 |
24.
מעניין ומפחיד...
ל"ת
מפוכח,
07/08/05 08:50
|
|
 |
23.
זה הבעיה של השמאל/חילוניים שנא
יניב,
04/08/05 07:39
|
כשנאחזים במשהו, שלא הוכיח ת'עצמו .ונכשל. לא מסוגל להבין זאת. אך ככל שהמציאות תתברר להם יותר.כך ייטב לכולנו ביי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
יפה מאוד וכתוב בצורה מצויינת
ל"ת
אמיר,
03/08/05 19:32
|
|
 |
21.
לקחו תאוריה מעניינת וגייסו אות
לתעמולה.,
01/08/05 22:39
|
מעניין שהכותב אינו מזכיר את ה''מזרח תיכון החדש'' ואת ''תהליך השלום'' ואת העובדה שעד היום חלק גדול מהשמאל מאמין בזה שאנו צועדים לעבר עולם חדש וטוב וש''עם אוייבים מדברים'' וכו' וכו'. לדעתי אלה יותר קרוביםלצלחות המעופפות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה 4 מתארת יפה מאוד את
יש איזון,
02/08/05 04:17
|
הדיסונאנס של השמאל. רק ששכחו להזכיר שם שאחמד טיבי הוא ערבי משכיל ונאור בעל הומור עצמי מפותח מאוד ותומך נלהב בדו קיום אמיתי, שכל קשר בינו לבין ארגוני טרור הוא מקרי בהחלט !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מאמר מרתק חכם ואמיץ !
ריצ'י,
01/08/05 04:00
|
אולי כדאי שהקוראים יצאו רק לרגע מחוץ לעצמם ולא יגיבו למאמר מתוך תגובה לפגיעה באידאולוגיה האישית שהם מחזיקים בה. (גם אני נפגעתי מאחת הדוגמאות, אז מה ?).
אם נצליח לעשות את זה נגלה שהאמירה המרכזית היא פשוט נכונה ולא ניתן להתווכח עליה.
זו עובדה שכאשר אנו נתקלים בעובדות אשר סותרות את השקפת העולם שלנו אנו מתעלמים מהן או נותנים להן פרשנות חדשה, ובלבד שלא תיפגם השקפת העולם שבנינו לעצמנו בעמל כה רב, ובטח שלא המקום המרכזי שלנו בתוכה.
הדיסונאנס הקוגניטיבי נחווה בתוכנו כאיבוד שיווי המשקל הנפשי שלנו ומכיוון שהתחושה הזו היא בלתי נסבלת אנו נוקטים בכל האמצעים על מנת להשיב את האיזון על כנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדי שחור לבן, המאמר הזה
דייזי,
חיפה,
08/08/05 17:24
|
לי באופן אישי קצת קשה עם נימת השחור לבן המוצגת במאמר. המשפט ''יעברו מוילה באזור א לוילה באזור ב'' מעיד לדעתי על חוסר רגישות גדול מאוד, גם בגלל שהמשמעות של המעבר הזה זה גם אובדן עבודה, קהילה, והוא מאוד טראומטי. אנשים הם לא עכברי מעבדה שזקוקים רק לוילה. בנוסף אלה עובדות שגויות כי מרבית האנשים לא עומדים לקבל שום וילה, בניצנים יש מקום לשלושה ישובים בלבד, ושאר האנשים עומדים לקבל פיתרון ל3 חודשים ואחר כך שילכו לחפש מבחינת המדינה. אני כן בעד פיתרון מול הערבים וגם במחיר של מסירת שטחים אבל היחס של המדינה לאנשים האלה, שתכלס הם אלה שמשלמים את המחיר ולא אף אחד אחר הוא מחפיר, ולדעתי זה מה שמניע רבים רבים להתנגד להתנתקות. (כמוני למשל) הניסיון להפיל הכל על אידיאולוגיה הזויה הוא ניסיון, לדעתי ליצור דה לגיטימציה להתנגדות להתנתקות שבהחלט זה אינו מקורה היחיד, אם כי יתכן שאצל חלק מן האנשים זה כן מקור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד תחום שבו זה מוכר הוא
Neko,
01/08/05 15:43
|
תחום ההימורים: כשהימור נכשל ומאבדים הרבה כסף (גם בשוק המניות למשל), רוב האנשים פשוט ישקיעו _עוד יותר_. זה בדיוק זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניקו, לבן שלך
אף מילה,
01/08/05 20:22
|
|
 |
ואני הייתי מוסיף
י,
01/08/05 14:53
|
שמה שאתה מציע לקוראים ולמגיבים (''...לא יגיבו למאמר מתוך תגובה לפגיעה באידאולוגיה האישית שהם מחזיקים בה'') הוא בלתי אפשרי, מהסיבה הפשוטה שאותן תגובות הן בעצמן דוגמה מצוינת לתיזה (''כאשר אנו נתקלים בעובדות אשר סותרות את השקפת העולם שלנו אנו מתעלמים מהן...'')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיזו דוגמא נפגעת ?
ל"ת
שאלה,
01/08/05 05:15
|
|
 |
שאלה מיתממת ומיותרת, לא ?
ריצ'י,
01/08/05 06:46
|
הכותב ניסה לרמוז שאין דבר כזה חייזרים וצלחות מעופפות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
סוף העולם ב2006
ron,
01/08/05 03:01
|
רק שתיהיה בעניינים לפי ספר דניאל סוף נעולם יבוא ב2006,ולפי המצב בשטח.....ואללה,יש מצב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2007 יא אידיוט!!!!!!!!!!
דניאל,
01/08/05 12:33
|
|
 |
18.
חתיכת אידיוט!!!!!!!!!!!חשוב!!!
david,
01/08/05 02:51
|
קודם כל חכה חכה ועוד אל תפתח את פיך נראה ב15 לחודש בדיוק על ה''דיסוננס קוגניטבי שלך'' ורק שתיהיה בענינים,אתה נולדת כאן בציון,ארץ ישראל ואתה חיי בה בשל אותה תיאולוגיה שאתה כל כך בז לה,תחשוב טוב למה בכלל יש פה מדינה,ומי אישר,מי בנה ולמה,חתיכת מטומטם!!!! נ צ ח י ש ר א ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע, תן לי להבין משהו,
לאון,
כאן,
01/08/05 07:59
|
אם אכן תהיה התנתקות מעזה באוגוסט, אתה תודה שטעית? או אולי אז דווקא תסביר למה זה בכל זאת ''רצון השם''?
ועוד דבר, אם אני לא טועה ''אידיוט'' היא מילה ביוונית. עברי, דבר עברית! אנא, אם אתה רוצה לגדף את הכותב השתמש במילים עבריות: כסיל, בוּר, עם-הארץ אפילו טיפש - יש, ברוך השם, מספיק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אידיוט לא הבנת
david,
01/08/05 09:08
|
דיברתי על שני דברים שונים,אחד זה הדיסוננס של הכתומים,שעוד מוקדם להגדיר אותו כדיסוננס חכו ותיראו יהיה פה בלאגן גדול,ובלי קשר הערתי לאדון פרסיקו על יחסו ל''תיאולוגיה'' של עם ישראל,הבנת??? ואם תיהיה התנתקות זה לא אומר שטעיתי,הייתה שואה גם זה לא אומר שאין בורא עולם,זה אומר שאנחנו רפובליקת בננות שבראשה עומד יותר מדיי זמן מלך שיכור ורמאי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיסוננס בריבוע
אחד שזוכר,
02/08/05 12:34
|
דוגמא מעולה לדיסטוננס סיפק לנו דויד: השואה היא אולי לא הוכחה שאין משהו שנקרא ''בורא עולם'' - זו שאלה פילוסופית ומדעית כבדת משקל - שלא קשורה לשואה, מפני שהעולם נברא 4.5 מיליארד שנים לפניה - אבל השואה היא הוכחה מוחלטת שאין אלוהים במובן שהבו מאמין מר דויד: אל ארך אפיים, חנון, רב חסד ורחמים, שכל הגויים רועדים מפניו והוא קורע אותם לגזרים, ושדואג לעמו כמו רועה לעדרו. אם לי היה רועה כזה, הייתי מפטר אותו מזמן ואפילו תובע אותו על רשלנות פושעת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
עם ישראל לא שינה את האידאולגיה
ל"ת
שלו אף פעם,
שטויות!!!!!!,
01/08/05 00:06
|
|
 |
נכון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ל"ת
עם,
ישראל,
01/08/05 16:29
|
|
 |
16.
ציטטה של דמבלדור בנושא
יובל,
פ''ת,
31/07/05 18:19
|
''Dumbledore says people find it far easier to forgive others for being wrong then being right'' JKR@HP.HBP
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מכל הכתבה הזו הבנתי דבר אחד
נתי,
31/07/05 16:26
|
השמאל לוקה ב-דיסוננס קוגנטיבי ברמה קשה ביותר. האיסלאם מצהיר שהוא לא יפסיק טרור עד שתקום מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, על חורבות מדינת ישראל. מי לא מקשיב למציאות זו וממשיך לחלום על שלום דמיוני? - השמאל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז כנראה שלא הבנת כלום ידיסלקט
ל"ת
הדס,
31/07/05 17:10
|
|
 |
נתי-תגובה ימנית שמתאימה לכל
ל"ת
מקרה,
31/07/05 17:53
|
|
 |
14.
אני רואה הקשר ב-...
הקושר,
מרכז,
31/07/05 16:05
|
מי שכתב את הכתבה הזו בלבד... אין שום קשר, יש אלהים, ישוע אמר שלא תהיה אבן על אבן באותו דור וכך היה... אמינו או לא... ולגבי אלה שאומרים שאין אלהים כי לא רואים אותו, אז איך אפשר לומר שבשחר יש גזים או בעמקי אוקאנוס יש דברים X ו-Y כאשר אף אחד לא היה שם ולא בדק באמת? ומי עשה הכל, אצבע האדם? וזה כמו להגיד שמי שכתב את הכתבה הזאת הוא חכם מאוד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
וכמו שכבר נאמר.....
רפי,
31/07/05 15:40
|
סתם נסיון אידיוטי לנסות ולהפוך את המתנחלים ללא שפויים אידיוטים וכו' והכל בשם ההתנתקות שמשום מה מעריציה מרבים להתרכז באיזור המרכז צפון ת''א למותר לציין כי באמת לו גרתי שם ולא היה איכפת לי מאחיי אזי הייתי אולי אוחז בדעתם אבל מכיון שההיפך הוא הנכון ואיכפת לי מהאנשים הנפלאים הללו אשר בחירוף נפש ובסכנות אין קץ הלכו וישבו את חבל הארץ הזה ועכשיו לא רק שיורקים להם בפנים גם נותנים להם מכות ומנסים בכל דרך אפשרית לשכנע אני שמח שאתם משתמשים בחלק מתורת הנאצים אשר אומרת אם תספרו שקר מספיק פעמים הוא יהפוך לאמת כפויי טובה זה מה שאתם !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מאמר מיותר
דיסוננס קוגני,
טיבי,
31/07/05 15:36
|
מאמר פלצני ומיותר שכתוב בשפה כל כך גבוהה כדי שאף אחד לא יבין למה באמת התכוון המשורר, וכמובן שאף אחד לא יעז להודות בכך שלא הבין... תוגבל הפצת מאמרים מסוג זה לבניין גילמן בלבד שם ניתן יהיה למחזר אותם כקקי יבש או להפיק מהם אוכל לחזירים או קומפוסט לגידול מסחרי של צמחים רעילים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע אחד, לא הבנתי...
מישהו,
צפון,
01/08/05 00:34
|
בעקרון אתה כמובן צודק, והלוואי שיהיו עוד אנשים כמוך בעולם שיקראו ''המלך הוא עירום''. מצד שני, לא הבנתי כמה דברים שאתה כותב. קודם כל, למה התכוונת כשכתבת ''למה באמת התכוון המשורר'': והרי זה לא שיר אלא מאמר, אז מאיפה פתאום הבאת משורר? שנית, לא הבנתי למה שמישהו ירצה למחזר מאמרים לקקי יבש. מה יש לעשות עם קקי יבש? לא עדיף למחזר אותם לנייר או לבקבוקי פלסטיק או משהו שימושי? עם קקי יבש אין מה לעשות, לדעתי. שלישית, בשביל מה צריך לגדל צמחים רעילים, ועוד ב''גידול מסחרי''? איזה אנשים אתה מכיר שסוחרים בצמחים רעילים? מצד שני, אם אתה מכיר אנשים כאלה, אז זוהי חובתך להסגיר אותם לידי החוק, כי אני חושב שזה לא חוקי לסחור בצמחים רעילים. לסיכום, אתה צריך ללמוד לכתוב ביתר זהירות, כי לדברים האלו יש השפעה, וחבל שלא תובן נכון, במיוחד שאחר כך אנשים שלא הבינו לא יהיה להם אומץ להודות בכך. מקווה שהערותי תתקבלנה בהבנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק. היו צריכים לפרסם עוד
אבנר,
31/07/05 18:28
|
''מאמר'' על שירי מיימון וצמד העופרים. באמת ביזבוז של מקום.
זה שאתה לא מבין את השפה ה''גבוהה'', כאילו היא מינימום נכתבה בשפת סתרים, זה רק מוכיח שאתה אידיוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני כן מבין את המאמר
עידו,
31/07/05 16:29
|
ונהניתי לקרוא אותו. חבל שאתה מראה את בורותך ברבים. הלוואי שרוב העיתונות המודפסת והאינטרנטית תלך בדרך זו. נמאס מלקרוא על התחרמנויות של יודהלוי ויל''ב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הרב קוק המשיך ולא התחיל.
אלי,
31/07/05 15:20
|
הנה עוד כמה דמויות ''משיחיות'' אברהם. רבי עקיבא. הרמב''ן. רבי שמעון בר יוחאי. הרמב''ם. דוד המלך. משה רבנו. הרב צבי הירש קלישר. רבי נחמן נברסלב. הרבי מילובביץ. בעצם, כל יהודי שמתפלל מקווה לבנין המקדש וביאת משיח. כלומר כל עם ישראל ב3300 השנים האחרונות. אז הרב קוק התחיל? הבורות של הכותב אולי התחילה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יחי ההבדל הקטן
דוד,
31/07/05 15:57
|
יש הבדל עצום בין כל היהודים שמתפללים כל יום לביאת המשיח, לבין מי שגם עושה מעשים כמו תפירת בגדי הכהנים למקדש, הכנות לפיצוץ הר הבית או אף התנחלות על כל גבעה - מתוך אמונה שלגאולה יש שלב ארצי שאינו רק מזרז את השלב השמיימי של הגאולה - הוא הכרחי לה. הרי המוני החרדים גם מתפללים לבואו של המשיח, אך מאמינים שזה יקרה מתוך נס (בית המקדש יפול משמיים), ולא מתוך פעולה ארצית. וזאת המהפכה של הרב קוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב. זה לא הוא התחיל.
אלי,
01/08/05 10:46
|
העליות לארץ התחילו הרבה לפניו. משה. יהושע. דוד. הרמב''ן. בעלי התוספות. עליית ר' יהודה החסיד. תלמידי הגר''א. עליות החסידים. הקמת המושבות והיציאה מהחומות. עליה ראשונה. הרצל. אלו רק דוגמאות קטנות. לכולם אותה שאיפה, וניסו לקיימה כמה שיכלו. היום פשוט יכולים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
פטנט חדש לדה-לגיטימציה
רינו,
עיר הקודש ת'',
31/07/05 15:19
|
פטנט חדש לדה לגיטימציה של הכתומים-לא כולם חובשי כיפות ו/או מתנחלים.רצוי שתילמד מהי הציונות הדתית החדשה הניקבעת ע''י אדם ולא שום כח עליון-לפני שאתה ומעריב משתמשים בדרכים חדשות להילחם במי שאינכם מסכמים איתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בולשיט. זה לא דה-לגיטימציה -
סטודנט,
31/07/05 16:03
|
זה ניתוח פסיכולוגי פשוט. עובדתית, הניתוח צודק - ככל שהדתיים גילו טעויות בדרכם, כך התחזקה אמונתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מה אתה מחדש כאן?
Neko,
31/07/05 15:00
|
כולנו כבר יודעים את כל זה עשרות שנים... בסה''כ הצמדת את תופעת הדיסוננס לכתומים בעוד שעד כה הוצמד לדתיים. ביג פאקינג דיפרנס.
אפשר לראות את זה גם אצל רוב היהודים בקטע של ברית המילה: ''זה בריא'', ''זה לא כואב'', ''זה היה יותר קשה לי מלו'' וכד'. יותר מהכל, מישהו שכבר מל ילד לעולם כמעט ימול גם את הבאים, למרות הטראומתיות של הארוע. למה? דיסוננס...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוקא ברית המילה הוכחה מדעית
עודד,
31/07/05 18:12
|
לאחרונה. בניסוי באפריקה, 70% מהנדבקים באידס לא היו נימולים, לעומת 30 אחוז אצל הנימולים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''שכחת'' כמה פרטים קטנים:
Neko,
31/07/05 19:38
|
אותם אלו שלא נדבקו כנראה היו יהודים או מוסלמים דתיים (אחרת לא היו נימולים) - ולכן פחות קיימו יחסי מין לא מוגנים.
חוצמזה, נימולים נהנים הרבה פחות ממין, אז סביר שפחות יתעסקו בו. שים לב שבהיסטוריה האנושית, ההוגים הגדולים שהתנזרו ממין היו כמעט כולם נימולים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Neko נימולים נהנים יותר ממין !
ברית מילה,
31/07/05 23:11
|
מאיפה אתה מוציא את השטויות שלך ?
זכרים נימולים מתעסקים פחות במין ? תפתח את העיניים ותראה שהעולם בנוי הפוך מהתאוריות שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זכרים נימולים עוסקים יותר במין
Neko,
01/08/05 15:45
|
לא שגרתי, והרבה הרבה יותר באוננות.
כנראה כדי לפצות על החסך בתחושה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
למגיבים 3,4, 6 (ובטח יהיו עוד)
אחד שזוכר,
31/07/05 14:52
|
דוגמא מצוינת לדיסוננס: השנים הטובות ביותר לעם ישראל במאה ה-20 היו שנות יצחק רבין, או במילים אחרות: ימי אוסלו. קחו כל מדד - כלכלי, חברתי, חינוכי, בריאותי, משטרתי - ותראו איך הוא מזנק מעלה-מעלה בשנים 92-95, צונח שוב בימי ביבי, מתעורר טיפה בימי ברק ושוקע לאבדון בהמשך. והנה, כאשר סוף סוף מנסים להיפטר מסרטן ההתנחלויות האוכל כל חלקה טובה ופוגע הכי קשה והכי כואב בעיירות הפיתוח ובשכבות החלשות, מי מתנגד לכך בכל תוקף?... מי מארח את מצעד המתנגדים?... נכון מאד. לתשומת לב כל המגיבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סרטן אתה והבית שלך
חי,
31/07/05 15:15
|
|
 |
7.
איזה פסיכים
נאוה,
31/07/05 14:28
|
|
 |
6.
הם נתנו לי רובים
יאסר ערפאת,
31/07/05 14:24
|
והם יתנו לי כדורים...
''קורבנות השלום'' האינטיפאדה השניה פרצה כי לא וויתרנו מספיק לפלשתינאים וכי אריק שרון עלה להר הבית.
הפלשתינאים לא באמת מאמינים בזכות השיבה.
אחרי הנסיגה (לבנון/ עזה/...) נגיב בחומרה על כל התגרות: ''ניכנס באבי אביהם''.
מבית מדרשם של המרכז והשמאל ההזויים. (ולא שהימין לא הזוי..)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא הנסיגה מלבנון הוכיחה
עודד,
31/07/05 18:10
|
את עצמה. מ- 30 הרוגים בשנה, יש לנו 5 הרוגים ב-6 שנים. ברור שעדיף 0 הרוגים, אבל לא היה שום אפשרות להגיע למצב כזה.
מה יהיה עם עזה? דווקא ההיגיון אומר שהרוח האמיתית לטרור זה הכיבוש, וצימצום החיכוך עם הפלשתינים יאפשר הגנה טובה יותר על המדינה.
לפחות הטיעונים של השמאל ניסמכים על אישהו היגיון, ולא על אלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שמצטט מספרים
י,
01/08/05 12:15
|
או שידייק. או שיביא מקור לציטוט (שיהיה את מי להאשים).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Lebanon
Oz,
31/07/05 21:45
|
|
 |
להכנס במדינת אויב שתוקפת אותך
Neko,
31/07/05 15:02
|
זה הזוי?
מוזר, חשבתי שזה הגיוני ולגיטימי - בניגוד לכיבוש עם, דבר שאינו הגיוני ואינו לגיטימי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
לא דיסוננס ולא בטיח
אחד שזוכר,
31/07/05 14:23
|
כולנו מכירים את הסיפור על את האישה המוכה, אשר לאחר שבעלה הפליא בה את מכותיו היא משתחררת מבית החולים ורצה למשטרה לבטל את התלונה נגדו. האם יש לה בעיית ''דיסוננס''? לא, היא פשוט פוחדת מהאלטרנטיבה: חיים לבד, בלי מפרנס, בלי האשליה הכוזבת של ''אהבה'' (אפילו שזו מתבטאת בעיקר באגרופים ו''פנסים כחולים''), בלי אבא לילדים וכד'. אם ניקח דוגמא מתחום מוכר, הרי שמרבית היהודים, אחרי שהוכו בצורה הקשה ביותר בשואה, היו צריכים להבין שאין אלוהים; או שאלוהים שונא אותנו. אבל, למרות שבשנים הראשונות של המדינה האמנו כולנו שמרבית הניצולים ישליכו את הבטחות הדת לפח האשפה של ההיסטוריה (שלא לדבר על הבטחות הרבנים שהצליחו להרגיע את צאן מרעיתם בעוד הם מחלצים את עצמם), אנחנו רואים שההיגיון השכל הישר שוב לא ניבאו נכון את עומק הטיפשות והחולשה של בני האדם. עם ישראל ממשיך להאמין באובות וידעונים, בהבטחות רבניות (''הקב''ה לא ייתן לזה לקרות!!!'' היא האמירה הנפוצה ביותר במדור ''יהדות'' הסמוך - למה מה, אם את טרבלינקה הוא לא עצר, אז פינוי של כמה מיליונרים כמה מטרים יזיז לו?) ובשטויות גזעניות דוגמת ''העם הנבחר'', שמותר לו לעשות כל מה שרע , ובלבד שלא ''לגרש יהודים''. למה? מהפחד. הפחד מפני הבלתי נודע, מפני המוות שאחריו אין כלום, מפני ההכרה הקרה שאין באף אחד מאיתנו שום דבר מיוחד, שאין שום מטרה שבשבילה מישהו הניח אותנו כאן על פני האדמה, שאין כל משמעות לחיינו או למותנו. כל משמעות שנרצה לתת לחיינו באה מתוכנו, ולא מאיזו הבטחה אלוהית בת אלפי שנים או טקסטים עבשים שכל אחד יכול לפרשם כאוות נפשו. זו הבעיה הגדולה: הפחד וההתמודדות עם חוסר המשמעות. לא דיסוננס ולא בטיח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדיסוננס המודרני
נ,
31/07/05 20:59
|
ניתן לומר הכל בהיפוך, מעין ''הכול עובר אליך וקקה בידיך''. אז למה לחכות? המודרנה נכנסה לשיאה באמצע המאה ה19. הוגים ומנהיגים בעטו את ההשגחה העליונה החוצה, והכניסו את האגו הגדול של האדם המערבי למרכז. משיחיות השקר של הקידמה נכנסה לתמונה, והיו בטוחים שהאינטיליגנציה האנושית עומדת לספק את כל צרכי האנושות, ואת כל המחסור החומרי שלו. מעולם לא היה האדם מאוהב בעצמו. ההיסטוריה טפחה על פניהם, וראו כי הקידמה הובילה לשתי מלחמות היי טק שגבו יותר קורבנות מאשר כל המלחמות בהיסטוריה גם יחד. לא רק זה, בחלוף המאה ה20, הריקנות החילונית מערבית בשיאה, אך יש כאלה המתעקשים לחיות לפיה. דיווח מתל אביב עירי: קבוצת צעירים מארגנת מחאה כנגד השתלטות הפסיפלורה על חיינו (זמן תל אביב, סופ''ש שעבר). לעומת זאת, ישנם עדיין כמות עקשנית של אנשים, המתעקשים להחזיק באמונה ה''פרימיטיבית'' לפיה יש משמעות לחיים מעבר לתלאות היום יום. תנועה אדירה של חיפוש רוחני, בין אם ביהדות או בתורות המזרח, המכונה ניו אייג', גורמת בסופו של דבר לדיסוננס קוגניטיבי אצל אותם אלה שמתעקשים על כך שחייהם הריקניים הינם הכרח המציאות. ההסברים שכאשר אדם חי חיי אמונה ויעוד, הוא אינו זקוק לתיאודיציות ונימוקים תיאולוגיים כאלה או אחרים מתחום הנשגב, גורם לצד המערבי (מלשון ערב רב) החילוני (מלשון חלול) להתבצר עוד יותר בעמדתו הריקנית ולהתהדר בריקנותה של עגלתו חסרת המשמעות. יהודי יקר, גם אם חיים פעם אחת, למה לחוית אותם כאדם שנידון לעונש מוות, שיושב ומחכה לסוהר שיוביל אותו לכיסא, ובדרך להקים משפחה, להתמכר לאלכוהול ולהיות צרכן אדוק של פרוזק (שבמקום להאשים את חוסר המשמעות של חייו הוא מאשים את המערכת ההורמונאלית שלו), רק בכדי להגיד שאתה צודק? תאמין לי, כאשר גיליתי את חיי האמונה, הבנתי שמה שאני קראתי לו ואתה עדיין קורא לו חיים הוא לא אחר מאשר נמנום ארוך במיוחד. ממליץ לך בחום להיפתח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה
עודד,
31/07/05 18:07
|
ניתן לראות את מה שכתבת בביטוי- חזרה בתשובה. הפחד מהלא נודע וחוסר המשמעות נעלם עם קבלת התשובה התנ''כית.
אך כדי שמה שאתה טוען יהיה אמיתי, עליך להראות מצב שבו אדם מאמין, מוכן להחליף את אמונתו באחת אחרת כאשר הראשונה כשלה. בכך הוא משמר את המשמעות בעזרת אידיאולוגיה עדיפה. ההסבר שלך לא יכול להסביר מצב שבו האידיאולוגיה כושלת, אליו מתייחס הכותב. מדוע המאמינים אינם מקבלים על עצמם אידיאולוגיות עדיפות יותר, אם הן מספקות את אותו הצורך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אני בשוק, אני בהלם...
חיים,
קריית גת,
31/07/05 14:19
|
כשהתחלתי לקרוא את הכתבה המחוכמת והמאלפת הייתי בטוח שכותב עם ראיית מציאות כל כך חדה ונוקבת ימשיך עם קו החשיבה ההגיוני שלו יצביע על אנשי השמאל הישראלי מכקבילים ואולי אף תואמים לאותן כתות הזויות, גם השמאל כמו אנשי הכתות ממשיך להאמין בדבקות ראוייה להערצה שטיפות הרוק שהערבים יורקים עלינו הם גשמי ברכה ושהכדורים השורקים בדרכם לגופות אזרחי ישראל הם יריות שמחה על מפגש בני דודים קדומים ושבעצם כל נסיונות שלינץ' שעשו הערבים ביהודים כולל הפרעות השונות בהיסטוריה הם בעצם חלק ממצוות הכנסת האורחים של הערבים... תתעוררו אנשים, אתם חיים בשרט (כחול?).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
בשבוע הבא: על השמאל הישראלי
מישהו,
ירושלים,
31/07/05 13:20
|
|
 |
חתיכת דיסונאנס:ככל שרוצחים בנו
אור,
31/07/05 23:04
|
יותר, מעמיק השמאל את שנאתו לישראל ומאשים אותה יותר, ומצדיק וויתורים עמוקים יותר (ראה זכות השיבה, מלאה או מוגבלת), וככל שמאימים עליו יותר בפצצה דמוגרפית, מוותר על עוד ועוד משטחי הקו הירוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
פלצנות אקדמית לשמה
נ,
31/07/05 12:19
|
לא שיש לי משהו נגד האקדמיה, אך יש לי הרבה נגד הפלצנות האקדמית. פלצנות מהי? כאשר אנשים מלומדים כאלה או אחרים חושבים שעל ידי מלים מפוצצות כמו דיסוננס קוגניטיבי , יכולים להצביע על האמת המסתתרת מאחורי דברים. מה לעשות, מאז ומתמיד ליהדות נלווה חזון משיחי (וזה מקבל גושפנקא אם הולכים לפי מבקרי המקרא שטוענים כי ספרי הנבואה עוד קדמו לחומש), המייחל לתיקונו השלם של העולם. כפי שהידות דורשת במיקרו לתיקון אישי, הציפייה במאקרו הוא לתיקון מלא. כך, הראי''ה ראה כי לעם היהודי יש תפקיד מכריע בתיקונו של עולם, תיקון שבא ע''י השתלמות רוחנית של הפרטים. כמובן שיש כיום כתות שלוקחות זאת למחוזות אפלים, אך אני מעריך אותם הרבה יותר מאשר כתות האקדמיה שיושבים להם במשרדיהם הממוזגים, קוראים הרבה ספרים, משתמשים במילים גבוהות בכדי לפרש מהלכים בעולם ןלחשוב שהם ורק הם מבינים אמת מהי (אותו הדבר ניתן למצוא במאה שערים), והכי גרוע, מייחסים את תיקונו של האדם והעולם לכתות הזויות. אני ביליתי 3 שנים מחיי בפקולטה למדעי הרוח בתל אביב, ותאמינו לי, האנשים הללו חושבים שהם הם נזר הבריאה, אך הם מלאים עד צוואר בקקי מצופה בדיסוננס קוגניטיבי. לתשומת לבך ה''חכם'' פרסיקו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זאת אומרת ''כמובן שישנן כתות
ריצ'י,
01/08/05 03:46
|
... כל היהדות היום מורכבת מכתות וכולן מובילות למחוזות אפלים. חלקן יותר וחלקן פחות. ויש גם בורות ונבערות באקדמיה, אבל באקדמיה יש גם סיכוי לנאורות. היהדות בימינו לעומת זאת מבוססת על האפלה עצמה.
הפחד שלך מעירעור האמונה שלך הנשענת על כרעי תרנגולת שהביא לתוקפנות שלך, הוא בדיוק הוכחה לאפלה שממנה אתה יונק.
כרעי תרנגולת מפני שהספק מובלע במושג האמונה עצמו ולכן רק טבעי שתצא למלחמה נגד כל מי שיערער על תפישת עולמך מפני שאתה, כמו כל אדם, אינך מסוגל לשאת את הדיסונאנס הקוגניטיבי שהביקורת מעוררת בך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''דיסוננס קוגניטיבי'' זה מילים
Neko,
31/07/05 15:05
|
מפוצצות? זה בסה''כ מונח. במקום לכתוב 1000 מילים של הסבר, כותבים 2 מילים וכולם מבינים על מה מדובר. לא הגיוני?
האקדמיה, בניגוד לכתות הפאנאטיות שאתה מהלל (לרבות החרדיות), מוכנים לקבל שטעו. למעשה, עיקר עיסוקם הוא במציאת טעויות אחד של השני. זה שלך היתה חוויה לא סימפטית עם כמה מרצים יהירים לא הופכת את האקדמיה לבזויה. מצד שני, זה שהיתה לך חויה חיובית עם איש דת כריזמטי או כמה, לא הופך את הדת להגיונית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה למגיבה- אוננות רציונלית
נ,
31/07/05 20:30
|
תודה רבה על ההסבר המאלף שדיסוננס קוגניטיבי הוא שני מלים, אני חשבתי שזה שלושה. האקדמיה, (בתור אחד שחי את המקום ותחביבו הגדול הוא עבודות סמינריוניות), היא לא אחר מאשר מגדל שן, שאנשים יושבים בו ומדברים במלים מפוצצות, וחושבים שהם הם אלה שיודעים את האמת, לא פחות מאנשי דת כריזמטיים, דבר אשר לא מפריע לי לחזור בתשובה ולהירשם לתואר שני בו זמנית. רציתי פשוט לידע את הקוראים שמאחורי המילים הגבוהות עומדים אנשים פשוטים, שחושבים שהם מחליפיו של האל בעולם המודרני (שאבד עליו הכלח כבר לפני עשרים שנה). ברור שהדת אינה הגיונית, משום שההיגיון הוא אותה ראייה אנושית צרה אשר גוזרת גזירות פשוטות של אם-אז לגבי המציאות. מה לעשות, שהטבע האמיתי של המציאות נשגב הרבה יותר ממבוא ללוגיקה שנה א. כאן נכנסת הדת לתמונה, המעמידה את האדם מול הדבר הנשגב ההוא, שבעברית קוראים לו אלוהים, ואם את חושבת שהראייה הצרה הזו של טבע הדברים לה את קוראת ''היגיון'' זה טבעה של המציאות אז ליבי אלייך. עוד דבר, עצם הייחוס של הדת לכיתות משיחיות כאלה או אחרות זוהי דרכך שלך לברוח מהאמת, וזוהי זכותך, פשוט אל תחשבי לרגע שהאוננות האקדמית מקרבת אותנו כיהודים או בני אדם לאנשהו. זוהי דרך לאנשים מלאי חשיבות עצמית להרוויח הרבה כסף והרבה יוקרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע רגע.
ריצ'י,
01/08/05 11:40
|
גם אני חושב ש''שהטבע האמיתי של המציאות נשגב הרבה יותר ממבוא ללוגיקה שנה א.'' אפילו נשגב יותר מכל מה שמלמדים בכל האקדמיות בכל הרמות בכל העולם. אז איפוא החוליה החסרה ? מניין הקפיצה אל האלוהים שאתה נזקק לו כל כך ? האם זה באמת קשור לנשגבות או שמדובר בצורך אישי שלך ? מה בדיוק נשגב באמונה באל אדיר שברא את העולם ומאז מתנהג כמו רודן סוג ז' ? חשבת על זה שאולי הטבע האמיתי של המציאות נשגב הרבה יותר מהצורה הקטנונית והמצומצמת שבו הוא מופיע בכל הדתות, ושזה אפילו מאוד הגיוני לחשוב ככה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבעייה של מתקיפי היהדות
נ,
01/08/05 15:29
|
היא שהם לא חקרו את העניין לעומקו. אני מבין לליבם משום שהייתי שפטן כזה. האמונה שלי בדבר נשגב, שעל פיו אני רוצה לחיות באה הרבה לפני ששאבתי את חיותי מתורתינו הקדושה. ריצ'י מכובדי, בעיית השפיטה שלך, שאתה לוקח את הרובד הכי פשוט של סיפורי המקרא, והופך אותם לעיקר היהדות. היהדות מעולם לא ניסתה להציג משנה תיאולוגית מחייבת (בניגוד לנצרות, שאם תרצה או לא תרצה היא מקור תרבותך ועיין במאמרו של פרסיקו ''אני מאמין מכיוון שזה אבסורד'') אתה שולל את היהדות מתוך חוסר רצון להעמיק בדברים. נכון שבמקרא, 3000 שנה אחורה האל מתגלה כאל שלא ממש כדאי להתעסק איתו, אך האל התלמודי, המתפלפל עם תלמידי חכמים, אינו כזה כלל. האל של המיסטיקנים, ביניהם האר''י הקדוש, רבי נחמן והרב קוק, הוא האל שלי, הטרנסצנדנט המוחלט הנמצא מעבר להשגתינו, וניתן רק לחוש את קיומו. היהדות לפיכך אינה שואלת מהו אותו נשגב, אלא מה עליי לעשות בכדי להתחבר עם אותו נשגב, ולחבר את רצוני לרצונו. בשביל כך נדרשת עבודה רוחנית רבה, ואף סיזיפית לעיתים, ועצם העשייה ממלאה את המשמעות לחיים. היהדות, אם כך, היא לא אחר מאשר כלי רוחני המטהר אותך ומקדש אותך. הרעיון המרכזי ביהדות, בניגוד לנצרות, הוא שבכדי להתחבר לנשגב צריכים מעשים, ואת זה ניתן למצוא גם בדתות המזרח. הייתי מעט תוקפני נ כלפי תומר, משום שהיהדות יקרה לי, ואני שונא שמייחסים אותה לכיתות משיחיות הזויות כאלה או אחרות. כמובן שהתקשורת מלבה את העניין, והיא תמיד תציג את הקנאים, אך תדע שרוב רובם של האנשים המכונים דתיים (בקרוב אצלך בע''ה) אינם רק עוסקים בקירוב מיליטנטי של הגאולה. אני וחברי מכל החוגים הם יהודים מאמינים, חלק שומרים יותר וחלק פחות, ולחלקינו אף ישנו סרט כחול. שוב, עיקר טענתי, וחשוב לי שתבין, חשוב מאד, ששפיטת הדת הנפלאה הזו שלך היא מתוך בורות בורות ובורות. למה זה כל כך חשוב לי? יהודי חילוני זו המצאה של סוף המאה ה19, ועל הדמות הזו אבד הכלח, ומבלי קשר לעבר שלנו, לאלוהים שלנו ולתורו, אין לנו סיכוי להישאר כאן, וזה לא משנה אם זה יהיה בגבולות 67, 47 או 2007. היהדות חייבת להיות נחלת הכלל, ולא נחלתו של המיעוט הקנאי, ותאמין לי, ללא כל קשר, כדאי לך להכניס מעט משמעות לחייך, מעבר לפרנסה, חיי חברה וחיי מין. הלא מותר האדם מן הבהמה. ושוב, השפיטה שלך לגבי היהדות, ואלוהי ישראל באה מתוך בורות בורות ורק בורות. אני משאיר את האי-מייל שלי אם תרצה להרחיב על כך. תאמין לי שיש על מה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לדוידי (מלך המשיח?)
נ,
02/08/05 11:30
|
דוידי, חלק חשוב בכל מה שקשור לקדושה, החוויה הדתית, הוא להיות בפנים. כאשר אתה בחוץ, אתה יכול לתת אלף ואחד הסברים על התופעה (ביניהם דיסוננס קוגניטיבי) אך כשאתה בפנים, אתה מבין שזה זה, וזה לא חשוב אם האל הוא מקראי או האל של אושוויץ. לעומת כל אלה שהשואה היא ההוכחה שלהם לחוסר אמונה באלוהים, לי השואה היא ה-הוכחה לחוסר אמונה באדם וב''נאורות'' המערבית, שממנה צמחה השואה (ע''ע תרבות גרמניה במאה ה19), שכל מלחמות הדת מחווירות לעומתה. שוב, אני מבין את השפיטה שלך, גם אני נהגתי כך. במונחים אבולוציוניים, ניתן לומר כי לאדם יש מנגנון במוחו, אשר מביא אותו לתחושת אחדות עם כל מה שקיים, ורוב העולם קורא לזה אלוהים. חלק ניכר מהיהודים, מאמינים שאיכות זאת קיימת רק אצל יהודים, אך אני לא מסכים לכך. היהדות באה לפתח את החלק הזה שלך, את האינטיליגנציה הרוחנית שלך (נכתב על זה ספר מדהים). בקשר למחלת נפש, לך זה יכול להיראות כמו מחלת נפש, אך מי קבע שאנחנו הם חולי הנפש? אם האדם המודרני, המקדיש את כל חייו למרדף בלתי פוסק אחרי זנבו (עושר, כבוד, מין, מין, ועוד מין) הוא נקרא שפוי, והאדם המאמין, המקדיש את חייו למטרה נשגבת, לתיקונו האישי המביא בסופו של דבר לתיקון העולם (נכון שלפעמים הוא נסחף אחר אידיאולוגיה מסוכנת, אך תעשה סטטיסטיקה כמה מתוך המאמינים הם קנאים מסוכנים, ותראה שמדובר בשבריר בודד, שהתקשורת תמיד תאהב להציג) נקרא פסיכי, אז לכבוד הוא לי להיות פסיכי. תחשוב על זה. יום יבוא, ואם תעמיק בעניין, תגלה שאתה בעצם חלק ממנו, וכל מערכת המצוות הם מכשיר המחבר אותך, או משיב אותך אליו. שנזכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלוהים
דוידי,
ירושלים,
01/08/05 21:19
|
התגובה הזו היא קלאסית של מחזירים בתשובה.כל דת נשענת על יסודות של אמונה כמעט עוורת,באלוהים בלתי ניתן להבנה,אותו אלוהים מקראי הוא אל שלא כדאי להתעסק איתו כמו אותו אלוהים של אושוויץ,אין הרבה שינויים, ובכל זאת אחוז נכבד מהאנושות שקוע באמונות דת שגובלות בחולי נפשי כמעט,זהו דבר מדהים עד כמה אנשים לא בטוחים בקיום שלהם ללא הדת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא מבין רק מילים בארמית
ל"ת
(-:,
31/07/05 17:59
|
|
 |
1.
אני אגיד מה יש להם במשותף!
אפיקורוס,
ישראל,
31/07/05 12:12
|
כולם טועים בגדול (אין אלוהים, תהיה התנתקות, החייזרים לא יצרו שום קשר איתנו, ואין הוכחה לקיומם), ולא סתם טועים, אלא הם חולי נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
GOD
JR,
31/07/05 21:56
|
God exist, Separation from Gaza, - We are not sure yet. UFO - We can not deny thousands of evidence from all world. So they are not wrongand they are Ok.
הגב לתגובה זו
|
|