|
|
עד כה: 44 תגובות, ב- 30 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
30.
אתה מורה ועוד גאה בזה?
ל"ת
מה?,
26/03/05 20:26
| |
 |
29.
סטיות?
יוסף חרמוני,
כמו תמיד,
24/03/05 14:38
| אחת הכותבות מבטאת את כאבה על שהזוגיות החד-מגדרית מכונה ''סטייה''. אך, מה לעשות, זוהי אכן סטייה. סטייה במובן הסטאטיסטי של המושג. לא יותר אך גם לא פחות. כי כל מה שחורג מן המוגדר סטאטיסטית כהתנהגות הרוב, הוא סטייה. חיבת יהודים במפלגה הנאצית היתה סטייה. הכחשת קיומו של האל, לפני 300 שנה, היתה סטייה. העובדה שאיני יכול לאכול מלפפון חמוץ, אף היא סטייה. אך, מעבר לכך. תשוקה מינית תוך-מיגדרית, היא גם סטייה מן המשמעות והתכלית הבסיסיות של היצר המיני. תכליתו ומשמעותו של היצר הזה הן ילידות הדחף הגנטי של כל אורגניזם בעולם, להוסיף ולקיים את הגנים שלו. מבלי לייחס כל משמעות מוסרית או ערכית להיותו של היצר המיני שלכם מנותק מתכליתו הבסיסית , - אין מנוס מלומר כי מנותקות זו היא סטייה ממערכת המאוויים המולדים בנו. ואתם יודעים זאת. ומכאן,אולי, שאיפתכם, שהיא כנה כשם שהיא אובססיבית, שנכיר בהיותכם כאחד האדם, כאחת החווה. ובכן, אינכם כאלה. אינכם טובים פחות ממני, ולא טובים ממני. אתם אחרים, וזכותם להיות כאלה. אך, אנא, אל תדרשו מאיתנו להתמוגג מאחרותכם. אתם גם אינכם מתמוגגים מההוייה המינית שלנו, שאין מנוס מלהגדירה נורמלית. ולסיום, גילוי מסעיר: גם אני, כרבים ממכרי ומכרותי הסטרייטים/ות אוהב אהבה חד-מיגדרית. אלא שזוהי אהבה נטולת תשוקה מינית. היא איננה גופנית. זוהי ידידות עמוקה, רבת שנים, ששורדת מבחנים. כלומר, האהבה (או קיראו לה הידידות האמיצה, הקשר העז) התוך-מיגדרית איננה מונופול שלכם. המייחד אתכם הוא התשוקה המינית הנלוית לאהבה הזו, לידידות ולקשר התוך-מגדריים. לא יותר. אך גם לא פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אין סוף לבורות
צפונית,
23/03/05 03:10
| לפעמים אנשים לא מבינים מה הם עצמם אומרים. גבר יהודי מורה וקיבוצניק מהצפון לא ידע או ירגיש מה אישה צפונית לסבית מרגישה וכמה חשוב לה להשתתף במצעד גאווה בינלאומי בבירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
המילה ''קהילה'' לא מתאימה?
אלה,
כפר סבא,
22/03/05 20:45
| אתה יוצא כנגד הבחירה להתארגן בתור קהילה, כנגד הקהילתיות של בעלי הנטייה המינית (והבחירה המגדרית) השונה מן הנורמה. אתה לא מבין מדוע אנשים שבוחרים להגיע לאורגזמות באופן השונה מן המקובל (עליך) הופכים את בחירתם לזהות קהילתית.
יקירי (או לא) את הקהילתיות שלנו יצרה החברה (שלא נאמר יצרת אתה ושכמותך, על אף טענתך כי לך אין בעיה איתנו).
הקהילה נוצרה בגלל ה''מדע'' הקלוקל שהגדיר לא רק את האקט המוביל לאורגזמה כסטייה, אלה את ההוייה של מי שבוחר באקט זה כסוטה.
הקהילה נוצרה בגלל החוק: מתוך הצורך לחיות במחתרת כשהאקט המיני שלנו היה אסור בחוק, מתוך הצורך לתת סיוע משפטי ורגשי אחד לשניה כשכבר נתפסנו ונכלאנו בבתי כלא ובמחנות ריכוז ועבודה, מתוך הצורך להתארגן יחד על מנת לשנות חוקים אלה.
הקהילה נוצרה בגלל החברה: מתוך החיים בחיי סודיות שכפתה עלינו החברה, מתוך הצורך להכיר בני/ות זוג בדיסקרטיות, מתוך הצורך להתמודד עם אלימות מילולית, נפשית, פיזית ומינית, מתוך הצורך לא לחיות בבידוד, מתוך הצורך להתמודד עם השנאה העצמית שלימדה את חלקנו החברה, ומתוך הצורך להציל כל כך הרבה צעירים וצעירות מלהתאבד בגלל כל הדברים הללו (אותם צעירים שאני מכירה בשמם ובחרו להגיב לך כאן).
אם לא נצעד בירושלים מי יתמוך בכל ההומואים והלסביות שנולדו ו/או חיים בירושלים. אם לא נצעד בעיר הדת מי יתמוך בכל בני הישיבה ובנות האולפנה ההומואים והלסביות?
האם אני נדרשת לכבד את רגשותיהם של אלה אשר יושבים בכנסת ומטרפדים כל נסיון להשוות זכויותי בחוק לזכויותיהם? האם באקט זה הם מתחשבים ברגשותי.
על אך הכעס שלי כלפי הממסד הדתי, המצעד בירושלים אינו התרסה בפני הדת והדתיים. המצעד בתל אביב הוא מצעד כלכלי, פופוליסטי שנגוע בכל מה שתל אביב. המצעד בירושלים הוא בדיוק המקום לחבר בין שלושת הדתות, בין ישן לחדש, בין ישראלים ופלסטינים.... ובין בעלי נטיות מיניות מקובלות יותר או פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
לא הומופוביה
יוסף חרמוני,
הגליל,
22/03/05 14:41
| לתלמידתי לשעבר, ולאחרים שנפגעו מהדברים שכתבתי. אינני בא להתנצל, אלא לחדד דברים. אני לא שונא הומואים ולסביות. אינני חושב שיש להגבילכם באופן כלשהו. העדפותיכם המיניות שונות משלי, ואין לי בעייה עם כך. אסרב לחיות במשטר שיאסור על הימצאותכם מחוץ לארון, יאסור עליכם לגדל ילדים או להפגין את רגשותיכם בציבור, כמונו, ה'הטרו'. אולם אני סבור כי אין להתיר לכם לצעוד בחוצות ירושלים, כיון שירושלים אכן מסמלת את כל ההפוך לתפיסתכם את החופש ואת המיניות. האנשים המאמינים באלוהים ובציוויו (אני לא נמנה עליהם) יראו במצעדכם הירושלמי תנועת 'נ---א' בוטה, והצדק יהיה עימם. אתם יודעים שאינכם רצויים בעיר הדת הזאת (איני אומר קודש כי אינני מקבל כל קודש, פרט לקדושת האדם, כולל העדפות-האהבה השונות שלו). הפגינו בתל-אביב, כדי שלא תתקבל הפגנתכם כהתרסה מקוממת. רוצים התקבלות לחיקנו? לא תזכו לכך, כשם שאנחנו לא נתקבל לחיקכם. אך, חרף זאת, אעשה כל שביכולתי הדלה כדי להגן על כבודכם וזכויותיכם, גם אם לא אסכים עם רצונכם להתריס, לעשות 'נ---א' לקבוצה ('קהילה') גדולה, 'קהילת' הדתיים והמסורתיים, בני שלוש הדתות המונותאיסטיות. והערה אחרונה: כמה מכם גידפו וחרפו את שוחרי/ות גופן/ם של הכבשים ו/או האילים. למה? וכי מדוע רצונם לממש את מיניותם באופן שונה מזה שלכם ושלי, נחשב פחות מזה שלכם? תנו למלך את אשר למלך, לאל את אשר לאל וליצוע את אשר ליצוע. כל אחד מאיתנו, אהבתו וכבודו במקומם מונחים. וחבל שכמה ביניכן חתמו ''כוסית''. הן פגעו בכבודן שלהן ובכבוד בנות מינן. יאללה, ביי. ובאמת שאיני שונא אתכם. אני שונא את מי שינסה לפגוע בכם. גם אם לא תאמינו לי. נ.ב. אני מקוה שאיחולי אחדים מכם, שאפוטר מעבודתי כמורה, לא יגיעו לידיעת הממונים עלי. אז בואו נשמור את זה בינינו, בפורום זה. שאם לא כן, הרי ש - מעבר לסיכון פרנסתי, - מישהו עשוי לחשוב שבין ההומו-לסביות ישנם חומיינים קטנים. לא חראם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מר חרמני
לסבית כוסית,
24/03/05 15:07
| כמה צפוי שתטפל לזוטות במקום להתייחס לעיקר. מכל מה שכתבתי, אתה מתייחס לחתימה בלבד. אני אחתום איך שבא לי, חשוב שתזכור שאף אשה אינה מייצגת של ''בנות מינה''. כמוך, אני מייצגת את עצמי בלבד (ובמקרה אני כוסית על).
אני גאה במלה כוס ובכוס באופן כללי. ואני לא אתן שישטפו לי את חופש הדיבור בסבון ל''איזורים האנטימיים'' רק בגלל שאתה חושב שזה דבר מלוכלך.
ונחזור לשטויות שכתבת. מישהו שאל את הכבשה להסכמתה? החל מאיזה גיל מותר לבעול גורה? צריך להכפיל ב7 שנות כלב? או לחלק? תכף תאמר שגם לפידופילים צריך להקים קהילת תמיכה.
הסכמה בין בוגרים היא מלת המפתח. אני לא חושבת שיש מקום להשוואה, וגם אם יש, זה לא הנושא, כי בנתיים בועלי הכבשים והפדופילים לא ביקשו לצעוד.
תכף תדרוש שאני אעבור דירה לאיזה גטו בת''א, כדי שאני לא אפריע לאף אחד. מה לעשות, גם אני גרה בירושלים, וגם אני אזרחית המדינה. תלכו לעזאזל כולכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא, ממש לא...
נו באמת...,
צפונית גאה,
22/03/05 15:54
| תן לי רגע לנסות ולהבין -
כל התנגדותך היא משום ההתרסה כנגד הדתיים?
זהו?
זה הכל?
אז אם דאגה זו בלבד בלבך, מדוע אינך יוצא חוצץ כנגד חילול השבת בעיר הקודש - ארוע המתרחש למגינת לב הדתיים מדי שבוע ושבוע ופוגע בהם עד למאוד?
או למשל, מחאה נגד אכילת שרצים וטריפה - גם זה קורה בעיר הקודש.
לך עם זה הלאה - ניאף, רצח, אי-כיבוד אב ואם ועוד ועוד.
אבל לא נראה לי שזה המניע האמיתי שלך.
משום מה בחרת להתנגד למצעד הגאווה, בעיר שחוללה לה יחדיו.
ואתה יודע מה - נסה לעשות זאת פעם עם גבר. תראה אם לא נקבל אותך לחיקינו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
לא רק בחירה מינית
מירה,
22/03/05 10:05
| נאמר פה כבר קודם, אך אני מרגישה שיש צורך לשוב ולהדגיש שהומוסקסואליות או לסביות אינם רק בחירה בפרטנר לסקס. מבחינתי הלסביות שלי היא קודם בחירה לחלוק את חיי עם נשים, כי אליהן אני מתחברת בטבעיות רבה יותר מהחיבור שיש לי עם גברים. כי נשים מעניינות אותי, מסקרנות אותי, מסעירות אותי. גברים לא גורמים לי לעניין כזה. הבחירה שלי היא לחלוק את חיי עם אישה. לגור יחד, להביא יחד ילדים לעולם, לקנות יחד במכולת. אני מועדת בצעד הגאווה כדי להשריש את האפשרות הזו שלי. כדי שעוד נערים ונערות ידעו כי יש בידם הבחירה עם מי לחלוק את חייהם. אני צועדת במצעד כדי שגננות יפנימו ויקבלו את ילדי לגן ללא בעיה, כדי שבעלי בתים יפנימו וישכירו דירותיהם להומואים ולסביות, כדי שחברות מסחריות יסכימו לרשום את שמי ושם בת זוגי על החשבונית. דברים קטנים, שלך אולי נראים אלמנטריים, אבל אני צריכה להאבק כדי להשיגם.
וכל זה לא כי בחרתי לשכב עם אישה כדי להגיע לאורגוזמה המיוחלת. פשוט כי בחרתי לחיות לא עם גבר, אלא עם אישה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לא רק לא היית המורה שלי
סגול כהה,
22/03/05 07:32
| אני למדתי אצלך, חרמוני, ואני לסבית גאה ומחוץ לארון. כשאני קוראת את כתב השטנה ההומופובי והמתחסד שלך, אני מתביישת במקצוע שלך ומצטמררת, כי הקולות שאתה משמיע הם בדיוק הקולות המאפיינים חלקים נרחבים בעם שלנו. הצורך להקיא את האחר, את הזולת הוא צורך שהפך להיות אינהרנטי כאן במשך עשרות שנים של כיבוש וחוסר סובלנות. התירוצים שאתה ממציא בטור שלך אינם אלא כיסוי והסוואה לציד החזירים והדורבנים האהוב עליכם כל כך, גברברי ישראל: ציד כוחני ומאצ'ואיסטי של כל מה שאינו אתם. אנחנו נקיים את המצעד על אפם וחמתם של שמרנים כמוך, לא בשביל התרסה כנגד שומרי המצוות אלא בשבילנו, כי לא ניתן שיקיאו אותנו יותר, שישימו עלינו טלאי וורוד ושירצחו אותנו בפשעי שנאה. שיהיה לך יום נהדר בצפון היפהפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
קהילה גאה- אז פה הטעות שלך!
לכס ארונוביץ',
כפרסבא,
21/03/05 23:13
| אז כן, יש משהו שמאחד את ההומאום והלסביות, וגם את הביסקסואלים והטרנסג'נדרס דרך אגב. וזה לא איך אנחנו בוחרים להגיע לאורגזמה, אלא הרצון שלנו לקבלה מוחלטת מהחברה ולהבנה שאנחנו לא פוגעים באף אחד בבחירות שלנו. הרצון שלנו לזכויות שוות. המצעדים שלנו נועדו כדי לעודד פלורליזם וזכויות אדם שוות לכל מי שהן מגיעות לו. כל אדם אשר לא פוגע באדם אחר זכאי לזכויות, והמצעד בירושלים, שהיא בירת המוסר, אם אפשר להגדיר אותה כעיר מוסרית, היא המקום להפגין את הגאווה הזאת, הגאווה בכך שאנחנו שונים. אבל שונים בצורה טובה וחיובית, שונים בצורה שלא פוגעת בציבור הרחב.
יש לנו הרבה מאפיינים מעבר לדרך אלטרנטיבית לאורגזמה. תרבות משוטפת, שמתבטת במילות סלנג, מוזיקה, לבוש, ספרות, קולנוע ובכל דרך שרק תרצה.
גאווה היא לשם פלורליזם, ולא לשם אורגזמות. אז אדוני הרופא... אני במקומך הייתי מלמד את עצמי כמה דברים לפני שהייתי פותח את הפה... (או מפעיל את האצבעות במקלדת במקרה שלך...)
אם בתנ''ך כתוב ''ואהבת לרעך כמוך'' אז אפשר לסכם בכך שאנחנו- לא עשינו דבר רע. ואם לי לא מפריע שסטרייטים יעשו מצעדים וחגיגות... אז למה שלהם יפריע? לנו יש רק יום אחד בשנה... כל יום הוא יום הסטרייטים. אנחנו מבקשים רק כמה שעות של צעידה למען פלורליזם חברתי. בבירה שלנו, כמו שזכאים כל בני מעיוטים בארץ הזאת... אם הדרוזים או הבדואים היו רוצים לקיים מצעד מחאה או ''גאווה'' בירושלים, היית אומר את אותו הדבר?
אני מקווה שאחרי הרפורמה יפטרו מורים כמוך. אני לצערי לא יזכה לראות את הרפורמה... אבל אני את שלי כבר למדתי במערכת החינוך הצולעת... חייבים לחנך את העם נגד הומופוביה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אדוני המורה!
לסבית כוסית,
21/03/05 16:03
| ראשית, הקהילה לא מתאגדת בגלל איזשהו בסיס מיני משותף, אלא בגלל היותה מיעוט נרדף. המרחק בין לסבית, הומו, וטרנסג'נדר בהעדפות המיניות יכול להיות רחוק כמזרח ומערב.
שנית, הבושה קדמה לגאווה, ולא להפך. אם יש מצעד גאווה, הוא קיים בגלל שזורקים ילדים מהבית בגלל נטייתם המינית, או בגלל ש''מורים'' כמוך מחנכים את תלמידיהם שאת האהבה שלהם יש להחביא בחדרי חדרים. שלהיות מה שאתה זו בושה. למה לסטרייטים מותר לחגוג את האהבה שלהם? בטבעות נשואין, בשירים, בסרטים, בנשיקה על רציף רכבת, בטיול יד ביד בפארק? האהבה החד מינית אינה רגש אצילי שיש לחגוג אותו? אלא להתבייש בו?
השימוש שלך, בשפה גסה וזולה, כדי לתאר את האהבה שלנו, הוא דבר מכוער. קל מאד לכתוב בכיעור את מה שאתה עושה לאשתך בין הרגליים.
ישראל היא עדיין מדינה דמוקרטית. לי מפריעה ההפרדה בין נשים וגברים בכותל - ולכן אני לא אלך לשם. אם לאנשים עם ''רגשות דתיים עמוקים'' מפריע לראות אותנו צועדים, שישארו בבית. מישהו ביקש מהם לבוא לראות?
לולא אתה ושכמותך, שמכניסים אותנו עמוק לארון, יתכן ולא היינו צריכים לצאת משם נוצצים, מתלהבים, ושמחים, שגילינו מהי אהבה.
אני מתכוונת לצעוד, וכולכם על הזין שלי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
אדוני המורה!
לסבית כוסית,
21/03/05 15:55
| ראשית, הקהילה לא מתאגדת בגלל איזשהו בסיס מיני משותף, אלא בגלל הרדיפות. המרחק בין לסבית, הומו, וטרנסג'נדר בהעדפות המיניות יכול להיות רחוק כמזרח ומערב.
שנית, הבושה קדמה לגאווה, ולא להפך. אם יש מצעד גאווה, הוא קיים בגלל שזורקים ילדים מהבית בגלל נטייתם המינית, או בגלל ש''מורים'' כמוך מחנכים את תלמידיהם שאת האהבה שלהם יש להחביא בחדרי חדרים. שלהיות מה שאתה זו בושה. למה לסטרייטים מותר לחגוג את האהבה שלהם? בטבעות נשואין, בשירים, בסרטים, בנשיקה על רציף רכבת, בטיול יד ביד בפארק? האהבה החד מינית אינה רגש אצילי שיש לחגוג אותו? אלא להתבייש בו?
השימוש שלך, בשפה גסה וזולה, כדי לתאר את האהבה שלנו, הוא דבר מכוער.
ישראל היא עדיין מדינה דמוקרטית. לי מפריעה ההפרדה בין נשים וגברים בכותל - ולכן אני לא אלך לשם. אם לאנשים עם ''רגשות דתיים עמוקים'' מפריע לראות אותנו צועדים, שישארו בבית. מישהו ביקש מהם לבוא לראות?
לולא אתה ושכמותך, שמכניסים אותנו עמוק לארון, יתכן ולא היינו צריכים לצאת משם נוצצים, מתלהבים, ושמחים, שגילינו מהי אהבה.
אני מתכוונת לצעוד, וכולכם על הזין שלי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
לפי שיטתו של חרמוני:
ארז,
הרצליה,
21/03/05 13:05
| גם נוכחות יהודית בעיר הקודש ירושלים פוגעות קשות ברגשותיהם של מליארד וחצי מוסלמים. כך שאנחנו היהודים, מיעוט שבמיעוט, עלינו לצאת מירושלים ושלא תהיה בה שום נוכחות יהודית. הרי אנחנו לא רוצים לפגוע בקדושה של ירושלים כפי שהמוסלמים רואים בה כך.
אה...פה כבר יש בעיה, גם המחיר של פגיעה ברגשות.???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
גאווה- על שום מה?
סיוון גנדלמן,
תל אביב,
21/03/05 11:05
| ''אבל מדוע, בשם אלוהי הליברליזם והפוליטיקלי קורקט, יש להתגאות בכך שנטייתך המינית היא, איך נאמר זאת, לא בדיוק פיזיקלי-קורקט?''
ובכן, שאלת, ולכן אשיב- אינני גאה בכך שנטייתי המינית היא כמו שהיא. אני גאה בכך שאינני מתביישת בה.
אני גאה בכך שאינני נותנת לחשוכי דעות כמוך המבקשים להסתיר אותי מתחת לפני האדמה, להצליח. אני גאה בכך שאני הולכת ברחובות חבוקה בזרועותיה של בת זוגי, ממש כשם שאתה היית עושה, בלי לחשוב שנית. אני גאה בכך שהמצעד יקום ויהיה, על אפך ועל חמתך. בדיוק כשם שהוא מתקיים בת''א כבר יותר מעשור. אני גאה בכך שכל עוד אני אזרחית מדינת ישראל וחייבת בחובותיה- כך אזכה גם בזכויותי, גם אם זה יקח זמן. אני גאה בכך שאני לא מתביישת במי שאני, וכך גם זוגתי וכך גם יהיו ילדי העתידיים.
ונותר לי רק להצטרף לתקוות שאת תלמידך הנך מלמד כיבוד אדם, גם אם הוא שונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
מדובר בירושלים של מטה, אדוני
יודע צדיק,
21/03/05 00:18
| לו היו הדברים אמורים בירושלים של מעלה הייתי מסוגל להבין, אך רצוי שאדון חרמני ירד ממרומי אצבע הגליל אל ירושלים הארצית, המטונפת, שטופת היצרים, שמוחבאים בחדרי חדרים, בדירות צפופות ובקיטוני מנזרים. גילוי עריות, פדופיליה, מין קנוי בימי הנידה. ירושלים מכירה את היצר לא פחות משאר הערים, היא פשוט היפוקריטית וראוי לה ללמוד מתל אביב ולקבל בזרועות פתוחות את מצעד הגאווה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
אכן איש חינוך ראוי ומכובד.
Ray of Youth,
20/03/05 20:27
| מזל, מזל שלא התחנכתי בקרית שמונה. אם ככה נוהגים המורים שם, טוב לי במרכז. יוסף חרמוני הוכיח לי, ולא בראשונה, שמערכת החינוך הישראלית לא מסוגלת לספק לתלמיד אפילו את המינימום הנדרש: חינוך לדמוקרטיה, לכבוד, אפילו - אפילו לימוד קווים מנחים להצגת טענה. יוסף חרמוני היקר, אתה מתיימר לכבד את הקהילה ההומו-לסבית, ועם זאת, אתה מציג טיעונים המבזים את מעמדך כמורה. כאדם שחי בישראל, הייתי מצפה ממך שתדע שקהילות מתקבצות כאשר אוכלוסייה כלשהי חשה שעליה לאחד כוחות ולפעול למען מטרה מסויימת. כך גם הקהילה ההומו-לסבית, שבהיותה מופלית לרעה ומיותר למנות את המקרים. לפי הטיעון שלך, אין כל סיבה לקיומה של קהילה יהודית, שהרי המכנה המשותף היחיד שיש לנו כיהודים הוא דת מונותאיסטית או גנטיקה עלומה שהתבוללה זה מכבר. וההשוואה שלך בין הומוסקסואלים לאנסי כבשים באמת נגעה ללבי. כיצד, כיצד בימינו הליברליים, בעידן של חופש מידע ונגישות בלתי מוגבלת, אתה עדיין חי בימי הביניים?
אדוני המורה, אני מקווה שאתה תהיה בין המפוטרים הבאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאחר שאיחלת למורה פיטורים
יעקב,
21/03/05 02:09
| ארשה לעצמי לומר בגלוי שדעתו מייצגת ככל הנראה רבים מאד בציבור, כמוני למשל. מה לעשות, תמונה כמו זו שבראש הכתבה גורמת לי לבחילה פיסית, אז תגידו שאני שייך לימי הביניים ותקראו לי ''הומופוב'', אבל זכותי כאזרח להתנגד שידחפו לי את הגועל בפרצוף. לא איכפת לי שתקבלו כל הזכויות שבעולם, רק הניחו לנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, זכותך להיות צר אופקים
לסבית כוסית,
21/03/05 16:07
| וזכותי לרצות שלא תחנך את ילדיי.
ועכשיו, מר ''יש לי בחילה'', לך תעשה ביד לערוץ האופנה.
גועל נפש של אנשים יש בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד.מילים כדורבנות.
ל"ת
אייל,
חיפה,
20/03/05 22:30
| |
 |
מלים כדורבנות!
ל"ת
א,
20/03/05 22:01
| |
 |
יפה אמרת
ל"ת
נולי,
ת''א,
20/03/05 20:54
| |
 |
16.
איזה בור מסכן אתה
bugo,
20/03/05 19:59
| חרמוני! מילותייך נובעות מבורות בסיסית, שאפילו ילד מגלה יותר הבנה. לולא היו אנשים כמוך, לא היה צורך כלל במצעד הגאווה. בשל השנאה של אנשים קטנים שכמותך, אנו נאלצים לצאת לרחוב ולאמר : אנחנו כאן! אנו חיים ביינכם, לצידכם והרבה פעמים גם איתכם. אל תפלו אותנו רק בשל נטייתנו המינית, אלא קבלו אותנו כשווים בין שונים. הווייתנו כחד מיניים לא מתומצתת בהעדפתנו המינית, אלא באה לידי ביטוי במי שאנחנו, עם כל המשתמע מכך. כולי תקווה שהמסר שאתה מעביר לתלמידים שלך, הוא קצת יותר ליברלי ונאור ממה שאתה מבקש להעביר בכתבתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
יחי ההבדל הקטן
דייקית עצבנית,
20/03/05 18:54
| כשאתה , סטרייט יקר , תלך לך ברחוב עם בת הזוג , ותרגיש צורך עז לשים את היד סביב מותניה , או לנשק אותך , זה יהיה דבר רגיל. דבר שבשגרה. דבר שהרחוב לא רואה אותו בכלל , הוא כ''כ מובן והגיוני שהוא שקוף. ואם תשים אותי בסיטואציה הזאת? זה לא שקוף. זה מבריק. זה צורח. ובי יתקעו מבטים. ולי יעירו הערות. ואם אני גם לבד בסמטה חשוכה אני לא יכולה להבטיח לך שלא יחטיפו לי מכות.
קל נורא להגיד , למה נחוץ המצעד הזה בכלל (ואני בכוונה מתייחסת למצעד באופן כללי , לא לי-ם פרטני) . כי לך נוח שאני אהיה בלתי נראית. שהומואים , וטרנסים יהיו בלתי נראים. שיראו כמוך. וידברו כמוך. ולא יעשו קולות מוזרים ותנועות ידיים מצחיקות. שיתלבשו כמוך. ושלא ינפנפו בנטיה המינית השונה שלהם.
אני לא מוכנה להיות בלתי נראית. כי בלתי נראית אומר שאני צריכה להסתיר את עצמי. את הבחורה המהממת שישנה איתי בלילה , את צורת הדיבור/לבוש/הליכה שלי. את האהבה שלי אליה. את כל הדברים שאתה עושה כלאחר יד. אז תשכח מזה. והנה סיסמא די ישנה ,במיוחד בשבילך: we r here we r queer get use to it!
ולגבי ירושלים- אם כבר עורכים את המצעד הבינלאומי בארץ , אז זה די הגיוני שהוא יהיה בבירת הארץ. שהיא , מה לעשות , ירושלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
בדבר הזכות לאהוב
עידית,
רמת גן,
20/03/05 18:53
| מר יוסף חרמוני שלום רב
קראתי את כתבתך ''מצעד הבושה'' וברצוני להגיב עליה.
שמי עידית, גם אני כמוך מורה.
ממכתבתך משתמע שיחסים הומו-לסביים מסתכמים ביחיסי מין בלבד. ברצוני להעמידך על טעותך.
חד מיניות, גם אם היא לא תמיד מקובלת, היא דרך חיים ממש שמתבטאת בכל אורחות החיים.
ומה שחשוב הוא ועיקרי הוא שחד מיניות עוסקת בראש ובראשונה בדבר שכל כך חסר לנו והלוואי שיהיה לנו ממנו הרבה יותר בעולם - א ה ב ה.
אני טוענת שאהבה בין בין אדם היא כל כך חשובה וכל כך חסרה כיום- ולכן היא כמעט קדושה. קדושה זאת של האהבה הופכת, לדעתי, כל סוג של אהבה לקדוש ונכון, בתנאי כמובן שהיא נעשיית בין אנשים בוגרים ומתוך הסכמה הדדית.
ובאשר לירושלים. ירושלים היא עיר שראויה להיות עיר סובלנית שיש בה מקום לכולם. וגם לנו. ולכן חשוב שנכבד אותה בנוכחותנו.
בברכה עידית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
הטעיות לוגיות וזרות במאמר זה
נולי,
תל אביב,
20/03/05 18:32
| ארצה לעמוד על חוסר דיוק במאמר זה.
ראשית, השימוש במונח ''העדפה מינית'' הוא שגוי, מאחר ונטייה מינית איננה דבר הניתן לבחירה. אדם אינו יכול ''להעדיף'' סוג אחד של משיכה על פני אחרת, כשם שאינו יכול להכריח עצמך להרגיש רגשות מסויימים, או לא להרגיש אותם כלל. לכן, שימוש במונח זה הוא הטעייה לוגית. שנית, דעתו של הכותב ניכרת כבר בפסקה השניה בה הוא חוטא בהומופוביה מובהקת, בהשוואתו את הקהילה ההומוסקסואלית לקהילות אשר סוטות מהנורמה ברמה האתית והמוסרית- ''ומדוע לא להקים קהילה של מוצאי נחמה בין עטיני כבשים אוסטרליות?''. בנוסף, ניכר כי הכותב איננו מעורה בקהילה ההומוסקסואלית כלל וכלל. ובכן, ברצוני להזמין את הכותב, ואת כל הסבורים כמוהו, להרצאה של ארגון ''חושן''. ארגון זה מפעיל מתנדבים- הומוסקסואלים, לסביות וטרנסג'נדרים, המספרים את סיפור חייהם האישי מההיבט ההומוסקסואלי. אני בטוחה כי פגישה שכזו תבהיר כי הומוסקסואליות איננה משיכה מינית גרידא, ואף עולם ומלואו. ולסיום, הרשו לי להתייחס למשפט הבא: '' עשרות אלפי ההומו-לסביות ינחיתו עד עפר, את העיר המסמלת הזדככות והתעלות''. אני סבורה כי אין עוד עיר בעולם היכולה לשמש כמטאפורה מושלמת ממש לטוהר שבי ובשאר חברי הקהילה, על שם שאנו חיים את חיינו כפי שברא אותנו האל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
שיצעדו באום אל פאחם
רק שנייה,
20/03/05 17:13
| נראה אותם. או אולי בנצרת בשפרעם במע'אר למה לא? תצעדו שם. להתגרות בחרדים בדתיים לאומיים ובאנשים נורמליים אחרים שאינם דתיים, אין לכם בעייה. מהערבים אתם מפחדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
קיום מצעד הסוטים בירושלים
אאא,
20/03/05 17:09
| הוא בדיוק כמו המצעד שמקיימים המתנחלים הפרוטסטנטים בצפון אירלנד דווקא בשכונות של הרוב הקתוליות. פרובוקציה כוחנית של מיעוט קולוניאליסטי,צלבני וכובש אשר כוחות הביטחון סרים למרותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
חוסר הבנה בסיסי
עמית,
ת''א,
20/03/05 17:07
| הייתי כותב כאן מאמר תגובה השולל אחד לאחד את כל הטענות,אבל המאמר כל כך מגמתי וכל כך מלא השוואות לא נכונות ככה שממילא כל נסיון לשכנע את הכותב באי נכונותו שווה לנסיון לשכנע כל חרד ממוצע בזכות הקיום של אורח חיים הומוסכסואלי. חבל על הזמן ועל המאמץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
למר חרמוני קל להתבטא
לסבית גאה,
20/03/05 13:35
| בתור מי שמייצג את הרוב: קיבוצניק, גבר, אשכנזי, איך יוכל מר חרמוני הנכבד להבין מהו מיעוט?
אכן, אין כמו הגישה המתנשאת של האליטות, שאינן מבינות על מה ולמה המהומה (ומדובר כאן בכל תחום, החל מדיכוי נשים וכלה בזכויות של עדות מופלות ואחרים), אך האם עצר רגע הכותב המכובד לשאול את עצמו מדוע יש צורך במצעד?
מצעד הגאווה אינו נועד על-מנת לנופף לעין כל בהרגלי המין של הצועדים. הוא בא לחזק ולתמוך במיעוט שרובו מוסתר היטב ונחבא מעין כל, מיעוט המופלה על רקע העדפתו המינית במקרים שבהם הרוב המפלה כלל אינו מודע אליהם, כדיני ירושה, משכנתא, מקומות עבודה ועוד.
האם מר חרמוני מנסה להתנער ממיעוט זה, כפי שניסה להתנער מהמיעוט הערבי כחבר מפלגת צומת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההומואים
אאא,
20/03/05 17:12
| הם בבת עינו של המיעוט האשכנזי הסמולני ששולט בישראל כמו שהלבנים שולטים בדרום אפריקה. אתם רחוקים מלהיות מיעוט נרדף.מיעוט אולי כן,אבל נרדף?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את ההומואים החרדים והימניים
לסבית כוסית,
21/03/05 16:12
| |
 |
8.
להיות הומו/לסבית זה לא רק סקס!
דתיה גאה!,
20/03/05 12:44
| והכתבה רק מעידה על בורותו של הכותב בענין. כי להיות לסבית זה לא רק סקס, ולהיות לסבית זה לא רק לרצות לשכב עם אישה. להיות לסבית זה אומר דרך חיים ובחירה שונה. זה אומר לאהוב. לכבד, לנהל חיים משותפים, זוגיים, יחד. להיות לסבית זה לא רק סקס. זה אומר בעצם הכל. זה אומר לגדל ילדים יחד, לשלם חשמל/מים/ארנונה/משכנתא יחד. זה אומר להשתתף בשמחות/צער יחד. זה אומר להיות כל החיים יחד.
להיות לסבית זה לא רק סקס. סתם כך, שתדעו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לנטוש את ירושלים, שתשאר לדתיים
פרחיה,
20/03/05 12:24
| נכון, ירושלים אינה ריו דה זנירו וקרנבל עליז שהוא חג לחושים, שנועד להלל את הרבגוניות שבטבע, נראה מוזר בעיר הקדושה לשלוש דתות, ממש צלם בהיכל. לולא ידעתי כמו כל הקוראים שירושלים הולכת ומתחרדת והחילונים אוהבי החיים נוטשים אותה מאימת השחורים, שאגב אינם עוצרים בירושלים, הייתי אומרת, תנו לקיסר אשר לקיסר והמשיכו לחגוג בתל אביב, המקבלת את כולם. אם כך הוא המצב, אם ירושלים כולה הפכה לבית כנסת ומקום קדוש כי אז יש להוציא ממנה מיד את כל סמלי הריבונות, הכנסת, משרדי הממשלה, האוניברסיטה, המוזיאונים, כל מה שהוא ממלכתי וחילוני מטבעו. שישארו הדתיים מכל הדתות במכה שלהם והבירה תעבור לשפלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גבירתי
יעקב,
21/03/05 01:51
| אנחנו כבר יודעים שאת נהנית לגרום פרובוקציות, אבל אם לצורך זה את כותבת שטויות, בסוף נפסיק לקחת אותך ברצינות, או שתקבלי תגובות כמו זו שלמטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירושלים היא הבירה
אאא,
20/03/05 17:11
| ותל אביב היא ריכוז של בתי הבושת,הסמים ומקומות צריכת האלכוהול. אני לא מופתע שאירופאית קולוניאליסטית וצלבנית רואה בחיי הזימה,הסמים והנהנתנות של תל אביב את תמצית חייה של המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לא כיבוד רגשות
זוהר,
רחובות,
20/03/05 11:34
| הציבור ההומו-לסבי אינו תובע שיכובדו רגשותיו. הוא תובע שיוויון זכויות. אין לציבור הלסבי אף סיבה להתחשב ברגשותיו של הציבור הדתי. אני בטוח שגם הכותב לא היה מוכן להתחשב ברגשות של קבוצה שרואה בו סוטה שצריך לאשפז אותו.
מה שהופך את הקהילה ההומו-לסבית לקהילה היא לא השותפות שלהם בהעדפותיהם המיניות, אלא האפליה והרדיפה שלהם על ידי אותו ציבור שברגשותיו הכותב מבקש מהם להתחשב ועל ידי אנשים כאילו ליברלים כמו הכותב, אשר ''מרשים'' להם (באמת תודה רבה) להאבק על זכויותיהם כל עוד שלא יראו את עצמם בציבור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל על המאמץ זוהר
אייל,
תא,
20/03/05 17:13
| הרי ברור שאתה צודק זוהר,אבל קשה לשכנע אדם שהמכנה המשותף היחיד שהוא מכיר לקבוצת הגייז הוא תאות המין. עזוב.הרי הוא לא טוען שצריך לתת להם שוויון זכויות מלא ומכאן אתה מבין שאין כל כך עם מי לדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
יופי של מאמר
אבי,
20/03/05 09:10
| ואוסיף, כחילוני גמור ואתאיסט, למה זה בכלל צריך לעניין אותי העדפות המניות של האחר. מצעד הגאווה (איזה גאווה יש כאן בכלל!?) זאת בס''ה התרסה לחברה, תראו אנחנו הומאים ולסביות, זה מה שאנחנו אוהבים, זאת העדפה המינית שלנו ותקפצו לי!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מחזק אותך
בני,
20/03/05 11:31
| די עם מצעדי הגוואה ! בסדר, תעשו סקס עם מי שבא לכם אבל למה זה צריך לעניין מישהו ? בגלל שיש מצעדי גוואה בחו''ל זה לא אומר שחייבים לארגן גם בארץ ! הרי זו הסיבה היחידה: עושים את זה בארה''ב ואירופה, אז נעשה את זה גם כאן. אז שלא. לדעתי, במערב זה אולי עזר להומואים (אולי) אבל בארץ זה דווקא גרם לנזקים. תרבות שונה, תגובות שונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
הפתעת ושכנעת אותי
נדב,
צוללת צהובה,
20/03/05 08:27
| לפי כותרת המאמר, חששתי שיהיה מדובר בעוד דיעה הומופובית, ולכן התחלתי לקרוא אותו תוך התנגדות מסויימת.
אבל עם קריאת המאמר, מצאתי בו דברי טעם, חסרי שנאה ומנומקים.
שכנעת אותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הומואים,לא מבקשים שתחזרו
פפ,
20/03/05 08:01
| |
 |
2.
אין מה לעשות - צודק
ברוך שטיין,
שדה יעקב,
20/03/05 07:50
| אך לאלוהי הנאורות פתרונים, למה קבוצה רעשנית זאת זוכה ל ''התחשבות נאורה'' משאר ה ''נאורים'' הסטרייטים, בעוד שהרוב הגדול אינו זוכה לאותה התחשבות מצידם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
די עם ההומואים!הבנו,קלטנו,
ז.ב.טחט..,
20/03/05 07:20
| ראינו,לא מעוניינים ליראות,לשמוע... תעשו מה שאתם רוצים בדיסקרטיות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין בעיה...
ר,
20/03/05 20:54
| בסדר, בתנאי שגם אתה תחיה את חיי המשפחה שלך ואת מי שאתה ב''דסקרטיות'' נאה דורש נאה מקיים...
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|