 |
74.
מה פסול?
יותם,
22/01/05 23:49
|
בהנחה שמדובר בשמירות בבסיסים כמו צריפין - מה פסול בהנחה ושני הצדדים מסכימים ורוצים? זה לא שמישהו מכריח מישהו לעשות לא את השמירה. זה נעשה בהסכמה מלאה. וזה לא פוגם בכלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
73.
שני פותח סוכנות ומחפש שותפים
שמחה,
22/01/05 10:42
|
הסוכנות אמורה להיות מרכז למסחר בשמירות בכל רחבי הארץ. תמורת השקעה קטנה ,תוכל להרויח הרבה בל הזכויות שמורות מי שמעונין נא להתקשר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
72.
''מכירת שמירות''
ק.אבטחה בדימוס,
22/01/05 00:43
|
בתור אחד שהיה אחראי על מערך שמירות בבסיס של גוב'ניקים התופעה תמיד תיהיה קיימת כל עוד יהיה קיים הביקוש אבל זה לא אומר שהמפקדים לא צריכים לעשות את מה שביכולתם למנוע ומי שלא נתפס הרוויח . ותתפלאו יש מפקדים שלוקחים כסף מחיילים על מנת שלא ישבצו אותם לתורנויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
71.
הפתרון האמיתי - תקראו
יעקב שפיץ,
חיפה,
21/01/05 19:52
|
ברור שביחידות הלוחמות התופעה לא קיימת כי אחרי שבועיים שלושה בבסיס ברור מי נשאר ומי יוצא הביתה ביחידות גובניקים או ביחידה כמו שאני הייתי בצריפין היינו שומרים על גרוטאות בתוך צריפין כלומר צריך לעבור 3 גדרות ושלושה שין גימלים כדי להגיע לציוד ונשארים כל שבת רביעית אז למה לא למכור שמירה אם יש היצע וביקוש והדבר נעשה בהסכמה ולהנאת שני הצדדים
גם במילואים האחרונים קרתה תופעה מוזרה - רצו לשחרר חיילים וכולם רצו להשאר - מי עם קומבינה מימין ומי מובטל שצריך חודש מילואים לביטוח לאומי - תאמינו או לא אבל בירכו אותי על זה שהלכתי הביתה - ומילואים בקצה העולם
שוב אין כאן שום פסול אם ביחידה ששומרת על כלום בקצה העולם עשירים משלמים לעניים למרות הפגיעה ''ברוח צהל '' ובמוסר הלחימה''
בואו נשאל את עצמנו שאלה אחרת: יחידת גובניקים עושי כלום בבסיס בן עשירים ימכור ב-200 שקל תורנות מטבח לחייל עני זה טוב או רע ? מה אכפת למפקד מי עושה מטבח ושוטף כלים ? זה נפטר מהתורנות וזה הרוויח 200 שקל - שוק חופשי היצע וביקוש מתי כן נקפיד על רשימה כזאת - באימון של יחידה לוחמת שם מי שבמטבח לא מתאמן וצריך לוודא שכולם מתאמנים
שבת שלום לכולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''צבא העם''
לביא,
22/01/05 08:39
|
|
 |
70.
מענקים ועזרה מיוחדת לחיילים
פרעה,
21/01/05 19:14
|
בודדים וחיילים במצוקה!כך שהחלשים והעניים לא ינוצלו על ידי החזקים והעשירים!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
69.
נשמע מצויין לחילים במצוקה
ניר,
21/01/05 15:16
|
מה ההבדל בין אותו החיל שבמצוקה שהולך הביתה ועובד בשבת באיזה אתר בניין או בביבי סיטר או ב הובלות , גינון , וכו וכו....ומרוויח גרושים ומנוצל לבין העבודה בבסיס ???
נהפוכו , כולם מרוויחים מיזה גם המוכר שיש לו האפשרות הכספית וגם הקונה ששומר במקומו ובכך עובד עבודה מהצד כמו כל עבודה , ועוזר אפילו למשפחה קצת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקשיב,אני אסביר...
סיינפלד,
LALA_LAND,
21/01/05 15:57
|
כשחייל מוכר שמירות,הוא עושה גם את השמירה שלו וגם את השמירה של ה''לקוח'',יוצא מצב שהוא לא ישן מספיק במשך היום ועייף ולא ערני,זה לא כל כך משמעותי כשזה קורה בבסיס של גובניקים במרכז,אבל,ואני מקווה שלא,אם זה קורה במחסום או ביחידה קרבית או-אז זה בעייה אם החייל לא ישן מספיק מכל השמירות, ואילו אם החייל משיג אישור עבודה,והקלות בתנאי שירות וביציאות הבייתה,אז הוא יכול לעבוד ולנוח בבית ולא להשחק ולא ליצור מצב של רובוט ששומר ולא נח. אם החייל משיג מענק מהצבא ותוספת למשכורת אז הוא ישאר ביחידה,יקבל את השלמת ההכנסה שחסרה לו ויוכל לשרת באופן תקין וגם לצאת הבייתה בחגים ולא להרגיש כמו זונה,כפי שצויין בכתבה,אבל עוד פעם אני אומר הצבא מערים אינסוף קשיים ביורוקרטיים ולא מזיז את התחת שלו מספיק מהר ומטרטר את החייל 3-6 חודשים בהשגת אישורים (במקרה שלי) ובמקרים ששמעתי עליהם,ועד אז החייל נאלץ למכור שמירות או חס וחלילה לעשות דברים אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לסיינפלד
קוסטנזה,
lala,
21/01/05 20:38
|
אני לא מסכים אתך לגבי הפגיעה באיכות השמירה, ואני חושב שהטעות שלך נובעת מחוסר היכרות עם אורח החיים בקל''ב. אני התנסיתי בשני העולמות, ואין שום קשר בין השמירות שמבצעים החיילים בגולני והחיילים במרכז הארץ. לא מדובר פה במכירות של 6 שעות של מארב, או מכירה של שבת של מי שיוצא מטכליות. מדובר פה על חיילים שמבלים כל יום בבית, ומתבאסים להשאר בבסיס פעמיים בחודש. גם אני מאוד הייתי מתבאס שהייתי צריך להשאר שבת פעם בחודשיים, למרות שלפני כן הייתי חוזר הבייתה מקסימום פעמיים בחודש. לפי דעתי, איכות השמירה לא תפגע גם אם חייל ישמור שבועיים רצוף. אם יש מי שמוכן לשלם, לי זה לא מפריע, כל עוד זה נשאר באותם הבסיסים שקרובים לבית. אני לא הייתי במצוקה כספית, אבל אני חושב שגם הייתי מוכן למכור שירותי שמירה אם היו מציעים לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והם ישנו טוב מאד והרוויחו יפה
ל"ת
ראה מוכרים,
21/01/05 19:16
|
|
 |
68.
צבא מעמיד הרבה קשיים.READ IT
סיינפלד,
LALA_LAND,
21/01/05 12:52
|
אני מסיים שרות ביחידה קרבית ויכול להבטיח שב3 שנותיי לא ראיתי לא בטירונות ולא בקו עצמו את התופעה.חבר שרצה לצאת הביתה פשוט ביקש טובה שאני אשאר והוא יחזיר לי מתי שאני צריך,ונגמר סיפור. רק ג'ובניקים עושים את זה. בתור מישהו שאחד ההורים היה מובטל בעת השירות שלי,אני מבין את מי שמוכר שמירות,כי הצבא עושה כל כך הרבה בעיות ביורוקרטיות וטרטורים שקשה מאוד לקבל אישור עבודה או מענקים מהצבא וזה יכול לקחת חצי שנה במקרה שלי להשיג אישור עבודה,ועד אז מה? אז אני לא מכרתי שמירות אבל אני ראיתי איך הצבא פועל כשחייל זקוק לעזרה כספית ואני מבין לליבם של המוכרים. צבא צריך להזיז את התחת שלו יותר מהר כשזה מגיע לעניין של אישור עבודה או תוספת למשכורת של חייל ואז זה לא יקרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
67.
הבעיה היא, שעובר כסף מיד ליד..
מינהל החדגדיה,
21/01/05 12:30
|
|
 |
מה אתה ממס הכנסה ??
ל"ת
ניר,
21/01/05 15:17
|
|
 |
66.
לכל אלו שחושבים שזה לגיטימי.
השואל,
21/01/05 11:06
|
אם זה לגיטימי לשכור מישהו שיעשה עבורך חובה בסיסית כמו שמירה, אז למה לא לאפשר לעשירים לשלם למישהו שיתגייס במקומם לצבא? בני העניים ישרתו בצבא תמורת כמה גרושים, ובני העשירים ילמדו בנתיים באוניברסיטה ויעשו חיים. אכן, הקטנת פערים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובאמת, ככה זה באמריקה
רלה,
דיסי,
21/01/05 21:02
|
פחות או יותר. החייל/ת האופייני/ת הוא רדנק, כושי או היספני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
It's already happend
ליגמור לבנת,
משרד החינוך,
21/01/05 20:20
|
It called Academic Kadet (Atuda Academahit )
Those who join this arrangement are exempt from doing the regular service . Instead in 90 % of the cases they do a regular job of enginner/whatever. This work could should have been done out of the army by contractors from the private sector but the army as no money so it sells exemptions from military service and get in return 6 years of cheap labor.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה לא?
קפיטליסט,
21/01/05 13:35
|
דרך מצוינת לכך שכסף יעבור ידיים וישמן את גלגלי המערכת הכלכלית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
כמה עולה שמירה בEXIT?
ל"ת
נמושונוב,
21/01/05 10:48
|
|
 |
64.
הייתי מחליף אפילו חינם...
אריאל שרון,
חוות השקמים.,
21/01/05 10:30
|
|
 |
63.
רק בשביל ללבוש את המדים...
זיו,
21/01/05 10:28
|
|
 |
62.
הבן של מושונוב לא צריך לקנות
חיל קרבי,
21/01/05 10:07
|
מענין עם המכנה המשותף לבנים של : מוני מושונוב שלמה ארצי יהונתן גפן (ההשתמטות מצה''ל) הינו מקרי או יש קשר בין המקרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
הצעה לפתרון מהיר
עופר,
21/01/05 09:37
|
אני חושב ששמירה על בסיס כספי זה אסון לחברה שלנו . הצעתי היא שמירה על בסיס רשימה שמית . על המפקדים לוודא כי השומרים היו על פי הרשימה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רעיון לא פרקטי
בועז,
21/01/05 20:42
|
אני אף פעם לא קניתי או מכרתי שמירה, אבל כמעט תמיד החלפתי את השמירות שלי עם אחרים. כל עוד שהחייל המחליף כשיר לשמירה, אין בעיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
60.
הכי טוב שמס הכנסה יתערב
ל"ת
sandalin,
21/01/05 09:18
|
|
 |
59.
מכרתה ולא שמרתה
קיי,
פ ת,
21/01/05 09:14
|
למה לא השמירה מתבצעת החיל מרויח את הכסף כמו כל עבודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
דילמה
rainybow,
תא,
21/01/05 09:12
|
קשה להכריע בנושא מצד אחד, הפרת חוק ומשמעת צהלית ברורה מנגד הרי ברור שהכסף הינו צו השעה עבור אותם חיילים במצוקה. תקוה שהכסף אכן מגיע ליעדים נכונים. תים החייל קונה דברי מזון למשפחתו בכסף זה אך שוב. מה הגבול??? האם כל מצוקה כלכלית הינה תירוץ להפרת משמעת?? אין לי הכרעה בענין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
התופעה רק אצל ג'ובניקים
יוסיפון,
21/01/05 09:04
|
במערך הלוחם התופעה לא קיימת אפילו במילואים. זה נורמות של אפסנאים, נהגים, טבחים ועובדי רס''ר + צפונבונים שמשרתים בקריה , בגלילות ושאר יחידות מעפניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
למכור למתנחל שמירה בעזה?
ל"ת
שוקי,
21/01/05 08:43
|
|
 |
55.
נתפס מעשן סמים
סומסום,
21/01/05 08:31
|
האם בשביל זה הוא עושה שמירה בתשלום ???
ואיך שומרים כשמסוממים ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שומרים בכיף
ל"ת
ליגמור לבנת,
משרד החינוך,
21/01/05 20:26
|
|
 |
54.
אל תפילו תיקים !
הקונה,
21/01/05 08:18
|
מסורת קניה ומכירה של שמירות קיימת בצבא ממזמן, אז שאף אחד לא יחשוב שיש כאן משהו חדש, התרוצים אותם הקניות ''עתיקות'' . אבל מה שכן כדאי לבדוק זה את ההתנהלות של האחראים למצב זה ובראש האיש שלו אתם הצבעתם בבחירות האחרונות ויש לו גם שם ליכוד = ביבי נתניהו. הבעיה היא שגם בבחירות הבאות תצביעו בשבילו, אז תפסיקו ליילל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מכירת שמירות
חיים,
21/01/05 10:27
|
אני שירתתי בצהל באמצע שנות החמישים וגם אז התופעה היתה מאד נפוצה.להזכיר זה היה בשילטון המערך(ואולאי מפא''י)בלי שום קשר לביבי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
כבר ב89 עשו את זה
שמוליק,
מרכז,
21/01/05 08:12
|
הנושא הזה לא חדש כבר בשנת 89 כששירתתי בשיריון בגדוד נידח בדרום הארץ, היתה קיימת התופעה הזו ואף אחד לא הניד עפעף כל עוד השמירה היתה מתבצעת. התעריף אז היה 5 ש''ח לשעה. לא רואה כאן שום פסול כל עוד זה מוסכם על שני הצדדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בתעריף הזה ....
זיו,
21/01/05 10:21
|
|
 |
אין חדש תחת השמש
זאב,
שומרון,
21/01/05 10:07
|
גם בזמן שירותי בצה''ל 1960-63 מכרו שמירות ותורנויות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
למה לא תאילנדים ?
אריה,
21/01/05 08:02
|
כל בעיות הסרבנות מימין ומשמאל, כן טוהר הנשק, לא טוהר הנשק, הרמטכל המפקד שלי, אלוהים המפקד שלי... תביאו תאילנדים, וויטנאמים, צ'צ'נים,- יעיל, פשוט, עובד, וגם הרבה יותר זול !!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
מבצע קנה 2לילות קבל 3חינם
ל"ת
בני,
י-ם,
21/01/05 08:00
|
|
 |
50.
מה הבעיה בזה?
שמעון,
21/01/05 07:41
|
הרי גם ככה אנשים מבוססים מתקבלים ליחידות הטובות והנוחות רק בפרוטקציה ובשוחד של ההורים, שעובר למפקדים-מכופפי-פקידות. אז הפעם הכסף הולך לאלה שבאמת זקוקים לו - רוסים ואתיופים. אם היה מדובר במכירת שמירה באמצע עזה, אז אולי יש טעם לפגם, אבל צריפין? בחיית דינכום, תעזבו את החיילים בשקט. יש דברים שאפשר להעלים מהם את העין ולא יקרה כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
מה רע בזה?
שלומי,
לוס אנג'לס,
21/01/05 07:34
|
מה כל כך רע בזה שחייל יש לו כסף עוזר לחייל שאין לו אני בתור חייל סדיר (הישתחררתי לפני שנתיים וחצי) שילמתי לחיילים שיחליפו אותי ביום חול 150 שבת וחג בין 400 ל- 600 ולא רק חיילים סדירים גם אנשי מילואים שמצבם הכלכלי קשה מכרו שמירות בהתחלה ההית צריך להפוך את הבסיס כדי למצוא מישהו שיחיליף אותך אחרי חודש חיילים היו עומדים בתור שתתן להם לשמור במקומך וכולם היו מרוצים גם אני (יוצא לבית) וגם מי שהחליף אותי (יש לו קצת כסף לבזבז) עם משכורות כמו שיש בצה''ל חייב לעשות את זה כדי לשרוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
קצין תורן לדין
ניר,
שרון,
21/01/05 07:05
|
מי שאשם בהתפתחות ה''ענף'' הוא בראש ובראשונה הקצינים התורנים שלא עושים עבודתם נאמנה ולא מבקרים את עמדות השמירה משך כל המשמרת שלהם ומעדיפים לראות סרט או לעשות משהו אחר במקום להסתובב בין עמדות השמירה . אחר כך מתפלאים באיזו קלות ניתן ''לסחוב'' נגמ''ש או איך אפשר להכנס לקיריה ללא קושי כאשר אבדנו אבדנו ניר רס''ן מיל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא עובד ככה
אלי,
21/01/05 14:05
|
הקצין התורן בבסיסים גדולים לא מכיר את השומרים אישית, הוא מגיע לעמדה ואין לו ענין לבדוק מי השומר אלא שהשמירה מתבצעת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד
דני קצין מיל',
מרכז,
21/01/05 10:14
|
מסכים עם כל מילה!!!! מי ישמע יש לקצינים הג'ובניקים הרבה עבודה!!! שיסתובבו בין העמדות כל משמרת כמו שאני עשיתי בשטחים!!!! ככה גם ירוויחו קצת הערכה כלפי עצמם מצד החיילים, וגם ימנעו את התופעה המזעזעת!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה ! זה הקאפיטליזם !
אריה,
21/01/05 09:02
|
ממתי עשירים ועניים שווים בזכויותיהם? יש לך כסף יהיה לך מרצדס. אין לך כסף? לך ברגל ! למה בצבא הדברים צריכים להיות שונים? (אלא אם כן נחלל את הקודש ונסכים שגם ''בחוץ'' לא בדיוק ככה צריך להיות...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין קשר בין צבא לקפיטליזם.
סמ''פ מיל.,
21/01/05 12:15
|
אין קשר בין צבא לקפיטליזם, מעצם העובדה שהעבודה שהפרט מייצר בצבא אינה נמדדת במונחים כספיים.
הצבא אינו מחוייב לזכויות הפרט של המשרתים בו, ולגיטימי שהוא כופה על חייליו אחידות (לדוגמה - מדים) שאינה נראית סבירה בחברה החופשית באזרחות.
תפקיד הצבא הוא לייצר בטחון מקסימלי, ואחד האמצעים לכך הוא טיפוח אחוות לוחמים, וניהול באופן בו לכל החיילים במסגרת, חובות שוות.
בסופו של דבר, הצבא נבחן במלחמה. תחת אש, אין אדם שהוא עני מספיק כדי לקום ולהסתער, אם השיקול הכספי היה זה שאמור להניעו לכך.
לכן, אני בעד ליברליזם כלכלי (עם בטחון סוציאלי מסויים) באזרחות, אבל בעד ניהול הצבא כמסגרת סוציאליסטית - כחלק מההכרח הלא נעים לקיים צבא בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה תמריץ יש לגנרל להיות טוב?
אריה,
21/01/05 19:21
|
(אני כמובן משליך על השיטה הקפיטליסטית...) אידאלים זה לא מספיק ! גנרל צריך תמריץ ! נניח, אותות הצטיינות! אז הוא יפעיל את חייליו בצורה אופטימלית ! הזכויות היחידות שתהיינה לחייל הן אלו שיחליט הגנרל לתת לו. אם לגנרל יהיה טוב, גם לחיילים יהיה טוב... (נכון שזה בולשיט? בשורה התחתונה לא באמת יש הבדל בין הצורך לייצר ביטחון פיזי והצורך לייצר ביטחון כלכלי...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
Let the rich help the poor
Mike,
21/01/05 06:29
|
I know it's not right but if it can help the ''not have'' to get from ''do have'' let them do it! the risk that the payer have is what if the buyer don't show up for his shift! who sit in jail? not the buyer for sure.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
Not true
Soldier,
21/01/05 06:11
|
I was a combat soldier and can say with certainty that this did not occur in my unit; neither during training nor during deployment.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
Wonderfull
John,
Miami,
21/01/05 05:34
|
|
 |
44.
nobody sees the real problem
Doug,
New York,
21/01/05 05:21
|
which is that Israel is going down the drain, because of the occupation money that should go to education and development goes to guard the crazy lunatics in Gaza and the territories surprisingly so, the weakest population keeps voting for the right, who screws them again and again very sad
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דאג תשאר בניו יורק בכיין שמאלן
שלום,
ת''א,
21/01/05 14:05
|
מי שמשוגע זה אנשים כמוך, חסרי עמוד שידרה, אימפוטנט מנטאלי שכמוך.... עם אנשים כמוך לא היתה קמה המדינה ועם אנשים כמוך היא תחרב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
i'm surprised you read English
Doug,
New York,
21/01/05 14:52
|
|
 |
Doug, I'm in NY, wanna meet
Alon,
NY,
21/01/05 16:48
|
I'll let you play a little with my balls; maybe that will calm you down.
I know it's hard when instead of going to the army like the Israelis you were getting high in a cheap state college so now you need to indulge us with your important advise.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I grew up in Israel you moron
Doug,
New York,
21/01/05 21:59
|
and served in the army, and went to elementary school and high school in Israel, so don't lecture me you Brooklyn chajchaj because of people like you I left, so I suggest you go back, there is enough trash here
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העיקר שעזבת דאגי...
אמיר,
אילת,
22/01/05 00:35
|
ומי יתן וכל אותם שמאלנים שעוד מזהמים את הארץ בנוכחותם ילכו בעקבותיך במהרה יהי רצון...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין עצבים לקרוא באנגלית
fox,
21/01/05 11:06
|
תכתבו בעברית
אפילו שבמקרה שלך עדיף היה שתכתוב בסינית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
It is high time
Me,
21/01/05 09:11
|
It is high time Israel should go down the drain.
The sooner the better.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם שפה כמו שלך אתה הוא הצ'חצ'ח
איזה רמה נמוכה,
22/01/05 06:28
|
דאג, אנשים עם רגישי נחיתות כמוך שחושבים שהרכוש יביא להם כבוד כתחליף לנשמה לא נשאר אלה להתעלם ולרחם עליכם- תשאר רחוק כמה שאפשר- והלוואי והיית משכנעה את החברה שלך משלום עכשיו להצתרף - אנחנו מעונינים להפתר מכולכם - המיעוט ההזוי והקולני- בימינו במהרה ויפה שעה אחת קודם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
try finishing high school
Doug,
New York,
22/01/05 06:47
|
|
 |
43.
ניפחתם את התופעה הסברים בפנים.
דני,
21/01/05 04:37
|
חיילים שמוכרים שמירות אינם בהכרח משכבות המצוקה.רובם פשוט נשארים בבסיס במהלך השבוע כך שאין להם בעיה גם לשמור.נכון הדבר בעיקר לגבי העולים החדשים שפשוט לא מזיז להם לשמור, המנטליות שלהם שונה לגמרי מהישראלי המצוי לחוץ הבית. כן גם אני הייתי כזה מודה. טוב יעשה צה''ל אם יעלים עין, לא רואה בזה בעיה, כך פחות חיילים יילכו לת''ש לקבל עזרה כספית. בכל מקרה התעריפים עלו לגמרי...אני הייתי משלם 70 שח ליום רגיל ו-300 שח לסופש... מה שכן בפסח שילמתי פעם 500 שח...אבל זה כבר סיפור אחר. קשה קשה להיות חייל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
US ARMY PAYS MORE.
THE BIG A,
USA,
21/01/05 04:07
|
ANYBODY WHO SIGNS UP IS ELIGABLE FOR USA CITIZENSHIP. .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
מה הבעייה, עניים עושים כסף
ל"ת
M,
21/01/05 03:46
|
|
 |
40.
ה רע אם יש לחייל הכנסה קטנה
זה מצוין,
יעקב רמתאביב,
21/01/05 03:20
|
אנשים אין להם כסף,נשארים בבסיס שומרים על הבסיס במקום מישהו אחר מרוויחים כמה שקלים, לדעתי זה בסדר גמור, יותר טוב שיגנבו,או ישרו בלי כסף ? ככה הם גם לומדים לעבוד בשביל הכסף. תופעה מצויינת . רצוי לעודד אותה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
jobikim
ל"ת
assaf,
21/01/05 02:29
|
|
 |
38.
כמה עולה מקלחת?
ל"ת
חפ''ש,
יפו,
21/01/05 02:19
|
|
 |
37.
אב''כ א' בצריפין
איתן,
ירושלים,
21/01/05 02:16
|
שם חוגגת התופעה המגונה הזאת במימדים עצומים ובלתי נתפסים על הדעת. שהקהנ''ר יבוא מייד לעשות שם סדר!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתם לא מציעים את זה למפקד
א,
22/01/05 17:37
|
אם התם כל כך חחכמים למה אתם לא מציעים את זה למפקדים שלכם על מנת שיוכלו לקדם את הרעיון הרי אם המפקדים יציעו לחיילים המוכנים לשמור שבוע שבוע הם יעשו חצי צבא וחצי עבודה בבית כך שזה גם משתלם כלכלית לכו למפקדיןםשלכם הציעו את הרעיון כנראה שזה עדיף גם חוקית וגם ערכית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
מוכר וידוע מזה 20 שנה לפחות
קשישא,
21/01/05 02:15
|
נו באמת, עכשיו התעוררתם?!? התעוררו גם לפני עשר שנים, אז מה?
הצבא לא שיוויוני, צאו מהקטע הזה!
ואם תמורת התשלום הרוסים לא גונבים, מה רע?
למה פתח את הפה החמור...הרס לכל החברים שלו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
מעונין למכור שירות סדיר
ניצן,
21/01/05 02:04
|
כחוויה מתקנת אני רוצה לשרת שוב בצה''ל. מי קונה שירות סדיר? כמה אתה משלם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
באמת תמיד תהיתי מתי זה יהיה
יואב,
ת''א,
21/01/05 02:03
|
והנה מסתבר שקצת אחרי שהשתחררתי זה התחיל.
יש פה בעיה מוסרית, אבל בינתיים אין עדיין בעיה מעשית. הבעיות יתחילו כשתהיה מאפיה של שמירות. זה רק עיניין של זמן (אם זה לא כבר קיים) ויכריחו אנשים לשמור במקום אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה קיים מ48 בוקר טוב
ל"ת
זיו,
21/01/05 10:26
|
|
 |
33.
אחלה שיטה חבל שלא שמעתי עליה
מלכת הטאקי,
רעננה,
21/01/05 02:02
|
|
 |
32.
אין כמו המח של הנוער הישראלי
צופה להם גדולות,
21/01/05 01:55
|
תראו לי אמריקאים בגיל הזה, מרובעים בריבוע . אבל אנחנו יכולים להתגאות בתיכמונים המתוחכמים של החברה שלנו. צריך לראות את הצד החיובי שבדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
in the US everyone get paid...
ל"ת
big deal,
21/01/05 01:49
|
|
 |
30.
להפריט את הצבא
סא''ל,
21/01/05 01:47
|
|
 |
29.
מחפש קונה לריתוק....
ל"ת
בוגי,
צריפין,
21/01/05 01:45
|
|
 |
28.
צפונבונים מפונקים
ירון,
21/01/05 01:36
|
גם לתת שמירה שבת אחת ל 10גם זה קשה לכם? גם ככה הצבא שלכם נראה כמו מערכון אז מה כל כך קשה לשמור מדי פעם. איפה כל ארגוני הצדק למינהם ?איפה כרמלה מנשה חושפת השערוריות? חוץ מניצול נשים יש גם ניצול עניים וחבל שהצבא מתעלם מהבעיה החמורה הזו !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
מעונין למכור מילואים לפרטים...
שאול מופז,
כנסת,
21/01/05 01:29
|
|
 |
26.
לא מבין איפה הבעיה .
ל"ת
דג,
21/01/05 01:28
|
|
 |
בגלל שאתה חושב כמו ג'ובניק.
סמ''פ מיל.,
21/01/05 08:29
|
קצת קשה לראות את הבעייה, כשמדובר על חילופי הדחלילים שעומדים בשער של איזה בסיס פנימי בצריפין או בתל השומר.
אבל זה נראה אחרת כשמדובר על חייל קרבי שיעשה משמרות כפולות וינקר על הנשק, בזמן שחבר שלו למחלקה ישכח איך נראית הגזרה בלילה, בגלל שלא שמר כבר שבועיים.
בצבא, מה לעשות, יש חוק אחד לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וזה שאתה לא מבין
Avi Ecuador,
21/01/05 01:46
|
מראה שהמצב הרבה יותר חמור, אני בזמני לא חשבתי בכלל שקיים דבר כזה... כשידוע שאפשר לפטות אותך בשחיתות תיזהר לא להגיע בהמשך למקום שככבר לא תוכל לעצור בעצמך ותהיה מכור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
תופעה מוכרת
חייל,
21/01/05 01:16
|
אכן התופעה מוכרת לי אישית מהבסיס וכולם יודעים על קיומה והמפקדים מעלימים עין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
200 ש''ח זה לא הרבה, אני מוכן
דוד,
נתניה,
21/01/05 01:16
|
|
 |
23.
מה הביג דיל???
יניב,
נתניה,
21/01/05 01:12
|
כמו שצריך....אני יצא שישי שבת והרוסים והאתיופים ישמרו.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
די לגזענות...לא יפה...
ל"ת
מלכת הטאקי,
רעננה,
21/01/05 02:04
|
|
 |
Disgusting
Karen,
Holland,
21/01/05 01:51
|
Absolutly disgusting the way you talk and discriminate Baaaaaaaa
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון ואם הם חכמים
fox,
21/01/05 01:41
|
הם יחסכו את הכסף הזה ילכו ללמוד מקצוע זה יעזור להם למצוא עבודה והבנים שלהם יוכלו לשלם למישהו אחר תמורת שמירה
מעגל החיים אני רואה את זה בתור דבר יפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחחחחחחחחחח
ל"ת
חחחח,
21/01/05 12:45
|
|
 |
22.
שמישהו יסביר לי מה כאן חדש
משיח מנפק,
21/01/05 01:11
|
לפני ארבעים שנה כשהייתי בסדיר הייתי עושה תורנויות במקום מילואימניקים שהיו מתים לצאת הביתה. לא הייתי ממשפחה במצוקה אבל בזמנו ההורים שלנו לא היו שופכים עלינו דמי כיס כמו שהיום הרבה הורים עושים (כולל אני) וזו הייתה דרך פשוטה לעשות כמה לירות. לאחר מכן כשאני עשיתי מילואים החזרתי את הכסף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
חבל
אביעד,
בת-ים,
21/01/05 01:04
|
חבל שגם אחרי שביבי יקרא את זה הוא יצליח לישון טוב בלילה. ככה נראית מדינה ששר האוצר שלה מנותק מהמציאות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת זה גם ביבי כל דבר ביבי
ל"ת
שמאלני שפוי,
21/01/05 07:38
|
|
 |
20.
עלו המחירים , הא?
שחר,
מרכז,
21/01/05 01:02
|
|
 |
ודווקא לא היתה כ''כ אינפלציה
jak,
21/01/05 01:38
|
|
 |
19.
אני לא מבין
בוגי,
21/01/05 01:00
|
|
 |
למי אתה משלם-לחיילים!!!
בבון,
21/01/05 07:11
|
|
 |
18.
שטינקרים
jak,
21/01/05 00:57
|
למה לנשוך את היד שמאכילה אתכם?
מה אתם חושבים שעכשיו הצבא יגיד : כן זה לא טוב שאין להם מה לאכול בבית ננחה את המפקדים לתת לחיילים 400 שקל כל שבת
הרסתם להרבה אחרים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
היום ''מנהיגנו''
Avi Ecuador,
21/01/05 00:57
|
מוכרים את ישראל, סליחה, נותנים אותה בחינם. אז מה בדיוק הבעיה???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
אני קורא את הכתבה ולא מוצא רע
fox,
21/01/05 00:56
|
במכירת שמירות זה מעביר כסף מאנשים מבוססים (לא עשירים בכלל אבל חולים על הבית) לאנשים ממש מסכנים כשהייתי חייל מאוד אהבתי את השוק הזה כי זה אפשר לעשות כל מיני עסקאות סיבוביות (במקרה שאתה לא רוצה להוציא כסף פשוט אתה קונה שמירה ואח''כ מתי שנוח אתה מוכר שמירה משל עצמך)
לא ברור מה הרוסים הטמבלים התחילו לשטנקר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כשאני הייתי בסדיר...
סמ''פ מיל.,
21/01/05 08:34
|
במקום לעשות ''עסקאות סיבוביות'', היינו יושבים ביחד בתחילת כל חודש, מסדרים בינינו את השמירות, ומעבירים את הרשימה לרס''ר.
פעם אחת חברה שלי הקדימה חזרה מחו''ל, ומישהו פשוט שמר במקומי, והיה ברור שאני מחזיר לו בחודש הבא.
אם אתה לא מסוגל להסתדר עם החברים שלך על שמירות בלי למכור ולקנות, זה מראה לך בדיוק מה הבעיה פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה אמרת!
ל"ת
אני,
21/01/05 10:22
|
|
 |
15.
למה להרוס
jak,
21/01/05 00:51
|
גם בבסיס שאני שרתתי היה שוק מאוד ענף של מכירת שמירות ולדעתי התופעה חיובית התעריפים באמת גבוהים וככה אנשים משכבות מצוקה שגם ככה הרבה פעמים מחפשים איפה לישון יכולים להרוויח הרבה מאוד כסף אני אישית הכרתי והייתי חבר של שניים כאלה שהיו עובדים הרבה והיו סוגרים איזה תוספת יפה של 1000-1400 לחודש (עכשיו אני נזכר בעוד אחד כזה שמימן לעצמו טיסה לדרום אמריקה מהעבודה תוך כדי השירות) יש בזה בעיתיות אבל יש בזה יותר טוב מרע לדעתי וזה צריך להישאר כמובן לא חוקי (גם בגלל שזה מעלה את התעריפים) אבל לא צריך לחפש את זה
שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
הכלכלה בארץ
איתי,
ירושליים,
21/01/05 00:51
|
אם יש משהו שיכול לאזן את הכלכלה זה אולי זה. בשביל החילים השומרים זו עבודה ואם הם לא היו צריכים את הכסף אז הם לא היו עושים זאת. יכול להיות שבמקרים מסוימים זו הכנסה נוספת למשפחתם ו500-800 שקל זו תוספת יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואלה!!!
אזרח23,
21/01/05 10:53
|
כן, וגם אפשר למכור כלייה ולעשות עוד כמה אלפים, וחיילות אפילו יכולות גם לעבוד בזנות. איזה כיף לחיות במדינה שיש בה אנשים כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
נו, לא נורא
סטודנט,
תל אביב,
21/01/05 00:42
|
בסה''כ מקטינים את הפערים בחברה... גם אני מוכן לבוא לשמור בשישי שבת ב-500 שקל לכמה שעות... יותר טוב ממלצרות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
The Solution
Alon Z,
Very close,
21/01/05 00:40
|
Increase salaries for soldiers.
How?
Deduct from tax returns owed to Palestinians the increase of security measures enforced by the Oslo war agaisnt Israel, and circulate funds to soldiers.
The leftists would be against it, because they have money and don't care, and they are worried more about the Arabs than about the poor Israelis. But we will get them too for the Oslo war crimes.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
פעם ראשונה שאני שומע על דבר כז
דוד,
י-ם,
21/01/05 00:35
|
|
 |
זה בגלל שאתה מנותק.
מרוואן,
21/01/05 10:21
|
|
 |
10.
בוגי איבד שליטה בצה''ל
ל"ת
עודד,
21/01/05 00:35
|
|
 |
בוגי וחלוץ הביתה!
אחד,
21/01/05 02:24
|
השניים האלה מתעסקים רק בתקשורת ובהופעות שלהם בטלוויזיה. חלוץ בכלל מתעסק יותר בהופעות בתוכניות אירוח מאשר בצבא. כל הצבא נראה כמו כלום. הבסיסים מופקרים, חיילים מצטלמים עם גופות, מפקדים עושים מה שבראש שלהם, חיילים וקצינים מסרבים להתגייס או לבצע פקודות, מערך המילואים קרס כבר ממזמן.
מישהו צריך להיות אמיץ ולסלק את השניים האלה הביתה. לצבא מגיעה מנהיגות ברמה יותר גבוהה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מוכר ביותר
המובטל בטיטו,
שדרות,
21/01/05 00:34
|
זה מה שקורה שמתעסקים בקקה (שמירה על בסיסים בתיזנבי).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטיטו, לא במקרה אתה מובטל
מועסק,
21/01/05 10:20
|
אתה מטומטם אם אתה חושב שעל בסיס צבאי, גם בתיז אל נבי, לא צריך לשמור. נולדת טמבל וזה לא אשמת האשכנזים. תפנה בטענות לאלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטיטו לך לעבוד
ירון,
ת''א,
21/01/05 13:54
|
המובטל בטיטו פשוט לא עשה צבא, (ביקש מקצין הגיוס שיעזוב אותו באמאשלו' כי אין לו כח) לכן הוא לא יודע שכל גניבות התחמושת הן מבסיסים בטיז אן אבי ועכשיו כשנופלים לו קסאמים על הראש הוא לא מבין מאיפה הגיעו המרעומים וחומרי הנפץ.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אחלה
חיילצ'יק,
21/01/05 00:33
|
ככה החייל שנמצא במצב כלכלי קשה, יכול להרוויח כסף מהצד וגם לאכול ולחיות טוב בבסיס, והחייל השני שיש לו כסף יכול לצאת שבת ולבלות, ככה שאין פה מפסידים.... הרי כולם עושים את השיקולים שלהם ועושים מה שמתאים להם יותר, ככה שאני לא רואה שום דבר לא הוגן או פסול בתופעה הזאת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועל זה שהחייל העני...
ערן,
21/01/05 08:40
|
יירדם מרוב שעות שמירה מישהו חושב בכלל???הרי את השעות שלו הוא צריך גם לתת,לא?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מה רע??
אחלה של דבר,
21/01/05 00:27
|
אחד מקבל שבת להנות מהחיים, האחר מקבל תשלום על העבודה - אף אחד לא נדפק או עושה משהו בניגוד לרצונו - בשורה התחתונה שני הצדדים מרוצים ומורווחים, אז שיהנו להם....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לדעתי זה לגיטימי לגמרי...
חייל,
21/01/05 00:24
|
אני חושב שזה עוזר לשני הצדדים, מצד אחד החייל שאין לו כסף יכול להרוויח ''בקלות'' כסף מהצד בדרך שהיא עדיפה מגניבה או משהו בסגנון, ומצד שני החייל השני יוכל להנות בשבת..... הרי שני הצדדים מרוויחים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
100$% צודק
ל"ת
שמאלני שפוי,
21/01/05 07:35
|
|
 |
צודק
סתם חייל,
צריפין,
21/01/05 06:29
|
אחי כמה שאתה צודק רק ככה לאחד כמוני יש כסף בכיס וכל הצבועים שמגיבים פה או שהם לא עשו צבא או שהם עצמם משלמים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
צבא הגנה להסתכל ולהתגלגל מצחוק
Yossi V,
21/01/05 00:20
|
כשלראש צבא הגמדים קוראים בוגי אז שמירה זו לא שמירה, וחייל זה לא חייל, ופקודות הן לא אנושיות.
צה''ל גרוע מצבא שכירי חרב, ומוסריותו הנמוכה אינה שונה מכל צבא אחר בעולם. מה שעושה את צה''ל אף גרוע מכל הוא ששנים התמידו לתחוב לנו לראש שקרים וצביעות של 'טוהר הנשק', 'צבא מוסרי', 'צבא הכי מוסרי', 'צבא הטוב בעולם', 'יחידות יוקרתיות' ושאר קישקושים חסרי מובן, שהפכו את הפרדוקס המוסרי, שאינו קיים ממילא, לרמה בלתי נתפסת. עד כדי כך, שפילוסופים נדרשו לכתוב קודים של אתיקה של לחימה, וזה נראה לנו כל כך יפה, מוסרי ומפואר.
באמת איכפת למישהו מי ישמור בצריפין. כל עוד ג'ובניקים בני עשירי צפון ת''א משלמים ועניי עולי חבר העמים קונים, זה משרת את האינטרסים של כל הנוגעים בדבר - עד כדי שר האוצר. וכל האלמנטים המשפטיים שמתעוררים לכאורה אינם אלא צביעות מתחסדת של מי שעפ''י חוק מחוייב ונידרש להשמיע את דעתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא יוסי וי אלא
אחמד,
21/01/05 10:17
|
יוסי זיבי. מה הקשר בין שמו של הרמטכ''ל לשוק השמירות? עם כמות כזאת של שנאה עצמית אני מאחל לך שתצליח לעוף מפה - ומהר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מס וחלילה
חמודי,
רעננה,
21/01/05 19:50
|
יש לאפשר לכל החפץ בכך לספק שירותי שמירה בצבא, שירותי פיקוד תורן, שירותי סיור בגזרות שירותי מזכירות שירותי דוברות וכן שירותי רמטכלות במידת הצורך אם הרמטכל רוצה לנסוע לנפוש בקריביים אך חובה על מפקחי מס וחלילה לדאוג שיוציאו חשבוניות וישלמו מע''מ כחוק אחרת משרד האוצר יפסיד כ-370 מליון שקל בשנה עקב העלמת מסים על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנק ישראל מס וחלילה ותא''ל שמועתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וערבים מלוכלכים מתחזים ליהודים
ל"ת
M,
21/01/05 03:47
|
|
 |
אבל הוא התקלח רק לפני שנתיים.!
ל"ת
א,
21/01/05 16:05
|
|
 |
4.
לאן היגענו עם בנג'מין ניתאי...
Avi Ecuador,
21/01/05 00:18
|
מדינת קסטות כמו בהודו או אמריקה הלטינית. אולי באמת היה חבל על מעל 100 מיליארד שקל (!!) שהשקיעה חלם בהתנחלויות כעגל הזהב האמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שהשמאל לא חוזר לאירופה
יוסי,
גושדן,
21/01/05 06:46
|
אבל בסוף זה יקרה, הרי בשביל זה אתם אוספים דרכונים מפולניה ורומניה :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד!
Yossi V,
21/01/05 01:23
|
|
 |
שניכם ערבים מה אתם משחקים אותה
M,
21/01/05 03:48
|
|
 |
3.
באחריות
אבא ללוחם,
21/01/05 00:15
|
|
 |
צודק ב-100%
ל"ת
לוחם סיירת,
21/01/05 10:52
|
|
 |
2.
What is wrong?
ל"ת
Gideon,
Florida,
21/01/05 00:13
|
|
 |
1.
לקבוע שהצבא חסר אונים
נביל,
ישראל,
21/01/05 00:04
|
מול תופעה זו, זו התחסדות ובורות. גנרל יעלון!! הפתרון פשוט: הוראה צהלית שאין לשנות את רשימת שומרים שנקבעה ללא אישור מח''ט, ואז התופעה העלובה הזאת בה עשירים מנצלים בכספם את העניים, גם בצבא, תתחסל. באם העשיר ישחד את מכין הרשימה בכדי לפטור את עצמו משמירה, זו כבר עברה מאוד חמורה ורק מעט מאוד בוסים יתפתו לה מה עוד שקל מאוד לחשוף עבריין מסוג זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכל מטבע שני צדדים
ע,
ישראל,
21/01/05 06:27
|
אולי מה שאתה כותב הוא נכון אבל אם הצבא יעשה מה שאתה אומר חלק מהחיילים שאין להם יהיו יותר מסכנים ואותו חייל שכתב שיש לו כסף בכיס הוא לא צריך לגנוב יחפש דרכים אחרות וברבה יותר פליליות להשיג כסף. אז ידידי היקר לא כל דבר בחיים זה שחור ולבן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה אבל זה ניצול הדדי -ביזנס
לכל צד יש תמורה,
21/01/05 02:05
|
אני לא מבינה מה זה מפריע לך- או אולי אתה מקנה וגם רוצה להרויח סכומים כאלו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן ואז העניים יהיו עם 500 שקל
jak,
21/01/05 01:35
|
|