 |
44.
לכל ה''מבינים''
מאי,
30/12/04 19:57
|
מה אתם חושבים שיובל לא סובל שרק אותם אנשים שנפצעו סובלים???נכון זה דבר מאוד קשה מה שקרה להם...אבל גם יובל קיבל כבר הלבד את עונש שלו תשימו את עצמכם במצב שלו אתם מכירים אותו בכלל .?למה ישר אתם מאשימים אותו זאת הייתה טעות זה ממש לא היה בכוונה כל אחד יכול לטעות....!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
יישר כוח!
מאי,
30/12/04 19:54
|
יובל מה שיש לי להגיד לך זה שאתה בן אדם מקסים ולא כל אחד היה לוקח את כל האשמה עליו כמו שאתה עשית .! תאמין והכל יהיה בסדר.!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
לתשומת לבכם!!!
יוסף,
קריית שמונה,
26/12/04 17:25
|
אני חושב שאין פה על מה לדון רק מי שהרגיש את הפיצוץ יכול לספר את כל מה שהיה שם ואחד מהם זה יובל, אבל צריך לשמוע גם את הצד השני של החיילים כי כל אחד רואה את התאונה הזאת אחרת והיא אפשר לדעת מה עם מרגישים!!!
איחולי החלמה מהירה וקלה לכל הפצועים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
כולם כבר נענשו
נועם,
ירושלים,
26/12/04 11:34
|
העונש הצפוי ליובל הוא מיותר. לבי עם כולם, עם הפצועים ועם יובל. יובל כבר נענש בעונש לכל החיים כמו הפצועים. שום עונש לא ישיב לפצועים את מה שאיבדו ולא יעזור לשום דבר אחר. לכן חבל שיובל יענש שוב במקביל לעונש התמידי אותו הוא סוחב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
מזלו שאף אחד לא נהרג
ותיק גולני,
26/12/04 01:40
|
אני מרחם על יובל, אני ,מרגיש ויודע מה שהוא עובר! אני לא מאחל לאף אחד להיות במצבו! חבל על מה שקרה והנסיבות שזה קרה! מזלו שאף אחד לא נהרג, אולי אלוהים היה קצת לצידו, אני מקווה שכולם למדו לקחים מהמקרה ולא יחזרו עליו! ותיק גולני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
מקרה מצער דמעות יורדים לי
עוזי,
26/12/04 01:05
|
עולם אכזר מסכנים החילים שנפצעו מי יתן ויחלימו מהפציעות הנוראיות אני מבין שאת הרגליים אי אפשר להשיב אבל אני במקום החילים היתי מקרב את הסמל אליכם עותף אותו באהבה לא על המעשה הוא מסכן כמוכם .טעות שכולכם משלמים עליה אבל צריך לעזור גם לא. זה בטח לא היה בקוונה אני מקווה שהשופטים לא יוסיפו צער לסיפור הטרגי גם כך. אל לכם לשפוט אותו .הבחור לפי הסיפור היה בלחץ אטומי ובחיי היום יום בצבא לאף אחד אין הנחות וכולם צריכים להוכיח ולעשות דברים שמעל ליכולתם ורק כשקורא משהו אז מתעוררים למה לא ישנתם למה לא אכלתם וכל השאלות המצחיקות .למה למה למה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
העונש של יובל
רוני,
25/12/04 20:52
|
צריך להיות טיפול בינון או בעידו . ללוות אותם בחיי היומיום. זה יקל על יובל ועל מצפונו ויעזור לינון או לעידו בחיי השגרה. זה המעט שהוא יכול לעשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טיפול בפצועים
יעל,
25/12/04 22:33
|
הרעיון מצויין,הלואי וימצאו פתרונות יעילים חברתיים כאלו ולא מאחורי סורגים בכלא,האם השופטים יסכימו לזה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
טעות
לי,
רחובות,
25/12/04 20:24
|
קראתי את הכתבה וליבי גם על החיילים שנפגעו וגם על המדריך כלם סובלים גם הוא סובל אם לא פיזית אז נפשית לקום ולישון ולחיות את המצב הזה זה פשוט סיוט אין לי מילים ואפילו את היכולת לתאר מה שהוא עובר.לדעתי מי שצריך לתת את הדין זה המפקדים שמעליו הוא את העונש כבר קיבל. אני בטוחה ששום דבר שהוא יעשה בחיים כבר לא יעשה לו טוב זה משהו שאי אפשר לחיות איתו. ושוב אני מבכה את כאבם של החיילים שנפגעו ואת הסבל של משפחותיהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
פראייר היית
יהודי,
25/12/04 20:24
|
|
 |
35.
והמנגנון הצבאי שוב נוהג כצלופח
מיקי,
מודיעין,
25/12/04 19:38
|
הצלופח קשה לאחיזה וחמקמק. במקום שהצבא על מפקדיו של האומלל יקומו ועמדו לצידו של הבחור. נוהגים בחמקמקות מחפשים ש''ג, רק שחלילה הקריירה והתדמית של הצבא ,היחידה ומפקדים ישארו נקיים. בושה!!!! והש''ג ישלם כרגיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
חיילים במילכוד !
אתי,
ירושלים,
25/12/04 19:36
|
אנו חיים במדינה שבה מטילים אחריות כבדה על נערים צעירים, שזה אך סיימו את לימודיהם ויצאו מבתיהם המגוננים. המצב הביטחוני ,האינתיפדה, החיים בצל פיגועים, דורשים מהם עירנות מתמדת, 24 שעות ביממה. תפקוד בצבא ללא תקלות,ללא טעויות ,לא יכול להתקיים ללא עבודת צוות, ללא בדיקה חוזרת של נהלים, ללא שיחות משוב של מפקדים בכירים. ללא דאגה למצבם הגופני הבריאותי והנפשי של מפקדי הכתות והסמלים. על כן אין להאשים חייל צעיר חדור מוטיבציה, מדריך כתה, המנסה להתאים עצמו לסיטואציות הצהליות הארעיות, במחדלים של מקום.
הזהרו ! האם יהיו מתנדבים ליחידות קרביות,אשר יסכימו לקחת אחריות בכל מצב, ביודעם את אשר צפוי להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחריות
אלקנה,
מרכז הארץ,
28/12/04 20:20
|
זאת אחריות שניתן להפיל על חיילים. אל תעשה מזה סיפור כזה מסובך. יש משימות קשות פי אלף בפעילות המבצעית ובהם סומכים על ''הילדים'' האלה. מה שחסר זה מודעות לחשיבות של חיי אדם, אם זה מה שהיה עומד בראש החשיבות לא היתה פצצה בכלל בשיעור (כפי שמחייבות ההוראות.
חוץ מזה, החיילים אחראים להעיר למפקד שלהם על חריגה מהוראות בטיחות. אולי בגלל שהיה שם יותר מדי דיסטנס, הם פחדו להעיר לסמל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
ל''שופטי'' התקרית:
מורן,
ירושלים,
25/12/04 19:36
|
תאונות מסוג זה קשות לכל הגורמים המעורבים ואפילו לאלה שלא. אין להבדיל סבל מסבל-פיסי או רגשי,לכל אחד יש השפעות על מהלך החיים. יובל הינו קורבן של החלטות מצערות,פזיזות וחסרות מחשבה עמוקה על דברים,פקודות ועל השלכות.
יובל נהג ונוהג גם עכשיו באצילות מאין כמוה.הלוואי שכל חייל יהיה ולו רבע מהאדם הבוגר והאחראי שיובל ישנו,יתר על כך-הלוואי שכל מפקד בהיותו מפקד יהיה אנושי ורגיש כמו יובל,מסירות כזו לחיילים ודבקות באמת וביושר אין קץ הם אלה שצריכים להנחות אותנו כחברה וכצבא בפרט-יש משפט הידוע לכל חייל והוא ''עם בונה צבא בונה עם''... לצערי הרב,אני בספק אם נשארו עוד אנשים עם הזכות לקרוא לעצמם מפקדים שיוכיחו כזו בגרות ורגש.
מה שנעשה כאן הוא עוול-גם יובל ומשפחתו סובלים ממנו וכמובן גם החיילים ומשפחותיהם.
יובל באצילותו כאדם ומפקד מוכן לקחת אחריות כה גדולה,שאין היא בעומקם של דברים תלויה בו-היא תלויה גם במפקדיו-התנערות מאחריות זו היא ביזיון-כשאמור-יובל לא עושה זאת.
''עונש'' כזה או אחר לא ישיב את המצב לקדמותו,שקט נפשי שכזה לכל מבקשי ה''עונש'' הוא בדיה של צרות עין שכן יובל בתוכו מרצה עונש כבד מנשוא מכל אקט אחר.
יש דברים שיותר חשובים מלו''ז ואלה הם הצרכים של אנשים כאנשים:מזון,שינה,רוגע,שקט נפשי הם אינם צרכים ברי תחליף.
יובל, חשוב שתמשיך את חייך,שתלמד שוב להנות מהם.שתוכל לחייך חיוך אמיתי מבפנים...תלמד למרות הקושי לסלוח ולהשלים ולחיות עם עצמך-הכי חשוב עם עצמך-בשלווה אין קץ...מגיעות לך השלווה,הסליחה וההשלמה! אנשים כועסים,אבל בסוף הם סולחים--זה נוגע לכל הצדדים המעורבים...
לחיילים ומשפחותיהם,הרבה בריאות ואושר.מי יתן ותצליחו בדרככם,אתם ויובל,להתגבר-להבין מהלב שאין שליטה על דברים כאלה בעיקר לא תחת כאלה נסיבות.שתשימו לב למרות הקושי לצדדים החיוביים שיש ביובל כאדם וכמפקד-בניכם יעידו- שתניחו בצד כל צורך להעניש מאחר ואין אויב גדול לאדם מאשר עצמו.שום תועלת לא תצמח מדבר אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
לכל ה''חכמים'' למיניהם....
תמי ושלומי,
ירושלים,
25/12/04 18:45
|
עונש ''למען יראו ויראו'' נועד למעשים עם כוונת תחילה, מעשים שיש עליהם שליטה ולא למעשים אשר תלויים בעיקר בכח עליון, תבינו ''חכמים'', מדובר כאן בתאונה לכל דבר ותאונות קורות, לכולנו כואב מהתוצאות אבל שום עונש שבעולם לא יחזיר את המצב לקדמותו. לכל ה''שופטים'' למיניהם - זיכרו, תאונה כזו היתה יכולה לקרות גם לכם או לילדכם!!!
אז למה שלא נפסיק להיות חכמים ונהיה רגישים ואנושיים, גם יובל הוא קורבן לא קטן בסיפור המצער הזה, תחשבו מהלב ותבינו שלראות אותו ''משלם כהוגן'' לא באמת יעשה טוב לאף אחד ולשום דבר.
לפני שאתם מגיבים בצורה מטופשת וחסרת רגישות תחשבו טוב!!!!!!!!!!! בסך הכל צריך להתגאות ולעודד התנהגות בוגרת ואחראית ממפקד שהיה קורבן של נסיבות מצערות אשר לא מנסה להתנער מעונש, למרות שאת העונש שלו הוא כבר קיבל.
יובל, תעזוב את כל הקישקושים, אתה מתמודד עם הדברים באצילות נפש ובצורה הכי בוגרת ואחראית שיכולה להיות. תומכים בך מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
אף אחד לא העלה את הרעיון הפשוט
חייל,
אי שם,
25/12/04 18:31
|
אף אחד לא העלה את הרעיון הפשוט ביותר, לא לאפשר להיכנס לכיתת לימוד עם נשק חי. מה רע בהדרכה על יבש? ועל כך צריכים בכירים בצהל לשלם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
רצף בלתי סביר של פאקים
רונן,
תל-אביב,
25/12/04 18:22
|
כמה לילות לבנים עשינו וכמה פעמים נרדמנו בעמידה. ומי בכלל מעביר שיעור ליד תחמושת חיה. לא הבנתי כלום מכל הכתבה הזו. מי שחירניק יודע על מה אני מדבר כדי לירות אר. פי ג'י באמצע שיעור צריך להיות כזה זלזול בפקודות וכזה טמטום בלתי הפיך, שאני לא יודע מאיפה להתחיל בכלל..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנטיליגנציה
חירניק ותיק,
25/12/04 21:08
|
אם היית חכם,היית מבין,ואם היית חירניק חכם היית מבין יותר.תקרא שוב את הכתבה,אבל הפעם לאט,ואולי תצליח להבין.מסכן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה מבלבל???
707,
26/12/04 10:00
|
הבן אדם אומר בפירוש:''הוראות הבטיחות האלה אולי נכתבו לג'ובניקים, 'אל תבריג,אל תוציא מניילונים'''....אז מה זה אומר??שהוא ידע יופי מה ההו''ב אבל הוא שם זין!אז יותר טוב שתשתוק ואל תנסה להיות חכם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לתגובה של רונן
חירניק ותיק,
26/12/04 15:42
|
כמה אומללים אנשים שנותנים דעתם על נושא שאינם מבינים. כדאי לך לקרוא שוב את הכתבה כמו שהצעתי לרונן ולהתייעץ עם חירניקים אחרים בשטח ולהבין שנושא הנשק החי לא חריג אלא שכיח. לך תחכים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אני לא מבין???!
707,
26/12/04 18:15
|
אני מבין טוב מאוד!!!אבל אתה כנראה לא רק חירניק וותיק-אתה גם קשה קליטה-אז שוב פעם:הבחור הזה יובל אמר בעצמו ''הוראות הבטיחות האלה אולי נכתבו לג'ובניקים, 'אל תבריג,אל תוציא מניילונים'''....אז מה זה אומר?? שיש הוראות בטיחות-ויש נהלים ברורים ומה שקרה קרה-בגלל שהוא לא השכיל ליישם את זה בשטח-זה כל הסיפור.למה?''כי אני גולנצ'יק ואני גבר ולי זה לא יקרה''...מנטליות של חטיבה מסריחה ואנשים קטנים.תפנים לך את החומר לאט.וכל טוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשה הבנה
חירניק ותיק,
26/12/04 19:05
|
רק אבל רק מי ששירת ביחידה קרבית יודע שנשק חי מסתובב בכל מקום אבל שוב אני יחזיר אותך לכתבה ושב אם תקרא תבין שלא היה כל קשר בין הפצצות למטול. באמצע ההסבר על המטול הוא ראה כי עדיין לא הכינו את הפצצות, ומפה הגישה לפצצות החיות! אנא ממך השתדל להפנים היטב היטב היטב!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
בלתי אפשרי לדמיין את המצב שבו
דוד,
מרכז,
25/12/04 16:16
|
הוא נמצא. אפשר להאשים אותו, אפשר להאשים את המפקדים שלו, אפשר להאשים את חוסר המשמעת בפלוגה. אבל אי אפשר להאשים אותו באדישות למה שקרה. כואב הלב, ולפעמים יש רצון לנקמה, אבל כשחושבים על זה מספיק טוב, מתברר שאת העונש שלו הוא כבר קיבל, ועוד יקבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אסון שעלול להתרחש שוב
מישהי שאכפת לה,
ירושלים,
25/12/04 16:09
|
האם זה באמת יעזור וישנה דבר אם יובל יהיה היחיד שיענש. האם אתם באמת מאמינים שטעויות כאלה לא יחזרו על עצמם. יובל מודה באשמה מוכן לקבל עונש אך מה יהיה עם המפקדים הבאים אחריו שמקבלים את אותן הוראות שגויות ומסוכנות ,שמתורגלים לפעול באופן זהה, שלא ישנים כמו שצריך? חוקי המערכת צריכים להשתנות , הוראות הבטיחות שמעביר הדרג הבכיר חייבות להשתנות . מאחורי יובל יש מערכת אחת גדולה שהביאה אותו למצב זה. יש אחראים נוספים. אני לרגע לא שוכחת את הפצועים ומאחלת להם החלמה מלאה וחיים מאושרים. אך לא די בלהאשים חייל אחד שמצפה לעונש כבר שנתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
אנשים רוצים להיות בקרבי
חני,
25/12/04 16:07
|
ההורים שלהם רוצים שיהיו בקרבי
ואף אחד לא עוצר וחושב שבעצם מה שקורה שם זה שילדים בני 18 משחקים בכלי נשק הטרגדיה הזו היא עוד דוגמה למה שקורה בצבא, במלחמות כשהיינו קטנים אמרו לנו שמי שמשחק באש מרטיב בלילה, הגיע הזמן שנבין שכשמשחקים באש אפשר גם להשרף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את פשוט ''הבלה'' -
ל"ת
יוחאי,
25/12/04 22:12
|
|
 |
26.
אין ראית צבעים בחושך-וזו סיבה
ל"ת
אף אחד,
25/12/04 16:02
|
|
 |
25.
מי שם עצמו לשופט?
אחותו של יובל,
25/12/04 12:00
|
רק מי שחי עם יובל במשך כל התקופה הזו,יכול באמת לנסות להבין מה עובר עליו. נכון,ליובל יש שתי רגלים,נכון,יובל לא עבר 30 ניתוחים בשנה.ליובל התרסקו כל החיים,התנפץ הכל בפנים,אבל לא רואים דם ולכן נדמה שהכל בסדר... חייל כמו יובל, שניסה והצליח בכל כוחו לתת לחייליו את אשר ביקשו, דאג להם לחסרונם מכל לבו, גם אם זה בא על חשבונו, חשב עליהם בכל רגע, כן תתפלאו, כפי שאני דואגת וחרדה כל יום מחדש לילדיי (האם בכלל קיימים מפקדים כאלה היום?!). לכן, תעלו כיתה, תנסו ולו במעט, להבין את אשר עובר עליו, להיות לרגע אנושי ולא לשפוט לפי מראה עיניים בלבד. האם ראיתם גדולה כזו של אדם שמוכן לקחת את כל האחריות עליו מבלי להאשים גורמים נוספים?? האם מבקשים נקמה כפתרון אולי, להליכים לא נכונים בצבא?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היה חזק
שרית,
05/06/05 09:54
|
כל הכבוד לאחותו של יובל, לפחות יש את המשפחה שתומכת מאחורי האדם הזה שכבר נענש מספיק ע''י מצפונו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תהיו חזקים...!
מאי,
30/12/04 19:50
|
את צודקת..!! אל תדאגי הכל יהיה בסדר תאמינו אנחנו יודעים שיובל הוא בן אדם טוב ושהוא לא התכוון כי כל אחד יכול לטעות..!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את ואחיך אנשים גדולים
דנה,
פילי,
26/12/04 01:53
|
אין לכם ולא לשניה לשתביש. כאדם שבן דודו נהרג בטעות ע''י כח שלנו אני חייבת לומר למשפחות הפצועים, תנו לזמן לרפות ועד שלא תסלחו באופן מוחלט ומעמקיי הלב ההרגשה המזופטת לא תעבור. לכו לדבר עם אנשים שעברו את זה - הם הפסיכולוג הכי טוב שתמצאו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תהיו חזקים
ל"ת
אבי,
25/12/04 20:15
|
|
 |
צודקת!!!! תהיי חזקה.
גיא,
פלס''ר צנחנים,
25/12/04 15:17
|
כל הכבוד שכתבת את זה, את צודקת בכל מילה טוב שאת עומדת לצדו. תהיו חזקים ותמסרי לו שהוא אדם מדהים, ושלא יישבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
יהויכין מהגליל (12 ) איתך כל ה
cyrano,
25/12/04 11:51
|
אמת , יובל, אם היית צריך לעבור חוויה טראומטית נוראית בזאת, שבשל טעות נוראית שביצעת נפצעו חיילים - חברים שבאחראיותך, קיבלת גם כך עונש כבד מאין כמוהו בכך שתצטרך ליחיות עד יומך האחרון תחת הידיעה הכבדה מנשוא שבאשמתך. את העונש הזה תהיה חייב לשלם ומיותר שתעמיס על עצמך מעבר לכך, ורק בכך שתבריא נפשית תוכל להואיל לחבריך חייליך הרבה יותר מכפי שתוכל לעשות זאת אם תיפול לזרועות הייאוש והדיכאון. חזק ואמץ ויתן לך השם את הדרך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
מה זה הוראות בטיחות לג'ובניקים
ארז,
פלס''ר אב''כ,
25/12/04 11:04
|
ממש לא מובן.... זה אומר שלוחמים צריכים בנוסף לסיכון היום יומי הכרוך בשירות בשטחים להסתכן גם מנשקם עצמם????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
התשובה חינוך
אילן בן נון,
צפון,
25/12/04 09:03
|
את הנעשה אין להשיב. הדברים מתרחשים מעת לעת (תאונות נשק) בעיקר בגלל חוסר ידע ואו עודף בטחון עצמי. ניתן ואפשר לערוך שינוי בכל נושא ההתנהגות ע''י חינוך. הצטרפות למועדוני קליעה של הגדנ''ע, ושמירה על כללי הזהב בבטיחות בנשק. ''להתיחס לכל נשק (גם זה שנבדק) כאילו הוא טעון'' ''אין להכניס אצבע להדק בשום מקרה למעט כוונת ירי נדרש או בסיום פריקה לעבר חומת מפגע-או שמירת כיוון קנה למקום בטוח'' '' יש לשמור על כיוון קנה תמיד כך שלא יהיה מכוון לעבר מי או משהו שאיננו רוצים לפגוע בו'' אחת הבעיות היא ''עודף הוראות'' - יש להקטין ולפשט ההוראות שתהינה קצרות פשוטות ומובנות.
אשר לעונש שמבקש הבחור - כלא לא יועיל לאדם שבבסיסו חיובי. אולם עונש ארוך טווח שיפגיש אותו עם כל קורס מפקדים בצה''ל לספר את סיפורו האישי עשוי להועיל פי אלף . לוחם טוב המיומן היטב ופועל מוכנית (אוטומטית מוטורית) יתפקד סביר גם במצב עייפות. שלא נדע עוד אסונות אמן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כתבה מגמתית ומרגיזה
אסף,
24/12/04 23:50
|
למה לא עלתה ההשערה שאולי בגלל זלזול והפרה חמורה של נהלים בסיסיים (כגון לכוון נשק טעון ועוד טיל נ.ט לעבר חיילים) נגרם האסון המיותר הזה. אין ספק שיש עוד אשמים בפרשה , שנתנו לילד הלא אחראי עצמאות פיקודית, אבל קשה לתרץ את הקטסטרופה של יובל בעייפות או שחיקה מצטברת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רשימת האשמים
אורן,
25/12/04 12:08
|
את מופיעים שרשימה זו יש להכניס שנים רבות לכלא בעקבות מקרה זה: הרמטכ''ל אחראי בכיר אלוף הפיקוד שבגזרתו אירע המקרה מפקד החטיבה האחראי על תפקוד חייליו ומפקדיהם מפקד הגדוד, מפקד הפלוגה , מפקד המחלקה. כמו כן יש להעמיד לדין את מערכת ההדרכה שכשלה בתפקידה והנחיל נוהגי התנהגות נאותים. רק לאחר טיפול כזה ניתן יהיה לומר שנעשה משהו על מנת לטפל בכשלים מסוג זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
לתפקד ללא שינה, מתי תבינו שם?!
ל"ת
אי אפשר,
אי אפשר,
24/12/04 23:48
|
|
 |
19.
מקסם שוא
שרון,
ירושלים,
24/12/04 23:16
|
כל הטענות האלה ששינה זה ''קשקוש'' ועייפות זה עניין שולי... זה רק מחזק בדיוק את העובדה שיובל פעל בסביבה בה אין לגיטימיות לצורך בסיסי זה. חכמים וגדולים מאיתנו המציאו תיאוריות רבות (פירמידת מסלו, למשל) לגבי צרכים בסיסיים כגון אוכל, שינה, אויר, בלעדיהם לא ניתן להתקיים ובמחסור בהם משתבשת כל פעילות ומחשבה. האגדה הזאת עליה נשענים בגולני, שעל עייפות ומחסור בשינה ניתן להתגבר באמצעות מוטיבציה וכח רצון או שניתן להתרגל למצב זה, הינה מקסם שוא ואין לה כל בסיס. יש להבין: למחסור חמור בשינה לא ניתן ''להתרגל'', כמו גם לחוסר חמצן או למחסור במזון ומים. צרכים בסיסיים אלה בקיומו של אדם, הינם צרכים אותם חייבים למלא ושום אגדה, כח רצון או מוטיבציה לא תכניע עובדה זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עייפות כקרש הצלה
אסף,
24/12/04 23:53
|
|
 |
ממש כן
כן,
בהחלט כן,
25/12/04 01:07
|
כן.
עייפות גם גורמת הירדמות על הכביש. התוצאות דומות - מוות לנרדם ולמעורבים אחרים.
כן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
באמת טרגדיה איומה לכל המעורבים
ל"ת
AVI,
24/12/04 21:26
|
|
 |
17.
לכול הנובחים
שמוליק,
24/12/04 21:22
|
מה אתם שופטים אותו יא אפסים שבטח גם לא עושים צבא . זו היתה טעות טרגית ובעלת תוצאות קשות מנשוא . אין פה אשמים כולם פה יוצאים גרוע כן כן פלצנים שכמותכם יש גם מצב כזה בחיים .אז תפסיקו לנבוח ותנו למי שצריך לקבוע את מה שצריך לקבוע .ועד אז פויי שקט !!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמוליק, צא מה''רעל'' ותתעורר
שרוליק,
יש אשמים,
25/12/04 01:10
|
אין אשמים? יש מצב כזה בחיים?
באיזה סרט אתה חי שמוליק?
חייל לא ישן בגלל תרבות ארגונית עלובה, של מפקדים עלובים, עם וותיקים וזובורים ואיציקים וטקסי קבלה והשפלה.
מחדל של טיפול רשלני ופושע בהפרדה בין חימוש מבצעי לאימונים.
היעדר פיקוח על ההרצאה.
כולם ישנים אז אף אחד לא מתערב.
תת עו רר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
בושה וחרפה
אלמוג,
ת''א,
24/12/04 20:23
|
מה חשב הסמל הרשלני שחילים שנהרסו חיהם והם קטועי גפיים יסלחו לו .אחרי שכל העבודה שלו היתה סביב לימוד הפעלת הארפיגי פשוט חוצפה ועזות מצח מזל שלא לימדו אותו להפעיל טנק אולי היה אומר שהיה עיף ונרדם ומשמיד את כל החילים ואם חיל אחר היה עושה את זה הוא היה מושפל עד עפר אפה הדוגמא והאחריות היתי נותן לו מאסר עולם על דבר כזה אין מחילה על חוסר אחריות משווע ממדריך לדוגמא ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קרה לך?
חן,
25/12/04 12:25
|
תגידי לי, החיילים קטועי הגפיים רק הם עוברים סבל? נראה לך? חייו של יובל השתנו בן רגע. את העונש שלו הוא קיבל כבר. אל תציע לו עונשים שאין לך מושג על מה אתה מדבר!!! אם היית מעורב בכל הפרטים היית מחפש את המספר טלפון שלו ב-144 והיית מתנצל בפניו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
תפסיק לחרטט יובל
נסים,
תל-אביב,
24/12/04 19:35
|
אל תספר לנו שהיית מוכן לקבל כל עונש. דאגו לך לעורכי דין טובים, שסידרו לך הסדר טיעון נוח. בינינו - את סיפורי ההרדמות והפעולות האוטומטיות, לימדו אותך עורכי-הדין לדקלם, עד שאפילו אתה כמעט מאמין לזה. עכשיו, רגע לפני גזר הדין, אתה יוצא עם דמעות לתקשורת, כדי לרפד את הנפילה, אולי גם השופטים יקראו וירחמו עליך. תקוותי שתקבל מאסר משמעותי. זכית ביושר בכל דקה ממנו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לניסים המפגר
חן,
25/12/04 12:11
|
לא שמעתי ולא פגשתי ולא ראיתי בהמה גדולה יותר ממך!! אתה בן אדם?? ממתי אתה מבין בכל הדברים האלה? אתה חי איתו? אתה פוגש אותו? אתה מבין אותו? לא!!! תקרא שוב את הכתבה ואולי הפעם לא יתבלבלו לך האותיות!!! ותחשוב אחרת כבן אנוש! אותי לימדו שגם לחיות כמוך יש טיפה של רגשש!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צה''ל - מפקיר מפקדים בשטח
לירון,
24/12/04 21:13
|
מזל שההורים שלו דאגו לו כי הצבא והמפקדים הבכירים, שהם האשמים, בטח לא היו עושים את זה. נותנים לילד בן 19 להדריך בני18 וכשהוא עושה טעות, זונחים אותו. חרא של צה''ל - מפקיר מפקדים בשטח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ליובל,לפצועים ומשפחותיהם
טליה,
אחות שכולה,
24/12/04 19:25
|
יובל,אומנם היה בדרגת סמל,אבל אין לשכוח את התנאים בהם היה צריך להעביר את השיעור,הממונים עליו צריכים לשאת בתוצאות ולא הוא,אם היה מקבל תנאים סבירים של עירנות כראוי למי שמתעסק בנשק,האסון היה נמנע,הפצועים היום יכלו לחיות חיים רגילים,מצב קשה לשני הצדדים,לא יעזור להטיל אצבע מאשימה...לא הייתי רוצה להיות קשורה לאף אחד מהצדדים ולא מאחלת לאיש. יובל והפצועים בסך הכל ילדים שחייהם נהרסו ולא ייתן כלום לאיש הכעס וההאשמה,זה לא יחזיר את הגלגל אחורה ורק מקשה על ההחלמה הנפשית,בכל זאת נסו לסלוח אחד לשני ובעיקר לעצמכם. מקווה שלא תדעו עוד כאב ותתחזקו להמשיך את חייכם ולעשות את המאמץ לחיות חיים טובים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יובל
בועוווזי,
ירושלים,
25/12/04 12:40
|
יובל המון הצלחה בבית המשפט. שישמור אותך האל ותצליח. אני חושב שצריך להעשות בדק בית בחטיבה ושמביאה חייל למצב כזה של חוסק תפקוד בגלל שינה והשמ''מ ייתן את הדעת על הדרישה ממך שמור על עצמך, יש המבינים אותך למרות שאני מבין גם ללבם של הפצועים שכל חייהם שונו בגלל אותו היום. אני בטוח שגם תגובה אחרת של החטיבה והעומדים בראשה הייתה משנה את כל התמונה והתפיסה של אותו האירוע.
יישר כוח !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! צא לעולם ותחייך - כל החיים עוד לפניך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מציאותי
חמי,
24/12/04 23:57
|
לצערנו המציאות שונה , הפעילות של הצבא היא סביבת עבודה ''לא קלה'' וקשה לגלות אמפתיה למחדל שכן התנאים הללו מלווים את כל החיילים שנמצאים בשדה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
זאת טעות
גל,
24/12/04 17:18
|
יובל תתחזק לכולם יש טעיות תראה על הכביש טעות טעות אבל שמור על חייך אתה כרגע וכך אתה יכול לעזור לאחרים בחיים שלך אל תתיאש זה קורה לכולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
יובל הוא מלח הארץ
יהויכין,
גליל,
24/12/04 16:09
|
כל אחד יכול לטעות. נכון שהטעות של יובל גבתה מחיר קשה מאחרים. יובל לא התכוון לכך. ולמרות זאת, כמה אנשים שאנחנו מכירים היו לוקחים על עצמם את מלוא האחריות ומוכנים לשלם מחיר כפי שיובל עושה ?! יובל הוא חייל שטעה. כמה אנשים מתחמקים היום משירות צבאי ? אח''כ עושים לביתם וכולם סוגדים להם כשיש להם הישגים כלכליים (מכונית בית וכד'). בזכות אנשים כמו יובל אני עדיין רוצה להמשיך לחיות בארץ הקשה הזאת (ויש לי אפשרויות אחרות !)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
חובה לעשות רפורמה בקרבי בצה''ל!
אריאל,
24/12/04 16:05
|
כפי שאתם רואים מה שקרה זה תקרית על תקרית על תקרית שהכל הביא לזה.. מזה השטויות האלה מסדר מח''ט?!!?.. שישרף המסדר הזה עם בגללו לאנשים אין עכשיו רגליים חייבים לעשות רפורמה!! זה פשוט לא מתקבל על הדעת מה שקורא בצה''ל ובגלל העומס, הלחץ והתשישות קוראים כאלה אסונות. אסונות שאפשר היה למנוע אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
איפה המפקדים?
חייל בגולני,
מרכז הארץ,
24/12/04 15:33
|
יובל אתה פראייר שאתה לוקח את כל האחריות על הכתפיים שלך.איפה המפקדים שלך,כל אחד דואג לתחת שלו ולקידום שלו ומתנער ממה שקורה,אתה מבחינתם מצורע ולמצורעים לא מתקרבים.אני מכיר את זה מגולני. מאז שגולני קמה משתמשים בפצצות חיות ובנשק חי,אבל כולם עכשיו פחדנים ומפילים הכל עלייך כאילו לא שמרת על נהלי הבטיחות.בולשיט!! אני מאחל לך שתצא זכאי כי מגיע לך פ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הוא לא אשם יחידי מפקדים קיראו
אבא ללוחם,
ק. אליעזר,
24/12/04 13:21
|
מתוך דבריו היה בבעיה של חוסר שינה, את השאלה יש להפנות למפקד הגדוד מפקד החטיבה לאכ''א ולרמטכ''ל, לא יתכן שטבחים בצבא יעבדו שבוע שבוע ולחמים יצאו אחת ל3 שבועות כאשר בזמן החופשה הם מבלים במיטה כדי לישון ולאגור כוחות יש לאפשר להם יותר חופשות ולפחות 8 שעות שינה ב24 שעות, דבר שהם יכולים לחלום עליו אחרת יהיו עוד תאונות לצערי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
הלא ישנים הם הפצועים. ..
אחות שכולה,
24/12/04 13:16
|
לא הוא. לא עושי הטעויות. להם אין סליחה ואין מחילה על שעשו. אחי נהרג מאש חבריו שהיו פזיזים. אריה עמר וגל עמר ימח שמם לעד חיים, נשואים, מבלים, נהנים, מזיינים ואלי מת. בן 19.5 מת. מי המסכן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תת תרבות עבריינית
מודאג,
האשם במפקדים,
24/12/04 13:16
|
כך הגדיר הרמטכ''ל אירוע אחר שהתרחש בצה''ל.
גם כאן, חוץ מהטעות הנוראה של הסמל, לה אין הסבר הגיוני (כי גם עייפות והירדמות בעמידה לא צריכה להביא לירי בקבוצת חיילים) בולטת אחריות המפקדים.
אם לאורך זמן מפקדים לא ישנים, מדריכים ונותנים הוראות ללא כל שעות שינה - בתרבות הארגונית האשם, ולא בחייל ה''מורעל'' וכל השטויות האלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מסכן
משפחה מזדהה,
24/12/04 13:15
|
מה אתם רוצים ממנו סה''כ החייל המסכן הזה היה עיף... וביקש שיחליפו אותו! ותרבות ה''סמוך'' וה ''יהיה בסדר'' זה מה שמביא אותנו ואת המפקדים לתוצאות כואבות כ''כ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
יובל תהיה חזק
הדר,
ירושלים,
24/12/04 13:09
|
יובל. כל מי ששירת בצבא בתפקיד קרבי יודע שטעויות המסכנות חיי אדם מתרחשות כל הזמן .לא תמיד יש נפגעים ולכן גם התקשורת לא מזכירה את זה. לא כל האשמה מוטלת על כתפיך. יש דרג בכיר יותר שצריך לעמוד לדין. תהיה חזק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
עצוב
ל"ת
דורון,
סידני,
24/12/04 13:08
|
|
 |
3.
בושה לצה''ל
קובי כחלון,
בנימינה,
24/12/04 12:49
|
אני קובי אחיו של עידו כחלון, הפצוע הקשה ביותר בפציעה זו ואני חושב שזו בושה לצה''ל ולכל עם ישראל מה שהתרחש באותו שיעור, הסמ''ל צריך לקבל עונש כבד, כי מה שנלקח מאיתנו-המשפחות, לא יוחזר ואנו לא רוצים שחיילים ומשפחות אחרות ייפגעו ממקרים כאלו בעתיד. החיילים שלנו שדאגנו שייפצעו בקרב,נפצעו מידיו של סמ''ל מפגר, שמעיד על עצמו כי ''לא ישן'', זה קשקוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זהיר-פרנואיד
ראש קטן,
26/12/04 00:03
|
אני הייתי החייל הכי זהיר ופרנואיד בתולדות גולני, אבל גם לי קרה מקרה דומה, בנס לא קרה כלום. לא ברור לי למה אף אחד מהמפקדים והחיילים שהיו נוכחים בשעור לא התערבו ועצרו אותו. בעצם כן ברור, כולם ישנו. ולא ברור למה מפקד המחלקה לא עומד לדין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המפקדים אשמים !!!
גיא,
אור יהודה,
24/12/04 16:31
|
קובי יקירי, צר לי לקרוא על מקרה כה מצער ועל כך שאחיך נפגע קשה. יחד עם זאת אתה טועה ומטעה בגדול לגבי האשם: אני בטוח שעד המקרה משפחתך אהבה והעריצה את יובל ופועלו למען חייליו. אל תקנא בו שמפקדו לחץ עליו יחד עם כל שאר הלחצים שהיו עליו, להעביר את השיעור שעבורו יהיה לכל חייו סיוט שלא ישכח.האשם הוא המפקד הישיר והבכיר יותר המאשרים דברים חריגים ואסורים שכאלה.יובל לא גנב נשק או עשה מעשה שלא ייעשה.זה לא מקרה שיובל השתולל על הכביש וחבריו נפצעו או גרוע מכך. יובל הוא קורבן של המערכת, ואני מקווה ומאחל לו שמשפחות הפצועים ישאפו ויצליחו להיות עימו בקשר ולהבין את הסיוט של חיין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שאתה רוצה זו נקמה
יפתח,
תל אביב,
24/12/04 13:56
|
צר לי על מה שקרה לאותם אנשים, אך האם עלינו להוסיף עוד חיים הרוסים לטרגדיה הזו? רק משום שאתה תרגיש טוב יותר? הדברים הללו קורים וזהו, עלינו להמשיך הלאה. ולאלו שאומרים שאני מדבר מתוך ניתוק, אז שתדעו שאיזה טמבל שנסע מהר מדי דרס את אבא שלי והרג אותו, אבל אני מבין שבאותה מידה יכולתי להיות אני הדורס, ואז לא הייתי רוצה שכל חיי יגמרו בגלל הטרגדיה הזו. עלינו לסלוח וללמוד מהטעויות ולא לבקש נקמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה שכעס מעוור / שוב הש''ג אשם
david,
TA,
24/12/04 13:49
|
כלכך חבל ששוב הש''ג אשם והולך לכלא. אני מגיע מחיל השריון שבו מצב כזה פשוט לא יכול לקרות,לא יכול.אכן מרובעים כמו שאומרים.אבל זה לא היה קורה. בגולני הערך של בטיחות ושמירה על הכללים רופף מאד ואני לא מחדש פה כלום, יצא לי יותר מפעם לשרת עם חיילי גולני (וחלק גדול מחיילי חי''ר בכלל) ותמיד בלט החוסר חשיבות שלהם לזהירות ובטיחות ז ה ב א מ ל מ ע ל ה ! ! ! זה מתחיל מהטירונות שלפני שמקבלים נשק כבר יודעים בע''פ מה הן הוראות הבטיחות,וכל בוקר עומדים בשלשות מול קיר עם כ 20 הוראות בטיחות וקוראים אותם וגם מדברים ומסבירים אותם(''הוראות אלו נכתבו בדם'' כתוב באדום בגדול למטה) כל ערב כמעט- היו מקריאים לנו תחקירי בטיחות מארועים שקרו בצה''ל ואיך היה אפשר למנוע אותם(לרב -חריגה מהוראות בטיחות). בטיחות זה בדם של חיל השריון אבל לא של גולני וזה לא משתנה כבר שנים זה ככה וכל פעם שאני במילואים אני רואה את זה שוב ושוב (כשיש לי אינטראקציה עם חיילי חי''ר)
כל החיילים בגולני (וגם בחי''ר בכלל) הם תוצר של המערכת הצבאית של גולני של חי''ר של חוסר ערך לבטיחות אולי אפילו זלזול וזה בא מלמעלה מהדרגים הגבוהים ביותר והם אלה שצריכים לעמוד למשפט לא חייל אחד שהמערכת הפנתה לו עורף ובמקום לקחת אחראיות -מאשימה את הש''ג נ.ב הוא היה ילד בן 19, סמל, לא חייל בכיר.סמל.ילד בן 19.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קובי היקר
יוצא גבעתי,
24/12/04 13:28
|
קובי היקר, מה שהיה שם היא רשלנות, והרשלנות הזו צריכה להגיע עד למח''ט... הסמל צריך להענש, אני מסכים, אבל כל שרשרת הפיקוד שמעליו אמורה להענש...
הרשלנות הפושעת היא חלק מהתרבות בחיי היום יום שם, ואת זה צריך להפסיק...
הנהלים לא היו ברורים ואיני יודע מתי בוצע שם רענון נהלים בנושא הפרדה בין נשק לתחמושת...
אני מבין את הכעס שלך, אבל הסמל הוא לא הכתובת... תעלה הרבה יותר גבוה ותתחיל שם, כי יש לך את הכוח הציבורי לעשות את זה.
איחולי החלמה ושיקום מוצלח לאחיך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תהיה חזק
z,
24/12/04 12:39
|
הכל משמיים ידידי תהיה חזק. זה גם מה שאמר לי ינון שהוא הגבר הכי חזק שני מכיר .אני בטוח שלפחות הוא לא נותר לך טינה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
בושה!!!
ירדן,
ירושלים,
24/12/04 12:20
|
איך מישהו עם דרגה כזאת גבוה יכול לעשות טעות כזאת??? גם לינון שעכשיו אין לו רגלים.. עם היו לו חלומות הוא עכשיו לא יכול להגשים אותם! וגם לעידו מי יודע איזה דברים הוא לא יכול עשות
ובכלל מי יודע עם בעוד כמה דקות יקרה את זה שוב פעם!!! צריך להבין את המישפחות את הכאב והסבל! ואני חושבת ש-3 שנים זה בכלל לא מספיק לטעות כזו איומה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את טועה...!!!!!!!
מאי,
30/12/04 19:48
|
למה את לא מעמידה את עצמך במצב של יובל חסון..??! תחשבי קצת כל אחד הוא בן אדם וכולם יכולים לטעות וגם את ..!!! והעונש שהוא כל הזמן יזכר בטעות הזאת זה מספיק..!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ל1
ה.ח,
24/12/04 13:14
|
שלוש שנים לא מספיק לטעות כזו איומה? על מה את מדברת! העניין הוא לא העונש שיובל יקבל אלא הצורך בכך שהמערכת הצבאית תכיר בחוסר השינה של החיילים ותדאג שלא יהיו מקרים כאלה שבו חייל עומד על הרגליים 24 שעות ועוד צריך לטפל בכלי נשק! גם יובל הוא קורבן של מערכת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא בושה ולא נעליים
שי,
מרכז,
24/12/04 12:56
|
פשוט טורגדיה. כואבת, מייסרת לא מוצדקת ומקוממת אבל עדיין טרגדיה. אשם לא אשם זה ממש לא רלוונטי. אומלל הוא יהיה לנצח כמו כל האחרים, פצועים פיסית או נפשית. ישמור לנו האלוהים על הילדים.
די לכיבוש. די לצבא. די לסבלם של הילדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גולני חטיבה רשלנית ועלובה
עידו,
24/12/04 12:52
|
ככה הם מתנהגים גם בקרב.. חוסר מקצועיות הסתערויות שווה וסיכון חיים לשוא של חיילים והרס ציוד. חטיבה אימפוטנטית שפעילותה גבתה מחיר דמים גבוהה של חיילי צה,ל לחינם. ככה הם גם התפרעו בקרב על החרמון וככה הם ''לוחמים'' גם היום....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן,מכירה אישית מקרה
תמרה,
דואגת,
24/12/04 19:30
|
של חייל שנפגע בגולני מיחס עויין להפליא,על רקע עדתי ועוד מהמ''פ שלו בעיקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מניח שהוא היה אשכנזי
51,
26/12/04 10:09
|
כי להיות אשכנזי בגולני-זה להיות:''צהוב''/''אשכנזי מניאק''/וכו' כי גולני זו חטיבה מסריחה של טיפשים רודפי כבוד ושאף אחד לא יספר לי פה סיפורים על ''מקצועיות'' ו''אחוות לוחמים''-כי זה קשקוש מוחלט! בגולני כל מה שחשוב זה איך אתה נראה כשאתה יוצא הבייתה על א'.וכל הסיפורי גבורה לחבר'ה בבית.בלי קשר לזה שאתה משפצר ומנקה 21 יום בלי לעשות כלום מעבר לזה-ויסלחו לי הלוחמים האמיתים(בד''כ הצעירים)...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עידו- תתבייש
איתן,
כפר סבא,
24/12/04 16:13
|
עידו- איני יודע את גילך וזה גם לא רלוונטי במיוחד אבל... איני יודע מאיפה ה''ידע'' שיש לך על חטיבת גולני ואני אף מסכים איתך שלפעמים הם משחיתים ציוד אולי יותר מאשר ביחידות אחרות ולמרות זאת, הלוואי ובכל הצבא תשרור אחוות לוחמים והשקעה כמו בחטיבה הנ''ל ובכלל, הגיע הזמן להתחיל לפרגן אחד לשני במקום לעסוק בשטויות. בא נקווה יחדיו שנמעט לשמוע על תאונות ותקריות קשות ונמשיל לשמוע על השגים..... דרך אגב, אני שריונר במיל'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לי ידע
עידו,
24/12/04 17:43
|
אחי התאום היה בגולני וסבל קשות מרעב התעללות והפקרה פושעת.. גם חבריו סבלו לשווא. זה לא הוסיף מילימטר לחיילות שלהם. הם חששו להתלונן כדי לא לפגוע ב'' מורעלות'' שלהם ובותיקות ושאר הטקסים האויליים בגולני. ידוע לי על מקרים של חיילים שנהרגו סתם בגלל ''מורעלות'' מטופשת ומיותרת כדי שיגידו עליהם'' גברים''. אגב אני בן 43 בוגר גדוד 50נח''ל של חטיבת הצנחנים ולא איזה ג'ובניק. ככה שאני יודע על מה אני מדבר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רואים שאתה טיפש
עידו,
25/12/04 09:56
|
הנחל''אים שנחטפו היו טירונים ולא צנחנים מגדוד 50.אירועי ליל הגילשונים היו עם חטיבה מרחבית גיבור..מה הקשר?רוצה שאזכיר לך את כל מחדלי גולני? משנות ה 50 ועד היום? קרב תל מוטילה אתה מכיר? אבל לא ארד לרמה הזו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב שלא ''חטפו'' אותך
גולני,
24/12/04 19:16
|
עם 8 הנחלאים ששני מחבלים הצליחו לקחת בשבי בלי שום התנגדות או שלא היית בליל הגלשונים שם מחבל אחד עשה בכם שמות עד שהאפסנאי שלכם תפס יוזמה -כי הגיל שלך מתאים למועד אותם אירועים. נח''ל- אכן חטיבה ''מפוארת''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני הייתי שם
גולני,
02/01/05 18:20
|
אני הייתי אחד מהפצועים ואני אומר לך שהסמל אשם הוא אשכרה הבריג תח.נ.ה שזה הלבן הרשף שמבריגים על הפצצה וגם נקר מה יותר גרוע מזה מילא פליטה של כדור מ-מ16 נגיד תאונה אבל ב-RPG יש תהליכים לירי מובן!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין חטיבה היום שמתקרבת היום...
גולנצ'יק,
24/12/04 21:29
|
למקצעיות ושמירה על ציוד כמו גולני!!! מה שקרה פה אין לו שום קשר לשמירה על ציוד או מקצעיות...פשוט טעות של סמל שעד היום עף אחד לא יודע בדיוק מה היה שם...
דרך אגב אני גם מאותו גדוד ואני מכיר אנשים שהיו שם ולא שמעתי אף פעם משהו מאשים את אותו סמל!
הגב לתגובה זו
|
|