 |
64.
אין אומה יהודית, כ''א מרובע...
נחום שחף,
10/06/05 19:24
|
וחוקי הלוגיקה המתמטית אינן יותר ממשחקי מילים. הפוסט מודרניזם המשחית את המחשבה המדעית, את הרציונאל הפילוסופי, ברא יצורי אנוש חסרי בינה המתפארים בתואר ''איש רוח'' ופרופסור. מוכר הפאלפל שלי קורא להם ''חמורים נושאי ספרים''. ''האמת רלטאביסטית'', ''אין אמת אחת''. דיאלקטיקה מרחנית הצפה לה על ענן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
63.
דברי קישקוש ברמה הגבוה , מה
יואל ,ל,
הוד השרון,
27/05/05 14:05
|
אתה רוצה בסופו של דבר שיהיה מדינת כל אזרחה שילדך יתחתנו אם מוסלמים ,נוצרים ,שתלך לבקר באום אל פאחם כדי לפגוש במשפחתך החדשה או לארצות הברית רק דבר אחד טוב יוצא ממאמרים כגון זה שנדע להגביר את מאמצנו כדי לבלום את הסכנה מהוזים כמוכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
פתרון פרקטי ברוח זנד ברעם
פרקטי,
אוי ואווי,
16/05/05 22:18
|
למה להמציא דברים נקח ממה שקים ונברא לאום ישראלי ! דת לא יהודית ולא מוסלמית נתפשר על הנצרות שפה לא עברית ולא ערבית בעולם גלובלי נבחר אנגלית טריטוריה ירדן ישראל לבנון (למה לא?כמעט האיחוד האירופי) אתוס יהיה זנדי ברעמי (יהודי זה נוצרי שהתגייר) היסטוריה לא בעיה לשכתב (המלחמות בגלל הציונות הגזענית) (החמס תנועה חברתית של גמילות חסדים)! כל האלמנטים קימים כעת מהר מהר נישואי תערובת (איזה כיף) והצבר החדש קום יקום (אני מציע כדגל שילוב של כפיה וכיפה והמנון בדם ואש נפדה אותך מולדת) השם של האומה יהיה אום כולתום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
שני גיבורים חכמים ואמיצים
נעמי,
16/05/05 21:44
|
אני גאה היום להיות אשת שמאל שפויה. כן כלבים שוטים, שפויה מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, ילדתי השפיות מטיבה עמך
דוקטור פרויד,
אברבנל,
16/05/05 22:10
|
מסכיזופרנית מ''הפיתוי המשיחי ''(ראי ספרו של איש השמאל גם היום ד''ר גולן להט על המשיחיות של אוסלו לסכיזופרניה רדיקלית של התפרקות הזהות.
גם טיפול במכות חשמל לא יעזרו דרוש השתלת אונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדיוט, זה ספר שברעם ערך
גולן,
עין חרוד,
17/05/05 00:55
|
זה יצא בסדרה שלו. נו אז כנראה שהוא לא כזה שמאלני עיוור ומטומטם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את יודעת נעימה...
המחלקה הסגורה,
16/05/05 22:06
|
|
 |
60.
למה ללכת כל כך רחוק ?
אליוי,
16/05/05 21:26
|
זנד ברעם (בקיצור זנב) מציעים פתרון מאוד מסובך מאוד ערטילאי !! כאשר מתחת לזנב מצוי בידם פתרון! הנוצרים יצרו ברוב זדוניותם כת (עדי יהווה) לפי אמונת הכת הזו יהודי יכול להשאר יהודי אבל גם להאמין בישו ! ניסתפח אל העולם הנוצרי נוכל למלא את הארץ בנוצרים (להזכירכם הערבים בחלקם נוצרים) ובא לציון גואל או משיח (או רק זנבו של משיח!)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישוע
שלו,
16/05/05 21:55
|
ישוע בבקשה,,,או אם תרצה רבי ישוע בן יוסף ולא ישו שהיא מילת גנאי מחצר מדרשו של הרב עובדיה ופירושה ימח,,,,,,,,,שמו,,,,,,,וזכרו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלו, עוף קטן ממשפחת הפסיונים
המחלקה הסגורה,
16/05/05 22:08
|
יש''ו הוא אחד הגורמים לצרותיו של העם היהודי ולא מגיע לו טיפת כבוד. גם לא למאמיניו היהודים-ערבים אופורטוניסטים החיים בחו''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבודו שליח לנוצרים האונגלסטים?
Ehad Haam-Zioni,
17/05/05 00:01
|
לא ישו הוא האשם באנטישמיות-אלא נוצרים פונדמנטליסטים חשוכים-שהיום תומכים מסיבות ''מוזרות'' בישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישוע
שלו,
17/05/05 03:43
|
יותר מזה ישוע נולד ומת כיהודי....וכל כוונתו היתה להיות יהודי טוב יותר,מי שיסד את הנצרות היה כמדומני פאולוס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת הגינות
שלו,
16/05/05 23:10
|
מעם הסמוך על שולחנם של מאמיניו, הייתי מצפה לקצת נימוס ,קצת צניעות ,וקצת כבוד. ואגב הכבוד שאני רוחש לדמותו של רבי ישוע בן יוסף לא הופכת אותי למאמין!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלו, עוף קטן ממשפחת הפסיונים
המחלקה הסגורה,
16/05/05 23:53
|
אתה גר שם, אתה חייב. אנחנו לא חייבים כלום לאף אחד. ואם אף אחד חושב שהוא יכול להשתמש בישראל כשדה ניסויים לכלי הנשק שלו במשך 40 שנה ולא לשלם על כך כסף הוא טועה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
attittude
שלו,
17/05/05 02:52
|
מישהי באתר הזה כינתה אותך כ''נמוך מצח'' אני אומר שגלל הגישה שלך ,אנחנו סובלים. ואני תקוה שהתכתובת בינינו מגיעה גם לאלפי אחרים שלא חושבים כמותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
איך וויל זוגען די איימעס.
אפללו,
הקשת המזרחית,
16/05/05 21:03
|
לכו שתו, זנד ושות' , את המים של עזה. אמירה הס תראה לכם איפה זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
שאלה טפשית
מיכה,
16/05/05 20:55
|
השאלה אם היהודים הם דת או לאום, בדיוק כמו השאלה אם יש עם פלסטיני או לא היא שאלה מרתקת מבחינה אקדמית, אבל טפשית מבחינה פוליטית. השאלה היא איך יכולות קבוצות שונות של בני אדם לחיות זו עם זו בארץ הזו ובמדינה הזו בשלום? והתשובה היא לא לנסות לכפות אליהם איזו לאומיות אזרחית ישראלית. התשובה היא וודאי לא לנסות למחוק את הזהות שלהם כיהודים, כערבים, כפלסטינים, כמזרחיים, כדתיים, כחילונים וכו'.
התשובה היא: א) שוויון זכויות לכל אזרח בלא הבדל דת, גזע, לאום, מין, נטייה מינית וכו'. ב) חלוקת הארץ כדי שליהודים-הישראלים והערבים-הפלסטינים תהיה האפשרות לממש את זהותם הנפרדת מבלי לנסות לנצח ולמחוק אחד את השני כל הזמן.
חבל שברעם וזנד מנסים לחזור לסוג של חשיבה שבה המדינה תפקדה ככלי לכפיית לאומיות ולמחיקת כל סימן ליחודיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל הם אמרו בדיוק ההפך
בייגה,
כנסת-ישראל,
16/05/05 21:55
|
אלוהים כמה אפשר להיות עיוור. הם הרי דיברו על המחיקה של הייחודיות היידית או הערבית-יהודית שביצעה הציונות וביקרו אותה. אתה לא יודע לקרוא? אפילו קצת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעד ישראליות
מיכה,
17/05/05 02:53
|
לאט לאט נוצרת זהות ישראלית בארץ הזו. וזה דבר טוב ומשמח. אם החברה הישראלית תהיה יותר שוויונית ויותר סובלנית התהליך ימשך בצורה יותר מוצלחת. אבל אם אנשים כמו זנד וברעם ינסו להשתמש בישראליות ככלי לניגוח ומחיקת הזהות היהודית (או הערבית), אז התהליך יכשל.
למה הדבר דומה: לנסיון למחוק את הזהות הכורדית בשם הזהות התורכית, או את הזהות הסקוטית בשם הזהות הבריטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יודע לקרוא
מיכה,
17/05/05 01:29
|
הם מבקרים את מחיקת הזהות היידית והמזרחית בחלק אחד, אבל מציעים למחוק את הזהות היהודית בחלק אחר. הציונות מרוב התלהבות ליצור אדם חדש השתמשה במנגונים המדיניים שברשותה כדי לדרוס את הזהות היהודית הגלותית שקדמה לה. זנד וברעם רוצים ליצור אדם חדש גם כן, וכדי לעשות זאת הם מרגישים צורך לדרוס את הזהות היהודית. האדם החדש הקוסמופוליטי שלהם שונה מהאדם החדש של הציונות, אבל השיטות אותן שיטות: למחוק ולהכחיש זהות אחת כדי ליצור זהות שנוחה יותר למטרות אידיאולוגיות של מישהו, ולא משנה מה המחיר. ההבדל הוא שהציונות לפחות ניסתה לשמור על איזה קשר עם התרבות היהודית שקדמה לה, ולכן היא הצליחה לפנות ולהשפיע על היהודים. הלאומיות של זנד וברעם מציעה להתאחד סביב משהו אבסטרקטי לגמרי כמו אזרחות מתוך התעלמות מהזהות התרבותית של היהודים או הערבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
הידד לקוסמופוליטיות.
פ. דז'רז'ינסקי,
לוביאנקה,
16/05/05 20:54
|
|
 |
רק ריאקציה ציונית!
אייל פ,
16/05/05 22:06
|
|
 |
56.
מי אתם שתשימו גבולות ל''אתוס'' ?
הקו הכחול,
16/05/05 20:51
|
|
 |
55.
זנד-שוקן-ברעם משרתים את אש''פ
בשורה התחתונה,
הם גזענים,
16/05/05 20:29
|
מכל הטרארם הפילופסופי אנחנו שוכחים את העיקר. החבורה פשוט ממשיכים באופנה של ניתוץ היסודות הזהות היהודית-ישראלית שלנו בעוד שהם לא הצליחו לייצר ולו בסיס קוהרנטי פוזטיבי אחד כתחליף .הכל עסקי אוויר. שימו לב לדפוס חוזר אצל ברעם שבו הוא קורא לחזור לאידיש וללדינו ולהתפרק לאלפי רסיסים.
בשורה התחתונה הם מנסים להמשיך את דינמיקת פירוק כושר העמידה שלנו, במאבק מול הלאום הפלסטיני הקם לרשת אותנו. השימוש במונח ''גזענות'' ע''י הפוסט/אנטי ציונים הוא מניפולטיבי משום שהוא שמשכיח את העובדה שישנו לאום פלסטיני סבלני שממתין בסבלנות (לפעמים פחות) עד שנאבד את האמונה בצדקת בדרך (ראה שירו הנהדר של נתן אלתרמן - ''השטן'' -ושכח שעימו הצדק). וצדקת הדרך היא זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי בארצו ושמירת ריבונותו. מי שבוחן לעומק את הדברים לעומק מגלה שמופעלת כאן אליומת מתוחכמת וגזענית היא נגד ''עם ישראל''. משום מה אין גזענות דומה כנגד הלאומיות הפלסטינית.
מי שקורא את אמנת ארגון לשחרור פלסטין ואת דברי אדוארד סעיד מוצא בדיוק את אותה רטוריקה ניאו-מרקסיסטית בתר-לאומית שמדברת באופן פורמלי על ''מדינה אזרחית''. אותו מערב קולניאליסטי שכובש את האוריינט המסכן. מנסים להשכיח את הזהות הקיומית-הישרדותית שלנו זו האקזיסטנציאלית . מי שלומד את אשר נעשה במדינות מערביות ובטח מוסלמיות מגלה שהאתניות היתה והינה המרכיב הקולקטיבי בעל הדומיננטיות החזקה ביותר כך בדנמרק , כך בצרפת, כך בסוריה כך בעיראק.
החוקים הפורמלים הם רק נדבך משני מול המערכת הנשלטת ע''י כוחות א-פורמלים חזקים פי כמה שקשורים הרבה יותר לזהות אתנו-לאומית של העם הדומיננטי יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה משרת את אש''פ בור גזען
יוסף,
עין כרם,
16/05/05 21:51
|
כל הבורים והבהמות שמגיבים פה הם המשרתים הגדולים באמת של כל שונאי ישראל. אנשים צעירים כמוני לא מוכנים עוד לחיות בגטו הגזעני שבראתם כאן. אנחנו רוצים אזרחות מגוונת, שומעים! מגוונת, ולהתחתן עם מי שבא לנו, ולא לשמוע על דמוגרפיה כל הזמן. העתיד מתקרב והוא יסגור את הדלת על הפרצוף הגזעני שלכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסף , מי מפריע לך להתחתן ?
מרים,
17/05/05 08:24
|
תתחתן , לא תתחתן ... מאי נפקא מינא ? אתה באמת חושב שמטריד מישהו מה כוונותיך ? חייה את חייך . מי מפריע לך ? מה אתה ? פאראנואיד ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מבוגר מניר ברעם הניהליסט
זה אני מ-55,
לאשפיסט,
16/05/05 22:24
|
בסך הכל בשנתיים ודווקא חילוני, אבל אני בהחלט מזהה לצערי את הפלח העיקרי אליו הוא פונה. נערי שינקין-גואה-פונה מבולבלים בורים ניהליסטים שבמקרה הטוב רוכשים את כלי ההתמודדות שלהם עם העולם ע''י סוכני התקשורת הפופוליסטית השטחית ובמקרה הפחות טוב ע''י מרצים אנטי-ישראלים אוטו-אנטישמיים שמזקקים סילוף עלוב של ניאו-מרקסיסטי- קוסמופולטי אל תוך המשגה מקבעי תודעה מופרטת ואינדוודואלית. לכן האימבסיל תמיד יאמר ''אני'', ''אני'' רוצה לגור בחברה ''מגוונת'' ו''לא גזענית'' .
אילו האימבסיל היה חוקר לעומק , הרי שהיה מגלה שישראל היא אחת המדינות הפלורליסטיות ביותר בעולם. והאנרגיה היחידה שמופעלת כאן היא של גזענות - כן גזענות כנגד הלאום היהודי וריבונותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי המנוול שמחזיק אותך כאן בכוח
המחלקה הסגורה,
16/05/05 22:14
|
הא יוסוף? פרוס כנפיים ועוף מהקן הגזעני הזה, איש צעיר, חבל על כל דקה שאתה מבזבז כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסקנתך נכונה ונבונה.
ל"ת
ריינר,
16/05/05 20:47
|
|
 |
54.
''אומתיות סובלנית ומגוונת''
יעלי,
16/05/05 20:12
|
אהבתי את זה. כל כך נאור. ''אומתיות סובלנית ומגוונת'' כמו שיר. ''אל תגידו יום יבוא - הביאו את היום.'' העמדתם לי את השערות הקטנות על הגב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מוכרים לך אריזה נאה פאסיבית
אייל בריל,
16/05/05 22:05
|
כמיטב הדקדנס ואת בולעת. חבל שלא קראת את האותיות הקטנות. אובדנות אקזיסטנציאלית במסווה של גמישות. הפלסטינים יבלעו אותך חיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור שהיא קראה
אימבה,
סיל,
20/06/05 03:16
|
|
 |
53.
אל תגידו לי את מי לאהוב.
מורדי,
האנגליקנית,
16/05/05 20:04
|
תמיד רציתי לזיין נזירה קתולית. נמאס לי כבר מהאנגליות הקרות האלה , ויהודיות אני שונא חוץ מאחת , זקנה מגבעתיים , אבל היא שונאת סקס. יחד עם זאת זה טוב שכולם אוהבים את כולם. כל הכבוד זנד. ברעם , אלוהים איתך. אתה חבר טוב. ד''ש לדוד חיים ולגדעון ספירו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
ברעם וזנד: דברי הבל דמוגרפיים
אפרים,
16/05/05 20:04
|
נניח שהנתונים לגבי מספרם של בני ישראל ומשך שהייתם במצרים, היו נכונים (והם לא נכונים). האם לא יתכן שהריבוי הטיבעי של בני ישראל המסכנים שחיו במשך 430 שנה במסורת של ''פרו ורבו'' - גדול פי 5 מזה של המצרים השבֵעים, בדיוק כמו שכיום הריבוי הטיבעי של הפלסטינים המסכנים גדול פי 5 מזה של הכובש היהודי-חילוני השבע? בהתבסס על המספרים של ניר ברעם ופרופסור שלמה זנד, הריבוי השנתי של היהודים היה כ- 2.1%. אם הריבוי הטיבעי של המצרים היה כחמישית מזה של היהודים (וכאמור, זה בהחלט יתכן) - אז מספרם של חצי מליון מצרים היה גדל במשך 430 שנה לכ- 3 מיליון, וזה בהחלט ריאלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
תזכורת לזנד וברעם
יאיר,
16/05/05 19:46
|
זנד וברעם מתפארים שהם מתמצאים בהיסטוריה הרחוקה של העמים. אבל משום מה הם שוכחים את ההיסטוריה הקרובה של העמים.
יוגוסלביה, ברה''מ ועוד הן דוגמאות לניסויים שבוצעו לבטל זהויות לאומיות ודתיות בשם כל מיני רעיונות פלצניים של מוחות הזויים כמו של זנד וברעם. וכולנו ראינו כיצד הסתיימו ניסויים אלו. ברה''מ התפוררה כאשר כל עם שואף לחזור לזהותו המקורית. יוגוסלביה התפרקה תוך מלחמות עקובות מדם בין בני העמים השונים, ותוך ביצוע פשעים מחרידים נגד האנושות.
זנד וברעם שוכחים שאפילו היהודים באירופה ניסו בכל מאודם לשכוח את זהותם ולהתבולל. אבל זה לא עזר להם והם קיבלו בתמורה את השואה.
זנד וברעם, כמו אבותיהם הרוחניים הסוציאליסטיים, שוב מתעלמים מפקטור אחד חשוב ביותר - והוא טבעו הבסיסי של האדם. זנד וברעם, כמו אבותיהם הרוחניים, הוגים רעיונות גרנדיוזיים מתוך נפשותיהם חסרות המנוחה באופן תמידי, כדי לפתור כביכול בעיות יסוד של העמים. אבל הם מתעלמים מהעובדה הפשוטה שהאדם עדיין לא היגיע לדרגת התפתחות נפשית כזו שתאפשר לו לחיות ביחד לאורך זמן עם בני-עמים אחרים שווה בשווה.
זנד וברעם נותנים דוגמא של ארה''ב כמקום שחיים שם בני-עמים מתרבויות שונות. אבל משום מה הם שוב שוכחים את הפרט החשוב שרוב בני האדם מהתרבויות השונות שם הם עדיין בני דת אחת - הנצרות. אני הייתי רוצה שזנד וברעם יערכו סקר בארה''ב בו הם ישאלו את התושבים היותר ותיקים שם, אם הם מסכימים שנצרות תהפוך שם לדת של המיעוט ושיהיה שם רוב לאיסלם או להינדואיזם או ליהדות. אז נראה עד כמה האמריקאיים באמת פתוחים כמו שנדמה לזנד וברעם ברוב הזיותיהם.
israelnow@walla.co.il
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה חכמה לא זוכה להתייחסות!
ל"ת
אפרים,
16/05/05 23:11
|
|
 |
50.
נקודות בתולדות הציונות 11
אמיר ש.ח,
בשם הלורד,
16/05/05 19:39
|
1.אנחנו במפה'': הגרסה שהשתרשה היא ''אנחנו על המפה'', אבל במקור זה ''אנחנו במפה''. לאחרונה גילו אנתרופולוגים פלשתינים כי חוקר יבשות בשם טל ברודי יצא בשנת 1882 למקורות הנילוס הלבן באפריקה. הוא הסתבך בניווט ועלה על ספינת שודדי שנהב ששטה בנהר ענק שהתנקז לאגם במרכז אפריקה. על חופי האגם הוא גילה כפר ילידים, שאמרו לו כי הוא האיש הלבן הראשון שהם רואים. הוא אמר להם: ''אני רושם שגיליתי אתכם ראשון''. הם קפצו בשמחה לאגם תוך כדי צעקות, ''אנחנו במפה! אנחנו לא זזים מפה! ואנחנו נשארים במפה!''
2. מבצע אנטבה: כינוי למבצעי מכירות שהיו באופנה בפאריס של שנות החמישים, בתחילת התקופה הפוסט-קולוניאלית. לאחרונה גילו חוקרי תרבות מאוניברסיטת פאריס 6 כי יהודים שהתיישבו בחוף המזרחי של הים התיכון משתמשים בביטוי ''מבצע אנטבה'' כדי לתאר אירוע שהם מאמינים שהתרחש ב-4 ביולי 1976. מתברר עכשיו שזו סצנה רבת משתתפים שבוימה באולפני הרצליה, והניצבים שהשתתפו בה סובלים עד היום מטראומה קשה: הם מאמינים שהם נחטפו במטוס אייר פראנס, נעשתה שם סלקציה, והם שוחררו על ידי דמויות מיתולוגיות שבודקים עכשיו את מקורן באגדות עם של המזרח הקדום.
.3. ''השואה'': לאחרונה גילו היסטוריונים באוניברסיטת חיפה כי חסרים שישה מיליון פלשתינים, וכי ככל הנראה הם נרצחו במתקנים מיוחדים בפולין בשנות ה-40. היהודים במדינת ישראל, ששיתפו פעולה עם הנאצים במדיניות הכיבוש, הצליחו עד היום להסתיר את ההתרחשות הזאת. הם הצליחו לעשות זאת על ידי כך שטענו שהנרצחים היו בעצם יהודים, ואף המציאו לצורך המיתוס שבנו את המלה ''שואה''. תחקירני העיתון נויה ציריכר טאג בלאדט אכטונג הגיעו למסקנה כי זהו שורש הסכסוך המתמשך.
4. התרנגולים: לאחרונה גילו חוקרי מחול בחוג לגיאוגרפיה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כי מדובר בלהקת ריקודי עם רומנית, שערקה לישראל במסגרת חילופי משלחות נוער ב-1960. הם קיבלו תדרוך מיוחד מצ'אושסקו להישאר בישראל ולהסתוות בתור חבורה של יוצאי להקות צבאיות, כאשר הבמאית והמעבדת שלהם מאמצת לעצמה דווקא את השם נעמי פולני. הם לקחו שירי רחוב טרנסילבניים, שהמלים שלהן נשמעות כמו בעברית – כמו 'ערב במסחה', 'אין כמו יפו בלילות'ה' או 'יש בחיפה חתיכה'. אומרים שעד היום מסתובבים חברי הלהקה בישראל בשמותיהם הבדויים ''יהורם גאון'', ''שייקה לוי'', ''ישראל פוליאקוב'', ''ליאור ייני'' ועוד.
5. 'הארץ': עיתון שנוסד ביוזמת השלטונות הבריטיים בארץ ישראל בשנת 1918. זה כנראה השריד האחרון של משרד המושבות. משך תקופה מסוימת, בין 1956 ל-1973, הגיעו חברי המערכת להזדהות מדאיגה עם הנייטיבס. מעריכים כי האפיזודה הזאת, שארכה פחות מעשרים שנה, נבעה מהמשבר הנפשי שפקד את המערכת בעקבות פירוק משרד המושבות הבריטי. הם התעשתו בינתיים וחזרו לתפקד כמצופה מהם לפי כתב המנדט שניתן להם בזמנו. 6. ''ירושלים של זהב'': אצל הבסקים כמו אצל היהודים מתקיימת הפרדה בכנסייה בין עזרת נשים לבין האולם שבו מתפללים הגברים. זה השיר ששרו בעזרת נשים בבתי התפילה בזמן ההפצצות על גוארניקה. מי שיחפש ימצא את המילים ''ירושלים של זהב'' כתובות בבסקית עתיקה על הציור המפורסם של פיקסו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
ברעם צודק אין עם יהודי יש שבטי
תימני בן תימני,
ראש העין,
16/05/05 19:29
|
מה הויכוח יש עם אין עם ברור וידוע שאנו כיום לאחר 100 שנה של שיבת ציון אנחנו עדיין בהגדרה שיבטית של תימנים מרוקאים ושל יקים פולנים או רומנים ותומכי שינוי והעבודה מוכיחים שאין להם אלוהים והם עושים קואליציות עם ערבים כנגד יהודים אין שום קשר ואוליי להגדיר את המצב כיותר שינאה בין שבטים יהודים שתתפוצץ בקרוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
תגובה מצוינת
ירון,
ירושלים,
16/05/05 19:27
|
לענות לימיני כמו שהוא כותב זה מתחת לכותבי המאמר. תגובה מלומדת וקונספטואלית שכזאת שוב מוכיחה מה ההבדל בין התלהמות לאומית לניסיון ליצור דיון משמעותי על הקשר בין זהות פוליטיקה והיסטוריה (מגויסת?). הגיע הזמן להתנער משיעבוד ההיסטוריה לתפיסות לאומיות רומנטיות גרמניות. גם טרייטשקה וגם דינור כבר לא רלוונטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלוהים ירחם
לשתול אותו,
הפוך,
20/06/05 03:18
|
העין שלך קוראת מה שהיד שלך כותבת כשהמוח שלך יוצא לטריפ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף הלאומיות. ביסמיללה.
עאודה,
חיפה,
16/05/05 19:49
|
כולנו אחים. כולם אנשים. כולם טובים. וגר זאב עם כבש וערבי עם חזיר ירבץ. יופי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמא שלך לא רלוונטית.
טרייטשקה,
16/05/05 19:42
|
|
 |
47.
היטלר ידע טוב מאוד לזהות יהודי
נתן2000,
16/05/05 19:25
|
בניגוד לזנד וברעם, היטלר ידע טוב מאוד לזהות יהודים. אולי, אם זנד וברעם היו חיים בזמנו של היטלר, הוא היה מואיל בטובו לתת להם שיעורים איך לזהות יהודי מעבר לכל ספק ואחר-כך היה כנראה שולח גם אותם לתאי הגזים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
ההיסטוריונים האשכנזים לאן ?
אפללו השלישי,
16/05/05 19:23
|
בשאלת הלאן, אני מבטא בוז עמוק תוך קביעת התשובה, לשום מקום !!! בסופו של יום, תמיד ישנה שאלת התכלית, לשם מה ?
כולנו מכירים את השיר , ''פתאום קם אדם ומחליט שהוא עם ומתחיל ללכת''
יבואו ההיסטוריונים האשכנזים ויטענו, עצור !!, אתה לא עם, באיזה רשות אתה מחליט לקום וללכת, ומאין לך כוון ההליכה? לך שמאלה שם גן עדן !!
ציוני, ההיסטוריה מראה שאתה יצור דו רגלי ומוצאך מהשימפנזה, אז מה אתה מבלבל שאתה עם, אתה צאצא לקופים, וקופים אינם יכולים להיות עם. לכן עצור, חזור אחורה, שב ואל תעשה דבר. גם לא לשיר, ושלא תעיז לכתוב היסטוריה כי ההיסטוריה ניתנה להיסטוריונים במעמד הר הקופים.
האם יש מהות לשיח השיכורים הזה.
מעוט בינינו הם ממש היסטוריונים לא משוחדים , וגם אלה יודעים בברור שההיסטוריה המתועדת היא טיפה בים של סיפור האנושות ורק פן אחד שלו , איך אפשר לבא ולטעון לאמיתות היסטוריות פסוודו מדעיות , הרי לא הינו שם וגם אם הינו לא יכולים הינו להבחין במעט שבמעט בלבד.
העדויות והממצאים ניתנים להתאמה ולהסבר מניפולטיבי לפי ראות הכותב. אני מרשה לעצמי להרחיב את ההגדרה של ההיסטוריה ולטעון שההיסטוריה כמוהה כדת. היא עניין של אמונה במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב כמו זה היא עניין להזיות.
אין לי שום יכולות לבדוק האם כל ה600,000 שיצאו ממצרים (בנוסף לערב רב) היו צאצאים ישירים של יעקב ובניו. איו לי שום יכולות לבדוק האם הם נשאו אשה אחת או 10 נשים או האם הם נשאו לנשים מצריות או השד יודע מה ? האם זה מבטל את זכותו של מי שמאמין, והוא קם בבוקר מחליט שהוא עם ומתחיל ללכת.
היסטוריונים אשכנזים הקשיבו.
גם אני, בן ליוצאי מרוקו מאוד לא מרוצה ממהלך ההיסטוריה ומהחורים השחורים שהיו בה במשך הרבה מאות בשנים, מהחורבן ועד תור הזהב וגרוש ספרד, אז מה ?
אבותי נשאו לפיד והעבירוהו כמיטב יכולתם כמסורת מדור לדור, בהקרבה ובחרוף נפש בימים טובים ובימים רעים יותר. לא את הכל יכלו לתעד ולשמר. אבל בגדול הם תמיד קשרו ביני לבין חורבן הבית שם פסקה ההיסטוריה.
הגשמנו את חלומם.
ובכן לשאלת הלאן, תראו חברה, מה בדיוק אתם רוצים ?
* שניהיה שלוחה של אירופה ? אז למה שלא תחזרו לשם, יותר פשוט, יותר זול ובעיקר יותר אנושי. * ערב רב של קבוצות אתניות החיות בהרמוניה תחת הגנתה של חוקה , ובחסות האל, אמריקה היא האומה ולא מעט מהיהודים בחרו בה את ביתם ומולדתם. * עוד מדינה חסרת זהות בחסות אללה ונביאו שבה פיליפינים תאילנדים מוסלמים נוצרים וגם יהודים יחיו בה בהרמוניה. אז ישנה לבנון וסוריה הגדולה, פלסטין החלונית בואו נצטרף וזהוא, אל תגידו שרק השם ישראל זה מה שחשוב לכם אוקי אז תתפשרו על פלסאל.
מה בדיוק אתם רוצים מאיתנו ? הרי לפחות עד לרגע זה אינכם טוענים לשליחות אלוהית ויעודכם להביא בשורה כל שהיא. אז מה בדיוק אתם רוצים היסטוריונים אשכנזים ???????????
טיפ : שערי מדינת ישראל פתוחים לכל מי שרוצה לעזוב. אנא אל תתבישו. זה בסדר לקום וללכת תקימו לכם עם חדש בקטמנדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''הלפיד''
שלו,
16/05/05 20:13
|
יפה ....אפללו [בלי שמץ של ציניות] אבותינו הובילו את הלפיד היהודי,וראה לאן הגענו ? לבורות,וחוסר השכלה,לעוני,וקיצוניות לאומנית...... אפשר להחזיק את הלפיד היהודי,גם באמריקה ,וקנדה,ולהוסיף ולהאדיר את אורו.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלו , ידידי...
איוונה,
16/05/05 20:42
|
מה שאתה מחזיק - זה לא לפיד. ומה שיש לך שם - זה בקושי עור , ובטח שלא אור. מתי תלמד לאיית ? כדי להיות פרובוקטור מוצלח , נמושה שכמותך , עליך ללמוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולאן אתה?
עודד מ,
16/05/05 20:08
|
איכשהו האשכנזים חוו את שני העולמות: מצד אחד מאבק אמיתי על שוויון זכויות בסוף המאה ה-18 ותחילת המאה ה-19, כולל ראש ממשלה יהודי בגרמניה, מפלגה רצינית בפרלמנט הפולני, שרים ומנהיגים בצרפת, ומצד שני השואה ועוד כל מיני התפרצויות אנטישמיות. כל זה בניגוד לצפון אפריקאים שהיו תמיד אזרחים סוג ב בארצם. לכן הסיטואציה הנוכחית של לאומיות ''יהודית'' במקום לאומיות יותר נייטרלית ו''ישראלית'' מפריעה להם בגלל הניכור שהיא משרה על חמישית מאזרחי המדינה הערביים. הטענה היא שהישראליות עצמה, השפה העברית, הספרות, המחקר, ההווי הישראלי מהווה תוכן מספיק לגבש מדינה שהנבדלות שלה מאירופה ומאמריקה ומארצות ערב תהיה בשפתה ובערבוב שהיא תיצור מסממנים יהודים, ערביים, מזרח אירופאים ומערבים. ליצור לאומיות ישראלית שעימה יכולים להזדהות כולם, הצפוני והדרומי, הדתי והחילוני, היהודי והערבי.
הרעיון הוא לא מציאותי אולי כי לפעמים הדרך היחידה לאחד איכשהו את א', ב' ו-ג, היא להגדיר את ד' כאוייב.
לגהי אופציית החזרה לאירופה - היא לא פתוחה בפני כולם והמחיר ליחיד הוא וויתור על אותם סממנים של התרבות הישראלית שכן נהנים מהם.
ועוד נקודה אחת: ביסוד התרבות המערבית (וזה סוד יתרונה, הזמני לפחות על הערבית) מונחת הביקורת, הכפירה בסמכות, וחיפוש האמת (למרות שכמו כל דבר זה יכול להגיע לדגנרציה בסגנון פאפה). לכן לאנשים מסויימים חשוב לדעת מי באמת פתח המלחמה X, מתי באמת נכתב התנ''כ, איך נבחרו המיתוסים שבהם אנו מאמינים לכל אורך ההסטוריה, וכו' יכול להיות שהיום במזה''ת על אוכלוסייתו התפלספות ושאילת שאלות זה לוקסוס, וישראל צריכה עוד כמה דורות מדבר שלא שואלים שאלות. מן הסתם לזה התכוונת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא, אתה טועה, בשמחה היתי...
אפללו השלישי,
16/05/05 21:00
|
כשהייתי נער צעיר חשבתי לו רק אפשר היה, בשמחה היתי מצדיע לכל אבותי, אומר הגשמנו את החלום. מחבר את 48 לנקודת הזמן שבה פסקה ההיסטוריה עם החורבן ומדלג על אלפיים שנות גלות.
כשאני אומר הגשמנו, מצד אמא שלי אני דור 6 בארץ הרבה ה רבה לפני שהאשכנזים ידעו היכן פלסטינה על המפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה שהסברת לו למה הוא התכוון.
ידידה,
16/05/05 20:58
|
אני לעומת זאת , לא מתכוונת להסביר לך דבר. אני בטוחה שלא תבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
מסתבר שהשואה בטעות יסודה
המחלקה הסגורה,
16/05/05 19:01
|
בסופו של דבר הושמדו 6 מליון בני דת משה על לא עוול בכפם. אבל כמנהג האירופאי הידוע, בני דת זאת הם כלי משחק על לוח השחמט העולמי. פעם אומה ופעם דת, כך לפי הצורך ואנחנו רוקדים לפי חלילם של גויים זבים ומצורעים, כבר 2000 שנה (סליחה, תבחרו מי אתם רוצים שיקבע מי, כמה ומתי. עזמי פנוי?).
בשורה התחתונה, אדונים נכבדים, מדינת ישראל הוקמה כדי להגן על הציבור הזה, שספק אם תערערו על העובדה שהוא אחד הציבורים הנרדפים ביותר בהיסטוריה האנושית. אי לכך ובהתאם לזאת החליט הציבור הזה למצוא לעצמו שמורה שתגן עליו מפני גויים זדים ורשעים אלה. האם מגיעה למדינה רק לבני לאום מסויים? מי מת ומינה אתכם לשר המושבות הבריטי? אנחנו היוצא מן הכלל המעיד על הכלל. תהיה מדינה אחת בעולם שמתוך רצון להגן על פרטיה, הוקמה להם מדינה. כל שאר המדינות בעולם יהיו מדינות לאום. אתם מרגישים שאתם מסוגלים להתמודד עם החריג הזה שיצא מהשורה או שזה עושה לכם שריטה בעין?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר?
חמי,
גדרה,
16/05/05 19:32
|
אף אחד פה לא טען שאין למדינה זכות קיום ואף שהיא לא צריכה לשמש מקלט ליהודים נרדפים. הקשר לשואה ברור ועלה מהמאר. השאלה פה היא האם יש להרחיב את גבולות זהות הישראלית ולא להתבסס רק על הגדרה מצומצמת של קהילה אתנית בעלת מוצא ביולוגי משותף כביכול שאינו נכון היסטורית. בגלל שהנאצים טענו שיש כזה אז אנחנו חייבים לפעול בהתאם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמעתי מוסלמי שר את התקווה
קרפיון,
16/05/05 20:19
|
הרחבת הזהות ? ומי יחליט מהם גבולות ההרחבה ? למה לא להיחיל אם כבר את כולם. כמו כן לפתוח את היהדות ולהרחיבה (בהזדמנות זאת אפשר גם לעשות כסף) שתחיל את כך מי שמאמין באלוהים. אחד או באלוהים רבים כל האנושות הם יהודים.
תגיד יו יו, לי הרי כולנו בניו של האל לא ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה גם מי שמגדירים אותו, קוף
המחלקה הסגורה,
16/05/05 19:54
|
אם עשרה אנשים אומרים עליך שאתה קוף בלתי נסבל ומכוער, זה לפעמים מה שאתה. ולא אתה לא חייב לקבל את ההגדרות הנאציות, אבל כאחד שהוכיח שאין לו מוח, תרשה לנו להתריע בפניך שכשאתה טומן את הראש בחול, תזהר שהנמר (שההגדרות שלך את עצמך מאוד משעשעות אותו), לא ישים לך ביס בלחיים האחוריות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חמי , לא הבנת כלום.
רמי,
16/05/05 19:51
|
|
 |
44.
I want to see this Professor
Abi,
16/05/05 18:59
|
trying to sell his phylosophy about Arab ''nations'' in the university of Damascus,Aman,Cairo,Jeda ...and stay a professor
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
העם היהודי, אמת או בדיה?
בנימין הר גבעה,
יוקנעם,
16/05/05 18:57
|
הרבה רפש, הסתה כעורה העם היהודי, אמת או בדיה? זנד וברעם משלמים את המחיר על שנים של טמטום לאומני לא סביר רוצה לאהוב רק גויות, רק גויות, אלא אם דנקנר לא ירשה לי רק זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסדר , קח גויה.
רפאל הר נמוך,
16/05/05 19:04
|
קח גויה , אבל בד''כ הן לא סובלות ז'ידים. גזעניות קצת. מתאימות לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
נירצ'וק אתה נראה לא טוב...
חיים ב.,
י-ם,
16/05/05 18:37
|
סימנים שחורים מתחת לעיניים. שוב אתה מריח דבק ? לא ישן טוב בלילה ? ביקשתי ממך אלף פעמים לשמור על עצמך. תלמד מהטעויות של אבא. ומי זה השלמה הזה ? חברה רעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא הכי חתיך, קנאי קטן
טלי,
ירושלים,
16/05/05 18:51
|
ניר הילד הכי חתיך באתר הזה. אל תשים לב לקנאים. תעשה לי ילד ונהיה מאושרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה את מתעסקת עם גברים זרים ?
נוגה,
כפר וורבורג.,
16/05/05 19:07
|
חתיך , אולי , אבל לא שלך... חפשי מי שינענע אותך בג'נין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עזבו אותכן, הוא עשה לי יבלות
שרונה,
17/05/05 01:38
|
|
 |
41.
שוב פעם מקס ומוריץ ?
אורן ליברפול,
16/05/05 18:32
|
|
 |
40.
עזבו פולמוס. ניר כזה חתיך
ל"ת
נוגה,
כפר וורבורג,
16/05/05 18:31
|
|
 |
איזה חתיך?
יעקב,
17/05/05 00:42
|
עם העיניים השקועות האלה הוא נראה מסומם, או שאולי טרם התאושש מהבחירה בבוש לכהונה נוספת. ניר, תביא את התמונה הקודמת.
עכשיו ברצינות, אתה כותב נפלא, וכל זמן שאתה עוסק בתאוריות ובפילוסופיות תענוג לקרוא אותך. אבל במציאות, אני חושב שאתה מבין היטב שלא יתכן ערבוב בין יהודים למוסלמים באומה אחת - אלה שני עולמות שונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי חתיך אבל ''מאותגר שיכלית''.
טלי,
קרית גת,
16/05/05 18:52
|
זיון אחד , ותבוזי לו בבוקר. גם אבא שלו לא משהו. ''מצפן'' עם מחט עקומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבא שלו זה עוזי, יא סתומה
ורד,
אשקלון,
16/05/05 19:08
|
ניר, הם כולם יודעים שאתה עולה על כל הכותבים באתר הזה במאה דרגות. גם מבקךיך רק מקנאים שאין להם יכולת לכתוב ולחשוב כמוך. אפשר להשוות בין הכתיבה המבריקה והמלוטשת הזו לכל המשונים האלה שכותבים כאו? אני תומכת בך מכל הלב. לא אפכת לי מפוליטיקה אבל אני לא רוצה מדינה גזענית ואנשים שיאמרו לי עם מי להתחתן. אני חושבת שאתה נועדת לגדולות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם אבא ''עוזי'' ואם ''16''...
ורדה,
גבעה 24,
16/05/05 19:40
|
פלא שהוא גדל להיות פצמ''ר נפל ? הבחור, אדיוט ובכלל לא מעניין אותי מאיפה אבא שלו ומה עושה אימו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומי זה אבא שלך ?
רמי,
16/05/05 19:28
|
הוא יודע לאילו תהומות הגעת , נפקנית נמוכת מצח ? מה את רוצה להיות שתהיי גדולה (והופולי , חכמה ) ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתחתני איתי , ורד.
עיסא,
16/05/05 19:19
|
אני מחפש מישהו עם פספורט בשביל לממש את זכות השיבה. תשאירי לי פתק ב''גבעת חביבה'' ע''י הקולר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את מי זה מעניין מי האבא שלו ?
ענת פ.,
רמת גן,
16/05/05 19:17
|
יותר נכון , את מי זה מעניין מה אמא שלו מספרת ? חינוך דפוק - על זה אין מחלוקת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
אין שום גן יהודי מטורפים!
noam,
16/05/05 18:20
|
לאישה שטענה שיש גן יהודי המקשר בין יהודים מכל הארצות והעדות. זה שקר בזוי. כמה אפשר להיות גזענית וטיפשה. אין שום גן יהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקר הוא תמיד בזוי.
דובר אמת,
16/05/05 21:01
|
גם הזדהות עם הנרטיב של האויב היא בזויה. על זה היו אומרים יהודים מסוימים : ''געי אינגאלע , געי קאקען אויפען יאם'' !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גנטיקאי אתה ? עשית נסיונות ?
אוטו קלמפרר,
16/05/05 18:50
|
אתה מעוזרי מנגלה ? חולירע שכמותך. ארור תהיה גזען מטומטם ואנטישמי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
עושים בית ספר לימיני
נוגה כץ,
16/05/05 18:15
|
הרי ברור שהשניים הראו למעלה מכל ספק שהם זוכרים ומכירים את ההיסטוריה היהודית הרבה יותר טוב מימיני הפנטזיוטנר. הם הוכיחו שכדי להגמיש את הזהות הישראלית לא צריך לשכוח שום עבר יהודי והיסטוריה ותרבות. להפך הציונות שכחה. המאמר הזה הרבה יותר חשוב מעוד תגובה לימיני. הוא מסדר הרבה מושגים ומונחים והיסטוריה שמבולבלת לחלוטין היום. וזה חשוב. מאד חשוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עושים בית ספר?מקסימום סלט.
זו לא כזו חכמה,
גדולה לערבב,
16/05/05 18:40
|
מין שאינו במינו בלא שום קשר לוגי או כרונולוגי, להוסיף כמה פרות קדושות שחוטות, קמצוץ התנשאות ושלל טיעונים כאילו מלומדים שמנוסחים במסווה של תובנות עמוקות אך למעשה מהווים חוכמולוגיה במקרה הטוב ועלבון לאינטילגנציה במקרה המצוי יותר. זנד הוא לא היסטוריון אמיתי. מקסימום עיוור צבעים קוסמופוליטי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות , נוגהל'ה.
טדי כץ,
חיפה,
16/05/05 18:21
|
אפילו אותי לא שכנעת. לעומת זאת פפה התרשם מאד. את ללא ספק בורה , אבל יש מצב לגייס אותך לנרטיב הפלסטיני. את מתאימה. הקימי קשר עם איתן רייך ביום שישי ב10.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טיפש, הם מצילים את ישראל
יוסי,
כרכור,
16/05/05 18:48
|
אפשר להיות איש מרכז כמוני. אני מצביע שינוי. ולא בעד וויתורים גדולים מדי. אבל אני לא רוצה להיות חלק ממדינה שבה אנשים כמו ימיני ודנקנר קובעים לי את מי לאהוב. זה טירוף הרי. לאן הגענו? אני רוצה מקום פתוח לכל הדתות וכל העדות. צריך לצאת מהשטנץ. אין שום דבר קיצוני במה שהם אומרים. להפך. זה ישמור על ישראל בטוחה עם אזרחות עבור כולם, במקום שלעד נפחד שהערבים יעברו אותנו בדמוגרפיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה טריק ישראלי ידוע
המחלקה הסגורה,
16/05/05 19:39
|
ירד המפלס מתחת לקו האדום מורידים את הקו. אם שמעון פרס הוא ימין קיצוני אתה בטח מרכז, למה לא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסי , יש תרופות נגד חרדה.
ד''ר טאבת טאבת,
מרכז,
16/05/05 18:56
|
סרוקסאט 20 מ''ג , פעם ביום. להפסיק עם האלכוהול . לשתות מים , ולצאת מהשטנץ. אף אחד לא קובע לך את מי לאהוב. תאהב אפילו את אבו מאזן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
זנד-ברעם מקדימים את זמנם בהרבה
מונד ציביטאנו,
כדור הארץ,
16/05/05 18:14
|
הטעות הגדולה של הצמד זנד-ברעם היא זמן הופעת המאמר שלהם - סביר שבעוד 100-200 שנה, הדיעות שלהם יהיו במרכז הקונצנזוס העולמי. אבל לצערי הרב, הדיעות שלהם לא מתאימות למציאות המזרח תיכונית של ימינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדעות שלהם כבר היו במרכז בימי
ל"ת
הבולשביקים.,
17/05/05 04:24
|
|
 |
טעות. השעון שלך עומד.
מוישה זייגר.,
16/05/05 18:39
|
החברה האלה אף פעם לא יהיו מעודכנים. בזויים , אם מישהו בכלל יזכור אותם ,אך ממש לא מעודכנים. כמו מאיר וילנר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
איש לא מסית נגדכם. לא צריך.
ארנון.,
16/05/05 18:06
|
אתם מוקצים גם מבלי שמישהו יאמר משהו. איש לא ירים עליכם יד. אתם כנראה תסיימו את חייכם באופן טבעי , תירקבו , ויזכרו אתכם כמו שזוכרים את גבלס. לדיראון עולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את בהמה שפלה ובזויה
דני הקטן,
כפר שמואל,
16/05/05 18:22
|
אתה משווה אותם לנאצים? בהמה נבערת. אתה הזוהמה שבגללה שונאים אותנו בעולם. זנד וברעם הם גיבורים אמיצים ופטריוטים שדואגים למדינה שלהם ומעיזים לצאת נגד בהמות פרימיטיביות כמוך. אם אתה יהודי, אני מעדיף להיות סיני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דני , כשתגדל תבין...
אבא ארך רגליים,
16/05/05 19:35
|
אם תחכים. אם לא תמצא את עצמך בשלולית האנטישמית של השמאל הנמוך והנרפה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדני צ'אנג בכפר שמואל...
קים איל סונג,
16/05/05 18:47
|
דווקא יותר מתאים לך להיות צפון קוריאני. אולי תשקול בחיוב את הצעתי ? בור נבער מדעת וקיצוני באיוולתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
משיחיות- ''אל תקרא לי עם'' 1
אמיר,
16/05/05 17:45
|
הצמד זנדבר, מסיתים את הדיון דיון בקרנות המזבח של ''אל תקרא לי עם (יהודי)'' בכדי לשווק משהו אחר . הם רוכבים על גל אופנת ה-PC הגלובליסטי-אירופי שמחולל את הניסיון לפרק את האתנו-לאומיות של מדינות אירופה בכדי להקים באופן פורמלי את היישות האיחוד אירופית ''הליברלית-אוניברסלית''. הפילוסוף ז'אק דריידה- הגדיר היטב כיצד קבוצות כח ועוצמה מצליחים לנכס את צמתי הגדרה בשפה המדוברת, להגמיש, להשטיח אותה ובסופו של דבר לשלוט בתודעה. השימוש הגורף והדיכוטומי למשל במושג המטפיזי שמכריח את המתנגד לו להכנס לעמדת מגננה אפולוגטית . מדובר כמובן ב שימוש מניפולטיבי ב''גזענות'' , באופן אינסטרומנטלי דורסני לשלילת המציאות שבה החברות הלאומיות מתארגנות על פי בסיס אתני ובמילים אחרות ''עם'' - ''לאום-אתני'' ווזכות ההגדרה העצמית שלו כיישות אתנו-לאומית בריבונותה. מי שבוחן היטב את הניסיון לייצר יישות על-אירופית חדשה מבחין בניסיון לייצר מיתיקה חדשה שבנויה באופן דומה על פתיחת גבולות, מעין גלובליזציה במתכונת אירופית תוך מלחמה קרה במושג ה''מדינה הלאומית''.
אבל האם זה מספר את כל הסיפור? הבה נתמקד- מתברר שגם באירופה המדינות שהן בפועל אתנו-לאומיות לא מוותרות על הזהות האתנו-לאומיות באופן גורף ובולמות בצורה חריפה פי כמה את התעצמותם של קבוצות אתנו-לאומיות באופן שמציב את ישראל כאחת מעשרת המדינות הפלורלסיטיות ביותר בעולם כלפי מיעוטים. מעבר לכך , הייתכנות של הקמת יישות על-אירופית מבוססת בבסיסה ובאופן גלוי על הזהות הנוצרית של משתתפיה כמכנה המשותף המאחד : בדרגת חשיבות שעולה על מאפיינים ''אזרחיים דמוקרטיים''- זאת הסיבה, והאירופים מודים זאת בריש גלי- מדוע הם מעדיפים את האוכלוסיה המולדבית החלשה למשל עלפני מדינת טורקיה המוסלמית. זנבדר- ממשיכים לשווק את ''מדינת כל אזרחיה'' בעוד שבפועל מתחת לשכבת החוקים הפורמלית (ורבות גם זו הפורמלית) אין דבר כזה. גם לא צרפת. גם לא בהולנד. גם לא בדנמרק.
את הצורך הטבעי בהפרדה בשמירה על יחודיות של זהות ניתן למצוא בפועל לגבי כל מדינה באירופה, הן במישור הנוצרי-מוסלמי והן במישור האתנו-לאומי הישיר ראה מקרה קפריסין.
זנדבר שבמידה רבה נאחזו בהקשר הפורמלי- קליפתי זה שאיננו בוחן לעומק את האופנתיות גלובליסטי-אירופי בהקשר הפורמלי שלו -הנאחז רק בדינימיקה הפשטנית של תמיכה לכאורה בפירוק זהויות לאומיות ומתעלם דווקא בהתגבשות תת-אפידרמית ולעיתים גלויה ממש של זיקה ברורה לדת (באירופה - הנצרות) מנסים להעתיק באופן מלאכותי ובלי יכולת להבחין בניאונסים שלמעשה הו משנים את התמונה בפועל מקצה לקצה לישראל.
אם באירופה אנו רואים עד כמה הדברים מורכבים כאן בהחלט ניתן לגלות יסודות משיחיים של ממש אצל הצמד - כאשר הם נוטלים רק את ההקשרים הפורמלים ומנסים לכפות אותם על המציאות. הצמד מכריז כי יש להקים ''מדינה אזרחית'' שמעלימה ומוממסת את הישויות האתניות. זנדרבר משקיעים מאמצים כבירים כדי לנסות לספר לנו שאין עם יהודי, הם משום מה שוכחים את הצד השני של המשוואה הערבי-פלסטיני. וכאן אפילו אם נתמסר לרגע לנרטיב האנטי-ציוני מתגלה העלבון לאינטיליגנציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלו...זה רדיו???
ל"ת
פולמוסואידית,
16/05/05 18:12
|
|
 |
34.
זאת לא הסתה
דר' דן הדולב,
16/05/05 17:45
|
ממש ממש לא הסתה אלא הבעת דעה במסגרת חופש הביטוי בעיקר לנוכח דיבריכם ואולי גם מעשיכם.
כאשר הציבור היהודי מותקף במדינתו היחידה בסגנון המערער את בטחונו הלאומי והתרבותי, זכותם של כל היהודים בארצנו להתגונן באותה דרך.
את הדייסה הזאת השמאל הקיצוני בישל, ועל כן הוא צריך לאכול את פרי מעשי ידיו בלב שלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דר הדולב-מהיכן שאבת שטויות אלו
Prof. Ehad Haam,
ליברל ציוני,
16/05/05 18:25
|
המאמר הנוכחי-בהשוואה לקודם-הוא הרבה יותר טוב, מאחר והוא מגדיר כנראה נכון התפתחות מיתוסים של עבר שאינו מסתמך על עובדות (דבר מקובל בכל חברהובעיקר הוא מגדיר את התופעה המדאיגה של לאומיות עבשה ותוקפנות של שחור-לבן המאפיינת את טיבי מצד אחד וימיני מצד שני (המשמש שופר לדומיננתיות ''יהודית אנטי ליברלית'' בשיטות מקרתיסטיות של השמצת האחר, של אנשים התומכים בפועל אך מתביישים בפרימיטיביות הלאומנית הכוחנית האפי איתמית-ליברמנית).
מי מתקיף את הציבור היהודי, האם רעיון(שאני לא קונה אותו אישית) של אין אומה יהודית בעבר? ואולי הכל נוגע לדומיננטיות דתית אורתודוקסית מצד אחד, ותפיסת לאונות של ''אלוהים בחרתנו'' מצד שני?
האם הציבור האורתודוקסי השליט כל כך חלש שכל הצעה להקנות שוויון לשלושת הזרמים בדתיים ''מערערת את בטחונו הלאומי והתרבותי''?
אני בן ללאום היהודי(שבדמו מעורבים הרבה דם אחר)-ובעל תודעה ציונית חילוני וליברליות רב לאומית החותרת לשלום בין ישראל לשכנותיה ובעתיד לשותפות רב לאומית באיחוד מזרח תיכוני\ים תיכוני גדול יותר-ותפיסתם של ניר ברעם ופרופסור זנד השוללים חלק מגישתי לא ''מערערת את בטחוני הלאומי והתרבותי''-ובודאי שלא מביאה אותי לנקיטת שיטות מקארתיסטיות ודמגוגיות ההורסות את התשתית של תרבותי הליברלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יאללה , מספיק עם הבלהבלהבלה
ריינר,
16/05/05 19:13
|
|
 |
זאת לא הסתה כמו שאתה דוקטור
ל"ת
גוני מרקוביץ,
ישראל,
16/05/05 18:24
|
|
 |
33.
יהודי=תואר אצולה מולד
שלו,
16/05/05 17:39
|
מישהו באתר הזה הגדיר פעם יהודי'' כתואר אצולה מולד'',אני באופן אישי מקבל את ההגדרה הזאת ,אבל שואל את עצמי מה המשותף ביני יהודי ערבי, לביו יהודי אשכנזי? מה המשותף ביני לבין חרדי?, או משיחי? ,או מתנחל עם סיר לילה על הראש….? והתשובה היא לא הרבה,ומכאן אני שואל האם חייבים לגור בישרעאל ?,ארץ של שכול ועוני,צריחי מגדלים עשויים ברזל וזהב,ולבבות אנשים עשויים מאבן האם יש הצדקה לשירות צבאי ממושך של שלוש שנים ללא שום תמורה כספית ? וללא חלוקה שויונית של הנטל ? ,האם יש הצדקה לשלם עבור מכונית כפליים יותר מכל יתר אזרחי העולם המערבי?האם יש הצדקה לעוני שבו חיי האדם העובד בישראל? האם יש סיבה אמיתית שהשכלה נמנעת ממרבית אזרחי ישראל? ואולי…ואולי…יש אלטרנטיבות אחרות בעולם הגדול שמאפשר גלובליזציה גם למעמד הביניים הישראלי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלו, עוף קטן ממשפחת הפסיונים
המחלקה הסגורה,
16/05/05 19:27
|
במסגרת ''עונת התקדימים הביזאריים'' שכתבנו עליה אתמול, נוסף לשניים האחרים עוד אחד. השנים המדוברים הם: 1. המרצה ההוא שמבקש להטיל חרם על מקום עבודתו ומתעקש להמשיך לעבוד בה. 2. אזרחי הרשות הפלסטינים שמחפשים סיבות מתחת לאדמה כדי לעבור ולהתגורר במדינה שהם מכנים, פשיסטית, כובשת, אפרטהייד ועוד כהנה וכהנה תארים מבית היוצר של ''קול הרעם''.
ועכשיו זה. הנפולת הזאת שהמירה את דתה כדי שירווח לה, שיורקת עלינו אש וגופרית, עדיין זוחלת כמה פעמים בשבוע לאתרים הישראלים כדי להסניף להנאתה מעט מאותה שפת עולם שלישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המון שאלות יש לך , שלו.
שלוימה,
16/05/05 18:44
|
אין פלא שאתה כל כך מבולבל , שכן אין ביכולתך המוגבלת למצוא תשובות , וזה נורא... אחא רחימאי , הכר במיגבלותיך , וייקל לך . אנא , אל תבוא לבקר. אינך חסר לנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
שני נקניקים
יאיר,
16/05/05 17:38
|
השוו אותם לאש''ף אז הם נבהלים ויוצאים במאמר לחזור לגבולות הקונזצנזוס. רק שלא יאשימו אותנו באש''פיות!!! פחדנים. רוצים להנות ממנעמי הקונצנזוס. על זנד אני לא מתפלא. פחדן קטן במגדל השן. אבל חשבתי שחיים ברעם לימד את קרוב משפחתו שלא נורא אם מאשימים אותך בהיות אש''פיסט. כנראה שטעיתי- ניר הנקניק רוצה להמשיך לטבול את נקניקו גם בקרב חלקי עם ישראל הימנים ולא להסתפק במצביעי מרצ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
ואומה פלשתינאית יש???חמורים בג
ל"ת
מוקי,
ירושלים,
16/05/05 17:25
|
|
 |
30.
פרופ ?
י.תוש,
16/05/05 17:24
|
פרופסור להיסטוריה וכותב שנת 0 ???? זה כבר מעלה פיקפוק בניתוחיו האקדמים, ובאשר לשפה גם אז השפה המדוברת הייתה ארמית ואילו העברית הייתה לשון קודש פשוטו כמשמעו רק לצרכי דת .כף שגם טיעון זה נשמט וכך הלאה ...פשוט לא שווה הטירחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
טוב ויפה, אבל
ש.מ.,
16/05/05 17:24
|
הכל טוב ויפה. המאמר מנומק וכתוב היטב, אבל כותביו לא מודעים לעובדה אחת: אנחנו במזרח התיכון. שכנינו לא ממש מכירים בזכותנו למדינה, אולי גם לא לזכותנו כפרטים. הציונות מבססת את עצמה על כך שאין ליהודים לאן ללכת, רק לארץ ישראל, והמסורת המקשרת של כולם היתה הדת והמסורת, ההיסטוריה, שפת התפילה והזכרון הקולקטיבי על כך שכאן הפכנו לעם והתקיימנו כעם. זה בפשטות הטיעון, בלי להכנס להגדרות מה זו אומה ומה זה עם, כי גם הפלסטינים לא מושלמים בנושא זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
מאמר מרתק. אבל הא-היסטוריות הי
יריב,
שינקין,
16/05/05 17:22
|
הא-היסטוריות היא עובדה. אתם נלחמים עם בן דרור ימיני לגבי מי הוא א-היסטורי ולא מבינים כי התפיסה הא-היסטורית - על אף שטחיותה - היא זו שיותר משפיעה על תפיסת הזהות של הציבור הרחב.
למצער אנשים פה מושפעים בעיקר מההווה (תרבות היפר-טמפורלית) ולא מנראטיבים היסטוריוגראפיים מורכבים. כשהם כן מושפעים מההיסטוריה הם מושפעים מ''השורות התחתונות'' - כלומר מנראטיב שטחי ומזוקק - בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו וכו'... מה שיוצר פופ-היסטוריה עם פופ-תובנות.
לכן הוויכוח על נכונותו או תוקפו של נראטיב היסטורי כזה או אחר יש לו חשיבות משנית ומצומצמת לגבי מה היא זהותנו כיום. אלא אם כן אתם מהותנים - כאלו שחושבים כי ישנה מהות מטאפיזית שעוברת מדור לדור - הרי שיש חשיבות משנית למה קרה בדורות הקודמים. מה שחשוב בעיצוב הזהות הוא אלו סיפורים עוברים אלינו מהדורות הקודמים הלאה. מכאן שימיני צודק לגבי המצוי ואתם צודקים לגבי הרצוי - עדיף לנו לבחור נראטיב היסטורי אחר, חכם יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
אתם צודקים! כתיבה חריפה ביותר!
ל"ת
מנחם,
הרצליה,
16/05/05 17:17
|
|
 |
אל תרבה ב''חריף''.
מינקה,
דיאטנית,
16/05/05 18:40
|
|
 |
26.
אנטי ציונים במסווה
אסף,
16/05/05 17:10
|
הרבה בלבולי מוח על מנת להסתיר את העובדה שאתם אנטי ציונים ומתנגדים לקיומה של מדינה יהודית. אין צורך להרהר אם קיים לאום יהודי. הוא קיים ומליונים מאיתנו משתייכים אליו. גם אם תאמרו עד מחר שאין כזה לאום לא תשנו את המציאות. ההתנגדות שלכם למדינה יהודית ריבונית עומדת בסתירה למסקנה המצטברת מאלפי שנות היסטוריה בהן היהודים סבלו משמד פיזי ורוחני. אתם מוכנים להחריב לכולנו את הבית והתרבות ועוד מתרגזים שלא מחבקים אותכם ומכסים אותכם בנשיקות. פשוט חוצפנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
דיון חשוב ומעניין
ל"ת
ד''ר אודי אדיב,
האונ' הפתוחה,
16/05/05 17:09
|
|
 |
שוקראן , הר דוקטור.
ד''ר ג'ורג' חבש,
16/05/05 19:55
|
|
 |
המרגל אודי אדיב שהודה שהתאמן
מעניין,
16/05/05 17:38
|
במסגרת הצבא הסורי וחשף סודות צבאיים על ישראל סיים דוקטורט ומרצה באוניברסיטה הפתוחה.
האם מדובר בך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
כמה שטויות אפשר להכניס במאמר 1
ל"ת
יואל,
16/05/05 17:05
|
|
 |
23.
גם הפעם - ימיני 10 אתם בקושי 6
שמאל ציוני,
16/05/05 17:04
|
לא הצלחתם להפריך אף טענה של ימיני וחזרתם על הטענה על כך שהעם היהודי הוא בכלל לא אומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
קרבה גנטית :יהודים ממזרח ומערב
שרלטן היסטורי,
16/05/05 17:02
|
כל הלהגת ההיסטורית של זנד על ''אין עם יהודי ''קורסת לחלוטין מול ממצאים חד משמעיים של קרבה גנטית בין יהודי מתפוצות אסיה לאירופה, אפריקה -אירפה , אסיה-אפריקה בקורלציה סטטיסטית מובהקת וחד משמעית לעומת קרבה של יהודי לגויים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
דיון לא רציני
מיכה,
16/05/05 16:36
|
הדיון לא רציני בכמה רמות: 1) הטענה שיש הבדל בין להיות יהודי-אמריקאי כאשר היהדות מוגדרת כלאום או כדת. למעשה אין שום הבדל כמו שאין הבדל בין להיות אירי-אמריקאי או קתולי-אמריקאי, ערבי-אמריקאי או מוסלמי-אמריקאי. בכל המקרים האדם זכאי לזכויות אזרח מלאות ולאפשרות להתערות בתרבות האמריקאית מבלי שהוא יתבקש לוותר על דתו או לאומיותו.
2) הטענה שיהודים הם לא לאום כי לא כולם צאצאים גנטים של אנשים שיצאו (אולי) ממדבר סיני היא כמו לטעון שאין לאום ערבי כי לא כל הערבים הם צאצאי אנשים שיצאו מחצי האי ערב.
3) הטענה שהיהודים הם לא לאום כי לא הייתה להם שפה משל עצמם היא מוטעית. קודם כל, כי היה להם תרבות נפרדת ושפה נפרדת. אבל אפילו אם לא היה להם: לאמריקאים, לסקוטים, לאנגלים, לאירים ולאוסטרלים יש אותה שפה אבל גם זהויות נפרדות.
4) הטענה שהיהודים הם לא לאום כי אנשים הצטרפו ליהדות בגיור היא גם לא נכונה. הכותבים מזכירים את המאבק בין החשמונאים למתיוונים, כלומר בין היהדות ליווניות. אבל האם זה מאבק דתי או לאומי? האם הם מכחישים שיש לאום יווני? אבל עובדה שאנשים הצטרפו ללאום הזה ברצון או בכפייה (כמו לערבי, לאמריקאי, לצרפתי, לרוסי וכו')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מכלל לאו אתה למד?
הומר סימפסון,
16/05/05 16:34
|
כאשר מדען מציג תיזה היא אמורה להישען על ניסוי או דעה המבוססת על הנחות. אם ההנחות לא מבוססות אין כל ערך לתיזה. צמד רעים קובעים כי כל האמור בתנך הוא שקר וכזב. גם מבלי להיכנס לתיאולוגיה קשה להבין כיצד הם מסוגלים לשלול את היתכנות קרות האירועים. המדע כלל בעבר מספר תיאוריות שכל אחת הניחה כי היא נכונה ואין בילתה, וזאת שעד שהגיע ממצא שסתר אותה. אין שום ארכיאולוג שיכול לסתור את יציאת מצרים וכך גם את שאר האירועים המסופרים בתנך. לעומת זאת יש המוצאים ראיות לחלק מהאירועים. לעניין זה הקשר הקדוש בין שנאת הדת שנאת הלאומיות מעוור את עיני הכותבים. גם אם נניח כי בעבר לא הייתה קיימת אומה יהודית וכי האומה היהודית כיום המבססת את קיומה על העבר שלא התקיים, הרי שכיום היא ''אומה יהודית'' ואין זה משנה כיצד היא התכנסה ולאיזה צורך. גם המסקנה המגוחכת לגבי יצירת אומה משותפת היא גזענות במסווה של ליברליות. הרצון לקבוע עבור הערבים מה הם רוצים ללא כל הקשבה לשיטתם מוכיח כי ההתנשאות והפלצנות מביאים אדם לידי גזענות. שיטה מתימטית פשוטה יכולה להוכיח את קיומה של האומה היהודית לאורך הדורות והיא חישוב מספר האנשים בעלי השנאה העצמית שטורחים לצוץ רק כשטוב. בבחינת ''וישמן ישורון ויבעט''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כולנו משפחה אחת
חסיה,
16/05/05 18:55
|
טענתך הפסוידו מדעית שלא ניתן לסתור את יציאת מצרים דומה לטענה שהמצרים השתמשו באלחוט, והא ראייה שלא נמצאו כבלי טלפון בשום חפירה ארכיאולוגית. כל מה שאין דרך להוכיחו ישירות או בעקיפין , אינו בבחינת תאוריה מדעית אלא סיפור מעשייה, ממש כשאלת קיום האל, למרות שחבר הכנסת שטייניץ טוען שיש לו הוכחה מדעית לכך. דווקא טענות הכותבים מעניינות ולא ניתן להפריכן בהבל פה. בעלי שלא נולד יהודי טוען שגם בו זורם דמו של דוד המלך, כי אחרי 100 דורות הערבוב הגנטי כה גדול שכולנו בעצם קרובי משפחה, ובדיקות DNA מאשרות זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אמת ונראטיב
עודד מ,
16/05/05 16:25
|
ברור שמבחינה הסטורית ואינטלקטואלית המאמר הזה הוא בכמה דרגות מעל למאמרו של ימיני. יחד עם זאת, איש לא קבע ששרידותם של קולקטיביים אנושיים יש לה קורלציה כלשהי עם דרגת האמת של הסיפורים בהם מאמינים בני הקולקטיב. ראה למשל אותו ארגון בינלאומי לא ממשלתי המבוסס על סיפור מופרך על אותו יהודי שעלה וירד מהצלב, הפך מים ליין וכיוצא באלה, אשר עד היום שמר על קיומו ועל חברותם של מאות מליונים. המסורת היהודית ציונית היא מין אסטריקס כזה שקושר את הצרפתיות הגרמנו-רומית לאבות הגאלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
לא עניתם לשום דבר. כדאי לקרוא!
אובייקטיבי,
16/05/05 16:18
|
ימיני טען שאין שום דבר ''גזעי-ביולוגי'' בטענות שלו על קיומה של ''אומה יהודית'', ואתם מתעקשים להדביק לו טענה שהוא אף פעם לא טען. מה יש לכם נגד אומה יהודית? ולמה אתם תומכים באומה פלסטינית? אתם סומכים על המחשבה שלא קראנו את הטענות של ימיני, אבל בבדיקה של אחת לאחת, אתם לא עונים לו, וחוזרים כמו אחוזי אמוק על הטענה ש''אין גזע יהודי'', כשהוא בכלל לא טען טענה כזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מאמר מצויין. מסכימה עם כל מילה
ל"ת
הדס,
מרכז,
16/05/05 16:14
|
|
 |
יופי. זכית במינוי ל''הארץ''.
כירכשתא,
16/05/05 18:27
|
התקשרי לעמוס שוקן ותבקשי את מה שמגיע לך. הססמא : ''עודאי וקוסאי - מטובי ידידי !''. 3 חדשים חינם. כולל ''העיר''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
רק רוב יהודי
מוטלה,
קיבוץ אחד,
16/05/05 15:48
|
אין ברירה אחרת. זה גזעני, נכון, הוכחתם את זה יפה, אבל אין ברירה אחרת. אתם לא באירופה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מספר בני ישראל במצרים
אפרת,
16/05/05 15:33
|
לפי חז''ל %80 מבני ישראל לא יצאו ממצרים. ולא לשכוח את התינוקות שהושלכו ליאור, שהפכו לאבני בנייה ועוד ועוד בשואה הראשונה של עם ישראל. כך שמספר בני ישראל במצרים היה הרבה יותר מ- 600,000 שבסופו של דבר יצאו ממנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
עוד מאמר חשוב ונפלא
פוסטציוניסט,
תל אביב,
16/05/05 15:27
|
מבית מדרשם של ברעם וזנד. אתם עוד תיזכרו לדורות!! יישר-כוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן יזכרו לנצח....
מקסים גילן,
16/05/05 18:29
|
טמבל , אפילו את הכלב המת במוקטעה כמעט שכחנו... מי יזכור אותך ואותם ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
תגובה מצויינת כל מילה בסלע!
ל"ת
עובדיה לוי,
קריית מוצקין,
16/05/05 15:14
|
|
 |
12.
מאמר מצויין
ל"ת
קוקו,
אילת,
16/05/05 15:13
|
|
 |
11.
פולמוס נחמד ומעניין
בנימין הר-גבעה,
יוקנעם,
16/05/05 14:57
|
אני עקרונית תומך בפולמוס למרות שעכשיו נגמר לי המוס אין לי שיער, ואין אומה יהודית אני רוצה מדינה ישראלית. זנד, ברעם, ימיני גם כולם חכמים, רק אני סתם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מחמוד דרוויש - כלב על ידך.
יוסי ש.,
16/05/05 19:22
|
יש לך בטח קשר עם דליה רביקוביץ' , נכון ? אל תתבייש....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצוין!! היכנסו ותתענגו!
ל"ת
פולומסואידית,
כאן ועכשיו,
16/05/05 18:08
|
|
 |
10.
המשיכו לפטפט עד שיכחילו פניכם.
הקורא לשתיקה,
מרכז,
16/05/05 14:56
|
סובלנותנו כלפי מאמצי הנרטיב של האויב ושוללי הלאומיות שלנו - הולכת ופוחתת. שוללי זכותנו לאתוס אינם ראויים לסובלנות שכן לו היו הם בעלי הגינות , לא היו מפקפקים בעובדה שזכויותינו לא נופלות מזכותו של שום עם אחר. הויכוח הזה משרת רק את אתכם הפוסט-ציונים , שכן עצם המענה לטענותיכם השקריות הופך את חילוקי הדעות ללגיטימיים. לא אתווכח אתכם על זכויותי כשם שלא אתווכח עם אנטישמי או ניאו נאצי. המשיכו לפטפט עד שיכחילו פניכם אבל עם שוקן ודומיכם. אני מציע לכל הציונים , פשוט להפסיק לשוחח עימכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאד.
עוזי,
16/05/05 20:06
|
קצת ארכני , אבל נכון מאד. צריך לתת לחארות להתפלש בהפרשותיהם לבדם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
צודקים חלקית
אוליב,
16/05/05 14:48
|
''וכאן לא יכולים להיות יודו-ישראלים או פליפינו-ישראלים או פלסטינו-ישראלים?'' - לא! לא בגלל שהדיעה שלך לא נכונה, אלא בגלל שהם בגדר חשודים. אילו היה זה מוסלמי שחונך במדינות יותר מערביות - אולי כן. הרי מחנכים אותם לשנוא אותנו, אם בבית הספר, בתקשורת, במסגדים ועוד. אין מה להשוות בין אפרו אמריקנים שמרגישים שייכות לארה''ב, לבין מוסלמי שחושב שאין ליהודים זכות על המדינה הזאת. למען הסר ספק, לא אכפת לי שיהיו כאן פליפינו-ישראלים , כי האדמה לא מעניינת אותם, וגם לא היהודים שחיים כאן (מבחינה דתית). רק במדינת ישראל תמצא ח''כ שהוא גם הדובר של ערפאת - ואני בטוחה שאתה וחבריך מאוד גאים ב''פלורליזם'' הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
נביאים בשער
יוסי,
חדרה,
16/05/05 14:43
|
ככל שנקדים להקשיב לדברים שנכתבו במאמרם של ברעם וזנד כך ייטב! כל עוד אנחנו אוחזים במושכות נוכל לנטרל את העוקץ הדמוגרפי במקום לנסות ולהלחם בו מלחמה אבודה מראש!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש סניף של בנק''י בחדרה ?
יוסקה,
מרכז,
16/05/05 19:00
|
או שאולי התכנחת ב''יד חנה'' עם פיילר. יש לך חבר'ה בגן שמואל ? ד''ש לאודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסקה טעית !
יוסיניו,
16/05/05 19:31
|
הוא לא ''התכנח'' ביד חנה. הוא לא התחנך בכלל. לא רואים שהבחור מסכן וחסר דעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
שבו ללמוד קצת לפני שאתם כותבים
חיים,
16/05/05 14:20
|
יציאת מצרים לא היתה לפי הארכאולוגים? שטויות. תלוי את איזה ארכאולוג תשאל. רובם יגידו שהם לא יודעים. ומיעוט יגיד שכן ומיעוט (שיצוטט מיד בעיתונות) יגיד שלא- במיוחד מאונ' תל אביב. הרי בעברית ובבר אילן חולקים עליכם. בנושא הזה ובכלל בנושא הכרונולוגיה. דוגמא קטנה לשכתוב ההיסטוריה שמנסים כת קטנה של בעלי אינטרסים לעשות. אין עמים בהיסטוריה. עם ישראל אינו עם. רק העם הפלסטיני הוא עם בעל היסטוריה עתיקה. נכון חברים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צר לי לאכזב אותך
פרחיה,
16/05/05 15:18
|
צר לי לאכזב אותך. יציאת מצרים סיפור יפה, גם עקידת יצחק, גם דוד הגינגי יפה העינים שרעה בשושנים וחיסל ברוגטקה את גולית הרשע . כל הסיפורים החביבים הללו ורבים אחרים שנקבצו במקרא אינם אלא מיתולוגיה יהודית, המשרתת את האתוס העברי. מי שרוצה שיאמין אך אין בהם שמץ של עובדות היסטוריות, מלבד שמותיהם של פרעונים ושליטים אזוריים שתולדותיהם תועדו והתגלו בממצאים ארכיאולוגיים. אין בעולם מדען שיקבל היום את סיפור יציאת מצרים כאירוע היסטורי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מדבר מבורות
חיים,
17/05/05 09:49
|
לך לאוניברסיטאות השונות ודבר עם הארכאולוגים. אני עשיתי את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אשכנזיה, ארצה !!!!
ל"ת
מושון,
16/05/05 17:28
|
|
 |
מושון הטפשון - אינך טוב מפרחיה
ארנון,
16/05/05 18:30
|
|
 |
שוב פעם אמירה סקסיסטית-לאומנית
פרחיה,
16/05/05 17:51
|
של ניאדטרל ים תיכוני. הורי הגיעו הנה מממגדל השן האירופי בעוד אבותייך תופפו על פחים במערות הרי האטלס.
כמה קשה לשמור על נאורות כשכל כך הרבה גזענות פרימיטיבית מצויה סביבנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפרחה האינטלקטואלית???
שלו,
16/05/05 19:15
|
אם הוריך הגיעו ממגדל השן של התרבות המערבית...למה אותה תרבות עשתה מכם סבוני רחצנה??????כמובן.......לצליליו של ואגנר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התכוונת ''מגדל השת'' לא השן
המחלקה הסגורה,
16/05/05 19:05
|
|
 |
לפרחיה המתחזה
פרחיה,
16/05/05 18:46
|
אין צורך להגיב על כל נפיחה פרימיטיבית של אידיוט שמצא מקלדת. אני מגיבה מתוך אופטימיות שפעם אולי גם הבבונים ילמדו לדעת או לפחות ילמדו לחקות את בני האדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשמור על נאורות. את ?
ארנון,
16/05/05 18:03
|
את לא נאורה. את פשוט בורה. ומהסוג הגרוע , כי נדמה לך שאת יודעת המון... לכן לעולם לא תלמדי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבחון פסיכולוגי מדויק של דפוקה
ל"ת
במוח ובנפש,
מיכי, י-ם,
16/05/05 18:48
|
|
 |
6.
אנו כמעט ולא יודעים דבר עלהעבר
פרחיה,
16/05/05 14:01
|
מכיוון שמעטים בינינו יכולים לנקוב בשמה ומוצאה של סבתא רבא שלהם או לספר משהו על חייה, שהסתיימו אולי לפני כמה עשרות שנים בלבד, הרי נבין שיש לנו ידע מועט ביותר על אלפי שנות העם היהודי , ובוודאי פרק הגלות. ההיסטוריה מלמדת על מלחמות ועל הסכמים שבאו בעקבותיהן ועל תולדות בתי מלוכה, אך היהודים, להוציא אותם מלכים שהתגיירו, לא יצאו למלחמות, לכל היותר שלמו בדמם את מחירן. בקיצור, מה אנו יודעים באמת על העבר שלנו,. רוב מה שנראה לנו כהיסטוריה אינם אלא מיתוסים שעברו מדור לדור, כי תאמו את האתוס הרצוי. ולמען האמת השאלה מתי קם היהודי בבוקר והרגיש שהוא עם והתחיל ללכת, ומתי זה קרה לפלשתינים, אינה חשובה. אנו כאן, והפלשתינים גם, וכאן ועכשיו עלינו לפתור את בעיית הקיום המשותף. ושוב אני שואלת, אולי יסביר לי חילוני מלומד מה סוטה ולא מוסרי בנישואים בין דתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את לא יודעת - ופה בדיוק הבעייה
ריינר,
16/05/05 19:24
|
בורותך היא המפתח להבנה את רפיונך ואת אי מוסריותך. אני מוכן לסלוח לטיפשות. לבורות ורשעות - לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
חותם על כל מילה
מוטי,
חיפה,
16/05/05 13:43
|
אני חושב שכתבתם מאמר מצויין. יש הרבה אמת בטענות שלכם על העדרה של אומה יהודית והפנטזיות של ימיני ושאר חבר מרעיו בעניין. האזרחות שאתם מציעים נראית לי, כמי שלא בקיא בשיח יותר מדי, כרעיון הוגן לחיים שפויים כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
הכל טעות!
וואליד,
ג'ליל,
16/05/05 13:24
|
אתם חושבים שאתם הומנים ואנשים של אמת אבל זה לא נכון. יש לכם הרבה מילים אבל הכיוון שלהם רחוק ממה שבאמת. אתם לא יכולים להחליט מה יהיה פה, גם אין לכם כוח בשביל זה. גם אנחנו משקרים לכם! מלחמת 67 לא היתה בשביל שתחזרו לגבולות 67, זה מצחיק ולא הגיוני! היא היתה בשביל לקחת בחזרה מה שאתם לקחתם ב-48. וב- 48 היתה מלחמה בשביל מה כבשתם עד אז. וזה מה שיהיה בסוף, אנחנו ניקח הכל בחזרה. הפסדנו פעם, עוד פעם, ועוד פעם - בסוף זה יהיה ואתם תחיו בכבוד במדינה פלסטינית או תלכו לכול מקום אחר. מה שכתבתם לא נכון בכלל אבל זה עוזר לכם להבין שהמצפון שלכם לא שקט. גנבתם אדמות, הרגתם אנשים, גירשתם ילדים וזקנים נשים ואנשים, החרבתם לנו מאות ערים וכפרים ואתם חושבים לתת לנו בייגלה ואנחנו נשתוק? ווללאהי כול ערבי ולא רק פלסטיני לא יסכים לכם לכלום. רק מדינה פלסטינית אחת בכול מקום פה בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אללה איתנו
משה,
16/05/05 14:26
|
מה שתגיד. רק מהקמת המדינה ועד היום כולל במאבק האלים שהתחלתם בו שוב בשנים האחרונות, תמיד אבל תמיד ניצחנו. ללא שום יוצא מן הכלל. גם את הטרור אנחנו מנצחים. איך שלא תסתכל על זה אללה איתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברוח...! בדם...!
וואליד,
ג'ליל,
16/05/05 15:36
|
הנה אתם בורחים עם הזנב בין הרגליים מכל רצועת עזה ומצפון השומרון! בגלל מה? לא בגלל הטרור? נכון שבמלחמת אוקטובר ניצחתם, אבל תראה מה זה עשה לכם, לחברה שלכם, לילדים של חורף של 73. נדמה לכם אתם גיבורים. רק נדמה. אין לכם גברים שיילחמו. אתם יש לכם עגילים כמו אישה ועושים מצעד גאווה ולאט לאט כולכם תהיו הומויים. אתם מדינה של אנשים בוכים! מסכינים! עוד ניצחון כמו אתה חושב ואבדתם. ומה חשבת, הטרור נגמר? אנחנו אין לנו ברירה וגם אין לנו מה לפסיד. זה טוב אתה רואה שאתם מנצחים, הלווי תנצחו ככה תמיד! אתם בדרך הנכונה: או אתם תחיו פה ועכשיו אנחנו נגיד לכם מה לשות, או אתם בדרך הנכונה החוצה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סחתין ווליד, תגיד זה לאשכנזים
אלדו מצ'עי,
טגיפולי,
16/05/05 17:38
|
הם לא מאמינים, אז לך הם יאמינו, תגיד בקול רם בלי סוף, בלי הכנעה, בלי להרים ידיים, אני לא הצלחתי לשכנע אותם, לי הם לא מאמינים אבל לך אם תגיד מספיק פעמים ובקול רם הם יאמינו בסוף.
תגיד להם או שיתאסלמו או שימותו, תגיד להם או שיחזירו הכל, אבל הכל כולל שייך מוניס (אלק רמת אביב) תגיד להם שאתם רוצים את כל הנשים האשכנזיות כמו את הרוסיות בשבילכם. יענה הגברים הם הומואים כולם ( כמה שאתה צודק) וגם בבילהם יש לכם כמה ג'ברים שחעשו להם טובה מידי פעם. ושבסוף בסוף אתם תנצחו ובגדול.
אגב, מתי אתם מתחילים כבר במרד הגדול.
יש אצלנו כמה לובים שמחכים להיזדמנות לעשות את האמא של כל הנכבות,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך תשכפל מפתח...
רודריגו הנוקם,
16/05/05 16:40
|
...כדי שתוכל להראות לנכדים של נכדיך , אחרי הנאכבה שתבוא. בעצם לא אתה . אלמנתך . אה , וכדאי שתצטלם גם ע''י הבית... בשביל הזכרון והדמעות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רודריגו - אתה 10 !
ל"ת
מקסימיליאן,
16/05/05 20:07
|
|
 |
3.
ישראל צריכה להמשיך
אורן,
16/05/05 13:05
|
את הזהויות ההיסטוריות של האשכנזים, הספרדים והמזרחים ולא למחוק אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
@@@איזה זהות על מה הכותב מדבר
אני,
16/05/05 15:30
|
כל ילד יודע שהעלייה הרוסית לא מוותרת על תרבותה ( ובצדק או לא זה כבר עניין אחר ) ילדים שנולדו כאן בארץ מדברים עם הוריהם וחבריהם ברוסית ! ! האתוס הוא לא זה שהשפה חייבת להיות אחת, כבר כאן במציאות יש לנו רוסיה שנייה. ישנו תהליך איטי אך מדאיג של חוסר הנכונות של קבוצות שונות והעלייה הרוסית היא רק אחת מהן ללבוש את התרבות הישראלית, ובין כל השאר את השפה. שוב אני רק מציין את מה שקורה בפועל, ואישית אני חושב שכל הכבוד להם על זה, לאומית אני וכל השאר צריכים להתחיל לדאוג... מכך שעוד קבוצות אינטרס יתחילו לעשות מה שבא להן ואז ניראה איפה המדינה הזאת תהייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מספיק עם גן הילדים. זה כבר לא
ישראלי,
16/05/05 12:01
|
כיף. אתם ניצחתם. בסדר? הייתם המנצחים עוד לפני שכתבתם מילה אחת, מכיוון שתפישת המציאות שלכם היא שפויה ופוטנטית הרבה יותר מזו של ימיני וחבריו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''פוטנטית'' ?
לוריא,
16/05/05 19:03
|
מה זה ? בלטינית ? אה , אתה בטח מגדל שפמפם קטן ומתאמן מול הראי בגרמנית...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניצחתם.
פירוס,
16/05/05 14:58
|
|
 |
1.
כמה בורות, כמה טמטום
בני,
16/05/05 11:54
|
|