 |
26.
Correct-very much so
ל"ת
AMR,
17/04/05 03:37
|
|
 |
25.
אליך דן-ואדון אולמרט
יניב,
17/04/05 02:35
|
מה הענינין שלך עם אולמרט שאתה לא מפסיק להזכיר ולשבח בכל היזדמנות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לכל אלה שרוצים לקבור את נתניהו
סטלן,
16/04/05 19:49
|
אתם פשוט טפשים שלא יכולים לראות מעבר לאף שלהם. עדיף לתת לאיזה מיליונר מענק של מיליון דולר כדי שיפתח עוד מפעל ל200 עובדים, שלא רק שלא יקבלו עכשיו קצבה אלא אפילו ישלמו ביטוח לאומי וקצת מס הכנסה. זאת הדרך היחידה לעזור לשכבות החלשות בטווח הקצר. זה עדיף מלתת להם כסף לפלפונים ומנות שווארמה ולשמר את העוני לעוד דור או שניים. בטווח הארוך הפתרון היחיד הוא חינוך. זה עד כדי כך פשוט - אותו משה שנושר מבית הספר בשביל לעשן סמים באופקים ירוויח כל חייו מינימום במקרה הטוב. אבל אותו משה שעושה בגרות והולך ללמוד בטכניון (ותאמינו לי להורים שלי לא היה גרוש על התחת ושילמתי שכר לימוד של 5 שנים ממלגות שונות) יכול לעבוד כמהנס תוכנה ולקבל 20000 ש''ח. צריך להתחיל לחשוב איך לרפא את החברה כולה ולא רק קבוצה גדולה של אנשים מסכנים שכבר 50 שנה נמצאים באותו מקום ורק זועקים שצריכים לתת להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
שטחיות, טיפשות, בורות ודמגוגיה
פרשנדתה,
16/04/05 11:15
|
דן תחזור לכתוב על דברים המעטים מאוד שאתה מבין בהם. אינף מבין בחברה, כלכלה וסיפרות. תקרא את מרקס, את פוקנר ואת סטיינבק. אולי תוכל בדרך זו להרחיב את אופקיך, ואז תוכל לכתוב באופן יותר מעמיק ומשמעותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
חולה אנוש ששוברים את צלעותיו.
ש.,
16/04/05 09:28
|
ללא בושה. בכל בליל הקלישאות ,הבעד והנגד ,ההתפעלות והתרוממות הרוח. אין את התשובה באיזה מצב כלכלי ''המודל האירלנדי '' יותיר בעוד עשור את תושבי -נתיבות ,ושלומי ,וירוחם ,ושדירות ועכו, ולוד ,ורמלה ,ובאר שבע ,והמושבים והקיבוצים הקורסים,והתעשיה העלובה של ירושלים....אלא שאינם מבינים בהיי טייק,וכמה מפעלים נפתחו בישובים האלא ולמי הם יתאימו . נראה אותך מספק עבודה לכ4500 מורים ולאלפי המפוטרים לאחר החג. המשק והמגזר היצרני הקטן שורדים על אף תוכניותיו של נתניהו ,והצמיחה לא בזכותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי הניתוח יצליח-אך החולה מת!
Ehad Haam-Zioni,
לחברה הוגנת,
16/04/05 16:41
|
ולא מדובר רק על עיירות הפיתוח והאנשים העובדים בתעשיות עתירות כוח האדם ודלות הטכנולוגיה המתחרות במזרח הרחוק (כאן הבעיה אמיתית והפתרון הוא חינוך מיקצועי אינטנסיבי לאוכלוסיות גדולות, ויצירת תשתית תחבורתית שתקרב את הפריפריה למרכזי התעסוקה)
הבעיה היא הפטיש הכבד שהונחת בחטף ובעוצמה אדירה על אוכלוסיות שלמות-ולא מדובר רק על קיצוץ מיידי של ההקצבות לציבורים חלשים.
מדינת ישראל נמצאת במשבר תעסוקתי-רשמית 10% מובטלים-אך עוד 10% כמעט אינם עובדים מסיבות חברתיות(חרדים ונשים מסורתיות)-וחרב הפיטורים מונפת על עשרות אלפים מבוגרים(ואולי מאות אלפים) של אנשי מעמד הביניים הבינוני והגבוה (מורים, פקידות ציבורית, ותיקים במפעלים ש''מתיעלים'' או נסגרים.......) ועליהם הנחית נתניהו מכה כפולה:
-מצד אחד הוא קצץ באופן חד את מענק האבטלה ומישכה -מצד שני-נתניהו ניפח מאד את נושא משבר קרנות הפנסיה(שפתרונה יכול היה להיות על ידי איחוד ועלית גיל מאד איטית). לעומת זאת נתניהו העלה במהירות בזק את זמן הפרישה לגימלאות בעוד שנתים-(לכולם-צעירים ומבוגרים, גם כאשר אין להם עבודה). אם נניח למשל שאדם מבוגר בגיל 60 מרויח 20 אלף שקל לחודש-הרי הפנסיה שלו הייתה 14 אלף שקל לחודש-או בסיכום ההפסד בשנתים של אי מתן פנסיה הוא 336 אלף שקל או 70 אלף דולר!!!
בהשוואה: היום בוש מנפח את משבר הביטוח הסוציאלי ומנסה לצמצמו משמעותית-אך גם הוא אומר כי לא יפגע באנשים מעל לגיל 55(שהיום מקבלים ביטוח סוציאלי בגיל 66). כאשר טופלה ההעלאה הקודמת בראשית שנות השמונים, הוחלט על עליה מדורגת של גיל הקבלה בשנתים-אך עליה זאת נפרשה על 23 שנה-ורק על הצעירים מ55 (ולא על 6 שנים כגישת נתניהו-ולכולם)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
לקקן בילתי נילאה
טיבי,
16/04/05 01:57
|
דן די תפסיק בכול הזדמנות להזכיר את אולמרט הפוליטיקאי המושחת מה הוא הבטיח לך ? מה שכרך לאחר שהלא יגיע לאחוז בראש רסן השלטון תמיד הערכתי אותך אבל לאחר ששמתי לב לנוהגך זה , סר חינך בעניי . והתאר עיתונאי הוגן אינו נחלתך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
נתניהו - טוב לעשירים
רותם,
ירושלים,
15/04/05 22:20
|
בפרפרזה לסיסמת חסידי חב''ד בעת שתמכו בנתניהו בבחירות 96, בנוסח: ''נתניהו טוב ליהודים'', אפשר לומר היום : ''נתניהו טוב לעשירים''. האיש נתניהו הוא שרלטן מוחלט. מי באמת מאמין שדאגתו נתונה לעניים, או למעמד הבינוני?... הרי העשירים והמתעשרים מטפסים מעלה על גב העניים וגב המעמד הבינוני שהולך ונשחק...נתניהו סבור כידוע, שיש להעניק לעשירים מכל טוב, כדי שבעתיד אולי יואילו לזרוק עצם לעניים, זאת כל התורה הכלכלית שלו על רגל אחת... מתמיה הדבר שדן מרגלית, גילה פירגון רב לנתניהו בשל ''משנתו'' הכלכלית, ועדיין ממשיך להעניק לו אשראי. האם מרגלית, אינו רואה שהולכת ונוצרת כאן מציאות של מעמד עליון ומעמד תחתון בלי מעמד ביניים?... ואולי, מרגלית , שייך בעצם לעשירון העליון?... לא יכול להיות... נתניהו השרלטן מתפאר בצמיחה של המשק, כאשר הצמיחה היא לעשירים בלבד. באותה מידה הוא מתרברב ביצירת מקומות עבודה חדשים, כאשר ברור לכל שמדובר על משרות חלקיות וזמניות בשכר מינימום ולמטה מזה... מרגלית, טול קורה מבין עיניך, אם כי נראה שאתה הולך ומתפכח וגם מתפקח מהאשליות שמפיץ השרלטן לכל רוח. לא ייתכן שנתניהו צודק במשנתו הכלכלית, כאשר מצד אחד הוא מכביד ידו על החלשים, ומאידך מאפשר את בזיזת הקופה הציבורית ע''י ראש הממשלה, במתן שוחד של מיליארדים לצרכים קואליציוניים ולחלוקת ג'ובים מיותרים למקורבים ששפר גורלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קולע ועניני !!!!!!!!
ל"ת
מבקר תגובות,
16/04/05 11:21
|
|
 |
רותם-פעם ראשונה שאני מסכים אתך
Ehad Haam-Zioni,
לחברה הוגנת,
15/04/05 23:03
|
ואם תחשוב קצת יותר תגיע למסקנה מה אפשר היה לעשות ב 100 מיליארד דולר שנשפכו לריק בשטחים(וזה לא כולל את המיליארדים שיעלה הפינוי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
רותם,
ירושלים,
16/04/05 16:11
|
לצערי, זו לא הפעם הראשונה שאתה מסכים אתי, וחבל שכך. החכמה היא להסיר את הסנוורות מהעיניים ולא להיות מקובע לעמדה פוליטית מסויימת למרות המציאות הטופחת על הפנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחריך!!!
ל"ת
Ehad Haam-Zioni,
שלום ובטחון,
16/04/05 16:49
|
|
 |
19.
דן מרגלית היקר
יאיר,
15/04/05 20:56
|
במשך ה 15 שנים האחרונות אני עוקב מקרוב אחר פרסומיך (כולל ספרך ''ראיתי אותם'' ) סגנון כתיבתך העמוק הירידה לפרטים תוך הסתמכות על עובדות משאירה את הקורא עם ציפיה עזה לכתבה הבאה. יכולות הניתוח שלך מעניינות והביקורת שלך עיניינית וחסרת משוא פנים. קריאת כתבותיך מעמעמת את כאב דלות אימרותהם של אנשי הפוליטיקה והציבור בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
***תיזכורת לביבי!!!!***
מריאן קפלון,
קריית חיים,
15/04/05 19:34
|
לא, זאת אינה טעות, טיפשות – לא מחלה, האם חשבת על כסילות, חשבתה... ממשלה.
אל תחפש את התרופה, כי זו אינה קיימת. כל עוד האטימות שלופה, אומה, - היא משלמת.
אשפוז כאן כלל לא יעזור, לרופפות ברגים. גם המשיח על חמור, לא יאכוף חוקים.
לא, אל תבדוק כלל נוכחות, למה לשווא לטרוח? כאן ישנים במלא נוחות, שורפים תאים במוח.
הזמן אינו מוסג אהוב, כשכסף בכיסים. פתאום בוחר כבר לא חשוב... מה שרוצים, עושים!
ואז מגיע יום חדש, כי זמן אינו עוצר... שם לא תמצא חלב ודבש, לך לעבוד! – חבר!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה. אהבתי.
ל"ת
ביזי,
אל מסעדי,
15/04/05 21:42
|
|
 |
17.
ולך דן מרגלית שאלה לי אליך .
יגאל כהן,
רחובות,
15/04/05 16:04
|
האם יש לך יד בתופע ששלש או ארבע תגובות שלי לא התפרסמו כאן ותגובות של המתחזים לי וכן תגובה של הליצן ש''מתפלא'' על ש''שיניתי את דעתי'' כן התפרסמו? דע לך שיש לי הרבה כבוד אליך, חוץ מכך שאני מעדיף את אריק אלפי מונים על ביבי ואתה מרגיש קצת להיפך. כבר אמרתי וחזרתי ואמרתי שבעיני אתה תלמיד חכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד תגובה
דן מרגלית,
16/04/05 01:54
|
לא תאמין, זו כבר פעם שניה שאני מגיב להערתך, והנהלת האתר אינה מפרסמת את תגובתי. כמובן שחלילה לי מלמנוע פרסום כלשהו, לא שלך ולא של אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
יחי ביבי ובוז לאוכלי חינם בארץ
בצלאל,
15/04/05 15:46
|
מאות נתפסו בשקרים שסוחבים ודופקים את המדינה, ובא לנו ''השריף'' לעשות סדר בעיירה ...ופתאום, כל ראשי הכנופיות למיניהם זועקים ומזילים דמעת צבוע ...שהרי הם חושבים שאם נזעק ונרים קול כי אז ביבי התקפל ונמשיך לדפוק את המדינה... בוז לכם .ולא יעזור לכם, ביבי כל הכבוד .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אני תמיד נהנה לקרוא אותך
אס,
15/04/05 15:25
|
דן מרגלית, עיתונאי רציני ואמיתי ותמיד בעל דעות עצמאיות וקול אוביקטיבי בניגוד לרוב חבריו במקהלה בתקשורת שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
eat thje rich
amir,
london,
15/04/05 14:38
|
|
 |
13.
destroy capitalism
ל"ת
avi,
paris,
15/04/05 14:37
|
|
 |
12.
דן-להדביק שם כזה לבליל מוטעה??
Ehad Haam-Zioni,
לחברה הוגנת,
15/04/05 13:52
|
אפשר לעבור סעיף סעיף-ואכן, כלכלנים רציניים עשו את הניתוח הזה והראו את הסכנות אליהן מוביל הקניבליזם הקפיטליסטי-אך אסור לאבד את התמונה כולה:
הבחירה היא לא בין קפיטליזם אכזרי לחברה לבין מונופולים לא יעילים וסטגנציה של ועדים חזקים
-הברירה האמיתית היא בין שתי אלו לבין חברה בריאה שכל שכבותיה נהנים מהפרות של כלכלה חופשית-ושהממשלה משקיעה בסידרי עדיפויות נכונים: בחינוך כלכי ומקצועי, בפיתוח תשתיות, בבריאות וברשת הגנה לחלשים ולזקנים-ומעודדת יציאה לעבודה ומתגמלת אותה לא בקמצנות(וללא זכויות והגנה).
הברירה היא של חברה שבה חלים מיסי אמת על כל ההכנסות(גם מרווחי הון!!!) ולא רק הכנסות על עבודה-כאשר הנטל על מעמד הביניים הוא האחוז המקסימלי.
הברירה היא של חברה שאינה משקיעה את כל כולה בשטחים לו לה שגזלו כמאה מיליארד דולר מהכלכלה-ולא מתגמלת ישיבות לרוב כאתנן פוליטי(לימין ולשמאל השלטוניים גם יחד)
בשורה התחתונה-כאשר שכבות רחבות בחברה סובלות-גם הכלכלה תסבול
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון
המחתרת הסגולה,
15/04/05 14:29
|
''כאשר שכבות רחבות בחברה סובלות-גם הכלכלה תסבול '' אין כל קשר בין סבל של שכבות בחברה קפיטליסטית לבין הצלחתה של תכנית כלכלית. כלכלה מוצלחת או לא תמיד נשענת על שכבה תחתונה ענייה אך עבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
84% מגדירים עצמם מעמד ביניים!
Ehad Haam-Zioni,
לחברה הוגנת,
15/04/05 18:09
|
זה נתון פסיכולוגי מעניין של סקר אמריקאי (שכמובן עובדתית אינו נכון מעצם הגדרת מעמד הביניים כ30-40% מהאוכלוסיה.
נתון זה מלמד שבארהב(ובדומה לכך אולי בישראל) מעבר לשכבה הדקה של בעלי ההון הגדול-אפילו בעלי הכנסות טובות מעבודה השייכים לעשירון התשיעי(ואפילו לעשירי) מרגישים עצמם כמעמד ביניים (ואני יכול להגיד לך אישית כי תחושה זאת נכונה)
ובנוסף: רק שיכבה קטנה של העשירון התחתון הרימה ידים ומרגישה שאין לה כל סיכו-יתר השכבות הנמוכות חושבים על סיכוי הטיפוס בסולם, ולכן מגדירים עצמם כמעמד הביניים(הנמוך).
בישראל הנתונים יכולים להיות שונים בשכבות החלשות-כי חוששתני שהרבה יותר הרימו ידיים(בנוסף לעשרות האלפים שהורגלו לקיצבאות לימוד בישיבות-והמשך הפטור מהצבא מאלץ אותם לא לצאת לשוק העבודה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חברה וכלכלה אינם רוכבי אופנים
Ehad Haam-Zioni,
לחברה הוגנת,
15/04/05 15:39
|
לוחצים על אלו שלמטה ומרכינים ראש בפני אלו שלמעלה.
אם תיקח את המודל האמריקאי במאה השנים האחרונות(חברה של כלכלה חופשית ופרטית)-תראה שכאשר הכלכלה עבדה כך שגם השכבות הנמוכות שיפרו את מצבן עם הצלחת הכלכלה-הייתה פריחה כלכלית יציבה לתקופות ארוכות-ולעומת זאת התאוותנות הקניבלית הביאה למשברים איומים(שרק השקעות חכמות של הממשל בתשתית ובשרותים של רשת הגנה חברתית הצילו מהם)
אין אפשרות לכלכלה פורחת כאשר שכבות דקות נהנות ממנה-ורוב שכבות החברה מידרדרות יותר-זאת כלכלת עבדים והפחדה, והיא מסתיימת מהר במשברים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מילים כדורבנות
אביב,
15/04/05 13:21
|
מזל שעוד יש כמה מוחות שפויים במדינה הזו,שגם יודעים לכתוב לעניין. כל הכבוד דן. כל הכבוד ביבי (למרות היותך ימני). ולבטלנים והנתמכים למיניהם-מי שלא יכול לפרנס את עצמו על אחת כמה וכמה שלא יביא ילדים לעולם.(מקשיב הרב עובדיה???) ולכו לעבוד. בייי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מרגלית, אני איתך
אחד הם,
15/04/05 13:11
|
כל המתנגדים לביבי הם קצרי ראי וחושבים בעיקר על טובת עצמם (המיידית) ולא על טובת המדינה. המדינה הזאת תצליח לשרוד רק אם יהיו אנשים אמיצים שיעזו לתכנן תוכניות ארוכות טווח שאינן מתגמלות אותם באופן מיידי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שר האוצר כיחצ''ן
י.ב,
השרון,
15/04/05 15:16
|
יש הבדל בין תוכנית כלכלית למדינה לבין תוכנית יחצ''נית למדינה. תוכנית כלכלית אינה רק תיאוריה כלכלית או תעתיק של צעדים כלכליים שנעשו במקומות אחרים. אכן אנו כפר גלובלי וכוחות השוק ותחרות צריכים להלקח בחשבון אך גם המצב הפוליטי, המדיני והביטחוני הם מרכיבי יסוד בהגשת תוכנית כלכלית. תוכניתו של שר האוצר כפי שהוצגה היא לכל היותר יחצנ''ות לשמה ואין בה שום חשיבה לטווח ארוך עם יעדים-הכל כותרות וסיסמאות. תוכנית כלכלית צריכה להיות בנויה בשלבים הגיוניים ולהתחשב במצב הבטחוני, המדיני בו נתונה המדינה (אנו בכפר הגלובליהלוא) ומעידך גם להתחשב במצב הפרט, החברה בתוכנו. כאשר תוכנית כלכלית טובה שתהיה מושטטת על דת ההפרטה, שוק חופשי, מתן מענקים ותמריצים לסקטור קטן (המכונה הקטר של המשק) צריך שר האוצר והממשלה להבטיח שאכן המשאבים שניתנים לסקטור זה יהיו ליעדים של התוכנית הכלכלית, אך אבוי לזה שר האוצר לא מסוגל-המסקנה כשלון ובוודאי שלא תהיה צמיחה וכל שאר ירקות שהינן הבטחות והפרחת סיסמאות ''כמו למכור קרח לאסקימוסים''. מאידך הסתמכות על נתונים הינה נדבך חשוב לשם בקרה על התהליך, אך שוב ישנה בעיה קטנה הנתונים הם שונים ואת חלקם שומרים בכספות בפורט נוקס מבחינת שלא נראה ולא נדע כי תרמית מדובר. באירלנד לא היה שכר מינימום עד שנת 2000 בישראל יש, אך כמה משתכרים היום שליש מהעובדים במשק רק 2000 ש''ח (שכר מינימום כ-3300 ש''ח) כמעט כמו שהיה באירלנד. שר האוצר מדבר על הצמיחה במשק של 4 אחוז, כמה התוצר לנפש בישראל שהוא הנתון הרלוונטי - רק 2.5 אחוז(לפי תוכניתו של שר האוצר יקח להגיע לחזונו תקופה של חצי יובל). כמה כסף מועבר בתקציב המדינה לשיפוי מעסיקים-סוד ברמת סודי ביותר לעיניו של רוה''מ בלבד, הערכה כמו 4-5 מילארד ש''ח ושיפוי מעסיקים לשינוי בהפרשות מעביד לקרנות הפנסיה עוד 3 מיאלרד (צריך לא יותר מ-300 מיליון) ועוד כהנה וכהנה. לכן המסקנה ברורה התוכנית הינה דת חדשה ובוודאי אינה נוגעת לנהנים מפירותיה או לא. האם גב אלו שימותו תוושע הכלכלה והאם המחיר של בני אדם ומשפחות חלשות הוא אפס ולכן גם המסקנה הנלוזה שתרומתם לכלכלה הוא אפסי וניתן לוותר עליו הוא נכון. גם אתה וגם דן מרגלית וכן כל יפי הנפש משינוי עם הגורו טומי צריכים להתבייש במעשיהם ולחפש כל דרך לתקן את מעוות ולא למכור את מרכולתם בפרסומת או סלוגן שאינם מייצרים דבר אלא מדרדרים אותנו למצב של מדינות אפריקה הנחשלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
צעדיו של ביבי הורסים את אשיות
סוציאליסט לאומי,
תל אביב,
15/04/05 11:47
|
העם. 1. פגיעה כלכלית כמעט בכול אמצעי אפשרי במעמד הבינוני והעני בישראל. על ידי כול מיני גזירות כלכליות.(פיטורים צימצום שירותי המדינה ועוד) 2. דאגה לעשירי העם וכן גם האפשרות להוציא כספם לחול. 3 השקעה מינמלית בתשתיות במדינה אבל זה נכול לכול ממשלות הליכוד. וזה בהתייחס למאמר שקראתי במעריב שמדינת ישראל לא תגיע ל100 שנה. 1. פגיעה מורלית הורסת את אשיות העם ויוצרת חוסר מוטבציה כללי. 2. עשרי ישראל מודעים למצב וגובים מחרים מופקעים על דברים שונים כגון דירות. 3. עשרי העם ונבחרי העם מודעים למצב של שקיעת ישראל ומוצים את בני משפחתם להשקעה חייהם בחול. יש להפסיק את הדיקטורה של בליכוד בכול האמצעים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון
המחתרת הסגולה,
15/04/05 14:34
|
לא צריך להיות עשיר כדי להתחיל חיים חדשים בחול. מה שכן צריך זה שכל, הרבה מוטיבציה לעבודה שחורה-בכל המובנים--צמצום והשתלבות במנהגי המקום. ההשתלבות האולטימטיבית מתקיימת כאשר באים בברית נישואין עם מקומי/ת.
ישראלים עשירים, מאז ומתמיד עשו הון בהרחבת עסקיהם לחול, וללא שום קשר למצב בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשיבה של חיים בחול רק מצביעה
סוציאליסטלאומי,
תל אביב,
15/04/05 15:17
|
על הריקבון הפושה בעמינו. רק כסף וחיים נוחים מעניינים את מעמד השליט שלנו. אין פלא שמאז שחר הימים לא רחשו לעם הזה כבוד גדול. ועכשיו שהניסוי הציוני יכשל , זה יצדיק את השנאה העזה שרוחשים לעם הזה. כנראה שאנחנו עם טפיל שרק מעוניין בכסף ללא עקרונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילא שאתה מטורלל, אבל
לא סוציליסט,
לא לאומי,
15/04/05 17:04
|
''סוציאליסט לאומי''? כאילו, ''נציונל סוציאליסט''? אני לא יודע אם שמעת, אבל היתה פעם מפלגה כזאת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מתטורף רק את האמת שעל הקיר.
סוצילסיט לאומי,
תל אביב,
16/04/05 00:31
|
רדיפת הבצע שפושה בעמינו גורמת לרמאות וניצול ושרוב העם לא ניתנת בכלל זכות להשמיע את דבריהם. ואפילו אומרים תודה לשזה שזורקים להם עצן בגין שכר המנימום של מאפשר מחייה בארץ הקודש. אני סוציאליסט וגם לאומי ואין סתירה בין שניהם.(האוייב הערבי ממתין לנו כדי לשחוט את העם היושב הציון) יש להקדמו בכול האמצעיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
To have it better start bad
ל"ת
AMR,
15/04/05 11:41
|
|
 |
7.
צודק מאה אחוז
יגאל כהן,
רחובות,
15/04/05 11:34
|
טוב שמרגלית אומר את זה, ואני גם כבר השתכנעתי - התוכנית של ביבי סוף סוף תרפא את הכלכלה בישראל!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדק זה גם אמת
י.ב,
השרון,
15/04/05 12:25
|
תוכנית שמתבססת על אסכולה שהיא דת אינה אמת לאמיתה. כבר הבטיח לנו נתניהו ''גן עדן'' כלכלי שהיה ראש ממשלה-מה קרה ''אסון כלכלי''. מסתבר שכל הנחות היסוד של נתניהו מבוססות על קוצר ראיה ולהטוטי קוסם לעיני ההמון המריע. כאשר אנו מגיעים לעובדות הקסם הופך לאשליה. מצד אחד שולחים את מקבלי הקצבה לעבוד וזה חיובי והיד השניה מזרימה סכומי עתק (מילארדי ש''ח כל שנה) לשיפוי מעסיקים על מנת שייצרו מקומות עבודה. מה קרה, מקומות עבודה אין כי מי הפראייר שלא יקח את הכסף ויעשה משהו בתמורה, כאשר שר האוצר קורץ לו? כמה כסף השקיע בתשתיות = פחות משנת 2003 ב- 20 אחוז (זה מנתונים רשמיים כפי שנתניהו מתהדר כאשר האבטלה יורדת) ומה בדבר קרנות הפנסיה הישנות של ההסתדרות שנתניהו ''מאוד מחבב'', מסתבר עפ''י נתוני האוצר של אותו פקיד (מר בן-שלוש) שהגרעון אינו 140 מילארד ש''ח אלא כפי שהיה ידוע רק כ-70 מילארד וביינתים חסכה המדינה מתן ערבויות בסכום של 8 מילארד. גם ההצגה של נתוני הצמיחה של המשק ב- 4 אחוז אינו המדד הנכון לבחינת מצב המשק מכוון שהוא מציג את מדד העשירים והחברות ואינו המקובל בעולם למדידת מצב המשק, אלא בכמה היה גידול בהכנסה לנפש ואז מסתבר שזה רק 2.5 אחוז, כי מה לעשות יש יותר מ-33 אחוז שמרוויחים 2000 ש''ח ורק קומץ של 1 אחוז שמרוויחים מעל 50.000 ש''ח לחודש. סטטיסטיקה היא בידי המציג, ולכן קל מאוד לבלבל את מי שאינו בקי בה, את המציאות אי אפשר להוליך שולל (ראה כמה פונים אלינו למתן תרומות לנזקקים ולצרכים אחרים שהמדינה מחוייבת לתת אותם ואך מתנערת ממחוייבותה). סל הבריאות וסל התרופות ממומן ע''י האזרחים כאחוז ממשכורתם עד 4.8 אחוז ממשכורת ומי מקבל הנחה? נכון החברות ועשירי המדינה ולכן חסר כסף. שוב אנחנו נזקקים למחוות האלפיון העליון לתרום משכרם איזה סכום (וגם עם זה מיליונים) אשר למרבה האירוניה הינו על חשבון משלם המיסים ולא מכיסו ונדיבות ליבו (כי הם מקבלים זיכוי ממס הכנסה על תרומה העולה על 360 ש''ח לפחות לשנה). ומדיניות ההפרטה אינה בדיוק יצירת תחרות אלא הנצחת מונופולים בשם אחר (על מנת שתהיה מקום עבודה לנערי האוצר). אולי שכחת את שנת 83 בה השקיעה ממשלת ישראל כ-9 מילארד דולר בהצלת הבנקים ובאיזה מחיר הם נמכרים בפחות מ-70 אחוז מערכם.אז עם לאחר מכן עדיין חושב שהמדיניות צודקת וכספי המיסים מוקדשים לצמיחה ולהקמת מקומות עבודה אתה טועה. לבסוף מה נעשה עם כספי הערבויות מארה''ב 9 מילארד דולר ( כ-40 מילארד ש''ח) משמש לתעלולים תקציבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קרה , קבלת ג'וב ?
דוד,
15/04/05 12:20
|
עד אתמול קראת לביבי ''קרוק'' ועוד כל מיני שמות . פתאום הכל התהפך ב-180 מעלות . מה הג'וב החדש , וכמה כסף זה עולה לנו ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ככה?
דן מרגלית,
16/04/05 10:22
|
תגיד, אתה באמת לא מתבייש ליחס לי אפשרות ניקלה כזאת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרבות פינקלשטיין ונתניהו !!
יגאל כהן,
רחובות,
16/04/05 14:30
|
אני מניח שכפי שיגאל כהן (עבדך) היא זיוף של שכיר חרב ביבי פינקלשטייני כך כנראה גם תגובת דן מרגלית אינה תגובתך. ביבי מזנה את השיח הציבורי. המדינה חייבת להקיא את האיש ולהפסיק את התרבות הביבים הזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ביבי עשה צדק במשלוח
סוציאליסט בורגנ,
גבעתיים,
15/04/05 11:21
|
העצלים שהקצבאות העבירו אותם לעולם של ''נותנים לי'' ו '' מגיע לי '''' ושבר את מעגל הקסמים האבסורדי הזה, מצד שני הילדים הללו כבר נולדו וכשפוגעים בקצבאות חזק כל כך...נפגע גם הילד לא רק ההורה [ בדואי או חרדי או סתם ] שהתבסס על כספח מדינה לגידול ילדיו, למה אני צריך לממן הורים חסרי אחריות ? אבל איך אפשר לפגוע בילד ? יש כל כך הרבה ילדים רעבים ובאותו זמן האם חברת שטראוס החזירה את המענק שקיבלה מהמדינה בתמורה ליעד יצוא שלא עמדה בו ? ויתר המקורבים,העשירים האם הם באמת יכולים רק להנות ולקבל מהמדינה [ להזכיר איך השתנתה דעתו של רבין בענין מיסוי הבורסה תוך כדי טיסה לסין וכמובן לחישה על אוזניו של עשיר כזה או אחר...?] בסך הכל דן מרגלית צודק,ביבי עשה יותר טוב מאשר רע,ואולי רק חסר לב כמותו יכל לעשות זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה ''מגיע לי''
פרייר ישראלי,
15/04/05 12:12
|
שישים אחוז ממפעל אינטל נתרם על ידי כסף ציבורי ובתמורה קיבלנו פיטורים, שש מאות וחמישים מליון שקלים קיבלה חברת טאוור ובתמורה קיבלנו פיטורים, קרנות הון סיכון נותנות כסף להייטק הם בכלל לא זקוקות לכסף הזה. אם עוד הבנתה שמגיע לי זה העשירים צר לי עלייך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינטל לא פיטרה אפילו עובד אחר!
גדי,
מרכז,
16/04/05 16:08
|
ראוי להתמצא בעובדות לפני שחוזרים על סיסמאות כאותן כבשים בחוות החיות. לעצם העניין - בכל שנות המשבר הקשה בענף ההי-טק ובכלל הייתה אינטל אחת החברות היחידות הפועלות בישראל בה לא היו פיטורים. שוטפים לך את המח ואתה אפילו לא מרגיש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא רק פרייר, אחי
עמיר פרץ,
15/04/05 17:13
|
אתה גם טמבל - ''קרנות הון סיכון נותנות כסף להייטק הם בכלל לא זקוקות לכסף הזה'' מאיפה אתה חושב שהכסף הזה מגיע? מהכיס שלך?
הכסף לטאוור ואינטל ישלם את עצמו פי כמה. ''בתמורה קיבלנו פיטורים'' - מה אתה חושב, שזה חברת חשמל שם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ביביבלוף
אבי,
חיפה,
15/04/05 11:02
|
גם דן מרלית יודע המצב הכלכלי תלוי במצב המדיני. שר אוצר שתומך בק.ארבע בהכרך פוגע בק.שמונה. אם לביבי אין חזון מדיני תכנית ההפרטה לקומץחברים/מקורבים/תורמים לא תעזור הרבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
מדינת הרווחה עדיפה על מתן צדקה
פרחיה,
15/04/05 10:46
|
בכל העולם המערבי, בעיקר במתוקנות שבמדינות, עולה שעור מקבלי הקיצבאות למיניהן, קיצבות זיקנה, קיצבות נכות, קיצבות ילדים והממשלות נאנקות ומשלמות, כי יותר נקי ואסתטי לשלם לנזקקים באמצעות חשבון הבנק מאשר לדרוך עליהם ברחובות כשהם מקבצים נדבות. בישראל מעדיפים קבצנים ובתי תמחוי, צדקה תציל ממוות. חולי הסרטן והנכים נאלצים לבכות מול האומה ולחשוף את מומיהם כדי לזכות בתוספת לסל התרופות או הגדלת קיצבה. נכים וזקנים נאלצים להדגים שאינם מסוגלים לקנח את הישבן בעצמם כדי לזכות במטפלת. ממשלת ישראל מנסה להתנער ממה שמדינת הרווחה חייבת לתושביה ורואה בכך נדבה. אצלנו העשירים דווקא, חמש המשפחות השולטות במשק, זוכים ליהנות מנדיבות השליטים. ומר מרגלית, עמיתך אמנון רובינשטיין הסביר פעם מדוע רמת ההשתתפות במעגל העבודה בישראל כה ירודה. נגרעים ממנה כל החרדים שאינם עובדים רשמית, כל משרתי הסדיר והקבע, וכמובן במגזר הערבי רוב הנשים אינן עובדות. בטוחני שרוב המובטלים מאונס מת לצאת בבוקר לעבודה ומתבייש במצבו, אך אל תשכח שגם בין העובדים רב מספר העניים, ואת שכר המינימום יש להעלות. אנו לא סין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדינת הרווחה פשטה את הרגל
בני,
15/04/05 15:29
|
תראי מה קורה באירופה המערבית. המדינות הכי מזהות עם ''מדיניות חברתית'' קורסות : צרפת, גרמניה, איטליה. אם העבודות אי אפשר להתווכח: רק מדיניות ליברלית עובדת. נקודה. מתנגדי ביבי דוגלים באידאולוגיה שאינה קשורה לשום דבר במציאות. הם דוגמטיים גשבכלכלה צריך להיות פרגמטי ומציאותי. לדבר גבוה דבוה על חברה ורווחה לא פותר שום בעיה. לעומת זאת הטיפול היסודי של נתניהו גן הציל את כלכלת ישראל, ורוב העם (ובסוף כולם) נהנים ממדיניותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא לאיש ולא לבשורתו
פרחיה,
16/04/05 12:09
|
רצוי להפריד בין שני נושאים. המדיניות ונושא דגלה. אני מתנגדת לקפיטליזם הדוגל בליברליות קיצונית, הגורס, תנו לכוחות השוק לעשות את שלהם, וסבורה שאסור להקריב על מזבח ההתעשרות המהירה של מעטים את מדינת הרווחה. נכון שיש להחמיר בקריטריונים למתן קיצבאות, אך לא לשפוך את התינוק עם מי האמבט. אני סבורה שנתניהו אינו רייגן ואף לא מרגרט תאצר, אלא בריון שווקים מצוי שיודע אנגלית. הוא קרא את הנסיך של מקייוולי ואולי גם שמע קורס מבוא לכלכלה מפי הפרופסורים השמרנים בהרוורד או ב MIT, אך נשאר איש מרכז הליכוד, נכלולי ואופורטוניסט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההבדל בין מרשם הבראה-לבין הרג
Ehad Haam-Zioni,
לחברה הוגנת,
15/04/05 19:40
|
בכל העולם המערבי(ובישראל) האוכלוסיה מזדקנת, תוחלת החיים עולה, רמת הילודה יורדת, ויוקר הרפואה המודרנית ממריא-ולכן יהיו פחות עובדים שיכניסו למערכת כסף כדי לתמוך בחולים ובזקנים מקבלי קיצבאות.
לכן נדרשת התאמה למציאות זאת, במקום להגביר את רמת התמיכות כפי שקרה בצפון אירופה.
ועדיין: כל החישובים מראים שההתאמה הנדרשת היא קטנה יחסית ומדורגת לאורך שנים-והתוצאה של שימור מערכת הרווחה החברתית לחלשים, לנפלטים מהעבודה ולזקנים היא כל כך חשובה חברתית-ובסיכומו של דבר חוסכת הוצאות כלכליות גדולות יותר(למשל של אנשים ללא ביטוח רפואי הצוברים מחלות קשות, ואזי הטיפול על חשבון הכלל הוא יקר הרבה יותר מרפואה מונעת.).
נתניהו-כמו בוש באמריקה-לא רוצה להבריא מערכת טובה זאת-אלא הם רוצים להרוג אותה(ולחזור בארהב לתקופה שלפני רוזוולט המציל האמריקאי הגדול מהזוועות שהביא הקפיטליזם הקניבלי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
עוד משרת של נתניהו
ל"ת
ארי קריב,
15/04/05 10:44
|
|
 |
2.
דני למה אתה לא אומר אמת שזה
דבורה מחיפה,
15/04/05 10:04
|
הטובה המוצלחת כי אתה לא מפרגן אתה מאמין לביבי אז פרגן לא פעם אחד תגיד שזה תןכנית הטובה שהיי פעם היתה למדינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
''המנגינה''
לצרוס האופטמן,
שרון,
15/04/05 07:56
|
אוי לה ל''אותה מנגינה'' שהמלודיה שלה מבוססת על ''לייט מוטיב'' שהוא ההפרטה. שעיקרה ריכוז כל המשאבים בידי חמש –עשר משפחות –קולקיות. אנחנו צועדים בחדוה למצב שבו בעל האחוזה שמרכבתו דורסת ילד יפתח את חלון מרכבתו יזרוק שילינג לרגלי האם הבוכיה , וימשיך בדרכו. זה לא ענין רק להצלחה כלכלית אלא לרגשות הסולידריות של מרכיבי החברה. אולי בדיעבד עדיף שנהיה כולנו קצת יותר עניים ונרגיש אחרת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לי שילינגים
סר אלכס,
האחוזה,
15/04/05 17:08
|
אתה מקבל שטרות? אני פשוט בדרך לטיפול סיכה במרכבה (סימן 4, אגב)
הגב לתגובה זו
|
|