 |
47.
סג''ל נסחפת עם הרומנטיקה
בני,
26/02/05 15:48
|
אמנם אני מסכים עם הרעיון הכללי, אבל, א. רוב הפייטנים היהודיים בימי הביניים הושפעו מהמוסלמים ולא חידשו שום דבר משמעותי ביצירה שלהם (הרבה יצירות אפילו נכתבו בערבית), מהבחינה הזו אין הבדל גדול ביניהם לבין אמן ישראלי מודרני שמושפע מהביטלס, ואמנים מערביים. ב. הדרישה צריכה להיות לתרבות ישראלית-יהודית ששואבת מהמסורת לטובת אמנות עכשווית, לא מאמצת דרכי הבעה ואוצר מילים של פעם ומשליכה אותו ליצירה היום. ז''א, לתת לחן פופי לפיוט דתי, או לכתוב בסגנון תלמודי/עגנוני, זה נחמד אבל עשה את שלו בזמנו ואנחנו צריכים ליצור קול חדש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
אתה צודק.. כרגיל
גרוזנבוים,
מרכז,
03/12/04 03:57
|
''כמדומני ששכבות עמוקות, אצילות, יסודיות ונכבדות של הגות, מחשבה ומיסטיקה יהודית השפיעו ועדיין משפיעות על מחשבת המערב''.
כל מלה בסלע. הנה, אפילו מדונה לומדת קבלה, יחד עם עוד כמה אחדים מטורי הרכילות והברנז''ה.
ולגבי ערב השירה של משוררי יהדות ספרד - אין ספק לגבי גדולתם של המשוררים. יש ספק גדול לגבי ה''מוזיקה'' שמיני ''מלחינים'' העזו להצמיד לשירים יפים אלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
שכחת משורר גדול....
אריקו הגדול,
רמת-גן,
01/12/04 14:12
|
מר סג''לוביץ' שלום! כאחד שמומחה לשמות מן ההיסטוריה אני מתפלא עליך ששכחת שם חשוב אחד ולא כללת אותו באותו הרכב מכובד של אותם רבנים ומשוררים שאת מזמוריהם ישירו מיטב האומנים בהיכל התרבות ביום ה-כ''ט בנובמבר. הזכרת שמות של אנשים דגולים שעל שמם נקראו רחובות שלמים אולם שכחת אדם מכובד שעל שמו נקראו לא רק רחוב אלא שכונות שלמות ושמו רבי שלום שבזי! אבקשך להתנצל מיד קבל עולם וקבל קוראי ה''אופנה'' ובאם תסרב ''פח בנזין שורף הבנק{ים}! מאת הקורא אריקו הגדול.......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
every word malmilyan
alon,
på,
30/11/04 11:28
|
yalla segal you have play 't big your words are reflecting what a great deal of the israelis think and feel, continue please your turbo power
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
כל הכבוד אראל.
איל,
ספרד,
30/11/04 00:12
|
|
 |
42.
keep the good job
yy,
nj usa,
29/11/04 06:37
|
just be yourself and keep on doing what you'r doing. love to read you every friday, i evan save the pages from the paper i get every friday.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
חינוך יהודי
יהודי,
בנימין,
28/11/04 16:45
|
אם הבנתי את סגל נכון,הוא לא מתכוון שכולם ילכו וילמדו בבתי מדרש ומכוני קבלה הוא מתאונן ובצדק שאנחנו מתרחקים ממקורותינו ומאמצים תרבות נבובה של רייטינג ושל כלום,אני למדתי בבי''ס ממלכתי כללי ובכל זאת אני זוכר שלמדתי ''יהדות'' למדתי היסטוריה של עם ישראל למדתי גיאוגרפיה של ארץ ישראל נראה שמשהו בתכניות הלימוד של משרד החינוך השתבש מתישהו בתחילת שנות ה-90 ובגלל זה מנפיקה מערכת החינוך דור אחר דור של ''רדודים''. החינוך הדתי לא לקח על עצמו מונופול על היהדות אלא בעל כרחו נשאר היחיד ללמד אותה. הפתרון הינו הכנסת תכנים חדשים/ישנים למערכת החינוך כמו במתמיקה(ריאקציה)כך בכל מקצועות החולין ולהכניס מעט יהדות-מה יקרה לילדים אם יקבלו בביה''ס גם סידור תפילה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם יקבלו סידור תפילה
אריאל,
חיפה,
28/11/04 20:00
|
בציבור החפשי/חילוני אין משמעות לסידור התפילה כמות שהוא. מי שאינו מאמין באלוהים, תפילת הלל וקילוסין לאלוהים תיראה לו חסרת ערך במקרה הטוב. מורשת ישראל כפי שאני מבין אותה, הם החכמה האנושית שנאגרה בה עם השנים. זה גם החומר שידבר אל החושבים שבנוער החפשי (מי שתחומי ענינו מוגבלים מלכתחילה, גם התרבות שמחוץ לדת לא תענין אותו). לכן, ככל שמדובר בחינוך הממלכתי (וגם לדתי לא יזיק...) ראוי להתמקד 1. ב''פילוסופיה'' היהודית. בהלכי המחשבה המרכזיים ששלטו ביהדות במהלך הדורות, מ''משלי'' דרך ''פרקי אבות'', אך גם בתורתו של שפינוזה, שהוחרם על ידי היהודים בתקופתו. 2. בדרכי החשיבה והניתוח ביהדות, הגמרא וסוגיות עקרוניות ככל שנדונו בשו''ת. זה יגלה לחילוני (ומדי הרבה פעמים גם לחרדי) שהיהדות היא הרבה יותר מפולחנים ודקדוקי עניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
על תרבות, השפעה דתית, ואתאיזם
מקור הצרות,
28/11/04 13:02
|
הבעיה של התרבות היהודית היא לא בעושרה, אלא בהיותה מבוססת על רובה ככולה על עבדות השם, ויחסיו עם העם הנבחר. הקשר שבין הדת למדינה בישראל, ונסיונות ההחזרה בתשובה - מרחיקים מן היהדות ציבור גדול ורחב, אשר הינו רחמנא לצלאן, אתאיסט ושבעיניו אלוהי ישראל ממשי בדיוק כמו של האלים באולימפוס. כל עוד קיים החיבור הלא קדוש בין הדת למדינה ולתרבות, לא ניתן יהיה לקרב רבים וטובים לעושר התרבותי היהודי. אין יווני בן זמננו שאינו מכיר את כל עלילות האלים שבאולימפוס, ואת כל היצירה הקלאסית שנוצרה בתקופה ההלניסטית, אבל אין אף יווני שפוי שמאמין באמת ובתמים שהאלים האלו אכן קיימים, ואינם פרי יצירה של הדימיון האנושי. מי שרוצה לקרב ציבור חילוני בהכרה, לתרבות היהודית - כדאי שיפעל להפריד את התרבות (גם אם שורשיה דתיים) מן האמונה או חוסר האמונה של ימינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
הטור הכי שווה במעריב!
אחת,
28/11/04 00:55
|
כתיבתך אינה מאכזבת אף פעם...תמיד אני מוצאת עצמי בסוף קריאת הטור המשובח שלך, משתאה נוכח הידע העצום שלך במגוון רחב כל כך של תחומים, והיכולת שלך להעביר גם דברים לכאורה משעממים בצורה כל כך מרתקת...עקבתי אחריך עוד בימיך העליזים במקומונים...אתה רק מוסיף ומשתבח עם השנים!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
This time you are real
Meitan,
Zurich,
27/11/04 22:58
|
ריגשתני סגל עד דמעות כי לא נותקה עוד השרשרת ול''ריק הגדול'' והמפחיד מאד שוב נתת תשובה נהדרת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
דע מה שתשיב
מנחם,
מרכז,
27/11/04 22:04
|
אוהב את כתיבתך! בשבוע שעבר קצת הגזמת בכמות הציטוטים (לטעמי). המשך בדרכך זו.
חילוני מאמין
אמור לאומרים/ אבן גבירול
אֱמֹר לָאוֹמְרִים ''כָּלוּ עֲלוּמָיו –
וְעוֹד לֹא פָרְחוּ נִצֵּי כְרָמָיו,
וְקָצָר הַזְּמָן מִתֵּת רְצוֹנוֹ
וְתֵבֵל מִשְּׂאֵת הָרֵי זְמָמָיו,
וְכָל כּבוֹד בְּעֵינָיו קַל, וְנָקַל
הֱיוֹת כִּימָה וְעָשׁ תַּחַת פְּעָמָיו:
אֲשֶׁר הָפְקַד עֲלֵי הַר הַתְּבוּנָה
וְשִׂדֵּד אַחֲרָיו עִמְקֵי תְלָמָיו,
וְכִסּוּ כָל פְּנֵי תֵבֵל אֲמָרָיו
וְנָגַהּ אוֹר לְשָׁמָיו עַל לְשָׁמָיו.
וְלָכֵן מָאֲסָה נַפְשׁוֹ בְּנֵי אִיש
וּמָאַס הַזְּמָן – עַד כִּי חֲכָמָיו
וְעַד כִּי אוֹהֲבָיו חִלֵּל בְּרִיתָם
וְלֹא פָנָה אֱלֵי אַנְשֵׁי שְׁלוֹמָיו'' –
אֱמֹר לַפּוֹקְדִים עָלַי: עֲדֵי אָן
תְּרִיבוּן אִישׁ, אֲשֶׁר רַבּוּ חֲרָמָיו
וְשָׁכַח מֵאֲכֹל רֶגַע שְׁאֵרוֹ
וְעַצְמו, מֵאֲכֹל לַחְמוֹ וּמֵימָיו –
וְלֹא יִשְׁכַּח לְהַשְׁקוֹת עֵץ אֲהָבִים
וְלֹא יִמְנַע וְלֹא יִגְרַע גְּשָׁמָיו!
יְשַׁלֵּם הַיְדִידוּת בַּיְדִידוּת –
וְיַמְטִיר אֵשׁ מְלַהֶטֶת לְקָמָיו,
וְעֵת יִחַר לְבָבוֹ בָּחֳרִי-אַף –
שְׁחָקִים יֳרְעֲשׁוּ מֵעֹז רְעָמָיו.
וְלוּ רֵעַ יְהִי בוֹגֵד כְּנַחַל –
אֲזַי עִמּוֹ מְשָׁכוּהוּ זְרָמָיו,
וְגָדַל מִנְּשׂא פֶּשַׁע יְדִידוֹ –
וְלוֹ מֵאֵן לְכַפֵּר אֶת אֲשָׁמָיו.
וְאֵינֶנִּי כְּגֶבֶר יַעֲנֶה רַּךְ
וְיָשֹׁחַ וְנָפַל בַּעֲצוּמָיו:
וְיֶשׁ אִישׁ יַעֲמֹד לִפְנֵי אֲנָשִׁים
כְּמוֹ כֹהֵן אֱדוֹם לִפְנֵי צְלָמָיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
ירעד לבי
אסף,
פתח תקווה,
27/11/04 21:29
|
מי שרוצה לשמוע את השיר ירעד לבי שמוזכר בכתבה ניתן למצוא אותו בwww.imusic.co.ilבמוסיקה יהודית\אנסמבל היונה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
תודה סגל.
מוריד המסכות,
הלאומי,
27/11/04 21:21
|
מלוא חופניים תשואות חן חן סגל!, שבדברים היוצאים מהלב, הבקעת עוד פירצה במזימת ה''עם ככל העמים'', ה''זונה העיבריה הראשונה, והגנב העיברי הראשון''. כשנבין זאת כולנו. ונפעל בהתאם, תבוא גאולתינו, ואז, לא רק , שבזי, נאג'רה, וכו', אלא ניגוני הלווים בבית מקדש בנוי כהנים בעבודתם, וישראל במעמדם. וכל סיפורי מלחמת הכוכבים, ונאסא, והווייג'ר, יתגמדו, בהתגלות מלכותו של אותו כוח אדיר, שברא את הכל, וקבע אותנו, אותי ואתכם.....בני ישראל. שאו ברכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה עישנת הפעם?!מסטול.
ל"ת
707,
סן ג'רמן,
28/11/04 20:15
|
|
 |
34.
אכן, עולם עמוק ומופלא ממש פה
אמיר,
ירושלמי בדם,
27/11/04 20:20
|
ואנו שקועים בתוכניות ריאליטי חסרות תוכן, בוהים בשקיקה בקופסה המרצדת ושוקעים לעולם שכולו ריק מתוכן ומשמעות. לכלום כל כך נורא הגענו שילדינו מנסים הכל מבלוני הליום ועג גז למזגנים בכדי לברוח מעולם חסר התוכן שיצרנו פה... אשרי מי שזכה להכיר באמת את הצד הפחות פופולרי של יהדותינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
וגם, מה פתאום סארטר?
א,
27/11/04 18:33
|
מדוע נצרכת לסארטר, כד שילמד סנגוריה על התרבות היהודית? דווקא סארטר? דווקא אתה? ולא משום שהיה שמאלן להכעיס, אלא משום שהיה דוגמאטי, צר מחשבה, וצבוע מאין כמותו. סארטר הוא לא הקריטריון למידת התרבותיות של עמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
הוא דומה לשלמה ארצי.
מישהי,
27/11/04 18:23
|
בקשר לכתבה, אין לי מושג- הפסקתי לקרוא בפיהוק אחרי כמה שורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מפני שאת נבובה !
אני,
כאן,
29/11/04 10:56
|
|
 |
31.
תודה על ההמלצה והתזכורת. אבל
אילון,
27/11/04 18:20
|
למרות ה''נקיון'' של ההמלצה להעשיר את עולמי התרבותי, בקומץ מן המאגר האדיר של היהדות, הרחתי את ריחה המעיק של חוסר הסובלנות הירושלמית נודף מבעד לדברים. חוסר סובלנות? זו כמובן לשון ההמעטה כאשר מדובר במקום בו 3000 שנה אנשים נלחמים זה בזה מתוך הידיעה שהאמת בידיהם ולא בידי זולתם. מאין נודף הניחוח המעיק? מן התחרות המיותרת עם תרבות העולם. למי יש תרבות גדולה יותר במכנסיים? הנה, אפילו סארטר אומר ששלנו גדולה יותר, ואין גדולה כמו בית''ר. יש מקום של כבוד בתרבות העולמית לשפינוזה ולבודהה, לרמב''ם ולקיסר הצהוב. יש מקום לגאווה על חלקם של בני עמנו, בהיכל התהילה של התרבות האנושית, אבל אין מקום להגבלת המחשבה והכפפת החוכמה והיופי לקריטריונים של הפחד. למה הפחד? כי הפחד הוא הגורם לנו להתגודד בקבוצות ועמים. הפחד גורם לנו להדגיש את מאפייני הקבוצה אליה אנו משתייכים. אנו מדגישים את המפריד כדי להרגיש שייכים יותר, וחרדים פחות. החוכמה והיופי נמצאים מעבר לגבולות של הפחד. אוקיינוס רחב ידים ממתין למי שיחצה את הגבול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פילוסופיה
דוד,
חיפה,
28/11/04 12:24
|
אילון שלום, אינני יודע מהי מידת הבנתך והשכלתך בפילוסופיה אך הרשה לי לתקן ולהעיר: 1 לפחד אין גבולות. 2 הפחד הוא מושג נרכש. 3 לחוכמה והיופי אין גבולות. 4 אנו נולדים בלית ברירה לתוך קבוצות ועמים.לא הפחד מביא אותנו לשם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדוד שלום
אילון,
28/11/04 17:23
|
גם אני אינני יודע מהי מידת הבנתי והשכלתי בפילוסופיה. אני יודע היטב שאין לכך שום קשר לדברי, ולתשובתי הבאה: 1 - הפחד מציב גבולות. 2 - הפחד הוא מן היסודות מהם אנו מורכבים. 3 - ישנם המציבים גבולות לחוכמה וליופי. על כך בדיוק כתבתי את תגובתי הראשונה. 4 - כשאנו נולדים אנו שוקלים בלית ברירה כ 3 ק''ג. האוכל שאנו בוחרים לאכול מביא אותנו במהלך חיינו לשקול יותר. דברים רבים משתנים אצלנו בין רגע הלידה לרגע המוות, ואת רובם המכריע אנו יוזמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד אילון אתה מבין
איתמר,
27/11/04 19:22
|
מה שאתה כתבת, או שרק אני לא הבנתי. הקוסמופוליטיות שלך היא חרטבונה מושלמת. אתה הכל אבל בעצם אתה כלום. כולם ואף אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שבוע טוב גם לך, איתמר.
ל"ת
אילון,
27/11/04 20:13
|
|
 |
תגובה מנומסת יש לומר
איתמר,
27/11/04 22:27
|
|
 |
לאיתמר - אנסה להיות מובן.
אילון,
27/11/04 23:39
|
אינני קוסמופוליטי. אני יהודי, וגאה במורשתי. מכיוון שאני מכיר היטב את בני עמי, אני מזהה את ההסתגרות היהירה, שגם היא למרבה הצער, תכונה בולטת שלנו. חשבתי רבות כדי לנסות ולהבין מה מקור הצורך היהודי להעמיד את תרבותנו מעל תרבויות אחרות, ומצאתי תשובה קוסמופוליטית: לא רק היהודים מתנהגים כך, אלא כל בני האדם. ככל שהפרט בתוך הקבוצה, או העם, חרד יותר לשלומו, כן הוא רוצה לחזק את השתייכותו לקבוצה, וכן הוא מדגיש את המאפיינים המבדילים את הקבוצה, העם, מקבוצות אחרות. ככל שאתה מפחד יותר, אתה יותר ''לאומי''. מצאתי גם שאם כך אתה נוהג, אתה מונע מעצמך עושר גדול שנצבר גם אצל עמים אחרים. אינני פחות יהודי, לטעמי, אם אני יודע להעריך את החוכמה והיופי הבודהיסטיים, שמתקשרים בדרך יפה מאד לדבריו של חכם הזן היהודי שפינוזה. שפינוזה, אגב, לא פחד לפרוץ את מחסום הפחד שהקיף את קהילתו בגלות. אני לא מרגיש, לפיכך, שאין לי כלום. אני מרגיש שכל אוצרות התרבות האנושית עומדים לרשותי ומעשירים את חיי בכל עת. זאת לא חרטבונה, ידידי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
הזדהות
אחד,
מעבר להרים,
27/11/04 18:04
|
הצלחת להעביר משהו שהרבה מרגישים. נהנתי מאוד ואני מביע את הסכמתי והזדהותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
כן לפלורליזם
call m AL,
r,
27/11/04 15:53
|
אינני קורא את מאמריך בדבקת , אך הבני מדבריך שיש בך יחס של הערכה לדת. למרות שאני מגדיר את עצמי כאתאיסט, אינני מתכחש להיותי יהודי, אנ מוצא ש ''אני'' מכיל את עולם הערכים היודי, את התרבות המורשת ,שגם אם אתכחש לה, אני חלק מהם. ויתרה מכך, אני אף למד מההיסטוריה שכולם אבל כולם החל ממארכס (קרל) דרך פרויד ועד רבים אחרים מבני עמנו , לא ניתן להבינם ואת תרומתם ללא הבנה של ההקשר היהודי בו הם התקיימו, זאת בין אם התכחשו לדת ובין אם לא. ואף אני כמוך למרו היותי אתאיסט מוצא את עצמי מתענג גם בערב פסח על הטכסטים המופיעים בו ובכל הזדמנות מנסה להפיק את המירב מהמורשת העשירה והעתיקה בה התברכנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה.
ל"ת
ניר,
29/11/04 23:42
|
|
 |
28.
סג''ל היקר
יוסי,
27/11/04 15:37
|
גם אני חילוני. הידע שלי בדת אינו רב אך גם לא זעום. לא היתה לי בעיה עם המדור שלך בשבוע שעבר להפך. אומרים מכל מלמדי השכלתי ואכן השכלתי. מה שחורה לי זו היא ההשתפכות הבלתי נסבלת של הכותבים לפני. מי שהדת מעניינת אותו יכול ללמוד אותה ,להתחבר לשורשים, לעשות כרצונו. עוד לא ראיתי או שמעתי על איש דתי שלא ישמח ללמד ולחלוק את ידיעותיו. אז אנא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
ועוד משהו
עודד מ,
צרפת,
27/11/04 15:27
|
זוגתי הולכת לפגישות של איזה ספיריטואלוסט מקומי מעניין למדי (האנושות היוצרת וכו') ובין השאר הוא אומר שליהודים היה ''את זה'' פעם אבל זה הלך לאיבוד. אולי זה מתחיל לחזור.
אגב, מתי כבר נחזיר את השטחים כדי שנוכל להתאחד למלחמה התרבותית נגד תרבות הכסף?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמנם 26 תגובות
שייקה,
28/11/04 07:53
|
אבל בסוף הגיע האדיוט (אחרי האדיוט של הגזענות - תגובה 19) שידחוף את השטחים. צאו מהאובססיה ותתייחסו לענין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
יישר כוח
עודד מ,
צרפת,
27/11/04 15:22
|
ערכי התרבות היהודית אכן יותר מדי חשובים מכדי שיישארו בידי עכו''מ (עובדי כשרות ומזוזות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
סג''ל אתה גדול
אריאל,
27/11/04 15:03
|
|
 |
24.
קלעת למחשבות ליבי זה זמן רב
דני,
27/11/04 14:44
|
אני חש ככה הרבה זמן ובין הסחי התרבותי הריק והשממון הצרכני השחתת המידות והחושך הריטינגי אני מפלס את דרכי שלי לטעם למשמעות ולתכלית מבין המדמנה המאיימת לשטוף כאן הכל. במרתפי הבנקים של היהדות ותרבותה עתיקת היומין אין מליארדים בכסף. יש מליארדים באונקיות זהב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
פלרטטן
יוסף,
מודיעין,
27/11/04 13:09
|
אתה פלרטטן אדון סגל; אמת יותר מאשר צריכה להיאמר צריכה קודם כל להיות מובעת, כלומר לחיות חיים אמיתיים מתחת לפני השטח ולא רק ברובד הדיבורי. וזה כל הסיפור, אדון סגל בחור כישרוני אולם קודם כל ''מניפולטור אחול מניוקי'' קיבל מדנקנר אפשרות לעשות תרפיה יחד עם 3000 קוראי מעריב, ככה בערך כמו ששלמה ארצי, רק שבמקום קיסריה זה עושה את התרפיה על דפי מעריב. לך תעבוד על עצמך בשקט ימאנייק מצידי, תיתפלל תיתהולל, תזיין, תידפק אבל הכי חשוב תיתבגר בכמה שנים טובות, תגדל צלקות אמיתיות, תירגע, תעבור למיים מינרליים, תעבור מטום וויטס לבאך ומכתיבה מגובה המתניים לתנועה באזור הלב והנשמה ואז תבוא אליי ואני אתן לך חיבוק גדול ואוהב. בינתיים לך לעבוד קשה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק לי נדמה או ש..
איתמר,
27/11/04 19:18
|
הקנאה מדברת ממקלדתך? ואגב כתיבה בגובה המותן...ה''פנינים'' שלך לא מהוות אלטרנטיבה אינטלגנטית במיוחד... לאט לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שו?
שו?,
שו?,
27/11/04 17:28
|
|
 |
22.
משעממם
ל"ת
שחר,
גבעתיים,
27/11/04 11:46
|
|
 |
21.
עברית קשה שפה
שמוליק,
27/11/04 10:11
|
אני יודע מה זה דרבי, טדי, אופסייד, השופט בן ..... מה זה לכל הרוחות כאוס אסוציאטיבי?והיכן הוא משחק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חח גמרת אותי מצחוק אני מקווה
איתי,
חולון,
27/11/04 21:53
|
|
 |
20.
גיזען !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דני שרעבי,
27/11/04 08:18
|
חבל שאתה לא מזכיר שחלק מאוצרות התרבות זה גם שלום -שבאזי, וגם לא היה אסון, אים לערב כזה היו מזמינים זמרים מיזרחים, או שגם אתה חושב שזה לא תרבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גזען?
אסף,
פתח תקווה,
27/11/04 17:51
|
ישראל נג'ארה,שלמה אבן גבירול,יהודה הלוי ועוד.כולם חיו לפני מאות שנים ומי בכלל חשב אז על מזרחים ואשכנזים,חוץ מזה את השיר ירעד לבי שהוא מזכיר בכתבה ברי שר עם יהודה עובדיה פתיה חזן ופייטן בלחן עירקי עתיק,איך אפשר לנסות להרוס דבר כל כך יפה ולדחוף גם לפה אפליה וגזענות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שרעבי אתה הגזען
חוקר שורשים,
27/11/04 15:52
|
סחרוב - טורקי. אנקרי- צפון אפריקאית. שטרית- מרוקאי. אהוד בנאי, אביתר בנאי ,יובל בנאי ירושלמים ממשפחה שמוצאה מפרס.
אולי שבן אשכנזי לגבי השאר אינני יודע ואינני מתעמק, אם יש אפליה היא לרעת האשכנזים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהוד בנאי אשכנזי בשבילך?
ניר,
27/11/04 15:51
|
או ברי סחרוף, שנולד בתורכיה?
והשירים שהולחנו, כמעט כולם של משוררי ספרד.
כמות הגזענות במאמר הזה שווה לכמות התבונה בתגובה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קרה?
יוסי,
ים,
27/11/04 15:33
|
מה קרה ידידי? אז סג''ל שכח להזכיר את שבאזי, או אולי הוא לא שולט ברזי שבאזי? זה הופך אותו לגזען? למה הפראנויה? אולי במקום ישר להחליט החלטות נחפזות ולהרגיש מקופח תלמד אותנו על נפלאות שבאזי? תחכים אותנו? התחל בטוב וטוב תקבל!!! התחל ברע וקצרה דרכך אל האולם הבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דניל'ה
נעמי,
27/11/04 12:24
|
הרבה לא מכירים את תרבות רבי שלום שבזי ,וחבל . דני ,כשאתה אומר זמרים מזרחיים ,למה אתה מתכוון?... כי רוב הזמרים שיופיעו ביום שני בהיכל התרבות הם ממוצא מזרחי (תקרא את השמות ותבין.) ו... לידיעתך אראל סג''ל ממש לא גזען
לאראל תמשיך להנעים את השבת ביצירותך הנפלאות ,המשך כך כה לחי!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בגלל שלא הזכירו תימנים...נו
ל"ת
מכיר תימנים,
קופצים בראש,
27/11/04 21:06
|
|
 |
19.
חש גם כן הזדהות עם הכתבה
ל"ת
יוני,
27/11/04 02:24
|
|
 |
18.
פשוט גדול מהחיים !! הצלחת
אוהב לקרוא סג''ל,
27/11/04 02:24
|
|
 |
17.
בונ'ה, אתה עוד מצליח להשתפר.
כל הכבוד,
באמת יש לך,
27/11/04 00:17
|
|
 |
16.
אראל סג''ל - יישר כוח!
חסרת שם,
26/11/04 23:09
|
רק בשביל הטור שלך היה שווה לקנות עיתון...פשוט הוצאת לי את המילים מהפה. אני הולכת לגזור אותו ולהראות לכל חבריי הדתופוביים (ואו או, לא חסרים לי כאלה)...שתיהיה שבת שלום!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
במילה אחת: הזדהות
קורא אותך שנים,
26/11/04 18:44
|
(בשתיים: הצלחה!!) אני כבר לא יודע מה להגיד.. אולי זה הכ''ט שמשפיע על כולם... כי נדמה לי שעוד לא קראתי כאלו תגובות רגשיות אצלך... אתה מדבר ממש מפי..וכמוני (בצינעה) בלשון ציבעונית כי גם להגיד משו רציני אפשר בצבע ולא רק באפור...בשביל זה יש פוליטיקאים זקנים לא? גם ימין, גם בית''ר, גם NEIL YOUNG, גם הומניות ודמוקרטיות וליברליות, גם חיבה לעשבים ''שוטים'' (ושאר דיכפין...בקטנה), ולא פתאום ...אבלל גם הקרבה שנובעת מהערכה וידיעה ברורה שלא הסטטוס של אדם כלפי הדת הוא המשנה - כי אותי אף אחד לא ישים במסגרת - אלא העומק האדיר המלמד, המפרה והגורם לך לדעת מה יעשה לך רע... הם אלו שמחייבים לשים את הערכים האלו במקומם הטבעי... בראש סדר העדיפויות.. ולהתחיל אותם בגן...מה כל אחד יבחר... זה זכותו..וזה בלבד הוא החופש היחידי, זה שנובע מתוך ידיעת החלופות!!!!! אני אישית בחרתי חיים חילוניים (או חיי חטא) אבל תוך ניסיון להבין מה נכון ואיפה אני מתרחק. במילים אחרות... סגל תמשיך לייצג אותנו ''ההמונים מחוץ לסטטוס דתי'' ....אה........ואל תנטוש תורת החארטה.... כי מי יחבק אותי ככה???????????????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
נפש יהודי הומייה ועין לציון צו
shmaia,
jerusalem,
26/11/04 17:16
|
איש יקר בעל נפש גבוהה ישר כח ,שרואים בכתיבתך הרבה אומץ ואהבת העם היושב בציון. כל פעם שיוצא לי לקרוא אותך אני מרגיש, שיש לי אח ורע. אותו שילוב נדיר של קודש וחול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אני חילונית לגמרי, ועם זאת
דפנה,
קריות,
26/11/04 16:13
|
ספר קוהלת זה הספר הכי מדהים שקראתי בחיים. והמשמעות שלו, היא התובנה הכי חשובה שהגעתי אליה, שאין עוד מלבדו. ושוב, אני חילונית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משלי בן סירא לא פחות טוב-תנסי
ל"ת
יוני,
27/11/04 14:49
|
|
 |
12.
סג''ל, תקרא!
עיט,
הרים,
26/11/04 15:30
|
לדעתי אתה הנציג בעיתונות של אנשים מסוג ברי סחרוף ואהוד בנאי, אנשים שפתוחים באמת - כי פתיחות אמיתית היא גם לישן. עד כאן מחמאות, ועכשיו בעיה שיש לי: אני נהנה לקרוא את הטורים שלך. גם את ההיסטוריים, גם את אלו ששואבים מהגמרא, וגם את אלו שממשיכים את מסורת החור של ה... מ''כל הזמן'', כלומר הגסים יותר. אבל יש לי בעיה קשה עם הערבוב. שבאותו סטייט אוף מיינד אתה, ובעקבותיך אני, מערבבים את הרבי מקוצק עם המפקדת של חבר שלך, ואת רבי נחמן עם כתובות שרותים. בחייאת, אלו אנשים שחיו פעם וזה לא מגיע להם - הם לא רק מיתוס, הם חיו ויצרו, והם לא היו רוצים לגור בכזו שכונה. אם אתה באמת אוהב אותם, תיצור איזו הפרדה , אם לא ממש תרד מכל הקטע הוולגארי. גם לכתב מותר להתבגר. זו לא בושה להחליף פוזה. ואם הפוזה החדשה שלך היא לשלב קצת ציטוטים, אני בטוח שתעשה זאת בצורה פחות מביכה מדן ''חכמים וזונות מפרכסים זה את זה'' מרגלית. שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדקת בהחלט ידידי
העזר שכנגדו,
שביל החלב,
30/11/04 00:21
|
|
 |
11.
נורא אל נורא
זהבי,
26/11/04 15:29
|
להקת אורפנד לנד מבצעים את הפיוט נורא אל נורא בדיסק המונומנטלי שלהם ''מבול''...
אז נכון שמרביתכם לא תשמעו את זה לעולם כי זה רוק כבד אבל רצוי שתדעו שמעבר לחרא לו אתם מאיזנים יש עולם מופלא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
אין חשש, אנחנו מתקדמים.
הלל צעירא,
ציון,
26/11/04 14:38
|
|
 |
9.
כל הכבוד לך סג''ל על זה ש...
עמרמי,
26/11/04 14:36
|
נתת כבוד לבחור הנכבד ששלח לך את הודעה באי מייל. לא זלזלת בו ונתת לו את המקום כמו שמגיע לו. לא נהגת איתו כך בגלל שאתה יהודי, או בגלל שאתה ישראלי. בגלל שאתה בנאדם. וטוב.
שבת שלום
אמיר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
כרגיל שיחקת אותה. עונג שבת.
ל"ת
מיכל,
26/11/04 13:41
|
|
 |
7.
על אלה אני בוכיה
חוזר בשאלה,
26/11/04 12:29
|
על משכבי בלילות נדדה שנתי ולא אמצא תשובה : איך העביר ליוצאי חלצי את העולם העשיר והמרתק , את התרבות שאותה זנחתי אך לא נטשתי.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא לבכות, לעשות
אריאל,
חיפה,
27/11/04 21:26
|
אומר לך מה עשיתי אני, אתיאיסט ותיק. (ואב גאה לשתי אתאיסטיות ועוד אחד) בעודם בני 3-5, סיפרתי להם גם את סיפורי המקרא. כשהחלו בלימודי התנ''ך, ישבתי עימם ובדקנו את עלילת הסיפור מכמה היבטים, לא רק ולא בהכרח ההיבטים המודגשים על ידי המערכת, והרחבנו למדרשים ואגדות שנראו לי מתאימים לענין. כך הגיעו ילדי גם לחלקים נוספים ממורשת ישראל, ומשם כבר ידעו לחפש בעצמם. לכן מורשת זו, אינה זרה להם.
איני מומחה לחינוך, ומאחר ולך רקע שונה משלי, תוכלי לפעול יותר, או אחרת. אצל הילדים שלי, מכל מקום, זה עבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
במים אדירים
חיז,
26/11/04 12:13
|
בפתיחת ספרו ''החיים כמשל'' מרבה פנחס שדה להשתמש במונח ''שתיקת האדמה''. אותה אדמה עצומה, מקור החיים והמוות, שאוספת לתוכה גופות צפודות ומפריחה שיבולי חיטה בעת ובעונה אחת, עומדת לה בשתיקתה הנצחית ומזכירה לי כל-כך את אותה תרבות נשגבת, שלרבים אין בעיה לשכוח. אוקיינוס אדיר ורחב ידיים, שקרקעיתו מרוצפת פנינים בוהקות ומזהירות כזוהר הרקיע. אך לא לעולם. וכשם שלעתים תתפרץ האדמה בזעמה, בנחשולי מאגמה לוהטת ובתימרות עשן, כן ישלח לבסוף אוקינוס זה נחשולים אדירים מני ים וייטול מקומו הראוי בלבבות אחינו. וכולי תקווה כי כ''ט בנובמבר הקרוב ייזכר כתחילת הסערה. כי בידינו הדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
רגרסיה מבורכת
אלי,
26/11/04 11:25
|
סגל מטיב (במקרה שלו ,כרגיל) לבטא את רחשי ליבם של רבים באשר לנקודת הכובד היהודית-עברית ולזהות הלא פתורה ,המתכחשת, שהבאנו על עצמנו במו ידינו. בעידן הקשקשת הפוסט-מדרניסטית , הוא מזכיר לי יותר מכל את אותה רוח ירושלמית של שנות השבעים והשמונים , שבה לסקרנות התמימה היה משקל ומרכיב מהותי בחיים . התרבות היהודית היא כה עשירה שבאמת מפליא להיווכח עד כמה אנו ,כחברה, מפעילים כלפיה כחש והדחקה. בשום דת אין מטען כה פלורליסטי כמו ביהדות (לא זו הקיצונית של ימנו,הכמעט חד-ממדית) : החל ממדרשי חז''ל שבסיפור המדרשי המרחיב את הסיפור המקראי יצרו מעין רשומון על הטקסט הכתוב ,היחיד, שבמקרא ; עבור עם המורשת ההגותית הענפה של ימי הביניים ותור הזהב הספרדי ; והמשך עם הקבלה והשפעותיה הספרותיות והנפשיות . המשך כך ושא ברכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
יישר כוחך!
אדם דתי,
26/11/04 08:54
|
אני נוהג לקרוא באופן קבוע את הטור שלך בעיתון, ובכל פעם נהנה מחדש. ואני רוצה להציג עוד שתי נקודות בעניין שאתה לא העלית, ולדעתי הן חשובות. הנקודה הראשונה היא שלרוב הדתיים נוח עם הבלעדיות שלהם על ''ארון הספרים'', כפי שמקובל לקרוא לזה. הם לא באמת מעוניינים שהחילונים יתעמקו בספרות הדתית היהודית, ויכירו אותה מבפנים, כי זה נותן להם כאילו עוד יתרון עליהם. ושנית, אני יודע שזה נוגע אליך אישית, ואני סבור שזה גם נוגע לרבים מהמגיבים האחרים כאן, שהיו ואולי עוד יהיו שיצהירו על כך שהם חילוניים אבל מכירים היטב ומתגאים במורשת שלהם. לדעתי, הלא מקצועית, רובם הגדול, אם לא בא מבית דתי, או שאינו מקורב לדת, לפחות התחנך בחינוך דתי, ושם נחשף למקורות האלה וליופי שבהם. אחת הבעיות היא שהחילוני הממוצע, בקושי נחשף לעצם קיומם של המקורות היהודיים הללו, שלא לדבר על תכנם. זו הבעיה האמיתי וזה מה שמביא לזלזול בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגורם הקובע - איך מלמדים
אריאל,
חיפה,
27/11/04 21:59
|
בבית הספר כולנו למדנו תנ''ך. מי שהיו לו מורים טובים אהב את המקצוע. מי שבא מבית חפשי, ולימדו אותו את התנ''ך כאילו כל הכתוב בו אמת - זילזל בתנ''ך וסקרנותו אבדה. משפט המפתח של אחד מן הטובים במורי היה: ''התנ''ך איננו ספר היסטוריה''. ברגע שהתייחסנו לתנ''ך כאל ספר מוסר, וכספרות. יכולנו למצות מן התנ''ך את המיטב שבו. את התלמוד לעומת זאת למדנו אצל מורה דתי. נו, הוא התייחס לכתוב שם כאל ''כתבי קודש'' - ואנו ירדנו לחייו. רק באוניברסיטה הגעתי שוב אל הגמרא, והפעם כמו ש(אני)צריך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אל תפחד,אתה לא לבד
גיל,
26/11/04 07:51
|
(סנכרוניזציה עם אהוד בנאי)
אני יושב,קורא,ומזדהה.
אתה לא לבד.אנחנו רבים,רבים שמרגישים בדיוק ככה.
שלא מפחדים מהמורשת שלנו.ממה שאנחנו.ממה שהיינו והננו.
וגם אם היא דוברת ארמית,וגם אם היא כתובה בכתב רש''י,וגם אם היא מלפני עידן הרייטינג הנוצץ.
ואנחנו כמהים לתרבות שלנו,תרבות עתיקה ונכחדת,תרבות עברית.
ואיך אנחנו שמחים למצוא ביצירות מודרניות,איזה פרור קשר (''רחוב האגס 1'',''חיית המתכת''''ריבונו של עולם'',אנחת האדמה'' ועוד..) לאוצרות התרבותיים הוותיקים שלנו,שבמין ''מרד נעורים'' אינפנטילי (טוב-נעורים..) הורחקו מלב ואוזן.
אני קורא באדיקות את מדורך,גם בגלל לשונך המושחזת,ובעיקר בגלל שהיא דוברת את שפתי,וכשאתה מצטט את הרבי מקוצק,אמרותיו נמצאות גם בילקוט הספרים שלי,והתלמוד היה פה לפני רם אורן. גם אם אני לא דתי,חי חיים מודרניים,ולא מקיים ולו מצווה אחת (לפחות לא בכוונה),זה עדיין ארון הספרים,המורשת והמטען הגנטי שלי.והוא עשיר ומלא,יותר מכל התרבות המהירה שמוגשת לנו,ארוזת צלופן,רייטניג בילט אין.
ואיך התכחשנו לעצמנו שהגענו לכתוב מה שכתבת,ולענות מה שעניתי.
אני יושב,קורא,ובוכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור שאתה מקיים הרבה מצוות
אריאל,
חיפה,
27/11/04 21:37
|
(שאם לא כן, מקומך במוסד סגור) בוא נראה, אתה גונב? אתה לא דואג להוריך? אתה שם מכשול בפני עיוור? ומה עם ''לא תענה ברעך עד שקר''?
כולנו (טוב, רובנו) מקיימים את המצוות החשובות באמת, בין אם הן כתובות בתורה, בין אם הן תוצר של חינוכנו - ובין אם הן רק מופיעות כסעיפים בחוקי העונשין. אנו משתדלים לא לעשות לאחרים את ששנוא עלינו, ובסעיף זה אין החילוני המצוי חוטא יותר מן הדתי/חרדי המצוי. וזה הרבה מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יופי של תגובה
ג'ק הקופץ,
26/11/04 23:50
|
התרגשתי לקרוא את תגובתך יותר מאשר מהטור הכנה והמקסים של סגל.
יישר כח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה ריגשת אותי גיל...
מוריד המסכות,
הלאומי,
27/11/04 21:19
|
ומלוא חופניים תשואות חן חן לסגל, שבדברים היוצאים מהלב, הבקיע עוד פירצה במזימת ה''עם ככל העמים'', ה''זונה העיבריה הראשונה, והגנב העיברי הראשון''. כשנבין זאת כולנו. ונפעל בהתאם, תבוא גאולתינו, ואז, לא רק , שבזי, נאג'רה, וכו', אלא ניגוני הלווים בבית מקדש בנוי כהנים בעבודתם, וישראל במעמדם. וכל סיפורי מלחמת הכוכבים, ונאסא, והווייג'ר, יתגמדו, בהתגלות מלכותו של אותו כוח אדיר, שברא את הכל, וקבע אותנו, אותי ואתכם.....בני ישראל. שאו ברכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם ככל העמים
עודד מ,
28/11/04 18:33
|
כשהציעו פעם לאיזה ראש ממשלה לעבור לחמישה ימי עבודה הוא אמר שזה דראסטי מדי, קודם שיעבדו יום אחד, אח''כ יומיים עד שיגיעו לחמש. והנמשל הוא שלפני שאתה תוקע בשופרות הלוויים תחשוב שאולי מזימת ''עם ככל העמים'' איננה כל כך נוראה. ובמלים אחרות חזון בן לאדן איננו התגובה היחידה האפשרית לגלובליזציה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
צמרמורת אחזה בי עת הגעתי לקטע
אחד חילוני,
26/11/04 07:48
|
על סעודת השבת של האר''י הקדוש. לא היתה בי כצמרמורת הזו מאז התפתתי לטבול במקווה הקפוא שבצפת. לא אשכח איך לעגו לי כמה אנשים על החוצפה שיש לחילוני אחד להטריח עצמו למקווה. בשבת שעברה אכלתי שרצים , לפני 6 שנים בכיתי על קברו של רבי נחמ''ן. אין קשר בין השניים ואין הרע מבטל את הטוב. ישר כוח. או בחילונית : סחתיין .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
סג''ל היקר וחבריו
רבי נחמן,
ברסלב,
26/11/04 00:24
|
קודם כל עלינו להצדיע לניצן זעירא על היוזמה הברוכה... הבעיה היא שאנחנו החילונים הריקים מתוכן אפשרנו לציבור שלם לנכס לעצמו את אוצרותיה הרוחניים של היהדות ומול מה אנו עומדים עכשיו... נינט, מאיה בוסקילה ועוד שאריות מיץ זבל למיניהן... אם תשאלו ישראלי ממוצע על הגותו של פרופסור לייבוביץ' הרי שאין לו מושג במי מדובר כיוון שהוא לא נכלל בסגל המורחב של כוכב נולד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא כולנו ריקים מתוכן, ידידי
ניר,
26/11/04 13:57
|
מה זה ''אם תשאל ישראלי ממוצע''? אל תתן ליחצ''נים וכתבנים למינהם לקבוע לך מי אתה. הישראלי שמראים לנו בטלוויזיה הוא ממש לא בהכרח הישראלי הממוצע.
הישראלי הממוצע הוא גם אתה, ואני, ואראל סג''ל. אני מוכן להתערב שלטור הזה, לדוגמה, יש יותר קוראים מאשר לפרויקט Y יש צופים, ויותר אנשים מקשיבים לאהוד בנאי מאשר למאיה בוסקילה (אפילו שהיא נעימה יותר לעין :-))
שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מוחה את מחאתו של בנאי !
מיה,
27/11/04 20:06
|
|
 |
אהבתי את התגובה של ניר
נירית,
27/11/04 02:23
|
|