גירסא דינקותא שלי, שעל מלחמת מצווה יוצאים חתן וכלה מחופתם, וכאן אפילו לא צריך היה להילחם על הארץ, כאן יצאו להחריבה.
    השמאל ימשיך לרדוף את העם היהודי, בחסות הציונות הדתית. וייתכן גם שהישוב היהודי בארץ ישראל ייחרב.
    אנשי ה''ממלכתיות'' סומכים על אמונתם שלא יהיה חורבן בית שלישי, על כן הם מרשים לעצמם לסכן את עצם קיומו של הישוב היהודי בארץ ישראל, במסווה של ''אחדות ישראל'' נותנים יד לפשע הנורא ביותר שבוצע אי פעם נגד העם היהודי וסומכים על הנס.
    אז שלא יתפלאו אם יתברר להם שמכסת הניסים לעם ישראל, הסתיימה עם הנסים לאנשי גוש קטיף, שלא חוסלו ע''י ששת אלפים פצמ''רים שנפלו עליהם בחסות הציונות הדתית.

    כל הרבנים האלה המדברים גבוהה גבוהה עמדו על הדם.
    מעולם לא שמענו אותם מתדיינים הרבה כל כך, בענין העמידה על דמו של העם היהודי בכלל, ועל דם המתנחלים בפרט.

    האנשים האלה פושעים!

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    למה לא הייתה סרבנות?

    אני, 23/08/05 19:35

    מפני שהצבא החכם שלנו דאג לכך, שכל ההסדרניקים ישלחו לחברון, כמו גיסי הצעיר שנשלח עם כל המחלקה, או כמו בן דוד שלי שנשלח לגבול הצפון, ועוד מחלקות בני''שים רבות וטובות שנשלחו למשימות באמת חשובות

    הגב לתגובה זו

    • הם לא היו צריכים ללכת! (ל''ת)

      למעשה הם סייעו, 23/08/05 22:01

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    אני אגיד לכם איך תיכנסו!

    פעיל ימין, 23/08/05 19:09

    לא נתגייס לצבא, לא נכיר במדינת ישראל, לא נעשה שום דבר לטובת המדינה וכו' וכו' אבל אנחנו כן נשפיע על דעת הקהל, כן נתיישב שוב ביש''ע כולל בגוש קטיף וכן נאכל לשמאלנים את הלב!!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק מאוד

      ניר, 23/08/05 20:16

      נראה עכשיו איזה ימני דתי ציוני ירצה להתגייס לצבא זוועתי שכזה שבראשו עומד ליצן מרושע שדכפוף לעוד צמד מוקיונים????
      אני אישית כשיגיע הזמן לא ארצה לשלוח את בני לצבא בזיוני שכזה!
      נראה על מי הצבא יסתמך עכשיו....
      על הצפונבונים שלא רוצים אפילו לעשות טירונות של גובניקם שמא יהרס להם הפן.....

      הגב לתגובה זו

      • תגובה ציונית הולמת

        מושיקו, 24/08/05 02:45

        השמאל והחילוניים שאתם כה שונאים יצר את הציונות ולא חיכה לגאולה באירופה עד אין קץ, הקים את צה''ל, הקיבוצים, יצר תשתית סוציאלית שהייתה מדהימה ובאמת אור לגויים , כל זה עד 67 וההתנלחויות ששינו את סדר היום של המדינה ומשאביה לכיוון משיחי מטורף חסר תוחלת. אין לי שום כבוד או הצדקה לכל אחד שלא מתגייס - שמאל או ימין - דתי חרדי או חילוני, ובכל זאת אתם לא מעריכים את העובדה שמאות אלפי חיילים שמאלנים עוכרי ישראל הגנו בגופם על התנחלויות שלא הסכימו עם קיומן, ולפעמים אף חרפו נפשם למען מטרה שלא נראת להם הגיונית. הם לא סרבו פקודה. עד היום, האנשים שנמצאים בסיירות המובחרות הם או שמאלנים-חילונים שאתם כה אוהבים לשנוא, או דתיים.

        הגב לתגובה זו

        • תגובה למושיקו

          ניר, 24/08/05 13:53

          אף אחד לא שונא שום שמאלני אלא אנחנו לפי התורה המשיחית שלנו שאתה מגדיר כלשונך אוהבים ומכבדים כל יהודי באשר הוא. לגבי השמאלנים החילונים שמשרתים בצבא - אולי בעבר זה היה כך אבל כיום קשה מאוד למצוא חבר'ה שמשרתים בצבא בשביל אידיאולוגיה ושמירת הארץ. רוב רובם נמצאים שם בשביל המאצו'איות הגברית שלהם ולא כי באמת הם היו רוצים להיות שם.
          אוהב אותך אח שלי....

          הגב לתגובה זו

  • 28.

    המאבק נפל בגלל עבודת אלילים

    צחי, 23/08/05 19:01

    בביה''כ הר שלום ניתן היה לראות כיצד כל המאבקים נפלו.
    הנוער במקלט המבוצר היטב התלבט קשות האם לשמוע לרב אידלס שהגיע לסיכום עם המשטרה, ואז אדם מבוגר נוסף הטיף בהם שאסור להם לזלזל באמונת חכמים וזה הענף שעליהם יושבים. פשוט הסיט אותם מאמונה ובטחון בה' לאמונה בבני אדם. וזה בדיוק כל הסוד של הכשלון בשורה אחת. מתנגדי ההתנתקות פוסחים על שני הסעיפים, הם מאמינים ובוטחים בה', אך במקביל גם בוטחים באותה מידה בבני אדם. כך הם מאמינים למדינה, לצבא, ולרבנים.
    אם אדם שעומדים לגרש אותו מהבית מחבק את המגרשים ונותן לו תחושה שזו גזירה מלמעלה ושאין לו שום בחירה חופשית בנושא, אל לא לבוא בטענות כלפי החייל על כך שהוא אינו מסרב פקודה.

    צריך לחזור לאמונה בה' לבדו, מפני שאין עוד מלבדו. אם הקול הפנימי שלנו אומר משהו אחד והרב או מנהיג אחר אומר משהו אחר, אין כל סיבה לשמוע בקולו.

    הגב לתגובה זו

    • בהיר ונכון! (ל''ת)

      משיחיות השקר, 23/08/05 19:56

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    כמה ספיקות קיימות בעם אחד????? (ל''ת)

    טובה, 23/08/05 19:01

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לנוצרים כאן יהיה הכי טוב

    רבקה, 23/08/05 19:00

    האמריקאים ישמרו עליהם, גם האירופאים וגם הקב''ה

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הנתון הנכון היחיד לגבי הפיצוי

    אתי, 23/08/05 18:22

    למשפחות הוא-150000 דולר עבור הבית. כל מי שצפה בבתי גוש קטיף , שגודלם מתאים למפחות ברוכות ילדים, מבין שההשקעה בבנייתם היתה גדולה יותר. ועכשיו ,שערו בנפשכם איזה בית יוכלו לבנות בסכום שקבלו? דירה בת 3-4 חדרים לא יכולה לענות על צרכי משפחה עם 8-10 ילדים. אבל אותך זה באמת לא מעניין...

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הציבור הדתי לא ישכח ולא יסלח. (ל''ת)

    אבי, 23/08/05 18:22

    הגב לתגובה זו

    • לא סופרים אותכם (הדוסים) ממטר

      אאא, 23/08/05 19:10

      אל תאיים, ראינו מה אתם שווים.

      הגב לתגובה זו

      • אתה צודק! בן נון, שרלו ודומיהם (ל''ת)

        הרסו את היהדות!, 23/08/05 19:56

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    אבי ביבר, צדיק בסדום (ל''ת)

    בזכותו יש עתיד, 23/08/05 18:19

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    דתיים, חילוניים, כנסו!~! חשוב!

    יהודי טוב, 23/08/05 17:51

    אני לא מבין מדוע הדתיים מתנגדים לפינוי ההתנחלויות. הרי זה ברור שברגע שייגמר הסכסוך הישראלי - פלסטיני, נגמר תפקידה ההסטורי של הציונות החילונית. אין להם מה להציע .כלום. אחרי סוף הסכסוך , שיקרה ב''ה בעוד שנים ספורות, רק אז יתחיל עיצוב זהותה היהודית והתרבותית של המדינה, שילוב נכון של יהדות ודמוקרטיה כמו שהרבה אנשים רצו ( דתיים מתונים וחילוניים שפוייים שלא איבדו קשר עם היהדות ), נהיה יהודים טובים ואמיתיים כמו ישעיהו ליבוביץ, אסא כשר, אברהם בורג, פרופ' אבי רביצקי, הרב לאו, ולא המטורללים האלה מהגבעות שאיבדו קשר עם המציאות. את הללו שיבשה המשיחיות לחלוטין והם אינם מבחינים בין עיקר וטפל. הרי זה כל כך ברור שכל זה יקרה,איך אף אחד לא רואה את זה ?

    כל מה שקורה פה בעצם זה תהליך של כור היתוך יהודי, וההתנתקות זו בעצם סוג של ''מלחמת האזרחים'' המעצבת של הזהות היהודית של המדינה, כי הרי כל מדינה עבדה תהליך כזה לשם עיצוב זהותה האמיתית.

    לדעתי הציונות הדתית צריכה להיות הרראשונה שחותרת להסכם שלום עם הפלשתינים, ואז להתחיל לעצב זהות יהודית אמיתית, סובלנית ומתונה, כמו שאמור להיות במדינתו הדמוקרטית של העם היהודי.
    ואני לא אדם דתי , אני בן 22 חילוני לגמרי, ממשפחה חילונית לגמרי, הצבעתי שינוי בבחירות אך הבנתי שטעיתי.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    עינת ברזילי, שהרה בלאו, טור פז

    כמה שמאלנים פה., 23/08/05 17:50

    יעל משאלי.
    שנבל באמצע.
    רק רועי שרון אינו שמאלני וגם הוא מתנגד לסרבנות לגירוש.
    הכתבה שיטחית ומטופשת כי היא לא בדקה כמה דתיים השתתפו בגירוש?
    ומה הרקע שלהם.

    הגב לתגובה זו

    • זה סיקור לא דעה אישית! (ל''ת)

      לכמה שמאלנים פה, 23/08/05 19:02

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    ד''ר כהן הנכבד

    איציק, 23/08/05 17:43

    לא יהיה שבר בציונות הדתית בגלל שכבר לא נשאר ציונות דתית 2 ח''כים למפדל ו- 1.5 למימד.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ''רעשני באופן מוגזם'' ?

    איזו רגישות, 23/08/05 17:43

    ציבור עובר טרנספר. אין פיגועים, אין התנקשויות, אין יריות, אין מטעני צד, יש קצת צבע ושמן (וקצינים יללנים) - איפה ניתן בעולם למצוא עוד ציבור מאופק וסבלני כל כך? מי שמעדיף לבכות או לזעוק במקום להגן על ביתו בכוח הוא רעשני באופן מוגזם?

    כמו כן, לצה''ל אלפי סרבנים בסרבנות שצה''ל הפך אותה לאפורה [שלח למשימות אחרות] - הרמטכ''ל הודה בכך. זה לא קשור להוראות הלכתיות, זה שייך ל- 7 מצוות בני נוח. טרנספר נגד אוכלוסיה אזרחית חפה הוא פשע נגד האנושות, ומי שקיבל פקודה לבצעו חייב לסרב. לא צריך לשמוע בשביל זה פסקי הלכה, מספיק להיות אדם. [והלך על הסיכוי שהתגובה תכנס...]


    הגב לתגובה זו

    • ומה עם ''פינוי מכובד וקורע לב''?

      תצטט ביושר!!!, 23/08/05 19:06

      הצעקות על החיילים והבכי היה מאד קולני, זה לא גורע מהכאב. מי שהתפנה בשקט זכה ליותר אמפטיה מהחברה

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    סיוע הומניטרי

    סיוע הומניטרי, 23/08/05 17:39

    שלום רב. אנחנו מארגנים סיוע הומניטרי כדי לעזור למשפחות עם ילדים קטנים ו/או אנשים מבוגרים. הן מיטלטלות בין בתי מלון ודיור זמני וזקוקות בדחיפות למקררים משרדיים קטנים לאיחסון חלב, תרופות וכיו''ב. מודגש כי הכסף לא ישמש לצרכים פוליטיים. מי שמעוניין לתרום שישלח לי מייל ואתן פרטים מדויקים.
    sgnospam-paamonim@ yahoo.com

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    המתנחלים בוכים ומתעשרים

    גלזר, 23/08/05 17:32

    זר שהיה נוחת מהמאדים והיה קורא עיתונים, שומע רדיו או רואה טלוויזיה, היה מגיע די מהר למסקנה שהפינוי מרצועת עזה נעשה באכזריות אין קץ, על ידי צבא כיבוש אטום לב שהתנפל על קבוצת אנשים תמימה וזרק אותם מבתיהם.

    בלי הכנה, בלי הודעה מוקדמת, בלי פיצוי ובלי עזרה - ועכשיו הם נידונים לגלות קשה ואכזרית, ורק כותונת לגופם. למתנחלים יש את הכישרון להפוך תמיד לקוזק הנגזל.

    הם תמיד יציגו את עצמם כמקופחים, כמסכנים שמתעללים בהם, כמיעוט מדוכא - למרות שהאמת הפוכה בתכלית. הם מתלוננים על הכל: על שלא הכינו להם ''שום פתרון'', על ששיכנו אותם בדיור לא הולם, על הקראווילות הקטנות מדי, על בתי המלון העמוסים מדי ועל הילדים והתינוקות שסובלים ממחסור במטרנה ובמוצצים.

    חלקם אפילו לא הואילו לארוז את מטלטליהם. מבחינתם, שהחיילים ''הסמרטוטים'' (כמו שכינה אותם אחד) יארזו עבורם. כי הם אדוני הארץ והצבא הוא משרתם.

    בין תלונה אחת לחברתה, הם שוכחים לספר שעד הרגע האחרון - ואף אחריו - הם האמינו שההשגחה העליונה תעצור את הפינוי. ''בעזרת השם יתברך, הציבור בגוש קטיף לא ייעקר ממקומו'' - הבטיח להם חנן פורת. והראשון לציון הרב מרדכי אליהו לא היסס להתנבא: ''היה לא תהיה''.

    הם לא מספרים שכבר חצי שנה, מפברואר 2005, כשחוק ''פינוי-פיצוי'' עבר בכנסת, מתחננים אליהם ראש מינהלת סל''ע יונתן בשיא ומנכ''ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, שיבואו לדבר - אך הם סירבו להגיש מסמכים או לתת נתונים. את המכתבים מהמינהלת שרפו, ועכשיו הם מתלוננים שלא קיבלו פיצויים ושאין להם מגורים ראויים. אז מה זה אם לא שיא הצביעות.

    בתחילת הדרך הקציב האוצר 3.5 מיליארד שקל פיצוי למתנחלים המפונים. אבל הם גייסו עורכי דין והציגו שורה ארוכה של דרישות. התוצאה - הפיצוי הלך ועלה. התמורה לקרקע חושבה לפי מחיר מגרש בקרית גת. הפיצוי לבית הועלה מ-700 דולר ל-1,000 דולר למטר מרובע, שווי בתי העסק חושב לפי נוסחה נדיבה במיוחד, ובנוסף הם קיבלו פיצוי אישי לפי מספר שנות המגורים, חופשת הסתגלות על חשבון המדינה לשישה חודשים, פנסיה לבני 55 ומעלה ושכר דירה לשנתיים.

    בממוצע תקבל כל משפחה פיצוי של כ-450 אלף דולר, יותר ממה שקיבלו מפוני ימית, ויותר משווי ההשקעה של רוב המשפחות. למשל, משפחה שגרה בשכירות במשך שנתיים, ושילמה כמה מאות שקלים כשכר דירה בחודש, תקבל 150,000 אלף דולר פיצוי. אתם מכירים השקעה טובה מזו?

    הרעיון היה שהם יקחו את הסכום הנאה, ישכרו דירה, יקנו בית, ולא יבואו לאף אחד בטענות. אבל אז העלו המתנחלים את רעיון הקהילה - מעבר כיישוב שלם, אותו תקים המדינה בעבורם לאחר שתממן דיור זמני בקראווילות. כך גם יקבלו את הפיצוי הנדיב, וגם המדינה תעשה בעבורם את הכל.

    שרון נכנע והסכים, ועכשיו ממשיך מנכ''ל משרדו לשבור שיאים. הוא מציע להרחיב עוד את היישוב ניצן כדי להקים שם מחדש את נוה דקלים - לרבות כל מוסדות הציבור והחינוך - כדי שיהיו מקומות עבודה גם לראש המועצה ולכל העסקנים.

    זה בזבוז זועק לשמיים. כי באשקלון, למשל, יש 1,200 מגרשים מוכנים לבניית וילות, ליד הים, באזורים מצוינים. יש שם מוסדות חינוך מתאימים, כבישים ותשתיות. אבל זה לא מספיק טוב בעבור אדוני הארץ. גם מפוני אלי סיני שבצפון הרצועה רוצים עוד. הם הקימו מאהל ליד יד מרדכי, למרות שהכינו להם מבנים יפים בכרמיה, באור הנר ובקיבוץ מפלסים שבדרום - לשכירות לשנתיים - עד שבתי הקבע שלהם יהיו מוכנים. אבל גם הם רוצים לעבור כקהילה, עם כל המוסדות, ולקבל בינתיים קראווילות. כי כך יאה וכך נאה לאדוני הארץ.

    הגב לתגובה זו

    • מאמר ארוך, חבל על זמנך

      שמוליק, 23/08/05 18:07

      חוץ ממני לא חושב שעוד מישהו קרא את כתבתך. אני ממליץ לך לשלוח לעורך האתרים האלו

      הגב לתגובה זו

    • אוויל, לא יפה להעתיק כתבות... (ל''ת)

      עין נשר, 23/08/05 18:13

      הגב לתגובה זו

    • THEY ARE ''PROFESSIONAL VICTIMS

      DANIEL, 24/08/05 12:28

      they have a monopol on being victims. Nobody but them knows anything about suffering...come on leave us alone

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    תתפקחו ,דתיים.

    יוסי, 23/08/05 17:21

    אין לכם עתיד, אמונתכם אמונת שווא,הולכים כמו עדר אחרי איזה רב שין לו מושג מה נעשה סביבו.
    אז תתחילו לגלח זקנים, להתלבש כמו שצריך, ותחבשו כובע קסקט ,זה מגן טוב יותר מפני השמש במקום כיפה, תתפקחו כבר .יא אללה .

    הגב לתגובה זו

    • זה זמני

      שמוליק, 23/08/05 18:11

      כמה ילדים יש לך או אתה מתכוון להודליד ?
      נראה שלדתיים יותר. ובהנחה ורק 20% יהפכו לחילונים, בסוף השלטון יהיה שלהם ורבניהם ולא שלך. זה במידה והערבים לא יגיעו קודם, ואז לא אתה ולא הדתיים יכלו לשלוט

      הגב לתגובה זו

    • אחרי לחווה

      ששון חממי, 23/08/05 19:07

      הולכים כמו עדר אחרי איזה רב?!
      אם יש ציבור שלא הולך כעדר, זה הציבור הדתי שלא עושה דבר מבלי לשקול ולחשוב.
      אני מכיר אחרים שהולכים כעדר אחרי אופנות מטורפות שכמה מטורללים מצרפת החליטו שככה הולכים. צבעי שיער לא ברורים. נעליים ובגדים שלפני חצי שנה כולם היו בטוחים שזו תחפושת. אם בעוד יומיים יחליטו שזקן זה אין לא תמליץ לדתיים לגלח אותו, נכון?!

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    ניתוח ממוקד ונכון! (ל''ת)

    דלית, 23/08/05 17:04

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אחלה כתבה

    טל, 23/08/05 17:01

    סחתיין

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    תחנה הבאה-יהודה ושומרון (ל''ת)

    ff, 23/08/05 16:56

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    לא 4 אלא 1 מתחזה (ל''ת)

    טעיתי, 23/08/05 16:56

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    4. הוא פסיכי שמאלני מתחזה. (ל''ת)

    לא מצחיק, 23/08/05 16:55

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כתפיו הרחובות של הרב שמואל אלי

    אמת מארץ, 23/08/05 16:46

    לו בודאי יש כתפיים מאוד רחבות, באחת המודעות שבוע שעבר הוא כבר נקרא מרן הרב שמואל אליהו. מתי יתחילו לקרוא לו המקובל האלוקי?
    אני חוזר ומזכיר לכולם שהרב אליהו ושפירא הם שני זקנים בעלי שגעון גדלות שבגלל הפז''ם שלהם חשבנו שהם מנהיגנו, אך הם התגלו ערום ועריה כשני גמדים טרוטי עיניים

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה שקולה בסלע (ל''ת)

      אייל, 23/08/05 18:09

      הגב לתגובה זו

    • תתבייש לך

      נועם, 23/08/05 20:11

      אם היית מכיר את הרבנים האלו מקרוב לא היית מעז לדבר בצורה כזו בכלל!
      אני מכיר את הרב מרדכי אליהו כבן בית אצלו והלוואי והיה לכם מישהו שמגיע לקרסוליים שלו. תנסה לעמוד לידו נראה אם לא תרעד מהעוצמה שלו.
      טיפש!

      הגב לתגובה זו

      • תודה על המחמאה

        אמת מארץ, 24/08/05 10:06

        אם אתה מכיר את הרב אליהו מקרוב, כדאי שתשים לב לכל הזיגזגים שלו (בלשון עדינה),האם הוא שוכח מה שאמר אתמול או שלשום, מה בדיוק הבעיה אצלו? ע''ע סרוב פקודה, רבדים

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    לכל אלו שהתפללו

    בורא עולם, 23/08/05 16:26

    לכל אלו שהתפללו במיוחד לאלו שבכו התנדנדו ועשו תנועות עים הידים - אני מאוד מצטער שלא יכולתי להענות לבקשותכים.
    הייתי בחופשה (שייט באיים היוונים היה נהדר).

    תמשיכו להתפלל אני צריך לעבור על החומר שהצטבר על שולחני בעת שנעדרתי אני מקווה שאגיע גם לבקשות שלכם מתי שהוא.

    בברכה

    א. דוני

    הגב לתגובה זו

    • אתה חושב שאתה גדול

      מלכה זהבה, 23/08/05 18:46

      אוי ליום בו תדע כמה שאתה טועה
      בוש והכלם להשתמש בשמו של בורא עולם אתה סתם מנוול שחושב שהצד שלו ניצח אינך אלה טועה לידיעתך אחד מסימני ביאת משיח הינו שצד השמאל גובר על הימין וזה בדיוק
      מה שקורה עכשיו אז בבקשה ממך
      הורס עולם בפעם הבאה שאתה יוצא לחופשה תדאג שלא לחזור ממנה

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מה החידוש?

    מה, 23/08/05 16:24

    המאמר לא מחדש שום דבר. כל הדברים ידועים. אז מה הסיפור שלה?

    הגב לתגובה זו

    • זה מרכז ומסכם את הדברים.

      א, 23/08/05 18:46

      ולי, כאדם חילוני, זה דווקא חידש.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    רק דגים

    צוריאל, 23/08/05 16:19

    כל כך קל להיות ממלכתי. אבל רק דגים מתים שוחים עם הזרם.

    הגב לתגובה זו

    • אין קשר

      מישהו אי שם, 23/08/05 19:08

      כן אבל כשבא אריה לטרוף אותך לא תקרא לאנטילופה לעזרה ?

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    ממשיכת דרכו של טור פז

    אביבית, 23/08/05 16:12

    לעשות את הכל כדי שיהיה ריב בין אחים בציונות הדתית.
    גועל נפש!!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    צבא העם,מול צבא השם.

    חיים כהן, 23/08/05 16:10

    צבא העם ניצח,וכדאי לצבא השם לשאול את עצמם בפעם המי יודע כמה למה לא נענה לקריאתם.?לקריאת עובדיה,ואליהו,ושפירא,לפולסות,לשקי העפר,לתפילות המוניות בכותל.מאותה סיבה שלא נענה ה'' בשואה

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    בנוגע לסוגיית הכתפיים הרחבות

    ניר, 23/08/05 16:01

    עליה מדבר הרב שמואל אליהו. מדהים לגלות כל פעם מחדש את ההתעלמות המתנשאת מפסיקותיו של הרב ליכטנשטיין עליו מתבססים דמויות כמו הרב שרלו.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה חשובה! (ל''ת)

      עמית, 23/08/05 17:28

      הגב לתגובה זו

    • זו בדיחה

      עינת, 23/08/05 17:38

      הרב שמואל אליהו מדבר על כתפיים רחבות....
      רוחב הכתפיים של הרב שרלו שליט''א גדול פי כמה וכמה מרוח הזרת של שמואל אליהו, שיודע באמת לחבר כמה תפילות, לתת פסוקים לשמות, להסביר את אביו המזגזג ולזגזג יחד אתו, ועוד כמה הישגים של רב.
      בכלל, נדמה לי שהוא מקבל משכורת ממני ומכם בתור הרב של צפת. מעניין מתי הוא היה שם בפעם האחרונה...

      הגב לתגובה זו

      • בתור מה

        אדם, 24/08/05 17:39

        החלטת שהוא פחות תלמיד חכם מה''רב'' שרלו? כי לשרלו יש יותר כתבות ב''הצופה'' ומוציא פסקים מלאי השקפות זרות ליהדות?
        את כלל מכירה את ידיעותיו של הרב אליהו? או של שרלו?
        אנשים מזעזעים מדברים מבורות.

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    ןמה עם המחשב שלי? (ל''ת)

    מיימוני, 23/08/05 15:53

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    רב אליהו ימשיך להנהיג את כולנו

    יהודי, 23/08/05 15:42

    זה לא יעזור לכם - בזכותו לא היתה אלימות מסוכנת בזמן בגירוש!! החילונים אפילו לא מבינים את מערכת הערכים של הדתיים!

    הגב לתגובה זו

    • היה לא תהיה (ל''ת)

      רמי, 23/08/05 17:28

      הגב לתגובה זו

    • הרב אליהו יהיה המנהיג שלך ושל

      אייל, 23/08/05 18:11

      עוד כמה שוטים

      הגב לתגובה זו

    • רק אדונינו ומלכינו

      אברהם, 23/08/05 23:11

      מלך המשיח הרבי מלובביץ', הוא יגאל את עם ישראל ולא המזרחי שחוטאים יום יום בקידוש השם בהידמותם לגויים.

      הגב לתגובה זו

      • ישר לאברבנאל (ל''ת)

        משה, 25/08/05 17:13

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    הרב שפירא אני מתבייש בך

    צוריאל, 23/08/05 15:40

    תתפטר או שתאסף לאבותיך, ביישת את כל הציבור הדתי, לא רוצים אותך, נביא שקר מי ייתן והאדמה תבלע את פיהה ותלך מאיתנו כבני קורח, אתה משתף פעולה עם שלטון מושחת ואני בטוח ששיתפת פעולה עם כוחות הגירוש, לך ואל תציג עצמיך יותר כרב בישראל לנצח נצחים, אתה אמרת שלא יהיה גירוש, גירשו אותנו מארץ אבותינו בשבוע, לא מכיר ביך ברב אני וכל ישובי, אל תציג פניך יותר בחברון.

    הגב לתגובה זו

    • תזהר בכבודה של תורה

      פיליפ, 23/08/05 16:30

      תמיד תזהר איך אתה מעביר ביקורת על גדולים ממך. הערותך לא מכובדים ואינם ראויים לתגובה.

      הגב לתגובה זו

      • אולי גדול ממני בגיל

        נתנאל, 23/08/05 17:15

        הרב שפירא לעולם לא יהיה רבי ומורי, הוא הבטיח שרוב הצבא יסרב לפקודת הגירוש, איך הוא יכול להבטיח דבר שלא נעשה, כן אני בוכה על ארץ ישראל שחלק ממנה נלקחה כל כך בקלות מאיתנו, השקענו את כל כוחינו בהפגנות ובני בין ה3 התייבש והוא היה מאושפז בבאר שבע ואף אחד לא בא להושיעני ואף רב לא שאל לשלומי פרט לרב משה משדרות שלא מש ממני 3 ימים, איפה אתם מועצת יש''ע? רואים אתכים רק כמו סטארים בערוצים השיקריים בטלביזיה השיקרית של כוחות הגירוש, די אתה לא רבי, יחי המלך המשיח , ב''ה בני השתחרר אתמול הביתה לק. שמואל. ויחכה למשיח צידקינו.

        הגב לתגובה זו

        • תגידו, אתם רציניים? אני קוראת

          את האשכול הזה, 23/08/05 20:27

          קודם כל מצחיק, שאחד תוקע סתם, כדי לראות את התגובות, וכולם נותנים לו את התענוג ומגיבים.

          וזה שהבן שלו התייבש... זה פיליטון משעשע - אף רב לא בא לשאול מה שלומו
          אף רב מעולם לא בא לשאול לשלומי, כי הם לא ידעו שאני חולה.

          הגב לתגובה זו

          • אל תגידי ''קן קוקיה''

            מרדכי, 23/08/05 23:07

            1 כותב מהלב, יש לעשות ''סדר בית'' אצלינו משהוא כאן לא הסתדר לי בכל תכנית הגירוש, לדעתי רבנים גדולים ומועצת יש''ע כפרו בשם בהוליכם שולל ציבור שזרוק ברחובות עם ילדים וטף, כן ירבו בע''ה, וע''כ יבקשו ביום הכפורים סליחה ומחילה מאותם אנשים שפוזרו לכל רוח ללא הכנה מתאימה, ישר כח 1 ואלוקים יעזור לכל עם ישראל.

            הגב לתגובה זו

          • אלוהים ישמור!!!

            שלו, 24/08/05 00:43

            איזה עולם של חושך??
            האלו הם בני עמי?
            מה לי ולהם??

            הגב לתגובה זו

    • ל1 מי שמך לדבר בשם ישובך (ל''ת)

      שושו, 23/08/05 16:45

      הגב לתגובה זו

    • תגובה

      אני2, 23/08/05 16:47

      אני מציע לכבודו לתת קצת יותר כבוד לרב בטוחני שיש לו קצת הרבה יותר זכויות ממך אתה פישר קטן

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק 1

      יעקב, ברסל''ב, 23/08/05 16:55

      לא רואה בו את רבי יותר הוא שיתף פעולה עם כוחות הגירוש ממתי מזרחי פושט נורמליים?

      הגב לתגובה זו

    • ישחקו עצמותיך!!! (ל''ת)

      אמן ואמן!!!, 23/08/05 17:06

      הגב לתגובה זו

    • המלך המשיח

      כיפה סרוגה, 23/08/05 17:06

      נדמה לך שהרב שפירא בא לתפוס את מקומו של המשיח שלך ? להזכירך הוא נאסף כבר אל אבותיו.

      הגב לתגובה זו

    • אתה מסלף!

      נחום, 24/08/05 11:47

      הרב שפירא שליט''א מעולם לא הבטיח שלא תהיה היתנתקות.
      מאיפה לקחת את זה!

      הרב שפירא רק פסק שצריך לסרב פקודה.

      אילו היו מצייתים לו - הטרגדיה שראינו לא היתה מתחוללת!

      הגב לתגובה זו