 |
35.
תוספת ל (34) !
י.ב.,
04/06/05 19:53
|
תפלול יכול גם להתפרש כחידוש למילה הפללה .כלומר,מלשון פלילים...!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
לגבי ''ששי'' של 3.6.05
י.ב.,
04/06/05 11:05
|
א) ''בעניין הרוצח הסדרתי''.נכון מאוד, ויציב ! ב) ''בעניין חיים יבין''. נכון שהאמת הפוליטית נכבשה שנים רבות בארץ תחת סד הממלכתיות של ערוץ 1. ברם,זהו סד מיוחד שהורכב רק על רגל אחת והיא הרגל הימנית.בעוד שהשמאלית הייתה משוחררת כל הזמן הזה לבעוט ולדרוס כאוות נפשה...! לאט לאט יוצא המרצע מהשק וחיים יבין מגלה לכולם את פרצופו השמאלני האמיתי. אין זה נכון שהוא,רובנו.כי רובנו אנשים ישרים שלא היו מעיזים או/ו יכולים להסתיר את פרצופנו האמיתי,זמן רב כל כך ובכישרון רב כל כך כמו שלו יש את זה. ג)בעניין ''מכתב לסטנלי פישר''.גם את המילה ''תפלול'' יצטרך משיח צדקנו להשמיד כאשר יגיע בע''ה למקומותינו ,בקרוב אי''ה. (ראה תגובה ל''ששי'' הקודם). כי כל מילה שצריך להסביר את משמעותה בסוגריים, מיותרת היא.ושמא תאמר מה רע בחידושי מילים,אז אין רע בכך אולם גם אין גם כל טוב.זה מסבך את הלשון,מקשה על לימוד השפה לאלה המתקשים בה בין כה וכה.לכן זה צריל להיות נדיר ובמידת ההכרח.
מה רע ב''תפלות'' ומדוע ''תפלול'' עולה עליו ועדיף ממנו ? כל זאת, כי תפלול בלי הסברה בסוגריים יכול להיות גם שיבוש של המילה ''תבלול'' (בעין).זה יכול להיות גם מערך של תפילות .למשל, התפלול של מחזור ראש-השנה.או התפלול של הסידור הספרדי לעומת זה של האשכנזי וכו'... לכן ''מנגנון התפלות הישראלי'' עדיף על ''מנגנון המתפלל הישראלי''.בייחוד בשפה כשפתנו שכאשר היא נכתבת בלי ניקוד, מילים רבות מקבלות משמעות אחרת לגמרי מזו שהכותב רצה לתת להם. יש ,ולפעמים על קוצו של יוד מתהפכת מגמת הכותב עברית והנה כאן זה כמעט קורה גם על קוצה של נקודה (הכוונה לנוכחותו או אי נוכחותו של הדגש החזק באות פא) !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפלול
דב,
04/06/05 20:55
|
הרבה יותר סביר ממניפולציה,שהיא מילה מסורבלת מאד לרוח השפה העיברית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
הטלויזיה מוטה לשרון?
דב,
03/06/05 17:26
|
''מלחכי-לישכה''תזכרו ביטוי זה.כל בעלי התפקידים הבכירים נעשו פתאום יס-מנים ושפוטים של שרון. שרים,חברי-כנסת,עיתונאים,הטלויזיה, יועץ-משפטי,שופטים,אלופי צה''ל ורמטכ''ל וכו'.כווווולם מוטים לשרון, אין כבר שום ויכוח ציבורי. זיכרו הביטוי ''מלחכי-לישכה'', כי הוא יתפוס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
ומי היה עורך גלובס
דב,
03/06/05 17:20
|
בתקופת בראון ז''ל? העיתונות הכלכלית מוטה להון? אל תצחיק אותנו. ובתקופתך כעורך גלובס מישהו פעם כתב על הפועלים,השכירים וזכויותיהם? והיום מישהו כותב? אתה,ושאר העורכים הבאתם לעידן נתניהו באוצר,עידן שאין בו עובדים. רק הון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
דבר ג'וני קדחת
ג'וני קדחת,
ביצות חדרה,
02/06/05 01:43
|
ועלו וילכו רגליי (שימו לב שהם לא פשוט התהלכו מעצמן, וכמובן שלא מעצמם, אלא קיבלו עצמאות ועלו והלכו, כמו ''ויסעו ויחנו בני ישראל ארבעים שנה'', ואמר רבי חנניא אבן בעסה שליט''א בספרו שו''ת של תלמידי חכמים בעיר יבנה תותב''א: ''כל המתהלך כקול ההולך'') אל ארץ נווה צחה במדבר. והנה, הוקם בה (לא נבנה, חס ושלום, שהוא מעשה ידי קבלן, אלא הוקם- עלה מתוך החברה, ונוצר בשם עצמו) קניון. הקניון מכיל את החומריות של האדם, הוא המייצג את הריקנות בחלל גדול, באמצעות ריבוי של חללים קטנים.
תמהתי (שימו לב שלא חשבתי) שמא עבר קו פרשת המים (עוד ביטוי שמצאתי במילון) בין המצוי והרצוי בדמי שוליה (לא סתם בעשירון התחתון) של החברה המתפוררת לגורמיה. שאנו, בנינו ובני בנינו עבדים היינו לבעלי ההון. והיום נתניהו בעדנו? מחר יהיה נגדנו. זוהי דרכו של ההון, הנמרח על צידה של החברה. חברה מובילה חברה, והאדם נותר עם חבורה, אך בחבורה (שימו לב למשחק המילים עם הנטייה ח.ב.ר החוזרת). יקירתי? תעשי קפה. חזק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרספקטיבה נחוצה
מילונית,
02/06/05 21:54
|
דבריך, ג'וני, מבטלים את הרצינות הכל כך תהומית של טורו השבועי של אדם ברוך. באמת שאפשר לכתוב המון תכנים חלולים עם מעטה של מילים של אחד שיודע. כמוך, גם אדם ברוך משתמש בשפת הקודש לאמור: זה ציטוט (או כמו ציטוט) מהכתובים, ולכן אין לערער על דבריו. מעכשיו אני אקרא את 'שישי' דרך משקפי ג'וני קדחת - ואולי, במקרה הטוב, זה יצחיק אותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
יקירתי-מת עליך
נאור,
ת''א,
01/06/05 11:14
|
|
 |
29.
לגבי ''ששי'' של 27.5.05
י.ב.,
31/05/05 22:44
|
א)למה שלימור לבנת לא תגיד מחר על רונית תירוש (?): הייתְ חיילת במערכת החינוך ! למה שהיא תגיד (?) : היית חייל ! כי כבר היום,ובמיוחד בעתיד כשהיא תפרוש מחר,החיילות במערכי הצבאות בעולם וגם אצלנו תהיינה כבר שוות בערכן לחיילים. שהרי האלקטרוניקה והטכנולוגיה החדישים אינם דורשים ממפעיליהם כושר גופני מעולה,ו''למין החלש'' יש ויהיו את אותם הנתונים והכישורים כמו ל''מין החזק'' בתור מיליטנטים-מודרניים-מתקדמים. אז גם אולי,כבר ימות השובניזם וגם ל''יקירתי'',תהיה פינה שבועית קטנה ומקבילה בעיתון שבו היא תוכל לפרסם את כל הרהוריה והגיגייה על איזה ''יקירי'' אלמוני...!?!
ב)לעצמאים לא מגיעים דמי אבטלה, כי כשלא הולך להם ופרנסתם נפגעה הם יכולים עדיין להירשם בלשכת עבודה ולעבוד כשכירים. דמי האבטלה נועדו לפצות עובדים שכירים שמתפרנסים בדוחק רב בדרך כלל,ובאם מקור פרנסה דלילה שכזה נכרת מהם,אז הם נמצאים ממש במצב של אבדון וכליון. לעומתם לעצמאים יש תקופות שונות,לפעמים הם נמצאים בתקופות שפע רב (פרוספריטי) נהדרות ולפעמים לא. כשהם במצב רווחים טוב,עליהם גם לחסוך לימים רעים יותר. אם אינם עושים כן.זה זבש''ם ! המדינה אינה חייבת לפצות כל מפסידן שכל יוזמותיו מתוכננות ומתנהלות על דעתו האינדבידואלית והאישית בלבד ! שאם לא כך,אז מחר גם כל מיני ספסרים,סרסורים,ספקולנטים,משקיעים בבורסה,מהמרים ושאר פרנסות אויר למיניהן יבואו גם הם לדרוש מהמדינה דמי אבטלה על הפסדיהם בכל מיני השקעות מפוקפקות. ג) בעניין ''המשיח ימנף את הפילוח'', כל הכבוד !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
יקירתי-קחי שושנים ושקדים
אהוד,
חיפה,
31/05/05 16:17
|
|
 |
27.
המודרניזציה של ההלכה
רחלה,
31/05/05 00:35
|
א''ב מכובדי, אתה תושב העולם, עלית משום מקום ספציפי, חברתך לחיים הנהדרת עזבה אותך לטובת התפתחותה האישית, התחברה למי שבא לה, התעמקה במשמעות החיים שלה, ניתקה כל קשר איתך כבר למעלה מעשר שנים, נעלמה - ואתה מבקש להינשא כאן בישראל לאדם אחר, מבלי להתגרש מהפרטנרית הראשונה. ובכן, ההלכה רואה בה כמי שטיפלה כיאות במוסד הנישואים: מיצתה את עצמה, ניסתה להבין ברצינות רבה את חייה, נישאה לאדם מכובד כלשהו, ניתקה קשר, ולא טרחה לקבל ממך אישור . אמנם כבוד הדדי הוא תנאי-על לנישואים שניים, ואמנם ההלכה נמתחת ונמתחת לקמט את זכויות האישה, והאישור המונופוליסטי הינו אמצעי לכך - אבל גם לשערוריה זו יש גבול וסייג.
אי לכך הינך רשאי לתת דרור לעצמך כשם שחברתך עשתה זאת ללא רשות של אף אחד, וזה מכובדי, מאוד הלכתי.
**הערה למערכת מעריב: אין בתוכן הנ''ל שום הבדל עקרוני בין מה שאדם ברוך כתב ומה שאני ''תיקנתי''. בשם חופש הביטוי אבקש לפרסם את תגובתי. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
יקירי
משהו ידוע,
30/05/05 20:13
|
|
 |
25.
העצמה כלכלית מיותרת-יום כיפור
אריאלי,
ת''א,
30/05/05 19:44
|
הנה פרשת הסוס הטרויאני הפכה ''ליום כיפור '' כלכלי בעיתונות.במציאות זה לא יו''כ ולא קרוב רחוק שלו,עוד כותרת מנופחת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
אבטלה לעצמאיים
יוני,
גבעתיים,
30/05/05 19:41
|
|
 |
23.
Self employed
Don Ricardo,
30/05/05 16:19
|
Agree with you for once. There should be a lot more rights for the self employed. Self employment builds better economic structure
Cheating: : agree with you again. Cheating is emotional and the physical act is just a stamp.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
פואד-לרחם על העבודה
עמיר,
הגושרים,
30/05/05 13:57
|
אם פואד יבחר ליו''ר לעבודה יש סיכוי להפוך למפלגה השלישית בגודלה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
פרחים זה שומדבר?
יקירתי,
ליקירי,
30/05/05 12:03
|
|
 |
20.
פואד-הבדיחה של הפוליטיקה
זאב וילדר,
ת''א,
30/05/05 11:45
|
כל פעם שאני רואה את פואד אני מתחיל לגעות בצחוק פרוע,האיש פשוט גרוטסקה מוחלטת.זה יהיה המנהיג הבא של העבודה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
חלק מהעיתונאים הכלכליים מתבזים
נתי,
חיפה,
30/05/05 11:40
|
|
 |
תופעה בזויה של שנים
ירדן,
כפ''ס,
30/05/05 13:52
|
אין כללי אתיקה בנושא וגם לא צריך שיהיו,אבל מה עם הגאווה המקצועית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הערצה כלכלית מגוחכת
דליה,
ת''א,
30/05/05 11:07
|
חלק מהעיתונות הכלכלית אכן מפגינה הערצה ללא היסוס כלפי עשירי ישראל וזה יותר ממרגיז.במיוחד הנסיון הבוטה של עיתונאים שונים להתחכך בעשירים ולהציג עצמם כמקורבים....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מעורר מחשבה
ליאור,
באר שבע,
30/05/05 01:43
|
|
 |
16.
9000 פריירים עדיף לי
יניב,
29/05/05 19:45
|
|
 |
15.
יקירתי -בואי אל פרחי בזרועותיי
מימון,
חיפה,
29/05/05 17:02
|
|
 |
14.
מה ראינו? את אריק מזרז ההנתקות
מתן,
ת''א,
29/05/05 17:01
|
|
 |
13.
יקירתי-חכי לזר פירחוני ממני
ינאי,
חיפה,
29/05/05 15:28
|
|
 |
12.
לא מסכים-אבל קורא
זיו,
רחובות,
29/05/05 15:09
|
איני מסכים עם מרבית דעותיו של אדם ברוך אבל אני נהנה לקרוא אותו כי הוא חכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
המשיח ממותג....
רפי,
רמה''ש,
29/05/05 15:06
|
גם אני הקטן מאמין שהמשיח ישחט את כל נושא המיתוג השחצני והמטופש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסדר הזה אלוהים גם ממותג
המלאך גבריאל,
ממותג,
29/05/05 17:05
|
ובטח יהיה פרס על מיצוב אלוהים אחרי 3 ימים של הבראנזה בראש-פינה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
ערוץ 1 -בכל מקרה יהיה יותר טוב
אלון,
ת''א,
29/05/05 14:30
|
|
 |
9.
התנצרה-מה עם הרבנים?
עודד,
רעננה,
29/05/05 13:54
|
קראתי בעיון את פס''ק בענין המתנצרת.לא ברור לי מדוע יש עדיין רבנים שמהססים לפעול לפי הלכה זו וגורמים יסורים מיותרים במקרים דומים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
טור מעניין. תמשיך כך!
ל"ת
שרי,
ר''ג,
29/05/05 12:50
|
|
 |
מסכימה עם כל מילה
ח.ש.,
29/05/05 19:40
|
באמת יש את הדקויות של התגובות הטור, כל קטע עם המיוחדות המאוזנת לאמת, יקירתי - תודה ,אין צורך ב''התנצלות'' למה שיקרה משהו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
נפלא ,פשוט טור נפלא
איתן,
גבעתיים,
29/05/05 12:22
|
|
 |
6.
הגיוני שתירוש תהיה ''שה לעולה''.
ל"ת
עמיר,
י''ם,
29/05/05 12:06
|
|
 |
לבנת תבעט בתירוש מהר
ענת,
ת''א,
29/05/05 13:56
|
במידה והביקורת המוצדקת על התנהלותה הקלוקלת של לבנת תמשך תירוש תשלם מחיר אישי כואב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק שתירוש עדיין לא יודעת ....
פקיד,
משרד החינוך,
29/05/05 14:32
|
|
 |
5.
עונג ששי כרגיל בראשון. (הערות)
אבי,
ת''א,
29/05/05 11:59
|
1.בטוח לאומי ואגוני העצמאיים. נראה לי שהבטוח הלאומי נכנע לארגוני העצמאיים כי הוא לא היה עומד בבג''ץ. העצמאיים הם אלה שבעצם בכספם ממנים את הביטוח הלאומי של השכירים. לא יכול להיות שמגזר שמחזיק על גבו את כולם לא יזכה ליהנות מפרי תשלומיו. זאת אינה רק שארית בולשוויזם -זוהי התעמרות לשמה. 2.ניאוף באינטרנט. אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי. וכל הגדול מכברו- יצרו גדול הימנו. 3.ההלכה, המתנצרת הפורשת והגברים. ואם המצב היה הפוך. ויש מצבים כאלה. למה לאשה אין שבות להפקיד גט או לזכות בהיתר של 100 רבנים?? יש הרבה מקרים הפוכים. מה לעשות?? יקירתי -נמאס לי לקרוא ביום א' אני מעדיף ''ששי'' בששי. באינטרנט!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קנה עיתון ואל תתקמצן!
ארי,
חולון,
29/05/05 14:34
|
גם אני מעריץ של אדם ברוך ולכן אני לא מתקמצן וקונה עיתון ביום שישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא קשור כלל לקמצנות
אבי,
ת''א,
29/05/05 18:09
|
כי אם ארצה אוכל לקחת עיתון בתחנת הדלק וזה לא יעלה לי אגורה. אני לא רוצה חבילות ניר מיותר בבית. זה גם מלכלך את הידיים. אם nrg רוצים לגבות כסך על שימוש באתר ואפשרות קריאה ברשת של המאמרים -אני הראשון שמוכן לכך. אבל ההתעסקות של העורכים בצורה הנוכחית היא לא לענין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בשביל אדם ברוך אני קונה עיתון!
ארי,
חולון,
30/05/05 11:11
|
יש צדק מסויים בדבריך ,אבל עבור אדם ברוך ''שווה'' לקנות עיתון בשישי ולא להמתין לאינטרנט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ברוך למה אתה לא מחייך אף פעם
המבקרת1,
29/05/05 11:44
|
יש לך עצירות או משהו?? אף פעם לא ראיתי את השיניים שלך, איזה יצור, ופלצן גדול נוסף לכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההבדל בין ברוך לבינך הוא פשוט!
המבשר 5,
29/05/05 12:25
|
|
 |
מה ענין החיוך להר סיני?
דן תגר,
הרצליה,
29/05/05 13:59
|
בואי נצא מנקודת הנחה שאדם ברוך שונא לחייך מסיבותיו,זה עושה אותו ''פלצן'' או פחות חכם? אולי הרצינות שלו מעידה דווקא על חוכמה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל המדינה מלאה חיוכים...מיותר!
גדי,
הרצליה,
30/05/05 11:16
|
סוף סוף יש מישהו שלא מחייך וזה הישג כי הוא גם לא מלקק לאף אחד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
זהו שלא
המרקסיסט חובב,
תל אביב,
29/05/05 11:32
|
בולשביקים=סיעת המיעוט, מנשביקים=סיעת הרוב. וכמובן, לגנות הבולשביזם אין קשר לרוב פופוליסטי סטטיסטי, אלא להנדסה חברתית שאפתנית המנסה לכפות מלמעלה ולהטמיע בקרב הציבור ערכים חברתיים וטעמים ''נכונים''. ויש שיאמרו כי בכך הבולשביזם הינו אנטיתזה לאליטיזם שקדם לו, ואשר ראה ביודעי ח''ן בלבד כקהל ל''ערכים'' ודיונים מעין אלו, ותפס את ''העם'' כעדר מובל ומוכוון באמצעות לחם ושעשועים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זהו שאולי לא?
החובב החובב,
29/05/05 13:18
|
A Bolshevik (''Большеви́к'', derived from Russian word loosely translated as ''majority'') was a member of a faction of Bolsheviks of the Russian Social Democratic Labor Party (RSDLP), the Marxist political party led by Vladimir Lenin that seized power in Russia in 1917, a world-historical event known as the October Revolution.
The other faction of the RSDLP was known as the Mensheviks, derived from ''minority''. The split into two factions occurred at the Second Party Congress in 1903.
Shortly after the Bolsheviks seized power during the Russian Revolution of 1917, they changed their name to the All-Russian Communist Party (Bolsheviks) in 1918 and were generally known as the Communist Party after that point. However, it was not until 1952 that the party, which since the 1930s had been the Communist Party of the Soviet Union (Bolsheviks), formally dropped the word Bolshevik from its name.
The word ''Bolshevik'' is sometimes used as a synonym of Communist. It was often used by right-wingers outside the Soviet Union as a derogatory term for left-wingers, not all of whom were necessarily Communists. The Bolshevik political platform has often been referred to as Bolshevism.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
שולח בחורה במצוקה לעיין בספרים
ל"ת
פרסומת לחברים!,
29/05/05 11:32
|
|
 |
מה אתם רוצים עם סיפור הבחורה?
nana,
ta,
29/05/05 14:04
|
מי שולח או שלח בחורה במצוקה ולאן? מה כל הפיטפוט הזה???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
לא מסבבה, משנאה!
ל"ת
אשכרה!,
29/05/05 11:30
|
|
 |
וסתם שונאים אתכם, הא?
ת.,
29/05/05 11:59
|
לא בגלל שאתם חבורה של אגואיסטים שעשקו את המדינה שלושים שנה ועכשיו עוד רוצים על זה פיצויים, לא בגלל שאתם חבורה של שבתאיים עובדי עבודה זרה שמסכנים את כולנו כמו הסיקריקים - סתם, סתם כבר יצאתם מכל החורים, סתם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתנחלים-לכולם ממש נמאס ממכם!
יניב,
צפון,
29/05/05 17:08
|
חבל שאין משעל עם כי אז תבוסתכם הייתה חקוקה בסלע!!! נמאסססתתתם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כותבים משאל עם
תיקון טעות,
03/06/05 06:01
|
|
 |
ניאוף הוא רק פיזי/ממשי.היתר:
אינטרנט,הרהור,
וכו''=גדרות,
30/05/05 09:35
|
כל האמצעים כגון: אינטרנט , מגזינים , הרהורים , התכתבויות שעלולות להוביל לידי מעשה ניאוף פיזי / ממשי הם בגדר, גדרות שנועדו למנוע את המעשה עצמו. עד כמה שאני יודע רק מעשה עצמו ייחשב לניאוף. בכלל ברוב ככולו רבדי(גם החילונים הכי ליברלים) האוכלוסיות לא מוכנים תאורתית לסלוח לבת/בן זוג על בגידה.(ניאוף /כיעור) אולי רק ב''נישואים'' פיקטיביים וזה אוליי תמצית ושורש לב הבעייה בכל מה שלא אמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|