• 15.

    הקשקוש הזה עוד כאן???

    תורידו כבר!, 31/08/05 16:42

    למה אתם עוד מחזיקים את הקשקוש הפסיכולוגיסטי הרדוד הזה כאן?
    נא להוריד ומהר.
    רק אל תשכחו להחזיר לקראת ראש השנה על תקן של ''דבש ונופת צופים''.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    יש אנשים שתמיד הכל ברור להם...

    יוני, 20/08/05 22:18

    תראו את התגובות:
    אנחנו יודעים את האמת על הציבור הדתי ותפיסותיו המשיחיות והרב הזה לא יצליח לעבוד עלינו.
    אנחנו יודעים שלמתנחלים אף פעם לא היה אכפת מאנשי עיירות הפיתוח.

    מאיפה אנחנו יודעים את כל הדברים האלה? אה, כן, ככה הם מצטיירים בתקשורת. אבל זו בדיוק הנקודה של הרב פויירשטיין, שהמתיישבים לא הצטיירו בצורה אנושית ואמיתית אלא נעשתה להם דמוניזציה, ואת זה יש לשנות, ולנצל את ההזדמנות הכאובה של סיקור הפינוי כדי לראות אותם כפי שהם.
    אז מה התשובה?
    אל תנסה לעבוד עלינו. אנחנו יודעים את האמת. מאיפה? מהטלויזיה!

    ולגופו של עניין - אנשי גוש קטיף תרמו רבות לעיירות הפיתוח בסביבתם, ומי שטוען אחרת מניח הנחות מחוסר ידע.
    ולגבי חוסר הדמוקרטיות של ציבור זה - מתוך אלפים רבים של דתיים בצבא, כמה סירבו פקודה? עשרות?וזאת במצב שרובם המוחלט דוגל בערכי יישוב הארץ ורואה אותם נרמסים מול פניו, וכאשר חלק לא קטן מרבני אותו ציבור קוראים לסירוב פקודה!
    כמו שציין כבר מישהו, סירוב הפקודה משמאל היה במספרים גבוהים לא פחות, וזאת בלי קריאות של רבנים לסירוב פקודה.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    טו באב - חג עם סמלים פגאניים

    רן, 20/08/05 17:04

    הדת היהודית לא צמחה יש מאין.
    ניתן למצוא בתנך עקבות רבים של דתות קדומות ממנה.
    טו באב הוא דוגמה לכך. בעמים מסביב היו פולחני פוריות בכרמים ובשדות. המיניות והפוריות של האדם קושרו אל פוריות החקלאות.
    החג 'גוייר' כהלכה ונקבעה לו מסורת היסטורית, תופעה ידועה של סינקרטיזם.

    החוגגים אותו, חוגגים למעשה חג פגאני

    הגב לתגובה זו

    • בתנך אין עקבות לדתות קודמות

      ישראל, 20/08/05 22:04

      יש אזכורים מפורשים. זה ברור ומוצהר - הדת של התנך היא דת חדשה, שבאה על רקע דתות פגאניות ישנות. ואין כל פסול בזה שדת חדשה לוקחת חגים ''ישנים' '' ומגיירת אותם - בזה היא יוצקת בהם תוכן ומשמעות חדשה. כך למשל גם חג החנוכה שבא להחליף את חג החושך (אלה הלילות הארוכים ביותר בשנה), וחג הפורים שבא להציב אלטרנטיבה לפראוורדין האיראני הקדום. זה חלק מהותי מתורת ישראל - לקחת את השלילי והחסר, למלא ולשפר אותו, ואין בזה כל פסול. כמו שאמרת - מי שחוגג את טו באב חוגג את הגרסה המגויירת והכשרה.

      הגב לתגובה זו

      • חלילה

        רן, 21/08/05 08:58

        מצטער שלא הבהרתי את עצמי היטב.
        איני מציג את הפגאניות כדבר רע.

        הדת היהודית לקחה מעמים שונים ומדתות שונות. כל דת עושה כך (הנדרות והאיסלאם הן דוגמאות בולטות). לנו זה נראה משונה כי הדתות מסביב נעלמו ולכן קשה להתחקות אחר חלק מהשורשים הפגניים שלנו.
        דוגמאות לטקסים פגניים - פדיון הבן, ברית מילה, בר מיצווה, ביכורים ועוד רבים (וטובים).
        אין לי שום ביקורת עם שאילת מנהגים פגאנים

        הגב לתגובה זו

        • i have a feeling....

          yoav, 21/08/05 11:07

          somebody has been reading dan brown's book a litlle bit

          הגב לתגובה זו

  • 12.

    היום אחרי

    דני, 19/08/05 21:30

    טו באב חג האהבה יום אחרי טז באב עם חיריק מתחת ל ט חג האהבה להומואים

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כל פעם שאני קורא אני רותח מזעם (ל''ת)

    מניפולציה זולה., 19/08/05 19:18

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הדתיים נכשלו ,החילונים נכשלו

    ארז, 19/08/05 17:41

    (וגם החרדים)
    הדתיים- הלאומיים-נכשלו בכך שבמשך 38 שנים האמינו למשיחיות השקר ההזויה של ארץ ישראל השלמה, התעלמו מ- 3.5 מיליון פלשתינים ולא נתנו אלטרנטיבה אמיתית לפתרון הסכסוך.
    החרדים-נכשלו בכך שהתעלמו וממשיכים להתעלם ולהתנגד לציונות, למדינה, לסמליה, לצה''ל ולחיים יצרניים של עבודה ופרנסה.
    החילונים - נכשלו בכך שכדי ליצור את הציונות ולממשה הם מחקו יותר מ2000 שנה של זהות יהודית ולמעשה לא נותנים תשובה אמיתית לשאלת הזהות היהודית במדינת ישראל, אלא פשוט בוחרים להתעלם ממנה ולברוח לזהויות אחרות( אמריקאית, אירופית). לכן, דרוש כור היתוך יהודי, זהות יהודית חדשה, שיתבסס על המסורת והתרבות היהודית העשירה, ארון הספרים היהודי, התנ''ך, ועוד ועוד ואיפה הציבור הערבי נכנס בכל זה ? שאלה טובה. בקיצור, יש עוד דרך ארוכה לפנינו, רק התחלנו.

    הגב לתגובה זו

    • הם התעלמו גם מאחיהם כאן

      בעיירות הפיתוח, 19/08/05 19:17

      הם התעלמו לא רק מהפלסטינים אלא גם מאחיהם בעיירות הפיתוח אלה שבשבועות האחרונים קיבלו אותם בשדרות ואופקים ברוחב לב ענק, ''מזרחי כזה''. למה לא גילו את שדרות מוכת הקסאמים כל השנתיים האחרונות? למה לא דאגו לעיירות הפיתוח, למובטלים, לחסרי הדיור?
      תשובה - הם פשוט אינטרסנטים ציניים, שונאי חילונים ונבלות חסרי לב. יש להם ולמנהיגיהם אג'נדה וכל השאר (אנחנו אלא מי?) עדר של סבלים וחמורים לסחוב אותם על הגב.
      גם העובדה שהם שולטים בצבא יותר מטרידה מאשר מעודדת, בייחוד לאור השבוע בו השתבש ההבדל בין רב ומפקד. דמוקרטיה ואמונה דתית חסרת מעצורים וחסרת שכל.
      בחרדה לעתיד ובברכת שבת שלום..

      הגב לתגובה זו

      • אין לך מושג...

        נתי, 20/08/05 23:48

        בניגוד לתגובה האינטילגנטית והעניינית שבתחילת השרשור (שאינני מסכים עם כולה, אך היא בהחלט רצינית ומכובדת), התגובה שלך טפשית ומראה על בורות רשעות ושקיעה בדעות קדומות. כמי שהיה בכל העצרות האחרונות בנתיבות שדרות ואופקים, אני יכול לבשר לך שתושבים רבים באו להזדהות, ולפחות בשני מקרים ראשי הערים באו לנאום בעצרת ודברו על התמיכה שתושבי גוש קטיף העניקו לעיירות הפיתוח, על איך שהם באו כל שבוע לעזור ולתמוך בעניים ומסכנים תושבי המקום, וכידוע (לא לך, כנראה...) רבים ממגורשי גוש קטיף הם בעצמם בוגרי עיירות פיתוח שהקימו ישובים לתפארת ונקלטו בזרועות פתוחות בישובים קיימים.
        מדהים כל פעם מחדש איך שמאלנים מתנשאים שמעולם לא יצאו מהבועה בכפר שמריהו או רמת אביב מטיפים לאנשים אידאלסטים שמדברים פחות ועושים הרבה יותר.
        דוגמא מובהקת לכך היה מאמר מתנשא של עמוס עוז שקרא למתנחלים לרדת לגור ולעזור בעיירות הפיתוח. בתגובה שלח לו תושב ירוחם - בוגר התנחלות בעצמו -שהוא וחבריו אכן באו לגור ולתמוך בעיירות פיתוח, וקרא לעמוס עוז וחבריו לחבור אליהם.
        מיותר לציין שתגובתו של עמוס עוז טרם הגיעה...

        הגב לתגובה זו

    • צודק. עכשיו מה עושים? (ל''ת)

      כוונות טובות, 21/08/05 10:52

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    התגובות מענינות ולא נאיביות

    נקודה למחשבה, 19/08/05 16:35

    הנה בא איזה רב אחד וחושב שיוכל באמצעות דברי חלקות להעביר מסר מסוים. הציבור לא טיפש. נמאס לו מדברי שמן זית זך כמו של הרב לאו ורבנים אחרים, שאחד מן השניים:
    1. או שאינם אומרים למעשה דבר אלא רק מהגגים דברי חלקות מעוטרים וחסרי עומק.
    2. א שהם פשוט מסיתים בהתנשאות בלתי נסבלת.
    בקיצור - התגובות מעודדות כי יש מאחוריהן מחשבה וביקורת טבעית וחשובה.
    שבת שלום לכל עם ישראל, הרבה אור, אהבה ורצון טוב :)

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אין פיוס בלי שיוויון!

    דוד, 19/08/05 15:30

    כל עוד ימשך הפער העצום הזה ביחס בין גודל התרומה לשליטה במקורות הכוח במדינה לא יהיה שום פיוס!

    הציבור הזה מסורס מכל מוקדי הכוח במדינה כגון מהתקשורת ומערכת בתי המשפט.

    נ מ א ס ל נ ו ! ! !

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    התיפיפות

    ברק, 19/08/05 14:24

    תפסיקו להתיפיף מתי הרבנים וההנהגה יבינו שהרצון ''לחבק'' ו''לאהוב'' את כולם ואילו הצד השני רק מחכה שנעוף לו מהעניים הם אוהבים אותנו רק מתחת למצבה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    דברי הבל ורעות רוח

    מישאלה, 19/08/05 12:25

    לא קונים את ה'מריחה' הזאת. יש פה מאבק ומלחמה(!!!), בין ציבור ממלכתי (חילוני ודתי), שמקבל את הכלים של המדינה, לבין קומץ קיצוני שמנסה לשבור את הכלים, בחסות ''תורנית'' מפוקפקת, עם דרשות נמלצות שאין להם ביסוס.

    הגב לתגובה זו

    • זאת לא מריחה, זאת קריאה

      ., 20/08/05 22:07

      זאת קריאה לבניית היחסים על בסיס מחודש. אם את לא רוצה בזה, זאת בעיה אצלך.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    טלוויזיה מביא חדשות?

    רציו, 19/08/05 12:02

    הסתה פרוע של יואב לימור ושאלות מסיתות.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    זוהי פרחחות פלצנית בשם התורה (ל''ת)

    ישעיהו, 19/08/05 11:39

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הכותב שרלטן ממש.

    חשוב להזהר!, 19/08/05 11:20

    אני חושב שהכותב, נניח שהוא גם רב, הוא ממש שרלטן. נראה שיש כאן שני עמים וכל חיבור ביניהם הוא קוסמטי בלבד. כאשר יש מלחמה עם אויב חיצוני יש אחדות מטרה, אחדות דעה ואחדות מאמץ. כאשר יש חילוקי דעות פנימיים יש כאן שנאה ומשטמה. אסור לתת להם לנהל את המדינה ואסור להתפס לסימום של ''בדרכי נועם''. התקופה האחרונה מוכחיה שאם לא הוןלכים בדרך שלהם הם עןשיםפ ברוגז ורומסים כל ערך משותף כולל צה''ל.
    מנהיגים שקרנים, אגואיסטים וגזענים - נמאסתם לגמרי.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    דביק סאכריני וקיטשי (ל''ת)

    בא לי, 19/08/05 11:08

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מהפינוי/התנתקות/גירוש למדתי :

    מנחם, 19/08/05 10:32

    א. רוב המתיישבים/מתנחלים הם אנשים טובים ואפילו מצויינים. ולמרות הקושי הנוראי בעקירתם מביתם ומסביבת חייהם, הם היו מוכנים לשלם את המחיר בלב כבד. מחיר שיש מי שמטיל ספק בו אך הוחלט עליו בדרך עקלקלה ו-בצורה חוקית .

    ב. יש קבוצה לא קטנה מבני עמי שצורת החיים שלי ושל רוב הציבור בישראל, לא מקובלת עליהם. הם רוצים מדינה עם חוק אחר ועם שיטת הנהגה שונה. אותה קבוצה אין בליבה אהבה אלא למוכר לה ולמקובל עליה. היא עלולה להמית אסון על כולנו ברגע שהדברים לא נראים לה.

    ג. יש מנהיגים רוחניים ופוליטיים שלא ראויים לתפקידם. הלוואי ורוב העם היושב בציון, ידע להקיא אותם מקרבו או לפחות לצמצם את כוחם.

    הגב לתגובה זו

    • למנחם

      ברק, מרכז, 19/08/05 16:57

      לגבי סעיף א'
      גם הם (כלומר אני) למרות שהם (אנחנו) אנשים טובים אנו רוצים הנהגה אחרת, ישרה, מוסרית ובעלת ערכים לאומיים ודתיים. והקמת מדינה מודרנית (כלכלית ומדעית) שמבוססת על ההלכה.

      הגב לתגובה זו

      • אין חיה כזו

        משה, 19/08/05 23:07

        מדינת הלכה לא יכולה להיות מודרנית. זה אוקסימרון.

        הגב לתגובה זו