 |
55.
מרחם על רונית תירוש-אשת חינוך
בכיר לשעבר,
מע' החינוך,
28/06/05 09:51
|
כאחד שמכיר אישית את רונית תירוש משנות עבודה רבות אני פשוט מרחם עליה. אני יודע שהיא כאשת חינוך מנוסה ואחראית מבינה שכל ה''דברת'' הזה זו פנטזיה מצוצה מהאצבע של אנשים שהבנתם בחינוך היא האפס המוחלט ובכ''ז היא נאלצת לשתף פעולה עם פוליטיקאית נפוחה מאגו וחשיבות עצמית שכנראה הדבר האחרון שמטריד והדבר האחרון שהיא מבינה בו הוא חינוך ילדינו. עצתי לרונית : בסוף הכל יצא החוצה , צאי עכשו בקןל רם והתפטרי ואז תהיי גדולה מכולם ולא תתלכלכי בבזיון הצפוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם הכותב - רונית תירוש
מנהלת,
28/06/05 11:56
|
לא מתאים לך ולא מגיע לך הפוזה של עוזרת לשרה הזאת להרוס את מערכת החינוך. למה את צריכה את זה ? הרי כפוליטיקאית היא תזרוק אותך לכלבים ברגע שלא תזדקק לך ואת תשארי הבושה והמחדל. פשוט חבל לי עליך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרפורמה של תירוש
תירוש ולביא,
28/06/05 13:11
|
נייר עמדה 44 - הצעה לארגון מחדש של החינוך הציבורי בישראל על בסיס ביזור ואיזור
מחברים: ויקטור לביא רונית תירוש
שנת הוצאה: 2003 מחיר בשקלים: 60 מק''ט: 777116
נייר זה מציע מבנה חדש למערכת החינוך הציבורי במדינת ישראל, במטרה להביא לעלייה ברמה ובאיכות של החינוך וההשכלה. מזה מספר שנים נמצאת מערכת החינוך בישראל במוקד דיון ציבורי לגבי תפוקותיה ויעילותה. בימים אלה התפרסמו ממצאי מחקר השוואתי בין-לאומי לגבי מיומנויות הבנת הנקרא של תלמידי כיתות ד’ ב-35 מדינות. הממצאים ממקמים את ישראל בראש השליש התחתון (מקום 23) מבחינת ההישגים הממוצעים של התלמידים, ובמקום הראשון מבחינת גודל הפער (89 אחוז) בין הישגי התלמידים מרקע חזק להישגי התלמידים מרקע חלש. מהו אם כן אותו שינוי מסדר ראשון שיניע את המערכת בכיוון המיוחל? מדינות רבות בעולם התחבטו בשאלה זו. רבות מצאו פתרון בכיוון של ביזור סמכויות מהמטה לשדה, העצמה ומתן אוטונומיה, סמכות ואחריות, בניהול עצמי של בתי-ספר. מטרות רבות מניעות שינויים אלה: 1) הגברת איכות החינוך 2) הגברת יעילות הניהול וניצול המשאבים 3) העברת האחריות התקציבית-פיננסית מהמרכז לאזור הגאוגרפי-מקומי 4) העצמת השליטה המקומית על ידי ביטול רגולציות 5) החדרה של מנגנוני שוק ותחרות למערכת החינוך 6) האצת תהליכי פיתוח כלכלי ומוסדות מודרניים 7) עידוד תהליכים של דמוקרטיזציה ונטרול מרכזי כוח, כגון איגודי עובדים של מורים ומפלגות פוליטיות 8) עידוד ומתן מענה לצרכים רב-תרבותיים, אידיאולוגיים, דתיים ואתניים. נדמה כי כיום ברור לכול שעקב אכילס של מערכת החינוך בישראל נובע במידה לא מבוטלת ממאפיינים מבניים, ארגוניים, כלכליים ומשפטיים, הפוגעים מאוד ביכולתה של המערכת לתרגם ביעילות ובאפקטיביות את המשאבים העומדים לרשותה לתוצרים חינוכיים ולימודיים. מערכת החינוך בישראל נתונה בלאו הכי בתהליך מואץ של ביזור כלכלי, תוכני ואידיאולוגי מזה למעלה מעשור. הרפורמה המוצעת מיועדת להקנות למגמה זו בסיס חוקי ולנווט אותה,כך שתביא להגשמת היעדים באופן מרבי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שתלך
הכתובת על הקיר,
28/06/05 10:56
|
בחרה בדרך השקרים והכוחנית אין צורך לרחם עליה. שתיקתה דופקת את הילדים והורסת את החינוך לדורות . צריכה לשבת בכלא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
מורים-אל תשתפו פעולה איתה !!
ל"ת
אשה רעה,
וחסרת מעצור,
28/06/05 08:00
|
|
 |
53.
גם תירוש משקרת
די לשקרים,
28/06/05 00:29
|
מנכ''לית משרד החינוך, רונית תירוש, בירכה על יציאת הרפורמה לדרך. ''זה חלום חייו של כל מחנך בישראל'' אמרה. תירוש הוסיפה כי סוף סוף יהיו כיתות קטנות של עד 20 תלמידים, שיאפשרו להשקיע בכל תלמיד ותלמיד, לזהות ליקויי למידה ולתת את המענה הנכון. ''בתום הרפורמה יהיו מי שיאמרו תודה כי אנחנו נחסוך מיליארדי שקלים בישראל בעתיד. כאן מאחדים לראשונה דור חדש, שהמדינה ורק המדינה ללא תקציבי הורים, משקיעה בילדים''. ללא תקציבי הורים? מי ישלם על ימי ששי , על ההזנה? ובטוח יתגלו לנו עוד תשלומים. תירוש גם אומרת נחסוך מיליארדי שקלים אבל לא אומרת איך יחסכו.כלומר לא יחסכו והאמת אנחנו ההורים רוצים שישקיעו לא שיחסכו . שקר נוסף,כיתות קטנות, עד היום לא שמענו דבר על כתות קטנות והדבר לא מוזכר כלל בדו''ח דברת אחרי שאלפי מורים הלכו הביתה בעזרת גברת תירוש אין סיכוי שיהיו מספיק מורים לכתות קטנות. תירוש גם אמרה לפני מספר שבועות שמקצועות רבים אינם נחוצים והיום היא אומרת שמקצועות כמו אמנות ומוזיקה חשובים והם ילמדו משעה 1300 . הכל שקרים שקרים שקרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
הביתה ! די!
כרמית,
רמת השרון,
28/06/05 00:25
|
דוברת אולי יקח אותך כמזכירה, אם... את יודעת WORD...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
כמו ש40 תלמידים הם בעיה למורה
hana,
mercas,
27/06/05 18:08
|
20 תלמידים יסבלו אם אין בכתה סיפריה חומר לימוד סרטים חינוכיים ומוזיקה ובעיקר מורה עם הרבה אנרגיות וכוח ....ותמורה מתאימה .לימור לא עמדה אף פעם מול נתה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
האמת -התלמידים אשמים!!
ערן,
27/06/05 17:23
|
אחד השקרים הגדולים שהעיתונות וההורים מטפחים זו הקלישאה המוטעת ''יש לו פוטנציאל,יש לו כישרון,אלו המורים והמערכת שלא יודעים איך להגיע אליו...'' אין שקר יותר גדול ויתר מעוות מהמשפט השקרי הזה שכל אם ואב מאמצים כאשר הם נדרשים להסביר את כישלון בנם . האמת הפשוטה והמרה היא: א. הילד לא רוצה ללמוד. ב. הילד מה לעשות אידיוט. ג. ההורים והסביבה משדרים לו שמי שלומד הוא פרייאר או חנון. ד. הסביבה משדרת לו ''תחמן'' - נסה להעתיק - כולם עושים זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
אני מציע התנתקות חד צדדית -..
ל"ת
מלימור לבנת,
27/06/05 16:36
|
|
 |
48.
לדעתי , השרה לבנת בדרך הנכונה
ראובן מ.,
27/06/05 16:00
|
אסור להעביר רפורמה כזאת בזבנג וגמרנו. טוב לעשות את זה כפיילוט. יצליח - בשנה הבאה יהיו 150 רשויות שיעברו למתכונת החדשה ובעוד שנתיים - רוב הארץ כבר תעבור רפורמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד ''תמים''???
ל"ת
מקשה אחת,
28/06/05 00:50
|
|
 |
אז מה פה הדרך הנכונה?
הדרך הלא נכונה.,
28/06/05 00:02
|
הדרך של לבנת היא זבנג וגמרנו,''מקשה אחת'' כדברי דברת ולבנת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
הילדים שלי לא ישארו בלי אוכל !
דיכי,
27/06/05 15:17
|
אם משרד החינוך יחייב אותי להחזיק את הילדים בבית ספר עד השעה 16:00 עם סנדביץ מהבית זה יותר מחוסר אחריות, הילדים לא מסוגלים ללמוד 8 שעות בלי ארוחה חמה. מי זאת שרת החינוך ה'' '' הזו שמתעקשת לענות את הילדים שלי. שווה תביעה בבג''ץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
דברת בכוח הזרוע
אייל הדרומי,
אפילה בדרום,
27/06/05 15:12
|
מיהו הליכוד ??מפלגה כוחנית ראש הממשלה מיישם בכוח את ההתנתקות,שר האוצר בכוח השררה פוגע בעניים חלשים נכים שרת החינוך מיישמת בכוח אתועדת שקרת ,שר החוץ מתנהל בכוח,אולמרט מעליב את שר האוצר בכוח,זורקים רמטכ''ל בכוח,ממנים חברי מרכז בכוח לתפקידי ניהול,אחר כך מתפלאים למה יש אלימות?למה נרצחים אנשים?למה יש תאונות דרכים פני הדור כפני מנהיגיו ופני מנהיגיו כפני הכלב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
עכשיו ברור לגמרי: הכל חלטורה !
ל"ת
הדרומי,
27/06/05 15:11
|
|
 |
44.
ממלא מקום- תגובה ליישום הדו''ח
איציק רייכר,
השרון,
27/06/05 15:03
|
משרד החינוך יכניס מדריכי נוער במקום מורים.משרד הבריאות ישבץ חובשים במקום רופאים.משרד המשפטים ימנה מובטלים במקום שופטים ובא לציון גואל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
בליכוד לא סופר אף אחד
חזון,
27/06/05 14:12
|
החוצפה כלכך גדולה שהכל חד צדדי פשוט לא סופרים אותנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
עוד רפורמה כזו ואבדנו
יעקב,
דרום,
27/06/05 14:09
|
ליבנת קונה את הישובים בכסף של מערכת החינוך על חשבון ישובים אחרים ועל חשבון מורים מפוטרים. ממש רפורמה. אם יש כסף להקטין כיתות א-ב, הוא צריך להגיע לכל כיתות א-ב במדינה ולא רק לאומרי ההן לגחמותיה של שרת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
שרת החינוך והחלטותיה החינוכיות
מורה לשעבר,,
27/06/05 13:51
|
זה מה שקורה כאשר ממנים לשרת חינוך דמות שהועפה מבית-הספר. חינוך אינו בראש מעייניה וכל מה שהיא עושה נובע מסיבות שבינן לבין חינוך אין ולא כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון
חן,
27/06/05 18:04
|
|
 |
40.
הכל שקר-פנטזיה של לימור-כנסו
אזרח הזוי,
מדינת השקרים,
27/06/05 13:40
|
דו''ח דברת הוא דו''ח כלכלי ולא חינוכי. תחת הסיסמא ''להוציא מורים שחוקים'' יגרמו לכך שמורים מנוסים ואיכותיים פוטרו/יפוטרו ואת מקומם יתפסו סטודנטים או עובדי חברות כח אדם ומורים בחוזים אישיים. מורים חדשים לא יכנסו למערכת. שימו לב שההרשמה לסמינרים למורים היום היא ''אפס'' !!! במקום ללמד ''יעסיקו'' את הילדים בשעות אחה''צ במתנ''ס ע''י מדריכים והשכלת הילדים תהיה סרטי וידיו (רוויי אלימות ומין) ומשחקי מחשב - ממש בייביסיטרים. הכל ימדד במדדים כלכליים-מי שלא יהיה כלכלי לא יחזיק תלמידים בעיתיים, לא יתן יחס אישי-הכל ''כלכלי'' זה ההשג הגדול של לימור - לבנת החבלה של מערכת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
סתם ספין של יחסי ציבור של לבנת
ישראלה,
27/06/05 13:31
|
השרה נמצאת בלחץ לקראת הנפילה הקרובה של הממשלה והבחירות החדשות במרכז הליכוד!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
20 תלמידים בכיתה
ד כהן,
27/06/05 13:30
|
למה לא כתוב שדו''ח דברת שמכסימום בכיתה יהיו 20 תלמידים? רק בניסוי זה יהיה ככה? חוכמה גדולה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
לבנת לא מתביישת לשקר בפרצוף!
תקימו זעקה!,
27/06/05 13:25
|
פשוט לא יאמן. קראתי את הדו''ח, ואלה עיקריו: הכיתות יצופפו: עד 41 ילדים בכיתה. נכון להיום, תיה''ס מקבל תקציב פר-כיתה. נכון לדוברת, ביה''ס יקבל תקציב פר-תלמדיים. מה שאומר שההנהלה תאלץ להכניס כמה שיותר תלמידים בכיתה. חלק מהמורים הרי מפוטר, אז מי ילמד עד 16:00? הכיתות לא ערוכות מבחינה מבנית לאכלס כל כך הרבה ילדים, לכ''כ הרבה שעות. המועצות המקומיות הן שתהיינה אחראיות על תקציב בתי הספר. הן ינהלו אותו בדרך הידועה (ע''ע הגירעונות הלא-יאמנו של הרשויות). העיריות העשירות (ר''ג, חיפה והרצליה) כבר הודיעו שלא יישמו את הדו''ח. אם הן מפחדות, למה שאנחנו נסכים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שכחת את הגדלת הכוח של המנהלות.
די.,
27/06/05 14:31
|
משרד החינוך קונה את המנהלות והמנהלים במשכורות ענק כדי שיסכימו להכניס את הרפורמה ויעזרו להם לשבור את ארגוני המורים. למה אנחנו לא שומעים ולו מנהלת אחת שיוצאת נגד דו''ח דברת .אין להם דעה או שהפחד גורם לשתיקה העלובה ?..כל עוד הפחד והשקרים הם הבסיס עליו מתקיים החינוך בארצנו לא נוצר שום שינוי. אנחנו ההורים וילדינו לא יכולים להמשיך לשבת בשקט ולקבל כל גזרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד!
ל"ת
מסכימה בהחלט,
27/06/05 19:52
|
|
 |
36.
כמה מהדברים ש''מהפכה'' ''שכחה''...
הירושלמי,
י-ם,
27/06/05 13:21
|
לבנת, שכחת איך זה ללמוד וללמד בכיתות של 40 ילדים (או אפילו יותר...), תנאים גרועים ומורה יחיד? לא . חשבת על איזשהי דרך להגיבר את הסמכויות של גורמי האכיפה מול בתיה''ס, כדי למזער ככל האפשר את האלימות המשתוללת בבתיה''ס? לא.
חשבת שביישום סוג כזה של יום לימודים ארוך על שבוע לימודים של 5 ימים, שעות הלימוד ב- 15:00 ואילך (ובחום אפילו קודם) הן חסרות תועלת לחלוטין? לא.
חשבת למה בכלל להגביל את התלמידים שכן רוצים ללמוד כמו שצריך, אבל יחוייבו שלא להרחיב את לימודיהם המוגברים בתיכון ליותר מנושא אחד? לא.
חשבת על דרך יותר הגיונית לפטר מורים, את אלה שבאמת לא נחוצים למערכת (אלה שממילא לא רוצים להיות בה, ואלה שמזיקים לה), ולא את אלה שעברו קריטריון אחר שקבעה ה''רפורמה'' הזאת, קריטריון שמתברר כתלוש מן המציאות? לא.
חשבת על מאמץ אמיתי לשפר את הלימודים (ואח''כ ציוני המיצ''ב ושאר מבחנים בינ''ל), ולא רק להוריד את רמת המבחנים לרצפה, עד כדי גיחוך מצד התלמידים הנבחנים? לא.
בעצם, יודעת מה? יש לי שאלה בסיסית ויסודית הרבה יותר, שאולי חשובה אפילו יותר מכל 6 השאלות שהלוואי ובאמת היו זוכות לתשובה ממך - תגידי, לימור, יצא לך פעם לחשוב? אתם יכולים לנחש לבד מה התשובה בנושא. ולא טעיתם.
לימור לבנת - תתפטרי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
סרת החינוך.תתפטרי,את אסון
אבי,
דרום,
27/06/05 13:21
|
כל חיי הצבעתי ליכוד, אם לבנת תהיה ברשימת הליכוד לא אצביע לראשונה בחיי לליכוד בגלל שרת החינוך הגרועה ביותר שהיתה אי פעם בישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
יישר כח לימור לבנת!
א.ש.י,
קריות,
27/06/05 13:12
|
כאמא לילד העולה לכיתה א', אני מחכה ומצפה להגעת הרפורמה אלינו.... גאה ומברכת על הנחישות, ומאמינה בכוונותיה הטובות והטהורות של השרה. הרבה מאוד הורים עומדים מאחורייך. שיהיה בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן הרבה הורים
לימון חומצת,
28/06/05 02:40
|
אם באמת יש הורים כ''כ מטומטמים שתומכים בלבנת אז מה הפלא שהילדים שלהם נראים ככה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרבה הורים?הרבה???איפה את חיה?
ל"ת
אמא ותיקה ממך,
27/06/05 19:54
|
|
 |
לימור, עברת לקריות?
ל"ת
חה-חה-חה,
27/06/05 19:54
|
|
 |
יש לך מושג לאן את מכניסה...
ג.,
27/06/05 14:49
|
את הילד שלך? בהצלחה! אני מאוד מקווה שיש לילד רצון וכח ללמוד לבד כי חינוך והשכלה הוא לא יוכל לקבל במערכת החינוך כפי שהיא כיום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הודעה זו שתולה ע''י משרד החינוך
ל"ת
זהירות,
שקרים,
27/06/05 13:28
|
|
 |
אין במשרד החינוך תמיכה ללימור
מוריס,
27/06/05 15:08
|
חשוב שהציבור יידע כי אין ללימור תמיכה בין הגורמים המקצועיים במשרד החינוך. אך כעובדי מדינה אסור להם לצאת נגד הצרה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוקא זה לא בהכרח לרעתה.
עץ,
27/06/05 22:32
|
יושבים במשרד מפקחים, כמו דינוזאורים, שביניהם גם גרועים ומזיקים אך למרות זאת אי אפשר להזיז אותם. ראו הוראת הקריאה והוראת החשבון - עשרות שנים בהוראת מפקחים שלא מבינים כלום, לימדו זאת בצורה נוראה וגרמו בכך נזקים בלתי הפיכים ליותר מדור שלם. רק לבנת, בהיותה מה שהיא, הצליחה לעקוף את המפקחים הדינוזאורים האלה ואת שלטון הביורוקרטיה, ולהציל את הקריאה והחשבון. זאת לזכותה.
כל השאר - הכוחנות, האמוק לחידושים והמאבק במורים במקום לגבות אותם ולתמוך בהם ולשמור עליהם - כאן אין שום דבר מעולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מפקחים שלא מבינים כלום
פרח,
28/06/05 00:08
|
וגרמו לנזקים בלתי הפיכים נשארים לעבוד ולהרוס. הרפורמה לא מתיחסת לתוכניות לימוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השפה כמכלול ו''החשבון''
אין שינוי.,
28/06/05 00:06
|
נלמדים ברוב בתי הספר גם כיום לאחר שהוכח שהתוכניות כושלות וגרועות..אין שום שינוי. נהפוך הוא תוכניות גרועות אלו נכתבות ע''י חברת מט''ח שאחד הדירקטורים שלה הוא שלמה דוברת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
המורים לא רוצה העלאה במשכורת?
חיים,
דרום,
27/06/05 13:10
|
מורה בישראל כיום מרוויח שכר מינימום עלוב ומעליב אחרי השינויי של דו''ח דוברת משכורת המורה אמורה לעלות בכ50%. נגד מה המורים מתקוממים? פיטורים של מורים שחוקים למקצועות לא נדרשים כמו אריגה, סריגה ונגרות?
במקום לדאוג לחינוך ולהשכלת התלמידים הם רוצים להנציח את המצב שבו התלמידים הישראלים בורים ומפגרים אחרי כל מדינות העולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה עובד בשירות מ' החינוך?
כי הכל שקר!,
כל מה שכתבת!,
27/06/05 19:57
|
אם כבר, השכר אמור לעלות ב-30% ושעות העבודה - ב-60%. אתה היית מסכים להרעה כזאת בתנאי העבודה שלך? אני כלל לא מורה אבל ההיגיון וחוש הצדק שלי עוד לא נשטף בביוב ששוטף את ארצנו. אגב, אני מכריה באופן אישי מורה מצויינת (מהטובות ביותר) מביה''ס של בני שקיבלה הודעת פיטורין. היא ותיקה במערכת, ולא חברה טובה של המפקחת, אז החליטו לנפות אותה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות
טל,
27/06/05 14:47
|
תסלח לי אבל אין לך מושג על מה אתה מדבר. מקצצים המון שעות בבתי ספר רבים בארץ. אני מכירה מורה שבביה''ס שלו החליטו לא ללמד גאוגרפיה כי המנהלת לא ממש אוהבת את המורה לגאוגרפיה ואין מספיק שעות למקצועות ''החיוניים'' יותר כמו מתמטיקה ואנגלית והיו צריכים לקצף שעות מאיפשהו אז פטרו את המורה לגאוגרפיה. אז לא ילמדו גאוגרפיה. לא נורא.
ומה גורם לתלמידים להיות בורים? פעם היינו בין המקומות הראשונים במתמטיקה בעולם. היום אנחנו אי שם למטה. למה? כי משרד החינוך כל כמה חודשים מחליט לשנות את תכנית הלימודים! המורים לא מספיקים לעקוב וללמוד בעצמם את מה שמשרד החינוך רוצה שהם ילמדו את התלמידים! מלבד זאת, רמת הלימודים והבחינות רק הולכת ויורדת. ויורדת. כבר מזמן לא מצפים מילד ללמוד ולהשקיע בכדי להשיג ציונים טובים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה משקר???
אבי,
27/06/05 13:26
|
מורה יפסיד עבודה במקום אחר ואת כל הגמולים שלו ויצטרך לעבוד כפול זמן עם תוספת חלקית - בפועל המורים יפסידו כסף!!!
שקר שני הוא שמפטרים מורים לא חיוניים. מורים למתמטיקה ואנגלית טובים פוטרו!!!
תפסיק לשקר ותפסיק להסית!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העיקר שרמת ההוראה תשתפר
חיים,
דרום,
27/06/05 14:47
|
אז אם המורים רגילים לעבוד 4 שעות ביום + חופשות פי 3 מכל מקצוע אחר במשק, אז הגיע הזמן לשינוי. המורים לא יפסידו כסף - הם יעבדו יותר וירוויחו יותר. רוב המורים שיפוטרו הם לא חיוניים. אם מורים מפוטרים הם באמת טובים אז לא תהיה להם בעיה למצוא עבודה.
אני לא משקר ומסית, אני פשוט אומר דברים שקשה לך לשמוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיים, לימור צריכה אנשים יותר
אמא,
27/06/05 15:06
|
חכמים שידברו בשמה. אתה פשוט גרוע עילג ולא אמין . בעצם , אולי אתה זאת לימור ליבנת?.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני עילג אבל מרוויח יותר ממורה
חיים,
דרום,
27/06/05 16:00
|
וזה עוד לפני שסיימתי את התואר ואני מחזיק בעבודת סטודנט - 35 שעות בשבוע. מורה בישראל עובד הרבה יותר קשה ממני, עם אחריות יותר גדולה עם סיכון גבוה יותר מתלמידים ומהוריהם האלימים - ומרוויח כל כך קצת.
את לימור לבנת אני לא סובל, אבל מה שאני כן יודע שזה שמערכת החינוך על הקרשים ובמקום להביא את השינוי מבפנים ארגוני המורים מעדיפים לשמור על המצב בו הישיגי התלמידי נמצאים במקום האחרון בעולם המערבי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חינוך טוב לא יבוא מזה שמבטלים
גונבים ש. לימוד,
28/06/05 00:13
|
מקצועות לימוד. מקצצים שעות לימוד. דוחסים 40 תלמידים בכתה. בתיכון בו לומד בני בוטלו צרפתית, ספרדית ,הסטוריה מוגבר ועוד מקצועות . עדיף כמו שהיה קודם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי זה לא סותר
חיים,
דרום,
27/06/05 22:24
|
התכנית בטווח הארוך תעזור למורים שמעמדם נשחק ושכרם עלוב. עליה של 30% בשכר זאת העלאה רצינית. המורים יעבדו קשה יותר ללא ספק, אבל מעמדם ישתפר ומקצוע המורה יפסיק להיות ברירת המחדל של נשים שרק מחפשות עבודה נוחה (ותסלחי לי על ההכללה). אי אפשר להחזיק מורים טובים כשהשכר עלוב ותנאי הקבלה למקצוע הם מתחת לריצפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא קראת את הדו''ח, נכון?
אחרת לא היית,
כותב שטויות,
27/06/05 20:01
|
הכוחות הטובים רק יברחו מהמערכת כי מעלים להם את שעות העבודה ב-60% ואת השכר רק ב-30% וגם זה עדיין בסימן שאלה. כלומר, גם אם מ' האוצר יאשר את ''העלאת השכר'' אלק, עדיין המורים מפסידים. אתה היית מסכים לעבודה בתנאים כאלה ובשעות כאלה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיים,לא הבנתי מה אתה רוצה.
אמא 1,
דו''ח נוראי,
27/06/05 19:59
|
אתה זועק את זעקת המורים הדפוקים והמקופחים? או שאתה מעודד את הקיפוח והבריחה של כוחות טובים במערכת. כמי שקראה את הדו''ח מראשיתו ועד סופו, ככה זה עובד: אי אפשר לתמוך בדו''ח דוברת מצד אחד, ולתמוך במורים מצד שני. זה תרתי דסתרי. סתירה פנימית. דו''ח דוברת יעודד בריחה של כוחותטובים מהמערכת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רק לחסוך בכסף.
חיים,
דרום,
27/06/05 18:53
|
התוכנית לא מושלמת ואני לא מסכים עם הרבה דברים בה, למשל הגדלת כמות התלמידים בכל כיתה, אבל המטרה פה היא להעלות את ערך מקצוע המורה ולמשוך כוח אדם איכותי יותר - תמורת שכר גבוה יותר.
אבל כשארגוני המורים עושים הכי כדי להשאיר את המצב הישן והמקולקל, אני אעמוד לצד לימור לבנת הסוסה.
אם את אמא לילדים בגיל ביתספר, את בטח רוצה חינוך טוב יותר לילדייך, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיים,
אמא,
27/06/05 16:27
|
מטרת הרפורמה לחסוך בכסף ולא לשפר את החינוך. תקרא את הדו''ח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לך מושג מה ארתה אומר!!!!
ל"ת
מורה ותיק,
27/06/05 14:58
|
|
 |
32.
הורים תתעוררו -גונבים שעות
אם,
27/06/05 12:55
|
שימו לב מה קורה כאן. הלימורה קיצצה שעות הוראה מהחינוך של הבוקר. והרבה. הילדים יקבלו פחות חשבון, עברית, הבנת הנקרא וכו' ובתמורה יפתח מתנ''ס אחר הצהרים שמי שיתפעל אותו הם סטודנטים ואנשים חסרי נסיון וידע. וכך יגזלו מהילדים שעות הוראה יקרות ויקבלו זבל. ראשי ערים קפצו על הענין כי הרשות מקבלת הרבה מאד כסף למערכת של אחר הצהרים. ההורים כמובן לא יודעים שיש קיצוץ בשעות הבוקר. תתעוררו ותשאלו שאלות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
הכישלון של ליבנת!!!
מורה מהשורה,
27/06/05 12:41
|
מסיבת העתינאים הזו היא מוזרה ביותר - ממש מדינת חלם. היא משדרת כל כולה פאניקה. ממתי דוברת מופיע לאחרונה לצד השרה? מאיפוא צצה המטרה על הכיתות הכתנות? --- כל הסיפור הזה הוא פיאסקו אחד גדול של לימור ליבנת ושותפיה הלא תמימים. השאלה שהעיתונאים היו צריכים להיתעקש עליה היא: אם הבשורה הגדולה על פחות תלמידים בכיתה היא נכונה למה מתעקשים עדיין לפטר מורים כשברור שצריך לגייס עוד מורים??? למה לא מדברים על העלאת המשכורת של המורה עם המעבר לחמישה ימים ארוכים??? --- מישהו פה פשוט ממשיך לזרות חול בעיניים של הציבור. זו איננה רפורמה לא מיני ולא מקצתי. זה נסיון פאתטי להציל את הקריירה של לימור ליבנת וחבר מרעיה. מצטער - לא קונה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
לימור תתפטרי.את אסון לחינוך .
יעקב,
קרית מוצקין,
27/06/05 12:37
|
|
 |
29.
לבנת - תגלי לעם את כל האמת!!!
ירון,
מרכז,
27/06/05 12:33
|
הסוד הגלוי הוא שבשאר בתי הספר שבהם לא מונהגת הרפורמה מקצצים אלפי שעות לימוד. אז איפה הבשורה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
וואלה
ל"ת
איס,
27/06/05 12:31
|
|
 |
27.
אתמול שלחתי גלוייה
רן,
27/06/05 12:25
|
עם שתי מילים: את מפוטרת. האם את/ה כבר שלחת? רצוי לשלוח גם לאדון דוברת וגם לראש הממשלה ו... גם לעוזי מרעננה (כנציג המרכז).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
האזרח הקטן זועק לעזרה!
ל"ת
תוכנית מזעזעת!!,
27/06/05 12:23
|
|
 |
25.
ממשלה חד-צדדית. זו פשוט
ל"ת
דיקטטורה!,
והעם שותק...,
27/06/05 12:23
|
|
 |
24.
רק לא ליכוד לבנת ביבי ושרון הב
ליכודניק,
27/06/05 12:22
|
לא לא נבחר בליכוד שרון מושחת ביבי שקרן לבנת פודל של שניהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
לימור לבנת הורגת את החינוך
גיא,
27/06/05 12:20
|
לימור לבנת חושבת שההורים יעמדו מהצד וישתקו כאשר היא משחיתה את מערכת החינוך והולכת בכיוון הלא נכון. מערך החינוך בארץ דורש רפורמה, אך בטח לא זאת המוצעת ע''י דוח דוברת. הורים - אנא התעוררו לפני שיהיה מאוחר מידי. משרד החינוך איננו מרכז הליכוד. למי שאכפת - http://www.geocities.com/doch_dovrat/
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
לבנת -- את רק הורסת -- לכי הבי
רוני,
27/06/05 12:19
|
|
 |
שלחו גלויות
רן,
27/06/05 13:12
|
|
 |
21.
שום רפורמה.
יוכי,
27/06/05 12:16
|
לימור לבנת לא רוצה להבין שדו''ח דברת אינו מסמל כל התחלה חדשה, שאינו מכיל בתוכו תקווה לשינוי ולקידום המערכת. הצעותיו של דברת יסייעו להמשך הדרדרותה של המערכת באותו מסלול בו היא נמצאת וביתר שאת. התוכניות המפורטות בדו''ח יגבירו את הפערים בחינוך בין עשירים לעניים, יקטינו את שיוויון ההזדמנויות בחינוך, יקדמו את ההפרטה לדעת של מערכת החינוך, יגדילו את ההזנחה של ילדים חסרי אמצעים בימי שישי ולא יקטינו את מספר התלמידים בכיתה. רפורמה אמיתית בחינוך תשאב את דרכה ממנהיגות ערכית, אידאולוגית ורוחנית המאמינה בחינוך כדרך חיים להנחלת ערכים הומאניסטים ושיוויוניים, ערכים של קידום תרבותי ומדעי, של צדק ועשיה חברתית, של קידום מיעוטים ושל מהפכה בהתיחסות לאיכות הסביבה ולערכי טבע ונוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
התבלבלתם, זה רפורמה דו צדדית
ל"ת
דוקטור דוקטור,
27/06/05 12:12
|
|
 |
19.
רפורמה בכוח- כישלון צפוי
עילום,
י-ם,
27/06/05 12:12
|
לשרה אין ברירה כלעתידה הפוליטי מונח על כףהמאזניים הזאת, לכן היא הולכת למהלך חד צדדי ללא תאום, היא כנראה גם מוכנה לבצע את המהלך תחת אש ארגוני המורים, וכך לגרוף עוד סימפטיה, גם על אומץ לב וגם על נכונות לצאת למאבק שלא יביא שום שלום בינה ובין מי שרק באמצעתו אפשר בכלל להצליח, ואלה כידוע המורים.אז מה ייושם בכללרק יום לימודים ארוך. עכשיו שימו לב. עד כה ביום לימודים קצר היצליחו המורים להגיע להישגים שהגענו אליהם, בינתיים את המוריםהמנוסים ביותר כבר פיטרו כי הם ''שחוקים'' וייכנסו מורים צעירים לא שחוקיםאך גם חסרי ניסיון וגם הם יצליחומ כקודמיהם. ומה יעשו אחר הצוהריים, יביאו סטודנטים וכל מיני פסבדו מורים כדי שישמשו שמרטפים של אחר הצוהרים, עד שהעסק יקרוס תלמידים יברחו החינוך האפור יקבל רוח גבית חזקה ואז תוקם עוד וועדה. מה צריך לעשות. קודם כל להגדיר בבירור - מה המורים לא יודעים לעשות ומה עשו לא נכון או לא טוב. ואז להפעיל את מערכת ההשתלמויות המתאימה. זה ייקח המון זמן אבל זה יעיל. שום שינוי בסטרוקטורות לא יחולל אפילו את ראשיתו של השינוי הרצוי. דבר פשוט זה לא מבינה השרה ולא יועציה. כמה חבל !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
דו''ח דוברת
תלמיד לשעבר,
תל-אביב,
27/06/05 12:09
|
הכל כתוב ומופיע בדו''ח חוץ מחינוך דו''ח זה מתאים יותר לתשקיף לבורסה מאשר דו''ח חינוכיאין בו כלום אבל יש אמירה כי גם כלום זה משהו ואולי זו כוונת הוועדה והשרה העיקר שבסוף נשיר את הסוף הידוע ''וירושלים''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוודאי. אתה יודע מי זה דוברת?
סטודנט,
27/06/05 13:04
|
איש עסקים מיליונר.
לו ולחינוך אין דבר וחצי דבר.
טוב שאין המלצה בדו''ח זה להכריח תלמידים ללכת עם תלבושת אחידה עם חסויות לקוקה קולה ולתנובה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי, כמה שאתה צודק!
ל"ת
אמא,
27/06/05 12:24
|
|
 |
17.
שטוווווווווויוות!!!
תלמיד,
מרכז,
27/06/05 12:03
|
נראה איך לבנת עושה את זה בלי התלמידים!!!
אנחנו לא ניתן לה!!!!
מרעננה התחלנו את המרד- מכאן נסיים!!!!
דו''ח דוברת לא יתבצע!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
רק היא היתה חסרה לנו
לא מיואשת,
27/06/05 12:01
|
לציבור לא יהיה שקט ונחת מהממשלה הזאת. כולם שם עושים מהפכות. איך עושים מהפכה בחינוך בלי המורים? אולי זאת המהפכה. אין מורים. אין חינוך. דור הבור ועם הארץ בדרך. עובדה, אצל לימור זה הצליח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
כיתות קטנות זו התחלה טובה.
עין צופיה,
27/06/05 11:58
|
השאלה מה יעשו בכל השעות שבהן ישהו הילדים בבית הספר מתוך חובה. האם יהיו שם משחקים, שטויות, ומילוי הזמן, או שיהיו פעילויות איכותיות, שיעניקו סוף סוף התחלה של חינוך שיוויוני וטוב לכולם. חשוב גם באיזה תנאים ישהו כל כך הרבה שעות. אם ילדים יתאפקו שעות על גבי שעות ולא ילכו לשירותים, או יאכלו סנדביצ'ים שיושבים בתיק מהבוקר, אפשר כבר עכשיו להרחיב מחלקות בבתי חולים, כי הם יהיו אנשים חולים. חשוב מאד לספק תנאים נאותים לילדים ולא רק לפקידים ולמפקחים. לא חשוב כאן מי הוריד למי את היד ומי קיפל את מי.
חשוב שהילדים באמת יקבלו מה שהם אמורים לקבל ממערכת טובה.
חשוב שהמורים יחושו שהמשרד מגבה אותם ותומך בהם, כי כך צריך לנהוג.
כאן עומדת למבחן האמינות של השרה, המנכלית וכל הבכירים שמובילים את הרפורמה. האם מה שהם מבטיחים במילים כל כך יפות, זה מה שייושם בשטח???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כיתות קטנות - שקר גדול!
אמא 1,
גב''ש,
27/06/05 13:11
|
קראתי את הדו''ח, ולא רק שהוא לא מדבר על הקטנת הכיתות (הלוואי), הוא יגרום לצפיפות יתר בכיתות. עד כה תוקצבו בתי הספר על פי תקן - לכיתה. לפי דוברת, התקן יהיה לפי מספר ילדים. כלומר, ההנהלה תאלץ לצופף את הכיתות ולהכניס בהם כמה שיותר ילדים (עד 41 - המקסימום המותר בחוק). בקיצור - דו''ח קטסטרופלי מכל זווית שלא תרצו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כיתות קטנות-שקר גדול!ההפך הוא
הנכון!,
אמא 1,
27/06/05 12:22
|
אם תקראי את הרפורמה (אני קראתי) תראי שההפך הוא הנכון: לא רק שהכיתות לא יקטנו, הן עוד יצופפו אותן עוד יותר. לפי הקריטריונים הקיימים, בית ספר מקבל תקציב על פי מספר הכיתות. נכון לרפורמה המזעזעת הזו, בית ספר יתוקצב לפי מספר תלמידים, מה שיחייב את ההנהלה להכניס כמה שיותר תלמדיים בכיתה (המקסימום המותר - 41).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא נכון!!
תלמיד,
מרכז,
27/06/05 12:17
|
תקראי את הדו''ח!! דברת לא מדבר על צמצום מס' הילדים בכיתה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ב-57 השנים רק דאגתם לעצמכם.
הגולם קם,
על יוצרו,
27/06/05 11:55
|
החינוך והלימוד של ילדי ישראל לא מעניין את המורים. והם ממשיכים לשטות בנו כי דאגתם לחינוך. לאלפי מורים זו הצלה לברוח מהמערכת, ויבורכו על כנותם. די די די לכו הביתה. כולכם מסכימים שהחינוך נכשל ואתם ניהלתם אותו עד עכשיו ועכשיו אי אפשר להביא למי שניכשל לנהל את הרפורמה. לכו הביתה נמאסתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדג מסריח מהראש....
לימור,
דרום,
27/06/05 16:41
|
כל מה שנעשה בבתי הספר הוא על פי הנחיות משרד החינוך. אם מערכת החינוך נכשלה - האשמה היא במשרד החינוך ולא במורים !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם נלך?
גל,
27/06/05 14:33
|
אז מה? מי ילמד, אתה? אתה חושב שתוכל להשתלט על כיתה של 42 תלמידים בני 14-15 ועוד להכניס בהם קצת חוכמה תוך כדי? נראה אותך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה גס, נבער, מסית ושקרן!!!
ל"ת
חייל בצבא המורי,
27/06/05 12:55
|
|
 |
המורים ותוכנית החינוך
אגוז,
שפלה,
27/06/05 12:42
|
פעם המורים לימדו היום הם מחויבים ללכת לפי תוכנית לימודים שמוכתבת עי שסרד החינוך לא רק מה ללמד אלא איך ללמד המורים הם שדרשו לבטל את שיטת הבדידים ולימוד הקריאה שנכבשלו כבר לפני שנים, אבל זה ענין את משרד החינוך. תוכנית ''עוז לתמורה'' שבנו ארגוני המורים ושנחלה הצלחה ב-10 בתי ספר נמחקה עי לבנת שמחפסת כח פוליטי, וחלקים ממנה הוכנסו לדוברת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
פניה לבבית לשרה
rima,
27/06/05 11:53
|
|
 |
12.
איזה יום עלוב!
מורה ותיק מאד,
צפון,
27/06/05 11:49
|
כמעט שלושים שנה אני במערכת. את מיטב שנותיי, כוחי ומרצי נתתי לחינוך. אידיאל-חיים ושליחות ראיתי במלאכתי. כגבר, מפרנס ראשי, מישכנתי את עתידם הכלכלי של בני משפחתי. בכל שנות עבודתי החסרתי במצטבר פחות משבועיים. אני מקדים להופיע כחצי שעה לפני יום הלימודים, על מנת לפגוש את תלמידיי-יקיריי לפני פתיחת הלימודים. אני בוש ב''יום החגיגי הזה''. לעולם לא אמחול לראשי מימשל דורסניים, שעבורם המטרה מקדשת כל אמצעי, וככל שיפלו יותר מורים בדרך, הרי זה משובח. לעולם לא אסלח, שבין חברי הדו''ח אין אפילו מורה אחד לרפואה, שמגיע היישר משדה ההוראה. לאבק דרכים הפכו אותנו. זה שכרו הנוסף, לשכר הרעב, שאנו מקבלים. גזרו קופונים, נציגי ממשל לא מכובדים. רשמו את היום הזה, בו גרמתם לכך, שתוך עשור שנים ייחסרו מורים בישראל. אולי אז תןעיל בטובה השרה ללמד חודש ימים ברציפות, ולהבין סוף סוף את ציבור המורים. חג עלוב לכם!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנחנו אתך!
ל"ת
לא מורה,
27/06/05 13:11
|
|
 |
11.
מה הרקע החינוכית של דוברת ?
hana,
mercas,
27/06/05 11:43
|
|
 |
הוא למד בבית הספר.
זה הרקע החינוכי,
27/06/05 13:13
|
לבנת, השרה מהזלזלת במורים ובחינוך, חושבת שכל איש עסקים מצליח יכול לבצע רפורמה בחינוך. מעניין אם דוברת היה נותן למורה/מנהל בית ספר לעשות רפורמה בכלכלה. ומעניין אם היו נותנים לדוברת לבצע רפורמה בבריאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא למד בבית ספר, ולכן לבנת
ל"ת
חושבת שהוא יכול,
לעסוק בחינוך,
27/06/05 12:25
|
|
 |
בסביון. עם בריכה פרטית.
ל"ת
סביונית,
27/06/05 12:12
|
|
 |
10.
''חלום חייו של מחנך''?!
מחנכת,
בישראל,
27/06/05 11:43
|
כמחנכת בישראל עליי לציין כי דו''ח דברת אינו חלומי הגדול, אלא אם אנו כוללים סיוטים כחלומות. דו''ח דברת הינו דו''ח כלכלי בלבד ואינו מתעסק בבעיות החינוכיות הקשות בישראל. אף אחד מהאנשים שכתבו דו''ח זה אינו מדבר על פחות אלימות, תלמידים טובים יותר הן כבני אדם והן מבחינת רמת ההשכלה שלהם... אבל כן מדברים על חיסכון עצום- חשוב מאוד לזכור שלא זו צריכה להיות המטרה שעומדת לנגד עיננו (אין ספק שחשוב לעשות גם ניקיון יסודי במערכת ולחסוך בעלויות), אבל דו''ח זה אינו מעודד אנשים צעירים וטובים להצטרף לאנשי ההוראה בישראל, להיפך הוא רק גורם לאנשים כמוני לחשוב על אלטרנטיבות.... הגיע הזמן שתקום ועדה אמיתית שתעסוק בבעיות החינוכיות הקשות בישראל, ועדה שתהיה מורכבת מאנשי חינוך בפועל שמרגישים מידי יום את השטח ומתוסכלים נוכח חוסר האונים והאמצעים שבפניהם מעמיד אותנו משרד החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם כל מילה!
גל,
27/06/05 14:29
|
חשוב לציין כי את משרד החינוך כלל לא מעניין החינוך. מעניין אותו דבר אחד - לחסוך. אז למי אכפת שבעוד 10-20 שנה כלל אוכלויית המדינה תהיה בינונית לחלוטין וחסרת השכלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה כל כך צודקת!
ל"ת
דו''ח דורסני,
ומזעזע,
27/06/05 13:14
|
|
 |
כל כך נכון!
ל"ת
אמא,
27/06/05 12:25
|
|
 |
9.
יום שחור לכל ציבור המורים בישר
ש.לוין גימלאי,
מערכת החינוך,
27/06/05 11:42
|
פשוט לא יאמן השרה הזו כמו גם הממשלה שוחים נגד הזרם, פועלים באופן נחרץ ובוטה בפגיעה במעמדו ובתדמיתו של המורה והמחנך/ת בישראל. עוד לא הייתה ממשלה או שרת חינוך שיפעלו כך נגד כל המורים. הרי מי מפעיל את כל המערכת הגדולה הזו ? רק המורים והמורים בלבד הם לב העשייה החינוכית בלעדיהם לא יקום דבר. אז איך יכולים להפעיל את הרפורמה בניגוד גמור לרצון המורים להפעילה במתכונתה הנוכחי. לפיכך ניראה בעליל שיש לנו כאן מאבקי כח פקיחות ושנינה ולא שום טובת המערכת . הכוחניות הזו של השרה והממשלה היא היא שתפיל את כל הרפורמה הזו. רבותי שרי הממשלה !!בלי חיילים לא יהיה קרב .בלי המורים לא תתקיים הרפורמה. לכן דרושה כאן מנהיגות דרוש שיקול דעת מעמיק דרוש מנהיג שיידע לעצור את הדרדרות מערכת החינוך לעברי פי פחת. ראש ההמשלה צריך מיידית להחליף את שרת החינוך ,היא איבדה את האימון כליל הן בציבור הכללי והן בין ציבור המורים. אל תתנו לקייץ לעבור כאילו שום דבר לא קרה . המערכת לא תפתח בתחילת ספטמבר. נכון שראש הממשלה עסוק מעל הראש בהנתקות אבל מערכת החינוך לא פחות חשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנתי?
דביר,
משמר השרון,
27/06/05 12:55
|
מה אתה מציע לעשות, להשאיר את המערכת הכושלת הזאת על כנה מה בדיוק רע בתכנית, איפה האסון מה אתה מציע במקום. אתם כל היום בוכים ומתלוננים ואתם ואתה גם שייכים לאותה מערכת חינוך ועוסקים באתו מקצוע חשוב מעין כמוהו ואשר הבאתם את החנוך למה שהוא כולל ידיעותיהם של תלמידינו בכל התחומים שהם לא טובים בבירור אז מה הבעיה מה התלונות תפרט תנמק אל תתבכיין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדביר שלא מבין
ש.לוין,
27/06/05 14:40
|
אני מבין לליבך אתה מבולבל מכל ההמולה סביב ועדת דוברת. אם תעיין בהצעת הארגונים לועדת דוברת תבין את התהום הרובצת בין משרד החינוך מזה והמורים מזה. מה שצריך לעשות זה גישור ופישור ולזה צריך דמות ציבורית אמינה ונאמנה שתוליך מהלך כזה. אין ספק שצריך רפורמה השאלה היא איך עושים אותה. להרוג את החולה ולהגיד הניתוח הצליח זה לא יילך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז אני אסביר...
בת של מורה,
27/06/05 14:27
|
יופי, תאשימו את המורים בכל מה שגרוע בחינוך. החינוך במדינה מתחיל מההורים ואם אין חינוך בבית, מורה לא יכול לחנך את הילדים 5-6 שעות ביום! חוצמזה החינוך במדינה התחיל להתדרדר מהרגע שהחליטו שהילדים נורא מסכנים וצריך להקל עליהם בבחינות הבגרות. המטרה של שרת החינוך לא צריכה להיות שכמה שיותר תלמידים יקבלו תעודת בגרות כי ככה היא גורמת לירידת ערך התעודה. היום כל חמור יכול לצאת עם תעודת בגרות עם כל ההקלות שהוא מקבל. איפה האסון אתה שואל?!?! ובכן, האסון הוא בכך שמערכת החינוך לא ערוכה לטפל בתלמידים עד אחרי הצהרים. האסון הוא בכך שמצפים ממורים שכבר ככה שמרוויחים שכר זעום, להרוויח עוד פחות ולעבור יותר. עבודתו של המורה לא מסתיימת ברגע שהוא יוצא מהכיתה. יש לו עוד המון עבודה מעבר. יש לו להכין מערכי שיעורים. יש לו להכין עבודות ולכתוב מבחנים. יש לו לבדוק עבודות ומבחנים של מספר כיתות, כאשר בכל כיתה יש לא פחות מ-30 תלמידים. יש לו להשתתף בישיבות ארוכות. יש לו לשוחח עם הורים של ילדים מפריעים או נכשלים. יש לו להתמודד עם הורים כעוסים (ולפעמים אלימים) שאינם מרוצים מזה שהילד שלהם (למרות שנכשל בכל בחינה אפשרית) הורד הקבצה. ועוד ועוד. אני לא מצדיקה את כל המורים. יש המון מורים גרועים במערכת החינוך שלנו. אבל מה אפשר לצפות!!! כל אדם בר דעת לא ילך להיות מורה. האנשים היחידים שהולכים להיות מורים בימינו הם אנשים שמחפשים עבודה קבועה שלא ממש צריך להשקיעה בה יותר מדי תמורת השכר מועט. מזמן אבדה אידיאולוגית החינוך במדינה. אדם חכם לא יהיה מוכן שינצלו אותו. אדם חכם לא יהיה מוכן לעבוד מבלי שיעריכו את מה שהוא עושה. אתה אומר שהמקצוע חשוב מעין כמוהו. אז למה ממשלת ישראל לא מתייחסת אליו ככזה?!?!?!?! אתה טוען שהמורים הביאו את הילדים למצב של היום. אני טועת שההורים ומשרד החינוך הביאו את הילדים למצב כיום. ילדים היום לא קוראים ספרים ובקושי יודעים עברית. למה? כי אף אחד לא מעודד אותם לעשות זאת. ספרי הלימוד בביה''ס היסודי הם ספרים של השלם את החסר ואל תטרח לקרוא יותר מדי. כנ''ל ספרי החשבון. כבר מגיל צעיר מעודדים את הילדים לשתמש במחשבון על פי תוכנית הלימודים של משרד החינוך מבלי לאפשר לילד לפתח קצת את יכולות החישוב שלו בראש. היום ילד לא יודע לחשב 5 כפול 6 בלי מחשבון!!! דבר נוסף, היום מודדים את ביה''ס על פי אחוזי ההצלחה של התלמידים בבגרות. אם הילד מצליח אז כל הכבוד לילד אבל אם הילד נכשל אז המורה אשם. לא לוקחים בחשבון את הכיתות הגדולות שמורה לא מספיק להגיע לכל ילד ולתת יחס אישי. לא לוקחים בחשבון את השעות המועטות שגם רוצים לקצץ כך שהמורה נלחם להספיק את החומר (ומשלים שעות בחופשים על חשבונו הפרטי). לא לוקחים בחשבון שהילד לא משקיע בגרוש כל השנה ואחר כך מצפה לקבל 100 על מגש של כסף. אז שמשרד החינוך דבר ראשון יתן קצת יותר כבוד למורים. אולי אז גם שאר האוכלוסיה תכבד אותם קצת יותר והמקצוע הזה יהיה בעל קצת יותר ערך מהיום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
המהפכה יוצאת לדרך!!!!
נעמן,
שפוי,
27/06/05 11:38
|
חברה, לאחר חשיבה מעמיקה - הבנתי מי צודק ומי לא ועכשיו הכל ברור לי: הטרנספר לא יעבור. ועל כל הטוקבקים המטומטמים שרשמתי עד היום בשכר מטעם האיחוד האירופי - אני מוכן לכפר על כך: אני מצהיר בזאת על נכונותי להיעצר בחסימת הכבישים הקרבה ובאה.
טוב, יום נעים לכולם. הלכתי לחלק סרטים כתומים בצומת רעננה. תיכף אשוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
איזה רשויות?
אריאל,
מרכז,
27/06/05 11:38
|
|
 |
6.
לימור ליבנת הבייתה
אמא שאכפת לה,
27/06/05 11:32
|
|
 |
תבואי לבה''ס ותוציאי אותו קודם.
גם לך אין זכויו,
זכיות.,
27/06/05 12:02
|
את בטח לא רוצה גם חינוך פרטי. אבל רוצה שהכל יהיה על פי דעתך. ומי את בכלל? אין עוד רבים אחרים שרוצים אחרת. הפילו הכולרות מאירגוני המורים מודים שהחינוך נכשל, אבל רק להם יש את הזכות והידע לתקן. ואל תשכחי הם היו שם כל הזמן אז למה הגענו לכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קודם תלמדי לאיית אולי, נשמה
ל"ת
חגית,
28/06/05 02:41
|
|
 |
הילדים שלי אל תשכח
עוד אמא,
27/06/05 14:25
|
אז שלא יכפו עלי להשאיר אותם ''לטובתם'' במקום אלים ללא תנאים בסיסים . ומה היא טובתם? בטח לא צמצום מקצועות לבגרות כולל היסטוריה מוגבר ועוד , בטח לא להסתובב במתנ''ס בימי ששי על חשבוני. בטח לא לאכול אוכל מגעיל שידפוק להם את הבריאות לכל החיים . פחות שעות בבית בשקט בחוגים לפי בחירתם, אוכל מזין ועוד ועוד. זאת לא טובתם. לטובתם שיצמצמו מספר ילדים בכיתות שידאגו לתנאים מכובדים בבתי הספר שילמדו אותם לחשוב ולא לשנן כמו קופים למבחני מיצ''ב שתוכניות הלמוד יהיו מענינות ואינטיליגנטיות , חסר במה להשקיע? אבל הם מצמצמים. אז תודה אני לא רוצה את הרפורמה הזאת לילדים שלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפי לבנת לאף אחד אין זכויות.
אמא אחרת,
27/06/05 13:17
|
אבל במדינה דמוקרטית ונורמאלית (לא נגזרת של רוסיה הבולשביקית) זכותו של הורה להחליט אם הוא רוצה שהמדינה תחזיק את ילדיו עד 16:00 כל יום, בתנאים מחפירים (כי מערכת החינוך לא ערוכה לזה) - או שמא הוא מעדיף להוציאם בעצמו, או לקחת מטפלת, או לשלוח לצהרון. זכותה של אם להחליט שהיא עובדת במשרה חלקית, כדי לגדל את ילדיה. וזכותה של אם להחליט שהיא מעדיפה מטפלת על פני לימודים בתנאים תת-אנושיים, בצפיפות, עד 16:00.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קודם תלמדי לדבר עברית, אח''כ
ל"ת
תגיבי.תת-רמה,
אמא אחרת,
27/06/05 13:08
|
|
 |
5.
עוד מתלהמת סידרתית !!!
עדיאל,
27/06/05 11:31
|
|
 |
4.
הכשלון הגדול של לימור לבנת!!
רמי,
27/06/05 11:24
|
האשה הרעה והכוחנית הזו תעשה הכל כדי להראות שהיא עושה איזה ''רפורמה''!!1 הגיע הזמן ללכת!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מכה ניצחת למורים הבבונים!
נעמן,
שפוי,
27/06/05 11:23
|
בית הספר יחזור להיות מקום לימודים ולא זירה אלימה של בורות ואלימות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעמן כנס
גדי,
27/06/05 14:07
|
|
 |
המגיב הסדרתי בפעולה.אם אתה
ל"ת
תומך בזה,כנראה,
שזה גרוע,
27/06/05 13:07
|
|
 |
עוד שוטה שניתנה לו הנבואה
ל"ת
א,
27/06/05 12:00
|
|
 |
נעמן-
קוקו,
27/06/05 11:53
|
נראה לי כבר שהקוראים הבינו ששפוי אתה לא, ושהבבון זה אתה ושכמותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעמן המסכן הוא לא מבין שהוא ..
ל"ת
שפוי???,
27/06/05 13:15
|
|
 |
2.
מי יהיו המורים?
י.א,
27/06/05 11:18
|
שרת החינוך עושה רפורמה ושוכחת שללא מורים זה לא יעבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדריכים במקום מורים
מיכל,
מרכז,
27/06/05 12:52
|
זה הרבה יותר זול. נו, אז לא ילמדו. אז מה?? העיקר שהילדים לא יהיו ברחובות ושההורים יהיו מרוצים שיש מי ששומר עליהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בית ספר זה בייבי-סיטר? אולי
בשבילך,
לא בשבילי,
27/06/05 13:20
|
אם הייתי רוצה בייבי-סיטר הייתי לוקחת אחת מהבוקר - ומשלמת לה. כך לפחות, היו הילדים שלי בתנאים אנושיים, לא חשופים לאלימות ולצפיפות בלתי נסבלת (שעוד תגדל בעקבות הדו''ח) בכיתות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רצוי שלא יהיו אלה שקיום.
ל"ת
הגיע הזמן להחלי,
להחליפם,
27/06/05 11:57
|
|
 |
לא צריך מורים!
שמרית,
27/06/05 11:56
|
אנחנו במאה ה-21 ואת המורים יכולים להחליף מחשבים. בכיתות הנמוכות אפשר להסתפק במחשבונים.
תחשבו על זה- הם זולים, לא שובתים והרבה יותר כיפיים!!!!!
כל הכבוד ללימור ליבנת. היא היחידה שמבינה שאנחנו כבר לא בימי הביניים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשמרית הליצנית
אמא אחרת,
28/06/05 00:17
|
|
 |
ההגיון של שמרית-כמו ההגיון של
ל"ת
לבנת.וזה אומר,
הכל!!!,
27/06/05 13:18
|
|
 |
האם המחשב יכול לגדל את הילד של
ח.ב.ב.,
27/06/05 12:59
|
|
 |
1.
צרת החינוך, צרת רבים.
ל"ת
יהודה,
27/06/05 11:17
|
|