 |
17.
מצפה נואשות לפרישה
מיכאלה,
בס ציונה,
12/06/05 19:30
|
אני מורה ומצפה בכליון עיניים לפרישה. קצה נפשי מההשפלות. ובנוסף לכך , בתי שנרשמה לסמינר ביטלה את הרשמתה לשימחתי הרבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מי רוצה לעבוד במקום שמשפילים
ריבקה אמא ל-3,
פתח תקוה,
09/06/05 09:56
|
שרת החינוך ועוזריה מבוקר עד ערב מדברים ברדיו ובטלויזיה על המורה שלא שווה שום דבר שהוא שחוק שלא יודע ללמד שהוא זבל. ומה התוצאה? תלמידים שקלטו את המסר הזה ומתעללים במורים מקללים ואפילו פוגעים פיזית בהם. וצעירים רציניים שבבחירת מקצוע לימוד אומרים לעצמם: אני לא מזוכיסט, ולא רוצה להיות מורה כי המסר שקלט משרת החינוך הוא שמורים צריך להשפיל ולהתעלל בהם מי צריך עבודה כזאת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
לא צריך מורים - צריך בייבי סיט
מייק,
עמק יזרעאל,
07/06/05 19:56
|
כאלה מורים כמו שיש - לא צריך. בושה וכלימה ש15% מהמורים למתמטיקה! שעברו קורסים במשך 3 שנים נכשלו בבחינה במתמטיקה ועדיין מלמדים את הילדים שלנו. צריך לפטרם לאלתר יחד עם המנכלית והשרה וכל ה''מאכרים'' של ארגוני והסתדרות המורים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
רק העלו בפיצלה את הדרישות
ד''ר כצלה מרציפא,
06/06/05 21:00
|
ישר 50 אחוז נשרו, מסקנה, כי בלאו הכי הם לא היו שווים, מוטב 50 אחוז ששוים, מחמישים אחוז שלא שווים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
עוד הצלחה של ליבנת
ל"ת
מיכה,
השרון,
06/06/05 20:20
|
|
 |
12.
מי אמר שצריך מורים
אנעלפביט,
06/06/05 20:20
|
הכול קבר בהינתרנט, אפשר לילמוט הכול לווד בבית בכיף, או באצם למה לילמוט. אוד מאט יפטחו כזינו בנגב ואפשר לאסות ימבה קסףבלי לילמוט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פני הדור כפני הכלב.......
ל"ת
בור כמוך,
07/06/05 10:50
|
|
 |
11.
אפשר להגיש את הציחנה עד פה.
ל"ת
אפי,
ש,א.,
06/06/05 20:09
|
|
 |
10.
ככה לא בונים חינוך!!!
בן יוסף,
06/06/05 17:27
|
החינוך הוא בראש סדר העדיפויות, כי החינוך הוא העתיד. מילים אלה שמשמיעים הפוליטיקאים כבר שנים על שנים, הן מילים ריקות מתוכן מכיוון שלא עמדו מאחוריהן מעשים. הציבור לא יודע שפקידי האוצר ובגיבוים המלא של שרי האוצר וכל הממשלות לדורותיהם אשר במשך שנים על שנים, שנה אחרי שנה משנות ה- 70 (ראו ועדת עציוני) ביודעין ובזדון נצלו את הלחץ הציבורי וזאת לאחר גרירת המשא ומתן עם המורים עד לפתיחת שנת הלימודים בכדי לשבור את שביתות המורים לתוספת שכר והשאירו את המורים בשכרם הנמוך והמבייש במשך עשרות שנים, שכר נמוך זה גרם במשך השנים לנטישה המונית של טובי המחנכים והמורים מההוראה בחפשם פרנסות שאפשר לחיות מהן בכבוד, כי המלחמה האין סופית על הטבת שכרם הייתה מלחמה אבודה מראש והשבתות הלימודים בבתי הספר קרעו את ליבם. נטישה זו, גרמה לתוצאה של ירידה דרסטית ומתמשכת ברמת ההשכלה והגברת האלימות, שימוש בסמים, ונשירת תלמידים מבתי הספר. מצב שמאוד קשה היום לתקנו אם בכלל. האוצר אמנם ניצח בקרבות על שכרם העלוב של המורים. אבל האוצר, הציבור והמדינה, הפסידו את המלחמה על עתיד החינוך ורמת ההשכלה של בניהם.
השכר הממוצע בחינוך לפי הלמ''ס היה בספטמבר 1996 היה כ- 4,350 ₪ לחודש. בינואר 2001 היה השכר הממוצע בחינוך כ- 5,480 ₪ לחודש. תוספת שכר ממוצעת בחינוך בתוך כ- ארבע שנים כולל ותק, זחילת שכר והסכמי עבודה היתה כ- 1,130 ₪ לחודש. לעומת זאת, השכר של חברי הכנסת היה בספטמבר 1996 כ- 16,000 ₪ לחודש. בינואר 2001 עבר שכרם של חברי הכנסת את ה- 30,000 ₪ לחודש. תוספת שכרם של חברי הכנסת בתוך כ- ארבע שנים היה כ- 14,000 ₪ לחודש. אתם הבנתם את זה???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עושה זאת מאהבה לחינוך
מחנך אמיתי,
06/06/05 21:03
|
|
 |
ונראה מה הוא יתן לך עבור חינוך
ל"ת
ספר את זה,
לבעל המכולת,
07/06/05 05:11
|
|
 |
עוד הערה לפרוטוקול!!!
יעל,
06/06/05 20:31
|
לפני עשרים שנה היו חברי הכנסת ברובם אנשי מעלה בעלי נסיון והשגים. ואילו היום הכנסת מלאה בחברים שלא תרמו דבר לחברה הישראלית וכל יכולתם מרוכזת בלתכמן את דרכם לתוך מרכזי הכוח במדינה. במילה אחת - בושה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילים כדורבנות - תודה על האינפ
ל"ת
מורה מהשורה,
06/06/05 20:26
|
|
 |
9.
שלבנת ותירוש יהיו מורות
ל"ת
רעיון מקורי,
06/06/05 16:15
|
|
 |
8.
בשביל משכורת של 3000 ש''ח ???
להשקיע בסמינר,
ארבע שנים ?,
06/06/05 14:59
|
|
 |
7.
די לבינוניות
אלעד,
הרצליה,
06/06/05 13:41
|
טוב שיש מחסור טוב שידאגו וטוב שיחנכו דור חדש של מורים עם מעט השכלה ולא דור של בורים. בושה וחרפה היום להסתכל על המורים שאין להם ולו מעט מהידע הנידרש כדי ללמד ולחנך את ילדינו. הם חסרים ידע בכל המקצועות הבסיסיים ובינוניים במקצוע אותו הם מלמדים. חסרי השכלה בהיסטוריה, ספרות, כלכלה, מתמטיקה, לשון עברית, דקדוק, מדעים (באופן שיטחי וכללי), אמנות וכמובן בהליכות ונימוסים. אלו הם פניהם של המורים שהוכשרו ב20 שנה האחרונות בישראל בושה וחרפה ולא רק שהייתי מפטר את כולם אלא לא הייתי משלם להם גם פיצויים. באשר להכשרת מורים חדשים, כן צריך לתת להם קרדיט צריך לדחוף אותם קדימה אך לדרוש ללא התפשרות רמה מאוד גבוה של מחנך עם המון ידע והמון אהבה למקצוע, לחינוך, ולילדים. מעט מורים עם שכר גבוה וידע נירחב ומעמיק בתחומים רבים יהוו מזור לכל בעיות החינוך הפוקדות אותנו כיום. המשך המתכונת הקיימת הינו סכנה לדור העתיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכללות
אירית ניר,
משגב,
09/08/05 13:42
|
איני יודעת מי המורים שלך,אך ניכר שלא למדת דבר וחצי דבר על הכללות ועל כבוד. מי שמך לקבוע קביעות כוללניות שכאלה ומי שמך להעריך ולקבוע קביעות מסוג שכתבת? מהי השכלתך? ומה למדת אתה? מהיכן העוז,החוצפה והאלימות המילולית שדבריך מלאים בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאלעד האווייייייייייייייל
בוחן כליות ולב,
הרצליה,
07/06/05 01:08
|
אולי לך היו מורים כמו שאתה מתאר - לא פלא שכך יצאת. אולם אין קל מאשר לבוא ולהטיל רפש בציבור של אנשים אשר עוסקים במלאכה הזאת כבר שנים רבות עם נסיון. ובמקרה שלך, בעיר הרצליה רוב המורים בתיכונים בעלי תואר שני ושלישי במקצועותיהם. אתה רק יכול להשפיל מבט, להרכין ראש ולהנצל בקול נכאים בפניהם על דברי הלעז שכתבת בתגובתך. אני מתבייש לגור בעיר בה יש תושבים עוורים וכהים כמוך; ואלהים יסלח לי אם היית אחד מתלמידי המוסד בו אני מלמד עד עצם היום הזה (אם כי ייתכן שמחר כבר לא אהיה שם - תודות לצרת החינוך ובורים אחרים שכמותך).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד התקפה פרועה ולא תמימה!!!
ישראלה,
06/06/05 16:12
|
תגובה זו היא מוזמנת או מעידה על טיפשות וחוסר יושר. רוב המורים מעולים - התנאים שלהם והיחס אליהם הוא המחפיר. תגובה אחת מסכמת היטב את מה שיש לי להגיד. לא יעזור לכל המלעיזים. המורים צודקים וינצחו במאבק שלהם. ניצחונם הוא ניצחוננו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאלעד מהרצליה שפוט של ביבי
Erez,
06/06/05 15:43
|
חבל שאתה כל כך בור בנושא ונוטה להסחף לדמגוגיה הזולה של ביבי וכל שאר השרים. יש פה שאלה בסיסית מה קדם למה ? הביצה או התרנגולת... ענף ההי-טק שכל כך מתגאים בו לא היה משגשג אם המשקיעים לא היו משלמים שכר בהתאם. יש הרבה מורים ומורות ברמה אישית ומקצועית גבוה. אל תשכח שחלק מהחינוך מגיע מהבית ולצערנו בהרבה בתים ''משגרים'' ילד לבית הספר ומצפים לתוצאות.אלעד לא הכל שחור לבן ולא יזיק לך ללמוד את הנושא מקרוב ,לפני שאתה מתלהם ,לא יזיק לך להכנס לכיתה עם 40 תלמידים למשך 4 שעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מוגבלות
אמא,
06/06/05 14:01
|
כל כך קל ונוח להאשים את המורים בכל בעיות העולם . מה עם המנהלים , מפקחים, תוכניות הלמוד, ההורים, התלמידים עצמם, תנאים של 40 ילד בכתה... אתה כנראה מאד מוגבל, תנסה להרחיב את אופקיך ולאמץ צורת חשיבה אחרת בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
שיביאו תאילנדים.
ל"ת
כאילו מה הקטע,
06/06/05 13:00
|
|
 |
5.
הפתרון : מיחזור השחוקים
הרוח הישראלית,
06/06/05 12:32
|
|
 |
4.
לא נרשמים כי לא מאמינים להבטחו
שרי,
ב''ש,
06/06/05 11:59
|
ת העלאת שכר המורה בעתיד מתקבלת באי אמון מוחלט כי הצעירים רואים את ההתעמרות של משרד החינוך במורים בעלי ניסיון והשכלה . הפיטורין ההמוניים ללא שום תמיכה נפשית וכלכלית למפוטרים נמפחידים אותם . הצעירים מעדיפים לבחור בתחומים אחרים בעלי מעמד נכבד יותר ופחות אלים . עד שלא תיפתר בעית האלימות בבית הספר ושכר המורה ומעמדו של המורה לא ישתפר לא יימצוא בעוד 5 שנים מורים . חפשו אותם בתיאלנד !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
כואב שבא לצעוק גיוואלט
redkfeer,
06/06/05 10:49
|
מה יהיה על ילדינו. די עם מלחמות היהודים האזרחים. מדובר בעתידינו, הילדים היום המבוגרים של המחר. אנא שימו סוף לשחיתות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
לכל מטבע מס' צדדים
סטאזרית להוראה,
06/06/05 09:15
|
חייבת להיות רפורמה!
האם רק למורים?
מה עם התלמידים והוריהם, מה עם ההנהלות?
בינתיים יש דלול טבעי, כוחות חדשים לא הולכים ללמוד הוראה, כוחות חדשים עוזבים את ההוראה.
דרוש שינוי- אבל לא רק אצל המורים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אין מורים שחוקים!!!
מורה מהשורה,
06/06/05 08:53
|
הגיע הזמן שמשרד החינוך יפסיק להסית נגד המורים בישראל!!! אין מורים שחוקים. יש מערכת שעושה הכול כדי לשחוק אותם. האשמה היא של הממשלה שאינה משפרת את תנאי המורה בישראל. כיתות קטנות יותר וטיפוח מעמד המורה - כולל משכורת ראויה. מורה בן חמישים אינו שחוק יותר מחבר כנסת בן חמישים!!! תפסיקו לבלבל את המוח. הגיע הזמן שבמשרד החינוך יגידו את האמת: שלא רוצים לתת כסף למורים או לשפר את מצב בתי הספר. תפסיקו לגלגל עיניים לשמיים. אתם רק מעוניינים לעשות קריירה פוליטית על גב האומה. לדאוג לחברים כדי שיבחרו בכם במרכז. --- המורים בישראל גמרו להיות פריירים. הם לא יתנו לחינוך להתמוטט. הם לא יגישו ללבנת את הלחי השניה. בסופו של דבר הם ישבתו וינצחו את השחיתות והאכזריות של שרון, ביבי ולבנת. מושחתים נמאסתם!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד!!!!!!!!!!
מזדהה עם כל מיל,
06/06/05 14:36
|
|
 |
אין שחוקים ,יש מושפלים
בעל של מורה,
06/06/05 13:02
|
שרת החינוך והנכל''ית שלה הצליחו להשפיל ולפגוע במעמד המורה יותר מכל שר לפנהם.. כאשר בת אומרת לאמה המורה ''תראי מה יצא ממך ,מורה''?! (סיפור אמיתי) ,אין פלא ששום איש או אישה שפויים לא יכנסו למערכת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמיכה ב 1
אורית,
השרון,
07/06/05 19:01
|
|
 |
מה אתה מקשקשת, המורה?
חיים,
דרום,
06/06/05 09:14
|
אין מורים שחוקים? תראי לי מורה אחת מעל גיל 40 שלא מרגישה שחוקה אחרי שנים של עבודה קשה עם נוער אלים ושכר מינימלי ועלוב.
אולי אחרי פיטורי המורים והשבחת מעמד המורה (+העלאה בשכר) איכות המורים תעלה וכך גם רמת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיים, לא הבנת. נסה לקרוא שוב!
ל"ת
מ.מ.,
06/06/05 09:39
|
|
 |
טוב, אז תבדקי אותי בבקשה
חיים,
דרום,
06/06/05 09:59
|
את טוענת שמורה צריך לקבל תנאים טובים יותר, ואני מסכים. חלק מעקרונות מהפיכת החינוך היא שיפור מעמד המורה (כי אני ואת יודעים שהיום כל מי שמנסה להתקבל למכללה להוראה מתקבל) ובין היתר העלאה רצינית בשכר. כשיש פחות מורים, שכר גבוה יותר - מה שיגביר את הביקוש למקצוע וימשוך אנשים איכותיים יותר יעלה, את רמת בתי הספר ואת החינוך בארץ. אז מה את חושבת שצריך לעשות, המורה? להשאיר את המצב כפי שהוא, שרמת החינוך נמוכה והישיגי התלמידים היום נמוכים יותר מבשנות ה-50 וכל תלמיד מביא סכין לביתספר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פחות מורים = יותר תלמידים
מ.מ.,
06/06/05 11:11
|
בכיתה. פחות חינוך. יותר אלימות. יותר שחיקה. מה כל כך קשה להבין כאן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25 תלמידים בכתה
אמא של,
07/06/05 17:10
|
באירופה אין כתות שבהן לומדים 25 תלמידים. ברב המדינות כולל מזרח אירופה יש פחות מ-20 תלמידים בכתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל אירופה יפן וארה''ב אין יותר
מורה,
07/06/05 11:50
|
מ-32 תלמידים בכיתה זו התקרה. באנגליה בכיתות העליונת לבגרות המקסימום 20 תלמידים. אין בכל המדינות שהזכרתי מצב שכל מי שרוצה מוגש לבגרות. התלמידים עוברים נמהלך הלימודים מיסודי ועד י''א לפחות שלש פעמים בחינות מיון ורק העומדים בהם מתקבלים לכיתות בגרותיות. היתר מופנים לכיתות מקצועיות ואין ויכוחים ואין ניידות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פה אני דווקא מסכים איתך
חיים,
דרום,
06/06/05 12:42
|
יותר תלמידים בכיתה זה רע, ללא ספק, למרות שבמדינות מערביות אחרות בעולם גם אין 25 תלמידים בכיתה. המורים שצריכים לעזוב אלה מורים למקצועות לא חיוניים.
אז מה את מציעה לעשות כדי להתייעל?
הגב לתגובה זו
|
|